برگزیده های پرشین تولز

تو بي ريخت نيستی;همه چيز درباره جراحی زيبايی در ايران

sіπa

Registered User
تاریخ عضویت
10 فوریه 2010
نوشته‌ها
1,703
لایک‌ها
8
طبق اطلاعات به دست آمده جراحي پلاستيک و زيبايي پديده اي تازه نيست چرا که پزشکان معتقدند حدود 600 سال قبل از ميلاد مسيح يک جراح يوناني به نام "هنيه" بيني يکي از بيماران خود را با استفاده از گوشت گونه او تحت عمل جراحي قرار داد. همچنين يک هزار سال پس از ميلاد مسيح (ع)، جراحان از پوست پيشاني براي جراحي هاي بيني و ديگر اعضاي بدن استفاده مي کردند.

اما سابقه جراحي پلاستيک در ايران به حدود 80 سال قبل باز مي گردد; زماني که علي اوصانلو به آمريکا رفت و دوره هاي جراحي پلاستيک را در اين کشور گذراند و پس از بازگشت به ايران آموخته هاي خود را در اختيار ديگران گذاشت. اوصانلو پس از بازگشت به ايران واحدي به نام جراحي پلاستيک يا رينوپلاستي در دانشکده پزشکي تهران تاسيس کرد و اولين جراحي زيبايي را در سال 1307 در يکي از بيمارستان هاي تهران انجام داد از اين رو جراحان پلاستيک، وي را پدر جراحي پلاستيک ايران مي نامند. متاسفانه با توجه بيش از حد مردم به جراحي پلاستيک، پاي طمع کاران نيز به ميدان باز شد و باعث شد جان بسياري از مردم در اين ميان گرفته شود. اگرچه آمارهايي که از ميزان مرگ و مير ناشي از عمل هاي جراحي زيبايي منتشر شده است، عدد دقيقي را در اختيار قرار نمي دهد، اما به طور قطع مي توان گفت برخي از اين عمل ها، مانند جراحي بر روي پوست و لاغري، خطراتي بيشتر از ناراحتي هاي موضعي را مي توانند به دنبال داشته باشند.

جراحي بيني در صدر

دکتر سيد جواد اميري زاد با بيان اين که حدود 70 درصد جراحي هاي زيبايي، عمل بيني است به ايسنا گفت: عمل زيبايي بيني به نوعي مشکل ترين عمل جراحي زيبايي و بحث برانگيزترين عمل است; زيرا دقت پزشک جراح در انجام اين عمل بسيار مهم است.

عضو هيات مديره انجمن جراحان پلاستيک و زيبايي ايران، با اشاره به اين که ايران مرکز رينوپلاستي (جراحي زيبايي بيني) دنياست، توصيه کرد: زنان پس از هفده سالگي و مردان پس از هجده سالگي، عمل زيبايي بيني را انجام دهند. وي با بيان اين که چنانچه اصول درست و مناسب عمل زيبايي بيني توسط جراح رعايت نشود، عوارض ظاهري و عملکردي به دنبال آن ايجاد خواهد شد، اظهار کرد: ايران بيشترين عمل رينوپلاستي (جراحي زيبايي بيني) را در دنيا دارد و بهترين جراحان اين رشته نيز متعلق به ايران هستند; بنابراين به جرات مي توان گفت که کشور ما مرکز رينوپلاستي دنياست.
اميري زاد خاطرنشان کرد: در ايران، زنان بيشترين داوطلبان عمل زيبايي بيني را تشکيل داده و تنها حدود 30 درصد داوطلبان را مردان تشکيل مي دهند که نسبت به سال هاي گذشته، رشد بالايي داشته است.

وي با بيان اين که تنها 10 درصد شانس ايجاد عارضه قابل درمان پس از عمل رينوپلاستي وجود دارد، اظهار کرد: افراد ديابتي انسوليني، افراد مبتلا به فشار خون بالا و بيماري زمينه اي و افراد مبتلا به اختلالات شخصيتي رواني براي انجام عمل رينوپلاستي مناسب نيستند.

خطر تنگي نفس

فرزام شايسته متخصص زيبايي معتقد است با تغيير سال و نزديک شدن به سال جديد آمار درخواست جراحي زيبايي در کشور به ميزان شگفت انگيزي زياد مي شود. او معتقد است اين افراد دوست دارند با قيافه و شکل جديد سال را نو کرده يا از تعطيلات پيش روي براي استراحت بعد از جراحي استفاده کنند.

شايسته گفت : در حال حاضر جراحي بيني شايع ترين و درآمدزاترين جراحي زيبايي در ايران است بر اين اساس برخي از پزشکان که حتي تخصصي در اين زمينه ندارند نيز به طور غيرمجاز در مطب يا کلينيک هاي خصوصي اين عمل را انجام مي دهند.

به گفته وي اکثر متقاضيان جراحي بيني جوانان 17 تا 30 ساله هستند. 90 درصد آنهايي که شجاعت کرده و بيني خود را به تيغ جراحان مي سپارند بعد از جراحي دچار مشکلات تنفسي شده و از آنجا که تنفس اصلي ترين جريان زندگي يک فرد است نقصان آن باعث بروز مشکلات عديده اي در اين افراد مي شود. خيلي از دختران و پسرهاي جوان هستند که بعد از جراحي زيبايي به خصوص بيني و عدم رضايت يا ايجاد مشکلات احتمالي مجبور مي شوند چندين بار اين جراحي را تکرار کرده و مبالغ بيشتر را براي رسيدن به چهره دلخواه پرداخت کنند اما در ميان همه آنها شايد ماجراي مريم ناراحت کننده تر باشد. او دختري 20 ساله است که به هواي به دست آوردن دماغي قلمي، سربالا و باريک، خودش را با مشکل شديد تنفسي و بالا رفتن بيش از حد بيني مواجه کرد. سفر به خارج از کشور و صرف 20 ميليون تومان هزينه مشکل او را تا حدودي برطرف کرد.

احتمال ناموفق بودن عمل زيبايي بالاست

دکتر محمد رضا يوشي، جراح پلاستيک و متخصص گوش و حلق و بيني ، انواع عمل هاي پلاستيک را با عناوين زيبايي، درماني و جراحي هاي مشترک، طبقه بندي مي کند. وي براي توضيح اين طبقه بندي مي گويد: مثلا کسي که چانه اش عقب است، امکان دارد با مشکل تنفسي مواجه باشد. همچنين برخي از عمل هاي بيني، به دليل وجود مشکلات تنفسي انجام مي شوند. وي اظهار کرد: براي کساني که عمل زيبايي انجام مي دهند، مهمترين دغدغه اين است که جراحي باعث زيباتر شدن شان شود. براي بعضي ها، اين هم مهم است که کسي متوجه نشود که عمل کرده اند. يوشي افزود: اگر عمل زيبايي با تعريف جديد باشد يعني "عمل زيبايي بيني، با حفظ عملکرد"، خطرات آن هم به حداقل مي رسد. در اين رويکرد، ايجاد بيني معقول و منطقي مد نظر است. مثلا اگر بيني آن قدر کوچک شود که تنفس را مختل کند، زيبايي، فايده اي ندارد.
وي اعتقاد دارد: بخشي از موفقيت عمل جراحي، به خود بيمار و ويژگي هاي فيزيکي اش بازمي گردد. قدرت و اندازه غضروف و جهنده بودن يا نبودن آن، تاثير زيادي در نتيجه عمل دارد. با اين حال، تجربه دکتر معالج است که مي تواند اين موارد را بهتر تشخيص دهد.

امان از کاشت مو

تورج مکرمي، متخصص پوست و مو و زيبايي هم درباره هزينه هاي مربوط به کاشت مو توضيح مي دهد: "هر گره مو (تعدادي مو که به هم چسبيده اند)، يک دلار، تقريبا معادل 900 تومان هزينه مي برد. به اين ترتيب با در نظر گرفتن ميزان طاسي سر بين 500 هزار تا 2 ميليون تومان هزينه کاشت مو مي شود. با اين توضيح که بيشتر از 2000 گره هم براي بيمار کاشته نمي شود." وي درباره اثرات منفي احتمالي جراحي کاشت مو مي گويد: دو روش مختلف براي کاشت مو وجود دارد که يکي جراحي محسوب مي شود و ديگري نمي شود.

هيچکدام از اين روش ها خطر جانبي ندارند. البته ممکن است در فاصله اي که موهاي کاشته شده رشد مي کنند، ساير موهاي سر، کم پشت شوند و مثلا دو سال بعد، شخص، مجبور به کاشت دوباره شود، اما خطر ديگري وي را تهديد نمي کند." مکرمي درباره خطرات برداشتن موهاي زايد يا جوان کردن پوست با استفاده از ليزر نيز اظهار کرد: ملتهب و گرم شدن پوست از اثرات طبيعي اين روش است که با استفاده از کرم برطرف مي شود. مشکل، تنها براي افراد نادري پيش ميآيد که به ليزر حساسيت شديد دارند و گوشت اضافه در مي آورند.

رقم هاي شاخ در بيار

به طور مشخص تورم و هرج و مرج بازار، دامن جراحي زيبايي را هم گرفته است چرا که در ايران، با هزينه هاي از 300 هزار تا 5 ميليون تومان بيني راعمل زيبايي مي کنند که البته انتخاب پزشک تاثير بسيار زيادي بر اين رقم دارد. همچنين هزينه جراحي و ليفتينگ صورت بين يک تا پنج ميليون، تزريق کلاژن به لب ها و تغيير فرم آنها بين 400 هزار تا 2 ميليون، اصلاح افتادگي پلک بين يک ميليون و500 هزار تا 4 ميليون، هزينه جراحي فک بين 5 تا 8 ميليون، هزينه ارتودنسي با دستگاه متحرک بين 300 هزار تا يک ميليون و با دستگاه ثابت بين يک تا 4 ميليون، هزينه پروتز سينه بين 2 تا 4 ميليون و هزينه ساکشن شکم بين 2 ميليون و 500 هزار تا 6 ميليون تومان است که البته اين مبالغ با مکان مطب، پزشک معالج و بيمارستاني که عمل جراحي در آن انجام مي شود ارتباط مستقيم دارد. خيلي از بيمارها، قبل از اينکه خود را تسليم تيغ جراحي کنند براي انتخاب پزشک معالج خود ملاک هاي مختلفي دارند که از جمله اين ملاک ها مي توان به مهارت و تجربه پزشک و هزينه جراحي اشاره کرد که بعد از دريافت رقم هاي مختلف کمي در ملاک هايشان تغيير ايجاد مي شود. شايسته معتقد است تفاوت قيمت در هزينه هاي جراحي زيبايي حکايت از مهارت، تخصص و تبحر پزشک معالج در انجام جراحي داردو پايين بودن دستمزد برخي پزشکان براي انجام جراحي، بيشتر جنبه بازاريابي داشته و در برخي موارد نيز حکايت از عدم تخصص پزشک در انجام جراحي دارد.

وي تصريح کرد: برخي افراد براي پايين آوردن هزينه جراحي خود به پزشکاني مراجعه مي کنند که صلاحيت انجام عمل را ندارند و انجام جراحي توسط اين افراد عواقب خطرناکي براي متقاضي در پي دارد ضمن اينکه انجام جراحي توسط اين پزشکان نه تنها هزينه را پايين نمي آورد بلکه متقاضي مجبور مي شود براي برطرف کردن عيوب پس از جراحي هزينه هاي بيشتري نيز بپردازد.

تنها 157 جراح پلاستيک بيني مجوز دارند

رئيس انجمن جراحان پلاستيک ايران چندي پيش در نشست جراحان پلاستيک ايران با بيان اينکه تعداد جراحي هاي پلاستيک در ايران کم نيست، درخصوص قيمت هاي جراحي بيني در مطب هاي مختلف گفت: قيمت جراحي بيني توسط جراحان پلاستيک تقريبا در يک رنج قرار دارد اما نرخ اين جراحي در مطب افرادي که جراح پلاستيک نيستند، متفاوت است. کمال فروتن تصريح کرد: همچنين قيمت جراحي بيني توسط متخصصان گوش و حلق و بيني متفاوت است. فروتن خاطر نشان کرد: در تهران تنها 157 جراح پلاستيک مجوز انجام جراحي بيني را دارند در حالي که حدود هفت هزار نفر پزشک عمل جراحي بيني را انجام مي دهند. رئيس انجمن جراحان پلاستيک ايران گفت: در سال هاي 87-86، از 98 مورد شکايتي که از جراحان زيبايي شده بود تنها هشت شکايت مربوط به جراحان پلاستيک و 90 شکايت مربوط به افرادي بوده که جراح پلاستيک نبوده اند.

سايز دماغ ها بزرگ شده است!

در خبري که روز چهارم خرداد امسال در خروجي ايسنا قرار گرفت بسياري از نگراني هاي آسيب شناسان، روانشناسان و متخصصين عرصه انسان شناسي در خصوص تبيين علل رجوع بيش از اندازه ايراني ها به عمل هاي جراحي زيبايي به خصوص بيني را از بين برد و آب پاکي را روي دست همه ريخت. در اين خبر دکتر سيد عليرضا مصباحي جراح و متخصص بيماري هاي گوش و حلق و بيني و عضو انجمن راينولوژي ايران ادعا کرده بود که جراحي زيبايي بيني در ايران مد نشده بلکه سايز بزرگ بيني در نژاد ايراني، يکي از دلايل تعداد بالاي جراحي زيبايي بيني در ايران است.
وي با اشاره به اين مقوله که گاه در رسانه ها تعداد بالاي جراحي زيبايي بيني در ايران، اشکال يا مد دانسته شده و مورد سوال قرار مي گيرد، گفت: تعداد بالاي جراحي هاي زيبايي بيني در ايران را انکار نمي کنم اما علت آن "مد شدن" نيست.

اين عضو آکادمي جراحان پلاستيک صورت و بيني اروپا گفت: در حالي که اروپايي ها و آمريکايي ها از نظر آناتومي، خلقت و ژنتيک، اغلب بيني زيبايي داشته و نيازي به عمل زيبايي بيني ندارند، فرم بيني در کشورهاي شرق آسيا به گونه اي است که معمولا کار زيادي نمي توان براي افراد انجام داد. دکتر مصباحي ادامه داد: اين در حالي است که در کشورهايي چون ايران، ترکيه، کشورهاي اطراف مديترانه و کشورهاي عربي، با وجود زيبايي تمام اجزاي صورت همچون پلک، ابرو، لب و دهان ، به علت ژنتيک، سايز بيني بزرگ است و به همين علت تعداد افرادي که تمايل به عمل زيبايي بيني دارند در جامعه ما بالاتر است.

پزشک هاي عمومي هم وارد بازار شده اند

سايت پزشکان بدون مرز به نقل از رئيس نخستين کنگره خاورميانه اي راينوپلاستي نوشت: تقاضاي بيش از حد جراحي بيني در ايران، افراد غيرمتخصص و حتي پزشکان عمومي را هم وارد اين عرصه کرده است و در موارد زيادي بيماران حتي نفس کشيدن عادي را هم از دست مي دهند.

محسن نراقي که تنها غير آمريکايي عضو شوراي 10 نفره سياستگذاري راينوپلاستي آمريکا است افزود: ايران بدون شک قطب راينوپلاستي و جراحي بيني در خاورميانه است و از اين نظر حرف اول را در منطقه مي زنيم و حتي از بسياري از کشورهاي اروپايي نيز جلوتريم. وي تصريح کرد : راينوپلاستي فقط عمل جراحي زيبايي بيني نيست بلکه درمان همه بيماري هاي حاد و مزمن ناحيه بيني را شامل مي شود که سينوزيت شايع ترين آن است.

با اين حال در کشور ما تقاضا براي عمل جراحي زيبايي بيني بسيار بالاست و بيشترين فعاليت جراحان پلاستيک در ايران، انجام عمل زيبايي بيني است. نراقي افزود: گر چه به مرور زمان مردم و به خصوص خانم ها براي بهبود کيفيت زندگي و زيبايي بيشتر به سمت اين نوع عمل ها گرايش پيدا کرده اند، اما متاسفانه بخش قابل توجهي از عمل هاي جراحي زيبايي بيني غير ضروري است و به علت چشم و هم چشمي يا ناراحتي هاي رواني انجام مي شود.

عضو شوراي 10 نفره سياستگذاري راينوپلاستي آمريکا گفت: در موارد زيادي افرادي که حتي تمکن مالي کافي براي پرداخت هزينه اين نوع عمل ها را ندارند به سمت عمل زيبايي بيني تشويق مي شوند و چون توان انتخاب پزشکان حاذق را ندارند به پزشکان کم تجربه و گاه غير متخصص در اين زمينه مراجعه مي کنند و متاسفانه در موارد زيادي مجبورند چند بار عمل را تکرار کنند و در نهايت نيز نه تنها رضايت آن ها جلب نمي شود بلکه به علت کوچک شدن بيش از اندازه بيني امکان تنفس عادي خود را هم از دست مي دهند.

نراقي افزود: کوچک شدن بيش از حد بيني موجب اين مي شود که فرد در زمان خواب از راه دهان تنفس کند و اين امر موجب کمبود اکسيژن بدن در زمان خواب مي شود که خواب آلودگي، کسل بودن، بي حوصلگي و عصبي بودن در طول روز از جمله عوارض آن است. بسياري از افرادي که دچار اين عوارض مي شوند، بارها اين نکته را تکرار مي کنند که اي کاش عمل نمي کردند و نفس کشيدن آن ها اين قدر سخت نمي شد.

وي گفت: گرچه پزشکان و جراحان مختلف هزينه هاي مختلفي را براي عمل جراحي بيني مطالبه مي کنند و اين کار تعرفه مشخصي ندارد، اما عمل جراحي بيني کاري است که تلفيقي از دانش، تجربه و هنر محسوب مي شود به همين علت پزشکان حادق تر هزينه هاي بالاتري مطالبه مي کنند، با اين حال متوسط هزينه اين عمل ها در ايران از کشورهاي اروپايي و آمريکا پايين تر است. به همين علت نه تنها ايرانيان مقيم خارج بلکه بسياري از اتباع اين کشورها نيز براي عمل جراحي بيني به ايران مي آيند. وي افزود: تقاضاي بيش از حد عمل جراحي بيني در ايران گروه هاي مختلف پزشکي را وارد اين عرصه کرده است، نه تنها در کلينيک ها و بيمارستان ها، بلکه در مطب ها و در شرايط غير استاندارد هم اين نوع عمل ها انجام مي شود و من اطلاع دارم که حتي برخي پزشکان عمومي هم عمل جراحي زيبايي بيني را در ايران انجام مي دهند.

نظارتي نيست

در سال، 3 تا 4 مورد جراحي زيبايي منجر به فوت داريم که اين جراحي ها توسط جراحان غيرپلاستيک صورت مي گيرد.90 درصد پرونده هاي جراحي زيبايي مربوط به جراحان غيرپلاستيک است. براساس مدارک موجود در 6 سال اخير بيش از 200 پرونده درباره شکايت افراد از پزشکان جراح پلاستيک در سازمان **** پزشکي تشکيل شده که بيشتر اين شکايت ها به جراحي هاي چاقي، لاغري و افزايش قد مربوط مي شود. جراحي هاي زيبايي دو نوع عوارض زودرس و ديررس دارد که عوارض زودرس، همان فوت در اتاق عمل بوده و عوارض ديررس آن، عفونت جاي عمل، آمبولي ريه و سوراخ شدن پرده بيني است.

دکتر ايرج خسرونيا رئيس جامعه متخصصان داخلي ايران گفت: علت اينکه آمار دقيقي از قربانيان عمل زيبايي وجود ندارد اين است که در جراحي هاي پلاستيک، بيمار را به اسم ديگري به اتاق عمل مي برند; به طوري که متقاضي عمل ليپوساکشن (برداشتن چربي هاي زائد) به اسم عمل ريه پذيرفته مي شود. وي مي افزايد: روزانه بين 30 تا 50 نفر براي انجام چنين عملي به کلينيک ها و مطب ها مراجعه مي کنند و اين امر باعث شده تا پزشکان به دليل اينکه در ساير رشته هاي پزشکي درآمد چنداني وجود ندارد، براي بالابردن سطح درآمد خود اقدام به انجام چنين عمل هايي بکنند. خسرونيا مي گويد: اگرچه ليپوساکشن سلامت افراد چاق را از طريق کاهش چربي خون آنها بهبود مي بخشد، اما خطر بيماري هايي را که افراد چاق در معرض آن هستند، کاهش نمي دهد. وي مي افزايد: سازمان بازرسي وزارت بهداشت متولي نظارت بر اين گونه قضاياست و با اتکا بر قوانين قبلي مبني بر اينکه هر پزشک مي تواند در حيطه علم پزشکي خود اقدام به فعاليت کند، مي تواند پيش از وصول شکايت به اين موارد رسيدگي کند. خسرونيا با تاکيد بر اينکه هر نوع عمل جراحي بايد در بيمارستان انجام شود، مي گويد: گاهي حين عمل، بيمار نياز به دستگاه هاي تنفسي و تجهيزات ديگر پيدا مي کند که در مطب موجود نيست.

دختراني که از چهره خود راضي نيستند

دکتر مجيد ابهري گفت يک پژوهش ميداني در استان هاي تهران، گيلان، اصفهان و خوزستان توسط گروه آسيب شناسي مرکز مطالعات آريا به صورت پرسش از دختران 16 تا 25 سال انجام و مشخص شد دختران در اين سن به لحاظ حس رقابت يا انتقاد دوستان يا الگوبرداري از هنجارفرستاني که عکس و چهره آنها در روي جلد مجلات و بعضي روزنامه ها چاپ مي شود و همچنين ويژگي هاي سني دوران بلوغ که علاقه دارند خود را زيبا جلوه دهند از ظاهر خود راضي نيستند. به گفته ابهري، تصور اينکه بعد از عمل فرد به يک سوپر استار تبديل مي شود موجب شده که بعضي از زنان حتي با پول قرض کردن اقدام به اين کار کنند. ابهري با اشاره به اينکه متاسفانه جراحي هاي زيبايي در بين پسران جوان نيز به اندازه دختران ديده مي شود، گفت: آنها که توان مالي ندارند با چسباندن چسب هاي بهداشتي تظاهر به جراحي بيني مي کنند که اين خود موجب بروز ناهنجاري رفتاري در بين جوانان شده و مي شود.

منبع: مردم سالاری
 

raxtastar

"کاربرفعال ورزش""کاربر قدیمی پرشین تولز
کاربر فعال
تاریخ عضویت
7 ژوئن 2005
نوشته‌ها
1,959
لایک‌ها
672
سن
39
یکی از دوستانم که بینی معمولی داشت رفت عمل کرد که بعد از عمل بدتر شده بود!((واقعا با چه انگیزه ای حاضرند این کا رو بکنند؟؟))

البته من هم خودم عمل کردم ولی 3 بار شکسته بود . باز هم نمی رفتم دفعه آخری تو باشگاه طوری بینیم خرد شد که دیگه مجبور شدم
 

منصور قیامت

کاربر ویژه گفتگوی آزاد
کاربر قدیمی پرشین تولز
تاریخ عضویت
1 ژوئن 2007
نوشته‌ها
4,706
لایک‌ها
297
محل سکونت
شهر باحال قم
یکی از دوستانم که بینی معمولی داشت رفت عمل کرد که بعد از عمل بدتر شده بود!((واقعا با چه انگیزه ای حاضرند این کا رو بکنند؟؟))

البته من هم خودم عمل کردم ولی 3 بار شکسته بود . باز هم نمی رفتم دفعه آخری تو باشگاه طوری بینیم خرد شد که دیگه مجبور شدم
الان زیبا شده؟ عکس از قبل و بعد از عملت میزاری؟
 

ممل بلا

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
5 ژوئن 2010
نوشته‌ها
13
لایک‌ها
0
منسور جان شما هم مي خواي عمل كني ؟ :p

تو محل ما هر كسي عمل كرده پشت بندش هم به مباركي و ميمنت ازدواج كرده :lol:
 

منصور قیامت

کاربر ویژه گفتگوی آزاد
کاربر قدیمی پرشین تولز
تاریخ عضویت
1 ژوئن 2007
نوشته‌ها
4,706
لایک‌ها
297
محل سکونت
شهر باحال قم
منسور جان شما هم مي خواي عمل كني ؟ :p

تو محل ما هر كسي عمل كرده پشت بندش هم به مباركي و ميمنت ازدواج كرده :lol:
والا عیالم بهم میگه دماغت خیلی خوبه. نظر شما چیه؟

i82586_DSC05789f9.jpg
 

raxtastar

"کاربرفعال ورزش""کاربر قدیمی پرشین تولز
کاربر فعال
تاریخ عضویت
7 ژوئن 2005
نوشته‌ها
1,959
لایک‌ها
672
سن
39
خوب بله ((ولی باید بعد از عمل آمپول میزدم تا ورم بینی بخوابه ترسیدم از آمپول! نزدم ورمش نخوابید:دی زیر تیغ جراحی رفتم ولی از آمپول زدن ترسیدم))

عکس هم pm می کنم از بعد عمل (از قبلا عکس تو pc ندارم))

وقتی بینی میشکنه بین شکستگی ها استخوان اضافه میاره! برای من جوری شکست که بینیم تو پوست تکون میخرد:دی

خوبه بینی شما که! از الان من ببینی بهتر هم هست!! نکنید آقا !!
 

منصور قیامت

کاربر ویژه گفتگوی آزاد
کاربر قدیمی پرشین تولز
تاریخ عضویت
1 ژوئن 2007
نوشته‌ها
4,706
لایک‌ها
297
محل سکونت
شهر باحال قم
خوب بله ((ولی باید بعد از عمل آمپول میزدم تا ورم بینی بخوابه ترسیدم از آمپول! نزدم ورمش نخوابید:دی زیر تیغ جراحی رفتم ولی از آمپول زدن ترسیدم))

عکس هم pm می کنم از بعد عمل (از قبلا عکس تو pc ندارم))

وقتی بینی میشکنه بین شکستگی ها استخوان اضافه میاره! برای من جوری شکست که بینیم تو پوست تکون میخرد:دی

خوبه بینی شما که! از الان من ببینی بهتر هم هست!! نکنید آقا !!
آقا شما هم مشاهد شد بینیتون. واقعا بینی برازنده ای داری
 

_Love_Coder_

کاربر قدیمی پرشین تولز
کاربر قدیمی پرشین تولز
تاریخ عضویت
3 مارس 2007
نوشته‌ها
738
لایک‌ها
128
محل سکونت
تهران

farzan.B

همکار بازنشسته
کاربر فعال
تاریخ عضویت
5 ژانویه 2009
نوشته‌ها
2,662
لایک‌ها
1,244
کجاش بزرگه بی چاره ؟!:(
 

ali-agha1368

Registered User
تاریخ عضویت
7 مارس 2007
نوشته‌ها
100
لایک‌ها
5
نه خوبه عنثور.عمل نكن.
سولاخ گنده دوز دارم:eek:
 

ممل بلا

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
5 ژوئن 2010
نوشته‌ها
13
لایک‌ها
0
علف بايد بايد به دهن بزي شيرين بياد:D
اوني كه بايد بپسنده من و شما نيستيم :p
 

sіπa

Registered User
تاریخ عضویت
10 فوریه 2010
نوشته‌ها
1,703
لایک‌ها
8
همه چیز درباره اتاقک های خطرناک سولاریوم


تب برنزه ‌كردن پوست اين روزها به حدي داغ است كه افراد ديگر به عاقبت رفتن به اتاقك‌هاي داغ سولاريوم فكر نمي‌كنند فقط مي‌خواهند رنگ پوستشان تغيير كند، هر چه بادا باد. مسئولان هم هيچ برنامه مشخصي براي كنترل اين پديده اعلام نمي‌كنند.

به گزارش فارس، فريده دختر جواني بود كه به خاطر مراسم عروسي‌اش خيلي دوست داشت بدنش را برنزه كند؛ شايد او هم يكي از كساني بود كه در دام تبليغات قلابي برخي آرايشگران افتاد و سلامت خود را به دست آنان سپرد.

او با شور و شوق فراوان پس از آنكه به نظر خودش يكي از مراكز درست و حسابي اين كار را انتخاب كرد، در يك دستگاهي شبيه تابوت به نام سولاريوم خوابيد.

او ابتدا كمي احساس خطر مي‌كرد اما وقتي به اين فكر ‌مي‌افتاد كه پوست سفيدش بالاخره برنزه مي‌شود، از خوشحالي در پوست خود نمي‌گنجيد.

فريده بالاخره از بستر آفتاب يا همان سولاريوم بيرون آمد اما سرش گيج مي‌رفت، حالت تهوع شديد داشت و به همراه همسرش به پزشك مراجعه كرد؛ پزشك متخصص تشخيص داد كه كبد و كليه فريده به دليل حرارت ناشي از سولاريوم پخته است و متأسفانه پس از چند ساعت، عروس جوان كه هنوز لباس عروسي بر تنش نرفته بود، فوت كرد.

برنزه‌شدن پوست به چه قيمتي؟

سولاريوم يك دستگاه جديد براي برنزه‌كردن پوست است كه چند سالي است وارد كشور ما شده و در همين مدت كم طرفداران پر و پاقرصي را پيدا كرده است.

اين دستگاه برنزه‌كردن پوست شامل تختي است كه در ديواره‌هاي آن لامپ‌هاي اشعه فرابنفش‌ تعبيه شده و هنگامي كه بدن درون اين وسيله قرار مي‌گيرد، در اين دستگاه كه حاوي لامپ‌هاي مشابهي است بسته مي‌شود و بدن درون جعبه‌اي كه حاوي نور فرابنفش‌ است، جاي مي‌گيرد.

در حقيقت اتاقك سولاريوم از يك تشك خورشيدي ساخته شده است كه در آن لامپ‌هاي UVA و UVB قرار داده شده‌اند و از بالا و پايين به بدن اشعه تابانده مي‌شود.

متخصصان پوست معتقدند؛ حتي مقدار ناچيزي از UVA و UVB مي‌تواند به پوست آسيب برساند، به اين ترتيب كه فرآيند پيرشدگي را تسريع بخشيده و همچنين سبب بروز سرطان نيز مي‌شود به طوري كه سازمان بهداشت جهاني استفاده از اين دستگاه را منع كرده است.

* برنزه‌شدن بي‌خطر وجود ندارد

مجتبي اميري، متخصص پوست و مو با اشاره به گرايشي كه برخي جوانان به برنزه‌شدن دارند، مي‌گويد: برنزه‌شدن پوست چه به صورت استفاده از دستگاه‌هاي سولاريوم يا نور آفتاب، زمينه ابتلا به سرطان‌هاي پوست و نوع خطرناك آن كه به ملانوما معروف است را فراهم مي‌كند.

به گفته وي، سرطان پوستي ملانوما بر اثر تماس‌هاي مكرر با اشعه ماوراي بنفش خورشيد يا بر اثر مواجه‌شدن با شدت بالاي اشعه كه در دستگاه‌هاي سولاريوم به كار مي‌رود، اتفاق مي‌افتد.

اين متخصص پوست و مو تأكيد مي‌كند: برنزه‌شدن بي‌خطر وجود ندارد و ما به جوانان و افرادي كه تمايل به انجام اين كار دارند، توصيه مي‌كنيم كه از برنزه‌كردن چه به صورت سولاريوم و چه به شكل حمام آفتاب جداً خودداري كنند.

* مسئولان اروپايي استفاده از سولاريوم را محدود كرده‌اند

اين متخصص پوست ادامه مي‌دهد: استفاده از سولاريوم كه حاوي اشعه‌هاي A و B است، عوارضي را به دنبال دارد به همين دليل امروزه كمتر ديده مي‌شود جوانان كشورهاي غربي از آفتاب يا دستگاه‌هاي سولاريوم براي برنزه‌شدن پوست استفاده كنند اما متأسفانه از زماني كه در آن كشورها مصرف آفتاب و سولاريوم محدود شده، در ايران استفاده از اين دستگاه‌ها رايج شده است.
وي عنوان مي‌كند: برخي افراد تصور مي‌كنند استفاده از دستگاه سولاريوم مضرات نور خورشيد را ندارد و اقدام به استفاده از آن مي‌كنند؛ اين در حالي است كه دستگاه‌هاي برنزه‌كردن پوست مانند نور خورشيد براي پوست مضر هستند.

به گفته اميري، پيري پوست، افزايش چين و چروك‌هاي پوست، شلي و افتادگي پوست از عوارض استفاده از سولاريوم است كه در درازمدت خود را نشان مي‌دهد و كساني كه بيشتر در معرض اشعه فرابنفش قرار بگيرند نسبت به سايرين، 20 سال زودتر گرفتار پيري پوست همچون بروز لكه‌هاي پوست، كك و مك، كدر شدن پوست، چين و چروك پوست و ضخيم شدن سطح پوست مي‌شوند.

* اشعه‌هايي كه پوست را زودتر پير مي‌كند

كارشناسان پوست بر اين باورند كه اگر استفاده از سولاريوم در درازمدت ادامه پيدا كند و دفعات تكرار تماس با اشعهUV زياد شود، اثر تجمع رنگدانه‌ها باعث ايجاد سرطان پوست و قبل از سرطان، باعث از بين رفتن قوام پوست مي‌‌شود، در نتيجه پوست فرد لطافت خودش را از دست مي‌‌دهد و حتي اگر به سرطان پوست دچار نشود، فرد نسبت به هم‌سن و سال‌هايش پوست پيرتر و شكسته‌‌تري پيدا مي‌كند.

* عوارض چشمي خطرناك سولاريوم

اميري، متخصص پوست و مو مي‌گويد: با توجه به خطراتي كه اشعه ماوراي بنفش خورشيد دارد در برخي كشورها استفاده از اين اشعه ممنوع شده است و افراد بايد به هنگام شنا بدن خود را بپوشانند.
وي مي‌افزايد: در خصوص اين مسئله حتي سازمان بهداشت جهاني استفاده از پوشش بلند و پوشاندن تمام پوست و استفاده از كلاه‌هاي لبه‌دار و كلاه‌هايي كه پشت گردن را نيز بپوشاند براي محافظت از پوست در برابر اشعه ماوراي بنفش خورشيد توصيه مي‌كند.

اين متخصص پوست و مو ادامه مي‌دهد: متأسفانه سولاريوم در ايران بدون هيچ‌گونه نظارتي به فعاليتش ادامه مي‌دهد و زمينه ابتلا به سرطان‌هاي پوست به ويژه ملانوما را فراهم مي‌كند و نيز به قرمزشدن پوست، سوختگي‌هاي پوستي، آسيب‌هاي عروقي، اختلال ايمني و عوارض چشمي مانند آسيب قرنيه، شبكيه، ملتحمه يا آسيب توأم قرنيه و شبكيه مي‌انجامد و اين آمار در حالي است كه بيشتر مشتريان از عينك‌هاي ايمني استفاده مي‌كنند اما بازهم گرفتار عوارض آن مي‌شوند.

اميري پيشنهاد مي‌كند: اگر افراد علاقه زيادي براي برنزه‌كردن پوست خود دارند بهتر است از كرم‌هاي برنزه كننده‌اي كه منجر به رنگي‌شدن لايه‌هاي سطحي پوست مي‌شود بدون اينكه نيازي به تابش زياد نور آفتاب باشد، استفاده كنند.

* هشدارهاي سازمان بهداشت جهاني

سازمان بهداشت جهاني نيز به دليل عوارض ناخوشايند سولاريوم قوانيني براي كنترل اين پديده تعريف كرده و به چند گروه درباره برنزه‌كردن پوستشان هشدار داده است.

اين هشدارها ابتدا متوجه افرادي است كه داراي پوست شماره 1 و 2 هستند، يعني كساني كه معمولاً موهاي بور و چشم‌هاي روشن دارند و اشعه ماوراي بنفش، به پوست آنها بيشتر از بقيه آسيب مي‌‌رساند.

اما دومين گروه، افراد زير 18 سال هستند كه نبايد از دستگاه‌هاي سولاريوم استفاده كنند يا حمام آفتاب بگيرند و نيز كساني كه كك و مك و خال‌هاي زياد، زخم‌هاي پوستي يا سابقه‌ آفتاب سوختگي در بچگي و در هر مرحله‌اي از زندگيشان داشته‌اند.

افرادي كه داروي خاصي مصرف مي‌كنند، بايد قبل از برنزه‌كردن با پزشك معالج‌شان مشورت كنند.

همچنين سازمان بهداشت جهاني به زنان نيز توصيه كرده است كه در هنگام برنزه‌كردن از لوازم آرايشي استفاده نكنند زيرا ممكن است اشعه‌ ماوراي بنفش برايشان ايجاد حساسيت كند.

متأسفانه با همه اين هشدارها شاهديم كه هر روز بر تعداد افراد متقاضي برنزه‌كردن پوست با سولاريوم افزوده مي‌شود و اين امر نشان مي‌دهد كه همچنان بايد منتظر عواقب خطرناك آن باشيم.

* اكثر افرادي كه براي ازدواج انتخاب نشده‌اند، تن به عمل‌هاي زيبايي مي‌دهند

سيدجواد آرامي، روانشناس مي‌گويد: آمارها نشان مي‌دهد كه زنان بيشترين متقاضيان تغييرات زيبايي چه در برنزه ‌شدن پوست و چه در عمل‌هاي جراحي زيبايي هستند و در دوره سني 18 تا 40 سالگي اين آمار بيشتر ديده مي‌شود.

وي با اشاره به اينكه بسياري از اين تغييرات زيبايي در افراد مجرد اتفاق مي‌افتد، مي‌افزايد: اين امر نشان مي‌دهد كه افراد مجرد هنوز براي ازدواج انتخاب نشده‌اند و اين تغييرات را لحاظ مي‌كنند.

آرامي معتقد است، به طور معمول بيشتر كساني به اين نوع كارها گرايش پيدا مي‌كنند كه از لحاظ ظاهري، تفكرات غيرمنطقي نسبت به خود دارند و سعي مي‌كنند با اين تغييرات پذيرش اجتماعي نسبت به آنان بيشتر شود زيرا دچار ترس‌ اجتماعي هستند.

اين روانشناس بر اين باور است كه معمولاً، افرادي به دنبال تغييرات زيبايي مانند سولاريوم مي‌روند كه دچار عدم رضايت گسترده از خود هستند و انسان‌هاي موفقي در شغلشان نيستند.

* تغييرات زيبايي و رفتارهاي اغواگرايانه در اجتماع

اين روانشناس عنوان مي‌كند: كساني كه اضطراب بيشتر و داراي اختلالات شخصيتي و رواني هستند معمولاً جذب اين نوع كارها مي‌شوند و قصد دارند تا با تغيير وضعيت ظاهري‌شان، رفتارهاي اغواگرايانه‌اي در محيط‌هاي اجتماعي از خود بروز دهند تا ديگران را جذب خود كنند.

وي مي‌گويد: همچنين انسان‌هايي كه در موقعيت‌هاي زندگي هدفمند نيستند و انگيزه پيشرفت، عزت‌نفس و خود ارزشمندي پاييني دارند و نيز زود شكننده هستند، به مسائلي مانند سولاريوم رو مي‌آورند و نسبت به چنين موضوعاتي بسيار سريع از خود واكنش نشان مي‌دهند.

آرامي معتقد است: اين افراد از لحاظ اجتماعي در گروه‌هايي از دوستان و آشنايان قراردارند كه فشار گروهي بر آنان حاكم است و گمان مي‌كنند با انجام چنين كارهايي بيشتر در ميان افراد گروه پذيرفته مي‌شوند.

* وقتي رنگ سياه عزيز مي‌شود

آرامي يادآوري مي‌كند: در طول تاريخ رنگ سياه پوست نشانه بردگي و هميشه رنگ روشن رنگ برتر بوده است كه در چنين حالتي مي‌بينيم ممكن است استفاده از سولاريوم با معيارهاي زيبايي‌شناسي همخواني هم نداشته باشد و زيبايي چنداني را براي فرد به وجود نياورد اما فرد به پيروي از مد خود را در معرض خطر عوارض اين دستگاه قرار مي‌دهد.

وي اظهار مي‌كند: در حال حاضر دسترسي انسان‌ها به تغييرات مد با توجه به تكنولوژي و فناوري‌هاي اينترنت و ماهواره بيشتر شده است و به نوعي فرهنگ جهاني مدگرايي به وجودآمده كه با فرهنگ ديني ما هماهنگ نيست.

اين روانشناس مي‌افزايد: طبق بررسي‌هاي دانشمندان استفاده از سولاريوم اعتيادآور است و بر اثر گرمايي كه اين دستگاه توليد مي‌كند، آندروفين يا ماده شبه افيوني در مغز واكنش ضد درد در بدن ايجاد مي‌كند و اضطراب و تنش فرد كاهش پيدا مي‌كند كه از لحاظ رواني برايش آرامش‌بخش است.

* مسئولان زودتر دست به كار شوند

اگر امروز مدگرايي به حدي رسيده است كه فرد حتي از قيد سلامت خود هم مي‌گذرد و تن به دستگاه سولاريوم مي‌دهد در گذشته نيز در برخي كشورها كه ادعاي فرهنگ و تمدني درخشان مانند يونان باستان و روم دارند، زن‌ها براي اينكه سفيدتر به نظر برسند، صورتشان را با سرب رنگ مي‌‌كردند، تا جايي كه حتي به دليل اين كار مسموم مي‌شدند.

به نظر مي‌رسد متوليان امر با توجه به عوارض شديد سولاريوم بايد به طور جدي ممنوعيت استفاده از سولاريوم را در باشگاه‌ها و آرايشگاه‌ها اعلام كنند و با متخلفان برخوردهاي جدي را داشته باشند.

مسئولان فرهنگي كشور نيز بايد از عواقب وحشتناك اين مسئله پرده بردارند تا سطح آگاهي مردم ارتقا يافته و به دنبال چنين تغييرات زيبايي كه ممكن است با از دست‌دادن جانشان برابري كند، نروند.

همچنين مسئولان رسانه‌ملي نيز مي‌توانند با تهيه برنامه‌هاي جذاب و استفاده از كارشناسان مجرب و شناخته‌شده عوارض شديد استفاده از سولاريوم را به مردم و به خصوص جوانان گوشزد كنند.
 
بالا