• پایان فعالیت بخشهای انجمن: امکان ایجاد موضوع یا نوشته جدید برای عموم کاربران غیرفعال شده است

اخبار مایکروسافت و ویندوز

sina86

Registered User
تاریخ عضویت
27 آپریل 2008
نوشته‌ها
3,309
لایک‌ها
35
كدهاي برنامه‌نويسي جديد اس‌كيو ال سرور در اختيار برنامه‌نويسان


خبرگزاري فارس: مايكروسافت طي چند روز آينده كدهاي برنامه نويسي اختصاصي نسخه جديد نرم افزار SQL SERVER خود موسوم به SQL Server 2008 R2 را در دسترس متخصصان و برنامه نويسان قرار خواهد داد.
A0710682.jpg


به گزارش فارس به نقل از پي سي مگ، اين نرم افزار ديتابيس از جمله نرم افزارهاي پرطرفدار مايكروسافت است و نسخه تازه آن با امكانات تازه اي كه دارد براي رفع نيازهاي موسسات بزرگ تجاري كاملا قابل استفاده خواهد بود.
مديريت جامع انواع ديتا و اطلاعات بر روي چند سرور مختلف و ردگيري نحوه استفاده از منابع سيستم و به روزرساني سريع ديتا از جمله امكانات نسخه تازه نرم افزار SQL Server است.
تحليل ديتاي اين نرم افزار بر روي نرم افزار اكسل و افزايش سازگاري محيط اين دو نرم افزار از جمله ديگر امكانات آن است.
هنوز مشخص نيست نسخه جديد چه زماني به طور عمومي عرضه مي شود.
 

sina86

Registered User
تاریخ عضویت
27 آپریل 2008
نوشته‌ها
3,309
لایک‌ها
35
مشخصات دستگاه چندرسانه‌اي قابل‌حمل مايكروسافت اعلام شد


خبرگزاري فارس: پس از ماه‌ها انتظار، مايكروسافت سرانجام قيمت، زمان ورود و قابليت‌هاي دستگاه چندرسانه‌اي قابل‌حمل Zune HD را تاييد كرد.
A0710673.jpg


به گزارش فارس به نقل از سي‌نت، مدل 16 گيگابايتي Zune HD كه به رنگ مشكي توليد شده است و شامل نمايشگر لمسي مي‌شود، با قيمت 99/219 دلار فروخته خواهد شد و اين در حالي است كه نسخه 32 گيگابايتي به رنگ پلاتين، 99/289 دلار قيمت خواهد داشت كه پيش‌تر اين قيمت‌ها در فروشگاه‌هاي اينترنتي آمازون و Best Bye اعلام شده بود.
شركت مايكروسافت هم‌اكنون اعلام كرده است كه پيش‌فروش اين محصول را از تاريخ پانزدهم سپتامبر آغاز مي‌كند و كاربران مي‌توانند با مراجعه به سايت Zuneoriginals.net، اين محصول را به صورت سفارشي در پنج رنگ مختلف و با طرح‌هايي از نقاشان و طراحان بزرگ روي بدنه آن پيش‌خريد كنند.
از مهم‌ترين قابليت‌هايي كه در اين دستگاه جيبي به كار رفته است مي‌توان به نمايشگر باكيفيت OLED چند- لمسي(Multi-Touch)، مرورگر اينترنتي پيشرفته و قابليت نمايشگر فايل‌هاي ويديويي با كيفيت 720 پيكسل روي تلويزيون‌هاي باكيفيت اشاره كرد.
كارشناسان پيش‌بيني مي‌كنند كه ارزان بودن قيمت Zune HD نسبت به iPod Touc اپل، باعث كاهش فروش محصول رقيب خواهد شد.
 

sina86

Registered User
تاریخ عضویت
27 آپریل 2008
نوشته‌ها
3,309
لایک‌ها
35
عرضه نرم افزار امنيتي مايكروسافت به تاخير افتاد


خبرگزاري فارس: مايكروسافت عرضه نرم افزار جديد ضد بدافزار خود را تا نيمه دوم سال 2010 به تاخير انداخت.
A0727310.jpg


به گزارش فارس به نقل از اينترنت نيوز، Forefront Endpoint Protection (FEP) براي نسخه هاي مختلف سيستم عامل ويندوز و همين طور ويندوز سرور طراحي شده و با استفاده از آن نفوذ كرم ها و ويروس هاي اينترنتي به رايانه ها دشوارتر خواهد شد.
مايكروسافت مي گويد با توجه به نظرات كاربران و متخصصان در مورد نسخه هاي قبلي اين نرم افزار تصميم گرفته تغييرات اساسي در آن اعمال كند و به همين علت به روزرساني ان را به تاخير مي اندازد.
قرار است نسخه جديد FEP از ويندوز 7 و همين طور ويندوز سرور 2008 ، Exchange Server و SharePoint هم به خوبي محافظت كند.
 

sina86

Registered User
تاریخ عضویت
27 آپریل 2008
نوشته‌ها
3,309
لایک‌ها
35
افشاي اطلاعات محرمانه در مورد جديدترين نسخه ويندوز


خبرگزاري فارس: در حالي كه كمتر از ده روز به عرضه عمومي ويندوز 7 باقي مانده، منابع خبري اطلاعات جديدي را در مورد ويندوز 8 كه قرار است بعد از اين نسخه از ويندوز عرضه شود، افشا كرده اند.
A0700760.jpg


به گزارش فارس به نقل از پي سي ورلد، ويندوز 8 كه جايگزين ويندوز 7 مي شود، از طراحي 128 بيتي برخوردار خواهد بود كه اين سيستم عامل را به يك محصول بسيار قدرتمند براي اجراي نرم افزارهاي سنگين مبدل خواهد كرد، به گونه اي كه بسياري از رايانه هاي امروزي توان اجراي آن را نخواهند داشت. ويندوز 7 تنها در دو نسخه 32 و 64 بيتي عرضه مي شود.
بر اساس اطلاعات به دست آمده، تعدادي از متخصصان برجسته مايكروسافت در ساختماني با امنيت بسيار بالا در حال طراحي استراتژيك ويندوز 8 و حتي ويندوز 9 بوده و البته بر روي ديگر طرح هاي ميان مدت و دراز مدت مايكروسافت نيز كار مي كنند.
مايكروسافت براي بهبود طراحي اين ويندوز مذاكراتي را با اينتل، AMD ، HP و IBM به عمل امورده كه البته از جزييات آنها خبري در دست نيست.
 

sina86

Registered User
تاریخ عضویت
27 آپریل 2008
نوشته‌ها
3,309
لایک‌ها
35
راهنماي توليد سخت‌افزار ويژه سيستم‌عامل ويندوز موبايل منتشر مي‌شود


خبرگزاري فارس: شركت مايكروسافت كه به تازگي فروشگاه اينترنتي Marketplace را براي گوشي‌هاي مبتني بر ويندوزموبايل عرضه كرده، راهنماي توليد سخت‌افزار براي سيستم‌عامل موبايلي خود را وارد بازار مي‌كند تا بتواند به صورت گسترده‌تر بازار جهاني تلفن‌همراه را در اختيار گيرد.
A0722504.jpg


به گزارش فارس به نقل از اينفوورلد، "اندي لي " مدير مركز ارتباطات موبايلي مايكروسافت طي مصاحبه‌اي اعلام كرد كه اين شركت براي نخستين بار منبع طراحي سخت‌افزاري گوشي‌ها را نيز عرضه مي‌كند تا جريان توليد گوشي هوشمند بر مبناي سيستم‌عامل ويندوزموبايل در شركت‌هاي مختلف آسان شود.
لي در اين خصوص توضيح داد: هدف ما از اين اقدام اين است كه توليدكنندگان در جريان ساخت يك گوشي جديد آزادي عمل بيشتري داشته باشند. با عرضه اين دستورالعمل سخت‌افزاري، شركت‌ها مي‌توانند گزينه‌هاي بيشتري پيش‌رو داشته باشند و به آساني قابليت‌هاي جديد مورد نظر خود را به گوشي بيافزايند.
مايكروسافت معتقد است كه با اين جريان، توليدكنندگان تلفن‌همراه مجبور به تكميل سيستم سخت‌افزاري گوشي جديد خود به تنهايي نيستند و مي‌توانند از پيشنهادات مايكروسافت نيز استفاده كنند.
 

sina86

Registered User
تاریخ عضویت
27 آپریل 2008
نوشته‌ها
3,309
لایک‌ها
35
ویندوز 8 از پردازشگرهای 128 بیت پشتیبانی می کند

یک عضو مایکروسافت اعلام کرد: غول نرم افزاری دنیا قصد دارد سیستم عامل ویندوز 8 را با پردازشگرهای 128 بیت سازگار کند.

به گزارش خبرگزاری مهر، ویندوز 8 جایگزین آینده ویندوز 7 است. ویندوز 7 قرار است از 22 اکتبر وارد بازار شود.

ویندوز ویستا و ویندوز 7 از پردازشگرهای 64 بیت حمایت می کنند. این در حالی است که رابرت مورگان مدیر ارشد بخش تحقیقات و توسعه مایکروسافت خبر داد که نسل آینده ویندوزها از پردازشگرهای 128 بیتی پشتیبانی می کنند.

از مدتی قبل زمزمه هایی در خصوص اینکه مایکروسافت در حال کار بر روی سیستم عامل آینده خود با عنوان ویندوز 8 است به گوش می رسید.

پیش بینی می شود که ویندوز 8 از سال 2012 وارد بازار شود. به گفته این مدیر ارشد مایکروسافت، ظرف سه سال آینده پردازشگرهای 64 بیت از رده خارج می شوند و بنابراین سیستم عاملهای جدید باید به گونه ای طراحی شوند که با فناوری 128 بیت سازگار باشند.

پشتیبانی از پردازشگرهای 128 بیت در ویندوز 8 نشان می دهد که مایکروسافت در مسیر دقیق شتاب و توسعه قرار گرفته است.

هم اکنون ویندوز سرور 2008 مدل R2 تنها در نسخه 64 بیت عرضه می شود و دیگر نسخه 32 بیت آن در دسترس قرار ندارد.

براساس گزارش زئوس نیوز، این مدیر مایکروسافت خاطرنشان کرد: ردموند به توافقاتی با مهمترین شرکای خود یعنی اینتل، "ای. ام. دی"، "اچ. پی" و "آی. بی. ام" در خصوص توسعه پردازشگرهای 128 بیت دست یافته است.
 

sina86

Registered User
تاریخ عضویت
27 آپریل 2008
نوشته‌ها
3,309
لایک‌ها
35
عرضه نسخه جديد آفيس ويژه تلفن‌هاي همراه تا بهار 2010


خبرگزاري فارس: "رابي بچ " مدير مركز سرگرمي و دستگاه‌هاي مايكروسافت در همايش اين شركت جزئيات بيشتري پيرامون بسته نرم‌افزاري Office 2010 را منتشر كرد.
A0710682.jpg


به گزارش فارس به نقل از آرس‌تكنيكا، در حالي كه مايكروسافت پيش از اين زمان عرضه مجموعه نرم‌افزاري Office 2010 را نيمه نخست سال آتي ميلادي اعلام كرده بود، "رابي بچ " هم‌اكنون خاطرنشان كرده است كه اين مجموعه در بهار 2010 به دست كاربران مي‌رسد.
نسخه موبايلي اين مجموعه نرم‌افزاري كه Office Mobile 2010 نام دارد، با نام Office Mobile 7 و همزمان با سيستم‌عامل ويندوزموبايل 7 در بهار سال 2010 ميلادي عرضه خواهد شد و بر خلاف نسخه‌هاي قبلي، نرم‌افزار SharePoint Mobile را نيز در خود جا خواهد داد.
آخرين نسخه از مجموعه نرم‌افزاري Office مايكروسافت براي تلفن‌هاي همراه در سپتامبر 2007، به عنوان بخشي از بسته نرم‌افزاري Office 2007 براي رايانه‌هاي شخصي عرضه شد.
اين مجموعه نرم‌افزاري كه Office Mobile 6.1 نام داشت، شامل Word Mobile، Excel Mobile، PowerPoint Mobile، OneNote Mobile و Outlook Mobile مي‌شد.
Office Mobile در اصل نسخه موبايلي مجموعه نرم‌افزاري Office مايكروسافت براي سيستم‌عامل ويندوز موبايل محسوب مي‌شود كه در گوشي‌هاي هوشمند مورد استفاده قرار مي‌گيرد.
 

sina86

Registered User
تاریخ عضویت
27 آپریل 2008
نوشته‌ها
3,309
لایک‌ها
35
ويندوز 7 از راه نرسيده وصله‌دار شد


خبرگزاري فارس: مايكروسافت همراه با 13 وصله امنيتي جديد خود براي رفع مشكلات امنيتي نرم افزارهاي مختلف خود، نخستين وصله نرم افزاري براي رفع يك آسيب پذيري مهم در ويندوز 7 را هم روانه بازار كرد.
A0752289.jpg


به گزارش فارس به نقل از تك وب، مجموعه اين وصله ها براي رفع 34 آسيب پذيري رفع شده اند و وصله سيستم عامل ويندوز 7 برخي اشكالات را در Server Message Block (SMB)و Internet Information Services (IIS) برطرف مي كند.
اين آسيب پذيري ها به مهاجمان اينترنتي امكان مي دهد تا از راه دور كنترل رايانه فرد قرباني را در دست گرفته و كدهاي مخرب خود را بر روي آن اجرا نمايند. اين كدها مي توانند آسيب هاي جدي را براي كاربران به وجود آورند.
ويندوز 7 به طور رسمي در تاريخ 22 اكتبر عرضه مي شود و انتظار مي رود اين اشكال در اين نسخه ها برطرف شده باشد، اما نسخه هايي از اين ويندوز كه قبل از تاريخ مذكور در اختيار برخي شركت هاي تجاري قرار گرفته، كماكان داراي اين آسيب پذيري است و كاربران بايد وصله هاي ياد شده را بارگذاري و نصب كنند.
 

sina86

Registered User
تاریخ عضویت
27 آپریل 2008
نوشته‌ها
3,309
لایک‌ها
35
تبليغ ويندوز 7 با كمك كارتون‌هاي كودكانه


خبرگزاري فارس: مايكروسافت كه براي تبليغ و بازاريابي ويندوز 7 از هيچ روشي صرف نظر نمي كند قصد دارد با استفاده از يك انيمشن محبوب كودكان براي جديدترين سيستم عامل خود تبليغات كند.
A0710682.jpg


به گزارش فارس به نقل از سي آر ان، اين تبليغات در سري جديد كارتون كودكانه Family Guy گنجانده مي شود و داستان هاي اين كارتون به گونه اي طراحي خواهند شد كه كودكان را تشويق به استفاده از ويندوز 7 نموده و در عين حال آنها را با قابليت ها و امكانات اين نسخه از ويندوز آشنا كند.
پيش از اين از اين كارتون براي تبليغ دستگاه Zune مايكروسافت هم استفاده شده و حتي شخصيت بيل گيتس نيز دست‌مايه يكي از قسمت هاي اين كارتون بوده است.
سري جديد اين مجموعه كارتوني از 8 نوامبر و بدون هرگونه آگهي تبليغاتي پخش مي شود و در عوض مايكروسافت توانايي هاي ويندوز 7 را به طور غيرمستقيم در آن تبليغ خواهد كرد.
كارشناسان معتقدند تبليغات يك محصول تجاري براي كودكان حساسيت هاي زيادي دارد، اما اگر به طور مناسب صورت بگيرد، آثار مثبت بلندمدتي براي آنان به دنبال خواهد داشت.
 

sina86

Registered User
تاریخ عضویت
27 آپریل 2008
نوشته‌ها
3,309
لایک‌ها
35
بيم و اميدهاي موفقيت ويندوز 7 از نگاه شركت‌هاي تجاري


خبرگزاري فارس: نزديك به 90 درصد از رايانه هاي روميزي و نوت بوك هاي موجود در شركت هاي تجاري اگرچه از امكانات سخت افزاري لازم براي اجراي ويندوز 7 برخوردار هستند، اما به علت قديمي و فرسوده بودن در عمل نمي توانند تمامي ويژگي ها و امكانات اين ويندوز را به درستي اجرا كنند.
A0700767.jpg


به گزارش فارس به نقل از پي سي ورلد، از همين رو شركت هاي تجاري مجبور به صرف هزينه براي خريد رايانه هاي جديد و ارتقاي نرم افزاري و سخت افزاري آنها هستند تا بتوانند ويندوز 7 را بر روي سيستم هاي خود اجرا كنند.
بر طبق برآوردها 51 ميليون نفر از كارمندان شركت هاي تجاري در سراسر جهان از اوايل ماه سپتامبر مجاز به استفاده از ويندوز 7 هستند.
چرخه استفاده مفيد از رايانه ها در محيط هاي تجاري و اداري معمولا 42 ماه است و پس از اين تاريخ هزينه استفاده از رايانه ها به حدي بالا مي رود كه ديگر نگهداري از آنها مقرون به صرفه نخواهد بود.
اما هنوز بسياري از رايانه هاي فعلي تا رسيدن به اين حد نهايي راه درازي پيش رو دارند.
 

sina86

Registered User
تاریخ عضویت
27 آپریل 2008
نوشته‌ها
3,309
لایک‌ها
35
تحول در دنياي رايانه‌هاي لمسي با ويندوز 7


خبرگزاري فارس: در حالي كه قابليت‌هاي لمسي به عنوان يكي از محبوب‌ترين فناوري‌هاي كنوني براي كاربران محسوب مي‌شود، سيستم هوشمند ويندوز 7 براي پشتيباني از نمايشگرهاي چند لمسي باعث خواهد شد علاقه كاربران به اين قبيل فناوري‌ها بيشتر شود.
A0471666.jpg


به گزارش فارس به نقل از پي‌سي‌ورلد، يكي از مهم‌ترين قابليت‌هاي به كار رفته در سيستم‌عامل ويندوز 7 فناوري چند لمسي آن است كه به كاربر امكان مي‌دهد به كمك چند انگشت وارد برنامه‌هاي داخلي شود، تصاوير را بزرگنمايي كند، از برنامه‌هاي اينترنتي استفاده كند و بر اين اساس، كارشناسان پيش‌بيني مي‌كنند كه اين قابليت جديد باعث توليد نسل جديد رايانه‌هاي شخصي شود.
برخي كارشناسان از هم‌اكنون نسل جديد رايانه‌هاي قابل‌حمل خود مبتني بر اين سيستم‌عامل را معرفي كرده‌اند. به عنوان مثال، شركت لنوو اعلام كرده است كه رايانه جديد لوحي خود با نام ThinkPad X200 مبتني بر سيستم‌عامل ويندوز را با نمايشگر چند لمسي به زودي عرضه مي‌كند. مدل ديگر اين رايانه لوحي نيز قرار است با نام ThinkPad T400 و با نمايشگر چند-لمسي به قيمت 200 دلار وارد بازار شود.
اين دو رايانه همراه ابزار ويژه‌اي را با نام SimpleTap در خود جا داده‌اند كه به كاربر امكان مي‌دهد به صورت همزمان از دو انگشت خود روي مانيتور استفاده كند و چند ابزار مختلف را در مركز و اطراف مانيتور مورد استفاده قرار دهد. اين ابزار به كاربر امكان مي‌دهد كه كاربر به سادگي با انگشتان خود نور، شفافيت و ديگر اجزاي نمايشگر را تنظيم كند.
علاوه بر اين، شركت توشيبا نيز از نوت‌بوك جديد مبتني بر سيستم‌عامل ويندوز 7 را با نام‌هاي Satellite U505 و Satellite M505 و با قابليت چند لمسي توليد كرده است كه به زودي عرضه مي‌شوند.
 

sina86

Registered User
تاریخ عضویت
27 آپریل 2008
نوشته‌ها
3,309
لایک‌ها
35
افتتاح نخستين فروشگاه خرده‌فروشي مايكروسافت در 22 اكتبر


خبرگزاري فارس: مايكروسافت با عرضه اولين فروشگاه خرده فروشي خود در تاريخ 22 اكتبر كه همزمان با عرضه عمومي ويندوز 7 است، به جنگ اپل مي رود كه از سال ها قبل ابتكار عمل مشابهي را اجرا كرده بود.
A0710679.jpg


به گزارش فارس به نقل از ديلي تك، اولين فروشگاه در ايالت آريزونا افتتاح شده و انواع نرم افزارها و سخت افزارهاي توليد شده توسط مايكروسافت در آن عرضه خواهد شد.
پيش از اين گفته مي شد مايكروسافت در تلاش است تا فروشگاه هاي خود را در نزديكي فروشگاه هاي اپل افتتاح كند، اما افتتاح اولين فروشگاه صحت اين خبر را زير سوال برده، زيرا فروشگاه مايكروسافت در آريزونا در نزديكي اين فروشگاه نيست.
افزايش حق انتخاب هاي مشتريان، ارائه خدمات بهتر و ارزش قائل شدن براي مشتريان از جمله دلايل راه اندازي اين فروشگاه ها عنوان شده است.
انتظار مي رود در كنار ويندوز 7 از كنسول هاي Xbox 360 عرضه شده در اين فروشگاه ها هم به گرمي استقبال شود.
 

sina86

Registered User
تاریخ عضویت
27 آپریل 2008
نوشته‌ها
3,309
لایک‌ها
35
مايكروسافت فروشگاه‌ زنجيره‌اي راه‌اندازي مي‌كند


خبرگزاري فارس: شركت مايكروسافت به منظور افزايش رقابت‌هاي خود با اپل، طي چند روز آينده نخستين شعبه از فروشگاه خود را در شهر فونيكس آمريكا افتتاح مي‌كند.
A0710673.jpg


به گزارش فارس به نقل از رويترز، مايكروسافت در نظر دارد كه پس از راه‌انداري اين مركز، ديگر شعبات فروشگاه زنجيره‌اي خود را ظرف چند هفته‌ آينده در آمريكا راه‌اندازي كند تا به صورت گسترده‌تر سيستم‌عامل ويندوز 7 را در اختيار كاربران بگذارد.
مايكروسافت فروشگاه جديد خود بر اساس آخرين سيستم‌هاي الكترونيكي راه‌اندازي كرده است تا جريان خريد كالا و پرداخت پول در آن به آسان‌تر شكل انجام شود.
مايكروسافت تاكنون به صورت مستقل فروشگاه زنجيره‌اي داير نكرده بود و سخنگوي اين شركت نيز هنوز توضيحات تكميلي خود را در اين زمينه عنوان نكرده است.
"استيو بالمر " مديرعامل مايكروسافت در اين خصوص توضيح داد: ما به‌زودي دو فروشگاه افتتاح خواهيم كرد و مي‌كوشيم ضمن ارتقاي آن‌ها، در هفته‌هاي آتي فروشگاه‌هاي بيشتري داير كنيم. اين مسئله براي ما بسيار اهميت دارد كه يك كانال مستقيم ارتباطي با كاربران داشته باشيم. ما در اين فروشگاه‌ها به كاربران نشان مي‌دهيم كه با هر يك از محصولات ما چه كارهايي مي‌توانند انجام دهند و چه قابليت‌هايي را در اختيار دارند.
 

sina86

Registered User
تاریخ عضویت
27 آپریل 2008
نوشته‌ها
3,309
لایک‌ها
35
استقبال كاربران ويندوز 7 از جديدترين محصول امنيتي مايكروسافت


خبرگزاري فارس: تقريبا نيمي از افرادي كه جديدترين نرم افزار امنيتي شركت مايكروسافت را بارگذاري كرده اند، كاربر ويندوز 7 هستند.
A0752289.jpg


به گزارش فارس به نقل از پي سي پرو، حدود 44 درصد از كاربران Microsoft Security Essentials از جديدترين سيستم عامل عرضه شده مايكروسافت موسوم به ويندوز 7 استفاده مي كنند. اين در حالي است كه اين محصول هنوز به طور رسمي روانه بازار نشده است.
همچنين 33 درصد از كاربران ويندوز XP و 23 درصد از كاربران ويندوز ويستا Microsoft Security Essentials را براي حفظ امنيت بر روي رايانه هاي شخصي خود نصب كرده اند.
اين آمار مايكروسافت را نسبت به آينده ويندوز 7 بسيار اميدوار كرده و آنان با استناد به آماري از اين دست در انتظار استقبال گسترده عمومي از ويندوز 7 هستند.
ويندوز 7 تا آخر هفته روانه بازار مي شود.
 

sina86

Registered User
تاریخ عضویت
27 آپریل 2008
نوشته‌ها
3,309
لایک‌ها
35
افزونه مايكروسافت براي فايرفاكس دردسرساز شد

مايكروسافت به عرضه به‌روزرساني براي كاربران مرورگر فايرفاكس اقدام كرده كه آن‌ها را در برابر هك آسيب‌پذير مي‌كند.
به گزارش سرويس فن‌آوري اطلاعات خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، مايكروسافت به‌روزرساني‌هاي متعددي براي كاربران فايرفاكس و اينترنت اكسپلورر در ماه فوريه منتشر كرد. يكي از افزونه‌هاي عرضه شده مايكروسافت براي فايرفاكس آسيب‌پذيري شديدي را به آن اضافه كرده است.
افزونه ويندوز پرزنتيشن فونديشن براي فايرفاكس در صورت بازديد كاربران اين مرورگر از يك سايت آلوده، دسترسي به رايانه آن‌ها را براي رخنه‌گران فراهم مي‌كند.
بسياري از كاربران براي اجتناب از اين آسيب‌پذيري از فايرفاكس به اينترنت اكسپلورر تغيير يافته‌اند. اين مساله تقريبا كارشكني از سوي مايكروسافت براي فايرفاكس به نظر مي‌رسد، به‌ويژه با توجه به اين كه اين شركت حاضر به ترميم آن نبوده و به كاربران نيز اجازه نمي‌دهد اين افزونه را از نصب خارج كنند.
 

sina86

Registered User
تاریخ عضویت
27 آپریل 2008
نوشته‌ها
3,309
لایک‌ها
35
كروم گوگل از ويندوز 7 پشتيباني نمي‌كند

گوگل طرح يكپارچه كردن كامل مرورگر وب كروم با سيستم عامل جديد ويندوز 7 را به تعويق انداخت.
به گزارش سرويس فن‌آوري اطلاعات خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، اين خبر به‌دنبال اعلام بنياد موزيلا مبني بر يكپارچه شدن نسخه 3.6 فايرفاكس با امكانات ويندوز 7 مانند پيش نمايش تصويري تسك بار و جامپ ليست اعلام شد.
بر اساس گزارش رجيستر، سيستم رديابي مسائل داخلي گوگل خاطرنشان كرده است كه كار برروي اين امكانات به نسخه 5 كروم موكول شده است. كروم در حال حاضر در نسخه 3.0 است در حالي كه نسخه 4 تحت طراحي است.
مرورگر كروم گوگل يكي از رقيبان اصلي اينترنت اكسپلورر مايكروسافت به شمار مي‌رود؛ گوگل به تازگي اعلام كرده قصد دارد سيستم عامل روميزي كروم را براي رقابت با ويندوز عرضه كند.
 

sina86

Registered User
تاریخ عضویت
27 آپریل 2008
نوشته‌ها
3,309
لایک‌ها
35
از "داس تا ويندوز 7 " (1)
روزهاي اول؛ سيستم عاملي براي نقاشي


خبرگزاري فارس: ويندوز، سيستم عامل پرآوازه شركت مايكروسافت كه امروزه بخش عمده‌اي از رايانه هاي شخصي را تسخير كرده در آغاز چندان مشهور و شناخته شده نبود، اما نگاه تجاري و سود محور بيل گيتس همراه با خلاقيت و تيزبيني اقتصادي او باعث موفقيت اين سيستم عامل و تثبيت آن به عنوان برترين سيستم عامل جهان شد.

A0471666.jpg



به گزارش خبرنگار فناوري اطلاعات فارس، ويندوز اولين بار در سال 1983 عرضه شد، البته ويندوز آن زمان تفاوت بسيار زيادي با نسخه هاي پيشرفته و امروزي ويندوز داشت. ويندوز اوليه تنها يك رابط كاربري گرافيكي براي سيستم عامل MS-Dos بود كه براي رايانه هاي اوليه ساخت آي بي ام طراحي شده بود كه از سال 1981 روانه بازار شده بودند.
طي 26 سال اخير، مايكروسافت نسخه هاي متعددي از ويندوز را عرضه كرده و در واقع يك رابط گرافيكي ساده رايانه اي را به يك سيستم عامل پيشرفته مبدل نموده است. ويندوز در سال هاي 1985 تا 1992 دوران اوليه تكامل و پيدايش خود را گذراند.
اولين نسخه مستقل از ويندوز مايكروسافت موسوم به version 1.0 در تاريخ 20 نوامبر سال 1985 عرضه شد و محبوبيت فراواني كسب كرد. نام اوليه ويندوز در آن زمان "مدير رابط كاربري " بود، اما رونالد هانسون، رييس واحد بازاريابي مايكروسافت، شركت را متقاعد كرد كه نام ويندوز براي مشتريان جذاب تر است. ويندوز 1.0 يك سيستم عامل كامل نبود، اما محيط كاربري در مقايسه با MS-DOS پيشرفته تر و جذاب تر بود. همچنين اشكالات و نقص هاي آن نيز محدودتر بود.
اولين نسخه از ويندوز مايكروسافت داراي يك برنامه ساده براي ترسيم تصاوير گرافيكي بود كه Windows Paint نام داشت. Windows Write هم برنامه اي ساده براي نگارش در رايانه بود كه پدربزرگ برنامه Word فعلي محسوب مي شد.
يك تقويم، notepad، يك ساعت، control panel ، يك ترمينال رايانه اي، Clipboard و درايور RAM از جمله ديگر امكانات ويندوز 1.0 بود. اجراي زبان داس در ويندوز 1.0 ممكن بود. از سوي ديگر يك بازي ساده به نام Reversi هم در اين سيستم عامل گنجانده شده بود.
در اواسط دهه 80 مايكروسافت با همكاري شركت نوپاي اپل براي توسعه استفاده از رايانه هاي روميزي و ديگر وسايل الكترونيك و نرم افزارها در تلاش بود. اپل در آن زمان رايانه هاي مكينتاش را طراحي كرده بود و به دنبال عرضه نرم افزارهاي پيشرفته براي آن بود. دو طرف در اين زمينه مذاكرات مفصلي كردند و مايكروسافت مجوز استفاده از برخي امكانات رابط كاربري رايانه هاي مكينتاش را به دست آورد.
بعدها مايكروسافت براي جلوگيري از وقوع مشكلات حقوقي و قانوني سعي كرد استفاده از امكانات و فناوري هاي مرتبط با اپل و مكينتاش را به حداقل برساند. با اين حال ويندوز هميشه از مكينتاش الهام گرفته و به عنوان مثال امكان روي هم انداختن پنجره ها در ويندوز از رايانه هاي مكينتاش تقليد شد.
نسخه 2 ويندوز در تاريخ 9 دسامبر سال 1987 روانه بازار شد و از جايگزين خودش اندكي محبوب تر بود. بخش عمده محبوبيت ويندوز 2 حاصل ارتقاي رابط كاربري گرافيكي آن و همين طور افزوده شدن نسخه هاي اوليه نرم افزارهاي اكسل و ورد به اين سيستم عامل بود. اجراي ويندوز از محيط داس كماكان ممكن بود و به غير از اين موارد دو نسخه تفاوت چنداني با يكديگر نداشتند.
يكي ديگر از مسائلي كه بر محبوبيت ويندوز 2 تاثير گذاشت، طراحي نسخه اي از نرم افزار پركاربرد Page Maker بود كه با اين نسخه از ويندوز سازگاري داشت. تا آن زمان اين نرم افزار تنها برروي رايانه هاي مكينتاش قابل اجرا بود.
تاريخ نگاران دنياي رايانه معتقدند اين اولين نرم افزاري بود كه توسط شركتي غير از مايكروسافت براي ويندوز طراحي شده بود و به يكي از عوامل كليدي موفقيت ويندوز مبدل شد.
 

sina86

Registered User
تاریخ عضویت
27 آپریل 2008
نوشته‌ها
3,309
لایک‌ها
35
"از داس تا ويندوز 7 " (2)
تولد ويندوز 3 ؛ سرآغاز موفقيت‌ مايكروسافت


خبرگزاري فارس: مايكروسافت در دومين نسخه از ويندوز خود دست به نوآوري هايي زد تا توجه علاقه‌مندان به رايانه را به خود جلب كند. نسخه 2 ويندوز از مدلي موسوم به real-mode memory استفاده مي كرد كه باعث شد ظرفيت حافظه آن به يك مگابايت ارتقاء پيدا كند.

A0710673.jpg



به گزارش خبرنگار فناوري اطلاعات فارس، پيكربندي مدرن ويندوز 2 باعث مي شد كه اين ويندوز از استحكام و كارآيي بيشتري نسبت به ويندوز 1 برخوردار باشد و سرعت و انسجام بيشتري داشته باشد. بعد از ويندوز 2 دو نسخه ديگر از ويندوز به فاصله كوتاهي منتشر شد. Windows/286 2.1 و Windows/386 2.1 تفاوت چنداني با ويندوز 2 نداشتند. Windows/286 2.1 هم از مدل حافظه real-mode استفاده مي كرد، اما ظرفيت حافظه بيشتري داشت. Windows/386 2.1 هم از قدرت پردازش نسبتا بيشتري نسبت به نسخه اوليه ويندوز 2 برخوردار بود.
ويندوزهاي نسخه 2.03 و 3.0 كه چند ماه بعد عرضه شدند، با چالش هايي از سوي اپل روبرو شدند كه معتقد بود برخي از ويژگي هاي آن از رايانه هاي مكينتاش اين شركت و سيستم عامل آن كپي شده اند.
مدتي بعد اپل مدعي استفاده مايكروسافت از 189 اختراع ثبت شده به نام اپل در ويندوز شد. اما مايكروسافت به مقابله با اين شكايت ها و ادعاها پرداخت و ادعاي اپل تنها در 10 مورد به كرسي نشست.

* موفقيت با ويندوز 3

مايكروسافت زماني به موفقيت استثنايي رسيد كه توانست ويندوز 3 را در سال 1990 عرضه كند. در كنار ارتقاء قابليت هاي اين سيستم عامل در حوزه هاي مختلف، ويندوز 3 توانايي بهتري براي انجام چند كار در آن واحد داشت.
علت اين امر ارتقاء حافظه مجازي يا virtual memory ويندوز 3 بود. رابط كاربري ويندوز 3 در مقايسه با رايانه هاي مكينتاش ارتقاء چشمگيري پيدا كرده بود. در آن زمان امكانات گرافيكي رايانه ها نسبت به يك دهه قبل به شدت پيشرفت كرده بود. علت اين مساله عرضه كارت ويدئوهاي VGA به بازار بود.
ويندوز 3 مي توانست در سه حالت Real، Standard و Enhanced فعاليت كند. ويندوز 3 از نظر سازگاري با سخت افزارهاي مختلف نيز پيشرفت قابل ملاحظه اي كرده بود و با پردازنده هاي اينتل سري 8086، 8088 تا پردازنده هاي سري 80286 و همين طور سري 80386 سازگار بود. نسخه چند رسانه اي يا multimedia ويندوز 3 همراه با Multimedia Extensions 1.0 چند ماه بعد عرضه شد. اين نسخه ويندوز مجهز به چند برنامه چندرسانه اي بود كه شامل درايو سي رام و كارت صدا مي شد.
به دنبال موفقيت ويندوز 3 برخي شركت هاي نرم افزاري به فكر طراحي برنامه هاي كاربردي سازگار با آن افتادند. تا قبل از عرضه ويندوز 3.1 بيش از 10 ميليون كپي از ويندوز 10 در عرض دو سال به فروش رفت. ويندوز 3 به يك منبع درآمد عمده براي مايكروسافت مبدل شد و اين شركت را به سمت موفقيت هاي بعدي هدايت كرد.

*OS/2 از راه مي رسد

در آخرين سال هاي دهه 80 ، مايكروسافت و آي بي ام، به طور مشترك سيستم عاملي موسوم به OS/2 را طراحي كردند كه جايگزيني براي داس محسوب مي شد. OS/2 به طور كامل قادر به استفاده از امكانات پردازنده 80286 اپل بود و از ظرفيت حافظه تا حداكثر 16 مگابايت پشتيباني مي كرد.
نسخه اول اين سيستم عامل در سال 1987 عرضه شد كه مي توانست از انجام چند كار در آن واحد پشتيباني كند و قادر به اجراي داس نيز بود. در سال 1988 رابط كاربري بهتري براي اين سيستم عامل طراحي شد و برنامه هاي كاربردي آن نيز با ويندوز سازگار شد.
نسخه 1.2 اين سيستم عامل در سال 1989 عرضه شد، اما به دنبال اختلاف نظرهاي شديد تجاري بين اين دو شركت، مايكروسافت از همكاري براي طراحي نسخه هاي جديد آن دست كشيد و صرفا بر روي طراحي نسخه هاي تازه تر ويندوز متمركز شد.
 

sina86

Registered User
تاریخ عضویت
27 آپریل 2008
نوشته‌ها
3,309
لایک‌ها
35
"از داس تا ويندوز 7 " (3)
تحول رايانه اي با ظهور ويندوز 95


خبرگزاري فارس: مايكروسافت پس از اختلافات تجاري و حقوقي با آي بي ام از همكاري براي توليد نسخه هاي جديدتر سيستم عامل OS/2 دست برداشت و ويندوز 3.1 را عرضه كرد.

A0103216.jpg



به گزارش خبرنگار فناوري اطلاعات فارس، اين نسخه از ويندوز داراي تغييراتي هر چند محدود در مقايسه با ويندوز 3 بود. اين تغييرات مربوط به نحوه نگارش فونت ها و رفع چند حفره نرم افزاري و بهبود پشتيباني چند رسانه اي و سخت افزاري بود. ويندوز 3.11 كه بعد از ويندوز 3.1 در سال 1992 عرضه شد شامل چند به روز رساني ديگر بود.
مايكروسافت در همان ايام به فكر كاربران اداري افتاد و Windows for Workgroups (WfW) را عرضه كرد كه در اصل براي استفاده كنندگان از شبكه هاي رايانه اي طراحي شده بود. پشتيباني از پروتكل ها(از جمله TCP/IP) و درايورهاي نوپاي شبكه اي مهم ترين ويژگي اين نسخه از ويندوز بود. اين اولين نسخه از ويندوز بود كه اتصال به اينترنت از طريق آن ممكن بود. بايد توجه داشت كه اختراع وب و عرضه اولين مرورگر وب موسوم به موزاييك هم در سال 1991 اتفاق افتاد. تمامي اين نسخه ها فروش خوبي داشتند و موفقيت مايكروسافت و درستي راه انتخاب شده توسط اين شركت را تاييد مي كردند.
در مرحله بعد مايكروسافت به فكر طراحي ويندوز NT افتاد. طراح اصلي اين سيستم عامل فردي به نام ديو كالتر بود كه در سال 1988 توسط مايكروسافت استخدام شده بود تا رقيب و جايگزيني براي OS/2 طراحي كند. اما او به جاي اين كار يك سيستم عامل كاملا جديد طراحي كرد. به دنبال اولين نسخه اين ويندوز، نسخه بتاي ويندوز NT3.1 در جولاي سال 1992 در جريان همايشي در سان فرانسيسكو عرضه شد. مايكروسافت در اين همايش از عزم خود براي طراحي جايگزيني قدرتمند براي تمامي ويندوزهاي قبلي خبر داد. اين ويندوز در واقع ويندوز 95 بود كه در آن زمان اسم كد شيكاگو براي آن انتخاب شده بود.
ويندوز NT يك سيستم عامل كامل براي بازار سرور بود كه در آن زمان تازه در حال شكل گرفتن بود. سيستم فايل پيشرفته NTFS هم براي اولين بار در ويندوز NT به كار گرفته شد. نسخه 3.51 اين ويندوز از نظر امكانات شبكه اي قابليت هاي گسترده تر و متنوع تري داشت و به يك رقيب جدي براي سيستم عامل ناول مبدل شد كه در آن زمان سيستم عامل محبوب در ميان كاربران شبكه اي بود.
يكي از پيشرفت هاي مهم مايكروسافت در ويندوز NT، راه اندازي يك رابط كاربري هوشمند 32 بيتي بود كه جايگزين رابط كاربري 16 بيتي سابق سيستم عامل ويندوز شد. اين رابط Win32 نام گرفت كه بعدها به طور گسترده در ديگر نمونه ها و نسخه هاي ويندوز هم مورد استفاده قرار گرفت. نكته ديگري كه در آن زمان مورد توجه قرار گرفت تلاش براي سازگار نمودن هر چه بيشتر نسخه هاي مختلف ويندوز بود كه بعضا از نظر ساختار و طراحي تضادهاي قابل توجهي داشتند وبراي كاربران دردسر ايجاد مي كردند. اين مساله به خصوص همكاري استفاده كنندگان از نسخه هاي مختلف ويندوز را در مواردي غيرممكن مي كرد.

*ويندوز 95 از راه مي رسد

مايكروسافت پس از طراحي ويندوز 3.11 براي جلب نظر هر چه بيشتر كاربران رايانه ها و قبضه بازار، كار طراحي ويندوز شيكاگو كه بعدها ويندوز 95 نام گرفت را آغاز كرد. ارتقاي ظاهر گرافيكي ويندوز، افزودن امكانات متعدد نرم افزاري به آن و به خصوص بهبود قابليت اجراي همزمان چند برنامه از جمله مهم ترين امكاناتي بود كه براي ويندوز 95 در نظر گرفته شد.
ويندوز 95 در واقع سرآغازي براي عرضه نسل جديدي از سيسام عامل ويندوز بود. البته بخشهايي از كدنويسي ويندوز 95 كماكان 16 بيتي باقي ماند. اما بسياري از بخش هاي آن هم به صورت 32 بيتي نوشته شد. افزايش كارايي و ثبات ويندوز و تبديل آن به يك جز اساسي در كار و زندگي مردم از زمان طراحي ويندوز 95 به طور جدي در نظر گرفته شد. اين ويندوز در 24 آگوست سال 95 عرضه شد و مايكروسافت يكي از جدي ترين برنامه هاي بازاريابي خود را پس از عرضه اين ويندوز به اجرا گذاشت.
 

sina86

Registered User
تاریخ عضویت
27 آپریل 2008
نوشته‌ها
3,309
لایک‌ها
35
"از داس تا ويندوز 7 " (4)
خداحافظي با داس


خبرگزاري فارس: مايكروسافت پس از عرضه ويندوز 95 دو هدف را تعقيب مي كرد. هدف اول آن بود كه با توجه به اينكه ويندوز 95 بر روي رايانه هاي ارزان قيمت سازگار با داس قابل اجرا نبود، كاربران چاره اي جز خريد سيستم هاي پيشرفته و پيچيده تر و خداحافظي با داس نداشتند.

A0013250.jpg



به گزارش خبرنگار فناوري اطلاعات فارس، البته مايكروسافت كه از كنار گذاشتن ناگهاني داس نگران بود و بيم آن داشت كه بازار واكنش مناسبي به اين مساله نشان ندهد، لذا اجراي داس بر روي ويندوز 95 كماكان ممكن بود. اما ويندوز 95 به طور عمده مبتني بر سيستم نوپاي 32 بيتي و حافظه مجازي يا virtual memory بود كه بعدها به جزيي ثابت از سيستم عامل ويندوز مبدل شد.
اين پيشرفت تكنيكي باعث شد تا ويندوز بتواند از اجراي حداكثر دو گيگابايت حافظه RAM پشتيباني كند و اين امر سرعت اجراي ويندوز و بوت شدن آن را به ميزان چشمگيري افزايش داد و همين طور طراحي نرم افزارهاي متنوع تر و پيچيده تر براي اين سيستم عامل را ممكن كرد. از سوي ديگر كاربران امكان يافتند تا با خيال راحت چند برنامه مختلف را بر روي ويندوز 95 اجرا كنند، امري كه تا قبل از آن قابل تصور نبود. البته بايد توجه داشت كه به علت مشكلات تكنيكي ويندوزهاي 95، 98 و ME در عمل حداكثر تا 512 مگابايت RAM را پشتيباني مي كردند. اين نكته نيز قابل ذكر است كه در آن زمان استفاده از RAM در ظرفيت هاي بيش از 128 مگابايت اصولا هنوز متداول نبود و در بيشتر موارد از RAM هاي 32 مگابايتي استفاده مي شد.
در حالي كه مايكروسافت با عرضه ويندوز 95 گام مهمي رو به جلو برداشته بود، آي بي ام هم در تلاش بود بازاريابي براي سيستم عامل OS/2 را ادامه دهد و به همين منظور نسخه هاي 3 و 4 اين سيستم عامل را هم عرضه كرد. مهم ترين اشكال نسخه دوي اين سيستم عامل اشغال ظرفيت عمده سخت افزار دستگاه بود. در نسخه 3 مشكل سرعت و اشغال ظرفيت سخت افزاري رايانه ها تا حد زيادي برطرف شد. تا قبل از عرضه ويندوز 95 شركت آي بي ام با برخي از سازندگان مهم سخت افزار و به خصوص چند شركت آلماني قراردادهايي را براي نصب OS/2 به طور پيش فرض بر روي دستگاه ها منعقد كرد، اما با عرضه ويندوز 95 اين سيستم عامل اندك اندك سهم خود را از بازار از دست داد.
مايكروسافت براي اولين بار در مورد ويندوز 95 دست به نوآوري جديدي زد و 5 نسخه مختلف از اين سيستم عامل را روانه بازار كرد. اين نسخه ها عبارت بودند از:
• Windows 95 – :نسخه اصلي
• Windows 95 A – :همراه با برخي امكانات اضافي نصب شده به طور پيش فرض
• Windows 95 B - (OSR2) :حاوي برخي امكانات جديد مانند نسخه سوم مرورگراينترنت اكسپلورر و پشتيباني كامل از FAT32
• Windows 95 B USB - (OSR2.1):همراه با پشتيباني از پرت يو اس بي براي اولين بار
• Windows 95 C - (OSR2.5) :مجهز به همه امكانات بالا به علاوه نسخه چهارم مرورگر IE
نسخه اخير آخرين نسخه از ويندوز 95 بود كه روانه بازارهاي جهاني شد و در اكثر كشورهاي جهان همين نسخه بود كه مورد توجه قرار گرفته و به طور گسترده تكثير شد. برخي از اين نسخه ها هم به طور عمومي توزيع نشدند و به عنوان مثال در اختيار شركت هايي قرار گرفتند كه به علت نيازهاي خاصشان به چنين ويندوزهايي نياز داشتند.
 
بالا