برگزیده های پرشین تولز

یارانه - سایت ثبت نام یارانه - نحوه ثبت نام یارانه

xms

Registered User
تاریخ عضویت
19 ژوئن 2009
نوشته‌ها
11,477
لایک‌ها
387
محل سکونت
گفتگوی آزاد
بکس یه سوال

اونهایی که اصلا تو سایت یارانه ها که مشخصات و تعیین سرپرست بود فرم پر نکردن چی کار باید بکنند...؟


خبرها ی این بخش را بخونید

یا تو شهریورماه اعلام می کنند یا اذرماه برای ثبت نام
 

xms

Registered User
تاریخ عضویت
19 ژوئن 2009
نوشته‌ها
11,477
لایک‌ها
387
محل سکونت
گفتگوی آزاد
با اشاره به حذف يارانه آرد از مهرماه؛
نايب رئيس انجمن نان:
كيفيت نان‌ها افزايش مي‌يابد
برخي از نانوايي‌هاي سنتي تعطيل مي‌شوند




با اجراي قانون هدفمند كردن يارانه‌ها، كيفيت انواع نان افزايش خواهد يافت.

عليرضا مروت پور ـ نايب رئيس انجمن نان‌هاي ماشيني و صنعتي ـ در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، با بيان مطلب بالا افزود: طبق برنامه ريزي انجام شده، از ابتداي مهر با اجرايي شدن قانون هدفمند كردن يارانه‌ها، آرد بين تمام صنوف توليدكننده نان با يك قيمت توزيع خواهد شد.

وي با بيان اين‌كه با اجراي قانون هدفمند كردن يارانه‌ها آرد با قيمتي بين 250 تا 300 تومان در هر كيلوگرم به توليدكننده‌هاي نان از واحدهاي سنتي گرفته تا توليدكنندگان نان به روش صنعتي تحويل خواهد شد، خاطرنشان كرد: به نظر مي‌رسد در اين شرايط تعداد زيادي از واحدهاي سنتي با مشكل مواجه شده و از گردونه توليد خارج شوند.

وي افزود: با اين حال اين مساله موجب افزايش كيفيت همه نان‌هاي توليدي اعم از سنتي و صنعتي شده و به دليل ايجاد رقابت بين واحدهاي سنتي و صنعتي، كيفيت نان‌هاي سنتي هم به ميزان قابل ملاحظه‌اي افزايش خواهد يافت.

او ادامه داد: با حذف يارانه‌ آرد، ضايعات نان به‌ويژه در واحدهاي سنتي به مقدار زيادي كاهش يافته و شاخص‌هاي بهداشتي نان ارتقا خواهد يافت.

مروت پور تصريح كرد: طبق اخبار منتشر شده، با حذف يارانه‌ آرد قيمت‌ يك قرص نان سنگك با كيفيت و وزن مناسب به حدود 250 تومان خواهد رسيد كه البته رقم دقيق آن بستگي به وزن نان دارد.

انتهاي پيام
 

just_german

Registered User
تاریخ عضویت
26 دسامبر 2009
نوشته‌ها
1,733
لایک‌ها
102
gharare pool bedan ??

be har nafar cheghadr ??



bebinam alan noon sangag doonei 500ta1500 toman hast chejoori mikhan yarane haro hazf konan badesh noon beshe 250????



va inke yarane haro ghat konan bargh meske pool 10barabar mishe doroste /??

hamchenin ab o gaz o hamechi
 

xms

Registered User
تاریخ عضویت
19 ژوئن 2009
نوشته‌ها
11,477
لایک‌ها
387
محل سکونت
گفتگوی آزاد
A0805700.jpg

معاون وزير بازرگاني در گفت‌و‌گو با فارس خبر داد:
تعيين قيمت نان اواخر شهريور؛ تسريع در خريد تضميني برنج از امروز

خبرگزاري فارس: مديرعامل شركت بازرگاني دولتي ايران با بيان اينكه از امروز خريد تضميني برنج تسريع يافته است، گفت: قيمت نان در زمان اجراي هدفمند كردن يارانه ها اواخر شهريور تعيين مي‌شود.

حميد عليخاني در گفت وگو با خبرنگار اقتصادي فارس، در خصوص آغاز خريد تضميني برنج از امروز گفت: خريد تضميني برنج از 25 مرداد آغاز شده است و تاكنون 100 تن خريداري شده اما باتوجه به بارشي كه از روز گذشته در مناطق شمالي كشور آغاز شده است خريد برنج شدت پيدا كرده و تسريع يافته است.
وي با بيان اينكه تا امروز ده ميليون و 600 هزار تن خريد تضميني گندم داشته ايم اظهار داشت: در سال 86 ده ميليون و 900 هزار تن خريد تضميني گندم داشته ايم اما فكر مي كنيم امسال ركورد سال 86 را بشكنيم و از 11 ميليون و 200 هزار تن عبور كنيم.
معاون وزير بازرگاني در پاسخ به اينكه آيا قيمت نان پس از طرح هدفمند كردن يارانه‌ها مشخص شده است يا خير گفت: نه متأسفانه، سناريوهاي مختلفي وجود دارد كه اواخر شهريورماه انتخاب و نهايي مي‌شود.
وي همچنين در خصوص اظهارنظر دبير انجمن نان صنعتي كه اعلام كرده بود در صورت اجراي طرح هدفمندكردن يارانه‌ها قيمت نان صنعتي به دليل افزايش قيمت حامل هاي انرژي كاهش نخواهد داشت اظهار داشت: قيمت حامل هاي انرژي و عواملي كه به واحدهاي توليدي نان صنعتي در صورت اجراي اين طرح اضافه خواهد شد بر اساس بسته حمايتي نان صنعتي كه در كارگروه تحول اقتصادي تصويب شده است ترجيحي خواهد بود. يعني قيمتها براي واحدهاي نان صنعتي ارزان‌تر و ملايم‌تر از قيمت هاي آزاد خواهد بود.
عليخاني گفت: بر اساس اين بسته حمايتي تفاوت چنداني بين نان صنعتي و نان سنتي در زمان اجراي طرح هدفمند كردن يارانه‌ها وجود نخواهد داشت تا بتوان رقابت لازم بين دو نان صورت بگيرد.
انتهاي پيام/ص
 

xms

Registered User
تاریخ عضویت
19 ژوئن 2009
نوشته‌ها
11,477
لایک‌ها
387
محل سکونت
گفتگوی آزاد
A0616413.jpg

نايب رئيس كميسيون ويژه تحول اقتصادي در گفت‌وگو با فارس:
گرفتن تعهد براي برداشت از حسابهاي سرپرست خانوار كاملاً قانوني است

خبرگزاري فارس: نايب رئيس كميسيون ويژه تحول اقتصادي مجلس گفت: قانون هدفمند كردن يارانه‌ها درباره گرفتن تعهد از سرپرست خانوار براي برداشت از حسابهاي وي در صورت ارايه اطلاعات اقتصادي نادرست صراحت دارد.

محمد حسين فرهنگي در گفت‎وگو با خبرنگار اقتصادي خبرگزاري فارس كه پرسيد: "آيا گرفتن تعهد از افراد هنگام افتتاح حساب دريافت يارانه نقدي براي برداشت از حسابهاي وي غيرقانوني و نقض حقوق شهروندي نيست؟ " گفت: خير، در قانون هدفمندي يارانه‌ها تصريح شده است اگر كسي با دادن اطلاعات اشتباه و نادرست مبالغي را دريافت كند، دولت مكلف است اصل پول و جريمه آن را از او پس بگيرد.
وي ادامه داد: فرد مي تواند يا حسابي باز نكند و يا اطلاعات درست بدهد. اجراي اين تعهد نامه فقط درباره كسي صدق مي‌كند كه اطلاعات نادرست داده باشد، اگر اطلاعات ارايه شده توسط افراد صحيح باشد، هيچ جاي نگراني نيست.
فرهنگي تاكيد كرد: فرد يا بايد افتتاح حساب و درخواست يارانه نقدي نكند، يا اطلاعات درست بدهد، حالت سوم اين است كه فرد هم افتتاح حساب كند و هم اطلاعات نادرست بدهد، طبيعي است كه با چنين رويه‌اي برخورد شود.
عضو كميسيون ويژه طرح تحول مجلس افزود: اين در قانون تصريح شده و كاري كه دولت انجام مي‌دهد، طبق قانون است.
خبرنگار فارس به فرهنگي گفت: زماني مطرح شد درصد خطاي اطلاعات ارايه شده در فرمهاي اقتصادي خانوار بالا بوده است، در اين صورت امكان دست بردن در حسابهاي بسياري از افراد امكانپذير مي شود.
وي پاسخ داد: اصل بر اين است كه اطلاعات اقتصادي خانوار صحيح است و اين وكالتنامه هرگز اجرايي نمي‌شود، اما در صورتي كه كسي اطلاعات نادرست داده باشد اين بحثها پيش مي آيد.
بر اساس اين گزارش در وكالتنامه دريافتي هنگام افتتاح حساب آمده است: به سازمان هدفمندي يارانه ها اجازه مي‌دهم؛ در صورت احراز عدم صحت اطلاعات ارائه شده در فرم اطلاعات اقتصادي خانوار يا به هر دليل ديگر يا اشتباه واريزي به حسابم، معادل كليه وجوهي كه به ناحق و بر خلاف مفاد قانون هدفمند كردن يارانه‌ها و مقررات و ضوابط اجرايي آن واريز شده است از حساب‌هاي اينجانب برداشت نمايد و بانك‌هاي مربوطه با اعلام سازمان، مكلف به انجام آن مي باشند.
انتهاي پيام/م
 

xms

Registered User
تاریخ عضویت
19 ژوئن 2009
نوشته‌ها
11,477
لایک‌ها
387
محل سکونت
گفتگوی آزاد
A0607567.jpg

سخنگوي كارگروه تحول اقتصادي در پاسخ به فارس خبر داد:
شناسايي 5.5 ميليون نفر در مناطق محروم براي پرداخت يارانه بيشتر

خبرگزاري فارس: سخنگوي كارگروه تحول اقتصادي از شناسايي 5.5 ميليون نفر از دهكهاي درآمدي پايين يعني 7،8و 9 در مناطق محروم كشور و 6 ميليون نفر افراد تحت پوشش كميته امداد و سازمان بهزيستي خبر داد و گفت: البته حدود 40 درصد از ساكنان مناطق محروم همزمان تحت پوشش اين دو سازمان حمايتي قرار دارند.

به گزارش خبرنگار اقتصادي خبرگزاري فارس، محمدرضا فرزين امروز در سالن شهيد مدرس وزارت اقتصاد در جمع خبرنگاران درباره پرسش خبرنگار فارس مبني بر اينكه افراد مناطق محروم و تحت پوشش كميته امداد و سازمان بهزيستي چگونه شناسايي و چه ميزان يارانه بيشتري دريافت خواهند كرد، گفت: بر اساس آمار سازمان‌هاي حمايتي كميته امداد و بهزيستي 6 تا 6.5 ميليون نفر تحت پوشش اين دو نهاد قرار دارند و 3 ميليون نفر پشت نوبت براي پوشش هستند.
وي افزود: شناسايي مناطق محروم موضوعي است كه هنوز درباره آن به توافق كامل نرسيده و كارگروهي در معاونت برنامه ريزي و دفتر مناطق محروم رياست جمهوري در اين باره تشكيل شده است، در باره اين مناطق از طبقه بندي روستاها در طبقات 7،8 و 9 استفاده شده و برخي معتقدند از طبقه 5 به بالا و برخي مي‌گويند از طبقه 7 به بالا جزء مناطق محروم به شمار مي‌روند.
سخنگوي كارگروه تحول اقتصادي تصريح كرد: وزارت رفاه و تأمين اجتماعي عده‌اي از كارشناسان را براي شناسايي مناطق محروم اعزام كرده و طبق آمار 5.5 ميليون نفر از جمعيت مناطق محروم در طبقات 7،8 و 9 كم درآمدها قرار دارند، البته حدود 40 درصد از اين جمعيت همزمان تحت پوشش سازمان‌هاي حمايتي كميته امداد و بهزيستي قرار دارند و با آمار 6 ميليون نفر هم‌پوشاني دارند.
انتهاي پيام/م
 

xms

Registered User
تاریخ عضویت
19 ژوئن 2009
نوشته‌ها
11,477
لایک‌ها
387
محل سکونت
گفتگوی آزاد
A0607566.jpg

سخنگوي كارگروه طرح تحول اقتصادي اعلام كرد:
2 چالش تورم و ركود در هدفمندي يارانه‌ها؛ افزايش سرخود قيمتها ممنوع

خبرگزاري فارس: سخنگوي كارگروه طرح تحول اقتصادي با تاكيد بر اين كه دستگاههاي دولتي از افزايش سرخود قيمتها منع شده‌اند، گفت: در طرح هدفمند كردن يارانه ها با دو چالش تورم و ركود مواجه هستيم.

به گزارش خبرنگار اقتصادي خبرگزاري فارس، محمدرضا فرزين سخنگوي كارگروه طرح تحول اقتصادي صبح امروز در جمع خبرنگاران گفت: طرح تحول اقتصادي در 7 محور تهيه شده است كه يكي از آنها اصلاح **** گمرك با 8 پروژه مانند آسيكودا، اصلاح قانون **** گمركي كه در مجلس است و **** پنجره واحد است . همچنين اصلاح **** توزيع داراي پروژه‌هاي تعريف شده است كه 3 هفته پيش در كارگروه طرح تحول مطرح شد.
فرزين افزود: بحث زنجيره‌اي كردن فروشگاه‌هاي عرضه مواد غذايي، كدگذاري كالا و خدمات، ملت‌كارت واحدهاي صنفي از جمله اصلاح **** توزيع به شمار مي‌رود.
به گفته وي، محور بعدي طرح تحول اصلاح **** بانكي شامل اصلاح قانون بانكداري بدون ربا، اصلاح رفتارهاي بانكي مانند بانكداري الكترونيكي و اعتبارسنجي مشتري براي اعطاي تسهيلات و تدوين آيين‌نامه نحوه واگذاري دارايي غير ضروري بانك‌ها و نيز آيين‌نامه ساماندهي قرض‌الحسنه در **** بانكي و بانك جامع اطلاعات مشتريان است كه در دستور كار بعدي كارگروه طرح تحول قرار مي‌گيرد.
سخنگوي كارگروه طرح تحول اقتصادي تصريح كرد: در سياست پولي تعيين نرخ سود بانكي و نحوه ارتباط‌ دهي شبكه بانكي با بانك مركزي، ميزان سپرده قانوني مد نظر است و آنچه در كارگروه تخصصي به توافق برسد به شوراي پول و اعتبار براي تصويب ارسال مي‌شود و پس از مصوبه شورا در كارگروه طرح تحول مطرح مي‌شود.
فرزين تصريح كرد: در اصلاح **** قيمت‌ها كه مرتبط با محورهاي هفت‌گانه به شمار مي‌رود در مصوبه اخير كارگروه مقرر شد با توجه به اينكه كشور در آستانه اجراي يك طرح بزرگ اقتصادي قرار دارد همه دستگاه‌هاي اجرايي كه مي‌خواهند تغيير قيمت كالاها و خدمات داشته باشند بايد اين تغيير قيمت در كارگروه اصلي طرح تحول مطرح و تصويب شود و دستگاه‌هاي دولتي بدون مصوبه كارگروه حق تغيير قيمت ندارند.
فرزين افزود: شوراي رقابت نيز بر اساس قانون اصل 44 براي تنظيم قيمت و مقررات در بازارهاي انحصاري اقدام مي‌كند و دولت در زمينه تغيير قيمت‌ها نظارت دارد. هيچ مصوبه‌ جديدي در خصوص قيمت‌گذاري كالاها و خدمات دستگاه‌هاي دولتي در كارگروه تحول وجود ندارد و دستگاه‌هاي اجرايي دولتي نبايد سرخود به افزايش قيمت بپردازند.
فرزين همچنين در مورد طرح تحول بانكي گفت: برخي معتقدند بانك‌ها بايد طبقه‌بندي شده و يكسري از بانك‌ها قرض‌الحسنه، تعدادي از بانك‌ها سرمايه‌اي و براي تسهيلات بلندمدت و يكسري بانك‌ها نيز براي مراجعه روزمره مردم شكل گيرند اما هنوز اين طرح به تصويب كارگروه تحول نرسيده است.
سخنگوي كارگروه طرح تحول اقتصادي در مورد افزايش حقوق كاركنان به تناسب تورم افزود: قانون گفته ميزان پرداخت حقوق كاركنان دولت وابسته به تورم است اما نمي‌گويد دقيقا به اندازه تورم باشد ولي در مورد درآمد ناشي از ازاد شدن يارانه حامل هاي انرژي 50 درصد صرف پرداخت نقدي به مردم ،30 درصد براي حمايت توليد و 20 درصد براي جبران هزينه‌هاي دولت و نيز مجوز 10درصد جابجايي به دولت داده شده يعني پولي كه به خانوارها تعلق مي‌گيرد حدود 60 درصد از منابع آزاد شده خواهد بود.
فرزين تصريح كرد: دولت مي‌خواهد مردم از سطح رفاهي بالاتري برخوردار شوند و در اين زمينه به مردم اطمينان مي‌دهيم كه نگران نباشند و جبران‌ها به قدري خواهد بود كه بعد از صرفه‌جويي مردم رفاه آنها افزايش مي‌يابد.
محمدرحيم احمدوند معاون معاونت اقتصاد نيز افزود: ماده 16 قانون هدفمندي يارانه‌ها اذعان دارد پايه‌ درآمدي حقوق كاركنان كه مشمول تخفيف ماليات مي‌شود علاوه بر افزايش سالانه بنابر پيشنهاد وزارت اقتصاد در زمان اجراي هدفمندي يارانه‌هاي تا 2 برابر مي‌توان پيشنهاد داد يعني اگر در حال حاضر درآمد 400 هزار توماني در ماه معاف از ماليات است در زمان هدفمندي اين رقم تا 2 برابر قابل افزايش است.
فرزين معاون وزير اقتصاد در مورد تحريم و هدفمندي يارانه‌ها گفت: تحريم به ويژه بعد از ماه‌هاي اخير و قطعنامه چهارم سازمان ملل، اتحاديه اروپا و آمريكا مطرح شد و در پي آن ستاد تدابير ويژه توسط دولت در رياست جمهوري با حضور معاون اول رئيس جمهور تشكيل شد كه وزارت اقتصاد هم عضو اين ستاد است.
وي افزود: با توجه به اينكه بخشي از تحريم ها مربوط به شبكه بانكي و بيمه‌اي است وزارت اقتصاد هر هفته با مديران بانك‌ها و شركت‌هاي بيمه در مورد تحريم جلسه برگزار مي‌كند و ستاد تدابير ويژه دولت آثار تحريم بر اقتصاد كشور را پيگيري مي‌كند.
فرزين در ادامه افزود: در اجلاسي در ژوئن 2010 در كانادا كه 20 اقتصاد مطرح دنيا در آن حضور داشتند اختلاف نظر بين آمريكا و اروپا وجود داشت كه آمريكا معتقد بود بسته محرك مالي و تزريق پول به اقتصاد انجام شود اما اروپا به سمت رياضت اقتصادي اعتقاد داشت و اين اختلاف همچنان حل نشد.
معاون وزير اقتصاد افزود: سياست تزريق پول باعث شده كسري بودجه بسيار بالايي در اقتصاد آمريكا، آلمان و انگليس پديد آيد و بحران مالي در اين اقتصاد تشديد شود.
فرزين گفت: اقتصاد بحران‌زده آمريكا قدرت تحريم اقتصاد بزرگي مانند ايران در درازمدت را ندارد بنابراين با فرافكني مسائل خود را به كشورهاي ديگر منتقل مي‌كنند.
وي افزود: بحران اقتصاد جهان تا سال 2011 و 2012 ادامه پيدا خواهد كرد.
وي در مورد آخرين اطلاعات اعلام شماره حساب سرپرستان خانوار براي دريافت يارانه گفت: تا 30 مرداد ماه 89 ثبت‌نام و اعلام شماره حساب در 27 استان تمام شد و 3 استان تهران، قزوين و قم تا 3 شهريور در جريان است.
وي افزود: از 5 تا 20 شهريور براي خانوارهاي جامانده فرصت ثبت‌نام وجود دارد كه 1.8 ميليون خانوار از خانوارهاي سال 87 و 89 به صورت خانوار جديد به شمار مي‌روند كه از 5 تا 20 شهريور حساب باز مي‌كنند.
فرزين گفت: در استان ايلام 89 درصد، خراسان شمالي 82 درصد، گيلان 83 درصد، اردبيل 85 درصد، سمنان 86 درصد، سيستان و بلوچستان 87 درصد، كهگيلويه و بويراحمد 86 درصد، مازندران 83 درصد، هرمزگان 87 درصد، آذربايجان غربي 90 درصد، اصفهان 87 درصد، بوشهر 91 درصد، خراسان جنوبي 78 درصد، كرمان 91 درصد، گلستان 91 درصد، آذربايجان شرقي 97 درصد، خوزستان 87 درصد، فارس 88 درصد، لرستان 87 درصد، مركزي 81 درصد، خراسان رضوي 81 درصد، زنجان 83 درصد، همدان 79 درصد و يزد 78 درصد و در مجموع كشور 86 درصد يعني 12 ميليون و 444 هزار و 258 خانوار شماره حساب براي دريافت يارانه اعلام كرده‌اند.
فرزين گفت: در 3 استان تهران، قزوين و قم تا 30 مرداد 50 درصد، در تهران و در قزوين55 درصد و در قم 52 درصد اعلام شماره حساب كرده‌اند.
سخنگوي كارگروه طرح تحول اقتصادي پيش‌بيني كرد در نهايت 85 درصد از 90 درصد جمعيت كشور كه فرم اقتصاد پر كرده‌اند متقاضي دريافت يارانه خواهند بود يعني حدود 75 درصد جمعيت كشور متقاضي دريافت يارانه نقدي هستند كه اين رقم بر اساس برآورد اوليه 70 درصد بوده است.
انتهاي پيام/ص
 

xms

Registered User
تاریخ عضویت
19 ژوئن 2009
نوشته‌ها
11,477
لایک‌ها
387
محل سکونت
گفتگوی آزاد
نسخه چاپي ارسال به دوستان
مدير عامل سازمان هدفمندسازي يارانه‌ها در گفت‌وگو با فارس:
86 درصد از مردم شماره حساب بانكي خود را ثبت كرده‌اند

خبرگزاري فارس: مدير عامل سازمان هدفمندسازي يارانه‌ها با اشاره به اينكه يارانه‌هاي نقدي از مهر در حساب‌هاي سرپرستان خانوار واريز مي‌شود، گفت: تا به امروز 86 درصد از سرپرستان خانوار شماره حساب بانكي خود را در سامانه وزارت رفاه و تأمين اجتماعي ثبت كرده‌اند.

بهروز مرادي در گفت‌و‌گو با خبرنگار اجتماعي باشگاه خبري فارس «توانا» اظهار داشت: كار ثبت شماره حساب‌هاي بانكي در 27 استان كشور به پايان رسيده است و با برنامه‌ريزي صورت‌گرفته، تمام سرپرستان خانواري كه تمايل به دريافت يارانه دارند، شماره حساب بانكي خود را ثبت كرده‌اند.

وي تصريح كرد: ثبت شماره حساب بانكي در سه استان تهران، قم و قزوين در حال انجام است كه طبق آمار تا به امروز حدود 85 درصد از سرپرستان خانوار تهران، قم و قزوين شماره حساب بانكي خود را ثبت كرده‌اند.

مرادي ادامه داد: كار ثبت شماره حساب‌ها تا سوم شهريور ادامه خواهد داشت و سپس از 15 تا 25 شهريور فرصت داريم تغييرات جديد را در سامانه وارد كنيم.

مدير عامل سازمان هدفمندسازي يارانه‌ها بيان داشت: طبق آمار تا به امروز 15 ميليون سرپرست خانوار شماره حساب بانكي خود را در سامانه وزارت رفاه ثبت كرده‌اند و پيش‌بيني مي‌شود حدود 14 درصد از مردم كل كشور از دريافت يارانه‌ها انصراف دهند.

وي اضافه كرد: چنانچه خانواده‌اي تمايل داشته باشد يارانه دريافت كند و ثبت نام نكرده است دولت به وي فرصت مجددي خواهد داد تا فرم اطلاعات اقتصادي پر كرده و شماره حساب خود را ثبت كند.

مرادي با اشاره به اينكه دولت همپاي مردم براي اجراي اين قانون گام بر مي‌دارد، اضافه كرد: كساني كه فرم اطلاعات اقتصادي را پرنكرده‌اند از آذر مي‌توانند در اين خصوص اقدام كنند.

مدير عامل سازمان هدفمندسازي يارانه‌ها تأكيد كرد: خوشبختانه شرايط براي اجراي قانون بسيار مناسب است و در حال حاضر همكاري خوبي بين دستگاه‌ها و وزارتخانه‌ها براي اجراي قانون هدفمند كردن يارانه‌ها وجود دارد.
انتهاي پيام/گ
 

xms

Registered User
تاریخ عضویت
19 ژوئن 2009
نوشته‌ها
11,477
لایک‌ها
387
محل سکونت
گفتگوی آزاد
رئيس سازمان اقتصاد و دارايي استان تهران:
مهلت اعلام شماره حساب‌هاي بانكي تمديد شد

خبرگزاري فارس: رئيس سازمان اقتصاد و دارايي استان تهران با اشاره به اينكه مهلت شماره‌حساب‌هاي بانكي تمديد شد، گفت: تا پايان ساعت 12 ظهر روز جمعه 5 شهريور خانوارهاي تهراني مي‌توانند اطلاعات خود را در سايت WWW.refahi.ir وارد كنند.

به گزارش خبرنگار اجتماعي باشگاه خبري فارس «توانا»، محمدرضا تجلي‌پور در نشست خبري كه صبح امروز در استانداري تهران برگزار شد، گفت: 19 درصد از خانوارهاي كشور در استان تهران سكونت دارند.

وي با اشاره به اينكه در مهلت باقيمانده جهت اعلام شماره حساب‌هاي بانكي و دريافت يارانه‌ها بايد اطلاع‌رساني بهتر صورت گيرد، ادامه داد: خانوارهايي كه بعد از مرداد سال 87 ازدواج كرده‌اند در فرصتي كه در شهريور اعلام مي‌شود مي‌توانند با مراجعه به سامانه، اطلاعات خود را وارد كنند.

تجلي‌پور بيان داشت: در صورتي كه يكي از اعضاي خانواده فوت كرده باشد نيازي به رفتن به سايت نيست و با اعلام شماره حساب سرپرست خانوار مشكل حل خواهد شد.

رئيس سازمان اقتصاد و دارايي استان تهران، افزود: براساس آخرين اصلاحيه، تا پايان هفته جاري تهراني‌ها مهلت دارند براي ارائه شماره حساب‌هاي خود جهت دريافت يارانه اقدام كنند.

وي تصريح كرد: يك ميليون و 800 هزار خانوار جديد در كشور است كه بايد در مرحله بعدي يعني مرحله اصلاحيه ثبت‌نام كنند.

در ادامه اين نشست، نعمت‌الله تركي معاون پشتيباني و توسعه منابع انساني استانداري تهران در خصوص خروج كاركنان دولتي از استان تهران، گفت: براساس مصوبه‌اي كه هيئت وزيران ابلاغ كرده است بنا شد افرادي كه مي‌خواهند از تهران خارج شوند به صورت اختياري براي خروج از تهران در سايت ثبت‌نام كنند.

وي افزود: حدود 22 هزار نفر در سايت ثبت‌نام كرده‌اند كه اين تعداد به صورت متمركز است و از اين تعداد هفت هزار نفر مربوط به دستگاه‌هاي اجرايي استان تهران است.

تركي خاطرنشان كرد: تا روز گذشته انتقال حدود يك هزار و 500 نفر به صورت قطعي صورت گرفته و احكام آنها نيز صادر شده است ضمن اينكه با استان‌هاي مطرح شده نيز توافقات صورت گرفته است.

معاون پشتيباني و توسعه منابع انساني استانداري تهران بيان داشت: افرادي كه تاكنون ثبت‌نام كرده‌اند به مرور نقل و انتقالشان صورت مي‌گيرد.
انتهاي پيام/گ
 

xms

Registered User
تاریخ عضویت
19 ژوئن 2009
نوشته‌ها
11,477
لایک‌ها
387
محل سکونت
گفتگوی آزاد
بانك مركزي اعلام كرد:
تشكيل كارگروه پيگيري امور هدفمند سازي يارانه ها در **** بانكي

خبرگزاري فارس: به منظور پيگيري امور مربوط به هدفمند سازي يارانه ها در **** بانكي، كارگروهي با مسئوليت بانك مركزي تشكيل شد.

به گزارش فارس به نقل از روابط عمومي بانك مركزي، به منظور پيگيري امور مربوط به هدفمند سازي يارانه ها در **** بانكي، كارگروهي با مسئوليت بانك مركزي جمهوري اسلامي ايران و با عضويت وزارت امور اقتصادي و دارايي و وزارت رفاه و تامين اجتماعي تشكيل شده است.
در آخرين جلسه اين كارگروه تصميمات زير اتخاذ گرديد:
بانك مركزي طي بخشنامه شماره 90019 مورخ 29/4/1389 به شبكه بانكي، ابلاغ كرده است كه در اجراي قانون ياد شده، حساب ويژه يارانه را براي كليه سرپرستان خانوار با حداقل مبلغ 10،000 ريال افتتاح نمايند.
با همكاري بانك مركزي و وزارت رفاه و تامين اجتماعي در 15 استان كشور، نتيجه 87 درصدي ثبت حساب هاي بانكي براي مراجعه كنندگان جهت تكميل فرم آمار اقتصادي 1387 حاصل شده است.
ناظران بانك مركزي جهت نظارت بر عملكرد شبكه بانكي در اجراي قانون ياد شده به شش استان ،گلستان، اصفهان، بوشهر، آذربايجان غربي، كرمانشاه و خراسان جنوبي اعزام شده اند.
انتهاي پيام/ص
 

xms

Registered User
تاریخ عضویت
19 ژوئن 2009
نوشته‌ها
11,477
لایک‌ها
387
محل سکونت
گفتگوی آزاد
A0879088.jpg

نشست خبري تمدن _2 و پاياني
عدم اعلام شماره حساب بانكي به معناي انصراف از دريافت يارانه نقدي است

خبرگزاري فارس: استاندار تهران با بيان اينكه برخي در اجراي قانون هدفمند كردن يارانه‌ها كارشكني و مقاومت سازمان يافته مي‌كنند، گفت: با اجراي قانون هدفمندي مفاسد ايجاد شده از روش نادرست توزيع يارانه‌ها از بين مي‌رود.

به گزارش خبرنگار سياسي خبرگزاري فارس، مرتضي تمدن استاندار تهران در ادامه نشست خبري خود كه همزمان با آغاز هفته دولت برگزار شد با اشاره به بحث اجراي قانون هدفمند كردن يارانه‌ها گفت: اجراي اين قانون را دنبال مي‌كنيم و شاهد بوديم كه از 25 مرداد كار اعلام شماره حساب بانكي مردم به سامانه وزارت رفاه آغاز شد و تا امروز 62 درصد از خانوارهاي استان تهران شماره حساب خود را اعلام كردند.
وي ادامه داد: 62 درصد از خانوار استان تهران كه شماره حساب خود را اعلام كردند، 2 ميليون و 172 هزار و 16 خانوار را شامل مي‌شود و پيش‌بيني ما اعلام شماره حساب 3 ميليون و 590 هزار و 20 خانوار است.

*پايان هفته جاري آخرين مهلت اعلام شماره حساب خانوارها است

استاندار تهران با بيان اينكه خانوارهايي كه تاكنون شماره حساب خود را اعلام نكردند، تا پايان هفته جاري مهلت دارند كه ثبت‌نام كنند، تصريح كرد: با وجود گستردگي كار، خانواده‌هاي تهراني در اعلام شماره حساب همراهي خوبي را انجام دادند ولي بعضي‌ها كار اعلام شماره حساب را به دقيقه 90 موكول كردند كه اين موضوع براي ما و خودشان مشكل ايجاد مي‌كند از همين رو از خانواده‌ها مي‌خواهيم در صورتي كه از دريافت يارانه نقدي منصرف نشده‌اند ظرف امروز و فردا شماره حساب خود را اعلام كنند.

*عدم اعلام شماره حساب بانكي به معناي انصراف از دريافت يارانه نقدي است

تمدن تاكيد كرد: برخي معتقدند كه زمان اعلام شماره حساب تمديد مي‌شود ولي اين موضوع هنوز قطعي نيست و اگر اين اتفاق رخ بدهد بسيار محدود خواهد بود. بنابر اين بايد گفت كساني كه شماره حساب اعلام نكنند به معناي انصراف از دريافت يارانه نقدي محسوب مي‌شود.
وي با بيان اينكه پس از اعلام شماره حساب وارد بحث واريز نقدي يارانه به حساب خانوارها خواهيم شد كه از مهرماه شروع مي‌شود، ‌گفت: اجراي قانون هدفمند كردن يارانه‌ها بزرگترين و شجاعانه‌ترين تصميم براي سامان بخشيدن به **** اقتصادي كشور است كه انشاءالله با اجراي آن نقطه عطفي در مسائل اجتماعي و اقتصادي را شاهد خواهيم بود.

*با اجراي قانون هدفمندي مفاسد ايجاد شده از روش نادرست توزيع يارانه‌ها از بين مي‌رود

استاندار تهران يادآور شد: ابتدايي‌ترين تاثير اجراي قانون هدفمند كردن يارانه‌ها حفظ سرمايه‌ها و منافع ملي و افزايش قدرت اقتصادي خانوارها، مصرف درست و اصولي مي‌باشد؛ بنابر اين مفاسدي كه به دليل روش نادرست توزيع يارانه‌ها به وجود آمده نيز، با اجراي اين قانون از بين خواهد رفت.

*برخي در اجراي قانون هدفمندي يارانه‌ها كارشكني و مقاومت سازمان يافته مي‌كنند

تمدن در خصوص دليل مخالفت برخي‌ها با قانون هدفمند كردن يارانه‌ها تصريح كرد: كساني كه از روش غيرعادلانه توزيع يارانه‌ها به منافعي رسيده‌اند بنابر اين با اجراي اين قانون منافع آنها به خطر مي‌افتد از همين رو در اجراي آن كارشكني و مقاومت سازمان يافته مي‌كنند.
وي ادامه داد: برخي‌ها با ايجاد ياس و نگراني در مردم و با روش‌هاي غيرمنطقي و تبليغات رواني در تلاشند تا آثار درخشان اين قانون مترقي را نزد مردم بد جلوه دهند در حالي كه دولت در اجراي اين قانون مصمم و آن را منطبق با منافع 90 درصد از مردم مي‌داند.
استاندار تهران با اشاره به اينكه اجراي قانون هدفمند كردن يارانه‌ها به معناي استقبال از مطالبات و خواسته‌هاي مردمي، برخلاف بعضي از دولت‌ها كه از مطالبات و خواسته‌هاي مردم شانه خالي مي‌كنند، است، اظهار داشت: **** بانكي و مجموعه بانك‌ها نيز در بحث اعلام شماره حساب‌ها همراهي خوبي را انجام دادند از همين رو نبايد بعضي از نكات حاشيه‌اي خدمات ارزشمند بانك‌ها را تحت تاثير قرار دهد.
تمدن در پاسخ به سؤالي مبني بر اينكه چه تمهيداتي براي برطرف كردن معضل آب تهران به خصوص حاشيه شهر تهران انديشيده‌ايد، خاطرنشان كرد: افتتاح 3 پروژه آبرساني را در تهران داريم كه شامل حاشيه شهر تهران مي‌شود و اما در اين ميان يك پروژه كه انتقال آب سد ماملو به تهران است، تا پايان سال آينده به طول خواهد انجاميد.
وي در همين خصوص يادآور شد: دومين طرح ما در حل مسائل آب، تقويت طرح انتقال آب از سد طالقان و كرج به سمت تهران است كه با تونلي به طول 30 كيلومتر اين كار انجام خواهد گرفت كه حفاري 19 كيلومتر آن انجام و مابقي در دست اجرا است.
استاندار تهران در ادامه سخنان خود سومين طرح آبرساني به استان تهران را فرااستاني دانست كه از خارج استان تهران صورت مي‌گيرد كه ارائه اطلاعات بيشتر در اين زمينه را به آينده موكول كرد.
تمدن در خصوص ساخت و ساز غيرمجاز در اطراف شهرها نيز تاكيد كرد: به ساخت و سازهايي كه به صورت غيرمجاز انجام مي‌شود هيچ گونه خدماتي ارائه نمي‌شود چرا كه ارائه خدمات به ساخت و سازهاي غيرمجاز موجب تشويق اين كار مي‌شود در حالي كه نسبت به ساخت و سازهاي مجاز مسئول بوده و موظف به خدمت‌رساني هستيم.
وي در پاسخ به سؤال ديگري در خصوص پيشنهادات استانداري تهران براي ارائه در دور سوم سفرهاي استاني با توجه به فرهنگي بودن رويكرد دولت گفت: با محوريت تقويت بنيه فرهنگي استان به استقبال دور سوم از سفرهاي استاني مي‌رويم و در سقف يك هزار ميليارد ريال طرح و پروژه فرهنگي براي مطرح كردن در كارگروه فرهنگ و هنر آماده‌ايم و عمده محورهاي فرهنگي ما مربوط به توسعه فرهنگي كشور است.
استاندار تهران تقويت مراكز آموزشي، علمي، دانشگاهي و آموزش و پرورش،‌ تقويت فرهنگ بسيج، توجه به حوزه كتاب وكتابخواني، تئاتر و سينما و توجه به تقويت بنيه مراكز فرهنگي روستايي را از جمله محورهاي استانداري تهران در تقويت محورهاي فرهنگي برشمرد و اظهار داشت: 80 درصد از مصوبات فرهنگي دور سوم از سفرهاي استاني مربوط به فعاليت‌هاي فرهنگي و 20 درصد مربوط به طرح‌هاي عمراني فرهنگي است.

*14 هزار واحد مسكن مهر تا پايان شهريور ماه افتتاح مي‌شود

تمدن در بخش ديگري از سخنان خود با اعلام خبر افتتاح 14 هزار واحد مسكن مهر تا پايان شهريور ماه اظهار داشت: با توجه به تعهد ما در استانداري تهران براي ايجاد يك صد هزار شغل در سال 89 بعد از پايان ماه رمضان براي كساني كه توانسته‌ايم شغل ايجاد كنيم جشن اشتغال را برپا خواهيم كرد.
وي در پاسخ به سؤالي مبني بر اينكه ارزيابي شما از عملكرد استانداري تهران در رسيدگي به پرونده كوي دانشگاه با توجه به فرمايشات مقام معظم رهبري مبني بر كند بودن اين كار گفت: مراحل و كارهاي مقدماتي رسيدگي به اين پرونده كه مربوط به استانداري تهران و شوراي تامين بود انجام و تحويل مقامات ذيربط داده شده است.
استاندار تهران همچنين در پاسخ به اين سؤال كه يارانه نقدي كه از مهر ماه به حساب خانوارها واريز مي‌شود مردم از چه زماني اجازه برداشت دارند، خاطرنشان كرد: منتظريم اين اطلاعات را از مسير كارگروه تحول اقتصادي كه از سوي سخنگوي اين كارگروه اعلام مي‌شود، دريافت كنيم.

*بين واقعي شدن قيمت حامل‌هاي انرژي و ميزان يارانه‌اي متعلق به مردم همخواني وجود دارد

خبرنگاري در ادامه نشست خبري سؤال خود را به بحث نگراني از قيمت حامل‌هاي انرژي و تمهيدات استانداري در اين خصوص اختصاص داد كه تمدن در پاسخ گفت: بين واقعي شدن قيمت حامل‌هاي انرژي و ميزان يارانه‌اي كه به مردم تعلق خواهد گرفت همخواني وجود دارد.
وي تاكيد كرد: پيش‌بيني بنده اين است كه بعد از اجراي قانون هدفمند كردن يارانه‌ها بعضي از خانواده‌ها كه امكان پس‌انداز نداشتند با صرفه‌جويي و مصرف بهتر قادر به پس‌انداز خواهند شد.

*بحث سبك سازي شهر تهران را با قدرت انجام خواهيم داد

استاندار تهران در پاسخ به سوال ديگري مبني بر اينكه، تاكيد رئيس‌جمهور مبني بر سبك‌سازي شهر تهران مورد استقبال واقع نشده است، بنابر اين چه تدابيري براي اجراي اين كار انديشيده‌ايد، ابراز داشت: سياست رئيس‌جمهور در سبك‌سازي را بي‌كم وكاست و با قدرت اجرا مي‌كنيم هر چند ممكن است اجراي اين دستور فراز و فرودهايي داشته باشد ولي روند كلي اجراي اين سياست دولت بدون هيج كم و كاستي است.
تا 1 شهريور 89 ، 22 هزار نفر نسبت به خرو ج از تهران ثبت‌نام كرده‌اند كه از اين ميان 7 هزار نفر مربوط به دستگاه‌هاي اجرايي مي‌باشد و هزار و 700 نفر از اين 7 هزار نفر احكام‌شان صادر و با استان مقصد نيز توافقاتي صورت و نسبت به نقل و انتقالشان اقدام شده است.
انتهاي پيام/
 

tanhai

Registered User
تاریخ عضویت
18 می 2009
نوشته‌ها
456
لایک‌ها
16
با جازه دوست xms سخنگوي اقتصادي دولت در پي تي

دولت احمدى نژاد در چارچوب طرح هدفمند کردن يارانه ها، پرداخت يارانه را به تعهد کتبى شهروندان مشروط کرده است. در‌اين تعهدنامه آمده است: به سازمان هدفمندى يارانه‌ها اجازه مى‌دهم در صورت احراز عدم صحت اطلاعات ارائه شده در فرم اطلاعات اقتصادى خانوار يا به هر دليل ديگر يا اشتباه واريزى به حسابم‌ ، معادل کليه وجوهى که به ناحق و بر خلاف مفاد قانون هدفمند کردن يارانه‌ها و مقررات و ضوابط اجرايى آن واريز شده است از حساب‌هاى ‌اين‌ جانب برداشت نمايد و بانکهاى مربوطه با اعلام سازمان‌ ، مکلف به انجام آن مى‌باشند. روزنامه دنياى اقتصاد در این باره نوشت، با قبول ‌اين تعهدنامه شما علاوه بر‌اينکه به دستگاههاى ذیربط اجازه داده‌ايد با چک کردن حساب‌هايتان از آن برداشت کنند، تا حدودى نيز بايد از دريافت يارانه نقدى نااميد شويد، چرا که ممکن است سازمان هدفمندى يارانه‌ها به ‌اين نتيجه برسد که اطلاعات ارائه شده شما با هر ضريب اهميت صحت ندارد و شما را از دريافت ‌اين يارانه که براساس قانون، حق تمام شهروندان ‌ايرانى است، محروم کند.
:lol: :lol: :lol:
 

xms

Registered User
تاریخ عضویت
19 ژوئن 2009
نوشته‌ها
11,477
لایک‌ها
387
محل سکونت
گفتگوی آزاد
با جازه دوست xms سخنگوي اقتصادي دولت در پي تي

دولت احمدى نژاد در چارچوب طرح هدفمند کردن يارانه ها، پرداخت يارانه را به تعهد کتبى شهروندان مشروط کرده است. در‌اين تعهدنامه آمده است: به سازمان هدفمندى يارانه‌ها اجازه مى‌دهم در صورت احراز عدم صحت اطلاعات ارائه شده در فرم اطلاعات اقتصادى خانوار يا به هر دليل ديگر يا اشتباه واريزى به حسابم‌ ، معادل کليه وجوهى که به ناحق و بر خلاف مفاد قانون هدفمند کردن يارانه‌ها و مقررات و ضوابط اجرايى آن واريز شده است از حساب‌هاى ‌اين‌ جانب برداشت نمايد و بانکهاى مربوطه با اعلام سازمان‌ ، مکلف به انجام آن مى‌باشند. روزنامه دنياى اقتصاد در این باره نوشت، با قبول ‌اين تعهدنامه شما علاوه بر‌اينکه به دستگاههاى ذیربط اجازه داده‌ايد با چک کردن حساب‌هايتان از آن برداشت کنند، تا حدودى نيز بايد از دريافت يارانه نقدى نااميد شويد، چرا که ممکن است سازمان هدفمندى يارانه‌ها به ‌اين نتيجه برسد که اطلاعات ارائه شده شما با هر ضريب اهميت صحت ندارد و شما را از دريافت ‌اين يارانه که براساس قانون، حق تمام شهروندان ‌ايرانى است، محروم کند.
:lol: :lol: :lol:



خیلی باحال بود:lol::D
 

xms

Registered User
تاریخ عضویت
19 ژوئن 2009
نوشته‌ها
11,477
لایک‌ها
387
محل سکونت
گفتگوی آزاد
فرزین اعلام کرد:
ارسال فرم هدفمندی یارانه‌ها برای تولیدکنندگان
سخنگوی کارگروه طرح تحول اقتصادی دولت از ارسال فرمهایی توسط وزارت صنایع به تولیدکنندگان از نیمه دوم شهریورماه جاری برای اجرای طرح هدفمندی یارانه ها خبر داد و گفت: منابعی به صورت تسهیلات به منظور حمایت در اختیار رانندگان درون و برون شهری برای تعویض خودرو قرار می‌گیرد.
به گزارش خبرنگار مهر، محمدرضا فرزین در جمع خبرنگاران با تاکید بر اینکه قطعا در نیمه دوم سال جاری فاز اول قانون هدفمند کردن یارانه ها را اجرا خواهیم کرد، در مورد تغییرات اطلاعات خانوار گفت: نیازی به تغییرات اطلاعات خانوار در فرمها نیست، زیرا مرکز آمار با هماهنگی های سازمان ثبت احوال از میزان طلاق، تولد و فوت اطلاع دارد.

سخنگوی کارگروه طرح تحول اقتصادی دولت در پاسخ به این سئوال که از چه زمانی پرداخت یارانه ها بر اساس فرمهای اطلاعات اقتصادی خانوارها است، عنوان کرد: این موضوع بعدا اعلام خواهد شد، این امر به این بستگی دارد که چه زمانی به اطلاعات فرمها نیاز داشته باشیم تا شناسایی خانوارها از این طریق انجام شود؛ اما در مرحله اول بر اساس روش جدیدی که اعلام شده است، کارها دنبال می شود.

وی از ارسال فرمها و اطلاعات مربوط به تولیدکنندگان توسط وزارت صنایع و معادن از نیمه دوم شهریورماه جاری برای اجرای طرح هدفمندی یارانه ها در این بخش خبرداد.

فرزین در مورد نحوه مدیریت حمل و نقل برون شهری و برنامه های حمایتی برای کنترل و اصلاح قیمتها در این بخش همزمان با اجرای طرح تحول عنوان کرد: در این خصوص بسته حمایتی حمل و نقل درون و برون شهری با مسئولیت ستاد مدیریت حمل و نقل سوخت تدوین کرده ایم و پروژه هایی نیز برای آن تعریف شده است.

این مقام مسئول در وزارت امور اقتصادی و دارایی با بیان اینکه بخشی از مدیریت حمل و نقل درون شهری نیز برعهده وزارت کشور است، اعلام کرد: در بسته حمل و نقل از حمل و نقل درون و برون شهری حمایت شده است به نحویکه بتوانیم از افزایش قیمت ها در این بخش جلوگیری کنیم، از سوی دیگر بتوانیم **** حمل و نقل از تغییردهیم و ماشینهای جدید وارد کنیم.

وی خاطرنشان کرد: 3 هزار دستگاه اتوبوس به سیستم حمل و نقل کشور افزوده خواهد شد و منابعی را به صورت تسهیلات در اختیار رانندگان درون و برون شهری قرار می دهیم تا بتوانند نسبت به تعویض خودروی خود اقدام کنند که از این طریق سوخت کمتری نیز مصرف شود، بنابراین مجموعه سیاستی منسجمی در نظر گرفته شده است.

فرزین در مورد نگرانی های ناشی از آزادسازی قیمت گازوئیل برای مصرف کنندگان این نوع سوخت گفت: برای مصرف کنندگان این نوع سوخت که بیشتر دارندگان اتوبوسها و کامیونها هستند، یک بسته کاملا حمایتی تدوین شده است، بنابراین مصرف کنندگان این سوخت نگرانی نداشته باشند.

وی ادامه داد: دارندگان این نوع خودروها نیز می توانند نسبت به اصلاح مصرف انرژی و تغییر ماشین خود اقدام نمایند، زیرا حمل و نقل عمومی برون شهری توسط ماشین هایی صورت می گیرد که مصرف بالایی دارند، باید شرایطی برای آنها ایجاد شود که نسبت به تعویض خودروهای خود اقدام کنند. منابعی برای این کار نیز در نظر گرفته شده است، همچنین بسته نظارتی در بحث حمل و نقل طراحی شده است.

سخنگوی کارگروه طرح تحول اقتصادی در پاسخ به این سئوال که آیا قیمت بلیت هواپیما با اجرای طرح هدفمندی یارانه ها به صورت دو مرحله ای افزایش خواهد یافت؟ گفت: در ماده 3 قانون هدفمندی یارانه ها در مورد خدمات ریلی و هواپیمایی بحث شده است، اما تاکنون در کارگروه تحول اقتصادی هیچ بحثی در مورد این دو موضوع صورت نگرفته است. هنوز هیچ بسته ای در این خصوص برای ارائه به کارگروه تدوین نشده است.

وی گفت: شورای رقابت در بحث قیمت گذاری کالاهای انحصاری، تنظیم ضوابط و مقررات را برعهده دارد، حتی در بحث حاملهای انرژی نیز نظر شورای رقابت باید اخذ شود، اما در آستانه اجرای طرح هدفمندی یارانه ها هستیم، بنابراین دستگاههای اجرایی نباید قیمتی تعیین کنند که باعث ایجاد مشکلاتی برای اجرای طرح شود.
 

xms

Registered User
تاریخ عضویت
19 ژوئن 2009
نوشته‌ها
11,477
لایک‌ها
387
محل سکونت
گفتگوی آزاد
وزیر رفاه و تامین اجتماعی گفت: واریز نقدی یارانه ها از مهر ماه آغاز می شود و تاکنون حدود 86 درصد از مردم کشور شماره حساب خود را اعلام کرده اند.


به گزارش واحد مرکزی خبر ، صادق محصولی پس از جلسه امروز هیئت وزیران درباره کسانی که موفق نشده اند شماره حساب خود را در موعد مقرر برای دریافت نقدی یارانه ها اعلام کنند اظهار داشت: یک فرصت ده روزه یعنی تا 15 شهریور برای این افراد در نظر گرفته شده است تا شماره حساب خود را در سامانه www.refahi.ir اعلام کنند.

وی افزود: قطعا آنهایی که فرصت نداشته اند فرم اطلاعات خانوار را تکمیل و به دنبال آن شماره حساب خود را اعلام کنند، در ماههای آینده هم به آنها فرصت خواهیم داد که اگر تمایل داشتند با تکمیل فرم اطلاعات خانوار، شماره حساب خود را نیز برای دریافت نقدی یارانه ها اعلام کنند.
 

xms

Registered User
تاریخ عضویت
19 ژوئن 2009
نوشته‌ها
11,477
لایک‌ها
387
محل سکونت
گفتگوی آزاد
وزير اقتصاد خبر داد:
T213164-347395.jpg

برداشت از حساب بانكي يارانه ها پس از اصلاح قيمت ها
تهران-وزير امور اقتصادي و دارايي گفت: ابتدا حساب هاي بانكي دريافت يارانه هاي نقدي براي مشمولان شارژ مي شود اما برداشت از آن موكول به زمان اصلاح قيمت ها خواهد شد.

به گزارش خبرنگار سياسي ايرنا، سيدشمس الدين حسيني روز چهارشنبه در حاشيه جلسه هيات دولت در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالي درخصوص ضد و نقيض بودن اخبار آزادسازي قيمت ها اظهار داشت: 'من و رييس جمهور هر دو يك مطلب در اين خصوص گفته ايم ما در دولت حرفهايمان يكسان است، برخي تلاش مي كنند با تفسير و تحليل هاي خود عدم انطباق اظهارات را نشان دهند.'
حسيني تصريح كرد: رويه قيمت گذاري در كشور مشخص است بخش عمده قيمت ها در سازوكارهاي مرسوم و متداول در بازارها تهيه مي شود و در مورد برخي كالاها نيز طبق قوانين خاص و مشخص برخي نهادها مسوول قيمت گذاري براي آنها هستند كه اين مكانيزم ساري و جاري بوده است.
وزير اقتصاد افزود: براساس مصوبه سال 82 هيات وزيران ستاد كنترل قيمت ها اجازه قانوني قيمت گذاري را به برخي از نهادها سپرد كه در كارگروه طرح تحول اقتصادي نيز بر اين موضوع تاكيد شد.
حسيني گفت: از آنجا كه قيمت يارانه ها در زمان مشخصي اصلاح مي شود، ممكن است برخي بخواهند از اين فرآيندها سو استفاده كنند به همين خاطر سيستم نظارتي بايد تقويت شود.
وي افزود: به اين منظور از ظرفيت ستاد كنترل قيمت ها كه رييس آن معاون اول رييس جمهوري است، استفاده مي كنيم.
وزير اقتصاد در ادامه همچنين از افتتاح تعداد قابل توجهي از طرح ها در بخش هاي مختلف در هفته دولت در شهرستان ها خبر داد.
وي با اشاره به اينكه بخش قابل توجهي از پروژه هاي عمراني در زمينه هايي همچون، راه، مدارس، بيمارستان، صنايع و نفت به نتيجه رسيده، افزود: طبق برنامه اي كه براي هفته دولت تنظيم شده وزراي مربوط و معاونين رييس جمهور به شهرستان ها مي روند و در جشن افتتاح اين پروژه ها شركت مي كنند.
حسيني در خصوص مديريت واردات نيز گفت: كميته اجرايي قانون صادرات و واردات، وظيفه تنظيم امور تجاري را بر عهده دارد و با مسووليت وزارت بازرگاني قرار است فهرست كالاهاي وارداتي را بازبيني كند.
وي اضافه كرد: كالاهاي وارداتي در چند دسته ضروري، زايد و مضر طبقه بندي و براساس آن تصميم گيري مي شود.
سيام**9012
 

xms

Registered User
تاریخ عضویت
19 ژوئن 2009
نوشته‌ها
11,477
لایک‌ها
387
محل سکونت
گفتگوی آزاد
T213902-348694.jpg

معاون رييس جمهور:
هدفمندسازي يارانه ها گامي بزرگ براي عدالت گستري است
تبريز- معاون پارلماني رييس جمهور گفت: دولت نهم و دهم صبغه عدالت دارد و هدفمندسازي يارانه‌ها گامي بزرگ درمسير گسترش عدالت اسلامي است.

حجت الاسلام سيدمحمدرضا ميرتاج الديني چهارشنبه شب درجمع دانشجويان شركت كننده درطرح ضيافت انديشه در دانشگاه تبريز افزود:‌ هدفمندسازي‌ يارانه‌ها بايد 15 سال پيش در كشور آغاز مي‌شد ‌و در اين صورت شاهد بهره‌وري بالا در كشور و رشد بالاي اقتصادي بوديم.
وي با بيان اينكه هدفمندسازي يارانه‌ها كاري زيربنايي و اساسي در كشور است، اظهارداشت: متاسفانه حوزه و دانشگاه براي هدفمند سازي يارانه ها دير اقدام كرده اند.
حجت الاسلام ميرتاج‌الديني ادامه داد: عدالت‌خواهي بايد ار حوزه و دانشگاه آغاز شود و در دهه‌اي كه‌ از سوي ‌**** معظم انقلاب به دهه عدالت نام‌گذاري شده است ، توجه بيشتر به اين مقوله صورت گيرد.
وي، عنوان ' عدالت‌مند كردن يارانه‌ها'، را نامي مناسب‌تر براي 'هدفمند كردن' يارانه‌ها دانست و اين حركت را برخاسته از سيره علوي در تقسيم يكسان بيت‌المال اعلام كرد.
وي با اشاره به ضرورت اجراي هدفمند كردن يارانه‌ها در كشور تاكيد كرد: تقسيم عادلانه يارانه‌ها، ‌پرداخت مستقيم يارانه‌ها به اقشار محروم و حمايت از توليد و سرمايه‌گذاري از فوايد اجراي اين قانون است.
معاون پارلماني رييس جمهور افزود: با اجراي اين قانون زمينه‌هاي لازم براي تحقق چشم‌انداز فراهم مي‌شود.
حجت الاسلام ميرتاج‌الديني با تاكيد برلزوم اهميت حركت صحيح اقتصادي در كشور اظهارداشت: براي اين امر ريل‌گذاري اقتصادي در كشور بايد صورت گيرد.
وي گفت: در تحول اقتصادي، هدفمندسازي يارانه‌ها گام اول است و هفت محور كلي در اين راستا بايد صورت گيرد، ولي ‌متاسفانه كشورما سه سال معطل هدفمند سازي يارانه‌ها بوده و با تحقق اين امر مراحل بعدي با سرعت صورت خواهد گرفت.
معاون پارلماني رييس جمهور خاطرنشان كرد: با اجراي اين قانون به صورت گام به گام ، شوك اقتصادي به مردم وارد نخواهد شد و مردم تبعات مثبت هدفمندسازي يارانه‌ها را به صورت مرحله‌اي در زندگي خود مشاهده خواهند كرد.
518/8120/587
 

xms

Registered User
تاریخ عضویت
19 ژوئن 2009
نوشته‌ها
11,477
لایک‌ها
387
محل سکونت
گفتگوی آزاد
* اطلاعات اصلاح شده خانوارها در خصوص ازدواج ، طلاق ، تولد و فوت افراد، تا پنجم شهریور به طور کامل در اختیار وزارت رفاه است
* مرد خانوار جدید یا داماد از 15 تا 25 شهریور به سامانه وزارت رفاه مراجعه و شماره حساب ارائه کند
* خانواهایی که تاکنون موفق به ارائه اطلاعات اقتصادی خود به مرکز آمار ایران نشده اند تا آذر صبر کنند


رئیس مرکز آمار ایران اعلام کرد : اطلاعات اصلاح شده خانوارها در خصوص ازدواج ، طلاق ، تولد و فوت افراد، تا پنجم شهریور به طور کامل در اختیار وزارت رفاه و تامین اجتماعی قرار می گیرد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت به نقل از واحد مرکزی خبر ، عادل آذر گفت: از سال 1387 که عملیات جمع آوری اطلاعات اقتصادی خانوارها آغاز شد ، یک میلیون و هشتصد هزار تولد ، چهارصد هزار فوت و یک میلیون و ششصد هزار ازدواج و طلاق ثبت شده که اطلاعات ان از طریق ثبت احوال و سازمان ثبت اسناد به مرکز امار ایران ارائه و اطلاعات خانوارها اصلاح شده است.

* مرد خانوار جدید یا داماد از 15 تا 25 شهریور به سامانه وزارت رفاه مراجعه و شماره حساب ارائه کند

وی بیشترین پرسش هموطنان را مربوط به مزدوجین اعلام کرد و گفت : پسر و دختری که ازدواج کرده اند ، در فهرست مرکز آمار از خانوار قبلی حذف و خانوار جدیدی به سرپرستی مرد یا داماد تشکیل شده و لازم است مرد خانوار جدید یا داماد از 15 تا 25 شهریور به سامانه وزارت رفاه مراجعه و در صورت تمایل به دریافت یارانه نقدی ، شماره حساب ارائه کند.
عادل آذر درباره علت نپذیرفتن شماره حساب زوجهای جدید در سامانه وزارت رفاه در هفته های اخیر اظهارداشت : هنوز اطلاعات زوجهای جدید در سامانه وزارت رفاه ثبت نشده است و به همین علت اجازه درج شماره حساب به انها داده نمی شود و هنگام مراجعه با این پیام مواجه می شوند که کد ملی آنها از مرکز آمار دریافت نشده است.
وی تصریح کرد : زوج های جدید از 15 تا 25 شهریور باید برای معرفی شماره حساب به پایگاه اینترنتی وزارت رفاه به نشانی www.refahi.ir مراجعه کنند.

* چگونگی پرداخت یارانه نقدی به مردان و زنانی که از هم طلاق گرفته اند

رئیس مرکز آمارایران درباره چگونگی پرداخت یارانه نقدی به مردان و زنانی که از هم طلاق گرفته اند ، گفت : مرد یا سرپرست خانوار پس از طلاق نیز می تواند شماره حساب خود را برای دریافت یارانه نقدی خود و افراد تحت تکفلش به سامانه وزارت رفاه معرفی کند اما برای زنانی که طلاق گرفته اند یک خانوارجدید یک نفری درنظر گرفته شده است و خانم هایی که طلاق گرفته اند خود به عنوان سرپرست خانوار می توانند شماره حساب خود را از 15 تا 25 شهریوربه سامانه وزارت رفاه معرفی کنند.

* چگونگی اعمال تغییرات مربوط به تولد و فوت افراد

وی درباره چگونگی اعمال تغییرات مربوط به تولد و فوت افراد نیز گفت : تولد فرزند جدید به تعداد افراد خانوار اضافه شده و نام افراد فوت شده نیز از فهرست خانوارها حذف شده است.
عادل آذر در پاسخ به این سوال که در صورت فوت سرپرست خانوار تکلیف سایر اعضا برای دریافت یارانه نقدی چه خواهد شد ، افزود: در این صورت باید اطلاعات مسن ترین فرد تحت تکفل متوفی که معمولا همسر وی است با کد ملی به سامانه وزارت رفاه ارائه و شماره حساب معرفی شود.


* مشکل خانوار هایی که سرپرست خانوار تعیین هویت نشده است

وی درباره تکلیف افرادی که اطلاعات اقتصادی خود را به مرکز آمار ایران ارائه کردند و حتی کد رهگیری دارند اما هنگام مراجعه به سامانه وزارت رفاه اجازه معرفی شماره حساب به آنها داده نمی شود ، گفت : تعداد این خانوارها محدود و حدود نیم درصد خانوارهایی است که اطلاعات خود را به مرکز آمار ایران ارائه کرده اند.
رئیس مرکز آمار ایران افزود : در اینگونه موارد سرپرست خانوار تعیین هویت نشده است اما این افراد نیز از 15 تا 25 شهریور ماه می توانند با کد ملی مسن ترین عضو خانوار ، شماره حساب خانوار را معرفی کنند تا در آینده اطلاعات انها اصلاح شود.

* خانواهایی که تاکنون موفق به ارائه اطلاعات اقتصادی خود به مرکز آمار ایران نشده اند تا آذر صبر کنند

وی درباره خانواهایی که تاکنون موفق به ارائه اطلاعات اقتصادی خود به مرکز آمار ایران نشده اند نیز گفت : دولت تاکنون در دو مرحله فرصت ارائه اطلاعات اقتصادی را برای هموطنان فراهم کرده اما ممکن است باز هم خانوارهایی موفق به ارائه آن نشده باشند ، به همین علت در آذر امسال فرصتی دیگر برای دریافت اطلاعات اقتصادی خانوارها فراهم می شود تا افرادی که متقاضی دریافت یارانه نقدی هستند ، از آن بهره مند شوند.
رئیس مرکز آمار ایران تصریح کرد : خانوارهایی که تاکنون موفق به ارائه اطلاعات اقتصادی خود نشدند نیازی به مراجعه حضوری یا مراجعه آنها به پایگاههای مرکز آمار و وزارت رفاه نیست و این افراد باید از مراجعه به مرکز آمار خودداری و تا آذر ماه صبر کنند.
 

xms

Registered User
تاریخ عضویت
19 ژوئن 2009
نوشته‌ها
11,477
لایک‌ها
387
محل سکونت
گفتگوی آزاد
شفاف شدن اقتصاد و تحقق عدالت بدون اجراي قانون يارانه‌ها شدني نيست
تهران - مديركل دفتر اقتصادي استانداري‌هاي وزارت كشور گفت: اگر هدفمند شدن يارانه‌ها اجرايي نشود، شفاف‌سازي در اقتصاد كشور رخ نمي‌دهد و عدالتي وجود نخواهد داشت.

به گزارش روز شنبه خبرنگار اقتصادي ايرنا، 'عباس نياوند' هدفمند شدن يارانه‌ها را يك آرمان و مطالبه ملي دانست و گفت: با توجه به اينكه هميشه مردم براي كارهاي بزرگ پيشقراول بودند، بايد بحث هدفمند شدن يارانه‌ها يك مطالبه ملي شود تا مردم ضرورت تحقق اين امر حياتي را در تحول اقتصاد كشور دنبال كرده و همه مشاركت كنند.
وي شفاف‌سازي اقتصاد كشور را يكي از مهمترين اهداف اجرايي شدن قانون يارانه‌ها ذكر كرد و افزود: پرداخت به شيوه كنوني يارانه‌ها نتيجه‌اي جز افزايش مصرف انرژي و هدر دادن منابع كشور ندارد از اين رو شكوفايي لازم در بخش تحول اقتصادي را نخواهيم داشت.
وي تحقق عدالت را يكي از آرمان‌هاي بزرگ و مطالبه مردمي دانست و افزود: اكنون هر فردي مصرف بيشتري دارد، بيشترين يارانه را دريافت مي‌كند و اين بي‌عدالتي است.
نياوند يكي از مسائل مهم در اجراي قانون يارانه‌ها را جهت‌دهي آنها بيان كرد و افزود: يارانه‌ها بايد در سمت وسويي جهت‌گيري شود كه بالندگي و پويايي اقتصاد كشور را به همراه داشته باشد.
نياوند تصريح كرد: هدفمند شدن يارانه‌ها نتايجي چون صرفه جويي و مديريت اقتصاد از سوي خود مردم را به همراه دارد ضمن آنكه كارها و فعاليت‌ها به خود مردم واگذار مي‌شود.
وي درباره آثار تورمي اجراي قانون يارانه‌ها گفت: در بلندمدت شاهد كاهش تورم در كشور خواهيم بود اما ممكن است در ابتداي اجراي طرح افزايش در نرخ تورم را داشته باشيم كه اگر با هوشمندي و اطلاع‌رساني دقيق اين قانون اجرا و ابعاد مختلف آن براي مردم شفاف ‌سازي شود بطور قطع با مديريت و هدايت موضوع، نتايج خوبي را شاهد خواهيم بود.
وي تاكيد كرد در صورتي كه اقتصاد كشور و هزينه‌ها واقعي شود، با ايجاد رقابت و توليد پويا، تورم از ميزان كنوني نيز كمتر خواهد شد.
وي درباره شايعات افراد سودجود در خصوص امكان افزايش قيمت‌ها پس از اجرايي شدن قانون هدفمند كردن يارانه‌ها، گفت:‌ خوشبختانه در اين زمينه تدابير لازم توسط مسئولان ذيربط صورت گرفته تا مشكلي پيش نيايد.
خدمات رساني منطبق با واقعي شدن قيمت‌ها و هزينه‌هايي كه مردم پرداخت مي‌كنند، موضوع ديگري بود كه نياوند درباره آن گفت: وقتي دستگاه‌ها و سازمان‌هاي خدماتي قيمت فعاليت‌هاي خود را منطبق با قيمت بين‌المللي دريافت مي‌كنند در نتيجه بايد خدمات ارائه شده از سوي آنها نيز مطابق با استانداردهاي جهاني باشد.
به گفته وي، رقابت زيادي بعد از اجرايي شدن قانون يارانه‌ها ايجاد خواهد شد، از اين رو با توجه به اينكه حرف اول را در بازار مشتري مي‌زند، سازمان‌هايي مي‌توانند موفق شوند كه به اين اصل مهم توجه كنند.
وي درباره اقدامات نظارتي بعد از اجراي قانون يارانه ها، گفت: از سوي ستاد مربوط در مورد برخي خدمات و كالاها نظارت‌هايي هم صورت خواهد گرفت بويژه آنكه بر روي خدمات انحصاري كه در اختيار سازمان خاصي است نيز نظارت بيشتري انجام مي‌شود.
اقتصام **2023** 1558


216030-352782.jpg
 

xms

Registered User
تاریخ عضویت
19 ژوئن 2009
نوشته‌ها
11,477
لایک‌ها
387
محل سکونت
گفتگوی آزاد
در گفتگو با مهر عنوان شد:
ثبت شماره حساب 74 درصد تهرانیها/ یک میلیون خانوار اعلام نکردند
سرپرست معاونت برنامه ریزی استانداری تهران از اعلام شماره حساب 47 درصد از تهرانیها برای دریافت یارانه نقدی خبر داد و افزود: سامانه ثبت نام تا اطلاع ثانوی مسدود است.

نعمت الله ترکی در گفتگو با خبر نگار مهر با اعلام آمار 74 درصدی ثبت نام سرپرستان خانوار تهرانی در سامانه وزارت رفاه اظهار داشت: تا پایان روز جمعه دو میلیون و 589 هزار و 354 نفر از سرپرستان خانوار شماره حساب خود را در سایت refahi.ir برای دریافت یارانه نقدی اعلام کرده اند.

وی افزود: هر چند که بیش از یک میلیون خانوار هنوز شماره حساب خود را اعلام نکرده اند ولی سامانه وزارت رفاه تا پنج روز مسدود است و در صورت ابلاغ از سوی وزارت کشور مهلت ثبت نام تمدید می شود.
 
بالا