برگزیده های پرشین تولز

هر كي ميخواد جزئيات ويندوز ويستا رو بدونه بياد تو!!

FRH

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
18 نوامبر 2004
نوشته‌ها
38
لایک‌ها
0
دوستان
تو وبلاگي كه اين زير مي نويسم مقاله كاملي در مورد ويندوز ويستا و ورژن هاي مختلف اون تو آخرين پستش اومده. حتما بريد نگاه كنيد چون خود مايكروسافت هنوز اونو بيرون نداده و فقط به بعضي از developerها داده. حتما يه سر بزنيد. فارسي هستش.
لينك وبلاگ
 

night wolf

Registered User
تاریخ عضویت
24 اکتبر 2003
نوشته‌ها
647
لایک‌ها
5
سن
36
محل سکونت
Iran-Ahvaz
چون خود مايكروسافت هنوز اونو بيرون نداده
24.gif
24.gif
 

astm1834

Registered User
تاریخ عضویت
5 مارس 2005
نوشته‌ها
1,217
لایک‌ها
16
محل سکونت
_ _ _
وجود قطعي سرويس جاسوسي مايكروسافت در نسل بعدي سيستم عامل ويندوز (VISTA) توسط يك محقق جوان ايراني كشف شد!!!

بعد از سال ها تحقيقات و بررسي دقيق و شبانه روزي بروي سيستم عامل شركت مايكروسافت و اثبات وجود يك سرويس جاسوسي توسط سيد محمد علي اسلامي كه از كارشناسان و محققين تحليل سيستم ويندوز در ايران بحساب مي آيد ، وجود اين سرويس جاسوسي كه تا اينك در پرده اي از ابهام بود قطعي شد.
اين محقق جوان ايراني كه سال هاي زيادي را صرف جمع آوري مدارك بيش تر از اين سرويس جاسوسي نموده است ، توانست با رديابي برخي پروسس هاي مشكوك در سيستم عامل ويندوز كه به هيچ وجه قابل رويت نمي باشند و تنها يك تحليل گر ويندوز همانند بيل گيتس مي توانست از آن مطلع باشد را كشف و تحقيقات خود را كاملتر نمايد. ايشان كه هم اينك در واحد انفورماتيك يك بخش دولتي مشغول به كار مي باشد ، تحقيقاتش زماني براي خود اين محقق به مرحله اثبات رسيد كه ايشان در تابستان سال 1382 جهت ادامه تحصيلات از طرف يك دانشكده خصوصي علوم فناوري اطلاعات در شهر پاريس در فرانسه دعوت به ادامه تحصيل شد و ايشان در همان زمان با ايجاد يك گروه نرم افزاري با نام گروه FRANCOSOFT TECHNOLOGIES در فرانسه فعاليت هاي كاري خود را آغاز نمود و در روزهاي نخست ورودش به دانشكده و ابراز موضوع سرويس هاي ناشناخته مايكروسافت به برخي اساتيد و نمايش نتايج اثبات و شگفتي آن ها بعد از مدتي به دلايلي خاص به كشور بازگشت و با ثبت شركت فناوري توليد نرم افزار و سخت افزار فغان سيستم در ايران در جهت عرضه فناوري و راه كارهاي امنيتي اقدام نمود و تحقيق خود را در اين باب ادامه داد تا سرانجام توانست تا اولين كسي باشد تا پرده از اين مهم كه سرنوشت سياسي و اطلاعاتي همه كشورهاي دنيا را تحديد مي كند بردارد.

مطلع شدن عموم كاربران و مردم در سراسر دنيا از اين موضوع سوال هاي متعددي را براي همگان بوجود مي آورد كه تمام اين سوالات در زير اشاره و پاسخ داده شده اند.

1- چه كساني قصد استفاده از اين سرويس را در سيستم عامل ويندوز داشته و دارند؟
2- چرا سيستم عامل ويندوز از سوي داوطلبان ايجاد اين سرويس انتخاب شد؟
3- آيا اين سرويس در گذشته نيز اعمال شده است؟
4- اين موضوع براي كاربران رايانه در دنيا و بخصوص ايراني ها تا چه اندازه اي بايد مورد توجه قرار گيرد؟
5- شركت مايكروسافت واقع در آمريكا چه اهدافي را دنبال مي كنند؟
6- آيا سرويس هاي اطلاعاتي آمريكا با استفاده از اين سرويس پيچيده و پنهان در سيستم عامل در جهت روزآمد سازي اطلاعات خود بهره جسته و مي جويند؟
7- آيا كشورهاي دنيا بايد از اين سرويس اطلاعاتي در هراس بوده و بدنبال راه كار باشند؟
8- آيا بهترين كار مهاجرت از ويندوز به ديگر سيستم عامل ها همچون لينوكس است؟
9- چه كساني از اين موضوع در دنيا با خبر هستند؟
10- چه كساني از اين موضوع نفع مي برند؟
11- عكس العمل مايكروسافت در مقابل كشف اين موضوع چيست؟
12- اطلاعات و يا عملكرد كاربران رايانه هاي خانگي در ويندوز به چه كاري خواهد آمد؟
13- چه اطلاعاتي مفيد مي باشند؟
14- اطلاعات چگونه بسته بندي و ارسال مي شوند؟
15- از چه زمان احتمال وجود اين سيستم رفته است؟
16- نحوه عملكرد اين سرويس اطلاعاتي چگونه است؟
17- هدف مايكروسافت از ساخت نرم افزارهاي جانبي ويندوز چيست؟
18- آيا بايد مايكروسافت را مقصر دانست و راه حل نهايي چيست؟

جواب تمامي موارد ذكر شده را مي توان با مشاهده اين شرح گزارش كامل از اين محقق شنيد.
در اواسط سال 1999 ميلادي كه سيستم عامل 2000 مايكروسافت دوران آزمايش خود را سپري مي كرد و در سال 2000 كه كار اجرايي اين سيستم عامل شروع شد. احتمال وجود چنين سرويسي تنها در حد يك پيش بيني از سوي اين محقق جوان ايراني مي رفت كه با پيش رفتن بسوي نسل بعدي ويندوز در سال 2001 ميلادي و تكرار دوباره الگوريتم هاي تحقيقاتي اين محقق بروي نسل جديد سيستم عامل ، نشانه هاي مشخص تر از نگارش 2000 مشاهده شد.
اما از آنجاي كه اين سرويس بسيار دقيق و از قبل پيش بيني شده در اين محصول گنجانده شده بود و كاملا مشخص بود كه افراد سياسي آمريكايي در پشت اين موضوع حكم فرمايي مي كنند و هدفي را دنبال مي كنند و يك احتمال را نبايد ناديده گرفت و آن اين است كه مايكروسافت براي حفظ منافع خود بگونه اي شايد مجبور به اعمال اين سرويس شده است.
اما بعد از بررسي اسناد از قبل مشخص شده اي كه توسط اين محقق ايراني كشف گرديد كه البته همگي آن ها توسط پيشرفته ترين الگوريتم هاي رمزنگاري حفاظت شده بودند و مشخص بود كه الگوريتم استفاده شده از درجه امنيت بالايي برخوردار است و پياده سازي آن مي تواند تنها توسط يك گروه امنيتي ويژه كه البته نمي تواند از گروه فني مايكروسافت باشند و يك احتمال 100% كه افراد و برنامه نويسان متخصص وابسته به سرويس هاي اطلاعاتي آمريكا هستند و در آن دخيل هستند مي رفت.
جالب است بدانيد كه حتي محتويات اسنادي كه متعلق به اين سرويس بوده اند نيز در 2 نگارش نسل 2000 و 2001 سيستم عامل نيز متفاوت بوده و مشخص است كه نيازهاي افرادي كه از اين سرويس جاسوسي سود مي برند بيشتر شده و اهداف بالاتري را دنبال مي كنند.


1- افراد سياسي دولت آمريكا و اسرائيل تنها كساني هستند كه از اين موضوع بهره مي جويند و اهداف بزرگتري براي خواسته خود در نسل بعدي سيستم عامل ويندوز دنبال مي كنند.

2- از آنجايي كه سيستم عامل ويندوز تنها سيستم عاملي مي باشد كه بيش از 95% كل كاربران در دنيا از آن استفاده مي كنند و با توجه به اينكه 90% نرم افزارهاي كاربردي تحت اين سيستم عامل كار مي كنند و همچنين از آنجايي كه بيش از 70% سرورهاي شركت ها و سازمان هاي دولتي و غير دولتي در دنيا از تكنولوژي هاي مايكروسافت بهره مي جويند لذا پياده سازي چنين سرويسي در اين سيستم عامل بهترين نتيجه را مي داد.

3- اين سرويس با توجه به آخرين تحقيقات به عمل آمده از نسل 2000 سيستم عامل ويندوز فعاليت خود را آغاز نموده و در نسل 2001 به صورت جدي و پيشرفته تر به كار خود ادامه داده است و در نسل 2006 با سياست گذاري هاي جديدتر قصد شروع فعاليت جديد خود را دارد.

4- درجه اعتبار اين موضوع براي كل كاربران دنيا بايستي مهم طلقي شود و براي آن چاره انديشي كنند. اما با توجه به اينكه اطلاعات موجود در يك رايانه شخصي جزو اطلاعات شخصي به حساب مي آيند كمتر در جهت سوء استفاده قرار خواهد گرفت و تحديد بيشتر بروي مراكز دولتي و غير دولتي كوچك و يا بزرگ نشانه مي رود.

5- با توجه به صحبت ها و قرارداد هاي رد و بدل شده بين مايكروسافت و كاخ سفيد در سال 1999 ميلادي مبني بر اينكه شركت مايكروسافت بايستي كارهاي خود را در برخي موارد زير نظر طرفان قرارداد انجام دهد و براي آنكه مايكروسافت بتواند از قدرت سياسي طرفان قرارداد در جهت پيشبرد اهداف خود استفاده كند ، تن به امضاي قراردادهاي ياد شده داد. اما با توجه به اينكه در اين قرارداد طرفين از يكديگر درخواست هايي را داشته اند و نوع درخواست ها به هيج وجه تا به امروز مشخص نشده است ، اين احتمال كه درخواست نصب سرويس جاسوسي آمريكا در اين سيستم عامل تصويب شده است بسيار زياد است.

6- طرفين اين قرارداد از نصب چنين سرويسي تنها يك موضوع را دنبال مي كنند و آن آگاهي از اطلاعات شركت ها و سازمان هاي دولتي و غير دولتي در سراسر جهان است كه با در دست داشتن اين اطلاعات كه گاها مي تواند اطلاعات سياسي و يا ... باشد اهداف خود را پوشش دهند.

7- در اينكه كاربران و سازمان هاي دولتي و غير دولتي در دنيا بايد از اين موضوع نگران باشند شكي نيست و بايد بدنبال راه كارهاي خاصي در مورد اين مهم باشند تا در بدو ورود نسل بعدي با احتياط بيشتري رفتار كنند و با در دست داشتن راه كارهاي خود بتوانند از اين امر ممانعت كنند.

8- جهت خنثي سازي اين سرويس اطلاعاتي 2 راه وجود دارد. اول آنكه بايد بعد از اينكه مايكروسافت و ديگر طرفان قرارداد خود را در مقابله كشف اين موضوع ببينند و در جهت حذف اين سرويس اقدام كنند و دوم ، تا فرصت باقي مانده تا ورود نسل بعد از اين سيستم عامل در جهت از كار اندازي آن اقدام كرد.

9- تا اينك دقيقا و با اطمينان هيچ فرد و يا گروهي در مورد چنين موضوعي صحبت نكرده اند و احتمال آن كه كسي نيز از اين موضوع مطلع باشد بسيار كم است. اما با توجه به شناسائي يك سيستم ارسال اطلاعات مخفي كه توسط يك گروه امنيتي در آلمان در نرم افزار پخش صدا ويندوز كه در پائين به شرح آن پرداخته شده است ، مي توان اين احتمال را داد كه شناسائي سرويس جاسوسي مايكروسافت نيز تا چند سال ديگر نيز كشف خواهد شد و همين موضوع است كه از فاش شدن كد منبع ويندوز تا به امروز از جانب مايكروسافت جلوگيري كرده است. چون يكي از پافشاري هايي كه دادگاه ها مي كنند آن است كه اين شركت كد منبع سيستم عاملش را در اختيار برخي متخصصان قرار دهد تا بازخواني شوند. زيرا دادگاه ها نيز به اين سيستم عامل در زمينه ارسال اطلاعات كاربران مشكوك است و اين موضوع را همگان در فاش شدن سيستم جاسوسي نرم افزار پخش صداي ويندوز مشاهده كرده اند. لازم به ذكر است كه اكثر دادگاه هاي كه شركت مايكروسافت را در آمريكا و اروپا به پاي ميز محاكمه مي كشانند ، درخواست ارائه كد منبع نرم افزار پخش صداي ويندوز را دارند تا كاملا خط به خط اين نرم افزار بررسي شود ، اما هميشه اين شركت از ارائه آن سر باز زده است.

10- نفع اين موضوع در ابتدا در حساب هاي مايكروسافت است كه بابت اجازه پياده سازي اين سرويس اطلاعاتي سالانه مقادير زيادي را از كاخ سفيد و اسرائيل دريافت مي كند. و نفع ديگر آن در چنگال سرويس اطلاعاتي آمريكا و اسرائيل است كه با بهر جستن از اين سرويس مخفي سالانه به مقادير زياد اطلاعات دولتي و غير دولتي و حتي سياسي و نظامي را به سرقت مي برند و با تنظيم و ترجمه اسناد ارسال شده توسط اين سرويس جاسوسي كه هريك متعلق به يك كشور مي باشد در جهت روزآمد و پياده سازي سياست هاي خود اقدام مي كنند.

11- در صورتيكه مايكروسافت از باخبر شدن كاربران و دولت ها در رابطه با اين موضوع مواجه شود 2 راه بيشتر نخواهد داشت و آن اين است كه يا چنين سرويسي را متوقف سازد و يا اينكه با دليل و برهان هاي زيراكانه خود همگان را قانع سازد كه هميشه نيز موفق بوده است.

12- اطلاعات و عملكرد كاربران خانگي در اين سرويس جزو اطلاعات درجه 3 محسوب مي شود و اعتبار آنها بسيار كم است. اما كاربران بايد بدانند كه اطلاعات شخصي و سياسي و محرمانه و غير محرمانه آنها تنها در جهت آگاهي سرويس هاي اطلاعاتي از شناسائي افراد سياسي و غير سياسي است تا با ورود به حريم خصوصي آن ها بتوانند اطلاعات خود را در سطح وسيع روزآمد سازند.

13- اطلاعات سياسي افراد ، اطلاعات شخصي كاربران در صورتيكه در رده اطلاعات خاص باشند ، اطلاعاتي كه كاربران از اخبار كشور خود در رايانه هاي خود نگه داري مي كنند و موارد بسيار زيادتر ديگر.

14- جالب است بدانيد سيستم بسته بندي اطلاعات كه توسط مهندسين فني سرويس اطلاعاتي آمريكا و اسرائيل طراحي شده است و حتي شركت مايكروسافت در ساخت آن سهمي ندارد قادر است تا 100000 كيلوبايت اطلاعات متني را به حجم 4300 و 100000 كيلوبايت اطلاعات كاربردي را به حجم تقريبي 7200 تبديل كند.

15- وجود قطعي اين سرويس تا به حال توسط برخي از شركت هاي فناوري اطلاعات تنها در حد يك فرضيه وجود داشته است. اما نظر آن ها مستقيما بروي وجود يك سرويس جاسوسي نبوده است و تنها محقق جوان ايراني ما توانست با جمع آوري برخي اطلاعات محرمانه اين موضوع را فاش كند و با ارسال يك مقاله دقيق علمي در اين زمينه وجود چنين سيستمي را اثبات سازد. اما يك نكته باقي مي ماند و آن اين است كه در سال 2002 و 2003 ميلادي كه دعواي مايكروسافت با دادگاه هاي اروپا مبني بر اينكه شركت هاي شكايت كننده از مايكروسافت ادعا كرده بودند كه در نرم افزار پخش كننده ويندوز مايكروسافت يك سيستم ارسال كننده اطلاعات شخصي كاربران وجود دارد كه كاربر بعد از متصل شدن به خطوط اينترنت برخي از اطلاعات شخصي و غير شخصيش توسط اين نرم افزار ربوده مي شود ، شاكيان اين پرونده با جمع آوري برخي اطلاعات توانستند كه دادگاه را راضي نمايند و در اين دعوا بر مايكروسافت پيروز شدند و مايكروسافت نيز در مقابل بلافاصله نگارش 9 نرم افزار خود را زودتر از وقت تعيين كرده به بيرون داد و نرم افزار سريعا از نگارش 8 به نگارش 9 روزآمد شده و اين سيستم از آن حذف گرديد.
اگرچه اين سيستم توسط متخصصان يك شركت آلماني كه در زمينه امنيت فعالبت دارند كشف گرديد. ولي آن ها توانستن با يافتن اين موضوع و اثبات آن مايكروسافت را به زانو در آورده و مايكروسافت نيز سريعا ناچار به پذيرفتن آن شد.
در اينجا 2 سوال پيش مي آيد. چرا مايكروسافت چنين سيستمي را در نرم افزار پخش صداي خود جاي داده بود؟ و ديگر آن كه اگر سرويس جاسوسي در سيستم عامل با آن قابليت ها وجود داشته چه نيازي به قرار دادن چنين سرويسي در يك نرم افزار ويندوزي بود؟
پاسخ اين است كه مايكروسافت هنگامي كه نگارش 2001 سيستم عامل خود را بهمراه سرويس جاسوسي پنهان به كاربران عرضه نمود پس از مدتي دريافتند كه برخي از كدهاي جاسوسي اين سرويس دچار خطا شده است و اين در زماني بود كه چند ماه از ارائه ويندوز مي گذشت. اثبات آن اين است كه كدهاي مشابه در نسل 2001 اصلاح شده بودند. از آنجايي كه كدهاي خطاي بوجود آمده موجب نگراني كاخ سفيد شده بود و در طي ارسال يك اخطار به مايكروسافت مبني بر همين موضوع و در جهت ادامه فعاليت هاي اين سرويس به گونه اي ديگر تصميم گرفته شد تا قسمت هاي آسيب ديده سرويس بصورت جداگانه توسط نرم افزار پخش صدا يدك كشيده شود. چون تنها نرم افزاري از سوي مايكروسافت محسوب مي شد كه اولا هم افراد معمولا چه از آن استفاده بكنند و چه نكنند همه رايانه ها و حتي دستگاه هاي سرور مجهز به آن هستند. دوما هيچ كس به ماهيت موضوع شك نخواهد كرد و هيچ كس انتظار اين را نخواهد داشت كه در يك نرم افزاري كه تنها براي شما موسيقي و يا ... پخش مي كند بخشي از يك سيستم جاسوسي در آن بكار رفته شده باشد.
و اما آن شركت آلماني توانست با يافتن چند باگ بسيار ريز و حرفه اي كه كمتر شركتي كه با مسائل امنيتي سرو كار دارد آن را متوجه شود و بالاخره در يك زمان مناسب كه سرويس قصد ارسال اطلاعات كاربر داشت بخشي از اطلاعات كشف رمز شد و متخصصان توانستند عمليات مرموز پشت اين نرم افزار را كشف كنند. جالب است بدانيد مايكروسافت در جلسه كاملا محرمانه اي كه با اين متخصصان داشت عنوان مي داشت كه اين روش تنها براي اين منظور انجام مي پذيرفت كه بدانيم كاربران ما چه موسيقي هاي را دوست دارند و خلاصه كلي صحبت هاي قانع كننده ديگر كه شنيدن آن ها از شركتي همچون مايكروسافت بعيد نيست.
حتي مايكروسافت بابت حذف ننمودن نرم افزار پخش صداي خود از ويندوز مبلغ 200 ميليون يورو جريمه به يكي از دادگاه هاي اروپا پرداخت نمود ولي هرگز قبول نكرد كه اين نرم افزار را از سيستم عامل خود حذف كند. به نظر شما علت اصرارهاي مايكروسافت براي وجود اين نرم افزار چيست؟ آيا هدف تنها يك هدف تجاريست و يا تجاري سياسيست؟

16- براي پاسخ به اين سوال بايد كمي تامل كنيد. توجه داشته باشيد كه تحليل اينگونه سوال تنها به اين دليل است تا كاربران و خوانندگان قادر به حل اين معما براي خود باشند و تفاسير علمي و تحقيقات اثبات كننده همگي بصورت اسناد محرمانه اي كه بسيار روشن كننده قضايا هستند بدلايل خاص و البته امنيتي عنوان نخواهند شد و باز نيز توجه داشته باشيد كه هدف از ارائه اين گزارش تنها اعلام هشدار به كاربران خانگي و دولتي و غير دولتي در دنيا و بخصوص ايران مي باشد. يكي از بحث هاي كه در گذشته و حال و حتي آينده مايكروسافت را با آن درگير ساخته است مسئله كد باز نبودن سيستم عامل ويندوز مي باشد كه اين قدرت را از كاربران خود مي گيرد تا بتوانند در صورت آگاهي به برنامه نويسي در جهت ارتقا و يا اشكال زدايي و ... براي سيستم عامل خود همچون لينوكس گام بر دارند. و اين عمل بدين دليل صورت گرفته است تا اسناد و نرم افزارهاي خاص اين سيستم عامل كه واقعا منحصر به فرد هستند در انحصار اين شركت قرار داشته باشند. با توجه به اينكه مايكروسافت بابت موضوع انحصارگرايي و ارائه ندادن كد منبع سيستم عامل ويندوز و نرم افزارهايش هميشه با دادگاه ها دست و پنجه نرم مي كند ولي توانسته تا به اينك با پرداخت پول هاي كلان كه البته در برخي موارد حمايت هاي كاخ سفيد نيز به چشم مي خورد از چنگال دادگاه هاي آمريكا و حتي اروپا فرار كرده و از انجام تمامي امور خواسته شده شانه خالي كند. با توجه به اينكه برخي از شركت هاي دولتي و غير دولتي كه هزينه هاي هنگفتي را به مايكروسافت پرداخت مي كنند تا از كد منبع اين سيستم عامل بهره بجويند. اما مشاهده شده مايكروسافت تنها كدهاي منبع بخش هاي خاصي از ويندوز را در اختيار خواستاران قرار مي دهد.
پس مي توان به روشني فهميد كه مايكروسافت از اين مسئله دو منظور را دنبال مي كند. يكي آنكه بتواند به سياست هاي تجاري و انحصارگرانه خود جامه عمل بپوشاند كه اين مسئله براي مايكروسافت بسيار درآمد زاست و البته با توجه به زحماتي كه اين شركت براي رشد فناوري اطلاعات نموده است به آن كاملا حق مي دهيم. اما ديگري آن است كه بدليل قرارداد ها و سرمايه هاي كلاني كه از طرف كاخ سفيد و سرويس اطلاعاتي آمريكا كه بسوي حساب هاي اين شركت بصورت روزانه سرازير مي شود مايكروسافت در زير فشاري قرار دارد كه اگرچه براي او بدون بهره نيست. اما او را مجبور مي سازد كه براي بقاي خود و حل مشكلاتش كه چه اداري و چه حقوقي مي باشند تن به اين موضوع دهد كه مي توان تمايل دوستانه مايكروسافت با اين موضوع را با شركاي طرف قراداد خود نصف نصف برآورد كرد.
و اما اين سرويس اطلاعاتي با توجه به اندازه هاي ياد شده قادر است كه اطلاعات را با يك سيستم فشرده سازي كه نويسندگان آن از متخصصين سرويس اطلاعاتي آمريكا هستند بسته بندي نموده و براي رايانه مركزي ارسال كند. و سوالي كه هم اينك براي شما پيش مي آيد اين است كه نحوه ارسال چگونه صورت مي پذيرد. ابتدا اطلاعات بر اساس نيازهاي سرويس - فشرده و توسط يك قالب خاص بسته بندي مي شود. سپس منتظر مي ماند تا شما به شبكه اينترنت متصل شويد و سپس بصورت كاملا نامحسوس و بگونه اي كه سرعت خطوط شما كاهش نيابد و با استفاده از پيشرفته ترين فناوري هاي شبكه اي كه حتي تا سال ها ممكن است در خدمت عموم قرار نگيرد ، اقدام به ارسال اطلاعات مي كند و اين كار بصورت بيت بيت انجام ميشود. يعني بمحض اينكه شما از خط اينترنت خود خواه چه پر سرعت و خواه چه خطوط تلفن و ... قطع مي شويد اطلاعات را تا آنجاي كه ارسال نموده مي بندد و منتظر ورود بعدي به شبكه در جهت ارسال اطلاعات باقي مانده مي ماند.
گاهي اوقات ممكن است ارسال اين بسته هاي اطلاعاتي چندين روز و يا هفته به طول بيانجامد و اين تنها به 2 دليل است. 1- جدا شدن متعدد كاربر از شبكه 2- ارسال شدن اطلاعات بصورت بيت بيت به اين دليل كه اولا سرعت شبكه شما كاهش نيابد. ثانيا اطلاعات بدليل بزرگ و يا كوچك بودنش بدرستي و كاملا صحيح ارسال شود. در نهايت چيزي كه مهم است اطلاعات شما خواه محرمانه و غير محرمانه – خواه دولتي و خواه غير دولتي براي رايانه مركزي ارسال مي شود و اين بهترين ترفند براي ارسال اطلاعات است.
يكي از سوالات متداولي كه همچنان براي خوانندگان پيش مي آيد اين است كه اگر يك رايانه خانگي و يا يك رايانه سرور هرگز به خطوط اينترنت متصل نباشد چگونه عمليات ارسال صورت مي پذيرد؟
جالب است بدانيد اين سرويس در هر ثانيه منتظر ورود رايانه مورد نظر چه خانگي ، چه اداري و چه سرورهاي بزرگ و يا كوچك به خطوط اينترنت مي ماند. اما اين همه ماجرا نيست. چراكه در صورتيكه رايانه مورد نظر خود به خطوط اينترنت متصل نشود ، تلاش مي كند تا يك رايانه ديگر را بروي شبكه پيدا كند تا از طريق آن اقدام به ارسال اطلاعات كند. براي حل بهتر اين معما به مثال زير توجه كنيد.
فرض كنيد يك رايانه سرور در شبكه اي وجود دارد كه خواه يا رايانه هاي زيادي به آن متصل هستند و يا نيستند ، ولي به خطوط اينترنت دسترسي ندارد و بقول معروف آن سرور تنها يك سرويس دهنده در يك LAN و ... مي باشد ، آنگاه است كه سيستم هوشمند فرار اطلاعات اين سرويس وارد عمل مي شود و در شبكه به دنبال رايانه اي مي گردد كه يا از طريق خطوط پر سرعت و يا DIALUP امكان اتصال به اينترنت را دارد و بعد از شناسائي ، آنگاه بصورت كاملا حرفه اي و نا محسوس كه واقعا در صورتيكه اگر كاربر قادر به درك همين موضوع در آن لحظه كه اين اتفاق رخ مي دهد شود بسيار عجيب و اسرار آميز برايش خواهد بود.
اگر هم در بحث خارج از شبكه اي ، تنها يكي رايانه محلي كه به هيچ وجه به اينترنت و يا شبكه دسترسي ندارد وجود داشته باشد آنگاه هيچ موضوعي براي نگراني آن كاربر هرگز وجود نخواهد داشت و اين موضوع در مورد سرورهاي كه به هيچ وجه خود و حتي CLIENT هايش به اينترنت متصل نمي شوند صدق مي كند.
طبق يك آمار دقيق كه توسط شركت مايكروسافت جمع آوري شده است بيش از 85% كاربران رايانه در كل دنيا به خطوط اينترنت متصل مي شوند. 65% به خطوط پر سرعت و 20% به خطوط DIALUP و يا كم سرعت متصل هستند. هم اكنون نيز فناوري هاي شبكه اي در حال كسب موفقيت هاي بيشتري هستند همانند پروژه INTERNET2 و ميليون ها سرور كوچك و بزرگ از اين خطوط بهره مي گيرند و اين به معني ارسال دقيق تر و بهتر اطلاعات است و آيا اين سرويس بستر مناسبي را براي خود نخواهد يافت.
آگاه باشيد كه ابداع يك فناوري جديد براي خطوط اينترنت و يا ديگر ابداعات فناوري اطلاعات تنها براي ايجاد آرامش براي كاربران و در نهايت مردم نمي باشد. چراكه تا به امروز به دنيا ثابت شده كه ابداع يك فناوري در هر زمينه در انتها تنها براي صلب آرامش و استعمار و حكمراني نا عادلانه استفاده مي شود.
و اين پروژه بزرگ جنگ سايبر آمريكاست كه با برنامه ريزي دقيق و بسيار زيركانه طراحي شده است و تمامي بسترهاي لازم در حال ابداع و يا پياده سازي هستند و كاربران و استفاده كنندگاه تنها از زاويه لذت از فناوري هاي ساخته شده مي نگرند. اما طبق برآورد اين محقق ايراني 70% رايانه ها بسترهاي مناسب براي اهداف اين سرويس را دارند و با توجه به فناوري ها و امكانات بي نظيري كه در ويندوز ويستا وجود دارد و علاقه شديد 80% درصد كاربران براي ورود اين سيستم عامل احتمال مي رود مايكروسافت در پروژه خود موفقيت كامل را كسب كند. لازم به ذكر است كه كمتر شبكه و يا رايانه اي در شبكه و يا خارج از آن مشاهده شده است كه به هيچ وجه به اينترنت متصل نشود و توجه داشته باشيد كه اين سرويس هنگامي در پي يافتن خطوط و ارسال اطلاعات اقدام مي كند كه ماموريت خود را بدرستي انجام دهد. چون نرم افزار بر اساس نوع اطلاعات - نوع قالب ها و نوع موقعيت جغرافياي كاربر اقدام به ارسال اطلاعات مي كند و بعد از اينكه ماموريت خود را بدرستي به پايان رساند ، ماموريت جديدش شروع مي شود و دوباه اقدام به كسب اطلاعات و بسته بندي آن ها مي كند. سيستم تشخيص اسناد اين سرويس بسيار هوشمند و خارق العاده مي باشد چراكه نام تمامي اسناد را به خاطر مي سپارد و از ارسال اسناد تكراري پرهيز مي كند.

شايد از خود بپرسيد كه پس وظيفه ديواره هاي آتش و ديگر نرم افزارهاي امنيتي موجود در رايانه چيست؟
تنها يك پاسخ كوتاه و ساده مي تواند شما را قانع سازد و آن اين است كه سيستم عامل ويندوز ساخته شركت مايكروسافت است. اين سيستم عامل براي خود مايكروسافت حكم يك فايل سرور در رايانه قرباني را دارد كه با انجام تنظيمات پيشرفته خود مي تواند براحتي فقط با زدن شناسه شبكه اي و ... به رايانه قرباني متصل شود. با اين تفاوت كه سيستم عامل ويندوز براي مايكروسافت حكم فايل سروري را دارد كه براي متصل شدن به آن نياز به هيچ تنظيمات خاصي نيست جز وارد نمودن شناسه شبكه اي كاربر مورد نظر و حال كل رايانه شما در اختيار آنان است. اين كل همه مسائل را شامل ميشود و به زبان بهتر يك REMOTE بي نظير با همه امكانات. ولي از آنجاي كه اين سرويس از طرف رايانه افراد اطلاعات را ارسال مي كند ديگر تنها يك وظيفه را دارد و آن ارسال به يك رايانه مركزيست و موضوع كنترل از راه دور براي زماني رخ مي دهد كه مايكروسافت قصد ورود به يك رايانه را داشته باشد كه آن سياست ديگر مشخص نيست.

چرا؟
اين را بدانيد كه حتي يك برنامه نويس آماتور نيز وقتي قصد ساخت يك پروژه خاص را دارد هميشه براي خود راه هاي فرار و يا گريز مي گذارد كه حتي با قوانين نرم افزار خودش نيز منافات دارد.
يعني چه؟
فرض كنيد وظيفه يك ديواره آتش اين است كه از ورودي ها و خروجي هاي رايانه محافظت كند و هشدارهاي لازم را بدهد و حال برنامه نويس اين ديواره آتش ، راه گريزي را طراحي مي كند كه مثلا اگر خودش با مشخصات X وارد شد سيستم قابليت هشدار و ... نداشته باشد و يا همانند سازندگان بازي هاي رايانه كه با قراردادن كدهاي تقلب بازيگران را قادر مي سازد تا با بهرجوي از اين كدها بازي را به نفع خود ادامه دهد.
عنوان اين موضوع نيز نشان دهنده اين مهم است كه بدانيد شركتي همچون مايكروسافت با چنين سيستم عامل بي نظيري براي خود مسائل خاصي را در نظر گرفته است كه اگر كاربران از آن مطلع شوند اولين چيزي كه مي گويند اين است كه بدرستي آيا نبايد در چنين مواقعي ويندوز چنين پيغام و يا نبايد از ورود و خروج كاربر جلوگيري مي كرد؟ پس چرا حال غير آن عمل مي كند!!!
صحبت در مورد اين موضوع بسيار زياد است و تفسير آن يك خبر راديويي و يا تلوزيوني را مي طلبد و عنوان اينگونه مثال ها تنها براي حل ساده براي خوانندگان است.
اما جالب است بدانيد كه اين محقق جوان خود نيز موفق به ساخت نرم افزاري شده است كه بدون ارسال فايل سرور به رايانه مورد نظر و يا قرباني و تنها با وارد نمودن شناسه شبكه فرد و يك نام كاربري و كلمه عبور تعريف شده در سيستم عامل به رايانه مورد نظر متصل و كنترل تمامي اجزاء سيستم عامل فرد را بدست گيرد و ده ها قابليت ويژه ديگر را فعال سازد و مي توان به نوعي اين نرم افزار ساخته شده توسط اين محقق ايراني را چيزي همانند اين سرويس طلقي كرد.

17- براي پاسخ به اين سوال كه جواب آن بسيار واضح است مي توان 3 هدف مايكروسافت را بررسي كرد.
1- بتواند با سياست انحصارگرايانه خود عرصه را به توليد كنندگان ديگر نرم افزارهاي خاص كاربردي تنگ كند.
همانند نرم افزار ضدجاسوسي – نرم افزار ضد ويروس – نرم افزار ديواره آتش و صد ها نرم افزار كاربردي ديگر

2- بتواند بازار نرم افزارهاي كاربردي ويندوز را به نفع خود مصادره كند و همچنان سياست هاي انحصارگراي را ادامه دهد كه البته مي توان در اين مورد به مايكروسافت كبير اين حق را داد كه اينگونه رفتار كند چون خود خالق ريشه اصول فناوريست (ويندوز) و حال مي تواند به هرگونه كه تمايل دارد در بازار نرم افزار رقابت كند.

3- بتواند نرم افزارهاي خاصي را كه نمونه هايي از آن ها در بالا ذكر شده را در جهت بومي سازي سيستم عامل خود در زمينه فعاليت بهتر سرويس جاسوسيش آماده سازد. توجه داشته باشيد كه تا زماني كه نرم افزارهاي غير مايكروسافتي در رايانه كاربران دز زمينه امنيت فعاليت مي كنند. مايكروسافت در پروژه جاسوسي خود موفق نشده است. اگرچه مايكروسافت قادر است با وجود حتي ديواره هاي آتش و يا ضد جاسوس ها و يا ضد ويروس هاي رقبا همچنان به كار خود در زمينه استفاده از سرويس جاسوسي و دريافت اطلاعات و ... اقدام كند. اما تا زمانيكه ويندوز بومي سازي نشود مايكروسافت نتوانسته در انجام كل پروژه موفق باشد و اين را اسناد محرمانه اي كه كشف شده اند و حاكي از مسائل شفاف تري هستند نشان مي دهد.

حال آيا به نظر شما مايكروسافت مي تواند بازار ديگر نرم افزارهاي خاص كاربردي را بدست بگيرد؟
زماني كه شما مي بينيد كه مايكروسافت از خود ضد ويروس و يا ضد جاسوس و ديواره آتش استاندارد با ويندوز و سازگار با آن توليد مي كند ، هرگز كاربران بسوي ديگر نرم افزارها نخواهند رفت و مطمئن باشيد تا 5 سال ديگر طبق سياستي كه مايكروسافت در پيش دارد سيستم روميزي كاربران و كل شركت ها و سازمان هاي دولتي و خصوصي بگونه مي شود كه همگان براي امنيت و برخي مسائل خاص خود تنها از ابزارهاي مايكروسافتي استفاده مي كنند و اين آن چيزي است كه اين شركت دنبال مي كند و نظرسنجي هاي صورت گرفته حاكي از همين موضوع هستند. همانند نرم افزار روميزي آفيس كه كاربران بسيار زيادي را حتي تا حد بيش از 90% بسوي خود جلب كرده است. اگر كمي اخبار و يا سياست هاي مايكروسافت را دنبال كنيد خواهيد ديد كه تا به امروز مايكروسافت هر نرم افزار كاربردي خاصي را كه رقبا توليد نموده اند را نيز توليد كرده و يا در دست ساخت دارد.

18- اگر بخواهيم از ابعاد مختلف به اين موضوع نگاه كنيم. مي توان نظريات متفاوتي را دريابيم.
اما واقعيتي كه وجود دارد و بايد بپذيريم آن است كه اين شركت با توجه به مدال درخشاني كه بر گردن خود دارد (ويندوز) همواره برهمه كاربران دنيا حق داشته و جدايي از اهداف سودجويانه و يا ... خود نتايج مثبت گسترده و بياد ماندي را از خود بر جاي گذاشته است و هميشه اين مايكروسافت بوده كه توانسته است با ابداعات بي نظير خود در عرصه سيستم عامل و ... از ديگران سبقت گرفته و نيازهاي كاربران را تامين نمايد.
اما مسئله مهمي كه وجود دارد و نبايد ما را از اصل موضوع جدا سازد وجود سرويس جاسوسي مايكروسافت در سيستم عامل ويندوز است و بايد براي اين مهم راه كاري مناسب را پيدا نمود و اين هشدار براي همه كاربران خانگي و غير خانگي بايستي مهم تلقي شود. زيرا ممكن است در يك نقطه بي نهايت كه زمان آن مشخص نيست همگان از اثرات اين مهم زيان بينند. كه مهمترين آن را ميتوان پيروزي سياسي و نظامي آمريكا شمرد كه ممكن است روزي براي همه كشورهاي دنيا يك خطر جدي محسوب شود ولي ديگر آن زمان دير است.
چون آنگاه ديگر بيش از 70% رايانه هاي دنيا تخليه اطلاعاتي شده اند و كساني در هر گونه از جنگ ها موفق هستند كه اطلاعات بيشتر را از طرفان ديگر جنگ داشته باشد.
اگرچه بسياري از نرم افزارهاي مايكروسافت همچون مرورگر اينترنت آن BASED شده بروي سرورهاي سازمان اطلاعات NCSA Mosaic اسرائيل و يا سازمان اطلاعات CIA آمريكا است و يا نرم افزار ضد جاسوس كه البته سورس آن توسط مايكروسافت خريداري و براي اهداف خود بومي سازي كرده است ، هم اينك بعنوان يك نرم افزار كاربردي جانبي ويندوز عمل مي كند و جدايي از جلوگيري از ورود ابزارهاي جاسوسي به رايانه وظيفه شناسائي سازندگان و ارسال كنندگان اين ابزارها را در زماني كه كاربر به شبكه متصل دارد و اين موضوع مايكروسافت و واحد فناوري اطلاعات كاخ سفيد را قادر مي سازد تا خرابكاران را شناسائي و متوقف سازند كه البته اين خود نشان دهنده درجه امنيت كار از سوي سازمان هاي ياد شده است. اما سياست هاي كلان تري در مورد سرويس جاسوسي موجود در ويندوز از سوي كاخ سفيد اتخاذ شده و اهداف كلي اين دو سازمان را پوشش داده و در آينده بصورت جامع تر در سيستم عامل ويستا به كار خود ادامه مي دهد.

جنگي كه امروز آمريكا با كشورهاي دنيا در پيش گرفته محدود به جنگ هاي افغانستان و يا عراق و يا غيره نيست. طرفان جنگ آمريكا ديگر كل كشورهاي دنيا هستند. حتي انگليس و ديگر هم پيمانان.
و اين يك جنگ سايبر از پيش تعريف شده است كه تنها عاملان حركتي آن آمريكا و اسرائيل هستند. زيرا امروز ديگر راه پيروزي براي آمريكايي كه از هر روشي بنفع خودش بهره مي گيرد تمام شده و حال زمان شروع جنگ هاي سايبر فرا رسيده است.
ديگر زمان جنگ با سلاح هاي سرد و گرم و پايان خونريزي فيزيكيست.
در جنگ هاي سايبر كساني پيروز هستند كه با استفاده از فناوري اطلاعات و نقاط ضعف كشورهاي ديگر در اين عرصه و تخليه اطلاعاتي آنان در جهت نفوذ به هسته سيستم يك دولت اقدام كند. آنگاه است كه پيروز ميدان توانسته بدون هيچ خونريزي و قتل و عام و صرف هزينه هاي كلان در جهت استفاده از سلاح هاي گرم و حتي ارتش بر ديگر كشورها غلبه كند و اين موضوعي است كه در دنيا تنها و تنها آمريكا آن را دنبال مي كند و مي توان به جرات گفت كه صحيح ترين جنگ و تفكر است ، چراكه كساني در اين ميدان پيروز هستند كه از جمعيت متخصصين زبده فناوري اطلاعات بيشتري برخوردار هستند و در اين ميان تنها آمريكا قادر به شركت در اين جنگ هست و به جرات مي توان اصمينان داد كه تنها پيروز ميدان نيز خود آمريكا و اسرائيل مي باشند. اما چرا؟
ديگر دوران حفاظت اطلاعات در كوچه و خيابان و محافل عمومي به سر آمده است. ديگر زور و تبعيد تنها راه پيروزي نيست. ديگر زمان نشان دادن قدرت نظامي و جنگ افزارها به پايان رسيده و تنها راه پيروزي كسب موفقيت در دنياي سايبر است.
به نظر شما ايران در جنگ سايبر چگونه مي خواهد خود را نشان دهد؟
متاسفانه ايران و بسياري از كشورهاي ديگر به علت عدم دارا بودن متخصصين مجرب فناوري اطلاعات قادر به كسب پيروزي در اين عرصه نيست و طبق پيش بيني هاي اين محقق تا حداكثر 10 سال ديگر زمان اين جنگ به پايان مي رسد.
نتيجه چيست؟
هرچه باشد به نفع آمريكا و اسرائيل است. در اين جنگ آمريكا و اسرائيل قصد مقابله سياسي و اقتصادي با تمامي كشورهاي دنيا را دارند و تنها كشورهاي مي توانند ايستادگي كنند كه سد تدافعي اطلاعاتي آن ها به واسطه وجود متخصصين واقعي فناوري اطلاعات ضمانت شده باشد. و اين تنها راه مقابله و حداقل كسب پيروزي است.

اين محقق جوان ايراني هم اكنون در تلاش براي خروج از كشور و بازگشت به كشور فرانسه در جهت ارائه نظريه امكان ورود به تمامي سرورهاي دولتي و غير دولتي مبتني بر ويندوز مايكروسافت در سراسر دنيا است كه طبق گفته هاي ايشان بزودي در صورت فراهم آمدن امكانات و خروج از كشور راه هاي شناخت اين سرويس اطلاعاتي و خنثي سازي آن را در اختيار متخصصين فناوري اطلاعات دولت كشور فرانسه مي گذارد و هم اينك اين محقق ايراني در حال جمع آوري مدارك بيشتر در مورد اين بحران اطلاعاتيست.

مايكروسافت خود را آماده مي سازد تا نسل جديد سيستم عامل خود را در اختيار كاربران دنيا قرار دهد و بعد از مدت كوتاهي نسخه هاي سرور اين سيستم عامل وارد بازار مي شوند.
چرا مايكروسافت در مورد رديابي عاملان فروش غير مجاز ويندوز در سراسر دنيا حساسيت زيادي نشان نمي دهد و يا حداقل در مورد ويندوز حساسيت كمتري دارد. در صورتيكه اگر بخواهد مي تواند براحتي تمامي كاربران خانگي را كه بصورت غير مجاز در سراسر دنيا از اين سيستم عامل استفاده مي كنند را جريمه كند و خلاصه ماجرا. اما در مورد ويندوز به هيچ وجه حساسيت به خرج نمي دهد ، اما در مورد ديگر نرم افزارهاي جانبي سيستم عامل ويندوز بسيار با احتياط رفتار مي كند.
و جواب تنها اين است كه مايكروسافت با ارائه سيستم عامل از چند طرف به اهداف اقتصادي خود جامه عمل مي پوشاند و هم سيستم عامل خود را كه واقعا يك سيستم عامل منحصر به فرد است را در اختيار ديگران قرار مي دهد و معروفيت بيشتر كسب مي كند و از طرفي از اهداف سياسي دولت آمريكا و اسرائيل حمايت مي كند.
اگرچه مايكروسافت 2 ماه پيش دست به برخي سياست هاي اقتصاد مدارانه در زمينه شناسائي مشتريان واقعي و عدم اجازه روزآمد سازي ويندوز به افرادي كه از نسخه هاي قفل شكسته استفاده مي كنند ، زد و حتي سياست هاي جدي تري را در مورد همين موضوع براي ويندوز ويستا در پيش گرفت ، اما همچنان بايد بدانيد كه اين تنها يك سياست وحقه كثيف به كاربران است.
همگان براي ورود و استفاده از ويستا و نگارش سرور آن لحظه شماري مي كنند ، اما غافل از آنكه تا همين امروز نيز كلي از اطلاعات سرورها و رايانه هاي خانگي و غير خانگي در كل دنيا و بخصوص ايران توسط اين شركت به سرقت رفته است و حال ديگر چه؟
هدف از ارائه اين مقاله مفصل كه البته در حال ترجمه به زبان انگليسي جهت ارائه به برخي مراكز و سرويس هاي امنيتي نيز مي باشد ، تنها مطلع نمودن كاربران از اين سياست و اعلام خطر در مورد شروع جنگ هاي سايبر و يا مشابه آن مي باشد ، جنگي كه شايد تا به حال چندين سال حتي از شروع آن گذاشته باشد. زيرا ممكن است برخي از كشورهاي ديگر نيز قصد ورود به جنگ سايبر آمريكا و يا ديگر جنگ هاي سايبر را داشته باشند و حال ايران ما بايد در كدام جنگ و براي مقابله با چه كسي آماده شود؟
بزودي اثرات اين شروع اين جنگ را همگان خواهند ديد و آنگاه ديگر براي تصميم گيري دير است. چراكه مهره هاي اصلي شروع اين جنگ يعني آمريكا و اسرائيل در حالي كه در سطح وسيعي اطلاعات كسب كرده اند. برگ هاي برنده خود را بالا مي برند و بدرستي مايكروسافت با توجه به اهداف جديدي كه قصد دنبال آن را در نسل جديد سيستم عامل خود دارد نام درستي را براي كار خود انتخاب نموده است ، همچنين با توجه به لوگوي تبليغاتي خود كه فردي را بر بلنداي يك تپه نشان مي دهد كه در حال مشاهده به مناظر و مردم در زير پاي خود كه در مسافت زيادي قرار دارند است!!!
به واقع ويستا چشم انداز خوبي براي اهداف مايكروسافت بحساب مي آيد
اينا قابل تاييدن؟؟!؟؟؟!!؟....
7.GIF
 

vmf

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
25 نوامبر 2003
نوشته‌ها
506
لایک‌ها
2
سن
39
ببخشید اما ظاهرا تنها چیزی که من در این مقاله ایی که نقل قول کرده این می بینم حجم زیاد اون هست!!!

بابا این که همش شاخ و برگ بود!! اصل مطلب چی هست! حداقل از فعالیت های اون بابا و گفته هاش یک مطلبی رو می گزاشت تا ما بخونیم.
اما خوب این که یک همچین سیستمی در محصولات یک شرکت خیلی دور از انتظار نیبست. اما عملی کردن اون مهمه!!
چون این مشکلات رو که نمی شه به راحتی پشت سر گذاشت:
1- وصل نشدن بسیاری از کامپیوترها به اینترنت و در نتیجه نبود یک وسیله مناسب برای انتقال اطلاعات.
2- خود همین گستردگی ویندوز خودش خیلی دردسر سازه!! آخه چطور این همه حجم اطلاعات رو باز خوانی بکنند و دنبال یک مطلب بدرد بخور بگردند و ...... یعنی همچین بودجه ایی رو برای صرف هر کار دیگه ایی بکنند نتیجه خیلی بهتری میشه ازش گرفت.
3- بر فرض هم همچین سیستم کار گزاشته بشه، خوب باید یک سیستم هوشمند هم باشه، که الکی اطلاعات نفرسته و اطلاعات بدرد بخور رو بفرسته. بفرض شما حتی وسط nsa هم که با کامپیوترت کار بکنی کلی اطلاعات بی خودی داری رد و بدل می کنی که با وجود محدودیتی که در پهنای باند وجود داره ، باید حتما اطلاعات بدرد بخور در مبدا شناسایی بشوند و بعدا برای مقصدی فرستاده شوند!!
البته ممکنه بگید که خوب از کجا معلوم این همه که ویندوز هنگ می کنه در حال پردازش همچین اطلاعاتی نیست!!؟ که البته الان جوابی خوبی براش ندارم!!

3- ترس من از اینه که مایکروسافت یک چیزی توی مایه های بمب منطقی در تولیداتش کار گزاشته باشه که بعد از یک مدتی بلا استفاده بشوند و خلاصه آدم رو برای خرید سیستم های جدید مجبور بکنه!!! ( این یکی اصلا بعید نیست.)

4- ولی می تونم شرط ببندم که چندتا پروتکل ارتباطی به غیر از اون چیزی که ما به عنوان tcp ازش استفاده می کنیم روی ویندوز وجود داره و ممکنه الان و یا هر وقت دیگه ازش استفاده بشه.
 

vahidrk

کاربر قدیمی پرشین تولز
تاریخ عضویت
2 جولای 2005
نوشته‌ها
3,512
لایک‌ها
561
سن
36
محل سکونت
Home
به نقل از astm1834 :
اينا قابل تاييدن؟؟!؟؟؟!!؟....
7.GIF
اوووووووووووووووووووووووووووووووووه.
کی می تونه اینا رو بخونه؟
 

mahdi206

Registered User
تاریخ عضویت
12 سپتامبر 2004
نوشته‌ها
2,361
لایک‌ها
5
سن
40
محل سکونت
Tehran
به نقل از vkamali :
اوووووووووووووووووووووووووووووووووه.
کی می تونه اینا رو بخونه؟
وي ام اف!
15.gif
 

SherlockHolmes

کاربر قدیمی پرشین تولز
تاریخ عضویت
15 می 2004
نوشته‌ها
3,068
لایک‌ها
825
به نظر من مزخرف گفته!!علاوه بر تایید حرفهای و ام اف باید بگم که وجود در پشتی در اکثر نرم افزار ها طبیعیه!!
مثلا بابیلون بدون اینه شما متوجه شیدو به اینترنت وصل میشه و صحت نسخه استفاده شما رو چک میکنه!!منظورم اینه که کشف بزرگی نکرده این آقا معلومه که مایکروسافت راههایی برای دریافت اطلاعات توی برنامه اش گذاشته!!
عبدالله که نیست!!
 

من

کاربر قدیمی پرشین تولز
کاربر قدیمی پرشین تولز
تاریخ عضویت
18 مارس 2005
نوشته‌ها
1,402
لایک‌ها
167
من فکر نمیکنم که ماکروسافت این کارو بکنه . چون فقط یه عده منظرن که این اتفاق بیفته و توی بوق بکنن اینو و آبروی مایکرو رو ببرن مثل دار و دسته لینوکسی ها و غیره
 

من

کاربر قدیمی پرشین تولز
کاربر قدیمی پرشین تولز
تاریخ عضویت
18 مارس 2005
نوشته‌ها
1,402
لایک‌ها
167
البته جسارت نشه ها ! لینوکس هم سیستم عامل خیلی خوبیه به نظر من
 

mgh

Registered User
تاریخ عضویت
26 آگوست 2004
نوشته‌ها
224
لایک‌ها
2
به نقل از من :
البته جسارت نشه ها ! لینوکس هم سیستم عامل خیلی خوبیه به نظر من

لينوكس چون همه گير نشده و خيلي از درايورها هم نيست توش نميشه زياد به عمومي شدنش اميدوار بود. واسه جاهاي خاص خوبه به نظر
 

alfredo

نفر اول عکاسی با موبايل
تاریخ عضویت
14 فوریه 2007
نوشته‌ها
2,038
لایک‌ها
325
محل سکونت
جایی که خدا نباشد
سلام بچه ها ! :lol:

من ويسا رو سيستمم نصب كردم ! 2 بار ! بار اول كه هيچيش كار نكرد !:( ولي بار دوم !:happy:

از نظر گرافيكي حرف نداره ! همينطور امكانات !:cool: ولي خدا نكنه بخاي يه چيزي نصب كني !;)

من اينترنت دي اس ال دارم !‌ ولي هر كاري ميكنم رو ويستا كار نميكنه !:eek:

برنامه ي كيبوردمو كه نصب كردم . كيبوردم هم از كار افتاد !:eek: مجبور شدم پاكش كنم !:eek:

خلاصه هر چيزي كه نصب ميكني يه بلايي سرش مياد !;)

اعصابمو هسابي ريخته به هم ! مردشور اين ماكروسافت رو ببرن با اين ويندوزش‌!:hmm:

من اگه جاي كسايي كه هنوز ندارنش بودم ! با يه برنامه كه ويندوزو زيبا ميكنه سرو ته قضيرو هم ميوردم !:f34r:
 

Behrooz

مدیر بازنشسته
کاربر فعال
تاریخ عضویت
7 سپتامبر 2004
نوشته‌ها
10,988
لایک‌ها
292
سن
46
محل سکونت
Tehran
سلام بچه ها ! :lol:

من ويسا رو سيستمم نصب كردم ! 2 بار ! بار اول كه هيچيش كار نكرد !:( ولي بار دوم !:happy:

از نظر گرافيكي حرف نداره ! همينطور امكانات !:cool: ولي خدا نكنه بخاي يه چيزي نصب كني !;)

من اينترنت دي اس ال دارم !‌ ولي هر كاري ميكنم رو ويستا كار نميكنه !:eek:

برنامه ي كيبوردمو كه نصب كردم . كيبوردم هم از كار افتاد !:eek: مجبور شدم پاكش كنم !:eek:

خلاصه هر چيزي كه نصب ميكني يه بلايي سرش مياد !;)

اعصابمو هسابي ريخته به هم ! مردشور اين ماكروسافت رو ببرن با اين ويندوزش‌!:hmm:

من اگه جاي كسايي كه هنوز ندارنش بودم ! با يه برنامه كه ويندوزو زيبا ميكنه سرو ته قضيرو هم ميوردم !:f34r:

دوست من
شما می خواهید با درایور های ویندوز ایکس پی ، قطعات خود را به ویندوز ویستا بشناسونی . خب این مقدور نیست . معلومه که ویندوز قاطی می کنه . پس بهتره قبل از نصب کردن ویندوز جدید لاقل درایور قطعات حیاتی را از اینترنت دانلود کنی .
من هم اول مشکل مشابه شما را داشتم . اما الان دارم با ویستا پاسخ شما را می نویسم . هیچ مشکل خاصی هم ندارم با ویستا . همین اتفاقات زمان ویندوز XP هم پیش آمده بود .
 

alfredo

نفر اول عکاسی با موبايل
تاریخ عضویت
14 فوریه 2007
نوشته‌ها
2,038
لایک‌ها
325
محل سکونت
جایی که خدا نباشد
با تشكر فراوان و احترام به شما دوست عزيز !:)

من اصلا مشكل درايور ندارم !:cool:

مشكل من اين است كه مودم usb براي DSL و يا ... روي ويستا كار نميكند ! و مثل اينكه راه حل ندارد !:eek:

و 1000 مشكل ديگه كه يكي يكي دارن خودشونو نشون ميدن !‌ و 100%‌ به اين نتيجه رسيدم كه هر چه زمان ميگذرد

از كيفيت ويندوزهاي ماكروسافت كم ميشود ! و موفقترين ويندوز ماكروسافت هنوز هم ويندوز98 است !:eek:

حالا من موندم ! با اين ويستا كه بغير از ظاهر هيچي نداره ! فك ميكنم اگه استايل اكس پي نصب كرده بودم اكس پيم

از ويستا قشنگتر ميشد !:rolleyes:

اگه كسي راه حلي براي نصب مودم از طريق usb روي ويستا داره بگه ممنون ميشم !:happy:
 

mamad_mousavi

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
17 آپریل 2007
نوشته‌ها
2
لایک‌ها
0
سن
46
محل سکونت
ahvaz
سلام.

من يه مشكل دارم

ويندوز سرور شبكه 2000 ادونس سروره. و يه برنامه داريم كه هر كدوم از يوزرها اونو از رو شبكه اجرا ميكنن
1- من ميتونم ويستا نصب كنم و به شبكه وصل شم طوريكه هيچ مشكلي برام پيش نياد؟
2- اون برنامه اي كه تحت شبكست رو ميتونم به راحتي اجرا كنم؟

هر كي ميدونه خواهشاٌ جواب بده كه مشكلم حل بشه


ممنون
 

CZed

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
6 سپتامبر 2007
نوشته‌ها
145
لایک‌ها
0
محل سکونت
Tehran
سلام.

من يه مشكل دارم

ويندوز سرور شبكه 2000 ادونس سروره. و يه برنامه داريم كه هر كدوم از يوزرها اونو از رو شبكه اجرا ميكنن
1- من ميتونم ويستا نصب كنم و به شبكه وصل شم طوريكه هيچ مشكلي برام پيش نياد؟
2- اون برنامه اي كه تحت شبكست رو ميتونم به راحتي اجرا كنم؟

هر كي ميدونه خواهشاٌ جواب بده كه مشكلم حل بشه


ممنون

شما که هیچ مشکلی رو مطرح نکردید :blink:
1- بله
2- بله
ولی جفتش بستگی داره! در مورد شبکه من تا حالا به هیج مشکلی بر نخوردم توی ویستا. مورد دوم هم بستگی به برنامه داره. یعنی باید بتونید اجرا کنید، مگه اینکه خلافش ثابت بشه!
 
بالا