در این تاپیک در مورد بازیگرای ایرانی و بازی آنها در فیلم هایشان صحبت میکنیم
برای شروع اول یک بیوگرافی از ترانه علیدوستی میزارم
برای شروع اول یک بیوگرافی از ترانه علیدوستی میزارم
یک سری از گفته های باران کوثری:
«به نظرم بازیگر خوب بازیگری است که هر وقت میره جلوی دوربین فکر کنه اولین سکانسشه و دست و پاش بلرزه، کسانی که اعتماد به نفس بالایی در کار بازیگری دارند، موفق نمیشوند.»
تارنمای خانواده سبز، ۸ آبان ماه ۱۳۸۵
«باید واقعی بازی کنی، مردم ازت بازی میخواهند، حتی اگر چهره نباشی و پارتی نداشته باشی.»
تارنمای خانواده سبز، ۸ آبان ماه ۱۳۸۵
«پدر، مادرم، دوستهایی هستند که میشد روشون حساب کرد.»
تارنمای خانواده سبز، ۸ آبان ماه ۱۳۸۵
«خصوصیت یک دوست خوب از نظر باران کوثری، معرفت است.»
تارنمای خانواده سبز، ۸ آبان ماه ۱۳۸۵
«همه آدمها رو باید خوب بدونی، مگه این که خلافش ثابت شه و اگر ثابت شد،هم جرات گذشت رو به خودت بدی.»
تارنمای خانواده سبز، ۸ آبان ماه ۱۳۸۵
«وقتی غمگین هستم گریه میکنم، از گریه نمیترسم اما جلوی هر کسی گریه نمیکنم.»
تارنمای خانواده سبز، ۸ آبان ماه ۱۳۸۵
باران کوثری، اعتقادی به سوپر استار شدن ندارد:«نمی خواهم شعار بدهم، اما واقعا دلم نمیخواهد، چون سینما برای من هدف نیست، بلکه وسیلهاست.»
نشریه خانواده سبز، سال هشتم، شماره ۱۶۶، ۱۵ آبان ماه ۱۳۸۵
«به نظرم بازیگر خوب، بازیگری است که هر وقت مقابل دوربین ظاهر میشود، فکر کند اولین سکانس تصویربرداری است و دست و پایش بلرزد، کسانی که اعتماد به نفس بالایی در کار بازیگری دارند، موفق نمیشوند.»
نشریه خانواده سبز، سال هشتم، شماره ۱۶۶، ۱۵ آبان ماه ۱۳۸۵
«اگر بازیگر باشی، میمانی، مهم این است، خیلیها با پارتی آمدند و رفتند، اما پرویز پرستویی میماند، نه تنها در سینمای ایران، بلکه در هالیوود و بالیوود هم همین طور است، البته هستند اشخاصی که به خاطر چهره شان روی کار آمدند و سپس یک بازیگر جدی و عالی شدند، مهم این است که باید واقعا بازی کنید؛ چرا که مردم این را میخواهند، حتی اگر چهره نباشی و پارتی نداشته باشی.»
نشریه خانواده سبز، سال هشتم، شماره ۱۶۶، ۱۵ آبان ماه ۱۳۸۵
«معجزه خیلی راحت اتفاق میافتد، به نظر من، ایمان انسان هاست که معجزه را میسازد.»
نشریه خانواده سبز، سال هشتم، شماره ۱۶۶، ۱۵ آبان ماه ۱۳۸۵
«من خودم را جزو آن دسته بازیگرانی میدانم که بازی نقش مقابلم بر روی بازی من خیلی تأثیر دارد. البته این به این معنا نیست که بازیگر رو به روی تو با تجربه باشد شما چه آن ارتباط را با او بگیرید و چه نگیرید، میتوانید چیزهای خوبی از او یاد بگیرید.»
هفته نامه همشهری جوان، سال سوم، شماره ۸۸، ۱۵ مهرماه ۱۳۸۵
«هنر بازیگر است که دیالوگ را به خودش نزدیک کند.»
هفته نامه همشهری جوان، سال سوم، شماره ۸۸، ۱۵ مهرماه ۱۳۸۵
«وقتی چیزی را میگویم فرق دارد با آن چیزی که بیان میکنم.»
هفته نامه همشهری جوان، سال سوم، شماره ۸۸، ۱۵ مهرماه ۱۳۸۵
«مرز نازکی است میان این که حاضر جواب باشی ولی گستاخ نباشی.»
هفته نامه همشهری جوان، سال سوم، شماره ۸۸، ۱۵ مهرماه ۱۳۸۵
«چیزهایی که یک مادر کارگردان به یک دختر بازیگر میدهد، بیشتر راجع به کلیات است نه جزییات.»
هفته نامه همشهری جوان، سال سوم، شماره ۸۸، ۱۵ مهرماه ۱۳۸۵
«شخصیتهایی که خیلی خوب در فیلمنامه پرداخت میشوند سهل و ممتنع هستند، برای اینکه همان قدر که آسانند، اجرا کردنشان سخت میشود.»
روزنامه قدس، شماره ۵۴۰۸، ۱ آبان ماه ۱۳۸۵
«بازیگر مقابل برایم خیلی مهم است، اما همه کار این نیست که او بازیگر با تجربهای باشد، این فقط یک بخش کار است، بازیگر مقابل نباید در ارتباط برقرار کردن خساست به خرج دهد.»
روزنامه قدس، شماره ۵۴۰۸، ۱ آبان ماه ۱۳۸۵
«آموختن لذتی دارد که هر چه در آن پیش میروی، بیشتر احساس تازگی میکنی.»
ماهنامه پیشگامان، شماره پیاپی ۲۲، آذر ماه ۱۳۸۵
«یاد گرفتم تا با نقشهایم انس بگیرم و در واقع خودم را در آنها حل کنم.»
ماهنامه پیشگامان، شماره پیاپی ۲۲، آذر ماه ۱۳۸۵
«در همه دنیا، هیچ چیز ارزشمندتر از والدین نیست، قدر و ارزش آنها را باید درک کرد. مهم نیست که مثلا مادر آدم کارگردان باشد؛ دکتر باشد؛ مشهور باشد؛ آنچه مهم است ارتباط بچهها با آنهاست و احترامی که باید در این رابطه وجود داشته باشد.»
ماهنامه پیشگامان، شماره پیاپی ۲۲، آذر ماه ۱۳۸۵
«من، برای ورود به این سینما، تلاشی نکردهام، ولی برای ماندن و مستقل شدن خیلی زحمت کشیدهام. من در مقابل همه آنهایی که استعدادشان از من بیش تر است و علاقه شان هم بیش تر است ولی راه ورود به سینما را ندارند، مسوول هستم.»
روزنامه سرمایه، شماره ۳۵۸، ۶ دی ۱۳۸۵
«شهرت برایم مهم نیست، چون خفاش شب هم شهرت داشت. ماجرا بر سر محبوبیت است. من، دیوانه محبوبیت هستم، یعنی میمیرم که آدمها برایم بمیرند.»
روزنامه سرمایه، شماره ۳۵۸، ۶ دی ۱۳۸۵
«همه دوست دارند که دوست داشته بشوند ولی این که کسانی که تو نمیشناسیشان، دوستت دارند، خیلی هیجان انگیز است. و مسوولیت میآورد.»
روزنامه سرمایه، شماره ۳۵۸، ۶ دی ۱۳۸۵
«پولش به این لحاظ مهم است که وقتی از راه بازیگری، پول بیش تری به دست میآوری، یعنی بازیگر بهتری هستی و بازیگری موفق تر است که محبوب تر باشد. البته محبوبیت نه به خاطر ظاهر و رنگ چشمهایت، این که تو یک بازیگر محبوب باشی، مهم تر است.»
روزنامه سرمایه، شماره ۳۵۸، ۶ دی ۱۳۸۵
«می خواهم به جایی برسم که آدم موثری باشم.»
روزنامه سرمایه، شماره ۳۵۸، ۶ دی ۱۳۸۵
«همیشه در زندگی ام، بیش تر از این که بابت چیزهایی که خودم ندارم، شاکی باشم، بابت چیزهایی که خیلیهای دیگر ندارند، شاکی ام. برای این که من، خدا را شکر، در شرایط ایده آلی تربیت شدهام و در شرایط ایده آلی پرورش پیدا کردهام. همه چیز برایم فراهم بوده. دلم میخواهد جایی را بگیرم که در شرایطی که در آن بزرگ شدهام، خجالت نکشم.»
روزنامه سرمایه، شماره ۳۵۸، ۶ دی ۱۳۸۵
«حتی در تلویزیون که شرایط بازیگری سخت است، یک پلان به خاطر دل هیچ مسوولی بازی نکردهام. فقط به این فکر میکردم که من در مقابل کل نقشم مسوول هستم.»
روزنامه سرمایه، شماره ۳۵۸، ۶ دی ۱۳۸۵
«این خیلی بد است که زحمت بازیگر را برای به دست آوردن آن نقش را ببینی. نباید تماشاگر ببیند بازیگر چقدر زحمت کشیده.»
هفته نامه چلچراغ، شماره ۲۳۶، ۲۸ بهمن ۱۳۸۵
«حرفهای بودن به نظر من یعنی عضو یک مجموعه باشی.»
هفته نامه چلچراغ، شماره ۲۳۶، ۲۸ بهمن ۱۳۸۵
«از بچگی همیشه به پدر و مادرم افتخار میکردم. خوشحالام حالا به جایی رسیدهام که آنها هم میتوانند به من افتخار کنند.»
هفته نامه همشهری جوان، سال سوم، ۲۶ اسفند ۱۳۸۵
«برای من جذابیت اصلی بازیگری پشت صحنه ست. بازیگری به نظرم جذاب ترین کار دنیاست و دلیلش هم پشت صحنه است، آن زمانی که آدم دارد با نقشش زندگی می کند.»
ماهنامه فرهنگی هنری هفت، سال پنجم، شماره 36، اردیبهشت 1386
«همه در مورد بازیگر نظر می دهند. بازیگر می شود نماینده همه چی و باید بتواند هر مخاطبی را نگه دارد.»
ماهنامه فرهنگی هنری هفت، سال پنجم، شماره 36، اردیبهشت 1386
«در نهایت همه بازیگرها خودشان اند. به هر حال هر آدمی یک حرکات محدودی ازش برمی آید. ولی مهم این است که تصمیم بگیرد برای هر لحظه کدام تجربه شخصی اش را در اختیار بگیرد.»
ماهنامه فرهنگی هنری هفت، سال پنجم، شماره 36، اردیبهشت 1386
«مشکل فیلم نامه ها گاهی این است که مثلا رابطه خواهر و برادری یا پدر و دختری را می خواهند توی محتوای حرف هایی که می زنند نشان بدهند. در حالی که این به بافت رابطه ربط دارد.»
ماهنامه فرهنگی هنری هفت، سال پنجم، شماره 36، اردیبهشت 1386
«خیلی اعتقاد دارم که فیلم در نهایت مال کارگردان است.»
ماهنامه فرهنگی هنری هفت، سال پنجم، شماره 36، اردیبهشت 1386
«همه چیز باید در خدمت خواسته کارگردان باشد، حتی بازی بازیگر.»
ماهنامه فرهنگی هنری هفت، سال پنجم، شماره 36، اردیبهشت 1386
«بازیگری تقلید نیست، حتی تقلید از واقعیت. همه شخصیت های ماندگار آن هایی بوده که بر اساس یک آدم در دنیای بیرون الگوبرداری نشده اند، بلکه خلق شده اند.»
ماهنامه فرهنگی هنری هفت، سال پنجم، شماره 36، اردیبهشت 1386
«یک وقت هایی حتی شخصیت ها هم ادا هستند. ادای یک کاراکتر درآورده می شود.»
ماهنامه فرهنگی هنری هفت، سال پنجم، شماره 36، اردیبهشت 1386
«وقتی آدم می بیند بازیگر دارد نقش کسی را بازی می کند که زجر می کشد، نباید زجر خود بازیگر را ببیند.»
ماهنامه فرهنگی هنری هفت، سال پنجم، شماره 36، اردیبهشت 1386
«هر چیزی که آدم را عوض کند خوب است.»
ماهنامه فرهنگی هنری هفت، سال پنجم، شماره 36، اردیبهشت 1386
«باید نقش را در نظر بگیرید، فیلم را در نظر بگیرید. این ها خیلی مهم است برای این که آدم بخواهد بازی کسی را ارزیابی کند.»
ماهنامه فرهنگی هنری هفت، سال پنجم، شماره 36، اردیبهشت 1386
«یک چیزی در بازیگری خیلی مهم است و آن این است که آدم هیچ وقت به یک اعتماد به نفس کامل نرسد.»
ماهنامه فرهنگی هنری هفت، سال پنجم، شماره 36، اردیبهشت 1386
«اعتماد به نفس زیاد فرصت تجربه کردن را از آدم می گیرد.»
ماهنامه فرهنگی هنری هفت، سال پنجم، شماره 36، اردیبهشت 1386
«نکته دیگر در بازیگری این است که آدم درگیر دیده شدن نشود. این که مردم چه می گویند یا منتقدان. درگیر هر کدام از این ها شدن، آدم را به شدت محدود می کند و فرصت تجربه کردن را از آدم می گیرد.»
ماهنامه فرهنگی هنری هفت، سال پنجم، شماره 36، اردیبهشت 1386
«آدم فقط بر اساس فیلم نامه نمی تواند تصمیم بگیرد. باید کارگردان را درنظر بگیرد و بقیه عوامل را.»
ماهنامه فرهنگی هنری هفت، سال پنجم، شماره 36، اردیبهشت 1386
والا این مطلبی که گفتی بنظر من هم درست و نسبت به این کره ای ها و چینی ها خیلی بهتر هستن و این مطلب کاملا واضح و روشنهدست درد نکه من خودم دوست دارم در مورد بازیگر ها صحبت کنیم
اونقدا بازیگرا ایران بد بازی نمیکنند
مثلا فیلم سالاد فصل تو آمریکا گذاشتن شهره آغداشلو گفت اگه لیلا حاتمی همین بازی رو در آمریک بازی می کرد کاندید اسکار میشد
البته می دونم شاید تعارف و یه کمی غلو باشه اما واقعا همینطوره
به نظر من که بازیگرای زن ایران از خیلی از این کشور های آسیای مانند هند و تازگی ها کره یا چین خیلی بهتر بازی میکنند