برگزیده های پرشین تولز

مروری بر تاریخ باشگاه پرسپولیس

Kiavash-j

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
7 دسامبر 2014
نوشته‌ها
38
لایک‌ها
4
سن
39
باشگاه فوتبال پرسپولیس تهرانباشگاه فوتبالیایرانیاست که در سال ۱۳۴۲ در شهرتهران، پایتختایرانبنیادگذاری شدهو از باشگاه‌های زیر مجموعهباشگاه فرهنگی ورزشی پرسپولیس تهراناست.

پرسپولیس درجام خلیج فارسبازی می‌کند و پس از سال ۱۳۴۷، در تمامی ادوار برگزارشده در بالاترین سطحلیگ فوتبال ایرانحضور داشته‌است.این باشگاه پرافتخارترینو پرهوادارترینباشگاه فوتبالدر ایراناست وشهرآورداین تیم بااستقلال، مهمترین بازی باشگاهی در ایران است. همچنین طبق گزارشکنفدراسیون فوتبال آسیا، پرسپولیس به عنوان پرهوادارترین تیم فوتبال آسیا شناخته شده است و پس از آندالیان چینوالهلال عربستاندر رتبه‌های بعدی قرار دارند.شبکه ورزشی «ای‌اس‌پی‌ان» در سال ۲۰۱۲، نیز در گزارشی از باشگاه‌های پرهوادار آسیا، این باشگاه را بالاتر از دیگر باشگاه‌های آسیایی، پرهوادارترین باشگاه فوتبال آسیا معرفی کرد.

rys5_img20311265.jpg

پرسپولیس از آغاز تاریخ خود، ۹ بار در بالاترین دستهلیگ فوتبال ایرانبه قهرمانی رسیده (یکجام منطقه‌ای، ۲جام تخت جمشید، ۴جام آزادگانو ۲جام خلیج فارس) و از این جهت رکورددار است. ۵ بار قهرمانی درجام حذفی ایرانو یک قهرمانی درجام برندگان جام آسیااز دیگر قهرمانی‌های مهم پرسپولیس‌اند.علی دایی،مهدی مهدوی کیاوعلی کریمیسه تن از بازیکنان پرسپولیسی هستند که تاکنونبازیکن فوتبال سال آسیاشده‌اندفدراسیون بین‌المللی تاریخ و آمار فوتبالاین باشگاه را در رده چهارم برترین باشگاه‌های فوتبال آسیا درقرن بیستماعلام کرده‌است.

باشگاه ورزشی پرسپولیس متعلق به «شرکت سی. آر. سی» در دی ماه سال ۱۳۴۲به دست علی عبدُه در اوین و جاده قدیم شمیرانات بنیانگذاری شد. باشگاه اصلاً در بولینگ و چند ورزش دیگر فعال بود (بولینگ عبده) و یک تیم فوتبال در دسته دوم تهران داشت.در آن سو، و در تاریخ ۱۸تیر ۱۳۴۶؛ باشگاه شاهین که در دهه ۱۳۴۰بازیکنان زیادی در تیم ملی ایران داشت و در میان مردم محبوب بود، به دستور سازمان ورزش و تفریحات ایران رسماً منحل شد.با رایزنی‌های عبده با پرویز دهداری (مربی شاهین) و مسعود برومند (سرپرست شاهین)، بیشتر بازیکنان باشگاه شاهین به پرسپولیس پیوستند و باعث شهرت و محبوبیت آن شدند.دهداری مربی و برومند سرپرست پرسپولیس شدند و باشگاه توانست در مسابقات رده‌بندی دسته‌های کشور در گروه خود اول شود و به بالاترین دسته لیگ فوتبال ایران راه یابد.آنها در مسابقات قهرمانی آسیا (مسابقاتی که میان تیم‌های ایرانی برای شرکت در جام باشگاه‌های آسیا برگزار شد) نیز قهرمان شدند و به عنوان نخستین نماینده ایران به جام باشگاه‌های آسیا رفتند.

1jl2_index.jpg

در سال ۱۳۴۸، محمود خیامی، مدیر کارخانه ایران ناسیونال که از هواداران شاهین بود تصمیم گرفت برای تبلیغ خودروی تازه‌تولید پیکان از بازیکنان پرسپولیس استفاده کندو پس از امضای پروتکل همکاری با عبدهبازیکنان پرسپولیس به شکل دسته‌جمعی به باشگاه پیکان کوچیدندو با این تیم موفق به کسب مقام قهرمانی در جام جام باشگاه‌های تهران ۱۳۴۸شدند، در حالی که پرسپولیس در جایگاه یازدهم قرار گرفت.یک سال بعد بازیکنان به پرسپولیس بازگشتند و تحت ***** حسین فکری،پس از تاج در جای دوم جام باشگاه‌های تهران ۱۳۴۹قرار گرفتند.در همین سال دست پرسپولیس از جام منطقه‌ای هم کوتاه ماند.

ویدئو های مرتبط:

نتیجه بازی پرسپولیس

پرسپولیس تهران

تیم پرسپولیس

نقل و انتقالات پرسپولیس

نتیجه استقلال پرسپولیس

کانون هواداران پرسپولیس

تیم فوتبال پرسپولیس

اسامی بازیکنان پرسپولیس

اخبار باشگاه پرسپولیس

مرجع خبری پرسپولیس

خبر پرسپولیس

هواداران پرسپولیس

پرسپولیس استقلال

بازیکنان پرسپولیس

استقلال پرسپولیس

آرم پرسپولیس

آهنگ پرسپولیس

نتیجه بازی پرسپولیس
 
Last edited:

mehrabooni

Registered User
تاریخ عضویت
27 آگوست 2010
نوشته‌ها
2,765
لایک‌ها
2,270
محل سکونت
051
بالا