برگزیده های پرشین تولز

مطالب علمي در زمينه طب و پزشكي ، اخبار پزشكي ، مقالات

minajooon

Registered User
تاریخ عضویت
8 نوامبر 2014
نوشته‌ها
232
لایک‌ها
66
سن
24
این دانه‌های جهان خیلی مفیدند

seeds-1024x329.jpg


اینک برایتان بهترین و مغذی ترین دانه هار ا معرفی می کنیم و سپس توضیح می دهیم که از این دانه ها چگونه استفاده کنیم و مقدار مجاز هریک را نیز بیان میکنیم و در ادامه خاصیت هر کدام از این دانه ها را به اختصار بیان می کنیم همانطوری که می دانیم شکل همه این دانه های یکی نیست و شکل و سایز گوناگونی دارند. دانه در واقع بچه یک گیاه است که بسیار مقوی است

یک گیاه زمان بسیاری را برای تولید دانه صرف می‌کند. به همین علت دانه‌ها سرشار از ویتامین‌ها، مواد معدنی، پروتئین‌ها، روغن‌های ضروری و … هستند. نمونه‌هایی از دانه‌ها عبارت‌اند از تخمه کدو، تخمه هندوانه، تخمه آفتابگردان، شاهدانه، کنجد و … . طی دو مقاله شما را با 10 تا از سالم‌ترین دانه‌ها بر روی کره زمین آشنا می‌کنیم. دانه‌ها، مغزهای روغنی و حبوبات از جمله مقوی‌ترین و مغذی‌ترین مواد غذایی می‌باشند. دانه‌ها همچنین دارای مقادیر فراوانی کالری هستند. از بسیاری از دانه‌ها روغن استخراج می‌شود، بسیاری به عنوان ادویه و عرقیجات مصرف می‌شوند و برخی به عنوان افزودنی غذایی کاربرد دارند.
چگونه دانه‌ها را مصرف کنیم؟
دانه‌ها را می‌توان به صورت خام مصرف کرد. اگر دانه‌ها تحت حرارت قرار گیرند تولید مواد سمی می‌کنند. ویتامین‌ها، مواد معدنی و روغن آن‌ها تغییر شکل می‌دهد. اگر این دانه‌ها را سرخ کنیم آن‌ها از شکل مواد غذایی زنده به مواد مرده تبدیل می‌شوند. پس سعی کنید دانه‌ها را به صورت خام و غیر بوداده استفاده کنید و از دانه‌هایی که با پوششی از نمک یا شکر پوشانده شده‌اند اجتناب کنید.

pomegranate-seeds.jpg


دانه‌های انار
واحد جانشینی: نصف یک فنجان
انار سرشار از آنتی‌اکسیدان‌ها است. بنابراین می‌تواند بدن شما را در برابر رادیکال‌های آزادی که باعث پیری زودرس می‌شوند محافظت کند. به بیانی ساده‌تر مصرف آب انار باعث پمپ کردن اکسیژن به خون شما می‌شود. آنتی‌اکسیدان‌ها با رادیکال‌های آزاد مبارزه می‌کنند و از لخته شدن خون پیشگیری می‌کنند. انار سرشار از پلی فنل ها می‌باشد. پلی فنل یکی از انواع آنتی‌اکسیدان‌هاست که ریسک ابتلا به سرطان و بیماری‌های قلبی را کاهش می‌دهد. آب انار دارای مقادیر فراوانی تانن، آنتوسیانین‌ها، اسید الاژیک و … می‌باشد و مقادیر آنتی‌اکسیدان آن بسیار بیشتر از آب انگور قرمز و چای سبز است. دانه‌های انار سرشار از ویتامین C و پتاسیم می‌باشد. همچنین کالری کمی دارد (80 کالری در هر واحد جانشینی) و منبع مناسبی از فیبر است.

هسته انگور از بیماری‌های قلبی مانند فشارخون و کلسترول بالا از طریق محدود کردن اکسیداسیون لیپیدها پیشگیری می‌کند
آنتی‌اکسیدان‌های موجود در دانه‌های انار باعث جلوگیری از اکسید شدن کلسترول بد (LDL) می‌شوند. دانشمندان ثابت کرده‌اند موش‌هایی که آب انار مصرف می‌کردند کاهش فرآیند گرفتگی عروق در آن‌ها تا 30 درصد مشاهده شده است.

Sesame-seeds.jpg


دانه کنجد
واحد جانشینی: یک‌چهارم فنجان
کنجد یکی از قدیمی‌ترین دانه‌هایی است که برای بشر شناخته شده است. این دانه‌ها به علت تولید روغن ارزش فراوانی دارند. دانه‌های کنجد منبع بسیار مناسبی از منگنز، منیزیم، مس، کلسیم، آهن، فسفر، ویتامین B، روی، فیبر و … است. علاوه بر این مواد مغذی، کنجد دارای دو ترکیب منحصر به فرد به نام سسامین و سسامولین است. هر دوی این مواد جز گروهی از فیبرهای مفید به نام لیگنان هستند. لیگنان ها دارای اثرات کاهنده کلسترول خون و کاهنده فشارخون در انسان می‌باشند. همچنین باعث افزایش ویتامین E در حیوانات می‌شوند. سسامین باعث محافظت کبد در برابر آسیب‌های اکسیداتیو می‌شود.



Sunflower_Seed.jpg


تخمه آفتابگردان
واحد جانشینی: یک‌چهارم فنجان
تخمه آفتابگردان منبع مناسبی از ویتامین E است. ویتامین E یک ویتامین محلول در چربی است که در بدن گردش می‌کند و رادیکال‌های آزاد مخرب را از بین می‌برد. این رادیکال‌های آزاد باعث آسیب به بافت‌ها و مولکول‌های داری چربی مانند غشا، سلول‌های مغزی و کلسترول می‌شوند. دانه‌های آفتابگردان دارای مقادیر فراوانی فیتواسترول می‌باشند. فیتواسترول‌ها ترکیباتی هستند که در گیاهان یافت می‌شوند و بسیار مشابه کلسترول هستند و اگر به میزان کافی در **** غذایی وجود داشته باشند. باعث کاهش سطح کلسترول خون، افزایش پاسخ ایمنی و کاهش ریسک برخی سرطان‌ها می‌شوند. دانه آفتابگردان منبع مناسبی از منیزیم است. مطالعات متعدد نشان می‌دهد که منیزیم باعث کاهش آسم، کاهش فشارخون، جلوگیری از سردردهای میگرنی، کاهش سکته‌ها و حملات قلبی می‌شود.

pile-of-cumin-seeds.jpg


دانه‌های زیره
واحد جانشینی: 1 قاشق غذاخوری
زیره یکی از گیاهان دارویی قدیمی است. زیره برای اختلالات هضمی کاربرد دارد و خاصیت ضدعفونی‌کننده دارد. این دانه‌ها سرشار از آهن هستند و قدرت کبد را افزایش می‌دهند. زیره برای تسکین علائم سرماخوردگی کاربرد دارد. اگر شما گلودرد داشته باشید می‌توانید از دم‌کرده زیره استفاده کنید. از دیگر اثرات زیره می‌توان به موارد زیر اشاره کرد: تقویت‌کننده کلیه و کبد، بهبوددهنده سیستم ایمنی، درمان آسم و آرتریت وتقویت کتتده قوه بینایی و …



grapeseed.jpg

هسته انگور
واحد جانشینی: 1- 2 قاشق غذاخوری
هسته انگور سرشار از ویتامین E، فلاوونوئیدها، لینولئیک اسید و پلی فنل ها است. هسته انگور از بیماری‌های قلبی مانند فشارخون و کلسترول بالا از طریق محدود کردن اکسیداسیون لیپیدها پیشگیری می‌کند. مواد فنولیک در هسته انگور باعث کاهش ریسک بیماری‌های قلبی می‌شوند.

منبع :
 

minajooon

Registered User
تاریخ عضویت
8 نوامبر 2014
نوشته‌ها
232
لایک‌ها
66
سن
24
آیا میدانید شکلات باعث درخشندگی چشمها میشود



پزشکان دريافتند که با دوپامين در شبکيه چشم مي تواند باعث تحريک عصب چشم در مقابل محرک نور شود.

پزشکان به افراد توصيه مي کنند: تا براي جلوگيري از بروز بيماري هاي مختلف قلبي عروقي و نيز پوسيدگي دندان ها در مصرف شکلات زياده روي نکنند.

پزشکان به تازگي دريافته اند که مصرف شکلات باعث تغييرات در شبکيه چشم افراد مي شود.

در يک تحقيق دانشگاهي پزشکان به افراد مختلف در رده هاي سني مختلف شکلات دادند و در زماني که آنها شکلات در دهان خود مي گذاشتند از چشم آنها با استفاده از نوعي تصويربرداري خاص، عکسبرداري کردند.

گفتني است، پزشکان دريافته اند که در زمان خوردن شکلات به دليل ترشح هورمون شادي و شعف ها به نام دو پامين شناخته مي شود، نوعي سيگنال هاي الکتريکي در شبکيه چشم ايجاد مي شود، که اين سيگنال ها به شدت به نور حساس هستند و با استفاده از دوربين هاي خاص عکسبرداري قابل ردگيري هستند.

پزشکان در حال يافتن راهي براي استفاده از اين هورمون براي کمک به درمان بيماران مبتلا به بيش فعالي هستن
 

لااله

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
16 مارس 2015
نوشته‌ها
63
لایک‌ها
21
سن
39
وراثت از شايعترين علل سياهي دور چشم است ؛ همچنين عوامل زمينه اي از قبيل کم خوني ، بيماريهاي تيروئيدي ، برخي بيماريهاي هورموني و حساسيت هاي پوستي ( اگزماي سرشتي ) نيز، موجب بوجود آمدن سياهي در اطراف چشم مي شود.

سياهي دور چشم با افزايش سن و به تدريج ظاهر مي شود.

images





عواملي همچون خستگي ، بي خوابي ، قرارگرفتن در معرض آفتاب و تغييرات هورموني ماهيانه زنان نيز ، نقش چشمگيري در تشديد سياهي دور چشم دارد.
سياهي دور چشم درمان قطعي و صد درصد ندارد اما کرم هاي ضد سياهي دور چشم در بعضي افراد سياهي دور چشم را تا حدي کاهش مي دهد.

به دليل اينکه کرم هاي مذکور تغييرات را در گردش خون عروق پوست پلک بوجود مي آورند ، تا حدودي از تجمع خون وريدي در پلک جلوگيري كرده و باعث كاهش سياهي دور چشم مي شود ولي آن را از بين نمي برد.

براساس گزارش هاي بدست آمده ، همچنين تکنيک هايي از قبيل بعضي از انواع ليزر و لايه برداري هاي شيميايي خفيف هم مي تواند در کاهش سياهي موثر باشد ؛ ولي تاثيرات اين تکنيک ها در افراد ، متفاوت و غير قابل پيش بيني بوده ، مورد توافق همه متخصصان نيست و مي توان گفت اين نوع درمان موقتي است.

سياهي دور چشم ، بيماري محسوب نمي شود و اين جزء خصوصيات طبيعي پوست برخي افراد است . پس ريشه کن کردن ، برطرف کردن و پيشگيري کردن باعث از بين رفتن کامل سياهي دور چشم نمي شود.

لازم به ذکر است که سياهي دور چشم در ميان کشورهاي همسايه ازقبيل کشورهاي خاور ميانه ، پاکستان و هند نسبت به ساير اقوام اروپايي و آسيايي شايعتر است و در ايرانيان هم هاله اي از اين سياهي وجود دارد.
فک می کنم سرم های دور چشم هم خوب باشن، چون زودتر جذب پوست می شن. و دوز بالایی از ترکیبات آنتی اکسیدان و پپتید و اسیده های روشن کننده پوست و آبرسان دارند.
 

minajooon

Registered User
تاریخ عضویت
8 نوامبر 2014
نوشته‌ها
232
لایک‌ها
66
سن
24
آزمونی برای تشخیص کودکان بیش فعال

خیلی از پدر و مادرها فکر می‌کنند اگر فرزندشان جنب و جوش زیادی داشته و بازیگوش باشد، حتمابیش‌فعال است...

اختلال کم‌توجهی و بیش‌فعالی، مشکل بسیاری از کودکان و البته نگرانی بسیاری از والدین است.
بعضی از والدین برعکس، حتی شیطنت و خرابکاری مفرط کودکشان را جدی نمی‌گیرند و آن را به حساب تیزهوشی و کنجکاو بودن او می‌گذارند.
این آزمون به شما کمک می‌کند دریابید فرزندتان به مشکل بیش‌فعالی و کم‌توجهی دچار است یا نه.
هنگام جواب دادن به سوال‌های زیر، این نکته‌ها را در نظر داشته باشید:
• سن فرزندتان را در نظر بگیرید.
• رفتار فرزندتان را در 6 ماه گذشته ملاک پاسخ دادن قرار دهید.
• توجه کنید که این آزمون به تنهایی نباید ملاک تشخیص یا درمان یک کودک باشد.
گزاره‌های زیر را بخوانید و برای هریک، یکی از گزینه‌های روبه‌رو را انتخاب کنید (امتیاز هریک از گزینه‌ها در مقابل آنها نوشته شده) و در نهایت، مجموع امتیازهایتان را حساب کنید و تفسیر آزمون را بخوانید.
قسمت اول:
1) فرزندتان به جزییات توجه نمی‌کند یا در انجام تکالیف مدرسه‌اش اشتباه‌های ناشی از بی‌دقتی دارد؟
2) به سختی می‌تواند توجهش را حین انجام یک کار و تا پایان آن حفظ کند؟
3) وقتی مستقیما با او صحبت می‌کنید، به نظر می‌رسد گوش نمی‌دهد؟
4) باوجود داشتن میل باطنی به انجام کارها و فهمیدن دستوراتی که به او داده می‌شود، به دستورات درست عمل نمی‌كند و نمی‌تواند کاری را به پایان برساند؟
5) به دشواری می‌تواند به وظایف و فعالیت‌هایش نظم دهد؟
6) کارهایی که به تلاش مداوم ذهنی نیاز دارند، دوست ندارد و از انجام آنها طفره می‌رود؟
7) وسایل لازم برای انجام کارها یا تکالیفش را گم می‌کند؟ (مداد، کتاب، اسباب بازی و ...)
8) صداها یا محرک‌های دیگر به آسانی حواسش را پرت می‌کنند؟
9) در فعالیت‌های روزانه‌اش فراموشکار است؟
10) با دست‌هایش ور می‌رود یا پاهایش را تکان می‌دهد و وقتی نشسته، سر جایش وول می‌خورد و می‌لولد؟
11) مواقعی که لازم است سر جایش بنشیند، صندلی را ترک می‌کند؟
12) مواقعی که لازم است سر جایش بنشیند، بیش از حد به دور و اطراف می‌دود و از صندلی‌ها بالا می‌رود؟
13) انجام بازی‌های بی‌سر و صدا برایش دشوار است؟
14) تمام روز در حال حرکت است، انگار در بدنش موتور کار گذاشته‌اند؟
15) بیش از حد حرف می‌زند؟
16) وقتی از او سوال می‌پرسید، قبل از اینکه سوال تمام شود، با عجله جواب می‌دهد؟
17) رعایت نوبت برایش دشوار است؟
18) وسط حرف دیگران یا کار آنها می‌پرد؟
19) با بزرگسالان بحث می‌کند؟
20) از کوره در می‌رود؟
21) آگاهانه از خواسته‌ها و قوانین بزرگسالان سرپیچی می‌کند؟
22) عمدا دیگران را اذیت می‌کند؟
23) دیگران را مسوول خطاها یا بدرفتاری‌های خود می‌داند؟
24) حساس است و به سادگی از دیگران می‌رنجد؟
25) عصبانی یا بی‌میل است؟
26) كینه‌توز است و دوست دارد تلافی کند؟
27) قلدری می‌کند، دیگران را تهدید می‌کند یا می‌ترساند؟
28) کتک‌کاری به راه می‌اندازد؟
29) برای فرار از کارهایی که باید انجام دهد، یا خلاص شدن از دردسر، دروغ می‌گوید و دیگران را گول می‌زند؟
30) از مدرسه فرار می‌کند؟
31) دیگران را آزار فیزیکی می‌دهد؟
32) اشیا ارزشمند دزدیده است؟
33) عمدا وسایل دیگران را خراب می‌کند؟
34) اشیایی را به کار برده که می‌توانند صدمه جدی ایجاد کنند. (چاقو، چوب، آجر، اسلحه)
35) حیوانات را آزار می‌دهد؟
36) عمدا آتش روشن می‌كند که خرابی به بار بیاورد؟
37) بی‌اجازه وارد خانه یا محل کار یا ماشین کسی می‌شود؟
38) شب بدون اجازه از منزل بیرون می‌ماند؟
39) شبانه از منزل فرار کرده است؟
40) کسی را مورد سوءاستفاده جنسی قرار داده است؟
41) مضطرب، هراسان یا نگران است؟
42) به خاطر احتمال خطا، از امتحان چیزهای جدید می‌ترسد؟
43) احساس بی‌ارزشی یا حقارت می‌کند؟
44) به دلیل بروز مشکلات، خودش را سرزنش و احساس تقصیر می‌كند؟
45) احساس تنهایی می‌کند و حس می‌کند کسی او را نمی‌خواهد و دوست ندارد. می‌گوید: «کسی من را دوست ندارد.»
46) ناراحت، غصه‌دار یا افسرده است؟
47) نگران رفتار و ظاهر خود است و همیشه خجالت می‌کشد؟
تفسیر آزمون
اگر شما هم فکر می‌کنید فرزندتان بیش‌فعال است، این آزمون به شما کمک می‌کند تا این حدستان را ارزیابی کنید، اما دقت داشته باشید که این آزمون به تنهایی نمی‌تواند و نباید ملاک تشخیص قرار گیرد. همچنین پاسخ مثبت به یک یا چند سوال نشانه وجود مشکل نیست. برای تفسیر نمره‌های آزمون به نکته‌های زیر توجه کنید:
• الف) اگر بین سوال‌های 1 تا 9 حداقل به 6 سوال پاسخ «اغلب» یا «تقریبا همیشه» داده‌اید و در بین سوال‌های 48 تا 55 حداقل یك پاسخ «مشکل اندکی دارد» یا «مشکل جدی دارد» دارید، احتمالا كودكتان با اختلال کم‌توجهی روبروست.
• ب) اگر در بین سوال‌های 10 تا 18 حداقل به 6 سوال پاسخ «اغلب» یا «تقریبا همیشه» داده‌اید و در بین سوال‌های 48 تا 55 حداقل یک پاسخ « مشکل اندکی دارد» یا «مشکل جدی دارد» داشته‌اید، احتمالا فرزندتان با اختلال بیش‌فعالی روبرواست.
• ج) اگر هر دو نتیجه «الف» و «ب» را از آزمون گرفته‌اید، احتمالا كودكتان با اختلال بیش‌فعالی و کم‌توجهی (ADHD) روبراست.
قسمت دوم:
عملکرد کودک
48) عملکرد کلی فرزندتان در مدرسه چگونه است؟
49) خواندن فرزندتان چگونه است؟
50) نوشتن فرزندتان چگونه است؟
51) ریاضی فرزندتان چگونه است؟
52) ارتباط او با والدینش چطور است؟
53) ارتباط او با خواهر و برادرش چطور است؟
54) ارتباط او با همسالانش چطور است؟
55) مشارکت او در فعالیت‌های جمعی (مانند بازی‌های تیمی) چگونه است؟
چه می‌توان کرد؟
اگر نتایج الف، ب، یا ج گرفته‌اید، حتما فرزندتان را نزد یک روان‌پزشک یا روان‌شناس ببرید. تشخیص اختلال کم‌توجهی و بیش‌فعالی (ADHD) به این سادگی‌ها نیست. حتی بعد از انجام این آزمون نیز نمی‌توان به تشخیص قطعی رسید، بنابراین بهتر است قبل از اینکه هرگونه برچسبی به فرزندتان بزنید، برای ملاقات با یک روان‌پزشک یا روان‌شناس برنامه‌ریزی کنید. بدون مشورت با روان‌پزشک در مورد وضعیت فرزندتان تصمیم نگیرید و به خصوص در حضور کودک در مورد بیش‌فعالی حرفی نزنید.
http://drkhosrotash.com/
 

minajooon

Registered User
تاریخ عضویت
8 نوامبر 2014
نوشته‌ها
232
لایک‌ها
66
سن
24
کودکی که مورد آزار جنسی قرار گرفته به چه اختلالات و مشکلاتی دچارمی شود؟



آزار جنسی جدا از آسیب های جسمی که به کودک وارد می کند، آثار مخرب فراوانی بر روی روان کودک بر جای می گذارد. گاه این کودکان به اختلالاتی مانند شب ادراری و اختلال در کنترل مدفوع دچار می شوند و گاه، به دلیل احساس گناه، به خودشان صدمه می زنند.
اختلال استرس پس از حادثه، اضطراب، افسردگی و انزواطلبی نیز از اختلالات شایعی هستند که در این کودکان دیده می شود. پس از این که کودکی مورد آزار جنسی قرار می گیرد، نسبت به افراد هم جنسِ فردِ سوءاستفاده کننده نگرش منفی پیدا می کند و در برقراری ارتباط با آن ها مشکل خواهد داشت.
کودکانی که مورد سوءاستفاده ی جنسی قرار گرفته اند، از ترس این که مبادا در این باره صحبت کنند و این موضوع فاش شود، خیلی منزوی و گوشه گیر می شوند. این کودکان خود را متفاوت و حقیرتر از دیگران می بینند.
مورد تجاوز قرار گرفتن باعث می شود کودکان یک شبه از دنیای کودکی وارد دنیای بزرگسالی شوند. آن ها دیگر نمی توانند مانند بچه های دیگر با سرخوشی و شادی بازی کنند، دنیای شان کاملاً با دنیای بچه های دیگر فرق می کند. در نتیجه نمی توانند با دیگران ارتباط مناسبی برقرار کنند و گاه تا آخر عمر منزوی باقی می مانند.
خشم ناشی از سوءاستفاده ی جنسی، هیجانات منفی و نامناسبی را در کودک ایجاد می کند که باعث می شوند او رفتارهای نامناسبی از خود نشان بدهد. به عنوان مثال این کودکان ممکن است مکرراً در معرض دیدِ دیگران دست به خودارضایی بزنند یا عورت خود را به نمایش دوستان و هم سالان خود بگذارند، افراد غریبه را در آغوش بگیرند و ببوسند، یا با کودکان دیگر و اسباب بازی های خود بازی های جنسی کنند.برخی از این کودکان به دلیل اضطرابی که پس از این حادثه تجربه می کنند دچار اختلال در خوردن می شوند و مشکل کاهش یا افزایش وزن پیدا می کنند.


کودک آزاری جنسی می تواند آثار درازمدتی روی کودک بگذارد. این کودکان در بزرگسالی ممکن است به اختلال شخصیت مرزی و احتمالاً افسردگی حاد دچار شوند. از اعتماد به نفس بسیار پایینی برخوردار خواهند بود و امکان دارد اقدام به خودکشی کنند. برخی از آنان پس از ازدواج از برقراری رابطه ی جنسی پرهیز می کنند و در امر تربیت فرزندان شان موفق نیستند. این افراد برای خود حریمی قایل هستند که کسی را به داخل آن راه نمی دهند، به همین دلیل با همسر و فرزندان خود مشکل پیدا می کنند..

در کنار درمان کودک که مهم ترین اصل است، حمایت و کمک به سایر اعضای خانواده، مخصوصاً مادر، نیز یکی از اهداف اصلی درمان به شمار می رود. حضور یک گروه درمانی متشکل از روان پزشک کودک، روان شناس بالینی کودک، مددکار اجتماعی و نیز روان پزشک و روان شناس بالینی برای کمک به همه ی اعضای خانواده اعم از قربانی و سایر اعضا ضروری است.


در مان سو استفاده جنسی در کودک
بازی درمانی شناختی – رفتاری با کودکان مورد سوء استفاده ی جنسی:
بازی درمانی شناختی- رفتاری یر شرکت فعالانه ی کودک در درمان از طریق اقدام به کنترل و تسلط بر تغییر رفتار خود و قبول مسئولیت در قبال آن تاکید می ورزد. چون بیشتر کودکان مورد سوء استفاده ی جنسی از موضوعاتی که با سوء استفاده ارتباط دارند اجتناب می ورزند، شاید با این کار سعی می کنند از اضطراب و احساسهای منفی مربوط به تجارت بدرفتاری شدنشان جلوگیری کنند.. بازی درمانی شناختی- رفتاری چارچوبی را فراهم می سازد که در آن می توانند پاره ای از هیجان ها را ابراز نمایند. با توجه به تواناییهای شناختی محدود کودکان خرد سال و اضطرابی که سوء استفاده ی جنسی بر می انگیزند، بازی وسیله ای در اختیار کودکان مورد مزاحمت جنسی قرار می دهند تا افکار و احساس هایشان را بیان کنند. برخی از مهم ترین فنون درمان در بازی درمانی شناختی رفتاری، کتاب درمانی ، نقاشی، هنر و عروسک بازی هستند. در ذیل چند نمونه ازاین فنون به اختصار توضیح داده می شود.

استفاده از داستان
خواندن داستانهایی پیرامون سوء استفاده ی جنسی برای کودکان مزیت هایی در بر دارد. نخست اینکه، شنیدن داستان درباره ی کودک دیگری که مورد استفاده ی جنسی قرار گرفته است به کودکان کمک می کند بدانند تنها اونیست که مورد بد رفتاری قرار گرفته است. دوم اینکه این امکان را برای کودکان فراهم می سازد که ببینند در احساسهایشان، به ویژه در مورد احساس های مربوط به شخص مرتکب، تنها نیستند. از طریق سر مشق دهی، کودک مشاهده می کند که دیگران چگونه یاد می گیرند با احساس های متضاد،(علاقه و تنفر) مقابله نماید. سوم اینکه، داستانها به کودک کمک می کنند ببینند که دیگران یاد گرفته اند کنترل موقعیت های مشابه را به دست گیرند. در نهایت داستان ها حساسیت کودک نسبت به اضطراب مربوط به سوء استفاده را از بین می برند( حساسیت زدایی صورت می گیرد) می کنند و بنابر این به او کمک می کنند با احساس های مربوط به تجربه اش برخورد نماید. درمانگر می خواهد داستان را طوری برگزیده و تطبیق دهد که پاره ای از متغیرهای آن با متغیرهای تجربه ی کودک شباهت داشته باشد. داستان ها به جنبه های مشابه سوء استفاده ، مانند احساس ها و افکار آشفته و در هم و بر هم و نتایج مثبت افشاگری تاکید می کنند. درمانگران علاوه بر داستان هایی که به طور مستقیم به موقعیت های سوء استفاده ی جنسی می پردازند، از داستان های غیر مستقیم تر نیز استفاده می کنند.

ابزار دیگری که برای کودکان خردسال مورد سوء استفاده ی جنسی مفید است، بازی با گل رس می باشد. این فعالیت را طوری می توان ترتیب داد که کودک از طریق گل رس، جوانب مختلف سوء استفاده را نشان می هد. برخی کودکان وقتی اشکال رسی را بزرگتر از شخص مرتکب نشان می دهند احساس کنترل می کنند. عده ای دیگر زمانی احساس تسلط و کنترل می نمایند که مدل رسی شخص مرتکب را خراب می کنند یا چیزهایی به او می گویند که نمی توانند به شخص واقعی بگویند.

منابع:
خوشابی، کتایون؛ (1387)، کودک آزاری(انواع آزار جسمی، جنسی، عاطفی و بی توجهی به کودکان)، تهران: نشر قطره، چاپ اول
احمدی ،رضا ،بازی درمانی با کودک مورد سو استفاده جنسی،انجمن گفتگو هم میهن.


تلخیص و گردآوری : پریسا خسروتاش،روان شناس کودک نوجوان

کاندیدای دکترای تخصصی روان شناسی
 

amirreza1717

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
15 سپتامبر 2015
نوشته‌ها
5
لایک‌ها
0
سن
34
رایحه درمانی به بهبود کیفیت خواب کمک می کند
تحقیقی که دانشمندان دانشگاه ونکوانگ در کره جنوبی بر روی تاثیرات رایحه درمانی انجام داه اند، این مساله را نشان می‌ دهد که رایحه درمانی، میتواند به بهبود کیفیت خواب منجر شود. این آزمایش و تحقیق، بر رویِ افراد بزرگسال بالای بیست سال انجام شده است. این تحقیقات، به طور مشخص بر روی سه جنبه از رایحه درمانی تمرکز داشتند: درمان های استنشاقی (که به معنای درمان با بوییدن رایحه های خوش است)، رایحه درمانی با ماساژ، و به کارگیری رایحه درمانی بر روی پوست و بدن.

این پژوهش، شامل دوازده تحقیق و آزمایش جداگانه بود که هر دوازده تایِ آنها، نشانگر تاثیر آروماتراپی یا رایحه درمانی بر روی بهبود کیفیت خواب بود.

متغیرهای این تحقیقات، که نمایانگر و مشخص کننده تاثیر رایحه درمانی بر روی خواب بودند، عبارت از جنبه ها مختلف مانند طول مدت خواب، بهره وری خواب (میزانِ مفید بودن خواب نسبت به طول آن)، کیفیت خواب و رضایت افراد از خوابشان بودند. آنگونه که محققان و دانشمندان این پروژه میگویند، سه آزمایش مربوط به بزرگسالان و افرادی با سن بالا، هفت آزمایش مربوط به افرادی با امراض مزمن، و دو آزمایش مربوط به بیماران بیمارستانی بود.

سه آزمایش و تحقیق از میان این دوازده آزمایش نشان داد که رایحه درمانی در بهبود کیفیت کلی خواب موثر است؛ هفت آزمایش نشان داد که رایحه درمانی در بهبود اختلال در خوابیدن موثر است؛ یک آزمایش نشان داد که رایحه درمانی موجب افزایش رضایت از خواب در افراد میشود؛ و یک آزمایش نشان داد که رایحه درمانی به بهبود بهره وری خواب می انجامد.

با مقایسه نتایج این تحقیقات، مشخص شد که رایحه درمانی استنشاقی موثرتر از رایحه درمانی با ماساژ است. همچنین، تحلیل این نتایج نشان داد که رایحه درمانی بر روی افرادی که از بیماری رنج میبرند موثرتر و کاراتر از افراد سالم است. میزان تاثیر رایحه درمانی بر روی خواب بیش از تاثیر آن بر روی استرس، تشویش و افسردگی است، اما تاثیر آن بر روی خواب بسیار بیش از تاثیرش بر روی دردهای جسمانی است.

منبع: بلاگ شبدا
 

amirreza1717

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
15 سپتامبر 2015
نوشته‌ها
5
لایک‌ها
0
سن
34
دانستنی هایی در مورد رابطه ماساژ و سرطان

برای بسیاری سوال است که آیا در صورت ابتلا به بیماری سرطان می توانند از خدمات ماساژهای ریلکسی استفاده کنند؟ آیا استفاده از این ماساژها موجب بهبود روند درمان آن ها می شود یا ممکن است تاثیرات منفی داشته باشد؟ در این نوشتار مروری کوتاه داریم بر دانستنی هایی پیرامون رابطه ماساژ و سرطان.

ماساژ میتواند بیماران را از عوارض جانبی دارو و درمان رها کند

ماساژ برای آن‌هایی که سرطان دارند یا در حال درمانِ سرطان خود هستند، میتواند تجربه ای بسیار مفید و آرامش بخش و در عین حال موثر در فرآیندِ درمان بیماری باشد. سرطان و فرآیند درمانی آن، پنج علامت و شاخصه ی اصلی دارد که از این قرار هستند: درد، تهوع، خستگی و کاهش توان جسمی، اضطراب، و افسردگی. به علاوه، بسیاری از فرآیندهای درمان میتوانند باعث بیخوابی و مشکلات گوارشی شوند. هرچند ماساژ به درمان کامل بیماری ها و به خصوص سرطان نمی انجامد، اما شدت اثرگذاریِ این علائم و عوارض میتواند با به کارگیری تکنیک های مختلف ماساژ کم شود. تحقیقات علمی دانشمندان نشان داده که تکنیک «دستیِ ساده» در ماساژ میتواند عوارض درمانی را تا حدود نصف کاهش دهد. از سوی دیگر، ماساژ، به عنوان عملی که از نظر روحی حمایت کننده و التیام بخش است و از این جنبه هم دارای سودمندی و تاثیر قابل توجهی است، میتواند اثرات روحی نامناسبِ روش های دارویی را تا حد زیادی التیام ببخشد و خود به مبارزه با بیماری کمک کند.

چرا آنهایی که سرطان دارند از ماساژ استفاده میکنند؟

این افراد اعتفاد دارند که ماساژ:

باعث میشود تا آنها ارامش داشته باشند

به آنها کمک میکند تا در فضایی غیررسمی و به دور از فضای خشک بیمارستانها و درمانگاهها، به ابراز احساساتِ خود بپردازند.

باعث میشود تا احساس بهتری در موردِ بدن خودشان داشته باشند.

امید به درمان و بهبود را در آنها بیشتر میکند.

تحقیقات نشان میدهد که ماساژ عضلات باعث گسترش سلولهای سرطانی نمیشود.

فواید ماساژ حین درمان چیست؟

افرادی که در حین درمان سرطان و بیماری به ماساژ روی آورده اند، گفته اند که ماساژ باعث شده تا آنها بهتر بخوابند، کیفیت زندگیشان بهبود یابد، حساسیت و کارایی ذهنیشان بیشتر شود و از نظر حرکتی در وضعیت بهتری باشند.

آیا ماساژ برای بیماران سرطانی خطر دارد؟

یک ماساژ سبک و آرامش بخش میتواند بدون هیچ خطری برای افرادی که در هر مرحله از سرطان هستند مفید باشد. نواحیِ توموری یا نواحی از بدن که مورد درمان هستند، برای جلوگیری از ناراحتی و فشار برای ناحیه ی مورد درمان نباید مورد ماساژ قرار بگیرند. بعضی از مردم نگرانند که ماساژ به گسترش سرطان و سلولهای سرطانی از طریق سیستم لیمفاتیک بدن منجر شود. سیستم لمفاتیک شبکه ای از رگها و اندام است که در آنها ماده لمفاتیک (لمف) جریان دارد. این سیستم بخشی از سیستم ایمنی بدن است و به طور طبیعی وقتی ما در حرکتیم، این سیستم نیز در گردش است.

سرطان ممکن است که از طریق سیستم لمفاتیک گسترش یابد، امّا گردش لمف، چه از طریق ماساژ و چه هر فعالیت دیگر، باعث نمیشود تا سرطان گسترش یابد. ما پیشنهاد میکنیم که آنهایی که برای ماساژ به ما مراجعه میکنند و دارای بیماری یا سرطان یا در حال مبارزه و درمان سرطان هستند، با مشورت پزشک متخصص خود به ما مراجعه کنند و اطمینان حاصل کنند که ماساژ برای آنان و فرآیندِ درمانی آنها هیچ ضرری ندارد.

منبع: بلاگ شبدا
 

minajooon

Registered User
تاریخ عضویت
8 نوامبر 2014
نوشته‌ها
232
لایک‌ها
66
سن
24
پرسش جنسی کودک



هنگامی که سوال جنسی برای فرزندانتان پیش می آید چه کارهایی لازم است انجام دهیم و نحوه صحیح برخورد با اینگونه پرسش ها چگونه است.


تربیت جنسی در کنار انواع تربیت اجتماعی، اخلاقی و مذهبی، یکی از مهمترین موضوعات در خانواده است. تربیت جنسی، تنها محدود به دوران کودکی و نوجوانی نیست بلکه در تمام دوره های زندگی از جمله بزرگسالی و سالمندی هم نیازمند دریافت آموزش هایی در این باره هستیم. در این بحث ابتدا به تربیت جنسی و اهمیت آن در دوران کودکی می پردازیم.

کنجکاوی را ***** نکنید
کنجکاوی های کودکان نشان دهنده رشد ذهنی و شناختی آنهاست. کودکان نیازمند دریافت اطلاعات درست و دقیق در مورد سوالات و کنجکاوی هایشان هستند. اگر والدین نسبت به پرسش ها و کنجکاوی های جنسی کودکان واکنش های مناسب، طبیعی و متناسب با ظرفیت و ادراک شناختی آنها به دور از مخفی کاری و ***** داشته باشند، خطر منحرف شدن ذهن کودکان نسبت به مسائل جنسی، کاهش پیدا می کند؛ چرا که کنجکاوی کودک در وهله نخست، صرفا جنبه آشنایی با این مسائل را دارد اما وقتی برخورد والدین با ***** و ممنوعیت همراه می شود، ممکن است که این کنجکاوی معمولی، جنبه جنسی پیدا کرده و در نهایت زمینه ساز انحراف اخلاقی شود.

تعجب نکنید
کودکان تقریبا از سه سالگی کم کم متوجه جنسیت خود می شوند و با دیدن اندام جنسی خود و گاه اندام همبازی های خود به فکر می افتند که این تفاوت ها چیست و از همین جاست که دردسر پدر و مادرها و مربیان شروع می شود. وقتی کودک نخستین پرسش های خود را مطرح می کند، با شرم زدگی و نگاه های متهم کننده و نگران بزرگترها روبرو می شود.

در صورتی که باید توجه داشت اندام جنسی هم برای کودک، مانند بقیه اعضای بدن مثل بینی یا انگشتان پا، تنها بخشی از بدن اوست که باید برای کودک شناخته شود. او به همان اندازه که می خواهد در مورد بینی و گوش خود بداند، در مورد اندام جنسی اش نیز کنجکاو شده است؛ بنابراین فرزند شما به حدی از رشد رسیده که می خواهد موضوع جدیدی را درک کند و این جای تعجب یا نگرانی ندارد.

پرسش های فرزندانمان متناسب با سن شان متفاوت می شود و ما برای افزایش اعتماد درکودک باید پاسخگوی نحوه بارداری، زایمان، بلوغ و روش های تعامل با جنس مخالف و پرسش هایی از این دست باشیم.

متناسب با سنش جواب دهید
آشنایی والدین با مراحل رشد جنسی کودکان و نوجوانان و چگونگی برخورد مناسب و سازنده با نیازها و ویژگی های روان شناختی و زیست شناختی این گروه سنی، می تواند سلامت جنسی آنها را در مراحل بعدی زندگی تامین کند وباعث افزایش اعتماد در کودک و نوجوان شود.

آموزش های زودرس، شتابزده و ناشیانه مسائل جنسی به کودکان، همان اندازه آسیب زا خواهد بود که این آموزش ها با تاخیر، پنهان سازی یا نادیده گرفتن همراه باشد.

منبع خوبی باشید
پدر و مادرها باید بکوشند برای فرزندانشان مرجع و منبع اطلاعات باشند. والدین نیاز دارند تا اطلاعات علمی و درستی در این زمینه داشته باشند و از پیش آمادگی روبرو شدن با پرسش ها و رفتارهای جنسی فرزندشان را داشته باشند تا در زمان مناسب بتوانند پاسخگو باشند.

ناآگاهی از مسائل جنسی باعث می شود فرزندانتان سراغ دیگر منابع موجود در جامعه مانند دوستان، همسالان، همکلاسی ها یا اینترنت بروند؛ منابعی که بخش زیادی از اطلاعات شان غیرعلمی است و زمینه را برای سردرگمی بیشتر فراهم می کنند یا زمینه ساز انحرافات جنسی می شوند.

تعامل تان خوب باشد
نخستین نکته اساسی در تربیت جنسی کودک و نوجوان، داشتن تعاملی سازنده و موثر با فرزندان است. در صورتی که والدین ارتباط مناسبی با فرزندان نداشته باشند و در دیگر حیطه های تربیتی موفق عمل نکنند، احتمال اینکه در این زمینه هم کاری از پیش نبرند افزایش می یابد
 

minajooon

Registered User
تاریخ عضویت
8 نوامبر 2014
نوشته‌ها
232
لایک‌ها
66
سن
24
اختلال مادرزادی به نام سندرم سرخچه

متاسفانه برخی کودکان با سندرم سرخچه مادرزادی به دنیا می آیند و این سندرم باعث ایجاد اختلالات زیادی در این نوزادان می شود



سرخچه مادرزادی یکی از ناهنجارترین عوامل شناخته شده است که علائم بسیاری از جمله اختلالات سیستم عصبی مرکزی، عقب‌ماندگی ذهنی و التهاب مغزی نخایی، بزرگی کبد و طحال، زردی، اختلالات استخوانی و عوارض چشمی ازجمله آب سیاه و آب مروارید مادرزادی دارد.
پروانه شکرچی‌زاده کارشناس بهداشت در گفتگو با ایمنا با اشاره به اینکه سرخجه مادرزادی یکی از ناهنجاری‌ترین عوامل شناخته شده است، بیان داشت: عفونت از ابتلای نوزاد متفاوت است.
وی گفت: حدود نیمی از مادران که فرزندشان مبتلا به سرخجه مادرزادی است، سابقه ابتلاء اخیر به سرخجه را دارند.
شکرچی‌زاده عنوان کرد: جنین ۸۰ درصد زنانی که در ۱۲ هفته اول دچار عفونت سرخجه با علائم پوستی شدند دچار عفونت مادرزادی شده و هر چه سن بارداری بیشتر باشد احتمال اینکه عفونت مادرزادی منجر به ناهنجاری شود کمتر است.
وی با بیان اینکه نوع تظاهرات بالینی سرخجه مادرزادی در ارتباط با زمان عفونت در مادر و تکامل اعضای جنین است، گفت: این مسئله می‌تواند شامل یک یا چند مورد از علائمی مانند ضایعات چشمی از جمله آب سیاه و آب مروارید مادرزادی، بیماری قلبی، کری و نیز عصبی که در واقع شایعترین نقص است، باشد.http://drbabsharif.com/extra-2183.html
این کارشناس بهداشت ادامه داد: اختلالات سیستم عصبی مرکزی، کوچکی جمجمه، تاخیر تکامل، عقب‌ماندگی ذهنی و التهاب مغزی نخایی، علائم پوستی به علت اختلالات انعقادی، بزرگی کبد و طحال و زردی، اختلالات استخوانی و عوارض چشمی ازجمله آب سیاه و آب مروارید مادرزادی نیز از دیگر علائم تظاهرات بالینی سرخجه مادرزادی است.
وی گفت: نوزادان دچار سرخجه مادرزادی ممکن است تا چند ماه ویروس را دفع کنند و جهت سایر کودکان و بالغین حساسی که با آنها در تماسند خطرناک باشند.
شکرچی‌زاده اظهار کرد: ممکن است علائم ابتلاء نوزاد در زمان تولد وجود نداشته باشد ولی بعدا حتی در دهه ۳-۲ زندگی علائم به صورت پیشرونده با عوارض مغزی، دیابت نوع ۱ بروز کند.
وی بیان داشت: تشخیص قبل از تولد در نیمه اول حاملگی آزمایش مایع آمنیوتیک و بافت جفتی و در سه ماهه دوم با استفاده از خون جنین مقدور است.
 

amirreza1717

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
15 سپتامبر 2015
نوشته‌ها
5
لایک‌ها
0
سن
34
**** غذایی که ممکن است باعث از بین رفتن خطر سرطان سینه شود

به کار گرفتنِ یک برنامه ی غذایی مدیترانه ای، که با غذاهای گیاهی، ماهی و روغن زیتون غنی شده، برای قلب، مغز و به طور کلی سلامت انسان مفید و موثر است. حالا، تحقیقی که توسط دانشمندان اسپانیایی انجام شده نشان میدهد که برنامه غذایی که با روغن زیتون همراه است، ممکن است بتواند شانس ابتلا به سرطان سینه را هم کاهش دهد.

دانشمندان به طور تصادفی بیش از 4000 زن را، که بین 60 تا 80 سال سن داشتند، مورد آزمایش قرار دادند. گروهی از این افراد برنامه غذایی مدیترانه ای با روغن زیتون اضافه را مورد استفاده قرار داده بودند و گروهی دیگر، یک برنامه ی غذایی کنترل کننده کم چرب با استفاده از حبوبات.

در مقایسه با گروه دوم، افراد گروه اول، که برنامه غذایی مدیترانهای به اضافه روغن زیتون را مورد استفاده قرار داده بودند، 68 درصد کمتر در خطر ابتلا به سرطانِ در پنج سالِ آینده عمرشان بودند.

محققان دریافتند که نقاط ابهام و محدودیت هایی در این تحقیق علمی وجود دارد. برای مثال، متوجه شدند که این برنامه غذایی به همراه روغن زیتون تنها بر سرطان سینه تاثیر ندارد. همچنین، مشخص نبود که آیا روغن زیتون به خودی خود باعث کاهش شانس ابتلا به سرطان سینه میشود یا همراهی آن با برنامه غذایی مدیترانه ای.

روغن زیتون اضافه شده به برنامه غذایی چگونه عمل میکند؟ مواد موجود در روغن زیتون، آن گونه که یکی از دانشمندان این تحقیق، مارتینز گونزالز میگوید، ممکن است که جلوی رشد سلولهای سرطان سینه را بگیرد و سلول های غیرطبیعی را از بین ببرد. هرچند مکانیسم های مفید بالقوه دیگری نیز ممکن است به واسطه مصرف روغن زیتون اتفاق بیفتد.

به گروهی که روغن زیتون به برنامه غذایی خود اضافه کرده بودند، گفته شده بود که روزی حدوداً چهار قاشق غذاخوری روغن زیتون مصرف کنند و آن را روی سالادها و پختنیها و سرخ کردنی هایشان بریزند. گروه دیگر که برنامه غذاییشان حبوباتی بود، باید روزی حدود یک اونس حبوبات مصرف میکردند؛ نیمی از آن گردو، و نیمِ دیگر نیز میان فندق و بادام تقسیم شده بود.

این تحقیق همچنین چنین نتیجه گیری کرده که هرگز برای تغییر عاداتِ غذایی که به بهبود سلامت منجر شود، دیر نیست. کّنی دکمن، سرپرست تیم غذایی دانشگاهِ واشنگتن در سنتلوییس، این تحقیق را اینگونه ارزیابی میکند:«این پژوهش نگاهی جالب توجه به نقش بالقوه چربیها، چه به صورت کلی و چه به تفکیک نوعِ چربی، بر روی سرطان سینه ارائه میکند».

دیگر راهکارهایی که محققان و دانشمندان برای کاهش شانس ابتلا به سرطانِ سینه پیشنهاد میکنند، شامل برنامه غذایی متشکل از سبزیجات و خودداری از مصرف بی رویه الکل، سیگار نکشیدن و انجام آزمایشات مربوط به سرطان سینه میشود.

منبع: بلاگ شبدا
 

مهندس جوان

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
2 اکتبر 2015
نوشته‌ها
10
لایک‌ها
1
سن
94
با سلام به دوستان عزیز....اگر به دنبال مقالات و یا سایت های تحقیقاتی برای دانلود مطلب پایان نامه و فایل پاور پوینت،پی دی اف ویا هر مطلب علمی دیگه ای هستید به این سایت مراجعه کنید.

www.eforoosh.parspa.ir www.eforoosh.parspa.ir فروشگاه فایل شاپ در خدمت شماست.

حتما سر بزنید با دنیایی از فایل ها و مقالات جدید علمی
 

minajooon

Registered User
تاریخ عضویت
8 نوامبر 2014
نوشته‌ها
232
لایک‌ها
66
سن
24
لزوم مسواک در حین درمان ارتودنسی

88.jpg


درمان ارتودنسی امروزه در کشور ما و دیگر کشور ها مورد استقبال بسیاری از افراد قرار گرفته است. بسیاری این عمل را برای زیبایی و بسیاری دیگر برای رفع مشکلات دندان خود انجام می دهند. اما نکته ی مهم در عمل اتودنسی ، رعایت بهداشت دندان هاست.


ارتودنسي
درجامعه ما ارتودنسي به معناي رديف كردن دندانها به منظور ايجاد زيبايي است ولي درواقع دامنه فعاليت گسترده تري دارد هدف از ارتودنسي:تشخيص- پيشگيري و درمان روابط نادرست بين ساختمانهاي فك و دهان وصورت است كه علاوه بر زيبايي بر تنفس – تكلم و تغذيه نيز تاثير گذار است.بهترين زمان براي معاينه و تشخيص هنگام رويش دندانهاي دائمي جلو است.دراين هنگام كه هنوز رويش دندانها كامل نشده است با هدايت روند رشد وبا صرف وقت و هزينه كمتر پيشگيري و درمان انجام ميگيرد.درصورتي كه ناهنجاري در اسكلت فك وصورت باشد(مثل ناهماهنگي فكها)بهترين زمان درمان در دخترها قبل از 13 سالگي و در پسرها قبل از 15 سالگي است.

زود از دست دادن دندانهاي شيري باعث رويش نابجاي دندانهاي دائمي ميگردد.مراجعه منظم به دندانپزشك و دقت در رعايت بهداشت كودك توسط والدين از اين مورد جلوگيري مي كند.باقيماندن عادات بد دهاني بعد از 2 سالگي ميتواند منجر به ناهنجاري دندانها و فك و صورت گردد.اين عادات شامل مكيدن انگشت – فشردن زبان به طرف جلوي دهان – مكيدن لب و جويدن ناخن ميباشد كه بايد هرچه سريعتر درمان گردد.همانطور كه گفته شد اگرچه ارتودنسي زيبايي را به طرز چشمگيري افزايش ميدهد ولي تنها هدف درمان نيست .

دندانهاي نامرتب وروابط نادرست فكها باعث عدم تكلم مناسب – پوسيدگي زيادتر – تشكيل جرم بيشتر – ناراحتي لثه – افزايش خطر شكستگي دندانها – بوي بد دهان – تنفس دهاني و مشكلات جويدني و گوارشي ميشود كه در صورت تشخيص به موقع و كامل كردن دوره درمان برطرف خواهند شد.درصد موفقيت درمانهاي ارتودنسي بسيار بال است و هرچه زهدتر انجام شود براي دندانپزشك و بيمار رضايت بخش تر خواهد بود.
 

amirreza1717

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
15 سپتامبر 2015
نوشته‌ها
5
لایک‌ها
0
سن
34
ماساژتراپی به بهبود اندومتریوزیس و دردهای ناشی از آن منجر می‌شود
اندومتریوزیس ( Endometriosis) حالتی دردناک در زنهاست که هنگام اتفاق افتادن باعث می‌شود تا سلول های اندومتری از رحم به بقیه ی بخش های بدن زنان انتقال پیدا کنند. این اتفاق هنگامی‌رخ می‌دهد که هورمون های بدن، این سلول ها را انگیخته می‌کنند، چیزی شبیه به عادت ماهانه در زنان. ته مانده ی این سلول ها که خونی هستند تجمیع و باعث به وجود آمدن اندومتریوزیس در زنان می‌شوند. این اتفاق باعث ایجاد زخم و درد در زنان می‌شود و همچنین ممکن است به ناباروری آنها بیانجامد.

گفته می‌شود که به طور میانگین از هر ده زن، یکی به این عارضه مبتلا می‌شود.همچین دلیل حدود ۴۵ درصد ناباروری ها این عارضه است.

بنا به نظر برخی از محققان، ماساژتراپی یکی از راه هایی ست که می‌تواند به از بین بردن درد اندومتریوزیس منجر شود. مساله ی دیگری که به ابتلا به اندومتریوزیس می‌انجامد داشتن استرس است. از آنجایی که ماساژتراپی در زنان می‌تواند تا حد قابل توجهی به کاهش و از بین بردن استرس منجر شود، از این جنبه نیز ماساژتراپی راهی مناسب برای پیشگیری و بهبود اندومتریوزیس است. ماساژتراپی همچنین با بهبود سیستم ایمنی بدن از طریق ماساژ لمفاتیک می‌تواند از ابتلا به این عارضه جلوگیری کند. سیستم لمف در بدن خط مقدم دفاع در برابر ویروس و ابتلا به مرض است بنابراین تقویت سیتم لمف می تواند جلوی بسیاری از عارضه های ناشی از ضعف آن را که اندمتریوزیس نیز یکی از آن هاست جلوگیری کند. این مسئله از آن جهت حائز اهمیت است که مراحل تشخیص و درمان بیماری های غذذ لمفی پیچیده و پرهزینه است، بنابراین با انجام درمان های پیشگیرانه چون ماساژدرمانی می توان از ابتلا به این بیماری ها از همان ابتدا پیشگیری به عمل آورد. ضمن این که از سایر مزایای آرامش و سلامت بخش آن نیز بهره مند شد.

منبع: بلاگ شبدا
 

minajooon

Registered User
تاریخ عضویت
8 نوامبر 2014
نوشته‌ها
232
لایک‌ها
66
سن
24
اوج زیبایی دندان ها با لامینیت

میخواهیم شما را با معجزه‌ای به نام لامینیت که زیبایی دندانها را صدچندان می کند اشنا کنیم لامینیت، درمان زیبایی است که برای برطرف‌کردن بدرنگی دندان‌ها، اصلاح نامنظمی و همچنین فواصل باز بین دندان‌ها به کار می‌رود.



شکل و زیبایی دندان‌ها به ژنتیک و نحوه بهداشت و نگهداری ما بستگی دارد. اشکال‌های اولیه دندان، رعایت‌نکردن بهداشت دهان و دندان یا حوادث و ضربه‌های کوچک مانند ترک یا شکستگی می‌تواند زیبایی و شکل دندان‌ها را تغییر دهد و در لبخندزدن، صحبت و حتی اعتماد به‌نفس افراد اثر منفی بگذارد.
علم پیشرفته امروزی، برای هر کدام از این آسیب‌ها راه‌حل‌های گوناگونی ارائه كرده است.

در این مقاله می‌خواهیم به لامینیت‌های دندان اشاره کنیم که در سال‌های اخیر طرفداران زیادی هم پیدا کرده است. با دکتر پویا اصلانی، متخصص پروتز‌های دندانی و ایمپلنت و عضو هیات علمی دانشگاه دندان‌پزشکی قم در این‌باره صحبت كرده‌ایم.

استفاده از لامینیت این روز‌ها خیلی زیاد شده. لطفا بگویید این مواد از چه جنسی هستند؟

لامینیت پوسته نازکی است که روی دندان‌ها قرار داده می‌شود. این پوسته نازک از جنس مواد مختلف مثل کامپوزیت، چینی (سرامیکی) و مواد آکریلی است و نصب آنها، دندان‌هایی یکدست، مرتب، درخشان و فوق‌العاده زیبا ایجاد می‌کند.

نوع لامینیت برای هر بیمار چگونه انتخاب می‌شود و اصلا چه فرقی بین آنهاست؟

لامینیت‌های سرامیکی در لابراتوار ساخته می‌شوند از این رو برای ساختن آنها از دندان‌ها، البته بعد از تراشیدن مینا، قالب تهیه می‌شود ولی در انواع کامپوزیتی، لامینیت‌ها مستقیم و به‌وسیله دندان‌پزشک روی دندان‌ها قرار داده می‌شوند. لامینیت‌های سرامیکی استحکام بیشتری نسبت به انواع کامپوزیتی دارند. ثبات رنگ هم در این نوع از لامینیت زیاد است.

لامینیت‌های کامپوزیتی برخلاف نوع سرامیکی ثبات رنگ کمتری دارند اما مزیتشان نسبت به لامینیت‌های سرامیکی این است که در صورت بروز مشکل به‌راحتی قابل اصلاح و ترمیم هستند. انتخاب نوع لامینیت معمولا به‌وسیله دندان‌پزشک و برحسب نوع و مشکل دندان بیمار انجام می‌شود.

لامینیت‌هایی از جنس آکریل هم ساخته می‌شوند. این نوع لامینیت‌ها کوتاه‌مدت و فوری هستند و نیمه عمر کمی هم دارند و خیلی زود کیفیتشان تغییر می‌کند.

لامینیت‌ها چه کاربردی دارند و چه مشکلات دندانی را می‌توانند برطرف کنند؟

لامینیت، درمان زیبایی است که برای برطرف‌کردن بدرنگی دندان‌ها، اصلاح نامنظمی و همچنین فواصل باز بین دندان‌ها به کار می‌رود. البته در هر یک از موارد فوق روش‌های درمانی متعددی وجود دارد که انتخاب نوع درمان به تشخیص دندان‌پزشک بستگی دارد. مثلا در مورد به هم ریختگی و نامرتبی دندان‌ها در بسیاری از موارد درمان ارتودنسی و در مورد سفیدتر کردن روش‌های بلیچینگ اولین درمان انتخابی است که دندان‌پزشک با توجه به شرایط بیمار، پیشنهاد می‌‌دهد.

تفاوت لامینیت با روکش چیست؟

برای قرار دادن لامینیت در بیشتر موارد به تراش سطح بیرونی دندان نیاز است. این تراش برحسب مورد می‌تواند کم یا زیاد باشد. تراش معمولا روی مینا انجام می‌شود. بدیهی است بافت مینای تراشیده‌شده به‌هیچ‌وجه جایگزین نمی‌شود ولی شاید یکی از مزایای اصلی لامینیت این است که مقدار تراش مینا برای نصب آن در مقایسه با سایر روکش‌های دندانی (مثلا انواع تمام سرامیک) بسیار کمتر است.

عمر لامینیت‌ها چه مدت است؟

عمر لامینیت‌ها به عوامل مختلفی بستگی دارد که می‌توان از آنها به مهارت دندان‌پزشک، انجام صحیح مراحل نصب، شیوه بستن دندان‌ها روی هم (اکلوژن) و وجود عادت‌هایی مانند دندان‌قروچه اشاره کرد.

چه افرادی نمی‌توانند از درمان لامینیت استفاده کنند؟

استفاده از لامینیت در افرادی که بهداشت خوبی ندارند، مبتلا به مشکلات لثه‌ای درمان نشده (عفونت فعال) هستند، ‌پوسیدگی‌ شدید دندانی دارند، نسج دندانشان به شدت تخریب شده، دندان‌های بیش از حد کوتاه دارند یا مینای دندانشان از بین رفته است، اصلا پیشنهاد نمی‌شود.
 
Last edited:

minajooon

Registered User
تاریخ عضویت
8 نوامبر 2014
نوشته‌ها
232
لایک‌ها
66
سن
24
روش های از بین بردن فاصله بین دندانی



علت اصلی ردیف نبودن دندان‌ ها ارثی است به این صورت که داشتن دندان ‌های درشت در یک فک کوچک باعث می‌ شود که دندان‌ ها، فضای کافی برای رشد نداشته و در نتیجه دندان ‌ها در اصطلاح عامیانه روی هم درآمده. بهترین راه برای درمان این فاصله استفاده از کامپوزیت نوری است. به این صورت که با استفاده از مواد هم رنگ که برای ترمیم دندان ‌های قدامی استفاده می ‌شود این فضاها پوشیده می ‌شود.

برای درمان دیاستم ها ابتدا باید علت آن مشخص شود و تا حد امکان برطرف شود، زیرا با توجه به علت، طرح درمان هم متفاوت است. برای مثال چنانچه فاصله ها به علت وجود فرنوم باشد، باید ابتدا فرنوم برداشته و جراحی شود و سپس فاصله ها بسته شود وگرنه فاصله ها دوباره ایجاد می شوند. به طور معمول از روش های زیر برای بستن دیاستم ها استفاده می شود:

ارتودنسی (گاهی همراه با جراحی)، ایمپلنت، پروتز های ثابت، لامینیت (پوسته) چینی و کامپوزیت (مواد همرنگ دندان) مستقیم و غیر مستقیم. انتخاب هر کدام از این روش ها ارتباط مستقیم با علت دیاستم دارد. برای مثال اگر علت دیاستم از دست رفتن یک یا چند دندان و جابه جایی بقیه دندان ها و یا فقدان مادرزادی یک دندان باشد، باید ابتدا به وسیله درمان ارتودنسی دندان ها به هم نزدیک شوند و سپس فاصله به وجود آمده به وسیله جایگزین کردن دندان مورد نظر اصلاح شود. مساله مهم دیگر اندازه دیاستم هاست. در صورت بزرگ بودن دیاستم ها نمی توان از روش ترمیم استفاده کرد زیرا حاصل کار دندان های بزرگ و بدشکلی خواهد بود.

عامل دیگر برای انتخاب روش درمان، شیوه جفت شدن دندان هاست که باید به طور دقیق ارزیابی شود. هنگامی که پس از مطالعات اولیه تصمیم به ترمیم دندان ها گرفته شد، از راه های متعددی می توان این درمان را انجام داد. روش های معمول عبارتند از: لامینیت چینی و استفاده از کامپوزیت مستقیم و غیر مستقیم. استفاده از لامینیت چینی چنانچه بیمار به طور مناسب انتخاب شده باشد، از لحاظ زیبایی نتایج مطلوبی خواهد داشت. از مزایای این روش، تامین عالی زیبایی و ثبات رنگ است.

از معایب این روش تراش خوردن دندان ها (۱٫۵ تا ۲ میلیمتر از لبه برنده دندان و ۰٫۵ میلیمتر از سطح خارجی دندان) و صرف وقت و هزینه بیشتری است. در روش دوم یعنی ترمیم کامپوزیتی، دندان ها به طور مستقیم یا غیر مستقیم به وسیله کامپوزیت ترمیم شده و فاصله ها بسته می شوند. در روش غیر مستقیم به علت این که ترمیم ها در لابراتوار ساخته می شوند، ممکن است از لحاظ شکل، ترمیم های زیباتری حاصل شود. این روش نیز معایبی دارد که طولانی تر شدن زمان درمان و همچنین هزینه بالاتر از آن جمله است.
 

minajooon

Registered User
تاریخ عضویت
8 نوامبر 2014
نوشته‌ها
232
لایک‌ها
66
سن
24
سلامت چشم ها با مواد غذایی حاوی کارتنوئید



اگر می خواهید زیبایی چشمانتان دائمی و همیشگی باشد کافیست از مواد تغذیه ای و مناسب در این زمینه استفاده کنید برای مثال هویج سرشار از کاروتنوئید است که برای سلامت چشم ها بسیار مفید است دیگر مواد خوراکی مانند فلفل دلمه ای و اسفناج نیز از این دسته اند!


در جدیدترین پژوهش های صورت گرفته توسط محققان دانشگاه هاروارد این نتایج به دست آمده است که مصرف هویج واقعا می‌تواند به حفظ چشم از اب مروارید و نابینایی به ویژه در دوران سالمندی کمک کند.

گفتنی است، براساس تحقیقات محققان این دانشگاه بر روی بیش از 100هزار نفر به مدت 25سال که در رده سنی بالای 50سال قرار داشتند این نتیجه به دست آمد که مصرف کنندگان هویج کمتر در معرض ابتلا به بیماری دژنراسیون ماکولا نابینایی در اثر کهولت سن قرار گرفته اند.

بر اساس یک مطالعه که در مجله لانست به چاپ رسیده است، سازمان بهداشت جهانی هشدار داده است که بر اساس تخمین ها تا سال 2020حدود 196میلیون نفر به این بیماری مبتلا خواهند شد و این آمار تا سال 2040 به حدود 288میلیون نفر خواهد رسید.

بر اساس تحقیقات در هویج ماده ای به نام کاروتنوئید وجود دارد که در سایر مواد خوراکی چون فلفل، فلفل دلمه و اسفناج نیز وجود دارد و می‌تواند مانع از پیشرفت بیماری دژنراسیون ماکولای وابسته به سن شود.

افرادی که در طول عمر خود به ویژه از دوران جوانی غذاهای شامل ماده کاروتنوئید مصرف کرده‌اند 40درصد کمتر از سایر افراد دچار این بیماری در دوران سالمندی شده اند.

AMDیکی از شایع ترین علل از دست دادن بینایی در دوران سالمندی است که با وجود بدون درد بودن این عارضه سبب از دست رفتن دید مرکزی در هر دو چشم می‌شود، متاسفانه این بیماری هیچ درمانی ندارد.

کارشناسان اعتقاد دارند رنگدانه کاروتنوئید از طریق محافظت از بافت چشم باعث عدم ایجاد رادیکال های آزاد و جلوگیری از آسیب سلولی و فیلتر کردن نور آبی مضر می‌شود و سبب حفظ چشم ها از اب مروارید و نابینایی می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان،
 

minajooon

Registered User
تاریخ عضویت
8 نوامبر 2014
نوشته‌ها
232
لایک‌ها
66
سن
24
انحراف چشم مخفی و این درمان ها

در مورد بروز انحراف در چشم چه می دانید و چه عواملی در بروز این نوع انحراف ها تاثیر می گذارند چگونه می توان به این عارضه در چشم پی برد و نظر پزشکان در این مورد چیست؟


دکتر محمد کی‌پور اپتومتریست گفت: تمام انحرافات چشمی به صورت آشکار و قابل تشخیص در ظاهر افراد نمی‌باشد بلکه طیف وسیع تری از افراد دچار انواع انحرافات مخفی چشمی می‌باشند که تنها با عوارض و پیامد های نامطلوب آنها برای مبتلایان قابل تشخیص می‌باشد و تنها تحت شرایط خاصی امکان تظاهر عینی می‌یابد.
وی اظهار کرد: دردها و سردردهای چشمی و دشواری در حین انجام مطالعه و فعالیت‌های مستمر چشمی در فواصل نزدیک از عوارضی هستند که در نتیجه‌ی وارد آمدن فشار به سیستم بینایی برای هماهنگ نمودن چشم‌ها و جبران انحرافات مخفی بروز می‌یابند.
وی در پایان گفت: بسیاری از افرادی که از سردردها و تاری و دشواری مطالعه شکایت دارند به درجاتی از انحرافات مخفی چشمی مبتلا می‌باشند که با تجویز اپتیکی و کاربرد عینک های ویژه و یا انجام تمرین های خاص به جبران تبعات ناخواسته انحرافات می‌پردازند
 

minajooon

Registered User
تاریخ عضویت
8 نوامبر 2014
نوشته‌ها
232
لایک‌ها
66
سن
24
چگونگی بوتاکس آقایان



هر آقایی از از این نگران است که به علت وجود شخصی جوان وجذاب تر شغل و یا زن مورد نظرش را از دست بدهد. به نظر می رسد اگر این شیوه تفکر که تزریق بوتاکس مختص خانمهاست ، از بین برود آقایان بیشتری نیز به این معالجه روی بیاورند. دکتر گراهام جراح پلاستیکی که کلینیک زیبایی در گرین ویل امریکا دارد بیان میکند که کشانی که به وی مراجعه میکنند نگران شغل خود و این که در برابر همکاران و مشتریان ظاهر زیبایی داشته باشند

امروزه مردان بیشتری از پزشکان زیبایی وقت میگیرند تا با استفاده از درمان های anti-aging زمان را متوقف کرده و بتوانند جوان باقی بمانند. اما ایا واقعا این کار شدنی است؟؟ بوتاکس حاوی پنیتیدی می باشد که سیگنال های عصبی ارسالی به عضلات را بلاک کرده و جلوی انقباض عضلات و درنتجیه ایجاد چین و چروک را میگیرد.این درمان برای پیشانی ، اطراف چشم و خطوط اخم قابل اعمال بوده اما باید بدانید که چین و چروک های حاصله از مواردی مانند افتاب سوختگی با این روش قابل درمان نیستند.

تزریق این ماده در حدود چند دقیقه طول کشیده و نیازی به بیهوشی نیز ندارد.بیماران بعد از حدود 3تا 7 روز اثار این درمان را مشاهده خواهند کرد. توصیه میشود یک هفته قبل از تزریق از مصرف الکل و دو هفته قبل از ان از مصرف اسپیرین و داروهای ضد التهاب بپرهیزید تا ریسک کبود شدگی در اثر این تزریق کاهش پیدا کند.

باتوجه به محبوبیت زیادی که این روش بین مردم پیدا کرده این تزریق اگر بر روی پیشانی انجام شود نتایج خوبی خواهد داشت ، اما تزریق ان به بخش های پایینی صورت باعث بروز مشکلاتی خواهد شد. با تزریق این ماده به بخش های پایینی صورت حالت بی حرکتی و یخ زدگی در صورت ایجاد شده که من به ان “صورت ماسک زده” می گوییم. ” دراین حالت اگرچه صورت شما چروکی نخواهد داشت اما احساسی نیز بروز نخواهد داد. پزشکان باید تزریق بوتاکس را مدیریت کرده ، یعنی در جای درست و به مقدار درستی تزریق کنند تا حالت طبیعی صورت از بین نرود.

امروزه مردان خود را بیشتر با درمان های زیبایی وفق داده و از درمان های موجود بیشتر استفاده میکنند. اقایان امروزه درمان های بیشتری مانند کاشت مو و ریش طبیعی و بروتاکس را قبول کرده اند. در حقیقت علاقه ی اقایان به پیشرفت کردن در شغل خود و همچنین جوان باقی ماندن باعث شده که این درمان ها را بپذیرند. بنابراین علاوه بر خانم ها ، اقایان نیز میخواهند جوانترین و جذاب ترین باشند.

منبع : onlinesalamat.com
 

m.Mosibat

Registered User
تاریخ عضویت
8 آپریل 2012
نوشته‌ها
439
لایک‌ها
86
محل سکونت
ایران
رابطه عطسه با نگاه کردن به خورشید

ارسطو عقیده داشت که گرمای خورشید مجاری بینی را خشک می‌کند و باعث بروز احساس خارش و عطسه می‌شود اما ظاهرا علم جدید پاسخ دیگری برای این پدیده دارد.

به گزارش ایسنا، احتمالا انسان‌های بسیاری وقتی به نور شدید خورشید خیره می‌شوند، عطسه می‌کنند. دانشمندان در سال 1954 نام این وضعیت را «واکنش عطسه وابسته به نور» گذاشتند اما کنکاش در مورد آن به صدها سال‌ پیش برمی‌گردد.

این شرایط در نوزادان هم مشاهده می‌شود، بنابراین عکس‌العملی نیست که ما آن را یاد گرفته باشیم بلکه فرایندی ژنتیکی است که از همان ابتدا در افراد وجود دارد.

در سطح مکانیسمی، این شرایط می‌تواند ناشی از بروز اختلاف در سیگنال‌های مغزی باشد. محققان بر این باورند که خیره شدن به نور شدید خورشید و تحریک شدید یا فعالیت شدید اعصاب بینایی می‌تواند به اعصاب تری‌ژمینال یا سه قلو که در مجاورت این اعصاب قرار دارند منتقل شود. این تحریک احساس سوزش در بینی و بروز واکنش عطسه را به دنبال دارد. در هر حال دلیل این پدیده به مغز مربوط می‌شود.

چند سال پیش محققان دانشگاه زوریخ به مقایسه عطسه‌های وابسته به نور و عطسه‌های معمولی پرداختند تا تئوری دیگری را مورد آزمایش قرار دهند. آنها وقتی نور شدید به صورت فلش به سوژه مورد نظر می‌تابید، امواج مغزی فرد را با استفاده از الکتروانسفالوگرام اندازه گرفتند و دریافتند که عطسه‌های ناشی از نور شدید باعث فعالیت بیشتر در کورتکس بینایی می‌شود. این نشان می‌داد که حساسیت بسیار بالا به نور، این فرایند واکنشی را تا ساقه مغز به پیش می‌راند.
 

minajooon

Registered User
تاریخ عضویت
8 نوامبر 2014
نوشته‌ها
232
لایک‌ها
66
سن
24
مشکلات دید در شب با این عوامل



مشکلات دید شب با چه عواملی به وجود می آیند و چگونه می توان این مشکلات را برطرف کرد چه عواملی در ایجاد این عارضه تاثیرگذارند و موجب ایجاد این مشکل در رانندگان می شوند


دید شب با مسن‌تر شدن افراد هنگام رانندگی کاهش می‌یابد و این اتفاق بعد از سنین 50 سالگی بیشتر رایج است.

، مشکلات دید در هنگام شب ناشی از برخی تغییرات در چشم است. اولین تغییر عنبیه و مردمک را در بر می‌گیرد. با افزایش سن همانطور که عضلات ضعیف می‌شوند، عضلات عنبیه نیز از این روند مصون نمی‌مانند. علاوه بر این با افزایش سن شبکیه برخی از سلول‌های میله را از دست می‌دهد. این ساختار مسئول دید در تاریکی شب است.

افراد مسن باید اطمینان حاصل کنند که در شب هنگام به اندازه کافی دید دارند و در غیر این صورت باید تحت آزمون‌های جامع دید قرار گیرند. آزمایش‌هایی برای آب مروارید, گلوکوم, دژنراسیون ماکولا, و رتینوپاتی دیابتی. در واقع معاینات سالانه چشم بعد از سن 50 سالگی باید تکرار شود.
 
بالا