برگزیده های پرشین تولز

همه چیز درباره اسکی

به نظر شما مطالب این تاپیک چقدر مفید هست ؟


  • Total voters
    148

khabgard

Registered User
تاریخ عضویت
25 دسامبر 2005
نوشته‌ها
404
لایک‌ها
8
سن
39
محل سکونت
Tehran
در بخش زنان و در رقابت های مارپیچ بزرگ که در ماریبوریای اسلوونی برگزار شد ، Tina Maze اسکی باز 25 ساله
کشور میزبان در حالی بر سکوی نخست قرار گرفت که Denise Karbon ایتالیایی معروف را در پشت سر خود
می دید . میز با حد نساب 2:45.15 ، کاربن با زمان 2:45.54 و کاترین هلزل آلمانی با 2:46.07 ر رده های اول تا سوم ایستادند

Tina_Maze.jpg

از نکات جالب این بخش حضور Maria Reisch اسکی باز خبره آلمانی در رنک یازدهم جدول بود
 
Last edited:

khabgard

Registered User
تاریخ عضویت
25 دسامبر 2005
نوشته‌ها
404
لایک‌ها
8
سن
39
محل سکونت
Tehran
Maria Reisch اسکی باز آلمانی، چهارمین تورنمنت پیاپی خود در این فصل را نیز با قهرمانی پشت سر گذاشت
قبل از این ،او در رقابت های La mollina , Semmering و Zagreb نیز به مقام اول رسیده بود .رایش توانست رکورد 1:29.64
بنام خود ثیت کند . کاترین زتل اتریشی با زمان 1:30.79 و تانیا پوتیانن از فنلاند با حد نساب 1:31.41 در رده های دوم و سوم قرار گرفتند

Maria_Reisch.jpg
 

khabgard

Registered User
تاریخ عضویت
25 دسامبر 2005
نوشته‌ها
404
لایک‌ها
8
سن
39
محل سکونت
Tehran
بازم سلام
دوست عزيزم khabgard
آموزش هايي كه گذاشتي بسيار پايه‌اي و اصولي هست.من به عنوان يك فرد آماتور حسابي استفاده مي‌برم. به بقيه دوستان هم پيشنهاد مي كنم اين مطالب رو جدي بگيريد چون اين نوع آموزش‌ها رو هم مربي‌ها هم تو پيست نمي‌گن. تازه اگه بگن كلي پول مي گيرن.
يه سوال داشتم اگه ميتوني در مورد اين جدول بيشتر توضيح بده ؟ من از اين نسبت‌ها چيزي سر در نياوردم. در مورد متخصص هم بايد بگم فكر مي كني چند تا از لوازم اسكي فروشا متخصص اين كار باشن؟ يه بنده خدايي هم مي گفت بايد به صورت تجربي و صحيح و خطا اين كار انجام داد. آيا اين درسته ؟
در ضمن آموزش‌هات رو ادامه بده . عاليه

rose.gif
ممنون V20 عزیز ، خوشحالم که مطالب برات مفید بود
در مورد جدول هم توضیحاتش رو از قصد در تاپیک قرار ندادم ....چون ممکنه دوستان بخوان امتحانی هم که شده تنظیمات رو خودشون انجام بدن و از اونجایی که عدم تنظیم درست می تونه موجب صدمات شدید بشه بهتره که این کار توسط فرد متخصص
انجام بگیره .....
حالا اگر باز هم سوالی داشتی تو PM بهم بگو :)
 

khabgard

Registered User
تاریخ عضویت
25 دسامبر 2005
نوشته‌ها
404
لایک‌ها
8
سن
39
محل سکونت
Tehran
تیم ملی اسنوبرد ایران که به منظور کسب سهمیه المپیک ورزش های زمستانی 2010 که در ونکوور کانادا برگزار میشود ، به کره جنوبی سفرکرده بود توانست به مقام سوم این رقابت ها دست یابد . تیم هاي کره جنوبي و ژاپن نیز به ترتيب مقام هاي اول و دوم اين رقابتها را به خود اختصاص دادند.

اعضای تیم ملی ایران در این رقابت ها را سيد حسين صيد و سيد باقرصيد ، سيد مرتضي صيد، حسين کلهر فرزند يونس و حسين کلهر فرزند وجيه الله ، تشکیل می دادند
 

khabgard

Registered User
تاریخ عضویت
25 دسامبر 2005
نوشته‌ها
404
لایک‌ها
8
سن
39
محل سکونت
Tehran
داشتم تو بلاگ های فارسی گشت میزدم که به یه بلاگ خوب درباره اسکی برخوردم ....:cool: این پست برام جالب بود که براتون میزارم :
___________________________________________
مسئله این است ، اسکی خوب است یا نه؟؟؟؟

برای اسکی کردن باید ماهی به طور متوسط ۱۰۰ هزار تومان هزینه کنید،هفته ای یکبارَ ،با هزینه ایاب و ذهاب و البته فکر خوردن خوراکی در پیست را از سرتان بیرون کنید،ارزشش رو داره؟

من قصد دارم تو این نوشتم از بعد دیگه ای به این ورزش و تفریح نگاه کنم .من به اسکی ۳۰٪ به عنوان ورزش و ۷۰٪ به چشم یک تفریح نگاه میکنم ‌و با این دید ، این سوال جدی تر میشه که آیا تفریحی با چنین هزینه ای ، کاری معقول و مقرون به صرفه هست یا نه؟و این نکته رو هم بگم ،من این بحثو با کسانی می کنم ،که توانائی پرداخت این هزینه ها رو چه به راحتی و چه به سختی دارند و شاید دلیل کافی برای پرداخت ان را ندارند.و تا به حال لزوم پرداخت اونو حس نکردند

ما تو جامعه ای زندگی می کنیم که به خاطر دلایل سیاسی و اقتصادی و فرهنگی ،جامعه شادی نیستیم، و متاسفانه تفریحات ما شده ماشین گردی ، سینما و قلیون و....و الته این تفریحات بیشتر مختص ماست و برای سنین بالاتر و خانواده چیزی به اسم تفریح ،شاید رفتن به یه رستوران باشه و چیزی به اسم تفریح از سبد زندگی های ما حذف شده.پول،وقت ،نگرانی،بنزین.....

کارکرد این تفریح چی می تونه باشه،که نبودش جامعه ای بی نشاط برای ما رقم زده که نتیجش همین چیزیه که می بینید ،جامعه ای عصبی ،بی حوصله ، و وجودش......... کشورهای پیشرفته سالانه مبلغ بالائی رو صرف تفریح و شاد نگه داشتن جامعشون می کنند،تفریح ،با سالم و غیر سالم بودنش کاری ندارم،باعث میشه فرد روحیه بهتری برای زندگی وکار داشته باشه و در نتیجه زندگی بهتر و جامعه پویا تری داشته باشیم.و اینه که مطمئنا یکی از فاکتور های اختلاف جامعه ما با کشوری مثل....می باشد

من ورزش اسکی رو در کنار تمام تفریح های دیگه ای که مجبورم داشته باشم تا بتوانم نفس بکشم ،انتخاب کردم ،تا پس از یک هفته ،فکر و نگرانی و کار، بتونم آخر هفته کنار آدمائی باشم که فارغ از هر دقدغه ای،بتونیم شاد باشیم و و تنها فکرمون لذت بردن از ساعت هامون باشه،و خیلی خوشحال میشم وقتی تو این چند سال اخیر می بینم که بچه های ۴ ساله هم اسکی میکنند و خوشحال میشم از اینکه می بینیم داره یواش یواش فرهنگی جا می افته که افراد علاوه بر هزینه کردن برای سلامتی جسمشون و سیر کردن شکمون حاضرند برای سلامتی فکر وروح و روانشون هزینه کنند و یا برای سلامتی فکر کودکانشان سرمایه گذاری کنند. تو جامعه ای که برای تخلیه انرژیت باید دنبال خفائی باشی و تازه ان هم با ترس و لرزانرژی خودمونو می تونیم تخلیه کنم ونگران هیچی نباشیم

و من به شخصه هیچ تفریح دیگه ای رو سراغ ندارم که یک هفته تموم آدمو منتظر نگهداره و صبح زود از خواب بیدارت کنه و کیلو متر ها راه ببردت و ماهای گریزان از شلوغی و صفو در صف های طویل نگهداره و در انتها تشنه برگردانتت

من مطمئنم تمام کسانی که این تفریح و ورزش رو تجربه کنند ، اثرات آن روی زندگیشون حس خواهند کرد،مطمئنا کسانی که صبح های زود در صف پیست می ایستند ، چه شاغل و چه غیر شاغل و چه مرفه و چه مرفه نسبی ،حاضرند بخشی از در امد خود و یا خونوادشون صرف این تفریح کنند و و لذت آرامش روحی رو تجربه کنند و باز تا هفته بعد منتظر بمونند

به نقل از http://www.ski4all.blogfa.com
 
Last edited:

khabgard

Registered User
تاریخ عضویت
25 دسامبر 2005
نوشته‌ها
404
لایک‌ها
8
سن
39
محل سکونت
Tehran
تيم ملي اسكي آلپاين رده سني بزرگسالان كشورمان هفدهم بهمن ماه سال جاري به مسابقه‌هاي بين‌المللي شهر وال ديزر فرانسه اعزام مي‌شود.

مدير روابط عمومي فدراسيون اسكي كشور روز شنبه به خبرنگار ايرنا گفت:
اكنون اعضاي تيم ملي روزهاي پاياني اردوي تداركاتي خود را در پيست بين المللي ديزين سپري مي‌كنند.

پيام نظر افزود: شركت در اين رقابتها با هدف دريافت سهميه براي مسابقه هاي اسكي جهاني ‪ ۲۰۱۰‬ونكور كانادا صورت مي‌گيرد.

وي خاطرنشان كرد: اكنون هنري پسرون سرمربي فرانسوي و رستم كلهر، محمود غلامي و مهين ساوه شمشكي مربيگري اعضاي تيم ملي در اردو را برعهده دارند.

نظر گفت: درحال حاضر ‪ ۱۸‬اسكي باز در اين اردو بسر مي‌برند كه شش نفر آنان را بانوان تشكيل مي‌دهند.

مدير روابط عمومي فدراسيون اسكي كشور ادامه داد: از ميان اين عده، هشت نفر از اسكي بازان براي اعزام به فرانسه انتخاب مي‌شوند كه نيمي از آنان را بانوان تشكيل مي‌دهند.

نظر افزود: اين اسكي بازان تمرينهاي بدنسازي خود را قبل از اين در محل آكادمي المپيك در باشگاه انقلاب اسلامي تهران سپري كردند.

وي يادآور شد: در رقابتهاي بين‌المللي فرانسه حدود ‪ ۵۴‬كشور شركت خواهند داشت.

منبع ایرنا
 

khabgard

Registered User
تاریخ عضویت
25 دسامبر 2005
نوشته‌ها
404
لایک‌ها
8
سن
39
محل سکونت
Tehran
رييس هيئت اسكي استان تهران از امسال به عنوان سال پرترافيك فدراسيون اسكي ياد كرد و افزود: در سال جاري مسابقات جهاني فرانسه را در پيش داريم كه محل اصلي كسب سهميه براي رقابتهاي المپيك زمستاني 2010 ونكوور است.

متن گفتگو :

* آقاي ساوه شمشكي! چندي پيش مسابقات ليگ بين المللي اسنوبرد را برگزار كرديد.اين رقابت ها چطور پيگيري شد؟

- اين مسابقات با حضور تيم هاي خارجي هندوستان و ازبكستان و تيم هايي چون تك ماكارون، مواد غذايي، كاشي سهند،F2 باشگاه مخصوص و تاپترنس برگزار شد كه كشورمان با اقتدار بر سكوي نخست جاي گرفت. اين رقابت ها حكم انتخابي تيم ملي را داشت كه نفرات برتر از دل آن شناسايي شدند. افراد برگزيده در ادامه جهت حضور در مسابقات قهرماني جهان كه كره جنوبي ميزبان آن خواهد بود،راهي اين كشور خواهند شد تا با شركت خود در اين دوره از مسابقات جهاني سهميه بازي هاي المپيك 2010 ونكوور كانادا را كسب كنند.

* دوره دوم و سوم رقابت هاي ليگ اسنوبرد را چه زمان برگزار خواهيد كرد؟

- دومين دوره اين مسابقات را در نيمه دوم بهمن ماه و به مناسبت ايام دهه فجر تحت عنوان كاپ آسيا در پيست شمشك برگزار خواهيم كرد. سومين دوره اين مسابقات هم كه اسنوبرد كراسي خواهد بود،اواخر فروردين ماه سال آينده در پيست توچال برگزار مي كنيم.

* مسابقات صحرانوردي را چه زمان برگزار مي شود؟

- مسابقات صحرانوردي به صورت كلاسيك و پاتيناژ دنبال خواهد شد. اين رقابت ها را 23 لغايت 26 دي ماه جاري و در پيست شمشك برگزار خواهيم كرد. دومين دوره اين بازيها را هم طي روزهاي پاياني بهمن و روز هاي آغازين اسفند ماه برگزار مي كنيم.

* با اين حساب سال شلوغي را پيش روي خود داريد؟

- بله،امسال سال شلوغي را از نظر ميزباني و قهرماني در برابر خود مي بينيم. ما بايد نمايندگان خود را در بخش صحرانوردي به مسابقات قهرماني جهان كه به ميزباني جمهوري چك دنبال خواهد شد،اعزام كنيم.ضمن اينكه رقابت هاي ليگ آلپاين و حضور در مسابقات جهاني اين رشته را نيز در برنامه داريم كه ابتدا بايد به خوبي اين مسابقات را ميزباني كنيم و در ادامه با تيمي قدرتمند در اين مسابقات حضور يابيم.

* مسابقات آلپاين را چه زمان و در كدام پيست برگزار مي كنيد؟

- اولين دوره رقابت هاي اسكي آلپاين را سوم لغايت ششم بهمن در پيست شمشك برگزار خواهيم كرد. در ادامه و از تاريخ 17 تا آخر بهمن ماه در فرانسه و در مسابقات جهاني اين بخش حضور خواهيم يافت. اين رقابت ها خيلي مهم است؛چرا كه بايد در اين بازيها سهميه حضور در رقابت هاي المپيك 2010 ونكوور كانادا كسب كنيم.از همين رو بايد با تمام نيروهاي خود راهي فرانسه شويم.

* فدراسيون با بازگشت از فرانسه چه برنامه اي را در دستور كار قرار خواهد داد؟

- بلافاصله بعد از بازگشت از فرانسه دومين دوره رقابت هاي آلپاين را برگزار مي كنيم.در ادامه هم آخرين مرحله اين مسابقات را برگزار مي كنيم تا 10 دوره تكميلي اين مسابقات كامل شود. مرحله پاياني اين رقابت ها نيمه دوم اسفند ماه در پيست ديزين برگزار مي شود.

* همانطور كه گفتيد واقعاً فصل شلوغي را پيش رو داريد.آيا در اين ميان كلاس هاي آموزشي و مسائل اين‌چنيني را همچون گذشته خواهيد داشت؟

- فصل اسكي فصلي كوتاه و در عين حال فشرده است. ما در اين زمان كوتاه فشار زيادي را متحمل مي شويم؛به نحوي كه در پاره اي از مواقع مسابقات آلپاين و اسنوبرد را در پيست شب شمشك دنبال مي كنيم تا رقابت ها به موقع تمام شود.ضمن اينكه كلاس هاي آموزشي، باز آموزي مربيان و ارتقاء درجه را نيز داريم كه بايد به بهترين شكل ممكن دنبال شوند.

* مسابقات بانوان را به چه شكل دنبال مي كنيد؟

- فدراسيون اسكي هر آنچه براي آقايان در نظر مي گيرد،براي بانوان نيز در نظر گرفته و در تمامي موارد به مساوات رفتار مي كند. به عنوان مثال ماه آينده تيمي از كشورمان راهي مسابقات جهاني فرانسه مي‌شود كه در تركيب اين تيم چهار مرد و چهار زن حضور خواهند داشت. بانوان ما در اسكي پيشرفت مناسبي داشتند و بر روي برف و چمن خيلي خوب كار كرده و موفق به كسب افتخارات قابل توجهي شده اند.

در جريان برگزاري هفدهمين دوره مسابقات اسكي آلپاين قهرماني آسيا در رده سني نوجوانان و جوانان كه چندي پيش در كشور لبنان دنبال شد،مرجان كلهر اسكي باز تهراني در كنار محمدرضا كيادربند سري موفق شدند اولين مدال طلاي تاريخ ورزش اسكي ايران را بدست آورند.

در اين رقابت ها كه در دو رشته مارپيچ بزرگ و كوچك و در پيست اسكي "صدرا" لبنان برگزارشد،مرجان كلهر به نمايندگي از بانوان اسكي باز ايران يك طلا و يك نقره براي كشورمان به ارمغان آورد و زيبا كلهر ديگر نماينده كشورمان موفق به كسب دو نشان برنز از اين مسابقات شد.

* در بخش مردان نمايندگان كشورمان چه عناويني كسب كردند؟

- محمدرضا كيا دربندسري علاوه بر نشان طلا،يك نشان برنز نيز تصاحب كرد. بهنام كيا شمشكي دو نقره به دست آورد. سيد مرتضي جعفري، بابك شمشكي و سروش شمشكي هر كدام به مدال نقره دست يافتند تا تيم ايران درمجموع به عنوان نائب قهرمان آسيا معرفي شود. بنده خود به عنوان سرپرست در كنار اين تيم حضور داشتم و از نزديك شاهد تلاش اسكي بازان جوان كشورمان بودم. ضمن اينكه جهانبخش ساوه شمشكي و رستم كلهر در بخش آقايان و خانم مهين ساوه شمشكي در بخش بانوان اين تيم را همراهي مي كردند كه همگي نقش بسزايي در اين موفقيت داشتند.

لينک خبر برنا نیوز
 

khabgard

Registered User
تاریخ عضویت
25 دسامبر 2005
نوشته‌ها
404
لایک‌ها
8
سن
39
محل سکونت
Tehran
خوب بعد از انجام تمرینات بدنی و عادت کردن به بوت ها و اسکی ها زمان آن رسیده تا با اسکی ها یمان کمی راه برویم ابتدا سعی می کنیم تا تمرینات زیر را روی يک سطح صاف انجام بدهیم :

1- در حالت ایستاده و در جا، پاها را به موازات همدیگر عقب جلو می کنیم به این صورت که در هر بار یک پا جلو و پای دیگر عقب باشد

2- همزمان باکشیدن و عقب جلو کردن پاها سعی می کنیم تا فشار را بر پنجه و پاشنه تقسیم کنیم .اصلا سعی نکنید تا اسکی ها را با خود بکشید .... فقط کافی است آنها را روی برف سر بدهید

3- پا ها را به تناوب بلند کرده و به زمین می گذاریم ( در این حالت سعی می کنیم اسکی بالا صاف بایستد )

4- این بار پای راست را بلند کرده و عمود بر پای چپ قرار می دهیم ، جوریکه اسکی ها زاویه 90 درجه بگیرند.
سپس پای چپ را برداشته و در کنار پای راست می گذاریم (همین حرکت را برای پای چپ هم انجام می دهیم )

5- حالا با کمک باتوم ها خود را به جلو کشیده و در یک خط مستقیم شروع به حرکت می کنیم ، باید سعی کنیم
تا با اسکی ها سر بخوریم و از کشیدن آنها خودداری کنیم .دراین حالت ساق ها باید کاملا به زبانه بوت چسبیده و به آنها فشار وارد کنند تا اسکی به جلو حرکت کند سعی کنید تا عمل باتوم زدن و سر خوردن با هم هماهنگ باشد.


حالت درست ایستادن روی اسکی ها :

1- بالاتنه کاملا صاف و شانه ها از همدیگر جدا هستند

2- فاصله بین اسکی ها 25 تا 30 سانتی متر باشد

3- زانو ها خم شده و ساق ها کاملا به زبانه بوت چسبیده باشند(باید فشار بوت ها را بر روی ساق پا احساس کنید)

4- دست ها کاملا به جلو و آرنچ ها کمی خم شده باشند



تصویر زیر حالت درست بدن را در هنگام اسکی نشان می دهد :


5.jpg


حالا سعی کنید نوک اسکی ها را به هم نزدیک کنید ( پاها را به صورت عدد 8 قرار داده و اسکی ها را به لبه میبریم)
به این حرکت ترمز 8 (Breaking wedge) گفته می شود :

6.jpg

ترمز 8 مطمئن ترین راه برای توقف اسکی ها در مراحل ابتدایی است یعنی هروقت احساس کردیم
که سرعتمون داره زیاد میشه می تونیم با این ترمز سریعا بایستیم.
 
Last edited:

khabgard

Registered User
تاریخ عضویت
25 دسامبر 2005
نوشته‌ها
404
لایک‌ها
8
سن
39
محل سکونت
Tehran
خوب قبلا تو این پست توضیحاتی بود که الان اینجا میارم ::)

شاید اولین چیزی که در پیست توجه ما را به خودش جلب ميکند تله کابین
و بالابر های برقی مثل تله سیژ و تله اسکی ست ....... عجله نکنید ، قبل از استفاده از این بالابر ها
باید شیوه صحیح صعود با اسکی را بیاموزیم.


ابتدا به یک سطح صاف و بدون شیب(مثلا پایین تپه ) رفته و اسکی ها را به موازات همدیگر و در عرض تپه قرار
می دهیم سپس باتوم ها را در دست می گیریم .

طرز صحیح قرار گيری باتوم در دست به صورت زير است :

b.jpg

بعد از گرفتن باتوم ها شروع می کنیم و از طول تپه بالا می رویم .... قبلش این توضیح رو بدم که اصولا دو نوع
صعود داریم : صعود پله ای و صعود جناغی

در صعود پله ای، همانطور که در عرض پیست ایستادیم، اسکی ها را به موازات هم قرار داده و قدم به قدم از ارتفاع بالامي رویم ....شیوه کار به این صورت است که ابتدا باید پای تپه ( پایی که به طرف بالای تپه قرار دارد ) را برداشته و به فاصله ای کم از پای دره ( پایی که به طرف پایین تپه قرار دارد ) می گذاریم و سپس پای دره را
بلند می کنیم ..... برای جلوگیری از سر خوردن سعی می کنیم تا پای دره را ازلبه داخلی اسکی روی برف محکم کنیم

climb_up.jpg

روش دیگر صعود جناقی ست یا همون (ترمز 7 )، از این حالت زمانی استفاده می گردد که ما پشت به سرازیری قرار داریم و امکان سر خوردن از عقب وجود دارد در این موقعیت برای حفظ تعادل و جلوگیری از پایین رفتن چوب ها به صورت عدد 7 قرار داده و وزن رو به جلو منتقل میکنیم :

climb_2.jpg


خوب حالا که در مورد پای دره و پای تپه صحبت شد بگزارید بیشتر توضیح بدم:

feet downhill (پای دره ) :
زمانی که اسکی باز به طور عمود و در عرض شیب ایستاده است پایی که به سمت پایین شیب قرار گرفته
اصطلاحا پای دره نامیده می شود :

1_7.jpg

feet uphill (پای تپه ) :
پای مخالف یعنی پایی که به طرف قله است پای تپه نامیده می شود :

2_9.jpg

بلند شدن از روی زمین
در ابتدای کار زمین خوردن یک امر کاملا عادی است پس نباید کنترل خودمون رو از دست بدیم و ناراحت شیم....
خوب حالا وقتی خوردیم زمین چیکار کنیم :( اول اینکه قبل از هر چیز خونسردی خودتون رو حفظ کنید :D ....
جدا از شوخی اولین کار اینه که چوب هامون رو که هر کدوم برا خودشون یه طرف رفتن به حالت اول
برگردونده و پا ها رو به موازات هم جفت کنیم و در عرض شیب قرار بدیم ... حالا با کمک باتوم ها و با
تکیه براونها از زمين پا میشیم

stand_up.jpg

 
Last edited:

miladninja

همکاربازنشسته ورزش های رزمی
کاربر فعال
تاریخ عضویت
31 آگوست 2006
نوشته‌ها
2,098
لایک‌ها
3,022
محل سکونت
サンシャインの土地
تیم ملی اسنوبرد ایران که به منظور کسب سهمیه المپیک ورزش های زمستانی 2010 که در ونکوور کانادا برگزار میشود ، به کره جنوبی سفرکرده بود توانست به مقام سوم این رقابت ها دست یابد . تیم هاي کره جنوبي و ژاپن نیز به ترتيب مقام هاي اول و دوم اين رقابتها را به خود اختصاص دادند.

اعضای تیم ملی ایران در این رقابت ها را سيد حسين صيد و سيد باقرصيد ، سيد مرتضي صيد، حسين کلهر فرزند يونس و حسين کلهر فرزند وجيه الله ، تشکیل می دادند

سلام
من عاشق اسنوبورد هستم چطوری میشه عضو این
گروه شد
 

khabgard

Registered User
تاریخ عضویت
25 دسامبر 2005
نوشته‌ها
404
لایک‌ها
8
سن
39
محل سکونت
Tehran
سلام
من عاشق اسنوبورد هستم چطوری میشه عضو این
گروه شد

خوب شما اگر اسنوبرد دوست دارید و اسنوبرد هم می کنید باید خودتون رو به یه مربی خوب معرفی کنید تا اون هم
شما رو به یه باشگاه معرفی کنه ... بعدش هم بعد از شرکت تو مسابقات مختلف در قالب استانی، کشوری ، باشگاهی و .... می تونید تو مسابقات انتخابی تیم ملی شرکت کنید ..... :rolleyes:
 
Last edited:

khabgard

Registered User
تاریخ عضویت
25 دسامبر 2005
نوشته‌ها
404
لایک‌ها
8
سن
39
محل سکونت
Tehran
پیست Kitzbuhel اتریش در روزهای 23 تا 25 ژانویه میزبان رقابت های سرعت (Super G) مردان است ... دیروز
و در دور اول ، Klaus Kroell از کشور میزبان با حد نساب 1:12.78 در مکان اول قرار گرفت
این نخستین پیروزی او در رقابت های جهانی بود . Aksel lund svindal نروژی با زمان 1:13.00 و Ambrosi Hoffmann
از سوئیس نیز با 1:13.17 در رده های دوم و سوم قرار گرفتند .... البته didier couche دیروز با وجود شایستگی
و البته کمی هم بدشانسی تنها با چهار صدم ثانیه اختلاف چهارم شد
pinky.gif


klaus2.jpg


برای دوستانی که با این مسابقات آشنایی ندارن ، بگم که Super G هیجان انگیز ترین نوع مسابقات در اسکی هست
و در بعضی مواقع سرعت اسکی بازان به 150 کیلومتر در ساعت هم میرسه ضمن اینکه میانگین سرعت در حین
مسابقه 100km/h است ....:cool:
 

khabgard

Registered User
تاریخ عضویت
25 دسامبر 2005
نوشته‌ها
404
لایک‌ها
8
سن
39
محل سکونت
Tehran
کانال RaiSport ، مسابقات رو به طور زنده پوشش میده .... از حدود ساعت 11:30 صبح

Rai.jpg


این هم لینک برای livestream
 

v20

Registered User
تاریخ عضویت
3 ژانویه 2009
نوشته‌ها
110
لایک‌ها
18
فوايد اسكي كردن تفاوت چنداني باساير ورزش‌ها ندارد. اين ورزش را مي‌توانيد 3 مرتبه در هفته ، هر بار به مدت 20 دقيقه انجام دهيد تا بدنتان تناسب خود را حفظ كند . يكي از مزاياي شايان ذكر اين ورزش بهبود و ارتقاي سيستم قلبي - عروقي بدن است. همچنين انجام اين ورزش ميزان هوشياري فرد را نيز افزايش مي‌بخشد و ورزشكار قادر مي‌شود تا عكس‌العمل سريعي را نسبت به هر محرك خارجي از خود نشان دهد. از اين گذشته فرد قادر مي‌شود تا به راحتي و بدون احساس هيچ گونه استرسي به فعاليت‌هاي روزانه خود بپردازد. ورزش‌هاي هوازي نظير اسكي ، گردش خون را تنظيم كرده وسبب مي‌شود كليه بافت‌هاي بدن در بهترين حالت خود قرار بگيرند. اين امر سبب مي‌شود فرد به ندرت دچار بيماري‌هايي نظير فشار خون و يا سكته قلبي شود.
يكي ديگر از فوايد اسكي افزايش HDL يا همان كلسترول خوب خون است. اين امر به بدن كمك مي‌كند تا كلسترول بد و يا LDL را حذف كند ، چرا كه فردي كه اسكي مي‌كند چربي بسيار زيادي سوزانده و وزنش كاهش پيدا مي‌كند. شايد تعرق در آب و هواي سرد قدري عجيب به نظر برسد ، اما كسي كه اسكي مي‌كند، به شدت عرق مي‌كند. اين امر با مشاهده معروف‌ترين اسكي باز‌هاي دنيا كاملاً قابل درك است.
افرادي كه بدن آنها از سلامتي بالايي برخوردار باشد ،‌ قادرند علائم كهولت سن نظير كم شدن قدرت جسماني، كاهش توده ماهيچه‌اي ، انعطاف‌پذيري و متابوليسم كند را به تعويق بيندازد.
در آخر مي‌توان به اين نكته اشاره كرد كه فوايد اسكي به قدري بالا هستند كه به راحتي مي‌توانند اعتماد به نفس و قدرت را در فرد افزايش دهند. اين افراد به راحتي مي‌توانند با ديگران ارتباط برقرار كرده و قاطعانه با چالش‌هاي زندگي برخورد كنند. البته به اين نكته نيز بايد توجه داشت كه شايد اين ورزش براي همه افراد مناسب نباشد. تحقيقات نشان مي‌دهد از هر 4 نفر يك نفر دچار اضافه وزن است . بنابراين پيش از شروع اين ورزش مي‌بايست وزن خود را كاهش دهيد . اما كساني كه احساس مي‌كنند از نظر فيزيكي توانايي انجام اين ورزش را دارند مي‌توانند در كلاس ثبت نام كرده و آموزش‌هاي عملي را به طور فيزيكي آموزش ببينند.
برخي تصور مي‌كنند تنها كاري كه يك اسكي باز انجام مي‌دهد پايين آمدن از كوهها است. اما هر پايين آمدني بالا رفتني را نيز در پي دارد و زماني كه از كوه بالا مي‌رويد، ضربان قلب افزايش يافته و اين امر باعث ارتقاي سلامت فرد مي‌شود.

منبع : روزنامه خبر ورزشي
 

v20

Registered User
تاریخ عضویت
3 ژانویه 2009
نوشته‌ها
110
لایک‌ها
18
سلام دوستان.
ديروز پيست دربندسر بودم . جاتون اصلا خالي نبود چون اسكي كه نكرديم هيچ ، كلي هم صخره نوردي كرديم . چوب‌ها مون هم داغون شد. اميدوارم زودتر برف بياد ورگرنه تا آخر سال خوشبينانش اينه كه پيست همين طوري باقي بمونه تازه اگه بسته نشه.
گفتم بدونين اگه چوباتون رو دوست دارين فعلا دربندسر نرين. چون بيشتر سنگه تا برف.
 

khabgard

Registered User
تاریخ عضویت
25 دسامبر 2005
نوشته‌ها
404
لایک‌ها
8
سن
39
محل سکونت
Tehran
در پست های قبل ، انواع صعود با اسکی رو بررسی کردیم . حالا می خواهیم اولین اسکی روی برف
رو تجربه کنیم

برای این تمرین باید از یه سطح حدودا ( و نه خیلی) شیب دار شروع کنیم :

ابتدا در عرض شیب ایستاده و اسکی ها رو به موازات همدیگر قرار می دهیم ، حالا سعی می کنیم
تا همون طور که اسکی ها موازی اند در عرض و به طرف پایین حرکت کنیم جوریکه خیلی ارتفاع مون رو
از دست ندیم به تصویر زیر دقت کنین :

Traverse.jpg

به این نوع حرکت در عرض پیست تراورس گفته میشه .


حالا همین طور که در حرکت هستیم ، دو حرکت \/ و | | رو تمرین میکنیم . | | حالت
موازی اسکی ها و \/ هم ترمزه ، یعنی تا سرعت از یه حدی بیشتر شد ، سرهای اسکی رو به نزدیک
می کنیم تا اسکی ها به صورت \/ قرار بگیرن و دوباره مجددا به حالت موازی(| |) بر میگردیم این تمرین
رو در جهت های مخالف چندین بار تکرار می کنیم تا کاملا مسلط بشیم .

IMAGE064.jpg

حالا سعی می کنیم تا همونطور که اسکی ها به شکل \/ هستند ، آروم آروم به جهت مخالف بپیچیم
و دوباره اسکی ها رو به حالت | | برگردونیم .

نکته خیلی مهم در اینجا ، نحوه ایستادن روی اسکی هاست که باید به این صورت باشه :

1- بالاتنه کاملا صاف و شانه ها از همدیگر جدا هستند

2- فاصله بین اسکی ها 25 تا 30 سانتی متر باشد

3- زانو ها خم شده و ساق ها کاملا به زبانه بوت چسبیده باشند(باید فشار بوت ها را بر روی ساق پا احساس کنید)

4- دست ها کاملا به جلو و آرنچ ها کمی خم شده باشند


حالا سعی کنید در حالی که یک اسکی موازی ست ،اسکی دیگر به لبه برود . به این صورت : \|
این حرکت را برای هردو پا تکرار کنید و در حالیکه شعاع را کم و زیاد می کنید ، به هر راست و چپ بپیچید .
 

khabgard

Registered User
تاریخ عضویت
25 دسامبر 2005
نوشته‌ها
404
لایک‌ها
8
سن
39
محل سکونت
Tehran
در پایان مسابقات مارپیچ کوچک در کیتز بوهل اتریش ، تیم فرانسه با کسب مکان های اول و دوم جدول رده بندی
عنوان موفق ترین تیم را از آن خود کرد . Julian Lizeroux تونست با دو حدنساب نزدیک به هم (46.88 در دور اول و
46.95 در دور دوم) با کمترین ریسک رنک اول رو به خودش اختصاص بده و نخستین قهرمانی خودش را در مسابقات جهانی بدست بیاره ...... دیگر اسکی باز فرانسوی Jean-Baptiste Grange که هم اکنون با 656 امتیاز در رده بندی جهانی بهترین اسکی بازان ، سوم هست ، در دور نخست زمان فوق العاده 45.88 رو بدست آورد که باعث شد تا در دور دوم با وجود حدنساب 48.03 باز هم در جایگاه دوم به ایستد . Patrick Thaler ایتالیایی هم با 47.20 ، 47.30 و در مجموع با 1:34.50 سوم شد .

dd.jpg

از شگفتی های این مسابقات خطای بنجامین رایش در دور دوم بود که باعث شد تا از دور رده بندی خارج بشه
همچنین Ivica Kostelic کروات که با رکورد های جدید تونسته با 675 امتیاز بالاتر از بنجامین رایش 660 امتیازی در رده بندی چهانی قرار بگیره به مکانی بهتر از هفتم جدول دست نیافت .

ivica.jpg
 

khabgard

Registered User
تاریخ عضویت
25 دسامبر 2005
نوشته‌ها
404
لایک‌ها
8
سن
39
محل سکونت
Tehran
مسابقات سرعت Super-G زنان دوشنبه در پیست کورتینا در حالی به پایان رسید که اولین مقام قهرمانی را برای پدیده جدید رقابت ها یعنی Jessica Lindell-Vikerby اسکی باز 24 ساله سوئدی به همراه داشت .

ddd.jpg

این دختر اهل اسکاندیناوی بعد از کسب مقام قهرمانی نوجوانان جهان در مارچ 2003 ، به عنوان یکی از
استعداد ها خودش رو مطرح کرده بود در این باره گفته :
" این پیروزی خیلی برای من هیجان انگیزه چون امروز صبح (قبل از شروع مسابقات ) اصلا انتظارش رو نداشتم
اول شدن تو مسابقات سرعت همواره یکی از رویاهام بوده .... از این که اینجا (پیست کورتینا) هستم خیلی
خوشحالم و احساس اعتماد به نفس بالایی دارم ، این پیست واقعا بزرگ و فوقالعاده ست و این باعث میشه
تا شما همواره برای پیروزی مبارزه کنید "
 

v20

Registered User
تاریخ عضویت
3 ژانویه 2009
نوشته‌ها
110
لایک‌ها
18
هر سال در روز 31 ژانويه طبق يك سنت ديرينه يك مسابقه اسكي در روستاي ويسوكه ناد جيزرو در فاصله 160 كيلومتري شمال شهر پراگ پايتخت جمهوري چك برگزار مي شود. اما اين مسابقه تفاوتي اساسي با ساير رقابت هاي اسكي دارد. همه از زن و مرد و پير و جوان حق شركت در آن را دارند. استفاده از وسايل مدرن اسكي و حتي لباس هاي اين ورزش در اين مسابقه ممنوع بوده و شركت كنندگان با همان لباس دوره اجداد خود و اسكي هاي چوبي در آن شركت
مي كنند.
منبع : خبرگزاري رويترز

L00897868999.jpg
L00897868973.jpg

L00897868953.jpg
L00897868934.jpg

L00897869039.jpg
L00897869054.jpg

L00897869087.jpg
L00897869123.jpg
L00897869023.jpg
 
بالا