برگزیده های پرشین تولز

اسب و سوارکاری

sokooot

Registered User
تاریخ عضویت
21 سپتامبر 2005
نوشته‌ها
341
لایک‌ها
10
سن
40
محل سکونت
جهنم
سام معصومی (در رده سنی نونهالان) ، تارخ پرند (در رده سنی نوجوانان) و آریانا روانبخش (در رده سنی جوانان) فاتح مسابقه‌های پرش با اسب قهرمانی کشور شدند.به گزارش روابط عمومی فدراسیون سوارکاری، در پایان دو روز رقابت فشرده سوارکاران پرش با اسب کشورمان نفرات برتر معرفی شدند.این مسابقات با شرکت ۹۰ سوارکار پرش با اسب از استان‌های کشورمان در مانژ مجموعه سوارکاری نوروزآباد تهران و در سه رده سنی نونهالان، نوجوانان و جوانان برگزار گردید.هم‌زمان با این مسابقات، شانزدهمین دوره مسابقات بین‌المللی زیر ۱۴ سال نیز برگزار شد.در پایان این رقابت‌ها نتایج نهایی آن به شرح ذیل اعلام شد:مسابقات فدراسیون جهانی (FEI) زیر ۱۴ سال۱- سام معصومی با فلدرچه از تهران۲- محمدحسین ژاله با یونیک از قزوین۳- تینا صف‌شکن با گراندل از خراسانرده نونهالان۱- سام معصومی با فلدرچه از تهران۲- محمدحسین ژاله با یونیک از قزوین۳- سالار گلستانیان با اسکای از البرز۴- تینا صف‌شکن با گراندل از خراسان۵- احسان سقائیان با تارا زد از تهرانرده نوجوانان۱- تارخ پرند با ارگانه از تهران۲- شایان شایگان با کالاندوزد از تهران۳- ایمان کریمی‌فر با وینر از تهران۴- ملیحه فرجامی با قیصر از البرز۵- هانیه مهدی‌زاده با کوئیک استار از تهران۶- فرزاد رنجی با آراز از البرزرده جوانان۱- آریانا روانبخش با لورد آف د رینگ از تهران۲- حسین رضایی با ریمن از تهران۳- رامین شهابی با ورینا اچ از تهران۴- نگار صدرزاده با کارلوس از تهران۵- آلاله شالچیان با یودی از البرز

نتایج مسابقات پرش با اسب قهرمانی کشور | اسب و سوارکاری ایران
 

sokooot

Registered User
تاریخ عضویت
21 سپتامبر 2005
نوشته‌ها
341
لایک‌ها
10
سن
40
محل سکونت
جهنم
ابراهیم فربود اظهار داشت: استان بوشهر جایگاه مهم و بالقوه‌ای در پرورش اسب گونه عرب ایرانی دارد.رئیس هیئت سوارکاری دشتی با بیان اینکه امروزه اسب در بین انسان‌ها جایگاه به‌خصوصی دارد تصریح کرد: زمانی اسب در اختیار انسان‌ها بود و به آنان خدمت می‌کرد، ولی امروز ما با حفظ این ذخایر اصیل ایرانی باید از نابودی آنان جلوگیری کنیم.وی ادامه داد: در سال‌های اخیر استان‌های خوزستان، یزد، کرمان، لرستان، و اصفهان در زمینه پرورش اسب عرب اصیل ایرانی پیشرفت‌های زیادی داشته‌اند.فربود خاطرنشان کرد: این نژاد اصیل ایرانی از تیره‌های مختلفی برخوردار است که هر یک از تیره‌ها دارای خصوصیات منحصر به‌فردی می‌باشند چراکه بعضی از آن‌ها برای مسافت‌های طولانی (استقامت) برخی برای سرعت (کورس) و برخی هم نیز برای مسابقات زیبایی استفاده می‌شوند.رئیس هیئت سوارکاری دشتی یادآورشد: استان بوشهر با داشتن پتانسیل‌های پرورش اسب عرب می‌تواند در این رشته که مقرون به صرفه نیز می‌باشد پیشرفت‌های بیشتری را داشته باشد.وی اضافه کرد: اکنون ما در استان بوشهر تعداد اندکی اسب عرب را داریم و من از پرورش دهندگان می‌خواهم که سرمایه خود را در این راه صرف کنند تا بوشهر نیز به یکی از قطب‌های پرورش اسب اصیل عرب ایرانی تبدیل شود.

استان بوشهر ویژگی‌های لازم برای پرورش اسب گونه عرب ایرانی را دارد | اسب و سوارکاری ایران
 

sokooot

Registered User
تاریخ عضویت
21 سپتامبر 2005
نوشته‌ها
341
لایک‌ها
10
سن
40
محل سکونت
جهنم
با هماهنگی‌های انجام شده با هیئت سوارکاری همدان یک دوره مسابقه پرش با اسب هم‌زمان با هفته گردشگری برگزار می‌شود.وی افزود: در برنامه‌ریزی‌های انجام شده در هفته گردشگری یک مسابقه ورزشی در رشته سوارکاری برگزار خواهد شد.معاون گردشگری میراث فرهنگی استان همدان اضافه کرد: این مسابقه ورزشی در برنامه‌های هفته گردشگری گنجانده شده و به نام جام گردشگری برگزار می‌شود.به گفته وی این مسابقه با حضور برترین‌های سوارکاران استان برگزار می‌شود و سعی شده تا از کیفیت مطلوبی برخوردار باشد.ناصرالمعمار اضافه کرد: این مسابقه مهیج صبح روز جمعه از ساعت ۱۰ صبح در مجموعه ورزشی ایثار واقع در بلوار ارم برگزار خواهد شد.وی خاطرنشان کرد: با هماهنگی‌های انجام شده خانواده‌های همدانی و علاقه‌مندان به این رشته می‌توانند از نزدیک این مسابقات را دیدن کنند.معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری همدان از برگزاری ۱۰۰ برنامه در هفته گردشگری خبر داد و گفت: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده هفته گردشگری امسال متفاوت‌تر از سال گذشته برگزار خواهد شد.وی گفت: این ۱۰۰ برنامه برای همه سنین در نظر گرفته شده و در همه شهرستان‌ها قطعاً یک یا چند برنامه ویژه برگزار می‌شود.

برگزاری مسابقه پرش با اسب به مناسبت هفته گردشگری در همدان | اسب و سوارکاری ایران


[h=2][/h]
 

sokooot

Registered User
تاریخ عضویت
21 سپتامبر 2005
نوشته‌ها
341
لایک‌ها
10
سن
40
محل سکونت
جهنم
فدراسیون سوارکاری در نظر دارد چهارمین جشنواره زیبائی اسب های اصیل کشور را طی روزهای ۱۷ تا ۱۹ مهر در باشگاه سوارکاری آرش استان البرز انجام دهد.

در ادامه گزارش آمده است: افرادی که قصد حضور در این جشنواره را دارند تا ۱۰ مهر فرصت دارند تا ثبت نام کنند و مبلغ ورودی آن ۲۰۰ هزار تومان می باشد.

بر اساس این گزارش: اسب هائی که در این جشنواره حور خواهند داشت که تایید به صادراتاسب ها از کشور مبدا و منوط بر تایید شورای تبار نامه فدراسیون داشته باشند و برای اسب های وارداتی و داخلی ۴ سال به بالا باید پاسپورت ارائه شود.

این گزارش می گوید: به نفرات برتر این رقابت ها جوایز ی شامل نفر اول: تندیس به همراه جام، حکم رزت و حکم قهرمانی ،‌نفر دوم: مدال نقره ، جام حکم وزارت و نفر سوم مدال برنز به همراه جام، حکم وزارت ارائه می شود.

گزارش دیگر می افزاید: داوران این برنامه ملیکا آندرا از آلمان، جوزی کازمیرز از لهستان و احمد صبحی احمد حمزه از ایران می باشند.

همین گزارش اشاره می کند: علاوه بر داوران خارجی جهت حضور در این جشنواره ناظران آن نیز از طرف سازمان جهانی اسب های اصیل عرب خواهد بود تا سطح کیفی این برنامه را بالا ببرند.

در پایان گزارش خاطر نشان کرد: برگزاری چنین جشنواره هایی باعث معرفی بیشتر اسب های اصیل عرب در جامعه می شود و شناخت افراد نسبت به آن افزایش می یابد


البرز میزبان اسب های اصیل عرب کشور | اسب و سوارکاری ایران
 

sokooot

Registered User
تاریخ عضویت
21 سپتامبر 2005
نوشته‌ها
341
لایک‌ها
10
سن
40
محل سکونت
جهنم
اسب درمانی می‌تواند به آموختن مهارت های ارتباطی و نیز به افرادی با ناتوانی‌های جسمانی یا روانی کمک کند.اسب درمانی برای مبارزه با اعتیاد به مواد مخدر، اوتیسم ، اختلالات تغذیه‌ای و حتی کمک به بازپروری زندانیان نیز مورد استفاده قرار گرفته است.
شیوه درمانی نوظهوری به نام اسب درمانی می‌گوید سوار شدن بر اسب نه تنها لذت بخش است بلکه می‌تواند به آموختن مهارت های ارتباطی و نیز به افرادی با ناتوانی‌های جسمانی یا روانی کمک کند.
لیندا کوهانف ، پیشگام این فکر می گوید : ” اسب‌ها احساساتی را که انسانها می‌خواهند پنهان کنند، بازتاب می‌دهند. “
کوهانف که مرکز اپونا را در آریزونای آمریکا اداره می‌کند می‌گوید اسب ها مهارتهای مربوط به برقراری ارتباط را به انسانها می‌آموزند.
سواری درمانی دو شاخه اصلی دارد که یکی کمک به روان درمانی و دیگری کمک به توسعه مهارتهای ارتباطی شخصی است.
اما بریژیت مارتین، نایب رییس فدراسیون سواری در خدمت درمان گفت کار درمانی با استفاده از اسب‌ها لزوما به معنای سوارکاری نیست بلکه این تاثیر درمانی می‌تواند از طریق تیمار اسب و یا راه بردن آن با استفاده از یک لگام بلند باشد.
مارتین با کودکان نابینا یا ناشنوا و یا دچار اختلال اوتیسم کار می‌کند و تماس آنها با یک اسب کوچک یا پونی را فراهم و آسان می‌سازد. به گفته او، احساس ناآرامی و آشفتگی این کودکان کمتر می‌شود و آنها حالت آرامتری پیدا می‌کنند.
سواری درمانی می‌تواند حال و هوا و وضعیت بهتری برای انسانها به وجود آورد. ژوزه لورا دلاکو از انجمن ملی سواری درمانی فرانسه می‌گوید انسانها در ارتباط با اسب‌ها دریچه روحشان را باز می‌کنند و بیشتر لبخند می‌زنند او می‌گوید اسب‌ها بسیار حساس هستند. حس انسان را درک می‌کنند بی‌انکه او را مورد قضاوت قرار دهند و همین به انسانها اجازه می‌دهد که احساسات درونیشان را بیرون بریزند.
کلر مورین از انجمن فرانسوی ارتباط با اسب می‌گوید سوارکاری الزامی نیست اما می‌تواند بسیار مهم باشد.
او می‌گوید زندگی مردم می‌تواند در تعامل با اسب دگرگون شود. آنها می بینند که چگونه می‌توانند با دیگران ارتباط برقرار کنند و باید در خود چه تغییراتی بدهند. آنها می‌آموزند که چگونه نه بگویند و چه محدوده‌هایی ترسیم کنند و این کار را به شیوه‌ای طبیعی و به دور از مبارزه بر سر قدرت انجام می‌دهند.
مورین معتقد است که بین اسب‌ها و انسانها یک ارتباط ذاتی وجود دارد و می گوید در اسب درمانی ، این اسب‌ها هستند که نقش درمانگری را انجام می دهند و نقش آن در این میان فقط آسان کردن برقراری ارتباط بین دو طرف است.
اسب، انسان را وارد دنیای واقعی و ملموس می‌کند.
ایو ریوه بنیانگذار یک مدرسه سوارکاری در شارنت-ماریتیم است که در آن معلولان ذهنی به عنوان کمک مربی کار می‌کنند . او می‌گوید این ابتکار باعث شده است که آنها نسبت به خود دید دیگری پیدا کنند و کسانی که برای سوارکاری به این مکان می‌آیند به آنها نه به عنوان معلول بلکه به عنوان یک کارگر ماهر در اصطبل نگاه کنند. به این ترتیب ننگ عقب ماندگی از بین می رود.
او می‌گوید سواری درمانی در دهه ‪ ۱۹۷۰در فرانسه آغاز شد و از دهه ‪۱۹۸۰ برای کمک به معلولان ذهنی مورد استفاده قرار گرفت. او توضیح داد ابتدا فیزیوتراپیست‌ها این شیوه را به کار بردند سپس از آن برای کمک به کودکانی که مشکلات اجتماعی ، خانوادگی و یا رفتاری داشتند و حتی دچار اختلالات شخصیتی بودند استفاده شد.
اینها کودکانی بودند که نمی‌خواستند قوانین جامعه را رعایت کنند. اما زمانی که کسی سوار بر اسب می‌شود، الزاما باید قوانین این حیوان را رعایت کند و نقض آن می‌تواند پیامدهای بسیار ناخوشایندی داشته باشد.
ریوه مورد یک کودک دچار اوتیسم را به یاد می‌آورد که مادرش او را رها کرده بود.
این کودک سرش را روی گردن اسب می‌گذاشت و به یالهای او می‌چسبید. یک روز این پسر کوچک صورتش را در میان یال های اسب فرو برد و در میان سیل اشک ، مادرش را فریاد کرد. در عالم ناخودآگاه ، یال اسب او را به یاد موهای بلند و سیاه مادرش انداخته بود و از آن روز ، نشانه‌های اوتیسم در این کودک از بین رفت.
ونسان فولاتر از انجمنی به نام انجمن دوستی با اسب مجمع الجزایر می‌گوید اسب نماد بسیار قدرتمندی است. آهنگ حرکت اسب شبیه به حرکت جنین در رحم و یا تکان‌های ملایم کودک در آغوش مادر است.
اسب درمانی برای مبارزه با اعتیاد به مواد مخدر و اختلالات تغذیه‌ای و حتی کمک به بازپروری زندانیان نیز مورد استفاده قرار گرفته است.
کوهانف گفت جای تعجب نیست که بسیاری از رهبران بزرگ جهان، سوارکاران ماهری بوده اند. اسب، به روح انسان شکوه می‌بخشد و به او کمک می‌کند که زیبایی واقعی و قدرت زندگی را لمس کند.




اسب درماني | اسب و سوارکاری ایران
 

sokooot

Registered User
تاریخ عضویت
21 سپتامبر 2005
نوشته‌ها
341
لایک‌ها
10
سن
40
محل سکونت
جهنم
با شرکت چابک‌سواران چند استان، مسابقات اسب‌دوانی یاسوج ویژه هفته گردشگری برگزار شد. هیچ یک از مسئولان ورزشی استان در این مسابقات حضور نداشتند و تنها مسئولان اداره‌کل گردشگری استان به خصوص روابط عمومی سخت‌کوش این اداره‌کل بار برگزاری چنین مسابقات سنگینی را بر دوش کشیدند.در این مسابقات که در محل فرودگاه قدیم شهر یاسوج واقع در پشت سیلوی این شهر برگزار شد، چابک‌سواران شهرستان‌های یاسوج، نورآباد ممسنی، مرودشت و گچساران با هم به رقابت پرداختند.در این مسابقات که در سه رده اسب عرب، اسب بومی و بانوان برگزار شد، نفرات اول تا سوم مسابقات شناخته شدند.حواشی*این مسابقات که در منطقه‌ای کاملا باز و زیبا برگزار می‌شد جا برای تدارکات هر چه بیشتر داشت به نحوی که در این ساعت از روز تماشاگران زیر نور شدید آفتاب تشنگی را با همه وجود احساس می‌کردند.*دعوا و نزاع یک پای ثابت بیشتر برنامه‌ها در کهگیلویه و بویراحمد شده به طوری که در این مسابقات هم عده‌ای جوان با سنگ و مشت حسابی از خجالت یکدیگر درآمدند.*جای نیروی انتظامی در برخی از برنامه‌ها واقعا خالی است به نحوی که ساعتی پس از درگیری و نزاع دسته‌جمعی تعدادی جوان، مأموران نیروی انتظامی سر رسیدند.*البته باید دانست که در چنین برنامه‌هایی که تماشاگران زیادی از آن استقبال می‌کنند و بیشتر تماشاگران از قشر جوان و نوجوان هستند امکان هرگونه برخوردی وجود دارد که باید همواره نیروهای انتظامی و امدادرسان در آماده باش کامل باشند.*تنها دقایقی پیش از آغار مسابقات کار آب‌پاشی پیست تمام شد و نشان داد که برنامه‌ریزی چندان دقیقی برای این کار صورت نگرفته است.*سوارکاران و چابک‌سواران قبل از مسابقات ناهار خود را غریبانه و با کمترین امکانات رفاهی در روی زمین و هوای پر از گرد و خاک سرو کردند که در این میان دل هر نظاره‌گری به حال سوارکاران از جمله بانوان می‌سوخت.

درگیری در مسابقه اسب دوانی یاسوج | اسب و سوارکاری ایران
 

sokooot

Registered User
تاریخ عضویت
21 سپتامبر 2005
نوشته‌ها
341
لایک‌ها
10
سن
40
محل سکونت
جهنم
این مسابقات یک روزه که به مناسبت روز جهانی جهانگردی و آغاز هفته گردشگری در منطقه اکبر آباد یاسوج برگزار شد، ۳۲ سوار کار مرد و زن از استان های فارس، خوزستان، یزد، چهارمحال و بختیاری، و کهگیلویه و بویراحمد به رقابت پرداختند.
دومین دوره مسابقات اسب سواری مناطق جنوب کشور در بخش اسب های بومی و محلی و عرب برگزار شد که در رده اسب های محلی و در بخش آقایان ناصر گودرزی با اسب کانیما از سپیدان فارس نفر اول، مسلم عباسی لرکی با اسب زرین گل از گچساران دوم و عبدالله یاری با اسب آشوب از نورآباد فارس سوم شدند.
در رده اسب های عرب و در قسمت آقایان، رحمان قربانی با اسب شاپور نفر اول، یعقوب غمخوار با اسب قهرمان بویراحمد از یاسوج و هادی زارع با اسب نجیب از مرودشت فارس به عنوان نفرات دوم و سوم انتخاب شدند.
در بخش خانم ها و در رده اسب های عرب، فائزه قربانی با اسب شاپور از گچساران نفر اول این دوره از مسابقات شد و فرانک غلامپور با اسب قهرمان بویراحمد از یاسوج و معصومه خاقانی با اسب رخش از گچساران به عنوان نفرات دوم و سوم شناخته شدند.
نفرات برتر این مسابقات با اهدای جوایز نقدی، جام و حکم قهرمانی و لوح تقدیر تجلیل شدند.
دومین دوره مسابقات اسب سواری مناطق جنوب کشور به میزبانی باشگاه سوارکاری دربند یاسوج و با همکاری هیات سوارکاری و اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد.
پنجم تا ۱۱ مهرماه هر سال به نام هفته میراث، صنایع دستی و گردشگری نامگذاری شده است.


نفرات برتر مسابقات اسب سواري مناطق جنوب كشور مشخص شدند | اسب و سوارکاری ایران
 

sokooot

Registered User
تاریخ عضویت
21 سپتامبر 2005
نوشته‌ها
341
لایک‌ها
10
سن
40
محل سکونت
جهنم
محمد خلیلی در گفتگو با اسب و سوارکاری ایران گفت : به دلیل عدم حمایت جهادکشاورزی استان مازندران از پرورش دهندگان این نژاد ، اسببچه خزر در این استان وضعیت مطلوبی ندارد تا جایی که برخی از پرورش دهندگان دست از این کار کشیده و به دیگر نژاد ها روی آورده اند و ما نیز به دلیل علاقه و غیرت خود نسبت به اسبچه خزرکه نژادی ایرانی و حفاظت از آن وظیفه ملی است تا کنون در برابر مشکلات انبوه مقاومت کرده ایم.این پرورش دهنده با سابقه و خوشنام در پاسخ به سوالی مبنی بر حمایت ارگانها و دستگاهها در صیانت از اسبچه خزر گفت :متاسفانه به هرجا مراجعه کردیم جوابی نگرفتیم ، فدراسیون سوارکاری که گویا اصلا اهمیتی به این نژاد نمی دهد چون حتی زحمت پاسخ دادن به درخواست های ما را هم متحمل نشدند!
من برای باشگاه و مرکز پرورش اسب کاسپین طرحی نوشتم و از طریق تهران به عنوان طرحی ملی اقدام کردم ، اما طرح من وقتی به جهاد کشاورزی استان مازندران ارجاع شد پس از کلی سردواندن در آخر طرح من به دلیل عدم سودآوری رد شد و هیچ گونه حمایتی صورت نگرفت!
اکنون اسب کاسپین را در آنطرف مرز با قیمت های ۲۰۰۰۰ دلار خرید و فروش می کنند تا جایی که دلالان اقدام به قاچاق این نزاد می کنند ولی متاسفانه در داخل کشور هیچ اهمیتی به این نژاد نمی دهند! گویی باید برای اسبچه خزر هم سرنوشتی مانند عرب در نظر گرفت ، تنها با افتخار می گوییم عرب ایرانی !!! با این وضع متاسفانه شاید روزی این نژاد را چیز دیگری بنامیم!خلیلی در مورد وضعیت حمایت از اسبچه خزر در کشور گفت : خوشبختانه جهاد کشاورزی استان گیلان و هیئت سوارکاری استان گیلان با وجود تمام محدودیت ها کارههای بسیار خوبی انجام داده اند ، برگزاری جشنواره نقطه عطفی در حفاظت از اسب کاسپین است ،خلیلی افزود : پرورش دهندگان این نزاد برخلاف دیگران به دنبال منفعت مادی خود نیستند و به دلیل عشق خود تا کنون دوام آورده اند و تنها کافی است مقداری امیدوار و دلگرم شوند و ان هم تنها با حمایت از ایشان رخ می دهد و گرنه حتی جایزه جشنواره کفاف هزینه حمل اسبها به محل مسابقه را هم نمی دهداین پرورش دهنده پیشنهاد کرد که از تعاونی های پرورش دهنده اسب کاسپین مانند دیگر تعاونی ها دولت حمایت کند و نهاده با قیمت مناسب در اختیار ایشان قرار دهد ، هم اکنون نهاده های دامی با قیمت خیلی پایین تر از بازار به تعاونی های دامی گاوداران و گوسفندداران ارائه می گردد ولی پرورش دهنده اسب کاسپین باید از هزینه شخصی خود هزینه های سر سام آور بازار آزاد را تامین کند ، باید راهکاری برای صادرات این نزاد در نظر گرفته شود تا هم دست دلالان و قاچاقچی های کوتاه شود و هم اینکه با ارز اور شدن امکان حمایت هرچه بیشتر از یکی از داشته های ملی میهمن عزیزمان فراهم گردد. خلیلی در پاسخ به فرهنگ سازی انجام شده و معرفی اسب کاسپین در کشور گفت : متاسفانه هیچ گونه کاری انجام نشده است ، این نژاد برای سوارکاری کودکان تا ۱۲ سال بسیار مناسب است ولی متاسفانه در استان مازندران جز در یک باشگاه ان هم به صورت محدود جایی ندارد خیلی سعی کردم که حداقل در این استان بحث اموزش کودکان به وسیله اسب کاسپین را نهادینه کنم ولی متاسفانه به دلیل عدم حمایت جهادکشاورزی موفق به این عمل تا کنون نشدم از طرفی با نگاهی به تعداد استان های شرکت کننده در جشنواره در می یابیم که در کشور نیز خیلی کم کاری صورت گرفته و این حق اسب کاسپین نیست ، در کشور ما پونی ها خیلی شناخته شده تر از اسبچه خزر می باشند!گوشه ای از مقام های کسب شده توسط این پرورش دهنده:
۸۶مادیان ۴ سالمقام دومانزلی
۸۶مادیان ۴ سالمقام دوماصفهان
۸۷مادیان ۵ سالمقام دومانزلی
۸۸مادیان ۱ سالمقام نخستانزلی
۸۸مادیان ۶ سالمقام دومانزلی
۸۸نریان بالای ۵مقام سومانزلی
۸۹مادیان ۷ سالمقام دومانزلی
۹۰مادیان ۸ سالمقام سومانزلی
۹۰مادیان ۲ سالمقام نخستانزلی
۹۱مادیان ۳ سالمقام نخستانزلی
وی سال ۹۲ را سال شکست به دلیل بار سنگین مشکلات می داند ، باری که باعث شد این پرورش دهنده موفق حتی نتواند مقامی در خور سابقه خود کسب نماید

صدای شکستن کمر پرورش دهندگان اسبچه خزر شنیده می شود | اسب و سوارکاری ایران
 

sokooot

Registered User
تاریخ عضویت
21 سپتامبر 2005
نوشته‌ها
341
لایک‌ها
10
سن
40
محل سکونت
جهنم
این روزها مجموعه سوارکاری آزمون میزبان مسابقات سوارکاری قهرمانی استان تهران است. رقابت هایی که با حواشی مختلفی نیز همراه بود.
در حاشیه این مسابقات دکتر “رضا اسماعیل زاده” دامپزشک مسابقات پرده از واقعیت تلخی برداشته و گفت: متاسفانه به نظر می رسد اغلب اسب های حاضر در این دوره از مسابقات از داروهای نیروزا استفاده کرده و این مساله به دلیل عدم انجام نظارت کامل از چشم مسئولان پنهان مانده است!
گفتنی است سوای دامپزشک مسابقات، برخی سوارکاران نیز از معضل دوپینگ رنج برده و این قبیل رقابت ها را جوانمردانه ندانستند.
جالب آنکه وقتی این موضوع را با مسئولان برگزاری مسابقات تهران بزرگ در میان گذاشتیم ضمن تایید دوپینگ برخی اسب ها، تقصیرات را بر گردن کمیته ضد دوپینگ فدراسیون انداختند!
البته ما هر چه قدر جستجو کردیم پرتقال فروش یا همان مقصر اصلی را پیدا نکردیم اما معضل دویپنگ در سوارکاری ایران بسیار جدی است و می تواند تبعات بسیار تلخی در رقابت های برون مرزی برای کشورمان در بر داشته باشد. اینکه برخی سوارکاران با خیال راحت در داخل کشور دوپینگ می کنند و قهرمان می شوند اما در مسابقات بین المللی غیب شان می زند یا ناکام می شوند، سوالی است که خیلی دوست داریم مسئولان جوابی قانع کننده برای آن داشته باشند!



دوپینگ اسب ها معضل جدید سوار کاری | اسب و سوارکاری ایران
 

sokooot

Registered User
تاریخ عضویت
21 سپتامبر 2005
نوشته‌ها
341
لایک‌ها
10
سن
40
محل سکونت
جهنم
چرا فاصله ریل های قطار ۱۴۳٫۵ سانتیمتر یا ۴فوت و ۸ و نیم اینچ است؟
چرا یک عدد صحیح رُند (مثلاً ۱۵۰ یا ۱۴۴ سانتیمتر یا ۵ فوت) نیست؟!!
سوال فوق در واقع پرسشی است که برای قهرمان داستان کتاب «زهیر» اثر “پائولو کوئلیو” پیش آمد و جواب آن به یک سری پرسش و پاسخ زنجیروار ختم شد
متن ذیل نتیجه این واکاوی می باشد:
- چرا فاصله ریل های قطار ۱۴۳٫۵ سانتیمتر است؟
فاصله ریل های قطار ۱۴۳٫۵ سانتیمتر یا ۴فوت و ۸ و نیم اینچ است
چون در آغاز واگن های قطار توسط کسانی ساخته شد که قبلاً سازندگان تراموا و کالسکه بودند بنابر این از همان معیارهایی برای ساخت محور واگن ها استفاده کردند که در ساخت محور تراموا و کالسکه به کار می رفت.- چرا فاصله چرخ های کالسکه این قدر بود؟
چون خیابان های قدیم (کالسکه رو) مطابق با این فاصله ساخته شده بود.
- چه کسی تعیین کرده عرض خیابان این قدر باشد؟
رومی ها ٬نخستین مهندسان راهساز در اروپا ٬این طور تصمیم گرفته بودند.
- دلیلش چه بود؟
ارابه های جنگی را دو اسب می رانند و وقتی دو اسب را از نژادی که آن زمان به کار می رفت٬ کنار هم بگذاریم٬ فضایی معادل ۱۴۳.۵ سانتیمتر را اشغال می کند.
بدین ترتیب رومی های باستان فاصله ی ریل های قطار امروز را تعیین کرده اند٬ ریل هایی که برای مدرن ترین قطارهای سریع السیر هم به کار می رود و وقتی مهاجران اروپایی به ایلات متحده رفتند و شروع کردند به کشیدن خط آهن٬ فکر نکردند شاید بهتر باشد این فاصله را تغییر دهند و همان نسبت را رعایت کردند.
ارابه جنگی رومیان باستان دو اسبه بوده است
این موضوع بر ساخت سفینه های فضایی هم تاثیر گذاشت؛ زیرا مهندسان امریکایی میخواستند مخازن سوخت را بزرگتر بسازند، اما این مخازن در ایالت یوتا ساخته می شد و باید آن ها را با قطار به مرکز فضایی فلوریدا می رساندند ، و تونل ها گنجایش شیئی به اندازه ی بزرگ تر را نداشت ؛ در نتیجه ، مجبور شدند تسلیم نظر رومیان درباره ی فاصله ی مناسب بین دو ریل بشوند.و اینگونه فاصله بین دو اسب از نژاد رایج در زمان رومیان بر نحوه ساخت سفینه ای فضاییدر قرن ۲۰ تاثیر گذاشت.
نخستین خط اهن های ساخته شده در امریکا هم برپایه استاندارد رومیان احداث شدند



نقش اسبهای رومیان باستان بر نحوه ساخت سفینه های فضایی ناسا | اسب و سوارکاری ایران
 

.:smr:.

Registered User
تاریخ عضویت
22 آگوست 2012
نوشته‌ها
3,133
لایک‌ها
4,964
محل سکونت
tehran
ربطش به ورزش ؟
 

sokooot

Registered User
تاریخ عضویت
21 سپتامبر 2005
نوشته‌ها
341
لایک‌ها
10
سن
40
محل سکونت
جهنم
رئیس جمهور ترکمنستان به شهردار «عشق‌‏آباد» دستور داد با یک شرکت خصوصی محلی قراردادی برای ساخت یادبود اسب اصیل ترکمن که تصویر آن در آرم ملی ترکمنستان نیز درج شده‏، منعقد کند.«قربانقلی بردی محمداف» رئیس جمهور ترکمنستان پس از تأیید طرح ساخت یادبود اسب اصیل به نام «یانارداق» به شهردار عشق‏‌آباد دستور داد تا با شرکت خصوصی محلی «مرادیم» قراردادی برای ساخت و ساز یادبود اسب یانارداق که عکس آن در آرم ملی ترکمنستان نیز درج شده، منعقد کند.روزنامه «ترکمنستان بیطرف» روز چهارشنبه در گزارشی ضمن تأیید مطلب فوق تصریح کرد: عملیات ساخت و ساز یادبود «یانارداق» در مرکز شهر عشق‌‏آباد در ماه جاری میلادی آغاز و مقرر شد که شش ماه آینده به بهره‏‌برداری برسد. اسب اصیل موسوم به «یانارداق» که پوست آهو طلایی دارد در سال ۱۹۹۱ میلادی متولد شده که با توجه به تولد همزمان آن با کسب استقلال ترکمنستان، شکل این اسب که در پرچم ملی این کشور نیز حک شده‏ است.اسب مذکور در واقع جزء اصیل‌ترین اسب اصیل ترکمن از نژاد آخال تکه است که از نظر زیبایی و چابکی نظیری نداشته و در ۳۱ مسابقه در ترکمنستان ۲۶ بار مقام اول را کسب کرده ‏است. اسب ترکمن گونه‌ای از زیباترین اسب‌هایی است که در منطقه ترکمن صحرا زیست کرده و پرورش می‌یابد.رنگ آن‌ها بیشتر خاکستری رنگ و بدنی کشیده و لاغر دارند. شکم آنها بر خلاف بسیاری از نژادهای دیگر اسب‌ها، تخت و به معنی دیگر شکم آن‌ها لاغر است.اسب ترکمن دارای ویژگی‌های منحصربه‌فردی از جمله: قد ۱۴۸ تا ۱۵۵ سانتیمتر، گوش‌های بلند و متحرک، سینه فراخ و متناسب، کپل کم شیب با عرض خوب، مفاصل قوی، سم‌های محکم با زاویه مناسب، تحمل حرکات سنگین ورزشی و رنگ‌های اصلی این نژاد: کهر، نیله، کرنگ، سمند و قره کهر می‌باشد.نژادهای شناخته شده از اسب ترکمن در چهار گروه: آخال تکه، یموت، چناران (مخلوط از تلاقی اسب ترکمن و عرب) و گوگلان (منقرض گردیده) دسته بندی شده‌اند. اسب ترکمن اندامی کشیده، دمی باریک، سر و گردن زیبا دارد و برای اسب‌های با نژاد ترکمن درسال‌های گذشته ذخیره‌های ژنتیک این اسب، تقاضای جهانی یافته‌ و اسب ترکمن نزد ترکمن‌ها پیشینه‌ای طولانی و در سنن و زندگی صحرانشینی و جنگ و گریزها در گذشته داشته‌ است.جشن ملی اسب ترکمنستان که طبق معمول در آخرین یکشنبه آوریل هر سال برگزار می‌‏شود، دولت ترکمنستان برای اسب اصیل ترکمن احترام و اهمیت خاصی قائل است و آن را یکی از ارزش‌های ملی ترکمنستان برشمرده و همه ساله در آخرین یکشنبه ماه آوریل جشن باشکوهی برای گرامیداشت این نماد ملی برگزار می‌کند.اسب ترکمن گونه‌ای از زیباترین اسب‌ها با ویژگی‌های منحصر به فرد است که صادرات این اسب به خارج از کشور ترکمنستان ممنوع است.دولت ترکمنستان برای اسب اصیل ترکمن احترام و اهمیت خاصی قائل است و آن را یکی از ارزش‌های ملی ترکمنستان برشمرده و همه ساله نیز در آخرین یکشنبه ماه آوریل در این کشور جشن ملی برگزار می‌کند و تصویر اسب در آرم ملی جمهوری ترکمنستان نقش پررنگی دارد.این درحالی است که هم‌اکنون در ترکمنستان یک نهاد مخصوص امور اسب تأسیس شده و این نهاد در سطح یک وزارتخانه است و چندین مرکز جدید پرورش و سوارکاری در عشق‏‌آباد و مراکز استان‌های پنجگانه این کشور زیر نظر آن فعالیت می‏‌کنند. دولت ترکمنستان در سال‌های اخیر حدود ۱۰ مجتمع فوق مدرن اسب را با مشارکت فعال شرکت‏‌های خارجی در سراسر این کشور احداث کرد.جشن ملی آب، گندم، خربزه، جشن ملی محصول، جشن خواننده سنتی بخشی، فرش دستباف، جشن ملی اسب از جمله جشن‌های ملی ترکمنستان هستند که بعد از کسب استقلال این کشور به منظور احیا تاریخ و سنت و نیز ارتقاء سطح آموزش‌های ملی ترکمن در سراسر این کشور جشن گرفته و گرامی داشته می‏‌شوند.




ساخت یادبود اسب اصیل در ترکمنستان | اسب و سوارکاری ایران
 

arambash

Registered User
تاریخ عضویت
24 می 2013
نوشته‌ها
835
لایک‌ها
563
محل سکونت
گرم ترین شهر دنیا (کوره آجرپزی!!)
شما اگر واقعاً حامی این زبون بسته ها هستید تو ورزش خودتون ازشون بردگی نکشید لازمم نکرده اسیرشون کنیدو به تعبیر خودتون پرورش بدید !! اسب باید تو طبیعت برای خودش رمه باشه هیچی زیباتر از دیدت دویدن آزادانه اسبها نیست ولی شما عادت کردید به اسیر دیدن این حیوانات بی زبون و فکر میکنید دارید بهشون خدمت میکنید !
 

sokooot

Registered User
تاریخ عضویت
21 سپتامبر 2005
نوشته‌ها
341
لایک‌ها
10
سن
40
محل سکونت
جهنم
به گزارش روابط عمومی سازمان دامپزشکی همدان مسابقه پرش با اسب گرامیداشت روز ملی دامپزشکی جمعه ۱۲ مهرماه در باشگاه ایثار همدان برگزار شددر این مسابقات ۲۵ سوارکار از باشگاه های سوارکاری ابن سینا ، آذرخش ، شبدیز و اکباتان به رقابت پرداختند . در پایان مسابقات در رده D بالای ۱۶ سال مسعود برجیان با اسبهای لاکوئیت و آریزونا موفق شد مقام های اول و دوم را به خود اختصاص دهد و سینا جوشقانی با اسب گاندولوف نیز موفق به کسب جایگاه سوم این مسابقات به خود اختصاص داد.این مسابقه با همکاری هیئت سوارکاری استان ، اداره کل دامپزشکی ، سازمان **** دامپزشکی و شرکت گلفام الوند کبودرآهنگ برگزار شد.

http://horsenews.ir/fa/1640/گرامیداشت-روز-ملی-دامپزشکی-در-همدان/
 

sokooot

Registered User
تاریخ عضویت
21 سپتامبر 2005
نوشته‌ها
341
لایک‌ها
10
سن
40
محل سکونت
جهنم
درمان به کمک اسب، آموزش مهارت سوارکاری به افرادی است که در زمینه‌های شناختی، بدنی و عاطفی – هیجانی دچار ناتوانی هستند. کار کردن با اسب‌ها فراتر از مهارت اسب سواری، مصاحبت، مسئولیت، اعتماد، *****، مهارت‌های شغلی و آموزشی را نیز در برمی گیرد.به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر به نقل از انجمن روانشناسی ایران، درمان به کمک اسب فواید منحصر به فردی شامل آرام کردن تمایلات خشونت آمیز بیماران بستری با اختلالات روانپزشکی مزمن را دارا می‌باشد.یک پژوهش مقدماتی روی بیش از ۱۰۰ بیمار بستری که در همایش سالانه ۲۰۱۱ انجمن روانشناسی آمریکا ارائه شد، نشان داد افرادی که به طور تصادفی هر هفته تحت گروه درمانی به همراه تکالیفی مربوط به اسب قرار داشتند به طور معنی داری اتفاقات خشونت آمیز کمتری را در طول مدت ۳ ماه در مقایسه باآنهایی داشتند که تحت درمان به کمک سگ، یا تحت مراقبت‌های متعارف بودند.دکتر جفری نورنبرگ رئیس بیمارستان روانپزشکی گریستون پارک در این باره اظهار کرد :«هرکسی در گروه درمان به کمک اسب واکنشی مثبت داشت». همکار پژوهشی دکتر استیون شلیفر، پروفسور روانپزشکی در دانشکده پزشکی (UMDNJ) گزارشی داد مبنی بر اینکه، این اولین پژوهش درمان به کمک اسب است که احتمالاً می‌تواند در شرایط بیمارستانی سودمند باشد».درمان به کمک حیوانات به طور فزاینده‌ای در حال افزایش است. این درمان‌ها برای بیماران با علائمی که به طور رضایت بخشی به درمان‌های سنتی پاسخ نمی‌دهند، مؤثر است. به طور مثال درباره استرس شدید، واکنش‌های اضطرابی، ناکارآمدی­ ها در روابط بین فردی، مهارت‌های کلامی محدود، و خشونت گری تاثیر بسزایی دارد. دکتر جفری نورنبرگ و همکارش دو مسأله مهم که آنها در بیمارانشان بارها مشاهده کردند را متذکر شدند: خشونت بدون انگیزه و انزوای اجتماعی به سبب ماندن طولانی در بیمارستان.دکتر استیون شلیفر بیان کرد :«ما می‌خواستیم پی ببریم به اینکه آیا در پایان، درمان به کمک اسب می‌تواند ارزش سرمایه گذاری یک برنامه درمانی را برای بیماران داشته باشد؛ و بدیهی است که عهده دار شدن این برنامه پیچیده و پر هزینه است ».دکتر دیوید بارون مدیر اجرایی، روانپزشک ارشد دانشکده پزشکی Keck، کالیفرنیای جنوبی- لوس آنجلس، که در این پژوهش همکاری نداشته‌اند؛ بیان کرد:« که درمان به کمک حیوانات به خصوص با سگ‌ها برای مدت زمانی طولانی در جامعه منتخب سالمندان و کودکان بکار برده می ‌شده است».دکتر بارون گفت:« من گمان می‌کنم مفاهیم کلی این پژوهش منطقی و اطلاعات بدست آمده بسیار مورد توجه هستند. به هر صورت سؤالی که مطرح است: چندین مکان قابلیت دسترسی به اسب‌ها را دارند؟ احتمالاً محدودیت مکانی برای وجود تسهیلات مربوط به اسب وجود دارد».وی اشاره کرد به اینکه :« در درمان با اسب، اعضا ممکن است نیازمند به کار گروهی باشند. برای فرا گرفتن اینکه چگونه به عنوان یک تیم کار کنند، سهیم شدن در تکالیف خاص، پاداشی که بعد از شادی با اسب‌ها می‌بینند، این‌ها همگی به عنوان یک تفسیر خیلی معقول به حساب می‌آیند».چیزی که پژوهش‌هایی شبیه به این به ما می‌فهماند این است که موضوع‌های زیادی فرای دارو درمانی و روان درمان سنتی وجود دارند که می‌بایست در نظر گرفته شود.



تاثیر اسب درمانی در کاهش علایم پرخاشگری بیماران روانی | اسب و سوارکاری ایران
 

sokooot

Registered User
تاریخ عضویت
21 سپتامبر 2005
نوشته‌ها
341
لایک‌ها
10
سن
40
محل سکونت
جهنم
پس از مفاخر، اکنون نوبت چنگ‌اندازی همسایگان به دیگر میراث سرزمینمان رسیده است . ایراد کار هنگامی آشکار می‌شود که‌ گاه مؤلفه‌های قدرتمند هویتی‌ مان تاراج می‌‌رود، ولی از میان این همه ناظر حتی یک نفر هم صدایش در‌نمی‌آید.به فاصله کوتاهی از ثبت سازهای ایرانی در مجموعه میراث ناملموس جهانی به نام همسایه شمالی کشورمان و اندکی پس از تلاش برای مصادره مشاهیری همچون نظامی، این بار جست‌وجوی سران جمهوری آذربایجان برای یافتن لعبتی در تاریخ ایران زمین، به «چوگان» ختم شده است، تا ثبت این میراث باستانی در سازمان علمی فرهنگی ملل متحد، یونسکو در دستور کار ایشان قرار گیرد.چوگان ـ برگرفته از چوب+گان / چولگان به معنای منسوب به چول یا چوله که خمیده معنا می‌دهد ـ نخستین ورزش گروهی و به روایتی کهن‌ترین ورزش جهان است که تدارک برگزاری رقابت‌های آن، موجب خلق نخستین میدان رقابت ورزشی در پهنه تمدن بشری شده و حتی گفته می‌شود، ‌گاه با رقابت بین ملل (مثل رقابت ایرانیان و تورانیان) بازیگر عرصه‌های سیاسی نیز بوده، ولی اینقدر به مرور زمان گرد و غبار فراموشی روی آن را فرا گرفته که هرچند هنوز جهانیان آن را به پیشینه ایرانی‌اش می‌شناسند، جامعه ایرانی کمترین ‌شناختی نسبت به آن ندارد. بدین ترتیب گوهر خودی آن قدر مهجور می‌ماند که وقتی بیگانگان در پی سفتن آن بر‌می‌آیند، تازه درمی‌‌یابیم که چه لعبتی ‌داشته و قدرش را ندانسته‌ایم؛ درست مثل عقیق، جواهری که خاستگاه ایرانی داشته و از این بوم به جهانیان معرفی شده، ولی چون در تجارت جاده ابریشم به دست اعراب در عرصه‌های جهانی عرضه شده «آگات»، نام ایرانی آن برای بیشتر ایرانیان ناشناخته باشد و شگفت آن که خیلی‌هایمان انگشتری عقیق به دست می‌کنیم!این در حالی است که قرن‌ها پیش، راه ابریشم فرو ریخته و تجارت با محصولات دیگر سرزمین‌ها، رنگ و بوی دیگری گرفته تا در کنار رایج شدن پدیده‌های چون جعل صنایع بومی، توسعه صنعت گردشگری و گردش‌ میلیاردی منجر به تاراج میراث فرهنگی و‌ گاه بقایای ناملموس دیگر تمدن‌ها شده تا رقابتی در عرصه ثبت میراث مشترک شکل بگیرد که هیچ دورنمای خوشی ترسیم نخواهد کرد.اما نکته نغز ماجرا اینجاست که اگر در ماجرای ثبت تار ایرانی به نام همسایه شمالی کشورمان، بتوان به سردمداران آذربایجان به نوعی حق داد ـ که هرچند مدعی مالکیت سازی با نام پارسی هستند، ولی نوعی از این ساز ‌که به نام تار آذری معروف است، بسیار عزیز می‌شمارند، ولی در رابطه با ورزش چوگان، اگر سهم هندی‌ها در آموزش این ورزش استراتژیک به استعمارگران خود‌ و نقش انگلیسی‌ها در شناساندن این ورزش به جهانیان را نادیده گرفته و فراموش کنیم که تا حرف از خم و قوس در شعر شعرای گرانسنگ این زادبوم بوده، «چوگان» بار معنایی کلام را به دوش کشیده و معنای تمام و کمالی را به ذهن مخاطب رسانده، حتی سهم کوچکی از این ورزش باستانی نصیب قفقازی‌های دور‌مانده از موطن اصلی خود نخواهد شد.
میدان نقش جهان اصفهان در دهه‌های نخست پس از ساخت و شاید بیشتر‌، احتمالا زیباترین میدان چوگان جهان بوده است؛ اما یادآوری این پیشینه از این روی جالب توجه‌تر می‌نماید که وضعیت کنونی این میدان، آینه تمام‌نمای وضعیت چوگان در کشورمان به شمار می‌آید.بدین ترتیب هرچند در حکایت تار، برخی دوستان داخلی حق را به جمهوری آذربایجان می‌داده و تنها خطای انجام گرفته را لحاظ نشدن نام کشورمان در این پروسه ثبت جهانی می‌دانستند و حتی در ماجرای پارسی‌زدایی از مقبره حکیم نظامی، برخی به گنجه‌ای بودن این شاعر ایرانی اشاره کرده و بی‌توجه به رویکرد دشمنانه همسایه شمالی کشورمان، ارج نهادن ایشان به مقام این حکیم را ارجح بر عنوان کردن هویت وی می‌دانند، در ماجرای درخواست رسمی جمهوری آذربایجان به یونسکو برای ثبت چوگان، نمی‌توان هیچ توجیهی‌ مگر کوتاهی مسئولان داخلی یافت .به عبارت بهتر، ارتباط آذربایجان با چوگان تا آن اندازه دور از واقعیت است که در سایه پیگیری آن می‌توان ثابت کرد، خط سردمداران جمهوری آذربایجان از ثبت انحصاری تار یا ایرانیت‌زدایی از مقبره نظامی، صرفا بر پایه ‌دشمنی ایشان بوده و بر مبنای جعل تاریخ بنیان گذارده شده تا شاید در این رهگذار، گردشگری آنان به مانند همسایه آسیایی ـ اروپایی‌شان‌ رونق بگیرد.توجه به این گزاره، تهدید به وجود آمده درباره ثبت جهانی چوگان را به فرصتی بی‌نظیر تبدیل خواهد کرد که می‌توان در سایه آن به دستاوردهای بسیاری دست یافت و نه تنها دست این دشمن کوچک را از مصادره چوگان کوتاه کرد، بلکه تاراج دیگر میراث ‌تاریخی‌مان به دست ایشان را وارد فاز حقوقی کرده و آنچنان ضرب شصتی به ایشان نشان داد که دیگرانی هم که می‌خواهند به تاریخ و فرهنگ ما دست دراز کنند، نگران پیامد‌ کار خود باشند.اما این مهم هنگامی دست یافتنی خواهد شد که پیگیری تاراج میراث گرانبهای‌ پیشینیانمان از جایی آغاز شود؛ به عبارت بهتر، زمانی که دست درازی بیگانگان به بازماندگان این آب و خاک به مسئولی برخورده و یا حتی برخورنده بودن این دست کارها، منجر به شکل‌گیری واکنش مردمی شده و در ادامه مسئولان را مجبور به پیگیری درخواست‌هایشان کند؛ اقداماتی از جنس حراست از جزایر ایرانی خلیج فارس نه از جنس تعللی که پس از جعل نام خلیج فارس بروز کرد و تبعات آن هنوز ادامه دارد.

چوگان در آستانه دزدیده شدن! | اسب و سوارکاری ایران
 

miladdn

Registered User
تاریخ عضویت
8 می 2013
نوشته‌ها
4,636
لایک‌ها
1,629
محل سکونت
dezful
هر چیزیو سفت نگیرن خارجی ها میچاپن:hmm:
 

tiamor

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
12 آپریل 2013
نوشته‌ها
95
لایک‌ها
63
انگلیسیهای دزد کثیف
اونها فوتبال رو هم از هندیهای بدبخت یادگرفتن و به اسم خودشون ثبت کردن
 

Mehdiwol

Registered User
تاریخ عضویت
3 اکتبر 2012
نوشته‌ها
4,051
لایک‌ها
20,249
محل سکونت
Old Trafford
انگلیسیهای دزد کثیف
اونها فوتبال رو هم از هندیهای بدبخت یادگرفتن و به اسم خودشون ثبت کردن

هندی های گاو پرست و بو گندو هنوز تکاملشون از میمون به انسان پایان نگرفته که بخوان در مورد فوتبال ادعایی داشتن باشن
قدمت فوتبال به قرن ها پیش از میلاد به چین بر می گرده که به تدریج در یونان و روم هم گسترش یافت و با اشغال انگلیس توسط رومی ها در حدود 2 هزار سال قبل فوتبال وارد این کشور شد
حدود 900 سال پیش نوع مدرن تری از فوتبال در انگلیس برگزار می شد که پادشاهان هنری دوم و هنری چهارم انگلستان فوتبال رو ممنوع کردن
در اواسط دهه ی 18 میلادی انگلیسی ها بطور رسمی فوتبال مدرن رو پایه گذاری کردن قدیمی ترین تیم ملی جهان و قدیمی ترین تیمهای باشگاهی جهان هم برای انگلیسه
 

mostafa_1366

Registered User
تاریخ عضویت
25 فوریه 2012
نوشته‌ها
1,458
لایک‌ها
3,680
محل سکونت
DEZ
باز حرف انگلیس شد سرو کله این یون لیس انگلیسیا پیدا شد.هر جا حرفی در باره انگلیس زده بشه آقا پیداش میشه و تمام قد ازشون دفاع میکنه.خدایی من اگه جای وزارت خارجه انگلیس بودم حتما استخدامش میکردم.
 
Last edited:
بالا