برگزیده های پرشین تولز

چگونه یک هاست مناسب برای جوملا انتخاب کنیم

websaz2000

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
1 آپریل 2005
نوشته‌ها
56
لایک‌ها
9
هنگام انتخاب یک هاست مناسب برای نصب جوملا به موارد زیادی باید توجه کرد که معمولا به مقدار فضا و پهنای باند بیشترین توجه می شود.

اما نباید به واسطه فضای وب و پهنای باند یک هاست را برای خرید انتخاب نمود زیرا موارد دیگری هستند که بسیار مهمتر و حیاتی تر می باشند.

در ادامه مطلب ما شما را با مواردی آشنا می نماییم که به شما کمک خواهد کرد مناسب ترین سرویس هاستینگ را برای وب سایت جوملا خود اختیار نمایید.

برای راه اندازی یک وب سایت جوملا باید به چه مواردی توجه کنیم؟

جواب این سوال تا حد زیادی بستگی به نیاز های سایت شما دارد اما برای نصب و راه اندازی سیستم مدیریت محتوا جوملا موارد پایه ای وجود دارند که سرویس هاستینگ شما باید آن را دارا باشد از جمله:

* سرویس Apache 1.3 یا بالاتر
* پشتیبانی از php 4.3.10 یا بالاتر
* پایگاه داده mySQL 3.23.x یا بالاتر

اکثر شرکت های هاستینگ که سرویس های لینوکس عرضه می کنند این پیش نیازها را دارا هستند پس تا به اینجا به مشکل خاصی برخورد نخواهید کرد.

در اختیار قرار دادن ابزارهای مدیریتی پایگاه داده مورد دیگری می باشد که باید به آن توجه شود. متداول ترین این ابزارها phpmyadmin است که برای مدیریت mySQL استفاده می شود.



برنامه پیکربندی جوملا در هنگام نصب، مواردی که نیاز های اساسی نصب جوملا می باشد را در اولین مراحل نصب بازبینی می کند و هاست شما می بایست با این نیازها همخوانی داشته باشد.

این موارد عبارتند از:

* نسخه php نصب شده بر روی سرور: اکثر هاست های لینوکس با این مورد همخوانی دارند.
* پشتیبانی از Zlib compression: جوملا از این افزونه برای نصب برنامه های الحاقی استفاده می کند که درصورت عذم پشتیبانی آن، شما نخواهید توانست برنامه های الحاقی جدید بر روی جوملا نصب نمایید.
* پشتیبانی از XML: جوملا از XML برای نصب برنامه های الحاقی و تنظیمات آن استفاده می کند.
* پشتیبانی از mySQL: پایگاه داده مورد استفاده توسط سیستم مدیریت محتوای جوملا mySQL می باشد لذا هاست شما باید از mysql پشتیبانی نماید.
* MB Language در حالت پیشفرض: mb مخفف multibyte بوده و قابلیت استفاده از زبان هایی را به برنامه می دهد که به مانند انگلیسی کاراکترهای آن درون یک بایت ذخیره نمی شوند.
* MB String Overload خاموش: این مورد جزو تنظیمات زبان برنامه نویسی php می باشد که به برنامه این امکان را می دهد با زبان های چدبایتی به مانند دیگر زبان ها تعامل نماید.
* configuration.php قابل نوشتن: این مورد جزو نیازهای هاست شما نمی باشد زیرا شما می تواند دسترسی مربوط به این فایل را تغییر دهید.



این دسته از پیش نیازهایی که برای نصب جوملا در بالا مطرح گردید معمولا توسط بیشتر هاستینگ ها برآورده می شود.

حال به مواردی اشاره خواهیم نمود که جزء پیش نیازها برای نصب جوملا نمی باشند ولی وجود آن برای یک سایت جوملا توصیه می شود.

* Safe Mode خاموش: Safe Mode تنظیمی بر روی هاست است که باعث می شود تا کد های برنامه نویسی php تنها بر روی فایل ها و پوشه هایی با دسترسی خاص قابلیت اعمال قدرت داشته باشند.برای عملکرد صحیح جوملا این تنظیم در هاست می بایست خاموش باشد تا جوملا به تمامی فایل ها و پوشه ها دسترسی داشته باشد.
* Display Error خاموش: برای یک سایت که بر روی اینترنت قرار دارد شما دوست نخواهید داشت تا خطاهای سیستم برای بازدیدکندگان سایت نمایش داده شود.لذا بهتر است این تنظیم خاموش باشد.
* File Upoads روشن: اگر هاست شما آپلود فایل از طریق HTTP را پشتیبانی نکند شما نخواهید توانسب برنامه های الحاقی جدید بر روی جوملا نصب کنید البته راه های دیگری برای این کار وجود دارد ولی آپلود از طریق HTTP بهترین آن است.
* Magic Quotes Runtime خاموش: این تنظیم با افزودن slash به متون آن ها را برای ذخیره در پایگاه داده آماده می کند.اما در برخی از موارد اسلش هایی به متن اضافه می شوند که شما نخواسته بودید.جوملا از library درونی خود برای اعمال اسلش در متون استفاده می کند بنابر این روشن بودن این تنظیم پیشنهاد نمی شود.
* Register Globals خاموش: این تنظیم وب سایت شما را در خطر هک شدن قرار می دهد.لذا بهتر است این تنظیم خاموش باشد.جوملا این تنظیم را برای خود شبیه سازی می نماید لذا نیازی به فعال بودن این تنظیم بر روی هاست نمی باشد.
* Output Buffering خاموش: این تنظیم می تواند سرعت اجرای کدها را افزایش دهد ولی این تنظیم می بایست خاموش باشد زبرا درون کدهای جوملا این تنظیم در زمان مناسب روشن خواهد شد.

uptime یا همان میزان زمانیکه وب سرور بر روی اینترنت فعال می باشد نیز یکی از مهمترین مواردی است که در زمان انتخاب هاستینگ باید به آن توجه نمایید و نیز پشتیبانی کامل نیز می بایستی از طرف هاستینگ به مشتریان داده شود.
منبع : http://www.host4joomla.ir
 

astronomist90

Registered User
تاریخ عضویت
23 آگوست 2008
نوشته‌ها
242
لایک‌ها
22
محل سکونت
Ahwaz
سلام
000webhosting​
به نظر من بهترین هاست رایگانی که تا حالا دیدم اینه
مشخصات:
storage 1500 mb
bandwith:
100gb/mounth
بدون تبلیغات:eek:
.
.
.

برای ثبت نام اینجا کلیک کنید
 

amir alyasin

Registered User
تاریخ عضویت
10 دسامبر 2009
نوشته‌ها
188
لایک‌ها
7
محل سکونت
www.eentekhab.ir
به نظر من به هیچ وجه روی هاست های رایگان دقیقه ای زمان تلف نکنید حتی یک دقیقه برای آزمایش هم وقت تلف کردن است.
من بیشترش رو مرور کردم و مهم ترین مشکلش عدم ضمانت اجرایی محافظت از اطلاعات و نبود هیچ تضمینی برای پشتیبانی
شما دست کم میای با شرکت های ایران قرار داد میبندی و زیر 50.000 تومان پول میدی
و دستت برای شکایت و دعوی هم برای موقع مشکل از ظرف شرکت باز هستش.
 
بالا