• پایان فعالیت بخشهای انجمن: امکان ایجاد موضوع یا نوشته جدید برای عموم کاربران غیرفعال شده است

ايران - جام جهاني 2006

hwt

مدیر بازنشسته
تاریخ عضویت
11 آگوست 2004
نوشته‌ها
15,954
لایک‌ها
2,415
سلام .
اينم يه تاپيك به منظور جدا سازي ليگ از تيم ملي :D
اميدوارم بتونيم باختا و بردهاي ايران رو در اين تاپيك تحليل كنيم و خودمونو تخليه كنيم :rolleyes: :blink: :D
 

El Che

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
13 فوریه 2005
نوشته‌ها
43
لایک‌ها
20
گل گفتي آي گل گفتي ............ غنچه بودي شكفتي
 

daftarekhaterat

کاربر قدیمی پرشین تولز
کاربر قدیمی پرشین تولز
تاریخ عضویت
2 جولای 2003
نوشته‌ها
4,989
لایک‌ها
58
سن
41
محل سکونت
در قلب پاك او
گروه فوتبال خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، با هماهنگي آقاي تشيما، رييس روابط عمومي اتحاديه فوتبال ژاپن JFA گفت‌وگويي اختصاصي را با «سايورو كاوابوچي»، رييس اتحاديه و مرد نخست فوتبال اين كشور ترتيب داد. كاوابوچي كه تا چند روز آينده به تهران سفر مي‌كند درباره‌ي فوتبال برنامه‌ريزي شده و ماشيني ژاپن سخن گفت كه در زير گفت‌وگوي وي آمده است.

ايسنا: آقاي كاوابوچي، لطفا شالوده كلي و فعاليت‌هاي اتحاديه فوتبال ژاپن JFA را شرح دهيد.

- اتحاديه فوتبال ژاپن 1921 تاسيس شد و تاريخي هشتاد و چهار ساله دارد. امروز بيش از يك ميليون بازيكن و يكصد نفر مربي و داور عضو JFA هستند و اين آمار رو به پيشرفت است. اتحاديه فوتبال چهل و هفت اتحاديه زير مجموعه خود دارد. مركز فرماندهي JFA در توكيو است و مركز فني ما (دهكده‌ي J) در مركز فوكوشيما است.

ايسنا: تفاوت فوتبال در شرق و غرب قاره‌ي آسيا را از نقطه نظر برنامه‌ريزي، سرمايه‌گذاري و ليگ باشگاهي چگونه ارزيابي مي‌كنيد؟

- عربستان از غرب، ژاپن، جمهوري كره و چين از شرق، نمايندگان آسيا در رقابت‌هاي جام جهاني 2002 بودند. در تاريخ جام ملت‌هاي آسيا، ژاپن دو بار ـ 2000 و 2004 جام قهرماني را بالاي سر برده است. با توجه به اين ركورد و پيشينه‌ به نظر مي‌رسد شرق آسيا به غرب آن چيره شده است و نسبت به آن برتري دارد. اگرچه، ايران يكي از برترين تيم‌هاي قاره است.

ايسنا: تا چه اندازه ليگ حرفه‌يي ژاپن در پيشرفت تيم ملي اين كشور نقش داشته است.

- ليگ حرفه‌اي فوتبال ژاپن؛ جي ليگ (J . League) است كه از هجده تيم در دسته‌ي يك و دوازده تيم در دسته 2 تشكيل شده است و اين ليگ در ماه مارس (همين ماه) شروع مي‌شود و نوامبر به پايان مي‌رسد. تيم ملي ژاپن از بهترين‌هاي J . League انتخاب مي‌شود. J . League نقش بسيار مهم و حياتي در پيشرفت بازيكنان دارد.

ايسنا: برنامه‌هاي JFA براي رساندن تيم ملي به مرحله‌ي نهايي جام جهاني 2006 و پس از آن چيست؟

- ما از تمام توانمان استفاده مي‌كنيم تا ژاپن به جام جهاني 2006 آلمان برسد تا قدرت رقابتمان را به تيم‌هايي كه در آسيا هستند و براي اين هدف مبارزه مي‌كنند را به رخ بكشيم. ما براي رسيدن به معيارهاي بالاتر در جهان بلند پروازيم.

ايسنا: كيفيت و پيشينه‌ي فوتبال ايران را بويژه از ديدگاه مكتب شرق قاره‌ي آسيا چگونه مي‌بينيد؟

- ژاپن و جمهوري اسلامي ايران بارها با يكديگر در تورنمنت‌هاي بزرگ بازي كرده‌اند. ايران حريف قدرتمند بزرگي براي ژاپن است.

ايسنا: تا چه اندازه مشكل پيوستن ستارگان اروپايي ژاپن به تيم ملي حل شده است؟

- قانون رها كردن بازيكنان از معيارهاي اروپايي پيروي مي‌كند، بنابراين براي ما همرنگ شدن با اين قانون دشوار است چرا كه بين ژاپن و قاره‌ي اروپا فاصله‌ي زيادي است.

ايسنا: عملكرد تيم ملي ژاپن را بويژه پس از رقابت‌هاي جام جهاني 2002 و در دوران زيكو چگونه ارزيابي مي‌كنيد؟ گروه برانكو ايوانكوويچ در اين مدت چگونه بوده است؟

- با توجه به قهرماني ژاپن در جام ملت‌هاي آسياي 2004، تيم ملي پس از آمدن زيكو بسيار قدرتمندتر و با انگيزه‌تر شده است. ايوانكوويچ هم تيم ملي ايران را تاكنون به خوبي رهبري كرده است.

ايسنا: چه زماني نماينده‌اي از قاره‌ي آسيا براي قهرماني در جام جهاني آماده مي‌شود، آيا قهرمان آسيايي جهان از مكتب شرق خواهد بود يا غرب؟

- پيش بيني مي‌كنم تا سال 2030 نماينده‌اي از آسيا در جام جهاني قهرمان شود. آن زمان آسيا بار ديگر ميزبان جام جهاني خواهد بود. فكر مي‌كنم ابر قدرت‌هاي آسيا مانند ژاپن يا كره بار ديگر ميزبان باشند و قهرمان شوند.

ايسنا: آيا ممكن است بحرين و كره‌ي شمالي با راهيابي به رقابت‌هاي جام جهاني 2006 آلمان، ايران و ژاپن را شوكه كنند؟

- بله! ممكن است. هرگز نمي‌توانيد پيش بيني كنيد چه اتفاقي در فوتبال رخ مي‌دهد.

ايسنا: آيا ژاپن مانند ديدار برابر كره‌ي شمالي مقابل ايران بازي مي‌كند!

- پيش بيني مي‌كنم نبرد مشابهي را تجربه كنيم. شايد ژاپن آرايش ديدار برابر كره‌ي شمالي را داشته باشد.

ايسنا: آيا به ايران سفر مي‌كنيد؟

- بله.

ايسنا: نتيجه را چه پيش بيني مي‌كنيد.

- تساوي
 

hwt

مدیر بازنشسته
تاریخ عضویت
11 آگوست 2004
نوشته‌ها
15,954
لایک‌ها
2,415
برانكو ايوانكوويچ پس از سفري يك هفته‌اي به آلمان بامداد امروز به كشور بازگشت.
سرمربي تيم ملي كشورمان كه براي ارزيابي از وضعيت لژيونرهاي شاغل در بوندس‌ليگا آلمان و گفت‌وگو با آنها به اين كشور سفر كرده بود، صبح امروز وارد ايران شد.
سرمربي تيم ملي كشورمان پس از بازگشت از آلمان گفت: در مدت حضورم در اين كشور با وضعيت بازيكنان لژيونر تيم ملي آشنا شدم و با آنها درباره‌ي شرايط اضافه شدنشان به تيم ملي گفت‌وگو كردم.
برانكو ايوانكوويچ اظهار كرد: در جلسات مستقيمي كه با بازيكنان لژيونر شاغل در بوندس‌ليگا داشتم آنها را با برنامه‌ي پيش روي خود قبل از ديدار برابر ژاپن آشنا كردم.
وي درباره‌ي زمان اضافه شدن لژيونرها به تيم ملي گفت: ما ملزم به اجراي قوانين و مقرارت فيفا هستيم و بنابراين مي‌توانيم آنها را تنها چند روز پيش از ديدار رسمي در اختيار داشته باشيم. اما من اميدوارم كه بتوانيم آنها را مدت بيشتري در اختيار بگيريم چرا كه پيروزي در ديدار برابر ژاپن كليد صعود ما به جام جهاني خواهد بود.
برانكو درباره‌ي وضعيت رحمان رضايي اظهار داشت:

با خود رحمان صحبت كردم اما نتوانستم به دليل مشكلات ارتباطي به صورت مستقيم با او جلسه داشته باشم اما به طور حتم ظرف يك ماه آينده و زماني كه مسينا با فيورنتينا ديدار خواهد داشت به ايتاليا مي‌روم و وضعيت رحمان را جويا مي‌شوم.
وي درباره‌ي وضعيت ساير لژيونرهاي شاغل در ليگ امارات و قطر گفت: به طور قطع ظرف دو روز آينده وضعيت آنها را ارزيابي خواهم كرد.
برانكو زمان شروع اردوي تيم ملي پيش از ديدار برابر ژاپن را 23 اسفند اعلام كرد و افزود: يك روز پيش از اين زمان اسامي بازيكنان دعوت شده به اردوي تيم ملي را اعلام خواهيم كرد و درباره‌ي انجام يك ديدار دوستانه‌ي سبك نيز پيش از ديدار با ژاپن جلسه‌اي خواهيم داشت و در اين باره تصميم‌گيري خواهيم كرد.
گفتني است، وحيد هاشميان، مهدوي كيا، فريدون زندي و محرم نويدكيا روز دوم فروردين سال 84 به اردوي تيم ملي ملحق خواهند شد.
 

hwt

مدیر بازنشسته
تاریخ عضویت
11 آگوست 2004
نوشته‌ها
15,954
لایک‌ها
2,415
فريدون زندى بازيکن تيم ملى فوتبال ايران و"اف .ث . کايزرسلاترن " آلمان پيرامون نقش خود براى بازى برابر تيم فوتبال ژاپن گفت : من تمايل دارم که خواه ناخواه در خط ميانى بازى کنم اما دربازى برابر ژاپن بايد موقعيت خود را از نظر تاکتيک بازى در اين بخش بهتر کنم و توانائي هاى تهاجمى خود را نيز بيش از پيش به کار گيرم . وىپيرامون نتيجه ديدار ايران و ژاپن در۵ فروردين گفت : اين بازى، يک مسابقه با ارزش و پيروزى در آن نيز براى راهيابى به جام جهانى۲۰۰۶ بسيار مهم است . زندى درعين حال افزود : اما اگر ايران بر تيم ژاپن پيروز نشود، بازهم شانس کافى را دارد. زندى در پاسخ به انتقاد رسانه هاى ايرانى نسبت به على دايى که از سرعت کافى در بازي هاى کنونى برخوردار نيست ، گفت : هر بازيکنى بايد مسووليت پذير باشد و دايئى بازيکنى است که خوب گل مي زند و من فکر نمي کنم که اعضاى تيم ، ديدگاه منفى در رابطه با او داشته باشند.

اين بازيکن ايرانى الاصل باشگاه کايزرسلاترن آلمان پيرامون اولين حضور خود در ترکيب تيم ملى فوتبال ايران در بازى مقابل بحرين گفت : بچه هاى تيم ملى ايران از من با گرمى ويژه اى استقبال کردند و بسيارى از بازيکنان نيز مستقيما با من ارتباط برقرار کرده و پيرامون بازى با بحرين با يکديگر تبادل نظر کرديم . زندى۲۴ ساله که در آلمان از وى به عنوان يک گلزن ماهر ياد مي شود، با بيان اينکه مهدوى کيا و هاشميان در جذب و همکارى من به تيم ملى ايران دخالت موثرى داشته اند، افزود : من براى حضور در بازى برابر بحرين از طريق فرانکفورت با مهدى مهدوى کيا و وحيد هاشميان بازيکنان ايرانى تيم هاى هامبورگ و بايرن مونيخ به ايران پرواز کردم . زندى همچنين با مقايسه نحوه بازى وتمرين هاى فوتبال در آلمان و ايران اظهار داشت : در اين زمينه تفاوت هايى در اين دو کشور وجود دارد. در آلمان دو روز قبل از بازى بايد تمام مدت صرفا بر روى مسابقه متمرکز شد اما در ايران اينگونه نيست و شرايط آرام تر و نرم تر پيش مي رود و اين شرايط با روحيه من سازگارتر است . زندى که مادر آلمانى و پدر ايرانى دارد، با اشاره به دوره اخير نيمکت نشينى خود درتيم کايزرسلاترن پيرامون تداوم حضورش در ترکيب اصلى اين تيم گفت : من روز يکشنبه از ابتدا در بازى برابر تيم "هرتا برلين " حضور خواهم داشت زيرا بايد مجددا توانايىهاى خود را به نمايش بگذارم . زندى در پايان پيرامون شانس قهرمانى تيم آلمان در جام جهانى فوتبال ۲۰۰۶ ميلادى نيز اظهار داشت : اين جام در خانه آلمان برگزار مي شود و اين تيم از امکانات خوبى برخوردار است اما از آنجا که تيم آلمان تا آن زمان صرفا در مسابقات دوستانه شرکت مي کند، نمي توان توانائى اين تيم رابراى حضور درجام جهانى۲۰۰۶ دقيق ارزيابى کرد.
 

hwt

مدیر بازنشسته
تاریخ عضویت
11 آگوست 2004
نوشته‌ها
15,954
لایک‌ها
2,415
روزنامه يوميورى شيمبون ژاپن در ويژه نامه تعطيلات آخر هفته خود يك صفحه را به بازى تيم هاى ملى ايران و ژاپن اختصاص داده است. در اين صفحه يك يادداشت فنى در مورد تيم ايران به قلم تاتسونو كوبه كارشناس فوتبال چاپ شده است. در اين مطلب نكات جالبى در مورد تيم ايران آمده است از جمله: «... تصور عمومى اين است كه ايران با توجه به حضور بازيكنان بلند قد و سرزنى مثل على دايى و وحيد هاشميان فوتبال را به شيوه سانتر از كناره ها و با ضربات سر به ثمر مى رساند اما ايران در اكثر لحظات بازى زيرنظر برانكو ايوانكوويچ فوتبال را روى زمين بازى مى كند ومهاجمان اين تيم سعى مى كنند با استفاده از توانايى هاى فردى و ايجاد حركات تركيبى به گل برسند ...

مدافعان كنارى ايران معمولاً بازيكنانى هستند كه حضور در حمله را بيشتر از دفاع دوست دارند. اين مسأله باعث مى شود كه پوشش فضاى پشت سر آنها مشكل باشد. اين مسأله در چين باعث درگيرى بين رحمان رضايى و على بداوى شد...»
در اين مطلب بخشى نيز به مصاحبه با يوجى ناكازاوا بهترين مدافع ژاپن و بازيكن برگزيده اين كشور در سال ۲۰۰۴ اختصاص دارد. در اين مصاحبه ناكازاوا در مورد تيم ايران گفته: «ايران يكى از بهترين تيم هاى آسياست. آنها موفق شده اند افتخارات زيادى در سطح قاره به دست بياورند و حتى در سطح جهانى. آنها فعلاً در اوج هم هستند...»
همه بازيكنان ژاپن براى بازى در تهران روزشمارى مى كنند. ناكازاوا در مورد نقاط قوت و ضعف ايران گفته: «ايران در حال حاضر گروهى از بهترين مهاجمان آسيا را دارد. على دايى بهترين گلزن جهان در سطح ملى است و بازيكنى است كه تجربه بسيار زيادى دارد. آنها همچنين بازيكنان ديگرى مثل هاشميان و مهدوى كيا دارند كه مى توانند سرنوشت يك بازى را رقم بزنند اما فكر مى كنم كه خط دفاعى ژاپن آنقدر قوى هست كه بتواند اين مهاجمان را خنثى كند... وقتى خبرنگاران از او در مورد اينكه چرا على كريمى را نام نبرده است مى پرسند، ناكازاوا جواب مى دهد: »فكر مى كنم على كريمى بازيكن بزرگى است اما من فقط يك بار مقابل او بازى كرده ام و نمى توانم در مورد او زياد نظرى بدهم...»
در ادامه اين مطلب در مورد بازيكنان جايگزين ايران مثل جواد كاظميان و ايمان مبعلى هم صحبت شده است و آنها سلاح هاى مخفى ايران ارزيابى شده اند.
در انتهاى اين مطلب در مورد على كريمى هم آمده است: «قدرت دريبلينگ كريمى بسيار عالى است. وقتى او حركت مى كند تماشاگران فكر مى كنند كه او تنها بازيكن ايران در زمين است اما مشكل او اين است كه در بسيارى از مواقع در كارهاى گروهى شركت نمى كند و معمولاً خود ر ا در دام مدافعان حريف گرفتار مى كند..»
 

hwt

مدیر بازنشسته
تاریخ عضویت
11 آگوست 2004
نوشته‌ها
15,954
لایک‌ها
2,415
کنجيرو ياماشيتا" خبرنگار روزنامه ورزشى "نيکان اسپورت " ژاپن گفت : ضعف تيم ملى فوتبال ايران در سازماندهى است . ياماشيتا که به تازگى از ايران ديدار کرده با اشاره به مسابقه ايران و بحرين ، گفت : تيم ايران در اين بازى از سازماندهى کافى برخوردار نبوده است . ياماشيتا گفت که در بازى ايران و بحرين اشتباه در پاس زياد بوده و کار گروهى بازيکنان ايرانى سطح بالايى نداشته است . ياماشيتا افزود : تيم ملى فوتبال ايران از بازيکنان حرفه اى خيلى خوبى برخوردار است و اين موضوع بر کسى پنهان نيست اما تکروى در بازيهاى اين تيم زيادتر از حد به چشم مي خورد. ياماشيتا اضافه کرد : او فکر مي کند که بازيکنان تيم ايران بهتر است بيشتر به يکديگر پاس بدهند و از همديگر پشتيبانى کنند. اين کارشناس بخش فوتبال روزنامه نيکان اسپورت گفت : پس از بازى ايران و بحرين از على دايى انتقاده هاى شده است ، اما او فکر مي کند که اين انتقادها بجا نيست . ياماشيتا افزود : در اين بازى کل تيم فرصتى را ايجاد نکرد که بتواند از دايى استفاده خوبى انجام شود و به همين دليل گلايه از دايى منطقى به نظر نمي رسد.


وى همچنين همزمان با تحسين حملات سريع على کريمى و مهدى مهدوکيا گفت : اين حملات از هماهنگى کافى با ديگر بازيکنان برخوردار نبوده و در نهايت به هدر مي رفته است . ياماشيتا گفت : در طول اقامت ۱۰ روزه خود در تهران متوجه شده که فوتبال ايران بيش از حد تصورش حرفه يى است . ياماشيتا افزود : نوع تمرين ها و توانايي هاى بازيکنان فوتبال ايران بالا بوده و اگر ضعفى ديده مي شود اين ضعف در سازماندهى است . او پيش بينى کرد که در بازى فوتبال آتى تيم هاى ملى ژاپن و ايران ، تيم ژاپن بازى سختى را در پيش خواهد داشت . تيم ملى فوتبال ژاپن قرار است که در چارچوب مسابقات نهايى راهيابى به جام جهانى۲۰۰۶ در آلمان ،۲۵ مارس ۵( فروردين آينده ) در تهران با تيم ملى فوتبال ايران مسابقه بدهد. به گفته اين خبرنگار ورزشى، تيم ژاپن در بازى رفت با ايران به نتيجه مساوى راضى خواهد بود. ياماشيتا در خصوص اينکه چه تيمى از گروهى که ايران و ژاپن در آن هستند به جام جهانى خواهند رفت ، گفت که گروهى که ايران و ژاپن عضو آن هستند از تيمهاى قويى تشکيل شده و به آسانى نمي توان در اين باره پيش بينى کرد. در مسابقات نهايى راهيابى به بازيهاى جام جهانى سال۲۰۰۶ در گروه "بى" ايران ، ژاپن ، کره شمالى و بحرين هم گروه مي باشند. تيم ژاپن در اين دور از بازيها، در نخستين مسابقه خود با کره شمالى توانسته که با نتيجه دو بر يک به پيروزى برسد.



تكميلي : بازي راس ساعت 18:05 دقيقه به وقت تهران برگزار ميشه .
 

mahdi206

Registered User
تاریخ عضویت
12 سپتامبر 2004
نوشته‌ها
2,362
لایک‌ها
5
سن
41
محل سکونت
Tehran
بابا ايول ! اينجا چه خبره ، اين خبرا رو از كجا ميارين؟ نميخواين بگين خودتون همه رو تايپ ميكنين كه؟ ها؟

ژاپن سوراخه ، ژاپن سوراخه ، اونقدر كه من مطمئنم علي دايي هم به ژاپن گل مي زنه ، حالا مي بينين. :D
حيف كه من تهران نيستم ، خيلي دوست داشتم بودم و به استاديوم مي رفتم ، منتها عيد هست و ديگه بايد بريم خونه ، كاريش هم نميشه كرد.
 

daftarekhaterat

کاربر قدیمی پرشین تولز
کاربر قدیمی پرشین تولز
تاریخ عضویت
2 جولای 2003
نوشته‌ها
4,989
لایک‌ها
58
سن
41
محل سکونت
در قلب پاك او
زندي از خطر جست :wacko:
سه شنبه 18 اسفند ماه 1383
--------------------------------------------------------------------------------
فريدون زندي ، بازيکن ملي پوش فوتبال کشورمان با پشت سرگذاشتن يک خطر بزرگ دوباره به زندگي بازگشت.
زندي روز دوشنبه با سرعت در اتوبان مشغول رانندگي بود و از محل تمرين در کايزرسلاترن به مانهايم مي رفت. در ميان اتوبان A6 ناگهان يک کاميون نظامي امريکايي را مقابل خود مي بيند. اين کاميون بدون راهنما براي سبقت از خط خود خارج و به خطي که زندي در آن رانندگي مي کرد ، کشيده شد که زندي با او تصادف کرد.در نتيجه اين تصادم ، زندي و راننده کاميون مصدوم شدند و 150هزار يورو به خودروي فريدون زندي خسارت وارد شد. محمودرضا فاضلي ، مشاور اين بازيکن به خبرنگار ما گفت : او يکي دو ساعت در بيمارستان بيهوش بود و بعد به هوش آمد. پزشکان هم براي آن که از سلامت او اطمينان حاصل کنند ، او را در بيمارستان نگه داشتند و صبح مرخص شد. او احتمالا چهارشنبه (امروز) با کايزرسلاترن تمرين خواهد کرد.
 

mahdi206

Registered User
تاریخ عضویت
12 سپتامبر 2004
نوشته‌ها
2,362
لایک‌ها
5
سن
41
محل سکونت
Tehran
به نقل از daftarekhaterat :
زندي از خطر جست :wacko:
سه شنبه 18 اسفند ماه 1383
--------------------------------------------------------------------------------
فريدون زندي ، بازيکن ملي پوش فوتبال کشورمان با پشت سرگذاشتن يک خطر بزرگ دوباره به زندگي بازگشت.
زندي روز دوشنبه با سرعت در اتوبان مشغول رانندگي بود و از محل تمرين در کايزرسلاترن به مانهايم مي رفت. در ميان اتوبان A6 ناگهان يک کاميون نظامي امريکايي را مقابل خود مي بيند. اين کاميون بدون راهنما براي سبقت از خط خود خارج و به خطي که زندي در آن رانندگي مي کرد ، کشيده شد که زندي با او تصادف کرد.در نتيجه اين تصادم ، زندي و راننده کاميون مصدوم شدند و 150هزار يورو به خودروي فريدون زندي خسارت وارد شد. محمودرضا فاضلي ، مشاور اين بازيکن به خبرنگار ما گفت : او يکي دو ساعت در بيمارستان بيهوش بود و بعد به هوش آمد. پزشکان هم براي آن که از سلامت او اطمينان حاصل کنند ، او را در بيمارستان نگه داشتند و صبح مرخص شد. او احتمالا چهارشنبه (امروز) با کايزرسلاترن تمرين خواهد کرد.

باز هم توطئه استكبار جهاني ، آمريكاي جنايتكار خونخوار جهانخوار ناكام ماند!!! تكبير (3 مرتبه)
 

hwt

مدیر بازنشسته
تاریخ عضویت
11 آگوست 2004
نوشته‌ها
15,954
لایک‌ها
2,415
علي كريمي: ژاپن جدى ترين حريف ما در جام جهانى است
پريسا قهرماني ( خبرنگار روزنامه ايران ورزشي )
منبع: روزنامه ايران ورزشي

نشست روى زمين تمرينى شماره ۲ و زانويش را بغل كرد. زل زده بود به خبرنگار تلويزيون ژاپن تا سؤالاتش را آغاز كند. شگفت انگيز بود. كسى كه حتى بعد از گرفتن تنديس بازيكن سال آسيا حوصله گفتن چند جمله را نداشت، دعوت تلويزيون ژاپن براى يك گفت و گوى بلند را قبول كرد. تصور خبرنگاران ژاپنى اين بود كه در نهايت براى نيم ساعت كنار او باشند اما كريمى گرم شده بود و با جملات جذاب خود فيلمبرداران را براى نزديك به يك ساعت سرپا نگه داشت. البته اين تنها لوكيشن نبود. قسمت دوم گفت و گوى خبرنگاران در سالن مجلل باشگاه الاهلى انجام شد و آخرين جملات كريمى در حالى كه او روى صندلى جلوى «ب ام و» آخرين مدلش تكيه داده بود ضبط شد. بهترين بازيكن سال آسيا در قسمتى از اين گفت و گو با مانيتورى كه همراه اكيپ ژاپنى بودصحنه هايى از مسابقه ژاپن - كره شمالى را ديد و حتى سر گل دوم ژاپن فيلم را به عقب برد تا ثابت كند گلر كره شمالى روى اين صحنه اشتباه كرده. كريمى در اين فرصت خبرنگاران ژاپنى را غافلگير كرد. آنها اصلاً باور نمى كردند كه »جادوگر» آسيا اين قدر با حوصله به سؤالاتشان جواب بدهد. مهمترين بخش گفت و گوى كريمى با اين گروه يك جمله بود كه اصلاً ضبط نشد. جايى كه شماره ۸ گفت: »سال آينده مى روم اروپا. امسال هم بايد مى رفتم ولى اشتباه كردم.»


بازى ژاپن و كره شمالى را ديدى؟
<خلاصه اش را ديدم. گل هاى دو تيم را چند بار نگاه كردم. به نظرم كره خيلى خوب بازى كرد.
البته ژاپن بيشتر حمله كرد.
<خب اين طبيعى بود. شما ميزبان بوديد، بايد هم حمله مى كرديد. ولى كره يى ها منطقى بازى كردند. همين گلى كه زدند كاملاً مشخص بود كه تمرين شده است. آنها اگر همين طور ادامه بدهند تا چند سال آينده جزو يكى از قدرت هاى اول آسيا مى شوند.
با توجه به همين بازى نقاط ضعف و قوت ژاپن را در چه ديدى؟
<من كه نمى توانم در اين مورد صحبت كنم. اين بازى ها را برانكو آناليز مى كند ولى چيزى كه من ديدم ضعف ژاپن در خط دفاعى بود. مدافعان شما خيلى زود جا مى مانند. البته در خط حمله نفرات خوبى داريد. حركات تيم از كناره ها هم دقيق و حساب شده است. پيستون هاى ژاپن خيلى خوب به مهاجمان اضافه مى شوند.
با توجه به همين ضعفى كه در خط دفاعى به آن اشاره كردى، فكر مى كنى مقابل ژاپن كار راحتى داشته باشى؟
<هر بازى شرايط خاص خودش را دارد. به هر حال من بازيكن هستم و تابع وظايفى كه سرمربى بر عهده ام مى گذارد.
از بازيكنان ژاپن كسى را مى شناسى؟
<ناكاتا كه از همه شناخته شده تر است. ناكامورا اصلى ترين رقيب خودم براى انتخابات بهترين بازيكن آسيا بود. در جام ملت ها هم بهترين بازيكن بازى ها شد. تاكاهارا را هم مى شناسم. او همبازى مهدوى كيا در هامبورگ است.
از فوتبال ژاپن چطور؟ چه پيش زمينه يى از بازى هايشان دارى؟
<در قدرت ژاپنى ها شكى نيست. ما در جام ملت ها با هم بازى كرديم و مساوى شديم. ژاپن جدى ترين حريف ما براى رسيدن به جام جهانى است.
برويم سراغ بازى با بحرين. در اين بازى با توجه به انتظاراتى كه وجود داشت ايران به ۳ امتياز نرسيد. فكر مى كنى دليل اش چه بود؟ در تداركات مشكلى داشتيد؟
<اصلى ترين مشكل ما دير رسيدن بعضى از لژيونرها به جمع بقيه بود. آنها در فاصله ۲ روز مانده به شروع بازى، با ما تمرين كردند و همين در عدم هماهنگى تيم تأثير زيادى داشت. هرچند فكر مى كنم همين يك امتياز هم در ادامه بازى ها به درد ما مى خورد. به هر حال بازى با بحرين يك ديدار خارج از خانه بود. ما با پيروزى در بازى هايى كه ميزبان هستيم و گرفتن حداقل يك امتياز در بازى هاى خارج از خانه خيلى راحت به جام جهانى صعود مى كنيم.
پس قطعاً مى توانيم نظرت را درباره بازى روز پنجم فروردين با ژاپن بپرسيم؟
<يك بازى مثل همه بازى هاى ديگر كه ما با هدف گرفتن سه امتياز آغازش مى كنيم. البته شايد يك فرق اساسى با بحرين داشته باشد و آن اين است كه ما در اين بازى حتماً بايد ببريم. ما ميزبانيم و بايد تحت هر شرايطى ۳ امتياز را بگيريم.
سؤال ها را كمى شخصى تر كنيم. شما امسال به عنوان بهترين بازيكن آسيا انتخاب شديد در حالى كه رقباى سرسختى مثل ناكامورا و علا هبيل داشتيد؟
<به هر حال انتخاب من نظر لطف كارشناسان بود و بيشتر از همه كمك خداوند. همان طور كه خودتان گفتيد رقباى سرسختى داشتم ولى در نهايت جام به من رسيد.
بعد از اين اتفاق چه تغييرى در وضعيت كلى ات به وجود آمده؟ به هر حال رويداد خيلى مهمى در زندگى حرفه يى يك بازيكن محسوب مى شود.
<هيچ تغييرى به وجود نيامده. من هيچ وقت براى كسب عنوان بازى نمى كنم. هميشه يك هدف داشتم و آن هم اين بوده كه تمام تلاش خود را براى نتيجه گيرى تيمى كه پيراهن اش را پوشيدم انجام بدهم. حالا هم اتفاق خاصى رخ نداده. من كار خودم را انجام مى دهم. فقط مسؤوليتم سنگين تر شده.
اگر خودت بخواهى على كريمى را توصيف كنى چه مى گويى؟
<درمورد خودم كه نمى توانم چيزى بگويم ولى چيزى كه بقيه درباره بازى ام مى گويند اين است كه در گروه بازيكنان تكنيكى قرار دارم. شوتزن نيستم ولى روى ضربه هاى سر هم كار مى كنم.
قطعاً با اين سبك بازى بايد الگو هم داشته باشى؟
<بازى زيدان را هميشه دنبال مى كنم. از سبك بازى فيگو هم خيلى خوشم مى آيد.
البته چند وقت پيش هم نيويورك تايمز لقب »مارادوناى آسيا» را به تو داده بود؟
<نظر لطفشان بوده. مارادونا يكى از اسطوره هاى بزرگ فوتبال دنيا است و زمان زيادى طول مى كشد تا بازيكنى روى دستش بيايد. البته نمى توانم خوشحالى ام را از اين موضوع پنهان كنم.
سؤال بزرگى كه ذهن همه ما را مشغول كرده اين است كه على كريمى با اين استعداد چرا در فوتبال امارات بازى مى كند؟
<اين سؤال را خيلى ها مى پرسند. وقتى قراردادم با پرسپوليس تمام شد چند پيشنهاد داشتم؛ الاهلى، اتلتيكو مادريد و پروجا. با اتلتيكو مادريد حتى قرارداد كتبى هم امضا كردم اما حس كردم شرايط شان زياد به نفع من نيست. پروجا هم همين طور بود. چيزهايى مطرح كردند كه من نمى توانستم قبول كنم. به خاطر همين پيشنهاد الاهلى جدى شد. من هم قبول كردم.
در اين چند سال كه در الاهلى بودى پيشنهادهاى زيادى مطرح شد ولى هيچ كدام را قبول نكردى.
<بارها گفته ام كه يك پيشنهاد را وقتى بررسى مى كنم كه جدى بشود. تيم هايى كه شما گفتيد زمانى مطرح مى شدند كه من تحت قرارداد الاهلى بودم. به خاطر همين خودم نبودم كه در اين زمينه تصميم مى گرفتم. يك طرف من بودم، يك طرف باشگاه. الاهلى هم به هيچ وجه رضايتنامه نمى داد.
حالا چطور؟ آن طور كه ما مى دانيم تا چند ماه ديگر قراردادت با الاهلى تمام مى شود. تصميم خاصى نگرفته يى؟
<چيز زيادى از مدت قراردادم نمانده. تصميم اصلى ام اين است كه تا پايان زمان قراردادم صبر مى كنم تا به عنوان بازيكن آزاد پيشنهادها را بررسى كنم. اين طورى خيلى بهتر است.
دوست دارى در كدام ليگ باشگاهى دنيا بازى كنى؟
<ليگ ايتاليا و اسپانيا را خيلى دوست دارم. آنها تحرك و هيجان زيادى در بازى هايشان دارند و به نظرم بهترين ليگ هاى دنيا هستند. فكر مى كنم سبك بازى ام با ليگ آنها هماهنگ باشد.
از باشگاه هاى ژاپنى هم پيشنهاد داشتى؟ »وردى كاوازاكى» خيلى دنبالت بود؟
<پيشنهادشان را مطرح كردند اما جدى نشد. گفتم كه زمانى پيشنهاد دادند كه من با الاهلى قرارداد داشتم. باشگاه هم رسماً اعلام كرده بود تحت هيچ شرايطى رضايتنامه نمى دهد.
به عنوان آخرين سؤال؛ فكر مى كنى آينده على كريمى چطور باشد؟
<نمى دانم. تمام تلاش خودم را مى كنم كه پيشرفت كنم. اميدوارم خدا هم كمكم كند
 

hwt

مدیر بازنشسته
تاریخ عضویت
11 آگوست 2004
نوشته‌ها
15,954
لایک‌ها
2,415
اگر چه 2 هفته و 1 روز دیگر تا بازی تیم ملی با چشم بادامی ها باقی مانده ولی هنوز تا حدودی بازی با بحرین همچنان سوژه اول مطبوعات داخلی و عربی است!
شبکه های مختلف کشور های قطر، کویت و عربستان و همینطور روزنامه های مختلف کشورهای عربی از جمله الخلیج، توجه ویژه ای به این بازی نشان داده اند. در تحلیل های مختلف ارائه شده یک نقطه ی مشترک وجود داشت آنهم تعجب از بازی نامنسجم تیم پرستاره ایران بود. به عقیده آن ها سرمربی تیم ایران برای گرفتن یک امتیاز راهی منامه شده بود و بدلیل آنکه به خواسته خود رسید، خوشحال است. در کنار تمام تحلیل هایی که ارائه می شود به چند نکته باید توجه کرد؛ این که ایران نخستین بازی مرحله دوم را خارج از خانه برگزار میکرد، تیم بحرین تیم دست و پا بسته ای نبود و چند مهره تیم ایران برای نخستین بار در چند ماه اخیر برای ما بازی می کردند. حسین فرکی، مربی تیم ملی در این باره گفت: قبول دارم که بازی خوبی ارائه نکردیم، ولی به هر حال یک امتیاز در اولین بازی آن هم در منامه بد نبود.




خیلی ها می گویند نکونام و زندی 2 خصوصیت نزدیک به هم دارند ولی جواد محدود بود و باید در کار دفاعی شرکت می کردند ولی فریدون آزاد بود و جلو می کشید.

این طور که مشخص است بعد از دو بازی سپاهان و پاس در جام باشگاه های آسیا (19 و 16 اسفند) باید اردوی تیم ملی را تشکیل دهیم و این طور که از ظواهر امر به نظرمیاید مشکلی برای حضور لژیونر ها وجود ندارد و از ابتدای تمرینات ما را همراهی خواهند کرد. فرکی، اصلی تیم ما را این طور بیان کرد: ما لژیونرها را خیلی دیر به دست میاریم. آنها زمانی می رسند که عملا هیچ از درسهای تاکتیکی را نمی توانیم با آنها پیاده کنیم. تیم ما روز به روز هماهنگ تر خواهد شد و مطئمن باشید که به جام جهانی می رویم. شک نکنید که ژاپن را در تهران شکست می دهیم و اگر به هماهنگی مطلوب برسیم در هیچ مسابقه ای شکست نخواهیم خورد تا جواز صعود را بگیریم.
 

hwt

مدیر بازنشسته
تاریخ عضویت
11 آگوست 2004
نوشته‌ها
15,954
لایک‌ها
2,415
علاقه‌مندي زيكو براي بازگشت ناكاتا به تيم ملي ژاپن»

خبرگزاري كيودو خبر داد، زيكو سرمربي تيم ملي فوتبال ژاپن علاقه‌مند است كه هيده توشي ناكاتا را براي ديدار حساس اين تيم برابر ايران به اردوي تيم ملي اين كشور فرا خواند.
زيكو روز شنبه گفت كه او علاقه‌مند است هيده توشي ناكاتا به جمع ملي‌پوشان ژاپن در اردوي اين تيم در آلمان بپيوندد تا بتواند خود را با ساير بازيكنان براي ديدار حساس 25 مارس اين تيم برابر ايران هماهنگ كند.
فدراسيون فوتبال ژاپن از باشگاه فيورنتينا پيوستن پيش از موعد مقرر ناكاتا را به اردوي تيم ملي ژاپن خواستار شده است.


خبر اساس قوانين فعلي فيفا بازيكنان خارجي تنها مي‌توانند چهل و هشت ساعت پيش از ديدار رسمي كشورشان به اردوي تيم‌هاي ملي بپيوندند بنابراين با توجه به آغاز تمرين تيم ملي ژاپن در روز بيستم مارس ناكاتا سه روز نخست تمرينات تيم ملي كشورش را از دست خواهد داد اما اتحاديه‌ي فوتبال ژاپن سخت در حال پيگيري پيوستن زودتر از موعد مقرر ناكاتا به تيم ملي اين كشور است.
برگزاري كيودو ديدار ژاپن برابر ايران را حساس‌ترين و مهم‌ترين ديدار گروه دوم رقابت‌هاي مقدماتي جام جهاني آلمان توصيف كرده است.
گفتني است؛ هيده توشي ناكاتا از تاريخ 31 مارس 2004 تاكنون موفق به پوشيدن پيراهن تيم ملي كشورش نشده است.
 

hwt

مدیر بازنشسته
تاریخ عضویت
11 آگوست 2004
نوشته‌ها
15,954
لایک‌ها
2,415
گفت‌وگو با محصص، حاج رضايي، جلالي، عليدوستي و مظلومي»

سال 1384، سالي مهم براي ورزش كشور به ويژه رشته‌ي فوتبال است چرا كه در اين سال سرنوشت صعود تيم ملي كشورمان به جام جهاني، مشخص مي‌شود و در نخستين روزهاي سال نو، تيم ملي ايران بايد در دو ديدار مهم به مصاف تيم ملي ژاپن و تيم ملي كره‌ي شمالي برود و پيروزي در ديدار خانگي برابر ژاپن تا حد زيادي صعود تيم كشورمان را به جام جهاني قطعي خواهد كرد.

با توجه به برگزاري ديدار ايران و ژاپن در روز پنجم فروردين در ورزشگاه يكصد هزار نفري آزادي و نياز به حمايت يكپارچه‌ي رسانه‌ها و تماشاگران از ملي‌پوشان در روزهاي تعطيل، بايد با ايجاد يك هميت ملي، ملي‌پوشان تيم كشورمان را در اين راه پر پيچ و خم ياري كنيم.

مرتضي محصص:‌
به دنبال نام‌ها باشيم نتيجه نمي‌گيريم


مدرس فدراسيون بين‌المللي فوتبال (فيفا) گفت: دفاع، نقطه ضعف مشخص تيم ملي ژاپن است و ما مي‌توانيم با استفاده از بازيكنان جواني همچون كاظميان، برهاني و ... از ابتدا ضربه‌ي كشنده را در نيمه‌ي نخست به ژاپن وارد كنيم.


مرتضي محصص با اشاره به بازي سرنوشت ساز ايران و ژاپن در روز پنجم فروردين اظهار كرد: كره‌ي شمالي در مقابل ژاپن بازي سرعتي را از خود به نمايش گذاشت و آن طور كه همگان مشاهده كردند اين تيم تا دقايق آخر با كره‌ مساوي بود و تنها موفق شد در دقايق وقت اضافي به گل برتري دست پيدا كند.

وي افزود: ژاپن در ديدار برابر كره‌ي شمالي مقابل سرعت و قدرت بدني اين تيم كم آورد و فكر مي‌كنم اگر برانكو در نيمه‌ي اول به بازيكنان سرعتي ميدان دهد به طور قطع بتوانيم در اين نيمه پيروزي را از آن خود كنيم و شكست حريف در نيمه‌ي اول با توجه به ميزباني كشورمان، قطعي خواهد بود.

اين كارشناس فوتبال با بيان اين كه پيروزي در اين ديدار مي‌تواند تا 99 درصد صعود ايران به جام جهاني را حتمي كند، گفت: ما براي پيروزي در اين ديدار شانس زيادي داريم و اگر به مشكلي برنخوريم پيروزي از آن ما خواهد بود. پنجم فروردين آزمايشي بزرگ براي برانكو و فوتبال ايران خواهد بود و در اين فرصت چند روز برانكو و همكارانش مي‌توانند با استفاده از فيلم بازي ژاپن برابر كره‌ي شمالي نسبت به نقاط ضعف و قوت آنها آگاهي پيدا كنند.

محصص افزود: ما در خانه بازي مي‌كنيم و بايد در اين ديدار تنها به فكر حمله باشيم چرا كه مساوي به هيچ وجه نتيجه‌ي قابل قبولي نخواهد بود. اگر بتوانيم سه امتياز اين بازي را به دست بياوريم ضربه‌ي روحي بزرگي به كره‌ي شمالي و بحرين وارد مي‌شود و به طور قطع آنها در برابر ما بسيار با استرس بازي خواهند كرد.

وي ديگر نقطه ضعف ژاپن را ضربات ايستگاهي عنوان كرد و افزود: مدافعان اين تيم بر روي ضربات ايستگاهي پراشتباه ظاهر مي‌شوند و ما مي‌توانيم با استفاده از اين ضربات نتيجه را به سود خود رقم بزنيم.

كارشناس فوتبال، نقطه‌ي قوت ژاپن را خط هافبك اين تيم دانست و گفت: ما با حضور بازيكناني همچون مهدوي‌كيا، هاشميان، كريمي بايد مقابل اونو، ناكاتا و ايناموتويي قرار بگيريم كه هنوز حضور آنها در اين ديدار قطعي نشده اما اگر آنها دعوت بشوند بازيكنان ما مي‌توانند برنده‌ي دوئل‌هاي دو نفره بشوند و دو هافبك دفاعي ما بايد اجازه‌ي ارسال توپ توسط اين سه بازيكن به مهاجمان را ندهند.

وي افزود: يكي ديگر از راه‌هاي مقابله با تهاجم ژاپن اين است كه مهاجمان ما با وارد كردن فشار به دفاع ژاپن اجازه‌ي نفوذ به آنها را در مواقع تهاجم ندهند.

محصص درباره‌ي استفاده از بازيكنان اسم و رسم‌دار در اين ديدار گفت: فكر كنم اگر به دنبال اسم بازيكن باشيم نتيجه نمي‌گيريم بلكه بايد از بازيكنان آماده در پست‌هاي تخصصي استفاده كنيم.

وي بزرگ‌ترين نقطه‌ي ضعف تيم ملي در اين ديدار را انجام آن در ورزشگاه آزادي عنوان كرد و ادامه داد: هم اكنون انتظارات از برانكو و يارانش بسيار زياد است اما در ساير موارد او براي مقابله با ژاپن ابزار لازم را در اختيار دارد و ما مي‌توانيم پيروز ديدار بزرگ باشيم.

محصص در بخش ديگري از گفت‌وگوي خود درباره‌ي حمايت تماشاگران از تيم ملي در پنجم فروردين، گفت: شايد اگر ورزشگاهي كوچك‌تر در حد 45 هزار نفري داشتيم براي اين ديدار بهتر بود اما با اين حال فكر مي‌كنم در روز بازي چيزي حدود هفت هزار تماشاگر ايراني مشوق ملي‌پوشان باشند.

وي افزود: تيم ملي كشورمان در حال حاضر بهترين تيم تاريخ فوتبال ايران است و تماشاگران بايد تا دقيقه‌ي آخر تيم ملي را تشويق كنند چرا كه فوتبال نود دقيقه است و مطمئن هستم مي‌توانيم اين بار با شكست ژاپن به راحتي به جام جهاني صعود كنيم.

حاج رضايي: برانكو از بحرين درس گرفته است

كارشناس فوتبال گفت: به احتمال فراوان برانكو ايوانكوويچ با توجه به تجربيات ديدار بحرين، با دو تغيير به ديدار برابر ژاپن پا خواهد گذاشت.

امير حاج رضايي اظهار داشت: در ديدار با ژاپن دو تغيير به اين صورت خواهيم داشت كه يك يا دو بازيكن از روي نيكمت به بازي مي‌آيند و در بازي دو تغيير ايجاد مي‌شود و بازيكني مانند هاشميان به جايي مي‌رود كه از ابتدا براي او تعريف شده است. ممكن است ما دراين ديدار به سوي چيدمان 2 ـ 4 ـ 4 كلاسيك برويم و از دو مهاجم تواناي خود در خط حمله استفاده كنيم.

وي افزود: در اين سيستم به دليل روي يك خط قرار داشتن مدافعان، دروازه‌بان نقش مدافع آخر را ايفا مي‌كند و دروازه‌بان ما بايد در اين سيستم توانايي كامل در بازي با پا را داشته باشد.

حاج رضايي با بيان اين كه، برانكو پيش از همه به نقاط ضعف و قوت و كاستي‌هاي تيم اشراف دارد اضافه كرد: استفاده از مهاجمان سرعتي يكي از راهكارها است اما بايد بدانيم كه برانكو و همكارانش آناليز كنندگان تيم ملي ژاپن بوده‌اند و در واقع اين تيم را كالبدشكافي كرده‌اند و به تمام مسايل واقف هستند اما استفاده از فضاهاي ميان مدافعان به وسيله‌ي مهاجمان سرعتي مي‌تواند يكي از راهكارهاي تاثيرگذار باشد.

وي برانكو را مربي بسيار فهيم و با درايت خواند و افزود: توصيه‌هاي لازم به وي انجام مي‌شود اما اين توصيه‌ها نبايد به سمت اجبار برود. او بايد در اين ديدار كه بسيار مهم است از محافظه‌كاريش كم كند و بر اساس جريان بازي ضرب آهنگ تيم را به سمت حمله يا دفاع پيش ببرد و اين تغيير آهنگ مي‌تواند مهم‌ترين وظيفه‌ي هر مربي به ويژه برانكو در اين بازي باشد.

حاج رضايي درباره‌ي انجام اين ديدار در روزهاي تعطيل عيد نوروز و نياز به حمايت از تيم ملي، گفت: انجام اين مسابقه هم مي‌تواند به سود تيم ملي باشد و هم به زيان تيم. چرا كه اعلام نقطه نظرات مختلف از سوي رسانه‌هاي گوناگون باعث تشتت افكار برانكو مي‌شود اما تعطيلي از يك جهت به ضرر ما خواهد بود و آن اين كه جامعه‌ي ما از كسب اطلاعات محروم است و تلويزيون و راديو نيز به دليل مشكلاتي از جمله وقت، پر بودن برنامه‌ها و ... نمي‌توانند روي اين بازي زياد مانور كنند اما بايد براي داغ نگه داشته شدن اين تنور برنامه‌هاي بيشتري براي اين مسابقه تدارك ديده شود.

جلالي: از سمت راست مي‌توان به ژاپن ضربه زد

مجيد جلالي كارشناس و مربي فوتبال درباره‌ي راهكارهاي فني براي شكست ژاپن و چگونگي مقابله با حربه‌هاي تيم ملي اين كشور، گفت: تيم ملي ژاپن در مقابل كره‌ي شمالي بازي خوبي را ارايه نداد، به ويژه در پشت دفاع سمت راست آنها فضاي زيادي وجود دارد كه بازيكن چپ پا در آن سمت مي‌تواند بزرگ‌ترين كمك به ما بر نفوذ به دفاع سه نفره‌ي ژاپن باشد و به طور حتم مي‌توانيم از اين ناحيه به اين تيم ضربه‌ي اصلي را وارد كنيم.

وي درباره‌ي خط دفاعي ژاپن، گفت: فضايي بين مدافعان اين تيم وجود دارد و در سمت چپ فضايي بين بازيكنان شماره‌ي پنج و بيست و دو وجود دارد كه مي‌توانيم با استفاده از بازيكنان سرعتي از اين شكاف استفاده كنيم.

جلالي در رابطه با خط دفاعي تيم ملي كشورمان،‌ اظهار داشت: در ديدار با ژاپن مدافعان ما بايد فشرده‌تر و مدافعان كناري محتاط‌تر بازي كنند.

جلالي درباره‌ي خط هافبك تيم ملي ژاپن نيز، معتقد است: در ديدار برابر كره‌ي شمالي خط مركزي ژاپن خط هافبك خلاقي نبود و در آنها دو فاكتور دوندگي و درگير بودن مشخص بود، بنابراين بازيكن خلاق در تيم ملي كشورمان مي‌تواند گره‌گشا باشد.

وي در مورد استفاده از تمامي بازيكنان لژيونر در ديدار برابر ژاپن، گفت: در اين زمينه بايد حوصله كنيم. در مسابقاتي كه به صورت پيوسته برگزار مي‌شود شرايط پيچيده‌تر است و مربيان هستند كه بايد با يك ديدگاه متغير به بازي‌ها نگاه كنند.

جلالي با بيان اين كه بايد دراين ديدار از بازي احساساتي و هجوم يكپارچه پرهيز كنيم، افزود: بايد كاملا منطقي باشيم چرا كه اگر بخواهيم احساساتي بازي كنيم و تنها به فكر حمله باشيم، ژاپني‌ها به خوبي از فضاهاي ايجاد شده استفاده مي‌كنند اما مي‌توانيم در ده دقيقه‌ي اول تهاجمي باشيم اما به طور قطع نمي‌توانيم نود دقيقه صرف، حمله كنيم.

اين كارشناس فوتبال در بخش ديگري از گفت‌وگوي خود در رابطه با حمايت تماشاگران از تيم ملي، گفت: بايد بدانيم كه اين ديدار براي ما بسيار حساس است بنابراين تماشاگران به موازات انتظاراتي كه از تيم ملي دارند بايد مسووليت اقدامات خودشان را بپذيرند. ژاپني‌ها از يكصد هزار تماشاگر مي‌ترسند نه از سكوهاي سيماني. بنابراين بايد همه‌ي تماشاگران با حضور خوب خود يك لحظه نيز دست از تشويق تيم ملي بر ندارند.

عليدوستي: ژاپن ترس نهفته‌ي از ايران دارد

سرمربي تيم ملي فوتبال جوانان با اشاره به بازي حساس ايران و ژاپن از سري رقابت‌هاي مقدماتي جام جهاني 2006 آلمان گفت: با يك فوتبال مدرن و حساب شده ايران برنده بازي است.

حميد عليدوستي اظهار داشت: به طور حتم رقيب اصلي تيم ما، ژاپن است اما برانكو با نوع بازي حريف آشنايي كامل دارد و به همين دليل مطمئنم با انجام يك بازي هوشمندانه نتيجه به سود ايران رقم خواهد خورد زيرا ايران به سه امتياز اين مسابقه نياز حياتي دارد.

وي با بيان اينكه تيم ملي تمام اهرم‌هاي موفقيت را داراست، افزود: كادر فني قوي و وجود بازيكنان با تجربه مي‌تواند اضطراب و استرس بازيكنان جوان‌تر را كاهش دهد و باعث عملكرد بهتر آنها در زمين مسابقه ‌شود.

عليدوستي در مورد خط دفاع تيم ملي كشورمان گفت: به نظر من بعد از بازي مقابل بحرين برانكو به نقاط ضعف و قوت مدافعان خود پي برده است و در اين بازي نيز با يك سازماندهي به مراتب بهتر حاضر مي‌شود.

وي اظهار داشت: تمام اعضاي تيم و كادر فني بايد با تدارك كامل به مصاف ژاپن بروند تا بتوان يك نتيجه‌ي خوب را رقم زد.

عليدوستي به تماشاگران توصيه كرد كه روز پنجم فروردين در ورزشگاه آزادي حضور يابند:« من فكر مي‌كنم ژاپن ترس نهفته‌اي از ايران دارد و ممكن است بازيكنان اين تيم نتوانند قابليت‌هاي خود را به طور كامل به نمايش بگذارند. يكي از اهرم‌هاي فشار بر تيم حريف تماشاگران هستند كه بايد به صورت هدفمند تيم ايران را تشويق كنند. اين امر مي‌تواند به شكست ژاپن در تهران بينجامد»

مظلومي: ايران بايد هوشيارانه بازي كند

پرويز مظلومي نيز اظهار داشت: روز 5 فروردين، مهم‌ترين و سرنوشت‌سازترين روز در سال جديد است كه ايران نياز به پيروزي در مقابل ژاپن دارد. بنابراين مسوولان و كادر فني تيم بايد مراقب باشند اسير تاكتيك تيم حريف نشوند.
وي افزود: مهره‌هاي خوبي در تيم ژاپن بازي مي‌كنند، كار گروهي اين تيم نيز مثال زدني است و بازيكنان اين تيم به جاي حركات انفرادي سعي مي‌كنند تاكتيك تيمي مورد نظر سرمربي را به بهترين شكل اجرا ‌كنند.
مظلومي با اشاره به بازي ايران مقابل ژاپن تصريح كرد: با توجه به اين كه قدرت ژاپن با بحرين قابل مقايسه نيست و آنها به مراتب قوي‌تر از حريف عربي هستند، به همين دليل بايد ايران با يك تاكتيك بسته كار كند و در زمان مورد نظر حملات حساب شده‌اي را روي دروازه حريف انجام دهد زيرا ايران به سه امتياز اين مسابقه نياز مبرم دارد.
وي در مورد خط دفاع ايران اضافه كرد: مدافعان ايران در مقابل بحرين خوب كار كردند ولي به اين معنا نيست در مقابل ژاپن مي‌توان با همين روش كار كرد.
مظلومي با تاكيد بر حضور تماشاگران در ورزشگاه آزادي و حمايت از تيم ملي گفت: بايد از تمام امتيازات ميزباني بهره برد و از هم اكنون با استفاده از تبليغات فراوان تماشاگران را براي حضور در ورزشگاه ترغيب كرد تا بتوان از حمايت‌ همه جانبه آنها بهره برد.
وي در پايان تاكيد كرد: ايران بايد يك بازي هوشيارانه مقابل حريف خود انجام دهد تا بازي را به سود خود رقم بزند زيرا با اين پيروزي، صعود ايران به مرحله‌ي بعد تا حدودي قطعي مي‌شود.
 

hwt

مدیر بازنشسته
تاریخ عضویت
11 آگوست 2004
نوشته‌ها
15,954
لایک‌ها
2,415
زيكو سرمربي تيم ملي فوتبال ژاپن روز دوشنبه با اشاره به توانايي بالا و تجربه بازيكنان ايراني، از بازي در مقابل ايران به عنوان يك بازي سخت ياد كرد.

زيكو در جريان يك نشست خبري درتوكيو در پاسخ به سووال خبرنگار "ايرنا" عنوان كرد كه به عقيده وي بازي با ايران براي تيم ژاپن بازي سختي خواهد بود.

زيكو افزود: ايران در بازي نخست خود با بحرين به‌نتيجه مساوي رسيده است و به همين دليل در بازي با ژاپن حتما پيروزي را هدف قرار خواهد داد.

زيكو اضافه كرد: هر چند براي ژاپن مسابقه آتي با ايران، بازي خارج از خانه مي‌باشد اما تيم ژاپن تيمي است كه مي‌تواند با انجام يك بازي خوب، پيروزي در تهران را هدف قرار دهد.

زيكو با نام بردن از علي دايي و علي كريمي گفت: تمامي بازيكنان تيم ملي ايران از تكنيك بالايي و تجربه برخوردار هستند و آنان مي‌توانند سرنوشت مسابقه را تغيير دهند.



زيكو افزود كه او فكر نمي‌كند كه بازي با ايران بازي آساني براي ژاپن باشد اما تيمش تلاش مي‌كند كه براي پيروز شدن در اين مسابقه از تمامي نيروي خود استفاده كند.

زيكو درباره بازي ژاپن با ايران در برابر يكصد هزار تماشاچي ايراني در ورزشگاه آزادي گفت: تيم ژاپن قصد دارد با حفظ روحيه قوي، بازي را ارايه دهد كه تماشاگران از ديدن آن لذت ببرند.

زيكو در اين نشست خبري همچنين گفت كه هيده‌توشي ناكاتا بازيكن نامدار ژاپني كه هم‌اكنون در ليگ فوتبال ايتاليا بازي مي‌كند را به اردوي تيم ملي براي مسابقه با ايران فرا خوانده است.

زيكو افزود: ممكن است ناكاتا در بازي با ايران بازوبند كاپيتاني را به بازوي خود ببندد اما در صورت آمادگي نداشتن او، تسونه‌ياسو مياموتو مدافع ژاپن، كاپيتاني را به عهده خواهد گرفت.

زيكو در همين حال گفت: يوشيكاتسو كاواگوچي دروازه‌بان تيم ملي ژاپن به علت آسيب ديدگي در بازي با ايران در درون دروازه قرار نخواهد گرفت.

زيكو در اين نشست خبري، فهرست ‪ ۲۴‬بازيكن فوتبال ژاپن را كه براي بازي با ايران در اردوي آلمان حضور خواهند داشت، اعلام كرد كه شش تن از آنها بازيكناني هستند كه در باشگاههاي اروپايي بازي مي‌كنند.

اسامي بازيكنان ژاپن كه از سوي زيكو اعلام شد به شرح زير هستند:

* دروازه‌بانان:
‪ - ۱‬يوايچي دويي
‪ - ۲‬سيگو نارازاكي
‪ - ۳‬هيتوشي سوگاهاتا

* مدافعان :
‪ - ۱‬آتسوهيرو ميورا
‪ - ۲‬تايوكي چانو
‪ - ۳‬تسونه‌ياسو مياموتو
‪ - ۴‬نااوكي ماتسودا
‪ - ۵‬يوجي ناكازاوا
‪ - ۶‬كئيسوكه تسوبويي
‪ - ۷‬آكيرا كاجي

* خط مياني:
‪ - ۱‬توشيا فوجيتا
‪ - ۲‬تاكاشي فوكونيشي
‪ - ۳‬هيده‌توشي ناكاتا
‪ - ۴‬شونسكه ناكامورا
‪ - ۵‬ميتسوئو اوگاساوارا
‪ - ۶‬ماساشي موتوياما
‪ - ۷‬كوجي ناكاتا
‪ - ۸‬جونيچي ايناموتو
‪ - ۹‬شينجي اونو
‪ - ۱۰‬ياسوهيتو اندو

* مهاجمان :
‪ - ۱‬تاكايوكي سوزوكي
‪ - ۲‬نااوهيرو تاكاهارا
‪ - ۳‬كيجي تامادا
‪ - ۴‬ماساشي اوگورو
تيم ملي فوتبال ژاپن قرار است پيش از بازي با ايران، روز ‪ ۱۷‬مارس (‪۲۷‬ اسفند) براي انجام اردو راهي آلمان شود
 

hwt

مدیر بازنشسته
تاریخ عضویت
11 آگوست 2004
نوشته‌ها
15,954
لایک‌ها
2,415
۲۸ بازيكن به اردوي تيم ملي فوتبال كشورمان دعوت شدند، برانكو ايوانكوويچ نام 28 بازيكن دعوت شده به اردوي تيم ملي فوتبال براي حضور در مقابل ژاپن و كره شمالي از سري رقابتهاي مرحله‌ي نهايي مقدماتي جام جهاني 2006 آلمان را به شرح ذيل اعلام كرد:



ابراهيم ميرزاپور (فولاد خوزستان)، سيد مهدي رحمتي (فولاد مباركه سپاهان)، محمد محمدي (پرسپوليس)، وحيد طالب لو (استقلال)، جلال كاملي مفرد (فولاد خوزستان)، محمد نصرتي (پاس)، بيژن كوشكي (ابومسلم مشهد)، يحيي گل محمدي (پرسپوليس)، امير حسين صادقي (استقلال)، ستار زارع (برق شيراز)، سيد محمد علوي (فولاد خوزستان)، جواد نكونام (پاس)، خداداد عزيزي (پاس)، حسين كاظمي (استقلال)، ايمان مبعلي (فولاد خوزستان)، مجتبي جباري (ابومسلم مشهد)، علي دايي (صباباتري)، آرش برهاني (پاس)، رضا عنايتي (استقلال)، جواد كاظميان (پرسپوليس)، حسين كعبي (السد قطر)، رحمان رضايي (مسينا ايتاليا)، محرم نويدكيا (بوخوم)، مهدي مهدوي‌كيا (هامبورگ)، فريدون زندي (كايزرسلاترن)، عليرضا واحدي نيكبخت (الوصل امارات)، وحيد هاشميان (بايرن مونيخ)، علي كريمي (الاهلي امارات).

گفتني است ديدار تيمهاي ملي ايران و ژاپن ساعت 18:05 روز پنجم فروردين در ورزشگاه آزادي برگزار مي‌شود.

دور جديد تمرينات تيم ملي فوتبال از روز 27 اسفند آغاز مي‌شود.
 

hwt

مدیر بازنشسته
تاریخ عضویت
11 آگوست 2004
نوشته‌ها
15,954
لایک‌ها
2,415
سابورو كاوابوچي رييس فدراسيون فوتبال ژاپن كه به نام كاپيتان معروف است احتمال داد كه تيم ملي اين كشور در بازي در برابر ايران با چهار دفاع، بازي كند.

روزنامه نيكان اسپورت روز جمعه نوشت ، كاوابوچي گفته است كه از خط دفاعي تيم ملي ژاپن نگراني دارد.

كاوابوچي با اشاره به اين موضوع پيش بيني كرد كه تيم ملي ژاپن، چهار مدافع را در خط دفاعي متمركز كند.

كاوابوچي افزود كه هراس داشتن از كارت داور نمي‌تواند بسود بازيكنان تيم ملي ژاپن باشد.

تيم ملي فوتبال ژاپن قرار است در چارچوب مسابقات مقدماتي راهيابي به جام جهاني ‪ ۲۰۰۶‬در آلمان، ‪ ۲۵‬مارس ( ‪ ۵‬فروردين آينده) در تهران با تيم ملي فوتبال ايران مسابقه بدهد .

تيم ملي فوتبال ژاپن كه هم اكنون در آلمان اردو زده قرار است كه روز ‪ ۲۲‬مارس (دوم فروردين) راهي ايران شود .

تيم ملي‌فوتبال ژاپن در بازيهاي مقدماتي جام جهاني ‪ ۲۰۰۶‬به همراه ايران، بحرين و كره شمالي در گروه "بي" قرار دارد .

تيم ژاپن در نخستين مسابقه خود با كره شمالي توانسته كه دو بر يك به پيروزي برسد.
 

hwt

مدیر بازنشسته
تاریخ عضویت
11 آگوست 2004
نوشته‌ها
15,954
لایک‌ها
2,415
بابي رابسون كه قصد دارد مديريت تيم‌هاي پايه فوتبال كشورمان را بر عهده بگيرد در نظر دارد تا پس از حضور در تهران، در كنفرانس مطبوعاتي با حضور رسانه‌هاي گروهي كشورمان شركت كند.
بابي رابسون كه روز چهارم فروردين ماه سال جاري براي انجام مذاكرات نهايي با فدراسيون فوتبال و تماشاي ديدار دو تيم ايران و ژاپن به كشورمان سفر مي‌كند، در نظر دارد صبح روز جمعه، ساعاتي پيش از بازي بسيار حساس دو تيم ايران و ژاپن در روز پنجم فروردين رودروي خبرنگاران پاسخگوي سوالات آنها در رابطه با همكاري با ايران و ساير مسائل روز فوتبال باشد.



وي در اين جلسه قصد دارد تا گفت‌وگوي مفصلي را با رسانه‌هاي گروهي و مطبوعات كشورمان انجام دهد.
 

hwt

مدیر بازنشسته
تاریخ عضویت
11 آگوست 2004
نوشته‌ها
15,954
لایک‌ها
2,415
تيم ملي فوتبال كشورمان در حالي نه روز ديگر بايد در حساس‌ترين ديدار خود به مصاف تيم ملي ژاپن برود كه اين دو تيم از فردا دور جديد تمرينات خود را شروع خواهند كرد.
زيكو، سرمربي تيم ملي ژاپن اين بار با فراخواندن تمامي لژيونرهاي خود از جمله ناكاتا، مياموتو، اونو و ... احساس خطر كرده و خوب مي‌داند كه پيروزي ايران در اين ديدار به منزله‌ي صعود قطعي تيم ملي كشورمان به جام جهاني خواهد بود.



پس از نمايش نه چندان دلپذير ژاپن در برابر كره‌ي شمالي، انتقادات از زيكو به دليل عدم دعوت از بازيكناني نظير ناكاتا، مياموتو و ... به اوج خود رسيد اما او اين بار قصد دارد با استفاده از تمامي داشته‌هاي فوتبال ژاپن گامي محكم در صعود به جام جهاني بردارد.

به نظر مي‌آيد زيكو كه وفاداري خود را به بازيكنان شاغل در ليگ ژاپن برابر كره‌ي شمالي نشان داده بود، در ديدار با ايران از تركيبي از لژيونرهاي كهنه‌كار و بازيكنان شاغل در جي ليگ استفاده ‌كند.

پس از مصدوميت كاواگوچي، دروازه‌بان باتجربه‌ي تيم ملي ژاپن، سيگو نارازاكي گزينه‌ي نخست براي حفاظت تيم ملي ژاپن است. دروازه‌باني كه در تيم باشگاهي‌اش، ناگويا گرامپوس، بازي‌هاي پرفراز و نشيبي را از خود به نمايش گذاشته است اما حضور او در ديدار برابر ايران قطعي است.

بزرگ‌ترين نگراني سرمربي برزيلي ژاپن و در واقع پاشنه آشيل اين تيم مربوط به خط دفاع سه نفره‌ي تيم است. جايي كه ماكاتو تاناكا پس از نمايش ضعيفش برابر كره‌ي شمالي و دو اخطاره شدن نمي‌تواند ژاپن را برابر ايران همراهي كند و زيكو به دنبال جايگزيني او مي‌گردد و به احتمال زياد يوجي ناكازاوا جانشين تاناكا خواهد بود و در كنار نائوكي ماتسودا و آكيراكاجي دفاع سه نفره‌ي ژاپن در ديدار پنجم فروردين را تشكيل خواهند داد. با توجه به كندي دفاع ژاپن و فضاي فراوان در دفاع راست ژاپن، استفاده از بازيكنان سرعتي نظير كاظميان، نيكبخت، برهاني و ... مي‌تواند در سرنوشت اين ديدار تاثيرگذار باشد.

اما خط هافبك ژاپن در كنار خط حمله نقطه قوت اين تيم محسوب مي‌شود. حضور بازيكنان سرشناسي همچون فوكونيشي، ناكاتا، ناكامورا، مياموتو، ايناموتو و ... چيدماني بسيار قدرتمند را در خط هافبك اين تيم به وجود آورده است و دوئل اين بازيكنان با بازيكناني همچون كريمي، نكونام، زندي، مهدوي‌كيا و نيكبخت ديدني خواهد بود.

نكته‌ي بارز در تيم ملي ژاپن پرهيز از تكنيك‌هاي فردي است. تاكتيك اين تيم بر تشكيل مثلث‌هاي متعدد و استفاده از پاس‌هاي تك ضرب است و قطع يكي از اضلاع مي‌تواند بر هم زننده‌ي مثلث‌هاي اين تيم در مواقع هجوم باشد.

هيده توشي ناكاتا كه **** تيم ملي ژاپن در زمين خواهد بود بر اساس نوشته‌هاي روزنامه‌هاي ژاپني قدرت سابق خود را در زمين ندارد و تنها شخصيت و ويژگي فردي او در رهبري را مي‌توان نكته‌ي مثبت او دانست. او شخصيتي با نفوذ است و براي همين تعجب نمي‌كنيم كه ناكاتا، اتوبوس بازيكنان را هدايت مي‌كند و منوي غذاي آنها را در هتل سفارش مي‌دهد.

دو مهاجم ژاپن در ديدار با ايران نائوهيرو تاكاهارا و كيجي تامادا خواهند بود و دفاع چهار نفره‌ي ايران بايد براي مهار اين بازيكنان سرعتي تدارك ويژه‌اي ببيند و رحمان رضايي، مدافع با تجربه‌ي ايران مي‌تواند نقش اساسي در اين بين داشته باشد.
 

hwt

مدیر بازنشسته
تاریخ عضویت
11 آگوست 2004
نوشته‌ها
15,954
لایک‌ها
2,415
تماشاي بازي ايران و ژاپن از طبقه دوم ورزشگاه آزادي رايگان خواهد بود.

گرچه که انتظار می رفت تماشای این بازی کاملا رایگان باشد اما از سوی زمان آبادی سخنگوی فدراسیون فوتبال اعلام شد که تماشاي بازي ايران و ژاپن از طبقه دوم ورزشگاه آزادي رايگان خواهد بود.


به گزارش پايگاه اطلاع رساني فدراسيون فوتبال ، تماشاگران فوتبال کشورمان بدون خريد بليت مي توانند بازي روز 5 فروردين ايران مقابل ژاپن را از طبقه دوم ورزشگاه آزادي ببينند. برای بلیت طبقه اول هم تنها ۵۰۰ تومان کافیست.
 
بالا