برگزیده های پرشین تولز

ووشو-سبک چوان چوان

amirhvr

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
24 نوامبر 2005
نوشته‌ها
756
لایک‌ها
15
محل سکونت
Tehran
با سلام خدمت شما استاد محترم

گذري بر كونگ فوي شائولين 4
با تشكر از شما استاد محترم از بابت مطالب ارزنده اي كه ارائه كرديد
پيروز باشيد..
 

amirhvr

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
24 نوامبر 2005
نوشته‌ها
756
لایک‌ها
15
محل سکونت
Tehran
Taiji01.jpg

با سلام خدمت شما اساتيد محترم

حرکات ووشوي چيني از چند ديدگاه قابل بررسي مي باشد :
گسترش جغرافيايي
سيستم حرکات سخت و نرم
تمرينات فرم و مبارزه آزاد

گسترش جغرافيايي
رشد و گسترش ووشو در نقاط مختلف كشور چين تحت تاثير شرايط اقليمي و جغرافيايي قرار گرفته و بسته به شرايط اقليمي تكنيكهاي مختلفي را در خودبسط و پرورش داده است ، كه اصطلاحا به سبك هاي شمالي و جنوبي معروف شده اند .
1) سبكهاي شمالي چين : سرزمين هاي شمالي چين بيشتر بصورت جلگه و دشتهاي و سيع و هموار است و بنابراين مردم اين سرزمين ها امكان اجراي حركاتي باز همراه با دويدن ، پرش جهش ، معلق زدن و غيره را در اختيار داشته اند . لذا تكنيك ها و سبك هايي كه در اين مناطق رشد و توسعه پيدا كردند داراي ويژگيهايي هستند مثل حركات باز ، سريع ، چابك و پر قدرت ريتم واضح ، ضربات بلند دست و پا ، دويدن ، جهش ، معلق زدن و غيره . همچنين حركات متعددي با استفاده از سلاحهاي كوتاه و بلند در اين مناطق بوجود آمدند . از مهمترين سبكهاي شمالي ورزش ووشو كه اصطلاحا مشت بلند ناميده مي شود مي توان به چانگ چوان( chang chuan ) اشاره كرد .
2) سبك هاي جنوبي چين : جنوب چين به جهت شرايط اقليمي و جغرافيايي خاص خود كه بيشتر از رودخانه ها ، جنگلها ، مرداب ها و كوهستانها و در كل از مناطق ناهمواري تشكيل شده است ، حركاتي از ووشو را در خود پرورانده است كه داراي ويژگيهايي مثل : حركات سريع ، اعمال قدرت ، استقرارهاي محكم و استوار و موضع گيريهاي خوب بدن در واكنش به حملات مختلف از هر سو،ضربات بسيار فشرده سريع انفجاري ، ضربات كوتاه ، مشت هاي كوتاه و فريادهاي بلند مي باشد . علت توسعه چنين حركاتي را شايد بتوان با شيوه زندگي مردم سرزمين هاي جنوبي چين مرتبط دانست . اين مردمان بيشتر به كارهايي مثل صيادي و ماهيگيري مي پرداختند و بيشتر اوقات ، منازعات و جنگ هاي آنها برروي قايق انجام مي شد.لذا حركاتي كه نياز كمتري به دويدن و جابجايي داشته باشد مورد توجه قرار گرفت وگسترش پيدا كرد.ازمهمترين سبك هاي جنوبي ورزش ووشو كه اصطلاحا مشت كوتاه ناميده مي شوند مي توان از نانچوان نام برد
موفق و پيروز باشيد..
 

hadissj

Registered User
تاریخ عضویت
31 دسامبر 2005
نوشته‌ها
171
لایک‌ها
0
سن
39
محل سکونت
Iran-Tehran
با سلام خدمت اساتید محترم.:lol:
از مطالب ارزنده ی شما کمال تشکر را دارم.
 

amirhvr

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
24 نوامبر 2005
نوشته‌ها
756
لایک‌ها
15
محل سکونت
Tehran
به نقل از hadissj :
با سلام خدمت اساتید محترم.:lol:
از مطالب ارزنده ی شما کمال تشکر را دارم.

با سلام خدمت شما استاد محترم
بسيار خوشحالم كه شما را در فوروم مي بينم
اميد وارم موقتي نباشد :D
موفق و پيروز باشيد..
 

amirhvr

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
24 نوامبر 2005
نوشته‌ها
756
لایک‌ها
15
محل سکونت
Tehran
Wudang-Tai-Chi-koeln.jpg
سيستم حركات سخت و نرم​

با سلام خدمت شما اساتيد محترم
حركات ووشو در دو سيستم حركتي سخت ( با استفاده از قدرت عضلات و مفاصل ) و نرم ( با استفاده از نيروي تنفس و تمركز قواي ذهني ) به اجرا در مي آيند .
1) سيستم سخت يا خارجي : در اين سيستم بيشتر به حركات و تمرينات عضلاني و قدرتي تكيه شده و آمادگي فيزيكي از اهميت بالايي برخوردار است . اين سيستم را اصطلاحا وي چيا( way-chia ) مي نامند .حركات اين سيستم كه بصورت دست خالي يا با سلاح اجرا مي شوند آميزه اي هستند از تكنيكهايي مثل ، مشت زدن ، لگد زدن ، پرتاب كردن ، غلبه كردن ، تسليم شدن و حركات يورشي بر اساس قدرت فيزيكي و جسماني كه عمدتا با انقباض عضلات ، اعمال قدرت انفجاري و بعضا فريادهاي بلند همراه است . از سبكهاي معروف اين سيستم مي توان به چانگ چوان و نان چوان اشاره كرد .
2) سيستم نرم يا دروني : در اين سيستم كه بر پايه نيروي دروني ، ذخيره و كاربرد آن استوار است ، قدرت عضلاني نقش و تاثير چنداني ندارد . انقباض عضلات در كمترين ميزان خود اتفاق مي افتد .
از اعمال نيروهاي ماهيچه اي ، افت و خيزهاي تند و خشن و نيز نعره و فرياد خبري نيست . در اين سيستم تمركز تنفسي بدن به فاصله 5 سانتيمتري زير ناف در نقطه اي بنام تان تين ( tan tin ) كه مراكز انرژي حياتي يا ( چي ) مي باشد معطوف مي شود . اين سيستم را اصطلاحا ني چيا( nay chia ) مي نامند و از معروفترين سبك هاي آن مي توان به هسينگ آي ، پاكواژان و تاي چي چوان اشاره كرد .
پيروز باشيد ..

malee_capital.jpg
 

SHAOLIN

Registered User
تاریخ عضویت
26 فوریه 2006
نوشته‌ها
283
لایک‌ها
0
با عرض سلام بر دوستان و اساتید عزیز چندیست به خاطر کمی وقت کمتر در این تاپیک سر می زنم اما خدا را شکر که دوست و استاد خوبم amirhvr همواره با مطالب خوب و ارزنده شان ما و تاپیک را هچنان سرزنده و با طراوت نگه می دارند ، در ضمن از مطالب خوبشان در مورد سبک اصیل و زیبا رزمی وودانگ ( درونی و بیرونی ) بسیار تشکر می کنم از حسن سلیقه ایشان نیز به جهت انتخاب این رشته که به همراه نیجوجیتسو فعالیت می کنند تبریک می گویم . تمرین درونی وودانگ جهت تمرکز شدید برای تمرین ورزشهای رزمی پر سرعت و پر قدرت دیگر بسیار با اهمیت و منحصر بفرد می باشد . انشاالله سلام ما را هم به اساتید خوبشان برسانند. از امروز با اجازه دوستان به مرور بقیه گذری بر کونگ فو شائولین می پردازیم .
گذری بر کونگ فو شائولین 5

در کونگ فو شائولین ، قدرت فرد بمعنی قابلیت درک کردن ذات موجود است . شخص نیازمند قدرت درک و فهم است . در تمرینات کونگ فو شائولین شخص روح احدیت و هستی مطلق را درک می کند به عبارت دیگر ، شخص نیازمند درک فلسفه زندگی برای بهتر زندگی کردن می باشد . و عاقبت در پی رسیدن به تعادل جسمی و روانی بوده است . برای یک راهب شائولین ، شناخت یک شیوه ، بدون فهمیدن معنی باطنی آن یعنی تمرین به خاطر ارضای نفس و خودنمایی است در زمان سلسله های ( چینگ و مینگ ) گروههایی از مردم آزادیخواه و مبارز به معبد شائولین پیوستند تا در مواقع بحرانی بتوانند به کشور خویش خدمت کنند . آنها موجب پیدایش سبک های مختلف در کونگ فو شدند در همین زمان تمرینات کونگ فو از طرف دولت ( چینگ ) قدغن اعلام شد . بدین ترتیب بسیار از راهبان شائولین ، معبد را ترک کردند و به روستا هها و کوهها پناه بردند و در این زمان کونگ فو شائولین جنبه عمومی تری در بین مردم پیدا کرد. در پایان سلسله (چینگ ) صدها نوع از سبک های مختلف بوکس شائولین وجود داشت . گرچه اغلب آن سبکها از بین رفته یا به دست فراموشی سپرده شده است ، اما بیشتر از صد نوع سبک بجا مانده است از قبیل : شیائوخونگ ، داخانگ ، تونگ بی ( دست بلند ) ، پائو ، لوخان ، یو آن ( میمون ) ، چی سینگ ( هفت ستاره ) ، سین یی ،رو ( نرم ) ، می خوا ( شکوفه آلو ) و بسیاری از سبک های دیگر .
کونگ فو ی شائولین اصیل ( بسیار مهم * اصیل ) شامل تمرینات درونی و بیرونی است . ضربات سخت ، شدید و سریع به ( بوکس سخت ) تعلق دارد . البته این ظاهر قضیه بوده است و در حقیقت بوکس شائولین به روش جنگیدن نرم و سخت (حتی خیلی بالاتر از تای چی ) اهمیت می دهد . یک ضرب المثل چینی چنین می گوید : آرام بسان گربه با نعره ای چون رعد ، حرکت کردن همچون اژدها . رهرو باید پیرو این اصل باشد .
 

SHAOLIN

Registered User
تاریخ عضویت
26 فوریه 2006
نوشته‌ها
283
لایک‌ها
0
گذری بر کونگ فو شائولین 6

نجات امپراطور ( تانگ ) توسط سیزده راهب شائولین

در سال 621 سلسله( تانگ ) جانشین سلسله ( سویی ) شد . ( وانگ شی سونگ ) فرمانده ارتش( سویی ) جنگ سختی را با ارتش ( تانگ ) به فرماندهی ( لی شی مین ) در نواحی کوههای ( سونگ شان ) استان( ختان ) آغاز کرد .
بعد از چندین روز درگیری و جنگ ، ارتش ( تانگ ) در حال شکست خوردن بود . که فرمانده ( لی شی مین ) اسیر شد و در همین حین ارتش ( تانگ ) یک پیک به معبد شائولین فرستاد و تقاضای کمک کرد . معبد شائولین از این که ( وانگ شی سونگ ) به سرزمینشان حمله کرده ، خشمگین شده و برای این منظور سیزده راهب جنگجو را به ماموریت فرستاد . در بین آنها راهبان ماهر و مبارزی همچون ( تان جونگ ، جی چائو ، و خوی یانگ ) دیده می شد .
راهبان مبارز که فقط چوب بدست داشتند از کوه پائین آمدند تا ماموریت خویش را انجام دهند . آنها در مسیر ارتش ( وانگ شی سونگ ) کمین کرده به آنها حمله کردند ، و توانستند همه را تار ومار کنند و خواهر زاده ( وانگ شی سونگ ) را اسیر کرده و فرمانده ( لی شی مین ) را آزاد سازند . وقتی که( لی شی مین ) به امپراطوری رسید ، راهبان شائولین را پاداش عظیمی داد و از آن موقع چوب سلاح مشهور شائولین معرفی شد . با نجات دادن جان امپراتور ( تانگ ) توسط راهبان شائولین بصورت افسانه ای از تاریخ معبد در سرزمین های دیگر رواج یافت .
 

The_Last_Dragon

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
11 فوریه 2006
نوشته‌ها
44
لایک‌ها
0
با سلام

با تشکر فراوان از شما استاد عزیز(شائولین) راجع بع مطالبی که گفتید.
از شما استاد گرام تقاضا دارم که راجع به سلاح های کونگ فو مخصوصا چوبهای شلاقی توضیحی بدهید.

با تشکر فراوان
 

SHAOLIN

Registered User
تاریخ عضویت
26 فوریه 2006
نوشته‌ها
283
لایک‌ها
0
مبارزه بی نظیر و مشهور راهبان شائولین با اشغالگران ژاپنی .

را هبان شائولین در بسیاری از عملیات جنگی شرکت داشتند ( توضیح بسیار مهم ) **** در اینجا لازم می دانم با اجازه از دوستان و اساتید بسیار عزیزم گذری در مورد این مسئله و مقایسه ای در مورد سبکهای گوناگون داشته باشم در بین سبکهای موجود سبک شائولین بخاطر تمامی مطالب ذکر شده که تا کنون این حقیر از منابع معتبر برایتان نقل کرده ام یکی از سبکهای اصلی و البته نابجا نیست اگر بگوییم همراه با خواشان و وودانگ از اصلی ترین سبکهای قدیمی و کاربردی و بسیار اصیل در چین و دنیا می باشد اما صحبت من فقط در این راستا بسنده به اینگونه مطالب ختم نمی شود بلکه در این میان باید خدمت دوستان و اساتید و هنرجویان عزیز عرض کنم شائولین تنها سبکی بوده است که طبق روایات موثق و مطمئن در چین و در دنیا تنوانسته این چنین در جنگهای واقعی و دشوار و سرنوشت ساز توان و مهارت خود را به معرض نمایش بگذارد و از آن استفاده نماید البته اکثر سبکها نیز توان و مهارت خود را در مواردی واقعی ثابت کرده اند اما در مقابل شائولین بسیار کمتر بوده است و این یکی از مزایای بسیار ارزشمند برای سبک بی نظیر شائولین می باشد پس ما متوجه می شویم که البته شهرت شائولین و خواشان با رجوع به منابع و تاریخ کهن چین بی دلیل هم نبوده است . عزیزان می دانند هر کاری در مورد با پس دادن امتحان و تجربه های خود می تواند مورد اطمینان و منبع رجوع مناسبی برای دیگران باشد بخصوص ورزش و آن هم ورزش رزمی شاید شما اینک به تمامی معنی از ضعف بسیاری از ورزشها ی رزمی که خود را جلودار و اصیل و کاربردی معرفی می کنند با خبر نبوده باشید و امروز با مقایسه این مطالب که عرض کردم به این امر مهم پی برده باشید . البته به دوست خوبم امیر عزیز این مژده را بدهم که از ورزشهای امتحان پس داده همین دو ورزش رزمی ایشان یعنی نینجوتسو و وودانگ است . انشالله در هر دو موفق باشند .
اما/ مبارزه با ...
در سال 1553 در دوران سلسله ( مینگ ) یک گروه چهل نفری از راهبان شائولین به فرماندهی ( یوکونگ ) بر آن شدند که بطرف سواحل جنوب غربی رفته و با مهاجمان زاپنی که از راه دریا آمده بودند مبارزه کنند . در این جنگ راهبان به یک میله آهنی توپر که 15 کیلوگرم وزن و 7 فوت طول داشت مسلح بودند . راهبان به صف های غارتگران ژاپنی حمله کرده و در دل آنها رعب و وحشت زیادی ایجاد کردند و با دلاوریهای بی نظیر تمامی آنها را شکست دادند .
با مطالعه من در تاریخ و جنگهای ایرانیان باستان بیشترین وجه مشترکی که می توان در دلاوریها و جنگهاجستجو کرد تنها راهبان شائولین را می توان با مردانگی و جنگجویان ایرانی مقایسه کرد .
با تشکر شائولین
 

SHAOLIN

Registered User
تاریخ عضویت
26 فوریه 2006
نوشته‌ها
283
لایک‌ها
0
با سلام

با تشکر فراوان از شما استاد عزیز(شائولین) راجع بع مطالبی که گفتید.
از شما استاد گرام تقاضا دارم که راجع به سلاح های کونگ فو مخصوصا چوبهای شلاقی توضیحی بدهید.

با تشکر فراوان

با عرض سلام خدمت دوست خوبم
بر روی چشم در مورد سلاحهای ووشو ( کونگ فو) در اینجا برای شما عزیز مطالب جامعی میگذارم انشالله که شما هم بپسندید .
تمرينهاي با سلاح ووشو : شامل سلاحهاي كوتاه مثل شمشير پهن و باريك ، سلاحهاي بلند مثل نيزه ، چوب ، سلاحهاي دوتايي مثل جفت شمشير پهن ، سلاحهاي انعطاف پذير مثل شلاق 9 تكه ، چوب 3 تكه و غيره .در ابتدا باید عرض کنم که سلاحهای کونگ فو بسیار متنوع و زیاد هستند اما مشهور ترین آنها موارد ذکر شده بالا می باشد . شمشیر پهن یا (دائو) ، این نوع شمشیر بیشتر جهت حملات بسیار خشن و بدون دامنه خاصی انجام می شود به نوعی که زندده شمشیر با حرکاتش بیشتر نزدیک به چرخش و برش از طرفین و کلاً ضربه به اطراف بدن باشد این نوع از فرمهای شمشیر که در کونگ فو ( ووشو ) کاربرد دارد بخاطر پهنی لبه شمشیر بیشتر قدرتی می باشد .
شمشیر باریک یا (جین) این نوع روش شمشیر زنی از شمشیر پهن بسیار زیباتر با ریزه کاریهای و ظرافت های بسیار زیاد وزیبای خود کاملاً منحصر بفرد می باشد در این روش برعکس حملات شمشیر پهن بصورت چرخشی ، ضربدری ، فرو بردن ، و...... که نمونه بارز آن را در اکثر فیلمها بخصوص در دو سریال پخش شده افسانه شجاعان و افسانه عقابهای مبارز که در تلوزیون خودمان نیز قبلاً پخش شده است مشاهده می شود این نوع شمشیر زنی در سبکهای مختلف ووشو بسیار متنوع و متفاوت می باشد مثلاً شمشیر باریک خواشان از تکنیک های بسیار زیبا و سرشار از ظرافت و در عین حال بسیار کاربردی سات زدن فرمهای شمشیر باریک ( جین ) کار هر کسی نیست چرا که باید در آن به مهارت خیلی زیادی دست پیدا کرد که آن هم بخاطر دقت و ظرافت بالای این نوع روش شمشیرزنی می باشد .
هر گاه بیننده ای را مات و مبهوت دیدید احتمال بدهید یک قهرمان شمشیرزنی ( جین ) در حال نمایش است. !!!
البته شمشیر ( جین) شائولین و وودانگ نیز دست کمی از سبکهای دیگر ووشو ندارد اما ظرافت خواشان چیز دیگریست .!
چوب یا ( گوئن ) در این روش در دو صورت جنوبی و شمالی که در جنوبی سرعت کمتر و ساده تر زده می شود اما در شمالی بسیار سریع و با چرخش و گردش های باور نکردنی اجراء می شود . چوب شائولین بسیار مشهور می باشد البته به اضافه چوب چانگ چوان ( سبک سرشار از زیبایی ، تکنیک ها ناب و چرخشها و پرشهای بی امان ) .
نیزه : که اجراء این سلاح نیز مانند شمشیر باریک با ریزه کاریهای فراوان و زیبایی خاص خودش می باشد .
سلاحهای دوتایی نیز مانند شمشیر پهن و باریک که بصورت جفت اجرا می شود که به تمرین زیادی احتیاج دارد .
سلاحهای انعطاف پذیر مثل زنجیر تک و دوبل که این نوع روش نیز بسیار زیبا کار آمد و در عین حال مشکل می باشد .
و شلاق های چند تکه ، در این نوع روش اجرای سلاح مهارت خاصی را می طلبد چرا که با دیگر روشها تفاوت زیادی دارد و یا چوب های شلاقی که با انعطاف و مهارت بالایی جهت کنترل و زدن آنها باید بکار برود به نحوی که یک پشه را باید با شلاق در هوا به راحتی شکار کنید پس می بینیم که به دقت زیادی باید فرد برسد تا بتواند به چنین سطحی از مهارت دست یابد .نانچکو و سانچکو که از چوبهای دوتکه و سه تکه که با زنجیر به هم وصل شده اند می باشند این روش از کار باسلاح باز هم مهارت خاص خود را می طلبد چون اینگونه اجراء کردن به صبر و حوصله زیاد همراه با تمرین مستمر احتیاج دارد در غیر اینصورت صدمه دیدن در این دو روش بسیار زیاد و حتی خطرناک می باشد .
امید است از مطالب این حقیر استفاده لازم را برده باشید .
با تشکر شائولین .
 

The_Last_Dragon

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
11 فوریه 2006
نوشته‌ها
44
لایک‌ها
0
سلام

استاد شائولین از مطالب آموزنده و ارزنهده ای که نسبت به خواهش این حقیر عرض نمودید متشکرم.

با تشکر
 

SHAOLIN

Registered User
تاریخ عضویت
26 فوریه 2006
نوشته‌ها
283
لایک‌ها
0
تو ضیح دادیم که چوب پس از نجات امپراطور ( لی شی مین ) جزء سلاح مشهور شائولین قلمداد شد و اگر حقیقت را نیز بخواهیم در آن زمان ( که اینک بجز چند نفر انگشت شمار از نسل آنها باقی نمانده که البته باعث ناراحتیست ) آن تعداد راهبانی که از چوب یا میله آهنی تو پر استفاده می کردند در این امر بسیار مهارت داشتند البته جای خوشحالی دیگر اینکه این تعداد برای حفظ این گوهر تابناک و ارزشمند فقط نسل در نسل واگذار می کنند ) به طوری که هر کدام از راهبان بدون اغراق با در دست داشتن یک چوب یا میله آهنی، دسته بزرگی را حریف بودند . اصل شائولین بر قدرت و سرعت ویران کننده استوار است . مهم***( گذری بر تاریخچه قبلی و فعلی کلیه سبکهای ووشو بخصوص شائولین و خواشان و وودانگ که از سبکهای اصلی کونگ فو می باشد .)
جهت اطلاع رهروان و هنرجویان عزیز باید نکاتی را عرض کنم و آن اینست که نوع کار و سبک دیروز با امروز بسیار متفاوت است در زمان 400 یا 500 سال پیش نوع جنگیدن با امروز کاملاً فرق داشت در آن زمان به علت نبود سلاح گرم در چین دهقانان و مردم عادی برای حفاظت از جان و مال و ناموس خود در برابر سربازان و یاغیهای فراری و راهزنان می بایستی با جدیت تمام بر سر زندگی خود بجنگند شیوه های رزم آن زمان کاملاً کاربردی و واقعی و به دور از ریا و افکت های سینمایی بود امروزه این مهارت و شجاعت و سرسختی دیگر مانند آن زمان نیست و مطمعناً امروز با وجود امنیت بیشتر و بودن سلاح گرم هیچگاه آن تکنیک و شجاعت و قدرت را نمی توان در ورزش رزمی دید . واین ورزشها صرفاً از جنبه جنگهای سرنوشت ساز به ورزشهای در حد دفاع شخصی خیابانی و نهایتاً جنبه کلاً ورزشی و حتی برای بسیاری سرگرمی را دارد ، در چین امروز دیگر از آن راهبان اصیل فقط تعداد واقعاً انگشت شماری مانده اند که اصالت ورزشهای رزمی 400 تا 500 سال و بیشتر را دارا می باشند این افراد پیران بر جای مانده از نسل های گذشته هستند این مسئله در تمامی ورزشهای اصیل و قدیمی دنیا صدق می کند و فقط به کونگ فو و ووشو ختم نمی شود البته جای بسی خوشحالی دارد که اینک راهبان برجای مانده برای حفظ ارثیه خود حداقل به فرزندان یا نوادگانشان آموزش می دهند توجه کنید که اینک چین با ترفندی هوشمندانه فتوکپی از اصل را با رنگ و لعاب زیادی به نام ووشو جدید به خورد دیگر کشور ها داده و می دهند که گواه گفته های من انستیتو ها و دیگر مراکز سر گرم کنی ووشو در چین می باشد ، چین ورزش ووشو را بعد از آوردن کونگ فو حقیقی از مرز های بسته چین توسط بروسلی این اسطوره تکرار نا شدنی در ورزش رزمی در آمریکا و بعد در دنیا با اجبار از دست رفته دید و فکری دیگری جز حذف فوت کوزه گری در این رزم اصیل را نداشت که با به وجود آوردن سبکهای بظاهر زیبا و مخلوطی از آکروبات و ژیمناستیک توانست نگاههای افراد عام را از ورزش سنتی و اصیل خود دور نگهدارد و حقیقت امروز چیزی جز یک سری فرمها و سبکهای تحریف شده نیست البته نه اینکه از کونگ فو واقعی چیزی نمانده است برعکس با تمام وجود آن را حفظ کرده اما تعداد راهبان واقعی دیگر به آن اندازه نیست که در قدیم بوده و همان تعداد نیز دیگر به هیچ عنوان به هیچ فرد خارجی این ارثیه گرانبها را نیز نمی دهند ( در آینده تکنیک ها و فنون واقعی و مرگبار و نیروی درون واقعی را توضیح خواهیم داد ) البته تذکر می دهم اساتید گرانقدری در ایران وجود دارند که با تلاش و کوشش توانسته اند تا حد توان , بیش از دیگران لیاقت خود را در سبکهای اصیل و حقیقی سنتی کونگ فو به معرض نمایش بگذارند از بین این اساتید از آقایان استاد مهرداد شیرازی و استاد محسن احمدی می توانم نام ببرم .
 

SHAOLIN

Registered User
تاریخ عضویت
26 فوریه 2006
نوشته‌ها
283
لایک‌ها
0
]هیچ کاری غیر ممکن نیست مگر آنکه شما آن را غیر ممکن سازید
 

SHAOLIN

Registered User
تاریخ عضویت
26 فوریه 2006
نوشته‌ها
283
لایک‌ها
0
گذری بر کونگ فو شائولین8

چوب شائولین یک اسلحه تدافعی بوده که در برابر حمله دهقانان شورشی استفاده می شده است . مثلاً در بسیاری از شورش های دهقانی که در تاریخ چین وجود دارد مثل ( دستار قرمزها ) که در اواخر سلسه( سویی ) طرفدار غارت ثروتمندان بوده اند ، شائولین که معبد ثروتمندی بود نیز قربانی حملات آنها شده بود . وقتی دهقانان مسلح به پشت دروازه معبد رسیدند ( جین نالو ) را هب مبارز از خود دلاویهای زیادی نشان داد و با توان زیاد توانست ( ستار قرمزها ) را تارومار کند . و از آن موقع ( جین نالو ) بعنوان اولین راهب چوب بدست شائولین مشهور شد .
چوب اولین سلاحی است که در همه زمان ها بطور واقعی ، توسط راهبان معبد شائولین بکار برده می شد .
حتی امروزه هنر کاربرد چوب ، جزو شناخته ترین و معروفترین سلاحهایی است که در معبد تمرین می شود . و در کنار بوکس معبد شائولین جزء لازم هنرهای رزمی این معبد می باشد .
 

SHAOLIN

Registered User
تاریخ عضویت
26 فوریه 2006
نوشته‌ها
283
لایک‌ها
0
با عرض سلام و خسته نباشید خدمت تمام اساتید و دوستان خوبم .
خبر بسیار خوبی دارم که لازم دیدم که شما عزیزان را نیز باخبر کنم امروز با استاد عزیز و توانای ایران جناب آقای محسن احمدی که یکی از اساتید سرشناس بین المللی نیز می باشند صحبت کردم و از ایشان خواهش کردم برای با برکت شدن هر چه بیشتر تاپیک قدم رنجه نموده و نگاه اندیشمندانه خود را معطوف این سایت و تاپیکهای نیروی درون و چانگ چوان و اهذوران کنند که این بزرگوار با تواضعی همیشگی این قول را به ما دادند و در آینده ای نزدیک با اجازه ای که از این استاد بزرگ گرفته ام تصاویر و هنرنماییهای استاد را در تاپیک بهمراه صحبتها و نکات هوشمندانه و مفیدشان درج خواهد شد تا بیش از پیش بتوانیم از وجود با برکت این استاد بزرگ بهره مند شویم انشاالله .
با تشکر شائولین .
 

hadissj

Registered User
تاریخ عضویت
31 دسامبر 2005
نوشته‌ها
171
لایک‌ها
0
سن
39
محل سکونت
Iran-Tehran
سلام بر اساتید گرانقدر:happy:
اول از هر چیز از استاد شائولین . امیر و دیگر اساتید تشکر میکنم که با مطالب زیبا و جذاب خود این تاپیک را گرم نگه داشته اند. و از غیبت در این مدت شرمنده ام:hmm:
برای جبران غیبتم یک خبر خوب می دم.:eek: :
آرشیوی کامل از E-book های هنر های رزمی تهیه کردم که نویسندگان این کتاب ها از اساتید بزرگ جهان رزمی اند.و برای پر بار شدن این تاپیک قصد دارم این کتابها را به دست شما اساتید محترم برسونم. البته تا به حال با پست کار نکردم .از استاد امیر:f34r: hvr که سابقه پست سریال افسانه ی شجاعان رو دارن تقاضا دارم در انجام این کار کمکم کنید.

بعد از خبر خوب استاد شائولین و این خبر فکر می کنم روز خوبی رو شروع کردیم :happy:
 

hadissj

Registered User
تاریخ عضویت
31 دسامبر 2005
نوشته‌ها
171
لایک‌ها
0
سن
39
محل سکونت
Iran-Tehran
تصویری از شمشیرپهن یا همون دائو:
broadsword.jpg



نقل از استاد شائولین:این نوع شمشیر بیشتر جهت حملات بسیار خشن و بدون دامنه خاصی انجام می شود به نوعی که زندده شمشیر با حرکاتش بیشتر نزدیک به چرخش و برش از طرفین و کلاً ضربه به اطراف بدن باشد این نوع از فرمهای شمشیر که در کونگ فو ( ووشو ) کاربرد دارد بخاطر پهنی لبه شمشیر بیشتر قدرتی می باشد
با تشکر از استاد شائولین:happy:

در مورد پارچه ای که به ته دائو می بندند باید بگم که تنها برای زیبایی نیست . در واقع این پارچه نشون می دهه که تکنیکها درست اجرا شده اند یا خیر. اگر اجرا کننده تکنیکی را درست اجرا نکند این پارچه به دور دائو یا دستش می پیچه و تنها زمانی این اتفاق نمی افته که تکنیک ها به طور کامل و صحیح اجرا بشن.
 

SHAOLIN

Registered User
تاریخ عضویت
26 فوریه 2006
نوشته‌ها
283
لایک‌ها
0
[QUOTEنقل از استاد شائولین:این نوع شمشیر بیشتر جهت حملات بسیار خشن و بدون دامنه خاصی انجام می شود به نوعی که زندده شمشیر با حرکاتش بیشتر نزدیک به چرخش و برش از طرفین و کلاً ضربه به اطراف بدن باشد این نوع از فرمهای شمشیر که در کونگ فو ( ووشو ) کاربرد دارد بخاطر پهنی لبه شمشیر بیشتر قدرتی می باشد
][/QUOTE]

سلام بر استاد خوبم hadissj چه عجب ما زنده بودیم و باز هم شما دوست خوبمان را زیارت کردیم استاد پس کجا هستید تاپیک بدون شما رنگ و بویی ندارد ما نیز بدون شما کامل نیستیم انشاالله که آمدن شما موقتی نباشد و همچنان ما را یاری کنید .
در ضمن واقعاً از حسن انتخاب و توضیحات شما در مورد گفته های من جهت شمشیر دائو بسیار تشکر می کنم .
دوستدار شما شائولین .
 

SHAOLIN

Registered User
تاریخ عضویت
26 فوریه 2006
نوشته‌ها
283
لایک‌ها
0
گذری بر کونگ فو شائولین 9

بودیسم مخالف کشتن و جنگیدن است چنانچه استفاده از سلاحهای تیز و برنده از قبیل شمشیر و نیزه را در همه وقت صلاح نمی دانند مگر در مواقع حساس دفاع از میهن و جان و ناموس ، اما استفاده از چوب را چون تیز و برنده نیست جایز شمرده است . و بعنوان یک وسیله دفاع شخصی برای یک مرید بودیست ایده آل است که در جنگیدن بکار برده می شود . تکنیک های چوب شائولین ساده و عملی هستند و در دفاع شخصی کاربرد زیادی داردند .
شخص می تواند با دست خالی بر یک یا دو تا سه نفر فائق شود اما وقتی به چوب مسلح شود می تواند ، عده ای از مهاجمین را شکست دهد . تکنیک های هنر استفاده از چوب شائولین شامل پریدن ، حرکات پا ، پشتک زدن ، تعادل ، ضربه و دفاع با قسمتهای تهاجمی و تدافعی چوب می شود . گرچه امروزه بسیاری از روشها از بین رفته اند ، اما در حدود 30 سبک باقی مانده است که چوب در فرمهای خود استفاده می کنند از قبیل : چی می (ابرو ) ، فنک خوا ( بادو آتش ) ، چی تیان داشنگ ( میمون سلطان ) ، شیائو می خوا ( شکوفه آلوی کوچک ) و فی لونگ ( اژدهای پرنده)
و چندین سبک دیگر .
 

hadissj

Registered User
تاریخ عضویت
31 دسامبر 2005
نوشته‌ها
171
لایک‌ها
0
سن
39
محل سکونت
Iran-Tehran
با سلام خدمت اساتید محترم::happy:
تصمیم گرفتم که هر ماه یک پست رو برای خبرهای ووشو و وقایع آن ماه اختصاص بدم .فکر می کنم اینجوری هم اطلاعاتمون بیشتر میشه هم بروز حرکت می کنیم. هر کس هر خبر جدیدی داشت پست کنه بعد من به این پست اضافش می کنم.

1- دوستانی که به ووشو علاقه مند هستن و دسترسی به باشگاه خاصی ندارند می توانند با عضویت در سایتwww.wushucentral.com و به طور online شروع به فراگیری این هنر کنند.و مراتب ابتدایی رو پشت سر گذارند .البته در مراحل بعدی حتما باید زیر نظر استادان با تجربه کار کنند.در ضمن این سایت هر هفته به اعضای خود ایمیلی راجع به وقایع مهم ووشو ارسال می کند.:lol:

2-تیم ملی ووشو 9 خردادماه به لهستان اعزام می شود
تیم ملی ووشو به همراه تیم ملی بانوان جهت آماده سازی هر چه بیشتر برای شرکت در بازیهای دوحه دهه اول خردادماه به تورنمنت بین المللی لهستان اعزام می شوند.

3-مربیان ووشو بانوان فراخوان شدند
فدراسیون ووشو طبق فراخوانی ازتمامی بانوان تالو و سانشوکار سراسرکشور برای تصدی سمت مربیگری تیم ملی دعوت به همکاری کرد
 
بالا