برگزیده های پرشین تولز

علت نوسانات نتایج گوگل در روزهای اخیر

decoweb

Registered User
تاریخ عضویت
13 فوریه 2017
نوشته‌ها
683
لایک‌ها
247
سن
86
محل سکونت
اصفهان
نتایج گوگل در روز های اخیر نوسانات زیادی داشته و بعضا در برخی از کلمات کلیدی رتبه های گوگل در روز بیش از دو بار جابجا شده اند. تغییر رتبه سایت ها و نتایج گوگل امری طبیعی و عادی است و هر چند بار یکبار اتفاق می افتد، به صفحه نتایج موتورهای جستجو به اختصار SERP می گویند که مخفف Search Engine Result page است. نتایج جستجو همواره تغییر می کنند زیرا :

  • الگوریتم های موتورهای جستجو همواره تغییر می کنند
  • صفحات جدیدی در اینترنت بوجود می آیند و بر روی نتایج تاثیر می گذارند
  • صفحاتی که قبلا بوده اند ممکن است حذف شوند
  • قدرت رقبا تغییر می کند
بنابراین همواره نتایج جستجو در حال تغییر است، اما دامنه این تغییرات با توجه به میزان و شدت چهار موردی که به آن اشاره شد متفاوت است. طبق اطلاعیه ای که گوگل در گذشته اعلام کرده، بیش از 200 پارامتر رتبه بندی در گوگل مورد بررسی قرار میگیرد و بیش از 500 بار در سال الگوریتم های گوگل تغییر می کنند (روزانه بیش از یکبار) بنابراین بازه این تغییرات در گوگل می تواند وسیع باشد.

در برخی از موارد نتایج تا مدت زمان مشخصی ثابت می ماند، نه تنها به این دلیل که الگوریتم ها تغییر پیدا نکرده اند، بلکه به دلیل وجود سیستم cache در نتایج. استفاده از حافظه کش باعث می شود که برای هر جستجویی که کاربران انجام می دهند، کل بانک اطلاعاتی موتور جستجو مورد پردازش قرار نگیرد و برای جستجوهای تکراری همان نتایج قبلی به کاربران نمایش داده شود. مدت زمان استفاده از کش بستگی به تعداد جستجوی کلمات مختلف متفاوت است و در بسیاری از موارد ممکن است زمانی طولانی باشد.

معمولا در چه زمان هایی سرعت تغییر نتایج افزایش پیدا می کند؟

در مواقعی که گوگل الگوریتم جدیدی ارائه می دهد، از آزمون A/B یا Spilit testing استفاده می کند. به این معنا که برای برخی از کاربران نتایج جستجو را بر اساس الگوریتم قبلی و برای برخی دیگر نتایج را بر اساس الگوریتم جدید نمایش می دهد، سپس با اندازه گیری رفتار کاربران و نحوه کلیک آنها بر روی نتایج، الگوریتم قبل و جدید را با هم مقایسه می کند. نهایتا با توجه به اندازه گیری ها و آزمایشات انجام شده، الگوریتم جدید منتشر می شود. بنابراین در زمانی که گوگل قصد ارائه الگوریتم جدید را دارد، بازه تغییر نتایج می تواند بسیار کوتاه باشد و حتی در یک لحظه زمانی کوتاه پس از جستجو شما نتایج متفاوتی را مشاهده نمایید.

سندباکس گوگل چیست؟

سندباکس سروری از محتوای اطلاعاتی گوگل است که دو نوع از سایت ها در آن قرار می گیرند:

  • سایت هایی که کمتر از شش ماه از بوجود آمدن آنها می گذرد
  • سایت هایی که از طرف الگوریتم های ضد اسپم گوگل مانند پاندا و پنگوئن به عنوان سایت اسپم شناخته شده اند
سایت هایی که در سندباکس گوگل قراردارند در کلمات پر رقابت نتایج مناسبی کسب نخواهند کرد، اما می توانند در کلمات با رقابت کمتر حتی در رتبه اول گوگل نیز قرار گیرند. بنابراین برخی از سایت هایی که از طرف گوگل اسپم شناخته شده اند کماکان می توانند در نتایج گوگل در رتبه های بالا باشند و حتی در برخی از کلمات در رتبه اول قرار گیرند. بسیاری از الگوریتم های جدید گوگل قبل از انتشار در سندباکس و عباراتی که سرور سندباکس استفاده می کنند آزمایش می شوند.

اتفاق اخیری که در گوگل افتاده چه دلیلی می تواند داشته باشد؟

با توجه به توضیحات فوق و بررسی اتفاقات دو هفته اخیر در گوگل، می توان به این نتیجه رسید که اینگونه تغییرات نه مرتبط با سندباکس است و نه در رابطه با ارائه الگوریتم جدید و آزمون A/B بلکه می تواند دلیل دیگری داشته باشد. گوگل در دو ماه اخیر سه بار هسته الگوریتم خود را بروزرسانی کرد و این موضوع به معنی تغییر در پارامترهای اندازه گیری و رتبه بندی صفحات اینترنتی است. تغییر در هسته گوگل معمولا باعث می شود که تغییرات زیادی در نتایج نهایی گوگل ایجاد شود و معمولا این دامنه وسیع تغییرات یا بر اساس ارائه نسخه جدید الگوریتم پنگوئن و یا با تغییر هسته ایجاد می شوند.

بنابراین می توان حدس زد که تغییرات نتایج اخیر بر اساس تغییر هسته الگوریتم گوگل ایجاد شده است، اما بازه کوتاه تغییر در نتایج و نوسانات قابل توجهی که سایت های اینترنتی در کلمات مختلف دارند می تواند این معنی را تداعی کند که گوگل استفاده کمتری از سیستم کش در نتایج خود را الگو قرار داده و این موضوع باعث می شود که سرعت تغییر نتایج گوگل افزایش قابل توجهی داشته باشد و این موضوع حاشیه امنیت را از سایت هایی که در نتایج بالای گوگل قرار دارند خواهد گرفت. بنابراین اگر یک سایت امروز در رتبه اول گوگل قرار گرفته است، فردا به راحتی می تواند رتبه خود را از دست بدهد.

آیا با این نتایج سئو تضمینی معنا پیدا خواهد کرد؟

تنها کشوری در دنیا که تضمین سئو بر اساس کلمات کلیدی در آن ارائه می شود و شرکتهای سئو به مشتری تضمین قرار گرفتن در رتبه خاصی در گوگل را می دهند ایران است! دلیل این موضوع را می توان رقابت کم در کلمات کلیدی و سادگی کسب نتایج بالا در گوگل به نسبت سایر کشورها از یک طرف و کمبود دانش فنی و اطلاعات عمومی نزد مشتریان و حتی شرکت ها و اشخاص فعال در زمینه سئو از طرف دیگر دانست. متاسفانه باید قبول کنیم که دانش مرتبط با سئو در ایران بسیار کم است و همین موضوع باعث می شود که درخواست های مشتریان و اقدامات افراد فعال در این زمینه خارج از واقعیت باشد، به طور خلاصه می توان گفت در برخی از مواقع مشتریان درخواست های غیر معقول دارند و در موارد دیگر نیز مجریان سئو توقعات نادرست در مشتریان ایجاد می کنند و به آنها اطلاعات نادرست می دهند.

طبق دستورالعمل راهنمای گوگل، هیچ شخص یا شرکتی نمی تواند به شما تضمین قرار گرفتن در رتبه اول گوگل یا صفحه اول گوگل را بدهد. نتایج SERP همواره در حال تغییرند و هرگز قرار نیست که ثابت بمانند و اگر اینطور بود سئو بی معنا بود. با روند جدیدی که گوگل در پیش گرفته و دامنه نوسانات و تغییرات نتایج گوگل بسیار سریع و وسیع شده است، به نظر می رسد که عمر سئو تضمینی برای سئو کارهای ایرانی به پایان خواهد رسید و از این پس باید با دید باز و روش های صحیح تری به فعالیت در این زمینه بپردازند. این اتفاق را می توان به فال نیک گرفت و این موضوع باعث خواهد شد که تغییرات وسیع و جالبی از لحاظ سئو در وب ایجاد شود و می توان آن را انقلابی جدید در عرصه وب در نظر گرفت.
 

decoweb

Registered User
تاریخ عضویت
13 فوریه 2017
نوشته‌ها
683
لایک‌ها
247
سن
86
محل سکونت
اصفهان
من با کلمه خرید از بانه از صفحه 2 تا 8 متغییر میرم میام تا این حد طبیعیه؟

:) سلام و خسته نباشید

:general408: خیلی جیز ها میتونه باشه ولی در کل باید همه نکته های کلیدی در نظر گرفت میتونه از بازدید سایت باشه میتونه از الگریتم ربات ها باشه و غیره ، کلا همیشه در نظر من بوده که وقتی یک کنمه تو زمان بلند مدت خیلی بالا پایین میشه نشون دهنده فعالیت دیگر سئو کار ها خواهد بود و برای این که :general703: پیشی بگیرید باید از خیلی روش ها برای گرفتن بالاترین امتیاز شروع به فعالیت کنید .
 

MAH203

Registered User
تاریخ عضویت
5 اکتبر 2012
نوشته‌ها
839
لایک‌ها
128
:) سلام و خسته نباشید

:general408: خیلی جیز ها میتونه باشه ولی در کل باید همه نکته های کلیدی در نظر گرفت میتونه از بازدید سایت باشه میتونه از الگریتم ربات ها باشه و غیره ، کلا همیشه در نظر من بوده که وقتی یک کنمه تو زمان بلند مدت خیلی بالا پایین میشه نشون دهنده فعالیت دیگر سئو کار ها خواهد بود و برای این که :general703: پیشی بگیرید باید از خیلی روش ها برای گرفتن بالاترین امتیاز شروع به فعالیت کنید .
سلام دوست من
مرسی جواب دادید
من کارای زیادی می کنم ولی منظور شما از خیلی روش ها چی هست
 

decoweb

Registered User
تاریخ عضویت
13 فوریه 2017
نوشته‌ها
683
لایک‌ها
247
سن
86
محل سکونت
اصفهان
سلام دوست من
مرسی جواب دادید
من کارای زیادی می کنم ولی منظور شما از خیلی روش ها چی هست

:) ببینید میتونه از کد نویسی قالب باشه نوسانات بکلینک باشه بازدید سایت باشه میتونه از مطالب باشه این باید برسی دقیق انجام بشه با انالایزر ها که چرا کلمات کلیدی شما در حال جابجایی میباشد

:general408: جابجایی رتبه های گوگل در روزهای اخیر افزایش پیدا کرده است، به طور واضح تر اگر بخواهم این موضوع را توضیح بدم: سایت شما در یک کلمه کلیدی خاص در رتبه خاصی قرار گرفته است، مثلا در صفحه اول و اگر چند ساعت بعد یا یک روز بعد مجددا همان کلمه را جستجو کنید مشاهده میکنید که رتبه شما به صفحه هفتم گوگل رفته است و یک جابجایی زیاد نسبت به قبل داشته اید.

این موضوع در روزهای اخیر برای کلمات کلیدی خاصی اتفاق افتاده و این موضوع را مدیران سایتهای زیادی از من پرسیده اند. دلیل اصلی این موضوع سندباکس گوگل یا سرور آزمایشی جعبه شنی گوگل است. قبل از اینکه به تشریح این موضوع بپردازم مکانیزم تغییرات اساسی الگوریتم گوگل را با هم بررسی میکنیم، تغییرات الگوریتم گوگل بر اساس مراحل زیر انجام می شود:
  • ایده تغییر الگوریتم توسط کارشناسان پیشنهاد میشود
  • تغییر الگوریتم بر اساس کلمات کلیدی خاص و برای کاربران خاصی به صورت تصادفی اعمال می شود
  • نتایج الگوریتم قبل و الگوریتم جدید با هم مقایسه می شوند
  • کارشناسان در مورد نتایج نظر می دهند
  • در صورتی که الگوریتم جدید نتایج بهتری ایجاد کرده باشد منتشر می شود و در غیر اینصورت برای بازبینی و تغییرات به کارشناسان بازخواهد گشت
گوگل تغییرات الگوریتم خود را پس از آزمایش از نتایج کاربران منتشر می کند، البته این قانون برای همه تغییرات وجود ندارد و فقط تغییرات اساسی شامل این موضوع می شوند و به همین جهت نتایج شما در یک کلمه خاص تغییر زیادی خواهد کرد. گوگل از سال 2017 تا به امروز هر سال پس از تعطیلات ژانویه یک سورپرایز اساسی برای مدیران سایتها به همراه داشته و نتایج را دگرگون کرده است.

امسال نیز به نظر می رسد این تغییرات جدید در حال تست و آزمایش هستند و به زودی الگوریتم جدیدی از گوگل منتشر می شود. بنابراین در بسیاری از مواقع این تغییرات ناگهانی که مشاهده میکنید به دلیل آزمایشات گوگل بر روی کلمات کلیدی خاص است. این قانون شامل تمام کلمات کلیدی نمی شود و بسیاری از کلمات کلیدی ممکن است تغییری نداشته باشند و حتی برخی از کاربران متوجه این تغییرات نشوند.

:general205: باید منتظر بمانیم و بررسی کنیم که این تغییرات اخیر منجر به آمدن چه الگوریتم جدیدی خواهد بود و چه تاثیری بر روی نتایج وب و رنکینگ سایت ها خواهد گذاشت.
 

MAH203

Registered User
تاریخ عضویت
5 اکتبر 2012
نوشته‌ها
839
لایک‌ها
128
نظرتون رو راجب کد های قالبم بگید چقد هزینه می بره؟
 
بالا