من چند سالی فروشگاه آنلاین لباس (تمام دسته ها + کفش خانم/آقا) داشتم با بیش از 100 هزار مدل با تمام سایزها. البته جنس ها همه خارجی بود.
اما تجربه من برای شما:
خانم ها از اینترنت بخاطر تفاوت های زیاد در هیکلشون و سایزی که شما در سایت ارائه میدی ، خیلی سخت لباس میخرن... تنها چیزی که نظرشون رو جلب میکنه پالتوی پاییزی زمستانه هست و با احتمال کمتر مانتو. تن خور لباس برای یک زن حرف اول و آخر رو میزنه.. در درجه بعد قیمت و طرحش.
برای آقایون هم فقط سویشرت و پالتو صدق میکنه. طرح براشون خیلی خیلی مهمه. بعد هم قیمتش.
سایر اقلامی که ذکر داشتید برای ما که فروشی نداشت .یعنی اونقدر نبود که روش ارزش وقت و تبلیغ گذاشته بشه چون تعداد فروش ماهیانه شون کم بود.
اون زمان خب مردم بیشتر پول خرج میکردن الان که خیلی قطعا خراب تر شده...
لذا شما باید روی چند قلم کالا بصورت آنلاین تبلیغ کنید . اینکه بصورت کلی بخواهید بگید ما همه چی داریم نتیجه ای نمیده.
مردم دوست دارن الان در زمینه ی پوشاک یک جا تخصصی عمل کنه و از یک چیز ، مثلا کفش ، بهترین مدل ها رو داشته باشه. نه الزاما بهترین قیمت ها.
نکته بعدی سئو و ورودی از گوگل هست.
شما اگر در صفحه ی اول برای کلیدواژه های پوشاک باشی به جایی میرسی و نیازی به اینستا و کانال و ...... نخواهید داشت. چون فروش اینترنتی هم وقت و انرژی لازم داره و باید خروجی قابل قبولی داشته باشه وگرنه ارزشی نداره. کاربر اگر از گوگل بیاد سایت شما قطعا دنبال اون پوشال میگرده و خریداره...
اما با دیدن یک تبلیغ در اینستا و ..... فقط میاد چرخی میزنه و چک میکنه قیمت ها چطوره اما مشتری نیست.
مردم الان خیلی خیلی سخت به کیفیت عکس و کالای واقعی اعتماد میکنند. پس شما باید چیزی عرضه کنید که با بقیه فرق کنه.
موفق باشی.