برگزیده های پرشین تولز

اخبار سخت افزار

AMD.POWER

مدیر بخش کامپیوتر
مدیر انجمن
مدیر انجمن
تاریخ عضویت
26 جولای 2009
نوشته‌ها
20,097
لایک‌ها
23,611
سن
44
محل سکونت
طهران
وسترن دیجیتال هارد دیسک 10 ترابایتی WD Gold را عرضه کرد، عملکرد عالی در کنار بازده انرژی بهتر

وسترن دیجیتال یکی از بزرگترین تولیدکنندگان هارددیسک و وسایل ذخیره‌سازی در دنیا، امروز محصول جدیدی را در قالب سری محصولات WD Gold معرفی کرد. این محصول یک هارد دیسک‌ 10 ترابایتی است که به منظور استفاده‌های تجاری در سرورها و پایگاه‌های داده، راهی بازار خواهد شد. این هارد دیسک‌ها با بهره‌مندی از فناوری HelioSeal helium، ظرفیت بالا را در کنار بازده انرژی عالی در اختیار کاربران قرار خواهند داد.

wd_gold_10_tb-2.jpg


چندی پیش بود که نسخه 8 ترابایتی از این هارد دیسک ها توسط وسترن دیجیتال عرضه شد اما نسخه 10 ترابایتی این محصولات علاوه بر ظرفیت بالاتر، قابلیت‌ها و ویژگی‌های مناسب دیگری را هم در اختیار کاربران قرار می‌دهد. سرورها و مراکز داده می‌توانند با استفاده از این محصولات، علاوه بر افزایش 25 درصدی گنجایش، هزینه تامین و نگهداری سرویس‌های خود را هم کاهش دهند. در مقایسه با هارد دیسک‌های 8 ترابایتی WD Gold، این محصولات از 8 درصد مصرف انرژی کمتر برخوردار هستند و در شرایطی که قیمت یکی از مهمترین عوامل برای خرید فضای ذخیره‌سازی اطلاعات به شمار می‌رود می‌توانند گام بزرگی را در کاهش هزینه مصرف انرژی مراکز داده بردارند.

مدیر بخش بازاریابی وسترن دیجیتال همزمان با معرفی این هارد دیسک‌های جدید اعلام کرد: "یکی از اهداف مهم وسترن دیجیتال فراهم کردن محصولات با قابلیت اعتماد بالا و با قیمت مناسب برای کاربران تجاری است. درایوهای WD Gold یکی از محصولات شاخص وسترن دیجیتال است که بازده انرژی بالا و فضای ذخیره سازی اطلاعات وسیع را برای کاربردهای مختلف این دسته از کاربران فراهم می‌کند. درایوهای 10 ترابایتی جدید WD Gold به کاربران کمک می‌کند که به صورت موثری فضای ذخیره سازی اطلاعات بزرگتری را مهیا کنند."

وسترن دیجیتال مدعی است که این درایو جدید در مقایسه با نسخه 8 ترابایتی خود از 26 درصد مصرف انرژی بهینه‌تر و 21 درصد عملکرد ترتیبی بهتر برخوردار است. از سوی دیگر این کمپانی اعلام کرده است ضریب اطمینان سری محصولات WD Gold بسیار بالا بوده و در حدود 2.5 میلیون ساعت MTBF (زمان واقعی بین خرابی‌های متعدد) را برای کاربران خود فراهم می‌کند.

این هارد دیسک‌ها هم اکنون با قیمت 849 دلار در دسترس علاقمندان قرار دارند.
 

AMD.POWER

مدیر بخش کامپیوتر
مدیر انجمن
مدیر انجمن
تاریخ عضویت
26 جولای 2009
نوشته‌ها
20,097
لایک‌ها
23,611
سن
44
محل سکونت
طهران
وسترن دیجیتال با فناوری 48 لایه BiCS3 3D-NAND همین امسال بازار SSDها را دگرگون می‎کند
کمپانی Western Digital اعلام کرد توسعه فناوری BiCS3، اولین 3D NANDا64 لایه دنیا برای استفاده در ساخت SSDها با موفقیت به اتمام رسیده است. در تراشه های BiCS3ا64 لایه سلول حافظه NAND بر روی هم قرار دارد که به ارائه ظرفیت بالاتر به ازای die می انجامد. BiCS3 با هدف کاهش هزینه ساخت درایوهای SSD طراحی شده و انتظار می رود تغییر بزرگی در این صنعت بپا کند. در حال حاضر سامسونگ با تراشه های 48 لایه TLC V-NAND پیشتاز است.

801.JPG


BiCS NAND هنوز راه زیادی پیش رو دارد، با اینکه در سال 2015 کمپانی SanDisk که اکنون زیر مجموعه وسترن دیجیتال است نسل اول BiCS را معرفی کرد، اما در عمل هیچ گاه BiCS2ا 48 لایه به تولید نرسید. BiCS3 در هر نوع MLC و TLC NAND به خدمت گرفته می شود اما هدف اصلی آن کاهش هزینه ساخت درایوهای SSD است. BiCS3 از طریق افزایش چگالی باعث کاهش تعداد تراشه های مورد نیاز برای دست یابی به SSDهای پرظرفیت می شود. این فناوری توسط ائتلافی به ***** وسترن دیجیتال طراحی و توسط کمپانی توشیبا تولید می شود.

فناوری جدید BiCS3 که وسترن دیجیتال ادعا می کند اولین 3D NANDا64 لایه ای دنیا است هم اکنون قادر به ارائه ظرفیت 256 گیگابایت به ازای die است که با فناوری 32 لایه ای BiCS2 نسل قبل SanDisk برابری می کند. با این حال ممکن است وسترن دیجیتال با افزایش اندازه تراشه و یا بکارگیری فناوری ساخت کوچکتر به ظرفیت های بالاتر دست یابد که نتیجه آن کاهش هزینه ساخت و قیمت SSDها خواهد بود. وسترن دیجیتال اظهار داشته ممکن است از این فناوری جدید برای ساخت تراشه هایی با ظرفیت 500 گیگابایت بهره بگیرند که می تواند حاصل پشته سازی 16 عدد die 256 گیگابیتی باشد.

به گفته وسترن دیجیتال، محصولات مبتنی بر تراشه های BiCS3 در فصل چهارم سال میلادی جاری در دسترس مصرف کنندگان خواهد بود.
 

AMD.POWER

مدیر بخش کامپیوتر
مدیر انجمن
مدیر انجمن
تاریخ عضویت
26 جولای 2009
نوشته‌ها
20,097
لایک‌ها
23,611
سن
44
محل سکونت
طهران
چرا پردازنده‎های Kaby Lake اینتل و AMD ZEN فقط از ویندوز 10 پشتیبانی می‎کنند؟
احتمالاً شما هم شنیده اید نسل بعدی پردازنده های اینتل با کُد Kaby Lake و همچنین نسل بعدی پردازنده های AMD با کُد ZEN فقط از ویندوز 10 و سیستم عامل های جدیدتر از آن پشتیبانی می کنند، شاید تصور کنید این تصمیم در راستای تسریع بخشیدن به قدرت رسیدن ویندوز 10 باشد اما حالا به نظر می رسد توجیه های فنی قوی پشت آن وجود دارد و بدون ویندوز 10 عملاً نمی توان از برخی قابلیت های مهم این پردازنده ها استفاده کرد.

27b.jpg


به نظر می رسد دلیل عدم پشتیبانی پردازنده های Kaby Lake از نسخه های قدیمی تر ویندوز 10، نسل دوم فناوری Speed Shift است. این فناوری که نسل اول آن با پردازنده های SkyLake معرفی شد، به پردازنده این امکان را می دهد تا با سرعت پاسخ دهی بالا، فرکانس خود را با قدرت پردازشی مورد نیاز برای اجرای پردازش ها تنظیم کند. افزایش سرعت پاسخ دهی باعث افزایش کارایی کلی و همچنین کاهش مصرف انرژی می شود. در نسل دوم فناوری Speed Shift که با پردازنده های Kaby Lake معرفی می شود، سرعت پاسخ دهی پردازنده به 15 میلی ثانیه کاهش یافته است و این یعنی سرعت پاسخ دهی بالا تر. به احتمال قوی این قابلیت به پشتیبانی در سطح هسته سیستم عامل نیاز دارد و به همین دلیل امکان بکارگیری آن در نسخه های قدیمی تر ویندوز وجود نخواهد داشت. Speed Shift V2 قادر است تا هر ثانیه 66.66 بار فرکانس پردازنده را بر اساس بار پردازشی (Load) افزایش و کاهش دهد. همچنین AMD نیز خبر از قابلیت مشابهی داده است.

104m.jpg


با معماری ZENا،AMD برای اولین بار قابلیت simultaneous multi-threading (به اختصار SMT) را به خدمت می گیرد. این قابلیت هرکدام از هسته های پردازشی فیزیکی را به عنوان دو هسته پردازشی مستقل به سیستم عامل معرفی می کند. در حالی که به نظر می رسد فناوری AMD SMT کارکرد مشابهی با HyperThreading اینتل دارد، اما در عمل مکانیزم کارکرد آنها یکی نیست. حدود یک دهه از بکارگیری فناوری HyperThreading توسط اینتل می گذرد و مایکروسافت پشتیبانی از آن را در نسخه های مختلف ویندوز ممکن کرده است اما برای AMD SMT چنین نیست. در حقیقت قابلیت AMD SMT از تکنیک تازه ای برای اجرای هم زمان دو Thread توسط هر هسته پردازشی بهره می گیرد که بعید به نظر می رسد بدون پشتیبانی در سطح هسته سیستم عامل، قابل استفاده باشد. احتمالاً به یاد دارید مایکروسافت برای پشتیبانی بهینه از پردازنده های Bulldozer نیز مجبور شد هسته سیستم عامل ویندوز 7 را بروزرسانی کند.

این ها دلایلی بودند که به اعتقاد برخی صاحب نظران، دلیل پشتیبانی نکردن از نسخه های قدیمی تر ویندوز هستند. در همین حال پشتیبانی نکردن از نسخه های قدیمی تر ویندوز به هر سه مایکروسافت، AMD و اینتل در کاهش هزینه های توسعه و پشتیبانی نرم افزاری (شامل ارائه درایور) کمک می کند.
 

AMD.POWER

مدیر بخش کامپیوتر
مدیر انجمن
مدیر انجمن
تاریخ عضویت
26 جولای 2009
نوشته‌ها
20,097
لایک‌ها
23,611
سن
44
محل سکونت
طهران
[دانلود کنید] درایور جدید AMD با پشتیبانی از اجرای بازی Deus Ex: Mankind Divided با DirectX 12

امروز AMD درایور آزمایشی تازه ای برای پردازنده های گرافیکی سری Radeon این کمپانی منتشر کرد. Radeon Software Crimson Edition 16.9.1 Beta با پشتیبانی از اجرای بازی Deus Ex: Mankind Divided با رابط برنامه نویسی DirectX 12 و پشتیبانی از پیکربندی AMD CrossFire برای اجرای مبتنی بر DirectX 11 بازی DOTA 2 همراه است. همچنین باگ و مشکلات موجود در اجرای برخی از بازی های محبوب نیز برطرف شده است.

34a600.jpg


در این نگارش آزمایشی، مشکل لرزش تصویر در برخی نمایشگرهای با نرخ نوسازی تصویر 144 هرتز و برخی باگ های با احتمال وقوع کم در بازی DOOM ،Total War: Warhammer و GTA V که می تواند به کرش کردن بازی بیانجامد، برطرف شده است.

لینک دانلود:

ویندوز 10 - نگارش 32 بیتی

ویندوز 10 - نگارش 64 بیتی

ویندوز 8.1 - نگارش 32 بیتی

ویندوز 8.1 - نگارش 64 بیتی

ویندوز 7 - نگارش 32 بیتی

ویندوز 7 - نگارش 64 بیتی
 

AMD.POWER

مدیر بخش کامپیوتر
مدیر انجمن
مدیر انجمن
تاریخ عضویت
26 جولای 2009
نوشته‌ها
20,097
لایک‌ها
23,611
سن
44
محل سکونت
طهران
نابودگر USB نسخه 2 در راه هست
سال قبل یک هکر روسی دستگاهی به نام USB Killer معرفی کرد که در ظاهر با فلش درایوهای USB تفاوتی نداشت اما با وصل کردن آن به کامپیوتر یا هر وسیله دیگری، با اعمال ولتاژ بالا باعث سوختن آن می شد. هرچند این دستگاه به خوبی کار می کرد، اما هیچگاه به مرحله تولید نرسید.حالا یک شرکت هنگ کنگی محصولی با کارکرد مشابه به نام USB Killer 2.0 عرضه می کند. USB Killer 2.0 برای کباب کردن هر وسیله ای که دارای درگاه USB باشد، طراحی شده است.

USBKill-1600.jpg


USB Killer 2.0 در کنار محصول دیگری به نام USB Killer Test Shield عرضه می شود و با هدف آزمایش وسایل مختلف در برابر متصل کردن درایوهای مخرب طراحی شده است. با اینکه ایده USB Killer 2.0 تازه نیست، اما اولین محصول این چنینی است که به صورت تجاری عرضه می شود. به ادعای سازنده USB Killer 2.0، به جز کامپیوترهای اپل، اغلب کامپیوترهای رایج در برابر متصل کردن درایوهای USB مخرب هیچ گونه مکانیزیم محافظتی ندارند. به گفته این سازنده، علی رغم گذشت بیش از یکسال از آگاه سازی نسبت به درایوهای USB مخرب، تنها اپل به این تهدید پاسخ داده است و درگاه USB محصولات دیگر سازندگان آسیب پذیر باقی مانده اند.

هنگامی که USB killer به یک دستگاه متصل شود، ابتدا خازن های خود را شارژ می کند و با رسیدن به آستانه تعریف شده، ولتاژ منفی 200 ولت را به به پین های مربوط به داده (و نه تغذیه) تزریق می کند که باعث وارد آمدن آسیب جدی به دستگاه می شود. تقریباً USB killer به آسانی هر دستگاهی را که دارای درگاه USB محافظت شده نباشد، خراب می کند.

USB Killer 2.0 با قیمت 50 دلار و USB Killer Test Shield با قیمت 14 دلار عرضه می شود.
 

AMD.POWER

مدیر بخش کامپیوتر
مدیر انجمن
مدیر انجمن
تاریخ عضویت
26 جولای 2009
نوشته‌ها
20,097
لایک‌ها
23,611
سن
44
محل سکونت
طهران
Dominator Platinum Special Edition، کیت حافظه DDR4 رویایی Corsair

Corsair با سری جدیدی از حافظه بسیار خاص و تا دندان مسلح خود بازگشته است تا نه تنها کارایی برتری یه نمایش بگذارد، بلکه سکویی نیز برای اوج گرفتن اورکلاکرها فراهم کند. سری Dominator Platinum Special Edition در تعداد بسیار محدود 500 عدد از هر کیت عرضه می شود.

108c.jpg


ماژول های حافظه DOMINATOR PLATINUM Special Edition DDR4 دارای فرکانس اسمی 3200 مگاهرتز هستند اما به لطف تراشه های دست چین شده، دست یابی آسان و بی خطر به فرکانس 3600 مگاهرتز تضمینی است. این ماژول ها در قالب کیت های 32 گیگابایتی (متشکل از 4 ماژول 8 گیگابایتی یا 2 ماژول 16 گیگابایتی) عرضه می شوند. Corsair تنها 500 عدد از هر کیت تولید می کند. این ماژول ها با بکارگیری راهکار خنک سازی انحصاری DHX، برد PCB 10 لای و تراشه های حافظه دست چین شده ساخته می شوند. افزون بر کارایی و پتانسیل اورکلاکینگ بالا، نورپردازی سرخود از ویژگی های این ماژول های خاص و کمیاب است.

ماژول های حافظه Corsair Dominator Platinum Special Edition DDR4 با مادربردهای Z170 و X99 سازگاری دارند.قیمت این کیت ها بسته به پیکربندی انتخابی می تواند 300 یا 330 دلار باشد.
 

AMD.POWER

مدیر بخش کامپیوتر
مدیر انجمن
مدیر انجمن
تاریخ عضویت
26 جولای 2009
نوشته‌ها
20,097
لایک‌ها
23,611
سن
44
محل سکونت
طهران
[دانلود کنید] درایور جدید پردازنده‎های گرافیکی AMD برای بازی Mafia III

روز جاری AMD جدیدترین نگارش از درایور Radeon Software Crimson Edition را منتشر کرد. نگارش 16.10.1 با بهینه سازی هایی برای بازی Gears of War 4 و Mafia III همراه است. همچنین این درایور جدید پشتیبانی از پیکربندی CrossFire برای بازی Shadow Warrior 2 را اضافه می کند. در ادامه می توانید این نگارش جدید را دریافت کنید.

23c.jpg


در این درایور جدید همچنین مشکل لگ زدن و کرش کردن بازی Deus Ex: Mankind Divided تحت سیستم های CrossFire، افت نرخ فریم دهی در The Crew، لرزش تصویر در Battlefield 1 تحت پیکربندی CrossFire و لرزش تصویر در اجرای بازی Paragon تحت پیکربندی CrossFire یا در استفاده از مانیتورهای مجهز به قابلیت FreeSync نیز برطرف شده است. همچنین یک باگ در ابزار Radeon WattMan که مانع از اعمال تنظمیات می شد، برطرف شده است.

لینک دانلود:

نگارش 64 بیتی - ویندوز 10

نگارش 32 بیتی - ویندوز 10

نگارش 64 بیتی - ویندوز 8.1

نگارش 32 بیتی - ویندوز 8.1

نگارش 64 بیتی - ویندوز 7

نگارش 32 بیتی - ویندوز 7
 

AMD.POWER

مدیر بخش کامپیوتر
مدیر انجمن
مدیر انجمن
تاریخ عضویت
26 جولای 2009
نوشته‌ها
20,097
لایک‌ها
23,611
سن
44
محل سکونت
طهران
کشف آسیب پذیری امنیتی خطرناک در مینی پی‎سی‎های اینتل
یک آسیب پذیری اساسی که مینی پی سی های موسوم به NUC اینتل را تحت تاثیر قرار می دهد برملا شد. این آسیب پذیری خطرناک در سطح بایوس NUC های مجهز به نسل پنجم و ششم پردازنده های Core نفهته و به نفوذگر احتمالی امکان کنترل کامل سیستم را می دهد.

20a.jpg


آسیب پذیری مورد بحث در سطح بایوس NUCهای Swift Canyon ،Grass Canyon ،Pinnacle Canyon و Rock Canyon را تهدید می کند، حتی NUC رده بالا و قدرتمند Skull Canyon نیز از این آسیب در امان نیست. خوشبختانه اینتل یک بایوس اصلاحی برای مدل های مذکور ارائه کرده که این آسیب پذیری را برطرف می کند.

اگر شما هم از NUCهای اینتل استفاده می کنید، پیشنهاد می شود از طریق ابزار Intel Driver Update Utility بایوس دستگاه را آپدیت کنید.
 

AMD.POWER

مدیر بخش کامپیوتر
مدیر انجمن
مدیر انجمن
تاریخ عضویت
26 جولای 2009
نوشته‌ها
20,097
لایک‌ها
23,611
سن
44
محل سکونت
طهران
APUهای نسل هفتمی سری AMD PRO معرفی شدند

AMD رسماً نسل هفتم APUهای سری Pro خود را معرفی کرد، این پردازنده ها برای استفاده در کامپیوترهای از پیش آماده و سیستم های کاری طراحی شده اند. سری جدید که با کُد Bristol Ridge Pro شناخته می شوند، با بهبودهایی در کارایی و بهره وری از انرژی همراه هستند.

4b7ce050-5d54-4ffd-a2f6-679523ce8258.jpg


برای اولین بار AMD تراشه هایی با توان حرارتی 35 و 65 وات را از سری Pro عرضه می کند. تراشه های 35 واتی که با پسوند "E" قابل تشخیص هستند، برای استفاده در کامپیوترهای ساخته شده در فرم فاکتورهای بسیار کوچک طراحی شده اند. به ادعای AMD، به لطف برخورداری از پردازنده گرافیکی مجتمع پرقدرت، این تراشه ها به رغم توان حرارتی پایین هنوز هم قدرت زیادی دارند.

bb30e67e-a30b-4413-a72c-d903be6e9b79.jpg


AMD تصمیم گرفته برای معرفی بهتر این سری، تراشه Pro A12-9800E را با Core i5-6500T اینتل مقایسه می کند. در آزمون PCMark 8 v2 Home این تراشه امتیاز 3461 و پردازنده اینتل امتیاز 2965 را کسب کرده اند که برتری 17 درصدی را به نفع AMD نشان می دهد. البته این ادعا فعلاً به طور مستقل قابل تایید نیست. در مقایسه ای دیگر، پردازنده گرافیکی مجتمع AMD R7 با کسب امتیاز P3050 در بنچمارک 3DMark 11 Performance، با برتری 88 درصدی پردازنده گرافیکی HD Graphics 530 را شکست داده است. توان حرارتی این دو تراشه یکسان و 35 وات است.

33014437-26f3-4908-82c3-afd756ee7bdc.jpg


نسل هفتم APU های سری Pro افزون بر بهبودهایی در سطح هسته پردازشی، از قابلیت های مدرن چون حافظه DDR4، درگاه USB 3.1 نسل دوم نوع C، گذرگاه PCIe Gen 3، پروتکل NVMe و درگاه SATA Express پشتیبانی می کنند. بهره وری بهتر از انرژی و پردازنده گرافیکی بهبود یافته، از دیگر ویژگی های بارز این APU ها هستند. همچنین این پردازنده از برخی قابلیت های مدیریتی و امنیتی مخصوص کاربری های سازمانی پشتیبانی می کنند.

پردازنده های سری Bristol Ridge Pro در قالب سه خانواده A10 ،A8 و A12 عرضه شوند، بر پایه سوکت پردازنده جدید AM4 هستند و با بکارگیری فناوری ساخت 28 نانومتری تولید می شوند. این تراشه ها بر پایه معماری Zen نیستند.
 

AMD.POWER

مدیر بخش کامپیوتر
مدیر انجمن
مدیر انجمن
تاریخ عضویت
26 جولای 2009
نوشته‌ها
20,097
لایک‌ها
23,611
سن
44
محل سکونت
طهران
احتمال کاهش قیمت شدید محصولات AMD در ماه های باقی مانده تا عرضه ZEN

طبق گزارش های منتشر شده، AMD به شدت تلاش می کند تا شرکای این کمپانی موجودی محصولات فعلی نظیر پردازنده های سوکت +AM3 و +FM2 را به سرعت کاهش دهند. یکی از راه های دست یابی به هدف می تواند کاهش قیمت محصولات فعلی باشد. هدف AMD از این کار بهبود وضعیت بازار هنگام عرضه پردازنده های جدید مبتنی بر معماری ZEN است.

13a.jpg


به نقل از DigiTimes که صنعت نیمه هادی تایوان را دنبال می کند، AMD با هدف تسریع فروش محصولات فعلی، در قیمت گذاری ها تجدید نظر کرده است. پردازنده های ZEN در ماه ژانویه 2017 معرفی می شوند اما احتمالاً توزیع گسترده آنها پس از ماه فوریه آغاز شود. گفته می شود منابعی در صنعت مادربرد، جهش کارایی پردازنده های ZEN نسبت به نسل فعلی را تایید کرده اند.

پردازنده های مبتنی بر معماری Zen با بکارگیری فناوری ساخت 14 نانومتری FinFET توسط Globalfoundries تولید می شوند و از طراحی 8 هسته پردازشی فیزیکی با 16 Thread بهره می برند.

AMD همراه با پردازنده های بر پایه معماری ZEN، افزون بر سوکت AM4، دست کم چهار چیپ ست جدید متشکل از X370، B350، A320 و XBA300 عرضه می کند که X370 پرچمدار آنها است. ابتدا چیپ ست رده بالای X370 و بعدتر چیپ ست های سری B و A عرضه می شوند.

در طراحی جدید AMD، هر دو Northbridge و Southbridge به داخل پردازنده منتقل شده اند و چیپ ست تعبیه شده بر روی مادربرد تنها گذرگاه های پرسرعت را گسترش می دهد.
 

AMD.POWER

مدیر بخش کامپیوتر
مدیر انجمن
مدیر انجمن
تاریخ عضویت
26 جولای 2009
نوشته‌ها
20,097
لایک‌ها
23,611
سن
44
محل سکونت
طهران
شرکت پردیس صنعت سیاره سبز (GREEN) نماینده انحصاری محصولات کمپانی خوش‌نام Cougar آلمان در ایران، مفتخر است پس از 3 سال عرضه و پشتیبانی موفق محصولات این کمپانی در کشور و بنا به استقبال بسیار بالای محصولات این برند توسط کاربران حرفه‌ای، نسل جدید محصولات فوق‌العاده باکیفیت این کمپانی را با 25 ماه گارانتی گرین، به بازار عرضه کند.

Cougar_GREEN.jpg


این محصولات جدید شامل یک پکیج کیبورد و ماوس گیمینگ فوق‌العاده خوش قیمت، یک مدل کیبورد جدید مجهز به سوئیچ‌های مکانیکی و 2 مدل ماوس گیمینگ اپتیکال و لیزری می‌باشند که در ادامه به‌صورت اجمالی به معرفی آن‌ها خواهیم پرداخت.

DeathFire_green.jpg


باندل کیبورد و ماوس DeathFire کوگار:

این مدل که تنها پکیج کیبورد و ماوس کمپانی Cougar محسوب می‌شود با تکیه بر سوئیچ‌های Hybrid Mechanical که در عمل حس کیبوردهای و سویچ‌های مکانیکی را به کاربر منتقل می‌کند، طراحی ظاهری ساده در کنار نورپردازی به‌واسطه RGB LED و از همه مهم‌تر قیمت بسیار مناسب، بازار گیمرهای حرفه‌ای با بودجه محدود را هدف گرفته است.

از مهم‌ترین ویژگی‌های ماوس این مدل می‌توان به‌دقت بسیار بالای 2000 DPI حس‌گر اپتیکال گیمینگ مدل ADNS-5050 و دقت نمونه برداری (Polling rate) 1000Hz اشاره کرد که در عمل باعث کاهش زمان تأخیر عملکرد و افزایش دقت در مواقع حساس گیمینگ می‌شود. علاوه بر این، به‌واسطه کلیدهای ترکیبی قابلیت تنظیم دقت حس‌گر در 4 حالت مختلف و رنگ RGB LED تعبیه شده بر روی ماوس نیز در 7 رنگ و 2 جلوه نورپردازی فراهم شده است. همچنین به‌واسطه تجهیز این ماوس به سوئیچ‌های کمپانی ژاپنی Omron عمر مفید آن تا بیش از 5 میلیون کلیک تضمین شده است.

کیبورد این پکیج نیز همانند ماوس آن در بخش حاشیه دور و پس زمینه هر کلید به نورپردازی RGB LED با قابلیت انتخاب 7 رنگ متفاوت و تنظیم شدت نور در 4 حالت مختلف مجهز شده است. سوئیچ‌های Hybrid Mechanical کیبورد این پکیج عمر آن را تا بیش از 20 میلیون بار فشردن کلیدها تضمین می‌کند. همچنین 26 عدد از کلیدهای این کیبورد از تکنولوژیAnti-Ghosting پشتیبانی می‌کنند که در عمل در بازی‌هایی که کنترل برخی پارامترها توسط کلید ترکیبی صورت می‌گیرد، باعث افزایش دقت در عملکرد پارامترهای نام برده خواهد شد.

مشخصات فنی باندل کیبورد و ماوس DeathFire کوگار:

Key switch

Hybrid mechanical (20 MILLION KEYSTROKES)

Anti-ghosting keys

26 keys

Cable length

1.6m

Backlight

7 colors

Dimension

140(L) X 448(W) X 43(H) mm

Interface

USB plug

Weight

1kg


Product Name

COUGAR DEATHFIRE Gaming Mouse

Sensor

ADNS-5050 Optical gaming sensor

Switching

OMRON gaming switches

Resolution

500 /1000 /1500 / 2000 DPI

Interface

USB plug

Grip type

Ambidextrous

Cable Length

COUGAR_200K_0087

Polling rate

1000Hz / 1ms

Dimension

116(L) X 65.4(W) X 38(H) mm

Backlight

7 colors

Weight

85g

گالری تصاویر باندل کیبورد و ماوس DeathFire کوگار:




http://www.shahrsakhtafzar.com/fa/images/95/07/vhd/cougar/DeathFire/02.jpg

http://www.shahrsakhtafzar.com/fa/images/95/07/vhd/cougar/DeathFire/04.jpg





http://www.shahrsakhtafzar.com/fa/images/95/07/vhd/cougar/DeathFire/07.jpg



http://www.shahrsakhtafzar.com/fa/images/95/07/vhd/cougar/DeathFire/10.jpg







http://www.shahrsakhtafzar.com/fa/images/95/07/vhd/cougar/DeathFire/15.jpg



http://www.shahrsakhtafzar.com/fa/images/95/07/vhd/cougar/DeathFire/17.jpg



Cougar600K_green.jpg


معرفی کیبورد مکانیکی 600K کوگار

این کیبورد گیمینگ که به عنوان کنترلر اصلی، پردازنده 32-bit مبتنی بر معماری ARM Cortex-M0 را با خود به همراه دارد به سوئیچ‌های مکانیکی سری MX Black ساخت کمپانی معروف آمریکایی – آلمانی Cherry مجهز شده است. این سوئیچ‌ها که بهترین عملکرد را در کاربردهای گیمینگ در ژانرهای FPS / MMORPG / MOBA / RTS دارند با داشتن عمر بیش از 50 میلیون بار فشردن سوئیچ‌ها یکی از بادوام نمونه‌های حال حاضر محسوب می‌شوند.

از دیگر خصوصیات این صفحه کلید نیز می‌توان به فریم آلومینیومی جهت افزایش دوام بدنه، پد سیلیکونی برای استراحت مچ دست در حین بازی‌های ژانر FPS، پورت‌های USB با روکش طلا جهت جلوگیری از اکسیداسیون، پایه‌های ضد لغزش و تعبیه یک پورت مجزا بر روی کیبورد جهت اتصال به وسایل جانبی ثانویه اشاره کرد.

علاوه بر این سوئیچ‌های جهت دار و W/S/A/D این کیبورد به نور پس زمینه نارنجی رنگ مجهز شده‌اند و همانند مدل 700K قابلیت ثبت و اجرای کلیدهای ترکیبی آن هم با 4 سرعت متفاوت فراهم شده است.

مشخصات فنی کیبورد مکانیکی 600K کوگار

Product Name

COUGAR 600K gaming keyboard

Key switch

Cherry MX mechanical

Processor

32-bit ARM Cortex-M0

N-key rollover

Yes (USB mode support)

Game type

FPS / MMORPG / MOBA / RTS

Polling rate

1000Hz / 1ms

Repeat rate

1X / 2X / 4X / 8X

Material

Aluminum / Plastic

Palm rest

Yes

USB pass-through

Yes

Interface

Golden-plated USB plug

Cable Length

1.8m Braided

Dimension

230(L) X 467(W) X 40(H) mm
9.06(L) X 18.38(W) X 1.57(H) inch

Weight

1.1kg (2.43 lb)

گالری تصاویر کیبورد مکانیکی 600K کوگار:








http://www.shahrsakhtafzar.com/fa/images/95/07/vhd/cougar/600k/05.jpg







http://www.shahrsakhtafzar.com/fa/images/95/07/vhd/cougar/600k/10.jpg






Cougar600M_green.jpg


معرفی موس لیزر 600M کوگار:

اگر به‌صورت مادرزادی گیمر متولد شده‌اید ماوس لیزری و فوق‌العاده مدرن، زیبا و ارگونومیک Cougar 600M را به شما توصیه می‌کنیم. این ماوس 8 کلیدِ با برخورداری از حسگر لیزری ADNS-9800 دقت 8200 DPI، Polling Rate تا 1000Hz به همراه کنترل میکروپروسسوری توسط پردازنده 32-Bit مبتنی بر معماری ARM Cortex-M0 و حافظه اختصاصی512KB جهت ذخیره 3 پروفایل مختلف از تنظیمات سفارشی سوئیچ‌ها و عملکرد هر یک از آن‌ها در شرایط مختلف آماده است تا بی‌وقفه و طولانی مدت در خدمت گیمرهای حرفه‌ای باشد!

نرم افزار قدرتمند Cougar UIX در این ماوس نیز سکان کنترل قابلیت‌های مختلف آن را بر عهده دارد. کنترل پارامترهای مختلف مانند Polling Rate، دقت، کنترل جلوه و رنگ RGB LED های تعبیه شده بر روی ماوس در 2 حالت و 16 میلیون رنگ مختلف به همراه امکان ذخیره 3 پروفایل با تنظیمات مختلف در حافظه اختصاصی ماوس از محوری‌ترین امکانات این نرم افزار محسوب می‌شوند.

از جمله قابلیت‌های منحصر به فرد این مدل، کلید تحت عنوان Sniper این ماوس است که تعبیه آن با زاویه 45 درجه بر روی بخش کناری ماوس این امکان را فراهم کرده تا گیمر بتواند در سریع‌ترین زمان ممکن با فعال سازی قابلیت مورد نظر خود مانند حالت Snipping Mode (اصلاح آهنگ حرکتی ماوس) به‌ راحتی آب خوردن حریف خود را Headshot و بازی را به نفع خود به پایان برساند!

علاوه بر این قابلیت‌هایی نظیر سوئیچ‌های ساخت کمپانی ژاپنی OMRON با عمر حداقل 5 میلیون کلیک، کابل بافته شده آن با الیاف بسیار مستحکم، اسکرول لاستیکی فوق‌العاده باکیفیت ساخت کمپانی ژاپنی ALPS، پورت USB با روکش طلا و بدنه بسیار مستحکم با پوشش ضد لغزش از جمله قابلیت‌هایی هستند که دوام و عمر بالای این ماوس حرفه‌ای را تحت هر شرایطی تضمین می‌کنند.

مشخصات فنی موس لیزر 600M کوگار:

Product name

COUGAR 600M gaming mouse

Sensor

ADNS-9800 Laser gaming sensor

Resolution

8200 DPI

Processor

32-bit ARM Cortex-M0

Polling rate

1000Hz / 1ms

On-board memory

512KB

Software

COUGAR UIX™ System

Programmable buttons

8

Switching

OMRON gaming switch

Profile LED backlight

16.8 million colors

Frame rate

12000 FPS

Maximum tracking speed

150 IPS

Maximum acceleration

30G

Interface

Golden-plated USB plug

Cable Length

1.8m Braided

Dimension

125(L) x 80(W) x 42(H) mm
4.92(L) x 3.15(W) x1.65(H) inch

Weight

90g (0.20 lb)

گالری تصاویر موس لیزر 600M کوگار:




http://www.shahrsakhtafzar.com/fa/images/95/07/vhd/cougar/600m/01.jpg







Cougar500M_green.jpg


معرفی موس اپتیکال 500M کوگار:

این مدل را می‌توان به معنای واقعی کلمه یک محصول متوازن از نظر قیمت، کارایی و کیفیت عنوان کرد. Cougar 500M که حس‌گر اپتیکال گیمینگ 4000 DPI مدل ADNS-3090 را با خود به همراه دارد با پشتیبانی از Polling Rate حداکثر 1000Hz با زمان تأخیر کمتر از 1ms در بازی‌های آنلاین ژانرهای شوتر همواره برگ برنده شما محسوب خواهد شد. طراحی ظاهری و ارگونومی فوق‌العاده این ماوس 6 کلیدِ به گونه‌ای است که بیشترین سازگاری را با کاربردهای گیمینگ ارائه دهد. از جمله مهم‌ترین ویژگی‌های طراحی این ماوس می‌توان به اسکرول بسیار دقیق مخصوص کاربردهای گیمینگ، سوئیچ تحریک قابل برنامه ریزی با طراحی خاص و بدنه ضد لغزش و تعریق دست اشاره کرد.

همانند اکثر ماوس‌های رده بالای موجود در بازار، تمامی سوئیچ‌های این مدل نیز به‌واسطه نرم افزار اختصاصی UIX کمپانی Cougar قابلیت تنظیم عملکرد تمامی سوئیچ‌ها به‌صورت دستی فراهم شده است. علاوه بر این RGB LED های تعبیه شده بر روی آن نیز قابلیت تنظیم در 16 میلیون رنگ مختلف را دارا می‌باشند.

همچنین به‌واسطه سوئیچ‌های ساخت کمپانی معروف ژاپنی Omron دوام و عمر ماوس در حداقل 5 میلیون کلیک تضمین شده است و کابل بافته شده آن با الیاف بسیار مستحکم خیال کاربران را از حیث مشکلات شایعی مانند قطعی و یا آسیب دیدن سیم‌ها راحت می‌کند.

مشخصات فنی موس اپتیکال 500M کوگار:

Product name

COUGAR 500M Gaming Mouse

Sensor

ADNS-3090 Optical gaming sensor

Resolution

400/800/1200/1600/2000/2400/3200/4000 DPI

Polling rate

1000Hz / 1ms

On-board memory

YES

Software

COUGAR UIX™ System

Programmable buttons

6

Switching

OMRON gaming switches

Profile LED backlight

16.8 million colors

Frame rate

6400 FPS

Maximum tracking speed

60 IPS

Maximum acceleration

20 G

Interface

USB plug

Cable Length

1.8m Braided

Dimension

135(L) X 70(W) X 45(H) mm
5.31(L) X 2.76(W) X 1.77(H) Inch

Weight

115g (0.25 lb)

گالری تصاویر موس اپتیکال 500M کوگار:







http://www.shahrsakhtafzar.com/fa/images/95/07/vhd/cougar/500m/12.jpg


در حال حاضر این محصولات با گارانتی 25 ماهه شرکت گرین روانه بازار کشور شده و به قیمت های زیر عرضه می‌شوند:

نام محصول قیمت تقریبی
COUGAR Deathfire Gaming Gear Combo Keyboard + Mouse 147،000 تومان
COUGAR 600K Mechanical Gaming Keyboard 418،000 تومان
COUGAR 600M RGB Gaming Mouse 190،000 تومان
COUGAR 500M RGB Gaming Mouse 140،000 تومان
 

mojtaba-borojerdiani

Registered User
تاریخ عضویت
26 آگوست 2015
نوشته‌ها
175
لایک‌ها
35
سن
28
کمپانی اکسیس از دوربین‌ مدار بسته سری F مخصوص دستگاه‌های ATM رونمایی کرد

کمپانی اکسیس از دوربین‌ مدار بسته سری F مخصوص دستگاه‌های ATM رونمایی کرد : کمپانی سوئدی AXIS اولین مخترع دوربین مدار بسته تحت شبکه، دارنده رتبه ششم رنکینگ جهانی، از دوربین‌ مدار بسته های جدید سری F که مخصوص دستگاه‌های خودپرداز بانکی و نظارت تصویر مخفی است، رونمایی کرد.


f-cctv.JPG


دوربین‌های مدار بسته پین هول سری F علیرغم ابعاد بسیار کوچک به راحتی نصب می شوند و نیاز به دانش و توانایی خاصی ندارند.
از قابلیت های این دوربین مدار بسته می توان به رزولوشن Full HD 1080P و WDRاشاره کرد.
اریک فرانلید، مدیر محصولات اکسیس، در مورد سری جدید می‌گوید :
دوربین‌های سری F در کنتراست بالا ( محیط‌های با تضاد نوری شدید)انعطاف پذیری و بازدهی بالایی را ارائه می‌دهند. این دوربین‌ها بر اساس دوربین کانسپت P12 طراحی شده اند و ما برای عرضه دوربین‌های بی عیب و نقص، به فیدبک و نظرات مشتریانمان در مورد P12 توجه داشته ایم.

دوربین‌ مدار بسته سری F مخصوص دستگاه‌های ATM - کانسپت P12

دوربین‌ مدار بسته سری F ، برای تصویر برداری در شرایط مختلف دارای لنزهای متفاوتی است که در دو اندازه کابل استاندارد 3 و 12 متری عرضه شده اند.
اسلت کارت حافظه بر روی این دوربین مداربسته ها تعبیه شده وپردازش تصویر توسط پردازنده F41 اکسیس صورت می‌گیرد.

f-cctv-2.JPG



آقای فرانلید در توضیح قابلیت نصب و مخفی سازی این سری می‌گوید :
یکی از مزایای این دوربین مداربسته ، کوچک بودن، ضد لرزش و ضد شوک بودن آنهاست که می توان آن را در هر محلی اعم از سقف، دیوار، قاب درب، آسانسور،داخل یا بیرون خودروهای اورژانس و پلیس و ... نصب کرد. تنوع این سری، انعطاف پذیری بالایی به کاربران بخشیده است.
 

AMD.POWER

مدیر بخش کامپیوتر
مدیر انجمن
مدیر انجمن
تاریخ عضویت
26 جولای 2009
نوشته‌ها
20,097
لایک‌ها
23,611
سن
44
محل سکونت
طهران
مادربرد و کارت گرافیک AORUS همان گیگابایت خودمان است!
انقلاب بعدی درست از همینجا شکل می گیرد؛ از اوایل سال 2017 شاهد ظهور مادربردها و کارت های گرافیک حرفه ای تحت برنده جدیدی به نام AORUS(اُرس) خواهید بود، اما این نه یک برند تازه کار چینی، بلکه زیر مجموعه کمپانی نام آشنای گیگابایت است. محصولات عرضه شده تحت برند AORUS هیچ نشانی از برند گیگابایت نخواهند داشت. برای شروع یک عصر تازه آماده باشید.


گیگابایت عرضه مادربردهای جدید تحت برند AORUS را از اوایل ماه ژوئیه و با چیپ ست های سری 200 اینتل آغاز می کند، عرضه کارت گرافیک تحت این برند ملزم به ارائه پردازنده های گرافیکی جدید از سوی انویدیا و AMD خواهد بود. بر پایه اطلاعات تایید نشده، انویدیا در خلال نمایشگاه CES 2017 از کارت گرافیک GTX 1080 Ti رونمایی می کند و این شروع برند AORUS در صنعت کارت گرافیک خواهد بود.

maxresdefault.jpg


هم اکنون برند AORUS محصولات مختلفی شامل لپ تاپ های مخصوص گیمینگ، ماوس، کیبرد و لوازم جانبی را پوشش می دهد ما گیگابایت به دنبال گسترش این برند با هدف رقابت هرچه بهتر با رقبایی چون جمهوری گیمرهای ایسوس (ROG) و سری گیمینگ MSI است. در همین حال کمپانی ایسوس برند ROG را با بهترین محصولات خود و برند ROG Strix را با محصولات رده بالا پیش می برد. ایسوس افزون بر مادربرد، کارت گرافیک و لپ تاپ مخصوص گیمینگ، محصولات دیگری شامل کامپیوتر رومیزی، مانیتور، کیبرد، ماوس، هدفون و میکروفن نیز تحت برند ROG عرضه می کند.

فروش قوی لپ تاپ های سری MSI Gaming طی سال میلادی جاری ادماه می یابد و این کمپانی فروش بیش از 1.2 میلیون دستگاه لپ تاپ گیمینگ را تخمین زده که حدود 25 درصد فروش لپ تاپ گیمینگ در سراسر جهان را شامل خواهد شد. همچنین انتظار می رود به لطف نفوذ بسیار قوی برند Gaming، فروش کارت های گرافیک MSI به 5 میلیون کارت برسد.
 

AMD.POWER

مدیر بخش کامپیوتر
مدیر انجمن
مدیر انجمن
تاریخ عضویت
26 جولای 2009
نوشته‌ها
20,097
لایک‌ها
23,611
سن
44
محل سکونت
طهران
کارت گرافیک 10 گیگابایتی GeForce GTX 1080 Ti در راه است
به نقل از شهر سخت افزار با اینکه تا جای ممکن سعی می کنیم شایعات را نادیده بگیریم، اما گاهی شایعات به قدری جدی هستند که به آسانی نمی توان آنها را نادیده گرفت. تازه ترین شایعه درباره کارت گرافیک GTX 1080 Ti است، به نظر می رسد این کارت به 10 گیگابایت حافظه ویدئویی (GDDR(5X آن هم با رابط عریض 384 بیتی مجهز باشد.



همانطور که می دانید، کارت های با پسوند Ti معمولاً بر پایه گونه تقلیل یافته همان تراشه بکار رفته در کارت TITAN هم عصر خود هستند، بنابراین GTX 1080 Ti بر پایه تراشه GP102 بکار رفته در TITAN X Pascal خواهد بود. در حالی که تردیدی وجود ندارد پردازنده گرافیکی تقلیل می یابد، اما هنوز درباره حجم حافظه ویدئویی نمی توان با قاطعیت نظر داد، اگر GTX 1080 Ti نیز همانند GTX 1080 به 8 گیگابایت حافظه مجهز باشد، بدون شک برانگیزنده نخواهد بود، در همین حال نمی تواند همانند TITAN X Pascal به 12 گیگابایت حافظه مجهز باشد، در چنین وضعی 10 گیگابایت حافظه بسیار معقول به نظر می رسد.

اخیراً در پایگاه داده ثبت مرسولات هوایی یک کارت گرافیک مرموز، مجهز به 10 گیگابایت حافظه ویدئویی به ثبت رسیده که نمی تواند چیزی جز GTX 1080 Ti باشد، با این حال ابهامات فراوانی درباره آن وجود دارد. شناسه این کارت با مدل گذاری استاندارد محصولات انویدیا مطابقت دارد اما عرض رابط حافظه (Bus) آن باعقل جور در نمی آید. بر اساس اطلاعات به ثبت رسیده، کارت مورد بحث به 10 گیگابایت حافظه ویدئویی (GDDR(5X از طریق رابط 384 بیتی مجهز است.

به وضوح GTX 1080 Ti گونه تقلیل یافته ای از TITAN X Pascal خواهد بود که احتمالاً حافظه ویدئویی کمتری نیز خواهد داشت، در چنین شرایطی انتظار می رود کنترلر حافظه نیز تقلیل یابد و رابط 320 بیتی معقول تر به نظر می رسد. با این حال این اولین بار نیست که انویدیا کنترلر حافظه فراتر از نیاز واقعی تعبیه می کند و نمونه مشهود آن GTX 660 و GTX 970 هستند. جالب تر اینکه قیمت این محصول مرموز حدود 1018 دلار ذکر شده است.

هرچند شایعات را نمی توان زیاد جدی گرفت و ممکن است در ثبت اطلاعات مورد بحث اشتباهی رخ داده باشد، اما به وضوح یک کارت گرافیک جدید در حال پرسه زدن در آسیا است. بر پایه شایعات، انویدیا در ماه ژانویه سال 2017 در نمایشگاه CES 2017 از کارت گرافیک GTX 1080 Ti رونمایی می کند.
 

AMD.POWER

مدیر بخش کامپیوتر
مدیر انجمن
مدیر انجمن
تاریخ عضویت
26 جولای 2009
نوشته‌ها
20,097
لایک‌ها
23,611
سن
44
محل سکونت
طهران
از USB 3.1 تا Wi-Fi؛ چیپ‎ست‎های سری 300 اینتل خواستنی هستند
به نقل از شهر سخت افزار تقریباً فاصله زیادی با عرضه نسل هفتم پردازنده های Core اینتل با کُد Kaby Lake باقی نمانده، همانطور که می دانید اینتل در کنار این پردازنده ها چیپ ست های جدیدی نیز عرضه می کند. طبق اطلاعات موجود، چیپ ست های سری 200 در مقایسه با سری 100 فعلی درست همانند سری 9 در برابر سری 8 هستند و هیچگونه تغییر یا قابلیت جدید چشمگیری در راه نیست. با این حال به نظر می رسد چیپ ست های سری 300 اینتل حکایت متفاوتی داشته باشند.

Intel-Cannonlake-Logo.jpg


به واسطه تغییر اندک Kaby Lake نسبت به Skylake؛ مادربردهای سری 100 فعلی تنها با بروزرسانی بایوس از این پردازنده ها پشتیبانی می کنند.

همانطور که می دانید هیچ یک از چیپ ست های فعلی اینتل به طور ذاتی از ارتباط Wi-Fi و همچنین استاندارد USB 3.1 پشتیبانی نمی کنند و پیاده سازی هر یک از این قابلیت ها ملزم به تبعیه کنترلر ثانویه در سطح مادربرد است. اکنون طبق منابعی در صنعت مادربردسازی، چیپ ست های سری 300 اینتل به طور ذاتی از ارتباط بیسیم Wi-Fi و USB 3.1 (نسل دوم با پهنای باند 10 گیگابیت بر ثانیه) پشتیبانی خواهند کرد. اضافه کردن پشتیبانی از این فناوری ها می تواند مستقیماً به حذف نیاز برای کنترلرهای ثانویه بیانجامد که طبیعتاً نمی تواند برای سازندگان این کنترلرها خوشایند باشد.

انتظار می رود اضافه شدن قابلیت Wi-Fi و USB 3.1 به چیپ ست های اینتل، سازندگانی چون Broadcom، Realtek و ASMedia را تحت تاثیر قرار دهد. هرچند در این حالت حجم سفارشات برای کنترلرهای ASMedia USB 3.1 کاهش خواهد یافت و استانداردسازی USB 3.1 به فراگیری این فناوری کمک می کند، اما هم زمان فناوری های تازه ای از جمله ارتباط کابلی 10 گیگابیتی ظهور خواهند کرد و سازندگانی چون ASMedia بر روی تراشه های جدید تمرکز می کنند.همچنین برآورد می شود استفاده AMD از طراحی تراشه های ASMedia به کاهش تاثیر تصمیم اینتل بر گردش مالی این کمپانی کمک کند.

پردازنده های 10 نانومتری Cannonlake اینتل اواخر سال 2017 عرضه می شوند. پیش بینی می شود با Cannonlake پردازنده های 6 یا 8 هسته ای به یک استاندارد تبدیل شود.
 

AMD.POWER

مدیر بخش کامپیوتر
مدیر انجمن
مدیر انجمن
تاریخ عضویت
26 جولای 2009
نوشته‌ها
20,097
لایک‌ها
23,611
سن
44
محل سکونت
طهران
G.SKILL سریع‌ترین کیت Trident Z DDR4 64GB را معرفی می‌کند
به گزارش شهر سخت افزار :
شرکت G.SKILL از تولید‌کنندگان پیشتاز حافظه‌های رم و لوازم جانبی گیمینگ، از کیت رم جدید DDR4 64GB (4x 16GB) با سرعت خارق‌العاده‌ی 3600MHz CL17-19-19-39 1.35V رونمایی کرد. این کیت با استفاده از چیپ های 8 گیگابایتی پرسرعت سامسونگ، سریع ترین کیت DDR4 64GB (4x 16GB) است و به خانواده‌ی پرچمدار G.SKILL Trident Z خواهد پیوست.



548548.jpg


با حجم کاری سنگین تولید محتوا و پیچیدگی بازی‌های رایانه ای جدید، نیاز برای حافظه‌ی بیشتر رم به‌سرعت در حال رشد است و این کیت G.SKILL با ارائه‌ی ترکیبی قدرتمند از ظرفیت و سرعت می‌تواند انتخابی ایده‌آل برای سیستم‌های قدرتمند رده-بالا باشد. تصاویر زیر نتایج تست این کیت جدید را نشان می‌دهند.



این کیت با پشتیبانی از XMP 2.0 امکان اورکلاک آسان و تنظیمات بدون دردسر را برای کاربران فراهم می‌کند و از ماه دسامبر میلادی (اوایل دی ماه) به بازار عرضه خواهد شد.
 

AMD.POWER

مدیر بخش کامپیوتر
مدیر انجمن
مدیر انجمن
تاریخ عضویت
26 جولای 2009
نوشته‌ها
20,097
لایک‌ها
23,611
سن
44
محل سکونت
طهران
قیمت پردازنده های AMD ZEN از 160 دلار شروع می شود
به نقل از شهر سخت افزار :
بر پایه اسلاید های لو رفته، اولین پردازنده مبتنی بر ریز معماری ZEN از سریعترین APU در دست تولید همین سوکت (AM4) گران تر خواهد بود. با اینکه هنوز فروش APUهای سوکت AM4 شروع نشده، اما رده بالاترین مدل آن، A12-9800، که از سریعترین مدل نسل قبل نیز سریعتر است، حداقل 160 دلار قیمت خواهد داشت، به عبارتی دیگر ارزان ترین پردازنده ZEN از سری رده پایین ZEN SR3 که احتمالاً چهار هسته ای باشد، بیش از 160 دلار قیمت خواهد داشت.

f83e40b956ae.jpg



اطلاعات مورد بحث برپایه دو اسلاید افشا شده از یک ارائه برای کانال های توزیع چینی است که نشان می دهد قیمت گذاری پردازنده های ZEN از 218 دلار فراتر می رود، البته احتمالاً این مبلغ با احتساب کل مالیات ها است.

fe42ed800864.jpg


همچنین یک اسلاید دیگر مقایسه A8-9600 Bristol Ridge با A8-7650K و همچنین پردازنده Core i3-6100 اینتل را نشان می دهد که به نظر می رسد در همه تست ها A8-9600 سریعتر باشد. در این مقایسه A8-7650K معیار قرار گرفته است.
 

AMD.POWER

مدیر بخش کامپیوتر
مدیر انجمن
مدیر انجمن
تاریخ عضویت
26 جولای 2009
نوشته‌ها
20,097
لایک‌ها
23,611
سن
44
محل سکونت
طهران
14 سال رقابت پرفراز و نشیب AMD و انویدیا در یک نگاه

به نقل از وبسایت شهر سخت افزار :
اخیراً یک نمودار منتشر شده که سهم هریک از AMD و انویدیا از بازار کارت های گرافیک را از سال 2002 میلادی تا سه ماهه سوم 2016 نشان می دهد. این نمودار بر پایه آمارهای ارائه شده از سوی موسسه پژوهشی Mercury Research تهیه شده و مقایسه فصلی برای نزدیک به 14 سال اخیر را نشان می دهد.



سال 2002 آغاز شکل گیری رقابت بین انویدیا و AMD برای تصاحب بازار است. در آن زمان اغلب کامپیوترها به یک کارت گرافیک ATI سری Radeon 8 و9000 یا سری GeForce 2 MX و Ti انویدیا مجهز بودند. در آن زمان میانگین حجم حافظه ویدئویی کارت های گرافیک 64 یا 128 مگابایت بود و کارت ها حداکثر 2، 4 یا 8 واحد سایه زندی داشتند. وضوح تصویر محبوب در آن زمان 1024x768 پیکسل و به احتمال زیاد مانیتورهای CRT بودند. رابط های برنامه نویسی سال 2002 متشکل از DirectX 8.1 و OpenGL 1.3 بود.

تنها با گذشت چند سال و عرضه 10 تا 15 نسل از پردازنده های گرافیکی، اکنون در سال 2016 میانگین حجم حافظه ویدئویی کارت های گرافیک به 4 یا 8 گیگابایت رسیده و تعداد واحدهای سایه زنی به چند هزار واحد می رسد. وضوح تصویر اغلب مانیتورهای مورد استفاده گیمرها 1920x1080پیکسل و حتی بسیار مواقع بالاتر است. رابط های برنامه نویسی نیز به شدت تکامل یافته اندو حالا منابع سخت افزای با بکارگیری رابطDirectX 12 یا Vulkan بسیار بهینه مورد استفاده قرار می گیرند.
 

AMD.POWER

مدیر بخش کامپیوتر
مدیر انجمن
مدیر انجمن
تاریخ عضویت
26 جولای 2009
نوشته‌ها
20,097
لایک‌ها
23,611
سن
44
محل سکونت
طهران
ویژگی‌ها و نتایج بنچمارک کارت گرافیک Radeon Pro 490 منتشر شد، شکست در کمین GTX 1070

به نقل از شهر سخت افزار :
به تازگی گزارش و تصاویری از نتایج بنچمارک کارت Radeon Pro 490 منتشر شده است که نشان می‌دهد این کارت با بهره‌مندی از نسل بعدی از هسته‌های گرافیکی AMD، حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. نتایج بنچمارک و همچنین ویژگی‌های منتشر شده از کارت گرافیک Radeon Pro 490، نشان می‌دهد که باید انتظار داشته باشیم محصول آینده AMD بر کارت‌های قدرتمندی همچون GTX 1070 برتری داشته باشد.

Radeon%20Pro%20490-2.jpg


طبق انتظارات کارت گرافیک Radeon Pro 490 با هدف استفاده از فناوری واقعیت مجازی و همچنین پشتیبانی از وضوح 4K عرضه خواهد شد. علاوه بر این گفته می‌شود که این کارت دارای دو هسته گرافیکی Polaris 10 یا یک هسته جدید Vega 10 خواهد بود. اگرچه احتمال حضور هسته‌های Vega در این کارت کمی بعید به نظر می‌رسد اما با استفاده از دو هسته گرافیکی Polaris 10، باید انتظار داشته باشیم که کارت Radeon Pro 490 دارای 16 گیگابایت حافظه از نوع GDDR5 باشد.

گزارش‌های جدید منتشر شده همچنین نشان می‌دهد که کارت گرافیک Radeon Pro 490 دارای 4608 پردازنده استریم (دو برابر کارت Radeon RX 480) و سرعت هسته 1200 مگاهرتز است این در حالی است که کارت Radeon RX 480 سرعت 1266 مگاهرتز را فراهم می‌کند. از سوی دیگر با توجه به اینکه کارت RX 480 مصرف انرژی در حدود 150 وات دارد، انتظار می‌رود کارت Radeon Pro 490 به انرژی در حدود 300 وات نیاز داشته باشد. طبق دیگر اطلاعات موجود، کارت Pro 490 همچنین دارای 11.4 میلیارد ترانزیستور و قدرت 11 ترافلاپ است.
 

AMD.POWER

مدیر بخش کامپیوتر
مدیر انجمن
مدیر انجمن
تاریخ عضویت
26 جولای 2009
نوشته‌ها
20,097
لایک‌ها
23,611
سن
44
محل سکونت
طهران
Z270 SLI و Z270 SLI Plus؛ دو مادربرد تا دندان مسلح از MSI
پردازنده های Kaby Lake اینتل اوایل سال 2017 در کنار مادربردهای جدید معرفی می شوند. هرچند هنوز هیچ گونه جزئیات رسمی درباره چیپ ست پرچمدار Z270 ارائه نشده، اما شرکت MSI تصویری از دو مادربرد مبتنی بر این چیپ ست منتشر کرده است.

2212.jpg


Z270 SLI و Z270 LSI Plus دو مادربرد آتی MSI هستند که در تیزر منتشر شده دیده می شوند. یکی از قابلیت های قابل توجه این مادربردها، برخورداری از یک جفت شکاف M.2 با پهنای باند 32 گیگابیت بر ثانیه است.

مادربردهای مبتنی بر چیپ ست Z270 سال میلادی پیش رو در نمایشگاه CES 2017 رونمایی می شوند.
 
بالا