برگزیده های پرشین تولز

آموزش ساخت دستگاه جوجه کشی در خانه

E.I.G

Registered User
تاریخ عضویت
7 دسامبر 2014
نوشته‌ها
147
لایک‌ها
54
سن
31
محل سکونت
ارومیه - خیام
آموزش ساخت دستگاه جوجه کشی خانگی (ساده) برای جوجه ها
آموزش ساخت دستگاه جوجه کشی خانگی : چگونه یک دستگاه جوجه کشی ساده ی خانگی برای جوجه ها درست کنیم؟
پرورش جوجه ها در خانه اخیرا مشهور شده است. چون اکثر مردم در مورد موقعیت رشد کردن مرغ ها در مزارع صنعتی تحصیل کرده شده اند. هچ جوجه مرغ ها میتواند یک پروژه ی خانوادگی سرگرم کننده نیز باشد. درحالی که قیمت خرید یک ماشین جوجه کشی با کیفیت در برخی موارد بالاست ، در این نوشته یک فرایند ساده برای درست کردن یکی از آنها در خانه منتشر شده است. احتملا مواد اولیه برای درست کردن آن در حال حاضر در اطراف خانه ی شما وجود دارد.

قسمت اول : آموزش ساخت دستگاه جوجه کشی خانگی ( طراحی )
Make-a-Simple-Homemade-Incubator-for-Chicks-Step-1.jpg

ساخت دستگاه جوجه کشی ساده ی خانگی – مرحله اول
آموزش ساخت دستگاه جوجه کشی خانگی

۱-یک دایره را در ته کولر پلی استایرن ( پلی‌استایرن یک پلیمر مصنوعی معطر از مونومر استایرن (یک ماده پتروشیمی) می‌باشد که به سه نوع معمولی، مقاوم و انبساطی وجود دارد )برش دهید.

سوراخ حاوی لامپ و سوکت خواهد بود. نوار مجرای را در اطراف سوراخ و سوکت را از داخل و خارج کولر قراردهید.این کار برای کاهش خطر آتش سوزی بسیار مهم است.
همچنین شما می توانید از یک جعبه ی کوچک استفاده کنید اما یک کولر پلی استایرن به دلیل عایق بودن آن بهتر کار خواهد کرد.

Make-a-Simple-Homemade-Incubator-for-Chicks-Step-2.jpg

ساخت دستگاه جوجه کشی ساده ی خانگی – مرحله دوم
۲- کولر را به دوقسمت تقسیم کنید .

از سیم های مخصوص مرغ ها یا برخی از توری های فلزی سخت کنار کولر جایی که لامپ قرار داده شده است استفاده کنید. انجام این کار برای محافظت از جزغاله شدن جوجه ها بسیار مهم است.
اختیاری :یک فلس در پایین و کمی بالاتر از کولر با استفاده از توری درست کنید این کار باعث می شود که تمیز کردن مدفوع مرغ در هر جوجه کشی آسان تر شود.

Make-a-Simple-Homemade-Incubator-for-Chicks-Step-3.jpg

ساخت دستگاه جوجه کشی ساده ی خانگی – مرحله سوم
۳_دماسنج دیجیتال خود و رطوبت سنج را به آن اضافه کنید آن را در طرفی که تخم مرغ ها خواهند بود قرار دهید. از آنجا که عملکرد اصلی ماشین جوجه کشی حفظ درجه حرارت و رطوبت داخلی آن در حد مطلوب است، اطمینان حاصل کنید که دماسنج یا رطوبت سنج دارای دقت وصحت بالایی باشد.

Make-a-Simple-Homemade-Incubator-for-Chicks-Step-4.jpg

ساخت دستگاه جوجه کشی ساده ی خانگی – مرحله چهارم
۴_کاسه ای از آب را به آن اضافه کنید این کاسه منبع رطوبت دستگاه شما خواهد بود. یک اسفنج را داخل آن بگذارید. به این ترتیب شما میتوانید مقدار آب را به راحتی تنظیم کنید.

Make-a-Simple-Homemade-Incubator-for-Chicks-Step-5.jpg

ساخت دستگاه جوجه کشی ساده ی خانگی – مرحله پنجم
۵_ یک دریچه برای مشاهده در درب کولر(جعبه) برش دهید. استفاده از شیشه ی یک قاب عکس مقدار باز شدن لازم را تعیین می کند. آن باید کمی کوچکتر از ابعاد شیشه باشد. سپس شیشه را بوسیله ی نوار چسب برای محکم کردن آن در باز شدن امن کنید.
اختیاری: برای در کولر با وصل کردن آن به یک طرف از بالای آن با نوار یک لولا بسازید.

Make-a-Simple-Homemade-Incubator-for-Chicks-Step-6.jpg

ساخت دستگاه جوجه کشی ساده ی خانگی – مرحله ششم
آموزش ساخت دستگاه جوجه کشی خانگی

۶_ دستگاه جوجه کشی خود را آزمایش کنید. قبل از اینکه تخم مرغ ها را داخل ماشین بگذارید چراغ را روشن کنید و حرارت و رطوبت را برای یک روز یا بیشتر نظارت کنید. تا زمانی که گرما و رطوبت در سطح مطلوب هستند، به تنظیم آنها ادامه دهید. میزان حرارت در جوجه کشی باید ۵/۹۹ درجه باشد.

توجه : دما و رطوبت مطلوب برای انواع پرندگان به زودی در مقاله جدا به صورت کامل نوشته میشود.
تفاوت های رطوبت مطلوب: باید بین ۴۰ تا ۵۰ درصد برای ۱۸ روز اول و ۶۵ تا ۷۵ درصد در طول چهار روز آخر باشد.
برای کاهش دما در اطراف کولر(جعبه) یک سوراخ باز کنید. اگر بعد از انجام این کار دما خیلی پائین آمد سوراخ ها را با نوار بپوشانید. برای رطوبت مقداری آب را با اسفنج جذب کنید تا رطوبت را کاهش دهید و آب اضافی را بچلانید تا رطوبت آن را افزایش دهید.

Make-a-Simple-Homemade-Incubator-for-Chicks-Step-7.jpg

ساخت دستگاه جوجه کشی ساده ی خانگی – مرحله هفتم
۷_ تخم مرغ های خود را داخل دستگاه قرار دهید. پیدا کردن تخم مرغ های بارور بسیار مهم است: تخم مرغ های از فروشگاه خریداری شده قابل استفاده نیستند. اگر شما مرغ ها یا خروسی برای خود ندارید بهترین راه برای پیدا کردن تخم مرغ های بارور ارتباط با کشاورزان محلی است. تخم مرغ ها را نزدیک به هم جمع کنید این کار به حفظ یک درجه حرارت ثابت کمک می کند.
کیفیت تخم مرغ ها به مرغ هایی که آنها را تخم گذاری کرده اند، بستگی دارد به همین خاطر قبل از خرید تخم مرغ ها از یک مزرعه از کشاورز مزرعه بخواهید که امکانات آنجا را بررسی کنید. مرغ های آزاد همیشه سالم تر از مرغ هایی هستند که در قفس بوده اند.
میزان یک هچ مطلوب بین ۵۰ تا ۸۵ درصد است.
مرغ های تخم گذار معمولا در اندازه ی کوچکتر هستند و آنها برای تولید تخم مرغ ها پرورش می شوند. از طرف دیگر مرغ های گوشتی برای اندازه ی آنها پرورش می یابند. آنها معمولا مرغ های بزرگی هستند که نسبتا به سرعت رشد می کنند. با این حال مرغ هایی هم هستند که برای هر دو منظور پرورش می یابند. از کشاورزان بپرسید که شما با کدام نژاد از مرغ ها ارتباط دارید.

آموزش ساخت دستگاه جوجه کشی خانگی

قسمت دوم، جوجه کشی تخم مرغ ها – آموزش ساخت دستگاه جوجه کشی خانگی
Make-a-Simple-Homemade-Incubator-for-Chicks-Step-8.jpg

ساخت دستگاه جوجه کشی ساده ی خانگی – مرحله هشتم
۱-زمان و آمار حیاتی را پیگیری کنید. تخم مرغ ها ۲۱ روز طول می کشد که هچ شوند. پس زمان دقیق روزی که تخم مرغ ها را داخل ماشین جوجه کشی قرار می دهید بسیار مهم است. هم چنین رطوبت و خواندن دما را نیز پیگیری کنید.

Make-a-Simple-Homemade-Incubator-for-Chicks-Step-9.jpg

ساخت دستگاه جوجه کشی ساده ی خانگی – مرحله نهم


۲_چرخش تخم مرغ ها: تخم مرغ ها را یک ربع تا نیم ساعت و در هر روز ۳ بار، برای ۱۸ روز اول چرخش دهید. شما آنها را می چرخانید پس یک طرف آن رو به پائین و طرف دیگر آن رو به بالا خواهد بود. یک طرف تخم مرغ ها را با علامت”x”و طرف دیگر آنها را با علامت “o”برای اینکه بدانید کدام طرف رو بالاست علامت گذاری کنید.

Make-a-Simple-Homemade-Incubator-for-Chicks-Step-10.jpg

ساخت دستگاه جوجه کشی ساده ی خانگی – مرحله دهم
۳_تخم مرغ ها را بعد از هفته ی اول نطفه سنجی کنید. این کار به شما اجازه می دهد که تخم مرغ های نابارور و تخم مرغ های بد را تشخیص دهید. این کار شامل: نگه داشتن یک تخم مرغ در برابر یک نور روشن در یک اتاق تاریک برای مشاهده ی داخل آن است. شما می توانید دستگاه آن را هم بخرید ولی در اکثر موارد یک چراغ قوه ی کوچک با نور روشن نیز این کار را انجام می دهد. اگر شما هر گونه تخم مرغ بد یا نابارور را پیدا کردید آنها را از داخل ماشین جوجه کشی بردارید.
اگر شما از یک چراغ قوه استفاده کنید لنز آن باید به اندازه ی کافی کوچک باشد تا نور آن مستقیما به داخل تخم مرغ برسد.
راه دیگر برای درست کردن یک نطفه سنج خانگی وارد کردن یک چراغ رومیزی داخل یک جعبه ی مقوایی دارای یک سوراخ گرد کوچک در قسمت بالای آن است. تخم مرغ ها را در این سوراخ قرار دهید تا آنها را نطفه سنجی کنید.
برای بهتر دیدن محتویات داخل تخم مرغ می توانید آنها را به آرامی به بالا و پائین یا از یک سمت به سمت دیگر بچرخانید. یک جنین زنده بعنوان یک نقطه ی تاریک که رگ های خونی از آن اشعه یافته اند، ظاهر می شود.
یک جنین مرده می تواند به عنوان یک حلقه یا رگه های خونی در داخل پوسته ظاهر شود.وقتی که به تخم مرغ های نابارور نور بتابانیم داخل آن روشن است طوری که هیچ جنینی داخل آن وجود ندارد.

Make-a-Simple-Homemade-Incubator-for-Chicks-Step-11.jpg

ساخت دستگاه جوجه کشی ساده ی خانگی – مرحله یازدهم


آموزش ساخت دستگاه جوجه کشی خانگی

۴_ به صداهایی که از شروع جوجه ها به هچ به وجود می آید، گوش کنید. در روز ۲۱ام جوجه ها پوسته ی تخم مرغ های خود را برای اینکه بتوانند نفس بکشند ، نوک خواهند زد . بعد از این نشانه آنها را به دقت زیر نظر بگیرید. خارج شدن کامل جوجه از پوسته بعد از نوک زدن آنها ممکن است تا ۱۲ ساعت طول بکشد.
اگر برخی از تخم مرغ ها نتوانستند هچ خود را بعد از ۱۲ ساعت تکمیل کنند، خودتان دست به کار شوید و قسمت بالای تخم مرغ ها را خودتان بر دارید.



در آموزش ساخت دستگاه جوجه کشی خانگی مراحل کامل ساخت یک دستگاه جوجه کشی خانگی توضیح داده شده است.توصیه ما به افراد علاقه مند به جوجه کشی این است که از دستگاه های صنعتی و تولیدی در کارخانه برای جوجه کشی بهتر استفاده نمایند.زیرا این دستگاه های علاوه بر آن که تمامی موارد فوق را پوشش داده و به صورت اتوماتیک انجام میدهد بسیاری از کارهای دیگر را نیز به صورت هوشمند و اتوماتیک برای هر چه بهتر شدن عمل جوجه کشی انجام می دهد.

دستگاه های جوجه کشی برای اینکه بتوانند به بهترین شکل تخم های بارور را تبدیل به جوجه نمایند نیاز به دقت و حساسیت بالایی دارند و این حساسیت و دقت در ماشین جوجه کشی ساخته شده در خانه به هیج وجه قابل اعمال نیست . ماشین های جوجه کشی استاندارد در کارخانه و تحت نظر و سرپرستی و با آزمایشهای چندین باره تولید و عرضه می گردند.این ماشین های جوجه کشی علاوه بر اینکه تمامی کارها را به صورت هوشمند و اتوماتیک انجام می دهند از حساسیت و دقت بالایی نیز برخوردارند.در زیر دو نمونه دستگاه جوجه کشی خانگی آورده شده است.


منبع : آموزش ساخت دستگاه جوجه کشی خانگی – چگونه یک ماشین جوجه کشی بسازیم
 

glowra.com

Registered User
تاریخ عضویت
9 مارس 2016
نوشته‌ها
168
لایک‌ها
81
سن
33
محل سکونت
تهران
یادش بخیر دوستم با یک یخچال خراب دستگاه جوجه کشی راه انداخته بود...
برای مصارف محدود خوب بود!
 

mr.epidem

Registered User
تاریخ عضویت
29 ژوئن 2009
نوشته‌ها
1,241
لایک‌ها
65
محل سکونت
قم
بنده یک تولید کننده این دستگاه ها رو میشناسم ۱۰۰ در صد ایرانی برای حمایت از تولید داخل کسی نیاز داشت به من پیغام بده


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
بالا