مینی ماینر

شروع موضوع توسط PersianMohammad ‏16 سپتامبر 2009 در انجمن خودرو و رانندگی

  1. PersianMohammad

    PersianMohammad Registered User

    تاریخ عضویت:
    ‏24 می 2009
    نوشته ها:
    1,668
    تشکر شده:
    56
    محل سکونت:
    Tehran
    کسی با این ماشین رانندگی کرده ؟
    چطور ماشینیه ؟ قیمت ؟ تو ایران گیر میاد ؟ وضعیت قدرت ماشین چطوره ؟
     
  2. PersianMohammad

    PersianMohammad Registered User

    تاریخ عضویت:
    ‏24 می 2009
    نوشته ها:
    1,668
    تشکر شده:
    56
    محل سکونت:
    Tehran
    خوب ممنون از استقبال داغ دوستان؛ خودم به اینها دست پیدا کردم :



    http://www.carx1.com/image.php?file=site_images%2Fproduct%2F32876004.jpg&width=450&height=270

    مینی اتومبیلی است که از سال 1959 توسط کمپانی موتور بریتانیا ( BMC ) شروع به تولید شده و در سال 2000 تولید آن متوقف شد. ولی چندی نگذشت که مینی دوباره با طراحی جدید ولی با سبک و سیاق نسل های گذشته اش بر روی خط های تولید ظاهر شد. از آن به بعد مینی مهره ای موفق در بازار اتومبیل به شمار می رود.
    و امسال نیز مینی اقدام به طراحی یک مدل کانورتیبل ( همراه با سقف تا شو) برای سال 2007 به نام Side Walk دست زده است. کمپانی این کانورتیبل را در نمایشگاه اتومبیل آمریکای شمای در Dettroit به نمایش خواهد گذاشت. اتومبیل های کانورتیبل مینی همیشه تلفیقی از هندلینگ بالا و لذت راندن یک اتومبیل سقف باز بوده اند و این مدل نیز از این قاعده مستثنا نمی باشد. این اتومبیل قرار است از ماه آوریل سال 2007 به بازار عرضه شده تا متقاضیان این سبک از رانندگی با آن لذت ببرند.
    آقای Andy Hearn مدیر ارشد مینی انگلستان در مورد این اتومبیل چنین اظهار نظر کرده است: "مینی One Seven، Cooper Park Lane و Cooper S در بازار فروش بسیار مورد توجه قرار گرفتند، به طوری که 8000 دستگاه از این خودروها در انگلستان در ظرف مدت 12 ماه به فروش رفت. ما مطمئن هستیم که Side Walk نیز همانند آنها، شکوه و ارزش خود را در بازار نشان خواهد داد واعتبار مینی را در رده اتومبیل های کوچک چندین برابر خواهد کرد"
    این اتومبیل گروهی از آپشن های اختصاصی و اضافی را به خریدارانش پیشنهاد خواهد کرد. Side Walk در سه مدل One، Cooper و Cooper S ساخته شده و دارای مشخصه هایی همچون چهار رنگ مختلف بدنه قابل سفارش، نشیمن هایی با چرم قهوه ای انگلیسی، رینگ های 17 اینچی تیره با آلیاژ سبک چند پر، فرمان و دسته بندی چرم و تو دوزی داخلی مخصوص Side Walk و نکات ریز و درشت می باشد.
    از آپشن های دیگر این مدل که بر روی مدل های استاندارد دیگر نیز مشاهده می شوند می توان به سیستم کنترل پایداری اتوماتیک و سیستم انقباض ( ASC & T )، فرمان چرم چند حالته، سرپوش آینه ها همرنگ بدنه، استفاده از کروم در طراحی داخلی ، صندلی سرنشینان که ارتفاع آن قابل تنظیم می باشد، صندلی های اسپرت، چراغ های مه شکن جلو، سیستم تهویه هوای دستی و کامپیوتر نصب شده بر روی ان اشاره کرد.
    مشتریانی که علاقه به سفارش آپشن های اضافه ذکر شده دارند باید 25% علاوه بر قیمت اولیه خودرو هزینه پرداخت کنند.
    مدل های One و Cooper کانورتیبل امسال کمپانی، دارای یک جعبه دنده پنج سرعته دستی می باشند، ولی Cooper S دارای قدرت بیشتر و جعبه دنده شش سرعته می باشد. به عنوان یک آپشن، مینی کوپر کانورتیبل Side Walk همراه با جعبه دنده CVT ( جعبه دنده اتوماتیک که فاقد ضریب دنده ثابت می باشد ) و Cooper S کانورتیبل Side Walk همراه با یک جعبه دنده شش سرعته اتوماتیک به بازار عرضه خواهند شد. هر دو مدل جعبه دنده ها مجهز به حالت اسپرت برای بازدهی بالاتر می باشند. یکی از مشخصه های بارز مینی که در تولیدات سال های اخیرش دیده شده و رینج امکانات و آپشن های قابل سفارش آن می باشد که بالاتر از 100 مورد را می توان به آنها اختصاص داد.
    Side Walk همچنین با وجود سقف تاشو می تواند مجهز به گیره های مخصوص اسنو برد و یا تخته شنا شود.
    مینی همراه با سقف تاشو از سال 2004 بر روی خط تولید رفته و از آن موقع آمار فروش بالایی در بازار اتومبیل، مخصوص در بریتانیا بدست آورده است و در رده اتومبیل های کانورتیبل در سال 2006 بهترین آمار فروش با 8500 دستگاه فروش در انگلستان را به خود اختصاص داده است.
    قیمت Side Walk در سه مدل اسم برده شده چنین می باشد.
    Mini One Side Walk پوند : 16.910
    Mini Cooper Side Walk پوند: 17.960
    Mini Cooper S Side Walk پوند : 20.235

    ------------------------------------------------------

    اما میرسیم به قیمت؛ من هر پوند 1825 تومن پیدا کردم؛ یعنی میشه ارزونترینش رو خرید : 30860750 تومن !!!؟
     
  3. FreeBSD

    FreeBSD Registered User

    تاریخ عضویت:
    ‏31 آگوست 2008
    نوشته ها:
    246
    تشکر شده:
    2
    من فکر نمیکنم مدل جدید مینی کوپر تو ایران باشه ! اگر هم باشه شاید انگشت شمار باشه . از لحاظ موتور و طراحی واقعا عالی کار شده ... من که عاشق طراحی داخلش هستم واقعا قشنگه ...

    [​IMG]
     
  4. PersianMohammad

    PersianMohammad Registered User

    تاریخ عضویت:
    ‏24 می 2009
    نوشته ها:
    1,668
    تشکر شده:
    56
    محل سکونت:
    Tehran
    فکر میکنین بیاد ایران چند در بیاد ؟ تک و توکی مینی ماینر هست، بالای 30سال کارکرد و داغون؛ از کوپر خیلی خوشم اومده...
     
  5. PersianMohammad

    PersianMohammad Registered User

    تاریخ عضویت:
    ‏24 می 2009
    نوشته ها:
    1,668
    تشکر شده:
    56
    محل سکونت:
    Tehran
    18میلیون ناقابل !!! بدون در نظر گرفتن گمرکی و حمل و ...

    مينی کوپر مدل 2003
    بدون شک مينی جديد ، به واسطه طراحی خارجی هنرمندانه اش ،به ياد آورنده طرح قديمی مينی می باشد ، هر چند اين دو خودرو از لحاظ مفهوم متضاد هم بوده که اين تضاد نمايانگر تضاد دوران آنها است. زمانی مينی قديمی از بيرون کوچک ودر داخل جادار بود ، مينی جديد کاملا بزرگتر از قديمی می باشد. البته در داخل کمی احساس تنگ بودن می کنيد. نمی خواهيم بگوييم که طراحی داخلی آن راحت نيست ( حداقل برای سرنشينان جلو ) همراه من در اين آزمايش با قد 189 سانتی هم در پشت فرمان و هم روی صندلی کمک کاملا راحت ، متفاوت از مينی قديمی ، جاييکه فضای داخل فراتر از توقعات می باشد. مينی قديمی در ابتدا به عنوان مارکی قابل خريداری توسط عموم معرفی گرديد ، ولی سپس به عنوان خودرويی که از رانندگی با آن لذت می بريد ، کشف گرديد.مينی جديد هم ضمن رعايت اين فاکتورها دارای ايمنی بالايی هم می باشد. خوشدستی و عملکرد عالی همراه اين خودرو می باشد.



    طراحی آن انگليسی آلمانی بودن را فرياد می زند . مينی جديد سر سخت و قابل اعتماد است . در زير پوست آن اساسی محکم که همانا بی ام و می باشد وجود دارد . وزن آن عادی بوده ، و از هدايت دقيقی برخوردار می باشد. دقت در عملکرد گاز و ترمز نه تنها باعث نشاط در رانندگی می شود بلکه به راننده اطمينان و اعتماد را القا می نمايد . سيستم تعليق و فرمان پايداری خودرو در پيچها را تامين می کند. اکسل جلو از نوع مک فرسون می باشد و در عقب يک اکسل چند تکه اقتباس گرفته از بی ام و سری 3 قرار دارد. تقسيم مساوی وزن در طول بدنه ، در سيستم ديفرانسيل جلو باعث پايداری بيشتر شده است . تکانهای جلو و عقب به خوبی کنترل شده است. کنترل خودرو در دست اندازهای کوچک ، قابل قبول است . عبور از ناهمواريهای بزرگ نيز ممکن می باشد ، تنها در اين حالت احساس می کنيد که تمام شوکها توسط يک نقطه جذب می شوند.



    در آمريکا مينی کوپر و کوپر اس توسط يک موتور1.6 ليتری ( دی اچ او سی ) چهار سيلندر پنج گوش که مشترکا به وسيله بی ام و و دايملر کرايسلر در برزيل ساخته می شود ، قدرت می گيرد. موتور 115 اسب بخار در 6000 دور در دقيقه و 15.2 کيلوگرم در متر در 4500 دور در دقيقه تورک ايجاد می کند . کوپر مدل اس دارای سوپر چارجر می باشد که قدرت خروجی آن حدود 160 اسب بخار می شود. رينگها 15 اينچی بوده که می توان 16 اينچی آن را نيز سفارش داد. کوپر اس رينگ 17 اينچی دارد. جعبه دنده پنج سرعته دستی می باشد ، که قدرت کافی را برای لذ ت بردن از چابکی اين خودرو به خوبی انتقال می دهد. مثل مينی قديمی ، اين مينی هم شتاب اعجاب انگيزی ندارد ولی می تواند گاهی ابراز وجود نمايد . شتاب 0 تا 100 آن 9.2 ثانيه می باشد. نسبت دنده ها نزديک به هم بوده که برای حرکت در جاده های تخت معقولانه می باشد ، آرزو می کرديم که دنده 2 و 3 کمی به هم نزديکتر بود ، وقتی که در جاده های کوهستانی رانندگی می کنيم . برای خودرويی ديفرانسيل جلو ، عملکرد مينی در اکثر آزمايشها درخشان می باشد.



    قدرت سيستم الکتروهيدروليک به سواری عالی خودرو کمک می کند. از حالت قفل به قفل فرمان 2.5 دور می باشد. اگر کوپر موجود تا اين اندازه لذت رانندگی را تامين می نمايد پس مدل اس چه توانايی دارد ؟ طراحی داخل قابل احترام می باشد . سرعت سنج در وسط داشبورد خودنمايی می کند ، استفاده از مواد يکدست و کيفيت مواد را ، خريداران نمی توانند متصور شوند . صندليهای چرمی گرم شونده آسايش ما را تامين می نمايند ، فکر می کنم که دوست داشتم کمی حمايت عمودی در صندلی کمک راننده بيشتر بود. محل قرار گيری سرعت سنج برای نگاه سريع خيلی مناسب نمی باشد ، بايد به آن عادت کنيد . قسمت ميانی داشبورد با راديو و کنترلهای تهويه مطبوع که به صورت يک رديف مرتب همراه با ساير کليدها و کليد پنجره و ساير لوازم به صورت تازه ايی خودنمايی می کنند .نمودارها به وسيله دو ستون با پنل تجهيزات و مرکز داشبورد مرتبط می شوند . طراحان سعی کردند که يک نگاه صنعتی به وجود بياورند ، ولی اين باعث شده که طراحی نسبت به قدمت خودرو کم ارزش به نظر آيد .يک کوتاهی ديگر در قسمت کمک راننده همانا دستگيره بغل سر می باشد . سيستم ايمنی با کيسه هوای جلو و بغل کامل می شود که ايمنی خوبی را برای خودروهای کوچک به وجود می آورد. فضای صندلی عقب برای افراد کوچک مناسب بوده و در موقع لزوم با خم شدن صندلی به قسمت بار اضافه می شود .در پشت صندليهای جلو مکانی برای قرار دادن خواروبار وجود دارد . قيمت پايه اين خودرو 18000 دلار می باشد . با افزودن سقف شيشه ايی ، سيستم ناوبری ، لامپهای زنون قيمت آن به حدود 20000 دلار می رسد . با وجود اين همانند مينی قديمی ، مردم می توانند لذت زيادی را با پول کم ببرند
     
  6. FreeBSD

    FreeBSD Registered User

    تاریخ عضویت:
    ‏31 آگوست 2008
    نوشته ها:
    246
    تشکر شده:
    2
    خوب قیمت ها رو که گفتی ! لعنتی ها هم برای واردات ماشین 100% گمرک میگیرن ! یعنی به طور مثال اگه این ماشین قیمتش توی خارج 30 میلیون در بیاد این ماشین تا بیاد برسه ایران میشه 60 میلیون که برای همچین ماشینی این قیمت فوق العاده زیاده و میشه به جاش ماشین های خیلی بهتری خرید !
     
  7. PersianMohammad

    PersianMohammad Registered User

    تاریخ عضویت:
    ‏24 می 2009
    نوشته ها:
    1,668
    تشکر شده:
    56
    محل سکونت:
    Tehran
    دقیقا همینطوره که میفرمایید... متاسفانه البته
     
  8. FreeBSD

    FreeBSD Registered User

    تاریخ عضویت:
    ‏31 آگوست 2008
    نوشته ها:
    246
    تشکر شده:
    2
    راستی این کوپر یه مدل خیلی جالب الکترونیکی داره به اسم مینی ئی ( mini E ) . توی اروپا هم خیلی داره خوب ازش استقبال میشه. یه سری جاهایی هم مثل پمپ بنزین دارن براشون میسازن ( البته نه به بزرگی پمپ بنزین ) که یه دونه سیم داره و کارت میخوره. طرف کارت اعتباری شارژ میخره و میره ماشینش رو میذاره اونجا شارژ میشه . جالبیش این بود که سایت داشت و نقشه همه جاهایی که میشد ماشین رو شارژ کرد زده بود و میشد با استفاده از نویگیتور ماشین نزدیک ترین جای که میشه ماشین رو شارژ مجدد کرد پیدا کرد ...
     
  9. PersianMohammad

    PersianMohammad Registered User

    تاریخ عضویت:
    ‏24 می 2009
    نوشته ها:
    1,668
    تشکر شده:
    56
    محل سکونت:
    Tehran
    ما به کجا و اینان به کجا . . .
     
  10. FreeBSD

    FreeBSD Registered User

    تاریخ عضویت:
    ‏31 آگوست 2008
    نوشته ها:
    246
    تشکر شده:
    2
  11. farzan.B

    farzan.B همکار بازنشسته

    تاریخ عضویت:
    ‏5 ژانویه 2009
    نوشته ها:
    2,227
    تشکر شده:
    1,220
    محل سکونت:
    مهرشهر
    مینی ماینر دوز دارم...:)
     
  12. PersianMohammad

    PersianMohammad Registered User

    تاریخ عضویت:
    ‏24 می 2009
    نوشته ها:
    1,668
    تشکر شده:
    56
    محل سکونت:
    Tehran
    دمت گرم، دستت درست...

    اینطور که به نظر میررسه، تنها من نیستم که خاطرخواه مینی شدم !!!
     
  13. FreeBSD

    FreeBSD Registered User

    تاریخ عضویت:
    ‏31 آگوست 2008
    نوشته ها:
    246
    تشکر شده:
    2
    نه آقا این ماشین خاطرخواه زیاد داره :D توی خارج از ایران هم همینطوره و البته اونا هم مشکلشون اینه که این ماشین نسبت به ماشین های هم ردش گرونه ! البته کسی که ازش خوشش بیاد این چیزا حالیش نمیشه و صد البته پول علاقش رو میده [​IMG]
     
  14. PersianMohammad

    PersianMohammad Registered User

    تاریخ عضویت:
    ‏24 می 2009
    نوشته ها:
    1,668
    تشکر شده:
    56
    محل سکونت:
    Tehran
    ديروز يه ميني كوپر تو چمران (شيراز) ديدم؛‌ كسي نميدونه تو ايران وارد ميكنن يا نه ؟‌ايني كه من ديدم پلاك نداشت؛ قيمت چند در مياد ؟‌

    من ميني كوپر !!!!
     
  15. m.r.xboxlive

    m.r.xboxlive Registered User

    تاریخ عضویت:
    ‏11 آگوست 2007
    نوشته ها:
    142
    تشکر شده:
    1
    محل سکونت:
    Esfahan
    یدونه قرمزش رو تو کیش گذاشته بودن که جایزه بدن من عاشقش شدم...خیلی خواستنیه.
     
  16. PersianMohammad

    PersianMohammad Registered User

    تاریخ عضویت:
    ‏24 می 2009
    نوشته ها:
    1,668
    تشکر شده:
    56
    محل سکونت:
    Tehran
    کی ؟ کدوم قسمت ؟ شرایط شرکت در قرعه کشی چی بوده ؟ ؟ ؟ زود بگو....
     
  17. m.r.xboxlive

    m.r.xboxlive Registered User

    تاریخ عضویت:
    ‏11 آگوست 2007
    نوشته ها:
    142
    تشکر شده:
    1
    محل سکونت:
    Esfahan
    فکر کنم تو مرکز تجاری بود،دقیق یادم نیست،برای شرکت تو قرعه کشی هم باید از یه جایی خرید میکردی دیگه...
     
  18. alibati

    alibati همکار کار و تجارت و سرمایه همکار انجمن

    تاریخ عضویت:
    ‏22 آپریل 2005
    نوشته ها:
    5,483
    تشکر شده:
    1,178
    محل سکونت:
    کنار باغ دلتنگی
    منم می خوام !:)
     
  19. ataamini

    ataamini Registered User

    تاریخ عضویت:
    ‏28 فوریه 2007
    نوشته ها:
    1,052
    تشکر شده:
    5
    محل سکونت:
    Sin City
    اين چرا تو اون عكسه 4 تا پدال داره؟!

    جاي پاست؟
     
  20. bahri-d

    bahri-d Registered User

    تاریخ عضویت:
    ‏28 آپریل 2009
    نوشته ها:
    1,288
    تشکر شده:
    204
    محل سکونت:
    تهران
    دوران مدرسه راهنمایی (23 24 سال پیش) میرفتیم با مینی ماینر مدرسه عجب فازی میداد . بر عکس ظاهرش چقدر قوی و جادار بود
     

این صفحه را با دیگران به اشتراک بگذارید


بک لینک