مشاوره (خرید، مقایسه، فنی و ...)

شروع موضوع توسط Dark Knight ‏5 مارس 2007 در انجمن خودرو و رانندگی

  1. Dark Knight

    Dark Knight مدیر بازنشسته

    تاریخ عضویت:
    ‏24 آگوست 2003
    نوشته ها:
    8,338
    تشکر شده:
    22
    محل سکونت:
    Tehran
    با اجازه از مدير بخش گفتم این تاپيک رو بزنم شايد به درد بخوره [​IMG]
    خيلی از دوستان [ اولی'ش خود من ] دنبال اطلاعات میگردن جهت خريد خودرو و این حرفها
    حالا خود من :
    مبلغی در حدود 6 میليون دارم و در حال تحقيق هستم (!) [​IMG] فعلا يه پرايد مدل 76 استفاده میکنم ولی کلا میخوام عوض'ش کنم ! هيچ مشکل خاصی هم نداره ولی کلا بعد از این همه سال خوب [​IMG]
    تصميم'م قطعی هست هرچند همه میگن [ درست هم میگن ] که ماشينهای کارکرده ديگه به هيچ وجه مثل پرايد نيستند و خرج دارن و مشکلات و قطعات گير نمیاد و این حرفها
    از نظر کابين و این حرفها هم هيچ فرقی نداره که 2 باشه يا 4 ! [​IMG]
    اولين گزينه " گلف 92 " هست تميز'ش از 4 میليون و 600 شروع میشه تا هرچقدر که ديگه آپشن رو 'ش باشه / کلا نظر دوستان در مورد گلف چيه !؟ جدای از اینکه ممکن هست مشکلات داخلی برا 'ش پيش بياد
    گزينه دوم پتفايندر مدل 91 & 92 هست / هيچ اطلاعات جانبی پيرامون'ش ندارم و کمک میخواستم
    از طرفی اگر مبلغی [ در حدود 1 ، 2 میليون ] روی مبلغ اصلی بذارم امکان تهيه 405 و سمند هم فراهم میشه !؟ گويا 405 مدل 79 ، 80 رو همين حدود 7 ، 8 میليون میگرده !؟ کلا نرخ سمند و 405 کارکرده [ جدای از شرايط جانبی ] رو میتونين برا 'م بگين !؟ [​IMG]
    دوو سيلو مدل 79 ، 80 تو چه رنج قيمتی هست ؟! گويا همون 8 ، 9 میليون !؟ موتور جنرال موتورز و ساير امکانات رو داره ولی از قيمت دقيق کارکرده تميز'ش خبر ندارم [​IMG]
    از طرفی قيمت اسپيرو & ريسر کارکرده تميز رو چه حدودی میگرده !؟ تا امروز سوار اسپيرو نشدم ، کلا چجور ماشينی هست !؟ [​IMG]
    206 تيپ 3 رو هم در نظر دارم که تقريبا 2 میليون و 500 هزاری از بودجه من سر هست ولی اگر واقع ارزش'ش رو داشته باشه میشه رو 'ش فکر کرد [​IMG]
    راستی نظرتون در مورد فايربرد چی هست ؟! قطعات 'ش پيدا میشه !؟ مدل 78 هست گويا ولی اگر بهش برسن بد نيست ولی مشکل قطعات جانبی 'ش هست [​IMG]
    کورسا 94 هم در نظر'م هست ولی میگن [ فقط میگن ] که خرج و مخارج بالايی داره و کلا سود آنچنانی توش نيست !
    کلا من رو ياری کنين !
    [​IMG]
  2. moonomid

    moonomid کاربر فعال علم و دانش

    تاریخ عضویت:
    ‏15 اکتبر 2004
    نوشته ها:
    1,443
    تشکر شده:
    3
    به نظر من پرايدتون را هم بفروشيد و روي پولتون بذاريد و يك سمند نو بخريد
  3. Dark Knight

    Dark Knight مدیر بازنشسته

    تاریخ عضویت:
    ‏24 آگوست 2003
    نوشته ها:
    8,338
    تشکر شده:
    22
    محل سکونت:
    Tehran
    در واقع از فروش پرايد + مبلغی به اون 6 میليون میرسه [​IMG]
  4. یاشار

    یاشار Registered User

    تاریخ عضویت:
    ‏23 آگوست 2006
    نوشته ها:
    1,262
    تشکر شده:
    0
    محل سکونت:
    Atlantica
    کدومتون بلدید تو ماشینهای با گربکس دستی معمولی، دنده ماشین رو سبک یا سنگین کنید، بدون اینکه پدال کلاج رو فشار بدید؟

    من بعضی از راننده ها رو دیدم که موقع رانندگی این کار رو به راحتی انجام میدن، ولی هیچوقت ازشون نپرسیدم چه طوری این کارو می کنن... آیا شما راهش رو بلدید؟
  5. Radiohead

    Radiohead مدیر بازنشسته

    تاریخ عضویت:
    ‏10 جولای 2006
    نوشته ها:
    3,856
    تشکر شده:
    176
    من هم یک بار سوار تاکسی (پیکان مدل جدید!) شدم و دیدم راننده موقع تعویض دنده کلاچ نمیگیره...
    به هر کی گفتم، گفت همچین چیزی نمیشه... ولی به هر حال میشه، چون با چشم خودم دیدم.
  6. یاشار

    یاشار Registered User

    تاریخ عضویت:
    ‏23 آگوست 2006
    نوشته ها:
    1,262
    تشکر شده:
    0
    محل سکونت:
    Atlantica
    راستشو بخوای پدرم هم این کار رو بلده، ولی وقتی ازش پرسیدم، گفت قلق خاصی داره که اگه درست انجام نشه باعث گیرپاژ کردن گیربکس یا خورد شدن چرخ دنده هاش میشه و بهتره فعلاً این کار رو انجام ندی. بعدشم گفت بذار وقتی رانندگیت بهتر و دقیق تر شد خودم بهت یاد میدم!
  7. ARTA_ADOBE CO

    ARTA_ADOBE CO کاربر تازه وارد

    تاریخ عضویت:
    ‏22 مارس 2006
    نوشته ها:
    132
    تشکر شده:
    0
    به قول مظفر کف میکنیم...
    جون من یکی بیاد بگهههههههههههههههههه !

    میدونید چه کمکی در راحت شدن عضلات میکنه ؟ میدونید چه کمکی در خسته نشدن راننده میکنه ؟
  8. poolaky

    poolaky Registered User

    تاریخ عضویت:
    ‏6 ژوئن 2006
    نوشته ها:
    781
    تشکر شده:
    1
    محل سکونت:
    بخش كنترل نوسانات پاور
    دوست عزيز حتما از صفحه كلاج هستش

    ماشين دوست من هم اينجوري شده بود بدون اينكه كلاج رو فشار بده دنده مي داد

    ولي درباره اينكه ياشار مي گه قلق خاصي داره اونو نمي دونم
  9. pilot

    pilot مدیر ارشد مدیر ارشد

    تاریخ عضویت:
    ‏30 مارس 2005
    نوشته ها:
    6,489
    تشکر شده:
    1,170
    محل سکونت:
    Internet
  10. hadipro

    hadipro Registered User

    تاریخ عضویت:
    ‏20 آگوست 2005
    نوشته ها:
    1,584
    تشکر شده:
    2
    محل سکونت:
    tehran
    تو تاپیک آموزش رانندگی حرفه ای حامد جان توضیح داده اطهر عزیز هم گفته بود.تو صفحات اولش بگردی پیدا میشه.
  11. Radiohead

    Radiohead مدیر بازنشسته

    تاریخ عضویت:
    ‏10 جولای 2006
    نوشته ها:
    3,856
    تشکر شده:
    176
    من نمیدونم چرا اکثر مردم ماشین دنده ای رو به اتوماتیک ترجیح میدن (احتمالا به خاطر شتاب گیری بهتر) ولی بعد از کلاچ گیری می نالن!
    فکر میکنم همونی باشه که pilot جان گفت: باید روی دور موتور خاصی اینکار رو کرد..
  12. hamedsullivan

    hamedsullivan مدیر بازنشسته

    تاریخ عضویت:
    ‏16 دسامبر 2005
    نوشته ها:
    6,655
    تشکر شده:
    85
    محل سکونت:
    on the road
    میشه این کار رو انجام داد حتی معکوس هم میشه داد , من خودم خیلی از وقتا استفاده کردم و میکنم , تو هر ماشینی

    این کار با صدای موتور و دور موتور انجام میشه ( یه روز که دیسک وصفحه کلاچم ترکیده بود مسافت حدود 5 کیلومتر , تو ترافیک با دنده های 1 و2 و3 بدون کلاچ رو به سمت نمایندگی ماشینم رفتم)

    1: کار بسیار سختیه , باید گوشت با صدای دور موتور ماشینت اشنا باشه .

    2: شدیدا به گیربکس و ماهک و برنجی دنده فشار میاره , حتی میگن وقتی ماشین خاموشه از کلاچ برای عوض کردن دنده استفاده کنید.

    http://forum.persiantools.com/showpost.php?p=847122&postcount=40
  13. Mahmoud58

    Mahmoud58 کاربر تازه وارد

    تاریخ عضویت:
    ‏29 نوامبر 2005
    نوشته ها:
    854
    تشکر شده:
    5
    بابای من پای چپش زانو نداره یعنی کلاً خم و راست نمیشه و فقط برای دنده 1 به سختی پای چپش رو کلاچ میزاره و دنده رو جا میزنه و بقیه دنده ها رو بدون کلاچ جا میزنه .... و فقط با یکی کردن سرعت گیربکس و جعبه دنده این کارو میکنه ... منم چند بار این کارو کردم ولی اون حرف اییه و اصلا جعبه دنده صدا نمیده ! :blush:
  14. BiKhial

    BiKhial کاربر تازه وارد

    تاریخ عضویت:
    ‏28 آپریل 2006
    نوشته ها:
    127
    تشکر شده:
    0
    میشه خیلیم راحته من معمولا این کارو میکنم :p ولی قلق داره و گفتنی نیست که چه کار باید کرد ... ولی من توی دور پایین خیلی راحت این کارو میکنم ولی باید احتیاط کنید و برای شروع دندرو به آرامی فشار بدید اگه بخواد جا بره به راحتی میره .. من تا به حال پیش نیومده با صدایی چیزی مواجه شم ..
  15. shahroodnet

    shahroodnet فروشنده معتبر

    تاریخ عضویت:
    ‏29 مارس 2005
    نوشته ها:
    3,737
    تشکر شده:
    20
    محل سکونت:
    Under Water...
    دقیقا....;)
  16. یاشار

    یاشار Registered User

    تاریخ عضویت:
    ‏23 آگوست 2006
    نوشته ها:
    1,262
    تشکر شده:
    0
    محل سکونت:
    Atlantica
    آقا حامد، من شنیده بودم که کاری که کلاچ انجام میده در اصل سیکرونیزه کردن گیربکس با دور موتوره، و بنابراین موقعی که ما بخوایم بدون کلاج دنده رو عوض کنیم باید خودمون این کار رو انجام بدیم.

    و یه مطلب دیگه در مورد همین اصطلاح (Sycronize) شنیده بودم که می گفتند گیر بکس ماشینهای قدیمی (متعلق به سال 1958 به قبل) فاقد این ویژگی بود و بنابراین امکان تعویض مستقیم دنده ها از 2 و بالاتر به دنده 1 وجود نداشت و حتماً باید ابتدا اتومبیل متوقف می شد وبعد در دنده 1 قرار می گرفت... آیا این مطلب درسته؟
  17. arashkhan

    arashkhan کاربر فعال برق و الکترونیک

    تاریخ عضویت:
    ‏21 آپریل 2006
    نوشته ها:
    482
    تشکر شده:
    0
    محل سکونت:
    51.50 , 35.75
    من از یه راننده قدیمی شنیدم که میگفت برای عوض کردن دنده کامیونهای قدیمی باید حتما چنین شرایطی برقرار باشه.
  18. _nima

    _nima Guest

    تاریخ عضویت:
    ‏15 فوریه 2007
    نوشته ها:
    252
    تشکر شده:
    0
    محل سکونت:
    Tehran
    من برای یک به دو و دو به سه این کار رو کردم ولی برای یک خیلی سخته تا حالا نکردم. برای خلاص شدنش کافیه گاز ندی. اینطوری میشه خلاصش کنی (تو سمند که اینطوریه، ولی مال پراید رو یه بار تست کردم همه مدلی در می یاد!) ، ارزش خراب شدن بعدیش رو نداره که بری مکانیکی و منت این مکانیک ها رو بکشی... (حیفه ماشین نیست آخه؟؟؟) لابد کلاچ لازم بوده که گذاشتنش دیگه!!!
  19. hamedsullivan

    hamedsullivan مدیر بازنشسته

    تاریخ عضویت:
    ‏16 دسامبر 2005
    نوشته ها:
    6,655
    تشکر شده:
    85
    محل سکونت:
    on the road
    گیر بکس همون جعبه دنده هست.

    باید دنده رو با دور موتور تنظیم کنی و دور موتور رو با سرعت ماشین متناسب کنی.

    مثال : اینطوری نیست که مثلا بگیم دنده ی 3 روی دور موتور 3500 , سرعت ماشین هم کاملا نقش داره , یعنی , دنده ی 3 روی 3500 (فرضا) و سرعت 55 (مثلا).
  20. hamedsullivan

    hamedsullivan مدیر بازنشسته

    تاریخ عضویت:
    ‏16 دسامبر 2005
    نوشته ها:
    6,655
    تشکر شده:
    85
    محل سکونت:
    on the road
    برای اینکه قلقش بیاد دستتون , (ترجیحا استفاده نکنید) .

    برای شرایطی که به فرض کلاچ مشکل پیدا کرده و اصلا قابل استفاده نیست : ماشین رو در حالت خاموش میذارید تو 1 ,

    بعد استارت میزنید (یخورده ماشین میپره) بعد روشن میشه و شروع به حرکت میکنه , حالا , کم کم سرعت رو بالا میبرید تا 50

    دنده رو خلاص میکنید و خیلی اهسته سعی میکنید بذارید تو 2 , همینطور که سرعت پایین میاد , یه جایی دنده جا میره

    اگه نرفت یواش بذارید تو 1 و در سرعت بالاتر امتحان کنید و بعد از 2 برید رو 80 و 3 رو امتحان کنید و .....

    در موقعی که دنده خلاصه , و اقدام به جازدن دنده میکنید با گاز و دور موتور هم بازی کنید.

این صفحه را با دیگران به اشتراک بگذارید