برگزیده های پرشین تولز

یارانه - سایت ثبت نام یارانه - نحوه ثبت نام یارانه

xms

Registered User
تاریخ عضویت
19 ژوئن 2009
نوشته‌ها
11,477
لایک‌ها
387
محل سکونت
گفتگوی آزاد
رئيس سازمان اقتصاد آذربايجان غربي:
هدفمندي يارانه‌ها سبب تغيير رفتار حوزه اقتصاد مي‌شود

خبرگزاري فارس: رئيس سازمان اقتصاد و دارايي آذربايجان غربي گفت: اجراي قانون هدفمند كرن يارانه‌ها سبب تغيير رفتار در حوزه اقتصادي مي‌شود.

به گزارش خبرگزاري فارس از اروميه، غلامرضا ديزج‌نژاد ظهر امروز در نشست خبري اظهار داشت: تغييراتي در حوزه رفتاري و تغيير در روش‌هاي مصرف در اجراي اين قانون ايجاد مي‌شود.
وي تصريح كرد: توليدكنندگان بايد در نحوه مصرف انرژي و كيفيت توليد تجديد نظر كنند.
رئيس سازمان اقتصاد و دارايي آذربايجان غربي افزود: در حوزه اقتصاد كه در سند چشم‌انداز مطرح شده است تغيير رفتار جدي و عمل بايد در حوزه‌هاي اقتصادي داشته باشيم.
ديزج‌نژاد اعلام كرد: در اجراي هدفمند كردن يارانه‌ها در تلاش براي ايجاد الگوهاي رفتاري مناسب هستيم.
وي با بيان اينكه در **** توليدي كشور **** بهره‌وري در سطح پاييني قرار دارد، خاطرنشان كرد: يكي از اهداف قانون هدفمند كردن يارانه‌ها ايجاد بهره‌وري است.
رئيس سازمان اقتصاد و دارايي آذربايجان غربي اظهار داشت: رقم قطعي پرداخت در هدفمند كردن يارانه‌ها مشخص نشده است ولي اين پرداختي تحول زيادي در سبد خانوار دارد.
ديزج‌نژاد گفت: امسال 20 هزار ميليارد ريال از اجراي قانون هدفمند كردن يارانه‌ها حادث مي‌شود كه 50 درصد آن به صورت نقدي به صورت **** جامع تامين اجتماعي پرداخت مي‌شود.
وي اظهار داشت: 20 درصد ديگر نيز در اختيار دولت براي كمك به پروژه‌هاي عمراني اختصاص مي‌يابد.
اين مقام مسئول تصريح كرد: در سال اول پرداخت نقدي به شماره حساب‌ها و در سال‌هاي آتي اين حمايت‌ها به صورت حمايتي انجام مي‌شود.
ديزج‌نژاد افزود: هزينه مسكن گروه‌هاي كم درآمد تامين و حمايت اجتماعي از آنها افزايش مي‌يابد واين جمايت‌ها در راستاي براي توانمندسازي خانواده‌هاي مستعد انجام مي‌شود.
وي گفت: در واحدهاي توليدي نيز اين خدمات به صورت بسته‌هاي سياسي و حمايت از محل سه درصد كمك‌هاي بلاعوض انجام مي‌شود.
 

xms

Registered User
تاریخ عضویت
19 ژوئن 2009
نوشته‌ها
11,477
لایک‌ها
387
محل سکونت
گفتگوی آزاد
معاون امور اقتصادي و دارايي مازندران خبر داد:
اختصاص سالانه 40 هزار ميليارد تومان اعتبار به هدفمندي يارانه‌ها

خبرگزاري فارس: معاون اداره امور اقتصادي و دارايي مازندران گفت: با هدفمند كردن يارانه‌ها سالانه 40 هزار ميليارد تومان يارانه به كشور اختصاص مي‌يابد.

پرويز خالقي امروز در حاشيه برگزاري همايش توجيهي قانون هدفمند كردن يارانه‌ها در نيروگاه شهيد سليمي نكا در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در نكا بيان داشت: بر اساس برنامه‌ريزي‌هاي انجام شده در شش ماهه دوم 20 هزار ميليارد تومان از محل اصلاح قيمت‌ها عملياتي و اختصاص مي‌يابد.
وي افزود: اين مبلغ مي‌تواند توسط دولت تا 10 درصد بين سه گروه خانوارها، صنعت و دولت نوسان داشته باشد و بين اين سه گروه تقسيم شود.
اين مسئول افزود: در اين راستا بايد بانك اطلاعاتي خانوار، سرپرست و تعداد افراد خانوار مشخص شود تا مبلغ واريز شود.
خالقي با بيان اينكه مشخص نيست كه اجرايي شدن طرح هدفمند كردن يارانه‌ها دقيقا اول مهر باشد، خاطرنشان كرد: با واريزشدن پول براي سرپرست خانوارها اين طرح اجرايي مي‌شود كه ممكن است كمي با تاخير از اول مهر اجرايي شود.
وي بيان داشت: آخرين اصلاحات مورد نياز براي طرح هدفمند كردن هنوز اعلام نشده و تا قبل از مهر انجام خواهد كه با تدوين آن و كامل شدن بانك اطلاعاتي شماره حساب عملياتي مي‌شود.
معاون اداره‌كل امور اقتصادي و دارايي مازندران يادآور شد: تاكنون بيش از 850 هزار خانوار مازندراني فرم تكميل اطلاعات خانوار را پر كرده‌اند كه در مرحله اول بيش از 800 هزار خانوار و در مرحله دوم بيش از 50 هزار خانوار اين فرم را تكميل كردند.
خالقي درباره مبلغ واريزي به حساب هر فرد نيز اظهار داشت: مردم به شايعات توجه نكنند چرا كه تا بانك اطلاعاتي خانوارها مشخص نشود نمي‌توان گفت چقدر براي هر فرد و يا خانوار واريز مي‌شود.
وي ادامه داد: براساس آيين‌نامه اجرايي ماده هفت دو دهك اول مشمول كميته امداد، بهزيستي و مناطق محروم بيشتر از خانوارهاي ديگر دريافت مي‌كنند و بايد بانك اطلاعاتي خانوار مشخص شود و به بقيه خانوارها كه متوسط و متوسط به بالا هستند نيز براساس برنامه‌ريزي‌هاي انجام شده اختصاص مي‌يابد.
خالقي با بيان اينكه مشاغل توليدي نيز ساماندهي مي‌شوند، افزود: صنف‌هاي مختلف بايد شناسايي شوند تا يارانه‌هاي ويژه براي آنان نيز مشخص شود كه در حال حاضر اين رقم نامشخص است.
اين مسئول افزود: تاكنون شناسايي صنايع انجام شده و براي صنايع آسيب‌پذير و غير از آن يارانه‌هاي جداگانه واريز مي‌شود.
خالقي يادآور شد: همه خانوارها و صنايع بايد وارد اين سامانه شناسه شوند چرا كه در غير اين‌ صورت يارانه به آنان تعلق نمي‌گيرد.
 

xms

Registered User
تاریخ عضویت
19 ژوئن 2009
نوشته‌ها
11,477
لایک‌ها
387
محل سکونت
گفتگوی آزاد
A0659106.jpg

رئيس شركت مهندسي آب و فاضلاب:
هدفمند كردن يارانه‌ها موثرترين روش در حفظ ذخاير طبيعي انرژي است

خبرگزاري فارس: رئيس شركت مهندسي آب و فاضلاب گفت: اقدامات و برنامه‌ريزي‌هاي دولت در راستاي هدفمند كردن يارانه‌ها گامي موثر و بلند در حفاظت و كنترل نعمت‌ها و ذخاير خدادادي انرژي است.

به گزارش خبرگزاري فارس از اصفهان، سيد‌مهدي ثمره هاشمي سه‌شنبه شب در مراسم توديع مديرعامل سابق و معارفه مديرعامل جديد شركت آب و فاضلاب استان اصفهان با بيان اينكه كشور ايران در منطقه‌اي خشك، كم‌آب و با متوسط بارندگي كمتر از يك‌سوم بارش در دنيا قرار گرفته است، اظهار داشت: متوسط سرانه مصرف آب در كشور ما حدود 160 تا 170 ليتر در شبانه‌روز است و در برخي از نقاط كشور از جمله تهران به بالاي 400 ليتر و استان اهواز به بيش از 500 ليتر براي هر نفر مي‌رسد.
وي نحوه مصرف ميزان آب در كشور ايران را اسراف‌گونه عنوان كرد و افزود: مصرف سرانه مصرف آب در كشور ايران از بسياري كشورهاي اروپايي كه ميزان بارندگي سالانه آنها نسبت به ايران بالاتر بوده، طبق آمار بالاتر است و اين امر خطري بزرگ براي كشور محسوب مي‌شود.
رئيس شركت مهندسي آب و فاضلاب كشور تصريح كرد: سرانه مصرف ما نه تنها در استفاده بي‌رويه از آب زياد است بلكه در مصرف منابع ديگري همچون انرژي، برق، بنزين و گاز مصرف بيهوده و بسيار بالايي نسبت به كشورهاي ديگر داريم كه بايد براي كنترل و حفاظت از اين امر الگوي مناسب و مطلوبي را در پيش بگيريم.
وي حركت به سمت الگوي مناسب و مطلوب مصرف را رسالت مهمي بر عهده مسئولان و مديران دانست و اضافه كرد: راه و روشي را كه براي استفاده از منابع طبيعي در پيش گرفته‌ايم انتهاي آن جز نابودي منابع پرثمر كشور نيست اما اقدامات و برنامه‌ريزي‌هاي دولت در راستاي هدفمند كردن يارانه‌ها گامي موثر و بلند در حفاظت و كنترل اين نعمات الهي است.
ثمره هاشمي تهيه آب شرب سالم براي مردم و آب‌رساني را موضوع بسيار مهم، حياتي و تاثيرگذار برشمرد و گفت: در طول تاريخ، حيات در جاهايي كه آب وجود داشته شكل گرفته و امروزه بايد مسئولان و مديران با تامين آب سالم و پايدار برنامه‌ريزي بلندمدت و جامعي را براي توسعه شهرها و روستا در نظر بگيرند.
وي افزود: مديران و مسئولان بايد براي تهيه آب شرب سالم و پايدار برنامه‌ريزي و راهكار مناسبي را در پيش بگيرند تا با مطالعه و تحقيقات لازم بدانند كه براي تامين آب شرب 50 سال آينده زندگي مردم چه بايد كرد.
مشاور وزير نيرو با بيان اينكه مديران بايد آينده‌نگري در مصرف منابع طبيعي را سرلوحه فعاليت‌هاي خود قرار دهند، اظهار داشت: مسئولان بايد فضاي فكري خود را در طرح‌ها در مدت زمان كوتاه طي چهار تا پنج سال آزاد كرده و با نگرشي بلند به آيندگان، طرح‌ها و برنامه‌هاي دراز مدتي را برنامه‌ريزي كنند.
وي با اشاره به جلساتي كه روزهاي يك‌شنبه در وزارت نيرو براي سنجش وضعيت آب كشور با حضور صاحبنظران آب برگزار مي‌شود، اظهار داشت: طبق آمار، رشد مصرف آب در استان اصفهان نسبت به مدت مشابه سال گذشته در همان هفته 12 درصد افزايش داشته كه اين خطري است كه مشكلات ديگري را به همراه دارد.
ثمره هاشمي منابع آبي را در نقاط مختلف كشور رو به اتمام دانست و خاطرنشان كرد: با مشكلاتي كه در مصرف آب شرب در كشور دست به گريبانيم، نتوانسيم براي روند رشد ميزان آب در كشور كنترل و برنامه‌ريزي دقيق و مناسبي داشته باشيم.
وي با تاكيد بر اينكه مديران و مسئولان بايد مردم را با وضعيت‌هاي موجود منابع آب در كشور آشنا و آگاه كنند، گفت: آبرساني به مردم افتخار و ارزش بزرگي است كه بر عهده ما گذاشته شده و هرچه براي حراست و حفاظت از اين مايع حيات تلاش كنيم باز جاي كار زيادي باقي مي‌ماند.
رئيس شركت مهندسي آب و فاضلاب كشور بيان داشت: متوسط هدر رفت آب شرب در كشور 29 درصد تخمين زده مي‌شود در حالي كه هدر رفت در استان اصفهان 25 درصد اعلام شده است.
وي تصريح كرد: براي اجراي پروژه آبرساني غدير براي تهيه آب شرب 29 شهر استان خوزستان از منابع آبي كارون و دز، اعتباري بالغ بر 13 هزار ميليارد ريال هزينه شده در حالي كه سرانه مصرف آب شرب هر شهروند اهوازي 500 ليتر در روز است.
ثمره هاشمي با اشاره به طرح مسكن مهر كه يكي از پروژه‌هاي جامع و ارزشمند دولت‌هاي نهم و دهم محسوب مي‌شود، گفت: دولت براي خانه‌دار كردن مردم و برون‌رفت از هزينه‌هاي بالاي مسكن زحمات زيادي كشيده اما تامين برق و آب اين واحدها كه با مشكل مواجه است به اعتبارات بالايي نياز دارد و تا ديروز هيچ ريالي براي اين امر به وزارت نيرو از طرف وزارت مسكن واريز نشده كه در اختيار مديران و مسئولان استان‌ها قرار دهيم.
وي افزود: تامين اعتبارات اوليه براي توليد آب و برق در واحدهاي مسكن مهر از دغدغه‌هاي هر روز مديران و مسئولان است و ما وظيفه خود مي‌دانيم كه انشعابات اين طرح را در استان‌ها تامين كنيم اما اعتبارات لازم و كافي تاكنون به وزارت نيرو پرداخت نشده است.
ثمره هاشمي با اشاره به تصفيه فاضلاب كه كمك بزرگي براي بهداشت و سالم‌سازي محيط و تامين آب است، اظهار داشت: پسابي كه از فاضلاب خارج مي‌شود براي تهيه آب مناسب بوده و در بخش كشاورزي قابل مصرف است و از اين روش در برخي از نقاط كشور استفاده‌هاي بهينه و مطلوبي شده است.
مشاور وزير نيرو بيان داشت: مجموعه‌هاي دولتي مقادير قابل توجهي، زمين انبار و اجناس دارند كه بلااستفاده مانده اما در تامين هزينه پروژه‌هاي خود ناتوان مانده‌اند، شركت‌هاي دولتي به جاي اجراي پروژه، فقط مالدار هستند در حالي كه بايد اين اموال فروخته شوند و به مصرف اجراي پروژه‌ها برسند.
وي افزود: تامين منابع مالي اجراي پروژه‌ها از محل فروش چنين اموالي در قانون بودجه برنامه پنجم توسعه نيز وارد شده و پنج درصد درآمدها براي مصارفي همچون تهيه مسكن كارمندان به تعاوني‌ها داده شود.
ثمره هاشمي با تاكيد بر لزوم ايجاد بسترهاي لازم براي اجراي قانون هدفمند كردن يارانه‌ها افزود: با وجود ضرورت اجراي طرح هدفمندسازي يارانه‌ها به علت پيچيدگي‌هاي خاص اجراي اين طرح در حوزه آب، با اندكي تامل بيشتر همراه مي‌شود.
 

xms

Registered User
تاریخ عضویت
19 ژوئن 2009
نوشته‌ها
11,477
لایک‌ها
387
محل سکونت
گفتگوی آزاد
دبير كميته اطلاع‌رساني ستاد هدفمند كردن يارانه‌هاي استان قزوين:
330 هزار خانوار قزويني فرم هدفمند كردن يارانه‌ها را تكميل كردند

خبرگزاري فارس: دبير كميته اطلاع‌رساني ستاد هدفمند كردن يارانه‌هاي استان قزوين از تكميل فرم هدفمند كردن يارانه‌ها توسط 330 هزار خانوار در استان قزوين خبر داد.

به گزارش خبرگزاري فارس از قزوين، محمدحسين شفيعي‌ها بعد‌از‌ظهر امروز در نشستي خبري بيان داشت: در استان قزوين 330 هزار خانوار فرم هدفمند كردن يارانه‌ها را تكميل كرده‌اند و تنها تعداد كمي از خانوارها باقي مانده‌اند كه در واقع 95 درصد از جمعيت استان ثبت‌نام كرده‌اند.
وي ادامه داد: با توجه به اين امر در طول اين يك هفته بايد 330 هزار شماره حساب وارد سايت وزارت رفاه شود.
دبير كميته اطلاع‌رساني ستاد هدفمند كردن يارانه‌هاي استان قزوين اضافه كرد: سرپرستان خانوار در استان قزوين كه فرم اطلاعات اقتصادي خانوار را تكميل كرده‌اند و به دريافت يارانه نقدي نيز تمايل دارند از بيست و پنجم مردادماه جاري به مدت يك هفته قادر به اعلام حساب بانكي خود در سامانه WWW.REFAHI.IR هستند.
وي عنوان داشت: به دليل ترافيك بالايي كه در اين سايت وجود دارد، بايد خانوارها برنامه‌ريزي شده وارد سايت شوند تا همه خانوارها در طول يك هفته بتوانند شماره حساب خود را در سايت ثبت كنند.
شفيعي‌ها يادآور شد: البته كساني كه به هر دليل در زمان فراخوان وزارت رفاه و تأمين اجتماعي موفق به اعلام شماره حساب خود نشده‌اند، مي‌توانند در مراحل بعد كه اطلاع‌رساني مي‌شود، حساب خود را اعلام كنند.
وي توضيح داد: سرپرست خانوار مي‌تواند با مراجعه به هريك‌ از بانك‌هاي دولتي يا خصوصي افتتاح حساب كند و بين بانك‌هاي دولتي و خصوصي در اين مورد تفاوتي وجود ندارد و شرايط عمومي تمام كارت‌هاي بانكي عضو شتاب شامل بانك‌هاي دولتي و خصوصي مورد تاييد است.
مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان قزوين تأكيد كرد: حساب بانكي بايد به نام سرپرست خانوار باشد و حساب ساير افراد يا حساب‌هاي مشترك قابل قبول نيست و اولويت در حساب بانكي شماره حساب متمركز است كه منظور از حساب‌هاي بانكي متمركز، حسابي است كه مشتري نيازي به مراجعه به شعبه‌اي كه در آن افتتاح حساب كرده، ندارد و در هر شعبه‌اي از بانك مي‌تواند تمام امور بانكي را انجام دهد.
وي عنوان داشت: ثبت حساب در شهرها از طريق اينترنت و دفاتر خدمات پستي و در روستاها توسط دفاتر ICT صورت مي‌گيرد كه 220 دفتر ICT در روستاهاي استان وجود دارد.
شفيعي‌ها گفت: بر اساس هماهنگي‌هاي انجام شده دفاتر كافي‌نت‌ در سطح شهر نيز در مدت زمان يك هفته به مردم خدمات‌رساني مي‌كنند و همچنين هماهنگي مي‌كنيم تا كاركنان دولت از طريق شبكه اينترنتي محل كار خود، حساب بانكي را در سايت رفاه ثبت كنند.
وي خاطر‌نشان كرد: حتي اگر بتوانيم از سازمان‌ها مي‌خواهيم تا خانوارهايي كه در اطراف آن سازمان هستند نيز بتوانند از شبكه اينترنتي آن دستگاه استفاده كنند و در حقيقت مجموعه امكانات استان بسيج براي ثبت راحت حساب بسيج شده‌اند.
دبير كميته اطلاع‌رساني ستاد هدفمند كردن يارانه‌هاي استان قزوين ادامه داد: حساب‌هايي كه در سال‌هاي گذشته افتتاح شده است اكثر آنها فاقد كد ملي است و قابل قبول نيست، از اين‌رو بايد سرپرست خانوار با كد ملي حساب ديگري در بانك باز كند.
وي عنوان داشت: با توجه به اينكه شماره كارت‌هاي بانك سپه 13 رقمي است، دارنده حساب مي‌تواند با مراجعه به بانك شماره 16 رقمي جديد كارت خود را دريافت كند و يا فقط شماره حساب خود را در سايت ثبت كند.
شفيعي‌ها با اشاره به مشكلات برخي سرپرست‌هاي خانوار براي افتتاح حساب بيان داشت: در صورتي كه سرپرست خانوار به دلايلي از جمله زنداني بودن نتواند خود به بانك مراجعه كرده و براي ثبت در سامانه افتتاح حساب كند و اگر سرپرست خانوار داراي شماره حساب قديمي سال 1388 و ماقبل آن باشد، مي‌تواند در سامانه اعلام حساب خانوار اعلام كنند و در غير اين صورت سرپرست خانوار مي‌تواند با دادن وكالت به شخص ديگري اقدام به افتتاح حساب كرده و سپس در سامانه ثبت‌نام كند.
وي تصريح كرد: كساني كه صاحب فرزند شده‌اند يا به هر دليلي تعداد افراد خانوار آنها تغيير يافته است و يا در صورت بروز هرگونه تغييري در فرم اقتصاد خانوار اين دسته از افراد، براي ثبت حساب‌هاي بانكي خود بايد در سامانه اعلام حساب خانوار ثبت‌نام كرده و اطلاعات فرم اقتصادي خانوار به صورت خودكار توسط مركز آمار ايران اصلاح مي‌شود.
دبير كميته اطلاع‌رساني ستاد هدفمند كردن يارانه‌هاي استان قزوين ادامه داد: فرد در هر استاني كه اقدام به تكميل فرم اطلاعات اقتصادي كرده باشد بايد در همان استان نيز حساب بانكي افتتاح كند.
وي خواستار صرف‌نظر افراد متمكن از دريافت يارانه نقدي شد و گفت: كساني كه از تمكن مالي برخوردار هستند، از اعلام شماره حساب و دريافت نقدي يارانه صرف‌نظر كنند و ما نيز از همه كساني كه چنين موقعيتي دارند، مي‌خواهيم با اين حركت خيرخواهانه براي هدف اصلي اجراي طرح هدفمند كردن يارانه‌ها يعني كمك به محرومان و قشر مستضعف جامعه گام بردارند.
شفيعي‌ها در پايان افزود: افراد مذكور از هر زماني كه تمايل به دريافت يارانه داشته باشند اين امكان براي آنها فراهم است كه با مراجعه به همين سايت و درج مشخصات و اعلام شماره حساب خود از يارانه نقدي برخوردار شوند.
 

xms

Registered User
تاریخ عضویت
19 ژوئن 2009
نوشته‌ها
11,477
لایک‌ها
387
محل سکونت
گفتگوی آزاد
مديركل روابط عمومي وزارت نفت:
استفاده از ظرفيت رسانه‌ها اجراي طرح هدفمندي يارانه‌ها را تسهيل مي‌كند

خبرگزاري فارس: مديركل روابط عمومي وزارت نفت با اشاره به تاثيرگذاري رسانه‌ها گفت: استفاده از ظرفيت رسانه‌ها مسير اجراي طرح هدفمندي يارانه‌ها را تسهيل مي‌كند.

به گزارش خبرگزاري فارس از سنندج، حسين پرسان ظهر امروز در نوزدهمين همايش مسئولان روابط عمومي‌هاي شركت‌هاي تابعه ملي گاز ايران در سنندج اظهار داشت: مجموعه روابط عمومي‌ها بايد آگاه‌سازي جامعه را به عنوان هدفي اساسي براي اجراي طرح هدفمند كردن يارانه‌ها مدنظر قرار دهند.
وي افزود: آماده‌سازي افكار عمومي با ابزارهاي خاص و ويژه همزمان با اجراي اين طرح بزرگ اقتصادي و همچنين اطلاع‌رساني براي همراه‌سازي مردم با اين طرح از وظايف روابط عمومي‌ها و ستادهاي اين طرح است كه با استفاده از رسانه‌ها مي‌توانند اين مهم را تحقق بخشند.
مديركل روابط عمومي وزارت نفت تاكيد كرد: در صورتي كه از ظرفيت‌هاي رسانه‌اي در اجراي اين طرح بهره‌گيري نشود، مسير اجراي آن با موانعي روبرو خواهد شد و اين بار با دشواري به مقصد مي‌رسد.
به گفته پرسان اگر چه تهيه بروشور و امثال آن تاثير خاص خود را دارد اما اين به اندازه برد و تاثير رسانه نيست.
وي با تاكيد بر رفاقت روابط عمومي‌ها با رسانه‌هايي با قاطبه پاك و مطمئن را زمينه‌ساز موفقيت آنان در برنامه‌ها و اهداف شد و صرفه‌جويي در وقت، هزينه، استفاده از ظرفيت گسترده و پوشش مناسب را از مزاياي ارتباط خوب روابط عمومي با رسانه‌ها برشمرد.
مديركل روابط عمومي وزارت نفت اطلاع‌يابي و اطلاع‌رساني را دو وظيفه ذاتي روابط عمومي‌ها دانست و گفت: آنان بايد به منزله يك ديده‌بان برون و درون سازمان و يا دستگاه متبوع را رصد كرده و نتايج حاصل از آن را به اطلاع مسئول دستگاه براي تصميم‌گيري موثر برساند.
پرسان همچنين به اشاره به اينكه هر دستگاه و روابط عمومي آن مخاطب خاصي دارد، افزود: مسئولان روابط عمومي‌ها بايد يك وجه مشتركي با تمام مخاطبان داشته باشند تا بتوانند در اين زمينه به موفقيت‌هايي دست يابند.
وي در پايان بر تلاش مدبرانه، سنجيده و كارشناسي شده مسئولان روابط عمومي در رسيدن به اهداف تاكيد كرد و اظهار داشت: در صورتي كه اين افراد در اين مسير حركت نكنند، در انجام وظايف محوله با مشكل مواجه خواهند شد.
 

xms

Registered User
تاریخ عضویت
19 ژوئن 2009
نوشته‌ها
11,477
لایک‌ها
387
محل سکونت
گفتگوی آزاد
احمدي‌نژاد در جمع مردم همدان-4 و پاياني
با هدفمندي يارانه‌ها حتي يك فقير هم در ايران نخواهيم داشت

خبرگزاري فارس: رئيس جمهور در جمع مردم همدان گفت: اگر يارانه‌ها هدفمند شود حتي يك فقير هم در سر تا سر ايران پيدا نخواهد شد.

به گزارش خبرنگار اعزامي خبرگزاري فارس به همدان، محمود احمدي‌نژاد رئيس‌جمهور پيش از ظهر امروز چهارشنبه در ورزشگاه قدس استان همدان، در ادامه سخنان خود در جمع مردم اين استان اظهار داشت: ساختن ايران نه تنها براي ايران بلكه براي باز كردن راه مقابل همه بشريت است.
وي افزود: امروز تلاش براي ساختن ايران بالاترين مجاهدت و عمل انقلابي است، بر اين اساس بايد همه ايران را بسازيم.
رئيس جمهور در ادامه با اشاره به 2 مورد از برنامه‌هاي دولت گفت: يكي از برنامه‌هاي كه به زودي آغاز خواهد شد طرح هدفمند كردن يارانه‌ها است، اين طرح يك طرح انقلابي و كاملا به نفع ملت است.
احمدي‌نژاد با بيان اينكه برخي افراد مردم را از اجراي اين طرح مي‌ترسانند ادامه داد: من قبلا هم گفته‌ام كه اين طرح انقلابي با همراهي مردم انجام خواهد شد، دولت از ملت جلو نخواهد زد و با هم حركت خواهيم كرد و از همين‌جا اعلام مي‌كنم به فضل الهي از روز اول اجراي اين طرح بهبود در زندگي مردم آغاز خواهد شد و اين طور نيست كه بگويم چند سال وضع خراب خواهد شد و بعد از آن اوضاع بهبود مي‌يابد، بلكه از همان روز اول بهبود در زندگي اقتصادي مردم آشكار خواهد شد.
رئيس جمهور اظهار داشت: كساني كه روزي مي‌خواستند يارانه‌ها را حذف كنند امروز مردم را از اجراي اين طرح مي‌ترسانند در اين راستا بايد گفت ما قصد حذف كردن يارانه ها را نداريم بلكه قصد داريم يارانه‌ها را به طول عادلانه در جيب مردم قرار دهيم و خود مردم در اين مورد تصميم بگيرند كه چرا بايد بيش از 70 درصد يارانه‌ها در اختيار 30 درصد جامعه باشد.
وي تاكيد كرد: اگر يارانه‌ها هدفمند شود به فضل الهي حتي يك فقير هم در سر تا سر ايران پيدا نخواهد شد.
احمدي‌نژاد افزود: ما در بحث هدفمند كردن هيچ چيز پنهاني نداريم و در حال برنامه‌ريزي دقيق هستيم و اگر بخواهيم هر بخشي را اجرا كنيم پيش از اجراي آن بخش مردم را مطلع مي‌كنيم.
رئيس جمهور با اشاره به افتتاح حساب توسط مردم براي واريز وجه هدفمندي يارانه‌ها اظهار داشت: انشاء الله در مهر ماه قسط‌‌ هاي اول اين طرح را در حساب مردم خواهيم گذاشت و اگر فردا گفتيم بنزين 100 توماني 120 تومان شده است بيش از آن 20 تومان را در حساب مردم قرار خواهيم داد تا خيال همه راحت باشد.
احمدي نژاد در ادامه سخنان خود به طرح دومي كه دولت در دستور كار خود قرار داده اشاره كرد و گفت: در تمام كشورهايي كه از نظر اقتصادي به ظاهر جلوتر از ما هستند همواره يك برنامه جامعه براي تامين اجتماعي و تضمين آينده نسل‌ها تهيه و اجرا شده است، در برخي نقاط وقتي فرزندي به دنيا مي‌آيد دولت هزينه بيمارستان را مي‌پردازد و يا تا 5 سال كمك خرجي براي شير و پوشك بچه‌ در نظر مي‌گيرد، بر اين اساس بايد گفت آينده نسل‌ها هميشه دغدغه پدر مادرها و دولت‌ها است.
رئيس جمهور در اين رابطه افزود: بسياري از والدين خود را به آب و آتش مي‌زنند براي آينده فرزندانشان و اين در واقع يك نگراني است و دولت در خصوص اين مسئله فكر كرد و پيشنهادات را جمع آوري نمود و روي آنها مطالعه كرد و براي آينده فرزندان اين سرزمين برنامه‌ريزي كرد.
احمدي نژاد گفت: جواني كه به سن 18 سال مي‌رسد نبايد دغدغه اشتغال، مسكن و ازدواج و سفر حج داشته باشد و دولت در اين خصوص برنامه ريزي كرده است.
وي اظهار داشت: صندوقي تاسيس كرده‌ايم به نام صندوق آتيه مهر امام رضا (ع) كه بر اساس آن هر كودكي كه از اول امسال متولد مي‌شود دولت يك ميليون تومان به حساب وي واريز مي‌كند و هر سال هم مبلغي به اين حساب افزوده خواهد شد و در حال حاضر در برنامه ما اين است كه سالي 100 هزار تومان دولت به اين حساب واريز كند.
احمدي نژاد بيان داشت: والدين هم زحمت بكشند به عنوان قلك فرزندشان ماهانه مبلغي را در اين حساب واريز كنند تا بعد از 18 سال دو جوان كه قصد مي‌كنند خانواده تشكيل دهند با مبلغي كه در اختيار دارند مشكل مسكن و اشتغالشان حل شود.
رئيس جمهور خاطرنشان كرد: ممكن است برخي والدين نگران شوند و بگويند كه اگر ما هر ماه مبلغي را به اين حساب واريز كنيم ممكن است در طول 18 سال دچار مشكل شويم و خودمان به اين پول نياز پيدا كنيم كه اين مسئله هم قابل حل است و در اين صندوق پيش بيني شده است كه همان پول والدين به آنها به صورت قرض الحسنه داده شود.
وي در ادامه سخنان خود با بيان اينكه برخي افراد شروع به انتقاد از اين طرح كرده اند اظهار داشت: پول‌هايي كه براي اجراي اين برنامه‌ها هزينه مي‌شود متعلق به ملت است و دولت پولي براي خود ندارد و در واقع پول خود ملت را به آنها مي‌دهيم و برخي افراد از اين موضوع ناراحت هستند و مي‌گويند كه بايد اين پول را به گروه‌هاي خاصي بدهيم.
رئيس جمهور در اين رابطه گفت: معاون برنامه ريزي به من خبر داد كه ما در حال مطالعه هستيم تا اين طرح را كه از اول فروردين 88 اجرا مي‌شود تا جايي كه مي‌توانيم به عقب ببريم، دعا كنيد خداوند به صندوق دولتتان آنقدر بركت بدهد كه بگوييم به متولدين 1300 به بعد دولت هديه خواهد داد.
احمدي نژاد خاطرنشان كرد: اجراي اين طرح ضد تورم است و اين طرح براي سرمايه گذاري و آباداني كشور است ولي برخي متوجه ابعاد اين طرح نشدند و در واقع اجراي اين طرح جمع آوري و هدايت سرمايه گذاري و آباداني در كشور است.
وي در ادامه در خصوص استان همدان و مسائل اين استان بيان داشت: طي دو سفر گذشته تصميماتي گرفته شد و كارهايي خوبي در استان همدان انجام شد.
احمدي‌نژاد اظهار داشت: اگر بخواهيم همدان را تعريف كنيم بايد همه واژه هاي مفسر زيبايي را در كنار هم قطار كنيم.
رئيس جمهور با بيان اينكه در دور اول سفرها 11 هزار و 705 پروژه در استان تعريف شد ادامه داد: تقريبا 90 درصد اين پروژه‌ها يا نهايي شده است و يا در حال نهايي شدن است.
احمدي‌نژاد گفت: در سفر دوم هم 18 هزار پروژه تعريف شد كه بخش قابل توجهي از آنها يا اجرا شده است و يا در مسير اجرا قرار دارد.
وي با بيان اينكه امروز همدان روي ريل پيشرفت قرار دارد گفت: كارهايي كه انجام شده است كارهاي كافي براي پاسخگويي كامل به همه نيازهاي استان نبوده است.
رئيس جمهور افزود: در اين سفر انشا‌‌الله دولت تصميمات مكملي را اتخاذ خواهد كرد كه يكي از مهمترين تصميمات دولت كمك گسترده به توسعه اشتغال جوانان و ريشه كني بيكاري جوانان است.
احمدي نژاد ادامه داد: انشاالله در همين سفر دولت بيش از 550 ميليارد تومان براي اشتغال جوانان اختصاص خواهد داد همچنين دولت براي ايجاد اشتغال از طريق تعاوني‌ها بيش از 60 ميليارد تومان اختصاص خواهد داد.
وي گفت: دولت همچنين براي توسعه اشتغال جوانان 22 طرح صنعتي بزرگ طراحي كرده كه به فضل الهي در سر تا سر استان اجرا خواهد شد تا مشكل اشتغال جوانان حل شود.
رئيس جمهور اظهار داشت: همچنين دولت براي آبياري و آبياري تحت فشار برنامه‌هاي خوبي را تدارك ديده است كه انشاء الله در رسانه‌ها اين اقدامات ذكر خواهد شد.
 

xms

Registered User
تاریخ عضویت
19 ژوئن 2009
نوشته‌ها
11,477
لایک‌ها
387
محل سکونت
گفتگوی آزاد
دبير ستاد تعزيرات آرد و نان اروميه:
اجراي طرح هدفمندي يارانه‌ها تأثيري در قيمت نان ندارد

خبرگزاري فارس: دبير ستاد تعزيرات گندم و آرد و نان شهرستان اروميه گفت: اجرا شدن طرح هدفمند كردن يارانه‌ها هيچ تاثيري در قيمت نان ندارد.

امير شجاع‌زاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اروميه با اشاره به اينكه اجرا شدن طرح هدفمند كردن يارانه‌ها هيچ تاثيري در قيمت نان نخواهد داشت، اظهار داشت: تا پايان تيرماه سال 90 هيچ‌گونه افزايشي در قيمت نان نخواهيم داشت.
وي تعداد واحدهاي نانوايي را در سطح شهرستان اروميه 716 واحد اعلام و تصريح كرد: در سه ماه نخست سال‌ جاري در راستاي كنترل كميت و كيفيت واحدهاي نانوايي 253 واحد متخلف شناسايي شده و ميزان جريمه صادره به واحدهاي متخلف در اين مدت 381 ميليون و 658 هزار و 640 ريال است.
شجاع‌زاده گفت: در سال‌ جاري براي يك‌ واحد نانوايي در شهرستان اروميه تعطيلي موقت و براي 150 واحد نيز تذكر كتبي صادر شده است.
وي عمده‌ترين تخلفات انجام گرفته در واحدهاي نانوايي در سال جاري را كم‌فروشي، گرانفروشي، كسري آرد، عدم مرغوبيت و عدم رعايت اصول بهداشتي در واحدها اعلام كرد و تصريح كرد: در سال‌ جاري تخلفات انجام گرفته نسبت به مدت مشابه در سال گذشته 15 درصد كاهش يافته است.
اين مقام مسئول سرانه سهميه آرد را براي هر نفر زير 10 كيلوگرم عنوان كرد و يادآور شد: در چند سال‌ گذشته با توجه به بخشنامه‌هاي صادره مبني بر عدم واگذاري نانوايي از سال 80 به بعد هيچ‌گونه مجوز واحد نانوايي صادر نشده با اين توضيح كه 43 مجتمع نانوايي فقط در بخش روستايي به منظور تبديل آرد خام روستايي به خبازي و توزيع نان در روستاها اقدام شده است.
بنا به گفته دبير ستاد تعزيرات گندم و آرد و نان شهرستان اروميه سرانه آرد روستايي و عشايري 12 كيلوگرم و در مجموع سرانه شهري و روستايي 10 كيلوگرم است.
 

xms

Registered User
تاریخ عضویت
19 ژوئن 2009
نوشته‌ها
11,477
لایک‌ها
387
محل سکونت
گفتگوی آزاد
مشاور اقتصادي استاندار اصفهان:
هدفمندكردن يارانه‌ها از اتلاف منابع جلوگيري مي‌كند

خبرگزاري فارس: مشاور اقتصادي استاندار اصفهان گفت: با اجراي طرح هدفمند كردن يارانه‌ها از اتلاف منابع جلوگيري مي‌شود.

رحيم عظيمي امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان به اجراي طرح هدفمند كردن يارانه‌ها اشاره كرد و اظهار داشت: مشخص شده كه 30 درصد از يارانه‌هايي كه آزاد مي‌شود بايد به مصرف به‌روز رساني دستگاه‌ها و زمينه‌هاي توليد كشور برسد.
وي افزود: با وجود اينكه در مورد اجراي طرح هدفمند كردن يارانه‌ها، هزاران ساعت كار كارشناسي انجام شده است اما صنعتگران هنوز هم نوعي ترس انتزاعي از افزايش قيمت‌ها دارند.
مشاور اقتصادي استاندار اصفهان با بيان اينكه سالانه مبالغ بسياري صرف پرداخت يارانه‌ها مي‌شود، تصريح كرد: بالا بودن ميزان يارانه‌ها سبب از دست رفتن فرصت‌هاي مفيد و اتلاف منابع مي‌شود.
وي توزيع ناعادلانه گروه‌هاي مختلف درآمدي از يارانه‌ها را از مشكلات ديگر جامعه دانست و اضافه كرد: براي نمونه يارانه بنزين در يك خانواده ثروتمند در كشور حدود 28 برابر يك خانواره كم درآمد است.
عظيمي با اشاره به اينكه اثر هدفمند كردن يارانه‌ها بر صنايع مختلف كشور يكسان نيست، تاكيد كرد: تنوع ساختار هزينه و ساختار رقابت در داخل و ميزان رقابت‌پذيري در بازارهاي خارجي در صنايع مختلف متفاوت است.
وي گفت: مشكلات اقتصادي مردم با پرداخت صحيح يارانه‏ها رفع مي‌شود.
مشاور اقتصادي استاندار اصفهان با تاكيد بر اينكه در دولت‌هاي نهم و دهم در زمينه انجام فعاليت‌ها به جوانان ميدان داده شده و نقش آنان پررنگ بوده است، افزود: جوانان در پنج سال گذشته تاثيرگذاري بسياري در حوزه‌هاي مختلف جامعه داشته‌اند.
وي اظهار داشت: حوزه صنعت يكي از حوزه‌هايي محسوب مي‌شود كه در سال‌هاي اخير حضور جوانان را بسيار پر رنگ‌تر به خود ديده و موفقيت‌هاي بسياري را در سايه تلاش جوانان به دست آورده است.
عظيمي تصريح كرد: براي رقابت در بازارهاي جهاني بايد همسطح با تكنولوژي روز دنيا جلو رفت تا توانايي رقابت با آنان را به دست آورد.
وي با اشاره به اينكه در دولت‌هاي نهم و دهم رشد تكنولوژي و توليدات صنعتي مضاعف بوده است، گفت: ميزان فناوري‌هايي كه زمينه‌هاي تجاري جوانان فراهم شده اين افزايش رشد را نشان مي‌دهد.
انتهاي پيام/آ20/ب
 

xms

Registered User
تاریخ عضویت
19 ژوئن 2009
نوشته‌ها
11,477
لایک‌ها
387
محل سکونت
گفتگوی آزاد
اجراي هدفمندي يارانه‌ها نيازمند اطلاع‌رساني درست است

خبرگزاري فارس: استاندار قم بر ضرورت اطلاع‌رساني و فرهنگ‌سازي در جامعه در خصوص اجراي قانون هدفمندكردن يارانه‌ها تأكيد كرد.

به گزارش خبرگزاري فارس از قم، حجت‌الاسلام محمدحسين موسي‌پور دوشنبه‌شب در جلسه ستاد هماهنگي اجراي قانون هدفمندكردن يارانه‌ها كه در تالار شهيد زين‌الدين استانداري قم برگزار شد در سخناني اظهار داشت: در ضرورت و اهميت اجراي قانون هدفمندكردن يارانه‌ها جاي هيچ شك و شبهه‌اي وجود ندارد، زيرا استمرار وضعيت كنوني اقتصاد، در چند سال آينده كشور را با مشكلات جدي مواجه مي‌كند.
وي افزود: قانون هدفمندكردن يارانه‌ها در نيمه دوم سال جاري با جديت اجرا مي‌شود و دستگاه‌هاي اجرايي در استان قم بايد از ابتداي نيمه دوم سال جاري براي اجراي اين قانون آمادگي كامل داشته باشند.
استاندار قم خاطرنشان كرد: مديران و مسئولان دستگاه‌هاي اجرايي بايد نسبت به ابعاد گوناگون اين قانون و 16 ماده آيين‌نامه اجرايي آن اشراف كامل داشته باشند تا در مرحله اجرا با مشكلات كمتري مواجه شويم.
وي تصريح كرد: بسته‌هاي سياستي كه از سوي وزارت‌خانه‌هاي مختلف به استان‌ها ابلاغ مي‌شود نيز بايد كاملا مورد مطالعه قرار گرفته و نقطه‌نظرات پيشنهادي در رابطه با اجراي هرچه بهتر آن ارائه شود.
موسي‌پور در بخش ديگري از سخنان خود بر ضرورت اطلاع‌رساني و فرهنگ‌سازي در جامعه در خصوص قانون هدفمندكردن يارانه‌ها تأكيد كرد و گفت: نهادهاي كليدي در بحث اجراي اين قانون بايد در زيرمجموعه‌هاي خود آمادگي كامل را به وجود آورند.
وي خواستار فعال‌ترشدن كميته اطلاع‌رساني به دبيري اداره‌كل فرهنگ و ارشاد اسلامي شد و گفت: مردم، مسئولان و واحدهاي توليدي بايد نسبت به چگونگي و تبعات اجراي قانون هدفمندكردن يارانه‌ها كاملا توجيه باشند و اين اطلاع‌رساني بسيار مهم و حساس است.
استاندار قم گفت: مي‌توان از ظرفيت عظيم تريبون‌هاي سنتي و روحانيون و مبلغان نيز در ماه مبارك رمضان براي سامان‌دادن به موضوع اطلاع‌رساني و آگاه‌ساختن جامعه استفاده كرد.
وي با بيان اينكه پس از اجراي قانون هدفمندكردن يارانه‌ها امكان افزايش بدون دليل قيمت‌ها نيز وجود دارد اظهار داشت: طرح‌هاي بازرسي و نظارت بر بازار و اصناف مختلف بايد از هم‌اينك با جديت و حساسيت بيشتري دنبال شود تا شوك وارده به بازار به صورت منطقي در جامعه سرايت پيدا كند.
موسي‌پور در پايان تصريح كرد: در استان قم بايد با تعامل واحدهاي توليدي و اصناف و با برنامه‌ريزي دقيق و حساب‌شده اقدام به ذخيره‌سازي كالا و اقلام ضروري كرد تا در هنگام اجراي قانون هدفمندكردن يارانه‌ها مشكلي در اين خصوص ايجاد نشود.
 

xms

Registered User
تاریخ عضویت
19 ژوئن 2009
نوشته‌ها
11,477
لایک‌ها
387
محل سکونت
گفتگوی آزاد
رئيس سازمان اقتصاد خوزستان:
هدفمندي يارانه‌ها تاثير خود را بر اقتصاد جامعه مي‌گذارد

خبرگزاري فارس: رئيس سازمان اقتصاد و دارايي خوزستان گفت: طرح هدفمند كردن يارانه‌ها تمام‌ اقشار جامعه را تحت تاثير قرار مي‌دهد و با تغيير شكل پرداخت يارانه‌ها از صورت غيرنقدي به نقدي تاثير خود را بر اقتصاد مي‌گذارد.

به گزارش خبرگزاري فارس از اهواز، مسعود صدري ظهر امروز در نشست مشترك مسئولان سازمان بازرگاني و مسئولان سازمان‌هاي صنفي خوزستان طرح هدفمند كردن يارانه‌‌ها را مانند خون در پيكره كشور دانست و اظهار داشت: طرح هدفمند كردن يارانه‌ها تمام‌ اقشار جامعه به صورت مستقيم و غيرمستقيم تحت تاثير قرار مي‌دهد و با تغيير شكل پرداخت يارانه‌ها از صورت غيرنقدي به نقدي تاثير خود را بر اقتصاد خواهد گذاشت.
وي ادامه داد: احتياج به تحول اقتصادي پس از بررسي‌‌هاي متعددي توسط كارشناسان مشخص شده كه البته طرح تحول اقتصادي به دست دولت نهم رقم خورد و به خوبي اطلاع‌رساني شد.
صدري با اشاره به اينكه در حال حاضر 9 بسته خدماتي توسط وزارتخانه‌ها تهيه شده و در حال گذراندن مراحل تصويب خود است، گفت: با توجه به اينكه براي هر استان تدابيري خاص براي اجراي طرح هدفمند كردن يارانه‌ها لازم بوده انديشيده شده است و خوزستان نيز كه به عنوان دومين گمرك كشور از نظر صادرات و واردات شناخته مي‌شود، از اين قاعده مستثني نيست.
دبير ستاد طرح هدفمند كردن يارانه‌ها در خوزستان با اشاره به تلاش‌هاي استكبار براي تاثيرگذاري بر بازار كشور، افزود: البته دولت ايران به مرور با تدوين برنامه‌هاي اقتصادي لازم در هر برهه توانست از اين شرايط خارج شود تا اينكه در برنامه‌هاي دوم و سوم توسعه بحث خصوصي‌سازي مطرح و دولت بيشتر بر نقش حكومتي خود متمركز شد.
وي تصريح كرد: همه فعل و انفعالات اقتصادي و تجلي و مطالعه آنها در بازار اتفاق مي‌افتد، بنابراين لازم است تا براي اصناف كارگاه‌هايي آموزشي در نظر گرفته شود تا ابعاد مختلف طرح هدفمند كردن يارانه‌ها به آنان آموزش داده شود.
صدري افزود: در شش ماهه نخست سال‌جاري كه البته ماه‌هاي آخر آن سپري مي‌شود، تمام مردم و اصناف بايد براي اجراي طرح هدفمند كردن يارانه‌‌ها آمادگي لازم را كسب كنند تا در زمان اجراي آن مشكلي براي كشور ايجاد نشود.
 

xms

Registered User
تاریخ عضویت
19 ژوئن 2009
نوشته‌ها
11,477
لایک‌ها
387
محل سکونت
گفتگوی آزاد
ارائه رايگان تحصيل و بهداشت در هدفمندي رايانه‌ها

خبرگزاري فارس: دبيركل جبهه حاميان ولايت گفت: شايسته است دولت خدمتگزار زمينه اجراي طرح هدفمند كردن يارانه‌ها را در نيمه دوم امسال طوري فراهم كند كه مردم از خدمات تحصيلي و بهداشتي رايگان بهره‌مند شوند.

به گزارش خبرگزاري فارس از اردبيل، دلاور صيامي صبح امروز در جمع اعضاي جبهه حاميان ولايت اردبيل اظهار داشت: به جاي پرداخت نقدي يارانه‌ها به مردم، شايسته است دولت ارائه خدمات زيربنايي خود را در حوزه تحصيلات دانشگاهي و خدمات بهداشتي و درماني به صورت رايگان ارائه دهد تا كودكان ما از پيش‌دبستاني تا سطح دانشگاه با يك فراغ بال بيشتر تحصيل كرده و علم‌آموزي كنند.
وي يكي از گرفتاري‌هاي جامعه را بحث ارائه خدمات درماني، بيمارستاني و هزينه‌هاي سنگين آن عنوان كرد و افزود: دولت با هدف كمك به اقشار نيازمند و آسيب‌پذير بايد ارائه خدمات بهداشتي و درماني را در مناطق روستايي و دورافتاده رايگان كند.
دبيركل جبهه حاميان ولايت اجراي طرح هدفمند كردن يارانه‌ها را از آروزهاي مردم و مقام معظم رهبري عنوان كرد و گفت: اجراي اين طرح بايد از محروم‌ترين مناطق و ضعيف‌ترين اقشار آغاز شود و در اين زمينه به يك فرهنگ‌سازي مناسب نيازمند هستيم تا دغدغه مردم از بابت تبعات اجرايي اين طرح به كمترين ميزان برسد.
صيامي اظهار داشت: به دليل اطلاع‌رساني ناقص و فرهنگ‌سازي‌هاي انجام نشده مردم ما از هم‌اكنون نگران اجراي طرح و تبعات تورمي آن هستند.
وي در بخش ديگري از سخنان خود پرهيز از توهين و افترا را در جامعه و فرهنگ عمومي يادآور شد و افزود: اين‌كه احزاب، گروه‌ها افراد و روزنامه‌ها با توهين و افترا افراد و شخصيت‌هاي مختلف را مورد هجمه قرار دهند شايسته **** اسلامي نيست چرا كه بر اساس فرمايش مقام معظم رهبري جاذبه ما بايد در حد اعلا و دافعه ما در حد ضرورت باشد.
صيامي گفت: اگر همه ما پايبند به قانون اساسي، خط ولايت و خواست مردم باشيم نمي‌تواند اقدامات ما شائبه و دغدغه در جامعه ايجاد كند.
وي اصولگرايي را يك فرهنگ دانست و افزود: اصولگرايي حزب نيست بلكه يك منشوري است كه **** معظم انقلاب بر اصول و اساس آن تاكيد كرده و همه گروه‌هاي سياسي معتقد به **** بايد در اين چهارچوب عمل كنند.
دبيركل جبهه حاميان ولايت با انتقاد از رشد قارچ‌گونه احزاب و گروه‌هاي سياسي به ويژه در ايام انتخابات گفت: احزاب ما بايد موقعيت‌شناس، مردم‌مدار و ارزش‌مدارانه حركت كنند و حركت‌هاي آنها محدود و منحصر به فصل انتخابات يا زمان محدود به اين فرجه زماني نباشد.
وي در بحث تحليل مسائل داخلي كشور به اتفاقات بعد از انتخابات سال گذشته اشاره كرد و افزود: عده‌اي كه با چراغ سبز دشمن و بدون بصيرت وارد حركت‌هاي حاشيه‌اي شده‌اند و زمينه برخي اغتشاشات و اختلافات را فراهم كردند بايد متوجه باشند كه حركت در مسير خواست دشمن به نفع ****، مردم و ارزش‌هاي اين انقلاب نيست.
به گزارش خبرگزاري فارس از اردبيل، صيامي با انتقاد شديد از برخي سياست‌مداران چند چهره در سطح كشور اظهار داشت: ما با پايندي به خط ولايت، قانون اساسي و چشم‌انداز 20 ساله **** خطاب به اين افراد فريب‌خورده اعلام مي‌كنيم كه حركت‌هاي ناشيانه آنها هيچ خللي را نمي‌تواند در عرصه‌هاي داخلي و خارجي در مسير عزتمندي انقلاب به وجود آورد.
 

King Cyrus

Registered User
تاریخ عضویت
24 جولای 2008
نوشته‌ها
853
لایک‌ها
21
محل سکونت
ایرانِ ویران
هدفمندي يارانه‌ها به دنبال توانمندي محرومان است
هدفمندسازي يارانه‌ها فرصتي جدي براي توسعه است
هروقت چنین شد باور خواهم کرد.

هدفمند كردن يارانه‌ها موثرترين روش در حفظ ذخاير طبيعي انرژي است
حفظ ذخایر طبیعی انرژی برای ایرانیان یا برای صادرکردنشان به دیگر کشورها؟
 

xms

Registered User
تاریخ عضویت
19 ژوئن 2009
نوشته‌ها
11,477
لایک‌ها
387
محل سکونت
گفتگوی آزاد
واقعي شدن قيمت‌ها از دستاوردهاي هدفمند كردن يارانه‌هاست

خبرگزاري فارس: رئيس سازمان امور اقتصادي و دارايي استان كرمان گفت: واقعي شدن قيمت‌ها از دستاوردهاي طرح هدفمند كردن يارانه‌هاست و در صورت عدم اجراي اين طرح با بحران مواجه شده و طي 10 سال آينده بايد نفت وارد كنيم.

به گزارش خبرگزاري فارس از كرمان، اصغر حسيني بعد از ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: طرح هدفمندي يارانه‌ها قانوني شده و در نيمه دوم سال جاري به اجرا در مي‌آيد.
وي افزود: آرزوي همه كارشناسان اقتصادي اجراي اين طرح بود كه دكتر احمدي‌نژاد شجاعت مطرح كردن اين موضوع را داشت و هدفمندي يارانه‌ها طرحي است كه بايد سال‌ها قبل اجرا مي‌شد.
حسيني تصريح كرد: اجراي اين طرح دستاوردهاي بسيار خوبي دارد كه واقعي شدن قيمت‌ها از جمله آن‌ها است كه اگر اين طرح اجرا نشود با بحران مواجه مي‌شويم، يعني طي 10 سال آينده بايد نفت وارد كنيم.
وي خاطرنشان كرد: اجراي طرح هدفمندي يارانه‌ها يكي از افتخارات **** جمهوري اسلامي است كه اميدواريم به بهرتين شكل اجرا شود و استان كرمان نيز در اين زمينه موفق عمل كند.
حسيني گفت: از ابتداي طرح هدفمندي يارانه‌ها با دعوت از كارشناسان و اساتيد دانشگاه با حضور استاندار سابق كرمان جلساتي را برگزار و آثار اجراي اين طرح بر روي كالاهاي اساسي، بخش كشاورزي و صنعت استان را مورد مطالعه قرار داديم.
وي اظهار داشت: جلسات زيادي در زمينه اجراي هدفمندي يارانه‌ها در استان برگزار كرديم كه اگر قرار است، تنشي به وجود آيد در استان كرمان كمترين حادثه را شاهد باشيم.
رئيس سازمان امور اقتصادي و دارايي كرمان با تشكر از استاندار سابق كرمان در زمينه همكاري با اين سازمان گفت: تعدادي از مديران استان كرمان و شخص دهمرده از دريافت يارانه‌ها انصراف داده‌اند.
حسيني افزود: يارانه‌ها حذف نمي‌شوند، بلكه بخش تقاضا كه مربوط به مردم و عرضه كه مربوط به صنعت است، بايد حفظ شود و با اجراي هدفمندي يارانه‌ها اين دو بخش به نحو صحيح بهره‌مند مي‌شوند.
وي تصريح كرد: دولت با اجراي هدفمندي يارانه‌ها به همه اين اختيار را مي‌دهد كه هزينه را آنطور كه مي‌خواهند مصرف كنند و هيچ‌كس نبايد نگراني داشته باشد، زيرا پول برمي‌گردد و با اختيار هزينه مي‌شود.
 

xms

Registered User
تاریخ عضویت
19 ژوئن 2009
نوشته‌ها
11,477
لایک‌ها
387
محل سکونت
گفتگوی آزاد
رئيس سازمان امور اقتصادي و دارايي فارس:
هدفمندي يارانه‌ها استفاده از انرژي را بهينه مي‌كند

خبرگزاري فارس: رئيس سازمان امور اقتصادي و دارايي استان فارس گفت: هدفمند كردن يارانه‌ها فرهنگ استفاده بهينه از انرژي را مستحكم مي‌كند و سبب جلوگيري از اسراف مي‌شود.

به گزارش خبرگزاري فارس از فيروزآباد، حسين مبشري ظهر امروز در جلسه شوراي اداري فيروزآباد، اين شهرستان را به‌عنوان بهترين شهرستان استان فارس در توزيع سهام عدالت دانست و اظهار داشت: در فيروزآباد سهام عدالت به‌خوبي توزيع شد.
وي افزود: سالانه بيش از 110 هزار ميليارد تومان يارانه در بخش‌هاي مختلف اقتصادي توزيع مي‌شود كه اگر از اين مقدار تنها يك سوم صرفه‌جويي داشته باشيم درآمد عمراني كشور به دو برابر افزايش پيدا مي‌كند.
مبشري اضافه كرد: بحث يارانه‌ها در كشور ايران يكي از مباحث قديمي است كه دولت‌هاي قبلي به‌عناوين مختلفي خواستار ساماندهي پرداخت يارانه‌ها بودند و تمام كارشناسان و صاحبنظران اقتصادي نيز بر ساماندهي و هدفمند كردن يارانه‌ها اتفاق نظر داشته و دارند.
رئيس سازمان امور اقتصادي و دارايي استان فارس ادامه داد: دولت درصدد است تا با اجراي هدفمند كردن يارانه‌ها گام مهمي را در راستاي استفاده بهينه از منابع مالي كشور بردارد و در اين فرايند دهك‌هاي پايين جامعه بيش از پيش مورد توجه قرار مي‌گيرند.
مبشري در ادامه خاطرنشان كرد: بايد قبل از اجراي اين قانون با برگزاري همايش‌ها و ادامه روند اطلاع‌رساني، چگونگي اجراي طرح هدفمند كردن يارانه‌ها از طريق مسئولان و شوراي شهر و روستا براي مردم تشريح شود.
رئيس سازمان امور اقتصادي و دارايي استان فارس با بيان اينكه بر اساس قانون هدفمند كردن يارانه‌ها قيمت انواع انرژي متناسب با ميزان مصرف تعيين مي‌شود، تصريح كرد: با اين شرايط خانواده‌هاي پر مصرف در مورد آب، ‌برق، گاز و ساير كالا‌هاي يارانه‌اي مجبورند متناسب با نياز خود از اين خدمات استفاده كنند.
وي با اشاره به اينكه طرح هدفمند كردن يارانه‌ها يكي از طرح‌هاي موفق دولت در اجراي عدالت است، گفت: در اجراي طرح هدفمند كردن يارانه‌ها زمينه خدمترساني به مناطق محروم و دورافتاده بيشتر فراهم مي‌شود.
مبشري با اشاره به اينكه اجراي طرح هدفمند كردن يارانه‌ها موجب از بين بردن بيماري‌هاي اقتصادي كه سال‌ها بر كشور حاكم بوده است، مي‌شود، بيان داشت: اجراي طرح هدفمند كردن يارانه‌ها فاصله طبقاتي ايجاد شده در جامعه را كاهش مي‌دهد.
وي افزود: هدفمند كردن يارانه‌ها فرهنگ استفاده بهينه از انرژي را مستحكم مي‌كند و سبب جلوگيري از اسراف مي‌شود.
رئيس سازمان امور اقتصادي و دارايي استان فارس ابراز داشت: با اجرايي شدن اين قانون و واقعي‌ شدن انرژي تنها در بخش حمل و نقل موجب ساماندهي در ترافيك شهري، جلوگيري از سوخت بي‌رويه بنزين و گازوئيل و گامي در راستاي داشتن هواي پاك است.
مبشري خاطرنشان كرد: اين طرح در كشور‌هاي تركيه و چين موجب شده است كه تركيه جزو 20 كشور اقتصادي دنيا قرار گيرد و چين با توانمندي‌هاي خود و جمعيت يك ميليارد و 400 ميليون نفري آلمان و ژاپن را پشت سر گذاشته و جزو دومين كشور اقتصادي و سرمايه‌گذاري دنيا محسوب شود.
وي اضافه كرد: چين بزرگ‌ترين توليد كننده وسايل و مواد آرايشي زنانه در دنيا بوده و اين در حاليست كه زنان اين كشور نسبت به ساير كشور‌هاي ديگر از كمترين وسايل آرايشي استفاده مي‌كنند و تمام مواد آرايشي به كشور‌هاي ديگر صادر مي‌شود.
رئيس سازمان امور اقتصادي و دارايي استان فارس تصريح كرد: در بحث هدفمند كردن يارانه‌ها 50 درصد بودجه به‌صورت نقدي توزيع مي‌شود و 20 درصد براي هزينه‌هاي نوسازي، توسعه‌سازي و سرمايه‌گذاري و 30 درصد براي راه‌اندازي بخش‌هاي توليدي در نظر گرفته مي‌شود.
مبشري اظهار داشت: اين طرح بزرگ نيازمند حركت منسجمي با هدف و ياري‌كردن طراحان طرح و دولت در راستاي بهبود اقتصاد كشور و از طرفي جلوگيري از سوء‌استفاده‌هاي احتمالي سودجويان است.
 

xms

Registered User
تاریخ عضویت
19 ژوئن 2009
نوشته‌ها
11,477
لایک‌ها
387
محل سکونت
گفتگوی آزاد
مديركل تعزيرات حكومتي آذربايجان غربي:
اطلاع‌رساني سريع در اجراي قانون هدفمند كردن يارانه‌ها ضروري است

خبرگزاري فارس:‌ مديركل تعزيرات حكومتي آذربايجان غربي گفت: اطلاع‌رساني سريع و صريح در اجراي قانون هدفمند كردن يارانه‌ها ضروري است.

به گزارش خبرگزاري فارس از مهاباد، ميراحد يوزباشي پيش از ظهر امروز در ديدار خود با فرماندار شهرستان مهاباد اظهار داشت: مهم‌ترين نتيجه هدفمند كردن يارانه‌ها اصلاح الگوي مصرف است.
وي افزود: اجراي قوانين مربوط به بازار، نصب قيمت‌ها، برخورد با متخلفان و همراهي با اصناف بايد به نحو احسن باشد.
اين مقام مسئول اضافه كرد: نظارت ويژه در زمان اجراي قانون از وظايف مهم تعزيرات حكومتي است.
وي با بيان اينكه در سه ماه نخست امسال به 6 هزار پرونده تعزيراتي در استان آذربايجان ‌غربي رسيدگي و احكام آنها صادر شده است، اضافه كرد: اين تعداد پرونده امسال در تمام شهرهاي استان در زمينه كالا و خدمات، بهداشت و قاچاق كالا و ارز تشكيل و براي آنها جريمه نقدي صادر شد.
اين مقام مسئول گفت: ميزان جريمه نقدي صادر شده براي پرونده‌هاي تعزيراتي در استان را حدود 47 ميليارد ريال اعلام و اضافه كرد: همچنين در سه ماه نخست امسال 6 هزار و 500 پرونده تعزيراتي مختومه شده است.
فرماندار مهاباد نيز گفت: تعزيرات حكومتي به عنوان يك نهاد مهم در جامعه جايگاه ويژه و حساسي دارد و انجام وظايف محوله به نحو احسن و در نظر گرفتن رضايت مردم مهم است.
خضر كاك‌درويشي افزود: بازار قلب تپنده جامعه است و كار كردن با اصناف و بازاريان حساس و حائز اهميت ويژه است.
وي تاكيد كرد: كار در شهرستان مهاباد تدبير و انديشه خاص را طلب مي‌كند و اميد است كه تعامل دستگاه‌هاي اجرايي به ويژه تعزيرات حكومتي در راستاي پيشبرد اهداف پيشرو مؤثر باشد.
انتهاي پيام/س30/ز
 

xms

Registered User
تاریخ عضویت
19 ژوئن 2009
نوشته‌ها
11,477
لایک‌ها
387
محل سکونت
گفتگوی آزاد
انتقاد استاد دانشگاه دفاع ملي آمريكا از اجراي هدفمندي يارانه‌ها در ايران

خبرگزاري فارس: پل ساليوان استاد اقتصاد دانشگاه دفاع ملي آمريكا تاكيد كرد لايحه دولت ايران براي توزيع يارانه از اقتصاد ايران در مدت كوتاه حمايت خواهد كرد ولي اين لايحه مي تواند براي مدت طولاني باعث افزايش تورم شود.

به گزارش خبرگزاري فارس، ساليوان در مصاحبه با خبرگزاري ترندنيوز افزود: اين لايحه مي تواند براي كوتاه مدت از بازار و اقتصاد ايران حمايت كند ولي اگر آنها نتوانند بطور مصنوعي تقاضا را حفظ كنند در نهايت مي تواند باعث افزايش به تورم شود.
بنظر ساليوان قصد ايران براي لغو يارانه در امور انرژي در برابر ايجاد حساب هاي بانكي براي خيلي از ايراني ها راه جالبي جهت پس انداز است. وي افزود، يارانه ها باعث تحول بازار سوخت در ايران شد و قيمت بنزين كاهش يافته و در نتيجه تقاضا براي آن افزايش يافته است. اين مساله هم كشور را به مخاطره انداخت و ايران را مجبور به خريد مقدار زيادي بنزين كرده است زيرا كه سيستم پالايشگاهي اين كشور نمي تواند به تقاضاي بنزين جواب دهد.
ساليوان گفت: اين وضعيت به طور عمومي پس از آغاز رشد و رونق واقعي در صنعت خودرو در سال 1990، ايجاد شد. هرچقدر بنزين ارزان تر باشد تقاضا براي خودرو افزايش خواهد يافت. اين هم به اين معناست كه بخش زيادي از مردم شاغل در صنعت خودرو هستند.
به گفته ساليوان حذف يارانه ها مي توانند موجب افزايش قيمت بنزين شود و نياز به محصولات صنايع خودرو ايران را كاهش دهد. اين هم در نوبه خود مي تواند نياز به نيروي كار و هزينه هاي توليد صنعت نفت ايران را كاهش دهد. به نظر وي كمك هاي مالي به مردم به جاي ارائه توزيع يارانه هاي مستقيم، منجر به تحول در بازار ايران خواهد شد.
 

xms

Registered User
تاریخ عضویت
19 ژوئن 2009
نوشته‌ها
11,477
لایک‌ها
387
محل سکونت
گفتگوی آزاد
هفته آينده در تبريز؛
مديران صنايع كشور آموزش هدفمند كردن يارانه‌ها را فرا مي‌گيرند

خبرگزاري فارس: رئيس سازمان صنايع و معادن مازندران گفت: هفته آينده مديران سازمان صنايع و معادن كشور در تبريز آموزش هدفمند كردن يارانه‌ها را مي‌گذرانند.

مرتضي هاشم‌پور امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرستان ساري با اعلام اينكه اجراي هدفمند كردن يارانه‌ها به صورت جدي در حال پيگيري است، اظهار داشت: اگر به خوبي در اجراي هدفمند كردن يارانه‌ها مديريت شود، يك فرصت براي پيشرفت صنايع است.
وي تصريح كرد: با اجراي طرح هدفمند كردن يارانه در صنعت و توليد قيمت‌ها به ميزان قابل توجه افزايش پيدا مي‌كند كه بيشترين حامل‌هاي مصرف انرژي مربوط به خانواده‌ها، حمل و نقل، صنعت و بخش كشاورزي است.
هاشم‌پور افزود: امروز بيش از 67 درصد ارزش افزوده مربوط به نيروي انساني است كه در اين مهم سياست‌هاي توصيه‌اي نيز وجود دارد.
رئيس سازمان صنايع و معادن مازندران با اشاره به اينكه يكي از مشكلات كشور تامين انرژي است، افزود: بسته سياستي و حمايتي براي مواجه با اجراي طرح هدفمند كردن يارانه تهيه شد.
هاشم‌پور بيان داشت: آسيب‌پذيري در اجراي هدفمند كردن يارانه‌ها 23 گروه صنعتي در 15 هزار واحد صنعتي كشور اواسط شهريور سال جاري آغاز مي‌شود كه سهم مازندران در 15 گروه با 140 واحد صنعتي است.
وي گفت: وزارت صنايع و معادن براي برون‌رفت از اجراي اين طرح پرداخت يارانه نقدي، ارائه وام‌هاي قرض‌الحسنه با سود كم و بازسازي و بهينه‌سازي واحدها را در دستور كار قرار دارد.
رئيس سازمان صنايع و معادن مازندران با اعلام اينكه مدتي است كه سوخت به عنوان كالاي قاچاق محسوب مي‌شود، افزود: در سال گذشته سازمان صنايع مازندران رتبه نخست در كشور و در استان رتبه سوم را در مكانيزه كردن واحد‌ها كسب كرد.
وي با اشاره به اينكه در سال 87، يك ميليارد و 200 ميليون تومان يارانه براي طرح‌ها پرداخت شده است، بيان داشت: در سال گذشته 6 ميليارد تومان يارانه براي طرح‌هاي به بهره‌برداري رسيده در استان پرداخت شد.
 

xms

Registered User
تاریخ عضویت
19 ژوئن 2009
نوشته‌ها
11,477
لایک‌ها
387
محل سکونت
گفتگوی آزاد
مشاور فرهنگي و اجتماعي مديرعامل شركت ملي گاز ايران:
خانواده‌ها گروه هدف فرهنگ‌سازي در طرح هدفمندكردن يارانه‌ها هستند

خبرگزاري فارس: مشاور فرهنگي و اجتماعي مديرعامل شركت ملي گاز ايران با اشاره به ابعاد گسترده فرهنگي و اجتماعي طرح هدفمندكردن يارانه‌ها در كشور گفت: بايد فرهنگ‌سازي به موقع و درست با در نظر گرفتن نقش مهم خانواده‌ها در اين حوزه انجام شود.

به گزارش خبرگزاري فارس از سنندج، حجت‌الاسلام حميد اميدي ظهر امروز در نوزدهمين نشست سراسري مسئولان روابط عمومي شركت‌هاي تابعه شركت ملي گاز ايران كه در سنندج برگزار شد، با اشاره به آثار و تبعات فرهنگي و اجتماعي طرح هدفمندكردن يارانه‌ها در كشور اظهار داشت: بدون شك توسعه و شكوفايي كشور با طرح هدفمندكردن يارانه‌ها از سرعت بيشتري برخوردار خواهد شد و اين جراحي بزرگ اقتصادي موجب التيام‌بخش اقتصاد بيمار ايران است.
وي افزود: هر طرح اقتصادي داراي آثار تورمي و ركودي در جامعه خواهد بود و طبق پيش‌بيني‌ها و كارشناسي‌هاي به عمل آمده اين طرح بزرگ اقتصادي نيز بر اساس نظرات اقتصاددانان داراي آثار تورمي و افزايش قيمت‌ها خواهد بود.
مشاور فرهنگي و اجتماعي مديرعامل شركت ملي گاز ايران تصريح كرد: افزايش قيمت‌ها داراي تبعات و آثار فرهنگي و اجتماعي مختلفي در جامعه خواهد بود كه بايد با فرهنگ‌سازي و تنوير افكار عمومي زمينه اجرايي شدن اهداف بزرگ طرح هدفمندكردن يارانه‌ها در كشور را فراهم آوريم.
حجت‌الاسلام اميدي خاطرنشان كرد: بايد بستر مناسب براي شفاف‌سازي و كسب آگاهي كامل مردم از طرح هدفمندكردن يارانه‌ها در بخش‌هاي مختلف به ويژه انرژي و مصرف گاز طبيعي فراهم شود و در اين مسير مسئولان روابط عمومي شركت‌هاي تابعه شركت ملي گاز مسئوليت خطيري را برعهده دارند.
وي با اشاره به نقش خانواده‌ها در تبيين اهداف اجتماعي و فرهنگي در جامعه اظهار داشت: بهترين جامعه هدف براي نهادينه‌كردن فرهنگ بهينه‌سازي مصرف سوخت خانواده‌ها و از بين افراد خانواده نيز كودكان و نوجوانان هستند.
مشاور فرهنگي و اجتماعي مديرعامل شركت ملي گاز ايران افزود: در مباحث فرهنگي زمان موضوعيت دارد و اگر در مسير فرهنگ‌سازي براي طرح هدفمندكردن يارانه‌ها اقداماتي جدي و منسجم انجام نشود، كوچك‌ترين شكستي در اجراي اين طرح بزرگ اقتصادي آنچنان لطمه‌اي به اقتصاد كشور وارد مي‌كند كه تا ده‌ها سال هيچ دولت ديگري جرئت اجراي طرح‌هاي بزرگ اقتصادي را نخواهند داشت.
حجت‌الاسلام اميدي خاطرنشان كرد: هم‌اكنون كه دولت عدالت‌محور دهم در يك اقدام شجاعانه و به منظور گسترش عدالت اجتماعي در اقصي نقاط كشور قصد اجراي اين جراحي بزرگ اقتصادي را دارد، بايد همه دستگاه‌هاي اجرايي به ويژه مسئولان روابط عمومي با تعامل بيشتر با اصحاب رسانه و استفاده از ظرفيت‌هاي بالاي اين حوزه تأثيرگذار دولت را در فرهنگ‌سازي و تنوير افكار عمومي همراهي كنند.
وي با اشاره به برنامه‌هاي مختلف فرهنگي اين شركت براي فرهنگ‌سازي در حوزه بهينه‌سازي مصرف سوخت در جامعه اظهار داشت: برنامه‌هاي مختلفي در راستاي جلب مشاركت مردم در استفاده بهينه از منابع انرژي با استفاده از ظرفيت پايگاه‌هاي فرهنگي و اجتماعي همچون مساجد، مدارس و مراكز آموزش عالي و حتي مهدهاي كودك انجام شده و در دست اقدام است.
مشاور فرهنگي و اجتماعي مديرعامل شركت ملي گاز ايران تصريح كرد: در گام نخست و در حوزه درون سازماني خانواده پرسنل در گروه هدف فرهنگ‌سازي اين شركت قرار گرفته‌اند و در طول سال براي آشنايي آنان دوره‌ها و برنامه‌هاي مختلفي برگزار مي‌شود.
 

xms

Registered User
تاریخ عضویت
19 ژوئن 2009
نوشته‌ها
11,477
لایک‌ها
387
محل سکونت
گفتگوی آزاد
مسعود نیلی گفت: وضع نیمی ‌از مردم کشور با اجرای قانون هدفمندکردن یارانه‌ها بهبود خواهد یافت.
590210410_orig.jpg



شبکه ایران- رئیس دانشکده اقتصاد و مدیریت دانشگاه شریف گفت: اقتصاد ایران با تورم مزمن مواجه است و راحت می‌توان درصدد رفع آن برآمد زیرا ساختارهای ثابتی در شکل‌گیری، آن نقش دارند.

به گزارش ایسنا دکتر مسعود نیلی در تحلیلی به بررسی وضعیت اقتصاد ایران پرداخت و عنوان کرد که وضع نیمی ‌از مردم کشور با اجرای قانون هدفمندکردن یارانه‌ها بهبود خواهد یافت.

نیلی تورم‌ها را به سه دسته ابرتورم‌ها، تورم‌های پایین و تورم‌های مزمن تقسیم کرد و گفت: اقتصاد ایران با تورم مزمن مواجه است که بسیار راحت‌تر می‌توان آثار آن را به نسبت دو تورم دیگر تحت کنترل درآورد زیرا ساختارهای یکسانی موجب ایجاد آن شده است.

وی با بیان اینکه رشد پایه پولی عامل اصلی رشد تورم در ایران است، عنوان کرد: بیش از 40 سال است که بودجه کشور ما تامین پولی می‌شود و تا سال 78 دولت‌ها روی به بانک مرکزی می‌آوردند اما چون در سال 79 که استقراض از بانک مرکزی ممنوع شد با افزایش قیمت نفت، منابع دولت باز هم از این راه تامین شد.

او ابراز کرد: نوسانات تورم را در بازه‌های زمانی چند ساله می‌توان ناشی از شوک درآمدهای نفتی و دیگر شوک‌های تاثیرگذار در اقتصاد ایران دانست.

رئیس دانشکده اقتصاد دانشگاه شریف هسته تورم را ناشی از رفتار دولت دانست و تصریح کرد: رفتار دولت و انعکاس این رفتار در بانک مرکزی عامل به وجود آورنده‌این هسته تورمی‌بوده است. اگر بخش اصلی تورم در بی‌تعادلی در بودجه دولت باشد، کاهش تورم در صورتی اتفاق می‌افتد که توازن در بودجه شکل گیرد و این کار ساده‌ای نخواهد بود زیرا برآمده از یک رفتار سیاسی دولت با مردم است.

این کارشناس اقتصادی در زمینه یارانه‌ها و اثر آن‌ها بر تورم بیان کرد: بین افزایش سطح عمومی‌قیمت‌ها و افزایش نرخ تورم باید تمایز قائل شد و هم‌چنین تغییرات سطح عمومی‌قیمت‌ها و تغییرات ترکیب قیمت‌ها نیز با یکدیگر متفاوتند.

استاد دانشگاه شریف درباره افزایش سطح عمومی‌قیمت‌ها اظهار کرد: این به موجب چند دلیل از قبیل تورم موجود، افزایش در سطح قیمت‌ها با افزایش قیمت انرژی، انضباط پولی و مالی و انتظارات تورمی‌شکل می‌گیرد.

وی با بیان اینکه در بررسی‌های انجام شده برای تخمین بودجه خانوار در سال 89، خانوارهای روستایی و شهری را به 10 دهک تقسیم کردیم، خاطرنشان کرد: به دلیل نابرابر بودن درآمد افراد شهری و روستایی، دهک دهم روستا قبل از دهک نهم شهر است و اگر افزایش‌ حامل‌های انرژی 100 درصد صورت گیرد و بین هفت دهک تقسیم منابع حاصل از آزادسازی انرژی را داشته باشیم و 20 درصد نیز تورم موجود باشد، حدود 45 درصد مردم کشور بهبود وضعیت خواهند داشت و 45 درصد دیگر از وضع خود ناراضی خواهند بود. هرچه به سمت گروه‌های بالای درآمدی پیش می‌رویم این بهبود کم‌تر می‌شود.

دکتر نیلی با بیان اینکه اگر رشد پایه پولی سوار بر رکود شود، رکود تورمی‌را خواهیم داشت، درباره روند نزولی تورم ظرف یک سال گذشته، بیان کرد: در سال 1387 سیاست انقباضی پول اتخاذ شد که پایه پولی و حجم پولی یکسان شد و ارقام مربوط در سال 87 این انقباض را کاملا مشخص می‌کند و عاملی دیگر نیز کندی غیرتورمی‌بوده است.

او در پایان با اشاره به نبود تعادل در بودجه خاطرنشان کرد: بی‌تعادلی در بودجه به استقراض از بانک مرکزی برمی‌گردد اما در تعاریف جدیدتر استفاده از منابع نفتی نیز عدم تعادل محسوب می‌شود که بر این اساس نبود تعادل زمانی اوج می‌گیرد که قیمت نفت افزایش یابد.

پایان مطلب/
 
Last edited:

xms

Registered User
تاریخ عضویت
19 ژوئن 2009
نوشته‌ها
11,477
لایک‌ها
387
محل سکونت
گفتگوی آزاد
با حذف خوشه‌ها، فعلا همه يارانه‌ دريافت خواهند كرد


استاندار تهران درباره زمانبندي اجراي قانون هدفمند كردن يارانه‌ها در استان تهران گفت: شهروندان تهراني از 25 مرداد الي سوم شهريور ماه، به مدت 10 روز مهلت دارند تا از طريق سامانه رفاهي به نشاني http://refahi.ir/ شماره حساب خود را براي دريافت يارانه نقدي اعلام كنند.

به گزارش ایسنا مرتضي تمدن در نشستي با بيان اينكه افراد داراي شماره حساب نياز به افتتاح شماره حساب جديد ندارند و تنها بايد شماره حساب فعال خود را اعلام كنند، گفت: آن دسته از سرپرستان خانوار كه شماره حساب ندارند مي‌توانند با مراجعه به يكي از 4000 شعبه بانكي خصوصي و دولتي استان تهران براي خود شماره حساب افتتاح و آن را به سامانه رفاهي اعلام كنند.

وي تاكيد كرد: شهروندان تهراني توجه داشته باشند كه حتما بايد شماره حساب سرپرست خانوار كه در فرم اقتصادي ثبت شده است،‌ اعلام شود، در غير اين صورت سامانه رفاهي شماره حساب را ثبت نمي‌كند.

تمدن درباره زمان پرداخت‌ها و قسط اول يارانه‌ها نيز با بيان اينكه پرداخت يارانه‌ها بر اساس اعلام رييس جمهور از مهر ماه آغاز مي‌شود، گفت: با توجه به اينكه مرحله اعلام شماره حساب‌ها مرحله‌اي و چنداستان- ‌چند استان انجام شد، ممكن است پرداخت‌ها نيز پلكاني صورت گيرد كه جزئيات آن را دولت اعلام مي‌كند.

به گفته وي، دولت از مهرماه آماده مي‌شود تا واريز نقدي يارانه‌ها به حساب مردم را اجرايي كند.

استاندار تهران درباره مبلغ يارانه‌ها نيز اظهار كرد: جزئيات ميزان و مبلغ يارانه‌ها توسط سخنگوي اقتصادي دولت اعلام مي‌شود.

وي در ادامه سخنان خود با اشاره به پيشنيه قانون هدفمند كردن يارانه‌ها، و بررسي جزء به جزءآن در مجلس و دولت، گفت: درباره اجراي اين قانون هيچ نگراني وجود ندارد، اين اطمينان بخشي، از اين جهت است كه با حساب و كتاب و محاسبه انجام شده است و مباني و اساس اين كار بر اساس بحث كارشناسي، ‌علمي و اقتصادي است.

استاندار تهران نيز با بيان اينكه يك ابهام در ذهنها وجود دارد كه با اجراي قانون هدفمندي يارانه‌ها قيمت‌ها افزايش مي‌يابد، تورم بوجود مي‌آيد، گفت: اگر كساني اهل حساب و كتاب و منطق هستند، ما حاضريم با آنها راجع به اين نظريه و حرفي كه بعضا در اين طرف و آن طرف مطرح مي‌كنند، بحث علمي كنيم.

وي تاكيد كرد: هدفمند كردن يارانه‌ها،‌ حذف يارانه‌ها نيست بلكه دولت اين يارانه‌ها را پرداخت خواهد كرد اما اين بار به جاي اينكه يارانه‌ها را به دستگاه‌ها و سازمان‌هاي ارايه كننده خدمات بدهد، به حساب مردم واريز مي‌كند.

تمدن بار ديگر تاكيد كرد: قانون هدفمندي يارانه‌ها نه تنها گراني و تورم ايجاد نمي‌كند، بلكه ضد گراني خواهد بود و منشاء آن ايجاد يك روند عادلانه در توزيع است. من مطمئن هستم هر مقدار يارانه‌اي كه دولت به مردم به صورت نقدي پرداخت مي‌كند، بخشي از آن در حساب مردم به عنوان پس‌انداز باقي مي‌ماند.

وي با اشاره به برخي اظهارنظرهاي غيركارشناسي كه درباره قانون مذكور مطرح مي‌شود، اظهار كرد: نبايد با حرف‌هاي غير كارشناسي براي مردم نگراني ايجاد كرد، قانون هدفمند كردن يارانه‌ها يك قانون مترقي است.

استاندار تهران درباره اجراي اين قانون در تهران نيز اظهار كرد: ‌در استان تهران تعداد خانوارهايي كه بر اساس فرم اقتصادي خانوار تكميل كرده‌اند، 3 ميليون و 700 هزار خانوار مشمول دريافت يارانه هستند.

به گزارش ايسنا، وي ادامه داد: از آن تعدادي كه براي دريافت يارانه تخمين زده بوديم حدود 60 هزار خانوار ثبت‌نام نكرده و فرم اقتصادي را تكميل نكردند.

وي با اشاره به مرحله تطبيق اطلاعات فرم‌ اقتصادي با واقعيات گفت: اين اطلاعات و فرم‌ها با چندين پايگاه و سازمان مرتبط همچون ثبت احوال، سامانه كارت بنزين و ... چك و مطابقت داده شد.

به گفته تمدن، در مرحله سنجش يك اتفاق افتاد كه دولت آن را اصلاح كرد كه بحث خوشه‌بندي‌ها مطرح شد كه كنار گذاشته شد. فعلا در اين مرحله همه يارانه‌ها دريافت خواهند كرد اما در طول زمان اصلاح مي‌شود.

وي درباره اين پرسش كه آيا همه به يك ميزان يارانه دريافت مي‌كنند،‌پاسخ داد: ممكن است در ابتدا به يك ميزان باشد اما در پايان به يك نسبت نيست، كساني كه درآمد كمتري دارند يارانه بيشتر دريافت خواهند كرد و بر عكس.

به گفته تمدن، مبناي پرداخت يارانه ميزان درآمد و فرم اقتصادي خانوارهاست.

تمدن درباره چگونگي ثبت تغييرات كمي و كيفي خانواده‌ها همچون تولد، مرگ و ازدواج، طلاق و ... در فرم اقتصادي طي گذشت زمان، گفت: ‌هرگونه تغيير در تركيب و كميت خانواده بايد از طريق سامانه رفاهي اعلام شود و اين اطلاعات به صورت اتوماتيك توسط سامانه رفاهي و پايگاه‌ها و سامانه‌هاي مرتبط و متصل به روز و اصلاح و مبناي پرداخت يارانه‌ها مي‌شود به عنوان مثال اگر خانواده جديد تشكيل شود، ‌به طور اتوماتيك اسامي زوج از فرم اقتصادي خانوارها جدا مي‌شود و به عنوان خانواده جديد ثبت مي‌شود. البته درباره ميزان درآمد شكل كار فرق دارد در اين بخش بانك اطلاعاتي ماليات، بانك اطلاعاتي حقوق و ... كاركرد خود را دارند كه اميدواريم در آينده اين بخش‌ هم هوشمند و اتوماتيك خواهد شد.

وي درباره نحوه پرداخت يارانه‌ها براي خانوارهاي بدسرپرست و فاقد صلاحيت نيز گفت: در اين باره هنوز بحثي نشده است و در آينده بايد تعيين تكليف شود. فعلا مبناء را روي 99 درصد كه سرپرست خانوار مشكل ندارند گذاشته‌ايم و تصور داريم كه تنها يك درصد مشكل دارند.

استاندار تهران درباره آن دسته از افرادي كه فرم اقتصادي را تكميل نكرده‌اند نيز گفت: براي اين افراد پس از پايان مهلت اعلام شماره حساب‌ها، فرصت مجددي داده مي‌شود تا كسي از دريافت يارانه‌ها جا نماند البته تاريخ دقيق آن هنوز قطعي نشده است.

استاندار تهران ابراز اميدواري كرد كه افراد و خانوارهاي داراي توان مالي و غيرنيازمند از دريافت يارانه انصراف دهند تا يارانه‌ها به نيازمندان بيشتر برسد.

وي با بيان اينكه قانون هدفمندي براي ملت ايران است و اين قانون باعث خوشبختي ملت ايران مي‌شود، ادامه داد: بعضي‌ها طوري حرف مي‌زنند كه گويا دولت با اين قانون مي‌خواهد به خانه، خانواده و معيشت آنها ضربه بزند، در حالي كه دولت با قانون هدفمند كردن يارانه‌ها به خدمت خانوارها ، اقتصاد و معيشت آنها آمده است.

تمدن در ادامه درباره نگراني برخي‌ها نسبت به امكان عدم واريز يارانه‌ها عليرغم واقعي شدن قيمت‌ها، گفت: بنا بر تاكيد رييس جمهور، قبل از اينكه قيمت‌ها واقعي شود بايد مابه‌تفاوت آن به حساب مردم واريز شود. به عبارت ديگر واقعي ‌شدن قيمت‌ها پس از واريز يارانه‌ها انجام مي‌شود.

وي كه در يك برنامه تلويزيوني سخن مي‌گفت، افزود: با اجراي اين قانون قرار نيست براي مردم مشكل بوجود آيد بلكه اين قانون به كمك مردم و اقتصادي ملي آمده است.

وي با بيان اينكه بستر قانون هدفمندي فراهم شده است، جمع آوري اطلاعات اقتصادي و دريافت شماره حساب از جمله بسترهاي آن بيان كرد و گفت: بستر ديگر اين است كه معين كنيم چه مقداري از يارانه‌ها به حساب مردم واريز مي‌شود كه آن هم در مجلس تعيين تكليف شده است. بستر ديگر تعيين نرخ واقعي كالا و خدمات است كه نحوه محابه آن در دولت مشخص شده است.

تمدن ادامه داد: سه سال در دولت نهم و يك سال در دولت دهم در اين باره كار شده تا زيرساخت‌ها و بسترهاي اجراي اين قانون آماده شود.

وي افزود: براي همه بخش‌هاي كشاورزي، صنعت، خدمات، آب و برق و گاز و ... بسته سياست‌هاي كلي و حمايتي آماده شده است.

به گزارش ايسنا، وي با اشاره به نگراني‌هاي ناشي از افزايش تورم با اجراي قانون نيز با بيان اينكه تورم ريشه‌هاي مختلفي همچون؛ ميزان نقدينگي، عدم تعادل عرضه و تقاضا و تورم رواني و ... دارد، گفت: در قانون هدفمندي اين مساله پيش بيني شده است كه قيمت‌ها را واقعي ‌شده و مابه تفاوت آن به حساب مردم واريز ‌شود. حالا اگر اين مابه تفاوت واريز نمي‌شد ولي قيمت‌ها افزايش مي‌يافت و هزينه اضافي به مردم تحميل مي‌شد در اين صورت مي‌توان اسمش را تورم ‌گذاشت.

به گفته تمدن، قيمت واقعي، قيمت تمام شده جهت توليد يك كالا بدون افزوده شدن سود است، دولت براي اجراي قانون هدفمندي،‌ قيمت واقعي خدماتي كه در دست خودش است را محاسبه كرده است. اما يكسري كالا و خدمات دست دولت نيست كه براي جلوگيري از بروز مشكل، دولت يارانه‌ها را به شكلي تقسيم كرده است كه 50 درصد يارانه‌ها به صورت نقدي به حساب مردم واريز مي‌شود، ‌30 درصد يارانه‌ها نيز براي توليد كنندگان بخش خصوصي اختصاص يافته است تا آثار قيمت تمام شده كالاهاي آنها به مصرف كننده نرسد. دولت همچنين 20 درصد را براي كارهاي عام المنفعه همچون حمل و نقل عمومي و... در نظر گرفته است كه همه اينها باهم شروع مي‌شوند.

وي درباره راهكاري دولت براي جلوگيري از بروز شوك رواني ناشي از اجراي قانون نيز گفت: هر شوكي كه قرار بود وارد شود،‌ تاكنون وارد شده است،‌ عده‌اي از روز اول با ارايه آمار و ارقام غيرواقعي، مردم را نگران كردند. يك روز قيمت بنزين را مطرح كردند كه 2000 تومان مي‌شود در حالي كه اين گونه نيست، من مطمئن هستم قيمت بنزين، قيمتي خواهد شد كه براي همگان تعجب آور خواهد بود.

تمدن بار ديگر تاكيد كرد: در قانون هدفمندي يارانه‌ها، يارانه‌ها حذف نمي‌شود بلكه جهت پرداخت يارانه‌ها از دستگاه‌ها و سازمانها به حساب مردم منتقل مي شود.

استاندار تهران درباره قيمت حمل و نقل عمومي با اجراي قانون مذكور نيز گفت: مردم نگران نباشند كنترل و نظارت آنچنان پيش بيني شده اگر كسي و كساني بخواهند به زيان مردم وارد عمل شوند دولت براي آنها روش مقابله را پيش بيني كرده است.
 
بالا