برگزیده های پرشین تولز

طراحی سایت و اهمیت آن در تجارت محتوا

chanceller

Registered User
تاریخ عضویت
16 می 2011
نوشته‌ها
1,106
لایک‌ها
281
محل سکونت
On the SEO
در دنیای رقابتی امروز، باید بتوان سایتی را طراحی کرد که بهتر از سایت سایر رقبا بوده و یک سر وگردن از آنها بالاتر باشد .

1449480815-7fd16dcf5.jpg

با اینحال سایتی که به خوبی طراحی شده باشد اصلا کافی نیست . یک سایت خوب باید بر روی مواردی ساخته شده باشد که بتواند برند شما را متمایز از سایر برندها کند. یک تیم کارآمد ممکن است برای هر پروژه ای ، مفهوم طراحی شخصی داشته باشند. نوع طراحی سایت شما باید با مدل تجاریتان مناسب و سازگار باشد . شرکت شما چه به دنبال یک پلتفرم ارتباطی باشد و چه بر روی فروش تمرکز کرده باشد ، طراحان صالح و با استعداد معمولا از ابزارهای مناسبی برای ایجاد سایت استفاده میکنند که می تواند شانس حضور شما در دنیای رقابتی امروز را افزایش دهد.
1.استراتژی طراحی سایت واکنش گرا:

1449480821-9d0bc388d.jpg

به خاطر وجود دستگاههای موبایلی فراوان،طراحی سایت واکنش گرا می تواند انتخاب خوبی باشد . تمامی بازاریابان نیاز دارند در مورد طراحی سایت واکنش گرا و اثرات آن اطلاعات کافی داشته باشند و آن را با برنامه ی استراتژیک خود همراه کنند.البته دانستن تمامی جوانب این طراحی برای یک بازاریاب محتوا ممکن است نیاز نباشد . با اینحال، شما باید در مورد آن اطلاعات کافی و مفید داشته باشد . همچنین باید در مورد مسئولیت های بازاریابی محتوای خود اطلاع داشته باشید.دنیای وب امروز متحمل برخی تغییرات تکنولوژیکی شده و طراحی سایت واکنش گرا در اوج این تغییرات قرار گرفته است که بازاریابان محتوا باید به آن توجه کنند. این نوع طراحی شما را مطمئن می سازد که می توانید محتوای خود را یکبار بنویسید ومنتشر کنید . طرح در واقع با توجه به قابلیت ها و اندازه ی دستگاه تغییر میکند. همانطور که می دانید در سالهای اخیر رشد فزاینده ای در مورد استفاده از دستگاههای موبایلی برای وب گردی ایجاد شده است . شما با اندازه ی مختلفی از این نوع دستگاهها مانند تبلت، گوشی های هوشمند ،فبلت و دسکتاپ روبررو هستید . حتی در این میان دستگاههای پوشیدنی مانند ساعت های هوشمند وجود دارد که باید آنها را نیز در نظر بگیرید.بنابراین سایت شما باید به گونه ای طراحی شده باشد که بتواند خود را با هر نوع اندازه ی صفحه نمایشی انطباق دهد. آیا می دانید تمام سایت های وب سپنتا بصورت واکنش گرا طراحی شده اند؟
2.حفظ ثبات :
ثابت نگه داشتن عناصری مانند رنگ ، طرح و یا نوع فونت در سایت می تواند ایده ی خوبی باشد . سایت شما باید یک جریان آرام ونرم از یک صفحه به صفحه ی دیگر داشته باشد . این بدان معناست که فونت، رنگ و ساختار کلی طرح شما باید اساسا در طول سایت ثابت باشد . ثابت نگه داشتن عناصر در طول صفحات مختلف بسیار مهم است زیرا بازدید کنندگان هیچ کدام ار محتوای شما را از دست نخواهند داد.
3.از عکاسی آرشیوی (Stock Photography) استفاده نکنید:

1449480823-86b5ecbfa.jpg

مردم دیگر علاقه مند عکسهای زرق وبرق دار نیستند. آنها معمولا به دنبال تصاویر واقعی هستند که بتواند محصول وخدمات شما را به درستی به تصویر بکشد. تصاویر و عکس های آرشیوی معمولا چیزی نیست که افراد از آنها راضی باشند . آنها به دنبال شخصیت واقعی شما هستند . تنها از تصاویری استفاده کنید که معنی خاصی داشته باشد . اینگونه تصاویر به طور ناخودآگاه می توانند پیام هایی را ایجاد کند که به مخاطبان منتقل می شود.
4.استفاده از تصاویر واکنش گرا :
طراحان می توانند ار طرح های واکنش گرای مختلفی استفاده کنند که اندازه های مختلف تصاویر را در رزولوشون های مختلف به نمایش بگذارد .طراحان اکنون قادرند تصاویر بهینه شده برای موبایل ایجاد کنند که برای صفحات نمایشی کوچکتر بسیار ایده آل هستند و می توانند در صفحه نمایش های بزرگتر نیز رزولوشون خوبی داشته باشند. ممکن است بر اساس عرض صفحه نمایش ،از فایلهای جاوا اسکریپت و htaccess برای تصاویری با اندازه های مختلف استفاده کنید . شما می توانید از ابزارهایی مانند TinySrc نیز استفاده کنید .
5. کوئری رسانه ی css:

1449480825-cded5591a.jpg

شما می توانید از آموزشهای مربوط به ترفندهای css استفاده کنید که در مورد روشهای مختلف اصلاح کوئری رسانه بحث میکند.
6.استفاده از جدول داده ی واکنش گرا :

جداول داده اغلب بسیار گسترده هستند. شما ممکن است بتوانید کل جدول را با زوم کردن ببینید اما در این گونه موارد باید به صورت افقی وعمودی اسکرول کنید تا بتوانید کل جدول را مشاهده کنید . یک راه حل خوب برای اینکار فرمت کردن دوباره ی جداول برای خوانایی بهتر است . البته روش دیگر نیز وجود دارد و آن هم نمایش یک نمودار pie بر اساس داده هاست.
7. طراحی سایت خوب و یک سیستم جستجو و هدایت کاربر عالی:
بهترین راه برای تعامل بازدید کننده با سایت ، توسعه و گسترش یک سیستم هدایت و جستجوی عالی و موثر است که بتواند تمامی نیازهای کاربر را تامین کند. یکی از فاکتورهای مهم در طراحی سایت این است که کاربر بتواند اطلاعات مورد نیازش را به راحتی از سایت شما پیدا کند . اگر بازدید کننده نتواند اطلاعات مورد نیاز را بیابد، ممکن است علاقه ی خود را از دست داده وسایت شما را ترک کنند . یک سیستم هدایت وجستجوی سایت باید ویژگیهای بصری ساده ای داشته باشد .
• سیستم هدایت سایت شما باید ساختار اصلی ساده ای داشته باشد.
• همیشه کنترلهای هدایت کاربر را در فوتر نیز قرار دهید .
• موارد جزئی باید در تمامی صفحات وجود داشته باشد .
• با اضافه کردن یک جعبه ی جستجوی قابل مشاهده در بالای سایت، به کاربر اجازه دهید از طریق کلمات کلید سایت شما را جستجو کند.
• تا جایی که می توانید گزینه های هدایت غیر ضروری را به حداقل برسانید .
• بهتر است از سه سطح برای سیستم هدایت خود استفاده کنید .
• اگر لینکی را در سایت خود قرار می دهید حتما مقصد آن را مشخص کنید. اینکار از لحاظ سئو نیز موثر ومفید است .
• زمانی که میخواهید سایت خود را آماده کنید حتما مخاطبان خود را در نظر بگیرید .
• مطمئن شوید که سیستم هدایت کلی سایت شما ساده است . بنابراین کاربر می تواند اطلاعات مورد نیاز خود را بدون پیمودن مسیری پیچیده به دست بیاورد .
8. تا جایی که می توانید فلش و انیمیشن را به حداقل برسانید:
تا جایی که ممکن است استفاده از فلش و جاوا اسکریپت را به حداقل برسانید . زیرا بیشتر دستگاههای موبایلی و تبلت ها از فلش پشتیبانی نمی کنند . همچنین بیشتر افراد از مرورگرهایی استفاده می کنند که دارای آخرین نسخه از پلاگین فلش نیست . اگر نیازی به انیمیشن دارید می توانید از HTML5 استفاده کنید . این یک جایگزین مناسب برای فلش است.
9. سایت خود را در دسترس کنید :
اگر می خواهید سایتتان ترافیک زیادی داشته باشد ، مطمئن شوید که آن را در دسترس و سازگار با سایر دستگاهها و مرورگرهای دیگر طراحی کرده اید .همچنین باید مطمئن شوید که کاربر می تواند از همه جا به سایت دسترسی داشته باشد .
10.کاربردی بودن:
به یاد داشتن این نکته بسیار مهم است که موفقیت یک سایت بستگی به کاربردی بودن آن دارد . بهتر است از نوعی طراحی سایت استفاده کنید که کاربر پسند باشد . موفقیت یک سایت همانطور که گفتیم به مفید و کاربردی بودن آن بستگی دارد زیرا اگر کاربران نتوانند از سایت بهره ای ببرند وجود آن کلا بی معنا خواهد بود. البته هیچ چیز اشتباهی در مورد استفاده از عناصر چشم نواز در سایت وجود ندارد . شما باید به کاربران خود اجازه دهید تمامی موارد موجود در سایت را به روشنی مشاهده کنند. بازدید کنندگان باید بتوانند به آسانی با سایت تعامل داشته باشند .
11.به استایل نوشتن خود نیز توجه کنید :
نوشتن محتوای سایت از نویسندگی یک کتاب کاملا متفاوت است . شما باید بر اساس نیازها وعادتهای کاربران خود نویسندگی کنید . از زبان هدف استفاده کنید . هیچ کس علاقه ای به خواندن محتوای تبلیغاتی ندارد . معمولا افراد از خواندن متن های طولانی بدون کلمات کلیدی و تصاویر خاص اجتناب می کنند .شما باید مطالب خود را دسته بندی کنید . به یاد داشته باشید که از زیرعنوان ها، لیستهای bullet دار و عناصر بصری استفاده کنید .
12. حجم کاری کاربر را کاهش دهید:

1449480826-94751a1fd.jpg

اول از هر کاری باید بتوانید بار شناختی را به حداقل برسانید ، در این صورت می توانید کار را برای بازدید کننده ی خود آسانتر کنید . باید مطمئن شوید که کاربر حجم کاری بسیارکمی برای دریافت یک سرویس خاص دارد . معمولا برای اولین بار کاربر تمایلی به پر کردن فرمهای غیر ضروری ندارد . بنابراین بهتر است سایت خود را به گونه ای طراحی کنید که کاربر بتواند به راحتی در سایت شما گردش کند و مجبور به اشتراک داده ها و اطلاعات خصوصی اش هم نباشد . آنها حتما به سایت شما باز می گردند و از خدمات شما استفاده می کنند.
13. از فضای منفی استفاده کنید :
استفاده از فضای منفی ، ایده ی بسیار جالبی است . کاربر باید در مورد تمامی موارد پیش رویش آگاهی داشته باشد بدون اینکه نیازی به جستجو باشد . طراحان نباید در مورد فضای منفی نگرانی داشته باشتد . تنها کاری که شما باید انجام دهید این است که سایت را به صورت طبیعی ایجاد کنید و سپس چیزهایی که نیاز نیست را حذف نمایید .
14. قراردادها بسیار مفید هستند:
به کارگیری عناصر قرار دادی در سایت الزاما به این معنی نیست که سایت خود را به صورت کسل کننده طراحی کنید . استفاده از قراردادها به شما کمک میکند اعتماد کاربر را بدست آورید .
15. تست اولیه، تست مکرر:
این قانون برای تمامی پروژه های طراحی ضروری است . تست کاربری سایت می تواند دید و بینش عمیقی در مورد مسائل بزرگ و مشکلات پروژه برای شما فراهم کند . باید تست اولیه را انجام دهید . همچنین شما نیاز به تست گسترده وجامع نیز خواهید داشت.
نتیجه گیری :
معمولا چیزهای مشترکی بین طراحی سایت و طراحی مد وجود دارد . این یک دنیای پویاست و چیزی که امروز مد است ممکن است چند روز بعد این چنین نباشد و از مد نیز بیفتد . بنابراین بهتر است ایده های خود را تست کنید و سپس از آنها استفاده کنید .
منبع : وب سپنتا
 
بالا