برگزیده های پرشین تولز

اخبار نتورك ماركتينگ در ايران

نظر شما درباره نتورك ماركتينگ چيه ؟

  • خوبه

    Votes: 96 50.8%
  • بده

    Votes: 74 39.2%
  • نظري ندارم

    Votes: 19 10.1%

  • Total voters
    189

moonomid

کاربر فعال علم و دانش
کاربر فعال
تاریخ عضویت
15 اکتبر 2004
نوشته‌ها
1,437
لایک‌ها
4
مدير بازرگاني گلد كوئست : بازار ايران را از دست نمي دهيم (خبرگزاري موج 13/8/84)

001.jpg


بعد از مدت مديدي كه از فعاليت شركت هرمي گلد كوئست در ايران مي گذرد بالاخره مجلس اين كشور با تصويب طرحي فعاليت اين شركت و ساير شركت هاي هرمي خارجي و داخلي را ممنوع كرد .
به گزارش موج به نقل از گلف نيوز ، اين شركت با خارج كردن مبالغ زيادي ارز از ايران اقتصاد اين كشور را با بحران مواجه كرده بود و پس از شكايت تعداد زيادي از مالباختگان عضو اين شبكه ، بالاخره دستور توقف اين شركت صادر شد و مسئولان و نمايندگان اين شركت هنگ كنگي در ايران به زندان افتادند .
گلد كوئست كه شركتي با هويت بازارگاني الكترونيكي است ادعا مي كند سكه ها و جواهرات اين شركت به دليل كمياب بودن و داشتن ارزش كلكسيوني بسيار قيمتي هستند .
اين در حالي است كه سكه هايي كه به قيمت 650 دلار به خريداران اين شركت فروخته مي شود در بازار فقط 180 دلار قيمت دارند .
البته اين شركت ادعا مي كند كه اگر خريداران براي محصولات اين شركت بازاريابي كنند به آنها پورسانت مي دهد .
ريچارد زينكيويچ (Richard Zinkiewicz) مدير بازرگاني و استراتژي اين شركت مي گويد : گلد كوئست يك مدل بازرگاني چند لايه است و اين مدل نيز در بسياري از كشورها مورد توجه است و مانيز سابقه درست و مشخصي داريم و هيچ وقت نيز قصد از دست دادن بازار ايران را نداريم.
گفتني است بر اساس اعلام مسئولان اين شركت ، گلد كوئست بيش از 4/1 ميليون نفر مشتري ثبت شده در دنيا دارد .

منبع: http://www.mojnews.com/news_full_story.asp?nId=43841
 

moonomid

کاربر فعال علم و دانش
کاربر فعال
تاریخ عضویت
15 اکتبر 2004
نوشته‌ها
1,437
لایک‌ها
4
طلافروشی‌هایی كه محصولات گلدكوئیست را معامله كنند، پلمب می‌شوند (شريف نيوز 14/8/84)

002.jpg


رئیس شعبه سوم دادسرای كاركنان دولت گفت: بعضی از طلافروشی‌ها ‌اقدام به خرید و فروش مصنوعات طلای متعلق به شركت گلدكوئیست می‏كنند كه با توجه به قاچاق بودن این محصولات چنانچه این واحدهای صنفی مرتكب چنین تخلفاتی گردند واحد صنفی آنها پلمب خواهد شد.

به گزارش فارس، قاضی حمیدرضا طایفی افزود: چون محصولات این شركت به صورت قاچاق وارد كشور شده است، لذا هرگونه خرید و فروش آن جرم محسوب شده و با متخلفان نیز برخورد قاطع قانونی می‏شود. وی اضافه كرد: به نیروی انتظامی دستور داده شده تا با شناسایی واحدهای طلا فروشی متخلف ضمن برخورد و معرفی صاحبان اینگونه واحدهای صنفی به مراجع قضایی نسبت به جمع آوری محصولات عرضه شده نیز اقدام كنند.

منبع : http://sharifnews.com/./?1072
 

moonomid

کاربر فعال علم و دانش
کاربر فعال
تاریخ عضویت
15 اکتبر 2004
نوشته‌ها
1,437
لایک‌ها
4
دستگيري اعضاي شركت هاي هرمي به گلدبيز رسيد (پليس 14/8/84)

007.jpg


در ادامه با فعالان و اعضاي شركت هاي معروف به هرمي 2 نفر از اعضاي شركت هرمي گلدبيز در شهرستان مشهد دستگير شدند.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني پليس، با عنايت به اينكه يكي از ماموريتهاي محوله از سوي دادسراي انقلاب و عمومي شهرستان مشهد به اداره عمليات ويژه معاونت آگاهي فرماندهي انتظامي خراسان رضوي، رسيدگي، شناسايي و دستگيري اعضاي، به خصوص رهبران و سرگروههاي شركت هاي هرمي كه به صورت غيرمجاز و غيرقانوني در حال فعاليت هستند مي باشد.

لذا با اعلام گزارش شهروندان مبني بر اين كه خانمي معروف به بيتا از شهرستان همدان به مشهد آمده است و با فروختن ساعت هاي زنانه و مردانه با آرم GOLDBIZ به مبلغ هفتاد هزار تومان به افراد، براي شركت عضوگيري مي نمايد، تحقيقات ويژه اي در اين زمينه آغاز شد.

به گزارش مركز اطلاع رساني فرماندهي انتظامي خراسان رضوي، متهم مذكور كه داراي محل سكونت مشخصي در مشهد نبود در پي يك سري عمليات پليسي شناسايي شد.

اما هنگامي كه ماموران قصد دستگيري وي را داشتند، با مقاومت مرد جواني مواجه شدند كه با ايجاد سر و صدا و جوسازي و تهديد ماموران، قصد داشت مانع دستگيري متهم شود.

با حضور گشت ويژه 110 و انتقال جوان مذكور به مقر عمليات ويژه، در تحقيقات بعمل آمده ضمن كشف يك عدد ساعت از محصولات گلدبيز، نامبرده اعلام داشت ساعت را از متهم خريده است.

ادامه اين خبر حاكي است، در تحقيقات بعمل آمده، بيتا با معرفي يكي ديگر از گروههاي شركت در همدان به فعاليت براي جذب مشتري براي شركت مذكور اعتراف كرد.

در بازرسي از محل سكونت وي 6 عدد از ساعت هاي فوق الذكر كشف و در نهايت متهمان تحويل مقام قضايي گرديدند كه دستور انسداد و عدم برداشت از حساب بانكي متهم صادر گرديد.

تلاش در جهت دستگيري ديگر رهبران و سرگروههاي اين شبكه ادامه دارد

منبع: http://84.11.32.137/wfNewsDetails.aspx?NewsID=49754&t=Guilt
 

iranjava.net

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
12 سپتامبر 2005
نوشته‌ها
373
لایک‌ها
0
به نقل از moonomid :
شما بهتره نظرت براي خودت نگه داري!!!!!!!!!

اخبار نتورك ماركتينگ الان تويه ايران فروش روزنامه ها را بالا برده!

منم نمي خوام كه دوستان پول اين روزنامه هاي بي خود را بدند!


يعني شما مي گيد ما با همه ي سايت هاي خبر رساني رفيقيم :lol:


در مورد داغ بودن اخبار نتورك ماركتينگ تويه ايران و فروش روزنامه ها به خاطر اين هست كه خيلي ها گرفتارش شدن و نگران از دست دادن پولشون هستن بنده خدا ها

دوست عزيز نمي گم كه شما به همه سايتها يا روزنامه ها رفيقيد اما تمام سايتها و روزنامها منابع خبري مشخصي دارند در مورد روزنامه ها خوب ميشه با يكم خرج كردن يه كارهاي هم كرد اينو مطمئنا ميدوني مخصوصا اين روزنامهاي 4 صفحه اي
 

moonomid

کاربر فعال علم و دانش
کاربر فعال
تاریخ عضویت
15 اکتبر 2004
نوشته‌ها
1,437
لایک‌ها
4
بايد خلاء قانوني براي اقدام دادستان‌ها در جرايم سازمان‌يافته و شركت‌هاي هرمي رفع شود. ( خبرگزاري ايسنا)

یك وكيل دادگستري گفت: دادستان‌ها بايد به ريشه‌يابي و شناخت علل جرايم سازمان‌يافته درون مرزي و برون مرزي بپردازند زيرا اين جرايم از جمله جرايم مهم محسوب مي‌شوند.

سيدمحمدصادق آل محمد در گفت‌وگو با خبرنگار حقوقي خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا) با اشاره به وظايف قانوني دادستا‌ن‌ها اظهار داشت: ما بايد نهاد دادسرا‌ را خوب شناخته و به فلسفه‌ي وجودي آن پي ببريم و بدانيم چه نقشي در پيشگيري از وقع جرايم، شناسايي مجرمان و معرفي آن‌ها به دادگاه‌ها دارد. در اين حالت است كه مي‌توانيم درباره‌ي وظايف دادستان‌ها نيز اظهار نظر كنيم.

وي ادامه داد: وظايف دادستان‌ها در قانون مشخص است كه از جمله‌ي آن مديريت و كنترل حسن اجراي وظايف دادسراهاست. البته شناسايي جرم ، مجرم، بررسي علمي و ريشه‌يابي و شناخت علل جرايم نيز از ديگر وظايف دادستان‌هاست زيرا وقتي علت‌ها را بشناسيم راحت‌تر مي‌توانيم با معلول مبارزه كنيم.

اين حقوقدان در ادامه تصريح كرد: طبعا از جمله جرايمي كه بايد دادستان‌ها آن‌ را شناسايي و دلايل آن را ريشه‌يابي كنند جرايم سازمان‌يافته درون مرزي و برون مرزي است. جرايم سازمان‌يافته هم مي‌توانند درون مرزي و هم برون مرزي باشند و از جرايم مهم محسوب مي‌شوند.

آل‌محمد خاطرنشان كرد: مهمترين وظيفه‌ي دادستان، پيشگيري از جرايم و مبارزه با مجرمان و شناخت آن‌ها و ريشه‌يابي جرايم است. يعني دادستان بايد با توجه به حوزه‌هاي جغرافيايي كشور بداند كه چه جرايمي در چه مناطقي و به چه علت انجام مي شود و با آن علت‌ها مبارزه كند.

اين وكيل دادگستري در پايان اظهار داشت: در جرايمي كه جديد هستند يعني عناوين مجرمانه جديد مثل جرايم سازمان‌يافته، مثل پولشويي، شركت‌هاي هرمي و غيره بايد خلأ قانوني براي كار دادستان‌ها از بين رود

منبع: http://www.isna.ir/Main/NewsView.aspx?ID=News-610888
 

moonomid

کاربر فعال علم و دانش
کاربر فعال
تاریخ عضویت
15 اکتبر 2004
نوشته‌ها
1,437
لایک‌ها
4
نمايندگان مجدانه به دنبال ممنوعيت فعاليت شركت هاي هرمي هستند ( خبرگزاري موج )

احمد بزرگيان در گفت و گوي اختصاصي با خبرنگار پارلماني خبرگزاري موج ضمن بيان اين مطلب خاطر نشان ساخت : شايعه حضور مديران شركت گلد كوئيست در ايران به خاطر تحت الشعاع قرار دادن مصوبه مجلس در خصوص ممنوعيت فعاليت اين شركت و شركتهاي مشابه در كشورمان بود تا بگويند مسئولان قضايي با اين شركتها كنارآمده و براي فعاليت آنها مانعي ايجاد نمي كنند اما نمايندگان مجلس با توجه به نظر علماي ديني مبني بر اينكه فعاليت اقتصادي در اين شبكه هاي هرمي حرام است ،‌ مجدانه به دنبال ممنوعيت فعاليت اين شركتو شركت هاي مشابه در كشور هستند .
وي افزود : تاثير مخرب فعاليت اين شركتها در اقتصاد كشور و انتقال ارز به خارج از ايران تاثيرات مخربي داشته و از طرف ديگر مردم نيز بايد بدانند كه تنها سرشاخه هاي اين هرم ها سودهاي كلاني از اين معاملات مي برند و بيشتر كساني كه در انتهاي اين شاخه ها قرار دارند ،‌ هيچ سودي عايدشان نمي شود و اين در واقع متضرر شدن عده زيادي از مردم كشورمان براي سود بردن عده اي خاص است و اين بر خلاف عقايد و شرع اسلام است و بايد جلوي هر گونه فعاليت اين گونه شركتها گرفته شود .

منبع: http://www.mojnews.com/news_full_story.asp?nId=44287
 

moonomid

کاربر فعال علم و دانش
کاربر فعال
تاریخ عضویت
15 اکتبر 2004
نوشته‌ها
1,437
لایک‌ها
4
يك محموله بزرگ محصولات شركت گلدكوئيست دراستان بوشهر كشف شد ( خبرگزاري ايرنا )

باتلاش سربازان گمنام امام زمان (عج) در اداره‌هاي كل اطلاعات استان‌هاي بوشهر و خراسان رضوي يك محموله بزرگ محصولات شركت گلدكوئيست دربندرديلم از توابع استان بوشهر كشف و ضبط شد.

مسوول روابط عمومي اداره كل اطلاعات استان بوشهر گفت: اين محموله شامل ‪ ۳۴۳‬قطعه انواع مسكوكاتي منقوش به تصوير مسوولان بلند پايه كشورهاي اروپايي و عربي ، كعبه مقدس ، قدس شريف ، مكانهاي توريستي و چهره‌هاي مشهور هنري ، سياسي ، ورزشي و فرهنگي جهان است.

وي در جريان بازديد استاندار بوشهر از اين كشفيات در گفت وگو با ايرنا افزود:براي كشف وضبط اين محموله حدود دو ماه كاراطلاعاتي انجام شد ودرحين خروج ازبندر ديلم كه بطور ماهرانه‌اي در زير صندلي و درهاي يك دستگاه خودرو جاسازي شده بود كشف شد.

مسوول روابط عمومي اداره‌كل‌اطلاعات‌استان بوشهريادآورشد:اين محموله بوسيله يك فروند موتور لنج از كشور عربي دبي وارد بندر ديلم شده بود كه يكي از عوامل و مرتبطين شركت مذكور قصد انتقال آن به خارج از استان بوشهر را داشت.

وي بااشاره به‌اينكه دراين رابطه سه نفر دستگيرشده‌اند تصريح‌كرد:عاملين قصد توزيع محصولات يادشده براي سرشاخه‌هاي خود در داخل كشور را داشتند كه باكشف و ضبط آن توسط پرسنل اداره‌كل اطلاعات استان بوشهر از گسترش فعاليت غيرقانوني آنها كه باعث خروج ميلياردها تومان از كشور مي‌شود، جلوگيري شد.

به گفته وي سرشبكه اصلي اين شاخصه فردي مشهدي است كه با همكاري دو نفر از اهالي ديلم استان بوشهر نسبت به واردات اين محصولات اقدام كرده بود.

او يادآورشد:فعاليت هرمي شركت گلدكوئيست از سال ‪۷۹‬دراستان بوشهر آغاز شد كه تاكنون چندين محموله آنها توسط اداره كل اطلاعات استان بوشهر كشف شده است.

به گفته وي شركت گلدكوئيست شركتي استعماري است كه در ‪ ۹۲‬كشور عضو دارد و مركز اصلي آن شركت در كشورهاي هنگ كنگ و سنگاپور است.

رييس كل دادگستري استان بوشهر نيز در جريان بازديد از اين محوله گفت:
فعاليت شركت‌هاي هرمي گلدكوئيست غيرقانوني است و باآنها برخورد جدي مي‌شود.

" جمال انصاري " در گفت وگو با ايرنا افزود:اين موسسات و شركت‌ها با يك سري پيش فرض‌ها و تشويق‌هاي جزيي زمينه جلب اعتماد مردمي را فراهم مي‌كنند.

وي اظهارداشت:هدف اصلي متوليان اين شركت‌ها خروج ميلياردها ريال از كشور است كه پيامدهاي منفي زيادي بر اقتصاد كشور دارد.

انصاري با تقدير از ماموران اداره كل اطلات استان بوشهرتصريح كرد: كساني كه در شركت‌هاي هرمي فعاليت مي‌كنند بدنبال شبهه‌افكني درجامعه و كسب ميلياردها ريال بصورت غيرقانوني از وجوه مردم هستند.

رييس كل دادگستري استان بوشهر گفت: افراد سودجويي كه در اين شركت ها فعاليت مي‌كنند با سوء‌استفاده ازاعتماد مردم اهداف خود را دنبال مي‌كنند كه دستگاه قضايي بطور جد با آنان برخورد خواهد كرد.

وي از مطبوعات و رسانه‌هاي جمعي خواست با كار فرهنگي و تنوير افكار عمومي زمينه كاهش فعاليت اين شركت‌ها را فراهم كنند تا افراد معدودي نيز كه در مقابل قانون تمكين نمي‌كنند ضربه پذيري بيشتري داشته باشند.

همچنين نماينده ولي فقيه دراستان و امام جمعه بوشهر به همراه ائمه جمعه استان بوشهر نيز از اين كشفيات ديدن كردند.

منبع: http://www.irna.ir/fa/news/view/menu-149/8408192396151002.htm
 

moonomid

کاربر فعال علم و دانش
کاربر فعال
تاریخ عضویت
15 اکتبر 2004
نوشته‌ها
1,437
لایک‌ها
4
طبق قانون اخلال گران **** اقتصادي با اين شرکت ها برخورد مي شود. (پايگاه اطلاع رساني پليس)

حميدرضا طايفي رئيس شعبه سوم دادسراي کارکنان دولت در مصاحبه با خبرنگار پايگاه اطلاع رساني پليس با اشاره به جرم انگاري فعاليت هاي شرکت هاي هرمي، اظهار داشت: طبق قانون اخلال گران **** اقتصادي با اين شرکت ها برخورد مي شود.

وي تصريح کرد: بيکاري جوانان يکي از دلايل گرايش اين افراد به عضو شدن در شرکت هاي هرمي است و بيش ترين اعضاي آنها را زنان تشکيل مي دهند. به دليل اينکه محصولات آنها طلا مي باشد.

طايفي افزود: بانک مرکزي ، وزارت اقتصاد و دارايي و وزارت بازرگاني بايد با ارايه راهکارهاي مناسب افراد را به سرمايه گذاري در داخل کشور ترغيب کنند.

فعاليت شرکت هاي هرمي در سراسر جهان مردود شناخته شده است. حتي در کشورهاي پيشرفته نيز مي گويند فعاليت اين شرکت ها باعث از بين رفتن عدالت کاري مي شود. زيرا در شرايط مساوي باعث نابرابري کاري و وجود تبعيض در بين افراد مي شوند.

اين حقوقدان و قاضي با اشاره به اينکه از لحاظ شرعي نيز فعاليت اين شرکت ها توسط مراجع تقليد حرام اعلام شده گفت: از لحاظ قانوني نيز اخذ مال نامشروع جرم است.

وي از کم شدن فعاليت شرکت هاي هرمي با توجه به اطلاع رساني هاي انجام شده توسط قوه قضائيه خبر داد و خاطر نشان کرد: در حال حاضر 2 تا 3 درصد اعضاي اين شرکت ها فعال هستند و توانسته اند فقط 10 درصد عضوگيري کنند.

رئيس شعبه سوم دادسراي کارکنان دولت تهران، اصفهان، شيراز، مشهد و چند شهر شمالي را از جمله شهرهايي عنوان کرد که بيش تر به عضو شدن در شرکت هاي هرمي تمايل دارند.

طايفي ادامه داد: فعاليت اين شرکت ها باعث خروج ارز از کشور و واردات کالاي قاچاق مي شود. از بعد سياسي نيز افرادي که در راس اين شرکت ها هستند تعدادي از آنها وابسته به صهيونيست ها مي باشند و پولي که مردم جهت عضو شدن مي دهند به حساب آنها وارد مي شود.

وي گفت: فعاليت شرکت هاي هرمي از لحاظ اخلاقي نيز باعث سست شدن اعتقادات و از بين رفتن کانون خانواده ها مي شود. زيرا يکي از شرايط عضو شدن اين شرکت ها پيدا کردن دوست جديد است.

منبع :http://84.11.32.137/wfNewsDetails.aspx?NewsID=50662&t=rp
 

moonomid

کاربر فعال علم و دانش
کاربر فعال
تاریخ عضویت
15 اکتبر 2004
نوشته‌ها
1,437
لایک‌ها
4
فعاليت اين‌گونه موسسات سبب تن‌پروري و افزايش روحيه سستي و اشتغال‌گريزي افراد مي‌شود. ( ايسنا)

يك عضو هيات علمي گروه الهيات دانشگاه بوعلي‌سينا همدان گفت: در فعاليت شركت‌هايي مانند گلدكوئيست سرمايه‌گذاري ملي و فعاليت‌هاي مفيد صورت نمي‌گيرد، لذا دولت اسلامي بايد در راستاي عمل به احكام و موازين اسلامي با اين‌گونه فعاليت‌ها در جامعه برخورد جدي و قانوني داشته باشد.

دكتر لطفي در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا) اظهار داشت: فعاليت شركت‌هايي مانند گلدكوئيست وجهه‌ي شرعي و قانوني ندارد.

وي درباره‌ي اين‌كه از فعاليت اين شركت‌ها در فقه اسلامي به عنوان جعاله ياد مي‌شود،گفت: به نظرم اين مساله در احكام جعاله نمي‌گنجد؛ چرا كه در اين نوع شركت‌ها سوددهي و نحوه‌ي سرمايه‌گذاري مجهول است و اين مساله دقيقا براي طرف مقابل مشخص نيست.

اين استاد دانشگاه تصريح كرد: طبق قوانين و احكام اسلامي در معاملات بايد موضوع و اندازه‌ي سرمايه و هم‌چنين اندازه بهره‌ي سرمايه‌اي كه در جريان است نيز مشخص باشد، اما درباره‌ي سود و بهره‌اي كه اين‌گونه شركت‌ها به اعضاي آن مي‌دهند نوعي جهالت وجود دارد و مي‌توان گفت كه احتمال ربا بودن اين معاملات نيز وجود دارد؛ چرا كه بدون انجام فعاليت‌هاي اقتصادي مفيد بهره‌هاي به صاحبان سرمايه تعلق مي‌گيرد كه اين شبيه رباي قرضي است و در شريعت اسلامي نيز ربا حرام است.

لطفي معتقد است: در فعاليت اين‌گونه موسسات و شركت‌ها نه تنها كار سرمايه‌گذاري ملي و توليد و اشتغال و فعاليت‌هاي مفيد جامعه صورت نمي‌گيرد، بلكه سبب تن‌پروري و افزايش روحيه سستي و اشتغال‌گريزي افراد مي‌شود، لذا دولت اسلامي بايد در راستاي عمل به احكام و موازين اسلامي با اين‌گونه فعاليت‌ها در جامعه برخورد جدي و قانوني داشته باشد.

اين استاد دانشگاه خاطرنشان كرد: درباره‌ي عمل به احكام و موازين ديني ضروري است كه دولت اسلامي در جهت تحقق احكام اسلام بسترسازي فكري و فرهنگي و زمينه‌سازي اجتماعي كند تا هر حكمي كه مطابق با احكام اسلامي است اجرا شود.

وي در پايان ادامه داد: در اسلام اجراي قوانين به صورت كلي است و بايد همه‌ي قوانين ملاحظه شود نه اين‌كه بخشي از آن‌ها اجرا و از بخش ديگري صرف‌نظر شود. در جامعه اين شائبه وجود دارد كه گويا اسلام با تجارت جهاني و پيشرفت جامعه مخالف است در حالي كه نظر بر اين است كه اين پيشرفت‌ها و روابط بايد در راستاي آرمان‌ها و اهداف **** باشد، به طوري كه به اين اصول و بنيان‌هي فرهنگي لطمه‌اي وارد نشود.

منبع : http://www.isna.ir/Main/NewsView.aspx?ID=News-611031
 

moonomid

کاربر فعال علم و دانش
کاربر فعال
تاریخ عضویت
15 اکتبر 2004
نوشته‌ها
1,437
لایک‌ها
4
مطبوعاتي كه فعاليت هاي شركت گلدكوئيست را تبليغ كنند توقيف مي شوند

قاضي رسيدگي كننده به پرونده شركت گلدكوئيست گفت: هم اكنون بعضي از نشريات با انتشار مطالبي مردم را به عضويت در شبكه غيرقانوني گلدكوئيست تشويق مي كند كه در اين خصوص اعلام مي شود چنانچه نشرياتي اقدام به تبليغ فعاليت هاي شركت گلدكوئيست كنند توقيف خواهند شد.

قاضي حميدرضا طايفي در گفت و گو با فارس افزود: بعضي از نشريات با تبليغ شركت گلدكوئيست اقدام به معرفي سايتها و مشخصات اين شركت كرده و باعث تشويش اذهان عمومي مي شوند كه با اينگونه نشريات به شدت برخورد خواهد شد.

وي با بيان اين كه اعضاي شبكه هاي گلدكوئيست با اجاره مكان هايي اقدام به برگزاري پارتي هايي جهت عضوگيري مي كند گفت: تمامي مالكان بايد هوشيار باشند و از اجاره منازل و محل هاي تجاري خود به اينگونه افراد خودداري كنند زيرا در صورت اين اقدام محل مورد نظر از سوي دادسرا پلمپ خواهد شد .

منبع: http://www.entekhab.ir/display/?ID=8830&page=1
 

moonomid

کاربر فعال علم و دانش
کاربر فعال
تاریخ عضویت
15 اکتبر 2004
نوشته‌ها
1,437
لایک‌ها
4
گلدکوئست وارد چین شد

در پی برخوردهای دولت ایران با شرکت های هرمی و سرآمد آن کمپانی گلدکوئست اخبار گلدکوئست در ایران به خارج از کشور هم درج پیدا نموده و وب سایت های چند کشور از جمله لبنان و استرالیا و بخش اخبار سایت یاهو منعکس کنندۀ این خبرها بودند و اعلام داشتند که گلدکوئست در ایران برخلاف قانون و بر خلاف اسلام می باشد. اما در خلال این خبرها در تاریخ دوازده نوامبر بخش اخبار سایت یاهو خبری از گلدکوئست ارائه داد که می تواند جالب توجه باشد. این خبر ارائه کنندۀ تعامل این شرکت با شرکت پست کشور چین و ورود آن به بازاری جدید می باشد.

شرکت کلکسیونی هنگ کنگ آن را به دلیل قرار داد چینی خود ضرب می کند

هنگ کنگ (AFP) – ثروت افزایشی چین به صدها کمپانی مترقی هنگ کنگ کمک کرده است. اما یکی از آنها به خاطر رشد اقتصادی چین منحصراً برای آن سکه ضرب می کند. گلد کوئست قراردادی با CPDC (شرکت تابعه پست) برای فروش سکه های طلا و نقرۀ آن روی وب سایت بزرگ پست امضاء کرد.



هر دو کمپانی امیدوارند با افزایش عطش چینی ها برای کلکسیون ها با کمک یکدیگر سود کسب کنند.




" ما منتظر تنها یک شانس برای راهیابی به چین بودیم و این فرصت مهیا شد و آن را از آن خود کردیم" این را وی جی اسواران (Vijay Eswaran) یکی از اعضای هیئت مدیرۀ گلدکوئست اظهار داشت . وی افزود : " تقریباً تنظیم این قرار داد برای ما دو سال به طول انجامید"



گلدکوئست ، به عنوان بخشی از کمپانی های کوئست اینترنشنال واقع در هنگ کنگ ، سکه های خاص و تازه ضرب شده و دیگر یادگاری های خود را برای فروش مستقیم به مشتری های آنلاین شرکت پست چین تهیه خواهد کرد.




" شرکت پست چین می خواست کسب و کار الکترونیکی خود را رونق بخشد اما به یک شرکت با تجربه برای کمک احتیاج داشت. اینجا بود که ما وارد عرصه شدیم." این را جی آر میر (JR Mayer) یکی از مدیران گلدکوئست گفت.



کمپانی گلدکوئست با بازاریابی سکه ها و مدال هائی که در مایر مینت (Mayer Mint) با 130 سال سابقه در آلمان که هر چیزی را ، از وقایع تاریخی و سمبل پاپ تا بازیگران فیلم ها به رسم یادگاری ضرب می کند خود را توسعه داد.



آنها معمولاً از طریق اینترنت و به وسیلۀ شبکه های بازاریابی چند سطحی می فروشند.



گلدکوئست با تهیۀ سکه های ماندگار برای المپیک سیدنی در سال 1998 آغاز به کار کرد ، کمپانی گلدکوئست برای یکی کردن یک و نیم میلیون مشتری خود که در سرتاسر دنیا از این شرکت می خرند و می فروشند توسعه یافت.



این شرکت در هفده کشور دنیا دارای دفاتری است.




اسواران (Eswaran) اظهار می دارد که سابقۀ گلدکوئست در تجارت الکترونیک بر پایۀ بازاریابی چند سطحی آن را تبدیل به استانداردی جهانی برای چنین استراتژی های فروشی کرد. اخیراً دولت ایران از آن درخواست کرده تا برای ایجاد پارامترهای قانونی برای بازاریاب های شبکه ای کمک کند. (اینها اظهارات وی جی اسواران است. آیا ایران واقعاً چنین درخواستی از گلدکوئست داشته؟)



اسواران اینگونه ادامه داد :این باعث شعف ما می شود تا کمکی به این راه جدید برای انجام کسب و کار کنیم . بسیاری از سوء تفاهمات در مورد بازاریابی شبکه ای وجود دارد که باعث سوء استفاده از آن می شود."



مدل کسب و کار گلدکوئست یک موضوع قابل رسیدگی بین المللی از سوی مقامات ایرانی بوده ، که در حال مبارزه در مقابل خروج ارز از صندوق ملی کشورهای فقیر هستند. اما گلدکوئست برنامه ریزی کرد تا دنیا را متقاعد کند که روش فروش آن نزدیکی کمی با طرح های بازایابی هرمی که بسیاری کشورهای دیگر را به دردسر انداخته دارد .




میر (Mayer) می گوید بازار کلکسیونی چین برای توسعه مناسب است ، مردم بیشتری در پی سرمایه گذاری مازاد نقدی خود برای کالاهای جذاب هستند. "این بازاری گسترده است که بزرگتر خواهد شد." میر اضافه می کند : " بی جینگ (Beijing) در حال حاضر یکی از بزرگترین نمایشگاه های تجاری کلکسیونی در جهان است. خریداران چینی پنجمین خریداران جهان هستند. "



او گفت : قرارداد شرکت پست چین راه را برای گلدکوئست هموار کرد – که باعث گسترش کسب و کارهای آنلاین خواهد شد.

این یک شروع خوبی برای ما است . و ما امیدواریم آن را ادامه دهیم." اینها گفته های میر (Mayer) بود.



لینک خبر منشتر شده از وب سایت یاهو:



http://news.yahoo.com/s/afp/20051112/lf_afp/afplifestylehongkong_051112201517



لینک زیر نیز شما را به سایت فن آوری اطلاعات استرالیا و خبر منتشر شده از آن در مورد برخورد ایران با گلدکوئست هدایت می کند .



http://australianit.news.com.au/articles/0,7204,17166586^15306^^nbv^15306,00.html?from=rss



از نکات قابل اشاره این است که دولت چین یکی از سخت گیر ترین دولت ها در زمینۀ بازاریابی چند سطحی (MLM) می باشد. در آینده ای نزدیک مقاله ای در زمینۀ ظهور بازاریابی شبکه ای و لغو ممنوعیت آن در چین و تعاملات این کشور با انجمن فروش مستقیم ایالات متحده و سازمان تجارت جهانی و در نهایت ایجاد جوی مناسب برای فعالیت شرکت های فروش مستقیم در این کشور ارائه خواهد شد.
 

moonomid

کاربر فعال علم و دانش
کاربر فعال
تاریخ عضویت
15 اکتبر 2004
نوشته‌ها
1,437
لایک‌ها
4
هشدار قاضي پرونده گلدكوئيست به روساي بانك‌هايي كه به شركت‌هاي هرمي خدمات مي‌دهند

رئيس شعبه سوم دادسراي كاركنان دولت گفت: متأسفانه برخي از رؤساي بانك هاي دولتي با تنظيم صلح نامه با شركت هاي غيرقانوني هرمي اقدام به افتتاح حساب و انجام امورات بانكي آنها مي كنند كه به آنها هشدار داده مي شود در صورت عدم قطع رابطه خود با اين شركت ها بازداشت خواهند شد. قاضي حميدرضا طايفي در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعي فارس افزود: متاسفانه بانك مركزي تاكنون نتوانسته بانك‌هاي زير مجموعه خود را از ادامه همكاري با اينگونه شركت‌ها باز دارد و بنابراين قوه قضائيه جهت صيانت از حقوق هموطنان با روساي اينگونه بانك‌ها كه مشخص هم هستند برخورد قاطع خواهد كرد.
قاضي طايفي ادامه داد: عقد صلح‌نامه با شركت‌هاي غيرقانوني هرمي و ارائه خدمات بانكي به آنها باعث شد تا برخي تصور كنند كه اين شركت‌ها شرعي و قانوني هستند و از اين جهت تعداد زيادي از مردم اغفال شده‌ان

منبع: http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=8409010083
 

moonomid

کاربر فعال علم و دانش
کاربر فعال
تاریخ عضویت
15 اکتبر 2004
نوشته‌ها
1,437
لایک‌ها
4
هزار عضو گلدکوئيست به دادگاه احضار شدند

دادستان عمومى و انقلاب مشهد اعلام کرد، بيش از هزار نفر از اعضاى گلدكوئيست در مشهد به دادسرا احضار شده‌اند،البته ما به همه اعضا به چشم متهم نگاه نمى‌كنيم و فقط با سرشاخه‌ها برخورد مى‌كنيم كه در اين راستا نيز براى پنجاه نفر از اين سرشاخه‌ها قرار مجرميت و كيفرخواست صادر شده است.


اسماعيلى همچنین در نشست خبرى ماهانه دادگسترى با اعلام توقيف يك محموله حاوى 342 سكه از محصولات شركت گلدكوئيست که در بندر ديلم با همكارى ماموران طلاعات انجام شده است، تصریح کرد: اين محصولات پس از توقيف به مشهد منتقل شده است.

به گفته وی : علاوه بر اين محموله، مقدار 177 سكه ديگر نيز كشف و توقيف شده است.

اسماعیلی فعاليت در شركت گلدكوئيست را اخلال در **** اقتصادى كشور دانست و تاکید کرد : اين كار در واقع تجارت نيست و از نظر دستگاه قضايى و قانونى جرم است و با توجه به قانون، نحوه مجازات اخلالگران در **** اقتصادى كشور ممكن است مجازات سنگينى داشته باشد.

وى افزود: با فعاليت‌هاى انجام شده در حدود نود و پنج درصد از فعاليت عضوگيرى اين شركت متوقف شده است.

دادستان مشهد، فعاليت در شركت گلدكوئيست را اخلال در **** اقتصادى كشور دانست واظهار داشت: اين كار در واقع تجارت نيست و از نظر دستگاه قضايى و قانونى جرم است و با توجه به قانون، نحوه مجازات اخلالگران در **** اقتصادى كشور ممكن است مجازات سنگينى داشته باشد.

وى افزود: با بررسى‌هاى دقيق كارشناسان مشخص گرديده است كه 86 درصد از پول اعضاى شبكه از كشور خارج مى‌شود و در مقابل پولى كه از كشور خارج شده محصولاتى با يك دهم ارزش آن به كشور وارد مى‌شود.

اسماعيلى، با تاكيد بر اين كه اكثريت اعضاى گلدكوئيست نه تنها هيچ سودى به دست نمى‌آورند، بلكه سرمايه خود را هم از دست مى‌دهند، تصریح کرد : علاوه بر اين‌كه مساله گلدكوئيست از طرف دستگاه قضايى پيگيرى مى‌شود، تعداد زيادى از افراد خصوصى نيز اقدام به طرح شكايت كرده‌اند.

يحيايى، بازپرس ويژه رسيدگى به پرونده شركت گلدكوئيست در مشهد اظهار داشت: علاوه بر اين شركت بسيارى از شركت‌هاى ايرانى نيز با بهانه اينكه داراى مجوز هستند اقدام به فعاليت‌هاى مشابهى مى‌كنند.

وى افزود: اين شركت‌ها نيز همان فعاليت گلدكوئيست را انجام مى‌دهند كه با آ‌ن‌ها نيز برخورد خواهد .

منبع: http://www.aftabnews.ir/vdchxkn23mnqi.html
 

moonomid

کاربر فعال علم و دانش
کاربر فعال
تاریخ عضویت
15 اکتبر 2004
نوشته‌ها
1,437
لایک‌ها
4
دیسكوهای گلدكوئیستی در تهران

قاضی پرونده گلدكوئیست گفت: در برخی دیسكوها كه عموما در شمال تهران برگزار می‌شود، سر شاخه‌های گلدكوئیست با جمع كردن دختران و پسران، ضمن جذب زیر شاخه، با وعده‌های ازدواج مبادرت به تعرض به آنها كرده‌اند كه پرونده شكایت این دختران جوان به دادسرا واصل شده است.
حمیدرضا طائفی در گفت و گو با فارس، در خصوص شكایات مطرح شده از سوی این دختران گفت: فعالان و سر شاخه‌های گلدكوئیست با برگزاری این جلسات كه به صورت مختلط و نیمه عریان برگزار می‌شود ضمن زیر شاخه قرار دادن دختران جوان با فریب آنها و دادن وعدهای ازدواج به آنها تعرض كرده و سپس این افراد را رها می‌كنند.
رئیس شعبه سوم دادسرای كاركنان دولت افزود: در این مراسم‌ از دختران خواسته می‌شود تا حجاب خود را برداشته، به صورت به اصطلاح آزاد در مجلس حضور داشته باشند كه در این خصوص به خانواده‌ها هشدار داده می‌شود تا از رفت آمد فرزندان به اینگونه مراسم‌ها به شدت جلوگیری كنند.
قاضی رسیدگی كننده به پرونده گلدكوئیست با اشاره به ترفند دیگر سرشاخه‌ها در جذب دختران زیبا جهت بازار یابی گفت: به تمامی بازاریابان گلدكوئیست تاكید شده تا در هنگام حضور در مراسم‌ این شركت حتما از اتومبیل‌های گران قیمت استفاده كنند و در این خصوصا نیز بیشتر طعمه‌های این افراد دختران زیبا هستند.
رئیس شعبه سوم دادسرای كاركنان دولت در ادامه از بروز درگیری‌های منجر به قتل در بین اعضای این شركت خبر داد و گفت: پرونده‌هایی در خصوص درگیری‌های منجر به قتل اعضای این شركت به دلیل عدم تحویل پورسانت‌، در دادسرا تشكیل شده است.
وی تصریح كرد: سر شاخه‌ها از پرداخت پورسانت حواله شده به زیر مجموعه‌های خود خوداری می‌كنند كه این موضوع باعث بروز اختلاف و گاهی منجر به قتل شده است.

منبع: http://www.sharifnews.ir/?11620
 

moonomid

کاربر فعال علم و دانش
کاربر فعال
تاریخ عضویت
15 اکتبر 2004
نوشته‌ها
1,437
لایک‌ها
4
شركتهاي‎ هرمي‎‎ ازاعتماد به‎ نفس‎ مي كاهد

فعاليت‎‎ در شركت هاي‎ هرمي‎, اعتماد به‎ نفس‎‎ و احسـاس ارزشـمنـدي‎ در انسـان‎ را كاهش‎ مي‎ دهد.
معنوي‎ پور از اساتيد دانشگاه‎ افزود: روند كـسـب‎ درآمد بدون‎ تلاش‎ , بـه‎ تـدريـج‎ عزت‎ نفس‎‎ را از بيـن‎ مـي‎ بـرد و بـه‎ عـكـس فرايند كسب‎ ثـروت‎‎ از راه‎ كار مفيد , عـزت نفـس‎‎ و احسـاس ارزشـمنــدي‎ در انـسـان‎ را افزايش‎ مي‎ دهد.
معنوي‎ پور گفت‎‎: سرگروه‎ در اين‎ شركـت هاي‎ هرمي‎ از فعاليت‎ كـاذب‎ خـود اطلاع دارد اما بايد از ديگران‎ براي‎ عضويـت‎ در گـروه‎ هرمي‎ درخواست‎ كند.
وي‎‎‎ افزود: افرادي كه‎از درخواست‎ هـاي عادي‎ در زندگي‎‎ روزمـره‎ نيـز امـتنـاع مـي كردند, پس‎ از مدتي‎ فعاليت‎‎ در شـركـت هـاي‎ هرمـي‎ عزت‎‎ نفس‎ خود را از دست داده‎ اند.
معنوي‎ پور گفت‎‎: كـاهـش‎ عـزت نـفـس‎ و احساس‎ ارزشمند, ي‎‎ مخـاطرات‎ جـدي روانـي‎ و اجتماعي‎‎ در پي خواهد داشت .

منبع: http://www.iribnews.ir/Full_fa.asp?news_id=117460572189510
 

moonomid

کاربر فعال علم و دانش
کاربر فعال
تاریخ عضویت
15 اکتبر 2004
نوشته‌ها
1,437
لایک‌ها
4
گلدكوئست هديه كمونيست ها به مردم!

بسیاری از مبلغان گلدكوئست و شركت های مشابه بازاریابی زنجیره ای هنگامی كه به طعمه خود وعده می دهند كه همه كسانی كه با شركت گلدكوئست معامله و همكاری می كنند، اگر تنبلی نكنند، به سودی هنگفت می رسند با تعجب و حالت انكار وی مواجه می شوند.
دراین وضع یكی از راه های توجیه طعمه این است كه به وی گفته شود روش اقتصادی گلدكوئست (یعنی فروش یك كالا به صورت هرمی و زنجیره ای) یكی از ابداعات عظیم قرن جدید است كه با تكیه بر تكنولوژی اینترنت به وجود آمده است؛ همان طور كه بسیاری از ابداعات و اختراعات جدید برای انسان قرن گذشته باورنكردنی بوده است، این روش اقتصادی نیز برای اكثر افراد عجیب و باورنكردنی است.
دوچرخه فروشی در زمان روسیه تزاری!
اكنون قصدم این است كه با یك مثال نشان دهم كه این ادعا كذب است و تاریخچه چنین كلاه برداری هایی دست كم به 80 سال پیش برمی گردد.
یاكوو ایسیدوروویچ پرلمان، ریاضی دانی روسی است كه از اوایل قرن بیستم تا اواخر جنگ جهانی دوم زندگی می كرده است. از وی چند كتاب به فارسی ترجمه شده است كه از جمله آن ها كتاب «ریاضیات زنده» است.
نسخه ای از این كتاب درسال 1362 ترجمه شده است ولی آن چه من در اختیار دارم ترجمه ای جدیدتر از استاد پرویز شهریاری است .
در صفحات 142 الی 146 این كتاب مطلبی آمده است كه قسمتی از آن را برایتان نقل می كنم:
دوچرخه های ارزان
دركشور روسیه، در سال های قبل از حكومت شوروی (به احتمالی هم اكنون در بعضی كشورهای دیگر) كسانی بودند كه برای فروش كالاهای خود، دست به ابتكارهای جالبی می زدند. آن ها كار خود را از این جا آغاز می كردند كه مثلا در روزنامه ها و مجله های پرتیراژ آگهی زیر را تبلیغ می كردند:
دوچرخه با 10 روبل
هركس می تواند با پرداخت 10 روبل مالك دوچرخه شود.
از این موقعیت استفاده كنید.
به جای 50 روبل فقط 10 روبل
شرایط خرید به طور مجانی در اختیار شما گذاشته می شود.
كم نبودند كسانی كه فریب این تبلیغ ها را می خوردند و خواهش می كردند كه مؤسسه، شرایط این خرید غیرعادی را برای آن ها بفرستد.
آن ها در پاسخ تقاضای خود اطلاع مختصری دریافت می داشتند كه بنابر آن می فهمیدند:
برای آن ها در مقابل 10 روبل دوچرخه فرستاده نمی شد، بلكه 4 بلیت داده می شد كه باید هریك از آن ها را به یكی از آشنایان خود بفروشند. 40 روبل كه به این ترتیب جمع می شد، باید به مؤسسه تحویل داده می شد تا دوچرخه برای آن ها فرستاده شود. به این ترتیب به راستی، دوچرخه برای خریدار 10 روبل تمام می شد. زیرا 40 روبل بقیه را او از جیب خود نپرداخته بود.
در حقیقت علاوه بر پرداخت 10 روبل پول نقد، خریدار می بایستی زحمت فروش بلیت ها را به آشنایان خود تحمل كند، ولی این زحمت كوچك به حساب نمی آمد.
موضوع این بلیت ها چه بود؟ كسی كه آن ها را می خرید، در مقابل پرداخت 10 روبل چه نفعی می برد؟ در حقیقت، صاحب هر بلیت، این حق را داشت كه در مؤسسه آن را با 5 بلیت دیگر معاوضه كند، به دیگر سخن می توانست این امكان را به دست آورد كه 50 روبل برای تهیه دوچرخه فراهم كند، درحالی كه در مقابل آن تنها 10 روبل پرداخته بود (یعنی قیمت بلیت). صاحبان بلیت های جدید هم این حق را داشتند كه در مقابل بلیط خود 5 بلیت برای انتشار دریافت كنند و الی آخر.
در نگاه اول، هیچ گونه نیرنگی به چشم نمی خورد. وعده تبلیغ ها انجام می شد و دوچرخه برای خریدار، تنها 10 روبل تمام می شد. مؤسسه هم دراین زمینه ضرر نمی كرد، زیرا در مقابل كالای خودش قیمت كامل آن را می گرفت.
ولی در حقیقت، همه این بازی ها بدون تردید یك تقلب و حقه بازی است. این كلاه برداری براین پایه است كه در فروش بلیت آن قدر شریك وارد می كردند، كه دیگر امكان فروش آن ها وجود نداشت. و هم این ها بودند كه جریمه اختلاف بین 50 روبل قیمت دوچرخه و 10 روبل پرداختی به موسسه را می پرداختند. دیر یا زود ولی ناگزیر زمان آن می رسید كه دارندگان بلیت نمی توانستند برای بلیت های خود مشتری پیدا كنند. اگر زحمت این را به خودتان بدهید و با قلم و كاغذ حساب كنید كه عده افراد با چه سرعتی زیاد می شود، می توانید به خوبی لحظه فراسیدن زمان توقف فروش بلیت ها را بفهمید.
اولین دسته خریدار ، كه بلیت خود را به طور مستقیم از موسسه می گیرد، تقریباً بدون هیچ زحمتی برای بلیت های خود خریدار پیدا می كند: هریك از اعضای این دسته نیز به نوبه خود یك دسته چهار نفری برای فروش بلیت ها به وجود می آورد.
این چهار نفر باید 4*5 یعنی 20 خریدار برای بلیت های خود پیدا كنند و آن ها را متقاعد كنند كه این خرید شامل سودهایی برای آن هاست. فرض می كنیم كه دراین كار موفق شوند و 20 خریدار برای خود پیدا كنند. «بهمن» جلو می رود. 20 خریدار جدید باید بلیت های خود را به 100=5*20 نفر دیگر بدهند.
تا حالا هر كدام از افرادی كه برای بار اول به موسسه مراجعه كرده اند، در داخل «بهمنی» كه تشكیل داده اند به اندازه 125=100+20+4+1 را گرد آورده اند. از این 125 نفر تنها 25 نفر دوچرخه خود را گرفته اند و 100 نفر بقیه امیدوارند كه به دوچرخه برسند و در مقابل این امید 10 روبل پرداخته اند.
حالا دیگر «بهمن» از بین آشنایان نزدیك خارج می شود و به طرف شهر سرازیر می شود، جایی كه پیدا كردن آشنا و همراه، سخت و سخت تر می شود. 100 نفر اخیر صاحب بلیط باید 500 همشهری جدید برای بلیت های خود پیدا كنند كه آن ها هم به نوبه خود، نیاز به 2500 قربانی جدید دارند. شهر به سرعت از بلیت ها اشباع می شود و پیدا كردن داوطلب برای خرید بلیت كار بسیار مشكلی می شود.
می بینید كه تعداد افراد جمع شده دراین «بهمن» به همان سرعتی پیش می رود كه ما وقتی درباره انتشار شایعه صحبت می كردیم، با آن روبه رو شدیم.
این است هرم عددی كه دراین باره به دست می آید:
1
4
20
100
500
2500
12500
62500
اگر شهری بزرگ باشد و تمام مردم شهر هم امكان دوچرخه سواری را داشته باشند، در دور هشتم 62 هزار و 500 نفر از جمعیت شهر را فرامی گیرد. و دیگر باید «بهمن» تمام شود، چون همه افراد در آن فرو رفته اند. ولی تنها 20% آن ها صاحب دوچرخه شده اند و بقیه 80% در دست خود بلیت هایی دارند كه نمی دانند آن ها را به چه كسی عرضه كنند. برای شهرهای با جمعیت زیادتر و حتی برای پایتخت هایی كه جمعیت میلیونی دارد، زمان اشباع چند دور دیرتر فرامی رسد، زیرا تعداد افرادی كه در «بهمن» جمع شده اند با سرعت باورنكردنی روبه افزایش می گذارد.
قشرهای بعدی هرم عددی ما چنین است:
312500
1562500
7812500
39062500
همان طور كه می بینید «بهمن» می تواند در دور دوازدهم، جمعیت یك كشور بزرگ را، به طور كامل، در خود جمع كند كه 80% این جمعیت، گرفتار نیرنگ بانیان این «بهمن» شده اند.
حالا می بینیم كه موسسه با به وجود آوردن این «بهمن» به چه نتیجه ای رسیده است. موسسه 80% مردم را وادار به پرداخت پول كالا می كند، درحالی كه خود كالا تنها به دست 20% جمعیت می رسد. به دیگر سخن، این مؤسسه چهارنفر را مجبور می كند كه جور نفر پنجم را بكشند. علاوه براین، موسسه، به این ترتیب، تعداد زیادی كارمند فعال پیدا می كند، كه به طور مجانی برای فروش كالا، فعالیت می كنند. اژدهای عدد، كه زیر این كلاه برداری، خود را از دیده ها پنهان كرده است،كسانی را تنبیه می كند، كه نمی توانند با محاسبه های عددی برای حمایت از منافع خود، در مقابل حقه بازی ها، دفاع كنند.
توجه كنید كه «سال های قبل از حكومت شوروی»، یعنی دوران انقلاب كمونیستی اكتبر 1917، پس همان طور كه می بینید این نوع كلاه برداری سابقه ای دست كم، در حدود یك قرن دارد.


امید نقشینه ارجمند

منبع: روزنامه كیهان مورخ 8/9/1384

http://www.kayhannews.ir/840908/10.htm

توضیح: من (امید نقشینه ارجمند) این مقاله را پیش از این یک بار در وبلاگ شخصی‌ام و یک بار در همین سایت آورده بودم. یک بار روزنامه شرق بدون ذکر نام من، نویسنده روس و استاد شهریاری آن را چاپ کرد. این بار هم روزنامه کیهان آن را بدون هماهنگی چاپ کرده است. دو نکته منفی در مقاله کیهان وجود دارد. یکی عنوان اشتباه آن است؛ رویدادی که در زمان تزارها رخ داده را نباید هدیه کمونیست‌ها دانست! دوم تغییر کوچکی است که روزنامه در انتهای مقاله اصلی انجام داده است و عبارت «قبل از انقلاب کمونیستی اکتبر ۱۹۱۷» را به «دوران انقلاب کمونیستی اکتبر ۱۹۱۷» تبدیل کرده است! از این‌ها که بگذریم این که روزنامه مقاله را به نام خودش چاپ نکرده است جای تشکر دارد.

منبع در وبلاگ کلاه‌برداری زنجیره‌ای: http://www.antigq.persianblog.com/#2660298

منبع در روزنامه شرق: http://www.sharghnewspaper.com/840430/html/spc2.htm
 

moonomid

کاربر فعال علم و دانش
کاربر فعال
تاریخ عضویت
15 اکتبر 2004
نوشته‌ها
1,437
لایک‌ها
4
فعاليت غير قانوني شركت‌هاي گلدكوئيست و گلدماين ادامه دارد:


خبرگزاري فارس:بازارياب‌هاي شركت‌هاي هرمي گلدكوئيست و گلدماين طي هفته‌هاي اخير بر دامنه فعاليت خود در استان كرمانشاه افزوده و براساس آمار غيررسمي روزانه بيش از 150 نفر در سراسر استان به اين جمع وارد مي‌شوند.

به گزارش خبرنگار فارس از كرمانشاه، اقشار مختلف مردم از پزشكان و معلمان گرفته تا دانشجويان و دانش‌آموزان مقطع متوسطه و پيش دانشگاهي و حتي بازاريان با تبليغات فريبنده و رو به تزايد اين شركت‌ها به سمت فعاليت در آن‌ها مي‌روند.

براساس همين گزارش، بازاريابان اين شركت‌ها درقالب پارتي‌ها، مهماني‌ها و نشست‌هاي مختلف اقدام به يارگيري گسترده كرده و براي ارتقاي سهم خود در اين شركت‌ها به آموزش رايگان و ساعت‌ها رايزني و راهنمايي آن‌ها مي‌پردازند.

خبرنگار فارس با حضور در يكي از اين نشست‌ها كه در يك آموزشگاه آزاد برگزار مي‌شد، ضمن اطلاع كامل از كم و كيف فعاليت شركت هرمي گلدماين و نحوه يارگيري از نزديك شاهد شيوه‌هاي مختلف جلب مشتري و يارگيري بازاريابان بود.

يكي ازخانم‌هايي كه به گفته خودش تاكنون 5 ميليون تومان از اين راه كسب كرده آن‌ را تجارت مدرن و به روز خواند و گفت: "اين كه برخي اين فعاليت‌ها را محكوم مي‌كنند و آن را موجب شكست اقتصادي مي‌دانند، سخن منطقي نيست چرا كه ما با رضايت در اين شركت سرمايه گذاري كرده و از طريق ايكارت و بانك‌هاي رسمي كشور سود خود را دريافت مي‌كنيم."

وي حداقل پرداخت را براي شركت در گلدكوئيست 540 هزار تومان و حداقل پرداخت اوليه به گلدماين را 54 هزار و600 تومان عنوان كرد و افزود: "ما با خريد كارت‌هاي اعتباري گلد ايكارت اقدام به فعاليت‌هاي بعدي كرده و با اين كار سكه طلا مي‌خريم و براي شركت نيز بازاريابي كرده و همه را با فعاليت مثبت آن آشنا مي‌كنيم."


پيگيري‌هاي خبرنگار فارس از فعاليت بيشتر فعالان گلدكوئيست و گلد‌ماين از طريق حساب‌هاي سيبا در بانك ملي و سپهر در بانك صادرات به ‌عنوان راحت‌ترين حساب‌هاي بانكي حكايت دارد.
همچنين سكه‌ها و بسته‌هاي خريد گلدكوئيست و گلدماين از طريق پست پيشتاز و سفارشي تحويل خريداران شده كه تعدادي سكه طلا نيز در بين آن‌ها وجود دارد.

جمعيت هدف براي اين شركت‌ها در وهله اول بيكاران و زنان و دختران هستند و با گسترش و تبليغ به جامعه فعال از جمله كارمندان و كاركنان رسيده است.

اين درحالي است كه يك فعاليت به ظاهر كوچك هرمي ديگر با نام كارگشا با سپرده 6 هزار تومان نيز در ماه گذشته به شكل فزاينده‌اي افزايش يافته و اقدام به پذيرش و دعوت به سرمايه‌گذاري كرده است.

براساس اين گزارش، در برگه‌هاي كارگشايي 4 كه به نام كارگشايان انصارالموحدين توزيع شده است، از بانك تجارت به عنوان بانك مرجع براي پرداخت‌ها نام برده شده و در جاي ديگر آمده است مردم به خاطر ندانستن و نفهميدن موضوعات شكست نمي‌خورند بلكه به خاطر امروز و فردا كردن عقب مي‌مانند.

همچنين در جاي ديگري از اين برگه آمده است پس از معرفي افراد بعدي در مرحله هشتم جمعاً 11ميليون و 346 هزار تومان به حساب شما واريز خواهد شد.

گزارشات رسيده به خبرگزاري فارس از گسترش دامنه اين فعاليت‌ها در شهرها و بخش‌هاي تابعه استان و حتي روستاهاي برخوردار از نعمت برق و تلفن خبر مي‌دهد.

همراهي بانك‌ها و پست با اين شركت‌ها در حالي است كه قاضي ارشد پرونده در تهران هر گونه همكاري و سرويس دهي به اين شركت‌ها را خلاف قانون دانسته و آن‌ها را به تعليق و اخراج از مشاغل دولتي و حتي زندان تهديد كرده است.

خبرنگار فارس در كرمانشاه طي روزهاي آينده در گفت‌وگو با اقتصاددانان و قاضي پرونده گلدكوئيست و گلدماين در كرمانشاه ابعاد تازه‌اي از اين فعاليت‌ها را در اختيار خواهد گذاشت.
 

moonomid

کاربر فعال علم و دانش
کاربر فعال
تاریخ عضویت
15 اکتبر 2004
نوشته‌ها
1,437
لایک‌ها
4
4 نفر از گردانندگان دو شبكه‌ي هرمي در مشهد دستگير شدند

با تلاش مامورين اداره مبارزه با جرايم خاص و رايانه‌اي معاونت آگاهي فرماندهي انتظامي خراسان رضوي، تعدادي از گردانندگان دو شبكه هرمي شناسايي و دستگير شدند.

به گزارش گروه دريافت خبر ايسنا، منطقه خراسان، در پي اعلام شكايت تعدادي از شهروندان مبني بر فعاليت غيرقانوني يك شبكه هرمي در مشهد از طريق عضوگيري و فروش كارت‌هاي 44، 120 و 290 هزار توماني در يك منزل مسكوني، مامورين ضمن تشكيل پرونده و هماهنگي‌هاي لازم قضايي، وارد منزل فوق شده و افرادي را در پشت ميز كار و در حال عضوگيري مشاهده كردند.

در بازرسي از اين شركت تعدادي كاتالوگ، جزوات، سي دي و كيس كامپيوتر كشف شد.

شايان ذكر است در اين رابطه سه مرد و يك زن دستگير و به همراه پرونده جهت سير مراحل قانوني در اختيار مراجع قضايي قرار گرفتند و به پرداخت وجوه دريافتي از شاكيان ملزم گرديدند.

منبع: http://www.isna.ir/Main/NewsView.aspx?ID=News-625283
 

moonomid

کاربر فعال علم و دانش
کاربر فعال
تاریخ عضویت
15 اکتبر 2004
نوشته‌ها
1,437
لایک‌ها
4
10نفر از مؤسسان شرکت گلدکویست در استان اردبیل شناسایی و دستگیر شدند

ستاد پیشگیری و حفاظت اجتماعی اردبیل 10 تن از مؤسسان شرکت کلاهبرداری گلدکویست در اردبیل را شناسایی و دستگیر کرد



یوسف خدادادی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری مهر با اعلام این خبر گفت: اعضای این شرکت که به تازگی اقدام به عضوگیری و فعالیت غیرمجازکرده بودند با هوشیاری نیروهای تلاشگر این ستاد دستگیر و به علت نداشتن شاکی خاص اعضاء با قید ضمانت از زندان خارج شدند.

وی با اشاره به مبارزه جدی دادگستری و نیروی انتظامی با این گونه موارد ، افزود: یکی از اقدامات خوب ستاد در ماههای اخیر مبارزه با رباخواری و شناسایی رباخواران سابقه‌دار بوده است.
 

moonomid

کاربر فعال علم و دانش
کاربر فعال
تاریخ عضویت
15 اکتبر 2004
نوشته‌ها
1,437
لایک‌ها
4
اعضاي شوراي نگهبان روش گلدكوئيست را سالم نمي‌دانند

عضو كميسيون صنايع و معادن مجلس گفت: اعضاي شوراي نگهبان روش فعاليت شركت گلدكوئيست و مراكز مشابه را سالم و درست نمي‌دانند.

حميدرضا كاتوزيان در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادي خبرگزاري فارس شايعات مطرح درباره قانوني دانستن فعاليت شركت گلدكوئيست توسط شوراي گهبان را رد كرد و اظهار داشت: نمايندگان شركت گلد كوئيست براي حفظ اعضاي خود و جذب اعضاي جديد اين شايعات را رواج مي‌دهند.
عضو كميسيون صنايع و معادن با اشاره به اينكه ابهامات طرح ساماندهي شركتهاي هرمي كه توسط شوراي نگهبان مطرح شده در كميسيون حقوقي و قضايي در دست بررسي است. افزود: شوراي نگهبان در نحوه برخورد قضات با متخلفان شركتهاي گلدكوئيستي ابهاماتي را مطرح كرد و خواستار رفع آنها شد.
وي گفت: اين ابهامات با حضور اعضاي شوراي نگهبان در كميسيون حقوقي و قضايي در دست بررسي است و ظرف دو هفته آينده ، طرح مجددا در دستور كار صحن علني مجلس قرار خواهد گرفت.
شركت گلدكوئيست طي سالهاي اخير با جذب افراد و دادن وعده‌هايي اقدام به جذب وجوه مردم و سوابق آنان براي جذب اعضاي جديد مي‌كنند

منبع: http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=8409140490
 
بالا