• پایان فعالیت بخشهای انجمن: امکان ایجاد موضوع یا نوشته جدید برای عموم کاربران غیرفعال شده است

شركت هاي شبكه اي خارجي در **** اقتصادي

PHA

Registered User
تاریخ عضویت
24 ژانویه 2005
نوشته‌ها
806
لایک‌ها
5
گزارش همشهري از چگونگي و تبعات فعاليت
شركت هاي شبكه اي و هرمي خارجي در ايران

شركت هاي شبكه اي خارجي در **** اقتصادي
كشور اخلال مي كنند


گروه اقتصادي: با وجود پيشينه فعاليت شركت هاي هرمي خارجي مانند پنتاگونا و استمرار اين فعاليت در قالب شعب داخلي، اين شركت ها به اشكال مختلف و علي رغم ممنوعيت هاي شرعي و قانوني موجود براي فعاليت كه موجب اخلال در **** اقتصادي كشور مي شود، طي چند سال اخير شركت هاي شبكه اي خارجي مانند گلدكوئيست،
اي بي ال و... با سوءاستفاده از ناآگاهي مردم، به كارگيري روش هاي مبتني بر روانشناسي و جامعه شناسي و اطلاع از وضعيت اقتصادي كشورمان، سودهاي كلاني را به جيب زده اند.
گرچه اين شركت ها و اعضاي آنها فعاليت هاي خود را در پناه بازاريابي شبكه اي (Network Marketing) توجيه نموده و معتقدند كسب سود بيشتر در سايه فعاليت و پشتكار اعضا مقدور خواهد بود و سعي دارند ضرر و زيان بيش از ۹۰ درصد از اعضاي خود را ناشي از اين موضوع بدانند اين درحالي است كه در جلسات عضوگيري اين شركت ها كسب سود بيشتر به اعضاء القاء شده و از احتمال ضرر و زيان متقاضيان صحبتي به ميان نمي آيد.
هرچند برخي از دست اندركاران اين شركت ها، اينگونه فعاليت ها را براي توجيه اقدامات خود مصداق تجارت الكترونيكي مي دانند اما به نظر اكثر كارشناسان اقتصادي داخلي و خارجي اينگونه فعاليت ها نه تنها در راستاي تجارت الكترونيكي نيست بلكه اخلال در اين سيستم نيز مي باشد. آنچه فعاليت شركت هاي مذكور را غير شرعي، ناموجه و مصداق كلاهبرداري ساخته، سوءاستفاده از ناآگاهي مردم و به كارگيري شيوه هايي است كه در راستاي تجارت الكترونيك نبوده و شركت هاي مذكور با روش هاي خاص خود از اين فرصت سوءاستفاده كرده اند.
اين روند موجب تصويب فوريت طرح ممنوعيت فعاليت شركت هاي مذكور توسط نمايندگان مجلس شوراي اسلامي شده و ضرورت اطلاع رساني به مردم را گوشزد مي نمايد.

ضعف اطلاع رساني

مديركل دفتر آمار و اطلاع رساني وزارت بازرگاني در اين زمينه مي گويد: گرچه بازاريابي شبكه اي (Network Marketing) موضوعي است كه در همه دنيا رواج داشته و منعي براي آن وجود ندارد اما در كشورمان شركت هاي شبكه اي و هرمي از ناآگاهي مردم سوءاستفاده مي كنند. اين درحالي است كه اين كار به شكل غيراينترنتي در ۴۰ سال پيش نيز انجام مي شده اما شركت مذكور با بهره گيري از تكنولوژي رايانه اي و سوءاستفاده ناشي از ناآگاهي مردم و عدم اطلاع رساني صحيح، در كشورمان فعاليت مي كنند و اين فعاليت در چارچوب تجارت الكترونيك نيست.
عباس معمارنژاد مي افزايد: مهمترين تبعات منفي اين گونه فعاليت ها علاوه بر ضرر و زيان بيشتر اعضاي شبكه زيرسوال رفتن كل تجارت الكترونيك است و اين شركت ها با شيوه كنوني فعاليت در كشورمان آثار و مزاياي مثبت تجارت الكترونيك را در هاله اي از ابهام فرو برده اند.
وي بهترين شيوه جلوگيري از فعاليت اين گونه شركت ها را آگاه سازي مردم دانسته و مي گويد: بايد افرادي كه براي انجام معاملات و مبادلات كالا، خدمات و اطلاعات در محيط هاي الكترونيكي شركت مي كنند از اين موضوع اطلاع كافي داشته باشند تا زمينه چنين سوءاستفاده هايي از بين برود. همچنين بايد زيرساخت هاي لازم توسط وزارت علوم، تحقيقات و فناوري فراهم شده و صداوسيما، مطبوعات و ساير رسانه ها در اين زمينه هماهنگ باشند.
معمارنژاد خلأ قانوني موجود را يكي از عوامل فعاليت، اين شركت ها مي داند و مي گويد: در زمينه فعاليت در محيط هاي الكترونيكي خلأ قانوني بسياري وجود دارد گرچه اكنون قانون تجارت وجود دارد و قانون جديد و جرايم رايانه اي دردست بررسي دولت است اما باز هم نيازمند قوانين ديگري هستيم، مهمترين چالش كنوني در عرصه تجارت الكترونيك، چالش هاي حقوقي و قانوني است و اكنون قوانين و مقررات لازم و منطبق با كنوانسيون هاي بين المللي در اين زمينه وجود ندارد.

فعاليت دلالي

اين درحالي است كه قائم مقام وزير امور اقتصادي و دارايي معتقد است گرچه فعاليت شركت هاي شبكه اي و هرمي سهم چنداني در اقتصاد كشورمان نداشته و از ابعاد اقتصادي چندان مطرح نيست اما مكانيزم هايي كه اين شركت براي فعاليت در كشورمان به كار گرفته اند سبب ايجاد مشكل در اقتصاد شده است وگرنه سطح فعاليت اين شركت ها به گونه اي نيست كه بخواهيم در ابعاد اقتصاد كشور براي آن ارزش گزاري نموده و در مورد آن بحث كنيم.
محسن صفايي فراهاني مي افزايد: روش هاي كاري اين شركت ها، مكانيزم هاي منطقي و حركت صحيح در جهت فعاليت اقتصادي در كشورمان نبوده و از اين جهت شركت هاي مذكور مورد اشكال واقع مي شوند. نوع سازماندهي و شيوه فعاليت شركت هاي شبكه اي و هرمي مشكلاتي را در اقتصاد كشور، به وجود آورده و موجب شده تا متوليان امر به دنبال محدود يا ممنوع كردن اين گونه فعاليت ها باشند. فعاليت اين شركت ها بيشتر دلالي است تا كاري در جهت ايجاد اشتغال و توليد باشد اين فعاليت ها هيچ كمكي به اقتصاد حتي در سطح خرد هم نمي نمايد.
وي در خصوص ادعاي شركت هاي مذكور در زمينه فعاليت در چارچوب تجارت الكترونيك مي گويد: از بحث تجارت الكترونيك برداشت اشتباهي صورت گرفته است چراكه تجارت الكترونيك به معناي استفاده از نرم افزار و سخت افزارهاي رايانه اي است كه موجب تسريع در تجارت مي شود اما فعاليت شركت هاي شبكه اي و هرمي در كل اقتصاد و تجارت دنيا سهم چنداني ندارد تا بتوان آن را به عنوان پارامتري در دنياي تجارت مطرح كرد. صرف اين كه اين شركت ها از رايانه استفاده مي كنند نمي توان اين فعاليت را در چارچوب تجارت الكترونيك ارزيابي كرد. مي توانست حتي بدون استفاده از رايانه نيز اين گونه فعاليت هاي دلالي شكل خود را داشته باشد اما به دليل سرعت عمل و شرايط راحت تر اين كار را با رايانه انجام مي دهند.
صفايي فراهاني معتقد به خلأ قانوني براي فعاليت اين شركت ها نبوده و مي گويد: با تصويب و اجرايي شدن قانون تجارت الكترونيك از حدود ۲ سال پيش مي توان اين گونه فعاليت ها را سامان داد. از آنجا كه نوع فعاليت شركت هاي مذكور كمكي به تحرك شرايط اقتصادي كشور ننموده و توليد ناخالص ملي، اشتغال و ... را افزايش نمي دهد اين گونه فعاليت ها در حدي نيست كه بخواهيم با فراهم ساختن قوانين لازم زمينه رشد آنها را فراهم كنيم. رشد اين فعاليت ها مشكلي را حل نمي كند تا به دنبال قانونمندكردن آن، اخذ ماليات، عوارض و... باشيم و حتي درصورت تحقق اين امر نيز پرداخت هاي مذكور سهم چنداني در اقتصاد كشورمان نخواهد داشت.
مجوز فعاليت صادر نمي شود
معاون بازرگاني داخلي وزارت بازرگاني نيز صدور مجوز براي فعاليت شركت هايي مانند گلدكوئيست را به علت تفاوت شيوه كار اين شركت با شركت هاي ثبت شده تجاري در داخل كشور منتفي اعلام كرده و مي گويد وزارت بازرگاني هيچ مجوزي براي فعاليت شركت هاي مذكور صادر نخواهد كرد.
حسن يونس نيكي در گفت وگو با ايرنا گفته است: گلدكوئيست جز شركت هايي است كه با قماربازي تجاري فعاليت نموده و هيچ اثري از تجارت در عملكرد آنها به چشم نمي خورد. شبكه اينترنتي گلدكوئيست كه پرونده آن هم اكنون به عنوان مهمترين شبكه كلاهبرداري كشور مطرح است، سال گذشته با جذب مبالغي از مردم فعاليت خود را در ايران گسترش داده است.
وي مي افزايد: موضوع فعاليت گلدكوئيست با شركت هايي كه وزارت بازرگاني ثبت مي كند متفاوت بوده و شركت هاي ثبت شده توسط اين وزارتخانه دفاتر يا نمايندگي هايي هستند كه توسط توليدكنندگان به صورت رسمي به وزارت بازرگاني معرفي شده و به مبادله كالا مي پردازند.

محموله هاي قاچاق

با اين روند مجلس شوراي اسلامي در روزهاي نخست خردادماه يك فوريت طرح ممنوعيت فعاليت شركت ها و موسسات با ساختار هرمي و شبكه بي انتها از قبيل گلدكوئيست را تصويب كرد كه درصورت تصويب نهايي، هرگونه فعاليت موسساتي كه با ايجاد ساختار هرمي، زنجيره اي بي انتها افراد را براي جذب افراد ديگر و مشاركت آنها در جذب سرمايه بدون استخدام و پرداخت حق الزحمه و تنها با دريافت حق عضويت يا اجبار به خريد كالا به كار مي گيرند تحت هر عنوان جرم محسوب شده و ممنوع خواهد بود.
از سوي ديگر با كشف و ضبط دو محموله هداياي قاچاق شركت گلدكوئيست برخي مسئولان عنوان كرده بودند در صورتي كه اين شركت بتواند مجوز فعاليت دريافت كند اموال مصادره شده برگردانده مي شود. اين درحالي است كه سخنگوي ستاد مركزي مبارزه با قاچاق كالا و ارز چنين مي گويد: از آنجا كه در اين محموله ها قصد ورود غيررسمي كالا به كشور وجود داشته، قاچاق محسوب مي شود حتي در چارچوب تجارت الكترونيك نيز حمل كالاي قاچاق مجاز نمي باشد. اين محموله ها بدون ثبت سفارش و اعلام به مراجع قانوني و پرداخت حقوق و سود بازرگاني به كشورمان حمل شده و قاچاق محسوب مي شود. گرچه ممكن است نسبت به اين اموال پس از پرداخت سود و عوارض گمركي و جرايم مربوطه توسط دادگاه صدور راي شود اما استرداد اين كالاها ربطي به صدور مجوز فعاليت شركت هاي مذكور نداشته و محموله هاي مذكور پس از پرداخت سود و عوارض گمركي، كسب مجوز قانوني و نداشتن منع شرعي و قانوني امكان استرداد دارد.



منبع..... همشهري
http://www.hamshahri.org/hamnews/1384/840325/news/eqtes.htm#s17475




من نمي دونم آيا ميشه انجام اين عمل رو براي منه زير ديپلم شرح بديد !
اينهمه حرفاي بد بد كه پشتش هست
اينهمه زيان اقتصادي
فعاليت غير سازنده كه هيچگونه ارزش افزوده اي ايجاد نمي كنه
اشتغال زا نيست ( بگذريم از اينكه همين الآن هم خيليا سر كارن ;) )
اگر به دين هم اعتقاد داشته باشين هم ميشه گفت در آمدش همچين يخورده.....
از Network Marketing هم که فرسنگها دوره


چه فایده ای داره ؟
آیا می ارزه به قیمت خارج شدن میلیونها دلار از کشور یه چند دلار به جیب بزنيم ؟!
اين پولها همان سرمايه هاي ماست كه داره اينجوري به تاراج ميره
واقعا مي ارزه ؟
 

mostafa_gm

Registered User
تاریخ عضویت
4 آپریل 2005
نوشته‌ها
1,863
لایک‌ها
438
محل سکونت
My House
آقا داغ دل ما رو تازه كردي! :wacko:
 

andromeda

Registered User
تاریخ عضویت
18 نوامبر 2003
نوشته‌ها
194
لایک‌ها
0
آقا ما كه مرديم اينقدر به اين و اون اينو گفتيم .
در ضمن اون حاجي هم واسه خودش گفته مشكل اينجاست كه نميدونن واقعا چقدر درگير اين كار شدن الان من دور و بر خودم زياد ديدم در مورد اين كار صحبت ميشه .
خدا آخر اينكارها رو بخير كنه
 

reza1350

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
9 می 2005
نوشته‌ها
123
لایک‌ها
0
دوستاي عزيز اين صحبتها اصلا صحت نداره
بحث اصلا چيز ديگه است .دولت مي خواهد از اين شركت ها ماليات بگيره كه حقش هم است ولي بعلت ضعف سيستمش نمي تونه بنابراين اينجور تبليغات را راه مي اندازه و هزار دليل مياره كه اينكار بده ضرر داره تا به شركت مزبور فشار بياد و مشترياش كم بشه تا بتونه مالياتشو بگيره كه تقريبا موفق هم شده پشت پرده خبرهايي است كه با هم توافق كرده اند در ضمن نمي تونه مستقيم مخالفت كنه چرا ؟چون اكثر اين شركت ها در مناطقي قرار دارند كه تحت نظر سازمان تجارت جهاني است يا بنادر آزاد تجاري و طبق مقررات خودشون و دهكده جهاني از دادن ماليات معاف هستندحالا اگه بياد رودرو مخالفت كنه با توجه باينكه خودش تازه آزمايشي عضو تجارت جهاني شده براش بده ومشكل درست مي شه بنابراين مياد اينجوري مثل صحبتهاي بالا تبليغات مي كنه اما
اون شركت خارجي كه مي ياد يك چنين برنامه اي را راه اندازي مي كنه دلش براي اشتغال و اقتصاد ما نسو خته فقط دنبال منافع خودش است .البته به شما هم سود خوبي ميده حدود 10.2%از سود خودش رو ولي چون به دلار است براي ما خيلي ارزش داره شما تو خريد از اين شركتها فرمي را امضا مي كنيد كه مي گه كشور شما مي تونه از شما بابت كار ماليات بگيره اكثر كشورهاي اروپايي از جمله المان كه من اطلاع دارم بابت اينجور كارها ماليات از شهروندانشون مي گيرند يعني شما بايد يك فرمي را مثلا در اداره كار المان براي شروع اينكار پركنيد تا ماليات دهنده شويد. خوب شركت توپ انداخت تو زمين مشتري .يالا مشتري ماليات بده .چجوري بدهم ؟ دولت نمي دونه و نمي تونه براي اينكار سيستم نداره از بس هم سرش كلاه رفته مي ترسه .تازه هزار راه براي درفتن از ماليات هست همون بهتر اينكه از كمپاني بگيره .
كمپاني تو ايران وهند بيشترين مشتري را دارد. راستي چرا؟
1- ارزش بالاي دلار تو اين دو كشور 2- تعداد بالاي بيكار
پس نبايد بازار اين دو منطقه را از دست بده .بنابراين مي زنه زير سازمان تجارت جهاني و دهكده جهاني ميايد با دولت توافق مي كنه .يك چيزي مي ده صداشون بيافته
وگرنه فكر ميكنيد براي دولت ايران و سازمان اطلاعات خيلي سخت جلوي اينكار رو بگيره ؟من فكر مي كنم به يك هفته هم نكشه البته اگر بخواهند.پس چرا اينكار را نمي كنند ؟يا بهمان د لايلي كه در بالا عرض شد نمي توانند يا نمي خواهند پس دارند با شركت باهم مي خورند .
حالا تكليف مردم چيه ؟؟؟؟؟
اگه به بحث علاقه نشون داده شد و ادامه دار بود بعدا عرض مي كنم
 

reza1350

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
9 می 2005
نوشته‌ها
123
لایک‌ها
0
به نقل از PHA1 :
گزارش همشهري از چگونگي و تبعات فعاليت
شركت هاي شبكه اي و هرمي خارجي در ايران

شركت هاي شبكه اي خارجي در **** اقتصادي
كشور اخلال مي كنند


گروه اقتصادي: با وجود پيشينه فعاليت شركت هاي هرمي خارجي مانند پنتاگونا و استمرار اين فعاليت در قالب شعب داخلي، اين شركت ها به اشكال مختلف و علي رغم ممنوعيت هاي شرعي و قانوني موجود براي فعاليت كه موجب اخلال در **** اقتصادي كشور مي شود، طي چند سال اخير شركت هاي شبكه اي خارجي مانند گلدكوئيست،
اي بي ال و... با سوءاستفاده از ناآگاهي مردم، به كارگيري روش هاي مبتني بر روانشناسي و جامعه شناسي و اطلاع از وضعيت اقتصادي كشورمان، سودهاي كلاني را به جيب زده اند.
گرچه اين شركت ها و اعضاي آنها فعاليت هاي خود را در پناه بازاريابي شبكه اي (Network Marketing) توجيه نموده و معتقدند كسب سود بيشتر در سايه فعاليت و پشتكار اعضا مقدور خواهد بود و سعي دارند ضرر و زيان بيش از ۹۰ درصد از اعضاي خود را ناشي از اين موضوع بدانند اين درحالي است كه در جلسات عضوگيري اين شركت ها كسب سود بيشتر به اعضاء القاء شده و از احتمال ضرر و زيان متقاضيان صحبتي به ميان نمي آيد.
هرچند برخي از دست اندركاران اين شركت ها، اينگونه فعاليت ها را براي توجيه اقدامات خود مصداق تجارت الكترونيكي مي دانند اما به نظر اكثر كارشناسان اقتصادي داخلي و خارجي اينگونه فعاليت ها نه تنها در راستاي تجارت الكترونيكي نيست بلكه اخلال در اين سيستم نيز مي باشد. آنچه فعاليت شركت هاي مذكور را غير شرعي، ناموجه و مصداق كلاهبرداري ساخته، سوءاستفاده از ناآگاهي مردم و به كارگيري شيوه هايي است كه در راستاي تجارت الكترونيك نبوده و شركت هاي مذكور با روش هاي خاص خود از اين فرصت سوءاستفاده كرده اند.
اين روند موجب تصويب فوريت طرح ممنوعيت فعاليت شركت هاي مذكور توسط نمايندگان مجلس شوراي اسلامي شده و ضرورت اطلاع رساني به مردم را گوشزد مي نمايد.

ضعف اطلاع رساني

مديركل دفتر آمار و اطلاع رساني وزارت بازرگاني در اين زمينه مي گويد: گرچه بازاريابي شبكه اي (Network Marketing) موضوعي است كه در همه دنيا رواج داشته و منعي براي آن وجود ندارد اما در كشورمان شركت هاي شبكه اي و هرمي از ناآگاهي مردم سوءاستفاده مي كنند. اين درحالي است كه اين كار به شكل غيراينترنتي در ۴۰ سال پيش نيز انجام مي شده اما شركت مذكور با بهره گيري از تكنولوژي رايانه اي و سوءاستفاده ناشي از ناآگاهي مردم و عدم اطلاع رساني صحيح، در كشورمان فعاليت مي كنند و اين فعاليت در چارچوب تجارت الكترونيك نيست.
عباس معمارنژاد مي افزايد: مهمترين تبعات منفي اين گونه فعاليت ها علاوه بر ضرر و زيان بيشتر اعضاي شبكه زيرسوال رفتن كل تجارت الكترونيك است و اين شركت ها با شيوه كنوني فعاليت در كشورمان آثار و مزاياي مثبت تجارت الكترونيك را در هاله اي از ابهام فرو برده اند.
وي بهترين شيوه جلوگيري از فعاليت اين گونه شركت ها را آگاه سازي مردم دانسته و مي گويد: بايد افرادي كه براي انجام معاملات و مبادلات كالا، خدمات و اطلاعات در محيط هاي الكترونيكي شركت مي كنند از اين موضوع اطلاع كافي داشته باشند تا زمينه چنين سوءاستفاده هايي از بين برود. همچنين بايد زيرساخت هاي لازم توسط وزارت علوم، تحقيقات و فناوري فراهم شده و صداوسيما، مطبوعات و ساير رسانه ها در اين زمينه هماهنگ باشند.
معمارنژاد خلأ قانوني موجود را يكي از عوامل فعاليت، اين شركت ها مي داند و مي گويد: در زمينه فعاليت در محيط هاي الكترونيكي خلأ قانوني بسياري وجود دارد گرچه اكنون قانون تجارت وجود دارد و قانون جديد و جرايم رايانه اي دردست بررسي دولت است اما باز هم نيازمند قوانين ديگري هستيم، مهمترين چالش كنوني در عرصه تجارت الكترونيك، چالش هاي حقوقي و قانوني است و اكنون قوانين و مقررات لازم و منطبق با كنوانسيون هاي بين المللي در اين زمينه وجود ندارد.

فعاليت دلالي

اين درحالي است كه قائم مقام وزير امور اقتصادي و دارايي معتقد است گرچه فعاليت شركت هاي شبكه اي و هرمي سهم چنداني در اقتصاد كشورمان نداشته و از ابعاد اقتصادي چندان مطرح نيست اما مكانيزم هايي كه اين شركت براي فعاليت در كشورمان به كار گرفته اند سبب ايجاد مشكل در اقتصاد شده است وگرنه سطح فعاليت اين شركت ها به گونه اي نيست كه بخواهيم در ابعاد اقتصاد كشور براي آن ارزش گزاري نموده و در مورد آن بحث كنيم.
محسن صفايي فراهاني مي افزايد: روش هاي كاري اين شركت ها، مكانيزم هاي منطقي و حركت صحيح در جهت فعاليت اقتصادي در كشورمان نبوده و از اين جهت شركت هاي مذكور مورد اشكال واقع مي شوند. نوع سازماندهي و شيوه فعاليت شركت هاي شبكه اي و هرمي مشكلاتي را در اقتصاد كشور، به وجود آورده و موجب شده تا متوليان امر به دنبال محدود يا ممنوع كردن اين گونه فعاليت ها باشند. فعاليت اين شركت ها بيشتر دلالي است تا كاري در جهت ايجاد اشتغال و توليد باشد اين فعاليت ها هيچ كمكي به اقتصاد حتي در سطح خرد هم نمي نمايد.
وي در خصوص ادعاي شركت هاي مذكور در زمينه فعاليت در چارچوب تجارت الكترونيك مي گويد: از بحث تجارت الكترونيك برداشت اشتباهي صورت گرفته است چراكه تجارت الكترونيك به معناي استفاده از نرم افزار و سخت افزارهاي رايانه اي است كه موجب تسريع در تجارت مي شود اما فعاليت شركت هاي شبكه اي و هرمي در كل اقتصاد و تجارت دنيا سهم چنداني ندارد تا بتوان آن را به عنوان پارامتري در دنياي تجارت مطرح كرد. صرف اين كه اين شركت ها از رايانه استفاده مي كنند نمي توان اين فعاليت را در چارچوب تجارت الكترونيك ارزيابي كرد. مي توانست حتي بدون استفاده از رايانه نيز اين گونه فعاليت هاي دلالي شكل خود را داشته باشد اما به دليل سرعت عمل و شرايط راحت تر اين كار را با رايانه انجام مي دهند.
صفايي فراهاني معتقد به خلأ قانوني براي فعاليت اين شركت ها نبوده و مي گويد: با تصويب و اجرايي شدن قانون تجارت الكترونيك از حدود ۲ سال پيش مي توان اين گونه فعاليت ها را سامان داد. از آنجا كه نوع فعاليت شركت هاي مذكور كمكي به تحرك شرايط اقتصادي كشور ننموده و توليد ناخالص ملي، اشتغال و ... را افزايش نمي دهد اين گونه فعاليت ها در حدي نيست كه بخواهيم با فراهم ساختن قوانين لازم زمينه رشد آنها را فراهم كنيم. رشد اين فعاليت ها مشكلي را حل نمي كند تا به دنبال قانونمندكردن آن، اخذ ماليات، عوارض و... باشيم و حتي درصورت تحقق اين امر نيز پرداخت هاي مذكور سهم چنداني در اقتصاد كشورمان نخواهد داشت.
مجوز فعاليت صادر نمي شود
معاون بازرگاني داخلي وزارت بازرگاني نيز صدور مجوز براي فعاليت شركت هايي مانند گلدكوئيست را به علت تفاوت شيوه كار اين شركت با شركت هاي ثبت شده تجاري در داخل كشور منتفي اعلام كرده و مي گويد وزارت بازرگاني هيچ مجوزي براي فعاليت شركت هاي مذكور صادر نخواهد كرد.
حسن يونس نيكي در گفت وگو با ايرنا گفته است: گلدكوئيست جز شركت هايي است كه با قماربازي تجاري فعاليت نموده و هيچ اثري از تجارت در عملكرد آنها به چشم نمي خورد. شبكه اينترنتي گلدكوئيست كه پرونده آن هم اكنون به عنوان مهمترين شبكه كلاهبرداري كشور مطرح است، سال گذشته با جذب مبالغي از مردم فعاليت خود را در ايران گسترش داده است.
وي مي افزايد: موضوع فعاليت گلدكوئيست با شركت هايي كه وزارت بازرگاني ثبت مي كند متفاوت بوده و شركت هاي ثبت شده توسط اين وزارتخانه دفاتر يا نمايندگي هايي هستند كه توسط توليدكنندگان به صورت رسمي به وزارت بازرگاني معرفي شده و به مبادله كالا مي پردازند.

محموله هاي قاچاق

با اين روند مجلس شوراي اسلامي در روزهاي نخست خردادماه يك فوريت طرح ممنوعيت فعاليت شركت ها و موسسات با ساختار هرمي و شبكه بي انتها از قبيل گلدكوئيست را تصويب كرد كه درصورت تصويب نهايي، هرگونه فعاليت موسساتي كه با ايجاد ساختار هرمي، زنجيره اي بي انتها افراد را براي جذب افراد ديگر و مشاركت آنها در جذب سرمايه بدون استخدام و پرداخت حق الزحمه و تنها با دريافت حق عضويت يا اجبار به خريد كالا به كار مي گيرند تحت هر عنوان جرم محسوب شده و ممنوع خواهد بود.
از سوي ديگر با كشف و ضبط دو محموله هداياي قاچاق شركت گلدكوئيست برخي مسئولان عنوان كرده بودند در صورتي كه اين شركت بتواند مجوز فعاليت دريافت كند اموال مصادره شده برگردانده مي شود. اين درحالي است كه سخنگوي ستاد مركزي مبارزه با قاچاق كالا و ارز چنين مي گويد: از آنجا كه در اين محموله ها قصد ورود غيررسمي كالا به كشور وجود داشته، قاچاق محسوب مي شود حتي در چارچوب تجارت الكترونيك نيز حمل كالاي قاچاق مجاز نمي باشد. اين محموله ها بدون ثبت سفارش و اعلام به مراجع قانوني و پرداخت حقوق و سود بازرگاني به كشورمان حمل شده و قاچاق محسوب مي شود. گرچه ممكن است نسبت به اين اموال پس از پرداخت سود و عوارض گمركي و جرايم مربوطه توسط دادگاه صدور راي شود اما استرداد اين كالاها ربطي به صدور مجوز فعاليت شركت هاي مذكور نداشته و محموله هاي مذكور پس از پرداخت سود و عوارض گمركي، كسب مجوز قانوني و نداشتن منع شرعي و قانوني امكان استرداد دارد.



منبع..... همشهري
http://www.hamshahri.org/hamnews/1384/840325/news/eqtes.htm#s17475




من نمي دونم آيا ميشه انجام اين عمل رو براي منه زير ديپلم شرح بديد !
اينهمه حرفاي بد بد كه پشتش هست
اينهمه زيان اقتصادي
فعاليت غير سازنده كه هيچگونه ارزش افزوده اي ايجاد نمي كنه
اشتغال زا نيست ( بگذريم از اينكه همين الآن هم خيليا سر كارن ;) )
اگر به دين هم اعتقاد داشته باشين هم ميشه گفت در آمدش همچين يخورده.....
از Network Marketing هم که فرسنگها دوره


چه فایده ای داره ؟
آیا می ارزه به قیمت خارج شدن میلیونها دلار از کشور یه چند دلار به جیب بزنيم ؟!
اين پولها همان سرمايه هاي ماست كه داره اينجوري به تاراج ميره
واقعا مي ارزه ؟
مديركل دفتر آمار و اطلاع رساني وزارت بازرگاني در اين زمينه مي گويد: گرچه بازاريابي شبكه اي (Network Marketing) موضوعي است كه در همه دنيا رواج داشته و منعي براي آن وجود ندارد اما در كشورمان شركت هاي شبكه اي و هرمي از ناآگاهي مردم سوءاستفاده مي كنند. اين درحالي است كه اين كار به شكل غيراينترنتي در ۴۰ سال پيش نيز انجام مي شده اما شركت مذكور با بهره گيري از تكنولوژي رايانه اي و سوءاستفاده ناشي از ناآگاهي مردم و عدم اطلاع رساني صحيح، در كشورمان فعاليت مي كنند و اين فعاليت در چارچوب تجارت الكترونيك نيست.
عباس معمارنژاد مي افزايد: مهمترين تبعات منفي اين گونه فعاليت ها علاوه بر ضرر و زيان بيشتر اعضاي شبكه زيرسوال رفتن كل تجارت الكترونيك است و اين شركت ها با شيوه كنوني فعاليت در كشورمان آثار و مزاياي مثبت تجارت الكترونيك را در هاله اي از ابهام فرو برده اند.
تو فيلم مارمولك يك تيكه هست كه مي گه :
بوزمجه خريت خودت را پاي خدا نذار
چطور تو همه دنيا فعاليت ؟اما تو ايران نه! يعني همه دنيا ضرر اين كارو نمي دوند و شما از همه زرنگتر هستيد چجوري كاري از 40سال قبل داره انجام مي شه ولي هيچ جا مشكل نداره ؟پس مشكل از نوع كار نيست مشكل از جاي ديگه اي است
حق تون رو مي خواهيد اره ؟؟؟؟؟
عيب نداره ملت از دنيا عقب افتاد عيب نداره تكنو لوژي استفاده از اينترنت بعنوان ابزار خريدوارد نشد .
اول شما سهمتون را بگيريد بعد تكنولوژي اومد اومد نيومد هم دركه 10سال ديگه بياد . البته تو همه كاري يكسري افراد سواستفاده گر هستند تو وزارت خونه خودت چقدر بخوربخور است اونو بزاريم پاي تو اره اين درسته يابريم عاملشو پيدا كنيم .تو اين كار هم منم موافقم يك عده اي سود كلان زدند بجيب .پس نوع كار اشكال داره نه ماهيت اون .
حالا اين دو تا را داشته باشيد:
1-
اين درحالي است كه قائم مقام وزير امور اقتصادي و دارايي معتقد است گرچه فعاليت شركت هاي شبكه اي و هرمي سهم چنداني در اقتصاد كشورمان نداشته و از ابعاد اقتصادي چندان مطرح نيست اما مكانيزم هايي كه اين شركت براي فعاليت در كشورمان به كار گرفته اند سبب ايجاد مشكل در اقتصاد شده است وگرنه سطح فعاليت اين شركت ها به گونه اي نيست كه بخواهيم در ابعاد اقتصاد كشور براي آن ارزش گزاري نموده و در مورد آن بحث كنيم.
2-
با اين روند مجلس شوراي اسلامي در روزهاي نخست خردادماه يك فوريت طرح ممنوعيت فعاليت شركت ها و موسسات با ساختار هرمي و شبكه بي انتها از قبيل گلدكوئيست را تصويب كرد كه درصورت تصويب نهايي، هرگونه فعاليت موسساتي كه با ايجاد ساختار هرمي، زنجيره اي بي انتها افراد را براي جذب افراد ديگر و مشاركت آنها در جذب سرمايه بدون استخدام و پرداخت حق الزحمه و تنها با دريافت حق عضويت يا اجبار به خريد كالا به كار مي گيرند تحت هر عنوان جرم محسوب شده و ممنوع خواهد بود.
اكه تو اقتصاد مملكت تاثير نداره و چيز بي اهميتي است پس چرا مجلس يك مملكت در موردش طرح يك فوريتي ميدهد هان ؟از پولدارشدن مردم مي ترسيد ؟؟؟؟؟؟والا ادم كفرش در مياد تو همين خبرهرقسمتش با اون يكي نمي خونه . حالا اين يكي رو داشته باشين
3-
از سوي ديگر با كشف و ضبط دو محموله هداياي قاچاق شركت گلدكوئيست برخي مسئولان عنوان كرده بودند در صورتي كه اين شركت بتواند مجوز فعاليت دريافت كند اموال مصادره شده برگردانده مي شود. اين درحالي است كه سخنگوي ستاد مركزي مبارزه با قاچاق كالا و ارز چنين مي گويد: از آنجا كه در اين محموله ها قصد ورود غيررسمي كالا به كشور وجود داشته، قاچاق محسوب مي شود حتي در چارچوب تجارت الكترونيك نيز حمل كالاي قاچاق مجاز نمي باشد. اين محموله ها بدون ثبت سفارش و اعلام به مراجع قانوني و پرداخت حقوق و سود بازرگاني به كشورمان حمل شده و قاچاق محسوب مي شود. گرچه ممكن است نسبت به اين اموال پس از پرداخت سود و عوارض گمركي و جرايم مربوطه توسط دادگاه صدور راي شود اما استرداد اين كالاها ربطي به صدور مجوز فعاليت شركت هاي مذكور نداشته و محموله هاي مذكور پس از پرداخت سود و عوارض گمركي، كسب مجوز قانوني و نداشتن منع شرعي و قانوني امكان استرداد دارد.
- اي كاش من اون روزنامه كه اين تييتر خبر قاچاق را زده بود داشتم . فكر مي كنم روزنامه كيهان بود.اقا يك محموله قاچاق تو يك لنچ گرفتند توش يك تعداد سكه گولدكوئيست هم بود تو همون روزنامه اين را نوشته بود .وگرنه كليه توليد كمپاني گولدكوئست يك لنچ نمي شه شما فكر مي كنيد مي شه ؟روزنامه تيتر زده بود محموله قاچاق گلدكوئست را گرفتند .همون پايين توضيح داده بوديك لنچ شامل تلويزيون و ويديوو ماهواره و ...توقيف شد كه داخل آن تعدادي سكه گلد كوئست بود اونوقت تيتر خبر اين بود .........يك محموله بزرگ قاچاق گلدكوئست توقيف شد.............ببينم يك خري اينكارو كرد چندتا سكه راازاينطريق خواست بياره حالا كل كار ايراد داره ؟همانطوري كه مي دونيد بيشتر قطعات كامپيوتر از طريق قاچاق وارد ايران مي شه حالا بيان هركي كامپيوتر داره را بگويند كار خلاف مي كنه ! آقا منطقيه ؟
اما چرا بعضي از مسئولان گفتند اگر مجوز داشته باشه مي تونه وارد كنه اموال بر مي گرده من شك كردم اين بعضي مسئولان گلدكوئيستي و از سران حزب منحله و منفور گلد كوئست باشند .وگرنه جنس قاچاق قاچاقه بايدجلوش گرفته بشه
قضاوت با خودتون ولي منو هم در جريانش بزاريد ممنون
 

taher12112

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
27 جولای 2004
نوشته‌ها
7
لایک‌ها
0
با سلام

آقايون و خانم هاي عزيز ، بنده با تمام مطالبي كه در اين تاپيك درج شده است كاملاً مخالف هستم. اگر علاقمند باشيد ، قادر خواهم بود به وسيله مدارك معتبر ، قانونمند بودن فعاليت شركت هايي نظير Gold Quest و EBL و Gold Mine و ... را ثابت نمايم.

با تشكر.
طاهر
 

mostafa_gm

Registered User
تاریخ عضویت
4 آپریل 2005
نوشته‌ها
1,863
لایک‌ها
438
محل سکونت
My House
به نقل از taher12112 :
با سلام

آقايون و خانم هاي عزيز ، بنده با تمام مطالبي كه در اين تاپيك درج شده است كاملاً مخالف هستم. اگر علاقمند باشيد ، قادر خواهم بود به وسيله مدارك معتبر ، قانونمند بودن فعاليت شركت هايي نظير Gold Quest و EBL و Gold Mine و ... را ثابت نمايم.

با تشكر.
طاهر
:D :D :D
 

fireboy

کاربر قدیمی پرشین تولز
کاربر قدیمی پرشین تولز
تاریخ عضویت
17 ژوئن 2003
نوشته‌ها
3,217
لایک‌ها
34
محل سکونت
:: طهرون قديم ::
قانوني يا غير قانوني بودنش به كنار !

آخه تو يه متن يه صفحه اي چقدر تناقض.

فعاليت دلالي

اين درحالي است كه قائم مقام وزير امور اقتصادي و دارايي معتقد است گرچه فعاليت شركت هاي شبكه اي و هرمي سهم چنداني در اقتصاد كشورمان نداشته و از ابعاد اقتصادي چندان مطرح نيست اما مكانيزم هايي كه اين شركت براي فعاليت در كشورمان به كار گرفته اند سبب ايجاد مشكل در اقتصاد شده است وگرنه سطح فعاليت اين شركت ها به گونه اي نيست كه بخواهيم در ابعاد اقتصاد كشور براي آن ارزش گزاري نموده و در مورد آن بحث كنيم.
اين تازه يه تيكش بود. بلخره من نفهميدم مضر هست يا مضر نيست. اگه مضر هست پس چرا ميگه در صورت پرداخت عوارض گمركي مشكل نداره و ميتونه فعاليت كنه.

خوب همون اول بگه مايه تيله رو رد كن بياد ديگه ...

چقدر 3 ميكنن با اين مطالبشون.
 

reza1350

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
9 می 2005
نوشته‌ها
123
لایک‌ها
0
كاملا تاييد مي شود اينها فقط داد جيب خودشون را مي زنند
بسه ديگه اينقدر خورديد بزاريد يك ذره ملت گيرش بياد
 

fireboy

کاربر قدیمی پرشین تولز
کاربر قدیمی پرشین تولز
تاریخ عضویت
17 ژوئن 2003
نوشته‌ها
3,217
لایک‌ها
34
محل سکونت
:: طهرون قديم ::
حالا اصلا خوردن ملت هم به كنار, حرفم اينه كه اينقدر ضايع ننويسن ! يه جوري باشه كه ضد و نقيض در نياد .
 

hamid1345

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
14 ژانویه 2004
نوشته‌ها
121
لایک‌ها
0
اگر جمع کردني بود که ماهواره را جمع مي‌کردند. تازه آن يک ديش دارد که مي‌شود پيدايش کرد ، اينکه هيچي ندارد .

حتي اگر بگير و ببند راه بيندازند ، آبها که از آسياب افتاد دوباره راه مي‌افتد.

بنظر من بايد دولت و مجلس قانون را براي ضابطه مند کردن بگذارد و کسب يک منبع درآمد براي دولت به شکل ماليات و گمرکي. چون طبيعت اينکار مثل شايعه است ، نمي‌شود جلويش را گرفت.
 

reza1350

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
9 می 2005
نوشته‌ها
123
لایک‌ها
0
بااون قسمت حرفت كه ضابطه مند باشه موافقم
ولي فعاليت تو فضاي مجازي با شايعه خيلي فرق دارد. اينجا بايد شما دوبله زحمت بكشيد.يك جنس كه مشاهده نمي شود را به مشتري به اميد سود اينده بفروشي.ولي تو بازار سنتي شما فقط فروش مي كني
 

hamid1345

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
14 ژانویه 2004
نوشته‌ها
121
لایک‌ها
0
به نقل از reza1350 :
بااون قسمت حرفت كه ضابطه مند باشه موافقم
ولي فعاليت تو فضاي مجازي با شايعه خيلي فرق دارد. اينجا بايد شما دوبله زحمت بكشيد.يك جنس كه مشاهده نمي شود را به مشتري به اميد سود اينده بفروشي.ولي تو بازار سنتي شما فقط فروش مي كني

منظورم از شايعه بودن ،عدم امكان جلوگيري است . چون جلوي شايعه را هم با زور نمي‌شود گرفت . چه بسا اگر شرکتهاي ايراني با نظارت و ضمانت دولت اين کار را گسترش دهند (هرچند نمونه‌هاي ايراني وجود دارد) موثرتر باشد و يا اگر براي کار انواع خارجي در ايران مجوز نمايندگي را با شرط پرداخت ماليات يا عوارض يا گمرکي يا سرمايه گذاري قسمتي از درآمد در ايران صادر کند .

همچنين بهتر است مثل کشورهاي ديگر قانوني براي تفکيک سيستمهاي هرمي از Network Marketing تصويب شود .
 

fireboy

کاربر قدیمی پرشین تولز
کاربر قدیمی پرشین تولز
تاریخ عضویت
17 ژوئن 2003
نوشته‌ها
3,217
لایک‌ها
34
محل سکونت
:: طهرون قديم ::
مسئله فقط محل يا جنسي كه تو كار هست نيست. افرادي كه اين گروه هارو تشكلي ميدن مهمه!
 

aref62

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
12 جولای 2005
نوشته‌ها
5
لایک‌ها
0
به نقل از fireboy :
مسئله فقط محل يا جنسي كه تو كار هست نيست. افرادي كه اين گروه هارو تشكلي ميدن مهمه!

يه نتورك ايراني با كالاي مصرفي ( به قيمت بازار ) و پورسانت فوق العاده در حال شروع به كاره . اين سيستم براي 2 ماه اول فقط تهران رو تحت پوشش خواهد داشت . ليدر هايي كه بخوان عضو تيم استارتر باشن مي تونن بهم ميل بزنن . دوستانه بگم اين واقعا يه فرصت فوق العاده است .

[email protected]
 

hamid1345

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
14 ژانویه 2004
نوشته‌ها
121
لایک‌ها
0
به نقل از aref62 :
يه نتورك ايراني با كالاي مصرفي ( به قيمت بازار ) و پورسانت فوق العاده در حال شروع به كاره . اين سيستم براي 2 ماه اول فقط تهران رو تحت پوشش خواهد داشت . ليدر هايي كه بخوان عضو تيم استارتر باشن مي تونن بهم ميل بزنن . دوستانه بگم اين واقعا يه فرصت فوق العاده است .

[email protected]


نتورك هاي شركتهاي ايراني بالاخره يك فعاليت گسترده وجدي پيدا مي كنند . آنوقت مشخص خواهد شد حرف و حديثهاي امروز چقدر مقطعي و با ديد بسته است .

زيرا يك كشور جهان سومي مانند ايران چه راهي بهتر از نتورك براي فروش كالاهايش دارد ؟
و اگر مي خواهد در جامعه اي که وابسته به تجارت جهاني است فعاليت کند نميتواند جلوي نتورک بايستد .زيرا نه ماهيت آن طوري است که قابل جلوگيري باشد و نه از ديد تجارت جهاني محلي از اعراب دارد. بخصوص که يکي از بهترين راههاي صادرات براي ايرن همين نتورک است.
 

Sepehrnoush

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
24 مارس 2005
نوشته‌ها
80
لایک‌ها
0
محل سکونت
تهران
اشکال کار این‌جاست که ایرانی‌ها چیزی رو صادر نمی‌کنند یعنی نمی‌تونن بکنن(هرچندتا هم از این تجارت‌های هرمی راه بندازن فقط تو ایران رشد می‌کنه تا بدبخت‌ها بدبخت‌تر بشن)
 

aref62

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
12 جولای 2005
نوشته‌ها
5
لایک‌ها
0
خبر دیگه اینکه این نتورک ایرانی قصد صادرات هم داره و محصول دوم خودشو تو یه پلن بین المللی ( ويژه خارج ار کشور ) داره آماده می کنه . البته باید حرکت اونا رو در عمل دید ، .....
 
بالا