اموزش رانندگی حرفه ای توسط حامد سام

شروع موضوع توسط hamedsullivan ‏25 سپتامبر 2006 در انجمن خودرو و رانندگی

?

.......

  1. ...

    17 رای
    85.0%
  2. ...

    6 رای
    30.0%
فعال بودن نظرسنجی چندگانه
  1. hamedsullivan

    hamedsullivan مدیر بازنشسته

    تاریخ عضویت:
    ‏16 دسامبر 2005
    نوشته ها:
    6,655
    تشکر شده:
    97
    محل سکونت:
    on the road
    سلام ,

    از اسم تاپیک مشخصه که برنامه چیه !

    احساس کردم تو این بخش جای این تاپیک خالیه امیدوارم مفید واقع بشه.

    چون بحث خیلی زیاده , ابتدا دوستان در هر موردی که سوال دارن , بپرسن بنده در حد سواد پاسخ میدم , از دوستان هم کسی اطلاعات فنی داره کمک کنه.

    فقط خواهش میکنم تاپیک رو منحرف نکنید.

    [​IMG]

    [​IMG]

    یا علی.



    رانندگی , رانندگی حرفه ای , پیست , ریس , رالی , race , driving , pro driving , driving pro , اموزش , اموزش رانندگی , اموزش رانندگی حرفه ای , ریس لاین , ریسینگ لاین , کارتینگ , Karting
     

    فایل های ضمیمه:

    • My-certi.jpg
      My-certi.jpg
      اندازه فایل:
      42.7 KB
      نمایش ها:
      1,568
    Last edited: ‏18 سپتامبر 2008
    Tactical Gear و gsmir از این نوشته تشکر کرده اند.
  2. hamedsullivan

    hamedsullivan مدیر بازنشسته

    تاریخ عضویت:
    ‏16 دسامبر 2005
    نوشته ها:
    6,655
    تشکر شده:
    97
    محل سکونت:
    on the road
    power shift:در این تکنیک بر خلاف حالت عادی که گاز رو رها کرده , کلاچ میگیریم و بعد دنده رو تعویض می کنیم ,

    بدون اینکه پا رو از روی پدال گاز برداریم , کلاچ گرفته و به سرعت دنده رو تعویض میکنیم و پا رو از روی کلاچ بر می داریم

    این تکنیک باعث میشه که در هنگام تعویض دنده , دور موتور افت نکنه.

    البته در مواقع ضروری از این تکنیک استفاده میشه چون به سیستم کلاچ و موتور فشار میاره.


    رانندگی , رانندگی حرفه ای , پیست , ریس , رالی , race , driving , pro driving , driving pro , اموزش , اموزش رانندگی , اموزش رانندگی حرفه ای , ریس لاین , ریسینگ لاین , کارتینگ , Karting
     
    Last edited: ‏19 مارس 2011
    Tactical Gear, AslanSalarkia, l0w و 4 کاربر دیگر از این نوشته تشکر کرده اند.
  3. alireza_juve

    alireza_juve کاربر تازه وارد

    تاریخ عضویت:
    ‏24 مارس 2006
    نوشته ها:
    1,041
    تشکر شده:
    1
    محل سکونت:
    Teh
    با تشکر از حامد عزیز .. تاپیک بسیار خوبیه به نظرم ..

    پ.ن : ادیتد!
     
    Ali-Ahmari از این نوشته تشکر کرده است.
  4. seymour

    seymour مدیر بازنشسته

    تاریخ عضویت:
    ‏3 آگوست 2005
    نوشته ها:
    6,204
    تشکر شده:
    48
    محل سکونت:
    Tehran
    مرسی حامد جان ... ادامه پلیز ... [​IMG]
     
    Ali-Ahmari از این نوشته تشکر کرده است.
  5. hamedsullivan

    hamedsullivan مدیر بازنشسته

    تاریخ عضویت:
    ‏16 دسامبر 2005
    نوشته ها:
    6,655
    تشکر شده:
    97
    محل سکونت:
    on the road
    اقایون !! اسممو تو ماهنامه ی عصر نوین اتومبیل زدن !! ذوق زده شدم
     
    gilabad, only_flight, تهرانی و 1 کاربر دیگر از این نوشته تشکر کرده اند.
  6. hamedsullivan

    hamedsullivan مدیر بازنشسته

    تاریخ عضویت:
    ‏16 دسامبر 2005
    نوشته ها:
    6,655
    تشکر شده:
    97
    محل سکونت:
    on the road
    نیم کلاچ:در مواقع خاص , پیش میاد که احتیاج دارید دور موتور رو سریع بالا ببرید

    ولی در شرایطی نباشید که بشه معکوس داد, در این حالت بدون اینکه پا رو از رو گاز بردارید در یک لحظه , نیم کلاچ میکنید,

    و دور موتور 500 تا بالا میره و ماشین شتاب میگیره (تو سبقت ها به درد میخوره )


    این حرکت به دسته موتورها و سیستم کلاچ , فشار میاره , پس در مواقع ضروری استفاده کنید
     
    Tactical Gear, AslanSalarkia, Ali-Ahmari و 1 کاربر دیگر از این نوشته تشکر کرده اند.
  7. seymour

    seymour مدیر بازنشسته

    تاریخ عضویت:
    ‏3 آگوست 2005
    نوشته ها:
    6,204
    تشکر شده:
    48
    محل سکونت:
    Tehran
    حامد جان ، چه مطلبی بود حالا ؟ ..... [​IMG]
     
    Ali-Ahmari از این نوشته تشکر کرده است.
  8. mehdidj

    mehdidj Registered User

    تاریخ عضویت:
    ‏4 ژوئن 2006
    نوشته ها:
    1,164
    تشکر شده:
    2
    محل سکونت:
    Iran
    حامد جان تا اینجاش که عالی بود ادامه بده که پایه تم;)
     
    Ali-Ahmari از این نوشته تشکر کرده است.
  9. hamedsullivan

    hamedsullivan مدیر بازنشسته

    تاریخ عضویت:
    ‏16 دسامبر 2005
    نوشته ها:
    6,655
    تشکر شده:
    97
    محل سکونت:
    on the road
    راجع به رالی که شرکت کرده بودم.
     
    Ali-Ahmari از این نوشته تشکر کرده است.
  10. hamedsullivan

    hamedsullivan مدیر بازنشسته

    تاریخ عضویت:
    ‏16 دسامبر 2005
    نوشته ها:
    6,655
    تشکر شده:
    97
    محل سکونت:
    on the road
    فکر کنم اگه یواش یواش بریم جلو بهتر باشه.

    به هر حال ممنونم.
     
    Ali-Ahmari از این نوشته تشکر کرده است.
  11. seymour

    seymour مدیر بازنشسته

    تاریخ عضویت:
    ‏3 آگوست 2005
    نوشته ها:
    6,204
    تشکر شده:
    48
    محل سکونت:
    Tehran
    بعله ... بهتره سرعت رو کم کنیم ، الانم که شبه و جاده تاریکه (شوخی ) [​IMG]


    ولی گذشته از شوخی ، هر روز یه دونه از اینا رو بگو تا بریم خودمون بصورت عملی امتحان کنیم ... [​IMG]
     
    Ali-Ahmari از این نوشته تشکر کرده است.
  12. athar

    athar Registered User

    تاریخ عضویت:
    ‏14 سپتامبر 2004
    نوشته ها:
    969
    تشکر شده:
    4
    محل سکونت:
    In the waves
    توی بلک مایس یه تاپیک باز کرده بودم به نام "تکنیکهای فوق رانندگی" و اونجا یه سری مقاله نوشته بودم. اگه کسی اونجا میره بی زحمت تاپیک رو به همین نامی که گفتم سرچ کنه و مطالبش رو اینجا قرار بده. تعداد مقاله هایی که نوشته بودم زیاد بود و فکر کنم حتما به دردتون میخوره.
    راستی حامد جان پاورشیفت حتما باید توی مواقع ضروری استفاده بشه؟ چون توی پیست که همیشه دنده رو به همین روش عوض میکنن و میشه گفت یکی از اصول هست!
     
    Ali-Ahmari از این نوشته تشکر کرده است.
  13. hamedsullivan

    hamedsullivan مدیر بازنشسته

    تاریخ عضویت:
    ‏16 دسامبر 2005
    نوشته ها:
    6,655
    تشکر شده:
    97
    محل سکونت:
    on the road
    اطهر جان , در مسابقه مشکلی نداره , چون باید اول شی و ماشین برای این کار هم اماده هست ولی اگه کسی بخواد تو

    خیابون و با ماشین معمولی زیاد این کار رو انجام بده فشار زیادی به موتور و کلاچ میاد (مرسی از توجهت)
     
    Ali-Ahmari از این نوشته تشکر کرده است.
  14. hamedsullivan

    hamedsullivan مدیر بازنشسته

    تاریخ عضویت:
    ‏16 دسامبر 2005
    نوشته ها:
    6,655
    تشکر شده:
    97
    محل سکونت:
    on the road
    در مورد مقاله ها هم مشکلی نیست , فقط کم کم باشه که یهو همه چی قاطی نشه و دوستان هم بتونن استقاده کنن.
     
    Ali-Ahmari از این نوشته تشکر کرده است.
  15. hadipro

    hadipro Registered User

    تاریخ عضویت:
    ‏20 آگوست 2005
    نوشته ها:
    1,584
    تشکر شده:
    2
    محل سکونت:
    tehran
    ممنون حامد جان خيلي عاليه.تنكس!
    ولي اين حركتها كه همش به ماشين فشار مياره پس ماها نميتونيم استفاده كنيم.:(
    لطفا دور زدن با دستي رو هم آموزش بده.مثلا با سرعت زياد ميخواهيم بپيچيم تو كوچه فرعي.:f34r:
    كمي هم در مورد تيك آف توضيح بده.:happy:
     
    Ali-Ahmari از این نوشته تشکر کرده است.
  16. mehdidj

    mehdidj Registered User

    تاریخ عضویت:
    ‏4 ژوئن 2006
    نوشته ها:
    1,164
    تشکر شده:
    2
    محل سکونت:
    Iran
    دور زدن با سرعت حداکثر سر پیچ ها رو هم بگو (بدون انحراف ماشین)
     
  17. seymour

    seymour مدیر بازنشسته

    تاریخ عضویت:
    ‏3 آگوست 2005
    نوشته ها:
    6,204
    تشکر شده:
    48
    محل سکونت:
    Tehran
    حالا تلفات ندیم ، خوبه !!! [​IMG]


    ولی واسه من هم جالب شد ... این پیچ زدن رو توضیح بده ...
     
  18. hamedsullivan

    hamedsullivan مدیر بازنشسته

    تاریخ عضویت:
    ‏16 دسامبر 2005
    نوشته ها:
    6,655
    تشکر شده:
    97
    محل سکونت:
    on the road
    نه اونقدر که اصلا نشه استفاده کرد , من شاید روزی چند بار با ماشین خودم این کارها رو انجام میدم .

    دور زدن با دستی: اول به این نکته اشاره کنم که باید ماشین شما برای این کار توانایی لازم رو داشته باشه

    دوم, سعی کنید این کار رو در پیست انجام بدید یا در جای خیلی خلوت

    پیچیدن داخل کوچه , خیلی کلی میشه , من حالت 90 درجه رو در نظر میگیرم

    اولین چیزی که باید بدونید توانایی ماشینتون هستش که چه قدرتی داره , برای پیچیدن داخل کوچه:

    باید از یک نوع دریفت(بعدا دقیق توضیح میدم)
    استفاده کنید.

    قبل از رسیدن به کوچه باید سرعت رو به اندازه ی توان ماشین تنظیم کنید , دست راست روی دستی و تکمه ی (دکمه)

    دستی هم داخل باشه , دستی رو در یه لحظه بالا میکشید( قبل از رسیدن به کوچه) و فرمون رو نیم دور میچر خونید و دقیقا قبل از رسیدن به ورودی کوچه , صافش میکنید( به خاطر اینرسی, ماشین یه کم سر میخوره به پهلو)

    و دستی رو میخوابونید و پدال گاز رو تا اخر فشار میدید , تا ماشین از پهلو سر بخوره و وارد کوچه بشه.

    در مواقعی که ماشین بیش از حد میچرخه , میتونید از قفل معکوس
    استفاده کنید.

    قفل معکوس: یا همون , فرمون مخالف, یعنی اگر ماشینتون به طرف خارج پیچ چرخید ,

    یعنی عقب ماشین سر خورد( که به این سر خوردن , اور استیر ,over steer هم میگن)

    باید فرمون رو به همون اندازه که سر خوردید در یک لحظه به سمت خارج پیچ(عکس مسیر حرکت) داده و برگردونید( با تمرین میاد دستتون)


    در مورد تیک اف هم , متوجه ی منظورتون نشدم ! یعنی توضیح بدم که چطور تیک اف کنید یا نکنید؟؟!!!!
     
    amirhossain1995, AslanSalarkia و gsmir از این نوشته تشکر کرده اند.
  19. hamedsullivan

    hamedsullivan مدیر بازنشسته

    تاریخ عضویت:
    ‏16 دسامبر 2005
    نوشته ها:
    6,655
    تشکر شده:
    97
    محل سکونت:
    on the road
    خب , من اول باید ریسینگ لاین racing line رو توضیح بدم.

    ولی میتونید اینجا کاملا ریسینگ لاین رو متوجه بشین.

    ریسینگ لاین : به خطی در پیست گفته میشه که شما با کمترین حرکت فرمون و بالا ترین سرعت بتونید از روش حرکت کرده و پیچ رو پشت سر بذارید.

    خوب در مورد پیچیدن با سرعت بالا: اولین نکته ی مهم اینه که از روی ریسینگ لاین حرکت کنید و با فرمون زیاد بازی نکنید.



    تکنیک left foot braking یا ترمز با پای چپ:تقاضا میکنم تو خیابون این کار رو نکنید.

    خب! ما حالت عادی همیشه ترمز رو با پای راست فشار میدیم , حالا میخوایم بعضی از مواقع این کار رو با پای چپ انجام بدیم.

    اگه شما با پای چپ ترمز رو فشار بدید 100% ماشین کله میکنه و خطرناکه , چون پای چپ به هوای کلاچ, ترمز رو محکم فشار میده در واقع ترمز ,قفل میشه.

    پس ابتدا تمرین کنید که بتونید مثل پای راست , با چپ ترمز کنید به هر اندازه که لازمه.

    بهترین حالت برای پیچیدن در سرعتهای بالا تو پیچ اینه که هیچ نیرویی به چرخها وارد نشه که بیشترین چسبندگی رو داشته باشن,

    وقتی شما با سرعتی بالاتر از حد (لیمیت) ماشینتون وارد پیچ شدین , بدون اینکه پا رو از روی گاز بردارید, با پای چپ,

    به همون میزان که گاز میدید ترمز میکنید (نه بیشتر و نه کمتر) نه اینکه هر دو رو تا ته فشار بدید , تا حدی که سرعت اولیه ی ورود به پیچ حفظ بشه, در این حالت نیروی گاز و ترمز همدیگر رو خنثی میکنن

    (دو نیرو در خلاف جهت هم) و لاستیک ها حالت خلاص پیدا کرده(بدون اینکه سرعت کم بشه) , چسبندگیشون به اسفالت بیشتر

    میشه و شما با سرعت بیشتری پیچ رو میپیچید.
    اگه مسلط نباشید , رو پیچ ماشینتون میچرخه (Spin اسپین میشین)

    این کار هم به سیستم ترمز و پلوس ها فشار میاره پس فقط در مواقع ضروری...
     
    bahram_warrior و gsmir از این نوشته تشکر کرده اند.
  20. hamedsullivan

    hamedsullivan مدیر بازنشسته

    تاریخ عضویت:
    ‏16 دسامبر 2005
    نوشته ها:
    6,655
    تشکر شده:
    97
    محل سکونت:
    on the road
    تمنا میکنم اینا رو فقط تو پیست تمرین کنید