هویت گرند
http://www.grandgroup.ir/
معرفی مفهوم برند ، آرم و لوگو ی گرند
برند نام تجاری ای است که با هدف فروش کالاها یا ارائه خدمات ، مورد استفاده قرار میگیرد . برند علاوه بر اینکه سهمی از بازار را زیر سلطه خود نگه می دارد، برای رشد کسب و کار هم راههایی را مطرح میکند و کارکنان ماهر و مستعد را جذب و حفظ مینماید و ارزش خود را نیز، نزد سهامداران مجموعه ارتقا میبخشد. مطابق تعریف جان میلیر و دیویدمور ، برند نام یا نمادی است که سازمان آن را با هدف ارزش آفرینی برای محصولات خود مورد استفاده قرار میدهد . برند واژهای پیچیده است که دامنه متنوعی از ایدهها و ویژگیها را در بر میگیرد.
ساخت یک برند ، کاری حساس و دقیق است . بنابراین دستیابی به برند ( گرند ) نتیجه تلاش و تفکر مستمر و طولانی مدت مدیران شرکت است . هر کسب و کاری اگر بخواهد موفق ظاهر شود ، باید به یادماندنی باشد و وقتی شرکتی بخواهد چندین خدمت و محصول ارائه کند اهمیت بیشتری پیدا میکند. بنابراین تلاش زیادی شد تا نامی ثبت شود که بتوان در آینده نمود خوشنامی این شرکت در ذهن مخاطبین باشد.
پیشینه نام گرند به روستایی تاریخی در استان هرمزگان باز می گردد که بر گرفته از نام گرندوو یا گراندهو می باشد که در مجاورت آن رودخانه ای به نام گرند جاری می باشد . استفاده از اسامی مکان ها و مناطق باستانی کشور عزیزمان ایران برای گروه شرکت های گرند افتخاری بزرگ است.
گرند نشان دهنده ی زیبایی و جلال و شکوه است .
گرند مخفف گروه رایا نگین دیبا می باشد که دارای ویژگیهای زیر می باشد :
گروه : نشان دهنده ی اتحاد و وحدت افراد سازمان است که منجر به قدرت می شود . در این شرکت مجموعه ای از افراد با توانایی های مختلف گرد هم جمع شده اند و همگی یک هدف مشترک دارند و آن هم تحقق اهداف سازمان است . اعتقاد کارکنان و مدیران این شرکت به مسئله برد برد است . آن ها معتقدند اگر شرکت به اهدافش دست یابد در کنار تحقق این ها اهداف فردی افراد نیز محقق می شود .
رایا : به جنبه نظر کردگی و آن چه که لطف پروردگار را داراست اشاره دارد . رایا یعنی هدیه اسمانی خداوند و آن چه که خدا دوست دارد .
نگین : جنبه منحصر بفرد بودن و درخشندگی را در بر می گیرد. گروه شرکت های گرند به دنبال کسب مزیت رقابتی در سطح کشور است و می کوشد به شیوه ای خلاقانه با ارائه بهترین ها دردنیا بدرخشد.
دیبا : مظهر زیبایی می باشد . با بکارگیری چیره دست ترین متخصصین ایرانی ، گرند سعی دارد تا آن چه در خور مردم ایران است را برای آن ها فراهم کند.
لوگو ( آرم ) شرکت : شیر بالدار
نشانه ها برای بیان مفاهیم بزرگ در دل عناصری کوچک به کار برده می شود . نشانه های تصویری بهترین و مناسب ترین نوع نشانه برای انتقال مفهوم خاص در میان جمعیت کثیری از آدم ها با زبانها و فرهنگ های مختلف است . وقتی زبان غیر مشترک از بیان مفهومی خاص قاصر می گردد ، نشانه های بصری و تصویری جای خود را باز کرده و مناسب ترین عنصر، برای انتقال مفاهیم می گردند . لوگو ، نشانه یا آرم نمادیست که به کمک آن مفهوم کاری و یا برند تجاری در یک نگاه مشخص می گردد، به کمک یک لوگو مناسب می توان مفهوم کاری را که در قالب یک شرکت و یا سازمان نهفته است به نمایش گذاشت.
لوگوی شیر بالدار(سیمرغ) در درون خود سخنی را بیان می کنند که نیاز به تامل دارند.
سیمُرغ نام یک چهرهٔ اسطوره ای - افسانهای ایرانی است. او نقش مهمی در داستانهای شاهنامه دارد . دانا و خردمند است و به رازهای نهان آگاهی دارد . جز در شاهنامه دیگر شاعران پارسی گوی نیز سیمرغ را چهرهٔ داستان خود قرار دادهاند . از جمله آن ها منطق الطیر عطار نیشابوری است . نشان سیمرغ نگاره ایست با ساختاری پیچیده ؛ مرغی افسانهای با دُم طاووس ، بدن عقاب و سر سگ و پنجههای شیر . سابقه ی حضور این مرغ اساطیری در فرهنگ ایرانی به پیش از اسلام می رسد ، از آن چه در اوستا و یا از فرهنگ پیش از اسلام بر می آید می توان دریافت که این مرغ ، مرغی فراخ بال که بر درختی درمان بخش به نام ویسپوبیش یا هرویسپ تخمک که در بر دارنده ی تخمه ی همه گیاهان است ، آشیان دارد . با توجه به جایگاه اسطوره ای سیمرغ و شیر دال که واجد تمامی موارد ذکر شده می باشد به عنوان پایه طراحی در نظر گرفته شد . یکی ازافتخارات استان خراسان حکیم ابوالقاسم فردوسی است . فردوسی استاد بی همتای شعر و خرد پارسی و بزرگترین حماسه سرای جهان است . اهمیت فردوسی در آن است که با آفریدن اثر همیشه جاوید خود، نه تنها زبان ، بلکه کل فرهنگ و تاریخ و در یک سخن ، همه اسناد اصالت اقوام ایرانی را جاودانگی بخشید و خود نیز برآنچه که میکرد و بر عظمت آن ، آگاه بود و می دانست که با زنده نگه داشتن زبان ویژه یک ملت ، در واقع آن ملت را زندگی و جاودانگی بخشیده است . مطرح ترین کار فردوسی، شاهنامه است . سیمرغ (شیر بالدار گرند) یکی از نماد های معروف در شاهنامه فردوسی است و در خارج از کشور نیز نماد جهانی شناخته شده ای که از خراسان برخواسته است.
لوگوی گرند یادآور شکوه و جلال ایران باستان است .
رنگ های سازمانی
روانشناسی رنگ ها مبحث بسیار طولانی و پیچیده ایست و به کارگیری رنگ های مناسب در مکان درست خود از اهمیت بسیاری برخوردار است . گروه شرکت های گرند رنگ اصلی تبلیغاتی خود را بنفش در نظر گرفته است . بنفش نماد تجمل جلال و شکوه و عظمت ، رنگی کاملا متمایز، لوکس و نشان دهنده خرد و منزلت است. مکمل رنگ بنفش ، زرد است که این دو در کنار هم زیبایی خاصی از دیدگاه بیننده ایجاد می کند. زرد رنگی انرژي بخش و يادآورشروعي دوباره واميدو آرزوهاي شيرين است .
ترکیب این دو رنگ نمادی از امید و خوش بینی است و زیبایی خاص و آرامش منحصر به فردی را به همراه دارد .
شعار تبلیغاتی گرند :
با رویایی که در آن روز در سر داشتند ...
از کوه ها گذر و از دریاها عبور کردند تا بتوانند در رویای خود ، خاکی سر بلند وحاصل خیز را برای زندگی بهتر خود و دیگران در آینده بیابند ...
ما به پشتوانه ای از سرزمین خورشید و با تمام تلاش رویای امروز را برای بدست گرفتن فردا بکار گرفتیم و با شعار
حرکتی بدیع و شگرف را برای تحقق رویاهایمان شروع کردیم ...
حرکتی از سرزمین خورشید بسوی خورشید.................
http://www.grandgroup.ir/
معرفی مفهوم برند ، آرم و لوگو ی گرند
برند نام تجاری ای است که با هدف فروش کالاها یا ارائه خدمات ، مورد استفاده قرار میگیرد . برند علاوه بر اینکه سهمی از بازار را زیر سلطه خود نگه می دارد، برای رشد کسب و کار هم راههایی را مطرح میکند و کارکنان ماهر و مستعد را جذب و حفظ مینماید و ارزش خود را نیز، نزد سهامداران مجموعه ارتقا میبخشد. مطابق تعریف جان میلیر و دیویدمور ، برند نام یا نمادی است که سازمان آن را با هدف ارزش آفرینی برای محصولات خود مورد استفاده قرار میدهد . برند واژهای پیچیده است که دامنه متنوعی از ایدهها و ویژگیها را در بر میگیرد.
ساخت یک برند ، کاری حساس و دقیق است . بنابراین دستیابی به برند ( گرند ) نتیجه تلاش و تفکر مستمر و طولانی مدت مدیران شرکت است . هر کسب و کاری اگر بخواهد موفق ظاهر شود ، باید به یادماندنی باشد و وقتی شرکتی بخواهد چندین خدمت و محصول ارائه کند اهمیت بیشتری پیدا میکند. بنابراین تلاش زیادی شد تا نامی ثبت شود که بتوان در آینده نمود خوشنامی این شرکت در ذهن مخاطبین باشد.
پیشینه نام گرند به روستایی تاریخی در استان هرمزگان باز می گردد که بر گرفته از نام گرندوو یا گراندهو می باشد که در مجاورت آن رودخانه ای به نام گرند جاری می باشد . استفاده از اسامی مکان ها و مناطق باستانی کشور عزیزمان ایران برای گروه شرکت های گرند افتخاری بزرگ است.
گرند نشان دهنده ی زیبایی و جلال و شکوه است .
گرند مخفف گروه رایا نگین دیبا می باشد که دارای ویژگیهای زیر می باشد :
گروه : نشان دهنده ی اتحاد و وحدت افراد سازمان است که منجر به قدرت می شود . در این شرکت مجموعه ای از افراد با توانایی های مختلف گرد هم جمع شده اند و همگی یک هدف مشترک دارند و آن هم تحقق اهداف سازمان است . اعتقاد کارکنان و مدیران این شرکت به مسئله برد برد است . آن ها معتقدند اگر شرکت به اهدافش دست یابد در کنار تحقق این ها اهداف فردی افراد نیز محقق می شود .
رایا : به جنبه نظر کردگی و آن چه که لطف پروردگار را داراست اشاره دارد . رایا یعنی هدیه اسمانی خداوند و آن چه که خدا دوست دارد .
نگین : جنبه منحصر بفرد بودن و درخشندگی را در بر می گیرد. گروه شرکت های گرند به دنبال کسب مزیت رقابتی در سطح کشور است و می کوشد به شیوه ای خلاقانه با ارائه بهترین ها دردنیا بدرخشد.
دیبا : مظهر زیبایی می باشد . با بکارگیری چیره دست ترین متخصصین ایرانی ، گرند سعی دارد تا آن چه در خور مردم ایران است را برای آن ها فراهم کند.
لوگو ( آرم ) شرکت : شیر بالدار
نشانه ها برای بیان مفاهیم بزرگ در دل عناصری کوچک به کار برده می شود . نشانه های تصویری بهترین و مناسب ترین نوع نشانه برای انتقال مفهوم خاص در میان جمعیت کثیری از آدم ها با زبانها و فرهنگ های مختلف است . وقتی زبان غیر مشترک از بیان مفهومی خاص قاصر می گردد ، نشانه های بصری و تصویری جای خود را باز کرده و مناسب ترین عنصر، برای انتقال مفاهیم می گردند . لوگو ، نشانه یا آرم نمادیست که به کمک آن مفهوم کاری و یا برند تجاری در یک نگاه مشخص می گردد، به کمک یک لوگو مناسب می توان مفهوم کاری را که در قالب یک شرکت و یا سازمان نهفته است به نمایش گذاشت.
لوگوی شیر بالدار(سیمرغ) در درون خود سخنی را بیان می کنند که نیاز به تامل دارند.
سیمُرغ نام یک چهرهٔ اسطوره ای - افسانهای ایرانی است. او نقش مهمی در داستانهای شاهنامه دارد . دانا و خردمند است و به رازهای نهان آگاهی دارد . جز در شاهنامه دیگر شاعران پارسی گوی نیز سیمرغ را چهرهٔ داستان خود قرار دادهاند . از جمله آن ها منطق الطیر عطار نیشابوری است . نشان سیمرغ نگاره ایست با ساختاری پیچیده ؛ مرغی افسانهای با دُم طاووس ، بدن عقاب و سر سگ و پنجههای شیر . سابقه ی حضور این مرغ اساطیری در فرهنگ ایرانی به پیش از اسلام می رسد ، از آن چه در اوستا و یا از فرهنگ پیش از اسلام بر می آید می توان دریافت که این مرغ ، مرغی فراخ بال که بر درختی درمان بخش به نام ویسپوبیش یا هرویسپ تخمک که در بر دارنده ی تخمه ی همه گیاهان است ، آشیان دارد . با توجه به جایگاه اسطوره ای سیمرغ و شیر دال که واجد تمامی موارد ذکر شده می باشد به عنوان پایه طراحی در نظر گرفته شد . یکی ازافتخارات استان خراسان حکیم ابوالقاسم فردوسی است . فردوسی استاد بی همتای شعر و خرد پارسی و بزرگترین حماسه سرای جهان است . اهمیت فردوسی در آن است که با آفریدن اثر همیشه جاوید خود، نه تنها زبان ، بلکه کل فرهنگ و تاریخ و در یک سخن ، همه اسناد اصالت اقوام ایرانی را جاودانگی بخشید و خود نیز برآنچه که میکرد و بر عظمت آن ، آگاه بود و می دانست که با زنده نگه داشتن زبان ویژه یک ملت ، در واقع آن ملت را زندگی و جاودانگی بخشیده است . مطرح ترین کار فردوسی، شاهنامه است . سیمرغ (شیر بالدار گرند) یکی از نماد های معروف در شاهنامه فردوسی است و در خارج از کشور نیز نماد جهانی شناخته شده ای که از خراسان برخواسته است.
لوگوی گرند یادآور شکوه و جلال ایران باستان است .
رنگ های سازمانی
روانشناسی رنگ ها مبحث بسیار طولانی و پیچیده ایست و به کارگیری رنگ های مناسب در مکان درست خود از اهمیت بسیاری برخوردار است . گروه شرکت های گرند رنگ اصلی تبلیغاتی خود را بنفش در نظر گرفته است . بنفش نماد تجمل جلال و شکوه و عظمت ، رنگی کاملا متمایز، لوکس و نشان دهنده خرد و منزلت است. مکمل رنگ بنفش ، زرد است که این دو در کنار هم زیبایی خاصی از دیدگاه بیننده ایجاد می کند. زرد رنگی انرژي بخش و يادآورشروعي دوباره واميدو آرزوهاي شيرين است .
ترکیب این دو رنگ نمادی از امید و خوش بینی است و زیبایی خاص و آرامش منحصر به فردی را به همراه دارد .
شعار تبلیغاتی گرند :
با رویایی که در آن روز در سر داشتند ...
از کوه ها گذر و از دریاها عبور کردند تا بتوانند در رویای خود ، خاکی سر بلند وحاصل خیز را برای زندگی بهتر خود و دیگران در آینده بیابند ...
ما به پشتوانه ای از سرزمین خورشید و با تمام تلاش رویای امروز را برای بدست گرفتن فردا بکار گرفتیم و با شعار
حرکتی بدیع و شگرف را برای تحقق رویاهایمان شروع کردیم ...
حرکتی از سرزمین خورشید بسوی خورشید.................
Last edited: