• پایان فعالیت بخشهای انجمن: امکان ایجاد موضوع یا نوشته جدید برای عموم کاربران غیرفعال شده است

همه چیز درباره مانگـا : معرفی ، تبادل نظر و ...

amir21

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
24 آپریل 2007
نوشته‌ها
325
لایک‌ها
0
چرا نمیشه :happy: من خودم هر دوتاشو میدونم:cool:

حالا : در مورد 3 بعدی بهتره بری دنبال نرم افزار Maya (نسخه 7 ) و یاد بگیری ( مشکلی داشتی من در خدمتم:happy:)

در مورد 2 بعدی اولین کار تقویت طراحی هستش ( یعنی اول باید چیزی رو که میخوای روی کاغذ بکشی بعد بری برای متحرک کردنش;)) باز اگه بگی برات توضیح اضافه همراه با منابع معرفی میکنم:happy:

فعلا

در مورد مایا شما کتابی یا موسسه ای می شناسید که بتونه کمکم کنه؟:happy:

و در مورد دو بعدی شما گفتین منبع اگر بتونید اون رو هم معرفی کنید بازهم ممنون میشم

بازهم از توجهتون ممنونم
23_30_126.gif
 

seymour

مدیر بازنشسته
کاربر قدیمی پرشین تولز
تاریخ عضویت
3 آگوست 2005
نوشته‌ها
6,209
لایک‌ها
84
محل سکونت
Tehran
کاکاشی جان ، تو که یه پا گرافیست و طراحی ... این سایت رو دیدی ؟ ... صفحه شخصی داری توش ؟
169.gif



----


در حال خوندن مانگای Monster ... خیلی عالی
288.gif
... راستی ظاهرا قراره فیلمی هم از روش ساخته بشه ...
 

AliMH

Registered User
تاریخ عضویت
25 ژانویه 2004
نوشته‌ها
770
لایک‌ها
1
من فقط خواننده اين بخش بودم و فكر كنم خواهم بود چون جايي كه علمي نداري خاموش باشي و گوش بدي بهتر هست.
فقط اومدم بگم واقعا آقاي كاكاشي دارند زحمت مي كشند و هر چي دارند سعي مي كنند ياد بدهند. اميدوارم كه همين طور به كار خودشون ادامه بدهند. آرزوي موفقيت هر چه بيشتر براشون و همه دست اندر كاراي انيميشن تو كشور دارم. خوب زياد حرف زدم . خاموش بشم.
 

Kakashi

Registered User
تاریخ عضویت
18 مارس 2007
نوشته‌ها
1,179
لایک‌ها
2
سن
38
محل سکونت
Tabriz


در مورد مایا شما کتابی یا موسسه ای می شناسید که بتونه کمکم کنه؟:happy:

و در مورد دو بعدی شما گفتین منبع اگر بتونید اون رو هم معرفی کنید بازهم ممنون میشم

بازهم از توجهتون ممنونم
23_30_126.gif

در مورد انواع نرم افزار ها بهترین منبع همون Help نرم افزار هستش ، چون تو ایران تمامی کتابها معمولا ترجمه همونه و میتونی از اینترنت از نو آوری های افراد در بکار گیری عناصر استفاده شایانی بکنی:happy:

ولی برای شروع در طراحی بهترین کار خرید کتاب آناتومی بدن انسان : برن هوگارد هستش;)

کاکاشی جان ، تو که یه پا گرافیست و طراحی ... این سایت رو دیدی ؟ ... صفحه شخصی داری توش ؟
169.gif



----


در حال خوندن مانگای Monster ... خیلی عالی
288.gif
... راستی ظاهرا قراره فیلمی هم از روش ساخته بشه ...

من هیچوقت به خودم این جسارت رو نمیدم که خودمو گرافیست بنامم چون درشو نخوندم ولی طراح چرا هستم:happy: بیشتر به سایت CG Society میرم تا اینجور سایتها ، برای مثال یه کار 3 بعدی و یک کار 2 بعدی از CG رو براتون میزارم کیف کنید:lol: :

5yu3no6.jpg

4vd8uc4.jpg


این مانستر رو خیلی تعریف کردی یه اطلاعات در مورد داستانش نمیخوای بدی؟؟؟;)

من فقط خواننده اين بخش بودم و فكر كنم خواهم بود چون جايي كه علمي نداري خاموش باشي و گوش بدي بهتر هست.
فقط اومدم بگم واقعا آقاي كاكاشي دارند زحمت مي كشند و هر چي دارند سعي مي كنند ياد بدهند. اميدوارم كه همين طور به كار خودشون ادامه بدهند. آرزوي موفقيت هر چه بيشتر براشون و همه دست اندر كاراي انيميشن تو كشور دارم. خوب زياد حرف زدم . خاموش بشم.

اختیار دارید :happy: ، اینجا همه و همه میتونند مطلب بزارند و بحث کنند ( چه در سطح مبتدی و چه در سطح پیشرفته) منتظر کارهاتون هستم;) من خودم احتمالا یکی از طراحی هامو شب بزارم تو تاپیک.

---------------------------

نمیدونم این برادر خواشان کجاست ، ایده اصلی این آموزش مال اون بود بعد رفته پیداش نیست;):hmm::happy:​
 

Huashan

Registered User
تاریخ عضویت
13 ژانویه 2006
نوشته‌ها
1,108
لایک‌ها
13
محل سکونت
abadan


.....، برای مثال یه کار 3 بعدی و یک کار 2 بعدی از CG رو براتون میزارم کیف کنید:lol: :

....

---------------------------

نمیدونم این برادر خواشان کجاست ، ایده اصلی این آموزش مال اون بود بعد رفته پیداش نیست;):hmm::happy:​

از این مثال شما من چیزی دست گیرم نشد ... فکر می کنم که عکس اشتباهی نشون می ده ...
164.gif


برادر من هستم ... ولی این دو سه روز اخیر بد جور کارام تو هم گره خورده بود ... اتفاقا می خواستم که نحوه ی کشیدن سر انسان رو آموزش بدم به صورت ابتدایی ... ولی شک کردم ... که نکنه با برنامه ی شما جور درنیاد ...

چون شما از آموزش چشم شروع کردین و بعد هم به قسمت حالات رفتین ... به همین دلیل کمی مردد شدم ...

ولی من آهسته آهسته با شما هستم ...:happy: ...
 

Kakashi

Registered User
تاریخ عضویت
18 مارس 2007
نوشته‌ها
1,179
لایک‌ها
2
سن
38
محل سکونت
Tabriz
از این مثال شما من چیزی دست گیرم نشد ... فکر می کنم که عکس اشتباهی نشون می ده ...
164.gif


برادر من هستم ... ولی این دو سه روز اخیر بد جور کارام تو هم گره خورده بود ... اتفاقا می خواستم که نحوه ی کشیدن سر انسان رو آموزش بدم به صورت ابتدایی ... ولی شک کردم ... که نکنه با برنامه ی شما جور درنیاد ...

چون شما از آموزش چشم شروع کردین و بعد هم به قسمت حالات رفتین ... به همین دلیل کمی مردد شدم ...

ولی من آهسته آهسته با شما هستم ...:happy: ...

نه بابا شما آموزشتو بزار :happy: وقتی تاپیک ایندکس شد اونوقت مشکلی پیش نمیاد;)
 

Huashan

Registered User
تاریخ عضویت
13 ژانویه 2006
نوشته‌ها
1,108
لایک‌ها
13
محل سکونت
abadan
سلام خدمت دوستان هنرمند و هنردوست ... :happy:

قصد دارم که آموزش کشیدن سر انسان رو توی چند جلسه براتون به طور خلاصه بگم ...

جلسات کوتاه هستن و سعی می کنم که هفته ای یک بار در این زمینه پست بزنم... برای اینکه هم خوندنش راحت باشه و هم کار کردن ... چون اعتقاد دارم که توی فروم مطالب باید کپسولی باشن و گرنه کسی نمی خونه , ...

اول این رو بگم که من به صورت تفننی اینکار رو می کنم برای وقت های بیکاریم که این روزها خیلی کم شده ... قبلا معرق کار می کردم ولی چون معرق خیلی کار می بره و به کارگاه هم نیاز داره دیگه کار نمی کنم ...و رفتم طرف طراحی که دردسرش کمتره ... و قصد حرفه ای دنبال کردن رو هم ندارم ... اگر اشتباهی و کم کاستی دیدین ... :blush:

* اشکال تمیز نیستن , در شرایط بد آب و هوایی کشیدم :lol:

عموما سر انسان رو به دوشکل کلی می کشن ... سری که از دایره استفاده می کنه برای کشیدنش و دیگری از ترکیب دایره و یک نیم بیضی ... سرهای که از طریق دوم کشیده می شن تنوع و تعدد بیشتری دارن

خوب من اول دایره ای رو می گم ..

شما می تونید کار رو با کشیدن یه دایره و دو قطر عمود بر هم در جهت افق و عمود شروع کنید , مثل چیزی که توی شکل می بینید ...

152fs140864.jpg


قطرها نقش خیلی مهمی دارن ... همه ی حالت های چهره تحت تاثیر درست کار کردن با این قطرها هستن ... مخصوصا گردش و چرخش سر ...

به طور خلاصه .. قطر عمودی چرخش سر به طرفین راست و چپ رو مشخص می کنه و قطر افقی حرکت بالا و پایین سر رو ...

و همچنین با توجه به همین قطرها شما باید موقعیت درست اعضای صورت رو هم تشخیص بدین .. به عکس زیر نگاه کنید

152fs14106.jpg


خب , برای نمونه توی شکل بالا چند گردش رو با استفاده از قطرهای اصلی براتون نشون دادم ... .. پس شما باید موقعیت سر رو با توجه به نحوه ی کشیدن این خطوط مشخص کنید ...

دو عکس زیر رو هم برای اینکه بدونید اعضای صورت در کجای این خطوط قرار می گیرن کشیدم ... چشم ها .. بینی ... دهان .. گوش ...

152fs141341.jpg


اگه شما این اصول رو رعایت بکنی ظرف چند دقیقه می تونید اولیل شکل تون رو بکشید ... خیلی راحت می تونید از این حالاتی که من کشیدم استفاده کنید ولی نحوه ی کشیدن ابرو و دهان و چشم رو تغییر بدین ... می تونید حتی این تغییرات رو هم از روی همین اسمایلی هایی که تو فروم استفاده می کنید برداشت بکنید ... حتما اینکار رو بکیند ...

ونحوه ی دوم کشیدن سر ...

به دوشکل زیر نگاه کنید ... قسمت بالایی دقیقا از شرایط روش قبل تبعید می کنه وحتی قسمت زیرین , که از یه نیم بیضی تشکیل شده ... همه ی اعضای صورت به غیر از دهان در قسمت بالایی قرار می گیرن

152fs142089.jpg


برای استفاده از این روش حتما به امتداد خط عمودی در دو قسمت دقت کنید ... کمی کشیدنش به حالت قبلی متفاوته .. در قسمت بیضی کمی کشیده تر رسم می شه ...

خب , جلسه ی اول تموم شد .. با کمی ابتکار شما الان می تونید شخصیت های بامزه ای رو بکشید . از خصوصیات چهره های دیگه حتما استفاده کنید . :happy:
 

amir21

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
24 آپریل 2007
نوشته‌ها
325
لایک‌ها
0
سلام خدمت دوستان هنرمند و هنردوست ... :happy:

قصد دارم که آموزش کشیدن سر انسان رو توی چند جلسه براتون به طور خلاصه بگم ...

یه استاد طراحی یه زمانی داشتیم اصلا مخالف کشیدن بر اساس قاعده و قانون مثل شکل بیضی و....البته نظر ایشون بود ما تایید نکردیم دستتون درد نکنه برای آموزشتون:lol:​
 

Kakashi

Registered User
تاریخ عضویت
18 مارس 2007
نوشته‌ها
1,179
لایک‌ها
2
سن
38
محل سکونت
Tabriz
سلام خدمت دوستان هنرمند و هنردوست ... :happy:

قصد دارم که آموزش کشیدن سر انسان رو توی چند جلسه براتون به طور خلاصه بگم ...

...............

سلام خدمت خواشان گل :D

ممنون از آموزشت خودت که میدونی میخوام چی بگم :)، ادامه بده ما هستیم ( یادت اومد ;):happy:)
راستی اینارو از روی کتاب مینویسی؟ :blush:


یه استاد طراحی یه زمانی داشتیم اصلا مخالف کشیدن بر اساس قاعده و قانون مثل شکل بیضی و....البته نظر ایشون بود ما تایید نکردیم دستتون درد نکنه برای آموزشتون:lol:​

در ابتدای کار بهترین گزینه کشیدن از روی قاعده است تا اینکه فرد به حالت ها عادت کنه که در اون مرحله دیگه قاعده رو میزاره کنار;) شما اون موقع کار خوبی کردین ;)
 

linghuchong

مدیر بازنشسته
تاریخ عضویت
14 ژوئن 2006
نوشته‌ها
5,569
لایک‌ها
2
سن
47
محل سکونت
Victoria
سلام خدمت دوستان هنرمند و هنردوست ... :happy:
قصد دارم که آموزش کشیدن سر انسان رو توی چند جلسه براتون به طور خلاصه بگم ...
4_1_204.gif


برای يه کسی مثل من که هيچ وقت از رو اصول نقاشی نکرده، خيلی خيلی مفيد بود. ممنون :happy:
 

AliMH

Registered User
تاریخ عضویت
25 ژانویه 2004
نوشته‌ها
770
لایک‌ها
1
4_1_204.gif


برای يه کسی مثل من که هيچ وقت از رو اصول نقاشی نکرده، خيلی خيلی مفيد بود. ممنون :happy:

دقيقا. منم مثل شما فريدا. واقعا به اين بچه هاي اينجا كه سعي مي كنند به ما چيزي ياد بدند تشكر مي كنم. من حالا يه كم گرافيك كامپيوتري تا حدي كار كردم ولي هيمشه از گرافيك كارا خوشم ميومده.
 

Huashan

Registered User
تاریخ عضویت
13 ژانویه 2006
نوشته‌ها
1,108
لایک‌ها
13
محل سکونت
abadan


یه استاد طراحی یه زمانی داشتیم اصلا مخالف کشیدن بر اساس قاعده و قانون مثل شکل بیضی و....البته نظر ایشون بود ما تایید نکردیم دستتون درد نکنه برای آموزشتون:lol:​

خواهش می کنم دوست عزیز :happy:

ولی فکر می کنم که کمی ناکامل نقل قول کرده باشین .. . زمانی به شما می گن که از قاعده پیروی نکنین که شما بیش از نصف مسیر رو رفتین و برای اینکه از خلاقیت و ابتکارتون بیشتر استفاده کنین و زیاد خودتون رو درگیر سبک های نقاشی نکنین این حرف زده می شه ولی شما در هر سبکی که بخواین نقاشی بکنین نیاز به رعایت اصول اولیه ی رنگ و طراحی دارین ...

سلام خدمت خواشان گل :D

ممنون از آموزشت خودت که میدونی میخوام چی بگم :)، ادامه بده ما هستیم ( یادت اومد ;):happy:)
راستی اینارو از روی کتاب مینویسی؟ :blush:


... ;)
سلام هم خدمت شما کاکاشی عزیز ... :happy: شرمنده می کنید ... ولی من آخرش نفهمیدم که چی باید یادم می یومد ...یا راهنمایی بکنین ...:D


در مورد اون سؤالتون .. . خب من کلاس طراحی نرفتم ... اطلاعاتی رو که دارم از کتاب ها خوندم ...مثلا همین نکات پست قبلی ... توی خیلی از منابع این موضوع گفته شده ... نوشته ها از اونها بوده و اشکال رو هم خودم کشیدم ...

مثلا یه نکته ای که من یادم رفت بگم ... توی جایی دیده بودم ... این بود که .. توی مانگا ها و انیمه ها چشم ها روی خط افق و یا زیر اون هستن ... برای اینکه توی مانگاها پیشانی ها و چشم ها رو بزرگ تر می کشن ....

4_1_204.gif


برای يه کسی مثل من که هيچ وقت از رو اصول نقاشی نکرده، خيلی خيلی مفيد بود. ممنون :happy:

خوشحالم که براتون مفید بوده ...:happy:
 

Jini

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
2 ژانویه 2007
نوشته‌ها
226
لایک‌ها
0
خسته نباشي برادر خواشن دستتون درد نكنه...خيلي مفيد بود.
منتظر باقي آموزش هاي شما و كاكاشي سنسي هستم،حداقل اين جوري بيشتر چيزي كه اينقدر دوست (انيمه)
دارم رو مي فهمم .
راستش من اعتقاد دارم يه انيمه تنها يه داستان در حالت 3 بعدي يا 2 بعدي نيست بلكه براي شكل گيري يك نقش و سري شدن آنها پشت سر هم، براي بوجود آوردن يه داستان هم نياز به رنگ هست هم نياز به شكل .مثلا : چه رنگ بودن چشم ها ، كشيده يا گرد بودن صورت و حتي فرم قرار گيري اجزاي صورت يا فرم ظاهري خود شخص بيانگر نقش اون انيمه و تكميل كنده داستانه.
البته آنچه كه تا به امروز من روي روي كاغذ سياه و سفيد كردم خالي از هر گونه قاعده اي هست كه شما آموزش داديد و به خاطر همين هم هست كه آموزش هايي كه توي اين تاپيك داده مي شه رو خيلي با ارزش مي دونم .
:blink:
الان اصلا چرا من انقدر نطقم گل كرده ، خدا داند...ولي اينا افكاري بود كه من داشتم
و اصولا از زمان مكتب خانه تا به امروز شاگرد هميشه با استادش مشورت مي كرد:)
فعلا
 

Kakashi

Registered User
تاریخ عضویت
18 مارس 2007
نوشته‌ها
1,179
لایک‌ها
2
سن
38
محل سکونت
Tabriz
خسته نباشي برادر خواشن دستتون درد نكنه...خيلي مفيد بود.
منتظر باقي آموزش هاي شما و كاكاشي سنسي هستم،حداقل اين جوري بيشتر چيزي كه اينقدر دوست (انيمه)
دارم رو مي فهمم .
راستش من اعتقاد دارم يه انيمه تنها يه داستان در حالت 3 بعدي يا 2 بعدي نيست بلكه براي شكل گيري يك نقش و سري شدن آنها پشت سر هم، براي بوجود آوردن يه داستان هم نياز به رنگ هست هم نياز به شكل .مثلا : چه رنگ بودن چشم ها ، كشيده يا گرد بودن صورت و حتي فرم قرار گيري اجزاي صورت يا فرم ظاهري خود شخص بيانگر نقش اون انيمه و تكميل كنده داستانه.
البته آنچه كه تا به امروز من روي روي كاغذ سياه و سفيد كردم خالي از هر گونه قاعده اي هست كه شما آموزش داديد و به خاطر همين هم هست كه آموزش هايي كه توي اين تاپيك داده مي شه رو خيلي با ارزش مي دونم .
:blink:
الان اصلا چرا من انقدر نطقم گل كرده ، خدا داند...ولي اينا افكاري بود كه من داشتم
و اصولا از زمان مكتب خانه تا به امروز شاگرد هميشه با استادش مشورت مي كرد:)
فعلا

سلام به همه:happy:

اول از همه یه عذر خواهی از خواهر جینی ( البته با شرمساری فراوان :blush: ) چون هنوز مانگا رو نفرستادم :( آخه چون میخواستم تکمیلش کنم که ... :f34r: سایتی که ازش این مانگای سوباسا کرونیکل رو داون میکردم فیل*تر شد و باعث شد که 5 ولوم اول مانگا بمونه ( در ابتدا 12 ولوم بود که حدودا 2 روزه تموم بود ولی بعلت اتفاق بالا مجبور شدم که یکی یکی پیدا و داون کنم که تا حالا با هزار بدبختی تونستم 7 ولومش رو هم تموم کنم ) به هر حال شرمنده شما شدیم ، ما را به بزرگی خود ببخشید
love0030.gif

----------------------------
دقیقا حق با شماست ، حتی اینطور بگم که برای ایجاد یک شخصیت ساده ، حدودا 4-5 صفحه باید در موردش مطلب بنویسید که چیرو دوست داره ، از چی بدش میاد و ...
حالا جالبه که بدونید هر فرمی که به یک کاراکتر داده میشه ( اعم از حالت های صورت و بدن ) برای خودش یه معنی داره ( به این میگن Body Language - فکر کنم خواشان بتونه در این مورد مطلب بزاره ، البته اگه سرش شلوغ باشه من خودم میزارم البته بعد امتحانات :blush:)

--------------------------

این آموزشی که خواشان جان گزاشته در مورد سبک فانتزی هستش :happy: چون من سبکم رئال هستش و شخصا از طراحی رئال خوشم میاد میخوام یه کاری بکنم ;) خواشان جان چطوره آموزشها رو به 2 گروه فانتزی و رئال تقسیم کنیم و شروع کنیم به تکمیل هر یک . من رئال رو میگم تو هم فانتزی رو بگو ، چطوره؟ نظر Please :p:happy:
 

AliMH

Registered User
تاریخ عضویت
25 ژانویه 2004
نوشته‌ها
770
لایک‌ها
1
و اصولا از زمان مكتب خانه تا به امروز شاگرد هميشه با استادش مشورت مي كرد:)
فعلا

آره خواهر جيني ولي يه نكته اين هست شاگردي كه نتونه يه روزي از استادش پيشي بگيره اصلا لياقت اسم شاگرد رو نداره. اين دقيقا علت وجود ما هست ما بايد از اساتيدمون بالاتر بريم ، مانند ارشميدس كه مي گفت: من از بالاي درخت تنومندي كه قبلا كاشته شده است تونستم به دور دست ها نگاه كنم
 

Jini

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
2 ژانویه 2007
نوشته‌ها
226
لایک‌ها
0
اول از همه یه عذر خواهی از خواهر جینی ( البته با شرمساری فراوان :blush: ) چون هنوز مانگا رو نفرستادم :( آخه چون میخواستم تکمیلش کنم که ... :f34r: سایتی که ازش این مانگای سوباسا کرونیکل رو داون میکردم فیل*تر شد و باعث شد که 5 ولوم اول مانگا بمونه ( در ابتدا 12 ولوم بود که حدودا 2 روزه تموم بود ولی بعلت اتفاق بالا مجبور شدم که یکی یکی پیدا و داون کنم که تا حالا با هزار بدبختی تونستم 7 ولومش رو هم تموم کنم ) به هر حال شرمنده شما شدیم ، ما را به بزرگی خود ببخشید
love0030.gif

:blush:سنسي تو رو خدا اينقدر خجالت نديد...من اصلا عجله اي ندارم...راستشو بخواي يه جورايي خوبه كه اين جوري شد چون اونوقت با شناختي كه ازخودم دارم نمي تونم خودمو براي امتحانات ترمم آماده كنم؛اونوقت بياو درستش كن:wacko:
هر وقت وقت داشتيد و تونستيد ،تكميلش كنيد :happy:

آره خواهر جيني ولي يه نكته اين هست شاگردي كه نتونه يه روزي از استادش پيشي بگيره اصلا لياقت اسم شاگرد رو نداره. اين دقيقا علت وجود ما هست ما بايد از اساتيدمون بالاتر بريم ، مانند ارشميدس كه مي گفت: من از بالاي درخت تنومندي كه قبلا كاشته شده است تونستم به دور دست ها نگاه كنم
كاملا تاييد مي شه...كلا اين موضوع قانون طبيعته و كليه اساتيد هم از اين موضوع خبر دارن
براي مثال در زمان هاي قديم وقتي يه پهلوان كه كل يه شهر به اسمش قسم مي خوردن و اونو بزرگ خودشو مي دونستن وقتي داره به شاگردش درس پهلووني مي ده مي دونه كه آخرش روي همين زميني كه بارها شاگرش زمين خورده تا درسشو ياد بگيره بالاخره خودشم يه روز توسط همين شاگرد پشتش به زمين مي خوره تا مطمئن بشه كه شاگردش درشسو خوب ياد گرفته و حالا راحش باز مي شه كه بيشتر پيشرفت كنه
:blink:من امروز چه خوش صحبت شدم
ولي به هر حال از اونجايي كه ما با متغير زمان پيش مي ريم و هميشه رو به جلو حركت مي كنيم تا يه چيز تازه ياد بگيريم (البته گاهي حركاتمون نزولي گاهي صعودي) ،هر استادي كه يه چيزي به ما ياد ميده مطمئنا منتظر زماني خواهد بود كه يه چيزي از ما ياد بگيره...
فعلا
 

Kakashi

Registered User
تاریخ عضویت
18 مارس 2007
نوشته‌ها
1,179
لایک‌ها
2
سن
38
محل سکونت
Tabriz
:blush:سنسي تو رو خدا اينقدر خجالت نديد...من اصلا عجله اي ندارم...راستشو بخواي يه جورايي خوبه كه اين جوري شد چون اونوقت با شناختي كه ازخودم دارم نمي تونم خودمو براي امتحانات ترمم آماده كنم؛اونوقت بياو درستش كن:wacko:
هر وقت وقت داشتيد و تونستيد ،تكميلش كنيد :happy:
به هر حال شرمنده :blush:
كاملا تاييد مي شه...كلا اين موضوع قانون طبيعته و كليه اساتيد هم از اين موضوع خبر دارن
براي مثال در زمان هاي قديم وقتي يه پهلوان كه كل يه شهر به اسمش قسم مي خوردن و اونو بزرگ خودشو مي دونستن وقتي داره به شاگردش درس پهلووني مي ده مي دونه كه آخرش روي همين زميني كه بارها شاگرش زمين خورده تا درسشو ياد بگيره بالاخره خودشم يه روز توسط همين شاگرد پشتش به زمين مي خوره تا مطمئن بشه كه شاگردش درشسو خوب ياد گرفته و حالا راحش باز مي شه كه بيشتر پيشرفت كنه
:blink:من امروز چه خوش صحبت شدم
ولي به هر حال از اونجايي كه ما با متغير زمان پيش مي ريم و هميشه رو به جلو حركت مي كنيم تا يه چيز تازه ياد بگيريم (البته گاهي حركاتمون نزولي گاهي صعودي) ،هر استادي كه يه چيزي به ما ياد ميده مطمئنا منتظر زماني خواهد بود كه يه چيزي از ما ياد بگيره...
فعلا

این مثال پهلوان رو گفتین ، یاد انیمه کنشین افتادم وقتی استادش داشت تکنیک آماکاکرو رو بهش یاد میداد :p:happy:
منتظر زمانی هستیم که یه چیزی از شما یاد بگیریم و همچنین مطمئن شیم که شما یاد گرفتید :rolleyes: ( برای مثال زود هر کس یه طراحی بکنه بزاره تو تاپیک :cool:)
یه جمله از فکر کنم ارسطو بود ( حالا زیاد گیر ندید من میونه خوبی با فلاسفه ندارم در عوض خیلی از اسطوره ها خوشم میاد :D) گفته بود " بیچاره شاگردی که از استادش پیشی نگیرد ;)
 

Kakashi

Registered User
تاریخ عضویت
18 مارس 2007
نوشته‌ها
1,179
لایک‌ها
2
سن
38
محل سکونت
Tabriz
با سلام خدمت دوستان و عزیزان :happy:

امروز ادامه بحث موها رو شروع میکنیم :

خوب این دفعه میخوام چند نوع و شکل مختلف مو رو براتون بزارم ، خوب همچنین توضیحی در مورد نحوه سوار کردن مو روی سر میدم.;)

61xksn5.jpg


فرقی نمیکنه چه نوع مو میخواین بکشین ، موها معمولا از یک منطقه واحد روی سر رویش میکنند. خوب همونطوری که در مثال وسطی تصویر بالا میبینید ، موها معمولا از قسمت کلی پشت سر شروع میشوند. از پیشانی شروع شده و تا پشت گردن ادامه داره و تکته ای که معمولا بیشتر افراد در طراحی از روش به راحتی میگزرند اینه که موها فقط روی سر نیستند و تا گردن ادامه دارند. و این ارزششو وقتی نشون میده که بخواین موهای به عقب رانده شده و یا موهای بسیار کوتاه شده رو بکشین.

یه مشکل دیگه که بیشتر طراحان دارن و من خودم شاهد بودم اینه که توجه نمیکنند که زیر موها یه جمجمه ای هم هست. معمولا بیشترشون موها رو خیلی کوچیک میکشند. طوری که در تصویر بالا مثال آخری دیده میشه.خوب موهای جلوی سر کشیده شده ولی دقت نشده که زیر موها پیشانی رو هم بکشه. خطوط موها که روی سر هستند خیلی پایین هستند که باعث میشه جمجمه کاراکتر صاف بنظر برسه. این چیز خیلی خوبی برای یه طراح نیست :happy: اگه شما هم هنوز نمیتونید موها رو خوب روی سر سوار کنید ، بهتره اول قالب سر رو بکشید و بعدا موها رو بکشید.;) تا بتونید کاملا موها رو روی سر سوار کنید و تمام سر رو بپوشونید تا تا حد ممکن بیشتر به موهای سر یک کاراکتر انیمه و مانگا شبیه بشه;):happy:

688tkkj.jpg


خوب حالا که نکات بالایی رو گفتم ، میریم سر مثالهایی از موهای کوتاه . امیدوارم به شما تفکری رو در رابطه طراحی موهای انیمه و مانگا بده. خوب اینم در نظر بگیرید که بیشتر این نوع موها هم میتونه برای مرد و هم میتونه برای زن مورد استفاده قرار بگیره. خوب البته این تصاویر زیاد کیفتشون بالا نیست ولی امیدوارم حداقل اصول کشیدن مو رو یاد گرفته باشین.:rolleyes::lol:

6ftuzdd.jpg


خوب اینم مثالهای موهای بلند.:cool: دوباره بعضی از اینها برای هر دوی جنسیت ها بکار میره. در مقابل موهای کوتاه ، میبینیم که موها از خطوط خمشی بلند تشکیل شدند. وقتی موهای بلند رو میکشین شدیدا از کشیدن خطوط صاف خودداری کنید. مطمئن شید که موها حالت سرو بدن فرد رو میگیرن مخصوصا اگه روی شانه و یا جاهای دیگه افتاده باشن. :happy:

خوب وقتی موهای بلند میکشیم ، قاعدتا باید مطمئن شیم که خطوط با جریان موها هم سو باشه. خوب این به موهای کاراکتر شما عمق خیلی بیشتری میبخشه و اینم یه سخن از یکی که تجربه کار با این موها رو داره :D:cool: : بزارید خطوطتون برای شما کار کنند ;). بزارید نشون بدن که موها میچرخند و حلقه میزنند نه اینکه فقط روی سر کاراکتر اینور اونور میرن.

6fg388g.jpg


اینم چند تا نوع موی دیگه . ایندفعه تمرکزمون روی موهای دم اسب هستش. خوب چیز زیادی ندارم که راجب این نوع بگم. خوب فقط فکر کردم بهتره اینارو در قسمت متفاوتی و با نام متفاوتی معرفی کنم. خوب فقط در نظر داشته باشین که وقتی موها در یک جهت خاصی کشیده میشه همه خطوط نسبت به اون جهت تمایل پیدا میکنند.

و همچنین اینم چند تا مثال دیگه.:happy:

4ouw5u1.jpg


فعلا
 
بالا