برگزیده های پرشین تولز

دكوراسيون و طراحي داخلي

elenazokaei

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
3 ژوئن 2006
نوشته‌ها
238
لایک‌ها
2
محل سکونت
(-.-)
قبل از شروع مطلب زیر که به کاربرد فنگ شویی در چیدمان اتاق خواب اختصاص دارد، باید درباره "چی" (chi) توضیح مختصری بدهیم."چی" که به صورت Qi یا Ki نیز نوشته میشود، مفهوم مقدماتی و اساسی فرهنگ سنتی چین است.

در این فلسفه اعتقاد بر این است که "چی" بخشی از هر موجود زنده و نوعی نیروی حیات یا انرژی معنوی است. این کلمه گاهی به صورت "جریان انرژی" و یا به طور تحت اللفظی به صورت نفس یا هوا نیز ترجمه میشود. این انرژی سیال و در حرکت است و بنابر اعتقادات سنتی چین، میتواند در فضا جریان داشته یا در اثر موانع مختلف، ساکن شود. مطلوب ترین حالت در زندگی و چیدمان فضای کار و زندگی، حالتی است که در آن نیروی "چی" بتواند جریان داشته باشد، تجدید شود و به عبارتی زنده باشد. برای اطلاعات بیشتر در اینباره میتوانید به مطلب دیگر مجله که به فنگ شویی اختصاص دارد، مراجعه کنید.

فنگ شویی در اتاق خواب
اتاق خواب خلوتگاه نهایی و جایی است که شما هنگام خواب و تجدید انرژی حیات یا "چی" در آسیب پذیر ترین حالت خود قرار دارید. از دیدگاه فلسفه چینی یا یین/ینگ، اتاق خواب محیطی متناسب با یین و دارای فضایی آرام و صلح آمیز است. شما باید در این فضا احساس امنیت کرده و انرژی حیات شما نباید منحرف شده و ناراحتتان کند. در عین حال، این اتاق باید محل مناسبی برای گردش "چی" و دارای هوای تازه فراوانی برای تجدید نیروی شما باشد. راه حل ساده:

با به کار بردن این 16 توصیه و یا لا اقل تعدادی از آنها، میتوانید اتاق خواب خود را به محلی برای استراحت عمیق و عالی تبدیل کنید:
در بهترین حالت، اتاق خواب باید تا حد ممکن از درب ورودی خانه دور باشد. این حالت تکرار عادت منطقی و امنیتی پیشینیان غارنشین ماست که هرگز در دهانه ورودی غار نمیخوابیدند.

به محل قرار گیری پنجره ها از ورودی اتاق دقت کنید. انرژی "چی" به گردش در میان در و پنجره تمایل دارد و شما باید از قرار دادن تخت خواب در مسیر کوران "چی" خودداری کنید.

تخت خود را طوری قرار دهید که بتوانید در حالت خوابیده درب اتاق را ببینید. این حالت حس عمیقی از امنیت درونی را در شما ایجاد میکند.

در صورت امکان، تخت را تا جایی که میتوانید از در دورتر قرار دهید.

از خوابیدن به شکلی که سرتان نزدیک پنجره قرار بگیرد خودداری کنید زیرا انرژی "چی" از طریق پنجره به خارج راه یافته و به هدر میرود و شما پس از بیدار شدن بیش از پیش احساس خستگی خواهید کرد.

اگر حمام یا دستشویی به اتاق خواب شما راه دارد، حتما قبل از خواب درب این اتاق را ببیندید.

برای حمایت از "چی" در حال خواب و به منظور اینکه این نیرو را جزئی از درون خود ساخته و آنرا تغذیه کنید، بهتر است تخت شما دارای لبه محکم و عریض چوبی در قسمت بالا باشد. انرژی "چی" از طریق پاها، دستها و بالای سر از بدن خارج و به آن وارد میشود، وجود یک محافظ در بالای سر بسیار مفیدتر از یک دیوار سرد و خالی یا از آن بدتر، لبه پر پیچ و خم فلزی و فرفورژه است.

اگر تخت شما دو نفره است، به محل قرار گیری تخت نسبت به دیوار پشت آن توجه کنید. آیا تخت درست در وسط دیوار واقع شده است؟ این نکته در یک رابطه بسیار با اهمیت است زیرا هر دو نفری که از تخت استفاده میکنند باید سهم یکسانی از آن داشته باشند. اگر تخت مشترک به گوشه اتاق رانده شده باشد، شخصی که سمت باز تخت میخوابد، فضای آزادی برای چرخش "چی" دارد اما انرژی شخصی که سمت دیوار میخوابد عملا در دام افتاده است.

بهتر است میزهای کنار تخت یا پا تختی ها لبه هایی منحنی داشته و زاویه دار و تیز نباشند و هر دو میز برای افزودن به دوام، هماهنگی و امنیت رابطه، یکسان باشند.

تیرکهای سقف، در سقفهای چوبی، از نقطه نظر فنگ شویی برابر با کابوس هستند. این ترکها به راحتی انرژی "چی" را مسدود میکنند. وزن فراوانی که بر روی این تیرکها وارد میشود، نیروی درونی بسیاری به آنها میبخشد که در طول استراحت بر روی شما سنگینی خواهد کرد. روشهای ساده برای رها شدن از این انرژی منفی، رنگ کردن تیرکها یا آویختن پارچه از آنها است. این کار، از بار تصویری تیرکها کاسته و خاصیت منفی آنرا از بین میبرد.

تخت شما، نشان دهنده رابطه شما با همسرتان است. هرگز نباید بر روی تختی لق، پر سر و صدا و ناراحت بخوابید.

از آنجایی که اتاق خواب فضایی مطابق با یین دارد، بهتر است برای نورپردازی آن از نورهای ملایم استفاده کنید و از آویختن چراغ در بالای تخت بپرهیزید.

رنگهای ملایم و ترکیب شده با سفید (مانند صورتی کمرنگ، لیمویی، آبی آسمانی، سبز کمرنگ) برای اتاق خواب بسیار مناسبند.

بدترین جا برای نصب آینه، جایی است که هنگام خواب هم بتوانید تصویر خود را در آن ببینید. هرگز آینه را در اطراف تخت نصب نکنید.

در عوض، بر روی دیوار مقابل خود تصویری یا شیئی زیبا قرار دهید که با دیدن آن در هر صبحگاه، دلگرم شوید.

زیر تخت هم توجه بسیاری لازم دارد. فضای زیر تخت را تمیز و فاقد وسایل و خرده ریزها نگه دارید. این محل تنها چند سانتیمتر با بدن شما فاصله دارد و باید تمیز و بدون آشفتگی باشد.

منبع:مجله اينترنتي فريا( برگرفته از سايت care2.com)​
 

elenazokaei

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
3 ژوئن 2006
نوشته‌ها
238
لایک‌ها
2
محل سکونت
(-.-)
2upu4w6.jpg

IKEA2008|PDF|PAGES364|17.8MB
DOWNLOAD FROM 4SHARED
 

elenazokaei

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
3 ژوئن 2006
نوشته‌ها
238
لایک‌ها
2
محل سکونت
(-.-)
اگر مايليد بخشى از فضاى يك اتاق را بدون نياز به ساخت و ساز جدا كنيد يكى از بهترين راهكارها استفاده از پاراوان يا ديوارك است.


پاراوان يا ديوارک يکي از تفکيک کننده هاي ساده و زيبا است که به راحتي مي توان بوسيله آن بخشي از يک اتاق را جدا کرد. ضمن اينکه متحرک بودن پاراوان اين امکان را مي دهد که در مواقع لازم آن را جمع کنيم و يا جاي آن را تغيير دهيم.

براي ساخت يک پاراوان به وسايل زير نياز داريم:


¤چهار قطعه پانل چوبي يک اندازه به ابعاد دلخواه تصویري از يک پاراوان


¤ نه 9عدد لولاي ظريف ميخ و چکش


¤ پارچه اي که طرح شاد و رنگ متناسب با مبلمان و دکوراسيون
اتاق مورد نظر به اندازه کافي براي پوشاندن سطح روي پاراوان


¤ پارچه ساده يا طرح دلخواه براي روکش کردن پشت پاراوان


¤ صابون خياطي و قيچي


¤ پشم شيشه نازک به اندازه کافي براي پوشاندن روي پاراوان


¤ ماشين منگنه


¤ نوار قيطان يک سانتي متري به اندازه محيط پانل ها چسب حرارتي



1- يکي از پانلها را بر روي پارچه اصلي که براي رويه پاراوان در نظر گرفته ايم قرار مي دهيم و با صابون خياطي طرح دور آن را بر روي پارچه مي کشيم. پارچه را با در نظر گرفتن 10 سانتي متر فاصله از خطي که رسم کرده ايم مي بريم.

2- با استفاده از پارچه اي که بريده ايم بعنوان الگو به تعداد پانل هاي پاراوانمان از پارچه اصلي و سپس از پارچه پشت پاراوان مي بريم و سپس با همين الگو به تعداد پانلهاي پاراوان قطعاتي به شکل الگو از پشم شيشه مي بريم.

3- يک لايه پشم شيشه را بر روي يکي از پانل ها قرار مي دهيم و سپس يکي از روکش هاي اصلي پاراوان را بر روي پشم شيشه قرار داده و لبه هاي پارچه و پشم شيشه را خوب کشيده و به طرف زير پانل مي بريم و با منگنه به زير پانل متصل مي کنيم. هنگام منگنه کردن پارچه و پشم شيشه آنها را خوب از همه طرف مي کشيم تا سطح روي پانل صاف و بدون چين باشد.

4- منگنه ها را به فاصله 2.5 سانتي متر از يکديگر مي زنيم و دور تا دور پارچه را با منگنه به پانل چوبي نصب مي کنيم. در گوشه هاي پانل براي تميزتر شدن کار پارچه را به صورت مورب با زاويه 45 درجه تا مي کنيم و خوب مي کشيم و به طرف پشت پانل مي بريم. اين مراحل را براي روکش کردن پانل هاي ديگر نيز انجام ميدهيم.

5- پانل ها را برگردانده پارچه پشت پانل را روي سطح بدون پوشش آنها قرار مي دهيم و از هر چهار طرف زير پارچه تا مي کنيم و با منگنه به پانل متصل مي کنيم. کل دور پارچه پشت را نيز به پانل منگنه مي کنيم.

6- براي پوشاندن منگنه ها با چسب حرارتي يک نوار قيطان را بر روي رديف منگنه ها در کنار لبه پارچه پشت پانل ها مي چسبانيم. حالا پانل ها را با استفاده از لوله ها و ميخ به هم متصل مي کنيم. پاراوان ما آماده است. يک روش ساده تر براي ساخت پاراوان رنگ کردن پانل هاي چوبي است. مي توانيم تصاوير دلخواه خود را فتوکپي کرده و پس از بريدن بر سطر پانلهاي چوبي رنگ شده بچسبانيم و سپس چند لايه وارينش بر روي آنها بزنيم


منبع: مجله اينترنتي صبح بخير ايران​
 

Luxor

Registered User
تاریخ عضویت
6 آپریل 2007
نوشته‌ها
682
لایک‌ها
22
سن
40
محل سکونت
real WORLD :}
النا ی عزیز

ممنون!واقعا عالی بود!ممنون از بابت زحمتی که کشیدی
 

elenazokaei

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
3 ژوئن 2006
نوشته‌ها
238
لایک‌ها
2
محل سکونت
(-.-)
موضوع طراحي داخلي فروشگاهها يكي از موضوعاتي است كه به شكل جدي در كشور ما مورد توجه قرار نگرفته است و به سبب مسايل فرهنگي-اجتماعي و ... بسياري از شركتها و محصولات خارجي نتوانسته اند در كشور ما فعاليت جدي همانند ساير كشورها داشته باشند.امروزه طراحهاي داخلي فروشگاهها نقش مهمي را در جذب مشتري ايفا ميكنندو براي طراحي داخلي يك فروشگاه طراح رسالت سنگيني بر عهده دارد.

فروشگاه بايد جذابيت موثر و كافي را در نگاه اول و هنگام گذار خريدار داشته باشد و اين امر با وجود طرحي كه طراح آن راخلق كرده است بدست مي آيد.نماي مغازه ShopFront بايستي جذاب باشد.ايجاد نقطه تمركز ديد FocalPoint در داخل مغازه بايد به گونه اي باشد كه از بيرون ديد كافي داشته باشد و باعث جذب مشتري شود.
مغازه يك فضاي عملكردي است و بايستي به گونه اي باشد كه عملكردهاي مختلف از قبيل نمايش محصولات-ميز فروش CashCounter -اتاق پرو و در مورد فروشگاههاي بزرگ حتي فضاهاي نشيمن -كافي شاپ-فضا براي كودكان و ... در كنار هم عملكرد صحيحي داشته باشد.
فضاي فروشگاهها فضاي بسيار گراني است واستفاده حساب شده از آن مهم است.
استانداردهاي معلولين امروزه يك بحث مهم است .مثلا در دوبي طراح داخلي موظف است در يك مغازه 30 متري يك اتاق پرو 150*100 براي معلولين در نظر بگيرد و به گونه اي باشد كه معلول به راحتي به آن دسترسي داشته باشد.(ارتفاع 75 سانتيمتر براي معلول)
در اتاقهاي پرو طرح -نور و ابعاد بسيار مهم است.مشتري تصميم خود را در اين اتاق ميگيرد .نور مناسب-آينه خوب_آويزهاي مناسب ونيمكت راحت همه وهمه در تصميم گيري مشتري مهم هستند.

راه ديگري كه طراح داخلي براي جذب مشتري ميتواند بكار گيرد استفاده از تصاوير است .تصاويري مرتبط با محصول يا با مضمون زندگي روزانه -طبيعت-كودكان و ... ميتواند براي داخل يك فروشگاه مناسب باشد.

نورپردازي يكي از مهمترين عوامل در جذب مشتري است .جاسازي خوب اشيا و نورپردازي كه عدم استفاده از نور مستقيم انجام شده توجه مشتري را جلب خواهد كرد.

استفاده از طرح كف نقش مهمي در طراحي داخلي ايفا ميكند.استفاده از كف بايستي متناسب با تصوير كلي فروشگاه باشد و مصالح انتخاب شده بايستي متناسب با عملكرد فروشگاه باشد .

سقف نيز مانند كفپوش بخش ديگري از طراحي داخلي است كه ميتواند طرحي بدعت گذارانه در خلق سطوح -مواد-رنگ و ... داشته باشد.امروزه سقفهاي باز و سقف كاذب ايده اي جديد است كه در بعضي فروشگاهها مورد استفاده قرار مي گيرد.

رنگ آميزي و تركيب رنگها نيز فاكتور هاي مهمي هستند كه ميتوانند مناظر جديدي بوجود آورند.

خلق عناصر دكوراسيون داخلي ميتواند طراحان را براي دستيابي به استاندارد هاي طراحي بهتر كمك نمايد .اين عناصر ميتوانند سمبليك -تاريخي- مد روز- كلاسيك و يا از اين قبيل باشند.
مثلا مغازه وسايل ورزشي كه عناصر سمبليكي ورزش همانند گوشه هايي از استخر در قسمت لباس و وسايل شنا -يك ديوار صخره اي در قسمت وسايل كوهنوردي و ... در آن وجود دارد.

آنچه بعنوان FIX خوانده ميشود تجهيزات يا قفسه بندي هايي است كه محصولات درآنها چيده ميشود.اينجاست كه طراح بايد با نوآوري بتواند طرحي ارائه كند كه محصولات به نحو مناسبي نمايش داده شود.
Visual Marched امروزه به يك فن بسيار مهم تبديل شده است و نحوه چيدمان يك محصول روي Fax Fixtures به گونه اي شگرف در ايجاد جذابيت براي خريد كالا از سوي مشتريان تاثير گذار است.

آنچه در بالاخوانديد مختصري بود از فنون و نكات مهم در طراحي داخلي فروشگاهها

منبع :فصلنامه معماري وساختمان خلاصه شده توسط خودم
Laie_22mini.gif
 

elenazokaei

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
3 ژوئن 2006
نوشته‌ها
238
لایک‌ها
2
محل سکونت
(-.-)
براي طراحي اتاق نوزاد و كودك نكات كلي زير را بايد در نظر گرفت:

¤براي رنگ اتاق از رنگهاي روشن و جذاب استفاده كنيد .
براي رنگ كردن يك ديوار ميتوانيد از چند رنگ استفاده كنيد به اينصورت كه اول ديوار را به رنگ سفيد در آوريد و با نوار چسبهاي مخصوص روي ديوار مربع ها يا مستطيلهايي بوجود آوريد.سپس داخل اين مستطيلها را رنگ كنيد و بعد از اتمام كار نوار چسبها را جدا نماييد.حالا مستطيلهايي رنگي و با خطوط جدا كننده سفيد روي ديوار داريد كه به اتاق كودك جلوه خاصي مي بخشد.

¤اگر سقف ساده اي داريد ميتوانيد خيلي راحت به آن شكلهاي زيبايي بدهيد و چون بچه ها سقف را زياد نگاه مي كنند براي آنها نيز جذاب است.ميتوانيداز تخته سه لايي اشكالي را ببريد -آنها را به رنگهايي كه در ديوار بكار برده ايد در آورده و به سقف متصل كنيد.

¤در محل تعويض نوزاد يك آيينه قوس دار خيلي خوب توجه بچه را به خود جلب ميكند و كار عوض كردن بچه كه معمولا به سختي صورت ميگيرد به راحتي انجام ميپذيرد.

¤تعبيه كردن تعدادي كابينت(چوبي) در قسمتهاي غير قابل استفاده مثل فرو رفتگي ها فضاي مناسب زيادي بوجود مي آورد.
كابينتهايي با سبدها يا كشوهايي كه بيرون مي آيندو به بچه ها امكان دسترسي به اسباب بازيهاشان را مي دهد و از طرفي ميتوان لباسها و كفشهاي كودك را نيز درون آن گذاشت.

¤از فرش هاي كوچك با طرحهاي متنوع ولي مرتبط استفاده كنيد .اين كار هم به صرفه تر است هم ميتوانيد فضاهاي بازي متنوعي براي كودك بوجود آوريد .در ضمن اگر يكي از آنها كثيف شود لازم نيست يك فرش بزرگ را شستشو دهيد.

¤رنگ كردن يك كادر به رنگ متضاد و در ابعاد بزرگتر از تابلويي كه داريد روي ديوار باعث ميشود كه تابلوهاي كوچك بزرگتر و برجسته تر نسبت به ديوار نمايش داده شوند كه البته به اين صورت قشنگ تر به نظر مي رسند.

¤نوشته هاي روي ديوار كه با استفاده از كاغذهاي پشت چسب دار وكاتر پلات ميتوانيد آنها را تهيه كنيد روش بسيار خوبي براي منحصر به فرد كردن اتاق هر بچه است .

منبع:مجله IdealLife خلاصه شده توسط خودم
connie_mini_girlcleanglasses.gif
 

elenazokaei

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
3 ژوئن 2006
نوشته‌ها
238
لایک‌ها
2
محل سکونت
(-.-)
هنگامی که قصد دارید فضای داخلی منزل ود را تغییر داده یا تعمیر کنید، باید به نکات مهم بسیاری توجه کنید. یکی از مهمترین نکات، رنگ است. رنگ یک اتاق یکی از پر اهمیت ترین عناصر تزئینی یک اتاق است.

شما با طرح ریزی صحیح میتوانید رنگ را برای ایجاد حال و هوایی خاص، افزودن به ارتفاع سقف یا به ارمغان آوردن گرما در سردترین مکانها، به کار برید. رنگی که با دقت و صحیح انتخاب شده باشد میتواند با کمترین هزینه، اهدافی از این دست را محقق کند.

رنگ سفید، یکی از پر طرفدارترین رنگها برای دیوار است. سفید رنگی بسیار تطبیق پذیر بوده و میتواند در هر خانه ای به بهترین شکل ممکن مورد استفاده قرار بگیرد. این رنگ تقریبا با هر سبک و سلیقه دکوراسیون جور در میآید و استفاده از آن چند مزیت عمده دارد. شاید مهمترین این مزایا، قابلیت رنگ سفید در بزرگ جلوه دادن فضاهای کوچک باشد. حتی حتی کوچکترین اتاقها هم با دیوارهای سفید چند متر بزرگتر به نظر میرسند. مزیت دیگر، افزودن نور اتاق و ایجاد حالت تازگی و تمیزی است. سفید برای اتاقهای یک خانه ییلاقی یا خانه های مناطق گرم بسیار مناسب است و میتواند از حرارت روزهای داغ تابستانی بکاهد.

با این حال، رنگ سفید با همه محسناتش، معایب اندکی نیز دارد. اگر تعداد دیوارهای سفید بیش از حد باشند، فضای خانه سرد و ناوشایند به نظر میرسد. از طرفی تمیز نگهداشتن این رنگ هم کار چندان ساده ای نیست.

بسیاری از افراد برای خنثی کردن مشکلات رنگ سفید، قبل از رگ زدن به دیوارها، مقداری از رنگی دیگر را به رنگ سفید اضافه میکنند. افزودن اندکی رنگ قرمز یاآبي میتواند تاثیر سرد و چشم آزار سفید مطلق را از بین برده و در عین اینکه در نهایت رنگ همچنان سفید دیده میشود، اما بسیار چشم نوازتر خواهد بود. رنگ بسیار پر طرفدار دیگر، رنگ شیری یا کرم است. رنگ کرم به خصوص برای استفاده در فضاهای بزرگ انتخابی مناسب است. بر خلاف سفید این رنگ موجب بزرگ نمایی فضا نمیشود. وجود اندکی رنگ گرم در این ترکیب، اندکی حس مردانه به فضا منتقل میکند. این رنگ با طیف وسیعی از رنگها، به خصوص انواع آبی و صورتی ترکیبی جذاب ایجاد میکند. این رنگ را در اتاقهای کوچک به کار نبرید زیرا بر فضا سنگینی کرده و اتاق را به شدت افسرده کند.

علاوه بر سفید و طیف رنگهای کرم- قهوه ای، چند رنگ پرطرفدار دگر نیز برای رنگامیزی فضای داخلی وجود دارد. محبوب بودن بعضی از رنگها معمولا به کاربرد اتاق هم بستگی دارد.

برای مثال، زرد رنگی گرم است که معمولا با خوشبختی و شادی و پایکوبی مرتبط است. این رنگ به مقدار زیاد برای آشپزخانه و حمام مورد استفاده قرار میگیرد. زرد برای استفاده به مقدار کم برای تاثیری ظریف و شادی آور در اتاقها نیز به کار میرود. مثلا اگر دیوار بالای وان حمام را زرد کنید، از استحمام خود بیشتر لذت خواهید برد.

یک رنگ گرم پر طرفدار دیگر، قرمز است. قرمز رنگی بسیار پویا و پر تحرک است و به همین دلیل عده بسیاری آنرا تنها برای تقویت رنگ اتاق و در گوشه و کنار استفاده میکنند نه در تمام اتاق. افزودن چاشنیهای کوچکی از رنگ قرمز در قالبهایی چون کوسنهای کوچک در اتاق نشیمن یا یک ظرف پر از سیب بر روی میز آشپزخانه میتواند این فضاهای پر استفاده را بیش از پیش پر انرژی کند. یک مزیت رنگ قرمز این است که میتوان آنرا به شیوه های مختلف تعدیل یا تشدید کرد. اگر کمی نارنجی به آن اضافه کنید، رنگ قرمزی بیش از پیش درشان واهید داشت. اگر هم به زمینه های رنگی سرد تمایل بیشتری داشته باشید، میتوانید به سراغ ترکیبات رنگ قرمز با آبی رفته و در عین برخورداری از رنگی مشخص و دیدنی، آنچنان قرمز قرمز هم نباشید.

رنگهای موجود در سمت سرد طیف رنگ نیز، از جمله رنگهای پر مصرف هستند. رنگ آبی برای استفاده در اتاق واب و به خصوص اتاق پسر بچه ها مورد استفاده قرار میگیرد زیرا بیش از هر رنگی با جنسیت آنها همخوانی دارد. این رنگ برای اتاق خواب بزرگسالان نیز بسیار مناسب است و با داشتن انواع سایه و روشنها میتواند در یک اتاق خواب مشترک، با وسایل و انتخابهای هر دو جنس همخوانی داشته باشد. آبی کمرنگ، برای عده بسیاری یادآور روزهای آفتابی تابستان است و رنگهای لاجوردی و آبی دریایی نشانگر ظرافت و زیبایی هستند.

در کل، رنگها بنا به مناسبتها، شرایط آب و هوایی، کاربرد خاص یک اتاق و دلایل مختلف دیگر مورد استفاده قرار میگیرند و اگر رنگی کاربرد کمتری دارد، به معنای نامناسب بودن آن نیست. محبوبترین انتخابها، از آن جهت عمومیت یافته اند که میتوانند با انواع سلیقه ها و نیازهای افراد منطبق شده و طیف وسیعی از سبکها و شیوه های چیدمان گوناگون را با خود همراه کنند.

منبع:مجله اينترنتي فريا برگرفته از سايت happynews.com
 

elenazokaei

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
3 ژوئن 2006
نوشته‌ها
238
لایک‌ها
2
محل سکونت
(-.-)
فرشها آثار هنري اند كه برايشان هزينه زيادي مي پردازيم پس بهتر است در انتخاب و استفاده از آنها دقت بيشتري انجام دهيم .

●براي فضايي با وسعت كم فرشي با تركيب رنگي روشن انتخاب كنيد.اين مساله در مورد مكانهاي با محدوديت نور كافي
نيز توصيه ميشود.هرچه كف زمين روشن تر باشد فضا بزرگتر و نوراني تر جلوه مي كند.در ضمن به هنگام انتخاب رنگ فرش به پالت رنگي موجود در فضا شامل رنگ ديوارها -پارچه روكش مبلمان-پرده ها و حتي رنگ چوب لوازم و از همه مهمتر
رنگ كفپوش توجه كنيد.حفظ هماهنگي ميان طرح و رنگ فرش انتخابي و ديگر عناصر يك فضا از جمله مهمترين موارد در انتخاب فرش مناسب است.

هنگامي كه كفپوش ثابت فضاي مورد نظر شما طرح دار است فرشي با طرحهاي خلوت
انتخاب كنيد تا تعادل طرح و نقش در كف محيط حفظ شود.مثلا در صورت امكان استفاده از گبه به لحاظ سبك دكوراسيوني محيط بهترين انتخاب بر روي كفپوش پاركت آن هم در فضاي مدرن گبه است.

اين كه فرش مورد نياز در چه مكاني و با چه كاربردي پهن ميشود در انتخاب تعيين كننده است مثلا براي فضاهاي پر رفت و آمد مثل اتاق نشيمن و فضاي ورودي خانه فرشهاي روشن و با بافت ظريف و به اصطلاح رج انتخاب نكنيد.اينگونه فرشها در اين مكانها در معرض آسيب ديدگي بيشتري قرار مي گيرند.

●انتخاب فرش نيز مانند انتخاب ديگر لوازم دكوراسيوني تابع رعايت قوانين سبك دكوراسيوني بكار رفته در محيط است لذا پيش از خريد فرش به انتخاب نقشه اي مناسب با سبك دكوراسيوني فضاي خانه تان بينديشيد.


منبع :مجله IdealLife خلاصه شده توسط خودم
bye.gif
 

anybody

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
11 ژوئن 2007
نوشته‌ها
68
لایک‌ها
2
سلام .من یکسری مقاله ، سایت و عکس در مورد طراحی مغازه و فروشگاه می خوام .اگه کسی مطالبی در این مورد داره خواهش می کنم برام بزاره .ممــــــــــــــــــــنون.
 

monjamed

كاربر فعال سریال تلویزیونی
کاربر فعال
تاریخ عضویت
18 می 2007
نوشته‌ها
403
لایک‌ها
2
متاسفانه تو اينترنت اين نوع مطالب خيلي كمه... با اين همه من باز مي‌گردم.
 

elenazokaei

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
3 ژوئن 2006
نوشته‌ها
238
لایک‌ها
2
محل سکونت
(-.-)
رنگ يکي از اجزاي اصلي در طراحي و ساخت مبلمان داخلي است. امروزه اهميت صنعت مبلمان بعنوان يکي از مهمترين جلوه هاي معماري داخلي براي همگان روشن و آشکار است. طبيعي است که نوع طراحي و ساخت مبلمان در جنبه هاي مختلف زندگي انسان تاثير عميقي خواهد گذاشت. از اين رو شناخت ابعاد مختلف طراحي مبلمان داخلي از جنبه روانشناسانه تا مسائل فني و مهندسي کاملا ضروري به نظر مي رسد و از ميان مباحثي که در اين بررسي شناخت آن لازم و اجتناب ناپذير است. عامل رنگ است. رنگها زندگي را زنده مي کنند. جاندارند و قابل لمس اند و به عنوان زبان ديداري احساسات انسان به کار مي روند. رنگ و ترکيب هاي آن واکنش و احساسات مختلفي را در افراد بر مي انگيزد. بعضي از رنگها احساس آرامش و برخي ديگر احساس هيجان مي افزايند. بعضي حس اعتماد و تفاهم را زنده مي کنند و برخي حس وحشت و ناامني، به عنوان مثال در يک شرکت تجاري، با استفاده از رنگهاي پخته و هماهنگ مي توان محيط کار را چنان آراست که حسي از اعتماد و احترام را در مشتريان ايجاد کند و يا برعکس. اتاق انتظار يک پزشک را با به کار بردن رنگهاي قرمز و نارنجي به محيطي بدل کرد که بجاي حس آرامش، حس اضطراب و نگراني را افزايش دهد. بحث ما در اين مقاله راجع به نوع و جنس مواد رنگها و کاربري آنها از لحاظ فيزيکي و شيميايي نيست. بلکه قصد آن است که در مورد انتخاب صحيح نوع رنگ و ترکيب انواع رنگها با سايه هاي آن در محيط کار و زندگي صحبت کنيم. هر محصول و يا سازه توليدي در انتها نياز به رنگ آميزي دارد که بسته به نوع مصرف و سليقه استفاده کننده رنگ آن تعيين مي گردد. چرا که نوع رنگ هر محصول خود نمايانگر نوع مصرف و مصرف کننده، مد، سبک خاص توليد، درجه اهميت آن محصول و غيره مي باشد. متاسفانه امروز اين مساله مهم در صنعت مبلمان و صنايع چوب با بي توجهي مواجه گرديده است. بنابراين نياز به شناخت رنگها، با توجه به اينکه همه ما خواسته و ناخواسته تحت تاثير جاذبه رنگ ها هستيم در زندگي امروز بيش از پيش احساس مي گردد. آشنايي با رنگ ها و ترکيب آنها نه فقط يک هنر است، بلکه علمي است جامع و گسترده که از قوانين ويژه اي پيروي مي کند. قوانيني مانند: تضاد، هماهنگي، سايه روشن و ... هماهنگي رنگ ها مثل هماهنگي نت هاي موسيقي است. همانگونه که ترکيب صحيحي از نت ها مي تواند آهنگي گوش نواز بيافريند، ترکيبي از رنگ هاي مناسب و هماهنگ نيز مي تواند يک اثر نقاشي و يا طرح گرافيکي چشم نواز خلق کند. به همين طريق يک طراح داخلي ساختمان نيز، هماهنگي فضاي ساختمان را در هماهنگي رنگها با ساير اجزاي ساختمان جستجو مي کند. شناخت رفتارها، شخصيت ها و توانايي هاي رنگ بسيار پيچيده ولي قانونمند است. تنوع رنگها، سر به ميليون ها مي زند. اما اگر بتوان اين تنوع را دسته بندي و تحليل کرد آنگاه اين مجموعه بي شمار رام تر و قابل دسترس تر مي شود. نکته ديگر آن است که تمامي رنگهاي موجود در طبيعت در واقع از چند رنگ اصلي به وجود آمده اند که در جاي خود به آن خواهيم پرداخت. ترکيب بندي هاي متفاوتي به صورت تک رنگ منوکروم، دو رنگ ، سه رنگ، و حتي چهار رنگ و ... وجود دارد که شناخت کامل از تمامي اين عوامل طراح را در پيشرو اهدافش ياري مي کند. چرخه رنگ تعداد رنگها قابل شمارش نيست. اما تمامي رنگها از ترکيبي از سه رنگ اصلي آبي، زرد، قرمز و يا از اين سه با يکديگر مي آفريند و يا به وسيله دو رنگ سفيد و سياه، روشن تر و تيره تر، يا زنده تر و مرده تر حاصل مي شوند.
از ترکيب مستقيم رنگهاي اصلي درجه اول رنگهاي درجه دوم يعني نارنجي، سبز و بنفش بوجود مي آيند. رنگهاي جديد به مثابه تلاش رنگهاي اصلي براي نزديک شدن به يکديگر از ترکيبهاي غير منظم و نابرابر رنگهاي اصلي، رنگهاي جديدي به وجود مي آيد که رنگهاي درجه سوم خوانده مي شوند. مجموعه اين رنگها، يعني 12 رنگ حاصله دايره رنگ را تشکيل مي دهند که اگر اين مجموعه را بشناسيد مي توانيد با آن از سراسر دنياي رنگ بگذريد و حتي زواياي ناشناخته آن را کشف کنيد.
با توجه به اين که رنگها نقش تعيين کننده اي در انتقال مفاهيم ايفا کنند بنابراين در نمايشگاه ها عناصر رنگي مي توانند توجه اشخاص را به خود جلب کنند از اين رو در اين فضاها به تضاد رنگي شديدي نياز است و به همين خاصر در طراحي آن ها بايد طيف گسترده اي از رنگها و خلوص آن ها در نظر گرفته شود.
در مجموع استفاده از رنگهاي نافذ در نمايشگاه ها بسيار تاثير گذار بوده و عموما رنگهاي قرمز، نارنجي، زرد طبيعتي محرک تر و مهيج تر نسبت به آبي، سبز و بنفش دارند و وقتي که رنگهاي قرمز ، زرد و آبي به نسبت هاي برابر با هم بکار روند قرمز داراي بيشترين نفود و پيش رونده خواهد بود در صورتي که زرد و آبي پس رونده و نفوذ زرد نسبت به آبي بيشتر است.
با استفاده از رنگهاي قوي و روشن که با محيط خود داراي تباين است، مي توان به خلق کانون هاي توجه مبادرت ورزيد ولي در صورتي که زمينه داراي رنگ هاي روشن و قوي باشد مي توان از نوارهاي رنگي يا نورهاي فلورسنت يا حتي ايجاد تضاد سياه و سفيد استفاده کرد. اين نکته بايد هميشه مد نظر قرار گيرد که مهم ترين عامل براي ايجاد کانون توجه تضاد يا تباين رنگ مي باشد که به آن کنتراست نيز مي گويند.
در فضاهاي نمايشگاهي پس از کنتراست دومين عامل ايجاد کانون توجه، نورپردازي مناسب و ايجاد نورهاي رنگي و حرکت دادن آن ها مي باشد.
با به کارگيري مناسب رنگها، مي توان قطعات مجزاي يک محصول را به گونه اي رنگ آميزي کرد که از نظر بصري فرمي واحد را براي محصول القاء کند و يا برعکس قطعات را بيش از آنچه که هست مجزاي از يکديگر نشان دهند که با قوت بخشيدن و يا ضعيف کردن خط مرزي بين دو سطح رنگي مي توان به اين نتايج دست يافت. در نمايشگاهها و فرشگاهها نيز در بعضي موارد هويت سازماني، نقش اصلي را در انتخاب به کارگيري رنگ ايفا مي کند به همين خاصر طراحان و دکورسازان بايد با نمادهاي رنگي مراکز مختلف آشنائي داشته باشند و برمبناي آن طرح هاي خود را ارائه و اجرا نمايند. همانطور که مي دانيم بعضي از فروشگاههاي زنجيره اي پوشاک، مواد غذايي، بهداشتي، صنعتي و ... رنگي خاص را براي معرفي و شناساندن محصولات خود انتخاب مي کنند بعنوان مثال براي جلب نظر مشتري از رنگ قرمز و زرد خالص در محيط فروشگاه استفاده مي شود البته لازم بذکر است که شيوه هاي اصلي ترکيب بندي رنگ در فضاهاي فروشگاهي و نمايشگاهي نيز اعمال شود.
همانطور که در فضاهاي نمايشگاهي نور مي تواند نقش مهم و اساسي ايفا نمايد در فضاهاي فروشگاهي نيز نورپردازي مناسب جلوه گر رنگها و نقشهاي محصولات و محيط خواهد بود.
رنگها اغلب معاني متفاوتي از فرهنگهاي مختلف دارند. با اين وجود امروزه دانشمندان عموما موارد ذيل را در مورد رنگها پذيرفته اند. چنانکه اين مفاهيم کليدي مقبوليت عام يافته است. در ادامه به اجمال راجع به برخي رنگهاي اصلي و خصوصيات آنها صحبت شده است:

سياه:

سياه رنگ اقتدار و توانايي است و در لباس بيشتر مورد استفاده قرار مي گيرد زيرا افراد در لباسهاي سياه لاغرتر به نظر مي رسند. اين رنگ همچنين فرمانبرداري و تبعيت را مي رساند؛ بهمين دليل کشيش ها لباس مشکي مي پوشند تا فرمانبرداري و تسليم خود را نسبت به خدا نمايش دهند. بعضي متخصصين لباس اعتقاد دارند که زني که لباس سياه مي پوشد فرمانبرداري از مرد را به نمايش مي گذارد. لوازم پيرامون محل کار يا منزل اگر مشکي باشد مي تواند بيش از حد اغراق انگيز فرض شده و باعث شود صاحب آن شيطاني يا منزوي به نظر برسد. رنگ سياه، رنگ زرد، نارنجي، قرمز و قهوه اي روشن را بخوبي نمايش مي دهد و براي دکوراسيون مناسب است.

سفيد:
رنگ سفيد تاکيد بر پاکي و صداقت را مي رساند چنانکه عروسان بدين منظور لباس سفيد مي پوشند. اين رنگ نور را منعکس مي سازد و بعنوان رنگ تابستاني شناخته مي شود. سفيد در دکوراسيون، لباس و لوازم رايج است زيرا روشني و شفافيت لازمه طبيعت است و با تمامي رنگهاي ديگر همخواني دارد. البته رنگهاي روشن خصوصا سفيد، کثيفي و لکه ها را بيشتر نمايان مي کند و بنابراين نسبت به رنگهاي ديگر براي تميز نگه داشتن سخت تر است. پزشکان و پرستاران براي رعايت نظافت لباس سفيد به تن مي کنند. رنگ سفيد به لحاظ واضح کردن جزئيات محصولات و لوازم براي دکوراسيون مناسب است.

قرمز:

موثرترين رنگ به لحاظ رواني است، رنگ قرمز ضربان قلب را سريعتر و تنفس را شديدتر مي کند. قرمز رنگ عشق است و لباسهاي قرمز بيشتر مورد توجه قرار گرفته و باعث مي شود تا صاحب آن جلب توجه کند. اين رنگ از آنجايي که رنگ تندي است در قالب پوشش و لباس در مذاکرات و مباحثات براي افراد کارا نخواهد بود. دکوراتورها مي گويند از آنجايي که قرمز جلب توجه مي کند استفاده آن در مواردي نياز مي شود.

صورتي:
صورتي که عاشقانه ترين رنگ محسوب مي شود آرامش بخش تر از رنگ قرمز است. تيمهاي ورزشي گاه رخت کن تيم مقابل را به رنگ صورتي روشن در مي آورند تا رقيبشان انرژي خود را از دست بدهد.

آبي:
آبي رنگ آسمان و دريا و يکي از رايج ترين رنگهاست. اين رنگ عکس العملي کاملا عکس قرمز ايجاد مي کند. آبي، صلح آميز و آرام بخش است و باعث مي شود تا بدن مواد شيميايي آرامش بخش توليد کند، بنابراين غالبا در اتاق خواب استفاده ميشود. آبي مي تواند سرد و افسرده کننده نيز باشد.
مشاوران لباش پوشش آبي را براي مصاحبه هاي کاري پيشنهاد مي کنند زيرا که نمايانگر صداقت است. مردم در اتاقهاي آبي کارآتر هستند. مطالعات نشان مي دهد که وزنه بردارن در محيطها آبي وزنه هاي سنگين تري بلند مي کنند.

سبز:
در حال حاضر جزء رايج ترين رنگ براي دکوراسيون به شمار مي رود و نشانه طبيعت است. رنگ سبز باعث جلوه گري رنگ چوب مي شود. سبز روشن راحت ترين رنگ براي چشم است و ميتواند ديد را تقويت کند. طيف هاي سبز رنگهايي آرام و نيروزا هستند چنانکه افراد در پشت پرده صحنه هاي تلويزيوني در اتاقهاي سبز منتظر مي مانند تا آرامش داشته باشند. بيمارستانها نيز بدليل اينکه بيماران از آرامش برخوردار باشند، اغلب از رنگ سبز استفاده مي کنند. سبز تيره نشانه نيرومندي، پايداري و ثروت است.

زرد:
اولين خصيصه رنگ زرد ايجاد توجه است و تقريبا در تمامي اخطارهاي جاده اي و محيطي به صورت تابلو از زمينه هاي زرد استفاده مي شود. زرد در حاليکه رنگي روشن بينانه تصور مي شود، اما آرام بخش نيست و افراد آرامش خود را در اتاقهاي زرد از دست مي دهند همچنين کودکان در احاطه رنگ زرد بيشتر گريه خواهند کرد. اين رنگ سخت ترين رنگ براي چشم است که مي تواند باعث اذيت گردد. البته زرد تمرکز را تقويت مي کند و متابوليستم بدن را شدت مي بخشد
 

elenazokaei

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
3 ژوئن 2006
نوشته‌ها
238
لایک‌ها
2
محل سکونت
(-.-)
نوسازي و تغيير دکوراسيون آشپزخانه يکي از پر دردسرترين و در عين حال جالب ترين کارهايي است که ممکن است صاحبان خانه و آپارتمان بدان بپردازند.
بنظر مي رسد انواع و اقسام گزينه هاي انتخابي، بي پايان باشند، ولي بايد دقت داشت که با توجه به شکل آشپزخانه و بودجه ي صاحبخانه، تعداد زيادي از گزينه ها خودبه خود خذف مي شوند. ولي اصل موضوع همچنان به قوت خود باقي است؛ تغيير دکوراسيون آشپزخانه، بيشترين بازده را براي سرمايه گذار خود به ارمغان مي آورد چراکه صاحبخانه مي تواند به سليقه ي خود آن را طراحي و اجرا کند؛ شايد همسر شما مايل باشد دسته جمعي و روي يک ميز ناهارخوري بزرگ، شام و ناهار را صرف کنيد؛ و شايد مايل باشد با توجه به سن و تعداد اهالي خانواده، چيدمان کابينت هاي آشپزخانه را تغيير دهد. نقطه ي شروع کار براي هر آشپزخانه اي، کابينت هاي آن است چراکه نماي ظاهري آشپزخانه عمدتا به کابينت ها بستگي پيدا مي کند. کابينت هاي آشپزخانه بايد به صورتي طراحي شوند که نيازهاي ويژه مصرف کننده ي آن را برآورده کند. يعني اينکه آيا شما به عرقيات سنتي علاقه داريد و تعداد زيادي از شيشه ي پر از اين نوع مايعات را در خانه نگه مي داريد و يا اهل پخت کيک هاي خانگي هستيد، يا عيالوار بوده و نوه و نتيجه ها در خانه تان رفت و آمد مي کنند، هريک از اينها تاثير زيادي در طراحي و چيدمان آشپزخانه مي گذارد. به هر حال براي هر نيازي، انواع مختلف کابينت ها و لوازم جانبي موجود است.
نخستين نکته در انتخاب کابينت اين است که چه نوع کابينتي بهترين کارآيي را براي کاربرد ويژه ي شما دارد. بطور کلي مي توان کابينت ها را از حيث سفارشي بودن و قيمت به 3 دسته طبقه بندي کرد:

کابينت هاي معمولي
اندازه و شکل اين کابينت ها مطابق استانداردهاي متداول است. چون ابعاد قطعات اين نوع کابينت، استاندارد است و تقريبا بصورت پيش ساخته وجود دارند، معمولا اگر سفارشي از اين نوع، به کارگاهي برسد، همان روز و يا حداکثر ظرف چند روز نصاب مي تواند آن را براي مشتري نصب کند. ابعاد و اندازه ها و همچنين شکل و حالت اين نوع کابينت کاملا محدود است؛ ولي نقطه قوت اين نوع کابينت ها در قيمت رقابتي آنهاست که براي همه مناسب است.

کابينت هاي نيمه سفارشي
در اين نوع کابينت ها، مشتري مي تواند از بين دو گزينه ي اندازه و شکل، يکي را با توجه به بودجه و موقعيت آشپزخانه اش انتخاب کند. معمولا اين نوع کابينت را پس از آن که سفارش به کارگاه رسيده باشد مي سازند و قطعات آن را بصورت از پيش ساخته آماده نمي کنند؛ از اين رو، زمان آماده سازي اين نوع کابينت بيشتر از کابينت هاي معمولي خواهد بود. وجود چند گزينه ي شکل و اندازه در اين نوع کابينت ها باعث مي شود مشتريان امکان انتخاب بيشتري داشته باشند؛ ولي از طرف ديگر، به دليل اعمال نظر مشتريان در انتخاب شکل و اندازه ي دلخواه، قيمت بالاتري نيز دارند.

کابينت هاي سفارشي
اين نوع کابينت ها، دست ساز بوده و تقريبا به هر شکل و حالتي که مشتري مايل باشد در مي آيند. يک گوشه يا فضاي بد شکل با ابعاد نامتعارف در آشپزخانه ي شما ممکن است با کابينت هاي معمولي و نيمه سفارشي همخواني نداشته باشد، ولي کابينت سازان سفارشي تقريبا با هر شکل و حالتي مي توانند کار کنند و نقطه نظرات شما را برآورده کنند.البته از طرف ديگر بايد گفت که اين نوع کابينت ها گران ترين نيز مي باشند؛ البته قيمت نهايي آن با توجه با اندازه، مواد مصرفي و گزينه هاي انتخابي، متغير خواهد بود. زمان ارسال و نصب سفارش نيز با توجه به برنامه ي کاري کابينت ساز متفاوت خواهد بود.

ملحقات و لوازم جانبي بکار رفته در کابينت ها

اينک بياييد کمي بر روي ملحقات و لوازم جانبي آشپزخانه صحبت کنيم. همانطور که انتظار داريم، کابينت هاي سفارشي، دامنه ي گسترده اي از انواع ملحقات و لوازم جانبي را ارايه مي دهند. ولي اين بدان معنا نيست که کابينت هاي معمولي، هيچگونه لوازم جانبي ندارند، بلکه با نصب انواع قفسه، سيني، کشو و غيره به کابينت هاي معمولي مي توان کارآيي آنها را تا حدود زيادي افزايش داد.

يراق آلات بکار رفته در کابينت ها
يراق آلات زيبا همچون طلا و جواهر آلات تزئيني هستند که آدمي براي زيبايي به خود مي آويزد. حتي ساده ترين کابينت هاي معمولي نيز با استفاده از قفل و دستگيره هاي زيبا و جالب توجه، نماي خوبي پيدا مي کنند. يراق آلات در واقع وظيفه اي دوگانه برعهده دارند: نخست انجام وظيفه محوله و دوم افزودن زيبايي به کابينت. توجه داشته باشيد که يک دستگيره بسيار زيبا و ظريف که در عمل ممکن است از فرط ظرافت بشکند، به هيچ کار نمي آيد چراکه نخواهد توانست وظيفه ي محوله که همانا باز کردن درب قفسه يا کشوهاي کابينت است را انجام دهد.
يراق آلات مخصوص نيز وجود دارد که براي افرادي با نقص عضو و يا محدوديت فعاليت هاي فيزيکي ساخته شده است.

انتخاب پيشخوان آشپزخانه
وقتي تصميم گيري بر روي نوع کابينت مناسب انجام شد بايد پيشخوان نيز انتخاب کرد تا آشپزخانه تکميل شود. جنس مصرفي و قيمت انواع پيشخوان ها متفاوت است و ممکن است حتي ترکيب بندي کلي آشپزخانه ايجاد کند جنس پيشخوان از بيش از يک ماده ساخته شود.
 

monjamed

كاربر فعال سریال تلویزیونی
کاربر فعال
تاریخ عضویت
18 می 2007
نوشته‌ها
403
لایک‌ها
2
چه مي‌كنه اين النا!
 

elenazokaei

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
3 ژوئن 2006
نوشته‌ها
238
لایک‌ها
2
محل سکونت
(-.-)
با چند روش ساده ميتوانيد زيرزمين هاي دلگير و غير قابل استفاده تان را تبديل به مكانهاي قابل استفاده كنيد.

رنگهاي روشن – مبلمان جديد و تكنيكهاي رنگ آميزي ميتواند يك زير زمين را به محل ايده آل و مطلوب خانواده تبديل كند.

بديهي ترين و مهمترين اصل در طراحي و چيدمان ساختن فضايي شاد و پر روح است.

براي ديوارهاي زير زمين ميتوانيد از تركيب رنگهاي شاد مثلآبي وسفيد يا زرد و سبز استفاده كنيد و زيبايي خيره كننده اي به آن بدهيد.

پس از آنكه ديوارهاي زير زمين را با رنگهاي شاد رنگ زديم حداكثر تلاشمان را مي كنيم تا زير زمين را از حالت اوليه خارج و به مكاني دلنشين تيديل كنيم .

مثلا ميتوانيم لوله هايي را كه روي سقف هستند به صورت موج ابتدا آبي كرده و سپس دايره هاي قرمز به آن اضافه كنيم .

استفاده از رنگ متاليك يا ديوارهاي كاذب فضاي مناسبي را براي قرار دادن تلويزيون و قابهاي عكس فراهم مي كند.

يك قاب به اندازه تلويزيون در بالاي تلويزيون نصب مي كنيم و چون از ديوار كاذب استفاده شده ميتوان درون آن را به قطر 5 تا 10 سانتيمتر خالي كرد و قفسه بندي نمود و استفاده كرد.


مبلمانهاي راحتي را به نحوي بچينيد كه كاملا قابل استفاده باشند.استفاده از كوسنهاي رنگي متناسب با رنگ سقف و ديوارها فراموشتان نشود.

يك ميز پذيرايي كوچك و يك فرش طرح دار تمام كننده چيدمان زير زمين است.
 

monjamed

كاربر فعال سریال تلویزیونی
کاربر فعال
تاریخ عضویت
18 می 2007
نوشته‌ها
403
لایک‌ها
2
به به monjamed عزيز
مرسي از لطفت .از ديدنت كلي خوشحال گرديديم
smiley_emoticons_hurra2.gif
.فكر كردم يادت رفته اينجا تاپيك داري
onion-head2.gif
چه پنداشته‌ايد قربان؟! بنده پست‌هاي حضرت عالي را لحظه به لحظه با شوق و دقت فراوان تعقيب مي‌نمايم!
2ba0kn.gif


اينم يه وبلاگ در مورد معماري داخلي:
http://www.archigold.persianblog.ir
 

elenazokaei

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
3 ژوئن 2006
نوشته‌ها
238
لایک‌ها
2
محل سکونت
(-.-)
چه پنداشته‌ايد قربان؟! بنده پست‌هاي حضرت عالي را لحظه به لحظه با شوق و دقت فراوان تعقيب مي‌نمايم!
2ba0kn.gif


اينم يه وبلاگ در مورد معماري داخلي:
http://www.archigold.persianblog.ir


باز هم از شما ممنونم .
cheers2.gif


وبلاگ خيلي خوبي بود مرسي چند تا از عكسهاشو ميذارم .مطالبش ميتونه راهنماي بسيار خوبي براي علاقمندان باشه
623z6s4_th
 
بالا