مقایسه آردی و روآ

شروع موضوع توسط Hamid2day ‏1 اکتبر 2008 در انجمن بایگانی

  1. Hamid2day

    Hamid2day مدیر بهنیه سازی وب سایتها و گفتگو پیرامون مسائل فر مدیر انجمن

    تاریخ عضویت:
    ‏1 مارس 2006
    نوشته ها:
    13,365
    تشکر شده:
    5,769
    پژو آردی
    نوع موتور:پیکان 1600
    سیستم سوخت رسانی :انژکتوری
    حجم موتور:1598 سی سی
    سوخت :بنزین بدون سرب
    تعداد سیلندر :4
    نسبت تراکم:8/5
    حداکثر گشتاور :110 Nm در 3750 دور در دقیقه
    حداکثر سرعت :175 کیلومتر بر ساعت
    گیربکس :دستی 5 سرعته
    کلاچ: کابلی
    نوع و توان باتری :باتری 12 ولت 60 آمپر ساعت
    دینام :80 A
    استارت:0.9KW
    وزن روی اکسل :630کیلو گرم
    وزن روی اکسل عقب :490 کیلوگرم
    وزن ناخالص:1500 کیلوگرم
    طول خودرو:4408 MM
    عرض خودرو 1694 MM
    ارتفاع خودرو :1460 MM



    ROA ( RD X )
    نوع موتور:OHV 1600
    سیستم سوخت رسانی :انژکتوری
    حجم موتور:31598 Cm
    سوخت :بنزین بدون سرب
    تعداد سیلندر :4
    نسبت تراکم_ 9.5:1
    حداکثر گشتاور:140 Nm در 3000 دور در دقیقه
    حداکثر سرعت :190 کیلومتر بر ساعت
    گیربکس :دستی 5 سرعته
    کلاچ:تک صفحه ای خشک
    نوع و توان باتری :باتری 12 ولت 55 Ah
    دینام :80 A
    استارت 0.9 KW
    وزن روی اکسل:600 کیلوگرم
    وزن روی اکسل عقب 490 کیلوگرم
    وزن ناخالص :1500 کیلوگرم
    طول خودرو:4408 MM
    عرض خودرو 1694 MM
    ارتفاع خودرو :1460 MM



    امكانات و تجهيزات «روآ» نسبت به RD
    موتور HV 1600CC در RDX داراي استاندارد يورو 2 بوده و گفته مي‌شود قابليت تامين استاندارد يورو 3 را نيز دارد. ميزان مصرف سوخت آن 5/8ليتر در هر100 كيلومتر است و حداكثر توان موتور آن با افزايش نسبت به آردي معمولي به 82 اسب‌بخار با 5500دور در دقيقه رسيده است. ساير امكانات اين خودرو عبارتنداز:
    1 - صندلي‌هاي جلو، عقب و پشتي صندلي قابل تنظيم هستند.
    2 - صندلي‌هاي جلو و عقب داراي زيرسري هستند كه زيرسري صندلي عقب ثابت است.
    3 - در سيستم تهويه، سيستم چرخش هوا با فيلتر، كانال دورديفه چپ و راست وجود دارد.
    4 - برف‌پاكن در شيشه جلو دوتيغه‌اي است.
    5 - شيشه گرمكن جلو و عقب نيز در RDX وجود دارد كه در عقب برقي است.
    6 - 4عدد كمربندي ايمني در جلو و عقب وجود دارد.
    7 - سيستم ايمني دزدگير و قفل مركزي ندارد.
    8 - راديوپخش كاست با 3باند و پخش كاست استريو در RDX وجود دارد.
    9 - سيستم كولر دارد.
    10 - رنگ تزئينات داخلي طوسي است و رينگ آن فولادي است. RDX چراغ راهنما، چراغ مه‌شكن در عقب، نشانگر ديجيتال نيز دارد.
    11 - ترمز جلو ديسكي و ترمز عقب كاسه‌اي است

    خودروسازان كشورمان از دو سال گذشته با توجه به برنامه‌ريزي‌هاي انجام شده به منظور توليد 30هزار دستگاه خودروي ال‌ - 90 تا پايان سال 85 به جنب‌وجوشي خاص افتاده‌اند. از اين جهت براي ارتقاي كيفي خودروهايي با رنج قيمتي لوگان سخت در تلاش و رقابت هستند. بنابرگفته مسوولان وزارت صنايع و معادن قرار است كه لوگان با قيمت 6750يورو يعني 7ميليون و 800هزار تومان در بازار ايران عرضه شود. اين در حالي است كه تنها خودروهاي پرايد و پژو RD با رنج قيمت لوگان (ال - 90) در بازار ايران يافت مي‌شود. هيبت لوگان با قيمتي كه تا به حال بازار ايران به خود نديده، بسياري از خودروسازان كشور را به وحشت انداخته است.

    رقابت به دست آمده در صنعت خودروسازي كشور را بايد به فال نيك گرفت هر چند ممكن است به كاهش فروش برخي از خودروسازان كه از حمايت دولتي بي‌بهره‌اند، منجر شود. حال از آنجايي كه قرار است، تا پايان سال‌جاري لوگان وارد بازار شود. شركت ايران‌خودرو پژو آردي جديد را وارد بازار كرده است، پژو RD كه طبق گزارش‌هاي سازمان گسترش و نوسازي صنايع ايران در زمره خودروهاي كم كيفيت كشور است كه با سيستم ارتقا يافته‌تري وارد بازار شده است، خودروي آردي ايكس كه از نوع ارتقايافته پژو RD است و اين روزها نام «روآ» را به خود گرفته، اندكي با خودروي RD متفاوت است. هرچند هنوز آثار و بقايايي از پيكان 40سال پيش نيز در اين خودرو يافت مي‌شود، اما مسوولان ايران‌خودرو با ارتقاي سطح كيفي آن براي جذب مشتريان بيشتر تلاش مي‌كنند.

    پژو RD كه بدون اعلام رسانه‌اي ايران‌خودرو به «روآ 4 تغيير نام پيدا كرد در سيلندر، بلوك سر سيلندر، پيستون رينگ كمپرس اول، رينگ كمپرس دوم، رينگ روغن، ميل بادامك شاتون، فنر سوپاپ و ريل سوخت در موتور با آردي معمولي متفاوت است. قيمت معمولي اين خودرو 7ميليون و 350 و نوع متاليك نيز 7ميليون و 650هزار تومان اعلام شده است.

    بنا به گفته مسوولان ايران‌خودرو تعيين نوع رنگ «روآ» به صورت سفارشي از جانب مشتري امكان‌پذير است. مسوولان ايران‌خودرو همچنين ادعا مي‌كنند كه خودروي «روآ» با توجه به نياز بازار طراحي شده و نياز بازار را به يك خودروي پرقدرت ارزان با مصرف سوخت پايين تامين مي‌كند.افزايش قدرت موتور و كاهش قابل ملاحظه مصرف سوخت، روآ را در كلاس خودروهاي تقريبا هم‌قيمت متمايز با خودروهاي مشابه قرار داده است.سازمان فروش ايران‌خودرو در اولين مرحله، فروش نقدي روآ را اعمال كرده، اما در نظر دارد تا پايان ماه‌جاري ساير روش‌هاي فروش،‌ از جمله اقساطي را نيز براي عرضه خودروي مذكور استفاده كند.

    اجراي روش‌هاي متنوع فروش در مورد خودروي روآ براي اين است كه كم‌درآمدها كه قادر به خريد نقدي اين خودرو نيستند بتوانند آن را خريداري كنند. فروش مكانيزه اين خودرو از يك‌ماه پيش به طور آزمايشي آغاز شده و در همين راستا، متقاضيان خريد نقدي روآ با مراجعه به نمايندگي‌هاي مجاز شركت ايران‌خودرو كه به اين سيستم مكانيزه تجهيز شده‌اند، اقدام به خريد روآ مي‌كنند.

    در حال حاضر، روزانه 200 دستگاه روآ از طريق سيستم مكانيزه به فروش مي‌رسد و مديران ايران‌خودرو انتظار دارند كه اين رقم به 500دستگاه در روز افزايش يابد.

    بسياري از كارشناسان پيش‌بيني مي‌كنند كه با توجه به قيمت خودرو روآ، بيشتر مالكان خودرو‌هاي فرسوده خواستار تعويض خودرو‌ي خود با روآ باشند. گازسوز كردن روآ نيز از برنامه‌هاي ايران‌خودرو در سال آينده است.

    منبع : دنیای اتومبیل

این صفحه را با دیگران به اشتراک بگذارید


بک لینک