BENBANDU
Registered User
با عرض سلام به همه
خيلي وقت بود كه دوست داشتم تاپيكي در مورد بهترين بازي مورد علاقه ام يعني سري Metal Gear Solid داشته باشيم و همه علاقه مندان و منتقدان بازيهاي كامپيوتري و مخصوصا اونايي كه علاقه مند به اين سري بازي هستند با هم ديگه در مورد اين شاهكار بزرگ Hideo Kojima به بحث و تبادل نظر بپردازيم، و از همه مهمتر روي داستان اين بازي تمركز كنيم و نكات مبهمي كه در اين مورد واسمون پيش اومده و يا خود كوجيما مخصوصا ايجاد كرده رو با كمك هم برطرف كنيم.
بازيهايي با داستان بسيار عميق، بسيار نيز نادر هستند و بيشتر اين بازيها متعلق به بازيهاي سبك ماجرايي يا Adventure هستند و كمتر بازيهاي اكشن از چنين عمقي برخوردار هستند. ولي در مورد Metal Gear آقاي كوجيما خط داستاني را ايجاد كرده است كه از سال 1987 تا كنون يعني حدود 20 سال هنوز جا براي بحث و گسترش بسياري دارد.
به عنوان مثال وقتي من براي اولين بار Metal Gear Solid را بر روي PSone انجام دادم شايد 40% از داستان را بيشتر نفهميده بودم، ولي داستان به حدي جالب بود كه ميتونم بگم بيشتر از 20 بار تمومش كردم، با اين وجود قبل از ورود MGS2 هنوز سوالات زياد و نكات مبهم بسياري براي من پيش آمده بود كه در MGS2 به آن پرداخته شده بود، البته اين نكته هم مهم بود كه اگر كوجيما خلاصه اي از دو داستان قبل از MGS1 را همراه بازي عرضه نكرده بود خيلي از قسمتهاي داستان رو متوجه نميشدم. غير از خط داستاني MGS2 با نام Sons of Liberty تقريبا حدود 400 صفحه متن داستاني نيز در مورد قضايا و پشت پرده هاي MGS1 نيز در اين قسمت گنجانده شده بود كه باز خالي از لطف نبود و ميتوان گفت به درك دوباره داستان MGS1 كمك شاياني داشت، و باعث شد 2-3 بار هم بيشتر اين بازي را انجام بدهم.
در كل هيچ قسمتي از داستان بي تاثير از قسمت قبلي نيست و هميشه مكمل همديگر هستند به طوري كه خيلي از مسائل و مبهمات داستان Metal Gear كه در سال 1987 ساخته شده بود در Metal Gear Solid: Portable Ops كه در سال 2006 منتشر شد پرده برداري شده و ديد تازه اي به وقايع سريهاي قبلي در ما بوجود آورد.
در آخر هم خود من حاضر به پاسخگويي بي دريغ سوالات شما هستم و سوالات پيش آمده براي خود من هم با دوستان در ميان خواهم گذاشت.
با تشكر