برگزیده های پرشین تولز

سگی که پدر 15 تا گرگ و در آورده

وضعیت
موضوع بسته شده است.

علی آبادانی

Registered User
تاریخ عضویت
30 اکتبر 2006
نوشته‌ها
898
لایک‌ها
11
محل سکونت
Abadan
علی جان امروز یکی از تلخ ترین حادثه ها برام اتفاق افتاد
سگم رو از دست دادم
نمیدونم کدوم مادر به خطایی تو گوشت سم ریخته بود داده بود به خوردش
من رفتم دیدم داره استفراغ میکنه،خون بالا اورد و تلف شد
برای من فرقی نمیکنه،من میرم فردا یه سگ دیگه میخرم،ولی بعضیا واقعا بیرحمن،چقدر نا انصاف
واقعا اگه گیرش بیارم باید همونجا کنار سگ خودم چالش کنم
خلاصه امروز خیلی ناراحتیم

معمولاً همینجوره هادی جان باید مراقب باشی
من از تولگی آموزش میدم که به غیر از من از دست هیچ کس دیگه چیزی نخورن
طریقه آموزششو واست میزارم
خیلی ناراحت شدم
بعضی ها خیلی پستن


عکسهای سگمو تو این تایپیک میبینم واقعا ناراحت میشم،فردا باید برم ببینم چیکار میتونم بکنم،ببینیم میتونیم یه گریت دین بگیریم

هر کاری میکنی توله بگیر
منم در تربیتش بهت تا جایی که بتونم کمک میکنم
جوری تربیتش کن که اگه کسی خواست بهش چیزی بده بهش حمله کنه

در مورد سگ کل کل نکنید
168fs590521.jpg

تا حالا همچین سگی رو از نزدیک ندیدم
یکم راجبش اطلاعات بده
 

علی آبادانی

Registered User
تاریخ عضویت
30 اکتبر 2006
نوشته‌ها
898
لایک‌ها
11
محل سکونت
Abadan
خود آلمان که این سگ ها رو پرورش داده خودشم چاره کارشونو رو ساخته و بلده
این اسپری تا 20 دقیقه سگ رو روی زمین مینشونه

آره درسته

ولی این اسپرها زیاد گیر نمیاد
حداقل تو ایران اینجوریه
 

علی آبادانی

Registered User
تاریخ عضویت
30 اکتبر 2006
نوشته‌ها
898
لایک‌ها
11
محل سکونت
Abadan
آقایون اهله فن بگن حداکثر چقدر طول میکشه یه توله دو ماهه اینقدری بشه؟
و اینکه آیا دقیقا از روی قیافه توله میشه فهمید که وقتی بزرگ میشه همینطوری خوشکل میشه یا نه شانسیه؟

این سگی که میبینی بالای یکسال و نیم داره

از توله که نه ولی از پدر مادرش میشه فهمید
 

naeemtop

Registered User
تاریخ عضویت
29 ژوئن 2004
نوشته‌ها
661
لایک‌ها
4
سن
37
محل سکونت
tehran
در مورد سگ کل کل نکنید
168fs590521.jpg

جل الخالق!!!!!!!!!!!!!!!!
همه گریت دینا اینقدری میشن؟
پس چجوری دوبرمن با اون هیکل کوچیکش اینارو قورت میده؟
آقا نگهداری اینا خطر نداره اگه یه دفعه قاط بزنن؟این الان ارتفاع و عرضش چقدره؟چقدر طول میکشه یه توله گریت دین این اندازه بشه؟مثلا یه توله دوماهه
 

علی آبادانی

Registered User
تاریخ عضویت
30 اکتبر 2006
نوشته‌ها
898
لایک‌ها
11
محل سکونت
Abadan
حمل سگ تا خانه:


از زمان تحویل تا رسيدن به خانه در زمان سرما کاملا او را از سرما حفظ کنید و نگذارید که سرما او را اذیت کنيد چون این توله به طور کامل نمیتواند گرمای بدن خود را حفظ کنيد .

دیگر مسئله مهم نحوه حمل او میباشد لطفا سگ را همواره از قسمت تنه اشك بلند کنید و هرگز او را از دستها نگیرید. چون تنها وسیله ارتباطی سگها با بدنش رگها و پوست میباشد .

برای جای خواب و ميان نگهداری میتوانید از سبدهای پلاستیکی و یا جای خواب که شرکت در اختیار شما قرار میدهد استفاده کنید

بیاد داشته باشید شب اول نگهداری برای شما و سگ سخت ترین شب خواهد بود زیرا حیوان تحویلی به شما بین چهار تا 8 هفته سن دارد و این اولین شبی است که او زندگی مستقل را تجربه خواهد کرد بنابر این شما نیز به عنوان صاحب او باید در این مورد به او کمک کنید.

من پیشنهاد میکنم برای میهمان تازه وارد قسمتی از خانه را که حد اکثر دومتر مربع باشد در نظر بگیرید و این منطقه را محصور کنید بگونه ای که تحت هیچ شرایطی این تازه وارد نتواند از آن منطقه خارج شود .

جای خواب او را در کنج دیوار و بگونه ای که محل تلاقی دو دیوار باشد قرار دهید . در کنار جای خواب او یک ساعت رومیزی که دورش را پارچه ای پیچیده اید قرار دهید که یاد آور صدای قلب مادر ش باشد و او را آرام کند . تجربه به من ثابت کرده که روز اول تحویل سگ از موسسه این توله دائما در آغوش صاحبانش میباشد . که این کار مضرترین رفتار در تربیت سگ میباشد . باور کنید وقت بسیاری برای بازی با او دارید و او نیز اشتیاق

فروان برای گرفتن محبت ولی فعلا در این مورد زیاده روی نکنید . و او را در محوطه خودش قرار دهید . محوطه ای گرم و بدور از رفت آمد زیاد است .

اکر میخواهید از همین لحظه اول به سگ ادرار کردن در منطقه مخصوص هم بیاموزید سرتاسر محوطه را روزنامه پهن کنید و مواظب باشید که روزنامه ها کاملا صاف باشد زیرا اگر فقط کمی از این روزنامه ها برگشته باشد تمامی روزنامه ها تکه تکه میکند و شاید مقداری از آن را هم ببلعد . .

حال تکه های از روزنامه را که حدود پنج سانتی متر باشد را آغشته به ادرار او کرده و در قسمتی از محوطه اش قرار دهید . من به شخصه هیچ اعتقادی به قطره هایی برای این منظور بکار برده میشود ندارم و بارها و بارها بی اثر بودن آن بر من ثابت شده است .

در این زمان شما به وسیله دیگری نیز دارید و آن یک دندان گیر بچه است که این کوچولو از آن استفاده کند چون دندانهای شیری و بعد هم دائم او برای در آمدن لثه اش را کلی ناراحت خواهد کرد

باز هم یاد آور میشوم جای خواب این کوچولو را حتما نرم و راحت مانند یک کوسن و یا یک تکه ابر که روکش دار انتخاب کنید .



میتوانید از عروسکهای مخصوص سگ هم برایش تهیه کنید ولی از عروسکهای انسان به هیچ عنوان برای سگ مناسب نیست .

اگر میخواهد با سگ بازی کنید حتما مطمئنم شوید که ادرار و مدفوعش را کرده باشد و اگر بیرون آوردید و دیدید علاماتی چون دور خود و حول یک محور چرخیدن و بو کردن زمین را انجام داد سریعا او را به روی روزنامه قرار دهید .و وقتی مطمئن شدید که او کارش را انجام داد بعد با او ميتوانيد بازی کنید .

حال ممکن است او باز هم در محلهای غیر مجاز ادرار کرد درست در حین ادرار یا مدفوع کردن نه در زمانيكه کارش را انجام داد و رفت او را سریعا به محل مورد نظر ببرید و آن محل را بعد از ضد عفونی کردن مقداری سر که بپاشید .

اگر او جایی که مد نظر شما نیست ادرار یا مدفوع کرد فقط در هنگام دفع او را با صدای بلند از این کارش منع کرده و به محل مورد نظر ببرید

هرگز بعد از کارش او را دعوا نکنید چون او نمیفهمد برای چه او را تنبه مي کنيد و یا اگر او فرار کرد بدنبالش ندوید و او را دنبال نکنید چون گمان میکند شما با او بازی مي کنيد . من به دفعات شنیده ام که میگویند اگر سگ جایی را کثیف کرد دماغ سگ را نزد يک فضولاتش ببرید و او را دعوا کنيد باید بگویم این احمقانه ترین کاریست که یک صاحب سگ میتواند با سگش انجام دهد . چون سگ گمان میکند شما به او ميگوييد این را بخور حال شما فکر کنید جه احساس به صاحبش خواهد داشت و چه فکری در مورد او میکند ؟

دیگر عمل اشتباهی که صورت میگیرد تنبیه با روزنامه است که این عمل هم از آن دسته رفتارهای عجیب خواهد بود چون پس از چند بار تکرار این عمل سگ را ترسو

بار خواهیم آورد در ضمن اين که هر لحظه امکان دارد سگ از این حرکت صاحب خود خسته و عصبانی شوند و او را گاز بگيرد .

من بجای تمام این حرکات فقط پیشنهاد میکنم به سگتان کلمه نه یا چیزی شبیه این که او را از این حرکت منع کند بیاموزانید

به این صورت که هر کاری را که شما دوست ندارید فقط با گفتن نه و بعد از آن بردن نام او به زبان بیاورید . مطمئن باشید بعد از مدتی سگ شما با این کلمه اخت خواهد شد .

پیشنهاد میکنم در طی یک ماه اول که سگ زیاد آموزش دستشویی را نیاموخته بیرون از محوطه اش نیاورید و در بازی با او هم زیاد افراط نکنید چون به قول عوام زیادی از حد دستی میشود و ممکن است برای جای ماندن در محوطه اش مقداری بی قراری کند .

نکته دیگر اگر او را در جایش قرار دادید و او زیاد شلوغ کرد او را اگر فقط یک بار از محوطه اش خارج کنید . دیگر او عادت میکند که هر زمان اراده کند با سر و صدا به خواسته اش برسد . در این زمان فقط کافی ست



شما حدودا 5تا 110 دقیقه او را کاملا تنها بگذارید وقتی او متوجه شود که با سر و صدا راه بجای نمی بر د مجبور میشود که سبوت کند .

و می آموزد که فقط باید به فرمان شما باشد .

حال برسیم به غذا دادن شما باید برا ی توله تازه وارد بین سه تا چهار وعده در نظر بگیرید

که این غذا در صبح میتواند مخلوط شیر با نان بگونه ای که کاملا نان در ر خیس خورده و مخلوط شود میتوانید از ماست کم چرب و یا شیر برنج یا غذای آماده کودکان مانند غنچه .مامانا و یا .... . استفاده کنید .

و یا یک تخم مرغ را در داخل یک کیسه فریزر شکسته و در مایکروفر بگذارید . یک سوراخ کوچک در آن ایجاد کنید و حدود پنجاه ثانیه گرما دهید تا کاملا سفت شود آن گاه سفیده آنرا با مقداری شیر مخلوط کرده به حیوان بدهید .

برای وعده های غذایی دیگر میتوانید مقداری از خورش غذا را با برنج مخلوط کنید به او بدهید و یا و سینه مرغ پخته را ریش کنید و یا هر غذا ی پخته دیگر به شرط آن که زیاد سفت نباشد . باز هم متذکر میشوم گوشت قرمز خام (گوشت گوسفند .گاو .و...) را به صورت خام به حیوان ندهید .

مورد دیگر موسسه پرشیا دام از 25 روزگی به توله هایش غذا دادن را آغاز میکند برای همین دادن شیر خالی به توله توسط شما اسا سا بی مورد است

در این بین شما میتوانید از قطره های مولتی ویتامین و همچنین شربت سانستول نیز برای سگتان استفاده کنید .

باز هم در این مقطع چند مورد را گوشزد میکنم .

آب را بطور مداوم در اختیار حیوان قرار ندهید در فصل تابستان 3 بار و در فصل زمستان 2 بار آب به حیوانتان بدهید . چون سگها بدون هیچ دلیلی و فقط برای تفریح آب را مینوشند و این یکی از دلایلی میشود که سگ شما تحت هیچ شرایطی ادرار کردن ر ا نیاموزد .

نکته دیگر ظرف غدای سگ را پس از پانزده دقیقه چه غذای ش خورد و یا نه ا از جلوش بردارید .







حتما بخاطر داشته باشید که ساعت غذای روزانه او تا حد ممکن یکسان باشد یعنی اگر سگ را 8 صبح 3 بعد از ظهر و 12 شب غذا میدهید حتما فردای آن روز هم همین ساعات را انتخاب کنید .

و در بین و عده های غذایی هم حتی یک پر کالباس یا 5 گرم مرغ را ندهید و در ضمن سگ بياموزد فقط و فقط غذایش در ظرفش ریخته میشود و در زمان مشخص اگر این مسئله را هم در نظر نگیرید به شما قول میدهم سگ شما هرگز دفع کردن را در جای مناسب یاد نخواهد گرفت .

بعلت حرکات دودی شکل روده محتمل ترین زمان برای دفع 5 تا ده دقیق ه بعد از غذا خوردن به شرطی که مطالبی را که ذکر کردم در نظر گرفته باشید خواهد بود

.حال برمیگردیم به آموزش دفع .

اصولا برای دفع ادرار و مدفوع چند زمان مشخص وجود دارد . 1

5 تا 10 دقیقه بعد از غذا خوردن 2: صبح ها هنگام از خواب بیدار شدن حیوان 3: در زمانیکه حیوان هیجان زده میشود . در این سه زمان حیوان حرکات مخصوص خود را که قبلا ذکر شد را به نمایش خواهد گذاشت .

با زهم باید این نکته را ذکر کند که حتی باهوشترین و مودب ترین سگها هم حتی در 5 و یا 10 سالگی هم امکان اشتباه و ادرار کردن در جای نادرست را داند و در این زمان هم فقط باید اورا تصحیح کرد .

باز هم چند نکته دیگر .

هرگاه سگ شما در جایی که قرار نیست را کثیف کرد همان موقع و فقط همان موقع او را به جای صحیح ببرید . ولی اگر او را بعد از اینکه کارش را انجام داد به محل مورد نظر شما ببرید یا حتی اورا تنبیه هم بکنید هیچ اثری نخواهد داشت .

فقط در حین انجام عمل اشتباه سگتان اورا تنبیه و تصحيح کنید

در غیر این صورت فقط جایی که سگ کثیف کرده را با مواد شوینده پاک کنید و بعد خشک شدن محل مقداری سرکه به محل بپاشید .

برای روز سوم یا چهارم شما میتوانید مقداری از روزنامه ها را کم کنید و مراقب باشید که او فقط در روی روزنامه ا کارش را انجام دهد و اگر اشتباها جایی دیگر انجام داد او را تصحیح کنید .

حال میرسیم به نوبت شب :

در این زمان شما ميتوانيد دو راه را پیش بگیرید حیوان را در محوطه اش آزاد بگذارید و اميدوار ر باشید که خود او در نقاط ممنوعه ادرار نکند .و اگر صبح ملاحظه کردید که اشتباهی از او سر زده فقط ناحیه را تمیز کنيد . 2 همانطور که میدانید سگها از مادرشان آموخته اند که جای خواب شان هرگز کثیف نکند

اگر انها را بگونه ای که فقط در قسمت کوچکی که اختصاص به خوابشان دارد بسته نگه داریم زمانیکه او احساس دفع داشته باشد خیلی سر و صدا خواهد کرد در این زمان شما اورا آزاد کرده در روی روزنامه قرارش میدهید تا کارش را انجام دهد و دوباره اورا در جایش قرار میدهید شاید شما ممکن باشد این کار سه تا چهار بار انجام دهید ولی مطمئن باشید این روش معجزه خواهد کرد .

نوبت صبح روزهای بعد .

حال شما میتواند باز هم روزنامه ها را کم کنید اما همچنان مراقب باشید اشتباها در روی قسمتهای بدون روزنامه کارش را انجام ندهد . آنقدر روزنامه ها را کم کنید که فقط 1 یا دو تکه رو نامه در محوطه سگ باقی بماند . برای 2 روز فقط 1 روزنامه بگذارید و سگ فقط باید بر روی همان روزنامه کارش را انجام دهد .

در این زمان او کم کم به دنیای متمدن ما پا میگذارد .

حال میتوانید یکی از قسمتهای محوطه محصور حیوان را بردارید ولی به او یاد بدهید که فقط باید در خانه اش بماند بدین صورت که زمانیکه او خواست بدون اجازه شما از محوطه اش خارج شود با صداي بلند نامش را صدا زده اورا به سمت خانه اش راهنمایی کنید و بگویید مثلا" ناتا سر جات و او را با دست به خانه اش راهنمایی کنید

این کار را چندین با تکرار کنید .

حال نوبت آن رسیده که روزنامه را کم کم و خیلی آرام از خانه اش دور کنید و به جایی که در نظر گرفته اید منتقل کنید . در این کار هم اصلا عجله نکنید و به سرعت محل روزنامه را جابجا نکنید تا سگ روزنامه را گم نکند

مثلا در طول 4 یل 5 پنج روز میتوانید روزنامه را به دستشویی منتقل کنید





با زهم یاد آور میشوم در این زمانها هم امکان اشتباه از جانب سگ میباشد و شما هم فقط او را باید تصحیح کنید .

در زمانیکه قدری بزرگتر شد شما خواستید دفع را سگتان برون از خانه ببرید در زمانهایی که قبلا هم ذکر شد او را به بیرون از خانه ببرید ( بعد از غذا –صبحها –شب زمان خواب )اگر 10 دقیقه بعد از غذا خوردن سگ را به بیرون از خانه بردید و او کاری نکرد او را به سر جایش ببرید و ببندید و بعد از 10 دقيقه دوباره او را به بیرون ببرید در این زمان او متوجه میشود که برای انجام عمل دفع به بیرون از خانه برده شده نه کار دیگری .

در اخر این قسمت نکته ای مهم را برای شما ذکر خواهم نمود

سگ ها شدیدا پایبند قوانین طبقاتی میباشند و فقط زمانی از قوانین را پیروی ميکند که او دستور دهنده را بالاتر و رئیس خود بدانند و در ضمن هیچ تبصره ای را در این مورد متوجه نیمشوند و انرا یک دوگانه كي قلمداد کرده و چنین تصمیم میگیرد چون صاحب من دوگانه برخورد میکند پس من خودم تصمیم میگیرم

برای شما در این مورد مثالی میآورم .

شما اصلا مایل نیستید که سگ شما در رخت شما بیا ید و یا وارد آشپز خانه شود و هر وقط که به این محلها میآید او را دعوا ميكنيد که از اين محل برو بیرون اما بعضی مواقع شما او را وارد تخت خود مي کنيد یا حتی غذای سگ را در آشپز خانه میدهید در این زمان سگ کاملا گیج شده و تصمیم میگیرد آن کاری را که خود صلاح میداند انجام دهد .

هیچ تو جهی به حرف شما که صاحب و رئیسش هستید نداشته باشد
مثالی دیگر اگر سگ آموخته باشد که در خارج از خانه دفع را انجام دهد و این بار هم چون همیشه به بیرون از خانه آمده باشد ولی اشتباها روی چمنها کارش را انجام دهد در آن زمان هم شما بر سر او فریاد بزنید او نیز بیدرنگ فرار کرده و به خانه رفته و روی فرش کارش را انجام میدهد . و دیگر هم در بیرون کارش را نخواهد کرد .

در کل این مطلب را اینگونه جمع میکنم که

سگها با ما میتوانند سخن بگویند و زبان مشترکی داشته باشند این زبان چنین است من رئیسم و تو مرئوس و من فقط اشتباهات را تصحیح میکنم و هیچ تبصره ای نیز در این میا ن وجود ندارد .





در این زمان شما اولین درس تمدن را به سگتان آموزش داده اید اما نکات بسیار دیگری هم مانده که باید به این تازه وارد بیاموزانید کارهایی چون :

تنها ماندن در خانه و بيا . و ..............
 

علی آبادانی

Registered User
تاریخ عضویت
30 اکتبر 2006
نوشته‌ها
898
لایک‌ها
11
محل سکونت
Abadan
حقایقی ساده برای دارندگان وپرورش دهندگان سگ




چرا سگها علف می خورند؟ا

این یک روش غریزی برای تامین آن دسته ازویتامینها ومواد معدنی است که معمولا دررژیم غذایی وجود ندارند.

چرا آنها بعضی اوقات پس ازخوردن علف استفراغ می کنند؟

سگها بسادگی استفراغ می کنند لبه های تیزعلف باعث ایجاد واکنش خارش درعقب دهان یا گلو می شود.

آیا می توان سگهای ماده را به طورمصنوعی تلقیح کرد؟

بله – روش آن بسیارساده است وتا حدود زیادی با موفقیت همراه می باشد.

سگ ماده "مخفیانه" با سگ نرجفتگیری کرده است – آیا می توان کاری کرد؟

بله – شما 36 – 24 ساعت فرصت دارید تا سگ ماده را نزد دکتردامپزشک ببرید. اومقدار زیادی هورمون جنس ماده (معمولا دارویی به نام دلوسترون) را تزریق خواهد کرد که ازآبستنی جلوگیری می نماید. همچنین او ممکن است یک دوره قرص استیل بسترول را تجویز کند.

آیا سگها هم سقط می کنند؟

سقط جنین درسگ متداول نیست ولی می تواند دراثرعفونت مثلا هرپس و ویروس تورم کبد روی دهد. سقط جنینهای ساده نیز رخ می دهند وگاهی نیزمرگ وبازجذب توله های کوچک اتفاق می افتد.

آیا سگها دچارجفت ماندگی می شوند؟

بسیاربندرت اگرهم چنین شود تقریبا همیشه یک جفت می ماند که متعلق به آخرین توله است. باید بی درنگ مراقبتهای دقیق دامپزشکی را اعمال نمود.

آیا داروهای ضد بارداری برای سگها دردسترس می باشد؟

قرصهای هورمونی ویژه ای را می توان درطول دوره فحلی هرروز تجویزنمود. بنابه تجربه من اگرهم جفتگیری انجام شود این قرصها ازآبستنی سگ جلوگیری خواهند کرد. البته سازندگان این داروها اعلام می کنند که تاثیر اصلی اینها ازبین بردن فحلی است. می توان این دارو را تزریق کرد. می توان یک بارتزریق هورمون را یک ماه پیش ازآغازفصل جفتگیری تجویزنمود. این کارازفحل شدن سگ جلوگیری می کند ومی توان تزریقات را درطول زندگی سگ سالی دوبارادامه داد. هردوی این داروهای ضد آبستنی نسبتا بی خطرهستند وبعضی ازصاحبان سگ استفاده ازآنها را به برداشتن تخمدانها ترجیح می دهند. تنها مانع احتمال عفونت ادراری است. محلولهای بسیاربدبوی موجود که روی اندام تناسلی سگ ماده مالیده می شوند هیچ فایده ای ندارند وهرگزنباید به آنها دل خوش کرد.

چرا سگ ماده جفت خود را می خورد وآیا می توان اجازه چنین کاری را به سگ داد؟

جفت محتوی مایعات هورمونی است که به تولید شیرکمک می کند هرگزنباید سگ را ازاین عادت غریزی منع کرد.

برجستگی کوچکی روی ناف توله ایجاد شده است – آیا باید کاری برای آن انجام داد؟

این معمولا یک پارگی کوچک(فتق) است. این حالت یک ناهنجاری متداول مادرزادی است که اغلب توسط سگ نرمنتقل می شود وفتق نافی نام دارد. این توده ها دراکثرقریب به اتفاق موارد تنها محتوی یک تکه کوچک چربی یا روده بند هستند وبهترین کاراین است که آنها را کاملا به حال خود رها کنید. اگربرآمدگی بزرگ است وحاوی روده می باشد پس ازآنکه توله به سن مناسبی رسید دکتردامپزشک آن را عمل خواهد کرد.

تنها یک بیضه وجود دارد چه باید کرد؟

چنین سگی به عنوان تک بیضه یا نهان بیضه شناخته می شود. بیضه ناپیدا درحفره شکم باقی مانده است وباید آن را به روش جراحی خارج نمود درغیراین صورت ممکن است درادامه زندگی سرطانی شود. اگراین عارضه دریک سگ ویژه تولید مثل روی دهد باید توصیه دامپزشکی را بکاربست . ممکن است کاشتن تستوسترون ضرورت داشته باشد.

آیا می توان کاری درمورد بیماری ماشین گرفتگی انجام داد؟

آرام بخشهای جدید که توسط دکتردامپزشک شما تجویزمی شوند این مشکل را به طورکامل کنترل می کنند.

سگ بدون دلیل آشکاری می لرزد- آیا می توان کاری برای آن انجام داد؟

اگرسگ شما ازنژاد پودل است ودرفصل زمستان موهای آن را کوتاه کرده اید آنگاه جای تعجب نیست که حیوان می لرزد- ازکوتاه کردن موها درزمستان پرهیزکنید. با این وجود بعضی ازسگها بویژه سگهای نژاد تری یربدون دلیل آشکاری می لرزند. باید هیچ توجهی به این عادت نکرد مگراینکه سگ دست ازغذا بکشد وشروع به استفراغ کند.

شوک درچه هنگامی روی می دهد وبهترین راه درمان آن چگونه است ؟

شوک حالتی است که ما به آن آنافیلاکسی می گوییم . این حالت پس ازسوانح رانندگی یا تصادفات دیگرروی می دهد. همچنین درصورتی که سگ به داروی ویژه ای(مثل بعضی ازآنتی سرمها یا آنتی بیوتیکها) حساسیت داشته باشد این حالت می تواند پس ازتزریق این داروها رخ دهد. همیشه بهترین کاربرای درمان آن مراجعه به دکتردامپزشک است اودارویی به نام آنتی هیستامین را تزریق خواهد کرد.

ازچه داروهای بیهوش کننده ای به هنگام عمل جراحی استفاده می شود؟ آیا بیهوشی خطری را به همراه ندارد؟

امروزه دامپزشکی نوین ازهمان طیف داروهای بیهوش کننده کاملا بی خطری بهره می برد که درسال ازآنها استفاده می شود.

می توان تزریق سرم وانتقال خون ازروش داخل وریدی را درسگها تجویزکرد؟

اغلب این کاررا انجام می شود.ظاهرا تعیین گروه خون چندان دشوارنیست ودربعضی ازبیمارستانها بانکهای خون دردسترس قراردارند.

بهترین روش برای جلوگیری ازگازگرفتن بخیه ها توسط سگ پس ازاعمال جراحی چیست ؟

رضایت بخش ترین روش درحال حاضرقراردادن یک سطل روی سرسگ است به نحوی که درتصویرنشان داده شده است. سطل درخوردن وخوابیدن حیوان مزاحمتی ایجاد نمی کند ولی ازگازگرفتن بخیه ها جلوگیری می کند وزخمهای جراحی پیرامون چشمها وگوشها را به طورکامل محافظت می نماید. سطل به دورگردن بسته می شود.

لنگش لانه ای چیست ؟

ازاین اصطلاح درتوصیف لنگش ناشی ازکمبود دررژیم غذایی استفاده می شود که به دلیل تغذیه طولانی با هیچ چیزدیگر بجز بیسکویتهای سگ ایجاد میشود. این بیماری را می توان با افزودن گوشت و سبزیجات تازه به **** غذایی بسرعت معالجه کرد.

آیا غذاهای کنسرو شده هیچ خطری درپی ندارند؟

چنانچه حاوی ویتامینها ومواد معدنی اضافی باشند خیرولی اگرسگ تنها با کنسرو گوشت و بدون افزودن این مواد تغذیه شود بلی. درصورت فقدان مواد افزودنی ممکن است کمبود شدید ویتامین B1ایجاد شود که ممکن است باعث نارسایی قلبی ومرگ گردد. بنابراین به عنوان یک احتیاط کلی پیشنهاد می شود که وقتی کنسرو تنها منبع گوشت است **** غذایی سگ خود را کم کنید یا تغییردهید.

چه چیزی باعث " بی جلا شدن" پوشش سگ می شود؟

دلیل آن می تواند پیچیده باشد. اما یک عامل زمینه سازساده فقدان چربی دررژیم غذایی است. برای رفع آن روزانه تکه کوچکی نان وکره یا یک قاشق چایخوری روغن نباتی به سگ بخورانید.

آیا سگها هم به کزاز( قفل شدن فکها) مبتلا می شود؟

بسیاربندرت: به هرحال زمانی که چنین اتفاقی روی دهد معمولا کشنده است . بنابراین شاید بی خطرترین کارتجویز یک واکسن تلقیحی حفاظتی بویژه پس ازسوانح رانندگی باشد .

آیا سگها " زرد زخم" می گیرند؟

بلی زرد زخم به ناحیه ای ازطاولهای چرکی سطح پوست اطلاق می شود که ظاهرا فاقد درد است وهرگاه مقاومت کاهش پیدا کند احتمال رخداد آن وجود دارد. برای مثال این عارضه درتوله ها درخلال درآوردن دندان بویژه هنگامی که آنها بشدت آلوده به کرم گرد هستند دیده می شود. این عارضه دردیستمپر نیزاتفاق می افتد. عامل آن یک میکروکوک است ومعمولابه محض آنکه سگ به وضعیت طبیعی خود بازمی گردد خود بخود ازبین می رود.

آیا سگها به کنه آلوده می شوند؟

پاسخ منفی است اگرچه اغلب یک یا چند کنه گوسفند خود را به پوست سگ می چسبانند ودرست مثل زگیلهای خاکستری برجسته ای به نظرمی رسند. دکتردامپزشک کنه ها را با بی حس کردن آنها توسط اترجدا خواهد نمود. سعی نکنید که کنه را به زورازسگ جدا کنید زیرا ممکن است ناحیه سرانگل درپوست باقی بماند وباعث آبسه شود.

آبسه چیست ؟

آبسه انباشته شدن چرک معمولا درزیرپوست است وتوسط باکتریهایی ایجاد می شود که ازطریق خراش یا زخم وارد می شوند وشروع به تکثیرمی کنند. باکتریها بافت را منهدم می کنند وهمین بافت مرده است که تبدیل به چرک می شود. اکثرآبسه ها درعرض شش یا هفت روز شکل می گیرند ودرحدود روزدهم آماده نیشترزدن هستند. درمان را بایستی همیشه به دکتردامپزشک واگذارکرد.

گاهی برجستگیهای کوچکی درریشه موهای سگ دیده می شود- آیا آنها آبسه هستند؟

شاید آنها کیستهای ساده چربی باشند ولی دکتردامپزشک شما را راهنمایی خواهد کرد
 

Hadi Sedaghat

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
6 دسامبر 2006
نوشته‌ها
220
لایک‌ها
41
سلام علی جان ایشالا که خوبی؟اره بابا خوبی
راستش در مورد این سگهای گرگی میخواستم اگه اطلاعاتی داری بگی،چند روز پیش یکی ازم پرسید نتونستم پاسخگو باشم
ممنونت میشم
 

علی آبادانی

Registered User
تاریخ عضویت
30 اکتبر 2006
نوشته‌ها
898
لایک‌ها
11
محل سکونت
Abadan
امیدوارم منظورت همین نژاد باشه

هاسکی

schnee1.jpg


توضیحات

هاسکی سگی قدرتمند و کاری می باشد. در همه رنگها از سیاه یکدست تا سفید یافت می شود. معمولاً بصورت دو رنگ سیاه وسفید ، طوسی و سفید ، قرمز و سفید و نارنجی و سفید یافت می شود. در اکثر سگها صورت و زیر بدن سفید می باشد. گوشها حالت برافراشته و نوک تیز دارند و همانند سایر نژادهای سگ در سیبری دارای چشمان آبی رنگ می باشند. چشمها گاهی اوقات نیز دو رنگ است (آبی - قهوه ای). در بین پنجه ها دارای مو می باشد که این امر راه رفتن حیوان را بر روی برف و یخ آسان می سازد. لایه زیرین موها زبر و ضخیم و لایه بیرونی صاف و نرم می باشد. هاسکی قادر است تا در دمای 60- درجه به راحتی زندگی کند.





خلق وخو

سگی آرام و بازیگوش می باشد. مشتاق و گاهی اوقات لجباز. به اعضای خانواده ای که در آن بزرگ می شود بسیار علاقه مند است. باهوش ، اجتماعی و با محبت می باشد. اگرچه انرژی زیادی خصوصاً در تولگی دارد اما سگ سر براه و مطیعی می باشد. رابطه خوبی با کودکان دارد. بسیار کم پارس می کند بنابراین دیدبان خوبی نمی باشد. استعداد خوبی در آموختن دارد اما این کار را باید با صبر و حوصله انجام داد چراکه هاسکی می تواند گاهی اوقات لجباز شود. اگر بیکار بماند خیلی زود حوصله اش سر می رود. از تنهایی بیزار است بنابراین اگر ساعات زیادی را بیرون از خانه سپری می کنید حتماً یک جفت و هم بازی برای سگ خود پیدا کنید. به غذای کمتری نسبت به آنچه به نظرمی رسد نیاز دارد. اگر از سنین پایین اجتماعی شود با سایر حیوانات مشکلی ندارد.





وزن ، ارتفاع

وزن در نرها: (20-27) ک.گ ، در ماده ها: (16-22) ک.گ



ارتفاع در نرها: (53-60) س.م ، در ماده ها: (51-56) س.م


W.SiberianHusky.jpg



مشکلات سلامتی

اصولاً سگ سلامتی است. مشکلات کپل ، بیماریهای چشمی همانند آب مروارید و ورم پوستی ناشی از کمبود روی (Zinc) قابل ذکر می باشد.



شرایط نگهداری

برای نگهداری درآپارتمان پیشنهاد نمی شود. بسیار فعال است و به یک حیاط بزرگ جهت زندگی نیاز دارد. بدلیل داشتن پوشش ضخیم تحمل هوای گرم را ندارد و بهتر است از سایبان و کولر در فصول گرما استفاده شود. این نژاد زندگی را بصورت گروهی ترجیح می دهد (حداقل دوتایی).



فعالیت بدنی

به فعالیت بدنی زیادی نیاز دارد اما نباید او را در هوای گرم به انجام ورزشهای سخت وادار نمود. یک حیاط بزرگ با نرده یا دیوارهای بلند پیشنهاد می شود. توجه کنید تا نرده ها از زیر نیز بلند و محکم باشند چراکه هاسکی علاقه زیادی به کندن زمین دارد.



طول عمر

حدود 12- 15 سال.



آراستن

به جز در فصول ریزش مو به آراستن زیادی نیاز ندارد (دوبار در سال ریزش مو دارد). برس کشیدن با شانه آهنی پیشنهاد می شود.



تاریخچه

موطن او سیبری می باشد. در سال 1909 به آلاسکا برده شد. برای قرنهای متوالی از هاسکی بعنوان سگ سورتمه و چوپان استفاده می شد. سگهای فوق العاده ای برای کار کردن در شرایط آب و هوایی سخت و سرد سیبری می باشند. هاسکی سگی است سبک وزن و پر استقامت. هنگامی که به آمریکا وارد شد بدلیل داشتن سرعت زیاد از او بعنوان سگ مسابقه استفاده می کردند. امروزه هاسکی یک دوست و همراه خوب برای افرادی است که این نژاد را به خوبی می شناسند
 

علی آبادانی

Registered User
تاریخ عضویت
30 اکتبر 2006
نوشته‌ها
898
لایک‌ها
11
محل سکونت
Abadan
سلام علی جان ایشالا که خوبی؟اره بابا خوبی
راستش در مورد این سگهای گرگی میخواستم اگه اطلاعاتی داری بگی،چند روز پیش یکی ازم پرسید نتونستم پاسخگو باشم
ممنونت میشم

بابا اینقدر خودتو ناراحت نکن

قیافت مثل آواتورت شده ها

تا اطلاع ثانوی هم سعی کن از گاز دوری کنی
 

naeemtop

Registered User
تاریخ عضویت
29 ژوئن 2004
نوشته‌ها
661
لایک‌ها
4
سن
37
محل سکونت
tehran
جل الخالق!!!!!!!!!!!!!!!!
همه گریت دینا اینقدری میشن؟
پس چجوری دوبرمن با اون هیکل کوچیکش اینارو قورت میده؟
آقا نگهداری اینا خطر نداره اگه یه دفعه قاط بزنن؟این الان ارتفاع و عرضش چقدره؟چقدر طول میکشه یه توله گریت دین این اندازه بشه؟مثلا یه توله دوماهه

بابا چرا هیچکی به من جواب نمیده؟
صفحه قبل نوشتم
 

علی آبادانی

Registered User
تاریخ عضویت
30 اکتبر 2006
نوشته‌ها
898
لایک‌ها
11
محل سکونت
Abadan
بابا چرا هیچکی به من جواب نمیده؟
صفحه قبل نوشتم

نه بابا همه اینجوری نمیشن که یه تیره دارن که به این بزرگی میشه

دوبرمن جنگده هستش و تا لحظه آخر زندگیش از مبارزه دست بر نمیداره جسور و نترسه کلاً قاطیه

تا مدت یکسال و نیم تمام رشد خودشو میکنه
 

naeemtop

Registered User
تاریخ عضویت
29 ژوئن 2004
نوشته‌ها
661
لایک‌ها
4
سن
37
محل سکونت
tehran
پس چی میشه کهیه گریت دین اینقدر بزرگ میشه؟به اصالتش بستگی داره یا تغذیه؟
عی آقا شما اطلاعاتت راجع به سگ خیلی کامله اگه اینارو خودت مینویسی من جات بودم یه کتاب مینوشتم ترجمش میکردم به اینگلیسی میفرستادم اونور آب
 

علی آبادانی

Registered User
تاریخ عضویت
30 اکتبر 2006
نوشته‌ها
898
لایک‌ها
11
محل سکونت
Abadan
پس چی میشه کهیه گریت دین اینقدر بزرگ میشه؟به اصالتش بستگی داره یا تغذیه؟
عی آقا شما اطلاعاتت راجع به سگ خیلی کامله اگه اینارو خودت مینویسی من جات بودم یه کتاب مینوشتم ترجمش میکردم به اینگلیسی میفرستادم اونور آب


بستگی به نژادش داره


اینا رو اکثراً من گرد آوری کردم

بعضی هاش تجربیات شخصی منه و خیلیهاش ترجمه هستن
 

marmozi

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
14 آگوست 2007
نوشته‌ها
87
لایک‌ها
0
سگ چه بیماری هائی میتونه به انسان منتقل کنه
 

Hadi Sedaghat

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
6 دسامبر 2006
نوشته‌ها
220
لایک‌ها
41
ممنون علی جان،راستش میخوام بعد از پنجشنبه سگم،یه چند تا بگیرم،این سگای گرگی یکی از گزینه هامه،نمیدونم،ژرمن شیپرد هم شاید بدک نباشه،
فعلا گریت دین و ژرمن شیپرد و هاسکی،البته اگه هاسکی پیدا بشه،دوبرمن و دوست دارم،ولی زیاد باهاش نمیتونم کنار بیام،یه زمانکی داشتیم،گریت دین و ترجیح میدم،فعلا که این سگای گرگی مد نظرمه.امتحانش کنیم ببینیم چی میشه.
 

Hadi Sedaghat

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
6 دسامبر 2006
نوشته‌ها
220
لایک‌ها
41
German%20Shepherd%201%20(Digital%20Pet).jpg






نژاد


ژِِرمَن شیپِرد

توضیحات


ژرمن شیپرد در تمام ایام به دلیل رفتار و ساختار بدنی ممتازش در بین سایر نژادها مورد انتخاب قرار گرفته است و حتی ویژگی های دفاعی و تربیت های اختصاصی آن نیز به معرض قضاوت گذارده می شود. مهمترین ویژگی در این نژاد رفتارهای اشرافی ، شهامت و توانایی آموختن رفتارها و فعالیتهای اختصاصی است. اولین ویژگی یک ژرمن شیپرد خوب ، قدرت ، چالاکی ، عضلات مناسب و هوشیاری است. رنگ در سگهای ژرمن شیپرد متفاوت است و تقریباً اکثر رنگها قابل قبول هستند. با این وجود رنگهای خیلی کم رنگ و یا سفید یک دست قابل قبول نمی باشد.


خلق وخو


اغلب بعنوان سگ کار از آن استفده می شود. ژرمن شیپرد سگی باهوش ، نترس ، مشتاق ، شجاع ، شاداب و بیقرار برای آموختن است. به شجاعت و وفاداری شهرت دارد. سگی است جدی و به نظرمی رسد مقداری از هوش خود را از انسان به ارث برده است! استعداد بسیار خوبی در آموختن دارد. آنها خیلی دوست دارند که همیشه نزدیک اعضای خانواده باشند و بلعکس از غریبه ها دوری می جویند. ژرمن شیپرد سگ اجتماع دوستی است و نباید او را برای مدت طولانی تنها گذاشت. تنها زمانی پارس می کند که لازم باشد. شمه قوی در محافظت ونگهبانی دارد و بهتر است که از سنین پایین به آن آموزشهای اختصاصی داده شود. با حیوانات دیگر کنار می آید و با کودکان بسیار مهربان است. به راحتی می توان آنه را برای اهداف گوناگون اعم از سگ گله ، سگ نگهبان ، سگ پلیس ، راهنمای نابینایان ، ناجی و سگ ارتش تعلیم داد.


وزن ، ارتفاع


وزن در نرها: (30-40) ک.گ ، در ماده ها: (30-40) ک.گ

ارتفاع در نرها: (60-65) س.م ، در ماده ها: (55-60) س.م


مشکلات سلامتی


مشکلات کپل ( باسن) و آرنج در آنها شایع است بنابراین قبل خرید توله سگ از سلامت والدین نسبت به این بیماری اطمینان حاصل نمایید. بیماریهای خونی ، مشکلات هضم غذا ، صرع ، اگزما و کوتاه ماندن اندام قابل ذکر می باشد.


شرایط نگهداری
برای زندگی در آپارتمان مناسب است به شرطی که به آن اجازه فعالیت بدنی روزانه داده شود. در داخل خانه آرام است اما یک حیاط بزرگ برای زندگیش مناسب خواهد بود.


فعالیت بدنی


فعالیت و جست و خیز رادوست دارد. گاهی اوقات به تعلیم و آموزش علاقه نشان می دهد و از کشتی گرفتن و مبارزه لذت می برد.


طول عمر

حدود 13 سال.


آراستن


ریزش مو در این نژاد خصوصاً در فصل ریزش مو زیاد می باشد. شانه کردن روزانه مناسب است. نباید آنها را زیاد استحمام کرد. شستشوی دو بار در سال کافی است تا از خشک شدن و از بین رفتن روغن طبیعی پوست جلوگیری شود.


تاریخچه


در بین سگهای قدیمی گله و مزارع و همچنین از جمله ملازمان و همراهان انسان طی قرون گذشته این نژاد توسعه بسیار زیادی یافته است. ژرمن شیپرد توانست از سال 1914 از آلمان به بسیاری از نقاط جهان انتقال یلبد.


گروه

سگهای کاری - چند منظوره.
 

Hadi Sedaghat

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
6 دسامبر 2006
نوشته‌ها
220
لایک‌ها
41
siberhus.jpg




علی جان واسه نگهبانی چطوره؟کلا واسه هجوم به غریبه ها،یا اطاعت پذیره؟
 

علی آبادانی

Registered User
تاریخ عضویت
30 اکتبر 2006
نوشته‌ها
898
لایک‌ها
11
محل سکونت
Abadan
هادی جان این سگ واسه مناطقی مثل ایران نیست

مثلاً اگه یکیشونو بیاری آبادان 2 روزه از گرما تلف میشه

خیلی هم سر و صدای زیادی دارن از ژرمن شپرد بیشتر پارس میکنه تازه ژرمن شبها میگیره میخوابه این یاد ولایت میوفته شبها هم تا صبح واست زوزه میکشه
 

علی آبادانی

Registered User
تاریخ عضویت
30 اکتبر 2006
نوشته‌ها
898
لایک‌ها
11
محل سکونت
Abadan
سگ چه بیماری هائی میتونه به انسان منتقل کنه

1-هاری

بسیاری‌ از مردم‌ بر این‌ باورند كه‌ انسان‌ تنها از طریق‌ گاز گرفتن‌ سگ‌ هار به‌ بیماری‌ هاری‌ مبتلا می ‌شود، در حالی‌ كه‌ گاز گرفتن‌ حیواناتی‌ همچون‌ گربه‌، خفاش‌، موش‌ و گرگ‌ نیز می‌ تواند منجر به‌ هاری‌ شود. به‌ تازگی‌ در شمال‌ ایران‌ راكون‌های‌ زیادی‌ مشاهده‌ شده‌اند كه‌ از طریق‌ كشورهای‌ همسایه‌ ی شمالی‌ وارد جنگل‌های‌ ایران‌ شده‌اند و خود اینها به‌ عنوان‌ یك‌ مخزن‌ هاری‌ به‌ حساب‌ می ‌آیند

2-كیست‌ هیداتیك‌

ایجاد كیست‌ هیداتیك‌ در اثر ورود تخم‌های‌ انگل‌ اكینوكوكوس‌ (موجود در مدفوع‌ سگ‌) به‌ دستگاه‌ گوارش‌ انسان‌ صورت‌ می ‌گیرد. این‌ كیست‌ها بسته‌ به‌ اینكه‌ در ریه‌، كبد، مغز یا هر بافت‌ دیگری‌ ایجاد شده‌ باشند، قادر به‌ بروز عوارض‌ مختلفی‌ هستند و برای‌ برداشتن‌ آنها نیاز به‌ عمل‌ جراحی‌ است‌
 
وضعیت
موضوع بسته شده است.
بالا