برگزیده های پرشین تولز

اخبار نرم افزار در دنیای رایانه

esfandiyar2002

مدیر بازنشسته
تاریخ عضویت
5 آپریل 2004
نوشته‌ها
8,484
لایک‌ها
7
محل سکونت
TABRIZ
شرکت هيولت پاکارد (اچ پی) سرانجام مدیر اجرایی نیرومندش، کارلی فیورینا را عزل کرد و حالا باید تصمیم بگیرد که گام بعدی اش چیست.
این سرنوشت کسانی است که در زمره صاحبان قدرت و ثروت جهان قرار دارند. اوجگیری سریع خانم فیورینا در دوره 6 ساله حضورش در اچ پی با افولی پرشتابتر دنبال شد.
این مدیر 50 ساله که از دیرباز نیرومندترین و برجسته ترین زن در جهان تجارت شناخته شده، رقیبی توانمند برای بسیاری از همتایان مرد خود و مغز متفکر خرید شرکت کامپک بوده است. اما هیات مدیره اچ پی سه شنبه تصمیم گرفت که وی را عزل کند.
رئیس جدید، پاتریشا دان، می گوید که علت سقوط خانم فیورینا، ناتوانی وی در اداره عملیاتهای روزمره فروش رایانه
بوده است. اگرچه این شرکت در سال گذشته 79 میلیارد و 900 میلیون دلار درآمد داشت، ولی منتقدان رئییس معزول می گویند که آن عمدتاَ مرهون فروش جوهر چاپگر بوده است.

رقابت شدید
خانم فیورینا چهارشنبه اعلام کرد که اختلاف وی با هیات مدیره بر سر استراتژی آینده به استعفای اجباری اش انجامیده است.
هنگامی که وی در آغاز ریاستش پیشنهاد ادغام اچ پی با کامپک را داد، گفته می شد این حرکت می تواند اچ پی را قادر سازد با آی بی ام از لحاظ درآمد رقابت کند و تنها نصف آن کارمند داشته باشد. اما حالا این شرکت در رقابت شدید با آی بی ام و دل به تکاپو افتاده است.
ارزش سهام آن نیز در اکثر ایام ریاست خانم فیورینا به حد نگران کننده ای پایین مانده و در واقع 63 درصد کاهش یافته است.
وی در سال 2002 گفته بود: "فکر می کنم موفقیت اچ پی میراث من خواهد بود. شکست شرکت و تمام عواقب قابل پیش بینی آن نیز شکست من خواهد بود."
یقیناَ دوره گذار برای اچ پی و رابرت وایمن، جانشین موقت خانم فیورینا، دشوار خواهد بود. انتظار می رفت این شرکت از تصمیم آی بی ام برای فروش واحد لپ تاپ خود به شرکت چینی لنوو سود ببرد، ولی سمیر باناوانی، تحلیلگر پژوهشکده کرنت آنالیز، می گوید که اکنون مشتریان ریسک گریز به دل پایبند خواهند ماند.

گامهای بی پروا
خانم فیورینا که در سال 1999 از شرکت لوسنت به اچ پی آمد، عملاَ ازاولین روز جنجالی بود. این بازاریاب زیرک ابایی از زیرپا نهادن "اسلوب اچ پی" نداشت، اصولی که روزگاری برای این شرکت تقریباَ مقدس بود.
این تحولات به اچ پی جان تازه ای بخشید. در سال 2001 ، خانم فیورینا بی باکترین گامش را با پذیرش معامله خرید شرکت کامپک کامپیوتر برداشت. این قرارداد 18 میلیارد دلاری اعتراض سهامداران را برانگیخت، زیرا آنها معتقد بودند کامپک موجب تضیعف اچ پی خواهد شد.
والتر هولت، از اعضای هیات مدیره و پسر بنیانگذار مشترک شرکت، ***** اعتراض را بر عهده داشت. این جنگ قدرت 8 ماه طول کشید و به طرفین میلیونها دلار زیان وارد آورد.
آقای هولت نتوانست در دادگاه مانع از این معامله شود و این ادغام سرانجام در سال 2002 تکمیل شد. خانم فیورینا نیز بخاطر سرعت و مهارتش در همسو سازی هر دو شرکت مورد تمجید قرار گرفت.
درون اچ پی، دو دیدگاه درباره وی وجود دارد. برخی می گویند که او با حذف رقبا بر اریکه قدرت تکیه زد. در 6 سال گذشته بسیاری از مدیران ارشد اچ پی و کامپک ناگزیر به استعفا یا اخراج شدند.
سایرین این ادعا را رد می کنند. جیم میلتون، مدیر فروش این شرکت می گوید: "من هرگز شاهد نبودم کسانی که در حال اوجگیری بودند، حذف شوند."
او برای رئیس سابقش احترام قراوانی قایل است و می افزاید: " خانم فیورینا ابهتی داشت که با رونالد ریگان و بیل کلینتون قابل قیاس است. او بسیار با جذبه است."
دشوار می توان گفت که مدیر اجرایی آینده آچ پی چه کسی خواهد بود. خانم فیورینا هیچ جانشین نیرومندی نداشت. نامزد اصلی داخلی، وایومش جوشی، رئیس بخش چاپگرها و رایانه های شخصی است. اما تحلیلگران می گویند که وی تجربه کافی در زمینه رایانه ندارد.
کوین رالینز، مدیر اجرایی دل، می داند چگونه مشکلات داخلی اچ پی را حل کند، ولی بعید است که حاضر شود سمتش را رها کند.


نتيجه گيري اخلاقي: از خريد لپتاپ هاي HBM و HP-COMPAQ تا اطلاع ثانوي خود داري نماييد.
 

esfandiyar2002

مدیر بازنشسته
تاریخ عضویت
5 آپریل 2004
نوشته‌ها
8,484
لایک‌ها
7
محل سکونت
TABRIZ
بر اساس مقاله‌ی انتشار‌ یافته در مجله‌‌ی IT Pro، مایکروسافت قصد دارد نسخه بعدی سیستم‌عامل‌ خود یعنی ویندوز ویستا را در 7 ویرایش مختلف به بازار عرضه کند.
ویندوز ویستا به دو شکل تجاری و خانگی طراحی خواهد‌شد که هر کدام ویرایش‌های متفاوتی داشته و بخش‌های مختلفي از بازار را هدف قرار می‌دهند.
در بخش خانگی مایکروسافت 4 ویرایش Starter ، Home Basice ، Home Permiume و Ultimate و در بخش تجاری 3 ویرایش Small Business ، Professional و Enterprise را طراحی خواهد‌ کرد. برای مثال نسخه Starter برای کاربران مبتدی که تنها توان خرید کامپیوتر‌های ارزان قیمت را دارند، طراحی شده‌است. این نسخه تنها اجازه اجرای 3 برنامه را به‌ طور هم‌زمان خواهد داد و فقط در بازار‌های نوپا به فروش می‌رسد. نسخه بعدی قابلیت‌های چند رسانه‌ای بیشتری را فراهم کرده و ویژگی‌های امنیتی بالاتری خواهد‌ داشت.
نسخه‌ی Enterprise ویندوز ویستا که برای موسسات اقتصادي طراحی شده‌ است، شامل ویژگی‌های منحصر به فردی است. برای مثال به کاربران امکان انتخاب چند زبان مختلف را خواهد داد.
نسخه‌‌‌‌‌ی Ultimate که بهترین سیستم‌ عاملی است که تا به حال برای کامپیوتر‌های شخصی طراحی شده‌است، مجموعه‌ای از دو نسخه‌ی Home Permiumeو Professional است که علاوه بر دارا بودن قابلیت‌های آن‌ها شامل مزایای دیگری نظیر خدمات On-line نیز خواهد بود.
 

esfandiyar2002

مدیر بازنشسته
تاریخ عضویت
5 آپریل 2004
نوشته‌ها
8,484
لایک‌ها
7
محل سکونت
TABRIZ
گوگل اعلام كرد اقدامات جديدى براى ارائه خدمات خود روى سيستم‌هاى Hot Spot در سانفرانسيسكو خبر داد.

در اين سرويس‌، كاربران به وسيله استفاده از تكنولوژى *** مى‌توانند از امكانات گوگل به صورت Wi-Fi بهره‌مند شوند. اين شركت همچنين اعلام كرده كه در اين اقدام خود، امنيت در تكنولوژى بى‌سيم را نيز افزايش خواهد دادو كاربران مى‌توانند با خيال راحت به انجام كارهاى خود بپردازند.

لازم به ذكر است اين پروژه به پيشنهاد يكى از مهندسان گوگل انجام مى‌شود. اين شخص معتقد است، بايد به هر نوعى كه شده امكانات گوگل را در سراسر اينترنت گسترش داد. خوب است بدانيد 20درصد اين پروژه به مسائل امنيتى اختصاص داده شده است.
 

esfandiyar2002

مدیر بازنشسته
تاریخ عضویت
5 آپریل 2004
نوشته‌ها
8,484
لایک‌ها
7
محل سکونت
TABRIZ
شركت "گوگل" در حال آماده‌سازي فن‌آوري جديدي براي اتصالات اينترنتي پرسرعت و برد كوتاه موسوم به "واي-فاي" است.

به گزارش سايت اينترنتي "نيوزفكتور"، شركت "گوگل" به تازگي در بخش مربوط به سوال و جوابهاي ارائه شده در وب سايت خود به فن‌آوري اتصالات اينترنتي باند پهن و جديدي موسوم به "گوگل واي-فاي"(‪ (Google Wi-Fi‬اشاره كرده اما از ارائه جزييات مربوط به اين فن‌آوري خودداري كرده‌است.

فن‌آوري اتصالات اينترنتي بي‌سيم با برد كوتاه "واي-فاي"(‪ (Wi-Fi‬نخستين بار در سال ‪ ۲۰۰۳‬و توسط شركت "اينتل" به صورت يك استاندارد جهاني براي ارائه اينترنت در مكانهايي نظير كافي‌نتها و فرودگاه‌ها معرفي شد و مورد استقبال گسترده قرار گرفت.

به گفته كارشناسان، "گوگل" به عنوان بزرگترين موتور جستجوي اينترنتي جهان هم‌اكنون تلاش مي‌كند با ارائه خدماتي جديد و متفاوت، نفوذ خود را در بازارهاي جهاني فن‌آوري اطلاعات افزايش دهد.

اين شركت ماه گذشته در رقابت با خدمات "مسنجر" معروف به ويژه "ياهو مسنجر"، "ام اس ان مسنجر" و همچنين مسنجر شركت "اي او ال"، خدمات مشابه "گوگل تاك" خود را راه‌اندازي كرد كه علاوه بر قابليت ارسال پيامهاي متني، امكان برقراري تماسهاي صوتي را نيز ميان دارندگان صندوق پستي "جي ميل" ممكن مي‌كند.

هم‌اكنون به نظر مي‌رسد شركت "گوگل" قصد دارد باكمك فن‌آوري "واي-فاي" خود به راه‌اندازي شبكه‌هاي اينترنت محلي اقدام كرده و به علاوه كلاينت جديد به نام "سكيور اكسس"(‪ (Secure Access‬را به صورت رايگان و قابل دانلود از اينترنت ارائه كرده‌است كه به گفته مقامات اين شركت، امنيت اتصالات اينترنتي بي‌سيم "واي-فاي" را به ميزان قابل توجهي افزايش خواهد داد.
 

esfandiyar2002

مدیر بازنشسته
تاریخ عضویت
5 آپریل 2004
نوشته‌ها
8,484
لایک‌ها
7
محل سکونت
TABRIZ
شركت "سيمانتك" جديدترين مجموعه ضد ويروس خود به نام "نورتون اينترنت سكيوريتي ‪ "۲۰۰۶‬را عرضه كرد.

به گزارش سايت اينترنتي "پي‌سي‌ورلد"، در نگارش جديد پايگاه ويژه‌اي به نام "نورتون پروتكشن سنتر" به اين مجموعه اضافه شده كه اطلاعات امنيتي گسترده‌اي را به صورت يكجا براي كاربر ارائه كرده و امكان فعال و يا غيرفعال كردن قابليتهاي امنيتي مختلف اين مجموعه را در اختيار كاربر قرار مي‌دهد.

مجموعه نرم‌افزاري "نورتون اينترنت سكيوريتي ‪ "۲۰۰۶‬شركت "سيمانتك" كه هم‌اكنون يكي از بزرگترين توليدكنندگان نرم‌افزارهاي امنيتي در جهان محسوب مي‌شود، خود شامل نرم‌افزارهاي "نورتون آنتي‌ويروس"، "نورتون پرسونال فايروال"، "نورتون آنتي‌اسپم"، "پرايوسي كنترل" و "پرنتال كنترل" است و اين شركت قيمت نگارش جديد مجموعه فوق را ‪ ۷۰‬دلار اعلام كرده‌است.

به علاوه شركت "سيكانتك" دو نرم‌افزار "نورتون آنتي ويروس" و "نورتون پرسونال فايروال" را به طور جداگانه نيز به فروش مي‌رساند.

ضد ويروس "نورتون" علاوه بر قابليتهاي فراوان شناسايي و نابود كردن ويروسهاي رايانه‌اي، به توانايي شناسايي و پاكسازي نرم‌افزارهاي مخرب و مزاحم "اسپاي‌ور" نيز مجهز شده‌است.

مجموعه "نورتون اينترنت سكيوريتي ‪ "۲۰۰۶‬داراي قابليت ديگري به نام "سكيوريتي اينسپكتور" است كه به شناسايي و ترميم حفره‌هاي امنيتي رايانه، از قبيل ايرادهاي امنيتي مرورگر اينترنتي مي‌پردازد و در صورت استفاده كاربر از كلمات عبور و اسم‌رمزهاي ساده و قابل شناسايي به ايمن‌سازي آنها اقدام مي‌كند.

اين مجموعه به ويژگي ضد هرزنامه جديدي نيز مجهز شده كه اين قبيل ايميل‌ها را فيلتر كرده و از قرارگرفتن كاربر در معرض حملات "فيشينگ" جلوگيري مي‌كند.
 

esfandiyar2002

مدیر بازنشسته
تاریخ عضویت
5 آپریل 2004
نوشته‌ها
8,484
لایک‌ها
7
محل سکونت
TABRIZ
شركت توليدكننده نرم‌افزارهاي ضد ويروس "سيمانتك" در صدد راه‌اندازي خدمات اينترنتي جديدي است كه از فايلهاي موجود در رايانه كاربران به صورت خودكار فايلهاي "بك آپ" يا پشتي‌باني تهيه مي‌كند.

به گزارش سايت اينترنتي "نيوزفكتور"، "مارك برگمن" مدير فن‌آوري بزرگترين توليدكننده نرم‌افزارهاي امنيتي در جهان، "سيمانتك"، روز دوشنبه اعلام كرد اين شركت قصد دارد از فن‌آوري‌هاي حاصل شده در پي خريداري شركت "وريتاس"، براي راه‌اندازي خدمات جديد ويژه كاربران خانگي و كاربران تجاري استفاده كند.

"برگمن" افزود: بسياري از فايلهاي موجود در رايانه‌هاي كاربران داراي اهميت چنداني نبوده و مي‌توان آنها را از منابع مختلفي بازيابي كرد اما برخي فايلها از قبيل عكسهاي ديجيتالي خانوادگي، تنها در همان رايانه موجود هستند كه در صورت از بين رفتن، كاربر ديگر هيچ‌گاه به آنها دسترسي پيدا نخواهد كرد و اهميت تهيه خودكار فايلهاي پشتي‌باني از اطلاعات كاربران در چنين مواقعي مشخص مي‌شود.

به گفته مدير فن‌آوري "سيمانتك"، هم‌اكنون شركتهاي زيادي به ارائه رايگان خدمات آلبومهاي عكسهاي اينترنتي و همچنين پشتي‌باني اينترنتي از فايلهاي كاربران اقدام كرده‌اند اما تضميني در قابل اطمينان بودن اين خدمات رايگان و فن‌آوري‌هاي مورد استفاده آنها وجود ندارد و "سيمانتك" خواهان راه‌اندازي خدماتي است كه امنيت فايلهاي حساس كاربران را به صورت صد در صد، تضمين كند.

"برگمن" افزود كه كاربران مجبور هستند براي استفاده از خدمات آلبومهاي اينترنتي، خود تصاوير و فايلهاي مورد نظرشان را "آپ لود" كنند درحالي كه خدمات مشابه "سيمانتك" به صورت خودكار عكسهاي ديجيتالي موجود در رايانه شخصي كاربر را به سرورهاي شركت "سيمانتك" فرستاده و امنيت آنها را تضمين خواهد كرد.

شركت "سيمانتك" هنوز جزييات و زمان راه‌اندازي خدمات جديد حفاظت از عكسهاي ديجيتالي موجود در رايانه‌هاي كاربران را اعلام نكرده‌است.
 

esfandiyar2002

مدیر بازنشسته
تاریخ عضویت
5 آپریل 2004
نوشته‌ها
8,484
لایک‌ها
7
محل سکونت
TABRIZ
دو شركت خدمات رساني اينترنتي مشهور ياهو و مايكروسافت قصد دارند به منظور پيشي گرفتن از شركت AOL با يكديگر همكاري هايي داشته باشند.
به گزارش خبرگزاري موج ، شركت ياهو و شركت مايكروسافت هر كدام سرويس هاي ارسال پيغام فوري را در اختيار كاربران قرار داده اند و در حال حاضر اين سرويس هاي مورد استقبال بسياري از كاربران اينترنتي قرار دارند منتها اين دو شركت به منظور ارتقا كيفيت سرويس IM خود قصد دارند دو برنامه مسنجر ياهو و ام اس ان را با يكديگر يكي سازند و اين امر مي تواند نقش بسزايي را در كاستن ميزان محبوبيت و در نتيجه ميزان مشتركين سرويس AOL داشته باشد.
اين توافقنامه همكاري بين دو شركت مايكروسافت و ياهو مسئولين شركت امريكايي AOL را نگران ساخته است زيرا با ارائه اين خدمات نوين احتمال مي رود بسياري از مشتركين اين شركت به مسنجرهاي مايكروسافت -ياهو بپيوندند.
خدمات نوين به كاربران اين امكان را مي دهد تا بتوانند به آساني به چت تصويري و برقراري تماس هاي تلفني بپردازند.لازم به ذكر است در حال حاضر سرويس ارسال پيغام فوري نزد اكثر كاربران امري بسيار حياتي محسوب مي شود و اين سرويس نه تنها در زندگي روزمره جوانان تاثير گذار بوده بلكه نقش بسزايي را در فعاليت هاي تجاري و بازرگاني ايفا مي كند.
طبق گزارشهاي بدست آمده از سوي NIELSEN و NET RATING تا ماه سپتامبر امسال تعداد مشتركين سرويس ارسال پيغام فوري AOL برابر 51 ميليون و 5 هزار نفر بوده است و اين درحاليست كه تعداد مشتركين سرويس MSN 27 ميليون و 3 هزار نفر و مشتركين ياهو برابر 21 ميليون و 9 هزار نفر بوده است.
تا كنون هيچ يك از شركت هاي خدمات رساني اينترنتي با يكديگر همكاري نداشته اند و اين اولين باريس كه دو شركت رقيب ياهو و مايكروسافت براي بهبود خدمات رساني با يكديگر همكاري مي كنند.
گفتني است تا پيش از اين شركت مايكروسافت توليداتي را در اختيار كاربران قرار داده بود كه مشتركين را قادر به ارسال و در يافت پيغام از سوي مشتركين سرويس ياهو و AOL مي ساخت اما اين سرويس بر خلاف انتظار سئولين اين شركت مورد استقبال قابل توجهي واقع نشد.
 

esfandiyar2002

مدیر بازنشسته
تاریخ عضویت
5 آپریل 2004
نوشته‌ها
8,484
لایک‌ها
7
محل سکونت
TABRIZ
با افزايش كار با كامپيوتر و بازى هاى كامپيوتري شكايات از خستگى و ناراحتى هاى چشمى نيز افزايش يافته است. اين موضوع در عينكى ها بيشتر از افراد ديگر ديده مى شود.
به گزارش خبرگزاري موج ، كاربران عينكى بيشتر از ديگران از قرمزى، خستگى چشم، آبريزش، سنگينى پلك، سردرد، اسپاسم عضلانى و اشكال در خوب ديدن تصاوير شكايت مى كنند كه البته با تغييرات جزيى در محيط كار و عوض كردن عينك درست مى شود.
راه هاى زيادى وجود دارد كه مى توان با انجام آنها از ميزان خستگى چشم كاست. اگر از كامپيوتر براى مدت زمان طولانى استفاده مى كنيد حتماً آن را در فاصله مناسبى از چشم قرار دهيد. اگر اين فاصله دورتر از فاصله ي كتاب خواندن است حتماً از عينك مناسب يا لنزهاى اصلاح كننده ي چشم استفاده كنيد.
براى پاك كردن گرد و خاك از مانيتور سطح آن را با يك پارچه ضداستاتيك تميز كرده تا تصوير واضح شود.
مانيتور را كمى پايين تر از سطح چشم ها قرار دهيد و مطالب را طورى در دسترس بگذاريد كه مجبور به خم شدن و حركات زياد سر و چشم ها نباشيد.
روشنايى را طورى تنظيم كنيد كه درخشندگى و تابش مانيتور و انعكاس نور آن به حداقل برسد. اگر اصلاح و تغيير ميزان روشنايى در محل كارتان عملى نيست از فيلترهاى مخصوص استفاده كنيد.
پس از چند ساعت كار با كامپيوترحتماً استراحت كنيد و براى مدتى به دوردست خيره شويد. معمولاً اشخاصى كه براى مدت طولانى پاى رايانه مى نشينند از تحرك اندكى برخوردارند و براى مدتى بدن، سر و گردن و چشم هايشان بى حركت مى ماند كه همين موجب خستگى مى شود.
انجام نرمش هاى گردن و پلك زدن زياد كه باعث خيس شدن چشم ها و جلوگيرى از خشكى چشم مى شود در اين زمان كمك بزرگى به رفع خستگى شما مى كند.
 

esfandiyar2002

مدیر بازنشسته
تاریخ عضویت
5 آپریل 2004
نوشته‌ها
8,484
لایک‌ها
7
محل سکونت
TABRIZ
کاملا مشخص شده که سرويس هاى جست و جوگر اينترنتى تنها بخش کوچکى ازمحتواى اينترنتى را در خود جاى داده اند .

اما اين که حجم اينترنت به طور دقيق چقدر است و خصوصا بعد از اضافه شدن 17 ميليون سايت جديد در سال 2005 اندازه آن به چه مقدار رسيده موضوعى است که ذهن فعالان اين عرصه را به خود مشغول کرده است .

اريک اشميت مديرعامل گوگل در تازه ترين سخنرانى خود درنشست ساليانه انجمن تبليغات تخمين زد که حجم واقعى اينترنت هم اکنون به 5 ميليون ترابايت رسيده است .

به گفته وى حجم اينترنت در حالى به اين ميزان رسيده گوگل که هم اکنون به عنوان بهترين موتور جست و جو گر به شمار مى رود تنها 170 ترابايت از اين مقدار را ايندکس کرده يا به اصطلاح به آن دسترسى دارد .

گوگل همين 170 ترابايت را در طى مدت 7 سال ايندکس کرده و به گفته اشميت اگر شما بخواهيد تمام 5 ميليون ترابايت را در گوگل ايندکس کنيد به زمانى در حدود 300 سال نياز داريد اين هم در صورتى ممکن است که در اين مدت هيچ اطلاعات جديدى به اينترنت اضافه نشود .

اضافه شدن روز افزون حجم اينترنت اين روزها ذهن فعالان اين عرصه را به خود مشغول کرده است .
 

esfandiyar2002

مدیر بازنشسته
تاریخ عضویت
5 آپریل 2004
نوشته‌ها
8,484
لایک‌ها
7
محل سکونت
TABRIZ
طبق تحقيقات Electronic Frontier Foundation (EFF)، يك كد مخفي در بسياري از پرينترهاي ليزر جت رنگي جاسازي شده است كه با استفاده از آن‌ها دولت آمريكا و برخي سازمان‌هاي خاص در اين كشور مي‌توانند تشخيص دهند كه اين پرينت‌ها چه موقع و توسط دستگاه پرينتر چه شركتي گرفته شده‌اند.

يك سازمان مستقل در سان‌فرانسيسكو اعلام كرد كه به تازگي نمونه‌هايي از نقاط زرد رنگ در همه اطلاعات پرينت گرفته شده توسط پرينترها كشف كرده است كه مي‌تواند مشخص كند كه اين پرينت‌ها كجا و چه زماني گرفته شده‌ است.

تا كنون اين نقاط زرد رنگ بر روي نمونه‌هاي پرينت گرفته شده با پرينترهاي «برادر، كنون، دل، اپسون، HP، كونيكا/ مينولتا، Kyocera، لكس‌مارك، ريكو، تكترونيكس/توشيبا و زيراكس» ديده شده است.

بررسي اين كدها نشان مي‌دهد كه دستگاه هر شركت رمزگشايي مخصوص به خود را داراست و در اين ميان كدگذاري پرينترهاي شركت زيراكس متفاوت و بدون استفاده از نقاط زرد رنگ است.

David Schoe كارمند EFF مي‌گويد: تا كنون تنها توانسته‌ايم كد پرينترهاي DocuColour زيراكس را رمزگشايي كنيم. اما مطمئن هستيم كه با دست‌يابي به رمز اين نقاط زرد رنگ، رمزگشايي از ساير پرينترها نيز امكان‌پذير خواهد بود.

اين نقاط زردرنگ، كم‌تر از يك ميليمتر قطر دارند و در تمام پرينت‌ها تكرار مي‌شوند. اين نقاط با استفاده از نور آبي، ذره‌بين و ميكروسكوپ قابل مشاهده هستند.

اين گروه اعلام كرد كه در حال حاضر فقط به جز EFF، تنها سرويس اطلاعاتي آمريكا قادر به شكستن رمز اين كدها هستند. اگر چه سرويس اطلاعاتي مدعي شده است كه از اين اطلاعات فقط براي كشف شبكه‌هاي مخفي جعل اسناد استفاده مي‌كند، هيچ چارچوب قانوني مشخصي براي جلوگيري از سو استفاده از اين تكنيك در ساير موارد وجود ندارد.

Attorney Lee Tien يكي از كاركنان EFF مي‌گويد: جنبش‌هاي زير زميني همانند Russian samizdat ، كه نشريه‌ها و آگهي‌هاي مذهبي و سياسي به صورت غير قانوني منتشر مي‌كنند، هميشه از نمونه كاغذهاي بي‌نام استفاده مي‌كنند اما اين تكنولوژي عملكرد دولت آمريكا را براي مقابله با مخالفان آسان‌تر و دستگيري آنان را راحت‌تر مي‌كند.

بدتر از همه، اين اقدام نشان مي‌دهد كه چگونه دولت و تشكيلات سري آمريكا در پشت پرده، هر روز با استفاده از تجهيزاتي مانند پرينترها استقلال سازمان‌ها را به خطر مي‌اندازند.

سوال منطقي ديگري كه ممكن است به ذهن خطور كند اين است كه: چه اقداماتي انجام گرفته است كه ما را مطمئن كند كه فناوري ما در حال خيانت به خودمان است.
 

esfandiyar2002

مدیر بازنشسته
تاریخ عضویت
5 آپریل 2004
نوشته‌ها
8,484
لایک‌ها
7
محل سکونت
TABRIZ
شركت "گوگل" با انتشار جديدترين سيساتهاي حفاظت از كاربران (‪policy‬ ‪ (privacy‬خود، جزييات بيشتري را از روشهاي مورد استفاده اين شركت براي جمع‌آوري اطلاعات مربوط به كاربران و همچنين نحوه به كارگيري اين اطلاعات جمع‌آوري شده، منتشر نمود.

به گزارش خبرگزاري آسوشيتدپرس، شركت "گوگل" آخرين بار ‪ ۱۵‬ماه قبل ‪ Privacy policy‬خود را منتشر كرده بود كه نسخه جديد سياستهاي اين شركت به زبان ساده‌تري نوشته شده و داراي حجم بيشتري است.

پيش از اين بسياري از كارشناسان اينترنتي از اقدامات شركت "گوگل" در زمينه جمع‌آوري اطلاعات شخصي كاربران به ويژه در بخش موتور جستجو و خدمات "جي‌ميل"، ابراز نگراني كرده بودند.

شركت "گوگل" در جديدترين "‪ "privacy policy‬خود جزييات بيشتري از نحوه استفاده اين شركت از اطلاعات كاربران را منتشر ساخته اما جزيياتي نظير مدت زمان نگهداري اين اطلاعات هنوز از سوي گوگل مخفي نگاه‌داشته شده‌است.

اقدام گوگل در زمينه جمع‌آوري اطلاعات كاربران و معرفي مداوم خدمات اينترنتي جديد كه هر كدام به نحوي اطلاعات شخصي كاربران را ذخيره مي‌كنند سبب بروز اين نگراني شده كه درز اين حجم عظيم اطلاعات شخصي به بيرون از رايانه‌هاي سرور "گوگل" مي‌تواند چه خطراتي را براي كاربران به دنبال داشته باشد.

بر طبق جديدترين سياستهاي حمايت از كاربران كه توسط "گوگل" منتشر شده، اين شركت از اطلاعات جمع‌آوري شده از كاربران براي نمايش تبليغات اينترنتي مناسب براي آنها، طراحي خدمات اينترنتي جديد و همچنين بررسي ميزان كارايي شبكه‌هاي خود استفاده مي‌كند.

شركت "گوگل" همچنين اعلام كرده‌است كه تنها گروهي خاص از كارمندان اين شركت به اطلاعات شخصي كاربران دسترسي دارند و كارمندان غيرمجازي كه قصد دسترسي به اين اطلاعات را داشته باشند، اخراج شده و يا حتي در دادگاه محاكمه مي‌شوند.

به رغم اقدامات جديد "گوگل" در زمينه انتشار جزييات بيشتر در مورد نحوه استفاده از اطلاعات كاربران، بسياري از كارشناسان عقيده دارند "گوگل" در خدماتي نظير "جي‌ميل"، موتور جستجو، مسنجر "گوگل تاك" و خدمات به اشتراك‌گذاري عكسهاي اين شركت به نحوي غير قابل قبول و همچنان نامشخص به برداشت و ذخيره‌سازي اطلاعات شخصي كاربران اقدام مي‌كند و نگراني‌هاي گذشته در اين زمينه از بين نرفته‌است.
 

esfandiyar2002

مدیر بازنشسته
تاریخ عضویت
5 آپریل 2004
نوشته‌ها
8,484
لایک‌ها
7
محل سکونت
TABRIZ
بالن واي فاي مي‌‏تواند امكان انتقال داده را تا سقف 120 مگابيت بر ثانيه فراهم كند.

محققان اروپايي اولين بالن واي - فاي را به طور موفقيت آميزي آزمايش كردند. موفقيت اين پروژه اميدواري محققان در مورد بهره‌‏گيري از كشتي‌‏هاي فضايي براي برقراري ارتباطات بي سيم در مناطق دور و بلازده را افزايش داده است.
در پروژه مذكور كه تحت رهبري محققان دانشگاه يورك انگلستان اجرا شده ، يك بالن مجهز به سرويس ارتباطي واي - فاي با قرار گرفتن در ارتفاع 24 كيلومتري امكان ارتباط پهن باند با سرعت 25/1 مگابيت را فراهم كرد.
در اين بالن از فناوري قديمي بي سيم 802.11B استفاده شده است.
محققان مي گويند: آنها توانسته‌‏اند با تقويت سيگنال‌‏ها امكان پوشش شعاع 60 كيلومتري را به وسيله اين بالن فراهم كنند.
كنسرسيوم كاپانينا كه مجري اصلي اين طرح است ، قصد دارد به كمك اين بالن به كاربران خدمات اينترنت پهن باند با سرعت حداكثر 120 مگابيت برثانيه بدهد.
در شرايط عادي اين بالن ، داده‌‏ها را با سرعت حداقل 4 مگابيت بر ثانيه منتقل مي‌‏كند ، اما محققان مي‌‏گويند: سرعت انتقال داده را مي‌‏توان تا 120 مگابيت افزايش داد.
 

esfandiyar2002

مدیر بازنشسته
تاریخ عضویت
5 آپریل 2004
نوشته‌ها
8,484
لایک‌ها
7
محل سکونت
TABRIZ
شركت ژاپني نيروي برق "كانساي " به فناوري دست يافت كه با استفاده از آن مي‌توان يك فيلم دو ساعته را از طريق شبكه اينترنت تنها در نيم ثانيه ارسال كرد.

براساس گزارش علمي روز پنجشنبه روزنامه "نيهون كيزاي " ،دراين فناوري اين امكان بوجود آمده است كه در درون يك كابل فيبر نوري، ‪ ۱۶‬گونه سيگنال نوري با امواج گوناگون فرستاد.

با استفاده از اين فناوري اين امكان بوجود مي‌آيد كه سرعت ارتباطات را به بيش از ‪ ۱۰۰‬برابر سطح كنوني افزايش داد.

اين فناوري در يك مسير ‪ ۱۱۶‬كيلومتري كه شبكه فيبر نوري وجود داشته به آزمايش گذاشته شده كه نتيجه آن موفقيت آميز بوده است.

در اين فناوري سرعت ارتباطات در هر موج، ‪ ۸۰‬گيگا در هر ثانيه مي‌باشد كه هشت برابر سرعت شبكه‌هاي كنوني ارتباطاتي شهري در ژاپن است.

دست اندركاران برنامه دارند كه از سال ‪ ۲۰۱۰‬ميلادي به بعد زمينه استفاده عملي از اين فناوري نوين ارتباطاتي را فراهم كنند.
 

esfandiyar2002

مدیر بازنشسته
تاریخ عضویت
5 آپریل 2004
نوشته‌ها
8,484
لایک‌ها
7
محل سکونت
TABRIZ
دو شرکت موتورولا و اينتل اعلام کردند که در برنامه‌اي مشترک به تبليغ و ترويج فناوري WiMAX خواهند پرداخت.




روز پنجشنبه، اينتل و موتورولا دو شرکت بزرگ سازنده تراشه‌هاي کامپيوتري اعلام کردند که در قالب يک همکاري نزديک به ترويج و تبليغ استفاده از فناوري WiMAX در سراسر جهان خواهند پرداخت.

فعاليت اعلام شده اين دو شرکت بر مبناي معرفي استاندارد IEEE 802.16e خواهد بود که در عرصه اينترنت باند پهن (Broadband) هم براي خطوط بي‌سيم و هم براي خطوط ثابت کاربرد دارد.

دن کومبس، مديرفناوري (CTO) در واحد شبکه‌هاي کامپيوتري شرکت موتورولا در بيانيه‌‌اي که به همين مناسبت منتشر شد، گفت: ما اعتقاد داريم استاندارد 802.16e در مسيري قرار دارد که هم براي خطوط ثابت و هم کاربردهاي سيار قابل استفاده خواهد بود.

وي افزود: اين استاندارد به دليل بهره‌مندي از مشخصه‌هاي قابل اتکا (robust) و توانايي پشتيباني از خدماتي با ارزش افزوده بالا همچون VoIP و موبايل، انتخابي ايده‌آل براي بسياري از کاربردها خواهد بود.

تاکنون روند پذيرش، پياده‌سازي و به‌کارگيري فناوري WiMAX در سرتاسر دنيا به کندي صورت گرفته است. اما اخيرا شرکت اينتل برنامه تبليغاتي و ترويجي گسترده و پرحرارتي را براي آشنايي با اين فناوري و به‌کارگيري آن به راه انداخته است.
 

esfandiyar2002

مدیر بازنشسته
تاریخ عضویت
5 آپریل 2004
نوشته‌ها
8,484
لایک‌ها
7
محل سکونت
TABRIZ
محصولات لينوكس فارسي (سيستم عامل ملي) داده پردازي ايران به مرور و از اواخر سال 84 به بازار عرضه مي شود.
محمد تشكري مدير دپارتمان لينوكس شركت داده پردازي ايران، با بيان اين مطلب در جمع خبرنگاران افزود: استفاده از لينوكس (سيستم عامل ملي) را به همه هموطنان و همشهريان و ادارات و سازمان ها توصيه مي كنيم چرا كه وابستگي در صنعت IT خسارات جبران ناپذيري را به بدنه اين صنعت و اقتصاد كشور وارد خواهد كرد.
وي اظهارداشت: شركت داده پردازي ايران پروژه عظيم لينوكس را راه اندازي كرده و خود را براي پشتيباني از 20 ميليون نسخه لينوكس تا پايان سال 1386 شمسي آماده مي كند.
تشكري با توجه به امنيت بالاي سيستم عامل لينوكس و قابليت هاي فارسي آن كه به همت طرح ملي لينوكس فارسي در مركز IT دانشگاه شريف ايجاد شده است، متذكر شد: وقت آن است كه فارسي درست و حسابي، كامل و بدون مشكل در كامپيوترمان داشته باشيم.
مدير دپارتمان لينوكس تصريح كرد: ما تمام ساز و كارهاي پشتيباني از قبيل حضوري، تلفني، وب سايت، پورتال و ... را آماده خواهيم كرد تا مردم با آرامش خاطر از اين سيستم عامل براي انجام كارهاي خود استفاده كنند، هم اكنون پشتيباني حضوري و تلفني در تهران و برخي شهرستانها آغاز شده است.
وي يادآور شد: شركت داده پردازي تصميم دارد تا نسخه هاي ايراني لينوكس (سيستم عامل ملي) را براي تمام كاربردها ارائه كند.
تشكري ادامه داد: توزيعي از لينوكس كه مصارف عمومي عمومي و تخصصي شبكه را شامل مي شود "كارآمد" نام گرفته است و توزيع خاصي كه با رعايت مسايل امنيتي ويژه و براي سازمان ها و ادارات به صورت سفارشي طراحي خواهد شد "سرآمد" نام دارد.
به گفته وي نسخه عمومي "كارآمد" تا پايان امسال (84) روانه بازار خواهد شد و تمام نيازهاي عمومي كاربران را زير پوشش قرار خواهد داد، همچنين توزيع هاي زنده و قابل نصب از لينوكس از آذرماه جاري به بازار مي آيند كه كاربران مي توانند با تهيه آنها خود را براي كار با سيستم عامل ملي (لينوكس) آماده كنند.
مدير دپارتمان لينوكس داده پردازي اذعان كرد: در تمام اين نسخه ها از خروجي هاي طرح ملي لينوكس فارسي به مديريت مركز IT پيشرفته دانشگاه صنعتي شريف بهره گيري خواهد شد.
وي ادامه داد: شركت داده پردازي ايران به منظور افزايش توان علمي و عملياتي كاربران ايراني، منابع اطلاعاتي لينوكس را با انتشار 70 عنوان كتاب در زمينه هاي مختلف لينوكس كامل مي كند.
تشكري در پايان سطوح علمي اين كتابها را از مقدماتي تا پيشرفته شامل تمام مباحث در رده هاي كاربري، مديريت، شبكه و برنامه نويسي عنوان كرد كه عرضه اين كتابها به بازار از آذرماه 84 آغاز مي شود.
 

esfandiyar2002

مدیر بازنشسته
تاریخ عضویت
5 آپریل 2004
نوشته‌ها
8,484
لایک‌ها
7
محل سکونت
TABRIZ
شركت آي بي ام اين سلول ها را با همكاري شركت سوني و توشيبا توسعه داده است ،اين سلول هاقرار است دردستگاه هاي بازي ويدئوئي پلي استيشن 3 كه سال آينده وارد بازار مي شوند،مورد استفاده قرارمي گيرد.
اما آي بي ام در مورد ديگر كاربردهاي اين فن آوري مي گويد، توسعه كيت ها به برنامه نويسان پردازنده ها، كمك مي كند تا آنها را در پزشكي ،هوا و فضا و تلويزيون هاي ديجيتالي توسعه دهند. همچنين در ايجاد محتويات ديجيتالي در زمينه هاي مختلف ياري رسان است و نقطه شروعي براي بهرهمندي كامل از نيروي پردازنده هاست.
گفتني است آي بي ام در حال حاضر فعاليت خود را بر روي توسعه پردازنده هاجهت انجام محاسبات متمركز كرده است ،اين شركت سال 2002 درآمدي بيش از يك ميليارد دلار را در اين زمينه از دست داد.
 

esfandiyar2002

مدیر بازنشسته
تاریخ عضویت
5 آپریل 2004
نوشته‌ها
8,484
لایک‌ها
7
محل سکونت
TABRIZ
شركت "مايكروسافت" نگارش به روز شده و جديدي از نرم‌افزار ضد اسپاي‌ور "مايكروسافت آنتي‌اسپاي‌ور" خود را با ويژگي‌ها و حتي نامي جديد در نگارش بعدي سيستم‌عامل "ويندوز" عرضه خواهد كرد.

به گزارش سايت اينترنتي "نيوزفكتور"، مايكروسافت حدود يك سال قبل نگارش آزمايشي نرم‌افزار ضد "اسپاي‌ور" خود را عرضه كرده بود كه نگارش بعدي اين محصول به نام "ويندوز ديفندر"(‪ (Windows Defender‬به مجموعه‌اي از فن‌آوري‌هاي جديد، از جمله قابليت شناسايي و پاكسازي كدهاي مخرب موسوم به "روت كيت"ها و همچنين نرم‌افزاري جاسوسي رباينده اسم‌رمزهاي تايپ شده توسط كاربران(‪ ،(Keystroke Loggers‬مجهز خواهد بود.

شركت "مايكروسافت" اعلام كرده‌است نرم‌افزار "ويندوز ديفندر" بر خلاف "مايكروسافت آنتي‌اسپاي‌ور" به صورت يك برنامه كاربردي مجزا از سيستم‌عامل عمل نكرده و با ارتباط با عمق لايه‌هاي سيستم‌عامل "ويندوز"، به عنوان بخشي از آن فعاليت خواهد كرد و بنابراين كاربران براي به روزنگاري نرم‌افزار "ويندوز ديفندر" مجبور به دريافت به روزنگارهاي مجزا از اينترنت نبوده و به روز كردن "ويندوز" خود به مفهوم به روز شدن "ويندوز ديفندر" خواهد بود.

به گفته "مايكروسافت"، كاربران قادر خواهند بود به اختيار خود نرم‌افزار ضد اسپاي‌ور "ويندوز ديفندر" را در "ويندوز ويستا" فعال و يا غير فعال كنند و در كنار آن از نرم‌افزارهاي ضد اسپاي‌ور ساير شركتها نيز استفاده كنند.

"اسپاي‌ور"(‪ (Spyware‬و "اد-ور"(‪ (Adware‬به طور كلي به نرم‌افزارهاي مخربي گفته مي‌شود كه با سوء‌استفاده از حفره‌هاي امنيتي سيستم‌عاملها و مرورگرهاي اينترنتي، بدون اراده كاربران از برخي سايتهاي اينترنتي و يا خدمات به اشتراك‌گذاري فايل در اينترنت به رايانه‌ها راه يافته و باعث باز شدن پيايي پنجره‌هاي تبليغاتي، تغيير دايمي برخي مشخصه‌هاي مرورگرهاي اينترنتي (به ويژه اينترنت اكسپلورر) از جمله آدرس هوم پيج، كند شدن رايانه، ربوده شدن كلمات عبور و اسم رمزهاي مورد استفاده كاربران و عدم عملكرد برخي قابليتهاي سيستم‌عامل "ويندوز" مي‌شوند.

كاربران "ويندوز ايكس پي" نيز قادر خواهند بود پس از انتشار نرم‌افزار "ويندوز ديفندر" در سال ميلادي آينده، با بروز نگاري سيستم‌عامل "ايكس پي" خود اين نرم‌افزار را دانلود و نصب كنند.
 

esfandiyar2002

مدیر بازنشسته
تاریخ عضویت
5 آپریل 2004
نوشته‌ها
8,484
لایک‌ها
7
محل سکونت
TABRIZ
شرکت لايزر، ارائه سرويس اينترنت پرسرعت (اپسل) خود را مبتني بر فناوري‌هاي DSL و WiMAX به طور رسمي آغاز کرد.

سرويس مذکور در حال حاضر با ظرفیت 40 هزار پورت شروع شده است که تا دو ماه آينده امكان ارايه‌ 80 هزار پورت با قابليت افزايش تا 110 هزار پورت را دارا مي‌باشد.

مهندس تمدن, گفت: اين شبكه كاملاً به دست پرسنل ايراني ساخته شده و در حال اجرا است كه اين امر از افتخارات ما محسوب مي‌‏شود.

مديرعامل لايزر، با اشاره به ظرفيت 40 هزار پورت پرسرعت منصوبه توسط اين شركت خاطرنشان كرد: ظرف دو ماه آينده اين ميزان را به 80 هزار پورت ارتقاء خواهيم داد و اين شبكه تا سقف 110 هزار پورت نيز قابل افزايش است.
وي ، با بيان اينكه اميدواريم اين شبكه بتواند به صورت يكپارچه اجرايي شود, افزود: امروزه تجارت الكترونيك, دولت الكترونيك آموزش الكترونيك اثرات اقتصادي بسياري در كشور دارد و ما براي رسيدن به اهدافمان ديدگاه‌‏هاي عميقي را دنبال مي‌‏كنيم.

در ادامه اين مراسم ، نيز مهندس پارسايي مدير فني پروژه PAP لايزر و مهندس امامي مدير طراحي پروژه‌‏هاي PAP هر يك به طور جداگانه‌‏ اين پروژه را تشريح كردند.همچنین در خصوص چگونگي شكل‌‏گيري شبكه , تكنولوژي‌‏هاي به كار رفته و راهكارهاي مورد توجه شركت مخابرات به سخنراني پرداخت.

وي ،‌‏افزود: معماري پروژه PAP شامل سه بخش زيرساخت, ACCESS و انتقال است كه با هماهنگي اين سه بخش كل شبكه تحت پوشش قرار گيرد.

وي ، گفت: حدود 70 درصد هزينه شبكه در لايه ACCESS است تا ارتباط با مشترك فراهم شود.

وی تكنولوژي DSL را شامل دو بخش SHDSL و VDSL دانست و اظهار داشت: عمليات اصلي شبكه براي انواع ترافيك‌‏ها بايد مرتفع شود تا اينترنت پرسرعت در اختيار مشتري قرار گيرد.

وی نيز با تشريح توانايي‌‏هاي زيرساخت شركت لايزر و ارايه سرويس‌‏هاي ارزش افزوده , يادآور شد: امروزه دنياي بدون اينترنت دنياي كاملي نيست و دنياي امروز جهان پرخطر است.

وي ،‌‏گفت: اينترنت پرسرعت, ويديو درخواستي‌, تلويزيون IP , ويديو كنفرانسينگ جزء خدمات ارزشي افزوده براي مشتريان خانگي و تجاري است.

لازم به ذکر است که شركت لايزر که از 1349 پا در عرصه صنعت و تكنولوژي ايران نهاده است، در سال 1382 بخش مخابراتي خود را با هدف فعاليت در زمينه فناوري اطلاعات و مخابرات تأسيس نمود.

همچنين شرکت لايزر در زمينه راه‌اندازي سرويس اينترنت بي‌سيم با استفاده از استاندارد WiMAX) 802.16) نيز فعاليت نموده و به زودي اين سرويس نيز در اختيار کاربران قرار خواهد گرفت.
 

esfandiyar2002

مدیر بازنشسته
تاریخ عضویت
5 آپریل 2004
نوشته‌ها
8,484
لایک‌ها
7
محل سکونت
TABRIZ
مايكروسافت و Cisco براي بالا بردن سهولت استفاده از VoIP براي شركت‌هايي كه مايل به سازگاري با اين سيستم هستند، با يكديگر همكاري مي‌كنند.
اين دو شركت تلاش مي‌كنند نرم‌افزار مايكروسافت را طوري طراحي كنند كه برقراري ارتباطات VoIP را از شبكه‌هايي كه مجهز به سيستم مترجم آدرس‌ شبكه «NATs» هستند، امكان‌پذير سازد. اين سيستم سبب ايجاد مشكل در كاركرد صحيح VoIP مي‌شود.
همكاري اين دو شركت در زمينه‌ي افزودن توافق‌نامه ارتباط متقابل (ICE) به نرم‌افزار مايكروسافت است. ICE استاندارد صنعتي پيشنهاد شده براي برقراري ارتباطات VIOP، ميان تجهيزات شبكه‌هاي پشتيباني شونده با سيستم NATs و تجهيزات بيرون از اين شبكه‌ها را فراهم مي‌آورد.
NATs امكاني براي حفاظت از شبكه‌هاست. روش كار اين سيستم بدين گونه است كه انتقال داده‌ها از شبكه‌هاي ناشناس غير ممكن مي‌سازد و با اين كار تنها امكان ارتباط داده‌ها بين شبكه‌هاي شناخته شده وجود خواهد داشت. به همين دليل ممكن است برقراري ارتباطات VoIP را كه از تجهيزات خارج از اين شبكه‌ها صورت مي‌گيرد، غير ممكن سازد.
مايكروسافت و Cisco در حال تشويق شركاي تجاري خود به استفاده از توافق‌نامه ICE براي حل مشكلات‌شان در زمينه‌ي خدمات VoIP هستند.
 

esfandiyar2002

مدیر بازنشسته
تاریخ عضویت
5 آپریل 2004
نوشته‌ها
8,484
لایک‌ها
7
محل سکونت
TABRIZ
وينت سرف ، مي‌‏گويد: شبكه به صورت غيرمتمركز پايه‌‏گذاري شده و تا امكان ارتباط و رفتار آزاد كاربران را فراهم كند. ونيت سرف ، از پايه‌‏گذاران شبكه جهاني اينترنت در نامه‌‏اي به مقامات قانون‌‏گذار آمريكايي در بخش مخابرات و ارتباطات خواستار خنثي و بي‌‏طرف نگه داشتن شبكه شده است.
وينت سرف ، در نامه خود به كنترل فعاليت خدمات‌‏دهندگان پهن باند تاكيد كرده است.
او ، مي‌‏گويد: اكنون كه به سوي يك محيط پهن باند در حركت هستيم بايد با وضع قوانين جديد در راستاي بي‌‏طرف نگه داشتن شبكه تداوم رشد آن را تضمين كرد.
وينت سرف ،‌‏مي‌‏افزايد: شركت‌‏هاي خدمات تلفن اجازه ندارند تعيين كنند كه مشتركين آنها با چه كساني تماس بگيرند و اپراتورهاي شبكه نمي‌‏توانند حوزه فعاليت كاربران در شبكه را محدود يا ديكته كنند.
سرف ، تاكيد مي‌‏كند: شبكه اينترنت از ابتدا به صورت يك شبكه غيرمتمركز پايه‌‏گذاري شد كه امكان ارتباط و رد و بدل اطلاعات به صورت آزادنه را براي كاربران در سراسر جهان فراهم مي‌‏كند.
 
بالا