برگزیده های پرشین تولز

اخبار نرم افزار در دنیای رایانه

esfandiyar2002

مدیر بازنشسته
تاریخ عضویت
5 آپریل 2004
نوشته‌ها
8,484
لایک‌ها
7
محل سکونت
TABRIZ
آي تيونز توانسته شمار زيادي از كاربران را به خود جذب كند.
نتايج يك بررسي نشان مي‌‏دهد ؛ عمده‌‏ترين طرفداران شبكه‌‏هاي موسيقي آنلاين به ويژه آي‌‏تيونز افراد بين 12 تا 17 سال هستند.
شمار افراد بازديد‌‏كننده از وب‌‏سايت آي‌‏تيونز بسيار نامتقارن است و افراد 12 تا 17 ساله دو برابر ديگران به استفاده از اين سرويس موسيقي اپل تمايل دارند.
همچنين ، عمده‌‏ترين بخش طرفداران آي‌‏تيونز ، مرد هستند.
54 درصد ترافيك اين شبكه موسيقي را مردان و 46 درصد را زنان تشكيل مي‌‏دهند.
گفتني است ؛ سايت آي‌‏تيونز كه از سوي اپل راه‌‏اندازي شده توانسته است در يكي دو سال گذشته شمار زيادي از كاربران را به خود جذب كند.
اين سايت خدمات دانلود فايل براي كاربران موسيقي پليمر آي‌‏پاد كه پرطرفدارترين ابزار پخش موسيقي است ارايه مي‌‏دهد.‌‏
آي‌‏پاد كه سال 2004 عرضه شد ، تاكنون چند ده ميليون فروش داشته است.
 

esfandiyar2002

مدیر بازنشسته
تاریخ عضویت
5 آپریل 2004
نوشته‌ها
8,484
لایک‌ها
7
محل سکونت
TABRIZ
استراتژي آناليستيك گزارش داد‌، كه رشد شمار مشتركان سرويس‌هاي بي‌سيم در سال ‌٢٠٠٦ حدود‌٢٠ درصد خواهد بود.

پيش‌بيني مي‌شود كه بيشترين رشد در كشورهاي آفريقايي باشد كه در حال حاضر رشد چشمگيري دارند.

البته ميزان رشد سال جديد ميلادي در مقايسه با سال گذشته كاهش يافته است، در سال ‌٢٠٠٥ رشد شمار كاربران تلفن همراه ‌٢٣ درصد بوده است .

بر اساس اين گزارش بيشترين رشد در مناطق آفريقا، آسيا و امريكاي لاتين خواهد بود .

تا پايان سال ‌٢٠٠٦ شمار كاربران تلفن همراه در سراسر جهان به ‌٥/٢ ميليارد نفر مي‌رسد كه اين رقم در پايان سال گذشته ‌١/٢ ميليارد نفر بوده است، البته از اين تعداد، حدود ‌٤٠٠ ميليون نفر دو خط تلفن همراه و يا يك اشتراك جداگانه براي سرويس‌هاي پايگاه اطلاعات دارند .

همچنين درآمد جهاني سرويس‌هاي بي سيم در سال جديد، با ‌١١ درصد افزايش به ‌٩/٦٢٣ ميليارد دلار خواهد رسيد .

در حالي كه در سال ‌٢٠٠٥ كشورهايي همچون روسيه، هند و اندونزي در حال رشد‌ترين بازارهاي تلفن همراه بودند، امسال نيز كشورهاي آفريقايي از جمله نيجريه و الجزيره داراي بيشترين رشد هستند .

صنعت جهاني سرويس‌هاي بي سيم انتظار دارد درآمد خود را تا سال ‌٢١٠ به ‌٨٠٠ ميليارد دلار برساند كه ‌٤٢ درصد كل از اين درآمد را بازارهاي رو به توسعه فراهم مي‌اورند .

مشتركان متقاضي سرويس‌هاي شبكه‌هاي پرسرعت نيز در ساعت ‌٢٠٠٦ به دو برابر تعداد فعلي افزايش مي‌يابد.

در پايان سال گذشته ‌٤٩ ميليون كاربر خطوط پرسرعت بي سيم بر اساس استاندارد W-CDMA وجود داشته است كه اين سرويس در اروپا طرفداران زيادي دارد .

همچنين حدود ‌٢٦ ميليون كاربر نيز براي سرويس پرسرعت بي سيم بر اساس فناور‌ي EV-DO وجود داشته است كه اين سرويس به وسيله‌ي شركت‌هاي آمريكايي در آسيا اوج يافته است .
 

esfandiyar2002

مدیر بازنشسته
تاریخ عضویت
5 آپریل 2004
نوشته‌ها
8,484
لایک‌ها
7
محل سکونت
TABRIZ
شركت "اسكايپ" دومين نگارش از نرم‌افزار تلفن اينترنتي "اسكايپ" خود را با ويژگي امكان برقراري تماس ويدئويي با كيفيت بالا عرضه كرد.

به گزارش سايت اينترنتي "پي‌سي‌ورلد"، بررسي‌هاي اوليه نشان مي‌دهد كيفيت تصوير خدمات جديد تلفن اينترنتي "اسكايپ" كاملا مطلوب بوده و كاربران مي‌توانند با استفاده از نرم‌افزار جديد "اسكايپ" و به كمك "وب كم" به سادگي با يكديگر ارتباط تصويري برقرار كنند.

كيفيت تصوير و صدا در خدمات جديد "اسكايپ" بسته به نوع و سرعت اتصال اينترنتي و همچنين نوع "وب كم" مورد استفاده طرفين، متفاوت است اما به طور كلي از كيفيت قابل قبولي برخوردار است.

امكان برقراري تماس تصويري از طريق اينترنت پيش از اين نيز در خدماتي نظير "ياهو مسنجر" شركت "ياهو" و همچنين مسنجر "آي سي كيو" شركت "اي او ال" ارائه شده بود اما خدمات جديد "اسكايپ" از كيفيت نسبتا بالاتري برخوردار است.

كاربران نرم‌افزار رايگان "اسكايپ ‪ "۲/۰‬مي‌توانند با اتصال يك دوربين ديجيتالي و يا وب كم به رايانه خود، به راحتي با ساير كاربران اين خدمات در ساير نقاط جهان ارتباط تصويري با كيفيت بالا برقرار كنند.

بررسي‌ها نشان مي‌دهد محبوبيت خدمات تلفن اينترنتي با سرعت چشمگيري در حال افزايش است و به طور مثال هم‌اكنون در هر لحظه بيش از دو ميليون نفر از خدمات شركت "اسكايپ" براي تماس با يكديگر استفاده مي‌كنند.

شركت "اسكايپ" خدمات تلفن اينترنتي خود را در سال ‪ ۲۰۰۳‬راه‌اندازي كرد و از آن زمان تاكنون بيش از ‪ ۱۵۱‬ميليون نفر نرم‌افزار مورد نياز براي استفاده از اين خدمات را از وب سايت "اسكايپ" دانلود كرده‌اند.

كاربران خدمات "اسكايپ" مي‌توانند به صورت رايگان و با استفاده از هدفون و ميكروفون و از طريق اينترنت با يكديگر صحبت كرده و يا با قيمتهاي ناچيز، به خطوط تلفن ثابت و يا همراه متصل شوند و هم‌اكنون كاربران نگارش دوم "اسكايپ" به قابليت تماس تصويري با كيفيت بالا با ساير كاربران اين خدمات، دسترسي پيدا كرده‌اند.
 

esfandiyar2002

مدیر بازنشسته
تاریخ عضویت
5 آپریل 2004
نوشته‌ها
8,484
لایک‌ها
7
محل سکونت
TABRIZ
بر اساس اعلام شانگ‌هاي ديلي، شركت مايكروسافت قصد دارد طي سه تا پنج سال آينده مبلغ يكصد ميليون دلار در چين سرمايه‌گذاري مي‌كند .

هدف از اين سرمايه‌گذاري، گسترش فعاليت‌هاي مايكروسافت و ايجاد مراكز تحقيق در چين، عنوان شده است.

در حال حاضر شمار كاركنان مركز توسعه‌ وتحقيقات مايكروسافت در چين 800 نفر است و پيش‌بيني مي‌شود اين تعداد تا سال 2008 به پنج برابر يعني چهار هزار نفر افزايش يابد.

هفته‌ي گذشته نيز مايكروسافت از راه اندازي آزمايشگاه Adcenter در پكن به منظور توسعه‌ي راهكارهاي تبليغات اينترنتي خبر داده بود به نظر مي‌رسد اين آزمايشگاه جدا از مركز توسعه وتحقيقات مايكروسافت در چين باشد.
 

esfandiyar2002

مدیر بازنشسته
تاریخ عضویت
5 آپریل 2004
نوشته‌ها
8,484
لایک‌ها
7
محل سکونت
TABRIZ
طی روزهای گذشته گوگل در اطلاعیه ای خبر راه اندازی پروتکل های Jabber/XMPP را برای پیغام رسان آنلاین خود یعنی "Google Talk" اعلام کرد. اما آنچه در این رابطه پنهان مانده بود آن است که شما با اندکی دست کاری می توانید حداکثر استفاده را از پروتکل های مذکور ببرید.

پس از آنکه گوگل تصمیم گرفت به منظور تقویت همکاری های خود با سرویس های Jabber تغییراتی در نحوه اتصال Google Talk به شبکه اینترنت بدهد با وجود آنکه قبلاً اعلام شده بود در حال حاضر امکان برقراری ارتباط با سرویس های مشابه یعنی یاهو مسنجر و MSN مسنجر وجود ندارد نرم افزار Psi این مشکل را حل کرد.

مراحل زیر گام به گام شما را برای انجام چنین کاری راهنمایی خواهند کرد.

ابتدا لازم است تا نرم افزار رایگان Psi را دانلود و نصب نمایید. برنامه Psi جهت مدیریت تماسها در شبکه های Jabber استفاده می شود، شما می توانید پس از یکبار انجام تنظیمات لازم، آنرا حذف کنید.

در سایت Psi یک راهنمای جامع در رابطه با تنظیمات Google Talk قرار داده شده است. لطفاً به صفحه مربوطه مراجعه کنید و مراحل گفته شده را انجام دهید.

اکنون به قسمت Service Discovery بروید، از میان لیست سرویسهای موجود در Jabber سرویس ursine.ca را انتخاب کنید. از لیست Transport های فعال یکی را انتخاب کرده تا نرم افزار Psi بصورت خودکار اطلاعات آنرا دریافت کند.

دکمه راست موس را بر روی Transport مورد نظر کلیک کند تا Register شود. مراحل ثبت شامل وارد کردن نام کاربری (User) و کلمه عبور (Password) شما برای آن سرویس خاص (بطور مثال یاهو و ...) می باشد.

بعد از این مرحله، نرم افزار Psi بصورت خودکار به شبکه معرفی شده متصل می شود و مشخصات شما را تائید می کند. در این هنگام لیست دوستان شما از آن شبکه به Google Talk منتقل می شوند.

در پایان برنامه به ازای افزودن هر نام جدید به لیست، از شما تائید می خواهد.

پس از انجام مراحل بالا، شما می توانید از درون Google Talk مستقیماً با دوستان خود در یاهو مسنجر، AOL و MSN مسنجر تماس برقرار نمایید، و یا حتی آنها را ADD/Remove کنید. بطور مثال، فرمت لازم برای اضافه کردن یک دوست در MSN بصورت[email protected]می باشد.
 

esfandiyar2002

مدیر بازنشسته
تاریخ عضویت
5 آپریل 2004
نوشته‌ها
8,484
لایک‌ها
7
محل سکونت
TABRIZ
ترافیک فروشگاه آنلاین موسیقی شرکت اپل موسوم به itunes در سال 2005 بیش از 241 درصد افزایش یافت که عامل اصلی آن محبوبیت خارق العاده این سرویس بارگذاری موسیقی در بين نوجوانان است.
علاوه بر این بررسی‌های موسسه Nielsen نشان می‌دهد که کاربران iTunes بیش از دیگر کاربران اینترنت به راندن فولکس واگن و خواندن مجله wired علاقه دارند.
تعداد بازدیدکنندگان itunes از 1/6 میلیون نفر در دسامبر 2004 به 7/20 میلیون نفر در دسامبر سال 2005 رسیده است. 54 درصد بازدیدکنندگان مرد و 46 درصد زن بوده‌اند.
 

esfandiyar2002

مدیر بازنشسته
تاریخ عضویت
5 آپریل 2004
نوشته‌ها
8,484
لایک‌ها
7
محل سکونت
TABRIZ
شركت آلماني زيمنس و شركت بزرگ آي بي ام براي عرضه سرويس تلفن اينترنتي با يكديگر همكاري مي كنند.
زيمنس و آي بي ام قصد دارند سرويس تلفن اينترنت را به طور مستقيم از ايميل يا پيام هاي فوري IM عرضه كنند ،در اين راستا زيمنس نرم افزارHiPath خود راكه نرم افزاربراي پخش صدا از طريق اينترنت (VolP) است ، با نرم افزارتجاري لوتوس نوتس و دومينو آي بي ام تركيب مي كند.
بدين ترتيب كاربران خواهند توانست مكالمه تلفني خود را از طريق اينترنت ،تنها با فشار يك كليد در ايميل خود يا پيام هاي IM آغاز كنند.
زيمنس اعلام كرد اين سرويس از تابستان سال جاري در اختيار كاربران قرارمي گيرد.
آي بي ام در اين خصوص گفت :" با اين همكاري ديگر نيازي به جايگزيني زير ساختارهاي IT براي ارائه سرويس تلفن اينترنتي، نيست."
 

esfandiyar2002

مدیر بازنشسته
تاریخ عضویت
5 آپریل 2004
نوشته‌ها
8,484
لایک‌ها
7
محل سکونت
TABRIZ
شرکت Adobe بزودی نرم‌افزار جدید عرضه خواهد کرد که طراحان و مهندسان با استفاده از آن می‌توانند تصاویر سه بعدی را با فرمت PDF ذخیره کنند و این فایل‌ها را با تمامی افرادی که از نرم‌افزار Acrobat Reader استفاده می‌کنند به اشتراک بگذارند.
نرم‌افزار تازه که Adobe Acrobar 3d نام دارد به کاربران امکان می‌دهد تصاویر سه‌بعدی طراحی شده در نرم‌افرارهایی مانند اتوکد را به صورت فایل pdf درآورند.
این محصول که 995 دلار ارزش دارد همچنین امکان ذخیره‌سازی این تصاویر را در قالب فایل‌های word، Excel و power point هم فراهم می‌آورد. جالب آن که امکان یادداشت گذاشتن روی این تصاویر در صورت ارسال فایل PDF برای دیگران هم وجود دارد.
 

esfandiyar2002

مدیر بازنشسته
تاریخ عضویت
5 آپریل 2004
نوشته‌ها
8,484
لایک‌ها
7
محل سکونت
TABRIZ
با وجود آنكه شركت مايكروسافت هنوز سيستم‌عامل جديد خود، يعني "ويندوز ويستا" را منتشر نكرده است، اما از هم‌اكنون جايگزين آن را با نام "وينا" وعده داده است.

به گزارش سايت اينترنتي "پي‌سي‌ورلد"، شركت مايكروسافت پيش از اين نام سيستم‌عامل بعد از "ويندوز ويستا" را "بلك كومب" اعلام كرده بود، اما هم‌اكنون نام اختصاري اين سيستم‌عامل را به نام پايتخت شهر اتريش، "وينا" (‪ (Vienna‬تغيير داده است.

شركت "مايكروسافت" در گذشته نيز همواره اسامي مكانهاي باشكوه و ديدني را به عنوان نام اختصاري سيستم‌هاي عامل آينده خود برگزيده و "ويندوز وينا" نيز يكي از همين موارد است كه "مايكروسافت" از هم‌اكنون آن را به كاربران وعده داده است.

نامهاي اختصاري كه مايكروسافت در سالهاي گذشته و مدتها پيش از انتشار سيستم‌هاي عامل جديد خود براي آنها برگزيده بود عبارتند از "اسپارتا" براي "ويندوز ‪" ،"۳/۱‬ديتونا" براي "ويندوز ان‌تي ‪" ،"۳/۵‬كايرو" براي "ويندوز ان‌تي ‪" ،"۴‬شيكاگو" براي "ويندوز ‪ "۹۵‬و "ممفيس" براي "ويندوز ‪."۹۸‬
مايكروسافت نام اختصاري "ويندوز ايكس‌پي" را نيز در ابتدا "ويسلر" اعلام كرده بود. "ويسلر" نام يك پناهگاه كوهنوردان و اسكي‌بازان در كشور كانادا است. نام "لانگ هورن" نيز كه مايكروسافت تا سال گذشته براي "ويندوز ويستا" استفاده مي‌كرد، از اسم يك قهوه‌خانه ويژه اسكي‌بازان در نزديكي پناهگاه "ويسلر" در كشور كانادا برگرفته شده بود.

درحالي كه هنوز چند ماه تا زمان انتشار "ويندوز ويستا" باقي مانده است، شركت مايكروسافت از هم‌اكنون نام اختصاري سيستم‌عاملي را كه پس از "ويستا" ساخته خواهد شد، "وينا" اعلام كرده است.

اين شركت هنوز هيچ زمان احتمالي را براي انتشار "ويندوز وينا" ذكر نكرده است.
 

esfandiyar2002

مدیر بازنشسته
تاریخ عضویت
5 آپریل 2004
نوشته‌ها
8,484
لایک‌ها
7
محل سکونت
TABRIZ
تحقيقات انجام شده توسط كارشناسان رايانه‌اي نشان مي‌دهد كه روزانه بيش از ‪ ۱۳۰‬ميليارد ايميل بين كاربران اينترنتي در جهان رد و بدل مي‌شود.

به گزارش پايگاه اينترنتي "‪ ،"KATAWEB‬اين كارشناسان اعلام كردند كه ميزان ترافيك ايميل روزانه بسيار زياد است و حدود ‪ ۶۷‬درصد ايميل‌ها حاوي اسپم است.

به گفته اين كارشناسان در جهان بيش از يك ميليارد ايميل فعال است بطوريكه بر اساس آمار اعلام شده در سال ‪ ۲۰۰۵‬ميزان ايميل‌هاي فعال به بيش از يك ميليارد و ‪ ۲۰۰‬ميليون رسيد.

همچنين تعداد كاربران اينترنتي در سال گذشته ميلادي به ‪ ۶۸۸‬نفر رسيد كه اين امر نشان مي‌دهد كه بيشتر كاربران داراي بيش از يك آدرس اينترنتي هستند.

كارشناسان علوم رايانه‌اي ميزان در آمد حاصل از رد و بدل كردن ايميل را با ‪ ۳۰۰‬درصد رشد اعلام كرده اند.

همچنين درآمد بخش ارسال پيغام‌هاي فوري نيز تاچهار سال آينده با روند رشد سالانه ‪ ۲۷‬درصد همراه خواهد بود.

گزارش‌هاي انجام شده نشان مي‌دهد كه در سال ‪ ۲۰۰۶‬ميلادي بر تعداد كاربران سرويس‌هاي ايميل افزوده خواهد شد و در سال آينده نيز اين تعداد با رشد چشمگيري مواجه مي‌شود.
 

esfandiyar2002

مدیر بازنشسته
تاریخ عضویت
5 آپریل 2004
نوشته‌ها
8,484
لایک‌ها
7
محل سکونت
TABRIZ
تعداد مشترکان خطوط پرسرعت اینترنت در کشور کره تا پایان سال 2005 به 2/12 میلیون نفر رسید که نسبت به سال 2004، 2 درصد افزایش یافته است.
وزارت ارتباطات و اطلاعات کره در گزارش خود اعلام کرده که 2/51 درصد از این افراد معادل 24/6 میلیون نفر از خدمات شرکت مخابرات کره موسوم به KT استفاده می‌کنند. پس از KT موسسه‌های Thrunet و Onse به ترتیب 7/22 و 9/6 درصد بازار را در اختیار دارند.
بر طبق این آمار بیش از دو سوم جمعیت 48 میلیون نفری کره از اینترنت استفاده می‌کنند و کره از نظر ضریب نفوذ اینترنت پرسرعت در کل جهان رتبه اول را در اختیار دارد.
 

esfandiyar2002

مدیر بازنشسته
تاریخ عضویت
5 آپریل 2004
نوشته‌ها
8,484
لایک‌ها
7
محل سکونت
TABRIZ
طبق گزارش سایت Bink.nu نسخه ی جدید ویندوز ویستا یعنی "Beta 2 CTP" در 21 امین روز ماه بعد یعنی فوریه (دوم اسفند) عرضه خواهد شد و در دسترس آزمایش کنندگان قرار خواهد گرفت.

این اولین نسخه ای است که بصورت 'Feature Complete' است یعنی تمام خصوصیتهای نسخه ی نهایی ویستا در این نسخه گنجانده شده و زمان کامل شدن این امکانات و خصوصیت ها ماه April پیش بینی شده است.

این درحالی است که هنوز هیچ تاریخی برای عرضه ی نسخه ی نهایی این ویندوز منتشر نشده، اما با مشاهده این پیشرفتها انتظار میرود که زمان انتشار نسخه ی نهایی در نیم سال دوم سال 2006 باشد، همچنین درصد کمی نیز احتمال می رود که در اوایل 2007 یعنی در سال نوی میلادی 2007 عرضه شود.

همچنین، Paul Thurrott از مهندسان بخش توسعه سیستم عامل های مایکروسافت تاریخ 17 ماه فوریه را پیش بینی کرده است.
 

esfandiyar2002

مدیر بازنشسته
تاریخ عضویت
5 آپریل 2004
نوشته‌ها
8,484
لایک‌ها
7
محل سکونت
TABRIZ
گارتنر شناسايي 82 حفره را دليلي قانع كننده براي نا امن بودن محصولات اوراكل مي‌‏داند.
به گزارش بخش خبر شبكه فن آوري اطلاعات ايران، شركت گارتنر هشدار داده ؛ با توجه به حفره‌‏هايي كه اخيراً اوراكل شناسايي شده نشان مي‌‏دهد كه محصولات اين شركت ديگر نماد امنيت نخواهند بود.
در پي شناسايي اين حفره‌‏هاي حياتي گارتنر هشدار داده كه مديران پايگاه داده اوراكل و برنامه‌‏هاي آن تدابير امنيتي شديدي را براي حفاظت از محصولات اين شركت اعمال كنند.
گفتني است ؛ اين هشدار گارتنر در پي انتشار مجموعه‌‏اي از وصله‌‏ها از سوي شركت اوراكل صورت گرفته است.
اين وصله حياتي در 17 ژانويه منتشر شد و 82 حفره امنيتي را در محصولات مختلف اين شركت وصله مي‌‏كند.
 

esfandiyar2002

مدیر بازنشسته
تاریخ عضویت
5 آپریل 2004
نوشته‌ها
8,484
لایک‌ها
7
محل سکونت
TABRIZ
شركت آواژنگ سيستم به عنوان تنها نماينده لابراتوارهاي كسپرسكي در ايران معرفي شد.

بنا بر اعلام اين شركت و بر اساس توافقات به‌عمل آمده، تنها نماينده رسمي فروش و خدمات پس از فروش محصولات امنيتي كسپرسكي از تاريخ اول بهمن‌ماه 1384 شركت آواژنگ سيستم مي‌باشد و سايت اينترنتي فارسي www.kasperskylabs.ir ارائه‌كننده اخبار و نسخه‌هاي آزمايشي رسمي محصولات فوق‌الذكر است.

علاقمندان جهت كسب اطلاعات بيشتر مي‌توانند با تلفن‌ 88515011 تماس حاصل نمايند.
 

esfandiyar2002

مدیر بازنشسته
تاریخ عضویت
5 آپریل 2004
نوشته‌ها
8,484
لایک‌ها
7
محل سکونت
TABRIZ
ويندوز ويستا شايد ديرتر از زماني كه پيش‌بيني مي‌شد به بازار عرضه شود و شايد شامل همه ويژگي‌هايي كه براي اين سيستم عامل جديد مايكروسافت برنامه‌ريزي شده بود، نباشد. اما Jim Allchin رييس بخش ويندوز مايكروسافت اين سيستم عامل جديد را يك اقدام بسيار بزرگ مي‌داند. از جمله ويژگي‌هاي ويندوز ويستا افزايش ايمني آن در برابر هكرها، برخي ويژگي‌هاي گرافيكي جديد بسيار جالب، روش و توانايي جديد جست‌وجو و سازمان‌دهي اطلاعات بر روي كامپيوتر است.

استفاده‌كنندگان مي‌توانند با ذخيره اطلاعات بر روي فايل‌هاي مجازي دسترسي سريع به اطلاعات مورد نيازشان را داشته باشند. همچنين امكان ايجاد فولدرهايي كه به صورت اتوماتيك قابليت به روز شدن دارند، از ديگر ويژگي‌هاي ويندوز ويستاست.

همچنين امكانات تازه‌اي براي ساده‌تر كردن بعضي كارها مانند اتصال كامپيوتر به شبكه خانگي يا اتصال لپ‌تاپ‌ها به پروژكتور در طراحي ويندوز ويستا مورد نظر قرار گرفته است. مايكروسافت اعلام كرده است كه ويندوز ويستا را به صورت رسمي در اواخر سال 2006 در فصل خريد تعطيلات كريسمس سال 2007 ارايه خواهد داد.

تست بتاي ويندوز ويستا هم در ماه جولاي توسط مايكروسافت عرضه خواهد شد. از ديگر ويژگي‌هاي اين سيستم عامل امكانات بسيار زياد براي لپ‌تاپ‌ها است. همچنين والدين امكان كنترل زيادي بر روي فرزندان خود در اين ويندوز خواهند داشت. همچنين امكان ايجاد يك صفحه نيمه شفاف براي فولدرها و آيكون‌ها كه محتويات داخل آن‌ها قابل رويت است. مايكروسافت همچنين در ويندوز ويستا برنامه‌هاي ضد spyware، اينترنت اكسپلورر 7 و نسخه 11ام ويندوز Media Player را عرضه خواهد كرد.
 

esfandiyar2002

مدیر بازنشسته
تاریخ عضویت
5 آپریل 2004
نوشته‌ها
8,484
لایک‌ها
7
محل سکونت
TABRIZ
شركت Secure computer بعد از شكايت مايكروسافت و دادستان كل ايالت واشنگتن براي بار دوم در محصول ضدجاسوسي خود تجديد نظر كرد و تصميم گرفت آن را از بازار جمع آوري كند.

به گزارش بخش خبر سايت http://www.IRITN.com ، در دادخواستي كه اوايل اين هفته تنظيم شد مايكروسافت و دادستان كل خاطرنشان كردند كه نرم افزار Spyware Cleaner اين شركت بسيار بي فايده است و به جاي محافظت از سيستم عامل كاربران آن را آسيب پذيرتر مي كند.
اين شركت بعد از تجديد نظر كارشناسانه در محصول خود تاييد كرد كه در اين نرم افزار مشكلاتي وجود دارد.
در نتيجه در حال حاضرشركت اين محصول را از بازار جمع آوري كرده است تا زمانيكه دادخواهي هاي تنظيم شده برعليه اين شركت حل شود . اين شركت به دليل نقض قوانين Washington's Spyware ، Commercial Electronic Mail و قوانين Consumer Protection و CAN-SPAM ممكن است با ميليون ها دلار جريمه مواجه شود. اين شركت از طرف مايكروسافت نيز بدليل تجاوز به نام تجاري محصول آنها متهم شد.
اين شركت متهم به بازاريابي هاي فريب آميز براي فروش محصولي شده است كه آنگونه كه قول داده شده است عمل نمي كند.
 

esfandiyar2002

مدیر بازنشسته
تاریخ عضویت
5 آپریل 2004
نوشته‌ها
8,484
لایک‌ها
7
محل سکونت
TABRIZ
كارشناسان علوم رايانه‌اي در مورد امكان دسترسي هكرها به حافظه "بايوس" رايانه و بازنويسي اين حافظه با كدهاي مخرب خود هشدار مي‌دهند.


به گزارش سايت اينترنتي "تك وب"، يك كارشناس امنيت رايانه‌اي در همايش "بلك هت" كه هفته گذشته در شهر "واشنگتن" آمريكا برگزار شده بود اعلام كرد كه قرار گرفتن كدهاي مخرب در حافظه "بايوس"(‪ (BIOS‬رايانه سبب پيچيدگي شناسايي اين كدهاي مخرب شده و پاكسازي آنها را بسيار دشوار مي‌كند.

"جان هيسمن" محقق شركت تحقيقات نرم‌افزاري "ان جي اس" كشور انگليس در همايش امنيت رايانه‌اي "بلك هت" اعلام كرد كه چنانچه حافظه "بايوس" يك رايانه توسط هكرها آلوده شود، حتي فرمت كردن كامل هارد ديسك و نصب مجدد سيستم‌عامل نيز سبب از بين رفتن كد مخرب و پاكسازي رايانه نخواهد شد.

وي افزود: هكرها مي‌توانند با استفاده از مجموعه‌اي از ابزارهاي كنترلي مورد استفاده در سخت‌افزار رايانه‌ها موسوم به "اي‌سي‌پي‌آي"(‪ (ACPI‬و زبان برنامه‌نويسي مورد استفاده آن، كدهاي مخرب و مخفي خود را در حافظه "بايوس" رايانه وارد كنند.

حافظه "بايوس" رايانه حاوي اطلاعات اوليه لازم براي روشن شدن و راه‌اندازي رايانه است كه رايانه پس از هر بار روشن شدن، از اطلاعات موجود در حافظه "بايوس" براي اجراي سيستم‌عامل و "بوت" شدن خود استفاده مي‌كند.

به گفته كارشناسان، نرم‌افزارهاي امنيتي فعلي معمولا حافظه "رم" و همچنين هارد ديسك رايانه را براي شناسايي ويروسها و كدهاي مخرب جستجو مي‌كنند كه بدين ترتيب كدهاي مخرب جاي گرفته در حافظه "بايوس" از چشمان نرم‌افزارهاي امنيتي مخفي مانده و حتي فرمت كردن هارد ديسك نيز منجر به پاكسازي آنها نمي‌شود.

كارشناسان عقيده دارند بايد توجه بيشتري به امكان سوء‌استفاده هكرها از حافظه "بايوس" شده و فن‌آوري‌هاي كارمدتري را براي غيرقابل نفوذ كردن اين حافظه به كارگرفت.

هم‌اكنون دو شركت "فونيكس" و "اينتل" فن‌آوري‌هاي جديدي را براي ايمن‌سازي حافظه "بايوس" از نفوذ هكرها ارائه كرده‌اند و كارشناسان عقيده دارند كاربران بايد انتخاب سخت‌افزارهاي ايمن‌سازي شده با فن‌آوري‌هاي جديد، را مد نظر قرار دهند.
 

esfandiyar2002

مدیر بازنشسته
تاریخ عضویت
5 آپریل 2004
نوشته‌ها
8,484
لایک‌ها
7
محل سکونت
TABRIZ
شركت گوگل، مدل‌هاي جديد "گوگل تولبار" را براي شركت‌ها و مصرف كنندگان وارد بازار خواهد كرد.

گوگل تولبار ‌٤/٠ ميلي متري كه امروز رسما وارد بازار مي‌شود، نوعي خدمات جديد براي كاربارن محسوب مي‌شود وبه مصرف كنندگان اين امكان را مي‌دهد تا به طور مستقيم از "تولبار"‌هاي خود به تمامي‌وب سايت‌ها سر بزنند، به اين صورت افراد خواهند توانست از طريق وب سايت‌ها، "باتن"‌هاي خود را ايجاد كنند و طراحان قادر خواهند بود از يك ميانجي جديد برنامه ‌ي كاربردي XML براي ايجاد " باتن "‌هاي پيشرفته تر استفاده كنند .

همچنين نشانه‌ها در حساب استفاده كننده گوگل ذخيره مي‌شوند تا از هر كامپيوتري قابل دسترس باشند.

اين جستجوي تسريع يافته، گزينه‌هاي جستجوي بيشتر تصحيح املا را امكان پذير مي‌سازد. استفاده كنندگان مي‌توانند با كليك‌هاي يك دكمه صفحات خود را از طريق تولبار‌٤/٠ جي‌ميل براي اينترنت اكسپلورر ابتدا در انگليس و به بيش از ‌١٦ زبان تا پايان ماه مارس دسترسي يابند.
 

esfandiyar2002

مدیر بازنشسته
تاریخ عضویت
5 آپریل 2004
نوشته‌ها
8,484
لایک‌ها
7
محل سکونت
TABRIZ
اگرچه تغییر و تحول در دنیای فناوری اطلاعات به سرعت در حال وقوع است، اما این تغییرات تنها در حوزه ابداع فناوری‌های نوین نیست و هکرها و خرابکاران اینترنتی هم به نسبت متحول شده و پیشرفت کرده‌اند.
در سال 2005 شرکت‌های ضدویروس تلاش مضاعفی را برای مقابله با حملات هکرها، ویروس نویسان و طراحان نرم‌افزارهای جاسوسی به خرج دادند و همین امر موجب شد این افراد هم به دنبال یافتن راه‌های جدیدی برای تداوم خرابکاری‌های خود باشند و شرکت‌های امنیتی و موسسات ضدویروسی را حسابی به دردسر بیاندازند.
انتظار می‌رود روند نوآوری‌های هکرها و ویروس نویسان که از سال 2005 آغاز شده بود در سال 2006 نیز ادامه یابد و سرعت بیشتری نیز به خود بگیرد.
بی‌بی‌سی در گزارشی چنین آورده که در 3 هفته اول سال 2006 شاهد عرضه بیش از 40 ویروس جدید برای سیستم عامل ویندوز بودیم که تقریبا همه آنها نسخه‌های جدیدی از برنامه‌های آلوده شناخته شده بوده‌اند. امروزه کار به جایی رسیده که برخی ویروس‌های محبوب صدها نسخه متفاوت دارند.
اکثر ویروس‌های جدید به گونه‌ای طراحی می‌شوند که خالق آنها بتواند با استفاده از آنها پول درآورده و حسابی کاسبی کند.
کارشناسان می‌گویند اینترنت این روزها به مکانی جذاب برای جنایتکارانی مبدل شده که دوست دارند ویروس نویسی را به کسب و کاری پررونق مبدل کنند و البته آنها واقعا هم به این هدف رسیده‌اند.
متخصصان امنیتی می‌گویند که تهدیدات متعددی در فضای مجازی در چند جبهه در حال ظهور است. آنان انتظار دارند تهدیدات جدید از کشورهایی نشات بگیرد که تا به حال سوابق اندک و محدودی در حوزه جرائم رایانه‌ای داشته‌اند.
این کارشناسان همچنین انتظار دارند که در سال 2006 شاهد قدرت گرفتن هکرهایی باشند که برای پیشبرد اهداف جنایتکارانه‌شان از جدیدترین فناوری‌ها بهره می‌برند و برای این کار با هم همکاری خواهند کرد. کریس بوید، مدیر پژوهش موسسه امنیتی FaceTim می‌گوید که او شواهدی در دست دارد که نشان می‌دهد گروه‌های هکری در خاورمیانه فعالیت‌های خود را آغاز کرده‌اند و در آینده‌ از آنها بیشتر خواهیم شنید.
وی که تحقیقات گسترده‌ای را در این حوزه انجام داده بر این باور است که گروه‌های هکری خاورمیانه در آینده روی هکرهای چینی و کره‌ای را سفید خواهند کرد! زیرا حملاتی که آنان انجام خواهند داد بسیار پیچیده خواهد بود.
به گفته آقای بوید یکی از این گروه‌های هکری با ایجاد شبکه‌ای متشکل از 17 هزار رایانه معیوب و سوءاستفاده از حفره‌های امنیتی آنها توانسته‌اند حملات زیادی را به سایت‌های اینترنتی مورد نظرشان انجام دهند.
بررسی‌های آقای بوید نشان می‌دهد که این گروه‌ها از شبکه‌های به اشتراک گذاری فایل و بخصوص BitTorrent هم برای رد و بدل کردن اطلاعات مورد نظرشان استفاده می‌کنند.
اولین خبرها
اولین خبرهای مربوط به حملات هکری در خاورمیانه در آگوست سال 2005 منتشر شد. در آن زمان 2 نفر در مراکش و ترکیه به جرم همکاری در زمینه طراحی و توزیع کرم مخرب Zotob دستگیر شدند.
اما سیمون هرون از موسسه امنیتی Network Box نظر دیگری هم دارد. او معتقد است که در سال 2006 نویسندگان ویروس‌ها و نرم‌افزارهای جاسوسی در جست‌وجوی راه‌های جدیدی برخواهند آمد تا تولیدات خود را به جان رایانه‌های کاربران بیگناه بیاندازند و یکی از بهترین روش‌ها برای این کار مخفی کردن ویروس‌ها و کرم‌های اینترنتی در پوشش فایل‌های موسیقی و ویدئو است. زیرا همزمان با رشد فزاینده دستگاه‌های قابل حمل پخش موسیقی، گوشی‌های هوشمند و درایوهای فلاش با ظرفیت بالا تعداد بیشتری از افراد به گوش کردن موسیقی از این روش روی می‌آورند و سعی می‌کنند فایل‌های موسیقی موردنظرشان را در اینترنت یافته و آنها را بارگذاری کنند. هکرها هم دقیقا از همین علاقه سوءاستفاده کرده و تولیدات مخربشان را به جای فایل‌های موسیقی و ویدئو جا می‌زنند.
نکته دیگری که آقای هرون به آن اشاره می‌کند افزایش حمله به نرم‌افزارهایی است که برای فعالیت‌های جمعی در شبکه مورد استفاده است. به عنوان مثال حمله به شبکه‌های ارسال پیام فوری در حال افزایش است و انتظار می‌رود همزمان با افزایش سازگاری و هماهنگی بین فعالیت شبکه‌های مختلف مسنجری این روند تشدید شود.
در همین حال حملات Phishing با هدف خالی کردن حساب‌های بانکی افراد هم بشدت در میان خرابکاران اینترنتی محبوب شده و به گزارش IBM در حالی که در سال 2004 از هر 943 پیام الکترونیکی یکی با هدف پیشبرد یک حمله Phishing تنظیم شده بود، اما در سال 2005 از هر 304 نامه الکترونیکی یکی با این هدف تنظیم شده است.
بد نیست بدانید متوسط هزینه تعمیر و اصلاح هر رایانه آلوده به ویروس هم اکنون به حدود 261 پوند رسیده است.
 

esfandiyar2002

مدیر بازنشسته
تاریخ عضویت
5 آپریل 2004
نوشته‌ها
8,484
لایک‌ها
7
محل سکونت
TABRIZ
پژوهشگران دانشگاه کمبریج و MIT هشدار دادند که نرم‌افزارهای تلفن اینترنتی مانند Skype که بسیار محبوب شده‌اند، برنامه‌های ایده‌ال برای طرح ریزی و اجرای حملات هکری هستند.
اگرچه هنوز هیچ حمله‌ای از این طریق صورت نگرفته است، اما انتظار می‌رود با افزایش استفاده از این نرم‌افزار و دیگر نرم‌افزارهای VOIP وضعیت تغییر کرده و با انبوه حملات این چنینی مواجه شویم. کارشناسان 2دانشگاه می‌گویند مسئله را با شرکت Skype و مسئولانش درامان گذارده‌اند.
گفتنی است هم اکنون پدیده مشابهی در مورد مسنجرها در جریان است، به گونه‌ای که از آنها برای انجام انبوه حملات استفاده می‌شود.
 
بالا