برگزیده های پرشین تولز

گزارش آماری پرشین تولز در انتقال از vbulletin به xenforo

ehsan

Administrator
مدیر انجمن
Administrator
تاریخ عضویت
5 دسامبر 2002
نوشته‌ها
7,949
لایک‌ها
3,918
محل سکونت
Internet
الان که نزدیک به دو ماه از انتقال کد انجمن از vbulletin به xenforo می گذرد فرصت مناسبی برای یک گزارش آماری (مطابق آماری که گوگل آنالیتیکس و وبمسترتولز ارایه می دهد) در خصوص قبل و بعد این تغییر است. احتمالا این گزارش محک خوبی برای مدیران دیگر وب سایتها و انجمنها خواهد بود. البته ذکر نکته ضروری ایست که این انتقال برای یک انجمن بزرگ کاری طاقت فرصا،‌ پر هزینه و پر خطر است و اگر از وضعیت فعلی انجمن خود راضی هستید به این موضوع فکر نکنید.
برای اینکه نتایج کمی واقعی تر باشد و با توجه اینکه این تغییر در اوایل ماه ژانویه انجام شد و ماه ژانویه عموما با فراز و نشیب زیاد حاصل از این ترکشهای این تغییرات بود، من ماه دسامبر ۲۰۱۳ را با فوریه ۲۰۱۴ مقایسه کردم. (البته ۲۷ روز از هر ماه)

تصویر اول یک گزارش اجمالی از بازدیدهای صفحات،‌ بازدید کنندگان و تعداد نمایش صفحات می دهد.
ptreports4.gif تعداد بازدیدکننده های یکتای انجمن یک رشد ۱۰ درصدی داشته (البته می تواند به دلیل روند طبیعی فعالیت انجمن باشد) ولی تعداد pageview ها حدود ۲۵ درصد کمتر شده و چون تعداد بازدید ها (visits) تغییری نداشته می توان تاثیر امکانات Ajax در صفحات را به خوبی حس کرد. مخصوصا امکانات ajax در پاسخ به نوشته ها و گفتگو ها و ...
تعداد بازدید کنندگان موبایل و تبلت تغییر عجیبی داشته! بعید میتونم در این دو ماه بازدید کنندگان فروم همه رفته باشن تبلت و موبایل خریده باشن ولی نتیجه گیری خوشبینانه اینه که به خاطر استایل بهتر صفحات،‌ مرور با موبایل و تبلت پرطرفدارتره. نتیجه بدبینانه هم اینه که آنالیتیکس باگ داشته! در هر صورت تغییر مثبت استایل به صورت واکنشگرا (responsive)‌ برای گوشی ها و تبلتها، بسیار مفید بوده است.

تصویر زیر هم گزارشی از بازدیدهای جدید انجمن می دهد:
ptreports5.gif
و همینطور مراجعات یکتا:
ptreports6.gif


معمولا حدود ۸۰ درصد ترافیک انجمنهای پرشین تولز از موتورهای جستجو،‌ مخصوصا گوگل است. در رتبه بعدی هم کاربران وفادار سایت (ترافیک مستقیم یا همان direct)‌ است. در این تصویر آمار دو رتبه اول را نیز مقایسه کرده است:
ptreports7.gif


و اما گزارشهایی که وبمسترتولز گوگل ارایه می دهد،‌ تاثیر مثبت xenforo‌ در بهتر دیده شدن صفحات انجمن توسط گوگل مشهود است. مثلا در تصویر زیر تعداد صفحات شخم زده شده (اصطلاحا crawl شده) در ۹۰ روز گذشته روی نمودار آمده است:
ptreports1.gif

و در دو تصویر زیر میزان دانلود موتور جستجو از صفحات و همینطور سرعت نمایش صفحات (مدت زمانی که برای نمایش صفحات صرف شده است) مقایسه شده است. کد خوب xenforo و البته یک ارتقای سخت افزاری،‌ تاثیر بسیار خوبی روی بهتر دیده شدن توسط موتورهای جستجو به همراه داشته:
ptreports2.gif
ptreports3.gif

نتیجه گیری:
با اینکه شخصا منتظر یک افت قابل توجه در ورودیهای موتور جستجو بودم،‌ ولی با هدایت صحیح صفحه های قبلی (به صورت ۳۰۱) و همچنین تاثیر مضاعف کد جدید در بهتر دیده شدن صفحات انجمن، رضایت کامل برای رفع خستگی این تبدیل را به دنبال داشت. کمااینکه امکانات خوبی که در کد xenforo‌ برای رابط کاربری فراهم است، انگیزه فعالیت بیشتر برای هدایت ترافیک سایت به مقاصد مفید (مالی و غیر مالی)‌ را ایجاد می کند. کد جدید،‌ فشار به مراتب کمتری به منابع سرور وارد می کند و نتیجه بهتری به نمایش می گذارد. تنوع پلاگینها و کدهای جانبی بیشتر و امکانات مدیریتی بهتر، از نقاط قوت در مقایسه با نسخه قبلی است.
ذکر این نکته هم ضروری است که xenforo‌ هنوز ابتدای راه است و شاید چند سال لازم است تا به وضعیت امروز vbulletin برسد ولی در همین ابتدای راه شروعی قوی تر و حمایت کاربری بیشتری به دنبال داشته است.
ناگفته نماند اگر الان سه ماه قبل بود،‌ با تمام مشکلات هفته های قبل،‌ دوباره همین مسیر را انتخاب می کردم.

هدف از متن فوق ترغیب انجمنها به استفاده از یک کد خاص یا بد دانستن اسکریپت دیگری نبود. من هنوز به تمام کسانی که می خواهند انجمن راه اندازی کنند، phpBB را پیشنهاد می کنم. چون معتقدم برای شروع یک انجمن کافی است.

من این موضوع را باز می گذارم که اگر فقط در این مورد نظری داشتید بنویسید.
 

samanrahimi

محروم از فعالیت تجاری
محروم از فعالیت تجاری
تاریخ عضویت
10 جولای 2013
نوشته‌ها
4,649
لایک‌ها
2,387
سن
34
محل سکونت
شیراز
من خودم به شخصه روز های اول فکر میکردم واسه همیشه باید این فروم رو کنار بذارم . ام با گذشت چند روز واقعا احساس کردم تغییرات مفیدی لحاظ شده و رابط کاربری یا به عبارتی همون اینترفیس فروم خیلی خیلی رون تر و بهتر شده .حتی الان وقت بیشتری رو توی فروم میگذرونم. فقط تنها گله مندی ای که دارم تعداد محدود آپ برای تاپیک ها هستش . البته به نظرم فواصل زمانی 2 ساعت بین اپ های یک تاپیک معقول و منصفانه هست . در کل خواستم بابت زحماتتون تشکر کنم و صد البته اینکه مزایا خیلی بیشتر از معایب هستند .
 

poq

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
6 دسامبر 2013
نوشته‌ها
1,228
لایک‌ها
2,567
سن
34
محل سکونت
Tehran
آفرین ریسک به این بزرگی کار هرکسی نبود .
90 درصد کاربرا موقع شروع انتقال کاملا ناراضی بودن و پالسای منفیشون هر ادمینی رو از پا مینداخت .
 

Rip

همکار بازنشسته
تاریخ عضویت
17 فوریه 2012
نوشته‌ها
5,028
لایک‌ها
1,104
محل سکونت
Where Have U Been
ابتدا از زحمات شما آقای حسین زاده عزیز و مدیران ارشد بابت این تغییرات بنیادین سپاسگزارم و موفقیت در ادامه راه را خواستارم!
خوشبختانه که اغلب تاثیرات مثبت بوده اما تمام فروم به سرعت لود و ویژگی های سخت افزاری مربوط نمیشود ! قالب فعلی بسیار بی روح و خسته کننده و مناسب فروم های تازه تاسیس هم نیست چه برسد به اینجا ! و گرافیک هم همان اندازه روانی و سرعت سیستم نقش مهمی دارد ! افزایش آمار استفاده از تبلت و موبایل هم که اکثرا با استفاده از نرم افزار تپاتالک بوده شاهدی بر این مدعاست !

امیدوارم تیم پرشین تولز با استفاده از تیم متخصص خود در زمینه طراحی و همچنین با استفاده از نظریات بیشتر کاربران فهیم این فروم تغییراتی در زمینه گرافیک و ترجمه سایت انجام دهد !

و من الله توفیق
 

VEET

Registered User
تاریخ عضویت
27 می 2007
نوشته‌ها
725
لایک‌ها
287
احسنت به این درایت
روزی که کمپین های مختلف و اعتراضات گوناگون کاربران را مشاهده میکردم به آنها در این تاپیک نوید این روز را میدادم

خوشحالم که مدیران پاداش زحمت خود و کاربران پاداش صبوری خود را گرفتند
سرعت ، رابط کاربری و امکانات زنفورو به هیچ عنوان با vb قابل مقایسه نیست
 

Captive

کاربر قدیمی پرشین تولز* مدیر بخش ارز دیجیتال
مدیر انجمن
تاریخ عضویت
2 سپتامبر 2007
نوشته‌ها
12,718
لایک‌ها
16,655
محل سکونت
Shiraz 4 Ever
من همون روز اول هم مطمئن بودم که انجمن واسه بهتر شدن نیاز به زمان داره و گله و شکایت نکردم ، و الان هم داریم میبینیم که خیلی بهتر شده .. لطفا به همین منظور یک " فروشنده معتبر " مجانی به اینجانب بدهید..

ممنون
4ever.gif
 

mhy1

Registered User
تاریخ عضویت
20 نوامبر 2012
نوشته‌ها
1,100
لایک‌ها
246
محل سکونت
Grand Tehran
البته عادتی که کاربران ایرانی به ویبولتین کردن رو نمیشه نادیده گرفت و باعث میشه سیر جابجایی به زنفورو در ایران خیلی کند پیش بره
اما همین اقدام توسط پی تی، واقعا استارت این کار رو زد، وقتی ابرانجمنهایی مثل اینجا زنفورو رو انتخاب میکنن طبیعی هم هست که بقیه هم تمایل به استفاده پیدا کنن ...
 

Armadillo

Registered User
تاریخ عضویت
24 نوامبر 2013
نوشته‌ها
870
لایک‌ها
6,374
محل سکونت
San Diego, CA
من اجازه می خوام الان که چندوقته از این تغییر می گذره یه سری موارد رو بگم به عنوان مزایا و معایب کد جدید.

مزایا:
1. سرعت بسیار بالاتر نسبت به فروم قبلی و بارگذاری بسیار سریع صفحات. قبلا حتی یه پست می خواستی بدی یا پست رو ویرایش کنی اول به صفحه "done" می رفتی بعد دایرکت میشد رو پیج.
2. بخش notification یا همون "اطلاعیه ها" که واقعا از این بهتر نمی تونست بشه. هرکی پستت رو نقل قول می کنه یا اگه تو یه موضوع مشترک شده باشی کسی پست بده بهت اعلام میشه.
3. بالا رفتن حجم پیام خصوصی که شگفت انگیز هست این میزان فضا و دائما هی نمی خوای پیام ها رو پاک کنی. (البته اگه احسان خان این قابلیت رو هم پولی نکنن :D)
4. مرتب شدن پیام های خصوصی و دسته بندی شون به شکل خیلی مرتب و راحت
5. قابلیت فراخواندن (recall) کاربران با گذاشتن "@" قبل اسمشون

معایب:
1. نبود امکان نقل قول چندگانه که به نظرم بزرگترین مشکل حال حاضر انجمن هست.
2. کوچک و مربع بودن آواتار
3. مشکلات امضا (رنگ امضا و رنگ پست شبیه هم هستن و امضا قابل تشخیص نیست و ...)
4. از دسترس خارج شدن متعدد انجمن و ارور مسخره Bad Gateway :|
5. اسمایلی های بسیار کم و همینطور بی نمک انجمن (12 تا شکلک آخه همه اش؟ :|)
6. اینکه دیگه چیزی به اسم friend request وجود نداره و جاش رو به follow داده هیچ جوره قابل قبول نیست! چون مثلا یکی شاید شما رو follow می کنه شما ممکنه خوشت نیاد از اینکار. (اگه friend request بود می تونستی راحت رد کنی و قبول نکنی دوستی رو)
7. رنگ بسیار بد و بی روح انجمن (احسان خان مگه قرار نشده بود این رنگ الان موقتی باشه و تغییر کنه بعدا؟)
8. تو پ.خ ها نام فرستنده و گیرنده اون چنان مشخص نیست و مثل قبل نمیشه سریع با یه نگاه دید کی پ.خ داده
9. فونت ریز نوشته های انجمن (خصوصا اطلاعات زیر یوزرها مثل تعداد نوشته و ... ها) که من مجبور شدم برای جلوگیری از کور شدن هرچه بیشتر ctrl+scroll up موس رو بزنم و یکی دو درجه بزرگتر کنم صفحات رو وگرنه...)

موارد دیگه هم هستن چه مزایا و چه معایب ولی حضور ذهن الان ندارم و با این حال فکر کنم اینایی که ذکر کردم بیشتر مهم بودن.

حرف آخر: هیچی vB نمیشه! ;)
با تشکر.
 

m_2t_ab

مدیر بازارچه - فروشنده معتبر
مدیر انجمن
مدیر انجمن
تاریخ عضویت
19 اکتبر 2008
نوشته‌ها
6,371
لایک‌ها
2,026
محل سکونت
مشهد
من هم به نوبه خودم از شما احسان عزیز تشکر می‌کنم.
و معتقدم هرچند سیستم جدید زن فورو نسبت به سیستم قبلی ویبالتین معایبی دارد، اما مزایای آن آنقدر زیاد است که به راحتی می توان از معایبش چشم پوشی کرد. (ضمن اینکه همین به اصلاح «عیب» ها رو هم بشه با تنظیماتی دیگه و یا نصب افزونه هایی رفع کرد.)
اما در این سیستم امکاناتی وجود داره که خوابش رو هم در ویبالتین نمی دیدیم! من که واقعا راضی هستم...
بازم از زحمات شما و سایر مدیران فنی و ارشد تشکر می‌کنم.
سالم و پاینده باشید.
 

semiadam

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
22 دسامبر 2002
نوشته‌ها
8
لایک‌ها
16
آقا مبارک باشد!
میگم این تبلیغات لینکی بسیار حجیم که بالای همه صفحه ها (از جمله landing page خود تبلیغ) تکرار میشود یک کمی از شان پرشین تولز خارج نیست؟ من امروز بعد از سالها اومدم اینجا و لینکهای تبلیغ رو که اون بالا دیدم فکر کردم اشتباه اومدم. اصولا گوگل و بروبچ ثابت کردن که تعداد optimum برای تبلیغ در صفحه وجود داره و اگر از اون بیشتر شه به ضرر همه میشه. شما چون مدلتون ppc نیست شاید سخت باشه اینو توضیح بدین به تبلیغ کننده ولی اگر یه مدل آنالیتیک ساده بزارین خودشون بتونن به راحتی ببینن فرق قضیه رو. خلاصه که لااقل ببرینش سمت چپ که محتوای اصلی رو بلاک نکنه. آدم هر چی کلیک میکنه فکر میکنه هنوز همون صفحه قبلیه!
 

miladdn2

Registered User
تاریخ عضویت
2 ژانویه 2014
نوشته‌ها
2,383
لایک‌ها
802
سن
33
محل سکونت
?
به نظر من زنفورو یه مزیتی که داره حالت خوبی از یه انجمن کلاسیک رو به کاربرا میده
وی بی که رو pt بود ، کلاسیک بود اما خشک . یه جورایی سخت بود واسه کاربر
زنفورو هم کلاسیکه هم سبک و ساده

آقا احسان : شما که گفتید انتقال پر هزینه است میشه هزینه رو برامون مثال بزنید ؟ فکر کنم تنها تبدیل تیبیل های دیتابیس هزینه بر باشه
ممنون اگه راهنمایی کنید
 

pooria-ir

Registered User
تاریخ عضویت
7 جولای 2011
نوشته‌ها
6,492
لایک‌ها
2,424
محل سکونت
Tehran
آقا احسان عزیز خسته نباشید
کسی نگفته این قابل جدید بده (حداقل من نگفتم)
فقط گفتم فروش کاشه پیدا کرده/همین
هنوزم میگم که فروش ما در حد قبل از تغییر قالب نیست و این برای یه فروشنده از همه چیز مهمتره
 

arash59b

Registered User
تاریخ عضویت
25 سپتامبر 2007
نوشته‌ها
947
لایک‌ها
1,586
محل سکونت
اکسین ــ O X I N
منم به ادمین و مسئولین سایت وانجمن این موفقیت رو تبریک میگم
ولی باز خودتون بهتر به معایبی که داشتید اگاه هستید بازم میگم کاش این تغییرات رو یکم اهسته تر انجام می داید خیلی از مشکلات روزهای اول که تو قالب جدید وجود داشت براحتی می تونست بوجود نیاد اگه قبلش قالب رو یه جای دیگه تست می کردید
بهتر بود بعد از ایجاد این تغییرات تقریبا سریع قالب، یکم به کاربرها دلگرمی میدادید. تاپیک های چند صفحه ای که بوجود اومد ولی حتی یکی از مدیران حاضر نبود بیاد جواب سوالات و نگرانی های زیاد کاربران رو بده
موفق و پیروز باشید
 

Armadillo

Registered User
تاریخ عضویت
24 نوامبر 2013
نوشته‌ها
870
لایک‌ها
6,374
محل سکونت
San Diego, CA
من اجازه می خوام الان که چندوقته از این تغییر می گذره یه سری موارد رو بگم به عنوان مزایا و معایب کد جدید.

مزایا:
1. سرعت بسیار بالاتر نسبت به فروم قبلی و بارگذاری بسیار سریع صفحات. قبلا حتی یه پست می خواستی بدی یا پست رو ویرایش کنی اول به صفحه "done" می رفتی بعد دایرکت میشد رو پیج.
2. بخش notification یا همون "اطلاعیه ها" که واقعا از این بهتر نمی تونست بشه. هرکی پستت رو نقل قول می کنه یا اگه تو یه موضوع مشترک شده باشی کسی پست بده بهت اعلام میشه.
3. بالا رفتن حجم پیام خصوصی که شگفت انگیز هست این میزان فضا و دائما هی نمی خوای پیام ها رو پاک کنی. (البته اگه احسان خان این قابلیت رو هم پولی نکنن :D)
4. مرتب شدن پیام های خصوصی و دسته بندی شون به شکل خیلی مرتب و راحت
5. قابلیت فراخواندن (recall) کاربران با گذاشتن "@" قبل اسمشون

معایب:
1. نبود امکان نقل قول چندگانه که به نظرم بزرگترین مشکل حال حاضر انجمن هست.
2. کوچک و مربع بودن آواتار
3. مشکلات امضا (رنگ امضا و رنگ پست شبیه هم هستن و امضا قابل تشخیص نیست و ...)
4. از دسترس خارج شدن متعدد انجمن و ارور مسخره Bad Gateway :|
5. اسمایلی های بسیار کم و همینطور بی نمک انجمن (12 تا شکلک آخه همه اش؟ :|)
6. اینکه دیگه چیزی به اسم friend request وجود نداره و جاش رو به follow داده هیچ جوره قابل قبول نیست! چون مثلا یکی شاید شما رو follow می کنه شما ممکنه خوشت نیاد از اینکار. (اگه friend request بود می تونستی راحت رد کنی و قبول نکنی دوستی رو)
7. رنگ بسیار بد و بی روح انجمن (احسان خان مگه قرار نشده بود این رنگ الان موقتی باشه و تغییر کنه بعدا؟)
8. تو پ.خ ها نام فرستنده و گیرنده اون چنان مشخص نیست و مثل قبل نمیشه سریع با یه نگاه دید کی پ.خ داده
9. فونت ریز نوشته های انجمن (خصوصا اطلاعات زیر یوزرها مثل تعداد نوشته و ... ها) که من مجبور شدم برای جلوگیری از کور شدن هرچه بیشتر ctrl+scroll up موس رو بزنم و یکی دو درجه بزرگتر کنم صفحات رو وگرنه...)

موارد دیگه هم هستن چه مزایا و چه معایب ولی حضور ذهن الان ندارم و با این حال فکر کنم اینایی که ذکر کردم بیشتر مهم بودن.

حرف آخر: هیچی vB نمیشه! ;)
با تشکر.
یکی دیگه از معایب بزرگی که یادم رفت اشاره کنم عدم تکرار پست اول در تمام صفحات تاپیک های بازارچه هست. دائما باید برگردیم صفحه اول برای دیدن موجودی و قیمت....
 

zgg123

کاربر فعال عکس و عکاسی
کاربر فعال
تاریخ عضویت
12 ژانویه 2010
نوشته‌ها
10,095
لایک‌ها
37,719
سن
34
محل سکونت
☼_☼
خیلی هم خوب:rolleyes:
بعد از این مدت مشخص شد که از وی بی چیزی کم نداره :دی
ولی این مشکلات که جناب آرمادیلو گفتن هم نیاز به رسیدگی داره..
 

Pars207

Registered User
تاریخ عضویت
2 سپتامبر 2012
نوشته‌ها
3,818
لایک‌ها
1,221
محل سکونت
شهر زیبای خدا
من به تنهایی یک درصد از آمار موبایل را تشکیل میدم:D
آقا احسان لطفا این تایم لاین تپاتالک را درست کنید هر چند نسبت به قبل تکرار پستها کم شده ولی بازم این مشکل رو اعصابه
 
بالا