برگزیده های پرشین تولز

خواص عرقیات گیاهی و استفاده از آنها برای سلامت

attarud

Registered User
تاریخ عضویت
12 می 2011
نوشته‌ها
380
لایک‌ها
94
سلام به همه دوستان گلم
امیدوارم حال همگی خوب باشه

من قصد دارم اینجا براتون از خواص عرقیات گیاهی بنویسم تا ببینید استفاده از اونها چقدر میتونه به سلامت ما کمک کنه بدون اینکه عوارض داروهای شیمیایی رو داشته باشه .

توی اطرافیانم هم دیدم که خیلی جواب میده. به نظرم داروهای گیاهی اگر فایده ای برای درد نداشته باشه حداقل ضرر نداره.

فقط اینکه خیلی وقتها تهیه داروهای گیاهی مثلاً معجون ها و جوشونده ها یه کم وقت گیره اما به کم ضرر بودنش می ارزه.

تصمیم دارم اینجا رو تبدیل کنم به بانک اطلاعات داروها و عرقیات گیاهی.

شما هم اگه دوست داشتید بیاید و به پربارتر شدن مطالب اینجا کمک کنید.
 

attarud

Registered User
تاریخ عضویت
12 می 2011
نوشته‌ها
380
لایک‌ها
94
کاسنی
کاسنی (نام علمی: ‎Cichorium intybus L.) گیاهی است از راسته گل مینا (Asterales) تیره گل‌ستاره‌ای‌ها (Asteraceae) از سرده کاسنی‌ها (Cichorium). از این گیاه دو گونه کِشتی و چهار تا شش گونه وحشی موجود است. کاسنی انواع مختلفی دارد سه نوع آن معروف است . کاسنی بری که به tansy شهرت دارد در ایران نمی روید . کاسنی زرد که به گل قاصدک شهرت دارد و در طب قدیم ایران به نام ترخشقون نام برده اند در بیشتر نواحی ایران پراکندگی دارد و کاسنی معمولی .

کاسنی معمولی، یک گیاه دارویی پایا با گل‌های آبی یا ارغوانی است. کاسنی در اصل بومی جهان قدیم است و بعداً در قاره آمریکا نیز به‌صورت گیاه خودروی کنار جاده‌ای درآمده است. منشا اصلی این گیاه اروپای مرکزی، مناطق غربی و مرکزی آسیا و شمال آفریقا است و پراکندگی وسیعی در نواحی مختلف ایران به خصوص شهرستان اقلید ، آذربایجان و مناطق کوهستانی خراسان دارد. به آب و هوای خنک، آفتابی یا کمی سایه نیاز دارد و گرمای شدید تابستان راتحمل نمی کند.

عرق کاسنی خنک است و گرمای کبد را رفع می کند. برگ های کاسنی دارای املاح پتاس و ویتامین C است که پتاس موجود در آن باعث تصفیه خون، تقویت معده شده و ویتامین C آن باعث حفظ جوانی و شادابی پوست را در پی دارد.
این گیاه در پزشکی اهمیت بسیاری داشته است به طوری که ابن سینا در مورد گیاه کاسنی و خواص آن رساله ای نوشته است.
کاسنی باز کننده و حمل کننده ماده بیماری کبد است.
کاسنی مسکن عطش و حرارت درونی است.
کاسنی در درمان التهابات معده و پاک کردن مجاری ادراری، مؤثر است.
اگر آب پخته کاسنی را با سکنجبین میل کنید بهترین داروی تب های طولانی و مداوم است.
مالیدن آب کاسنی به محل های خارش بدن بسیار مفید است.
غرغره آب کاسنی با فلوس برای درد گلو، ورم و سوزش گلو مفید است. فرمول مذکور برای درمان ورم حلق (لارنژیت) و تورم مفصلی نافع است.
مصرف تخم کاسنی، کمی با حالت تهوع همراه است که باید در آن سکنجبین اضافه کنید.کاسنی,عرق کاسنی,گیاه کاسنی,خواص کاسنی,فواید کاسنی,گیاهان دارویی,داروهای گیاهی,خواص ریشه کاسنی,تخم کاسنی,انواع کاسنی
ریشه کاسنی در باز کردن و روان شدن اخلاط بسیار مؤثر است.
ریشه کاسنی، مجاری گوارشی را پاک می کند و بهترین تصفیه کننده خون است. ریشه کاسنی در از بین بردن ورم احشا خیلی مؤثر است.
ریشه کاسنی بهترین دارو برای آب آوردن شکم است و در نفخ و تحلیل مواد بسیار نافع است.
ریشه کاسنی برای تقویت معده، زیاد کردن ادرار و رفع درد مفاصل و ضد یرقان مفید است.
عرق کاسنی که از گیاه تازه کاسنی گرفته شده باشد برای خنکی به کار می رود.
برگ های کاسنی دارای املاح پتاس است و جوشانده آن برای تصفیه خون، تقویت معده و اعضا به کار می رود.
کاسنی انواع مختلف دارد که ریشه و برگ های آن در پزشکی، در بهبود تب ها، یرقان (زردی) و انسداد مجاری صفراوی مفید است.
تمام قسمت های کاسنی مخصوصاً ریشه و برگ آن، محرک صفراست و به عمل هضم کمک می کند و اثر آن در نارسایی های کبدی، قولنج های کبدی و ناراحتی های صفراوی بارز است.
کاسنی در ازدیاد نطفه و زیبایی چهره کودک تازه متولد مفید است.
کاسنی انسان را از ابتلا به قولنج نگه می دارد.
کاسنی، توان و نیروهای بدنی را تجدید می کند. کاسنی در ضعف اعصاب، ضعف چشم و فشار خون مفید است.
کاسنی، قلب، کلیه، کبد را فعال و با نشاط می گرداند. کاسنی رحم را به وظیفه طبیعی خود وا می دارد.
برگ کاسنی، دارای مقداری ویتامین«ث»‌است و لذا در حفظ جوانی مؤثر است. برگ کاسنی، ریشه گیاه کاسنی بهترین تصفیه کننده خون، عرق آن خنک کننده بدن و برگ آن محرک صفرا و مقوی اعصاب است.
همچنین التهابات معده را رفع کرده و استفاده از آب کاسنی بر روی محل های خارش بدن سودمند است.
ریشه کاسنی بهترین دارو برای درمان نفخ است و برای تقویت معده، زیاد کردن ادرار و رفع درد مفاصل و ضد یرقان مفید است.
 

attarud

Registered User
تاریخ عضویت
12 می 2011
نوشته‌ها
380
لایک‌ها
94
با زیره لاغر شوید

زیره به هضم غذا کمک می‌کند و تشنج و لرزش‌ها را از بین می‌برد، زیره بادشکن و ضد نفخ است. رطوبت را برطرف می‌کند و تقویت‌کننده معده و کبد است. اشتها را تحریک می‌کند و باعث لاغری می‌شود، اما باید به مقدار مناسب مصرف شود.

زیره سوغاتی کرمان است و در کتب قدیم به آن «کمون» گفته می‌شد. زادگاه اولیه آن کرمان است که نوع سیاه آن در آنجا پرورش پیدا کرده است. بیشتر در سواحل رودخانه‌ها می‌روید و زراعت آن به آب زیادی احتیاج ندارد. دارای رنگ‌های مختلفی از جمله سیاه، سفید، سبز، صورتی، زرد، قهوه‌ای و خاکستری است. بذر آن به دو شکل بیضی و دراز است. به طور کلی انواع زیره دارای یک اسانس روغنی فرار است که ترکیبی از چند ماده دارویی و موثر مثل تانن، رزین. صمع، نوعی الکل و کمی ترکیبات نیتروژن است. اروپاییان از آن به عنوان ادویه غذا استفاده می‌کنند. اگر به پنیر اضافه شود باعث افزایش قدرت نگهداری پنیر و خوشبو شدن پنیر می‌شود. یک نوع از زیره نیز به آن اضافه می‌شود که می‌تواند خاصیت لاغری داشته باشد. زیره با برخی از مواد غذایی ترکیب می‌شود و خواص جادویی از خود به جای می‌گذارد.

خواص زیره

زیره بادشکن و ضد نفخ است. رطوبت را برطرف می‌کند و تقویت‌کننده معده و کبد است. اشتها را تحریک می‌کند و باعث لاغری می‌شود. با تاثیر بر روی عصب معده جلوی سکسکه را می‌گیرد. ورم طحال را از بین می‌برد و اسهال را معالجه می‌کند. از طرفی درمان یبوست نیز هست. شیردهی را افزایش می‌دهد و چون دارای هورمون‌های جنسی است، میل جنسی را افزایش می‌دهد. روی میزان خونریزی و قطع خونریزی دوران قاعدگی تاثیر می‌گذارد. عرق را زیاد می‌کند و بوی بد آن را برطرف می‌کند و خاصیت ضدعفونی کننده و میکروب‌کشی دارد.

حشرات را دور می‌کند

حشرات از بوی زیره سبز خوششان نمی‌آید، بنابراین حشرات را دور می‌کند. اگر حشراتی مثل سوسک، کنه و پشه در اتاقی وجود داشته باشد، کافی است مقداری زیره سبز را در ظرفی بریزید و گوشه اتاق بگذارید، حشرات از آنجا دور خواهند شد. اگر زیره را در ظرفی خیس کنید و آب آن را به چوب بمالید، هرگز موریانه سمت آن چوب نمی‌آید. اگر این آب را به بدنتان بمالید، هیچ‌گاه شپش در لباستان نخواهد بود. قدیمی‌ها معتقدند اگر بدن نوزاد هنگام تولد با آب زیره شسته شود، در تمام طول عمر، شپش در بدن نوزاد دیده نخواهد شد.

در مصرف آن زیاده روی نکنید

زیره تاثیر بسزایی روی ترشحات هورمون تیروئید دارد و باعث افزایش میزان ترشحات می‌شود. بنابراین برای افرادی که از بیماری کم‌کاری تیروئید رنج می‌برند بسیار مفید است. اما افرادی که لاغر هستند و تیروئید دارند نباید در مصرف آن زیاده‌روی کنند، زیرا دچار پرکاری تیروئید می‌شوند. به طور کل زیره به هضم غذا کمک می‌کند و تشنج و لرزش‌ها را از بین می‌برد، اما باید به مقدار مناسب مصرف شود.

آب زیره هم جادو می‌کند

اگر زیره را در ظرفی خیس کنید و با آب آن صورت خود را بشویید، رنگ صورتتان باز می‌شود. پودر زیره را با آب جوش مخلوط کنید و روی صورت خود بگذارید و نرمی و لطافت را به صورت خود هدیه بدهید. آب جوشانده آن خون بینی را بند می‌آورد، فقط کافی است کمی از آب را داخل سوراخ‌های بینی بریزد و پره‌ها را چند دقیقه نگه دارید و نگذارید بیرون بریزیند. اگر آب جوشیده آن را داخل چشم بچکانید، قرمزی چشم را برطرف می‌کند و مانع خونریزی رگ‌های داخل چشم می‌شود. ضدعفونت و ورم ملتهمه چشم است و از چسبندگی پلک‌ها جلوگیری می‌کند. قرقره کردن آب جوشانده آن در دهان، دندان درد را تسکین می‌دهد.
مخلوط زیره با مواد دیگر

- اگر زیره را در سرکه خیس کنید و سرکه را بنوشید، تنگی نفس و احساس خفگی از بین می‌رود.
- اگر با آرد باقلا پودر و خمیر شود و روی ورم‌ها گذاشته شود، التهاب‌ها ورم‌ها را از بین می‌برد.
- مخلوط زیره با عسل باعث افزایش شهوت و انرژی می‌شود.
- اگر با غذای گوشتی پخته شود، مضرات گوشت را کم می‌کند و غذا را خوشمزه‌تر می‌کند.
- مخلوط کردن آن با برنج و غذاهای دیگر باعث لاغری می‌شود، چون بسیار گرم است، هر نوع ورم و چاقی را از بین می‌برد.

خواص متضادی دارد

زیره خواص متضادی دارد، هم یبوست را درمان می‌کند، هم اسهال را. هم عادت ماهیانه را قطع می‌کند و هم آن را زیاد می‌کند. می‌تواند میل جنسی را کم یا زیاد کند، اما برای اینکه خاصیت دوتایی داشته باشد باید با ماده دیگری ترکیب شود که آن خاصیت را تقویت کند.
 

attarud

Registered User
تاریخ عضویت
12 می 2011
نوشته‌ها
380
لایک‌ها
94
دانستنی‌ های عرق نعنا

مجله ایده آل: همه ما یا حداقل خیلی از ما وقتی دل درد و دل پیچه داریم، می‌رویم سراغ نسخه مادربزرگ‌ها: «ننه! عرق نعناع بخور.» تاثیر این نسخه از لحاظ علمی هم ثابت شده اما باید بدانید نعناع هم ممكن است ایجاد حساسیت کند و بهتر است هر روز از این گیاه استفاده نشود و در صورت مصرف، همراه با غذا خورده ‌شود.

دوست دستگاه گوارش

عرق نعناع ضد نفخ است و می‌تواند باعث کاهش درد معده شود و برای بادشکن هم می‌تواند به خوبی استفاده شود و برای بعضی از دل‌دردها، دل‌پیچه‌ها، رفع سوء‌هاضمه و اینگونه بیماری‌ها فرآورده خوبی است. این گیاه برای كمك به هضم معده بسیار مفید است و افرادی که مشکل گوارشی دارند، می‌توانند از عرق نعناع استفاده کنند. نعناع تازه چون دارای اسانس بیشتر است مسلما خواص درمانی بیشتری هم دارد ولی حرارت دادن باعث کم شدن خاصیت آن می‌شود. از برگ‌های این گیاه برای خوشبو کردن ماست و دوغ نیز استفاده می‌شود كه مفید است. دم‌‌کرده عرق نعناع هم برای تقویت معده و روده کاربرد دارد.

دهان شویه خوشبو کننده

اگر عرق نعناع به صورت خوراکی وارد بدن شود تاثیری در از بین بردن بوی بد دهان ندارد اما اگر کسی از اسانس نعناع به عنوان دهان شویه استفاده کند حتما مفید است. این گیاه اثر ضدمیکروب دارد؛ پس اگر عرق نعناع را به عنوان دهان‌شویه روزی چند بار استفاده کرده یا آدامس نعناع مصرف کنیم، خوب است اما اینکه گیاه آن را بخوریم به نظر نمی‌آید که اثر خوب یا خاصی روی بوی بد دهان داشته باشد. نیم استکان عرق نعناع یا مثلا قرص نعناع مشکلی ایجاد نمی‌کند ولی اگر از نعناع زیاد استفاده شود سیستم گوارشی را تحریک می‌کند.

آیا عرق نعناع ضد درد است؟

نعناع ماده‌ای به اسم منتول دارد که باعث احساس خنکی در دهان می‌شود. منتول اثر ضد درد خوبی دارد اما در عرق نعناع این ماده خیلی کم است؛ بنابراین اگر به دنبال اثر ضد دردی هستیم باید از منتول استفاده کنیم. پمادهای منتول دارای این خاصیت ضد درد بوده و برای دردهای استخوانی مفید است. نعناع موضعی به صورت پماد و کرم برای دردهای استخوانی استفاده می‌شود و برای دردهای گوارشی مثل دل‌درد می‌توانید از عرق نعناع استفاده کنید. در ضمن افرادی که خسته‌اند اگر مقداری نعناع بخورند، حال عمومی بهتری خواهند یافت.

هر روز نخورید

در مورد میزان مصرف این گیاه هم باید بدانید كه هر بار نصف استکان عرق نعناع کافی است. مصرف طولانی عرق نعناع به صلاح نیست. این گیاه عارضه خاصی ندارد ولی برای برخی افراد ممکن است ایجاد حساسیت کند.مصرف عرق نعناع بعد از غذا به میزان نیم استکان مفید است که باعث کاهش نفخ می‌شود و به هضم غذا هم کمک می‌کند. از اسانس این گیاه باید کمتر استفاده شود؛ مثلا 2، 3 قطره یا فقط یك قطره کافی است چون اسانس آن خیلی غلیظ است و ممکن است دهان را بسوزاند؛ بنابراین بهتر است در آب پخش شده یا همراه با غذا خورده شود.
 

attarud

Registered User
تاریخ عضویت
12 می 2011
نوشته‌ها
380
لایک‌ها
94
نسخه های گیاهی یا شیمیایی؟
آنچه می خوانید تکنیک های درمانی ساده اما موثر طب مکمل و جایگزین است که در درمان بیماری های شایع دوران کودکی کارساز و مفید است. نکاتی که آموزش آنها برای هر مادر و پدری لازم است.


به گزارش وبلاگ عرقیات گل آرام رختخواب خیس یکی از بزرگترین کابوس های مادران جوانی است که با مشکل شب ادراری کودک خردسال خود رو به رو هستند. بسیاری از این مادران برای درمان شب ادراری، فرزندشان را نزد متخصص اطفال یا پزشک مدرن می برند و به این ترتیب با تجویز داروهای شیمیایی نظیر «ایمی پرامین» از سوی پزشک، تلاش می کنند این عادت شبانه را از فرزندشان دور کنند.
در حالی که بسیاری از آنها پس از پایان یافتن دوره دریافت دارو و درمان شب ادراری فرزندشان با مشکلات دیگری از قبیل اختلال در ساعت خواب کودک و بی اشتهایی او رو به رو می شوند.

این در حالی اتفاق می افتد که امروزه بسیاری از مردم در سراسر جهان برای درمان اختلال هایی از این دست، به سراغ درمانگران و متخصصان طب سنتی و مکمل می روند و شیوه های طبیعی درمان را که جزو بی خطرترین و کم عارضه ترین روش های درمانی محسوب می شوند را نسبت به شیوه های درمانی طب مدرن در اولویت قرار می دهند. آنچه می خوانید تکنیک های درمانی ساده اما موثر طب مکمل و جایگزین است که در درمان بیماری های شایع دوران کودکی کارساز و مفید است. نکاتی که آموزش آنها برای هر مادر و پدری لازم است.

● مشکل : درد رویش دندان

راه حل طب مدرن:دیفن هیدرامین . راه حل طب مکمل: عصاره گل بابونه
فصل رویش دندان در نوزادان از ۶ ماهگی آغاز و تا ۳ سالگی ادامه دارد. در این روزها لثه های کودک ملتهب، دردناک و قرمز می شود. این التهاب و درد به گونه ای کودک را بی قرار و بی حوصله می کند که بسیاری از خانواده ها از بی قراری و بدخلقی کودک نگران و پریشان می شوند و برای درمان این اختلال دست به دامن داروهای شیمیایی نظیر «دیفن هیدرامین» با تجویز پزشک معالج می شوند.
از در حالی که آنها می توانند با ساده ترین روش ها درد ناشی از رویش دندان را در نوزادات تسکین دهند. بدون آنکه نگران عوارض داروهای شیمیایی بر سلامت کودکشان باشند. عصاره گل بابونه یکی از ساده ترین شیوه ها برای تسکین بی قراری های کودک است. اما متخصصان طب سنتی توصیه می کنند حتی رقیق شده این عصاره تاثیر بسیار زیادی در کنترل درد ناشی از رویش اولین دندان ها در کودک دارند.

● مشکل: آسم

راه حل طب مدرن: کورتن . راه حل طب مکمل:دمنوش آویشن
یکی از مهم ترین نکاتی که در زمان آلودگی هوا به وی ژه در زمانی که میزان آلودگی هوا در حد هشدار قرار دارد به خانواده ها توصیه می شود. استفاده از ترکیبات گیاهی برای تقویت سیستم تنفسی و مجاری تنفس کودکان است.
متخصصان و درمانگران طب سنتی برای افزایش توان و ایمنی سیستم تنفسی به ویژه ریه ها استفاده از گیاه آویشن را به خانواده ها توصیه می کنند. بهترین شیوه مصرف آویشن برای دریافت نتیجه سریع تر، تهیه جوشانده یا دمنوش آویشن است. نوشیدن این جوشانده نه تنها برای کودکان بلکه برای افراد بزرگسال نیز توصیه می شود. براساس توصیه متخصصان طب سنتی این دمنوش را با عسل شیرین کرده و روزی ۲بار میل کنید.

● مشکل: شب ادراری

راه حل طب مدرن: ایمی پرامین . راه حل طب مکمل: جوشانده سنبل الطیب
مسئله شب ادراری یکی از شایع ترین معضلاتی است که در بسیاری از کودکان ۳ تا ۱۲ سال دیده می شود که با بزرگ شدن کودک به مرور کمتر می شود. متخصصـــــان طب مدرن برای درمان این عارضه دارویی نظیر «ایمی پرامین» را به بیماران خود تجویز می کنند که غالبا در مصرف کننده عوارضی همچون یبوست، اضطراب و تب را به همراه می آورد.
این در حالی است که آنها با مراجعه به متخصص طب سنتی و تجویز دم نوش سنبل الطیب و یا چای گل ختمی می توانند به درمان شب ادراری در کودکشان کنترل کنند. به اعتقاد درمانگران و متخصصان طب مدرن و مکمل علت کاهش شب ادراری کودکان با افزایش سن این است که مثانه آنها قدرت و توانایی بیشتری در کنترل ادرار پیدا می کنند.

● مشکل: تب

راه حل طب مدرن: استامینوفن . راه حل طب مکمل: دمنوش گل گاوزبان
همیشه به یاد داشته باشید بهترین روش برای کاهش تب و حرارت بدن کودکان استفاده از قرص های شیمیایی، آسپرین یا استامینوفن نیست. درمانگران طب سنتی یکی از ساده ترین و طبیعی ترین شیوه برای کنترل و کاهش درد و تب کودکان را، استفاده از دمنوش گل گاوزبان می دانند که علاوه بر تسکین دردهای بیمار به کاهش میزان حرارت بدن وی نیز کمک می کند. استفاده از این دمنوش به ویژه برای کودکان این خاصیت را دارد که بدن آنها از زمان کودکی در معرض عوارض داروهای شیمیایی قرار نمی گیرد.
علاوه بر این می توانید با مشاوره با متخصص یا درمانگر طب سنتی در کنار دادن دمنوش گل گاوزبان به کودکتان از برگ های خشک و یا تازه آن برای تهیه سوپ یا سالاد استفاده کنید و از این سوپ گیاهی برای کاهش تب و از بین بردن حرارت درونی کودک خود کمک بگیرید.

● مشکل: یبوست

راه حل طب مدرن: پسیلیوم . راه حل طب مکمل: ماساژ
یبوست نیز یکی از بیماری های شایع در کودکان است که در سنین کم به دلیل ضعف سیستم گوارشی به ویژه روده ها و عدم مصرف میوه و سبزی به میزان کافی در کودکان دیده می شود. ماساژ دورانی سطح شکم با کمک روغن یا بدون روغن تاثیر زیادی در تحرک روده ها و تسریع عملکرد آنها دارد.
در مقایسه با داروهای شیمیایی نظیر پسیلیوم که به طور مطلق شیمیایی نیست و با منشاء گیاهی نیز تهیه می شود، می تواند درمانی موفق تر و بی عارضه تر را به کودک ارائه کند و این اتفاق در شرایطی می تواند مطلوب واقع شود که والدین در کنار ارائه ماسا ژ به نوزاد یا کودک خردسالشان از دم نوش های گل قاصدک و یا عرق بارهنگ با نظارت متخصص طب سنتی، استفاده کنند و در ترکیب غذای کودکشان از انواع حبوبات، غلات و آجیل ها بهره ببرند.

● مشکل : سوختگی پوشک

راه حل طب مدرن: پودر بچه . راه حل طب مکمل: روغن بادام
عرق سوز شدن یا سوختگی ناشی از ادرار یکی دیگر از موارد بسیار شایع در میان کودکان و نوزادان است و این سوزش و سوختگی با قرمزی پوست و التهاب همراه است. گاهی ممکن است سوختگی ناشی از ادرار در نوزادان و کودکان ۳ ۲ ساله منجر به بروز تاول و جوش هایی در ناحیه کشاله ران و پاهای کودک شود که با سوزش زیاد و بی قراری او همراه است.
درمانگران طب سنتی برای درمان این مسئله، روغن ها و عصاره های گیاهی را توصیه می کنند و بر این باورند که این داروهای طبیعی اثر درمانی موثرتری در مقایسه با پودر بچه و یا روغن بچه با اسانس های شیمیایی دارد.
به اعتقاد این درمانگران روغن های گیاهی و طبیعی به این دلیل که اسانس و مواد افزودنی شیمیایی ندارند در پیشگیری از حساسیت و افزایش التهاب پای نوزاد در مقایسه با انواع شیمیایی آن مفیدترند.
 

attarud

Registered User
تاریخ عضویت
12 می 2011
نوشته‌ها
380
لایک‌ها
94
دوست عزیز بصورت مختصر کیالک یا زالزالک جنگلي طبيعت سردی داره و خواص اون هم درمان طپش قلب، تنظيم فشار خون و تصفيه خون، تنگ شدن عروق، ناراحتي گوارشي، رقيق کننده خون است .
و از همه مهمتر عرق کیالک مناسب رفع حساسیت پوست هست .
 

attarud

Registered User
تاریخ عضویت
12 می 2011
نوشته‌ها
380
لایک‌ها
94
دوست گلم عرق زنیان یا زینیان با طبیعت گرم دارای خواص ضد عفونی کننده قوی معده، ضد نفخ قارچ و انگل، ضد اسهال، دافع رطوبات بدن و معده، مفید جهت فلج و رعشه
زنیان خون را تصفیه میکنه و برای اشخاصی که اعتیاد داشته اند اثر سم زدایی دارد .

مطالب زیادی درباره زنیان دارم وقت کنم براتون مینویسم .
 

_Nera_

Registered User
تاریخ عضویت
17 ژوئن 2013
نوشته‌ها
822
لایک‌ها
741
محل سکونت
تهران
دوست گلم عرق زنیان یا زینیان با طبیعت گرم دارای خواص ضد عفونی کننده قوی معده، ضد نفخ قارچ و انگل، ضد اسهال، دافع رطوبات بدن و معده، مفید جهت فلج و رعشه
زنیان خون را تصفیه میکنه و برای اشخاصی که اعتیاد داشته اند اثر سم زدایی دارد .

مطالب زیادی درباره زنیان دارم وقت کنم براتون مینویسم .

با تشکر فراوون.
منتظر مطالب مفیدتون هستم.
 

attarud

Registered User
تاریخ عضویت
12 می 2011
نوشته‌ها
380
لایک‌ها
94
رازیانه فرشته نجات بانوان
رازیانه گیاهی است گلدار از راسته آپیالس (Apiales)، از تیره چتریان (Apiaceae) از سرده رازیانه‌ها (Foeniculum). این گیاه سرشار از هورمونهای زنانه است و طبیعتی گرم دارد و رطوبت های بدن خانمها را رفع می کند .

مصرف عرق رازیانه مرغوب پیشنهاد اکثر پزشکان به خانم های نه تا صد و بیست ساله است .

اکثر خانم ها از مشکلات بسیاری رنج می برند که از آن جمله می توان به دردهای دوران پریود، نامنظمی های این دوران مثل زیادی یا کمی خونریزی ماهیانه در حجم خون و یا در تعداد دفعات و تعداد روزهای قاعدگی، لک بینی، عفونت های مکرر زنان شامل ترشحات چرکی، سوزش و خارش دستگاه تناسلی زنانه، به اضافه اختلالات هورمونی در پرلاوکتین و سایر هورمونها مثل LH، FSH، استروژن، پروژسترون و DHEA اشاره کرد . حالا باورتون میشه که استفاده روزانه حداقل یک لیوان اکثر این مشکلات رو برطرف میکنه!!!

رازیانه وضعیت نامطلوب پستان ها را هم که شامل شلی، ورم و آویزان بودن سینه ها را اصلاح می نماید.
بعضی ها اعتقاد دارند که در دوران قاعدگی باید مصرف رازیانه را قطع کرد ولی به نظر یکسری از پزشکان ادامه مصرف رازیانه در دوران عادت ماهانه به شرطی که عملاً مشکلی ایجاد نکند بلامانع است و بستگی به وضعیت فرد دارد.
همچنین رازیانه بعلت داشتن استروژن و داشتن طبع گرم اثرات خوبی روی شادابی و شفافیت و از بین بردن لکه های پوستی دارد بعلاوه رازیانه در رفع چین و چروک های پوست بانوان بسیار مؤثر است و باعث تداوم جوانی چهرۀ خانمها می گردد و بعلت خاصیت ضد بلغمی موجب از بین رفتن کیسه های زیر چشمهای آنان می شود.

بخش داروئی رازیانه میوه‌های خشک و رسیدۀ آن است که بخش داروئی گیاه محسوب می‌شود و از دو فندقه به هم پیوسته تشکیل می‌یابد
مواد متشکله: آندوسپرم میوه‌های رازیانه حاوی قندها، پروتئین‌ها، 12 تا 18 درصد چربی و حدود 1 تا 6 درصد اسانس می‌باشد. مقدار و ترکیب شیمیائی اسانس رازیانه بر حسب واریته گیاه و منشأ آن کاملاً متغیر است. همچنین تفاوت عمده‌ای میان اسانس حاصل از میوه‌ها و اسانس حاصل از گیاه تام وجود دارد. حدود 60ـ50 درصد اسانس رازیانه تلخ را آنتول و 20ـ10 درصد اسانس را فنچون تشکیل می‌دهد. مقدار و نوع ترکیبات موجود در اسانس رازیانه شیرین اندکی متفاوت بوده و بیشتر از 85 درصد آن را آنتول و 10 درصد متیل کاویکول و بین 10ـ1 درصد فنچون می‌باشد.

بادیان در طب ایران به عنوان گیاهی گرم و خشک شناخته شده است . ریشه رازیانه از بقیه قسمت های آن گرمتر است . به طور کلی رازیانه باز کننده گرفتگی ها ،انسداد مجاری سینه ،کبد،طحال،کلیه،مثانه و برای تسکین دردهای آنها که از سردی باشد مفید است.تقویت کننده بینایی چشم و معده و محلل بادها،اخلاط غلیظ افزایش دهنده ترشح شیر ،مخصوصا تازه آن مدر و قاعده آور می باشد.

- نوشیدن دم کرده رازیانه باعث افزایش شیر مادر و همچنین کاهش وزن می گردد.

- رازیانه سموم بدن را از بین می برد در بهبود سرماخوردگی و سرفه به خاطر خاصیت خلط آور بودنش موثر است..

- رازیانه دارای فیبر فراوانی است که برای کاهش کلسترول و همچنین در پیشگیری از ابتلا به سرطان روده موثر است.

- بخار حاصل از جوشاندن برگ‌ های رازیانه در آب در بهبود و درمان بیماری آسم و برونشیت موثر است.

-قاعده آور است .
-برگهای رازیانه ادرار آور می باشند.
-جوشانده ریشه رازیانه ملین( مسهل) بسیار خوبی است .
-روغن تخم رازیانه،باعث از بین بردن کرم روده می شود.
- رازیانه فعال کننده مغز است.

-رازیانه دارای هورمون زنانه می باشد در نتیجه در تسریع رشد دختران بسیار موثر است.
-رازیانه در رفع حالت تهوع مفید است.
-بادیان اشتها اور است.

-بهبود دهنده درد مفاصل: روغن رازیانه را روی محل دردناک بمالید.

-از دم کرده تخم رازیانه،روزانه به مقدار سه فنجان در درمان آسم ، سرفه و تنگی نفس بسیار موثر است.

-دم کرده به مقدار مساوی از رازیانه با زیره سبز در درمان اسهال موثر است.

مضرات بادیان یا رازیانه:
رازیانه به دلیل طبع گرمی که دارد بنابراین برای گرم مزاجها خوب نیست و اینگونه افراد باید آنرا با سکنجبین مصرف کنند . مصرف زیاد رازیانه معده را سست کرده و باعث تشنج عضلانی و توهم می شود.

تمام بخش ‌های مختلف رازیانه یعنی دانه، برگ و ریشه آن خوراکی می باشد، اما روغن به دست آمده از دانه‌ های رازیانه، سمی است و حتی مصرف کم آن، باعث ایجاد دانه ‌های پوستی، مشکلات تنفسی و حالت تهوع می گردد.

در نوزادان مصرف فرآورده‌های تغلیظ شده ممنوع است.
بعلت وجود استرگلEstergole که سرطانزا می‌باشد مصرف طولانی مدت رازیانه حتماً زیر نظر پزشک انجام گیرد.
در موارد نادری رازیانه باعث بروز حساسیت پوستی وتنفسی میگردد.
 
Last edited:

_Nera_

Registered User
تاریخ عضویت
17 ژوئن 2013
نوشته‌ها
822
لایک‌ها
741
محل سکونت
تهران
رازیانه فرشته نجات بانوان
رازیانه گیاهی است گلدار از راسته آپیالس (Apiales)، از تیره چتریان (Apiaceae) از سرده رازیانه‌ها (Foeniculum). این گیاه سرشار از هورمونهای زنانه است و طبیعتی گرم دارد و رطوبت های بدن خانمها را رفع می کند .

مصرف عرق رازیانه مرغوب پیشنهاد اکثر پزشکان به خانم های نه تا صد و بیست ساله است .

اکثر خانم ها از مشکلات بسیاری رنج می برند که از آن جمله می توان به دردهای دوران پریود، نامنظمی های این دوران مثل زیادی یا کمی خونریزی ماهیانه در حجم خون و یا در تعداد دفعات و تعداد روزهای قاعدگی، لک بینی، عفونت های مکرر زنان شامل ترشحات چرکی، سوزش و خارش دستگاه تناسلی زنانه، به اضافه اختلالات هورمونی در پرلاوکتین و سایر هورمونها مثل LH، FSH، استروژن، پروژسترون و DHEA اشاره کرد . حالا باورتون میشه که استفاده روزانه حداقل یک لیوان اکثر این مشکلات رو برطرف میکنه!!!

رازیانه وضعیت نامطلوب پستان ها را هم که شامل شلی، ورم و آویزان بودن سینه ها را اصلاح می نماید.
بعضی ها اعتقاد دارند که در دوران قاعدگی باید مصرف رازیانه را قطع کرد ولی به نظر یکسری از پزشکان ادامه مصرف رازیانه در دوران عادت ماهانه به شرطی که عملاً مشکلی ایجاد نکند بلامانع است و بستگی به وضعیت فرد دارد.
همچنین رازیانه بعلت داشتن استروژن و داشتن طبع گرم اثرات خوبی روی شادابی و شفافیت و از بین بردن لکه های پوستی دارد بعلاوه رازیانه در رفع چین و چروک های پوست بانوان بسیار مؤثر است و باعث تداوم جوانی چهرۀ خانمها می گردد و بعلت خاصیت ضد بلغمی موجب از بین رفتن کیسه های زیر چشمهای آنان می شود.

بخش داروئی رازیانه میوه‌های خشک و رسیدۀ آن است که بخش داروئی گیاه محسوب می‌شود و از دو فندقه به هم پیوسته تشکیل می‌یابد
مواد متشکله: آندوسپرم میوه‌های رازیانه حاوی قندها، پروتئین‌ها، 12 تا 18 درصد چربی و حدود 1 تا 6 درصد اسانس می‌باشد. مقدار و ترکیب شیمیائی اسانس رازیانه بر حسب واریته گیاه و منشأ آن کاملاً متغیر است. همچنین تفاوت عمده‌ای میان اسانس حاصل از میوه‌ها و اسانس حاصل از گیاه تام وجود دارد. حدود 60ـ50 درصد اسانس رازیانه تلخ را آنتول و 20ـ10 درصد اسانس را فنچون تشکیل می‌دهد. مقدار و نوع ترکیبات موجود در اسانس رازیانه شیرین اندکی متفاوت بوده و بیشتر از 85 درصد آن را آنتول و 10 درصد متیل کاویکول و بین 10ـ1 درصد فنچون می‌باشد.

بادیان در طب ایران به عنوان گیاهی گرم و خشک شناخته شده است . ریشه رازیانه از بقیه قسمت های آن گرمتر است . به طور کلی رازیانه باز کننده گرفتگی ها ،انسداد مجاری سینه ،کبد،طحال،کلیه،مثانه و برای تسکین دردهای آنها که از سردی باشد مفید است.تقویت کننده بینایی چشم و معده و محلل بادها،اخلاط غلیظ افزایش دهنده ترشح شیر ،مخصوصا تازه آن مدر و قاعده آور می باشد.

- نوشیدن دم کرده رازیانه باعث افزایش شیر مادر و همچنین کاهش وزن می گردد.

- رازیانه سموم بدن را از بین می برد در بهبود سرماخوردگی و سرفه به خاطر خاصیت خلط آور بودنش موثر است..

- رازیانه دارای فیبر فراوانی است که برای کاهش کلسترول و همچنین در پیشگیری از ابتلا به سرطان روده موثر است.

- بخار حاصل از جوشاندن برگ‌ های رازیانه در آب در بهبود و درمان بیماری آسم و برونشیت موثر است.
-مقوی و اشتها آور است.
-قاعده آور است .
-برگهای رازیانه ادرار آور می باشند.
-جوشانده ریشه رازیانه ملین( مسهل) بسیار خوبی است .
-روغن تخم رازیانه،باعث از بین بردن کرم روده می شود.
- رازیانه فعال کننده مغز است.

-رازیانه دارای هورمون زنانه می باشد در نتیجه در تسریع رشد دختران بسیار موثر است.
-رازیانه در رفع حالت تهوع مفید است.
-بادیان اشتها اور است.

-بهبود دهنده درد مفاصل: روغن رازیانه را روی محل دردناک بمالید.

-از دم کرده تخم رازیانه،روزانه به مقدار سه فنجان در درمان آسم ، سرفه و تنگی نفس بسیار موثر است.

-دم کرده به مقدار مساوی از رازیانه با زیره سبز در درمان اسهال موثر است.

مضرات بادیان یا رازیانه:
رازیانه به دلیل طبع گرمی که دارد بنابراین برای گرم مزاجها خوب نیست و اینگونه افراد باید آنرا با سکنجبین مصرف کنند . مصرف زیاد رازیانه معده را سست کرده و باعث تشنج عضلانی و توهم می شود.

تمام بخش ‌های مختلف رازیانه یعنی دانه، برگ و ریشه آن خوراکی می باشد، اما روغن به دست آمده از دانه‌ های رازیانه، سمی است و حتی مصرف کم آن، باعث ایجاد دانه ‌های پوستی، مشکلات تنفسی و حالت تهوع می گردد.

در نوزادان مصرف فرآورده‌های تغلیظ شده ممنوع است.
بعلت وجود استرگلEstergole که سرطانزا می‌باشد مصرف طولانی مدت رازیانه حتماً زیر نظر پزشک انجام گیرد.
در موارد نادری رازیانه باعث بروز حساسیت پوستی وتنفسی میگردد.

ممنون از پست بسیار مفید شما.
میشه بفرمایید برای از بین بردن دردهای زنانه دقیقا چطور باید رازیانه رو مصرف کرد؟
من تمان متن رو خوندم و یه جا نوشته بودید اشتها رو کم میکنه و یه جا هم نوشته بودید زیاد. من متوجه نشدم بالاخره چه تاثیری روی اشتها داره.
و در آخر این مضراتش اصلا خوب نیست.
بی زحمت یه دوره مصرف دارو رو توضیح بدید من از این ماه شروع کنم.

با تشکر از وقتی که میذارید.

Sent from my GT-I9300
 

attarud

Registered User
تاریخ عضویت
12 می 2011
نوشته‌ها
380
لایک‌ها
94
ممنون از پست بسیار مفید شما.
میشه بفرمایید برای از بین بردن دردهای زنانه دقیقا چطور باید رازیانه رو مصرف کرد؟
من تمان متن رو خوندم و یه جا نوشته بودید اشتها رو کم میکنه و یه جا هم نوشته بودید زیاد. من متوجه نشدم بالاخره چه تاثیری روی اشتها داره.
و در آخر این مضراتش اصلا خوب نیست.
بی زحمت یه دوره مصرف دارو رو توضیح بدید من از این ماه شروع کنم.

با تشکر از وقتی که میذارید.

Sent from my GT-I9300

والا برای تجویز دارو باید به یه اهل فن مراجعه کنید ولی من هرجا دربارش شنیدم یا خوندم اینکه خانم ها یک دوره 40 روزه و هر روز یک لیوان باید مصرف کنند.
 

attarud

Registered User
تاریخ عضویت
12 می 2011
نوشته‌ها
380
لایک‌ها
94
با بومادران آشنا شوید

بومادران اصالتا متعلق به اروپا و آسیای غربی است و به صورت سنتی به عنوان مرهم برای زخم ها استفاده می شده است. این گیاه در آلمان و کشورهای اروپای شمالی نیز استفاده زیادی داشته است و از قدیم الایام در طب سنتی ایران مورد استفاده قرار می گرفته است. این گیاه را علف هزار برگ هم می نامند. این گیاه معطر دارای اسانس، اینولین و کمی تانن است و در کشورهای اروپایی به عنوان دارو برای قطع تب استفاده می شود.
امروزه نیز می توانید بومادران را از عطاری ها و فروشگاه های اینترنی گیاهان دارویی معتبر تهیه کنید. این گیاه به دلیل قابلیتی که در انقباض خون و جلوگیری از خونریزی دارد و همچنین خاصیت ضد سرماخوردگی، از ارزش زیادی برخوردار است
- این گیاه بطور خاص تب بُر است. ضماد آن جهت درد سینه مفید است. بُخور و جوشانده آن برای درمان زکام مفید است، پس در زمان سرماخوردگی بسیار مفید است.
- ادرار را زیاد می کند، در نتیجه برای سنگ های کلیه مفید است.
- باد شکن است.
- ماساژ دادن محل درد با روغن بومادران یا گذاشتن سوخته آن بر روی محل زخم ، موجب تسکین درد و جلوگیری از خونریزی می شود.
- در قدیم ضماد بومادران یعنی برگ های تازه آن را که با روغن ترمس ( باقلای مصری ) مخلوط بوده ، بر روی محل کچلی یا روی صورت مردان جوان برای رویش مو قرار می دادند.
- جوشانده سرشاخه گلدار آن برای رفع دردهای قاعدگی مفید است.
- ضماد بومادران برای درد سینه و انواع سردرد استفاده می شود.

عرق بومادران(طبیعت گرم) ضد تشنج، قابض، تب بر، قاعده آور، درمان اختلالات بینائی و قولنج های کبدی و سنگ کلیه و درمان ورم مقعد و روده و بواسیر و دفع سوء هاضمه مفید است. درمان ضعف عضله قلب، احساس گرفتگی و درد در ناحیه قلب، خواب رفتن دست ها، خون روی، وجود خون در ادرار، رفع خستگی اعصاب، صرع و جنون های خفیف و جلو گیری از خون ریزی
 

attarud

Registered User
تاریخ عضویت
12 می 2011
نوشته‌ها
380
لایک‌ها
94
امروز یکم وقتم آزاد بود گفتم یه مطلب درباره اسطوخودوس براتون بیارم .


به معجزه ای به نام اسطوخودوس ایمان بیارید .
گیاه لاوندر یا اسطوخودوس یکی از خوشبو ترین گیاهان دارویی در جهان محسوب می‌شود که در مناطق مختلفی از ایران، هند، چین، انگلیس و کانادا به صورت خودرو رشد می‌کند. این گیاه علاوه بر آنکه به عنوان یک گیاه دارویی پرخاصیت در طب سنتی کشورمان و طب سنتی کشورهای چین و هند مورد استفاده قرار می‌گیرد به عنوان یک خوراکی مفید در سبد غذایی بسیاری از خانواده های آسیایی و اروپایی وجود دارد. امروزه عصاره چای کیسه ای و روغن این گیاه به صورت صنعتی توسط کارخانه های تولید گیاهان دارویی در اختیار مصرف‌کنندگان قرار می گیرد. مصرف خوراکی و موضعی این گیاه علاوه بر آنکه موجب تقویت عملکرد دستگاه عصبی بدن می‌شود می‌تواند بسیاری از اختلال‌ها و بیماری‌های جسمی مانند اسپاسم‌های عضلانی، ضعف عمومی و بی‌خوابی را درمان کند. به اعتقاد درمانگران طب سنتی ایران، چین و هند نوشیدن روزانه یک فنجان از چای یا دمنوش گیاه لاوندر یا اسطوخودوس می‌تواند در پیشگیری از ابتلا به بسیاری از بیماری‌ها موثر باشد.

اسطوخودوس و درمان سردرد
به اعتقاد درمانگران طب سنتی در جهان نوشیدن عصاره تهیه شده از برگ‌های گیاه لاوندر تاثیر زیادی در بهبود و تسکین سردرد دارد. این نوشیدنی توسط بسیاری از درمانگران شیوه‌های درمانی طب مکمل برای درمان سردرد به ویژه سردردهای میگرنی کاربردی اعجاب‌انگیز دارد. این داروی گیاهی اگر چه طعمی تلخ و گس دارد اما خاصیت و تاثیرگذاری آن چنان زیاد است که بسیاری از بیماران تلخی آن را تحمل می کنند. اما در صورتی که برخی از بیماران قادر نباشند گسی و تلخی عصاره لاوندر را تحمل کنند کافی است این عصاره را رقیق کرده و آن را میل كنند.

چای لاوندر، خواب‌آوری طبیعی
نوشیدن چای لاوندر پیش از خواب به افرادی که دچار اختلال خواب هستند و شب ها چندین بار از خواب بیدار می شوند، کمک می کند تا به مرور خوابی آرام و بی دغدغه را تجربه کنند. برای بهره‌مندی از تاثیر این چای کافی است یک ساعت پیش از خواب شبانه یک فنجان چای لاوندر را به صورت ولرم بنوشید. برای تهیه این چای کافی است یک قاشق چای‌خوری برگ خشک شده این گیاه را درون یک فنجان آب جوش بریزید و سر فنجان را با کمک نعلبکی ببندید تا در عرض 10 دقیقه دم بکشد.

درمان سرگیجه و ضعف عمومی
درمانگران شیوه های طبیعی درمانی در جهان با کمک گیاه خشک شده لاوندر و عسل ترکیبی تهیه می کنند که مصرف این ترکیب به هنگام بروز سرگیجه و ضعف عمومی بسیار موثر است. در این شرایط درمانگران یک قاشق غذاخوری از پودر برگ‌های خشک شده لاوندر را با یک قاشق غذاخوری عسل و یک لیوان آب گرم مخلوط می کنند. نوشیدن این ترکیب می تواند در مدت کوتاهی ضعف بیمار را برطرف کرده و سرگیجه را از بین ببرد.
اضافه کردن 10 تا 15 قطره از عصاره گیاه لاوندر در وان حمام و دراز کشیدن در آن به مدت 20 تا 30 دقیقه در از بین بردن خستگی و کوفتگی بدن بسیار موثر است. دراز کشیدن در آبی که با این عصاره مخلوط شده باشد علاوه بر آنکه موجب تخلیه استرس‌ها و تنش‌های روزانه می‌شود به بهبود گردش جریان خون کمک کرده و کیفیت خواب افراد را نیز افزایش می‌دهد.


چگونه حافظه خود را تقویت کنید
برای افزایش توان حافظه و عملکرد مغز راهکارهای مختلفی در طب سنتی و دیگر شیوه‌های درمانی طب مکمل وجود دارد. اما یکی از کاربردی ترین آنها استفاده ازعرقیات گیاهی و مصرف میوه‌های طبیعی نظیر کشمش، خرما وانجیر است. به اعتقاد درمانگران نوشیدن یک فنجان عرق لاوندر هر شب پیش از خواب و به مدت 30 تا 40 روز می‌تواند تاثیر زیادی در افزایش توان مغز، بهبود عملکرد آن و تقویت حافظه داشته باشد.

سوزش نیش حشرات را درمان کنید
بسیاری از کوهنوردان یا افرادی که عادت به کوهنوردی و حضور در فضاهای باز و محیط‌های سرسبز دارند با خاصیت عصاره لاوندر در درمان و تسکین محل گزش نیش حشرات آشنایی دارند. عصاره گیاه لاوندر به دلیل داشتن خواص التیام‌بخش و تسکین‌دهنده‌ای که دارد در کاهش التهاب و سوزش محل گزش حشرات بسیار موثر است و می‌تواند نقش موثری داشته باشد. این عصاره همچنین می‌تواند به عنوان یک ضدعفونی کننده برای شست‌وشوی زخم‌های سطحی و محل گزش حشرات مورد استفاده قرار گیرد.

درمان اسپاسم شکم با ماساژ
درمانگران طب سنتی ماساژ شکم با روغن لاوندر را یکی از مفیدترین شیوه‌های درمان و تسکین اسپاسم‌ها و انقباض‌های عضلات شکم می‌دانند. ماساژ این روغن در ناحیه شکم و جذب آن موجب می‌شود که اسپاسم های دستگاه گوارش به ویژه درناحیه روده‌ها درمان شود و درد ناشی از آن به مرور کاهش یافته و به طور کلی از بین رود.

درمان اسکار سوختگی با روغن اسطوخودوس
بسیاری از درمانگران طب سنتی و مکمل بر این باورند که استفاده از روغن گل اسطوخودوس به صورت موضعی موجب از بین رفتن آثار باقی مانده زخم‌ها و برخی از سوختگی‌ها می‌شود. ماساژ روغن و عصاره اسطوخودس یا لاوندر به روی زخم‌ها به صورت مستمر و روزانه کمک می کند تا جای زخم‌ها و سوختگی‌ها از بین رود. علاوه بر این استفاده از جوشانده رقیق شده این گیاه نیز به عنوان یک ضدعفونی‌کننده برای پاکسازی زخم ها و جراحات سطحی بسیار موثر است. برای تهیه این مخلوط جوشانده سرد شده گیاه لاوندر را پس از رقیق کردن با مقداری اتانول ترکیب کرده و برای ضدعفونی مورد استفاده قرار دهید.

کاهش تب و حرارت بدن
بر اساس متون قدیمی طب سنتی گیاه لاوندر به جهت آنکه موجب افزایش تعریق بدن می‌شود در دفع سموم و حرارت بدن در شرایطی که بیمار دچار تب یا افزایش حرارت بدن شده، بسیار موثر است. مصرف جوشانده این گیاه علاوه بر این به جهت خاصیت ادرارآور می تواند تب بیمار را به سرعت پایین آورد.


کمپرس گیاه اسطوخودوس و کاهش درد
کمپرس جوشانده گیاه اسطوخودوس در تسکین دردهای ناشی از کوفتگی‌ها و ضرب‌دیدگی‌ها بسیار موثر است. برای تهیه این کمپرس کافی است 3 تا 4 قاشق غذاخوری از گیاه خشک شده لاوندر را با 2 لیوان آب مخلوط کرده و روی حرارت قرار دهید. پس از آنکه این مخلوط به مدت 10 دقیقه جوشید آن را صاف کرده و اجازه دهید به اندازه کافی سرد شود. سپس این مایع را با کمک دستمالی نخی و تمیز روی موضع مورد نظر کمپرس کنید. بهتر است اجازه دهید تا این مایع به اندازه کافی سرد شود زیرا گرمای آن ممکن است موجب بروز خونریزی‌های زیر پوستی در ناحیه ضرب دیده شود.

7 نکته طلایی درباره لاوندر
لاوندر از جمله گیاهان دارویی است که خواص درمانی متنوعی دارد. برگ‌ها، گلبرگ‌های بنفش رنگ و سرشاخه های این گیاه از جمله بخش‌هایی از این گیاه است که برای درمان بیماری‌های مختلف از سوی درمانگران طب سنتی توصیه شده است.
درمانگران طب سنتی مصرف چای لاوندر را یکی از بهترین داروهای گیاهی برای تقویت معده و افزایش عملکرد آن می دانند.
لاوندر به جهت داشتن خواص مفید در پاکسازی کبد می‌تواند از ابتلا به بسیاری از بیماری‌ها و اختلال‌های کبدی پیشگیری کند.
نوشیدن چای یا جوشانده برگ های خشک شده لاوندر در کاهش التهاب و تورم دستگاه تنفسی مناسب است و موجب درمان سرفه می‌شود.
برخی از درمانگران طب سنتی معتقدند که مصرف این گیاه در افرادی که دچار خواب‌رفتگی دست و پا می‌شوند بسیار موثر است.
درمانگران طب سنتی چین معتقدند که نوشیدن جوشانده این گیاه موجب پیشگیری و درمان تهوع می شود.
استفاده موضعی و خوراکی از این گیاه علاوه بر آنکه موجب تقویت و توان سیستم عصبی می شود می تواند موجب تنظیم ضربان قلب و کنترل تپش قلب شود.
 

amir3408

Registered User
تاریخ عضویت
20 ژانویه 2009
نوشته‌ها
3,234
لایک‌ها
1,415
همشون برن بوق بزنن جسارتاً. فقفط بید مشک و بادرنجویه
 

Soroush-S

Registered User
تاریخ عضویت
11 ژوئن 2012
نوشته‌ها
938
لایک‌ها
523
محل سکونت
Guilan
من واسه اسید اوریک چی بخورم؟
 
بالا