برگزیده های پرشین تولز

معرفی طرحهای کار آفرینی

tomboyish

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
4 جولای 2004
نوشته‌ها
50
لایک‌ها
0
سلام
از همه دوستان خلاق دعوت میشه که در اینجا به معرفی طرحها و کارهای خلاق و اشتغالزای خود بپردازند
همت کنید


------------------------------------------------------------------------------------------------------
بزرگ فكر كن، كوچك عمل كن، همين حالا شروع كن«بزرگترين كارها» با «كوچكترين گام‌ها» آغاز مي‌شوند
اكتشاف نگريستن آن چيزي است كه ديگران مي بينند و انديشيدن در مورد آن است بگونه اي كه ديگران نمي انديشند. (آلبرت.اس.گئورگي- برنده جايزه نوبل)
برخي در مبارزه با شمشير بلند پيروز مي شوند و برخي در مبارزه با شمشير كوتاه. به همبن دليل بلندي شمشيرها يك اندازه نيستند. هدف در مدرسه من دستيابي به پيروزي با هر وسيله اي است (مياموتو موساشي- سامورايي قرن 17 ژاپن)
ما اشتباهات جديدي را اختراع نمي كنيم. فقط اشتباهات گذشته را تكرار مي كنيم. ( بيل بال هاس- مدير اجرايي سازمان فضايي)
همواره به خاطر داشته باش كه براي موفقيت بيش از هر چيزي به اراده و تصميم نياز داريد ( ابراهام لينكلن)
درك مشكل همواره مساوي حل آن نيست اما چنانچه مشكلي را خوب درك نكنيد هرگز راه حل آن را نخواهيد يافت. (جيمز بالدوين)
---------------------------------------------------------------------------------------------------
دليل اينكه برخي از افراد كارهاي خود را سريعتر و موفق تر انجام مي دهند آن است كه ديد روشني از اهداف خود دارند.
دليل اصلي به تعويق انداختن فعاليت ها، ابهام، سردرگمي در كاري است كه بايد انجام دهيد. شما بايد براي ممانعت از بروز چنين مشكلاتي تمام تلاش خود را براي روشن كردن مواضع خود بكار بنديد.
اين يك قانون عالي براي موفقيت است: بر روي كاغذ فكر كنيد.
تنها 3% افراد اهداف خود را بر روي كاغذ مي آورند. اين افراد در مقايسه با افراد هم سطح خود معمولا در اتمام موفق فعاليت هاي خود 5 تا 10 برابر موفق تر هستند.


فرمول ساده اي شامل هفت مرحله براي رسيدن به موفقيت وجود دارد. پشت سر گذاشتن اين مراحل بهره وري شما را دو تا سه برابر افزايش مي دهد.
قدم 1: چيزي را كه واقعا مي خواهيد انتخاب كنيد.
قدم 2: آن را بنويسيد. بر روي كاغذ فكر كنيد. هدفي كه بر روي كاغذ نيايد يك آرزو است.
قدم 3: براي اهداف خود يك زمان سررسيد تعيين كنيد. تصميم يا هدفي كه سررسيد ندارد، اضطرار هم ندارد.
قدم 4: ليستي از كليه كارهايي كه براي رسيدن به اين هدف مي توانيد انجام دهيد تهيه كنيد.
قدم 5: ليست خود را در قالب يك برنامه ساماندهي كنيد.( بر اساس اولويت و تقدم و تاخرات)‌
قدم 6: برنامه خود را اجرا كنيد.
قدم 7: تصميم بگيرد هر روز كه به سمت هدف پيش مي رويد يك كاري را انجام دهید

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


[FONT=Tahoma, Arial, Helvetica, sans-serif]سال‌هاي زندگي خلاق بايد از قبل پيش‌بيني شود. مهم نيست که چند سال از عمر خود را پشت سرگذاشته‌ايد. در جواني، ميان‌سالي و هر سني که هستيد برنامه‌اي براي زندگي خود بريزيد. مهم اين است که همين حالا دست به کار شويد.
[/FONT]
[FONT=Tahoma, Arial, Helvetica, sans-serif]نکته ي مهم اين است که بايد در برنامه‌ريزي، خود را به عنوان انساني که در اين جهان زندگي مي‌کند در نظر بگيريد هر روز عمر را به مفهوم واقعي کلمه زندگي کنيد و از گرفتاري‌‌هاي زندگي ترسي به‌دل راه ندهيد.
[/FONT]
[FONT=Tahoma, Arial, Helvetica, sans-serif]زندگي کردن در تمام لحظات عمر را ياد بگيريد. به جزيياتي که زندگي شما را هيجان مي‌بخشد بهاي بيشتري بدهيد .
[/FONT][FONT=Tahoma, Arial, Helvetica, sans-serif]بدانيد که خوردن نان و نيمرو هم لذت‌بخش است. بايد احساس لذت را در جزيي‌ترين امور زندگي پيدا کنيد.[/FONT]



[FONT=Tahoma, Arial, Helvetica, sans-serif]سال‌هاي عمر شما، علي‌رغم مشکلات، محدوديت‌ها و خطرات که البته وجود دارد مي‌تواند پربار و لذت‌بخش باشد. اگر اين را باور کنيد، خوشبختي در دو قدمي شماست.
[/FONT]
[FONT=Tahoma, Arial, Helvetica, sans-serif]افسوس خوردن را فراموش کنيد و بدانيد که ديگران هم مثل شما شکست‌ها و نا‌کامي‌هايي داشته‌اند.
[/FONT]
[FONT=Tahoma, Arial, Helvetica, sans-serif]حال به مهم‌ترين نکاتي که در ايجاد زندگي خلاق، موثر واقع مي‌شوند، اشاره مي‌کنيم:
[/FONT]
[FONT=Tahoma, Arial, Helvetica, sans-serif]اولين گام براي رسيدن به زندگي خلاق، داشتن تصوير ذهني سالم است. اگر بخشي از زندگي را تلف کرده‌ايد خود را به ‌خاطر آن سرزنش نکنيد. شما کامل و بي‌عيب و نقص نيستيد. براي آن‌که سلامت و شادابي را به زندگي وارد کنيد احتياج به تصوير ذهني سالم داريد. بايد احساس کنيد که انساني ارزشمند هستيد. تصويري که هر کس از خود دارد و به عبارتي، آن طور که خود را مي‌بيند، روي قضاوتي که از خويشتن و از دنيايش دارد تأثير مي‌گذارد. براي رسيدن به خلاقيت بايد فعاليت خود را دو چندان کنيد . بايد به خود بباليد که مي‌توانيد به هدف‌هايتان برسيد. احساس مثبت داشته باشيد و کارهاي مفيد انجام دهيد، همچنين براي قبول کمبودها و شناخت محدوديت‌هايي که داريد تلاش کنيد بايد واقع‌گرا باشيد و با واقع‌بيني خود را آن طور که هستيد در نظر بگيريد و با اين حال اجازه ندهيد که روحيه بدبيني و منفي‌گرايي بر وجود شما مسلط شود. اگر کسي شما را آن‌قدر دوست داشته باشد که از خودگذشتگي نشان دهد و شما را از بحراني که در آن گير کرده‌ايد نجات دهد باز هم نمي‌تواند به جاي شما زندگي کند. نمي‌تواند به جاي شما تصميم بگيرد، نمي‌تواند به طور کامل شريک غم‌ها و شادي‌هاي شما باشد و از همه اين‌ها گذشته نمي‌تواند توانايي موفقيت يا شکست را در شما ثبت کند. از او براي اين که خود را قبول داشته باشيد يا دست رد به سينه خود بزنيد کاري ساخته نيست. تنها تصوير ذهني شما چنين قدرتي دارد. تنها تصوير ذهني است که مي‌تواند به شما احساس اعتماد و اطمينان ببخشد.
[/FONT]
[FONT=Tahoma, Arial, Helvetica, sans-serif]با تقويت روزانه تصوير ذهني خويش، براي زندگي خلاق آماده مي‌شويد و خود را شايسته خوشي‌هاي زندگي مي‌دانيد و از آن به سود خود استفاده مي‌کنيد.
[/FONT][FONT=Tahoma, Arial, Helvetica, sans-serif]براي اين که در خود تفکر و روحيه مثبت به وجود آوريد بايد طرز تلقي و برداشت خود را نسبت به رويدادهاي زندگي تغيير دهيد تنها در اين صورت است که مي‌توانيد به کشمکش‌هاي دروني خود خاتمه دهيد و از يک روحيه شاد و پربار بهره‌مند شويد.[/FONT]



[FONT=Tahoma, Arial, Helvetica, sans-serif]اقليت افراد خلاق، مثبت هستند. آنان کساني هستند که در ميان ترديد و نا‌اميدي‌ها، جرقه اميد و خوش‌بيني را روشن نگه مي‌دارند. اقليت خلاق به پيشرفت فرهنگ معتقدند.
[/FONT]
[FONT=Tahoma, Arial, Helvetica, sans-serif]گام بعدي براي رسيدن به زندگي خلاق داشتن هدف است.
[/FONT]
[FONT=Tahoma, Arial, Helvetica, sans-serif]براي لذت بردن از زندگي، هدف داشته باشيد. زندگي مجموعه‌اي از هدف‌هاست و مساله، رسيدن به آن‌هاست. آيا با توجه به آنچه در درون شما مي‌گذرد مي‌توانيد به هدف‌هايتان برسيد يا نه. اگر خسته و دلسرد هستيد از هدف‌هايتان غفلت نکنيد. هر روز قدمي به جلو برداريد و اين پيشرفت روزانه را احساس کنيد و بدانيد که وسعت و دامنه هدف مهم نيست، مهم هدفي است که براي خود انتخاب کرده‌ايد. در جويبار روان زندگي به حرکت ادامه دهيد و براي رسيدن به هدف‌هايتان تلاش کنيد. جاري باشيد، حرکت کنيد، اگر شما به هدف نرسيد هدف به شما مي‌رسد. مهم سمت حرکت شماست.مهم اين است که به پيش مي‌رويد و اين پيشرفت را احساس مي‌کنيد.
[/FONT]
[FONT=Tahoma, Arial, Helvetica, sans-serif]واژه هدف براي بسياري از افراد، حاوي مفهومي منفي است زيرا اغلب با وسواس و فشار و تنش و رقابت با ديگران همراه بوده است.
[/FONT]
[FONT=Tahoma, Arial, Helvetica, sans-serif]براي کامجويي از هدف‌هايتان، آن‌ها را به صورت علايم راهنما بنگريد که به مسيري ويژه اشاره مي‌کنند تا تمرکزي دقيق به وجود آورند و شما را به تحرک وادارند. راه رسيدن به هدفتان به خودتان بستگي دارد. مي‌توانيد در طول راه بسيار جدي و منظم باشيد و تمام توجه‌تان را به رسيدن به هدفتان معطوف کنيد يا بياساييد و راحت باشيد.
[/FONT]
[FONT=Tahoma, Arial, Helvetica, sans-serif]براي توفيق در کارها هيچ‌چيز به اندازه اعتقاد و ايمان به توانستن، موثر نيست. اگر از انجام کاري بترسيد و فکر کنيد که قادر به انجا آن نيستيد تحت هيچ شرايطي آن کار را به نحو مطلوب نمي‌توانيد انجام دهيد.
[/FONT][FONT=Tahoma, Arial, Helvetica, sans-serif]اگر ملاحظه مي‌کنيد که شما در يک کار موفق نمي‌شويد و هستند کساني که در همان کار به موفقيت‌هاي کافي دست يافته‌اند، اين را بدانيد که عيب در شماست. آن که موفق است ايمان دارد که مي‌تواند موفق شود و شما هنوز اين يقين را به دست نياورده‌ايد.[/FONT]



[FONT=Tahoma, Arial, Helvetica, sans-serif]در مورد هدف‌هاي کوتاه مدت واقع‌بين باشيد. هدف‌هايي قابل دسترس براي خودتان تعيين کنيد تا دچار دلسردي نشويد. بهتر است در آغاز کار، گام‌هايي کوچک و مطمئن برداريد تا اعتماد به نفس پيدا کنيد. در مورد هدف‌هاي بلندمدت، گسترده و آرمان‌گرا باشيد. بگذاريد تخيل‌تان بگسترد و عالي‌ترين را انتخاب کنيد. توجه‌تان را بر جوهر هدفتان متمرکز کنيد. نگران جزييات نباشيد زيرا جزييات ممکن است تغيير کنند. در مورد هدف‌هايتان وسواس به خرج ندهيد.
[/FONT][FONT=Tahoma, Arial, Helvetica, sans-serif]مترصد پيروزي باشيد و در هر کاري که مي‌کنيد تنها به آن بينديشيد. اگر امروز موفق نشديد اگر علي‌رغم همه تلاش‌ها امروز به پيروزي نرسيديد از نو شروع کنيد و آن‌قدر مداومت به خرج دهيد تا موفق شويد. نيروي خلاق خود را به کار اندازيد و در جهت موفقيت گام برداريد.[/FONT]


[FONT=Tahoma, Arial, Helvetica, sans-serif]انعطاف‌پذير باشيد. شايد دريابيد که بسياري از هدف‌هايتان عوض مي‌شوند اما در مهم‌ترين هدف‌ها همواره جوهري هست که يکسان بر جا مي‌ماند. به يک شيوه خاص اکتفا نکنيد، هرگاه احساس کرديد روشتان کارساز نيست، شيوه خود را تغيير دهيد[/FONT]

------------------------------------------------------------------------------------------------------------
یک دقیقه!
هر روز صبح يك دقيقه وقت براي خودتان كنار بگذاريد ، بنشينيد و فكر كنيد.
يك دقيقه وقت بگذاريد و كار كوچكي براي ارج نهادن به خود انجام دهيد.
يك دقيقه وقت بگذاريد و بر آن شويد كه امروز را از افسوس هاي گذشته و دلواپسي هاي آينده پاك كنيد
يك دقيقه وقت بگذاريد و فكر كنيد يك مورد نگران كننده تا چه اندازه ارزش غصه خوردن و تنش عصبي دارد.
يك دقيقه وقت بگذاريد و نگذاريد كه چيزهاي كوچك شادماني شما ر ا بر هم بزند.
يك دقيقه وقت بگذاريد و اثرات حرف هاي غير منصفانه را از بين ببريد.
يك دقيقه وقت بگذاريد تا از افكار منفي خلاص شويد.
يك دقيقه وقت بگذاريد و تجربه اي لذت بخش را به خاطر بياوريد.
يك دقيقه وقت بگذاريد تا به تمدد اعصاب بپردازيد.
يك دقيقه وقت بگذاريد و تصميم بگيريد كه از هيچ كس انتظار تشكر نداشته باشيد
يك دقيقه وقت بگذاريد و بر آن شويد كه اجازه ندهيد كسي در شما احساس حقارت به وجود بياورد
و بلأخره آخرين دقيقه روز خود را به اين اختصاص دهيد كه تصميم بگيريد به هيچ وجه در مورد آنچه ديگران ممكن است درباره شما بگويند يا فكر كنند نگران نباشيد.

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
۱)رویاهای بزرگ در سر بپرورانید (مارکوس اورلیوس)
فقط رویاهای بزرگ می توانند روح انسانها را به حرکت درآورند .
2) حس هدفمندی را در خود پرورش دهید (توماس کارلایل)
شخص بدون هدف در هموارترین راهها هم پیشرفتی نخواهد داشت .
3) خود را مسلط بر روان و سرشت خود بدانید (ویلیام هنلی)
4) کاری را که واقعا دوست دارید انجام دهید (برایان تریسی)
وقتی کاری را که واقعا دوست دارید انجام دهید کار شما تفریح شما خواهد شد .
5) در کار خود همیشه بهترین باشید (وینس لومباردی)
باید خود را متعهد بدانید که در کار خود بهترین باشید .
6) هوشمندانه کار کنید .
کسانی که در دنیای مجازی هوشمندانه کار می کنند موفقتر از کسانی هستند که در دنیای فیزیکی به سختی کار می کنند .
7) خود را وقف یادگیری مادام العمر کنید (دنیس ویتلی)
یادگیری مستمر حداقل شرط لازم برای کسب موفقیت در هر زمینه ای است .
8) اول حق و حقوق خودتان را بدهید (کلمنت استون)
شما باید پس انداز و سرمایه گذاری کنید .
9) همه جزئیات مربوط به کارتان را یاد بگیرید (دان کندی)
10) خود را وقف خدمت به دیگران کنید (زیگ زیگلار)
اگر به دیگران کمک کنید تا به آنچه می خواهند برسند شما هم می توانید در زندگی به آنچه می خواهید برسید .
11) با خود و دیگران کاملا صادق باشید (کلود بریستول)
تفکر منبع اصلی ثروت ، موفقیت ، پیشفت های مادی ، کشف ها و اختراعات بزرگ و همه کامیابی هاست .
12) بالاترین اولویت هایتان را تعیین و سپس با تمام قوا روی آنها تمرکز کنید (برایان تریسی)
انسان غیرمتمرکز در همه امورش ناپایدار است .
13) سریع العمل و قابل اعتماد باشید (دین بریگز)
14) برای جهش از قله ای به قله دیگر آماده باشید (وینس لمباردی)
برنده شدن گاه گاهی نیست بلکه همیشگی است .
15) انضباط فردی را در همه موارد اعمال کنید (آلبرت هبارد)
انضباط فردی یعنی وادار کردن خود به انجام به موقع کارهایی که باید انجام دهید ، چه خوشتان بیاید و چه نیاید .
16) خلاقیت و استعداد ذاتی خود را شکوفا کنید (اینشتین)
قدرت تصور از واقعیات برتر است .
17) با افراد خاص در ارتباط باشید (چارلز جونز)
شما تغییری نخواهید کرد مگر به دلیل ملاقات با افراد خاص .
18) به بهترین نحو مراقب سلامتی خود باشید (روزولت)
رمز خوشبختی داشتن ذهنی سالم در بدنی سالم است .
19) قاطع و عمل گرا باشید (شکسپیر)
به جنگ دریای مشکلات بروید و شجاعانه به آنها پایان دهید .
20) هرگز شکست را یک انتخاب ندانید (روزولت)
چیزی برای ترس وجود ندارد جز خود ترس .
21) در امتحان پایداری قبول شوید (روزولت)
هیچ چیز نمی تواند جایگزین پایداری شود نه استعداد نه نبوغ و نه تحصیلات ، فقط پایداری و اراده دارای قدرت لایتناهی است
 

tomboyish

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
4 جولای 2004
نوشته‌ها
50
لایک‌ها
0
سلام
از همه دوستان خلاق دعوت میشه که در اینجا به معرفی طرحها و کارهای خلاق و اشتغالزای خود بپردازند
همت کنید
(ببخشید انگار امضای من در پست قبلی کمی طولانی شد)
 

Dariux

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
11 دسامبر 2005
نوشته‌ها
180
لایک‌ها
0
محل سکونت
FWW - Coming soon
آقا من یه ایده ی توپ دارم که میتونه 50 % جوونارو شاغل کنه.

ولی بیخیال نمیگم! الان باز میان بهم اخطار میدن!
 

Second Life

Registered User
تاریخ عضویت
12 اکتبر 2004
نوشته‌ها
863
لایک‌ها
58
کاری که خودم چند وقت تو فکرش هستم.
بسته بندی زعفران ِ
ایران هشتاد درصد زعفران دنیا رو تامین میکنه ولی عملا هیچ پشتیبانی از بسته بندی این محصول نمیشه
زعفران فله ای ایران به اسپانیا و امارات صادر میشه تا در اونجا بسته بندی بشه و در این کارخانه ها هزاران هزار نفر مشغول کار هستن و در واقع کشور اسپانیا با زعفران ایران در کشور خودش کار آفرینی کرده ولی خود ما باید در ایران سماغ بمکیم.
و زنان و مردان در تربت حیدریه با هزار زحمت این محصول را بکارند و برداشت کنند و زعفران را از گل جدا کنن و حقوق ناچیزی بگیرن.
t-1-za-2.jpg
 

Second Life

Registered User
تاریخ عضویت
12 اکتبر 2004
نوشته‌ها
863
لایک‌ها
58
کار آفرینی نیاز به سرمایه داره.
اگر سرمایه داران رو به کارآفرینان نزدیک کنیم کارآفرینی متحول میشه
البته سرمایه هم متحول میشه.
 

tomboyish

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
4 جولای 2004
نوشته‌ها
50
لایک‌ها
0
وقتی می خواهیم برای محکمتر شدن گفتار و عمل و ... پشت بند سخنانمان محض محکم کاری و اعتماد فلانی را مثال میزنیم و میگیم که فلانی هیچچی نداشت الان ببین کجاها رسیده چه کارهایی کرده

خب چرا خودمون باور نمیکنیم ؟ که میشود با کمترین چیزها از خود خلاقیت نشون بدیم.خلاقیت عزیزان.همت .عمل
ادیسون نتیجه موفقیت خود را 99%سخت کار کردن میدونه
ایده بدین طرح بدین من (تو) میتونم
 

tomboyish

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
4 جولای 2004
نوشته‌ها
50
لایک‌ها
0
کار آفرینی نیاز به سرمایه داره.
اگر سرمایه داران رو به کارآفرینان نزدیک کنیم کارآفرینی متحول میشه
البته سرمایه هم متحول میشه.

اره این خودش یه نقطه هست و هر چیزی آغازش یه نقطه هست

همان كه ما را به فضل خويش در سراى ابدى جاى داد در اينجا رنجى به ما نمى‏رسد و در اينجا درماندگى به ما دست نمى‏دهدسوره 35, آيه 35

 

tomboyish

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
4 جولای 2004
نوشته‌ها
50
لایک‌ها
0
عزیزان همت کنید
 

tomboyish

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
4 جولای 2004
نوشته‌ها
50
لایک‌ها
0
ما همچنان چشم به راهیم
 

hosseinalipour

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
15 فوریه 2007
نوشته‌ها
35
لایک‌ها
0
محل سکونت
قصه حسین کرد سقزی
طرح دارم ولی ایشالا 1 تا 2 ماه دیگه تو امضام میبینید
 
بالا