برگزیده های پرشین تولز

چگونه با کم مصرف کردن به محیط زیست کمک کنیم؟

yegane1

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
25 دسامبر 2010
نوشته‌ها
2
لایک‌ها
0
شاید بتوان گفت تا به حال در بحث حفظ محیط زیست بیشترین تمرکز بر موضوع بازیافت بوده است و به کم مصرف کردن کمتر توجه شده است. در این مقاله سعی داریم راهکارهایی برای کاهش مصرف در راستای حفظ محیط زیست بیان کنیم.
1. فقط وسایلی را نگه‌دارید که که از آنها استفاده می‌کنید یا داشتن آنها برای شما لذت‌بخش است. با در نظر گرفتن این موضوع کمتر خرید می‌کنید و در نتیجه زباله‌ی کمتری تولید می‌کنید.
2. قبل از خرید هرچیزی کمی فکرکنید که آیا واقعا به این وسیله نیاز دارید یا خیر؟ به این مساله بیاندیشید که تولید، بسته بندی و فروش این کالا چه اثری بر محیط زیست خواهد داشت.
3. تا حد امکان وسایل چندبارمصرف را جایگزین وسایل یکبارمصرف کنید. مثل: تیغ ریش تراشی، ظروف، باتری‌ها و ...
4. وسایل کارکرده و دست دوم خریداری کنید.
5. وسایلی که قصد استفاده کوتاه مدت از آنها دارید را از دوستانتان قرض بگیرید.
6. کتابها، مجلات، روزنامه ها ، فیلم‌ها و بازی‌ها را با دوستانتان به اشتراک بگذارید.
7. در منزلتان از فرآورده های چوب درختان کمتر استفاده کنید. مثلا بجای دستمال کاغذی از دستمال های پارچه ای استفاده کنید. برای پرینت گرفتن از کاغذهایی استفاده کنید که از یک روی آنها استفاده شده یا از کاغذهای بازیافت شده استفاده کنید. برای یادداشت گذاشتن برای اعضای خانواده از تخته وایتبورد به جای کاغذ استفاده کنید و ...
8. سعی کنید تا حد امکان از خرید کالاهایی که برای استفاده‌ی یک نفره بسته بندی شده اند اجتناب کنید و به جای آن به طور عمده خرید کنید. مثلا برای آبمیوه‌هاغذاهای بسته بندی شده و ...میتوانید اینکاررا انجام دهید.
9. خوراکی‌ها، مواد شوینده و ... را فقط به اندازه‌ای بخرید که به آن نیاز دارید.
10. تا حدامکان از ایجاد زباله پرهیز کنید. مثلا وقتی غذا سفارش میدهید از دریافت ظروف اضافه خودداری کنید. به جای بستنی لیوانی، بستنی قیفی میل کنید. کالاهای مجانی تبلیغاتی قبول نکنید. کالاهای با کمترین بسته بندی را قبول کنید.
11. هنگام خرید، اگر مقدار خریدتان کم است از گرفتن کیسه اجتناب کنید و اگر زیاد است با خودتان از منزل کیسه ی پارچه ای به همراه داشته باشید.
12. غذاهایی درست کنیم که زباله‌ی اضافی نداشته باشند. یعنی فقط زباله‌هایی مثل پوست موز یا هسته‌ی هلو داشته باشند. از قاشق و چنگال پلاستیکی استفاده نکنید. از کیسه‌ها و ظروف یکبارمصرف استفاده نکنیم.
13. همیشه با خودتان لیوان به همراه داشته باشید.
14. از کودکی عادات مصرف کودکانمان را به سمتی هدایت کنیم که در برابر تیلیغات مصرف‌گرایی مقاومت کنند.
منبع : چگونه با کم مصرف کردن به محیط زیست کمک کنیم؟
 

relax_hit

Registered User
تاریخ عضویت
19 جولای 2008
نوشته‌ها
345
لایک‌ها
15
محل سکونت
کشوری در حال توسعه
دلت خوشه ها !
تو ایران محیط زیست چه میدونن یعنی چی !
طرف میره سرو صدا چرا بنزین لیتری 100 تومنی شده 700 بذارید من مجانی بزنم تو باک محیط زیست رو بیشتر آلوده کنم !
خوشبختانه در دوران جدید نفت از دست اینها نجات پیدا کرد .
 
بالا