برگزیده های پرشین تولز

balabala

کاربر قدیمی پرشین تولز
کاربر قدیمی پرشین تولز
تاریخ عضویت
22 می 2005
نوشته‌ها
8,362
لایک‌ها
5,745
سن
41
محل سکونت
یه خورده اونورتر
صدای پمپ ABS هست.
در روز های بارانی / برفی این صدا را خیلی بیشتر خواهید شنید.درحین اینکه این صدا میاد ترمزتون هم از بین میره و ماشین ترمز خوبی نداره(برخی ماشینای ایرانی ) پس خیلی با احتیاط در روز های برفی / بارانی رانندگی کنید چون شما وقتی ترمز بگیرید ماشین ممکنه ترمز نگیره :)
صدا طبیعی هست.
این پدال ترمز قبل از تعویضاتی که گفتم محکم تر بود بهش عادت کرده بودم الان باید پدالو بیشتر فشار بدم تا به اون حدی که قبلا میگرفت ترمز کنه یعنی عکس العملش کندتر شده. اینو خودم میتونم رگلاژ کنم از این پیچ کنار دستی؟
 

gheysar.

همکار بخش خودرو و رانندگی
همکار انجمن
تاریخ عضویت
5 فوریه 2012
نوشته‌ها
2,968
لایک‌ها
4,473
محل سکونت
Ambushed area
این پدال ترمز قبل از تعویضاتی که گفتم محکم تر بود بهش عادت کرده بودم الان باید پدالو بیشتر فشار بدم تا به اون حدی که قبلا میگرفت ترمز کنه یعنی عکس العملش کندتر شده. اینو خودم میتونم رگلاژ کنم از این پیچ کنار دستی؟
رگلاژ ترمز عقب پراید اتوماتیک هست و اتوماتیک رگلاژ در بالاترین حد انجام میشه.
اما برای رگلاژ از طریق سفت کردن پیچ کنار ترمز دستی (با بکس 10 ) : اگر زیادی پیچ سفت بشه لنتها درگیر میشن ( حتی وقتی پاتون رو ترمز نیست ) و کاسه داغ میکنه و پس از طی مسافتی ترمز ها قفل میکنن و اونوقت ماشینتون یک متر هم دیگه جلو نمیره . پس مکانیک یا زیربند ساز این کارو انجام بده ایمن تره.
 

gheysar.

همکار بخش خودرو و رانندگی
همکار انجمن
تاریخ عضویت
5 فوریه 2012
نوشته‌ها
2,968
لایک‌ها
4,473
محل سکونت
Ambushed area
ماشینم چند روز روشنش که میکنم..در حالت خلاص و درجا..دور موتورش روی 1.5 هستش و هی بالا پایین میره. یعنی گاز زیاد میخوره..چ باید کرد
1- خرابی استپر (اکثرا عیب این هست)
2- نشتی خلاء ( موتور از جایی هوای اضافی میکشه - مثلا شلنگ بوستر ترمز و ...)
3- خرابی سیم گاز یا فنر دریچه گاز
4- سایر عیوب انژکتوری

اگر این اواخر سرباطری برداشتید : این کارو انجام بدید ببین نتیجه چی میشه :
سویچ 30 ثانیه باز-30 ثانیه بسته - سوییچ باز پاتون رو پدال گاز تا آخر و 30 ثانیه صبر کنید و سپس سوییچ بسته - سوییچ باز 30 ثانیه صبر کنید و سپس استارت.
 

amir7310

همکار بازنشسته بازارچه
تاریخ عضویت
12 مارس 2013
نوشته‌ها
5,885
لایک‌ها
17,660
1- خرابی استپر (اکثرا عیب این هست)
2- نشتی خلاء ( موتور از جایی هوای اضافی میکشه - مثلا شلنگ بوستر ترمز و ...)
3- خرابی سیم گاز یا فنر دریچه گاز
4- سایر عیوب انژکتوری

اگر این اواخر سرباطری برداشتید : این کارو انجام بدید ببین نتیجه چی میشه :
سویچ 30 ثانیه باز-30 ثانیه بسته - سوییچ باز پاتون رو پدال گاز تا آخر و 30 ثانیه صبر کنید و سپس سوییچ بسته - سوییچ باز 30 ثانیه صبر کنید و سپس استارت.
سرباتری برداشتم سه روز پیش.از همون روزم شده
 

amir7310

همکار بازنشسته بازارچه
تاریخ عضویت
12 مارس 2013
نوشته‌ها
5,885
لایک‌ها
17,660
انجام بهتر شد.
اومد روی 1.1..بالا پایینش هم خیلی کم شد
 

balabala

کاربر قدیمی پرشین تولز
کاربر قدیمی پرشین تولز
تاریخ عضویت
22 می 2005
نوشته‌ها
8,362
لایک‌ها
5,745
سن
41
محل سکونت
یه خورده اونورتر
رگلاژ ترمز عقب پراید اتوماتیک هست و اتوماتیک رگلاژ در بالاترین حد انجام میشه.
اما برای رگلاژ از طریق سفت کردن پیچ کنار ترمز دستی (با بکس 10 ) : اگر زیادی پیچ سفت بشه لنتها درگیر میشن ( حتی وقتی پاتون رو ترمز نیست ) و کاسه داغ میکنه و پس از طی مسافتی ترمز ها قفل میکنن و اونوقت ماشینتون یک متر هم دیگه جلو نمیره . پس مکانیک یا زیربند ساز این کارو انجام بده ایمن تره.
اتوماتیک رگلاژ در بالاترین حد انجام میشه
این قسمتش رو متوجه نشدم. یعنی به مرور زمان سفت میشه خودش؟ اگر ترمز شدیدبگیرم اثر داره تو رگلاژ؟:D
 

gheysar.

همکار بخش خودرو و رانندگی
همکار انجمن
تاریخ عضویت
5 فوریه 2012
نوشته‌ها
2,968
لایک‌ها
4,473
محل سکونت
Ambushed area
این قسمتش رو متوجه نشدم. یعنی به مرور زمان سفت میشه خودش؟ اگر ترمز شدیدبگیرم اثر داره تو رگلاژ؟:D
لنت های عقب وقتی ضعیف بشن و بین کاسه و لنت فاصله زیاد باشه ، خود به خود دهانه لنت ها باز میشه و لنت ها نزدیک کاسه قرار میگیرن.این میشه رگلاژ اتومات چرخ عقب.
 

amir7310

همکار بازنشسته بازارچه
تاریخ عضویت
12 مارس 2013
نوشته‌ها
5,885
لایک‌ها
17,660
خوب خدا رو شکر.
1.1 به خاطر سردی هوا هست.یکم کار کنه میاد زیر 1.
وقتی سرد هست روشنش میکنم روی 1 هست..ولی گرم که میشه دوباره میاد روی 1.5 :confused: :(
استپر خیلی جرونه :( :confused:
 

smahdis

Registered User
تاریخ عضویت
29 اکتبر 2007
نوشته‌ها
964
لایک‌ها
1,368
وقتی سرد هست روشنش میکنم روی 1 هست..ولی گرم که میشه دوباره میاد روی 1.5 :confused: :(
استپر خیلی جرونه :( :confused:


مال من میرفت روی 3 و بالاتر.

نیازی به تعویض استپر نیست، ببرش تعمیرگاه باز میکنن تمیزش میکنن دوباره میشه مثل قبل. مگر اینکه خیلی داغون شده باشه وگرنه در 90 درصد موارد درست میشه.
 

amir7310

همکار بازنشسته بازارچه
تاریخ عضویت
12 مارس 2013
نوشته‌ها
5,885
لایک‌ها
17,660
خوب خدا رو شکر.
1.1 به خاطر سردی هوا هست.یکم کار کنه میاد زیر 1.
دیروز رفتم سرویس روغن انجام بدم..تعویض روغنی گفت کارتر داره روغن خیلی میده..
امروز رفتم تعمیرگاه، کارتر باز کرد و تعمیر کرد.
گفت تسمه تایمت هم مرخصه/تایم هم خریدم
اسپری واسه استپر خریدم تا تمیز کنه..وقت استپر رو در آورد کلا خراب شده بود و فنرش در رفته بود
یدونه استپر هم خریدم.

500 تومن خرجم شد.هنوز روغن و فیلترهارو عوض نکردم
شمع ها هم باید تعویض بشه :confused: :confused: :( :(
 

smahdis

Registered User
تاریخ عضویت
29 اکتبر 2007
نوشته‌ها
964
لایک‌ها
1,368
آقا من ماشین رو که میخوام روشن کنم، بعضی اوقات استارت نمیخوره اصلا. اما نظر خودم اینه که مشکل از باتری نیست.

وقتی سویچ رو میچرخونم که روشن بشه صدای پمپ بنزین رو میشنوم که بنزین به موتور میرسه. وقتی شروع میکنم به استارت زدن، استارت نمیخوره و در عوض یه صدای ضعیفی از تو کاپوت میاد که صدای استارت نیست، انگار صدای یه چیزیه که داره میچرخه (مثل آرمیچر) و مادامیکه دارم استارت میزنم اون صدا هست و وقتی استارت زدن رو قطع میکنم اونم قطع میشه. اما جالب اینجاست که همیشگی نیست. یعنی خیلی از اوقات راحت استارت میخوره و گاهی نمیخوره. همون مواقعی که استارت نمیخوره اگر چند ساعت بعد دوباره امتحان کنم، استارت میخوره.

از چی میتونه باشه؟ از زغال؟
 

gheysar.

همکار بخش خودرو و رانندگی
همکار انجمن
تاریخ عضویت
5 فوریه 2012
نوشته‌ها
2,968
لایک‌ها
4,473
محل سکونت
Ambushed area
صدای پمپ بنزین رو میشنوم که بنزین به موتور میرسه. وقتی شروع میکنم به استارت زدن، استارت نمیخوره و در عوض یه صدای ضعیفی از تو کاپوت میاد که صدای استارت نیست، انگار صدای یه چیزیه که داره میچرخه (مثل آرمیچر) و مادامیکه دارم استارت میزنم اون صدا هست و وقتی استارت زدن رو قطع میکنم اونم قطع میشه. اما جالب اینجاست که همیشگی نیست. یعنی خیلی از اوقات راحت استارت میخوره و گاهی نمیخوره. همون مواقعی که استارت نمیخوره اگر چند ساعت بعد دوباره امتحان کنم، استارت میخوره.
سلام
اتوماتیک استارت خرابه.
این قطعه روی استارت بسته میشه.
وظیفش اینه وقتی استارت میزنید "چرخ دنده ی استارت" رو روبه جلو هل بده و اونو با فلایویل درگیر کنه و موتورو بچرخونه.
وقتی خراب باشه "چرخ دنده استارت "رو روبه جلو هل نمیده و همونجوری که عقب هست میچرخوندش و درواقع موتور نمیچرخه و اون صدایی که گفتید میاد.
درمواقع اورژانسی که خواستید استارت بزنید و نزد : با یه چیزی(مثلا یه پیچ گوشتی ) سه چهار بار محکم تقه بزنید روی اتوماتیک استارت و بعد استارت بزنید.
البته باید باطری ساز مراجعه کنید و این قطعه رو عوض کنید.
لطفا پس از تعمیر نتیجه رو با ما درمیون بگذارید و قطعه ای هم که خراب بود رو بگید تا از تجارب شما همه استفاده کنیم.

اوتمایک-والو-پراید.jpg
 

srx190d

فروشنده معتبر
فروشنده معتبر
تاریخ عضویت
1 ژانویه 2016
نوشته‌ها
1,237
لایک‌ها
5,893
فقط ساخت دوست و برادر چین نباشه بقیه ش مهم نیست
کلا خوب ن
مخصوصا
بوش
ایکیوم
ان جی کی


Sent from my iPhone using Tapatalk
 

gheysar.

همکار بخش خودرو و رانندگی
همکار انجمن
تاریخ عضویت
5 فوریه 2012
نوشته‌ها
2,968
لایک‌ها
4,473
محل سکونت
Ambushed area
اطلاعات تجربی می خواستم در مورد شمع خودرو
شمع معجزه نمیکند(زیاد حساس نباشید.نه قدرت میبره بالا نه سرعت میبره بالا)[emoji1]
شمع بوش دوپلاتین آبی ب همه میخوره(پایه کوتاه)[emoji6]
ترک داشتن روی کاشی شمع :شمع خراب[emoji854]
کوتاه شدن و خرده شدن پلاتین شمع: شمع خراب[emoji854]
درموقع باز و بسته کردن شمع ها بسیار مراقب باشید دنده رو دنده نبندید مخصوصا پراید[emoji854]
شمع رو زیاد سفت نکنید زیر دست سفت بشه کافیه[emoji1787]
شمع رو موقع قراردادن در جایگاهش هرگز به داخل جایگاه از بالا ب پایین پرت نکنید(تیوفایو.ال نود.ای اف۷) زیرا فیلر دهانه شمع بهم میخورد.یواش با دست آن را پایین درون جایگاه قراردهید.[emoji12]

Sent from my SM-A507FN using Tapatalk
 

yaldaV

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
26 نوامبر 2016
نوشته‌ها
33
لایک‌ها
9
سن
33
غلب خودروهای امروزی از یک نیروی کمکی هیدرولیک برای هدایت آسان تر خودرو، استفاده می کنند. خودروهای جدید تر نیز به فرمان هیدرولیک برقی مجهزند که به حدی سبک است که شما میتوانید با یک انگشت ماشین را کنترل کنید. از آنجایی که بسیاری از ماشین ها به سیستم فرمان هیدرولیک مجهزند، باید نحوه تعویض روغن هیدرولیک فرمان خودرو! را بدانیم.

نحوه تعویض روغن هیدرولیک فرمان خودرو!





زمان تعویض روغن هیدرولیک فرمان خودرو

سیالات خودرو مثل سایر لوازم یدکی خودرو، طول عمر مشخصی دارند. به طور مثال ، روغن موتور باید بعد از طی مسافت ۵۰۰۰ تا ۱۰۰۰۰ مایل _بسته به نوع روغن_ تعویض شود. این مسئله در مورد روغن جعبه دنده، روغن ترمز و سایر سیالات در ماشین های مدرن صدق می کند.


و اما روغن هیدرولیک فرمان ماشین، باید پس از طی هر ۲۴۰۰۰ مایل تعویض شود. برخی نیز معتقدند که طول عمر این روغن ، پس از طی ۱۰۰۰۰۰ مایل سر می رسد. توصیه ما این است که قبل از هر چیز، به مطالعه دفترچه راهنمای خودروی خود بپردازید. و اطلاعات دقیق تری درباره زمان مناسب برای تعویض روغن فرمان خودرو بدست آورید.




مراحل تعویض روغن هیدرولیک فرمان



۱-آماده کردن وسایل مورد نیاز

مشخصات روغن هیدرولیک متناسب با خودروی را در دفترچه راهنما جستجو کنید. بهترین روغن هیدرولیک فرمان باید متناسب با برند، مدل و ساخت اتومبیل شما باشد. برخی از سازندگان خودرو این امکان را فراهم ساختند تا بتوان از هر سیال جعبه دنده خودکار استفاده کرد.


علاوه بر این شما به یک پمپ انتقال روغن یا سفون هم نیاز دارید. این وسیله به شما کمک می کند تا روغن را از مخزن بیرون بکشید و داخل قوطی روغن بریزید. برای کشیدن روغن فرمان نیز به یک قیف نیاز دارید تا دوباره مخزن را پر کنید. دستکش های یکبار مصرف، عینک ایمنی و حوله دستی هم نیاز می شود.


۲-پیدا کردن مخزن روغن هیدرولیک فرمان



دوباره سری به راهنما بزنید تا محل قرارگیری مخزن روغن فرمان را پیدا کنید. در اغلب وسایل نقلیه، این قطعه در کنار سایر قطعات موتور واقع شده است. درب مخزن را چک کنید. روی درب مخزن، تصویر رل فرمان یا متن ( Power steering fluid only ) دیده می شود.


۳-تخلیه روغن هیدرولیک فرمان


دو روش برای تعویض روغن فرمان وجود دارد. اولی با استفاده از یک سیفون یا پمپ انتقال روغن انجام می شود. درب مخزن را بردارید، دستکش ها را بپوشید و سر پمپ انتقال روغن را داخل روغن فرو کنید. انتهای دیگر پمپ را داخل یک قوطی روغن قرار دهید. سپس شروع به تخلیه روغن از مخزن کنید.گاهی سطح روغن به قدری پایین است، که نمیتوان از این روش بهره مند شد. در چنین شرایطی باید روغن را از پمپ به سمت مخزن هدایت کنید. به همین منظور بایستی سوئیچ ماشین را روی موقعیت ACC قرار دهید. حالا روغن به سمت مخزن هدایت می شود و میتوانید آن را تخلیه کنید.


روش دوم بدین صورت است که باید شیلنگ اتصال مخزن به پمپ فرمان هیدرولیک را بردارید. با این کار به راحتی تمام روغن داخل مخزن را تخلیه می نمایید. باید با جک زدن زیر ماشین، جلوی خودرو را به سمت بالا بیاورید. زیر ماشین بروید و جای پمپ فرمان هیدرولیک را پیدا کنید. شیلنگ کم فشار زیر پمپ فرمان قرار دارد. ظرفی زیر این قسمت قرار دهید. گیره هایی که شیلنگ را به پمپ متصل کرده، شل کنید. قبل از آن دستکش ها را بپوشید و ظرفی را زیر روغن بگیرید. بعد از تخلیه روغن، شیلنگ را به پمپ وصل کنید. حالا ماشین شما برای تعویض روغن فرمان آماده است!


۴-ریختن روغن هیدرولیک داخل مخزن

قیف را بردارید و در دهانه مخزن روغن هیدرولیک ماشین قرار دهید. ظرف روغن هیدرولیک یا روغن جعبه دنده خودکار را باز کنید و از طریق قیف، داخل مخزن بریزید. مطمئن شوید که به اندازه کافی روغن بریزید. مخزن را چک کنید. دو خط حداقل و حداکثر روی آن دیده می شود. به اندازه ای روغن در مخزن بریزید که سطح آن به خط ماکزیمم برسد.


۵- مرحله پایانی

و اما آخرین مرحله تعویض روغن فرمان، بستن درب مخزن می باشد. فرمان را بچرخانید تا قفل شود و دوباره سطح روغن را چک کنید. حالا جک را از زیر ماشین بردارید. موتور ماشین را روشن کنید و اجازه دهید ۱۵ تا ۲۰ ثانیه کار کند. دوباره فرمان را قفل کنید و سطح روغن را چک کنید. حدود ۱۰ تا ۱۵ دقیقه رانندگی کنید و مطمئن شوید صدای ناله از پمپ ماشین به گوش نرسد.





Source : لوازم یدکی خودرو
 

arrow2014

Registered User
تاریخ عضویت
4 ژانویه 2014
نوشته‌ها
1,128
لایک‌ها
736
دوستان یه سوال داشتم من سنسور اکسیژن پایین ماشینم سوخته یا نمیدونم مشکل داره از باتری ساز ماشین سوال پرسیدم گفت الان گرون شده بجاش میتونی داخل باک پر یه لیتر الکل سوپر 20000 یا 2000 بریزم کسی تجربه داره؟
 
بالا