برگزیده های پرشین تولز

هدست واقعیت مجازی متن باز Oculus Rift 2016

mdc.ir

Registered User
تاریخ عضویت
28 فوریه 2015
نوشته‌ها
336
لایک‌ها
41
هدست واقعیت مجازی متن باز Oculus Rift 2016

گیمینگ یا بازی های کامپیوتری در چند دهه اخیر به صورتی تقریبا یکنواخت پیش رفته است. نشستن روبروی صفحه نمایش و در دست گرفتن دسته بازی(جویستیک) یا موس و کیبورد و... . اما با مطرح شدن روز به روز مبحث و ابزارهای واقعیت مجازی دری به روی روشهای جدید بازی های کامپیوتری باز شده که کاربر خودرا کاملا در محیط بازی حس می کند و استفاده از حرکات و چرخش های واقعی را امکان پذیر میکند .

شرکت واقعیت مجازی اکولوس پس از طی سفر طولانی و هیجان انگیز خود از سال 2012 که کار خود را به عنوان یک پروژهKickStarter (سایتی که به دنبال جمع آوری کمک مالی برای ایده های خلاقانه است.) در زمینه تولید ابزارهای واقعیت مجازی آغاز کرد، با رشد و پیشرفت روز افزون و بالا رفتن درخواست در زمینه واقعیت مجازی تا جایی پیش رفت که سال گذشته توسط غول شبکه های مجازی، شرکت "Facebook" با قیمت چشمگیر 2 میلیون دلار خریداری شد. حالا پس از گذشت چند سال و ارائه نسخه توسعه دهندگان یاDeveloper kitبلاخره این شرکت از نسخه نهایی مصرف کنندگان اکولوس ریفت در نمایشگاهE3 2015 رسما رونمایی کرد.

Oculus rift نسخه نهایی سبک و جمع و جورتر از نسخه قبلی است. تفاوت ظاهری اکولوس نهایی با نسخه قبلی وجود یک هدفون بر روی این محصول است که آنرا از حالت یک عینک تنها خارج کرده و به صورت یک هدست واقعیت مجازی در آورده است، البته این هدفون به راحتی قابل حذف یا جایگزینی است. این نسخه دارای یک تنظیم کننده برای تنظیم فاصله بین دو نمایشگر چشمی و یک سنسور خارجی مکان یابی است که بر روی میز قرار میگیرد و نسبت به نسخه قبلی متفاوت، سریعتر و دقیقتر است.


اکولوس با هدف طراحی یک هدست راحت و پایدار و قابل دسترس برای همه دست به تولید این محصول زده است. قدرت پردازش تصویر و همچنین پایداری تصویر در حرکتهای سر در اکولوس ریفت نهایی بسیار بالاتر از نسخه قبلی ارائه شده خواهد بود.

این محصول با رزولوشن 2160x1200 و فرکانس 90Hz با ارائه تصویر بر روی دو صفحه نمایش OLED با سیستم اپتیک و استفاده نزدیک به 400 میلیون پیکسل در ثانیه نسبت به نسخه قبلی که با رزولوشن 1080x960 به بازار آمد تصویری بسیار با کیفیت تر و پایدار تر را به کاربر ارائه میکند. در نسخه قبلی با دقت خیلی زیاد در تصویر می توانستیم پیکسل های تصویر را ببینید که این مسئله احتمالا در اوکولوس ریفت نهایی برطرف شده.

البته استفاده از کیفیت کامل اوکولوس ریفت نهایی مستلزم داشتن یک سیستم با توانایی گرافیکی بالاست که پیشنهاد سازنده برای تجربه کردن حداکثر کیفیت برای یک بازی واقعیت مجازی استفاده از 3 پردازنده گرافیکی مجزا با قدرت 1080 می باشد!!!

این شرکت به همراه اوکولوس ریفت از اکولوس تاچ هم پرده برداری کرد. اکولوس تاچ دسته مخصوص بازی های واقعیت مجازی است که توسط این شرکت طراحی و به همراه این محصول ارائه می شود. این دسته به صورت دایره ای شکل است که به خوبی در دست جا میگیرد و دارای چند کلید است که از طریق حسگر مکان یاب قابلیت تشخیص حرکات را دارد و یکی در دست راست و دیگری در دست چپ فرد قرار میگیرد.


به گفته شرکت سازنده به منظور تمرکز بیشتر بر روی ارائه کیفیت بالا در استفاده مشتریان، ارائه نرم افزار و محتوای کاملتر بر روی ویندوزتوسعه اوکولوس بر روی سیستم عامل های مک و لینوکس فعلا متوقف شده است، اما به زودی توسعه برروی این سیستم عامل ها نیز ادامه پیدا خواهد کرد.

اما این تمام اکولوس ریفت نیست!! همانطور که گفته شد اکولوس ریفت در همکاری نزدیک این شرکت با شرکت مایکروسافت طراحی و ساخته شده است. به همین دلیل یک دسته بازی ایکس باکس هم به همراه این محصول ارائه میشود که با هدست به خوبی جفت شده و می توانید از طریق آن از بازی در فضای واقعیت مجازی لذت ببرید.


حداقل سیستم مورد نیاز برای استفاده از اوکولوس ریفت نهایی به پیشنهاد سازنده محصول به صورت زیر معرفی شده است:


جهت مشاهده ادامه مطلب کلیک کنید


منبع : http://www.mdc.ir

oculus-rift-dk-controller1-MDC.jpg
 
بالا