برگزیده های پرشین تولز

عایق صوتی حرارتی و ضد حریق پشم سنگ

paramisrockwool

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
11 آپریل 2015
نوشته‌ها
49
لایک‌ها
0
سن
23
پشم سنگ یک عایق صوتی-حرارتی با الیاف معدنی میباشد. ماده اولیه ی عایق پشم سنگ، بازالت است که از گروه سنگ های آذرین می باشد و بازمانده فعالیت های آتشفشانی است. برای تولید پشم سنگ، بازالت را در دمای 1500 درجه سانتیگراد ذوب می کنند و با استفاده از روشهای خاص آن را به الیافی بسیار ریز با قطر میکرونی تبدیل می کند. 97% کل محصول پشم سنگ را این الیاف تشکیل می دهد، 3% باقی مانده رزین و روغن های مورد نیاز برای فرم دهی الیاف متناسب با نوع محصول مورد نیاز می باشد.
محدوده تحمل دمایی پشم سنگ از 30- تا 750 درجه سانتیگراد می باشد و ضریب انتقال حرارت آن بسیار پایین می باشد که این ویژگی باعث شده که نقش بسزایی در کاهش مصرف انرژی داشته باشد. کاهش مصرف انرژی علاوه بر اینکه باعث کاهش هزینه ها می شود باعث می شود که آلاینده های کمتری تولید شود و این به حفظ محیط زیست کمک می کند. علاوه بر این پشم سنگ از نظر زیست محیطی و بهداشتی به عنوان عایقی مطلوب شناخته شده و هیچ یک از عوارض نامطلوب عایق های مشابه را ندارد، در واقع پشم سنگ بی ضررترین عایق حرارتی-صوتی شناخته شده می باشد. پشم سنگ علاوه بر اینکه یک عایق حرارتی بسیار عالی می باشد عایق صوتی خوبی است. قدرت عایقی پشم سنگ 33 برابر دیوار بتنی و 22 برابر دیوار آجری است.
از پشم سنگ در کشت هیدروپوینک (کشت بدون خاک) نیز استفاده می شود.
در کشورهای پیشرفته بیشترین مصرف انرژی مربوط به بخش صنعت می باشد اما در کشور ما بیشترین مقدار انرژی در منازل و بخش اداری مصرف می شود. این امرنه تنهاباعث اتلاف بخش زیادی ازسرمایه ملی کشور می شود بلکه باعث ایجاد آلودگی های زیادی درمحیط نیزمی شود که اثرات این آلودگی ها به صورت ضایعات زیست محیطی ویا کاهش سطح سلامت جامعه نمایان می شود.
از عایق پشم سنگ در صنعت ساختمان سازی، صنایع پتروشیمی و پالایشگاه، کوره ها، اجاق ها، کانال های هوا، دیگ های بخار، دودکش ها و همچنین به منظور عایق کاری صوتی استفاده می شود.
پشم سنگ محصولات متنوعی دارد که شامل پشم سنگ فله ای (پشم سنگ خام که بصورت تزریق در محل استفاده می شود)، پشم سنگ لحافی، پتویی، تخته ای و لوله می شود. این محصولات پشم سنگ با پوشش خارجی یا بدون پوشش تولید می شوند.
عایق های پشم سنگ یا پشم معدنی نزدیک به 44% کل عایق های بکار رفته در صنایع مختلف و ساختمان ها را شامل می شوند.


ویژگیهای پشم سنگ:
ویژگیهای شیمیایی و فیزیکی پشم سنگ علت مهم استفاده از آن است. در زیر به این ویژگیها اشاره شده است:
- ضد حریق بودن پشم سنگ:
فیبرهای پشم سنگ اشتعال ناپذیرند و نقطه ذوب آن ها بیش از 1800 درجه سانتیگراد است. به همین دلیل این عایق مانع از گسترش آتش می شود و به عنوان عایق ضد حریق شناخته شده است. این یکی از مهم ترین ویژگی های عایق پشم سنگ می باشد که باعث شده در اکثر از کشورها تخفیف های ویژه ای برای بیمه ساختمان های که با پشم سنگ عایق کاری شده اند در نظر گرفته شود.

- مقاومت حرارتی بالا آن:
ترکیبات پشم سنگ از نوع بازالتیک با اکسیدهای دیرگداز است که باعث پایداری این عایق حرارتی در دماهای بالا شده است. این ویژگی عایق پشم سنگ باعث شده که از آن در عایقکاری لوله و تاسیسات صنعتی، عایق کاری کشتی، خانه های سیار، تجهیرات پخت وپز خانگی و ... استفاده شود.

- ضریب انتقال حرارت هدایتی پایین پشم سنگ:
یکی از مهمترین ویژگی یک عایق خوب پایین بودن ضریب انتقال حرارت هدایتی آن است. عایق پشم سنگ به دلیل داشتن ضریب انتقال حرارت هدایتی بسیار پایین حتی با ضخامت کم نیز عایق خوبی در برابر انتقال حرارت می باشد.

- محدوده دمایی کارکرد پشم سنگ:
محدوده دمایی کارکرد عایق پشم سنگ بین 250- تا 800 درجه سانتیگراد می باشد، که این محدوده بستگی به نوع عایق پشم سنگ دارد.

- عایق صوتی:
عایق پشم سنگ علاوه بر اینکه یک عایق حرارتی بسیار خوبی می باشد عایق صوتی نیز است. پشم سنگ بازده جذب صوت بالایی دارد و به عنوان عایق صوتی نیز استفاده می گردد. جذب صوت به ضخامت عایق بکار رفته وابسته است به همین دلیل در فرکانس های کم با افزایش ضخامت، ضریب جذب عایق پشم سنگ افزایش می یابد.

- ویژگیهای بیولوژیکی پشم سنگ:
عایق پشم سنگ از نظر بیولوژیکی بی اثر است بنابراین محیط رشد مناسبی برای باکتری ها، کپک ها، قارچ ها و حشرات نمی باشد.

- سازگاری با محیط:
عایق پشم سنگ با مواد واکنش نمی دهد و باعث خوردگی فلزات نمی شود، بنابراین زمانی که در تماس با دیگر اجزاء ساختمان قرار می گیرد مشکلی به وجود نمی آورد. فرایند تولید عایق پشم سنگ به گونه ای است که هیچ گونه گاز خورنده ای تولید نمی کند. پشم سنگ بی ضررترین عایقی است که تا کنون ساخته شده است و با محیط زیست سازگاری است.

- کشت هیدروپونیک با استفاده از پشم سنگ:
از این عایق در پرورش گیاهان در گلخانه به عنوان بستر کشت استفاده می شود.

- بی ضرر بودن پشم سنگ برای پوست:
پشم سنگ بر خلاف دیگر عایق ها به پوست آسیب نمی رساند و باعث سوزش نمی شود. وزن آن سبک است و حمل اش آسان می باشد. کار کردن با پشم سنگ آسان است و می توان آن را به هر شکل و اندازه ای برش داد.

- ارزان بودن پشم سنگ:
عایق پشم سنگ نسبت به عایق های پلیمری و ارگانیک بسیار ارزان تر است.

منبع: http://paramisrockwool.com
 

ctcn8311885

Registered User
تاریخ عضویت
20 سپتامبر 2014
نوشته‌ها
3,302
لایک‌ها
1,168
محل سکونت
★★★★★

paramisrockwool

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
11 آپریل 2015
نوشته‌ها
49
لایک‌ها
0
سن
23

paramisrockwool

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
11 آپریل 2015
نوشته‌ها
49
لایک‌ها
0
سن
23
انواع عایق پشم سنگ:

1- ایزوترم (پشم سنگ خام فله ای)
2- ایزوبلانکت (پشم سنگ لحافی دوخته شده - عایق های پتوئی پشم سنگ با دو طرف تور سیمی- عایق های پتوئی پشم سنگ با یک طرف تور سیمی)
3- فنوپانل (عایق پشم سنگ تخته ای فشرده - عایق تخته ای (پانل) با یک طرف کاغذ کرافت - عایق تخته ای (پانل) با دو طرف کاغذ کرافت- عایق تخته ای (پانل) با یک طرف کاغذ آلومینیوم مسطح)
4- ایزوپایپ (عایق پشم سنگ لوله ای)
5- فنوفلت (عایق پشم سنگ لحافی رزین دار- فنوفلت با یک طرف کاغذ کرافت و یک طرف تور سیمی- فنوفلت با یک طرف کاغذ آلومینیوم و دو طرف تور سیمی- فنوفلت با یک طرف کاغذ آلومینیوم و یک طرف تور سیمی - فنوفلت با یک طرف کاغذ آلومینیوم - فنوفلت با دو طرف کاغذ کرافت - فنوفلت با یک طرف کاغذ کرافت - فنوفلت بدون روکش)

منبع:http://paramisrockwool.com/fa/تولیدکننده-پشم-سنگ
 

paramisrockwool

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
11 آپریل 2015
نوشته‌ها
49
لایک‌ها
0
سن
23
ایزوپایپ
پشم سنگ لوله ای (ایزو پایپ pipe slag wool) جهت عایق کاری لوله های تاسیسات (گرم، سرد، بخار) بکار می رود. از عایق ایزوپایپ همچنین در سیستم های حرارتی - برودتی و تهویه مطبوع استفاده می شود. انواع روکش دار و بدون روکش این عایق لوله ای با سلیقه مشتری تولید می شود. از طرفی با توجه به نوع مصرف انواع شکاف دار و بی شکاف تولید می شود و با دانسیته و ابعاد متفاوت عایق لوله پشم سنگ مورد استفاده قرار می گیرد.
به منظور ایجاد سهولت در عایق کاری لوله ها و اتصالات، یک طرف دیواره ایزوپایپ ها از طول برش داده می شود.
حداکثر مقاومت مؤثر عایق لوله ای پشم سنگ تا دمای ۳۵۰ درجه سانتیگراد است.
پالایشگاهها، نیروگاهها، صنایع پتروشیمی و واحدهای صنعتی و مسکونی از مصرف کنندگان اصلی عایق لوله ای پشم سنگ هستند. نوع پوشش دار عایق ایزوترم در صنایع غذایی استفاده می شود.
1d36d23b156ead252433d4ce2c21c387_XL.jpg


انواع عایق لوله ای پشم سنگ:

• عایق لوله ای پیش ساخته بدون روکش
• عایق لوله ای پیش ساخته با روکش کاغذ آلومینیوم ساده
• عایق لوله ای پیش ساخته با روکش کاغذ آلومینیوم مسطح
• عایق لوله ای پیش ساخته بدون پرداخت


مزایای پشم سنگ لوله ای:

- عایق حرارتی و صوتی
- دارا بودن ضریب جذب صوت بالا
- غیرقابل اشتعال
- نداشتن هیچ اثر شیمیایی
- مقاوم
- حمل و نقل آسان
- نصب راحت
- عاری از هر نوع پوسیدگی
- ماده فاسد نشدنی و جلوگیری کننده ورود جانوران موذی
- بدون نیاز به تعمیر و نگهداری
- بسیار مقرون به صرفه
- عدم انتشار گاز های سمی
- دوام زیاد
- سازگاری با محیط زیست

منبع:http://www.paramisrockwool.com/fa/products/پشم-سنگ-لوله-ای-ایزو-پایپ-pipe-slag-wool
 

paramisrockwool

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
11 آپریل 2015
نوشته‌ها
49
لایک‌ها
0
سن
23
پنل صوتی
به منظور عایق کاری صوتی ساختمان می توان از پنل صوتی استفاده کرد. در ساخت پنل های صوتی از یک عایق صوتی ارتجاعی مانند پشم سنگ استفاده می شود.
برای مشاهده فیلم آموزشی ساخت پنل صوتی می توانید به لینک زیر مراجعه کنید.

http://www.paramisrockwool.com/fa/v...ق-صوتی-با-استفاده-از-عایق-صوتی-حرارتی-پشم-سنگ
 

paramisrockwool

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
11 آپریل 2015
نوشته‌ها
49
لایک‌ها
0
سن
23
عایق تخته ای
پشم سنگ تخته ای (فنوپانل Compressed Board Insulation) از پشم رزین دار توسط پرس های سنگین گرم فشرده شده تولید می گردد. مقاومت موثر عایق تخته ای فشرده در برابر حرارت تا 350 درجه سانتیگراد است.
از فنوپانل در ساختمانها به عنوان عایق بین جداره ها به منظور کاهش اتلاف انرژی و در استودیوهای صدابرداری، تونلهای مترو، دیوار سالنهای کنفرانس، فرودگاهها، مساجد، کتابخانه ها، کشتی ها و هتل ها و سالن های ورزشی برای جذب صدا و جلوگیری از انتقال ارتعاشات، مورد استفاده قرار می گیرد. مجتمع های پتروشیمی، پالایشگاهها، نیروگاهها، مراکز صنعتی و ساختمان از عمده ترین مصرف کنندگان عایق فنوپانل هستند.
عایق تخته ای فشرده هم در دیواره های جداکننده و هم دیوارهای اصلی و بین دیوارها به عنوان عایق حرارتی و صوتی نیز عایق ضدحریق استفاده می شود. همچنین از فنوپانل در ساخت ساندویچ پانل استفاده می شود.

روش نصب عایق های تخته ای:

پشم سنگ تخته ای بر روی سطح صاف و با دانسیته های پایین خود بر روی سطوح با شیب کم نصب می شود و پوششی بر روی آن قرار می گیرد .


مزایای فنوپانل:

- عایق بسیار عالی حرارتی
- بهترین عایق صوتی در دانسیته های بالا
- غیرقابل اشتعال
- نداشتن هیچ اثر شیمیایی
- عاری از هر نوع پوسیدگی
- فاسد نشدنی
- قابل استفاده در دماهای بسیار بالا
- حمل و نقل آسان
- نصب راحت
- بدون نیاز به تعمیر و نگهداری
- بسیار مقرون به صرفه
- عدم انتشار گاز های سمی

منبع:http://paramisrockwool.com/fa/products/پشم-سنگ-تخته-ای-فنوپانل-compressed-board-insulation
- دوام زیاد
- سازگاری با محیط زیست
 

paramisrockwool

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
11 آپریل 2015
نوشته‌ها
49
لایک‌ها
0
سن
23

paramisrockwool

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
11 آپریل 2015
نوشته‌ها
49
لایک‌ها
0
سن
23
سازگاری پشم سنگ
ین تمام انواع عایق های حرارتی و صوتی که تا کنون ساخته شده است، پشم سنگ بی ضررترین عایق حرارتی است و با محیط زیست سازگار است.

پشم سنگ به دلیل خاصیت ضد آبی که دارد محیط مناسبی برای رشد آفت ها، قارچ ها، باکتری ها و حشرات موذی فراهم نمی کند. بر خلاف عایق های دیگر، عایق پشم سنگ به پوست آسیبی نمی رساند و مانع از سوزش آن نمی شود.

در صورت اشتنشاق پشم سنگ، سیستم تنفسی بدن آنرا به سهولت دفع می کند و بنابراین خطری برای سلامتی انسان ندارد. عایق پشم سنگ بعد از نصب، الیافش در هوا پخش نمی شود و با مصالحی که در ساختمان بکار میرود سازگار است و هنگامی که در تماس با آن ها قرار می گیرد مشکلی به وجود نمی آورد. بعنوان مثال باعث آسیب رساندن به روکش کابل های برق و لوله های ساختمانی نمی شود.

در ساخت عایق پشم سنگ از CFCها که باعث آسیب به لایه ازن می شود، استفاده نشده است.

مطالعاتی که بر روی پشم سنگ انجام شده نشان داده است که هیچ ارتباطی بین تماس داشتن با پشم سنگ و بیماری های تنفسی و سرطان در انسان وجود نداشته است. تحقیقات عملی زیادی که صورت گرفته است ثابت کرده که در زمان تولید (به شرط رعایت ضوابط توصیه شده در هنگام تولید)، نصب و بکار گیری پشم سنگ، این عایق کاملا بی ضرر است.

مانند هر محصول دیگریکه میتواند تولید گرد و خاکهایی در هوا کند، نگرانی هایی در مورد اثرهای سلامتی و امنیتی پشم سنگ هست. مطالعات علمی تایید میکنند که در صورتیکه روشهای توصیه شده درزمینه تولید رعایت شود این مواد از جهت تولید، نصب واستفاده کامل ابی ضرر هستند.

عایق حرارتی پشم سنگ به دلیل کاهش مصرف انرژی در ساختمان ها و کارخانه ها، باعث کاهش نیاز به مصرف سوخت می شوند. کاهش مصرف سوخت باعث کاهش انتشار گاز دی اکسید کربن می شود که این کاهش گرمایش زمین کمک می کند و از طرف دیگر میزان دود و باران های اسید نیز کاهش می یابد.

منبع: http://paramisrockwool.com/fa/blog/12-سازگاری-پشم-سنگ-با-محیط-زیست
 

iwheel

Registered User
تاریخ عضویت
15 سپتامبر 2015
نوشته‌ها
243
لایک‌ها
19
سن
30
پشم سنگ و کاربرد آن در درب ضد سرقت

پشم سنگ در زبان انگلیسی معادل کلمه rock wool است. پشم سنگ یک عایق حرارتی، صوتی و ضد آتش است.
پشم سنگ یک عایق عالی در برابر حرارت و صوت است و این خاصیت باعث استفاده زیاد از این محصول به عنوان عایق در مناطق مسکونی و تجاری است. یکی از کاربرد های بسیار زیاد این محصول، استفاده از آن به عنوان عایق در درب ضد سرقت و درب ضد حریق است. لایه داخلی در درب ضد سرقت از یک فولاد یکپارچه تشکیل شده است و که فواصل آن با پشم سنگ پر شده است. علاوه بر این نقطه ذوب پشم سنگ فوق العاده بالا است بنابراین از این محصول برای توقف آتش و به عنوان محصولی ضد حریق نیز استفاده می شود. این یکی دیگر از دلایل استفاده از این ماده در درب ضد سرقت است. به علاوه پشم سنگ محیط مناسبی برای تجمع آفت ها و قارچ ها نیست.
البته علاوه بر استفاده به عنوان عایق، استفاده های دیگری نیز از این ماده می شود. پشم سنگ نیز مانند پشم شیشه نباید در محیط هایی که دارای رطوبت بالا هستند مورد استفاده قرار بگیرد.
rockwool-product.jpg
منبع: درب ضد سرقت
 

paramisrockwool

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
11 آپریل 2015
نوشته‌ها
49
لایک‌ها
0
سن
23
توصیه های ایمنی نصب عایق حرارتی پشم سنگ
رعایت توصیه های ایمنی زیر در هنگام نصب عایق صوتی حرارتی پشم سنگ باعث کم شدن تحریکات پوستی موقت پشم سنگ می شود.
ممکن است در هنگام نصب عایق پشم سنگ، حساسیت های کوتاه مدت پوست، چشم، بینی و گلو ایجاد شود، این تاثیرات فیزیکی هستند و واکنش آلژیک به حساب نمی آیند. در اکثر افراد خارش ها به سرعت برطرف می شود. رعایت نکات زیر به کاهش گرد و غبار حاصل از برش پشم سنگ کمک می کند.


روش های کاهش گرد حاصل از برش پشم سنگ


1. در صورت امکان تمام پنجره ها و درب ها را باز کنید

2- جمع آوری کردن مرتب تکه های اضافی حاصل از برش پشم سنگ

3- از دستکش و لباس پوشیده استفاده کیند و در مکان هایی که هیج تهویه هوایی وجود ندارد ماسک بزنید

4. محیط را با استفاده از جاروی برقی تمیز کنید

5. در هنگام نصب عایق پشم سنگ در بالای سر از عینک ایمنی استفاده کنید

6. بعد از عایق کاری دست ها را با آب سرد بشویید.

منبع: http://paramisrockwool.com/fa/blog/119-توصیه-هایی-ایمنی-در-هنگام-نصب-عایق-پشم-سنگ-rockwool
 

iwheel

Registered User
تاریخ عضویت
15 سپتامبر 2015
نوشته‌ها
243
لایک‌ها
19
سن
30
درب ضد سرقت از چه لایه هایی تشکیل شده است

درب ضد سرقت برخلاف درب های معمولی که فقط از یک لایه تشکیل شده اند، دارای چند لایه مجزا هستند. لایه داخلی درب ضد سرقت در اکثر درب ها از جنس فولاد است که اطراف آن به وسیله پشم سنگ که عایق صوت و حرارت است پوشیده شده است.

جنس فولاد لایه داخلی درب ضد سرقت از شکسته شدن آن جلوگیری می کند، البته این فولاد خیلی سنگین نیست. زیرا سنگین بودن بیش از حد درب ضد سرقت مخصوصا زمانی که لولا ها ضعیف باشند باعث افتادگی لنگه درب می شود.

layeha.jpg

لایه خارجی درب ضد سرقت نیز ممکن است از جنس های مختلفی ساخته شده باشد در واقع جنس روکش در درب ضد سرقت متفاوت است.افراد با توجه به سلیقه و نیاز خود و همچنین قیمت، جنس روکش درب ضد سرقت خود را می توانند انتخاب کنند. به طور کلی جنس روکش ها از mdf, hdf, pvc,، چوب طبیعی، فلز و یا شیشه است. که در این میان چوب طبیعی از همه گران تر و چوب های مهندسی شده ارزانتر هستند.

درب ضد سرقت با روکش چوب طبیعی به رطوبت حساس هستند به همین دلیل برای مناطق و محل های مرطوب مانند سونا مناسب نیستند. علاوه بر لایه های متفاوت، درب ضد سرقت از اجزا مختلفی نیز ساخته شده است که با درب های معمولی متفاوت است. این اجزا عبارتند از: قفل ( که مهم ترین بخش در درب ضد سرقت محسوب می شود)، چشمی، لولاهای پنهان، زبانه های متعدد، زنجیر و غیره.

منبع: درب ضد سرقت
 

paramisrockwool

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
11 آپریل 2015
نوشته‌ها
49
لایک‌ها
0
سن
23
از پشم سنگ به دلیل ویژگی هایی که دارد در صنعت بسیار استفاده می شود.

عایق پشم سنگ ایستایی بالایی در برابر دما دارد، الیاف پشم سنگ در برابر شعله مستقیم آتش (1000 درجه سانتیگراد) تا 4 ساعت مقاومت می کنند و توانایی کار مداوم در محدوده 30- تا 800 درجه سانتیگراد را دارند. البته محدوده دمای کارکرد عایق های پشم سنگ که دارای پوشش می باشند بستگی به دمای کارکرد پوشش آن ها دارد.

عامل پیوندی که در اکثر محصولات پشم سنگ بکار می رود در دمای بالاتر از 200 درجه سانتیگراد تجزیه می شود اما تجزیه شدن آن هیچ تاثیری بر روی ویژگی های ترمودینامیکی عایق پشم سنگ ندارد.
عایق پشم سنگ باعث خوردگی یا خرابی تاسیسات صنعتی نمی شود، تجزیه نشدنی است و سازگاری کاملی با محیط زیست دارد.
به دلیل ویژگیهایی که در بالا ذکر شده از عایق پشم سنگ در نیروگاه ها، پالایشگاه های نفت و گاز، مجتمع های پتروشیمی، صنایع سیمان، صنایع تولید فولاد و ... استفاده می شود. عایق حرارتی-صوتی پشم سنگ یک عایق منحصر به فرد در صنعت می باشد.

منبع: http://paramisrockwool.com/fa/blog/45-کاربرد-عایق-صوتی-حرارتی-پشم-سنگ-در-صنعت
 

paramisrockwool

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
11 آپریل 2015
نوشته‌ها
49
لایک‌ها
0
سن
23
انواع عایق حرارتی صوتی پشم سنگ تخته ای
پشم سنگ تخته ای-عایق تخته ای از پشم سنگ رزین دار توسط پرس های سنگین گرم فشرده شده تولید می گردد. مقاومت موثر عایق تخته ای پشم سنگ فشرده در برابر حرارت تا 350 درجه سانتیگراد است.
از عایق حرارتی پشم سنگ تخته ای در ساختمانها به عنوان عایق بین جداره ها به منظور کاهش اتلاف انرژی و در استودیوهای صدابرداری، تونلهای مترو، دیوار سالنهای کنفرانس، فرودگاهها، مساجد، کتابخانه ها، کشتی ها و هتل ها و سالن های ورزشی برای جذب صدا و جلوگیری از انتقال ارتعاشات، مورد استفاده قرار می گیرد.

عایق پشم سنگ تخته ای در سه نوع مختلف زیر تولید می شود.

- کاربردهای عایق پشم سنگ تخته ای (پانل) با یک طرف کاغذ آلومینیوم مسطح: از عایق حرارتی-صوتی پشم سنگ تخته ای با یک طرف کاغذ آلومینیومی در فضاهای بیرونی ساختمان (سطح های خارجی دیوارها و سقف ها و همچنین در زیر یا روی سقف های شیروانی) استفاده می شود. در فضاهای باز که در معرض نور خورشید و رطوبت قرار دارد از عایق پشم سنگ تخته ای با روکش آلومینیومی استفاده می شود.

- عایق پشم سنگ تخته ای (عایق تخته ای - پانل) پرداخت شده با یک طرف کاغذ کرافت: روکش دار کردن عایق پشم سنگ تخته ای از نفوذ رطوبت، گرد و غبار و ... جلوگیری می کند.

- پشم سنگ تخته ای (عایق تخته ای - پانل) با دو طرف کاغذ کرافت

عایق های بکار رفته در صنایع در مقابل عوامل مخربی که در صنعت وجود دارند مانند بخار آب، بخارات گازها، عوامل جوی و ضربات مکانیکی وارده بر آن ها باید محافظت شوند. تولید کننده گان عایق های پشم سنگ به منظور مقابل با این عوامل از پوشش بر روی این عایق استفاده می کنند که باعث افزایش طول عمر عایق پشم سنگ و بالا رفتن راندمان عایق می شود. استفاده از عایق های پشم سنگ پوشش دار در چنین مکان های غیر قابل اجتناب است.

منبع:http://paramisrockwool.com/fa/products/پشم-سنگ-تخته-ای-فنوپانل-compressed-board-insulation
 

paramisrockwool

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
11 آپریل 2015
نوشته‌ها
49
لایک‌ها
0
سن
23
پشم سنگ، عایقی مناسب سلامتی
گفته می شود که پشم سنگ سلامت انسان را به خطر می اندازد و کسانی که در معرض پشم سنگ قرار دارند به سرطان مبتلا می شوند. اما تحقیقات مداوم پزشکی این ادعا را تایید نکرد. در سال 1994 موسسه پزشکی بیمارستان پرنس آلفرد سلامتی دستگاه گوارش افرادی را که در کارخانه تولیدی پشم سنگ کار می کرد مورد بررسی قرار داد. در این تحقیقات هیچ مدرکی مبنی بر آسم شغلی یا سرطان ریه بدست نیامد.
آژانس بین المللی تحقیقات سرطان (international agency of research on cancer) مواد مختلفی که ممکن است در بروز سرطان در انسان نقش داشته باشد را بررسی می کند، پشم سنگ را در ردیفی هم پایه با چای و کافئین قرار داده است.
از طرفی عایق پشم سنگ فاقد آزبست که ماده ای سرطان زا می باشد و از زمانی که آزبست در اکثر کشورهای دنیا ممنوع شده است عایق های پشم های معدنی (پشم سنگ و پشم سرباره) پر مصرف ترین عایق های دنیا شده اند.

بهداشت و ایمنی عایق پشم سنگ

در هنگام آتش گرفتن عایق پشم سنگ دود و گازهای مسموم کننده از آن متصاعد نمی شود و جان افراد را به خطر نمی اندازد.
مهمترین خطری که عایق پشم سنگ ایجاد می کند خارش و حساسیت کوتاه مدت پوست، چشم، بینی و گلو در هنگام نصب است. این تاثیرات فیزیکی هستند و واکنش آلرژیک به حساب نمی آیند و برای اکثر مردم این خارش ها به سرعت بر طرف می شوند. پس از نصب عایق پشم سنگ، دیگر هیچ مشکلی رخ نمی دهد.
برای جلوگیری از این خارش ها روش های زیر کار آمده هستند:
- در عایقکاری های باز از عایق های پشم سنگ دارای پوشش استفاده شود تا رها شدن غبارهای آن به محیط به حداقل برسد.
- در هنگام نصب عایق پشم سنگ از لباس های شل و آستین بلند و دستکش استفاده کنید.
- در هنگام نصب عایق پشم سنگ در بالای سر خود از پوشش سر و کلاه استفاده کنید.
- در هنگام کار در محیط بسته یا فضاهای با تهویه اندک از ماسک های تنفسی استفاده کنید.
- لباس های خود را پس از نصب با آب گرم و صابون بشویید. لباس محافظ را جداگانه شستشو دهید.

منبع:http://paramisrockwool.com/fa/blog/35-عایق-پشم-سنگ-سلامتی-و-ایمنی-آن
 

paramisrockwool

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
11 آپریل 2015
نوشته‌ها
49
لایک‌ها
0
سن
23
استفاده از پشم سنگ در عایق کاری در و پنجره
به منظور جلوگیری از گسترش آتش بین واحدهای مختلف ساختمان از درب های ضد حریق استفاده می شود. ضد حریق بودن درب ها در بالا بردن ایمنی ساختمان ها الزامی می باشد. علاوه بر ساختمان ها در کشتی و نیروگاه ها نیز از درب های ضد حریق استفاده می شود که از گسترش آتش به طبقات مختلف و پارتیشن ها جلوگیری می کند.
داخل درب های ضد حریق معمولا از عایق پشم سنگ به دلیل مقاومت بالای آن در برابر حرارت و ضد حریق بودن آن، استفاده می شود. عایق پشم سنگ علاوه بر اینکه باعث ایجاد خاصیت ضد حریق در درب می شود، چون عایق حرارتی و صوتی خوبی نیز می باشند و از اتلاف انرژی و انتشار صوت جلوگیری می کنند.
درب های ضد حریق در ساختمان ها زمان مورد نیاز را برای فرار از آتش فراهم می کند و می توانند تا مدت ها از نفوذ آتش به پله ها و طبقات دیگر جلوگیری کنند.


استفاده از پشم سنگ در پنجره های دو جداره
امروزه به دلیل افزایش روز افزون قیمت سوخت، عایق کاری و صرفه جویی در مصرف انرژی از اهمیت ویژه ای برخوردار. عایق کاری حرارتی دیوارها در ساختمان به کاهش مصرف انرژی کمک بسزایی می کند. اما بیشترین اتلاف انرژی در ساختمان ها از طریق پنجره ها می باشد.
به منظور کاهش اتلاف انرژی در ساختمان ها از پنجره های دو جداره استفاده می شود. تولید کننده گان پنجره های دو جداره می توانند به منظور افزایش عملکرد پنجره های خود و بالا بردن راندمان آن ها در ساخت پنجره های دو جداره از عایق حرارتی پشم سنگ استفاده کنند. استفاده از پشم سنگ نه تنها باعث بهبود عملکرد پنجره های دو جداره می شود بلکه عایق پشم سنگ به دلیل داشتن خاصیت جذب صوت به عنوان یک عایق صوتی نیز عمل می کند.

منبع: http://paramisrockwool.com/fa/blog/27-کاربرد-پشم-سنگ-در-درب-و-پنجره
 

paramisrockwool

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
11 آپریل 2015
نوشته‌ها
49
لایک‌ها
0
سن
23
نصب عایق تخته ای پشم سنگ
یکی از عایق های که برای عایق کاری صوتی و حرارتی ساختمان ها استفاده می شود، عایق پشم سنگ تخته ای است. این عایق را می توان در هنگام ساخت ساختمان و یا بعد از آن اجرا کرد. در لینک زیر روش چسباندن عایق پشم سنگ تخته ای نشان داده شده است.
امیدوارم مفید باشد.

http://paramisrockwool.com/fa/video...رارتی-پشم-سنگ-تخته-ای-چسباندن-پشم-سنگ-تخته-ای
 

paramisrockwool

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
11 آپریل 2015
نوشته‌ها
49
لایک‌ها
0
سن
23
دمای کارکرد پشم سنگ
یکی از پارامترهای مهم که در انتخاب عایق باید به آن توجه کرد، دمای کارکرد آن است. دمای کارکرد عایق باید متناسب با محدوده دمایی سطحی باشد که عایق بر روی آن قرار می گیرد. دمای کارکرد معمول عایق های حرارتی بین 75- تا 820 درجه سانتیگراد است. عایق های حرارتی که دمای کارکرد آن ها 75- درجه است به عایق های سرد یا برودتی شناخته می شوند و عایق هایی که دمای کارکرد آن ها بیشتر از 820 درجه سانتیگراد است به عنوان عایق های نسوز معرف هستند.
ویژگی های ترمودینامیکی عایق پشم سنگ در محدوده دمایی 150- تا 850 درجه سانتیگراد دچار تغییرات کیفی نمی شود و دمای ذوب الیاف پشم سنگ بیشتر از 1000 درجه سانتیگراد می باشد. این ویژگی عایق پشم سنگ باعث شده که در محدوده دمایی وسیعی بتوان از این عایق حرارتی به منظور عایق کاری تجهیزات صنعتی استفاده کرد.
یکی از عوامل محدود کننده دمای کارکرد عایق پشم سنگ لحافی رزین دار، وجود رزین فنولیک در این نوع عایق پشم سنگ است که در دمای 220 درجه سانتیگراد تجزیه می شود و بصورت گاز غیر سمی از الیاف پشم سنگ جدا می شود. در این نوع عایق پشم سنگ از رزین فنولیک به عنوان عامل پیوندی و برای افزایش استحکام مکانیکی استفاده شده است.
در بعضی از محصولات پشم سنگ از روکش کرافت بر روی آن ها به منظور حفاظت عایق در برابر عوامل جوی مانند گرد و غبار و رطوبت، استفاده شده است. دمای کرافت در این نوع عایق های پشم سنگ محدود کننده دمای کارکرد آن ها است.
با توجه به دمای عایق کاری باید پشم سنگی استفاده کرد که دمای کارکرد آن متناسب با دمای محل عایق کاری باشد.

منبع: http://paramisrockwool.com/fa/blog/61-دمای-کارکرد-عایق-پشم-سنگ
 

paramisrockwool

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
11 آپریل 2015
نوشته‌ها
49
لایک‌ها
0
سن
23
دمای کارکرد پشم سنگ
یکی از پارامترهای مهم که در انتخاب عایق باید به آن توجه کرد، دمای کارکرد آن است. دمای کارکرد عایق باید متناسب با محدوده دمایی سطحی باشد که عایق بر روی آن قرار می گیرد. دمای کارکرد معمول عایق های حرارتی بین 75- تا 820 درجه سانتیگراد است. عایق های حرارتی که دمای کارکرد آن ها 75- درجه است به عایق های سرد یا برودتی شناخته می شوند و عایق هایی که دمای کارکرد آن ها بیشتر از 820 درجه سانتیگراد است به عنوان عایق های نسوز معرف هستند.
ویژگی های ترمودینامیکی عایق پشم سنگ در محدوده دمایی 150- تا 850 درجه سانتیگراد دچار تغییرات کیفی نمی شود و دمای ذوب الیاف پشم سنگ بیشتر از 1000 درجه سانتیگراد می باشد. این ویژگی عایق پشم سنگ باعث شده که در محدوده دمایی وسیعی بتوان از این عایق حرارتی به منظور عایق کاری تجهیزات صنعتی استفاده کرد.
یکی از عوامل محدود کننده دمای کارکرد عایق پشم سنگ لحافی رزین دار، وجود رزین فنولیک در این نوع عایق پشم سنگ است که در دمای 220 درجه سانتیگراد تجزیه می شود و بصورت گاز غیر سمی از الیاف پشم سنگ جدا می شود. در این نوع عایق پشم سنگ از رزین فنولیک به عنوان عامل پیوندی و برای افزایش استحکام مکانیکی استفاده شده است.
در بعضی از محصولات پشم سنگ از روکش کرافت بر روی آن ها به منظور حفاظت عایق در برابر عوامل جوی مانند گرد و غبار و رطوبت، استفاده شده است. دمای کرافت در این نوع عایق های پشم سنگ محدود کننده دمای کارکرد آن ها است.
با توجه به دمای عایق کاری باید پشم سنگی استفاده کرد که دمای کارکرد آن متناسب با دمای محل عایق کاری باشد.

منبع: http://paramisrockwool.com/fa/blog/61-دمای-کارکرد-عایق-پشم-سنگ
 
بالا