برگزیده های پرشین تولز

مقالات و اخبار مرتبط با فیلم و سینما

Mehdi14

Registered User
تاریخ عضویت
11 آپریل 2010
نوشته‌ها
1,578
لایک‌ها
748
محل سکونت
گم شدم !
با پيشنهادهاي پيترجكسون،
«تن تن» اسپيلبرگ تكميل مي‌شود!!!


Multimedia%5Cpics%5C1389%5C8%5CArt%5C398.jpg



«تن تن» به كارگرداني استيون اسپيلبرگ،‌ با بهره‌گيري از پيشنهاد تكنيك‌هاي نوين ديجيتالي پيتر جكسون ـ كارگردان صاحب نام سينما ـ در حال تكميل است.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، اخبار مربوط به ساخت فيلم ماجراهاي «تن تن» از 10 سال پيش در اخبار شنيده مي‌شد و اين پروژه در دو سال اخير مراحل تهيه و توليد را پشت سر گذاشته و تقريبا در مراحل پاياني توليد قرار گرفته است.
بنا براعلام ورايتي، استيون اسپيلبرگ جديدترين پروژه سينمايي‌اش «ماجراهاي تن تن: راز تك شاخ» را به تصوير كشيد و در مراحل پس از توليد قراتر گرفت.

در اين پروژه سينمايي كه از اوايل سال گذشته به شكل اقتباسي، تهيه و توليد مي‌شود، بازيگراني چون «جمي بل»، «دانيل كريك» و «اندي سرميكس» نقش‌آفريني خواهند كرد.
بنا بر اعلام لس آنجلس تايمز، اسپيلبرگ براي ساخت بخش‌هاي خاص پروژه تن تن از تكنولوژي‌ جديد «پرفورمنس كپچر» بهره خواهد برد.

«رابرت رودات» (نامزد دريافت اسكار بهترين فيلمنامه براي «نجات سرباز رايان») نگارش فيلمنامه‌ي «ماجراهاي تن تن» را بر عهده گرفته است.
داستان نسخه سينمايي «تن تن» به مبارزه گروهي از سربازان متحد به رهبري «كارل فرانكلين» مي‌پردازد كه به مقابله با تهاجم نيروهاي بيگانه مي‌پردازند.
اسپيلبرگ درباره‌ي فضاي «ماجراهاي تن تن» نيز گفته است، حوادث اين فيلم در يك دنياي واقعي با مردم تخيلي رخ مي‌دهد.

طبق برنامه‌ريزي‌هاي به عمل آمده «ماجراهاي تن تن: راز تك شاخ» براي اكران در 23 دسامبر سال 2011 ميلادي آماده مي‌شود.
فيلم «آرواره‌ها» محصول ‌1975 از موفق‌ترين و مهم‌ترين آثار كارنامه سينمايي اسپيلبرگ است.
«برخورد نزديك از نوع سوم» فيلم بعدي اسپيلبرگ بود كه براساس داستاني که خود او نوشته بود ساخته شد كه سفر موجودات فضايي به کره زمين را به تصوير كشيده است.

اسپيلبرگ در فيلم بعدي خود وارد دنياي خيالي شد و فيلم «ايندياناجونز و مهاجمين صندوقچه گمشده» را در سال ‌1981 ساخت. اين كارگردان نامدار يك سال بعد فيلمي درباره دنياي كودكان و افسانه‌هاي تخيلي و فضايي ساخت که توجه مخاطبين بزرگسالان را نيز به خود جلب كرد. «اي. تي» كه در زمان اكران پرفروش‌ترين فيلم تاريخ سينما شد و هم‌اكنون يكي از موفق‌ترين آثار اسپيلبرگ در زمينه تجاري محسوب مي‌شود. اين فيلم جايزه بهترين فيلم خارجي جوايز ديويد دوناتلو ايتاليا را در سال ‌1983 كسب كرد.
فيلم بعدي اسپيلبرگ «رنگ ارغواني» بود كه در سال ‌1985 ساخته شد.
اسپيلبرگ در سال ‌1993 فيلم به‌يادمادني «پارك ژوراسيك» را با بهره‌گيري از جديدترين فناوري‌هاي جلوه‌هاي ويژه ساخت و پس از آن اثر علمي-تخيلي اما پرفروش «مايکل کرايتون» را به سينما آورد.
يكي از موفق‌ترين فيلم‌هاي كارنامه سينمايي اسپيبرگ بي‌شك فيلم «فهرست شيندلر» محصول ‌1994 است. اين فيلم موفق شد در جوايز اسكار و جوايز بافتا عنوان بهترين فيلم و بهترين كارگرداني را كسب كند و در جوايز گلدن گلوب جايزه بهترين كارگرداني را براي اسپيلبرگ به‌همراه آورد.

در سال ‌1998 بود كه اسپيلبرگ «نجات سرباز رايان» را به رخ اهالي سينما كشيد. اين فيلم جنگي درباره جنگ جهاني دوم و نبرد سربازان آمريکايي‌ با ژاپني‌ها بود كه هنر استفاده از تكنيك‌هاي جلوه‌هاي ويژه در آن بي‌نظير بود. اين فيلم براي دومين‌بار جايزه اسكار بهترين كارگرداني را براي اسپيلبرگ به‌همراه آورد و در جوايز گلدن گلوب نيز جايزه بهترين كارگرداني را گرفت.
«هوش مصنوعي» محصول ‌2001، «گزارش اقليت» محصول ‌2002 و «ترمينال» محصول ‌2004 و «جنگ دنياها» محصول ‌2005 فيلم‌هاي بعدي اسپيلبرگ بودند.
اين فيلم‌ساز ثروتمند در سال ‌1993 جايزه شير طلاي افتخاري جشنواره ونيز، در سال ‌1995 جايزه سزار افتخاري فرانسه، در سال ‌1987 جايزه اسكار افتخاري و در سال ‌2004 جايزه «آكي‌را كوروساوا» جشنواره توكيو را گرفت و در سال ‌2003 نام وي در تالار مشاهير هاليوود جا گرفت.
 

Mehdi14

Registered User
تاریخ عضویت
11 آپریل 2010
نوشته‌ها
1,578
لایک‌ها
748
محل سکونت
گم شدم !
«كلئوپاترا» اینبار به روایت دیوید فینچر

A0602422.jpg


ديويد فينچر مي‌گويد به شرطي كارگرداني نسخه جديد سينمايي «كلئوپاترا» را قبول مي‌كند كه هنگام ساخت آن آزادي عمل كامل داشته باشد و بتواند قصه مورد نظر خود را بدون دوباره‌سازي نسخه قبلي روي پرده سينما تعريف كند.

اين فيلم كه براساس قصه نوول استيسي شيف ساخته مي‌شود، نگاهي اقتصادي و تند به كاراكتر اصلي خود كلئوپاترا دارد و بيشتر جنبه‌هاي منفي و قدرت‌طلبانه وي را به تصوير مي‌كشد.

به گفته فينچر، براي من «كلئوپاترا» قصه ظهور بي‌رحمانه براي رسيدن به قدرت است و به كمك آن مي‌توان فسادي را كه در طول تاريخ با عناصر خودكامه و مستبد همراه بوده، به نمايش گذاشت.

اين فيلم‌ساز فيلم‌نامه برايان هلگنلد را كه آماده فيلم‌برداري است، يك نوشته خوب و دقيق ارزيابي مي‌كند و عقيده دارد اگر اين فيلم تبديل به فيلم شود، حاصل كار يك چيز قابل دفاع خواهد بود.

فينچر گفته فيلمي كه او مي‌سازد نسخه دوباره‌سازي شده محصولي كلاسيك به همين نام كه توسط جوزف منكيه‌ويچ كارگرداني شد، نخواهد بود.

فينچر درام تاريخي و شرح حال گونه منكيه‌ويچ را كاري سطحي و هاليوودي ارزيابي مي‌كند كه سيستم دهه شصت ميلادي كمپاني‌هاي فيلم‌سازي به دنبال توليد آن بودند.

فيلم منكيه‌ويچ با بازي اليزابت تيلور، ريچارد برتن و ركس هريسون در سال 1963 ساخته شد.

اين فيلم با وجود هزينه بالاي توليد 44 ميليون دلاري و تبليغات وسيعي كه به همراه داشت، در آمريكاي شمالي شكست سخت تجاري خورد و حتي نتوانست هزينه توليد خود را تامين كند.

«كلئوپاترا»ي جديد اگر توسط ديويد فينچر كارگرداني شود، در سال 2013 به روي پرده سينماها خواهد رفت.

منتقدان سينمايي مي‌گويند چنين فيلمي كه نام فينچر را به عنوان كارگردان برخود دارد، بايد فيلمي تماشايي و بحث انگيز باشد.

فينچر سال قبل «شبكه اجتماعي» را روي پرده سينماها داشت كه مورد پسند و تائيد منتقدان سينمايي قرار گرفت، ولي نتوانست جوايز اسكار بهترين فيلم و كارگردان را از آن خود كند.

منبع : فارس
 

Mehdi14

Registered User
تاریخ عضویت
11 آپریل 2010
نوشته‌ها
1,578
لایک‌ها
748
محل سکونت
گم شدم !
در ايام اكران «ماشين‌ها 2»،
شركت فيلمسازي «پيکسار» بيست و پنج ساله شد!!!


Multimedia%5Cpics%5C1390%5C4%5CArt%5C102.jpg


شركت فيلمسازي «پيکسار» بيست و پنج ساله شد و اين اتفاق را همزمان با اكران فيلم «ماشين‌ها 2» جشن مي‌گيرد.
به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، اين استوديو که لوگوي آن را يک چراغ جادوئي تشکيل مي‌دهد طي اين 25 سال همچون جادوگري در دنياي فيلم‌هاي انيميشن عمل کرده است.
مراسم افتتاحيه فيلم انيميشن پرطرفدار«ماشين هاي 2»، هفته گذشته در بلوار «هاليوود لس آنجلس» برگزار شد.
شخصيت‌هاي جديد اين فيلم دو اتومبيل مسابقه هستند كه يكي در قالب مليت انگليسي و ديگر ژاپني است.
اتومبيل‌ها از مدل‌هاي مسابقه مك كويين هستند كه به شكل زيبايي طراحي شده و در داستان وارد شده‌اند.
بازيگراني چون اون ويلسون و جان راتزنبرگر، بوني هانت، توني شالوب، ايميلي مورتيمر و مايكل كين در اين پروژه صداپيشگي مي‌كنند.
به گفته «جان لاسه تر»، يکي از انيماتور ها و بنيان گزاران اين استوديو، پيكسار موفقيت اش را مديون اين مي‌داند که کليد خانه را به دست هنرمندان سپرده است ونه بانکداران .
بنا بر اعلام ورايتي، اين استوديو که ديوانه انيميشن است هرگز استاد خود «والت ديسني» را فراموش نکرده به سان فيلم‌هاي والت ديسني که با ماجراهاي ميکي ماوس آغاز شد، «پيکسار» هم كارش را با ماجراهاي يک زنبور آغاز كرد، يعني سال 1984 كه «پپکسار» بخشي از شرکت «لوکاس فيلم» بود.
در ادامه ماجراهاي «آندره و والي بي» که حيوانات را با تصاوير مجازي نشان مي‌داد در دنياي انيميشن سر وصدا کرد.
9 سال بعد «پيکسار» با «داستان اسباب بازي ها» سرو صدايي حسابي به پا كرد.
در آن سال بسياري دست اندرکاران اين طرح را ديوانه خواندند، درست مانند زماني که «والت ديسني» مي خواست «سفيد برفي و هفت کوتوله» (1937) را بسازد و همه مي گفتند يکي فيلم بلند انيميشن در آمدي نخواهد داشت. در حالي که زمان عکس آن را نشان داد و «جان لاسه تر» توانست با ساختن دوازده فيلم مطرح و وارد کردن انيميشن به دنياي بزرگسالان احساس افتخار کند.
پيكسار که کساني چون «براد بيرد» انيماتور «راتاتوي» و «آندرو استاتون»، انيماتور «وال.اي» را کشف کرده همواره در جستجوي استعدادهاي تازه است، در عين حال خود نيز از کار ننشسته و با علاقه بسيار و به مناسبت 25 امين سالگرد به وجود آمدن اش «ماشين هاي 2» را ساخت که در روز 27 ژوئيه به روي پرده سينماها آمد. «جان لاسه تر» اين فيلم را به ياد پدرش ساخته که به ماشين علاقه خاصي داشت.
استوديوهاي انيميشن پيکسار- يک شرکت پويانمايي آمريکايي - در سال 1986 توسط استيو جابز و اِدوين کَتمول بنيان نهاده شد. اين شرکت که در زمينه پويانمايي رايانه‌اي فعاليت مي‌کند، در کاليفرنيا قرار دارد.
اين شرکت حول بخش گرافيک رايانه‌اي لوکاس فيلم شکل گرفت. اين بخش را جابز به يک سوم قيمت مشخص شده به مبلغ 10 ميليون دلار از جرج لوکاس خريده بود.
پيکسار يک دهه بعد با ساخت فيلم‌هاي پيشرويي مانند «داستان اسباب‌بازي» که با مشارکت والت ديزني ساخته شدند، معروف و موفق گرديد. از آن زمان به بعد اين شرکت فيلم‌هاي پويانمايي ديگري مانند «زندگي يک حشره» (1998)، «داستان اسباب بازي 2» (1999)، «شرکت هيولاها» (2001)، «در جستجوي نمو» (2003) و «شگفت‌انگيزها» (2004) را ساخته است که همه آنها برنده جوايزي بوده‌اند.
فيلم بعدي ساخته شده در پيکسار، ماشين‌ها نام دارد و در سال 2006 نمايش داده شد. همکاري مشترک بعدي پيکسار و والت ديزني فيلم پويانمايي راتاتويي بود که برنده جايزه اسکار در سال 2007 شد. پس از آن فيلم وال-اي در سال 2008 ساخته شد و اين فيلم هم بسيار موفق بود. سپس در سال 2009 انيمشن بالا و در سال 2010 داستان اسباب‌بازي 3 ساخته شد.
«براي پرندگان» يکي از فيلم‌هاي کوتاه پيکسار است که در سال 2000 ساخته شد و در سال 2002 جايزه اسکار دريافت کرد.
در 24 ژانويه سال 2006 شرکت والت ديزني خبر از توافقات صورت گرفته براي خريد پيکسار به قيمت 7.4 ميليارد دلار داد. شرکت پيکسار هم اکنون زيرمجموعه شرکت والت ديزني است.
 

Mehdi14

Registered User
تاریخ عضویت
11 آپریل 2010
نوشته‌ها
1,578
لایک‌ها
748
محل سکونت
گم شدم !
گزارشي از فروش پايان هفته سينماها در آمريكاي شمالي
«كابوي ها و موجودات فضايي» صدرنشين سينماهاي آمريكاي شمالي شد!!!


Multimedia%5Cpics%5C1390%5C4%5CArt%5C722.jpg


فيلم اكشن «كابوي ها و موجودات فضايي» با اكران در ‌٣٧٥٠ سالن سينمايي و فروش ‌٣٦.2 ميليون دلاري صدرنشين گيشه درسينماهاي آمريكاي شمالي شد.
به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، انيميشن «اسمورف‌ها» نيز پايان هفته گذشته با ‌‌٣٦ ميليون دلار فروش در سينماهاي آمريكاي شمالي رتبه دوم را كسب كرد.
اين فيلم که به صورت زنده/انيميشن ساخته شده است، قصه خود را از يک مجموعه موفق انيميشني تلويزيوني وام گرفته است و شرکت «سوني» نسخه سينمايي «اسمورف ها» را تهيه کرده است.
بنابراعلام ورايتي، فيلم «كاپيتان آمريكا» نيز با ‌‌٢٤.9 ميليون دلار فروش رتبه سوم گيشه را به خود اختصاص داده است.
***
«كابوي ها و موجودات فضايي» را «جان فاوريو» كارگرداني كرده است و اين پروژه توسط استيون اسپيلبرگ آماده نمايش شده است.
بازيگراني چون «ابيگل اسپنسر»، «هريسون فورد»، «دنيل كريگ»، «زيك جكسون» و «رابرت داوني جونيور» در اين فيلم به ايفاي نقش مي پردازند.
اين فيلم تخيلي و اكشن با همكاري شركت‌هاي فيلمسازي «دريم وركز» و «يونيورسال پيكچرز» و براساس سري كتاب‌هاي كميك ساخته مي‌شود.
اين پروژه‌ي سينمايي كه در واقع بخش سوم از سري آثار موسوم به «مرد آهني» محسوب مي‌شود، تصويري از كابوي‌هاي ميانه قرن ‌‌١٨ ميلادي را به تصوير خواهد كشيد كه زندكي شان با حضور بيگانگان فضايي به چالش كشيده مي شود.
توليد اين فيلم از مدت‌ها پيش در دستور كار يونيورسال بود، اما با اختلاف نظر‌هايي كه ميان نويسندگان فيلمنامه و تهيه‌كنندگان وجود داشت تهيه آن به تاخير مي‌افتاد.
فيلمنامه‌ي نسخه اخير كابوي ها و موجودات فضايي توسط «آلكس كورتزمن»، «روبرتو اورسي» و «دمون ليندلف» به نگارش درآمده است.
سام ركول و «اليويا وايلد » از ديگر بازيگران پروژه‌ي سينمايي كابوي ها و موجودات فضايي» هستند.
استيون اسپيلبرگ ، ران هوارد و برايان گرزر تهيه و توليد بيگانگان و كابوي‌ها را بر عهده داشته‌اند.
***
«اسمورف‌ها» که در فاصله سال هاي ‌‌١٩٨١ تا ‌‌١٩٩٠ روي آنتن تلويزيون بود، يکي از کارهاي موفق تيم دو نفره انيماتور«هانا - باربارا» است. آنها اين مجموعه انيمشن را بر اساس قصه کتاب پرخواننده «پي‌ير کاليفورد» طراح بلژيکي ساختند. کاليفورد که با نام مستعار «پيو» معروف شد، اين قصه را در سال ‌‌١٩٧٨ نوشت.
خط اصلي قصه درباره گروهي از موجودات کوتوله آبي رنگ بود که در يک جنگل زندگي مي کردند و با ماجراهاي مختلفي روبرو مي شدند.
نسخه سينمايي اين فانتزي خانوادگي را «راجا گاسنل» کارگرداني مي کند. او در کارنامه اش فيلم هاي موفقي مثل «اسکوپي دو» را دارد. فيلمنامه نسخه سينمايي را «ديويد ان ويتس» نوشته و قرار است کليد فيلمبرداري آن ماه آوريل زده شود.
‌‌٢٩ جولاي سال ‌‌٢٠١١به عنوان زمان اکران عمومي اين فيلم تعيين شده است. چند بازيگر مطرح سينما، به جاي کاراکترهاي انيميشني فيلم صحبت خواهند کرد.
فيلم اسمورف ها يا شمرف ها در باره ماجراهاي موجودات کارتوني آبي کوچکي به نام شمرف به معني شيرين است.
اين موجودات دوست داشتني کوچک که خيلي ها با عروسک هايشان آشنا هستند بالاخره وارد دنياي سينماي سه بعدي شدند.
شمرف‌ها اولين بار سال ‌‌١٩٥٨ در يک کتاب مصور بلژيکي خلق شدند.
آنها بيش از بيست سال است که عروسک هاي محبوب اروپا هستند و به همه جاي دنيا هم سر کشيده‌اند.
داستان فيلم به کتاب وفادار است. ماجرا از قرون وسطا شروع مي شود، جادوگر گارگامل مي‌خواهد شمرف‌ها و دهکده‌شان را نابود کند. در اين فيلم، در نهايت اين تعقيب و گريز آنها از نيويورک سر در مي آورند.
در اين فيلم هنک آزاريا و الن کامينگ بازي مي کنند.
***
فيلم «عشق، ديوانه و احمقانه» كه از ‌‌١٨ اگوست ـ ‌‌٢٧ مرداد ماه ـ اكران گسترده و بين‌المللي خود را آغاز كرده است به فراز و نشيب روابط عاشقانه انسان‌ها مي‌پردازد.
استيو کارل، کمدين سينما، اين بار در نقشي جدي، مردي را به تصوير مي‌کشد که فکر مي کند زندگي کاملي دارد، تا اينکه همسرش که نقش او را جولين مور بازي مي‌کند، به طور غيرمنتظره‌يي پس از ‌‌٢٠ سال زندگي مشترک، تقاضاي طلاق مي کند. کال مرد ميانسالي است که همه چيز زندگي اش در مسير درست و خوبي است. خانواده‌اي خوب، شغلي مناسب و محيطي دوستانه دارد. اما زماني که او با همسرش دچار مشکل مي شود و اميلي به فکر طلاق گرفتن مي افتد و کال را براي مدتي ترک مي کند، همه چيز خراب مي‌شود. در همين اوضاع کال با مردي به نام پالمر آشنا مي‌شود که به او توصيه مي‌کند تا براي مدتي هم که شده به صورت مجردي خوش بگذراند تا بعدا دوباره همسرش را راضي به زندگي کند. اما اين خوشگذراني‌هاي يک مرد ميانسال اتفاقات خنده‌داري را موجب مي‌شود.
فيلم به سادگي و سبکي در مرز کمدي و درام حرکت مي کند. نقش رايان گازلينگ در اين فيلم، به استيو کارل کمک مي کند تا نقش خود را به عنوان يک مرد مجرد در به دام انداختن زنان و داشتن نگاهي متفاوت و توام با اعتماد به زندگي، به خوبي اجرا کند.
در فيلم كمدي عاشقانه عشق، ديوانه و احمقانه همچنين ماريسا تومي و کوين بيکون نيز بازي مي کنند.
***
فيلم «كاپيتان آمريكا؛ اولين انتقام‌جو» محصول كمپاني پارامونت نيز در تعطيلات آخر هفته در آمريكا و كانادا به فروش ‌٣.2 ميليون دلار دست يافت تا بالاتر از «هري پاتر و هديه‌هاي مرگ» كه عملكرد فوق‌العاده‌اي داشته است، عنوان پرفروش‌ترين فيلم سينماي آمريكاي شمالي را به‌دست آورد.
اين فيلم اقتباسي از داستان‌هاي مصور ابر قهرمان ها است و کريس اوانز نقش استيو راجرز شخصيت اصلي را بازي مي کند.
«استيو راجرز» داوطلبانه دريک آزمايش تجربي شرکت مي کند که در نهايت او را به ابرسربازي به نام کاپيتان آمريکا تبديل مي کند. کاپيتان آمريکا با کمک يارانش به مصاف شياطين جمجمه قرمز مي روند. اين قهرمان ناجي ميهن يونيفورمي با پرچم آمريکا دارد و سپري که هم اسلحه اوست و هم ضد هر سلاحي است.
کريس اوانز سي ساله اهل بوستون است و از سال ‌٢٠٠٠ بازيگري را شروع کرد. معروفترين نقش او در فيلم «چهار شگفت انگيز» بود.
سري کتاب هاي مصور کاپيتان آمريکا سال ‌١٩٤١ ابتدا توسط جو سيمون و جک کربي تاليف شد و تا امروز ‌٢١٠ ميليون نسخه در دنيا فروش داشته است.
پروژه سينمايي «کاپيتان آمريکا: اولين انتقامجو» پس از پشت سرگذاشتن مراحل پس از توليد، براي اكران گسترده در دو قالب دو و سه بعدي از ‌٢٢ جولاي‌ ـ ‌٣١ تير ماه ـ سال ‌٢٠١١ ميلادي به روي پرده رفته است. کاپيتان آمريکا، يکي از ابرقهرمان‌هاي کميک‌ استريپ‌هاي مارول است که توسط جو سيمون و جک کربي در سال ‌١٩٤١ خلق شد. از سال انتشارش (که در اوج دوران جنگ جهاني دوم بود) برمي آيد که قصد داشته است تا به نوعي سمبل جنگي و روحيه‌بخش جنگي براي آمريکايي‌ها باشد.
«كاپيتان آمريكا» بر محور ماجراهاي يك شخصيت اصلي به نام «استودي راجر» روايت مي‌شود. «راجر» تحقيقات گسترده‌اي براي خلق نوعي سرباز مي‌كند كه توانايي‌هاي بالا و خاصي داشته باشد.
«مارول» ـ تهيه‌كننده‌ي اين پروژه سينمايي ـ پيش‌تر با اثر اقتباسي «مرد آهني» توانست مخاطبان زيادي را به سينماها بكشاند. ايفاگر نقش «كاپيتان» هنوز قطعي نشده است، اما براساس مذاكره‌هاي اوليه، احتمال حضور «ويل اسميت» در اين نقش وجود دارد.
«استن لي»، نويسنده‌ي صاحب‌نام داستان‌هاي مصور، نسخه‌ي اصلي اين مجموعه كميك را نوشته است.
كمپاني فيلم‌سازي «پارامونت پيكچر» توزيع و پخش فيلم جديد «يوهانستون» را برعهده دارد.
«تامي لي جونز» در اين پروژه در قالب شخصيت كلنل چستر فيليپز به ايفاي نقش مي‌پردازد. بازيگر آثاري مانند «پيرمردها سرزميني ندارند» قصد دارد به‌ زودي فيلمي براساس رماني از ارنست همينگوي بسازد.
***
فروش جهاني قسمت دوم فيلم «هري پاتر و هديه‌هاي مرگ» نيز در هفته گذشته به ‌٢١.9 ميليون دلار رسيد.
آخرين قسمت از سري فيلم‌هاي «هري پاتر» تا پايان روز چهارشنبه مرز فروش ‌يك ميليارد دلار را در سينماي جهان به‌ غير از آمريكاي شمالي پشت سر گذاشت.
با احتساب فروش ‌‌٢٩٠ ميليون دلاري در سينماهاي آمريكا و كانادا، اين فيلم اكنون در آستانه فروش ‌يك ميليارد دلار قرار گرفته كه انتظار مي‌رود با در پيش بودن تعطيلات آخر هفته، اين حجم فروش افزايش بيشتري يابد.
فيلم «هري پاتر و هديه‌هاي مرگ» در مدت هشت روز پس از اكران توانست از مرز فروش ‌‌٩٠٠ ميليون دلار بگذرد تا سريع‌تر از هر فيلم ديگري در دنياي سينما به اين ميزان فروش دست يابد.
فروش چشم‌گير «هري پاتر و هديه‌هاي مرگ» موجب شد تا سري فيلم‌هاي «هري پاتر» با رسيدن به فروش ‌هفت ميليارد دلار، اكنون پرفروش‌ترين فيلم‌ چندگانه تاريخ سينماي جهان باشد كه بالاتر از «جيمز باند» و «جنگ ستارگان» شش‌ قسمتي قرار دارد؛ هرچند براي ساخت قسمت‌هاي قبلي «هري پاتر» بودجه چشم‌گير يك ميليارد و ‌‌٢٨٠ ميليون دلار هزينه شده است.
قسمت اول «هري پاتر و هديه‌هاي مرگ» كمتر از يك ماه پس از اكران ‌‌٦١١ ميليون دلار در خارج از آمريكا فروش جهاني داشت و پرفروش‌ترين فيلم كمپاني برادران وارنر در سال ‌‌٢٠١٠ نام گرفت.
كمپاني برادران وارنر به لطف قسمت اول از «هري پاتر و هديه‌هاي مرگ» توانست براي سومين سال متوالي موفق‌ترين استوديو فيلم‌سازي هاليوود نام بگيرد و با مجموع فروش ‌‌٨٨/١ ميليارد دلار، بيش از ‌‌١٨ درصد از كل بازار فيلم سينماي آمريكا را در اختيار داشته باشد.
فيلم‌هاي «هري پاتر» براساس داستان کتاب‌هايي با همين نام ساخته شده‌اند. امتياز ساخت فيلم چهار کتاب اول را «جي.کي. رولينگ» در سال ‌‌١٩٩٩ به كمپاني برادران وارنر با قراردادي بالغ بر يک ميليون يورو فروخت.
اولين قسمت از اين مجموعه در سال ‌‌٢٠٠١ با نام «هري پاتر و سنگ جادو» با بودجه ‌‌١٢٥ ميليون دلاري به كارگرداني «كريس كولومبوس» ساخته شد. اين فيلم به فروش ‌‌٩٧٥ ميليون دلاري دست يافت و هفتمين فيلم پرفروش تاريخ سينما نام گرفت و نامزد سه جايزه اسكار شد.
قسمت دوم اين فيلم نوامبر ‌‌٢٠٠٢ با عنوان «هري پاتر و تالار اسرار» به كارگرداني «كريس كلومبوس» با بودجه ‌‌١٠٠ ميليون دلاري به سينماي جهان آمد و فروشي بالغ بر ‌‌٨٧٨ ميليون دلار به‌دست‌ آورد و در جوايز بافتا جايزه بهترين فيلم كودك را كسب كرد.
سومين قسمت اين فيلم در ژوئن ‌‌٢٠٠٤ با بودجه ‌‌١٣٠ ميليون دلاري با نام «هري پاتر و زنداني آزكابان» اكران شد و فروش جهاني ‌‌٧٩٥ ميليون دلار را به ثبت رساند. اين فيلم به كارگرداني «آلفونسو كوارون» نامزد دو جايزه اسكار بود و در جوايز بافتا فيلم منتخب تماشاگران نام گرفت.
«هري پاتر و جام آتش» چهارمين قسمت از اين سري فيلم‌هاي پرطرفدار بود كه به كارگرداني «مايك نويل» در نوامبر ‌‌٢٠٠٥ با بودجه ‌‌١٥٠ ميليون دلاري ساخته شد و فروش ‌‌٨٩٥ ميليون دلار را ‌به دست آورد. اين فيلم نامزد جايزه اسكار بهترين كارگردان هنري بود.
پنجمين قسمت از اين فيلم با نام «هري پاتر و محفل ققنوس» در جولاي ‌‌٢٠٠٧ با بودجه ‌‌١٥٠ ميليون دلار به كارگرداني «ديويد يتس» به روي پرده سينماهاي جهان رفت و توانست فروش جهاني ‌‌٩٣٨ ميليون دلار را كسب كند. اين فيلم در جوايز فيلم اروپا بهترين فيلم از نگاه تماشاگران شد.
آخرين قسمت از اين فيلم جولاي ‌‌٢٠٠٩ به كارگرداني «ديويد يتس» با نام «هري پاتر و هديه‌هاي مرگ» با بودجه كلان ‌‌٢٥٠ ميليون دلار ساخته شد و فروش ‌‌٩٣٣ ميليون دلار را به‌همراه داشت. اين فيلم نامزد جايزه اسكار بهترين فيلم‌برداري شد.
كمپاني «برادران وارنر» سال گذشته پيشنهاد ساخت سري انيمشن داستان‌هاي «هري ‌پاتر» را به استيون اسپيلبرگ، كارگردان صاحب‌نام سينماي هاليوود ارائه كرده است.
 

Mehdi14

Registered User
تاریخ عضویت
11 آپریل 2010
نوشته‌ها
1,578
لایک‌ها
748
محل سکونت
گم شدم !
فروش «ورود آقايان ممنوع» در تهران از مرز دو ميليارد تومان گذشت


88552.jpg


فروش «ورود آقايان ممنوع» در تهران از مرز دو ميليارد تومان گذشت. علي سرتيپي پخش كننده اين فيلم با اعلام اين خبر گفت: اين فيلم چهارشنبه 44 و پنجشنبه 68 ميليون تومان فروخته و براي اولين بار شاهد فيلمي هستيم كه هفته هفتم اكرانش بيشتر از هفته‌هاي ديگرش فروش داشته است.

وي مجموع فروش «ورود آقايان ممنوع» در تهران را دو ميليارد و پنجاه ميليون تومان و شهرستانها را يك ميليارد و دويست ميليون تومان اعلام كرد.

«اينجا بدون من» ديگر فيلم در حال اكران نيز فروشش به 200 ميليون تومان در تهران رسيد. «سيزده59» هم كه اكرانش ادامه دارد در تهران 165 و در شهرستانها 200 ميليون فروخته است.
 

Mehdi14

Registered User
تاریخ عضویت
11 آپریل 2010
نوشته‌ها
1,578
لایک‌ها
748
محل سکونت
گم شدم !
انيميشن «اسمورف‌ها» صدر نشين سينماها شد!!!

Multimedia%5Cpics%5C1390%5C5%5CArt%5C158.jpg


انيميشن «اسمورف‌ها» پايان هفته گذشته با ‌١٣.3 ميليون دلار فروش در سينماهاي آمريكاي شمالي صدر نشين شد.
به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، اين فيلم که به صورت زنده/انيميشن ساخته شده است، قصه خود را از يک مجموعه موفق انيميشني تلويزيوني وام گرفته است و شرکت «سوني» نسخه سينمايي «اسمورف ها» را تهيه کرده است.
بنابراعلام ورايتي، فيلم «كابوي ها و موجودات فضايي» نيز با ‌١٢.99 ميليون دلار فروش رتبه دوم گيشه را به خود اختصاص داده است.
بنابراين گزارش فيلم كمدي «عشق، ديوانه و احمقانه» نيز با حدود ‌١٠ ميليون دلار فروش رتبه سوم جدول را به خود اختصاص داده است.
«اسمورف‌ها» که در فاصله سال هاي ‌‌١٩٨١ تا ‌‌١٩٩٠ روي آنتن تلويزيون بود، يکي از کارهاي موفق تيم دو نفره انيماتور«هانا - باربارا» است. آنها اين مجموعه انيمشن را بر اساس قصه کتاب پرخواننده «پي‌ير کاليفورد» طراح بلژيکي ساختند. کاليفورد که با نام مستعار «پيو» معروف شد، اين قصه را در سال ‌‌١٩٧٨ نوشت.
خط اصلي قصه درباره گروهي از موجودات کوتوله آبي رنگ بود که در يک جنگل زندگي مي کردند و با ماجراهاي مختلفي روبرو مي شدند.
نسخه سينمايي اين فانتزي خانوادگي را «راجا گاسنل» کارگرداني مي کند. او در کارنامه اش فيلم هاي موفقي مثل «اسکوپي دو» را دارد. فيلمنامه نسخه سينمايي را «ديويد ان ويتس» نوشته و قرار است کليد فيلمبرداري آن ماه آوريل زده شود.
‌‌٢٩ جولاي سال ‌‌٢٠١١به عنوان زمان اکران عمومي اين فيلم تعيين شده است. چند بازيگر مطرح سينما، به جاي کاراکترهاي انيميشني فيلم صحبت خواهند کرد.
فيلم اسمورف ها يا شمرف ها در باره ماجراهاي موجودات کارتوني آبي کوچکي به نام شمرف به معني شيرين است.
اين موجودات دوست داشتني کوچک که خيلي ها با عروسک هايشان آشنا هستند بالاخره وارد دنياي سينماي سه بعدي شدند.
شمرف‌ها اولين بار سال ‌‌١٩٥٨ در يک کتاب مصور بلژيکي خلق شدند.
آنها بيش از بيست سال است که عروسک هاي محبوب اروپا هستند و به همه جاي دنيا هم سر کشيده‌اند.
داستان فيلم به کتاب وفادار است. ماجرا از قرون وسطا شروع مي شود، جادوگر گارگامل مي‌خواهد شمرف‌ها و دهکده‌شان را نابود کند. در اين فيلم، در نهايت اين تعقيب و گريز آنها از نيويورک سر در مي آورند.
در اين فيلم هنک آزاريا و الن کامينگ بازي مي کنند.
***
«كابوي ها و موجودات فضايي» را «جان فاوريو» كارگرداني كرده است و اين پروژه توسط استيون اسپيلبرگ آماده نمايش شده است.
بازيگراني چون «ابيگل اسپنسر»، «هريسون فورد»، «دنيل كريگ»، «زيك جكسون» و «رابرت داوني جونيور» در اين فيلم به ايفاي نقش مي پردازند.
اين فيلم تخيلي و اكشن با همكاري شركت‌هاي فيلمسازي «دريم وركز» و «يونيورسال پيكچرز» و براساس سري كتاب‌هاي كميك ساخته مي‌شود.
اين پروژه‌ي سينمايي كه در واقع بخش سوم از سري آثار موسوم به «مرد آهني» محسوب مي‌شود، تصويري از كابوي‌هاي ميانه قرن ‌١٨ ميلادي را به تصوير خواهد كشيد كه زندكي شان با حضور بيگانگان فضايي به چالش كشيده مي شود.
توليد اين فيلم از مدت‌ها پيش در دستور كار يونيورسال بود، اما با اختلاف نظر‌هايي كه ميان نويسندگان فيلمنامه و تهيه‌كنندگان وجود داشت تهيه آن به تاخير مي‌افتاد.
فيلمنامه‌ي نسخه اخير كابوي ها و موجودات فضايي توسط «آلكس كورتزمن»، «روبرتو اورسي» و «دمون ليندلف» به نگارش درآمده است.
سام ركول و «اليويا وايلد » از ديگر بازيگران پروژه‌ي سينمايي كابوي ها و موجودات فضايي» هستند.
استيون اسپيلبرگ ، ران هوارد و برايان گرزر تهيه و توليد بيگانگان و كابوي‌ها را بر عهده داشته‌اند.
***
‌ فيلم «عشق، ديوانه و احمقانه» كه از ‌١٨ اگوست ـ ‌٢٧ مرداد ماه ـ اكران گسترده و بين‌المللي خود را آغاز كرده است به فراز و نشيب روابط عاشقانه انسان‌ها مي‌پردازد.
استيو کارل، کمدين سينما، اين بار در نقشي جدي، مردي را به تصوير مي‌کشد که فکر مي کند زندگي کاملي دارد، تا اينکه همسرش که نقش او را جولين مور بازي مي‌کند، به طور غيرمنتظره‌يي پس از ‌٢٠ سال زندگي مشترک، تقاضاي طلاق مي کند. کال مرد ميانسالي است که همه چيز زندگي اش در مسير درست و خوبي است. خانواده‌اي خوب، شغلي مناسب و محيطي دوستانه دارد. اما زماني که او با همسرش دچار مشکل مي شود و اميلي به فکر طلاق گرفتن مي افتد و کال را براي مدتي ترک مي کند، همه چيز خراب مي‌شود. در همين اوضاع کال با مردي به نام پالمر آشنا مي‌شود که به او توصيه مي‌کند تا براي مدتي هم که شده به صورت مجردي خوش بگذراند تا بعدا دوباره همسرش را راضي به زندگي کند. اما اين خوشگذراني‌هاي يک مرد ميانسال اتفاقات خنده‌داري را موجب مي‌شود.
فيلم به سادگي و سبکي در مرز کمدي و درام حرکت مي کند. نقش رايان گازلينگ در اين فيلم، به استيو کارل کمک مي کند تا نقش خود را به عنوان يک مرد مجرد در به دام انداختن زنان و داشتن نگاهي متفاوت و توام با اعتماد به زندگي، به خوبي اجرا کند.
در فيلم كمدي عاشقانه عشق، ديوانه و احمقانه همچنين ماريسا تومي و کوين بيکون نيز بازي مي کنند.
 

Mehdi14

Registered User
تاریخ عضویت
11 آپریل 2010
نوشته‌ها
1,578
لایک‌ها
748
محل سکونت
گم شدم !
«دومنيك كوپر» صدام حسين را به پرده سينماها آورد!!!


Multimedia%5Cpics%5C1389%5C3%5CArt%5C134.jpg



«دومنيك كوپر» با فيلم «بدل شيطان» صدام حسين را به پرده سينماها آورد.
به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، «بدل شيطان» از 29 جولاي (7 مرداد) در سينماهاي آمريكاي شمالي به روي پرده رفته است.
فيلم «بدل شيطان» که نگاهي دارد به حکومت صدام حسين و به ويژه زندگي و فعاليت هاي پسر او «اودي» که به خاطر جنبه‌هاي منفي شخصيتي و بي رحمي هايش درسراسر عراق مشهور بود.
بنا بر اعلام اي ام دي بي، در فيلم «بدل شيطان»، که منتقدين آن را «شک آور»، «باورنکردني» و نسخه بدل «صورت زخمي» و فيلمي درباره يک دلال مواد مخدر کوبايي تبار در فلوريدا با شرکت «آل پاچينو» خوانده اند، دومنيک کوپر، بازيگر جوان بريتانيايي در دو نقش «اودي» پسر صدام حسين و نقش «لطيف يحيي» يکي از نزديکان صدام حسين ايفاي نقش کرده است.
فيلم که بر اساس يک داستان واقعي ساخته شده است، به دوران 1987 در عراق بازمي گردد و وقايع آن از زندگينامه «لطيف يحيي» برداشته شده است. «يحيي» يک افسر ارتش عراق بود که به خاطر شباهت ظاهري با «اودي»، به دستور ديكتاتور عراق، در مواقعي که اودي نمي توانست در جايي حاضر شود، به عنوان بدل او در اماکن مختلف حاضر مي شد.
«اودي» در بسياري از مواقع به اندازه‌اي مشروب خورده و مست بود که نمي‌توانست در جلسات رسمي و يا مراسم مختلف دولتي حاضر شود.
دومنيک کوپر بازيگر دو نقش اصلي فيلم «بدل شيطان» مي گويد:«داستان فيلم به سرعت تحول پيدا مي‌کند. صحنه‌هاي خشونت باري که در فيلم مي بينيد همگي واقعيت داشته و نشون دهنده حکومتي مستبد و ظالم است که موجب ترس، وحشت و بدبختي بسياري از مردم به خصوص فقرا و زيردستان شده بود. حکومتي که بلا استثناء زندگي همه مردم عراق رو تهديد مي کرد.»
فيلم «بدل شيطان» روايتي است از رابطه «اودي» پسر رهبرديکتاتور عراق با کشورش. رابطه‌اي سرشار از خشونت، بي بندوباري جنسي و بدرفتاري با اطرافيان. بازيگر فرانسوي «لودوين سگنير» در اين فيلم نقش معشوقه اودي، «سراب» را بازي مي کند. «سراب» تنها يکي از ده ها زني است که دردست «اودي» اسير اند. زني که در نهايت به «لطيف» پناه مي آورد تا براي فرار و خلاصي از دست «اودي» به او کمک کند.
«لي تاماهوري» کارگرداني فيلم «بدل شيطان» را برعهده داشته است و در ساختن اين فيلم از شيوه هاي مدرن و قديمي فيلمسازي بهره گرفته است تا بتواند به بهترين نحو«کوپر» را در دو نقش «اودي» و «لطيف» بگنجاند.
تجربه بازي در دو نقش متفاوت براي «دومنيک کوپر» يک تجربه منحصر به فرد و يک پروسه کاملا خلاقه بوده است: «من درطول فيلمبرداري اين فرصت را داشتم تا ايده‌هاي خودم را مطرح و به اين صورت به جنبه‌هاي خلاقه فيلم کمک کنم. من درس‌هاي زيادي در طول مدت فيلمبرداري از اين تجربه سينمايي آموختم. اين که چگونه مولفه‌هاي مختلف و به ظاهر بي‌ربط به يکديگر در کنار هم جمع شده و در نهايت به يک فيلم سينمايي تبديل مي‌شوند. بعضي مواقع کار برايم کمي پيچيده بود؛ چون بازي در دو نقش متفاوت در يک فيلم کار چندان ساده‌اي نيست.»
دومنيک کوپر در پاسخ به اين سوال که آيا انتظار آن را دارد که با ايفاي اين دونقش و نقدهاي مثبتي که از فيلم نوشته شده به نامزدي جايزه اسکار برسد مي گويد هنوز براي چنين قضاوت هايي خيلي زود است و خوشحال است که ديگران از تماشاي فيلم لذت برده اند: «خوشحالم که از فيلم خيلي خوب استقبال شده. بهترين چيزي که در اين مورد شنيدم اين بود که ديگران به سختي تشخيص مي دادند که من هم زمان در دونقش بازي کرده ام. اين نشان مي‌دهد که من توانسته‌ام نقشم را به خوبي بازي کنم.»
دومنيك كوپر بازيگر آثاري چون «كاپيتان آمريكا: نخستين انتقام جويي» دو سال گذشته با پروژه‌ي سينمايي «تامارا درو» كه اقتباسي از يك كتاب مصور بود در بخش خارج از مسابقه شصت و سومين جشنواره فيلم كن حضور داشت.
 

Mehdi14

Registered User
تاریخ عضویت
11 آپریل 2010
نوشته‌ها
1,578
لایک‌ها
748
محل سکونت
گم شدم !
فیلم «جدایی نادر از سیمین» پرفروش‌ترین فیلم تاریخ سینمای ایران شد

آفتاب: فیلم سینمایی «جدایی نادر از سیمین» آخرین ساخته اصغر فرهادی با مجموع فروش نزدیک به ۱۰ میلیون دلار نخستین فیلم پرفروش تاریخ سینمای ایران لقب گرفت.

بر اساس خبری که روز گذشته سایت‌های سینمایی منتشر کردند و سایت شخصی لیلا حاتمی بازیگر این فیلم نیز آن را تایید کرد، فیلم «جدایی نادر از سیمین» که این روزها در انتظار نوبت اکران در سینماهای امریکا و چند کشور اروپایی دیگر است، توانست با مجموع فروش ۱۰ میلیون دلار (حدود ۱۱ میلیارد تومان) عنوان پرفروش‌ترین فیلم تاریخ سینمای ایران را از آن خود کند.

به نوشته روزنامه اعتماد، رکورد قبلی پرفروش‌ترین فیلم مربوط به اخراجی‌های دو ساخته مسعود ده نمکی بود که بدون اکران بین‌المللی و فقط در سینماهای ایران ۵.۸ میلیون دلار فروش داشت.

فیلم جدایی نادر از سیمین در سینماهای تهران و شهرستان‌ها در مجموع ۳/۳ میلیون دلار فروش داشت و مجموع فروش بین‌المللی آن در سینماهای فرانسه، آلمان، انگلستان، بلژیک و ترکیه هم از مرز هفت میلیون دلار گذشت. با این حساب، این فیلم با فروشی بیش از ۱۰ میلیون دلار نام خود را به عنوان پرفروش‌ترین فیلم تاریخ سینمای ایران ثبت کرد.

این فیلم در هفته گذشته در فرانسه ۳۴۰هزار دلار دیگر فروخت و مجموع فروشش در این کشور به مرز شش میلیون دلار نزدیک شد. اکران جدایی نادر از سیمین از دو هفته پیش در آلمان آغاز شد و در هفته اول در ۵۰ سینما ۲۱۸۰۰۰ دلار فروش کرد و در هفته دوم با اضافه شدن پنج سینمای دیگر نزدیک به ۲۱۷۹۰۰ دلار در تعطیلات آخر هفته فروش داشت. به این ترتیب مجموع فروش جدایی نادر از سیمین در آلمان طی ۱۰ روز به ۶۰۰هزار دلار رسید و به احتمال زیاد فروش آن در این کشور تا هفته دیگر از مرز یک میلیون دلار عبور خواهد کرد. مجموع فروش این فیلم در انگلستان به ۴۵۰هزار دلار رسیده و پیش‌بینی می‌شود در آخرین هفته اکران با ۵۰۰هزار دلار فروش به کار خود پایان دهد. مجموع فروش این فیلم در کشورهای بلژیک و ترکیه هم به ترتیب ۲۶۰هزار و ۱۵هزار دلار بوده است.

این در حالی است که اکران این فیلم در خیلی از کشورها هنوز آغاز نشده است. جدیدترین زمان اعلام شده برای اکران «جدایی نادر از سیمین» مربوط به کشورهای هلند و مجارستان و اسپانیا است که به ترتیب در ۲۰ مرداد و سه و چهار شهریور این فیلم را اکران می‌کنند.»

جدایی نادر از سیمین» در دو هفته گذشته جایزه اول سه جشنواره جهانی را هم از آن خود کرده است. این فیلم علاوه بر دریافت جایزه بزرگ بهترین فیلم بخش مسابقه جشنواره سن پترزبورگ روسیه، جایزه اول جشنواره زردآلوی طلایی ارمنستان و جایزه جشنواره کرواسی را در هفته گذشته از آن خود کرد. این فیلم همچنین به تازگی جایزه بهترین فیلم و فیلمنامه جشنواره فیلم «دوربان» آفریقای جنوبی را به جوایز بین‌المللی خودش افزود.
 

Mehdi14

Registered User
تاریخ عضویت
11 آپریل 2010
نوشته‌ها
1,578
لایک‌ها
748
محل سکونت
گم شدم !
هشت فرمول برای ساخت فیلم پرفروش به سبک اسپیلبرگ + عکس

43.jpg


«سوپر8» ساخته جی.جی. آبرامز با ادای دین به آثار استیون اسپیلبرگ با بودجه اندک روی پرده رفته و خوب هم فروخته، چه فرمولی در فیلم‌های اسپیلبرگ نهفته است؟

به گزارش خبرآنلاین، از زمان روی پرده رفتن «ایندیانا جونز و امپراتوری جمجمه بلورین» هیچ فیلم جدیدی از استیون اسپیلبرگ روی پرده نرفته است، پس چرا حس می‌کنید فیلم‌های او را روی پرده دیده‌اید؟

دلیل این مسئله آشکار است، ادای دین‌های متعددی به اسپیلبرگ می‌شود و فیلم‌های مشابه با آثار او روی پرده می‌روند، می‌شود گفت این کارگردان می‌تواند با خیال راحت خودش را بازنشسته کند و مطمئن باشد مسیرش را کارگردان‌های جوان ادامه می‌دهند، جوانانی که فقط مثل او کلاه بیسبال به سر ندارند.

جی.جی. آبرامز، خالق سریال «لاست» جدیدترین کارگردانی است که به وادی اسپیلبرگ پا گذاشته است. فیلم جدید او به نام «سوپر8» از همه لحاظ فیلمی اسپیلبرگی است. فیلم ماجرای چند دوست نوجوان است که خیلی اتفاقی از تصادف یک قطار فیلمبرداری می‌کنند، آن هم در حالیکه دارند فیلم با موضوع زامبی‌ها برای خود می‌سازند. اما این تصادف بودار است! آنها کم کم متوجه می‌شوند پای موجودات بیگانه فضایی در میان است.

یکی دیگر از ادای دین‌های امسال به اسپیلبرگ فیلم کمدی «پل» با بازی سایمون پگ و نیک فراست بود که این فیلم جاده‌ای با محوریت موجودات فضایی را خودشان نوشته بودند. جدا از این کمدی جمع و جور و موفق می‌توان فیلم «حمله به بلوک» به کارگردانی جو کارنیش را اضافه کرد که ماجرای دوستی بیگانه‌ها و کودکان را به جنوب لندن می‌برد.

ماجرا وقتی جالب می‌شود که بدانی سایمون پگ و نیک فراست در فیلم جدید اسپیلبرگ یعنی «ماجراهای تن تن: راز تک‌شاخ» صداپیشگی کرده‌اند و البته ادگار رایت (تهیه‌کننده «حمله به بلوک») و کارنیش فیلمنامه این انیمیشن بلند را نوشته‌اند.

28b.jpg


«سوپر8» فیلمی موفق با فرمول‌های رایج اسپیلبرگ

برای ساختن فیلمی به سبک اسپیلبرگ نیازی نیست حتما با او آشنا باشید، دنبال کردن هشت قانون زیر می‌تواند به شما کمک کند:

1. به غرب برو!
یعنی باید به جایی بروید که فیلم‌های اسپیلبرگ در آن ساخته می‌شود، مناطق حومه‌ای کالیفرنیا. «سوپر8» در چنین دنیایی می‌گذرد و حتی نمایی مشابه با نمای شبانه بر فراز شهر فیلم «ای.تی» دارد. این لوکیشن مناسب ژانر است: منطقه‌ای که هم برای فیلم ترسناکی مثل «پولترگیست» جان می‌دهد هم برای فیلم‌های کودکانه مثل «خانه لولو» (اسپیلبرگ تهیه‌کننده هر دو فیلم بوده)، حتی این لوکیشن مناسب فیلم‌های فانتزی با موضوع بیگانه‌ها مثل «برخورد نزدیک از نوع سوم»، «ای.تی.» و «جستجوگران» است. (دو فیلم اول را اسپیلبرگ ساخته است و سومی را جو دانته، دوست صمیمی این کارگردان)

2. لطف کنید به گذشته بروید
فیلم را در قرن بیست و یکم می‌سازید اما واقعا دوست دارید فیلم در همین زمان بگذرد؟ یادتان باشد: گذشته می‌فروشد! داستان «سوپر8» در سال 1979 می‌گذرد و این مجال را در اختیار می‌گذارد تا با تمام شخصیت‌های اسپیلبرگ دیدار کنی. فیلمبرداری «سوپر8» طوری است که تصویر کمی دانه‌دانه شده و حس دوران پیش از دیجیتالی شدن را دارد، بازیگران جوان فیلم هم عینک‌های بامزه آن دوران را به چشم می‌زنند. فقط کاش حرف زدن بازیگران هم کمی مثل گذشته بود. اسپیلبرگ سری فیلم‌های موفق «ایندیانا جونز» را در زمان گذشته روایت کرد و حتی در «پارک ژوراسیک» گذشته را به زمان حال آورد.

3. حال بچه ها خوب است
مشهور است این فرانسوا تروفو بود که اسپیلبرگ را به ساخت فیلم درمورد «بچه‌ها» تشویق کرد. نتیجه این تشویق فیلم «ای.تی.» بود. آبرامز هم در «سوپر8» همین کار را می‌کند و بچه‌های زیر 16 ساله می‌شوند کاراکترهای مرکزی فیلم او. صحنه تصادف قطار معرکه است اما اصل مطلب فیلم خش‌دار و کم‌کیفیتی است که این بچه‌ها گرفته‌اند و کلید ماجراست. برای نمونه موفق دیگر می‌توانید نگاهی به فیلم «گونیز» ساخته ریچارد دانر بیندازید که آنجا هم اسپیلبرگ تهیه‌کننده است.

28a.jpg


نمای معروف ورود بیگانه‌های فضایی در «برخورد نزدیک از نوع سوم»

4. هرگز به سربازها اعتماد نکنید
در «ای.تی.» و «برخورد نزدیک از نوع سوم» آدم بدها همان نیروهای ارتشی و نظامی هستند و نه موجودات بیگانه فضایی. «سوپر8» این درس‌ها را خوب آموخته است؛ در این فیلم هم نظامیان افرادی شرور و مهاجم هستند که هدفشان زیر یوغ کشیدن شهروندان معمولی است. برای نمونه به «سربازان کوچک» جو دانته هم یک نگاهی بیندازید.

5. بیگانه‌ها را دوست بدارید
بچه‌ها اینطور دنیا را می‌بینند، «سوپر8» هم از دید بچه‌ها روایت می‌شود و در دیدگان کودکان زندگی بیگانه‌ها به جای ترس سرشار از جذابیت است. فیلم آبرامز همین مسیر را می‌رود و به این نتیجه می‌رسد که بیگانه‌ها نیازمند محبت هستند. البته اسپیلبرگ این اواخر کمی به سبک «روز استقلال» با بازی ویل اسمیت روی آورد و نشان داد همه بیگانه‌ها هم خوب نیستد؛ او در «جنگ دنیاها» محصول سال 2005 خود روی دیگر بیگانه‌ها را نشان داد. برای نمونه می‌توانید «مردان سیاهپوش» به تهیه‌کنندگی اسپیلبرگ را هم ببینید.

6. واقع‌نما باشید
یکی از نکات مهم فیلم‌های اولیه اسپیلبرگ که فراموش شده است تلاش او در به تصویر کشیدن زندگی خانوادگی به شکل واقعی آن بود. والدین بی‌مسئولیت فیلم «شوگرلند اکسپرس»، خانواده پرتنش «آرواره‌ها»، مشکلات خانوادگی در «برخورد نزدیک از نوع سوم» و غم پنهان خانواده فیلم «ای.تی.» همگی نکاتی بودند که به اندازه صحنه‌های اکشن در موفقیت فیلم‌ها نقش داشتند. قرار نیست فیلم را به سبک کن لوچ (فیلمساز مستقل بریتانیایی و متخصص درام‌های خانوادگی) بسازید اما یادتان باشد خانواده‌های اسپیلبرگ واقعی و مثل همه خانواده‌ها بانقص هستند.

28c.jpg


نمای بسیار معروف فیلم «ای.تی.»

7. افق خود را محدود کنید
«فهرست شیندلر» اسپیلبرگ اسکار برد اما فیلم‌هایی از این کارگردان لقب «اسپیلبرگ خوب» گرفته‌اند که در دهه 1970 و اوایل دهه 1980 ساخته شده‌اند. تمام فیلم‌های جاه‌طلبانه این کارگردان نتیجه تجربیات او در فاصله ساختن «دوئل» در سال 1971 و دومین «ایندیانا جونز» در سال 1984 است. مثلا فیلم «به رنگ ارغوان» که سال 1985 ساخته شد یک ملودرام زنانه است که مجالی برای صحنه‌های اکشن ندارد. الکی تلاش نکنید «آمیستاد» یا «هوک» بسازید، فراموش نکنید اسپیلبرگ پرفروش همان اسپیلبرگ فیلم‌های جمع و جور اما جذاب است.

8. استیو را بیگر!
استیون اسپیلبرگ تهیه‌کننده «سوپر8» است و این نشان می‌دهد او دوست دارد در ادای دین به خودش حضور داشته باشد. پیشتر هم در فیلم‌های «گرملینز»، «بازگشت به آینده» و «توئیستر» این علاقه را نشان داده بود. اسپیلبرگ آنقدر از ادای دین «پل» راضی بود که پیشنهاد داد حضور کوتاهی در فیلم داشته باشد. نمی‌شود بدون حضور اسپیلبرگ به او ادای دین کرد. می‌توانید فیلمنامه خود را به دفتر او بفرستید و لحظه شماری کنید تا او با شما تماس بگیرد و نکاتی را گوشزد کند. به همین سادگی.

«سوپر8» با بودجه 50 میلیون دلاری ساخته شده و در جهان 184 میلیون دلار فروخته است.

ایندیپندنت / 31 ژوئیه / ترجمه: حسین عیدی‌زاده
 

Mehdi14

Registered User
تاریخ عضویت
11 آپریل 2010
نوشته‌ها
1,578
لایک‌ها
748
محل سکونت
گم شدم !
«جان كورنيش» براي كارگرداني «جان سخت» وارد مذاكره شد!!!

Multimedia%5Cpics%5C1390%5C5%5CArt%5C348.jpg


«جان كورنيش» براي كارگرداني «جان سخت» وارد مذاكره شد.
به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، بروس ويليس بار ديگر در نقش جان مك كلين در قسمت پنجم فيلم جان سخت با ايفاي نقش مي‌كند.
بروس ويليس چندي پيش در گفت‌وگويي با شبكه‌ي ام تي وي ساخت فيلم «جان سخت 5» را خبر داد.
به نوشته‌ي ديجيتال اسپاي، ويليس گفت: توليد «جان سخت 5» به زودي آغاز خواهد شد و شاهد حضور مجدد جان مك كلين روي پرده‌ها خواهيم بود.
بنا بر اين گزارش، حضور «لن وايزمن» به عنوان كارگردان، همانند قسمت‌هاي پيشين مشخص نيست.
هم‌چنين نوشتن فيلمنامه‌ي اين اثر به عهده «اسكيپ وود» خواهد بود.
ويليس بازيگر اصلي نقش جان سخت5 در اواخر دهه 80 و به ويژه به خاطر بازي در نقش جان مک کلين در سري فيلمهاي «جان سخت» به شهرت رسيد.
وي در مجموع در بيش از 60 فيلم سينمايي حضور داشته که از اين بين مي‌توان به «قصه عامه پسند»، «شهر گناه»، «جان سخت»، «آرماگدون» و «حس ششم» اشاره كرد.
آثار ويليس در مجموع و به طور خالص بين 255 تا 304 ميليارد دلار آمريکا در گيشه‌هاي منطقه آمريکاي شمالي فروش داشته که از لحاظ پر کردن گيشه هفتمين هنرپيشه نقش اول و هشتمين هنرپيشه نقش مکمل است.
ويليس همچنين دو بار برنده جايزه امي، يک بار برنده جايزه گلدن گلوب و چهار بار نامزد دريافت جايزه ساترن شده است.
 

Mehdi14

Registered User
تاریخ عضویت
11 آپریل 2010
نوشته‌ها
1,578
لایک‌ها
748
محل سکونت
گم شدم !
اندرو گارفيلد:
مرد عنكبوتي شگفت‌انگيز بهترين لحظات عمرم بوده است!!!


Multimedia%5Cpics%5C1390%5C4%5CArt%5C663.jpg


اندرو گارفيلد گفت: حضور در «مرد عنكبوتي شگفت‌انگيز» بهترين لحظات عمرم بوده است.
به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، «مرد عنكبوتي‌‌٤» كه داستان قسمت‌هاي قبل را دنبال نمي‌كند، توسط شركت فيلمسازي سوني تهيه و توليد مي‌شود.
اندرو گارفيلد؛ بازيگر ‌٢٨ ساله جديدترين قسمت از مجموعه فيلم هاي «مرد عنکبوتي» در اين خصوص اظهار کرده است که بازي در اين فيلم سينمايي بهترين لحظات عمرش بوده است.
اندرو گارفيلد؛ ضمن بيان اين مطلب که مرد عنکبوتي جان او را نجات داده است، گفت: بازي در اين فيلم سينمايي بهترين لحظات عمرم بوده است.
مرد عنکبوتي شگفت‌انگيز نام چهارمين فيلم از سري فيلم‌هاي مرد عنکبوتي مي‌باشد. بازيگران و دست‌اندرکاران اين فيلم نسبت به سه قسمت قبلي به طور کلي تغيير يافته‌اند. اندرو گارفيلد نقش پيتر پارکر/مرد عنکبوتي را ايفا مي‌کند.
بنابراعلام پايگاه اطلاع رساني هاليوود ريپورتر، اندور گارفيلد درباره بازي در اين فيلم سينمايي گفت: بازي در «مرد عنکبوتي» به من اميد داد و اعتقاد دارم که من نياز داشتم تا در يک همچين فيلمي بازي کنم. من هم مانند تمامي پسر بچه هاي ديگر "مرد عنکبوتي" را دوست دارم و او يکي از قهرمان هاي زندگي من است.
اين بازيگر جوان در ادامه نيز گفت: ايفاي نقش به عنوان پيتر پارکر (مرد عنکبوتي) به من آموخت که شجاع باشم و براي به دست آوردن خواسته‌هايم تمام تلاشم را به کار گيرم و در برابر مشکلات ايستادگي کنم و با آن‌ها بجنگم.
گارفيلد درباره شخصيت "مرد عنکبوتي" نيز گفت: داستان "مرد عنکبوتي" و شخصيت اين ابر قهرمان همانند افسانه ها و اسطوره هاي شکسپير است که به صورت مدرن در آمده. داستان "مرد عنکبوتي" جزئي از فرهنگ ما است، به طوري که پيش از آنکه من متولد شوم، "مرد عنکبوتي" بوده است و پس از اينکه بميرم هم اين داستان وجود خواهد داشت.
کارگرداني "مرد عنکبوتي شگفت انگيز" را مارک وب برعهده دارند و آلوين سارگنت و ايتسو کلاوز نيز فيلمنامه اين فيلم سينمايي را مي نويسند.
شرکت فيلمسازي "کلمبيا پيکچرز" مسئوليت ساخت و اکران اين پروژه سينمايي را برعهده دارد و علاوه بر گارفيلد بازيگران ديگري مانند ايرفان خان، اما استون و رايس ايفانز در "مرد عنکبوتي شگفت انگيز" ايفاي نقش مي کنند.
به گفته‌ي «آوي آراد»، مدير اجرايي «مرد عنكبوتي ‌‌٤»، قسمت جديد سري فيلم‌هاي «مرد عنكبوتي» به‌طور كامل سير داستاني سه قسمت قبلي را دنبال نمي‌كند، اما داستان حول وقايع پيشين اتفاق مي‌افتد.
«آراد» همچنين گفت: اين يك بازگشت نيست، بايد اين‌طور به آن نگاه كني كه مي‌خواهيد بيشتر درباره‌ي «مرد عنكبوتي» بدانيد؟ اين فيلم ماجراهايي را تعريف مي‌كند كه در مرد عنكبوتي‌هاي ‌‌١، ‌‌٢، ‌‌٣ نديده‌ايد.
وي افزود: «مرد عنكبوتي شگفت‌انگيز» آنچه قبلا اتفاق افتاده را پاك نمي‌كند، اما تلاش مي‌كند به روايتي بپردازد كه در چارچوب فيلم‌هاي قبلي اتفاق افتاده است.
سه قسمت پيشين فيلم هاي اکشن تخيلي "مرد عنکبوتي" درسال هاي ‌٢٠٠٢، ‌٢٠٠٤ و ‌٢٠٠٧ ميلادي اکران شده اند و به ترتيب فروشي برابر با ‌٨٢١، ‌٧٨١ و ‌٨٩٠ ميليون دلار را در سراسر جهان براي خود رقم زده اند.
«مرد عنكبوتي شگفت‌انگيز» قرار است سوم جولاي ‌‌٢٠١٢ (‌‌١٣ تير ‌‌١٣٩١) به صورت سه‌بعدي روي پرده‌هاي سينما اكران شود. «اندرو گارفيلد» در نقش «مرد عنكبوتي» بازي مي‌كند و «اما استون» هم نقش مقابل او را ايفا مي‌كند.
شركت فيلمسازي سوني پيكچرز اعلام كرد: نسخه جديد «مرد عنكبوتي» پس از كناره‌گيري «سام ريمي» و «توبي مگوئر» توسط «مارك وب» ساخته مي‌شود.
«سام ريمي» كه هر سه قسمت قبلي «مرد عنكبوتي» را كارگرداني كرده بود اعلام كرد، ساخت سه قسمت اين فيلم يك عمر تجربه براي وي بوده و درحالي‌كه به وي اعلام شده بود كه قسمت چهارم را بايد بسازم، «سوني» تصميم گرفت كارگردان جديدي را براي آن انتخاب كند.
 

Mehdi14

Registered User
تاریخ عضویت
11 آپریل 2010
نوشته‌ها
1,578
لایک‌ها
748
محل سکونت
گم شدم !
«نبرد تايتان‌ها 2» عنوان جديد مي‌گيرد!!!

Multimedia%5Cpics%5C1389%5C1%5CArt%5C46.jpg


سازندگان پروژه سينمايي «نبرد تايتان ها 2» در نظر دارند، براي آن عنواني غير از نبرد تايتان‌ها و مشابه بخش اول در نظر بگيرند، اما تاكنون به اتفاق نظري در اين خصوص نرسيده‌اند.
به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، فيلمنامه پروژه سينمايي «نبرد تايتان‌ها 2» توسط ديويد لزلي و دان مازيو به نگارش در مي‌آيد.
بخش اول فيلم ماجراجويانه «نبرد تايتان‌ها‌» كه توسط «لوئيز لترير» كارگرداني شده است از ‌26 از مارس (اوايل فروردين) سال ‌2010 ميلادي، اكران بين‌المللي خود را آغاز كرد و با اقبال عمومي مخاطبان مواجه شد و به رقم فروش حدود 500 ميليون دلار دست يافت.
بازيگراني چون «سام ورتينگتون»، «رالف فانيس»، «دني‌ هاستون»، «جما آرترتون» و «مدز ميكلسن» دراين اثر به ايفاي نقش پرداخته‌اند.
فيلمنامه‌ «نبرد تايتان‌ها‌» اين پروژه علمي تخيلي توسط «‌لاورنس كاسدان» خالق آثاري چون« آراستگي بزرگ» به نگارش در ‌آمده است.
محور اصلي داستان « برخورد تايتان‌ها‌» بريك اسطوره‌هاي قديمي استوار است و به رويارويي ايزدان حماسي در آثار ادبيات نمايشي كهن يونان مي‌پردازد.
اين فيلم كه بازسازي فيلمي است كه در سال ‌1981 توسط «هري هملين» با حضور بازيگران بريتانيايي ساخته شد، به كشمكش قدرت‌جويي وعدالت‌خواهي مردان عليه پادشاهان و حاكمان در مقابل ايزدان اساطيري در دوران كهن مي‌پردازد.
جنگ‌هاي گسترده و خانمانسوز موجب نابودي حيات در كره زمين مي‌شود.
بخش دوم اين فيلم نيز توسط «لوئيز لترير» كارگرداني خواهد شد و بازيگراني چون بازيگراني چون «سام ورتينگتون»، «رالف فانيس» و «ليام نيسون»در آن به ايفاي نقش خواهند پرداخت.
 

Mehdi14

Registered User
تاریخ عضویت
11 آپریل 2010
نوشته‌ها
1,578
لایک‌ها
748
محل سکونت
گم شدم !
«فولاد واقعي» لارنس فيشبورن را هم به خود جذب كرد!!!

Multimedia%5Cpics%5C1390%5C5%5CArt%5C383.jpg


لارنس فيشبورن ـ بازيگرهاليوودي ـ كه با سري فيلم‌هاي«ماتريكس» شناخته مي‌شود، به جمع بازيگران «فولاد واقعي» پيوست.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، اين فيلم كه توسط شركت فيلمسازي «دريم وركز» تهيه و توليد مي‌شود، از 18 نوامبر ـ 27 آبان ماه ـ در معرض تماشاي مخاطبان بين‌المللي قرار مي‌گيرد.

بنا بر اعلام هاليوود ريپورتر، «شاون لوي» كارگرداني اين پروژه را براي شركت فيلم‌سازي «دريم وركز» بر عهده گرفته است.
پيش از اين قرار بود «پيتر برگ» خالق آثاري چون «هنكاك» اين فيلم را مقابل دوربين ببرد.

بنابراين گزارش، داستان «فولاد واقعي» كه در زمان آينده رخ مي‌دهد در واقع ادامه‌اي بر سري آثار موسوم به «راكي» خواهد بود.
نگارش فيلمنامه نسخه اوليه «فولاد واقعي» را «دن گيلوري» بر عهده گرفته بود و نسخه نهايي آن توسط «لس بوهم» و«جان گاتينز» نوشته شده است.
اين فيلم روبات‌هايي را به تصوير مي كشد كه مي‌توانند در رينگ بوكس با انسان به مبارزه بپردازند.

«هوپ ديويس»، «كريستوفر ملوني» و «هيوجكمن» بازيگران نقش‌هاي اصلي در فولاد واقعي هستند.
داستان «فولاد واقعي» که در زمان آينده رخ مي‌دهد، در واقع ادامه‌اي بر سري آثار موسوم به «راکي» خواهد بود.

لارنس فيشبورن بازيگر آمريکايي و متولد 30ژوئيه 1961است. از فيلم‌هاي معروف او مي توان به ماتريکس، ماموريت غيرممکن 3،‌ انقلاب‌هاي ماتريکس ، ماتريکس 2 اشاره كرد.
 

Mehdi14

Registered User
تاریخ عضویت
11 آپریل 2010
نوشته‌ها
1,578
لایک‌ها
748
محل سکونت
گم شدم !
رابرت دنيرو صداپيشه‌ي مستند تلويزيوني «11 سپتامبر» شد!!!

Multimedia%5Cpics%5C1387%5C9%5CArt%5C62.jpg


رابرت دنيرو صداپيشگي برنامه‌اي مستند درباره‌ي حادثه‌ي 11 سپتامبر را برعهده گرفته است.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، شبكه‌ي تلويزيوني «سي.بي.اس» مستند «11 سپتامبر» را با صداپيشگي رابرت دنيرو ـ بازيگر سرشناس هاليوود ـ پخش مي‌كند.

جولز و جيديون نورت‌ ـ كارگردانان اين مستند‌ ـ در سال 2002 مستند‌ «11 سپتامبر» را توليد كردند و اكنون نسخه‌ي به‌روز شده‌ي آن را به روي آنتن مي‌برند.
به گزارش ديجيتال اسپاي، اين برنامه‌ي مستند قرار است در سالروز همين واقعه از شبكه‌ي «سي.بي.اس» پخش شود.

دنيرو ـ بازيگر سرشناس برنده‌ي جايزه‌ي اسكار ـ 9 سال پيش نيز مستند حمله‌ي تروريستي به برج‌هاي دوقلوي تجارت جهاني را صداپيشگي كرده بود.

رابرت دنيرو كه امسال رياست‌ داوران جشنواره فيلم كن را برعهده داشت، اولين بازيگر سينما نام گرفت كه با فيلمي كه اكثرا ديالوگ‌هاي غيرانگليسي داشت، موفق به كسب اسكار مي‌شد. او به‌همراه «مارلون براندو» كه نقش «دون ويتو پير» را در «پدرخوانده» بازي كرد، تنها بازيگران سينما هستند كه براي بازي در نقش يك شخصيت، جايزه‌ي اسكار گرفته‌اند.

دنيرو بزرگ‌ترين افتخارات سينمايي‌اش را مرهون بازي در فيلم‌هاي «اسكورسيزي» است. وي براي فيلم «راننده تاكسي» نامزد اسكار شد و دومين جايزه‌ي اسكار خود را با فيلم «گاو خشمگين» به‌دست آورد و در سال 1992 با فيلم «تنگه وحشت» براي ششمين‌بار نامزدي اسكار را تجربه كرد.
پس از فيلم «خيابان‌هاي پايين‌شهر»، دنيرو همكاري‌اش را با اسكورسيزي در فيلم‌هاي موفقي چون «راننده تاكسي» (1976)، «نيويورك،نيويورك» (1977)، «گاو خشمگين» (1980)، «سلطان كمدي» (1983)، «رفقاي خوب» (1990)، «تنگه وحشت» (1991) و «كازينو» (1995) ادامه داد.
 

Mehdi14

Registered User
تاریخ عضویت
11 آپریل 2010
نوشته‌ها
1,578
لایک‌ها
748
محل سکونت
گم شدم !
بن فوستر در «گوتي» با ال پاچينو همبازي مي‌شود!!!

Multimedia%5Cpics%5C1390%5C4%5CArt%5C283.jpg


بن فوستر ـ بازيگر آثاري چون «آلفاداگ» ـ در پروژه‌ي سينمايي «گوتي» با ال پاچينو همبازي مي‌شود.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، ال پاچينو ـ بازيگر سرشناس هاليوود ـ در فيلم «گوتي؛ سه نسل» نقش مقابل جان تراولتا را بازي مي‌كند.
درام جنايي «گوتي؛ سه نسل» كه از اواخر پاييز امسال مقابل دوربين خواهد رفت، به كارگرداني «بري لوينسون» ساخته مي‌شود.

كمپاني «فيوره فيلمز» چندي پيش اعلام كرد: ال پاچينو براي بازي در اين پروژه سينمايي كه سال 2012 اكران خواهد شد قرارداد امضا كرده است.

به گزارش اسكرين ديلي، فيلم سينمايي «گوتي: سه نسل» داستان زندگي يك خانواده‌ي مافيايي را با تمركز بر شخصيت «جان گوتي» روايت مي‌كند. شخصيت اصلي داستان قصد دارد از پيشه‌ي خانوادگي خود كناره‌گيري كند و در اين راه با مشكلات بسياري مواجه مي‌شود.
ال پاچينو ماه آينده به‌ پاس يك عمر دستاورد در شصت‌وهشتمين دوره‌ جشنواره‌ فيلم ونيز لقب شواليه دريافت خواهد كرد.
وي طي پنج دهه حضور فعال در دنياي سينما در فيلم‌هاي ماندگاري بازي كرده است كه از مهم‌ترين آنها مي‌توان به «پدرخوانده»، «سرپيکو»، «بعدازظهر سگي»، «عدالت براي همه»، «گشت‌زني»، «صورت زخمي»، «بوي خوش زن»، «مخمصه»، «وکيل مدافع شيطان» و «13يار اوشن» اشاره كرد.

وي براي فيلم‌هاي «پدرخوانده»، «سرپيكو»، «پدرخوانده2»، «بعدازظهر سگي» «عدالت براي همه»، «گلن گلي گلنراس»، «ديك تريسي» و «بوي خوش زن» نامزد جايزه اسكار بود كه براي فيلم آخري موفق به دريافت اين جايزه شد.
جايزه بافتا بهترين بازيگر مرد، چهار جايزه گلدن گلوب، بهترين بازيگر جشنواره كارلووي واري، بهترين بازيگر جشنواره سن‌سباستين و دريافت شيرطلاي افتخاري جشنواره ونيز در سال 1994 بخشي از افتخارات سينمايي اين بازيگر سرشناس هستند.

از بهترين نقش آفريني هاي «بن فوستر» مي‌توان به « قطار سه و ده دقيقه به يوما»، «گروگان، سي روز شب» ،«آلفاداگ» اشاره كرد.

_________________
 

Mehdi14

Registered User
تاریخ عضویت
11 آپریل 2010
نوشته‌ها
1,578
لایک‌ها
748
محل سکونت
گم شدم !
«توئيکست» فورد کوپولا در روزهاي پاياني فيلمبرداري

Multimedia%5Cpics%5C1390%5C5%5CArt%5C381.jpg


فرانسيس فورد کوپولا ـ خالق سه‌گانه «پدرخوانده» ـ اين روزها در حال اتمام فيلم جديدش با نام «توئيکست» است.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، اين فيلم كه در قالب سينماي تريلرـ دلهره ساخته مي‌شود، يک تريلر با بازي ول کيلمر است.
بنابراعلام اي ام دي بي، فيلم جديد فرانسيس فورد کوپولا «Twixt Now And Sunrise» نام دارد و بر مبناي داستاني کوتاه از خود او ساخته مي‌شود. از اين پروژه سينمايي به عنوان يک تريلر با اشارات سينماي وحشت ياد شده و ول کيلمر ستاره فيلم‌هاي «دورز» و «سينت» در آن نقش يک نويسنده رمان‌هاي ترسناک را بازي مي‌کند.
الي فانينگ (بازيگر «سوپر 8») و بروس درن (که سال‌ها پيش در «گتسبي بزرگ» بر اساس فيلمنامه‌اي از کوپولا بازي کرد) ديگر بازيگران اين فيلم هستند که در ناپا در کاليفرنيا در حال فيلمبرداري است.

کوپولا 71 ساله پس از «دراکولاي برام استوکر» فيلم ترسناک ديگري نساخته بود. «بروس درن» و «الي فانينگ» از ديگر بازيگران اين پروژه‌ي سينمايي هستند كه در كنار «وال كيلمر» كه در نقش يك نويسنده آثار ترسناك ظاهر مي‌شود، به ايفاي نقش مي‌پردازند.

فرانسيس فورد كوپولا، كارگردان و فيلم‌نامه‌نويس پرآوازه آمريكايي و برنده‌ي پنج جايزه اسكار است.
«توئيکست» جديدترين فيلم فرانسيس فورد کوپولا براي نخستين بار در جشنوراه فيل تورنتو روي پرده مي‌رود.
وي شهرت جهاني‌اش را به ‌واسطه سري فيلم‌هاي «پدرخوانده» به ‌دست آورد، بعدها نام «فورد» را به احترام بنيان‌گذار كارخانه خودروسازي «فورد» به نام خانوادگي‌اش افزود. از جمله افتخارات كوپولا مي‌توان به جايزه اسكار بهترين فيلم‌نامه اقتباسي در سال ‌1971 براي «پاتون»، جايزه اسكار بهترين فيلم‌نامه اقتباسي در سال ‌1973 براي «پدرخوانده»، جايزه اسكار بهترين فيلم، بهترين كارگرداني و بهترين فيلم‌نامه اقتباسي در سال ‌1975 براي «پدرخوانده‌2»، جايزه بافتا بهترين كارگرداني در سال ‌1978 براي «اينك آخرالزمان»، جايزه دوربين جشنواره برلين در سال ‌1991، جايزه نخل طلا و جايزه فيپرشي جشنواره كن در سال ‌1979 براي فيلم «اينك آخرالزمان»، جايزه نخل طلا و جايزه بهترين فيلم معنوي جشنواره كن در سال ‌1974 براي فيلم «مكالمه»، جايزه يك عمر دستاورد سينمايي از انجمن كارگردانان آمريكا، جايزه گلدن گلوب براي بهترين كارگرداني و بهترين موسيقي متن در سال ‌1980 براي «اينك آخرالزمان»، جايزه گلدن گلوب براي بهترين كارگرداني و بهترين فيلم‌نامه در سال ‌1973 براي «پدرخوانده»، جايزه ويژه پنجاهمين سال تأسيس جشنواره سن‌سباستين در سال ‌2002 ،‌ شير طلاي افتخاري جشنواره ونيز در سال ‌1992 ،‌ جايزه صدف طلايي بهترين فيلم و جايزه فيپرشي جشنواره سن‌سباستين در سال ‌1969 براي «ماهي پر جنب‌وجوش» اشاره كرد.

Multimedia%5Cpics%5C1390%5C5%5CArt%5C380.jpg
 

Mehdi14

Registered User
تاریخ عضویت
11 آپریل 2010
نوشته‌ها
1,578
لایک‌ها
748
محل سکونت
گم شدم !
كريس پين در«روبوكاپ» با تام‌كروز همبازي مي‌شود!!!

Multimedia%5Cpics%5C1388%5C3%5CArt%5C243.jpg


كريس پين ـ بازيگر فيلم «سفر ستاره‌اي» ـ در «روبوكاپ» با تام‌ كروز همبازي مي شود.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، «كريس پين» در صورت توافق با توليد كنندگان فيلم «روبوكاپ»، دراين فيلم در كناربازيگراني چون كيانو ريوز و جاني دپ قرار مي گيرد.
بنابراعلام ورايتي، تهيه‌كنندگان مجموعه فيلم پليس آهني «روبوكاپ» كه نسخه جديدي از اين اثر را تهيه و توليد مي كنند، از كريس پين براي بازي در نقش اصلي فيلم خود دعوت به همكاري كرده‌اند.
با هجوم قهرمانان كتاب‌هاي كميك به سينماها در دهه گذشته، سينماي علمي ـ تخيلي روزهاي پرشكوهي را تجربه مي‌كند كه اگر بي‌نظير نباشد قطعا در تاريخ سينما كم‌نظيرو فيلم هايي چون است.
سري فيلم‌هاي نابودگر يا روبوكاپ براي تداوم ساخت قسمت‌هاي جديد در دستور كار استوديوها قرار دارند و فيلم‌هاي كلاسيك اين ژانر از جمله وقتي دنياها برخورد مي‌كنند يا سياره ممنوعه بازسازي خواهند شد و آخرين فيلم بازسازي‌شده از اين ژانر درام «روزي كه زمين از حركت ايستاد» با بازي كيانو ريوز نيز با استقبال در گيشه مواجه شده است.
كمپاني متروگلدوين‌مه‌ير « خوزه پاديلا» را به عنوان كارگردان اين پروژه سينمايي عرفي كرده است.
پليس آهني يا روبوکاپ، فيلمي علمي ـ تخيلي است كه در سال 1987 ساخته شده است. کارگرداني اين اثر را پل ورهوفن فيلم‌ساز هلندي‌الاصل برعهده داشت.
اين اثر يکي از بهترين اثار علمي ـ تخيلي دهه 80 است داستان در يک فضاي متروپليس وار ميگذرد ورهوفن موفق شده‌است که به خوبي جو خشن و سودجويانه اينده نزديک و ازدست رفتن عواطف انساني را نشان بدهد طنز تلخ فيلم به همراه بازي بي نقص بازيگران ان وموسيقي روح انگيز باسيل پولدوريس جذابيت خاصي به اين اثر بخشيده‌است

کريس پين بازيگر آمريکايي ومتولد 26 اگوست 1980 در لس آنجلس است که با ايفاي نقش در فيلم پيشتازان فضا بيشتر شناخته شد.
 

Mehdi14

Registered User
تاریخ عضویت
11 آپریل 2010
نوشته‌ها
1,578
لایک‌ها
748
محل سکونت
گم شدم !
«سياره ميمون‌ها» در يك قدمي اكران در سينماها

Multimedia%5Cpics%5C1390%5C3%5CArt%5C733.jpg


«ظهور سياره ميمون‌ها» در يك قدمي اكران در سينماهاي آمريكاي شمالي قرار گرفت.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، « ظهورسياره ميمون‌ها» 5 اگوست (14 مرداد) سال 2011 ميلادي، در معرض تماشاي مخاطبان قرار مي‌گيرد.

اين پروژه سينمايي توسط شركت فيلمسازي فوكس قرن بيستم تهيه و توليد شده است.

«اندي سركيس» بازيگر نقش «قيصر» در پروژه سينمايي «سياره ميمون‌ها» به همراه فريدا پينتون نقش آفريني مي‌كند.

بنا بر اعلام امپايرآنلاين، بخش‌هايي از اين فيلم با استفاده از آخرين دستاوردهاي ديجيتال كه در آثاري چون «ارباب حلقه‌ها» و «كينگ كونگ» مورد بهره قرار گرفته‌اند، ساخته ‌شده است.

به گفته سازندگان «ظهور سياره ميمون ها»، اين تنها يک فيلم ديگر از اين سري نيست، بلکه به تصوير کشيدن اتفاقاتي است که در اولين فيلم پيش بيني شده بود.

فيلم در شهر سان فرانسيسکو اتفاق مي افتد، دکتري در حال آزمايش داروي براي درمان آلزايمر روي ميمون‌ها و شمپانزه است. اما همين آزمايشات منجر به ظهور نسل جهش يافته‌اي از ميمون‌ها و يک فاجعه براي نژاد بشر مي‌شود. ميمون‌هاي بسيار هوشمند به رهبري سزار بر زمين غلبه پيدا مي کنند.

اولين فيلم در سال 1968 با شرکت چارلتون هستون و هفتمين فيلم به سال 2001 به کارگرداني تيم برتون ساخته شد.

فيلم ظهور سياره ميمون ها به کارگرداني روپرت وايات در آمريکا و اروپا در اکران است.

در سال 2029 فضانوردي به نام «لئو ديويدسون» دريک سفينه محافظ براي انجام يک بازديد معمولي از ايستگاه فضايي‌شان به خارج از ايستگاه مي رود.

اما انحراف از مسير باعث مي شود که سفينه او در يک حفره زماني قرار بگيرد و در يک سياره ناشناس به زمين بنشيند. در اين سياره ميمون‌هاي ناطقي قرار دارند که بر انسانها حکومت مي کنند. با کمک يک ميمون به نام «اري» که با انسانها همکاري مي کند و تعدادي از انسانهاي شورشي، لئو مي‌کوشد تا از دست **** ميمون‌ها (به رهبري ژنرال تيد و سلحشور مورد اعتمادش عطار) بگريزد. اکنون مبارزه به يک معبد مقدس که در منطقه‌اي ممنوعه در سياره قرار دارد کشيده مي‌شود تا اسرار هراس‌آميز گذشته نژاد انسان و آينده‌اش کشف شود.

دن چيدل هنرپيشه سياهپوست هاليوودي و فريدا پينتون، نيز در پروژه «صعود ميمون‌ها» ايفاي نقش كرده‌اند.

فرانکو، کاراکتر يک دانشمند را که وارد جنگ بين ميمون‌ها و انسان‌ها مي‌شود بازي مي‌کند. اين در حالي است که هنوز جزئياتي در مورد نقش‌هاي چيدل و پينتون منتشر نشده و اين دو فقط به فهرست بازيگران اضافه شده‌اند.
 

Mehdi14

Registered User
تاریخ عضویت
11 آپریل 2010
نوشته‌ها
1,578
لایک‌ها
748
محل سکونت
گم شدم !
«رايان گازمن» هم به «استپ آپ 4» پيوست!!!

Multimedia%5Cpics%5C1390%5C5%5CArt%5C392.jpg


«رايان گازمن» هم به «استپ آپ 4» پيوست.
به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)،«رايان گازمن» دراين فيلم با بازيگراني چون «كاترين مك‌كورميك» هم بازي مي شود.
بنا بر اعلام امپايرآنلاين، «استپ آپ 4» (Step Up 4) توسط شركت فيلمسازي «ساميت اينترتينمنت» تهيه و توليد مي شود.
در داستان اين فيلم چنين آمده است: اندي که آرزو دارد يک رقصنده مشهور و ماهر شود با تشويق برادر بزرگش تايلر و دوستانش در آزمون ورودي کالج هنر مريلند شرکت کرده و در نهايت به عنوان يکي از برگزيدگان آزمون پذيرفته مي شود . اما او قبلا عضو گروه رقص غيرقانوني 410 بوده و اعضاي گروه موافق با اين موضوع نيستند و بنابراين اندي را از گروه اخراج مي کنند .
در ادامه اندي مي‌کوشد پس از ورود به آنجا با شرايط جديد کنار آمده و استعداد خودش را به رخ همه بکشد . اما مجبور مي‌شود با يکي از پسرهاي کالج که بهترين رقصنده مدرسه است و چيس نام دارد، هم گروه شود . آنها بايستي خود را براي رقابت‌هاي زيرزميني رقص خياباني و به خصوص مقابله با گروه 410 آماده کنند و در اين بين اندي به تدريج به چيس علاقمند مي شود .
 

Mehdi14

Registered User
تاریخ عضویت
11 آپریل 2010
نوشته‌ها
1,578
لایک‌ها
748
محل سکونت
گم شدم !
11-8-3-19415401.jpg


آنجلینا جولی در میان بازیگران زن هالیوود بیش از همه پول درمی‌آورد، اما درآمد او از لئوناردو دی‌کاپریو 47 میلیون دلار کمتر است.

به گزارش خبرآنلاین، نشریه فوربس این هفته فهرست پردرآمدترین بازیگران مرد هالیوود را اعلام کرد.

دستمزد ستاره‌های هالیوود هیچ‌وقت قاعده مشخصی نداشته و این‌که بخواهید میزان دستمزد یک بازیگر را با استعداد او مقایسه کنید جای بحث دارد، اما می‌توانید بگویید قدرت ستاره‌های مرد انسجام بیشتری دارد.

هر سال چند نام آشنا - جانی دپ، ویل اسمیت، لئوناردو دی کاپریو - در فهرست پردرآمدترین بازیگران مرد هالیوود دیده می‌شود.

امسال دی‌کاپریو سلطان دنیاست. سال 2010 برای او بسیار خوب بود (ارزیابی فوربس فاصله مه 2010 تا مه 2011 را در برمی‌گیرد). «شاتر آیلند» و «آغاز» («تلقین») با بازی دی‌کاپریو روی هم بیش از 1.2 میلیارد دلار در دنیا فروختند و باعث شدند درآمد این بازیگر به 77 میلیون دلار برسد.

از سوی دیگر، دپ با 50 میلیون دلار و اسمیت با 36 میلیون دلار وضع بدی نداشتند. حتی تام هنکس بازیگر پیشکسوت هالیوود که فیلم جدید او «لری کراون» در گیشه‌های فروش خیلی موفق نبود، درآمد معقولی داشت.

درآمد هنکس در مقایسه با دی‌کاپریو ناچیز به نظر می‌رسد، اما 35 میلیون دلار او باز پنج میلیون دلار بیشتر از درآمد آنجلینا جولی و سارا جسیکا پارکر است که ماه پیش به اتفاق صدرنشین فهرست پردرآمدترین بازیگران زن هالیوود از نگاه فوربس شدند.

واقعیت این است که پردرآمدترین بازیگران زن هالیوود همیشه فاصله بسیاری با همتایان مرد خود دارند و وقتی هم که صدرنشین می‌شوند خیلی زود این جایگاه را از دست می‌دهند؛ نمونه آن ساندرا بولاک که بین ژوئن 2009 تا ژوئن 2010 برای دو فیلم «پیشنهاد» و «نقطه کور» حدود 56 میلیون دلار درآمد داشت و نفر اول شد، اما در تازه‌ترین فهرست فوربس با 15 میلیون دلار درآمد در رده نهم قرار گرفت.

مردان عموما در فیلم‌های پرهزینه بازی می‌کنند که در گیشه‌های فروش موفق هستند. زنان نمی‌توانند در این سطح رقابت کنند، چون چنین نقش‌هایی به آن‌ها پیشنهاد نمی‌شود.

زنان، ستاره‌های فیلم‌هایی مانند «دزدان دریایی کاراییب» یا «آغاز» نیستند؛نقش آن‌ها ویترین‌آرایی است: دوست دختر و وردست. و در همان حال که بازار خارجی فیلم‌های هالیوودی روز به روز بیشتر گسترش پیدا می‌کند (بیش از 67 درصد کل درآمد هالیوود در سال 2010 از بازار خارجی حاصل شد)، زنان روز به روز از نقش‌های پردرآمدتر کنار گذاشته می‌شوند. بازار خارج از آمریکای شمالی بیشتر با مردانی آشناست که همه چیز را منفجر می‌کنند و دوست دارد دائم از این چیزها ببیند.

در هالیوود، زنان هر چه سن‌شان بیشتر می‌شود دستمزد کمتری می‌گیرند. هریسن فورد هنوز برای هر فیلم 20 میلیون دلار می‌گیرد. اگر فیلم جدید او «کابوی‌ها و بیگانه‌ها» مثل فیلم‌های قبلی‌اش پرفروش شود، سال بعد او را در فهرست فوربس خواهیم دید، اما هیچ بازیگر زن 69 ساله در هالیوود برای هر فیلم 20 میلیون دلار دستمزد نمی‌گیرد.

سیگورنی ویور - 63 ساله - احتمالا خیلی دوست دارد در یک فیلم «بیگانه» دیگر بازی کند، اما همان طور که اخیرا در گفت‌‌و‌گویی اعلام کرد، این مسئله دور از ذهن است، چون «چون شیوه صنعت سینما در هالیوود این طور است.»

به همین خاطر است که بازیگران زن هالیوود می‌کوشند بیرون از پرده سینما برای خود یک برند دست و پا کنند. سارا جسیکا پارکر در مقام تهیه‌کننده سریال «جنسیت و شهر»‌ همچنان پول درمی‌آورد. او همچنین وارد دنیای مد و عطر شده است. جنیفر آنیستن هم خارج از دنیای سینما برای خود یک برند دارد.

جولی تنها بازیگر زن است که خلاف رویه عمل می‌کند. او در فیلم‌های اکشن بازی می‌کند تا دستمزدی مانند ستاره‌های مرد داشته باشد. شخصیت اصلی فیلم «سالت» ابتدا مرد بود. به خاطر جولی این شخصیت زن شد، اما او به اندازه یک مرد دستمزد دریافت کرد.

رویه او می‌تواند برای ستاره‌های مجموعه‌های سینمایی امیدوارکننده باشد. کریستن استیوارت (سری فیلم‌های «گرگ و میش»)، رونی مارا («دختری با خالکوبی اژدها») و جنیفر لارنس («The Hunger Games») همگی به بازی در فیلم‌های اکشن گرایش دارند که قاعدتا در گیشه موفق خواهند بود و درآمد آن‌ها را بیشتر می‌کنند.

بعید به نظر می‌رسد آن‌ها بتوانند به اندازه دی‌کاپریو پول درآوردند، اما حداقل این شکاف را کمتر می‌کنند.
 
بالا