می تونه یکی از قوانین طراحی لوگو این باشه که ظاهر لوگو تداعی کننده ی لوگوی قبلی هم باشه . کاری که خیلی از کمپانی های بزرگ هم انجام میدن . دیگه چه برسه به یه سایت . تنوع خوبی میتونه باشه
بله حرف شما درسته، بعضي از كمپاني هاي بزرگ هم اين كار رو انجام ميدن. اما چندتا نكته هست:
1. اخبار مربوط كمپانيهاي بزرگ به دليل معروفيت و پوشش خبري و تبليغات زياد پيگيري ميشه و به همين دليل تغييرات سريعتر مورد پذيرش قرار ميگيره
2. حتي كمپانيهاي بزرگ هم
صرفا به دليل تنوع اين كار رو نميكنن و معمولا به دليل رخداد و تحولي بزرگ يا تغييراتي عمده و يا به منظور در پيش گرفتن مقاصدي جديد به اين كار دست ميزنن.
3. تغييرات و تنوع هميشه نتيجه مثبتي نداره و بايد با دليل اساسي و قابل قبولي وضعيت رو عوض كرد. ميدونيد؟ مثل پيشنهاد تغيير پرچم يا سرود ملي هست.
4. دليل اصلي طراحي لوگو ايجاد يك الگوي تصويري زيبا و ماندگارِ داراي قدرت يادآوري در ذهن بيننده هست. به همين دليله كه سعي ميكنن طوري طراحي كنن كه نياز به تغيير نداشته باشه و مجبور نشن اين كارو بكنن. الگوهاي ايجاد شده مختل ميشه.روي تثبيتش وقت و هزينه صرف شده و يك جور دستاورد تجاري محسوب ميشه.
5. پي تي هم اگرچه معروفيت مايكروسافت! رو نداره اما ونقدرها هم ناشناخته نيست كه توقع داشته باشيم به اين راحتي لوگو رو عوض كنه و تاثيري نداشته باشه.
6. شايد برنامه تغيير لوگو تو دستور كار مديران سايت باشه اما در زماني كه همراه با اون تغيير و تحولات عمده ديگهاي هم قرار باشه رخ بده ...