برگزیده های پرشین تولز

پرسش و پاسخ در مورد گیاهان : خرید و نگهداری

irankeshavarzi

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
8 آگوست 2019
نوشته‌ها
3
لایک‌ها
1
سن
35
دنبال یه فروشگاهی تو تهران می‌گردم که بذرای کمیاب و متنوع داشته باشه کسی جایی رو میشناسه؟ یه سری سایتا هستن ولی خیلی گرونن و یا قابل اعتماد نیستن.
مثلا اینجا محصولاتش جالبه ولی شدیدا گرونه.
Bazram.com

Sent from my G620S-L02 using Tapatalk
آیا گیاهی هست که تو باغچه خونه بکارم و بتونه حشرات رو فراری بده ؟

نعنا بهترین دفع کننده ی طبیعی است
 

dani@l

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
15 سپتامبر 2015
نوشته‌ها
18
لایک‌ها
3
سن
33
سلام میشه لطفا در مورد وضعیت این گل راهنماییم کنید که چرا اینطوری شده و حالا باید چکار کنم؟ برگاش خشک شدن
 

فایل های ضمیمه

  • photo_2019-09-03_12-34-53.jpg
    photo_2019-09-03_12-34-53.jpg
    109.1 KB · نمایش ها: 15

memol1985

Registered User
تاریخ عضویت
30 مارس 2018
نوشته‌ها
2,472
لایک‌ها
2,006
چرا گلم رشد نمیکنه؟
این گل رو 6 ماهه دارم ولی رشد نمیکنه چیکارش کنم؟

 

komiser185

Registered User
تاریخ عضویت
27 دسامبر 2008
نوشته‌ها
203
لایک‌ها
60
محل سکونت
Space
چرا گلم رشد نمیکنه؟
این گل رو 6 ماهه دارم ولی رشد نمیکنه چیکارش کنم؟

بنظر میاد خاکش خوب نیست
پتوس خاک سبک مناسبشه همون خاکبرگ و اینکه کود هم برای رشد بیشتر نیاز داره
 

sunyboy3

Registered User
تاریخ عضویت
18 جولای 2010
نوشته‌ها
45
لایک‌ها
1
سلام من یک سایت رو میشناسم که خیلی تخصصی به هر سوالی در مورد کاشت و نگه داری گیاهان جواب میدنند از این آدرس می تونی مقالاتشون رو ببینید و با شماره هاشون تماس بگیرین این لینک همون صفحه هست .
 

memol1985

Registered User
تاریخ عضویت
30 مارس 2018
نوشته‌ها
2,472
لایک‌ها
2,006
ببخشین این گیاه بلند چیه کنار گلم در اومده
آفته؟

 

sunyboy3

Registered User
تاریخ عضویت
18 جولای 2010
نوشته‌ها
45
لایک‌ها
1
براحتی میشه تکثر کردهم با بذر هم با قلمه میشه تکثیرش کرد.
 

komiser185

Registered User
تاریخ عضویت
27 دسامبر 2008
نوشته‌ها
203
لایک‌ها
60
محل سکونت
Space
دوستان کسی نظر نداره لطفا؟
سوالتون مال چند ماه پیش بود
ولی معمولا بخاطر کمبود رطوبت این حالت برای کاج مطبق پیش میاد روزی یکبار آبپاشی رو لازم دارن
البته ممکنه علت های دیگه ای هم داشته باشه
 

f@iry

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
14 سپتامبر 2019
نوشته‌ها
414
لایک‌ها
3,137
گیاهی معرفی کنید که به نور زیاد محتاج نباشه ترجیحا بزرگ باشه
 

maryam-faal

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
8 آپریل 2020
نوشته‌ها
3
لایک‌ها
0
سن
30
خرید تاج گل ختم و ترحیم
آداب و رسوم تشییع جنازه و مراسم‌های بعد از آن در کشورهای مختلف متفاوت است. اما چیزی که تقریبا در همه کشورها از جمله ایران و فرهنگ‌های مختلف یکسان است خرید گل ترحیم برای عرض تسلیت و ابراز همدردی با خانواده سوگوار متوفی است. طبیعتا تمام افراد تلاش می‌کنند از هر کجایی که هستند خودشان را به مراسم ختم و ترحیم برسانند و به صورت حضوری به خانواده داغدار تسلیت بگویند. ضمن اینکه خیلی‌ها با یک گل ختم در مراسم ترحیم شرکت می‌کنند تا ضمن ادای احترام به خانواده سوگوار، مراتب همدردی خود را نیز نشان داده باشند.

از طرفی افرادی که فرصت شرکت در مراسم ختم را پیدا نکرده باشند می‌توانند یک تاج گل ترحیم مناسب خریداری کنند و آن را به همراه کارتی که در آن به خاطر حضور نداشتن در مراسم معذرت خواهی کرده‌اند برای خانواده متوفی ارسال کنند. با این حال ممکن است در چنین مواقعی انتخاب و خرید تاج گل در تهران کار نسبتا دشواری باشد، اما نگران نباشید، ما در ادامه این مقاله راهنمایی‌هایی درباره خرید تاج گل ختم و تحویل به موقع آن ارائه داده‌ایم که می‌توانند به شما در انتخاب درست کمک کنند.

انواع گل مراسم ختم
از زمان‌های گذشته تا به امروز افراد از گل‌ها به عنوان وسیله‌ای برای ابراز احساسات استفاده کرده‌اند. در مراسم‌ها و مناسبت‌های گوناگون انواع مختلفی از گل مراسم ختم را به دلایل مختلف هدیه داده‌اند. مراسم ختم و ترحیم هم یکی از آن دسته مراسم‌هایی است که گل‌ها در آن نقش مهمی دارند و افراد زیادی برای تسلی دادن به بازماندگان و ابراز همدردی با آن‌ها با گل‌های متنوع به دیدار خانواده سوگوار می‌روند. همان طور که همه ما می‌دانیم در گل‌های مراسم ترحیم معمولا از گل‌های مخصوص استفاده می‌شود و با گل‌هایی که در جاهای دیگر مورد استفاده قرار می‌گیرند، متفاوتند. تعدادی از رایج‌ترین گل‌های مورد استفاده برای مراسم ترحیم و ختم شامل موارد زیر هستند:

گلایل: گلایل از جمله گلهای پرکاربرد گل مراسم ترحیم و سفارش تاج گل ترحیم به شمار میآید. این کاربرد بیشتر به خاطر پرگل بودن و مناسب بودن آن برای زمینه تاجها و گل مراسم ختم است. یکی دیگر از دلایل استفاده از این گل جنبه معنوی آن است؛ به این معنی که رنگ سفید گلایل نشان از خاطر کسی را زنده نگه داشتن، روان پاک، صداقت، شخصیت قابل ستایش و اخلاق مداری است که به این صورت با هدیه دادن آن علاوه بر ادای احترام به فرد فوت شده با خانواده او نیز ابراز همدردی کردهایم. این گل زیبا با توجه به بلندی شاخه و پرگل بودن هر شاخه و ارزان بودن، زمینه ی بسیاری از تاج های گل را تشکیل می دهند. این گل کلاسیک و ظریف ، نماد صداقت و قدرت است و ماندگاری خوبی دارد. اگر تمایل دارید دارید که قیمت تاج گل ختم مناسب باشد می توانید در خرید اینترنتی تاج گل خود درخواست کنید که از گلهای گلایل استفاده شود.

سوسن: سوسن یا لیلیوم یکی دیگر از گلهای پرکاربرد در مراسمهای ختم است که رنگهای متنوعی از آن از جمله سفید، زرد، نارنجی، قرمز و... در گل مراسم ترحیم وجود دارند. گل سوسن نماد دوست داشتنی بودن، پاک دامنی، بزرگی، صداقت و یاد کردن از روح رفتگان است.

رز: گل رز یک گل همه کاره است که در انواع مختلفی از مراسمها از دسته گل عروس گرفته تا گل مورد استفاده قرار میگیرد و رنگهای متنوعی دارد که معمولا رنگ سفید آن در دسته گلها مورد استفاده قرار میگیرد. گل رز سفید را به این دلیل در گل مراسم ختم مورد استفاده قرار میدهند که نمادی از پاکی و بیگناهی است و به نوعی ادای احترام به متوفی به حساب میآید. در عین حال رز زرد نماد دوستی است و شما میتوانید در مراسم ختم دوستهای نزدیک از آن استفاده کنید. گل های رز زیبایی خاصی به استندهای گل می بخشند. گل رز سفید در تاج گل ترحیم نشانه احترام، فروتنی و بی گناهی است. گل رز صورتی نشان دهنده عشق، فضل، قدردانی و معنویت است. رز قرمز غم و اندوه را نشان می دهد.
پرنده بهشتی: ظاهر زیبا و نام منحصر به فردی که این گل دارد باعث محبوبیت و کاربرد زیاد آن در مراسمهای عزاداری شده است، اما با این حال متاسفانه تنوع رنگ در این نوع گل کمتر از سایر موارد گفته شده که در خرید اینترنتی تاج گل ترحیم به کار می روند می باشد. این گل زیبا با توجه به ظاهر و نام خاص خود مورد علاقه بسیاری از مردم است اما از تنوع رنگی برخوردار نیست.

گل لیلیوم: این گل زیبا از محبوبیت بالایی در میان مردم برخوردار است. و دارای رنگ های بسیار متنوعی از جمله؛ سفید، زرد، نارنجی، قرمز، صورتی و ... است. این گل مراسم ختم نماد بی گناهی روح عزیمت کرده است . لیلیوم سفید بیانگر عظمت و خلوص و نمادی از همدردی است.

زنبق: زنبق نیز یکی از گلهای پرکاربرد در تاج گل ختم و گل مراسم ترحیم است. از گل زنبق به عنوان نمادی از پاکی و معصومیت روح کسی که به تازگی فوت شده است استفاده میشود. گل زنبق مانند دیگر گلهای گفته شده از تنوع رنگ برخوردار است اما در مراسمهای ختم بیشتر از رنگ سفید آن استفاده میشود.

میخک: گل میخک از آن دسته گلهایی است که ممکن است هنگام خرید گل برای مراسم ختم توسط گل فروشیها به شما پیشنهاد داده شده باشد. گل میخک رنگهای متفاوتی دارد که باید در انتخاب میان آنها دقت کافی به خرج داده شود؛ به عنوان مثال میخک قرمز نشان دهنده محبت به متوفی است و رنگ سفید نشان از پاکی او دارد. در عین حال اگر فردی که فوت شده مسیحی است نوع صورتی میخک به عنوان گل مراسم ختم میتواند انتخاب مناسبی باشد زیرا از نظر آنها میخک صورتی از اشک چشم مریم مقدس حاصل شده است.

ارکیده: ارکیده های سفید و صورتی انتخاب مناسبی برای مراسمهای عزاداری هستند. استفاده از گل ارکیده برای این گونه مراسمها نشان از عشق همیشگی شما نسبت به متوفی دارد. خرید تاج گل ترحیم نمادی از حس همدردی و شریک بودن در غم خانواده داغدار است. ارکیده به عنوان بهترین گل مراسم ترحیم نمادی هستند از « من همیشه تو را دوست خواهم داشت». هنگام استفاده از گل ارکیده به عنوان همددری باید به رنگ آن توجه ویژه ای داشت . رنگ صورتی و سفید آن رنگ سنتی همدری است .
داوودی: گل داوودی یک گل بسیار پرکاربرد در سراسر جهان است که در بسیاری از کشورها از آن به عنوان نماد غم و اندوه استفاده میشود. در عین حال با توجه به زیبایی منحصر به فردی که داوودی دارد میتوان گل زیبا و منحصر به فردی از آن درست کرد. در برخی از کشورهای اروپایی مانند فرانسه، ایتالیا، اسپانیا، لهستان و مجارستان گل داوودی نماد مرگ است و فقط برای مراسم تشیع جنازه استفاده می شود. این گل مراسم ختم زیبا با توجه به قیمت مناسب آن گاها به صورت انبوه در تاج های گل مورد استفاده قرار می گیرد. و در موارد دیگر به صورت مکمل کاربرد دارد. گل داوودی سفید نمادی از غم است.

گل آنتوریوم: این گل بسیار زیبا جلوه ای خاص و اشرافی به تاج گل ختم می بخشد و قیمت آن نسبت به سایر گل ها بالاست. رنگ قرمز آن هیجان را تحریک میکند، رنگ صورتی اش نمادی از فراموش نشدن و رنگ سفید آن نماد عشق و بی گناهی است.

علاوه بر گل‌های گفته شده بسیاری دیگر از گل‌ها نیز برای مراسم‌های ترحیم و ارسال در تهران مورد استفاده قرار می‌گیرند که از آن‌ها می‌توان به گل مراسم ترحیم نرگس، لاله، بنفشه، سنبل، کاملیا، ماگنولیا، گل ختمی، گل فراموشم نکن و... اشاره کرد.

رنگ تاج گل ترحیم مناسب
در مراسم های ختم، برای ادای احترام و عرض ادب معمولا از تاج گل های ختم استفاده می شود. گلهای سفید معمولا به عنوان نشانه ای از همدردی ارسال می شوند. هنگامی که مراسم تمام میشود، اغلب خانواده مرحوم دسته های گل را به عنوان یادبودی از عشق و توجه شما تا چند روز در منزل نگهداری می کنند. نوع گلهایی که انتخاب می شوند، احساسات خاصی را بیان می کنند. زبان سنتی گل راهی برای انتقال احساسات و ارسال پیام های معنی دار است. گل هایی که برای تزیین مورد استفاده قرار می گیرند، بسته به نوع سلیقه متفاوت هستند.

با توجه به سلیقه مشتری و گل فروشی ها از تمامی رنگ ها در تاج و سبد گل ها استفاده می شود اما رنگ سفید از پرکاربردترین رنگ ها می باشد. رنگ سفید همراه با رنگ های ملایم از جمله؛ صورتی، زرد، سبز کم رنگ و... به وفور در تاجها استفاده می شود. اغلب این گل ها با توجه به شرایط خاص جوی و در صورت مراقبت 4 تا 5 روز به خوبی باقی می مانند.

سفارش تاج گل ترحیم
اگر بخواهید در مراسم های مختلف شرکت کنید و تمایل داشته باشید که برای ادای احترام صاحب مجلس با سفارش تاج گل در مراسم حاضر شوید، اما وقت کافی در اختیار نداشته باشید. در چنین موقعیتی به دنبال راه کاری مطمئن و مناسب خواهید بود ما این مشکل را برای شما حل کرده‌ایم. شما می‌توانید انواع مختلف گل‌های طبیعی را به همراه قیمت و نوع گل‌های به کار رفته در آن‌ها انتخاب کنید و سپس با سفارش تاج گل نوع گلهای دلخواه خود را به راحتی و تنها با وارد کردن اطلاعات لازم سفارش ارسال گل در تهران دهید. تا بهترین گل‌ها را با گل‌های تازه‌ و با کیفیتی که به شکل روزانه تهیه می‌شوند و گل آرایی آن‌ها به دست افراد کارآزموده انجام شده است تهیه کنید. در هر کجا که باشید بعد از سفارش در سریع‌ترین زمان ممکن می توانید خرید خود را تحویل بگیرید.
 

Golden_light

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
5 آپریل 2020
نوشته‌ها
58
لایک‌ها
34
سن
33
ببخشین این گیاه بلند چیه کنار گلم در اومده
آفته؟

وقتی گلدان متعلق به یک گیاهه و گیاه دومی توش سبز میشه حتی اگه دومی انجیر باشه باز هم مزاحمه چون مواد گیاه اولو مصرف میکنه و جای اون تنگ میکنه :D
 

filtrmiltr

Registered User
تاریخ عضویت
5 مارس 2010
نوشته‌ها
563
لایک‌ها
162
دوستان یه سری اطلاعات اولیه برای راه اندازی گلخانه مخصوص پرورش زاموفیلیا می خوام
کسی می تون کمکم کن؟
به نظر شما کدوم گل با امکانات محدود صرفه اقتصادی بیشتری برای پرورش داره؟
 

javadth

کاربر فعال پرشین تولز، همکار بازنشسته
کاربر فعال
تاریخ عضویت
28 جولای 2012
نوشته‌ها
13,880
لایک‌ها
15,983
محل سکونت
@takhfif_100
دوستان یه سری اطلاعات اولیه برای راه اندازی گلخانه مخصوص پرورش زاموفیلیا می خوام
کسی می تون کمکم کن؟
به نظر شما کدوم گل با امکانات محدود صرفه اقتصادی بیشتری برای پرورش داره؟

زام خیلی در رشد هستش البته اگر قیمت پایین بخری میتونی دلالی کنی و همون شکلی بفروشی

ولی هر چندماه یه برگ میده فقط
 

memol1985

Registered User
تاریخ عضویت
30 مارس 2018
نوشته‌ها
2,472
لایک‌ها
2,006
در مورد این گل
اسمش و نحوه نگهداریش راهنمایی میخوام ممنون

Screenshot_۲۰۲۱۰۳۰۹-۲۳۲۰۲۳.png
 
بالا