برگزیده های پرشین تولز

کلوب خودروهای کلاسیک و آنتیک

یاشار

Registered User
تاریخ عضویت
23 آگوست 2006
نوشته‌ها
1,356
لایک‌ها
3
سن
36
محل سکونت
Atlantica
Datsun Fairlady
1959- 1970


datsun_2000_sports.jpg


20040326_DatsunFairlady.JPG


Datsun-Fairlady-2000-%5BNissan%5D-%5BClassic-Car-Show%5D.jpg


1968datsun2000rdster1206.jpg


1969_Datsun_1600_Fairlady_Roadster_Rear_1.jpg


5520_144496901447085abe81d99.jpg
 
Last edited:

یاشار

Registered User
تاریخ عضویت
23 آگوست 2006
نوشته‌ها
1,356
لایک‌ها
3
سن
36
محل سکونت
Atlantica
یه مطلبی در مورد قوانین اخذ پلاک و معایته فنی خودروهای های کلاسیک و آنتیک. البته مال خیلی وفت پیشه ولی قکر می کنم برای دوستانی که خودشون مالک اتومبیل های قدیمی تمیز هستند و قصد دارن ماشینشون رو نگه دارن مفید باشه.
بر اساس دستورالعمل اجرایی ماده 7 آئین نامه از رده خارج کردن خودروهای فرسوده مصوب 26-6-82 آئین نامه تعیین ضوابط خودروهای کلکسیونی به شرح ذیل به تصویب کار گروه مربوطه رسید .
ماده 2) تعاریف
2-1- خودروهای کلکسیونی : به طور کلی خودروی کلکسیونی به موجب این آئین نامه به سه نوع 1- آنتیک 2- کلاسیک 3- با ارزش معنوی تقسیم می شود
2-2- خودروی آنتیک : خودرویی که بیش از 50 سال از تولید آن گذشته باشد .
2-3- خودروی کلاسیک : خودروی است که از تولید آن بیش از 25 سال گذشته باشد و عواملی چون طراحی خاص آن – مهندسی ساخت – سبک استفاده از آن و یا حتی سلامت کامل فنی و یا کاربردی آن بعد از گذشت بیش از دو دهه می تواند بر ارزش آن اضافه نماید .
2-4- خودروی با ارزش معنوی : این نوع خودرو همان طور که می تواند مشمول بند 2 و3 تعریف شده بالا باشد ، از طرفی به دلیل وابستگی احساسی و موروثی و یا تاریخی آن نزد مالک بسیار با ارزش است .
2-5 معاینه فنی خودروی کلکسیونی : متناسب با استاندارهای زمان تولید آن انجام می گیرد
2-6 شناسنامه خودروی کلکسیونی : سندی است مبنی بر کلکسیونی بودن یک خودرو که کمیته کلاسیک فدراسیون اتومبیلرانی آن را بر اساس ضوابط تشخیص خودروهای کلکسونی به تصویب کار گروه رسانده و آن را صادر می نماید .
2-7 پلاک کلکسیونی : پلاکی که توسط معاونت راهنمایی و رانندگی ناجا پس از اخذ برگ معاینه فنی و بر اساس معرفی کمیته کلاسیک فدراسیون اتومبیلرانی برای خودروی کلکسیونی صادر و مجوز تردد آن محسوب می شود. این پلاک می تواند بر اساس شخصی و یا دولتی بودن خودرو صادر شود .
2-8کار گروه : عبارت است از گروه کارشناسی کمیته کلاسیک فدراسیون اتومبیلرانی که در ماده 7 آئین نامه نحوه از رده خارج کردن خودروهای فرسوده ( مصوبه شماره 2508 / ت 22175ه مورخ 24-1-132) آمده است .
ماده 3 ) صدور شناسنامه و پلاک مخصوص خودروی کلکسیونی
3-1- مرجع تشخیص و صدور شناسنامه خودروی کلکسیونی کمیته کلاسیک فدراسیون اتومبیلرانی میباشد.
3-2- نحوه تشخیص و ریز ضوابط مربوط به انواع خودروهای کلکسیونی وصدور شناسنامه مخصوص ، توسط کمیته کلاسیک فدراسیون اتومبیلرانی تعیین و به تصویب کار گروه خواهد رسید.
3-3- مرجع صدور پلاک کلکسیونی بعهده معاونت راهنمایی و رانندگی ناجا می باشد.
3-4- مراحل اجرائی اخذ پلاک کلکسیونی :
1- کارشناسی خودرو توسط کار گروه کمیته کلاسیک فدراسیون
2- صدور شناسنامه کلکسیونی توسط کمیته کلاسیک فدراسیون
3- معرفی خودرو پس از مراحل فوق جهت اعزام به مراکز معاینه فنی
4- صدور پلاک کلکسیونی توسط ناجا پس از طی مراحل فوق و ارائه مدارک قانونی مبنی بر احراز هویت و مالکیت خودرو
تبصره : 3-4 الف : اخذ پلاک کلکسیونی مشروط به اخذ معاینه فنی خودرو می باشد
ب: نقل و انتقال خودروی کلکسیونی که به تشخیص کار گروه کمیته کلاسیک آمادگی بازسازی استاندارد داشته باشد پس از اخذ شناسنامه خودروی کلکسیونی بلامانع است بدیهی است این خودرو تا زمان اخذ معاینه فنی مجاز به تردد نمی باشد .
3-5- مدت اعتبار معاینه فنی خودرو کلکسیونی بر اساس استاندارد های بین المللی دو سال می باشد .
3-6- پلاک جدید کلکسیونی به منزله مجوز تردد خودرو است . تردد غیر مجاز این خودروها تخلف محسو.ب شده و مجازات آن توسط معاونت راهنمائی و رانندگی ناجا تعیین خواهد شد .
3-7- پس از صدور پلاک جدید کلکسیونی پلاک قبلی خودروی مربوطه به عنوان یک عنصر تزئینی و تاریخی نزد مالک حفظ خواهد شد .
ماده 4) عوارض و هزینه ها
4-1- هزینه صدور شناسنامه خودروی کلکسیونی به ازاء هر سیلندر 50.000 ریال میباشد که باید در وجه حسابی به نا م فدراسیون اتومبیلرانی ( کمیته کلاسیک ) واریز میشود.
4-2- نرخ عوارض مربوط به صدور پلاک کلکسیونی متعاقبا توسط معاونت راهنمایی و رانندگی ناجا تعیین و به تصویب خواهد رسید.
4-3- مالیات خودروهای کلکسیونی به ازاء هر سیلندر 30.000 ریال می باشد که باید به حساب شهرداری واریز شود.
4-4- مرجع بازنگری و اصلاح در عوارض و هزینه های مذکور در این ماده بر اساس تفاهم نهادهای ذکر شده می باشد .
ماده 5) معافیتها
5-1- خودروهای کلکسیونی که در نهایت موفق به اخذ شناسنامه و پلاک کلکسیونی شده اند جزء خودروهای فرسوده محسوب نمی شوند و بعد از اخذ معاینه فنی هیچگونه ممنوعیت تردد ندارند .
5-2- خودروی کلکسیونی که مجاز به تردد می باشد می تواند سالانه حداکثر تا 5.000 کیلومتر مسافت تردد نمایند و بدیهی است در صورت مشاهده تخلف به ازاء هر کیلومتر .جریمه ای معادل 20.000 ریال توسط معاونت راهمکایی و رانندگی ناجا مشمول جریمه خواهد شد.


 

pany

Registered User
تاریخ عضویت
4 آپریل 2008
نوشته‌ها
677
لایک‌ها
19
مرسی یاشار جان

یاشار ما یدونه جگوار xj 6- 4.2 مدل 1977 داریم . الان هنوز پلاک قدیمی داره چون اصلا راه نمیره که بیرون بیاد .

این هم کلاسیک حساب میشه تو ایران ؟

قبلا یه تاپیک براش باز کرده بودم . چون تابستون میخوام بیام درستش کنم
 

یاشار

Registered User
تاریخ عضویت
23 آگوست 2006
نوشته‌ها
1,356
لایک‌ها
3
سن
36
محل سکونت
Atlantica
مرسی یاشار جان

یاشار ما یدونه جگوار xj 6- 4.2 مدل 1977 داریم . الان هنوز پلاک قدیمی داره چون اصلا راه نمیره که بیرون بیاد .

این هم کلاسیک حساب میشه تو ایران ؟

قبلا یه تاپیک براش باز کرده بودم . چون تابستون میخوام بیام درستش کنم

والا من هنوز برای ماشین خودمون (فورد کاپری MK1 مدل 1973) افدامی نکردم چون هنوز مراحل بازسازیش تموم نشده، برا همین نمی دونم در عمل مراحل کاریشون تا چه حد مثل این نوشته ست، ولی اینجور که از نوشته برمیاد به هر ماشین قدیمی تمیز و سالمی این سند رو میدن. چه برسه به ماشینی مثل جاگوار که تو ایران از اول جزو ماشین های خاص و ارزشمند به حساب میومد.
 

pany

Registered User
تاریخ عضویت
4 آپریل 2008
نوشته‌ها
677
لایک‌ها
19
والا من هنوز برای ماشین خودمون (فورد کاپری MK1 مدل 1973) افدامی نکردم چون هنوز مراحل بازسازیش تموم نشده، برا همین نمی دونم در عمل مراحل کاریشون تا چه حد مثل این نوشته ست، ولی اینجور که از نوشته برمیاد به هر ماشین قدیمی تمیز و سالمی این سند رو میدن. چه برسه به ماشینی مثل جاگوار که تو ایران از اول جزو ماشین های خاص و ارزشمند به حساب میومد.

داری ماشینتون رو باز سازی میکنی؟ افرین

یه خورده این کار پسرونست اما من میخوام تابستون این کار رو بکنم . بدبختی اینکه خونمون تهران نیست.

جگوار از اول دست مامان و بابام بود و خیلی کثافت و خرابه .
 

یاشار

Registered User
تاریخ عضویت
23 آگوست 2006
نوشته‌ها
1,356
لایک‌ها
3
سن
36
محل سکونت
Atlantica
داری ماشینتون رو باز سازی میکنی؟ افرین

یه خورده این کار پسرونست اما من میخوام تابستون این کار رو بکنم . بدبختی اینکه خونمون تهران نیست.

جگوار از اول دست مامان و بابام بود و خیلی کثافت و خرابه .

ماشین ما که حدود 12 سال خوابیده بود. مدتها بود داشتیم بعضی از کاراش رو خورد خورد کاراش رو انجام می دادیم ولی بالاخره از تابستون امسال تعمیرات اساسی رو شروع کردیم. تعمیر موتور و گیربکس و یه سری خورده کاری های دیگه مثل درجه های بنزین و سرعت سنج خیلی وقته تموم شده و الان مدتیه که دارن روی رنگ آمیزی بدنه و تودوزی و تزیینات داخلی اتاق کار می کنن.

به نظر من سخت ترین قسمت بازسازی یه ماشین قدیمی در ایران جمع کردن لوازم یدکیش هست که خیلی مشکل یافت میشن و کار هزینه بر و وقت گیریه. ضمناً مکانیکی که از این جور ماشین ها سر در بیاره و کارش خوب باشه کمتر گیر میاد. البته این چیزایی که گفتم بیشتر در مورد ماشین هایی مثل مال خودمون بود ولی در مورد خیلی از ماشین های دیگه که هنوز تعداد قابل توجهیشون تو شهر تردد دارن وضع تا حد زیادی بهتر هست.

راستی جاگوارتون اتوماتیکه یا دسنی؟ اگه گیربکسش انوماتیک یا نیمه اتوماتیک باشه تعمیرش خیلی سخته. هر کسی دست به این گیربکس ها نمی زنه.
اگه تونستی یه عکس ازش بذار.
 
Last edited:

یاشار

Registered User
تاریخ عضویت
23 آگوست 2006
نوشته‌ها
1,356
لایک‌ها
3
سن
36
محل سکونت
Atlantica
Dodge Charger

Concept 1965

1965-Dodge-Charger-II-Rear.jpg


First generation
1966-1967


800px-%2767_Dodge_Charger_%28Orange_Julep%29.JPG


1966-dodge-charger-good-thing-it-has-factory-electr.jpg


1966_Dodge_Charger_Hemi_exrrpass.jpg


800px-66ChargerSpoiler.JPG



Second generation
1968-1970


800px-Dodge_Charger_R-T_%28Gibeau_Orange_Julep%29.JPG


Charg.jpg


32-dodge-charger.jpg


68gen%20lee%20318%20nc%20(38).jpg


charger_U_scott2kl.jpg


68%20Dodge%20Charger%20RT%20Hemi.JPG


121_68charger%20(4).jpg


fast_and_furious_dodge_charger.jpg


Dodge_Charger_General_Lee_1969_106332_20080713_l.jpg


1968-dodge-charger-love-that-rear.jpg





Third generation
1971-1974


800px-%2774_Dodge_Charger_%28Orange_Julep%29.JPG


dodge_charger_1971_20.jpg


71-charger-exterior.jpg


1971_dodge_charger.jpg


1971-dodge-charger-1.jpg


1971_Dodge_Charger_RT.jpg


74dodge36141-2.jpg


74dodg01.jpg
 
Last edited:

یاشار

Registered User
تاریخ عضویت
23 آگوست 2006
نوشته‌ها
1,356
لایک‌ها
3
سن
36
محل سکونت
Atlantica
Second Generation:
1970-1981


800px-1970ChevroletCamaroZ28.jpg


70camaro.jpg


1971-chevrolet-camaro-camaro-cruise.jpg


chevrolet-camaro-1972c.jpg


74_Camaro_Frt_RH.jpg


photo.11.500.jpg


Camero_79_z28.jpg


800px-Camaro_79_z28.jpg


1981-chevrolet-camaro-81-and-78-zs.jpg


1980-chevrolet-camaro-back-on-the-streets.jpg
 
Last edited:

یاشار

Registered User
تاریخ عضویت
23 آگوست 2006
نوشته‌ها
1,356
لایک‌ها
3
سن
36
محل سکونت
Atlantica
در ششم ژانویه سال 2006 یک مدل کانسپت شورلت کامارو در نمایشگاه خودرو بین المللی آمریکایی شمالی به نمایش گذاشته شد. این نمونه زیبا با الهام از کامارو نسل اول طراحی و ساخته شده بود.




800px-2006CamaroConcept-001.jpg




همچنین یکسال بعد در همون تاریخ، یعنی در ششم ژانویه 2007 مدل کانورتیبل هم در همون نمایشگاه معرفی شد.




800px-2007CamaroConvertibleConcept-001.jpg


800px-Newcamaroconceptconvback.jpg





با توجه به استقبال زیادی که از مدل کانسپت ایندایی به عمل اومد، جنرال موتورز تصمبم گرفت که این مدل رو به عنوان نسل پنجم کامارو تولید برسونه، و این خبر رو در 10 آگوست 2006 اعلام کرد. طبق برنامه ریزی فعلی قراره که تولید این مدل از 16 مارچ 2009 آغاز یشه.
 
Last edited:

یاشار

Registered User
تاریخ عضویت
23 آگوست 2006
نوشته‌ها
1,356
لایک‌ها
3
سن
36
محل سکونت
Atlantica
Vauxhall Firenza
1971 - 1975

800px-Vauxhall_Firenza_license_plate_ca_1969_or_1970.jpg


035%20vauxhall%20firenza.jpg
 
Last edited:

تی تی

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
20 مارس 2012
نوشته‌ها
2
لایک‌ها
0
باهر شرایت فیزیکی 09132336858 مزدگانی برای واسط
 

samanrahimi

محروم از فعالیت تجاری
محروم از فعالیت تجاری
تاریخ عضویت
10 جولای 2013
نوشته‌ها
4,649
لایک‌ها
2,387
سن
34
محل سکونت
شیراز
این گوشه فروم رو به بچه هایی اختصتص میدیم که ماشین کلاسیک دارن، دوست دارن داشته باشن یا میخوان اطلاعاتی در موردشون داشته باشن. هر کی از دوستان هم که موردی برای فروش یا معرفی داشته باشه میتونه اینجا معرفی کنه. اگر هم مشغول جمع کردن ماشین یا بازسازی هستید خوشحال میشیم تجربیاتتون رو برای همه به اشتراک بذارید.

محدودیت برند هم نداریم، از همه المانی باز ها، امریکایی باز ها، ژاپنی ها و ایتالیایی ها و ... استقبال میشه

نکته: از دوستان خواهشمندم برای حفظ بقای تاپیک از هرگونه درگیری لفظی و ... خودداری کنن.
کسانی هم که عقیده دارن بهتره ماشین رو تحویل بدن جاش RD سوار شن اینجا پست نذارن چون پستشون توهین تلقی میشه و نهایتا گزارش و حذف میشه.
 

samanrahimi

محروم از فعالیت تجاری
محروم از فعالیت تجاری
تاریخ عضویت
10 جولای 2013
نوشته‌ها
4,649
لایک‌ها
2,387
سن
34
محل سکونت
شیراز
اولین مورد :
بیوک رگال مدل 1979 .
البته این عکس خود ماشینی که مد نظرم هستش نیست، ولی خوب مورد دوستمون از این هم تمیز تر هستش
کاملا بازسازی شده. موتور 350 ابی . تو دوزی و صندلی ها هم کاملا بازسازی شده و سالم هستند. رنگش هم سفید هستش
دوستان این خودرو برای فروش هستش و قیمت مد نظر فروشنده 27 میلیون تومن . سعی میکنم عکس های خود ماشین رو قرار بدم

ا
0.jpg
 
بالا