برگزیده های پرشین تولز

اخبار ورزشی

HAMED_PT

کاربر فعال ورزش
کاربر فعال
تاریخ عضویت
26 دسامبر 2006
نوشته‌ها
3,418
لایک‌ها
64
محل سکونت
KERMAN
ايران 3 - ايتاليا 2
سايت رسمي فدراسيون جهاني واليبال:
ايران تاريخ را برگرداند


تيم واليبال ايران در دومين ديدار خود در رقابت‌هاي جهاني جوانان شگفتي ديگري را رقم زد و تيم ايتاليا را با نتيجه‌ي 3 بر 2 شكست داد.

به گزارش ايسنا، سايت رسمي فدراسيون جهاني واليبال پس از پايان مسابقه تيم هاي ملي واليبال ايران و ايتاليا نوشت: ايران پس از شكست قاطعانه 3 بر صفر مقابل بلغارستان در ادامه مسابقات خود روز يكشنبه با نتيجه سه بر دو ايتاليا را پس از تقريبا دو ساعت واليبال هيجان انگيز شكست داد.

در ادامه اين گزارش آمده است: در حالي كه پيروزي سه بر دو با نتايج 20 -25، 17-25 ، 25-22، 25-21 و 21-19 باعث ارتقاي ركوردهاي موفقيت ايران شد، ايتاليا در اين زمينه به ركورد 1-1 نزول كرد.

در پايان ست اول يك پايان پراضطراب را شاهد بوديم كه ايتاليا سرانجام با نتيجه 20-25 به پيروزي رسيد. "روكو بارون" بهترين امتيازآور مسابقه بود كه توانست 22 پوئن كسب كند و كارملوگيتو به همراه گياكوموبلي توانستند شرايطي را فراهم بكنند تا بارون از بين دفاع هاي ايران بتواند امتياز لازم را كسب كند.

در ست دوم ماتئومارتينو با قد 1متر و 97 سانتي متري خود در ميانه تور بازيكني غيرقابل مهار بود و او توانست امتياز 24 -17 وسپس 25-17 را به دست آورده و ايتاليا را با نتيجه دو بر صفر جلو بياندازد.

در بخش ديگري از گزارش فدراسيون جهاني واليبال آمده است: ايراني ها هرگز چيزي به عنوان نااميدي را نمي شناختند، بنابراين با شجاعت و تبحر كامل جنگيدند تا تاريخ را برگردانده و اين مسابقه را با پيروزي به پايان برسانند.

موسوي عراقي بهترين امتياز آور تيم ايران با 19 امتياز يك نمونه مثال زدني است و تيم خسته ايتاليا چاره اي جز واگذاري مسابقه در سه ست باقي مانده نداشت. البته بخش ديگري از اين پيروزي حماسه آور توسط شهرام محمودي، عليزاده ليبرو ايران و آرش كشاورزي رقم خورد كه در پايان مسابقه اين پيروزي را با اشك هاي خود به همراه تماشاگراني كه براي تشويق ايران به سالن مسابقه آمده بودند، جشن گرفتند.

براي تيم ايران در شروع اين ديدار صابر نريمان نژاد، منصور زادون، محمد موسوي عراقي ، علي نجفي ، رحمان داوودي ، آرش كشاورزي و عبدالرضا عليزاده (ليبرو) به ميدان آمدند كه در پايان محمد موسوي عراقي براي دومين ديدار پياپي با كسب 19 امتياز بهترين بازيكن تيم ايران لقب گرفت.

براي تيم ايتاليا نيز كارملو گيتر ، ساتئو مارتينو، ديويد سايتا، جياكرمو بليني ، ركو بارونه ،گابريله ماروتي و لورنز سميرلي (ليبرو) بازي كردند.

ماتئو مارتينو، بازيكن تيم ايتاليا در اين ديدار به كسب 22 امتياز بهترين بازيكن ميدان بود.

اين ديدار كه جنبه انتقامي براي تيم ايران داشت يك ساعت و پنجاه و هشت دقيقه به طول انجاميد.
 

HAMED_PT

کاربر فعال ورزش
کاربر فعال
تاریخ عضویت
26 دسامبر 2006
نوشته‌ها
3,418
لایک‌ها
64
محل سکونت
KERMAN
در كنفرانس خبري عنوان شد:
مصطفي كارخانه: اتحاد بازيكنان عامل پيروزي ايران شد
سرمربي ايتاليا: برابر تيم بزرگي باختيم

اشك هاي ناشي از احساسات پيروزي تيم ملي واليبال جوانان ايران در برابر ايتاليا هنوز در جريان كنفرانس خبري مربيان دو تيم جاري بود.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، مصطفي كارخانه سرمربي تيم واليبال جوانان ايران پس از پيروزي 3 بر 2 برابر ايتاليا در رقابت‌هاي جهاني مراكش در كنفرانس خبري گفت: اتحاد بين همه اعضاي تيم ايران عامل بسيار مهمي براي كسب اعتماد و برگشت دوباره روحيه پيروزي پس از شكست در دو ست آغازين مسابقه بود.

در مقابل لوئيجي شياوون، سرمربي تيم واليبال ايتاليا و دستيار وي لوكا كانتاگالي بازيكن سابق تيم ملي واليبال ايتاليا اظهار كردند: ايتاليا برابر تيمي بزرگ با بازيكناني بزرگ از جمله موسوي ملي پوش شماره 4 ايران بازي را واگذار كرد. علاوه بر اين دريافت‌هاي بد ايتاليايي ها هيچ چاره اي را براي آنها باقي نگذاشت و ايران در مقابل تمامي حملات خود با دري گشاده روبرو بود.
 

SoheilStar

Registered User
تاریخ عضویت
8 آپریل 2005
نوشته‌ها
2,849
لایک‌ها
34
سن
40
محل سکونت
Karaj
فقط حیف که دیروز باختن در برابر کوبا 3-2 واقعا حقشون نبود

هر کسی میخواد ببینه شبکه 3 داره نشون میده.
 

SoheilStar

Registered User
تاریخ عضویت
8 آپریل 2005
نوشته‌ها
2,849
لایک‌ها
34
سن
40
محل سکونت
Karaj
اینم جدول مسابقات قهرمانی والیبال جوانان جهان ایران ژاپن رو ببره به احتمال خیلی یاد صعود میکنه.

157fs509567.jpg
 

SoheilStar

Registered User
تاریخ عضویت
8 آپریل 2005
نوشته‌ها
2,849
لایک‌ها
34
سن
40
محل سکونت
Karaj
امروز هم جوانان تیم ملی والیبال ایران در یک بازی کاملا برتر با نتیجه 3-1 ژاپن را شکست دادند.
گیم اول را ایران با نتیجه 22-25 به سود تمام کرد ولی در گیم دوم ژاپنی ها با نتیجه 25-21 ست دوم رو بردند در ستهای سوم و چهارم ایران با نتیجه 25-18 و 31-29 ژاپن را مغلوب کرد . تا ایران در بازیه چهارم به سومین برد خود دست پیدا کند.
در دیگر بازی از گروه A مسابقات بلغارستان با نتیجه 3-2 ایتالیا را مغلوب کرد.
 

HAMED_PT

کاربر فعال ورزش
کاربر فعال
تاریخ عضویت
26 دسامبر 2006
نوشته‌ها
3,418
لایک‌ها
64
محل سکونت
KERMAN
مسابقه‌هاي دووميداني نوجوانان جهان - چك
حضور 150ورزشكار از بيش از چهل كشور
حذف نمايندگان ايران در صبح روز نخست

پنجمين دوره‌ي مسابقه‌هاي دووميداني نوجوانان جهان از صبح امروز(چهارشنبه) با حذف ورزشكارن ايران در ماده‌هاي پرتاب وزنه و 100 متر آغاز شد.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، پنجمين دوره‌ي مسابقه‌هاي دووميداني نوجوانان جهان از صبح امروز با حضور بيش از يكصد و پنجاه ورزشكار از بيش از چهل كشور جهان در شهر آستراوا جمهوري چك آغاز شد و طي آن حجت ناصررمضاني نماينده ايران در پرتاب وزنه كه در گروه دوم اين مسابقه‌ها با هجده ورزشكار ديگر رقابت مي‌كرد، در نهايت با ركورد 16 متر و 81 سانتي‌متر در گروه خود شانزدهم شد و از صعود به مرحله‌ي نهايي بازماند.

وي پرتاب اول خود را در اين رقابت با ركورد 16 متر و 81 سانتي‌متر آغاز كرد. در دومين پرتاب حد نصاب 16 متر و 38سانتي‌ متر را كسب كرد و پرتاب آخر او نيز خطا شد.

اما ديگر ورزشكار ايراني كه در صبح نخستين روز مسابقه‌ها با حريفان خود رقابت كرد، سيد مهران حسيني در ماده‌ي 100 متر بود. وي در گروه اول اين رقابت‌ها به مصاف هفت حريف ديگر خود رفت كه در نهايت با زمان 11 ثانيه و 7 صدم ثانيه در گروهش ششم شد و از صعود به مرحله‌ي نهايي بازماند.

اين مسابقه‌ها عصر امروز در شهر آستراوا، با رقابت سجاد هاشمي در گروه هفتم دوي 400 متر، امير مرادي در گروه دوم 800 متر و رامين شابهرامي در گروه سوم 800 متر براي ايران ادامه پيدا مي‌كند.
 

raxtastar

"کاربرفعال ورزش""کاربر قدیمی پرشین تولز
کاربر فعال
تاریخ عضویت
7 ژوئن 2005
نوشته‌ها
1,959
لایک‌ها
672
سن
39
والیبال ! بازی با روسیه رو واگذار کردیم !!! نهایت ضد حال بود !!!

هیچی کم نداشتیم !! درواقع مغلوب زاگ سیف و سرویسهاشون شدیم !!!

گیم اول رو با 25 بر 21 بردیم و بعدی رو 25 بر 23 باختیم و نهایت 3 بر 1 مغلوب شدیم

البته با این امکانات همین هم شاهکاری بود !!! تا آن جایی که خبر دارم تنها 4 زمین درست والیبال در تهران هست

که میشه روش حساب باز کرد !!
 

zirnevis

Registered User
تاریخ عضویت
15 می 2006
نوشته‌ها
992
لایک‌ها
8
تيم والبيال جوانان ايران با كسب سكوي سوم چهاردهمين دوره مسابقات قهرماني جوانان جهان پس از سي‌ سال علاوه بر صعود به جمع چهار تيم برتر مسابقات، صاحب مدال برنز اين دوره از رقابت‌ها نيز شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا) تيم واليبال جوانان ايران پس از قبول شكست مقابل تيم روسيه قهرمان دوره گذشته مسابقات، امشب(يك‌شنبه) در ديدار رده‌بندي اين رقابت‌ها به مصاف تيم قدرتمند ايتاليا رفت و توانست در پايان با نتيجه 3 بر1 از سد اين تيم اروپايي عبوركند.

تيم واليبال جوانان ايران با پيروزي در گيم‌هاي اول، سوم و چهارم كه با نتايج (27 -25) (25 -19) (25 -17) كسب شد براي دومين بار پس از مرحله مقدماتي مقابل تيم نايب قهرمان اروپا به برتري رسيد.

تيم ايتاليا تنها در گيم دوم با نتيجه(19 - 25) مقابل تيم ايران به پيروزي دست يافت.

تيم ايران بامداد روز سه‌شنبه به ايران باز مي‌گردد.

همچنين تيم‌هاي بلغارستان، امريكا، آرژانتين، كوبا، ‌مصر، ژاپن، اسلووني و مراكش به ترتيب در مكان‌هاي پنجم تا دوازدهم جاي گرفتند.
 

zirnevis

Registered User
تاریخ عضویت
15 می 2006
نوشته‌ها
992
لایک‌ها
8
نام علي دايي در فهرست پنجاه و دو شخصيت ورزشي در تالار افتخارات «Asian Sports Awards» (جوايز ورزشي آسيا ) (ASA) به چشم مي‌خورد.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، اين نام‌ها در تالار افتخارات ‌ASA جاودانه خواهند شد. اين براي ايران افتخاري است كه نام دايي را در كنار شخصيت‌هايي نظير ايمران خان پاكستاني‌ يا پروفسور هيرونوشين فوروهاشي ژاپن مي‌بيند.

در يك نشست خبري شخصيت‌هاي برتر ورزش آسيا معرفي شدند.

ASA با همكاري اتحاديه ورزشي نويسان آسيا (ASPU) اين فهرست را تهيه كرده‌اند.

برندگان نامي اين جوايز در شش دسته تقسيم‌بندي شده‌اند: ورزشكار مرد سال آسيا، ورزشكار زن سال آسيا، تيم سال آسيا (مردان)، تيم سال آسيا (زنان)، جايزه يك عمر دستاورد ورزشي و جايزه انسان دوستانه. اين جوايز در مراسم ويژه‌اي در تاريخ دوم نوامبر - جمعه 11 آبان اهدا مي‌شود.

جرج راس، نايب رييس ASPU باور دارد تالار افتخارات ورزش براي كساني است كه سبب سربلندي آسيا در جهان شده‌اند. او در اين باره گفت:« در بيشتر موارد اين افراد دارندگان ركوردهاي المپيك و جهاني هستند.»

در فهرست امسال تنها نام بزرگاني كه در قيد حيات هستند نوشته شده است اما، سال آينده كساني كه در اين دنيا نيستند و حتي كساني كه براي پيشرفت ورزش در قاره تلاش فراواني داشته‌اند هم فراموش نخواهند شد.

تا كنون صد نفر از 15 كشور نامزد شده‌اند.

علاوه بر دايي نام هيده توشي ناكاتا و كيم جو سونگ دو ستاره ژاپني و كره‌اي هم در زمينه فوتبال به چشم مي‌خورد. در نظرسنجي صورت گرفته انجمن ورزشي نويسان ايران، علي دايي را از ايران معرفي كرده است.

در معرفي علي دايي در تالار افتخارات آمده است:« علي دايي عضو پيشين تيم ملي فوتبال ايران و بهترين گلزن تمام دوران در رقابت‌هاي ملي است. دايي در بازي‌هاي رسمي به اين ركورد رسيده است. او تنها در سال 1996 براي رقابت‌هاي مهم ايران20 گل به ثمر رساند كه معروف‌ترينشان چهار گلي بود كه در جام ملت‌هاي 1996 به كره جنوبي زد. او را بهترين مهاجم تاريخ فوتبال آسيا و يكي از بهترين مهاجمان تاريخ فوتبال جهان مي‌دانند.»
 

HAMED_PT

کاربر فعال ورزش
کاربر فعال
تاریخ عضویت
26 دسامبر 2006
نوشته‌ها
3,418
لایک‌ها
64
محل سکونت
KERMAN
شبی فراموش نشدنی برای برزیل



شب گذشته برای ورزش برزیل یک شب فراموش نشدنی بود که طی آن تیم های والیبال بزرگسالان ، جوانان و تیم ملی فوتبال این کشور سه عنوان قهرمانی را برای کشورشان به ارمغان آوردند.

به گزارش خبرنگارمهر، کمتراز3 ساعت از قهرمانی جوانان برزیل با شکست روسیه دررقابتهای جهانی مراکش نگذشته بود که تیم بزرگسالان این کشورنیزبا غلبه بر روسیه جام قهرمانی را تصاحب کرد. این بازی شب گذشته درکاتوویچ لهستان برگزار شد و طی آن تیم ملی برزیل با برتری 3 بریک عنوان قهرمانی را به خود اختصاص دهد.

برزیل که از سال 2003 همواره عنوان قهرمانی را در لیگ جهانی کسب کرده است در بازی برابر روسیه یک والیبال عالی و کم اشتباه را به نمایش گذاشت. ریکاردو گارسیا کاپیتان و پاسور برزیل که به عنوان بهترین پاسور لیگ جهانی انتخاب شد بهترین بازیکن میدان بود. او با پاسهای خوب خود دفاع روسیه را به خوبی مهار کرد تا چیبا ، گیلبرتو و اندره حیلر به خوبی ضربات خود را تبدیل به امتیاز کنند.

ضمن اینکه گوستاوو در دفاع روی تور بارها و بارها ضربات حریف را در روی تور دفاع کرد. برزیل پس از آنکه گیم نخست را 25 بر18 به حریف واگذار کرد ولی درسه گیم بعدی با نتایج 23 بر25 ، 26 بر28 و 22 بر25 به پیروزی دست یافت.

درتیم روسیه هم پلتاوسکی با ثبت 25 امتیاز ستاره زمین بود ولی نتوانست مانع از شکست تیم خود شود. پلتاوسکی بهترین بازیکن این دوره از مسابقات انتخاب شد.

در دیدار رده بندی هم آمریکا مقابل چشم هواداران لهستانی میزبان را 3 بریک شکست داد و به عنوان سوم دست یافت. آمریکا درگیم های اول ، دوم و چهارم با نتایج 25 بر19 ، 25بر21 و 25 بر19 به برتری دست یافت و تنها گیم سوم را 22بر25 به حریف واگذار کرد. وینیرسکی و ولازلی با کسب 17 امتیاز بهترین بازیکنان میزبان در این دیدار بودند. درتیم امریکا هم پردی با 21 امتیاز بیشترین نقش را کسب ابن پیروزی داشت.

مراسم اختتامیه و اهداء جام قهرمانی و لوح یاد بود به بهترینهای این دوره از مسابقات با حضور روبن اکوستا رئیس فدراسیون جهانی با شکوه خاصی برگزارشد.
بهترین های مسابقات :
* امتیاز آورترین بازیکن: سیمن پلتاوسکی ( روسیه)
* بهترین اسپوکر : برزکو (روسیه)
* بهترین دفاع : گوستاوو آندرس (برزیل )
*بهترین سرویس: سیمن پلتاوسکی (روسیه)
* بهترین توپگیر:زاگومنی (لهستان)
* بهترین لیبرو: ریچارد لامبرون (امریکا)
* بهترین پاسور: ریکاردو گارسیا (برزیل)
 

HAMED_PT

کاربر فعال ورزش
کاربر فعال
تاریخ عضویت
26 دسامبر 2006
نوشته‌ها
3,418
لایک‌ها
64
محل سکونت
KERMAN
CCTV5 کانال اختصاصی بازیهای المپیک چین خواهد بود
رئیس شبکه تلویزیونی CCTV چین گفت: کانال CCTV5 در طول بازیهای المپیک به طور اختصاصی و 24 ساعته به پوشش خبری و تصویری رویدادهای ورزشی المپیک 2008 پکن خواهد پرداخت.

به گزارش خبرگزاری مهر، این کانال ملی تلویزیون چین از ابتدای ژانویه 2008 کار بخش روزانه مسابقات ورزشی را آغاز خواهد کرد و در بازیهای المپیک بطور اختصاصی به پخش رویدادهای ورزشی المپیک خواهد پرداخت.

مسئولان کانال CCTV قصد دارند به منظورآماده سازی بخش های مختلف این شبکه تلویزیونی برای پوشش مسابقات المپیک اصلاحات اساسی را دربرنامه های تخصصی بخش ورزش ایجاد کنند .

بازیهای المپیک پکن ازتاریخ 8 تا 24 اوت 2008 (17مرداد تا 2 شهریور1387) برگزارخواهند شد. درمدت 17 روزمسابقات پخش 2500 ساعت برنامه(هزارساعت بیشترنسبت به بازی های آتن درسال 2004) پیش بینی شده است .

دیگرکانال های ملی چین، برای تحقق بخشیدن به پوشش رویدادهای ورزشی المپیک، کانال CCTV5 را در طول مسابقات یاری خواهند داد.
 

HAMED_PT

کاربر فعال ورزش
کاربر فعال
تاریخ عضویت
26 دسامبر 2006
نوشته‌ها
3,418
لایک‌ها
64
محل سکونت
KERMAN
نايب قهرمان دوي 1500 متر آسيا:
مدال طلا مفت از چنگم رفت
بايد در 800 متر طلا بگيرم


سجاد مرادي، پس از كسب مدال نقره در دوي 1500 متر هفدهمين دوره‌ي مسابقه‌هاي قهرماني آسيا در شهر امان، پايتخت كشور اردن گفت: هدف من كسب مدال طلاي دوي 1500 متر بود؛ اما، سعي مي‌كنم در 800 متر جبران كنم.

ركوردار دوهاي 800 و 1500 متر ايران در گفت‌وگو با خبرنگار اعزامي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) به اردن اظهار كرد: در اين رقابت به راحتي مي‌توانستم مدال طلا را كسب كنم؛ اما، متاسفانه اين طور نشد. حريفان قدرتمندي داشتم. دهام از قطر قهرمان بازي‌هاي آسيايي، بهترين ركوردش در 1500 متر 3 دقيقه و 31 ثانيه بود. دونده‌ي عربستاني هم ركوردي حدود 3 دقيقه و 37 ثانيه داشت. دونده‌ي ديگر قطري و دونده‌ي ژاپن همگي ركوردهايي بهتر از من داشتند. آن‌ها از لحاظ ركوردهايي كه قبلا دويده بودند، بهتر از من بودند؛ اما، اين رقابت بود كه قهرمان را مشخص مي‌كرد.

وي در مورد مشكلاتي كه در ميان مسابقه‌اش پيش آمد گفت: در دور اول، من را هل دادند و من به دونده‌ي قطري خوردم؛ اما، در ادامه با آرنج راه من را سد كردند. البته نمي‌خواهم با بيان اين مسايل كار خود را توجيه كنم؛ اما، اگر اين اتفاق نيفتاده بود، با اختلاف 10 تا 15 متر همه را مي‌گرفتم. در حقيقت يك مدال طلا مفت از چنگم رفت كه شايد هم ديگر تكرار نشود.

سجاد مرادي با تاكيد بر اين‌كه براي جبران ناكامي‌هاي سال گذشته تلاش مي‌كند ادامه داد: سال پيش هنگام بازي‌هاي آسيايي مشكلات زيادي براي من پيش آمد، من بايد در بازي‌هاي آسيايي دوحه مدال مي‌گرفتم؛ اما، امسال مي‌خواهم جبران كنم.

ركوردار دوهاي نيمه استقامت ايران در پاسخ به اين سوال كه برنامه‌ات براي دوهاي 800 و 400*4 متر چيست ؟ گفت: من در 800 متر بهتر از 1500 متر مي‌دوم. در آن مسابقه به فكر طلا هستم، حداقل مي‌خواهم يك دوي خوب در 800 متر داشته باشم. در 400*4 متر هم فكر مي‌كنم تيم ايران با توجه به دوندگان موجود مدال كسب كنم. ما تا كنون پس از انقلاب هنوز دووميداني‌كاري را نداشته‌ايم كه بيش‌تر از يك مدال در يك مسابقه كسب كنند و من مي‌خواهم طلسم اين كار را بشكنم.

مرادي گفت: به هر حال در 1500 متر يك مدال نقره قسمت من بود. من نه از خدا زياد مي‌خواهم و نه كم. شايد فقط هم لايق همين مدال بوده باشم. اميدوارم در 800 متر و 400*4 متر بهتر بدوم.

وي در پايان از زحمات مسوولان باشگاه ذوب‌آهن تشكر كرد و گفت: من فكر مي‌كنم، اين كه امسال توانسته‌ام دوباره به شرايط آرماني بازگردم، به حمايت‌هاي خوب مسوولان فدراسيون دووميداني و به ويژه مسوولان باشگاه ذوب‌آهن بازمي‌گردد كه از همين جا از همه‌ي آن‌ها سپاسگزارم.
 

HAMED_PT

کاربر فعال ورزش
کاربر فعال
تاریخ عضویت
26 دسامبر 2006
نوشته‌ها
3,418
لایک‌ها
64
محل سکونت
KERMAN
دوومیدانی قهرمانی آسیا – اردن
تاریخی ترین مدالها برای اولین بار به نام ایران ثبت شد

سومین روز از رقابتهای دوومیدانی قهرمانی آسیا در اردن در حالی به پایان رسید که کاروان دوومیدانی ایران تا به حال صاحب هفت مدال طلا نقره و برنز شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، درپایان روز سوم این دیدارها ایران با کسب 2 مدال طلا، 2 مدال نقره و 3 مدال برنز در مجموع هفت مدال و حضور اکثر ورزشکاران در رقابتهای فینال تاریخی ترین حضور خود را در مسابقات قهرمانی آسیا پشت سرگذاشت. ورزشکاران ایرانی در این مسابقات نتایج زیر را بدست آورده اند:

حدادی طلا و صمیمی برنز گرفت
درمسابقات رشته پرتاب دیسک احسان حدادی قهرمان 22 ساله ایران و آسیا توانست با پرتاب 65 متر و 36 سانتی متر مدال طلای مسابقات را از آن خود کند. حدادی با این پرتاب به طور رسمی رکورد پرتاب دیسک آسیا را هم ارتقاء داد. در این رقابتها رشید شافی از قطر به عنوان حریف اصلی حدادی و صمیمی مدال نقره گرفت. عباس صمیمی از کشورمان هم با رکورد 61 متر و 20 سانتی متر مدال برنز را از آن خود کرد تا بدین شکل ایران دررشته پرتاب دیسک بی رقیب ترین تیم حاضر در آسیا باشد.

اولین مدال طلای پرش با نیزه ایران
محسن ربانی ورزشکار ملی پوش رشته پرش با نیزه ایران موفق شد در سومین روز این رقابتها با ثبت رکورد 5 متر و 35 سانتی مترضمن ارتقاء رکورد ایران و رکورد آسیا به میزان 4 سانتی مترمدال طلا را از آن خود کرده و ایران را برای اولین بارصاحب مدال در این رشته ورزشی کند.

تاریخی ترین مدال دوومیدانی بانوان رقم خورد
در روز سوم این دیدارها لیلا ابراهیمی دونده رشته های 800 متر1500 متر و 3000 متر و دوهای استقامتی ایران موفق شد درمرحله فینال درمصاف با حریفانی ازاردن سریلانکا و چین به مدال برنزاین بازیها دست یابد. ابراهیمی با کسب این مدال با ارزش دوومیدانی ایران را برای اولین بارصاحب مدال بانوان کرد.

مریم طوسی دیگرنماینده کشورمان هم که در روز نخست این دیدارها در شته 400 مترزنان برای اولین باربه مسابقات فینال راه یافته بودموفق شد دربین هشت دونده آسیا ازکشورهای سریلانکا قزاقستان هند چین و ژاپن به مقام هشتم دست یابد. طوسی امروزهم شانس خود را درمیان هشت دونده برتر آسیا در رشته 200 متربرای کسب مدال امتحان خواهد کرد.

اولین مدال 400 متر مردان ایران
رضا بوعذار دونده 400 مترایران بعد از راهیابی به فینال این مسابقات با رکورد 46 ثانیه و 60 صدم ثانیه مدال نقره این رقابتها را از آن خود کرد. محمد عاکفیان هم دیگر دونده کشورمان که در دور مقدماتی در گروه خود سوم شده بود با احتساب رکورد خود به جمع هشت دونده برتر آسیا راه یافت تا بدین شکل بتواند مدال برنز این مسابقات را با رکورد 46 ثانیه و 63 صدم ثانیه از آن خود کند.

سجاد مرادی با بدشانسی نقره گرفت
سجاد مرادی دونده 1500 متر ایران که حضورش را با کسب ورودی B المپیک مسجل تر کرده است در مسابقات روز دوم با کسب مدال نقره در این رشته به کار خود پایان داد. مرادی دراین مسابقه با بدشانسی با فاصله ای کمتر از 5 متر از حریف خود به مدال نقره بسنده کرد. مرادی هم اکنون به همراه مهاجر شجاعی در فینال مسابقات 800 متر برای کسب مدال طلا به میدان می رود.

سپهرزاد به دنبال اولین مدال دهگانه برای ایران
هادی سپهرزاد قهرمان دهگانه ایران 5 ماده ازمسابقات خود را در روز گذشته برگزارکرد که تاکنون درصدرجدول رده بندی قراردارد. سپهرزاد درمسابقه 100 متربا زمان 10 ثانیه و 84 صدم ثانیه رکورد خود را بهبود بخشید. در رشته پرش طول نیز با رکورد 7 متر و 5 سانتی متر رکورد شخصی اش را ارتقاء داد. سپهرزاد با شرایط فعلی شانس زیادی برای کسب اولین مدال دهگانه ایران در آسیا را دارا است.

محرابی و حبیبی با بدشانسی کنار رفتند
امید محرابی دونده دوهای استقامتی کشورمان بعد از ناکامی در مسابقات 10 هزار متر در پنجشنبه گذشته در رقابتهای روز جمعه در اردن در رشته 3000 متر با مانع به مقام چهارم رسید.

غلامرضا کریمی نیز که در فینال 400 متر با مانع به مصاف حریفان خود رفته بود، به مقامی بهتر از پنجمی دست نیافت.
علیرضا حبیبی تنها نماینده رشته های پرشی ایران بود که در لحظات آخر سفر این تیم به اردن به دلیل رکورد شکنی اش در لیگ به تیم ملی پیوست. این ونده کشورمان در رشته پرش طول نتوانست در عملکرد مثبتی را از خود به نمایش بگذارد . حبیبی در دور نهایی پرش طول اولین پرش خود را با خطا آغاز کرد در دومین پرش نیز با مصدومیت خود رکورد 7 متر و 33 سانتی متر را ثبت کرد. سومین پرش را هم با 7 متر و 29 سانتی متربه پایان رساند تا بدین شکل نتواند درجمع شش پرنده برتر آسیا قرار گیرد.

درادامه مسابقات روزگذشته نیز سجاد مرادی و احسان مهاجر شجاعی در رشته 800 متر موفق به راه یابی به مرحله فینال شدند. مرادی در گروه اول با دوندگان نپال قطر سریلانکا عربستان مالزی افغانستان و هند همگروه بود. مهاجر شجاعی نیز درگروه دوم با ورزشکارانی از هند ژاپن عربستان قطر و یمن مسابقه داد.

هفدهمین دوره مسابقات قهرمانی دوومیدانی آسیا در اردن با حضور35 کشور و بیش از 500 دونده تا هشتم مردادماه پیگیری خواهد شد که کاروان ایران با ترکیب 15 ورزشکار مرد و 3 دونده زن در این رقابتها حضور دارد.
 

HAMED_PT

کاربر فعال ورزش
کاربر فعال
تاریخ عضویت
26 دسامبر 2006
نوشته‌ها
3,418
لایک‌ها
64
محل سکونت
KERMAN
تیم بسکتبال ایران برابر اردن به پیروزی دست یافت
تیم ‌ملی ‌بسکتبال کشورمان با پیروزی برابر اردن به مرحله دوم رقابتهای جام ملتهای آسیا و انتخابی بازیهای المپیک ‪۲۰۰۸‬پکن صعود کرد.

به گزارش خبرنگارمهر، در این دیدارکه عصر امروز درشهرتاکوشیمای ژاپن برگزارشد، تیم بسکتبال کشورمان با نتیجه 60 بر 54 اردن را شکست داد تا دومین پیروزی متوالی خود را در این رقابت ها جشن بگیرد.

تیم ملی بسکتبال ایران که کوارترهای اول و دوم را به ترتیب با نتایج 21 بر11 و 11 بر10 به حریف واگذارکرده بود، در کوارترهای سوم و چهارم با نتایج 25 بر 8 و 14 بر 13 حریف خود را شکست داد تا درمجموع پیروزی سرنوشت سازی را بدست آورد.

با این پیروزی تیم ملی بسکتبال ایران با 4 امتیاز درصدرجدول گروه خود قرارگرفت و تیم های اردن، فیلیپین و چین به ترتیب با 3، 3 و 2 امتیاز در رده های بعدی قرا گرفته اند.

تیم بسکتبال کشورمان عصر فردا و درسومین دیدارخود در این مسابقات برابرتیم بسکتبال چین قرارخواهد گرفت که درصورت پیروزی در این دیدار، تیم های اردن و فیلیپین باید برای کسب عنوان دوم گروه با یکدیگر دیدار کنند.
 

HAMED_PT

کاربر فعال ورزش
کاربر فعال
تاریخ عضویت
26 دسامبر 2006
نوشته‌ها
3,418
لایک‌ها
64
محل سکونت
KERMAN
جام ملت های آسیا - ژاپن
تکرار دیدار ایران - لبنان در فینال / میزبان برای کسب عنوان هفتم می جنگد
تیم بسکتبال ایران در دیدار نهایی بیست و چهارمین دوره مسابقات بسکتبال جام ملت های آسیا عصر فردا برابر لبنان به میدان می رود.

به گزارش خبرنگارمهر، تیم بسکتبال کشورمان ساعتی پیش در دیدارنیمه نهایی این مسابقات که در شهر توکوشیمای ژاپن برگزار شد، با نتیجه 75 بر 62 حریف خود را شکست داد تا جواز حضور در دیدار فینال این مسابقات را بدست آورد.

در این دیدار که کامرانی با کسب 14 امتیاز و حدادی با 15 ریباند بهترین بازیکنان ایران بودند، تیم کشورمان در سه کوآرتر نخست به ترتیب و با نتایج 26 بر 7، 18 بر 12 و 20 بر 18 قزاقستان را شکست داد ولی در کوآرتر چهارم با نتیجه 25 بر 11 بازی را به حریف واگذار کرد.

در دیگر دیدار این مرحله لبنان دریک بازی نزدیک و فشرده با نتیجه 76 بر 74 کره جنوبی را شکست داد تا دیگر تیم فینالیست این جام نام بگیرد. لبنانی ها در کوآرتر اول و سوم و به ترتیب با نتایج 23 بر 15 و 24 بر 13 کره را مغلوب کردند اما در کوآرتر دوم و چهارم با امتیاز 13 بر 26 و 16 بر 20 بازی را به حریف واگذار کردند اما در مجموع با اختلاف 2 امتیاز حریف کره را از پیش رو برداشتند.

براین اساس تیم های بسکتبال ایران و لبنان در ساعت 20:15 دقیقه به وقت محلی برگزار کننده دیدار نهایی این مسابقات خواهند بود که تیم پیروز جواز حضور در المپیک پکن را بدست می آورد.

البته این دو تیم در مرحله دوم گروهی این مسابقات یکبار برابر هم صف آرایی کردند که درآن مسابقه تیم ملی بسکتبال کشورمان برابر لبنان با نتیجه 80 بر62 شکست خورد.

همچنین ساعت 18 فردا هم تیم های بسکتبال کره جنوبی و قزاقستان برگزار کننده دیداررده بندی بیست و چهارمین دوره مسابقات بسکتبال جام ملت های آسیا خواهند بود.

درسایرمسابقات برگزارشده امروز که برای کسب عنوان پنجم تا هشتم این مسابقات بود، تیم اردن با نتیجه 77 بر67 قطر را شکست داد و چین تایپه هم با نتیجه 85 بر80 از سد ژاپن گذشت.

با نتایج بدست آمده دراین مرحله، در ساعت 13:30 دقیقه فردا تیم های ژاپن و قطر برای کسب عنوان هفتم آسیا برابرهم به میدان می روند و درساعت 15:45 تیم های بسکتبال اردن و چین تایپه جهت بدست آوردن جایگاه پنجم آسیا مقابل هم قرار می گیرند.

در روز آخر رقابت های گروهی این مسابقات برای تعیین تیم های نهم تا شانزدهم آسیا هم نتایج زیر بدست آمد:
- برای تعیین عنوان نهم آسیا: فیلیپین 78 - چین 76
- برای تعیین عنوان یازدهم آسیا: سوریه 108 - اندونزی 79
- برای تعیین عنوان سیزدهم آسیا: هنگ گنگ 72 - کویت 66
- برای تعیین عنوان پانزدهم آسیا: هندوستان 82 - امارات 77
 

mooZmar

مدیر بازنشسته
کاربر قدیمی پرشین تولز
تاریخ عضویت
9 نوامبر 2004
نوشته‌ها
7,627
لایک‌ها
156
واقعا جای خوشحالی داره که تیمهای والیبال و بسکتبال ما دارن اینجوری خوب نتیجه میگیرن و امیدوارم که فردا هم ایرانُ لبنان رو ببره تا بعد سالها جواز حضور در المبیک رو کسب کنه..
راستی ساعت ۲۰.۱۵ محلیُ میشه چند ایرانی؟؟؟
 

mooZmar

مدیر بازنشسته
کاربر قدیمی پرشین تولز
تاریخ عضویت
9 نوامبر 2004
نوشته‌ها
7,627
لایک‌ها
156
واقعا جای خوشحالی داره که تیمهای والیبال و بسکتبال ما دارن اینجوری خوب نتیجه میگیرن و امیدوارم که فردا هم ایرانُ لبنان رو ببره تا بعد سالها جواز حضور در المبیک رو کسب کنه..
راستی ساعت ۲۰.۱۵ محلیُ میشه چند ایرانی؟؟؟
میشه 14.45 به وقت تهران :دی
 

HAMED_PT

کاربر فعال ورزش
کاربر فعال
تاریخ عضویت
26 دسامبر 2006
نوشته‌ها
3,418
لایک‌ها
64
محل سکونت
KERMAN
میشه 14.45 به وقت تهران :دی



فکر کنم بازی بخش مستقیم هم داشته باشه درسته؟

درسته یه بار تو مرحله مقدماتی از لبنان باختیم ولی امیدوارم که فردا بازی رو ببریم
clap.gif
 

mooZmar

مدیر بازنشسته
کاربر قدیمی پرشین تولز
تاریخ عضویت
9 نوامبر 2004
نوشته‌ها
7,627
لایک‌ها
156
فکر کنم بازی بخش مستقیم هم داشته باشه درسته؟

درسته یه بار تو مرحله مقدماتی از لبنان باختیم ولی امیدوارم که فردا بازی رو ببریم
clap.gif
قاعدتا اگه مشکلی پیش نیاد...نشون میده...
اون بازی که ایران باخت هم اصلا نمیتونه ملاک خوبی باشه...چون ایران به خاطر مشخصی بودن صعودش، بازی رو جدی نگرفت و از همه یارای اصلیش استفاده نکرد...!!!
 

HAMED_PT

کاربر فعال ورزش
کاربر فعال
تاریخ عضویت
26 دسامبر 2006
نوشته‌ها
3,418
لایک‌ها
64
محل سکونت
KERMAN
تبریک
greenstars.gif
greenstars.gif



تیم بستکبال با برتری مقابل لبنان قهرمان آسیا شد و تنها سهمه آسیا رو گرفت و المپیکی شد


263.gif
263.gif
263.gif
263.gif
263.gif
263.gif
 
بالا