برگزیده های پرشین تولز

مرگ غم انگیز دریاچه ارومیه! + تصاویر

CYB3R

Registered User
تاریخ عضویت
16 جولای 2010
نوشته‌ها
2,107
لایک‌ها
469
محل سکونت
پشت مانیتور ! :دی
نمک مجلس بر زخم دریاچه ارومیه : عملیات نجات منتفی شد!


عصرایران - در حالی که سال هاست ناقوس مرگ "نگین فیروزه ای ایران" نواخته شده ، سرانجام نمایندگان مجلس شورای اسلامی نیز صدای آن را شنیدند و طرح دوفوریتی انتقال آب به دریاچه ارومیه برای نجات آن را در جلسه علنی روز سه شنبه خود بررسی کردند و البته ای کاش اصلاً به این موضوع وارد نمی شدند و نمک به زخم دریاچه ارومیه نمی پاشیدند تا این دریاچه ملی به درد خود بمیرد !
واقعاً چه کسی فکر می کرد که نمایندگان مجلس طرح دوفوریتی نجات دریاچه را رد کنند و با بی تفاوتی شاهد مرگ آن باشند؟!

جلسه بررسی طرح انتقال آب به دریاچه ارومیه ، نشان دهنده واقعیت های فاجعه باری در مجلس هشتم بود.
غلبه نگاه های منطقه ای بر رویکردهای ملی در این جلسه به طرز مشمئز کننده ای خود را نشان داد ؛ آنجا که یکی از نمایندگان در مخالفت با این طرح ،خطاب به نماینده های ارومیه گفت: اگر مردم منطقه شما مدتی است مشکل زیست محیطی دارند ، جنوبی ها مدت هاست که چنین مشکلاتی دارند!

... و کسی نگفت که چرا نگاه "منطقه من و منطقه تو" را در مجلس حاکم می کنید؟ مگر شما نمایندگان کل ملت ایران نیستید؟ اگر جنوبی ها مشکلات زیست محیطی دارند - که دارند - موظفید مشکل آنها را هم حل کنید نه این که چون از عهده حل مشکل جنوب بر نمی آیید ، بقیه کشور را نیز بی خیال شوید.

اگر امروز نماینده شرق کشور ، برای حل مشکل غرب کشور مساعدت نکند و بگوید به من چه؟ ، فردا هم نماینده فلان استان غربی ، در برابر مشکل شرق نشینان بی خیال می شود! آیا با چنین گسستی می توان نگاه کلان به مشکلات کشور داشت؟
انگار بعضی نماینده ها در سال پایانی مجلس ، هنوز فرق مجلس شورای اسلامی را با شورای شهر و شورای مجله نفهمیده اند!

امروزه در جهان ، مسائل زیست محیطی جتی با نگرش کشوری هم بررسی نمی شوند و یک نگاه کلان جهانی به آن وجود دارد که حتی دولت ها را از برخی تصرفات زیانبار در محیط زیست درونی خودشان نیز بازمی دارد یا به آنها در حل مشکلات کلان زیست محیطی شان کمک می کند زیرا علم ثابت کرده است که اگر مثلاً در جنگل های آمازون ، اتفاقی بیفتد ، آثار آن در اقلیم های دوردست جهان نیز قابل اندازه گیری خواهد بود.

اما در مجلس ما ، طوری با این مساله برخورد کردند که انگار چون اسم دریاچه ارومیه است ، خشک شدن دریاچه هم مشکل خاص مردم شهر ارومیه است و نه یک بحران واقعی در ابعاد ملی که کمترین اثر آن ، ریزگردهای نمکی خواهد بود که چندین استان را در خواهد نوردید!

نکته تأسف بار دیگر ، اظهارات یکی از نمایندگان بود که در مخالفت با این طرح ، پیشنهاد کرد که به جای تخصیص بودجه ، به کشاورزان زیاندیده از خشک شدن دریاچه ارومیه پول بدهید بروند کار دیگری کنند!

این سخن ، نشان از اندیشه معیوبی دارد که می پندارد همه چیز با توزیع پول نقد حل می شود! واقعاً تاسف آور است که یک قانونگذار کشور فکر کند اگر مقداری پول به کشاورزان بدهند ، آنها به راحتی می روند و یک کار دیگر می کنند؟ اما واقعاً چه کاری؟ مگر کار هست؟ انگار آقایان مشکل بیکاران کنونی را حل کرده اند که برای نابودی کشاورزی شمال غرب کشور نسخه می پیچند و بر روی صندلی های نرم مجلس لم م یدهند و زیر باد خنک کولرهای ، افاضه می کنند که کشاورزان بروند کار دیگری کنند!
آیا واقعاً نمی فهمند که اگر کشاورزی این منطقه - که از قطب های مهم کشاورزی ایران است - از بین برود ، بسیاری از صنایع وابسته نیز از بین می روند و علاوه بر بخش کشاورزی ، صنعت و متعاقب آن تجارت و حمل و نقل و صادرات و ... نیز منهدم می شود و میلیون ها بیکار خواهیم داشت؟

نمایندگان مجلس ، به دو فوریت این طرح رأی ندادند تا طرح نجات دریاچه ارومیه ، به انتهای نوبت بررسی طرح ها و لوایح برود و ای بسا موقعی نوبتش برسد که دیگر نشانی از بزرگترین دریاچه داخلی نمانده است.
این ماجرا یادآور آن حکایت تاریخی و معروفی است که می گویند در یک روز سرد زمستانی ، همسایه ای برف های پشت بام خانه خود را در حیاط خانه مجاور ریخت و کار به شکایت کشید و دادگاه ، یکی از روزهای تابستان سال بعد را برای بررسی شکایت تعیین کرد ، زمانی که اصلاً برفی در کار نبود!

دریاچه ارومیه در میان غفلت تاریخی و شگفت انگیز نمایندگان مجلس هشتم ، رو به خشک شدن است و تک تک نمایندگانی که با طرح اخیر مخالفت کردند ، مسوول آسیب هایی هستند که از این به بعد بر محیط زیست کشور و شهروندان ایرانی وارد می شود.

تصمیم دیروز مجلسی ها ، حتماً به کلکسیون افتخارات مشعشع مجلس هشتم افزوده خواهد شد تا آیندگان قضاوت درست تری نسبت به آنچه در این دوره رخ داد ، داشته باشند!





180937_265.jpg
180938_347.jpg
180939_151.jpg




180941_772.jpg
180942_694.jpg
180943_315.jpg

180944_621.jpg

180945_696.jpg


دریاچه ارومیه قبل از خشک شدن
یادش بخیر!

181026_458.jpg
واقعا حرفی پیدا نمی کنم بزنم :eek::eek::eek::eek:

اینم بگم طوفان های نمک باعث میشه کل منطقه به بیابان تبدیل بشه چون نمک باعث رشد نکردن گیاهان و همه چیز میشه .
در اصل کل مناطق اطراف این دریاچه و شاید قسمت اندکی از ترکیه نیز به بیابان تبدیل میشه .
 
Last edited:

IBraHiM.f

Registered User
تاریخ عضویت
20 جولای 2007
نوشته‌ها
2,582
لایک‌ها
699
محل سکونت
Near You
جمعه رفتیم آّبش قرمز شده و هر چه قدر میرفتیم آّب از 1.5 متر بالاتر نمیرفت.
مهمترین علتی که باعث خشک شدنش شده اینه که:

تمام آبهای شهر میاندوآب رو میدن به تبریز و ...

عوامل دیگه ای هم هستن ولی خب دلیل بالا هم مهم هست

کل آب منطقه رو جمع کنی بریزی تو دریاچه 10درصد تغییر نمیکنه.کافیه بری تو گوگل ایرس ببینی حجمش نسبت به آب های منطقه چقدر بیشتره..مشکل اصلی خشکسالیه که حدود 10سال منطقه رو گرفته.
 

Cyberlife

Registered User
تاریخ عضویت
28 مارس 2009
نوشته‌ها
1,513
لایک‌ها
624
محل سکونت
MACS0647-JD
خشکسالی دریاچه ارومیه کار آمریکا و اسرائیل جهان خوار و توطئه عوامل فراماسونی است.

(( نماینده ولی و امام جمعه قطب جنوب ))
 

sinnaa

Registered User
تاریخ عضویت
27 جولای 2010
نوشته‌ها
6,537
لایک‌ها
3,555
محل سکونت
بر بال خوش خیالی
60 درصد درياچه اروميه تا پاييز خشك مي‌شود


مسوول دبيرخانه دايمي شوراي منطقه‌اي درياچه اروميه گفت: خشكي درياچه اروميه تا پاييز امسال به 60 درصد مي‌رسد.

حجت جباري روز چهارشنبه در گفت و گو با ايرنا افزود: با ادامه روند تبخير آب تا پايان فصل آتي تراز درياچه اروميه به پايين ترين حد خود در يكصد سال گذشته خواهد رسيد.

وي اظهار كرد: در حال حاضر تراز اين درياچه 37 سانتي متر پايين تر از زمان مشابه در سال گذشته مي‌باشد كه اين امر نشان دهنده عمق مشكلات در درياچه اروميه است.

جياري در ادامه با اشاره به پيامدهاي ناگوار خشك شدن درياچه ادامه داد: ‌يكي از مهم‌ترين پيامدهاي آن كاهش گردشگري در حوزه درياچه اروميه است كه اين امر ضربه‌هاي جبران ناپذيري بر پيكره گردشگري استان زده است.

اين مقام مسوول از بين رفتن پلاژها و مجتمع‌هاي گردشگري را از تاثيرات مهم پس روي آب اين درياچه زيبا در شمالغرب كشور عنوان كرد.

جباري همچنين از كاهش سطح آبهاي زيرزميني به دليل عدم وجود بارندگي‌هاي مناسب و تغذيه نشدن سفره‌هاي زيرزميني در سالهاي اخير دراستان خبر داد و گفت: به همين دليل در اين مدت شاهد كاهش روزافزون فعاليت‌هاي كشاورزي در اطراف درياچه اروميه بوده ايم كه بسيار نگران كننده است.

مسوول دبيرخانه دايمي شوراي منطقه‌اي درياچه اروميه انتقال ذرات نمكين حاصل از خشك شدن درياچه اروميه را امري طبيعي در صورت بروز اين فاجعه زيست محيطي اعلام و اظهاركرد: اين امر ضمن تاثيرگذاري بر حاصلخيزي زمينهاي كشاورزي، بر روي سيستم تنفسي مردم وشهروندان نيز تاثيرت منفي خواهد داشت.

جباري از تلاش دولت براي احياي مجدد درياچه اروميه قدرداني كرد و افزود: اميدواريم با اجراي هرچه سريعتر موارد مصوب در نشست‌هاي مرتبط، از خشك شدن اين درياچه جلوگيري شود.
 

sinnaa

Registered User
تاریخ عضویت
27 جولای 2010
نوشته‌ها
6,537
لایک‌ها
3,555
محل سکونت
بر بال خوش خیالی
مهاجرت روستاییان اطراف دریاچه ارومیه به دیگر شهرها / 10 استان درگیر مشکلات دریاچه هستند

پانا: مدیر کل محیط زیست استان آذربایجان غربی درخصوص مشکلات زیست محیطی دریاچه ارومیه گفت: برخی از روستاهای شرقی دریاچه ارومیه به دلیل مشکلاتی که وجود داشت به شهرهای اطراف این دریاچه مهاجرت کردند .
حسن عباس نژاد درخصوص مشکلات دریاچه ارومیه و بحران این دریاچه بر اثر خشک شدن آن خاطرنشان کرد: در حال حاضر نگرانی ما از خشک شدن دریاچه ارومیه است و اینکه در پی آن ریزگردهای نمکی به وجود می آیند که بر اثر آن دشت ‌های حاصلخیز منطقه آسیب می بیند و در واقع وجود این ریزگردها برای مردم این منطقه مشکلات زیانباری به دنبال دارد.
وی همچنین در خصوص تشکیل ستاد ملی با حضور دستگاه های مرتبط با موضوع دریاچه ارومیه اظهار داشت: نخستین جلسه شورای منطقه‌ ای مدیریت جامع حوزه آبریز دریاچه ارومیه با حضور قائم مقام معاون عمرانی وزارت کشور، معاون وزیر جهاد کشاورزی، استانداران سه استان آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی و استاندار استان کردستان برگزار شد.
مدیر کل محیط زیست استان آذربایجان غربی ادامه داد: در این جلسه از اعضای ستاد ملی و شورای منطقه ای دعوت شد ضمن اینکه استانداران حول دریاچه ارومیه نیز در جلسه حضور داشتند و موضوع مشکلات زیست محیطی دریاچه ارومیه مورد بررسی قرار گرفت، از طرفی برای حل مشکلات این دریاچه اعتباراتی تخصیص داده شد.
وی در ادامه افزود: در این جلسه صورت جلسه ای تنظیم شد و اعضای وزارت خانه های جهاد کشاورزی و نیرو نامه ای را برای شخص رئیس جمهور تنظیم کردند که محتوای این نامه در خصوص تأمین اعتبارات پروژه های دریاچه ارومیه است.
عباس نژاد تصریح کرد: همچنین شورای ملی نجات دریاچه ارومیه در جلساتی که در قالب ستاد اجرایی این دریاچه تشکیل شده است در راستای بهبود روش آبیاری، کاربری ‌ها، جلوگیری از تخصیص آب به منابع جدید، برخورد با موارد غیرقانونی در مصرف آب، اننتقال آب و بارورسازی ابرها مورد تاکید و توجه قرار گرفته است.
وی ادامه داد: البته برخی از پروژه های دریاچه ارومیه می بایست از محل اعتبارات دستگاه های مربوط تامین شود که این امر در حال انجام است.

10 استان درگیر مشکلات دریاچه ارومیه هستند

مدیر کل محیط زیست استان آذربایجان غربی تأکید کرد: نزدیک 10 استان درگیر مشکلات دریاچه ارومیه هستند که طبیعتا مشکلات بر زندگی مردم منطقه تأثیر می گذارد به طوری که برخی از روستاها در قسمت شرقی دریاچه ارومیه به دیگر شهرهای اطراف آن مهاجرت کردند.
عباس نژاد با بیان اینکه غبار نمک بر کشاورزی مردم این منطقه اثر می گذارد، اظهار داشت: البته مردم این منطقه آنقدر از آب های زیر زمینی حداکثر بهره برداری را کرده اند که این امر یکی از مشکلات زیست محیطی دریاچه ارومیه است. از طرفی ما با موضوع استفاده از سفره های آب زیر زمینی در اطراف دریاچه ارومیه به شدت برخورد می کنیم و این موضوع در حال پیگیری است.
مدیر کل محیط زیست استان آذربایجان غربی حل مشکلات دریاچه ارومیه را به تأمین اعتبار آن دانست و افزود: این امر بستگی به تامین اعتبار دارد که نبض آن در دست وزارت کشاورزی و نیرو است و برابر قانون نظارت نیز بر عهده محیط زیست قرار دارد.
وی دریاچه ارومیه را مهم ‌ترین اکوسیستم‌ تالابی کشور عنوان کرد و افزود: اهمیت این دریاچه به حدی است که بیش از این باید به مشکلات آن توجه کرد.
 

sinnaa

Registered User
تاریخ عضویت
27 جولای 2010
نوشته‌ها
6,537
لایک‌ها
3,555
محل سکونت
بر بال خوش خیالی
رئیس محیط زیست: دولت براي جلوگيري از سونامي نمك در درياچه اروميه طرح هايي دارد

'محمد جواد محمدي زاده' معاون رييس جمهور شامگاه دوشنبه در جمع خبرنگاران از كم آبي درياچه اروميه سخن گفت و افزود: با توجه به خشكسالي و كمي بارندگي و همچنين گرماي زياد و تبخير فوق العاده آب، اكنون درياچه اروميه درحقيقت در حداقل آبي خود به سر مي برد.

به گزارش ايرنا ، رئيس سازمان حفاظت محيط زيست كه به همراه چند تن از معاونين از شيرخوارگاه شهيد تركماني بازديد مي كرد اين مطلب را بيان داشت .
وي با اشاره به اينكه در حال حاضر حداقل نياز آبي درياچه اروميه 3.1 ميليارد مترمكعب است كه بايد هرچه سريعتر اين كمبود تامين شود، گفت: دولت طرح هايي را براي جلوگيري از سونامي نمك در درياچه اروميه تصويب كرده كه با اجراي آن معضل درياچه مرتفع مي شود.

محمدي زاده اظهار داشت: يكي از طرح‌هاي دولت در اين خصوص كه هم‌اكنون در حال اجراست، جابجايي حوضه به حوضه آب درياچه اروميه است كه با اين كار طي 5 سال 700 ميليون متر مكعب آب به حوضه آبريز اين درياچه اضافه مي شود.

وي اصلاح روش هاي آبياري و جايگزيني روش هاي نوين آبياري را از ديگر طرح هاي دولت عنوان كرد و افزود: اين طرح كه اجراي آن مدت 3 سال به طول مي انجامد موجب صرفه جويي در منابع آبي شده و از محل آن يك ميليارد مترمكعب آب به ورودي درياچه اروميه اضافه خواهد شد.

رئيس سازمان حفاظت محيط زيست گفت: راه‌حل سوم، يك روش كوتاه مدت هم هست و آن روش بارور كردن ابرهاست كه از امسال اجرا شده و در آينده هم ادامه خواهد داشت.

وي با اشاره به اينكه طرح عمليات انتقال آب بين حوضه اي از استان هاي آذربايجان شرقي و كردستان تسريع مي يابد و اين طرح با انتقادهايي از سوي منابع آبي كه از مناطق كردستان و رودخانه ارس تامين خواهد شد صورت گرفته، افزود: از آب شيرين كردستان به سمت درياچه اروميه منتقدي نداشته ايم و از طرف ارس تا حدودي انتقادهايي داشته ايم كه در حال برطرف كردن اين مشكل هستيم.

محمدي زاده در پايان ، به ديدار خود از شيرخوارگاه شهيد تركماني اشاره كرد و اين ديدار را براي مسئولان اين سازمان يك موهبت خواند كه در جامعه ما كودكان بي سرپرست و بي پناه وجود دارند كه نيازمند اميد و دلگرمي مسئولان و مردم هستند.
 

Love_life

Registered User
تاریخ عضویت
10 فوریه 2010
نوشته‌ها
3,813
لایک‌ها
975
محل سکونت
دور نیست
وقتی مردم خودشون دلشون نمی سوزه دولت دلش بسوزه ؟
 

<ShAdOw>

Registered User
تاریخ عضویت
3 نوامبر 2010
نوشته‌ها
441
لایک‌ها
48
محل سکونت
ارومیه
مردم چیکار باید بکنن دیگه؟

مگه نمیدونی ؟ مردم باید با ماشینشون دبه دبه ! ( دبه = ظرف آب یزرگ پلاستیکی ! ) آب از خونشون پر کنن و ببرن و بریزن تو دریاچه !

به نظر من اگه خشک بشه خیلی خیلی عالی میشه . من که کلا سرم درد میکنه واسه شورش و اغتشاش .

اگه خشک بشه و مردم تاثیرش رو ببینن 100 % نه تنها تورک ها بلکه کورد ها هم آروم نمیشینن و شورش هایی که آرزوی منه شروع میشه .
 

CGI.net

Registered User
تاریخ عضویت
27 اکتبر 2006
نوشته‌ها
525
لایک‌ها
13
وقتی مردم خودشون دلشون نمی سوزه دولت دلش بسوزه ؟
مردم چیکار باید بکنن دیگه؟
دقیقا
من با دفتر آقایان ذاکر و جهانگیرزاده از نمایندگان ارومیه در مجلس چندین بار تماس داشتم و اعتراضم رو اعلام کردم که چرا هیچ کس کاری نمیکنه. مثل همیشه گفتن پیگیری میکنیم و ...
دیگه داود حرفی میزنیا! میخوای مثلا چیکار کنم برم جلو استانداری خودم رو آتیش بزنم! اینا که بیت به بیت (bit) خروجی از کشور رو کنترل میکنن وضع دریاچه به این بزرگی رو کور هستن نمی بینن!؟؟
 

Love_life

Registered User
تاریخ عضویت
10 فوریه 2010
نوشته‌ها
3,813
لایک‌ها
975
محل سکونت
دور نیست
دقیقا
من با دفتر آقایان ذاکر و جهانگیرزاده از نمایندگان ارومیه در مجلس چندین بار تماس داشتم و اعتراضم رو اعلام کردم که چرا هیچ کس کاری نمیکنه. مثل همیشه گفتن پیگیری میکنیم و ...
دیگه داود حرفی میزنیا! میخوای مثلا چیکار کنم برم جلو استانداری خودم رو آتیش بزنم! اینا که بیت به بیت (bit) خروجی از کشور رو کنترل میکنن وضع دریاچه به این بزرگی رو کور هستن نمی بینن!؟؟

تو فیس بوک گفتم بیایید یه کار گروهی کنید ، یه شماره حساب واحد بزارید ، هر کس هر چقدر می تونه پول واریز کنه ! فقط چیزی که شنیدم فحش بود !
یعنی ارزش دریاچه از اون فوتبال و فوتبالیست های مزخرف کمتره ؟
دولت برای کدام محیط زیست کار کرده که این دومی باشه ؟ مردم خودشون باید فکر باشند ! ولی این وسط مثل بقیه کارها فقط حرف زده می شه ، جایی می شه که من مشکل رو بندازم گردن بقیه یا بخواهم عقده گشایی کنم
 

<ShAdOw>

Registered User
تاریخ عضویت
3 نوامبر 2010
نوشته‌ها
441
لایک‌ها
48
محل سکونت
ارومیه
تو فیس بوک گفتم بیایید یه کار گروهی کنید ، یه شماره حساب واحد بزارید ، هر کس هر چقدر می تونه پول واریز کنه ! فقط چیزی که شنیدم فحش بود !
یعنی ارزش دریاچه از اون فوتبال و فوتبالیست های مزخرف کمتره ؟
دولت برای کدام محیط زیست کار کرده که این دومی باشه ؟ مردم خودشون باید فکر باشند ! ولی این وسط مثل بقیه کارها فقط حرف زده می شه ، جایی می شه که من مشکل رو بندازم گردن بقیه یا بخواهم عقده گشایی کنم

مثلا چند میخواین جمع کنین ؟ فرض کنین الان حداکثرش تونستین 1 میلیارد جمع کنین . خب چی کار میکنین ؟

نجات دریاچه با پول حل نمیشه .

2 تا راه داره :

1 : چشم پوشی از سد هایی که ساخته شده و بیکاری اون ها که هزینه نمی خواد و همکاری دولت رو میخواد .
2 : انتقال آب به دریاچه که این هم درسته هزینه لازم داره ولی به همکاری نهاد ها بیشتر نیاز داره .
 

Mr.4

همکار بازنشسته
کاربر فعال
تاریخ عضویت
12 آگوست 2008
نوشته‌ها
1,866
لایک‌ها
526
سن
94
محل سکونت
آسمانها و فراتر از آن
مثلا چند میخواین جمع کنین ؟ فرض کنین الان حداکثرش تونستین 1 میلیارد جمع کنین . خب چی کار میکنین ؟

نجات دریاچه با پول حل نمیشه .

2 تا راه داره :

1 : چشم پوشی از سد هایی که ساخته شده و بیکاری اون ها که هزینه نمی خواد و همکاری دولت رو میخواد .
2 : انتقال آب به دریاچه که این هم درسته هزینه لازم داره ولی به همکاری نهاد ها بیشتر نیاز داره .

انوقت ببخشید شما آب نمیخورید؟ سد ها رو باز کنن ؟
اخه دوست عزیز دریاچه ارومیه منابع تامین آب اصلیش آب های زیر زمینی بود که انقدر چاه زده شده انقدر چاه زده شده که من تعجب میکنم یعنی اینجا کی مسول کنترل چاه زدن بوده
 

bh_hellboy

Registered User
تاریخ عضویت
17 سپتامبر 2007
نوشته‌ها
350
لایک‌ها
8
محل سکونت
Tabriz
انوقت ببخشید شما آب نمیخورید؟ سد ها رو باز کنن ؟
اخه دوست عزیز دریاچه ارومیه منابع تامین آب اصلیش آب های زیر زمینی بود که انقدر چاه زده شده انقدر چاه زده شده که من تعجب میکنم یعنی اینجا کی مسول کنترل چاه زدن بوده
چاره کار انتقال آب از منابع بزرگ هستش که اگه درست یادم باشه زاب کوچک تنها راه حل بود.
 

Love_life

Registered User
تاریخ عضویت
10 فوریه 2010
نوشته‌ها
3,813
لایک‌ها
975
محل سکونت
دور نیست
مثلا چند میخواین جمع کنین ؟ فرض کنین الان حداکثرش تونستین 1 میلیارد جمع کنین . خب چی کار میکنین ؟

نجات دریاچه با پول حل نمیشه .

2 تا راه داره :

1 : چشم پوشی از سد هایی که ساخته شده و بیکاری اون ها که هزینه نمی خواد و همکاری دولت رو میخواد .
2 : انتقال آب به دریاچه که این هم درسته هزینه لازم داره ولی به همکاری نهاد ها بیشتر نیاز داره .

تو هم داری حرف خودت رو می زنی ! ذره ایی تفکر کن رو نوشته هام ! می گم دولت برای کدام مورد محیط ریست هزینه کرده که این دومی باشه
این همه مردم تو کشور هستند ، 1 میلیارد جمع بشه ؟
20 میلیون نفر ، نفری 1000 تومان هم کمک کنند چه مقدار می شه ؟
سد رو هم باز کردن ، یه راه حل برای تامین آب شرب مردم منطقه بدید
مورد بعید وقتی داشتند اون روگذر رو می زدن ، کلی ملت شادی می کردن ، امثال من می گفتیم باعث مرگ محیط زیست می شه ، همین رفیق هات فحش می دادن که آره ، اولین بار :blink: بودجه اومده سمت ما شما چشم نداری ببینید ! اکثر اینها هم که تو نت هستند فقط برای عقده گشایی هستند ، تو فیس بوک می گیم هر کس یه نظری بزاره ، نظرتون راجع به پول جمع کردن چیه ! طرف اومده می گه خفه شو خلیچ عر عر بی ! خوب وقتی خودت شعور نداری و دلت نمی سوزه ، می خواهی این حکومت برات دلش بسوزه ؟
پ.ن : حاالا نخواستم چرت و پرت هایی که بهم گفتند رو اینجا بزارم ! طرف می گم بیایید پول جمع کنیم ! طرف اومده می گه می خواهی بدزدی ببری خرج .... کنی ؟ وقتی طرف ، تعصب جای عقلش رو گرفته مشخص هست به جای کار عملی فقط فکر چرت و پرت گفتن هستند
 

Mr.4

همکار بازنشسته
کاربر فعال
تاریخ عضویت
12 آگوست 2008
نوشته‌ها
1,866
لایک‌ها
526
سن
94
محل سکونت
آسمانها و فراتر از آن
چاره کار انتقال آب از منابع بزرگ هستش که اگه درست یادم باشه زاب کوچک تنها راه حل بود.
پرفسور پرویز کردوانی واقعا ادم کار بلدی هستش ولی کی حرفش رو گوش میکنه :ِی
واقعا حرفی هم زده خیلی خیلی حرف معقولی هست
ولی مسله اصلی اینکه باید فرهنگ سازی بشه هرچه چقدر اب بشه اونجا ولی باز همیجوری چاه بزنن چاه بزنن باز هم اوضاع همیجوری میمونه
 

IBraHiM.f

Registered User
تاریخ عضویت
20 جولای 2007
نوشته‌ها
2,582
لایک‌ها
699
محل سکونت
Near You
وقتی مردم خودشون دلشون نمی سوزه دولت دلش بسوزه ؟
آره واقعا.موسوی نماینده اردبیل از مخالفای این طرح بوده.دیگه چه انتظاری دارید از نماینده یه شهر جنوبی.میخوان کشور آذربایجان جنوبی هم تشکیل بدن.زررررشک
 

CYB3R

Registered User
تاریخ عضویت
16 جولای 2010
نوشته‌ها
2,107
لایک‌ها
469
محل سکونت
پشت مانیتور ! :دی
انوقت ببخشید شما آب نمیخورید؟ سد ها رو باز کنن ؟
اخه دوست عزیز دریاچه ارومیه منابع تامین آب اصلیش آب های زیر زمینی بود که انقدر چاه زده شده انقدر چاه زده شده که من تعجب میکنم یعنی اینجا کی مسول کنترل چاه زدن بوده
سد میزنن 1 کی 2 تا 3 تا نه 20 تا .
هرچی اصولی داره .
یکی از دلایل خشک شدن دریاچه پل میان گذر هست که از تبریز تا ارومیه خاکریزی کردن وسط 1 کیلومتر پل زدن که کل این خاکریزها و پل ها روی چاه های تغذیه دریاچه رو بسته .
 

CGI.net

Registered User
تاریخ عضویت
27 اکتبر 2006
نوشته‌ها
525
لایک‌ها
13
آره واقعا.موسوی نماینده اردبیل از مخالفای این طرح بوده.دیگه چه انتظاری دارید از نماینده یه شهر جنوبی.میخوان کشور آذربایجان جنوبی هم تشکیل بدن.زررررشک

تو دلت از جای دیگه پره دلت برا دریاچه نمیسوزه:hmm: اون نقشه چندصد ساله رو گذاشتین جلوتون و به رویاهاتون فکر میکنید که البته خوابشو ببینید (آره)

سد رو هم باز کردن ، یه راه حل برای تامین آب شرب مردم منطقه بدید
دقیقا مشکل اصلی همین سدها هستن. ببینید منابع اصلی تامین کننده آب دریاچه رودهای بزرگی بودن که الان خیلی کم درشون آب میبینیم :( قبلنا وضع خیلی بهتر بود
 

IBraHiM.f

Registered User
تاریخ عضویت
20 جولای 2007
نوشته‌ها
2,582
لایک‌ها
699
محل سکونت
Near You
تو دلت از جای دیگه پره دلت برا دریاچه نمیسوزه:hmm: اون نقشه چندصد ساله رو گذاشتین جلوتون و به رویاهاتون فکر میکنید که البته خوابشو ببینید (آره)
الان شما کدوم طرفی؟:دی
خوب پست منو خوندی؟؟؟
من نقشه گذاشتم جلوم؟؟؟من که ضد این کار هستم.
یه بار دیگه بخون
 
بالا