برگزیده های پرشین تولز

چه خبر از 4گوشه جهان

خبرهای این تاپیک چگونه است؟

  • عالی

    Votes: 16 26.7%
  • خوب

    Votes: 23 38.3%
  • ضعیف

    Votes: 16 26.7%
  • تکراری

    Votes: 5 8.3%

  • Total voters
    60
وضعیت
موضوع بسته شده است.

Hamid2day

مدیر ارشد
مدیر انجمن
مدیر ارشد
تاریخ عضویت
1 مارس 2006
نوشته‌ها
21,140
لایک‌ها
19,993
محل سکونت
اوهایو - دیتون
گرسنگی = افسرده نشدن! (افزايش ميزان هورمون گرسنگي تاثير ضد افسردگي دارد!)

جمعي از پژوهشگران در آمريكا ادعا كرده‌اند كه ترشح مقادير زياد هورمون گرسنگي موسوم به «گرلين» تاثير ضد افسردگي دارد. ‌اين پژوهشگران خاطرنشان كردند: مسدود كردن واكنش بدن به اين هورمون به عنوان يك روش درماني براي كاهش وزن ارائه شده است اما در عين حال مي‌تواند اثرات ناخواسته روي خلق و خوي افراد داشته باشد.

بر اساس تحقيقات منتشر شده در مقاله نيچر نوروساينس، موش‌هايي كه سطح هورمون گرسنگي در بدن آنها افزايش پيدا كرده بود كمتر علايم افسردگي و اضطراب را از خود بروز مي‌دادند. كارشناسان مي‌گويند؛ اين ايده بسيار جالب توجه و شگفت انگيز است اما تحقيقات بيشتري در اين زمينه بايد انجام گيرد.

هورمون گرلين از يك معده خالي آزاد شده و قبل از حركت به سمت مغز وارد جريان خون مي‌شود، سپس با جريان خون به مغز رسيده و در آنجا احساس گرسنگي را فعال مي‌كند. دكتر جفري زيگمان در اين باره مي‌گويد: تنها عارضه جانبي اين هورمون افزايش ميل به مصرف غذا و در نتيجه اضافه وزن است.

ادامه http://jorvaaaaajoor.blogfa.com/post-227.aspx
 

Hamid2day

مدیر ارشد
مدیر انجمن
مدیر ارشد
تاریخ عضویت
1 مارس 2006
نوشته‌ها
21,140
لایک‌ها
19,993
محل سکونت
اوهایو - دیتون
تهيه کننده و ناظر «پت و مت» برکنار شدند

تهيه کننده و ناظر برنامه پت و مت در گروه کودک و نوجوان شبکه 2 سيما برکنار شدند.

به گزارش برنا، به دنبال اعتراضات گسترده به پخش كارتون پرمخاطب «پت و مت» در ساعت 16.30 دقيقه بعدازظهر چهارشنبه 8 آبان که در آن مراحل توليد شراب به تصوير کشيده شده بود، تهيه کننده و ناظر اين برنامه در شبکه 2 ، از کار برکنار شدند.

گفتني است شبكه دوم سيما، در اقدامي تعجب برانگيز، يك بار چگونگي فرآيند توليد شراب از ابتداي كار يعني از چيدن انگور، و بار ديگر آوردن دستگاه تقطير و گرفتن شراب تا مصرف آن و متاسفانه حتي به هم زدن گيلاسهاي مشروب و سپس مست شدن دو شخصيت كارتوني محبوب بچه ها را نشان داده بود.

روزنامه کيهان در اين باره نوشت: تني چند از هموطنان ديروز بلافاصله طي تماس با تحريريه كيهان، نسبت به پخش اين انيميشن بشدت اعتراض كردند و با تقبيح اين عمل ناشايست، خواستار عذرخواهي رسمي مسئولان عالي صداوسيما و بركناري عاملان پخش اين برنامه شدند.

خبرنگار ما در تماس با مركز پيام روابط عمومي صداوسيما (162)، مطلع شد كه مردم هوشيار كشورمان در تماسهاي مكرر با اين مركز نيز اعتراضهاي شديد خود را اعلام كرده اند. مركز 162 اعلام کرد: گزارش كامل اين اتفاق و تماسهاي فراوان مردم نگران را براي مقامات بالاي سازمان ارسال كرده اند.

گفتني است در فهرست ريز برنامه هاي اعلام شده كودك و نوجوان از سوي صداوسيما در بعدازظهر روز چهارشنبه برنامه پت و مت وجود نداشته است!

اینجا :یاری نیوز
 

mooZmar

مدیر بازنشسته
کاربر قدیمی پرشین تولز
تاریخ عضویت
9 نوامبر 2004
نوشته‌ها
7,627
لایک‌ها
156
یه سوالی برام پیش اومده!
الان این 3 پست آخر نباید تو تاپیک گالری عکس باشن؟ شایدم من اشتباه میکنم!
 

منصور قیامت

کاربر ویژه گفتگوی آزاد
کاربر قدیمی پرشین تولز
تاریخ عضویت
1 ژوئن 2007
نوشته‌ها
4,703
لایک‌ها
297
محل سکونت
شهر باحال قم
یه سوالی برام پیش اومده!
الان این 3 پست آخر نباید تو تاپیک گالری عکس باشن؟ شایدم من اشتباه میکنم!
کاملا درسته حرفت!

ولی حمید دستت طلا. لذت بردیم :*
 

Hamid2day

مدیر ارشد
مدیر انجمن
مدیر ارشد
تاریخ عضویت
1 مارس 2006
نوشته‌ها
21,140
لایک‌ها
19,993
محل سکونت
اوهایو - دیتون
یه سوالی برام پیش اومده!
الان این 3 پست آخر نباید تو تاپیک گالری عکس باشن؟ شایدم من اشتباه میکنم!
من برای اینکه حالب بودند مطالب و عکس ها و من اینجا گذاشتم
عکس هایی هستند گذار...یعنیدر مقطعی جالب و بعد هیچ...
 

pilot

مدیر بازنشسته
تاریخ عضویت
30 مارس 2005
نوشته‌ها
6,601
لایک‌ها
1,253
محل سکونت
Internet
از این تاپیک فقط برای خبرهای عملی، فرهنگی و مطالب خواندنی با ذکر منبع استفاده کنید.

پستهایی که عکس گذاشته بودند به تاپیک گالری عکس انتقال داده شد.

ممنون از همکاری همه دوستان
 

pilot

مدیر بازنشسته
تاریخ عضویت
30 مارس 2005
نوشته‌ها
6,601
لایک‌ها
1,253
محل سکونت
Internet
چه کسی مدیر ارشد تکنولوژی در دولت اوباما خواهد بود؟

انتخاب باراک اوباما به ریاست جمهوری آمریکا باعث شده است که خبرهای دنیای فناوری افزایش قابل توجهی پیدا کنند.

یکی از این خبر ها ایجاد پست جدیدی در دولت به نام CTO است. اما Chief Technology Officer یا مدیر ارشد تکنولوژی چیست؟

این پست که در بسیاری از شرکت های خصوصی جهان در سراسر دنیا وجود دارد به فردی گفته می شود که کار مدیریت یک مجموعه از نظر استفاده درست از فناوری ها و علوم روز را بر عهده دارد.

به زبان ساده تر این فرد تعیین می کند که چه راه حل های بهتری با فناوری های روز برای حل مشکلات وجود دارد. برای مثال چگونه میتوان با استفاده از کامپیوتر از شر کاغذ بازی اداری راحت شد. و یا پیشنهاد می دهد که تحقیقات بر روی کدام سوخت غیر فسیلی باید گسترش پیدا کند تا اینکه مصرف سوخت کاهش پیدا کند. تمام اینها مثال هایی از کار های یک CTO محسوب میشوند.

البته در واقع تعریف کاملا مشخص و واضحی از این پست وجود ندارد. اما همانطور که دیدید کسی که این مسوولیت را به عهده می گیرد باید علاوه بر اطلاعات علمی فراوان و کامل، از دیدگاه های بسیار باز و آینده نگرانه ای برخوردار باشد.

در یک مجموعه CTO در چیدن استراتژی ها به مدیر کمک می کند و معمولا رابطه بسیار نزدیکی با مدیر دارد.

پست مدیر ارشد تکنولوژی مقامی بسیار مهم است. و نقش مهمی در پیشرفت یک مجموعه دارد. حال این مجموعه یک شرکت خصوصی باشد یا یک سازمان دولتی یا یک کشور. از وقتی که بحث ایجاد این پست در دولت جدید مطرح شده است. گمانه زنی ها بر سر اینکه چه کسی ممکن است مدیر ارشد تکنولوژی دولت جدید آمریکا شود آغاز شده است. داغ ترین گزینه مدیر عامل شرکت گوگل آقای اریک اشمیت بوده است. اما ایشان این موضوع را رد کرده اند و گفته اند که ترجیح می دهند که در گوگل بمانند. گزینه های دیگری هم مانند آقای ال گور که قبلا نامزد انتخابات ریاست جمهوری بوده مطرح شده اند. اما هنوز مشخص نیست که چه کسی قرار است که در راس مدیریت تکنولوژی آمریکا قرار بگیرد.


منبع
 

pilot

مدیر بازنشسته
تاریخ عضویت
30 مارس 2005
نوشته‌ها
6,601
لایک‌ها
1,253
محل سکونت
Internet
پشت کامپیوتر بنشینید تا جوان بمانید!

محققان آلمانی در تحقیقات خود به این نتیجه رسیده اند که با تابش روزانه پرتوهای LED در طی چند ماه قادر به کاهش چین و چروک پوست صورت خواهند بود. این پرتوها مانع تخریب مولکول الاستین می شوند. الاستین عامل سلامتی و شادابی پوست به شمار می رود.

تصویری که مشاهده می کنید نمونه ای است که با همین روش تحت درمان قرار گرفته است.


led_skin1.jpg


این یافته می تواند مقدمه ای بر درمانهایی با هدف دوباره جوان سازی افراد و جایگزینی بر روشهایی مثل Botoxباشد.

و اما از آنجا که نسل جدید نمایشگر ها قرار است از این تکنولوژی LED بهره بگیرند، احتمالا در آینده ای نه چندان دور طرفداران بوتوکس به علاقه مندان کامپیوتر تبدیل خواهند شد! ( بوتوکس ماده ای است که جهت رفع چین و چروک صورت توسط متخصصان پوست به صورت تزریقی استفاده میشود. )


منبع
 

sara__joon

کاربر فعال فوتبال
کاربر فعال
تاریخ عضویت
2 آگوست 2006
نوشته‌ها
5,355
لایک‌ها
5,607
محل سکونت
El Paso, Texas
حركتي استثنایی در همايش گردشگري!​

به گزارش "جهان" در همايشي كه ديروز (شنبه) در سالن اجتماعات برج ميلاد به ميزباني سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري برگزار شد اتفاقي افتاد كه در كشور بي سابقه بود.

بر اساس اين گزارش در اين همايش كه با موضوع دعوت از سرمايه گذاري براي پروژه‌هاي گردشگري برگزار شده بود، هنگام شروع مراسم و قبل از تلاوت قرآن، 12 خانم با لباس محلي دف زنان روي سن آمدند و در حالي كه قرآن را در سيني گذاشته بودند با حالات ریتمیک، قرآن را به قاري تحويل داده و سن را ترك کردند و سپس قاري مراسم (که از قاریان مشهور کشور می باشد) شروع به تلاوت قرآن کرد.

پس از پايان تلاوت قرآن، دوباره این افراد به همان صورت روي سن آمدند و در حالي كه دف مي‌زدند قرآن را تحويل گرفته و سن را ترك کردند.

گفتني است اين موضوع که تعجب حاضران را برانگيخته بود، درحضور رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری و تنی چند از مسئولان کشور صورت پذیرفت.

منبع :
کد:
http://www.jahanews.com/fa/pages/?cid=35664


پ.ن : نمیدونم جای این خبر اینجاست یا نه، ولی گفتم براش تاپیک جدا نزنم.
 
Last edited:

sanbad

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
1 فوریه 2005
نوشته‌ها
174
لایک‌ها
0
http://darvish100.blogfa.com/post-998.aspx

در حالیکه در تمام دنیا درختان کهنسال به شدت حفاظت می شود در ایران ملایان (طالبان ایران!) دستور قطع برخی درختان کهنسال را صادر کردند.

http://hawzah.net/Hawzah/News/News.aspx?id=74279
با پیگیری اداره کل اوقاف و امور خیریه گیلان یک اصله درخت مقدس نما در رضوانشهر قطع شد.
به گزارش خبرنگار مهر در رشت، در پی دریافت گزارشهای متعدد درخصوص قائل شدن کرامت برای یک اصله درخت تناور و قدیمی در رضوانشهربه شکل دخیل بستن و نذور و نیاز خواستن، مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان ضمن بازدید از محل درخت دستور قطع این درخت مقدس نما را صادر و چوب حاصل از آن جهت بهره برداری در امور خیریه استفاده شد.


http://www1.farsnews.com/newstext.php?nn=8708130771

مدير كل اوقاف و امور خيريه گيلان در خصوص برخورد با خرافه‌پرستي در استان تصريح كرد: تا‌كنون تعداد چهار درخت كه در نظر مردم مقدس بود را قطع كرديم

2aifpc2.jpg
 
Last edited by a moderator:

Wiseman

مدیر بازنشسته
تاریخ عضویت
29 ژوئن 2007
نوشته‌ها
3,676
لایک‌ها
138
سن
36
محل سکونت
Meet Me in St. Louis
‌افزایش چشمگیر ازدواج پسران با زنانی که از آن ها بزرگ تر هستند

چندی پیش «سازمان ثبت احوال ایران» گزارشی در خصوص جوانان ایرانی منتشر کرد، بر اساس اطلاعات این مرکز، آمار ازدواج پسران ایران با زنانی که از آن ها ۲۰ سال بزرگ تر هستند، ‌افزایش چشمگیری داشته است. ‌تنها در سال جاری این نوع ازدواج افزایش ۵۷ درصدی داشته است.

در این گزارش به دلیل چنین وضعیتی اشاره نشد و تنها چند نفر از جامعه شناسان این موضوع را مبحثی جدید برای تحقیق و بررسی جامعه ایران توصیف کردند.


گروهی از صاحبنظران یکی از مهم ترین دلایل این امر را مسائل اقتصادی می دانند و معتقدند معمولاً مردانی که با زنان بزرگ تر از خود ازدواج می کنند، می خواهند دغدغه کمتری برای تامین زندگی در آغاز تشکیل خانواده داشته باشند.


اما علاوه بر این، تغییر فرهنگی یاد شده می تواند از دلایل و عوامل دیگری نیز نشات گرفته باشد. دلایلی که در آن، مفاهیم و ارزش ها در زندگی دستخوش دگرگونی می شوند. اما جوانان ایرانی هر کدام بسته به نوع نگاهشان در این خصوص نظری متفاوت داشتند.


«امیر» دانشجوی «دانشگاه رودهن»، با لبخندی می ‌گوید: «عیبی نداره آدم با زنی که از خودش ۲۰ سال بزرگ تره ازدواج کنه، اما خب باید یه شرایطی داشته باشه. مثلاً زنه خیلی پولدار و سن بالا باشه. این زنای پولدار برای پسرای جوون و خوش تیپ خوب پول خرج می‌کنن. ببین اول زندگیت با کسی شروع می ‌کنی که همه چی داره، تازه نگران پیری طرف هم لازم نیست باشی،‌ با یه عمل ۲۴ ساعته می ‌شه دختر ۲۴ ساله، پس حله.»


او می گوید: «در ضمن این خانوما همیشه می ‌دونن که جذابیتشون به پولیه که برات خرج می ‌کنن، پس همیشه این سیستم رو ادامه می ‌دن تا تو رو از دست ندن. هر وقت هم که حسابی پولدار شدی می ‌تونی طلاق بگیری و بری سراغ یکی دیگه.»


«رضا» مهندس برق که به گفته خودش درآمد بسیار خوبی دارد، در حالی که گوشی موبایلش را روی میز جا به جا می‌کند، می ‌گوید: «آخه باید دید کی تحقیق کرده، از چه کسانی، با چه پشتوانه تحصیلی و یا از کدوم قشر جامعه. همسر خود من از من ۷ سال بزرگ تره،‌ اما حاضر نیستم لحظه‌ای از این زندگی رو با هیچ چیزی عوض کنم. نمی‌دونم این آقایون متوجه هستن که ۲۰ سال یعنی چی؟ آخه این دو نفر می ‌تونن با هم نقطه مشترکی داشته باشن.»


«نازنین» دانشجوی روزنامه نگاری «دانشگاه علامه» است. او نیز با نگاه نقادانه به این گزارش می ‌گوید: «دختران در ایران به دلیل نوع نگاه و بافت سنتی مجبور هستند که در مواردی ازدواج ‌هایی این چنینی انجام دهند،‌ اما پسران ما به دلیل همین بافت نیازی به چنین کاری ندارند.»


«مهدی» ۲۹ ساله‌ است، او در حال حاضر یک سال است که با زنی حدود ۵۰ سال ازدواج کرده و به گفته خودش چندان مشکل ندارد. جریان آشنایی مهدی و همسرش در جاده شمال اتفاق افتاده است.
ماشین همسر فعلی مهدی که به همراه تعدادی از دوستاش به شمال می‌رفتند در جاده خراب می‌شود و مهدی نیز که در همان مسیر برای تعطیلات می ‌رفته، به کمک می آید. مهدی علاقه ‌ای ندارد که اسمی از همسرش برود.


او در مورد ازدواجش می ‌گوید: «همسرم همسن مادرم است،‌ به همین دلیل هم خانواده ارتباطش را با من قطع کرده است. خانواده همسرم ایران نیستند، او (همسرم) یک دختر دارد که او هم از این ازدواج ناراضی است. چرا زن ها می ‌توانند با مرد بزرگ تر ازدواج کنند اما ما مردان نه. همسرم بسیار مهربان است، ما زندگی خوبی داریم، هر سال به یکی از کشورهای دنیا سفر می ‌کنیم. از وقتی که با هم آشنا شدیم، برای ادامه تحصیل در خارج خیلی مشتاق شدم. دخترهای جوان ایرانی خیلی سر به هوا هستند.»


مهدی حرف هایش را ادامه می دهد: «زندگی دو نفره موضوع جدی است که نیاز به افراد پخته داره و بچه بازی نیست

نگار» دختر ۲۴ ساله معتقد است که پسرها چنین ازدواجی را فقط برای پول انجام می ‌دهند، او که در یک عکاسی مشغول به کار است، می ‌گوید: «توی ایران هر چی مد بشه، همه ‌گیر می‌شه. الان پسرها دنبال زن سن بالای پولدارن. هر کی هم بگه نه، یه ریگی به کفشش داره. زن پولدار می ‌گیرن که پول لباس و دک و پز پسره رو بده، از اون ور هم پسره می ‌ره دنبال دختر بازی، توی مهمونی و سفر که زناشون رو نمی ‌برن. دختر‌ها هم یه پسر پولدار می ‌بینن که داره براشون خرج می ‌کنه. چی از این بهتر. وقتی پسری می ‌ره یه زن اندازه مادرش می ‌گیره، فقط به خاطر پوله یا هر چیز دیگه‌ای که اقتصادیه. عشقی در کار نیست.»


«مهدی»، تعمیرکار ماشین است. او با یادآوری فیلمی که در همین زمینه دیده، می ‌گوید: «زن های مسن که سراغ پسر جوون میان پولدارن. چه عیبی داره. مثل فیلمه آدم باهاش ازدواج می ‌کنه. اونا خونه دارن، ماشین دارن، برات همه چی‌ می ‌گیرن. تازه خودشون خوب می ‌دونن خیلی زود جذابیتشون از بین می ‌ره، برا همین بهت گیر نمی ‌دن که با کی می‌ ری با کی ‌میای.»


دکتر «فرهنگ» در یکی از مراکز مشاوره تهران کار می‌ کند. او چنین رویدادی را یک معضل بزرگ اجتماعی- فرهنگی می ‌داند و می ‌گوید: «این که دختران بهتر است در زمان ازدواج کوچک تر باشند، حرف نادرستی نیست. همسن بودن هم در صورتی که پیشتر از لحاظ فرهنگی، اجتماعی و تحصیلی با هم به نتیجه رسیده باشند، مشکل آفرین نیست. اما اختلاف سن ۲۰ سال یک پدیده اجتماعی است که راهکار مقابله با آن فرهنگ سازی است.»


به گفته او، زنان در سنین بالا از لحاظ جــــنـــسی دچار تغییراتی می ‌شوند که یکی از آن موارد کم شدن میل جــــنـــسی است. این در حالی است که مردان جوان به شدت چنین میلی را دارند. حال وقتی همسری ۲۰ سال بزرگ تر می ‌گیرند، پس از مدت کوتاهی این حس و علاقه از یک طرف کمرنگ می‌شود. سپس در ادامه، مشکلاتی را به وجود می آورد که بی بند و باری مردانه نام می ‌گیرد.


او می گوید: «از طرفی این زنان برای این که بتوانند جوانان را در کنار خود داشته باشند، به دلیل این که اکثراً از وضعیت مالی مناسبی برخوردارند حاضر به انجام هر هزینه‌ای هستند. این وضعیت سبب می ‌شود مردان متوقع و تنبل شوند. چون هر چیزی را اراده کنند به دست می‌ آورند. در صورت بروز مشکل هم جدایی راهی است که انتخاب می شود و این یعنی افزایش آمار طلاق در ایران و مسائل بعدی آن. متاسفانه این مشکل تنها در ایران نیست، در کشورهای دیگر نیز چنین مواردی روی می‌دهد اما طی یکسال اخیر ازدواج مردان با زنان بزرگ تر از خود رشد فزاینده‌ ای داشته است.»


یکی از مواردی که در ماه گذشته به این مرکز مشاوره مراجعه کرد، پسری از یک خانواده متوسط بود. او دانشجو بود و به گفته خودش دوست مادرش که زن متمولی است به او پیشنهاد ازدواج داده و قول داده او را به خارج از ایران ببرد اما خانواده به شدت با چنین ازدواجی مخالف هستند.

این نخستین رابطه این پسر است و او بسیار علاقه ‌مند به انجام این کار است. با این که بارها با او مشاوره داشتم اما روی حرفش ایستاده است. وقتی هم به او گفتم این زن همسن مادرت است، گفت مادرم هم با مردی ازدواج کرد که همسن پدرش بود، ایرادش در کجاست. وقتی برای او از وضعیت چنین رابطه ‌ای و عاقبت آن گفتم، تنها جوابش این بود، آخرش طلاقه دیگه. خب باشه، من مشکلی ندارم


312jtp0.gif
 

منصور قیامت

کاربر ویژه گفتگوی آزاد
کاربر قدیمی پرشین تولز
تاریخ عضویت
1 ژوئن 2007
نوشته‌ها
4,703
لایک‌ها
297
محل سکونت
شهر باحال قم
نجات سوسك‌ها بوسيله بالگردهاي سوئدي!!!!



سوئد براي نجات سوسك‌هايي كه در شمال شرق اين كشور ناپديد شده بودند، بالگردهايي را به منطقه اعزام كرده است.

به گزارش ايسنا، به نقل از خبرگزاري فرانسه، توماس ريدكيويست، رييس انجمن حفاظت از حيات وحش و محيط زيست منطقه «اوسترنورلند» در سوئد گفت: بيش از 50 سوسك درخت كاج در منطقه دچار دودگرفتگي به علت آتش‌سوزي وسيع شده بودند و در معرض ازبين رفتن قرار داشتند كه بوسيله بالگردهاي امداد از مهلكه نجات يافتند.

وي افزود: اين سوسك‌ها كه نام علمي شان «كالكوفورا ماريانا» است، داراي پوستي سياه و براق و رنگي مسي هستند و تنها 3 سانتيمتر طول دارند.

وي در ادامه بيان داشت: سوسك درختان كاج اغلب بر روي درختان مرده زندگي مي‌كنند اما به علت آتش‌سوزي در جنگل‌هاي منطقه شمال غرب سوئد زندگي اين سوسك ها به خطر افتاده بود كه ما توانستيم بموقع آنها را نجات دهيم.

رييس انجمن حفاظت از حيات وحشت و محيط زيست سوئد درا دامه افزود: براي انجام اين عمليات نجات حدود نه هزارو 800 يورو خرج شد، اما اين مبلغ ناچيز است؛ چرا كه اگر ما اين گونه از سوسك‌ها را از دست بدهيم بايد مبالغ بيشتري را صرف كنيم تا دوباره اين گونه را درميحط زيست داشته باشيم.

اين درحاليست كه دولت سوئد در برنامه‌اي زمان‌بندي شده تصميم دارد تا سال 2015 ميلادي 30 درصد از سوسك‌هاي درختان كاج را دسته بندي و جمع كنند و آنهارا تحت حمايت محيط زيست قرار دهد.


منبع: تابناک
 

پهلوان

Registered User
تاریخ عضویت
13 آگوست 2008
نوشته‌ها
513
لایک‌ها
8
محل سکونت
زورخونه
دیشب ماهواهر نشون میداد
توی سوئد برجی ساختند که در اون از آجر های هوشمند استفاده شده برج 20 طبقه بود
زمستان این آجر ها سرما را بخود جذب میکنند و مانع نفوذ به داخل ساختمان میشن
تابستان هم گرمای هوا رو میگیره
همچنین دیگری نیازی به نصب کولر های دیواری و بخاری در یان ساختمان نخواهد بود

در نتیجه دما هوا چه در تابستان و چه در زمستان یکسان خواهد بود

یک شرکت عربی رو نشون میداد اولیت سفارش دهنده به شرکت سوئدی برا ساختن این برج ها در دوبی


حالا ایرانی ها مدام اسم تاریخ 2500 ساله رو میارن
سوئدی ها با ییکم تاریخی که داند دنیا رو دارن میگرن
ایران ها دوست دارم به عهد پدر جدی شون کوروش کبیر برگردند
 

sara__joon

کاربر فعال فوتبال
کاربر فعال
تاریخ عضویت
2 آگوست 2006
نوشته‌ها
5,355
لایک‌ها
5,607
محل سکونت
El Paso, Texas
10 سال زندگی در سرویس بهداشتی

poor-0915-400km.jpg

چشم‌هايش ضجه مي‌زند، وقتي آزرده و بي‌پناه دستهايش را جلوي صورتش مي‌برد و پشت انگشتان سرد ترك خورده، خود را پنهان مي‌كند

مثل كودكي كه از نگاه غريبه‌ها واهمه دارد و مي‌ترسد؛ مثل دردهاي كهنه‌اي كه در سلول‌هاي بدنش تير مي‌كشد.

مي‌گويد سرش درد مي‌كند، خسته است؛ چشم‌هايش خسته، نگاه‌هايش گيج، پشت در سرويس بهداشتي پيرترين پارك شهر. فاطمه، هر روز چشم‌هايش را رو به ديوارهاي بلند سرويس مي‌گشايد و مي‌بندد و تصورش از زندگي و فرداهاي دور و نزديك به گونه‌اي است كه گويي هرگز چشم‌هايش به پنجره‌اي باز نخواهد شد؛ پنجره‌اي كه او را به هوايي تازه و روزي نو رهنمون خواهد كرد.

روزي كه پنجره كوچك خانه‌اش در آتش سوخت، روزي كه چار ديواري نم زده قديمي‌اش ميان شعله‌ها خاكستر شد، هرگز باور نمي‌كرد پنجره و زمين گرم برايش آرزو شود. مي‌گويد زمين سرويس بهداشتي سرد است و او هر شب از سرما خوابش آشفته مي‌شود.
فاطمه در اعماق چشمان خسته‌اش يك پنجره مي‌خواهد كه رو به آفتاب باز شود و يك بستر گرم كه او را به رويا ببرد؛ روياي سبز داشتن‌ها، رويايي كه زندگي سرد و ساكتش را به سوي تصويري حيرت‌انگيز سوق مي‌دهد و او تصوير ذهني‌اش را با پنجره پر مي‌كند.

پشت در آهنين سرويس بهداشتي، او هر روز از طلوع صبح تا غروب خورشيد،‌كف زمين را مي‌شويد و تي مي‌كشد، با اينكه موزاييك‌هاي كهنه سرويس هيچ‌گاه برق نمي‌زند و هميشه كدر به نظر مي‌رسد. فاطمه به تعداد ردپاي زنان و دختران روي زانوان خسته‌اش خم مي‌شود و كمر راست مي‌كند. گويي جسم پير و درد كشيده‌اش را هرگز آرامشي نيست.
او براي يك جاي خواب سرد و يك وعده غذاي گرم روزي 10بار بايد زمين بشويد و تي بكشد و در تمام 10 سالي كه در پارك بوده، روزهايش به تكرار پشت در آهنين سرويس بهداشتي گذشته است.

مي‌گويد 10سال است كه در پارك شهر زندگي مي‌كند. روزها نظافت سرويس بهداشتي و شب‌ها هم نگهباني مي‌دهد. او در حالي كه از تكرار خسته‌كننده روزهايش سخن مي‌گويد مي‌خواهد كه تنهايش بگذارم، مثل 3هزار و 650 روز گذشته، مثل تمام شب‌هايي كه خوابش از صداي پاي عابران آشفته شده و تصاوير سياه و سفيد روياهايش را مبهم و مبهم‌تر كرده است.

فاطمه مي‌خواهد تنها باشد. او ديگر از گفتن دردهاي كهنه زندگي خسته شده و ديگر درد دل كردن و تكرار گذشته‌ها قلب ناآرام او را آرام نمي‌كند. تداعي آن روز سرد پاييز كه نوه‌اش خانه‌اش را به آتش كشيد و او بي‌خانمان شد چشم‌هايش را تار و نگاهش را خيس مي‌كند؛ نگاهي كه گاه به سمت قابلمه كوچكي مي‌دود كه بويي از آن برنمي‌خيزد.

مي‌گويد ناهارش سيب‌زميني آب پز است و او بيشتر وقت‌ها ناهار، همين غذا را مي‌خورد. بعضي وقت‌ها همراه آن تخم‌مرغ هم آب‌پز مي‌كند و هر گاه كه اين دو را با هم مي‌پزد لذت بيشتري از خوردن غذايش مي‌برد و آن روز، روز خوبي براي اوست.

او در حالي‌كه از روزهاي خوب زندگي نيز حرف مي‌زند و مي‌گويد هفته‌اي يك يا دو بار اين غذا را خورده اما فراموش كرده كه چند سال دارد؛ 70 يا 75سال.

فاطمه كه پشت در آهنين سرويس بهداشتي، حساب روزها و سال‌هاي زندگي از دستش خارج شده، فقط سال‌هايي را به خاطر مي‌آورد كه در پارك شهر نظافت و زندگي كرده؛ 10 سال تمام، 10سال تكراري و يكنواخت. مي‌گويد: نمي‌دانم چند سالم است اما خوب مي‌دانم كه 10سال است كه اينجا هستم. پشت در سرويس بهداشتي پيرترين پارك شهر، جايي كه ديوارها و دست‌ها بوي مواد شوينده مي‌دهد.

كاش كفشي گلي نباشد

پاهايش را روي كارتن دولايه دراز كرده و تكيه مي‌دهد به موزاييك‌هاي سفيدي كه از كهنگي به زردي مي‌گرايند و سرماي آنها از پيراهن و پوست نفوذ مي‌كند. سرش را با روسري پشمي بزرگ پوشانده و ميان روسري طوسي رنگ، صورت گندم گونش تيره‌تر مي‌نمايد. هرازگاهي پاهايش را روي كارتن جابه‌جا كرده و زانوانش را مي‌مالد. اينكه زانوانش درد مي‌كند يا نه، چيزي از آن نمي‌گويد و فقط در جواب هر سؤال تكرار مي‌كند كه سرش درد مي‌كند و خسته است. او برعكس دردهاي زندگي از دردهاي جسماني‌اش چيزي نمي‌گويد، گويي درد زانو در برابر دردهاي بزرگ زندگي‌اش درد كمي است.

خسته مثل آفتاب دم غروب، روي زيرانداز مقوايي چشم دوخته به ردپاي زنان و دختراني كه مي‌آيند و مي‌روند و گاه با صداي خنده‌هاي كشدار خود خواب كوتاه او را آشفته مي‌كنند؛ خوابي كه هيچ‌گاه آرام نبوده است. مي‌گويد: هر گاه كسي داخل سرويس بهداشتي مي‌آيد فقط به كفش‌هايش نگاه مي‌كنم و دردلم دعا دعا مي‌كنم كفش‌هايش گلي نباشد.

چشم‌هايش ضجه مي‌زند وقتي از آرزوهايش كه قد گلي نبودن كفش‌ها كوچك شده‌اند سخن مي‌گويد و دوباره مي‌خواهد تنهايش بگذارم. بخار، در قابلمه آلومينيومي را به حركت در مي‌آورد و آب كف آلود از قابلمه بيرون مي‌زند اما او در قابلمه را باز نمي‌كند مبادا كسي غذاي ساده او را ببيند و شايد بيشتر به اين علت است كه نمي‌خواهد كسي كنارش بايستد و سؤال پيچش كند.

بدون اينكه در قابلمه را باز كند شعله اجاق را خاموش مي‌كند و تكيه مي‌دهد به موزاييك‌هاي سردي كه تن را به لرزه در مي‌آورند. هنوز دويست‌توماني كهنه‌اي كه دختر عابر به او داده را در دست‌هايش گرفته و در حاليكه ليوان چاي را نزديك لب‌هاي پريده رنگش مي‌برد اسكناس ميان انگشتان ترك خورده، مچاله مي‌شود. او پشت سر هم چايي مي‌خورد تا در هواي سرد پاييز او را كمي گرم كند چون ديگر از بخاري برقي قهوه‌اي رنگ كه در مقابل خود قرار داده گرمايي برنمي‌خيزد مثل غذايش كه بويي ندارد.

فاطمه با پوشيدن لباس‌هاي بافتني، خود را از سرماي پاييز و زمستان گرم نگه مي‌دارد و با روياي پنجره به ديوار لبخند مي‌زند. شايد، رويا خاطره خانه را برايش زنده كند؛ خانه‌اي كه او را در سرما پناه مي‌داد. چشم‌هايش مي‌گويند اندازه سال‌هاي عمرش غصه دارد و قدر آرزوهايش اشك ريخته؛ اشك‌هايي كه ديگر خشك شده‌اند و او هرگاه كه دلش به درد مي‌آيد دست‌هايش را جلوي صورتش مي‌برد شايد قطره اشكي بر گونه‌اش بلغزد.

مي‌گويد حقوق هم مي‌گيرد و بعضي شب‌ها هم به خانه دخترش مي‌رود اما چند ساعتي بيشتر نمي‌ماند گويي نگران چند تكه لوازمي است كه در سرويس بهداشتي دارد؛ بخاري برقي، اجاق كوچك خوراك‌پزي كه تنها يك قابلمه كوچك روي آن‌جا مي‌شود، فلاسك چاي و پتوي كهنه‌اي كه رنگ و رويش رفته.

او نگران كفش‌هاي گلي‌اي است كه روي موزاييك‌هاي سفيد سرويس رد خود را جا مي‌گذارند و او بايد ردپاها را با زانوان درد آلود تي بكشد، مثل 3هزار و 650 روز گذشته. مي‌گويد: بعضي‌ها رعايت نمي‌كنند و آشغال‌ها را كف سرويس مي‌اندازند و مجبورم براي جمع كردن آنها بارها خم شوم و با خم شدنم درد زانوانم شديدتر مي‌شود.

زنان و دختران مي‌آيند و مي‌روند بعضي غمگين، بعضي خنده كنان، چنددختر جوان دبيرستاني كه با صداي بلند اتفاقات مسير مدرسه را تعريف مي‌كنند و ريسه مي‌روند بدون توجه به او دستمال‌هاي كاغذي‌را كه با آن صورت خود را پاك كرده‌اند‌ روي روشويي سرويس بهداشتي مي‌اندازند و با صداي بلند خنده، از در خارج مي‌شوند و او در حاليكه با آهي فرومانده در سينه سرش را تكان مي‌دهد از جايش بلند مي‌شود و شروع مي‌كند به جمع كردن دستمال‌هايي كه خيس شده‌اند مثل چشم‌هايش كه آرام آرام خيس مي‌شوند و هرگاه كه به هواي پنجره به ديوارهاي بلند سرويس بهداشتي مي‌خورند از درد ضجه مي‌زنند.

منبع :
کد:
http://www.hamshahrionline.ir/News/?id=74306



اصلا حس خوبی ندارم ... چیزی به ذهنم نمیاد که بنویسم ...
 

irnet

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
21 نوامبر 2008
نوشته‌ها
78
لایک‌ها
0
neuron-brain_01.jpg

خبری که منتشر شده غیر قابل باور به نظر می رسد. اما دانشمندان دپارتمان علوم شناختی مرکز تحقیقات علوم اعصاب ATR ژاپن موفق شده اند نخستین تصاویر را از مغز انسان استخراج کنند.


روش کار بسیار جالب بوده است ابتدا 400 تصویر سیاه و سفید مختلف در سایز 10 پیکسل در 10 پیکسل به بیننده نشان داده شده است. هر تصویر به مدت 12 ثانیه مقابل چشم بیننده قرار داشته است و در این مدت دستگاه fMRI تغییرات فعالیتی کورتکس مغز را تحت نظر می گرفته است.
یک کامپیوتر مرکزی اطلاعات را دریافت می کرده و با یک نرم افزار ویژه که توسط این دپارتمان تولید شده یاد میگرفته که چگونه تغییرات فعالیتی مغز را با تصاویر نشان داده شده مرتبط کند.


نتیجه فرایند این شده که وقتی حروف neuron به معنای عصب به ترتیب به فرد آزمایش شونده نشان داده شده است کامپیوتر مرکزی توانسته از روی فعالیت الکتریکی مغز کلمه neuron را استخراج کند. که تصویر آن را در بالا می بینید.


این می تواند آغازی باشد برای اینکه در آینده بتوانید شب ها رویاهایتان را روی یک DVD ضبط کنید. و یک گام علمی مهم در علوم شناختی محسوب می شود.

منبع : www.narenji.ir
 
وضعیت
موضوع بسته شده است.
بالا