• پایان فعالیت بخشهای انجمن: امکان ایجاد موضوع یا نوشته جدید برای عموم کاربران غیرفعال شده است

کاربردهای چشم گیر لوله پلیکا، لوله سبز، لوله پلی اتیلن، پوش فیت و لوله پی وی سی در ساختمان و غیره!

Asemaan_Ziba

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
19 سپتامبر 2012
نوشته‌ها
9
لایک‌ها
1
1) لوله پلیکا:
=======


لوله پلیکای فاضلابی




======================================



لوله پلیکا آبرسانی







======================================





لوله پلیکا مخابراتی: لوله پلیکا مخابراتی و پلیکا برقی جهت عبور کابل ، سیم و شبکه





======================================





اتصالات پلیکا که از سایز 63 الی 315 میلی متر مورد استفاده قرار می گیرد.








2) لوله سبز:
=======

لوله های سبز


لوله ها در ساخت بسیاری از پروژه ها کاربرد دارند. در این مطلب لوله های سبز را به شما معرفی می نماییم. لوله ها انواع بسیار زیادی دارند و از جنس های متنوعی ساخته می شوند. با توجه به این که لوله های آب معمولاً در داخل اسکلت ساختمان جاسازی می شوند، باید نهایت دقت و تکنولوژی را در ساخت و انتخاب جنس آنها به کاربرد تا مقاومت و دوام بالایی داشته باشند زیرا در غیر این صورت صدمه ای که ناشی از عدم ثبات و استقامت در برابر عوامل مختلف به یک قسمت از سیستم لوله کشی وارد شود باعث اتلاف وقت و هزینه زیادی خواهد شد تا مجدداً آماده بهره برداری شود.امروزه لوله های مسی و گالوانیزه به وفور در سیستم های لوله کشی به کار می روند ولی مشکلاتی نظیر زنگ زدگی، پوسیدگی، رسوب زدگی، یخ زدگی و... در این لوله ها هر ساله باعث رسیدن ضررهای زیادی به افراد می شود.

لوله سبز یا لوله های PP-R از پلی پروپیلن رندم کوپلیمر نوع 3 ساخته می شوند، و ظاهر آن ها مانند پلاستیک های عادی است. این لوله ها قادرند در دمای 20 درجه سانتی گراد 20 بار، و در دمای 90 درجه سانتی گراد 10 بار فشار را تحمل نمایند.
از کاربردهای لوله های سبز می توان به لوله کشی ساختمان، تأسیسات حرارتی ساختمان، صنایع غذایی، سیستم های حرارت خورشیدی، خطوط هوای فشرده، صنایع کشتی سازی، هتل ها و بیمارستان ها، فاضلاب های صنعتی و محیط های اسیدی و قلیایی اشاره نمود.

این لوله ها نیز مانند سایر لوله ها دارای مزایا و معایبی می باشند. از مزایای آن ها می توان به موارد زیر اشاره نمود:- رسوب نمی گیرند- در برابر اسید و باز مقاومند- در برابر ضربه مقاومند- کاملاً بهداشتی و غیرسمی اند.- سطح داخلی آنها زبر نبوده و در نتیجه آب می تواند به سادگی درون آن حرکت کند.- بدنه لوله تا حدی عایق حرارت می باشد و نیاز به عایق کاری زیاد ندارد.- در دمای 260 درجه سانتی گراد به هم جوش می خورند و در دمای عادی کاملاً یک پارچه می شوند و امکان نشتی نخواهند داشت.- انواع متنوعی از اتصالات دارند و با استفاده از این اتصالات دنده ای برنجی، کرومی و پروپیلنی، به راحتی می توان عمل لوله کشی را توسط آن ها انجام داد.
ولی این لوله ها معایبی نیز دارند. معایب آن ها به شرح زیر می باشد:- نسبت به لوله های فلزی در مقابل نیروهای ناگهانی آسیب پذیرترند.
- در دمای بالا انبساط طولی زیادی خواهند داشت.
- ساختمان مولکولی پیچیده ای دارند و هنوز شناخت کافی از آنها در زمان های طولانی و تحت بارهای حرارتی متغیر وجود ندارد.
- ممکن است طعم و بوی آب آشامیدنی را کمی تغییر دهند.


3) لوله پلی اتیلن:
==========
لوله‌ پلی‌اتیلن با توجه به مشخصات منحصر بفرد خود دارای کاربرد‌های وسیعی در انتقال سیالات در پروژه‌های بزرگ صنعتی می‌باشد که می‌تواند این لوله‌ها را متمایز از سایر لوله‌ها کند. این نوع لوله های‌ پلی اتیلن امروزه بهترین گزینه برای سیستم‌های انتقال آب، فاضلابشهری و صنعتی، لوله انتقال گاز ، کاورینگ کابل، اطفاء حریق و انتقال آب دریا می‌باشد.


کاربردهای دیگر لوله پلی اتیلن

.خطوط انتقال محصولات نفتی
.خطوط سیالات در فرآیندهای کارخانجات
.خطوط آب سرد برای واحدهای صنعتی (پالایشگاه‌ها ،کارخانجات پتروشیمی و نیروگاه‌ها )
.شبکه‌های اطفاء حریق
.خطوط اصلی پرفشار
.خطوط فاضلاب صنعتی
.شبکه توزیع آب
.خطوط انتقال آب با سختی بالا و انتقال آب دریا
.خطوط تزریق آب پرفشار
.خطوط تهویه مطبوع (HVAC)
app-%20Pars%20Ethylene%20Kish%20Polyethylene%20Pipe%20and%20Fitting%20Application%20in%20Water.jpg

app-%20Pars%20Ethylene%20Kish%20Polyethylene%20Pipe%20and%20Fitting%20Application%20in%20Gas.jpg

app-%20Pars%20Ethylene%20Kish%20Polyethylene%20Pipe%20and%20Fitting%20Application%20-%20HDPE-Conduit.jpg

app-%20Pars%20Ethylene%20Kish%20Polyethylene%20Pipe%20and%20Fitting%20Application%20in%20Waste%20Water.jpg

app-%20Pars%20Ethylene%20Kish%20Polyethylene%20Pipe%20and%20Fitting%20Application%20in%20FireFighting.jpg








: و 4) پوش فیت
==========

سیستم فاضلابی پوش فیت ، آخرین تکنولوژی روز در ایران است که به تازگی حدود ۴ سال است که وارد بازار شده و درمکانهای مختلف علل الخصوص ساختمانهای بلند مرتبه بکار گرفته میشود این سیستم دارای بهترین راندمان برای ساختمانهای بلند مرتبه بوده و باید با ویژگیهای خاصی بکار گرفته شود .سیستم فاضلابی پوش فیت از تولید تا نصب مرحله به مرحله باید با در نظر گرفتن کل زوایا و برنامه های خاصی بکار گرفت . تولید لوله و اتصالات .ازپلاستیک و مواد مرغوب پلی پروپیلن راندوم کوپلیمر تهیه شده و دارای مقاومت زیادی در برابر ناملایمات جوی و فیزیکی در ساختمان میباشد این مواد در برابر آتش و تکانهای شدید ساختمان ناشی از زلزله و نشست تدریجی از خود واکنش نشان داده و مقاومت مینماید . ساختار فیزیکی این سیستم تشکیل شده از اتصالات با کیفیت . و لوله در سایزهای ۵۰و۷۵و۹۰و۱۱۰ در یکسر لوله و اتصال مخروطی شده و داخل مخروط یک شیار عمقی برای نصب اورینگ که عمل آببندی لوله واتصال را انجام میدهد ایجاد گردیده است . اورینگ لوله و اتصالات از نوعی مواد خاص عمدتا تهیه گردیده که به محض جازدن موجب چسبندگی و آبندی لوله واتصال میگردد . که در مبحث بکار گیری نحوه نصب صحیح آن توضیح کامل داده میشود.


:و 5) لوله پی وی سی
==============
Pvc-Banner.jpg


پی وی سی PVC چیست ؟



پلی وینیل کلراید

پلی وینیل کلراید (PVC) عبارت پی وی سی و وینیل بطور رایج نه تنها با مرجع پلیمر بلکه برای همه موادی که پلی وینیل کلراید یک سازنده آنست استفاده می‌شود. پلی وینیل کلراید پلاستیکی با موارد استفاده نامحدود است .در شرایط حاضر یکی از ارزشمندترین محصولات صنعت پتروشیمی ست .بطور عمومی بیشتر از 50% از پی وی سی ساخت بشر در ساختمان سازی استفاده می‌شود .زیرا پی وی سی ارزان بوده وبه سادگی سر هم بندی می‌شود.
در سالهای اخیر پی وی سی (PVC) جایگزین مواد ساختمان سازی سنتی نظیر چوب سیمان و سفال در بسیاری از مناطق شده است با وجود ظهور یک ماده ایده ال در ساختمان سازی همچنان نگرانی در رابطه با هزینه پی وی سی برای محیط زیست طبیعی و سلامتی انسان وجود دارد . موارد استفاده فراوانی برای پی وی سی (PVC) شامل وینیل سایدینگ، علامت مغناطیسی کارت ها، برش عمودی پنجره ها، صفحات گرامافون که منبع اسم گذاری برای صفحات وینیل، لوله، لوله کشی، کانال و لوازم نصب کردنی، کیف‌های ارزان قیمت، پنجره‌های تاریک( بدون دید) ودر شکل نرم آن برای لباس، اثاثه یا لوازم داخلی
Polika_PVC_Pipe.jpg
نظیر پرده، کف سازی و ساختن سقف، پوسته کابل‌های الکتریکی، توپ‌های بازی سبک وزن وجود دارد.
همچنین ماده ایست که اغلب برای لوله کشی آب و فاضلاب بعلت ارزان بودن طبیعی و انعطاف‌پذیر بودن استفاده می‌شود.

لوله پی وی سی(PVC) پلاستیکی سخت است که به‌وسیله اضافه کردن روان کننده‌ها نرم و انعطاف‌پذیر می‌شود بیشترین مورد استفاده آن فتالیت است . پیش از قرن بیستم شیمیدان روسی ایوان استرا میسلنسکی و فریتز کلیت از کمپانی گریشم الکترون شیمی آلمان هردو تلاش کردند تا پی وی سی (PVC) را در محصولات تجاری به کار گیرند اما مشکلات در فرایند ,سختی و گاهی شکنندگی پلیمر تلاش‌های آنها را بی نتیجه می‌گذاشت. در سال ۱۹۲۶ والدو سیمون از بی اف گودریچ روشی برای نرم کردن پی وی سی به‌وسیله مخلوط کزدن آن با افزودنی‌های گوناگون گسترش داد. نتیجه ماده‌ای انعطاف‌پذیر بود که به سادگی در فرایندها شرکت می‌کرد وبزودی در استفاده‌های تجاری شایع شد.
مونومر وینیل کلرید در اواخر ۱۹۶۰دکتر جان گریچ ودکتر موریس جانسون اولین کسانی بودند که به وضوح سرطان زایی مونومر وینیل کلراید برای انسان را شناسایی کردند زمانیکه بر روی کارگران دایره پلیمریزاسیون وینیل کلراید در بی اف گود ریچ آزمایش کردند . اعتقاد بر اینست که بیشتر محصولات وینیلی زمانیکه بطور صحیح مصرف شوند عموماً بی ضررند هر چند تعدادی از افزودنیها و نرم کننده‌ها از محصول وینیلی می‌توانند نشت کنند حتی با وجود اینکه پی وی سی (PVC) اسباب بازی‌های نرم به منظور نوزادان برای سالها ساخته شده است این نگرانی وجود دارد که این افزودنیها از اسباب بازی‌های نرم به دهان کودکانی که آنرا به دهان می‌برند نشت کند.
محصولات پی وی سی زمانیکه می‌سوزند یا دفن می‌شوند می‌توانند مضرانه نفوذ کنند. در ژانویه 2003 اتحادیه اروپا یک تحریم برای ۶ نوع فتالیت نرم کننده در اسباب بازی‌ها قرار داد. در سال 2006 کمیسیون امنیتی محصولات مصرفی آمریکا عریضه برای تحریم مشابه در ایالات متحده را انکار کرد. با وجود این در آمریکا بیشتر کمپانی‌ها به طور اختیاری اسباب بازی‌های پی وی سی را برای نوزادان متوقف کردند.

منبع:
www.parsianabrahe.com
فروش لوله پلی اتیلن و پوش فیت - لوله سبز
 
Last edited:
بالا