برگزیده های پرشین تولز

بزرگنربن دایره المعارف هنرهای رزمی به زبان فارسی

cyb3rninja666

کاربر فعال درآمد اینترنتی
کاربر فعال
تاریخ عضویت
18 دسامبر 2005
نوشته‌ها
1,172
لایک‌ها
13
محل سکونت
Planet Earth!
اول از همه مری اکس مس "ن همپی نو یر : http://corpse.x-zone.lv/?opt=face


بعدش منظورم اط اون جمله این بود که شما چرا نمیگیرید که اگه کونوایچی با خودش شمیر حمل کنه ، همه گاردو شاهو و حاکم و ... می فهمن که این یه نینجاست و می خواد اونو بکشه (-- در ژاپن شوارکاری و داشتن اسب و همچنین حمل شمشیر برای افراد دیگه جرم بوده و مخصوص سامورایی ها بوده فقط ! نینجا ها هم که گوششن به قانون بدهکار نبود :f34r: )


www.bujinkan.ir
 

linkhoo

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
9 آگوست 2005
نوشته‌ها
237
لایک‌ها
6
محل سکونت
موطن آدمی را در هیچ نقشه ای نشانی نیست.....موطن آد
با سلام خدمت اساتید گرام
من قبلنا خیلی چیزا بلد بودم آخه لین خو بودم ولی یادم رفته
اما حالا
عزیزان اندکی فقط اندکی در مورد هنرهای درون و قوای ذهنی کار کرده ام اگر کمکی از دستم ساخته بود خوشهال میشم
 

hadissj

Registered User
تاریخ عضویت
31 دسامبر 2005
نوشته‌ها
171
لایک‌ها
0
سن
39
محل سکونت
Iran-Tehran
سلام دوستان رزمی کار یا رزمی دوست من hadissj هستم .ورزش من ووشو و کمی هم شاولین است.
3 ساله تمرین میکنم.لازم به ذکر ه بگم ورزشهای دیگه ای هم چون: ژیمناستیک . تکواندو .کونگ فو توآ و فول کونتاکت هم کار کردم .حتما می پرسید .چه خبره .چرا از این شاخه به اون شاخه میپری بچه؟
اما حقیقت اینه که من سالها بدنبال یک ورزش زیبا و هم فیزیکی و هم متا فیزیکی میگشتم تا ووشو رو پیدا کردم.
اگه ووشو کار نکردین حتما چند وقتی ووشو مخصوصا سبک چانگ چوان کار کنید تا درک کنید که چرا من پس از سالها
این ورزشو انتخاب کردم و چرا از سالها تمرین سخت خسته نشدم.
کافیه یک تکنیک پاوچوان مثلا شوانزی بزنید تا عاشق این ورزش بشید.:happy:


من ایده ای دارم:دوستان رزمی کار با هم آشنا شویم و تاریخی برای بهار (روزی و مکانی)مشخص کنیم تا با هم و سبکهای هم آشنا شویم کار عجیبی نیست .خیلی ها رو دیدم که تو فروم ها آشنا شدن و این کارا رو کردن ما که رزمی کاریم مسلما از این افراد کمتر نیستیم.از نظر من باید ورزش رزمی جایگاه خود را در ورزش کشور محکم کند تا ورزشی همچون فوتبال تمام برنامه های ورزشی را پر نکند.و جوانان با ورزشهای دیگر آشنا شوند تا حق انتخاب داشته باشند .هر کی با من موافقه میل بزنه:
[email protected]
[email protected]
به امید روزی که هنرهای رزمی به عنوان یک ورزش سالم نه به قول برخی دوستان خشن در ذهن مردم جای گیرد:lol:
 

hadissj

Registered User
تاریخ عضویت
31 دسامبر 2005
نوشته‌ها
171
لایک‌ها
0
سن
39
محل سکونت
Iran-Tehran
به نقل از amirhvr :
با سلام خدمت شما اساتید محترم
قبل از هر چیز از شما بزرگواران از بابت مطالب ارزنده تان کمال تشکر را دارم.
به درخاست یکی از اساتید این بار در مورد سبکهای رزمی بانوان کمی مطالب می نویسم. امید وارم رضایت خاطر شما را جلب کند.
christina300.gif

هنر های رزمی بانوان تفاوت زیادی با آقایان دارد. دلیل آن بخاطر تفاوت در قدرت بدنی ٫ سرعت و خلاقیت بین این دو است. همان طور که گفتم در تکنیکهایی که به خانم ها آموزش داده می شود به انتقال نیرو می پردازد تا دفع مستقیم نیرو. ساختار وآناتومی بدن مرد به شکلی است که می تواند ضربات سنگین را تا حدی تحمل کند ولی برای خانم ها این ممکن نیست بلکه در طریقه مبارزه خانم ها از انتقال انرژی حمله کننده برای ضربه به خود حریف استفاده می شود. به این شکل که فرض کنید شخصی با دست راستش از روبرو به شما ضربه مشتی می زند ٫ این ضربه مشت باعث می شود تا نیم تنه راست بدن حریف به سمت جلو بیاید حال اگر شما با زیرکی و سرعت به سمت راست متمایل شده و ضربه ای به زیر دنده سمت راست بدن حریف بزنید بدون شک حریف را از پا می اندازید. در واقع شما از نیروی خود حریف که به سمت جلوآمده و ترکیب آن با نیروی خودتان به حریف ضربه زده اید. سرعت خانم ها در ضربات بیشتر از آقایان می باشد و این از مزیتهای بانوان به حساب می آید که در فنون دفاع شخصی بسیار سود مند است. در هنر های رزمی که به بانوان آموزش داده می شود بیشتر به آموزش ضربه به نقاط حساس بدن ( نقاط فلج اعصاب) تکنیک های قفل مفاسل ( که باز هم با هدایت نیروی خود حریف صورت می گیرد و نیازی به قدرت بدنی عالی نیست ) پیچاندن مفاسل و همچنین آموزش سلاح سرد پرداخته می شود.
kungfu_sword-girl.jpg

آموزش سلاح سرد از مهمترین ارکان رزمی برای خانم ها به حساب می آید زیرا که در مبارزات ٫ وزن و قد از مهمترین امتیازات پیروزی به حساب می آید که در یک مبارزه نا بربر یا مبارزه یک خانم در مقابل یک حمله کننده مرد سلاح رزمی که در اختیار زن هست این توازن را برقرار می کند. زیرا در مبارزه با سلاح وزن و قد تاثیر زیادی بر پیروزی ندارد وسرعت و چالاکی در ضربات و استفاده درست از سلاح حرف اول را می زند. سلاح هایی که برای خانم ها پیشنهاد می شود عبارت است از چوب ( بو) ٫ شمشیر ( واکی زاشی ٫ شمشیر باریک ووشو) ٫ نانچاکو ٫ سای ٫ تونفا ٫ طناب ٫ فوکی بارای ٫ شورایکن ٫ کاما و ... است که آموزش هر یک از آنها علاوه بر افزایش قدرت بدنی و پرورش جسم به تمرکز و تقویت نیروی درون هم کمک می کند.
2004NeffNicole.jpg

خانم ها باید بر اساس علاقه و هدفشان به انتخاب رشته رزمی و فعالیت در آن بپردازند تا بتوانند به کمال هنرهای رزمی برسند که البته این مستلزم ریاضت و تحمل سختی هاست.سبکهای زیادی برای خانم ها مورد توجه است که می توان به ووشو ٫ جیت کان دو ٫ تکواندو ٫ آیکیدو ٫ وینگ چون کونگ فو و ... اشاره کرد.
در پایان امید وارم این مطالب مورد توجه شما قرار گرفته باشد.

دوست عزیز جسارتن عرض میکنم عکسهایی که اینجا گذاشتید عکسهای ووشو است .من عاشق نینجوتسو ام.
البته بعد از ووشو.شما درباره سبکهای ووشو سوال کرده بودین در جواب باید بگویم ووشو به سه سبک کلی:1-چانگ چوان(سبکی تیز .ظریف و پر از حرکات پاووچوان یا آکروباتیک) و2-نان چوان(سبکی قدرتی با نشستهای کوتاه و بدنی تکه تکه) و 3-تای چی چوان(کنترل نیروهای درونی چی کونگ و نیروهای کیهانی) .تقسیم می شود.
عکسی که شما در این پیام قرار دادید سبک چانگ چوان و شمشیری که دست این خانم است شمشیر جیان شو یا شمشیر باریک است.اگر سوالی هست در خدمتم.
 

Persiana

مدیر بازنشسته
تاریخ عضویت
18 جولای 2005
نوشته‌ها
4,220
لایک‌ها
129
سن
47
محل سکونت
Persian Empire
به نقل از cyb3rninja666 :
اول از همه مری اکس مس "ن همپی نو یر
اول نفهميدم اين چيه ولي بعد فهميدم همون کريسمس خودمونه!! الانم که درست يک ساعت و 18 دقيقه است که وارد سال 2006 شده ايم! سال نوي ميلادي همه مبارک ^_^

به نقل از cyb3rninja666 :
راستی شینوبی قرمز توی www.winjutsu.com/winlinks.html بزرگترین و معتبر تین پایگاه اطلاع رسانی باشگاه های نینجوتسو در جهان ثبت شد
مبارکه و تبريک :happy:

به نقل از hadissj :
من عاشق نینجوتسو ام.
انگاري اينجا همه نينجوتسوکارن! در ضمن خوش آمديد
welcome.gif



به نقل از hadissj :
شمشیری که دست این خانم است شمشیر جیان شو یا شمشیر باریک است
آيا تصادفا ديکته ي اين شمشيري که گفتيد Jian Chu يا 剑出 نيست؟ من حتما بايد اينو بدونم، مساله ي مرگ و زندگيه!!

راستي من رزمي کار نيستم ولي از ووشو خيلي خوشم مياد
happy.gif
 

saeid_2001

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
8 می 2005
نوشته‌ها
2,403
لایک‌ها
9
محل سکونت
tehran
راستی لباسهای وشو هم سیاهه من فکر میکردم فقط لباسهاس کونگفو سیاهه اخه لباسهای کونگ فو هم دقیقا همینطوریه
 

cyb3rninja666

کاربر فعال درآمد اینترنتی
کاربر فعال
تاریخ عضویت
18 دسامبر 2005
نوشته‌ها
1,172
لایک‌ها
13
محل سکونت
Planet Earth!
سلام به همه !
ساله نو مبارک :lol:

خانم پرشیانا زیاد تو بحر تایپ کردن من نرو ! میبنم که شما هم زدید تو کار کانجی و چینی ، ژاپنی نوشتن ! راستی لینک رو دیدی ؟!


لول دو نفر جدید داریم ! ورودو تبریک میگیم !

من اسم لینخو را تو کدوم فیلم شنیدم ؟!
---------------------------------======================================----------------------

بریم سراغ خانم حدیث ! البته اگه واقعا اینطور باشه !!! :eek:

ایشون هر چی هست از استاتید برجسته هستن ، اگه مرد بودن یکی از سوژه هایی بودن که ما برای ساختن فیلم خودمون احتیاج داریم و داریم کاراشو راه می اندازیم ! برای نقش این استادای پیر با ریش بلند ! چون : ایشون گفتن بعدا سالها تمرین هنر های رزمی در سبک های مختلف به سبک متا فیزیک چانگ چوان گرایش پیدا کردن که سالهاست اونو تمرین میکنن !!!

ما بگیم هر کدوم از اینا را 1 سال هم تمرین کرده باشن میشه 5 سال ! یه ضرب المثل چینی میگه ! :
It's better to live one day as a lion than 100 days as a sheep


------
ایدتون خوبه ولی قابلیت اجرایی تو ایران نداره جز اینکه شما 5 نفرو گرد هم بیارید برای یه میتینگ ! ما الان ساله 1384 هستیم در کشور ایران ! شما نکنه ووشو رو تو بیجینگ تمرین کردین و اینارو یادتون رفته ؟!


------

لول ! جسارتن به شما ! کسی نگفت که اینا عکس شینوبی نو جوتسو ، یا کاراته ، کاراته دو ، کوک شول وان یا چیز دیگس ! بحث در مورد هنر های رزمی بانوان بود !
ایشون در طی سخنانشون اشاره به سلاح های سرد کرده بودن وگرنه همه می دونن واکی زاشی چیزی بسیار قوی تر از تمامی شمشیرای ووشو هست ! می تونیید چند پست پایین تر در مورد شمشیرای نینجا و سامورای بخونید ;)

جمله زیبا عاشق نینجوتسو بعد از ووشو !// به هر حال نینجوتسو کاستی هایی داره دیگه ! همه چیز رو آموزش نمی دن همشم سلاح سرد بحثی از متا فیزی توش نیست ! خیلی چیزاش جرته مثل وارو و نیم واروو هایی که می زنن یا شود بک ( دیواری ، پشتک دیواری ، هر چی شما میگید ) بمب شنا و .... >>>> ( این حرفای اکثر مردمه پس نینجوتسو الکی ! ) ///////

------------------------

اینم در باره سبکا و شمشیر :wacko: ;) :f34r:
http://www.jkwongkungfutaichi.com/about/wushu.htm

پس اسم چو هست نه شو !
بعدم اسم شمشیره جیان هست با کانجی 劍 و چو پسوند هست برای هنرش !! خیلی جالبه استاد اینو فراموش کرده بودن ( به دلیل ) کهولت سن !

-----

جیان شمشیر دو لبهای هست که در 2500 سال آخر تاریخ چین ازش استفاده شده و با شمشیرای پروانهای یا dāo که در شمال استفاده میشده فرق داره !
جیان شمشیری هست که تو اکثر فیلمای چینی ازش اتفاده شده مثل سرنوشت سبز که تلویزیون ایران فکنم 6-7 بار از کانالای مختلف گذاشته !!!
معنی های دیگه ای مثل : ژنرال ، Wei_qi ( یا همون برای 5 سنگ که با مهره های سیاه و سفید هست و تالویست ها و یا زاپنی ها بیشتر بازی مکنن ! ) ، و گاهی اوقات سازنده معنی میده !

از گارد ، دسته ، پومل ، و تیغه تشکیل شده ، پومل برای کنترل کردن تعادل هست ! بعضی وقتا این زنگولکا یا tassel ازشون آویزونه که مدرسه به مدرسه در باره اون نظرای مختلفی دارن !

جیان در طول تاریخ از برونز ، اهن و استیل ساخنته شده !بعضی از انواع جاین که برای مراسم های مختلف به کار مرفته از یشم یک تیکه ساخنه شده بوده ( مثل شیر یا اژدهای بزرگ یشمی که به قیمت ایران میشد 50 ملیون تومن کوچکترینشون --مروارید سیاه کوچیک 25 ملیون ، سفید 20 میلیون // کسی خواست روش تشخیص اصل بودن : ابریشم ، مروارید و یشم رو توضیح میدیم !!! :f34r: )

بحث این تاره واردو اینجا تموم می کنیم !

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

بریم سراغ اقا سعید که پس از مدت ها یه پست دادن :

فک نکنم رنگ لباس های هنر های رزمی مهم باشه جز فلسفه ای پشتش باشه ! حتی بعضا کاراته کار ها هم مشکی می پوشیدن !
شینوبی جوتسو ( نینجوتسو ) رنگ لباسش از اون نظر مهمه که یک ورزش یا هنر رزمی خالی نیست !

------------

راستی سوال ! :

ووشو را باید ورزش رزمی حساب کرد به جای هنر رزمی دیگه ؟!

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
 

cyb3rninja666

کاربر فعال درآمد اینترنتی
کاربر فعال
تاریخ عضویت
18 دسامبر 2005
نوشته‌ها
1,172
لایک‌ها
13
محل سکونت
Planet Earth!
داستان های تاریخی نینجا را قرار شد بگم :

یادم نمیاد ماله کدوم گروه نینجا بود این پسره و اسمشم یادم نیست ولی ....


نینجای 5-6 ساله ما پدرش که نینجای معروفی بوده ، بخاطر یک اشتباه کوچیک تو قدم ورداشتن ، توسط دستگاهایی که حاکم ساخته بوده کشته میشه ! این حاکم به خاطر تله هایی که می ساخته ( کفایی که زیر وزن آدم میشکسته - اتاقایی که زیر وزن آدم کج میشده و یا آب داخل میشده و ... ) معروف بوده ! آبروی این گروه نینجا میره و طبق سنت پسر باید انتقامو بگیره ، این پسر میره کنار قصر حاکم و اونجا بازی میکنه ، بچه حاکم هم که از قضا هم سن ا.ن ب.ده ا.ن. میبینه و اینا با هم دوست میشن و هر روز میرفتن پیش هم و برازی می کردن و حرف میزدن ، پسر حاکم هم پس از مدتی دوستی و رفاقت میاد اختراعات پدرشو نشون میده و توضیح میده ، با هم هم توی قصر میگشتن و تمام راه ها رو یاد میگرفته این رفقیش و نمی دونسته این نینجاست ! بعد از چند ماه که از دوستی میگزره یه روز عصر پسر حاکم میره اسباب بازی هاشو بیاره که اینا با هم بازی کنن وقتی میاد میبینه نینجای ما نیستش ! فک میکنه به خاطر خستگی بازی از صبح و تاریک شدن هوا برگشته خونه ! اینم میره تو قصر ،
شب که میشه نینجای ما یواش از گودالی که توش قایم شده بوده میاد بیرون ، و خودشو به پشته بم میرسونه و بدون صدا رو پششت بم می خزیده ( مثل کرم -مار ) تا میرسه به بالای اتاق حاکم ! وای میسه و گوش میده ! صدای خواب یک نفر رو تشخیص میده می فهمه که دذست آومده ! توی سقف رو به آرومی سوراخ میکنه نگاه میکنه میبینه که حاکمدقیقا زیر پاشه ! از جیبش یه رشته ابریشم در میاره و اونو به پاین تا بالای دهن حاک میفرسته و بعد شیشه از جیش در مییاره و چندین قطره از محتوای انون رو ابریشم میریزه ، به این ترتیب شریت جاودانگی ( شم ) از ابریشم پایین میره و میریزه تو دهن حاکم !
حاکم با سر و صدا از خواب بلند میشه ( سم تند و سوزان بوده ) و نگهبانا اتاق به اتاق و داخل حیاط به دنبال نینجایی میگشتن که اومده تو قصر در حالی که حاکم اخرین نفساشو می کشیده و همه به دنبال قاتل میگشتن ، نینجای ما که الان آبرو گروهشو باز گردانده بود و انتقام باباشم گرفته بود به سرعت از آونجا دور شده بود !

:f34r: جالب بود ؟! :f34r:

اگه آره دفعای بعد هم داستانای واقعی اینطوری بگم باز !
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

" To see the sun and moon is no sign of sharp sight ; to hear the noise of thunder is no sign of a quick ear "

سانامورا
 

lord cyah

کاربر قدیمی پرشین تولز
کاربر قدیمی پرشین تولز
تاریخ عضویت
27 نوامبر 2005
نوشته‌ها
301
لایک‌ها
18
محل سکونت
SHIRAZ
با سلام خدمت همه اساتيد

راستی لباسهای وشو هم سیاهه من فکر میکردم فقط لباسهاس کونگفو سیاهه اخه لباسهای کونگ فو هم دقیقا همینطوریه


در ووشو رنگ لباس سبك هاي مختلف فرق ميكند .

چاگ چوان = قرمز --- نان چوان = سياه --- تايچي = سفيد --- شائولين = زرد​
 

Dr.Amir.Hessam

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
1 ژانویه 2006
نوشته‌ها
17
لایک‌ها
0
محل سکونت
Hamedan
سلام شما قول داده بودید کمی بیشتر در مورد انرژی و نیروهای درونی و روش تقویت و آزاد سازسی اونها صحبت کنید :( پس لطفا این کار را انجام بدید در ضمن من در رشته ( سوپر هاپکیدو ) فعالیت دارم اگر سوالی در این رابطه دارید از من بپرسید ممنون :f34r:
 

cyb3rninja666

کاربر فعال درآمد اینترنتی
کاربر فعال
تاریخ عضویت
18 دسامبر 2005
نوشته‌ها
1,172
لایک‌ها
13
محل سکونت
Planet Earth!
دلیلی داره رنگ لباسا فرق میکنه ؟!

یا مثه بقیه سبکاس ؟!
 

saeid_2001

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
8 می 2005
نوشته‌ها
2,403
لایک‌ها
9
محل سکونت
tehran
اره تو کونگ فو هم بسته به درجات لباسها هم تغییر رنگ میده ولی با سیاه شروع میشه.
 

saeid_2001

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
8 می 2005
نوشته‌ها
2,403
لایک‌ها
9
محل سکونت
tehran
فلسفه رنگ مشکی در لباسهای کونگ فو .(از بلاگ kungfumamaghan)
سیاهی گر ببینی نور ذات است به تاریکی درون آب حیات است

لباس یا پوشش بدن نقش مهمی در هنر های رزمی دارد وحرکتهایی

که در هنر های رزمی انجام می شود خیلی متفاوت با حرکات معمولی انسان در هنگام راه رفتن ویا نشستن و انجام کار های روزمره می باشد.
لباسی که دراین هنر بکار می رود باید از شرایط خاصی برخوردار باشد.
از استحکام و دوام زیادی برخوردار باشد
تامین کننده میدان حرکتی دست وپا وتنه باشد .
نگه دارنده ی ستون مهره ها در قسمت قوس کمری محافظت مهرها در برابر نیروهای وارده

از نظر انرژی نگهدارنده حرارت بدن باشد واز هدر رفتن انرژی بدن جلوگیری کند.
از فرم وزیبایی نسبت به فرهنگ جامعه (شأن انسانی ) برخوردار باشد
پیراهن ساده ومعمولی که تمام قسمت های بدن را می پوشاندواز هدر رفتن انرژی بدن جلوگیری می کند . معمولا از جنس نخی و الیاف طبیعی است تا عرق بدن را جذب کند،
بطور کلی ظرافت و ذکاوت خاصی در طرح لباس کانگ فوبکار رفته است .
کمرشلوارکانگ فو چنان طراحی شده که مهره های قوس کمری ستون مهره را محافظت می کند(درهنگام وارد شدن نیرو و فشارهای زیاد از لغزیدن مهره ها به روی هم وآسیب دیده گی آنها جلوگیری می کند) ودرقسمت مچ پا نیز شلوار کانگ فو عضلا ت و زرد پی- های مچ پا رامحکم نگه میدارد واز آسیب دید گی آنها جلوگیری می- کند و همچنین از هدر رفتن حرارت پاها جلوگیری می کند.
چون اگر پایین شلوار باز باشد (قسمت مچ پا) با زدن ضربات و حرکات پا و حرارت پاها با شوک ضربه به بیرون انتقال می یابد و باعث هدر رفتن انرژی پاها و سرد شدن مفصل زانو، و عاقبت آسیب دیدگی مفصل زانو می شود . ولی در شلوار کانگ فو این مورد به خوبی پیش بینی شده و از هدر رفتن انرژی پاها جلوگیری می شود.
از نظر علمی رنگ سیاه انرژی را در خود جذ ب می کند و ازهدررفتن انرژی جلوگیری می کند وازنظرفلسفی نیزرنگ

سیاه با لا ترین رنگ است یعنی دربرابرنفوذ رنگهامقاومت میکند. ودرکانگ فوسیاهی رنگ مقدسی می باشد . بدین منظورکه رنگ سیاه درمقابل رنگهای دیگر مقاومت می کند
ونفوذ هر گونه رنگ درآن بی اثراست پس ما نیز درمقابل رنگها ونیرنگهای بیگانگان مانند رنگ سیاه اصالت خویش را حفظ خواهیم کرد .ورنگ فرهنگ بیگانگان را به خود نمی گیریم بلکه اصالت فرهنگی خویش را حفظ می کنیم و جهانیان را با کوشش خردمندانه وپایه بلند انسانی خود به دوست داشتن این فرهنگ (فرهنگ ایرانی ) فرا می خوانیم .
از نظر علمی رنگ سیاه نمی گذارد انرژی بدن که در اثر سوخت وساز تولید می شود از دست برود و در خویش نگه می دارد . واز پیری زود رس و خستگی و کوفتگی عضلا ت جلو گیری می کند . و باعث شادابی و طراوت بدن می گردد .

هفت رنگ است زیر هفت اورنگ
نیست بالا تر از سیاهی رنگ
 

Dr.Amir.Hessam

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
1 ژانویه 2006
نوشته‌ها
17
لایک‌ها
0
محل سکونت
Hamedan
سوپر هاپکیدو یکی از ورزش های رزمی کامل کره ای است
هاپ به معنی : هماهنگی , دستیابی , تسلط
کی به معنی : انرژی و نیروهای درونی وجود انسان
دو به معنی : راه و روش
در مجموع سوپر هاپکیدو به معنی : برترین و بهترین راه و روش دستیابی به نیروهای درونی و هماهنگی و تسلط بر نیروهای کیهانی است
ریشه های این ورزش
1- هنرهای رزمی و قبیله ای ( سا دو موسول )
2- هنرهای رزمی معابد بودایی ( بول دو موسول )
3- هنرهای رزمی امپراطوری ( کونگ چونگ موسول )
:f34r:
 

saeid_2001

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
8 می 2005
نوشته‌ها
2,403
لایک‌ها
9
محل سکونت
tehran
تاریخچه پیدایش کانگ فو (از kungfumamaghan.blogfa.com)

کانگ فو قدمتی تقریبا برابر تاریخ نسل بشر دارد ولی رشد ونمو این هنر از هنر قدیمی چینی به مفهوم طریق مشت زنی یا کمپو سرچشمه میگیرد. در باره ریشه کمپو یک داستان قدیمی چنین بیان میکند:
یکی از پیروان مکتب بودا بنام((داروما تائیشی))از هندوستان برای آموزش اصول دین بودا به پادشاه لیانگ به چین سفر کرد.او برای رسیدن به چین راه طولانی و خطرناک را که نیاز به قدرت و مقاومت جسمی وروحی فوق العاده داشت به تنهایی طی کرد ودر معبدی بنام شائولین سو اقامت گزید وبه تعلیم مکتب خویش پرداخت تعلیمات شدید فکری او باعث خستگی ومنزوی شدن شاگردان او شد در مرحله بعدی او به شاگردانش توضیح داد که هر چند هدف دین بودا سالم سازی روح انسان میباشد اما روح وجسم از همدیگر جدا نیستند وهنگامی که شخص در ضعف فیزیکی باشد نمی تواند به تزکیه نفس دست یابد داروما برای ایجاد نیروی فیزیکی برتر 9 سال وقت صرف کرد و ساکت و آرام در دنیای درون خود فرو رفت پس از این مدت حرکات سریع برای دست وپا ابداع کرد. که همین حرکات پایه واساس بیشتر ورزشهای رزمی امروزی است.
پس از چندی شاگردان او از جنگجوترین افراد چین محسوب شدند وهنری را که ایشان یاد گرفته بودند به کمپو یا شائولین سو معروف گردید.
و پایه و اساس ورزش ملی چین را بنا نهاد.
این هنر بعدا طی سفرهای تجاری بازرگانان که نیاز به امنیت داشتند آموخته شد وبه سایر ممالک از جمله ژاپن- کره- هنگ کنگ و غیره انتقال یافت و پایه واساس ورزشهای رزمی شرقی چون کاراته و..... را بنا نهاد . اما بیشتر این افراد فقط به نیروی تنی این هنر توجه کردند و از فلسفه عمیق وقدرتهای درونی این هنر غافل شدند و به تدریج فلسفه این هنر به فراموشی سپرده شد.

این هنر در ایران توسط ابراهیم میرزائی شالبند قرمز کانگ فو بصورت تز علمی مطرح شد که ایشان این هنر را با آداب وسنن و فرهنگ غنی ایرانی ومطابق فرمول تن ایرانیان بنیان نهاد به همین علت اسامی و معانی این هنر ایرانی است حرکات و تکنیکهای این هنر با توجه به نوع فیزیولوژی وآب وهواو تغذیه مردم ایران زمین طرح ریزی شده است وبرای همین پیشرفت این هنر در ایران خیلی سریع و چشمگیر بوده است.(در پایان اینو هم خودم اضافه کنم که جناب اقای پرفسور میرزایی قبل از انقلاب ایران را ترک کردند و در حال حاضر در کشور المان زندگی میکنند)
 

saeid_2001

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
8 می 2005
نوشته‌ها
2,403
لایک‌ها
9
محل سکونت
tehran
کانگ یا کونگ:یعنی دانایی فو:طریقت
پس کانگ فو یعنی طریقت دانایی وطریقت دانایی بدرک ماست ودرک ما
نیروی فکرما و فکر ما در جسم ما وجسم پایگاه فکر ماست
توآ: یعنی انشاء تن وروان (پرورش دادن تن و روان)یا پروردن جسم و
طریقت دانایی (کانگ فوتوآ)ما را به سوی خویش می خواند ومی سراید
توآ.به خود آ.یعنی تو بیا وبه خود بیا.یا بقول شاعر هر کس تورا بسوی
خویش میخواند من تو را جز بهسوی تو نمی خوانم.
هدف توآ:توانایی- هستی داری-یگانگی - هم آهنگی - دیدگاه یگانه وخود شناسی است.
این است طریقت دانایان به تنوروان انسان شاهکار جهان دارای قدرتی نا محدود
وسلسله ای ازشعور واندیشهاست و باید وی را در حریم معنویت جستجو کرد
به این آماج و توان- و تو ای انسان که بر ما نشسته و تفکر آغاز نموده ای این
راه راهیست بی پایان واندیشه جهان وانسان- انسانی بی زمان با فرهنگ زمان
در بی زمان است
 

hadissj

Registered User
تاریخ عضویت
31 دسامبر 2005
نوشته‌ها
171
لایک‌ها
0
سن
39
محل سکونت
Iran-Tehran
به نقل از saeid_2001 :
کونگ فو تائو .
کونگ فو رو شاید بشه بعنوان یکی از کاملترین ورزشهای رزمی نام برد این ورزش شامل دفاع شخصی , مبارزه و تکنیک و تاکتیک, سلاح , ورزش روح است .همچنین کونگ فو بیش از 2500 سبک دارد.
یکی از دوستام یه روز اومد دنبالم گفت بیا بریم کونگفو اسم بنویسیم ماهم رفتیم یه جایی نزدیک خونمون یه استاد جوونی داشت که خودش یه سبک زده بود و و سبک بروس لی رو با سبک تائو با هم ترکیب کرده بود و یه یه سبک خیلی خوب در اومده بود که البته بیشتر به تائو شبیه بود .
حقیقتا تو اون مدت من با یه ورزش متفاوت اشنا شدم ورزشی بسیار سنگین و سخت ورزشی که نتنها شما رو از نظر بدنی ارتقا میده بلکه از نظر روحی هم شما رو ارتقا میدهد و توان بکار گیری نیروهای درونی انسان رو به شما اموزش میدهد تا مراحلی فراتر از درک انسانی . به طوری که ما در هفته سه جلسه کلاس داشتیم که نصف یکی از جلسات را استاد به مباحث مربوط به موارد غیر بدنی و حسی روحی میپرداختند.
کلا دیسیپلین کونگ فو این ورزش را از دیگر ورزشهای رزمی جدا میکند و حدی برای این ورزش وجود ندارد از استادان بزرگ این ورزش میتوان به پروفوسور میرزایی استاد کونگ فو ایران اشاره کرد که ایشون از بعد انقلاب از کشور رفتند .
پیشرفت درجات در کونگفو به سختی صورت میگیرد و شما پس از طی سالها کار در این ورزش شاید بتوانید در صورت داشتن استعداد شال بند مشکی را دریافت کنید .در حال حاضر بیشتر افغانها و پاکستانیها در کلاسهای کونگ فو ثبت نام میکنند دلیلشم اینه که ورزش سختیه و باید سگ جون باشی که دووم بیاری.
من خودم یه ماه بیشتر نرفتم و به دلیل مشکلات نتونستم ادامه بدم ولی همون یک ماه هم کلی چیز یاد گرفتم .

Kid.jpg

سلام بر دوست عزیزم :happy: قصد من مبارزه با افکار شما و قدرت نمایی ورزش خودم(ووشو)نیست.اما انتقادهای ذیل را دارم:lol: :

1-عکسی که به اسم توآ گذاشتید.عکس یک راهب معبد شاولین است.نه یک توآ کار.
2-آنچه قدمت 2500 ساله دارد شاولین و وودانگ و درواقع ووشو است قدمت توآ از 50 سال تجاوز نمیکند.و صاحب سبک جناب استاد میرزایی هستند که از ترکیب چند ورزش رزمی دیگر این سبک را به وجود آوردند:lol:
3-آنچه َشما کونگ فو مینامید همان توآ است .کونگ فو به معنای واقعی همان ورزش سنتی چین به عبارتی ووشو است.لازم به ذکر است که در چین به هر سبک رزمی کونگ فو گویند.مثلا:کونگ فو شاولین
یا کونگ فو وودانگ و ...
4-قصد جسارت ندارم من خودم یک سال توآ کار کردم و در واقع یک سال خود را فریب دادم و به اسم کونگ فو مرا از هدف اصلیم فریباندن.البته در توآ تمرینات بدنسازی و مبارزاتی بسیار خوبی وجود دارد اما از متافیزیک و نیروی درونی خبری نیست.نیروهایی چون چی یا نیروهای کیهانی در آن وجود ندارد و جایگاه متافیزیک خصوصا در شاولین و یوگا یافت میشود.پس حقیقت را قبول کنیم.توآ در مبارزات و بدن سازی سبک خوبی است نه در نیروهای درونی.:lol:

در ضمن درباره مسءله مرگ و زندگیتون:lol: اسم این شمشیر باریک جیین شو است.

به نقل از saeid_2001 :
راستی لباسهای وشو هم سیاهه من فکر میکردم فقط لباسهاس کونگفو سیاهه اخه لباسهای کونگ فو هم دقیقا همینطوریه
سعید جان لباسهای ووشو به همه رنگی است نه فقط سیاه توضیح این که ووشو یک سبک نیست بلکه هزاران مدرسه ووشو با سبکهای خاص خود و درجه بندی های خود وجود دارند ودر هر مدرسه ای رنگ لباسها با مدرسه های دیگر متفاوت است:lol:


نکته مهم مهم مهم لطفا خوب بخون:عجیبه همه اطلاعاته شما کامل و صحیح است فقط یک مشکل وجود دارد به خدا اینا که شما می گین درباره شاولین است و به خدا توآ قطره ای در برابر دریای شاولین است .شما دارید اشتباه پنج سال پیش منو تکرار میکنید و گمراه میشید .شاولین قدرت اول ورزشهای رزمی است و توآ فقط اسم کونگ فو را دزدیده لطفا در تحقیقات خود تجدید نظر کنید.من 3 ساله توآ را رها کردم و از آن زمان شاولین و ووشو تمرین میکنم.وااله توآ در مقابل آنها حرفی برای گفتن ندارد.
 

cyb3rninja666

کاربر فعال درآمد اینترنتی
کاربر فعال
تاریخ عضویت
18 دسامبر 2005
نوشته‌ها
1,172
لایک‌ها
13
محل سکونت
Planet Earth!
اول اینجا بیشتر بحث در مورد هنر های رزمیه نه یه مشت ورزش !
اوون سایت رو هم خونده باشید مفهمید که بین ووشو و کونگ فو فرق هست !
قدرت اول ورزش های رزمی ووشو ؟! خصوصا با اون مسابقات مسخره ساندا یا سانشوش !!


حالا بحث رنگ لباس ! فلسفه داره این رنگا ؟! ا چون هر مدرسه فرق می کنه ، رنگشم فرق میکنه !
 

saeid_2001

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
8 می 2005
نوشته‌ها
2,403
لایک‌ها
9
محل سکونت
tehran
سلام خوبی من خوبم.
من اینا رو از این بلاگ اقای ممقانی گرفتم که شال بند مشکی داره و چندین سال کونگ فو کار میکنه .اون عکس هم نه ربطی به توا نداره فقط عکسیه مربوط به کونگ فو.او تاریخچه هم تاریخچه کونگ فو هستش احتمالا تیتر رو اشتباهی کونگ فو توا زده و تاریخچه هم کاملا درسته چون تو چندتا سایت دیگه هم خوندم که تقریبا همین بود .ولی این حرفت رو متوجه نشدم وشو همون کونگ فو شائولینه شائولین در اصل سبک مادر کونگ فو هست و اکثر ورزشهای رزمی از روی اون ساخته شدن که احتمالا وشو هم یکی از اون ورزشهاست حتی سبک toa پرفسور میرزایی هم از ترکیب سبک شائولین شمالی و جنوبی به وجود اومده و کونگ فو حدود 2500 سبک داره یکی از بهترین سبکهای اون توا هست. من من باور نمیکنم که شما بگید توا سبکیست که به درونیات بدن توجه ندارد لطفا کمی در مورد پرفسور میزایی و سبکشون بیشتر مطالعه کنید سبک ایشون در حال حاضر در بسیاری از کشورهای دنیا برای تدریس کونگ فو به کار میره (فقط کافیه یه سرچ کوچولو در مورد toa تو گوگل بزنی این نمونش) دقیقا دلیل اصلیش اینه که نه تنها به بدن و جسم بلکه حتی فراتر از اون به درونیات اهمیت خواصی داده و این در اصل بزرگترین خصیصه توا نسبت به دیگر سبکها است .
اینم بلاگ ممقانیه http://kungfumamaghan.blogfa.com/ مطالب خوبی داره

توآ دانشکده انشاء تن و روان اسرار رهبریست و **** یکتاست
هدف وحدت عقلانی درنظم آفرینش است به وحدت انسانی
توآ طريقتِ دانائي و توانائي راهِ شالِ همّت، شالِ همّت، حقيقتِ وجودِ آدم، راهِ آيندة ماست
 

cyb3rninja666

کاربر فعال درآمد اینترنتی
کاربر فعال
تاریخ عضویت
18 دسامبر 2005
نوشته‌ها
1,172
لایک‌ها
13
محل سکونت
Planet Earth!
اسم شمشیر jian هست و پسوندی نداره ، کانجی چینی اون هم من براتون نوشتم !




و پسوند شو جز اسم نیست و به معنی شمشیر هم نیست ؟!

understood ?!

=================================================================
در ضمن دارم رو شینوبی قرمز سیستم وب لاگ نسب میکنم که هرکی خواست بیاد از سایت وب لاگ رزمی بگیره







www.redshinobi.com
 
بالا