برگزیده های پرشین تولز

آموزش نرم افزار ادوب اوديشن ورژن 1.5 از ابتدا تا انتها

car20

Registered User
تاریخ عضویت
18 دسامبر 2006
نوشته‌ها
110
لایک‌ها
2
درود بر دوستان و ياران خوبم در PT

اين نرم‌افزار براي توليد انواع افكتهاي صوتي، ويرايش فايلهاي صوتي، حذف پارازيت از فايلهاي صوتي كم كيفيت، بهبود كيفيت فايلهاي موسيقي، بالا و پايين بردن و فيد كردن صداها و افكتهاي صوتي و مواردي از اين قبيل قابل استفاده است. لازم به توضيح است كه شركت ادوب نرم افزار Soundbooth را ويژه كاربران خانگي، طراحان وب سايتها و توليد كنندگان فايلهاي ويدئويي كه خواهان ويرايش صوتي هستند، وارد بازار كرده ، خوب البته براي كاربران حرفه اي همان ادوب اوديشن بهترين انتخاب خواهد بود .
ورژن 2 اين نرم افزار را هم مي توانيد با حجم 470 مگابايت از سايت ادوب دريافت نماييد ( خودم بالاخره اون رو دانلود كردم اما هنوز وقت نكردم نصب كنم ببينم چطوره اما حتما در ادامه ي آموزش هايم اين دو ورژن را باهم مقايسه هم خواهم كرد البته تا انجايي كه بدونم نه بيشتر)

اين فايل ها شامل عكس ها و فايل هاي وورد و فايل هاي پي دي اف آموزش هاي اول تا سوم مي باشند

دريافت يكجا ي عكس ها ، فايل هاي وورد و فايل هاي پي دي اف از سايت پرشين گيگ


دريافت يكجا ي عكس ها ، فايل هاي وورد و فايل هاي پي دي اف از سايت فور شيرد


****************************************​


دريافت آموزش هاي اول تا سوم به همراه پيش تنظيمات به تفكيك فايل تايپ ( نوع فايل )

دريافت از سايت پرشين گيگ
عكسها==========فايل وورد=============فايل پي دي اف

دريافت از سايت فورشيرد دات كام
عكسها==========فايل وورد=============فايل پي دي اف

*************************************************

00
پست تنظيمات اوليه در پرشين تولز
دانلود اين قسمت از آموزش ازسايت پرشين گيگ
عكس ها ============= فايل وورد =============== فايل پي دي اف

دانلود اين قسمت از آموزش ازسايت فور شيرد
عكس ها ============= فايل وورد =============== فايل پي دي اف

01
قسمت اول آموزش در پرشين تولز

دانلود اين قسمت از آموزش ازسايت پرشين گيگ
عكسها ==============فايل وورد ===============فايل پي دي اف

دانلود اين قسمت از آموزش ازسايت فور شيرد
عكسها ==============فايل وورد===============فايل پي دي اف

02
قسمت دوم آموزش در سايت پرشين تولز
دانلود اين قسمت از آموزش ازسايت پرشين گيگ

عكسها============== فايل وورد ===============فايل پي دي اف


دانلود اين قسمت از آموزش ازسايت فور شيرد
عكسها ===========فايل وورد =================فايل پي دي اف

03
قسمت سوم آموزش در سايت پرشين تولز
دريافت آموزش قسمت سوم از سايت پرشين گيگ
عكسها============== فايل وورد ===============فايل پي دي اف


دريافت آموزش قسمت سوم از سايت فور شيرد
عكسها ==============فايل وورد ===============فايل پي دي اف
تا درود ديگرم بدرود
 

amin007110

کاربر فعال نرم افزار
کاربر فعال
تاریخ عضویت
8 مارس 2004
نوشته‌ها
3,790
لایک‌ها
37
سن
43
محل سکونت
No.20, Esfahan, Iran
مسلماً اينکار برای شما دعای خير امّت شريف پی تی و اجر اخروی به همراه خواهد داشت. بسم ا....
 

car20

Registered User
تاریخ عضویت
18 دسامبر 2006
نوشته‌ها
110
لایک‌ها
2
درود بر دوستان خوبم ، خصوصا Mohammadirani@ و amin007110 عزيزم
گويا علاقه مند به يادگيري اين نرم افزار بيشتر از اون چيزي هست كه انتظار داشتم :D، خوب من هم طبق قولي كه به دوستان داده بودم حتي يك نفر علاقه مند براي من يعني شروع كار ، روش كارم اينجوريه كه در ادامه ي همين پست ها آموزش ها را ارسال مي كنم و اگر خدا توفيق بده و كمي هم تنبلي نكنم آموزش ها را در فرمت هاي Doc ( نرم افزار وورد براي استفاده ي دوستان در وبلاگ ها يا وبسايت هايشان) و فرمت PDF براي راحتي كار دوستان قرار بدهم ، سعي مي كنم عكس هاي آموزش ها رو در دو سايت اپلود كنم تا اگر يكي لينكش خراب شد مشكلي نباشه ( يكي از دلايلي كه در فرمت پي دي اف هم خواهم گذاشت همين خراب شدن احتمالي عكس هاست )
احتمالا آخر هفته اولين آموزش را براي دوستان مي فرستم ، امروز هم پست اولم رو ويرايش مي كنم تا نكاتي را با دوستان در ميان بگذارم و ...
هر آموزش جديدي كه گذاشتم لينك به پستش رو در صفحه اول هم قرار مي دهم تا دوستاني كه بعد از مدتي به تاپيك مراجه كردند سر در گم نشوند . اين چيز ها رو اينجا نوشتم تا يادم نره چه كارهايي بايد انجام بدهم .
شاد باشيد دليل شادي ديگران باشيد و بدرود
=============================
تنظيمات ابتدايي نرم افزار :
خوب ابتدا باید برنامه را نصب کنید , حجم این برنامه یک چیزی تو مایه های47.57 مگابایت بوده و از سایت ادوب به آدرس زیر قابل دانلود می باشد ( Resume Supported )
برای اینکه تصاویری که من از برنامه در اینجا میگذارم با برنامه شما تفاوت چندانی نداشته باشه و شما را به اشتباه نیاندازه لطفا در همین ابتدا این تنظیمات را در نرم افزار خود انجام دهید .با توجه به عکسی که براتون گذاشتم پنجره هایی رو که تیک خوردند را فعال کنید
در صورتی که عکس را نمی بینید به منوی ویندو رفته و به ترتیب organizer , Transport Controls , Zoom Controls , Time , Selection/view Controls و در نهایت Level Meters را فعال کنید .فکر کنم اگر اشتباه نکنم در حالت نرمال تمام این پنجره ها فعال هستند , در هر حال از فعالیت آنها اطمینان حاصل کنید
menu_window.gif
این هم پنجره هایی که شما فعال کردید:

selection_view_controls_window.gif



Time_window.gif



organizer_window.gif



transport_controls_window.gif



zoom_controls_window.gif


توجه کنید موقعیت پنجره ها رو می تونید با گرفتن دستگیره های آنها که در منتها ی سمت چپ شون به صورت دو خط موازی هستند تغییر بدین , تنها کافیه موس را بر روی دوخط موازی ای که در انتهای سمت چپ قرار داره ببرید تا به شکل یک فلش چهار طرفه تغییر شکل بده , سپس کلیک کرده و پنجره ی خودتان را به قسمتی که دوست دارید درگ و دراپ (کشیده ورها )کنید .


dastgireh_window.gif


در نرم افزار سه حالت نمایشی یا سه تا ویو داریم یکی حالت Edit view یکی حالت Multi track و در نهایت حالت CD project view که در شکل زیر نمایش داده شده اند .
نکته ای نه چندان مفید : اگر در هر یک از حالت های نمایشی سه گانه بالا باشید و نرم افزار را ترک کنید ( ببندید ) پس از بازگشت مجدد به نرم افزار دوباره در همان محیط نمایشی وارد می شوید یعنی اگر در حالت ویرایش باشید و نرم افزار را ببندید دوباره اگر نرم افزار را باز کنید دوباره در همان حالت ویرایش نرم افزار باز خواهد شد .


views.gif


برای دانستن این محیط های نمایشی فعلا عجله نکنید , برای اینکه آموزش ها را با هم و منظم دنبال کنیم خواهش می کنم تنظیمات زیر را نیز انجام دهید .
1- ابتدا بر روی Edit View کلیک کرده و سپس از منوی View بر روی Toolbars کلیک کرده و تمامی Toolbar ها را فعال کنید دقیقا مانند شکل زیر :


edit_view_toolbars.gif


حالا بر روی حالت نمایشی مالتی تراک کلیک کرده و سپس دوباره از منوی View و کلیک بر روی گزینه Toolbars تمامی Toolbar های موجود را فعال کنید درست مثل شکل زیر :


multitrack_view_toolbars.gif


خوب حالا برای حالت سوم یعنی CD project View هم این کار را انجام دهید :


cd_project_view_toolbars.gif


خوب كارهاي اوليه تمام شد از اين به بعد آموزش را با كمك همديگه شروع مي كنيم .

دانلود از پرشين گيگ
عكس ها ============= فايل وورد =============== فايل پي دي اف

دانلود از فور شيرد
عكس ها ============= فايل وورد =============== فايل پي دي اف
 

ManUtd1998

کاربر فعال موبایل
کاربر فعال
تاریخ عضویت
2 دسامبر 2006
نوشته‌ها
1,506
لایک‌ها
20
سن
36
محل سکونت
Shiraz
آقا ما هم هستیم:lol::lol:
منتظریم
 

car20

Registered User
تاریخ عضویت
18 دسامبر 2006
نوشته‌ها
110
لایک‌ها
2
آقا ما هم هستیم:lol::lol:
منتظریم
درود بر شما دوستان خوبم , خوب با ورود ManUtd$1366 عزیز هم انگیزه ی ما کمکی بیشتر شد :)
دو سه روزی می شه که دارم اولین قسمت را آماده می کنم فکر می کنم شنبه صبح یا بعد از ظهر اولین قسمت را خدمت دوستان تقدیم کنم , از دوست عزیزم alex10_m10 عزیزم هم که لینک دریافت ادوب اودیشن 2 را ارسال کردند سپاسگذارم , امیدوارم شرمنده ی دوستان نشوم .
تا درودی دیگر بدرود
 

car20

Registered User
تاریخ عضویت
18 دسامبر 2006
نوشته‌ها
110
لایک‌ها
2
اجازه بدین قبل از شروع دو اصطلاح رو که زیاد باهاش سروکار داریم را همین جا بگم , مارکر و نشانگر موقعیت فعلی که در شکل زیر نمایش داده شده اند .
marker.gif

مارکر یک علامت زرد رنگ هستش که ما هر جا کلیک کنیم به اونجا منتقل می شه و با فشردن دکمه play نرم افزار صدا یا موزیک ما از نقطه ای که مارکر قرار داره شروع به پخش می شه, دومین مفهوم نشانگر وضعیت فعلی یا همون خط سفید در تصویر بالاست که با play شدن صوت از مارکر شروع شده و مارودر تشخیص اینکه در کجای صوت هستیم کمک می کنه
نکته 1: در ابتدای کار همیشه مارکر در ابتدای صوت ما قرار دارد
نکته 2: بر روی هر پنجره ای از برنامه کلیک کنیم دستگیره های جابجایی آن از رنگ سفید به آبی تغییر رنگ می دهند ( دستگیره های جابجایی را در پست اول توضیح دادم )
در تمامی آموزش ها از اسم اصلی پنجره ها استفاده می شود

Transport Control
transport_control123.gif

1- Stop : کلید توقف اجرای برنامه
2- Play : کلید اجرا ( توجه کنید که با زدن این دکمه صوت از جایی که مارکر قرار دارد شروع به اجرا شده و تا پایان قسمتی که در پنجره ی کاری نمایش داده شده ادامه می یابد و با رسیدن به انتهای پنجره نمایش متوقف می شود , اما گاهی اوقات فایل های ورودی به برنامه ما اونقدر بزرگ هستند که تمام فایل در پنجره ی کاری قابل نمایش نیست ( مثلا نصف فایل در پنجره قابل نمایش است ) در این حالت نیز مارکر بعد از رسیدن به انتها متوقف می شود . اگر هم قسمتی را انتخاب کرده باشیم فقط مقدار انتخاب شده پخش می شود .
3- Pause : کلید پاوز یا مکث
4- Play from cursor to End file : با زدن این دکمه بر خلاف دکمه play که تنها قسمتی از فایل را که در پنجره ی کاری قابل نمایش بود را اجرا می کرد از محل مارکر شروع و تا انتهای فایل اجرا می گردد . به این صورت که با رسیدن به انتهای پنجره ی کاری , پنجره به سمت چپ شیفت پیدا کرده و اجرای کار تا انتها ادامه می یابد . ( توجه کنید که با زدن این دکمه , دکمه ی play هم با آن فعال می شود )
5- Play Looped : با زدن این دکمه مانند دکمه شماره 4 که در بالا توضیح دادم دکمه play هم فعال می شود , کار این دکمه اجرای صوت قابل نمایش در پنجره ی کاری تا انتهای پنجره ی کاری و یا اجرای صوت ورودی از ابتدا تا انتهاست و این بسته به انتخاب ما خواهد داشت و در نهایت تکرار و تکرار و تکرار ( یعنی داخل یک لوپ افتاده و مرتب تکرار می گردد , اگر شما قسمتی از فایل خود را انتخاب کنید و این دکمه را بفشارید تنها قسمت انتخابی شما مرتب تکرار می شود . )
اگر بر روی دکمه ی Play Looped کلیک راست نمایید می توانید انتخاب کنید که کدوم یک از حالات فوق اجرا شود یعنی با کلیک بر دکمه Play Looped برنامه از ابتدا تا انتها اجرا و تکرار گردد یا تنها قسمت قابل نمایش در پنجره ی کاری مرتب از ابتدا تا انتها تکرار گردد .
این مهم در شکل زیر کاملا مشخص است( بر روی Play Looped کلیک راست شده است)
لازم به ذکر است که مقدار انتخاب شده به هر دو حالت ارجحیت دارد .

play_loop_rc.gif

6- Go to beginning : با زدن این دکمه مارکر به ابتدای صوت منتقل می گردد .
7- Rewind : با زدن این دکمه یک مرحله یک مرحله به ابتدای صوت می رویم و در صورت نگه داشتن این دکمه مارکربا سرعت کم شروع به حرکت به ابتدای صوت می کند و به مرور سرعتش زیاد تر می گردد .
8-Fast Forward : این دکمه هم مثل دکمه بالاست منتها مارکر را یک مرحله یک مرحله به انتها می برد ( با نگه داشتن این دکمه هم مثل دکمه Rewind مارکربا سرعت به سمت انتها حرکت می کند . )
9- Go to End : با زدن این دکمه مارکر به انتهای صوت منتقل می گردد .
10-Record : این دکمه که یکی از مهمترین دکمه های نرم افزار است , وظیفه ی ضبط سیگنال صوتی را بر عهده دارد . اگر بر روی این دکمه کلیک راست نمائیم مطابق شکل زیر سه انتخاب خواهیم داشت که در ادامه به شرح آنها خواهیم می پردازیم :

record_rc.gif


Instant Record
در حالت پیشفرض دکمه ضبط بر روی این گزینه تنظیم شده , با کلیک کردن بر روی این گزینه دو حالت اتفاق می افتد :
اگر فایلی را از قبل باز کرده باشیم با فشردن این دکمه عملیات ضبط صوت بر روی فایل مذبور شروع می شود که در این مورد باید خیلی احتیاط کرد که مبادا اشتباها بر روی فایل های خود صدایی ناخواسته ضبط نشود .
در صورتی که هیچ فایلی باز نباشد یعنی از قبل هیچ فایلی را در پنجره ی اورگانیزیشن نیاورده باشیم , پنجره ی New Waveform مطابق شکل زیر باز می شود که در ادامه لازم است یکی دو تا اصطلاح رو باهم مرور کنیم .

new_waveform.gif


Sample Rate :
این کلمه به معنی نرخ نمونه برداری در ثانیه است حالا این یعنی چی ؟
ببینید ماهیت صوت و موسیقی به صورت یک سیگنال کاملا پیوسته است که ما اصطلاحا به آن آنالوگ می گوییم حالا برای اینکه این سیگنال یا موج کاملا پیوسته را وارد کامپیوتر کنیم مجبوریم ابتدا اون رو به فرم دیجیتال تبدیل کنیم , برای این کار هم باید از سیگنال آنالوگمان در زمان های پشت سر هم نمونه برداری کرده و در جایی ثبت کنیم تا در نهایت بتوانیم با پشت سر هم پخش کردن آن , سیگنال آنالوگمان را بازسازی کنیم , خوب مسلما شما هم با من هم عقیده اید که در ثانیه هر چقدر نمونه های بیشتری از یک سیگنال آنالوگ برداریم در نهایت سیگنال صوتی دیجیتال ما به همتای آنالوگ خود شبیه تر است. حالت استاندارد مقدار 44100 می باشد که نرم افزار هم همین مقدار را نشان می دهد , برای بالا بردن کیفیت این مقدار باید بالاتر باشد البته باید سایر دستگاه های ورودی ما از جمله میکروفون قابلیت این رو داشته باشد که ما بتوانیم نمونه برداری را بالاتر ببریم . در هنگام انتخاب Sample Rate توجه به اینکه صوت ما در کجا قرار است استفاده شود بسیار موثر خواهد بود به عنوان مثال برای استفاده در موسیقی باید فرکانس نمونه برداری را بالاتر ببریم و یا برای استفاده در کارهای کم اهمیت تر از همان حالت استاندارد 44100 و حتی پایین تر بهره می بریم .


• 11,025 Hz Poor AM Radio Quality/Speech (low-end multimedia)
• 22,050 Hz Near FM Radio Quality (high-end multimedia)
• 32,000 Hz Better than FM Radio Quality (standard broadcast rate)
• 44,100 Hz CD Quality
• 48,000 Hz DAT Quality
• 96,000 Hz DVD Quality[/B]​

Channels:
در این جا هم حالت استریو و یا مونو بودن سیگنال خود را انتخاب می کنیم . حالت مونو به صورت تک باند و در حالت استریو به فرم دو باندی ضبط خواهد شد.
Resolution:
به ما نشان می دهد که در هر نمونه برداری از سیگنال چند بیت چند بیت نمونه برداری کرده ایم پر واضح است که اگر رزولوشن بالاتر باشد یعنی تعداد بیت در هر بار نمونه برداری بالاتر باشد کیفیت بالاتری خواهیم داشت . ( 32 بیت از همه بهتر است , حالت استاندارد 16 بیت است )
البته این قسمت به دستگاه های ورودی ما هم بستگی دارد که آیا دستگاه های ورودی ما قادر خواهد بود 32 بیت ضبط کند یا خیر .
خوب حالا اگر روی دکمه Ok کلیک کنیم عملیات ضبط شروع می گردد و بسته به اینکه به ورودی کامپیوترتان سیگنالی وارد شود صوت ذخیره و در غیر اینصورت هیچ سیگنالی ضبط نشده و تنها نویز خواهیم داشت تا هنگامی که دوباره بر روی دکمه Record کلیک کنیم که در این صورت عملیات متوقف شده و کل سیگنال به صورت انتخاب شده (سفید می شود ) در خواهد آمد .
( با کلیک بر روی سیگنال انتخاب شده از حالت انتخاب خارج می گردد )
توجه : با کلیک بر روی Help توضیحاتی در مورد این پنجره توسط نرم افزار در اختیار ما قرار میگیرد
توجه : با انتخاب حالت Mono عملیات ضبط به صورت تک باندی آغاز می گردد .
توجه : برای ضبط فایل جدید بهتر است از حالت استاندارد یعنی استفاده از منوی فایل و گزینه New استفاده نماییم .
توجه : برای وارد کردن فایل هایمان از پنجره ی Organizer به پنجره کاری از Drag & Drop و یا دو بار کلیک استفاده می کنیم ( دوبار کلیک کردن بر روی فایل باز شده در پنجره ی Organizer استاندارد تر از کشیدن و رها کردن یا همان Drag & Drop می باشد )
Timed Record Mode
در این مود هم می توانیم ضبط زمان بندی شده داشته باشیم , مثلا در روز فلان و در ساعت فلان عمیلیات ضبط شروع بشه و در ساعت فلان متوقف بشه , برای دستیابی به این مود برروی دکمه رکورد کلیک راست کرده و گزینه ی Timed Record Mode راانتخاب می کنیم , حالا برای تنظیم زمان بر روی دکمه رکورد کلیک می کنیم تا پنجره ی تنظیمات باز گردد . در پنجره ای باز شده که در شکل زیر می بینید در قسمت Maximum Recording Time زمان ضبط را وارد می کنیم که در حالت پیشفرض بر روی 30 دقیقه تنظیم است برای ضبط بدون محدودیت زمانی هم No Time Limit را انتخاب می کنیم در این حالت خودمان به صورت دستی عملیات ضبط را متوقف می کنیم یا اینکه دیگر فضایی برای ضبط باقی نماند سپس در قسمت Start Recording ساعت و تاریخ مورد نظرمان را وارد می کنیم (توجه کنید که تایخ وزمان مشخص تاریخ امروز و زمان حال را نشان می دهد گزینه Right Away یعنی همین الان وبه محض فشرده شدن دکمه ok ) در نهایت با کلیک بر دکمه Ok موارد را تایید می کنیم تا برنامه در زمان مورد نظر ما شروع به ضبط نماید .

time_record_mode.gif


To set start and stop times for recording:
1. Right-click the Record button
2. Enable timed record mode.
2. Click the Record button .
3. Specify the maximum recording time:
• Select No Time Limit to record until you click the Stop button (or until disk space runs out).
• Select Recording Length to record for the duration you specify in the Recording Length box.
4. Specify when to start recording:
• Select Right Away to begin recording as soon as you click OK.
• Select Time/Date to begin recording at a time you specify
• Click OK.


Disable Record Mode

این گزینه هم که اسمش معلومه چیکار می کنه , دکمه Record با انتخاب این مود غیر فعال می گردد و برای زمانی لازم است که ما کار ضبط نمی خواهیم انجام بدیم و برای اشتباه نزدن این دکمه خیلی راحت اون رو ابتدا غیر فعال کرده و به کارهای ویرایشی مان می پردازیم .

all_window2.gif


برای انتخاب باند چپ یا راست و یا هر دو باند با توجه به شکل بر روی خطوط مشخص شده ی سفید رنگ کلیک کنید .

bands.gif


bands2.gif

آشنایی با پنجره ی Level Meter :
در هنگام ضبط یک صوت این پنجره مهمترین پنجره ی صوت به حساب می آید , وظیفه ی پنجره level Meter که در حالت نرمال در پایین ترین قسمت برنامه قرار دارد برای این است که حدمجاز در ضبط یک صوت را رعایت کنیم تا همپوشانی اتفاق نیافتد چرا که در صورت همپوشانی نویز بوجود آمده و کیفیت صوت ما پایین می آید ,برای اینکه این موضوع را بهتر بفهمید از منوی فایل و گزینه open یک فایل به دلخواه خود وارد نرم افزار نمایید تا در پنجره ی organization وارد شود بر روی اون دو بار کلیک می کنیم تا وارد محیط ویرایشی قرار بگیره ( پنجره ی Edit View ) از ثانیه ی 5 تا 10 را انتخاب کنید ( برای اینکار از پنجره ی Select /View Control استفاده کنید ( این پنجره )

selection_view_controls_window.gif

در قسمت begin کلیک کرده و تایپ کنید 5 سپس Enter کرده و در قسمت End کلیک کرده و بنویسید 10 و سپس Enter , همچنانکه ملاحظه می کنید از ثانیه 5 تا 10 به صورت انتخاب شده در آمده و به رنگ سفید در می آید . به منوی Effects>Amplitude>Amplify/Fade رفته و گزینه ی Amplification را برای هر دو باند چپ و راست بر روی 48 بگذارید ( توجه با رفتن به این قسمت مقدار Amplification به صورت اتوماتیک بر روی 48 قرار می گیرد پس تنها با Ok مقادیر را تایید کنید ) حال صدای اسپیکر خود را کم کرده و صوت خود را گوش کنید , به پنجره ی Level Meter دقت کنید که اثر همپوشانی دو باند را نشان می دهد ( شکل زیر ) دو مربع کوچک انتهای Level Meter شاخص های نمایش دهنده ی همپوشانی هستند که در شکل زیر نیز قرمز شده اند .

hamposhani.gif

از صوت را انتخاب نمائید تعیین شدت صوت ضبط شده است , به این ترتیب که در هنگام پخش فایل صوتی دو نوار سبز رنگ بنا به مقدار شدت صوت به حرکت در می آیند و با توجه به نوار مندرجی که در کنار آن قرار گرفته شدت صوت را در هر لحظه به ما نشان می دهند در دو شکل زیر , شکل اول پنجره را در حالتی که هنوز دکمه Play زده نشده و شکل دوم در حالت Play این پنجره را نشان می دهد .

level_meters.gif


شکل 1

level_meters2.gif
شکل 2​

A : باند راست B : باند چپ c: شاخص حد بالا ( دو خط کوچک زرد رنگ برای دو باند چپ وراست ) D : شاخص های همپوشانی ( دو مربع کوچک که در انتهای لول میتر قرار دارد و در صورت همپوشانی موجها به رنگ قرمز در می ایند )


اگر جايي از گفته هام يكمي مبهم بود ببخشيد ، سعي مي كنم توي آموزش هاي بعد بهتر و گوياتر بنويسم .
 
Last edited:

car20

Registered User
تاریخ عضویت
18 دسامبر 2006
نوشته‌ها
110
لایک‌ها
2
Learning Adob Audition Version 1.5 part02
آشنایی با منوی فایل :
همچنانکه در تصویر زیر می بینید منوی فایل از گزینه های متعددی تشکیل شده که خوب البته با اکثر اونها در برنامه های مختلف تحت ویندوز برخورد داشتید و من اینجا زیاد روی اونها مانور نمی دم و بیشتر گزینه هایی رو که یکمی تخصصی تر این برنامه هست توضیح می دم .
NEW :
خوب اولین گزینه یا ایجاد فایل جدید رو در قسمت های گذشته گفتم یعنی وقتی بخواهیم یک فایل جدیدی رو ایجاد کنیم با کلیک بر روی این گزینه یا از شورتکات معروف ctrl + N استفاده می کنیم تا پنجره ی New Waveform باز بشه و در اون پنجره با دادن مقدار sample rate , channels و در نهایت Resolution و تایید آن یک فایل جدید برای استفاده ی ما بوجود می یاد که عنوانی نداره ( یعنی همون untitled خودمون ) روی این فایل می تونیم عملیات ضبط صدا رو شروع کنیم و ...

file.gif


Open:
با کلیک بر روی این گزینه پنجره ی باز کردن فایل ظاهر می شه که چیزه خاصی نداره به جز سه تا انتخاب که از معنی آنها مشخصه که چه کاری انجام می دهند و در شکل زیر نمایش داده شدند .
شماره یک , اطلاعات فنی از لحاظ sample Rate , resolution , مدت زمان فایل , حجم فایل و ... در اختیارتون قرار می ده , شماره دو در صورت انتخاب با کلیک روی هر فایلی اون رو به صورت اوتوماتیک به اجرا در می آورد تا در هنگام انتخاب فایل قبل از باز کردن از انتخابتون مطمئن بشین ( گزینه سه این مورد را در یک حلقه قرار می ده و فایل انتخابی اتان اگر به انتها برسد دوباره از اول شروع می شه , یعنی یک کاری مثل گزینهLoop در پنجره ی ترانسپورت که با علامت بینهایت ∞ مشخص می شد )
شماره چهار هم وقتی به درد می خوره که بخواهیم فایلی رو وارد نرم افزار کنیم که از هیچ فرمت استانداردی تبعیت نکنه , در این هنگام نرم افزار با پرسیدن سوال از ما اون آهنگ رو اونجوری که ما می خواهیم وارد نرم افزار می کنه و اگر گزینه غیر فعال کردنش رو زده باشیم بدون پرسیدن سوالی با فرمتی که از قبل پیش بینی شده آهنگ ما وارد نرم افزار می شه.

open.gif


توجه : منظور از MPEG Layer-3 همان MP3 است

Open As :
این گزینه هم دقیقا مثل گزینه open است تنها با این تفاوت که ما هر فایلی رو که بخواهیم باز کنیم می توانیم انتخاب کنیم که آن فایل با چه مشخصات فنی ای وارد نرم افزار بشه , یعنی اگر از این پنجره فایلی رو انتخاب کرده و Ok کنیم پنجره ی Open file As که دقیقا شبیه پنجره ی New است باز شده و در انجا ما باید تنظیماتی رو که دوست داریم فایلمون با اون مشخصات وارد نرم افزار بشه رو انتخاب کنیم .
Open Append :
با انتخاب این گزینه هر چند فایلی که اتخاب کنید با هم میکس شده و به صورت پشت سر هم نمایش پیدا می کنند ( به صورت یک فایل ) ( نشانگر Q نوعی جداکننده فایل هاست که مانند مارکر بوده ولی رنگ آن قرمز می باشد ) در تصویر زیر من دو تا آهنگ را با استفاده از Open Append وارد نرم افزار کردم .

q.gif



Open Audio From Video… :
یکی از کاربرد های خیلی ساده ی این نرم افزار جدا کردن صدا از تصویر است و شاید خیلی جاها همین قابلیت مفید فایده قرار بگیره , با انتخاب این گزینه شما می توانید صدای فیلم یا هر فایل تصویری ای رو به داخل نرم افزار ایمپورت کنید , و اون را با هر فرمتی که دوست دارید جداگانه ذخیره کنید.در صورتی که بر روی گزینه import files در پنجره ی اورگانایزر ( organizer ) کلیک کنید و از اونجا فایل تصویری خودتون رو وارد نرم افزار کنید , فایل شما به دو جز تصویر و صدا تجزیه می شه و حتی در پنجره ی جداگانه ای قادر خواهید بود تصویر را هم ببینید ( هیچ کار ویرایشی ای بر روی تصویر نمی توانید انجام دهید برای ویرایش تصویر احتیاج به نرم افزار ادوب پریمیر دارید )

file.gif



Extract Audio From Cd :
اگر دقت کرده باشید در گزینه Open ما می توانستیم فایل تایپمون را روی Cda قرار بدیم و تراک های صوتی را از روی سی دی وارد نرم افزار بکنیم ( مطابق شکل زیر ) , اما بهترین کار برای وارد کردن تراک های صوتی استفاده از گزینه Extract Audio From Cd در منوی فایل است , چرا که با پنجره ی مخصوص این گزینه نرم افزار انتخاب ها و نظیمات خاصی را در اختیار ما می گذارد که در ادامه به شرح ان می پردازیم .

cda.gif

همچنانکه پیشتر گفتیم با انتخاب گزینه Extract Audio From Cd از منوی فایل پنجره ای مانند پنجره زیر باز می شود که به شرح آن می پردازیم :

cda_window.gif

1- منبع را مشخص می کنیم سی دی رام باشه یا سی دی رایتر یا دی وی دی رام یا...
2- انتخاب حالت معمولی که ما سی دی رام هایمان را با کابل های آی دی ای IDE به مادر برد وصل می کنیم ( روی این حالت قرار دهید )
3- انتخاب حالت مخصوص زمانی که سی دی رام با کابل مخصوص به کارت صدا وصل است .
4- حالت خواندن از سی دی را مشخص می کنیم که بعضی از اونها برای یک سری درایور های سی دی رام های خاص هستند ( همون حالت پیشفرض قرار بدین )
5- سرعت خوانده شدن از سی دی
6- هر چقدر بالاتر باشد سریعتر سی دی را می خوانه ( مثل یک پشته است )
7- این قسمت زیادبه کارما نمی آد برای سیستم های مکینتاش و دک و جابجا کردن باندهای چپ و راست و اینجور چیزهاست . من زیاد باهاشون کار نکردم اما خودتون توضیحات خود برنامه رو بخوانید شاید بهتر باشه .
Swap Byte Order
Changes the byte order from Little Endian to Big Endian, or vice-versa. Some CD-ROM drives designed to work only with other types of computers (like DEC and Macintosh systems) report data by using the Little Endian byte order, while PCs use the Big Endian method. Normally, you should leave this box unchecked; check it only if the extraction process seems to work fine but the audio results are "garbage."
Swap Channels
Places the left channel of a CD's audio in the right channel of the Wave Display, and places the right channel of the audio in the Wave Display's left channel.
Spin Up Before Extraction
Causes the CD-ROM drive to start spinning before Adobe Audition extracts the data. Some CD-ROM drives have better accuracy if they first read the CD after the drive is spinning. Selecting this option for other drives, however, doesn't provide any advantage.​


1- انتخاب فایل مورد نظرمان در لیست فایل های موجود بر روی سی دی ( برای اطمینان می توانیم با استفاده از گزینه ی preview از درست بودن آن اطمینان حاصل کنیم )
2- وارد کردن فایل ها به صورت یک فایل تکی ( single waveform ) یک چیزی تو مایه های همون Open Append که پیشتر شرح آن رفت )
3- اگر سی دی ما یک فرمت خاصی از سی دی های صوتی را نداشته باشه وبخواهیم وارد نرم افزارش بکنیم و این قسمت فعال باشه به ما ارور می ده و اگر غیر فعال باشه هیچ اروری داده نمی شه , قسمت جیتر هم که مربوط به نویز بوده و اگر سی دی مان نویزی داشته باشد آن را نشان می دهد .
4- اگر این آپشن را اختیار کنیم می توانیم از هر زمانی و هر فریمی که دوست داشته باشیم صدا را وارد نرم افزار کنیم (توجه : از لحاظ استاندارد هر ثانیه صدای ما 75 فریم است ).
لکه آبی رنگی که در ابتدای سی دی وجود دارد و من با کشیدن خط قرمزی آن را نشان داده ام مقدار طول تراک و محل آن را نشان می دهد چون تراک اول انتخاب شده در ابتدای سی دی و در ثانیه صفرم می باشد .
به عنوان مثال اگر من بخواهم از ابتدای سی دی تا 10 ثانیه اول را وارد نرم افزار کنم باید با توجه به 10*75 که 750 می شود در قسمت استارت 0 و در قسمت Length مقدار 750 را وارد می کنیم .
5- دراین قسمت که پیش تنظیمات این قسمت از برنامه است و در جاهای دیگر برنامه هم وجود داره تنظیماتی هست که ما زیاد از آن استفاده می کنیم , برای اینکار باید ابتدا تنظیمی را که زیاد از آن استفاده میکنیم را اعمال کنیم و اون را برای استفاده های بعدیمان با نامی مشخص ذخیره می کنیم .
Close :فایل جاری را می بندد .
Close Only Non Session Media :
تمام فایل ها را به غیر از فایل هایی که در محیط مالتی تراک وارد شده اند را می بندد .
Close All :
تمام فایل های موجود در نرم افزار را می بندد.
Save :
اگر روی فایلی که وارد نرم افزار کرده اید تغییراتی اعمال کنید این گزینه فعال می شود و با کلیک بر روی آن تغییرات شما بر روی فایلتان ذخیره می گردد.
Save As :
برای اینکه فایل اصلی ما دچار تغییرات نشود از این گزینه استفاده می کنیم تا یک فایل جدید با خصوصیات فایل تغییر یافته ی جدید داشته باشیم ( همون Save As در برنامه های دیگر , شاید من بد توضیح دادم )


شاد باشيد دليل شادي ديگران باشيد
بدرود
 
Last edited:

javad2000

Registered User
تاریخ عضویت
10 جولای 2005
نوشته‌ها
1,338
لایک‌ها
25
درود بر دوستان و ياران خوبم در PT

آموزشهای زیادی توی اینترنت وجود داره که برای اقشار خاصی با سطح معلومات مشخصی تهیه شده و لذا هر کسی نمی تونه از اونها استفاده کنه به عنوان مثال اگر دوست داشته باشید برنامه نویسی یاد بگیرید باید کلی این ور و اون ور رو بگردین تا یک آموزشی پیدا کنید که از ابتدا و خیلی ساده برنامه ی مورد نظرتون رو گفته باشه , که اون هم خیلی به ندرت ادامه دار بوده و در میانه ی راه طرف ول کرده و رفته و تموم کسانی را که به نحوی درگیر آموزش شده بودن رو به امان خدا سپرده و یا لینک های برنامه ها و یا عکس هایش خراب شده و و و ... , امیدوارم بتونم آموزش این نرم افزار را از ب بنام خدا تا نون پایان با زبان ساده بگم تا بعد ها هر کی با هر سطح دانشی بتونه از اون استفاده کند .

پست تنظيمات اوليه در پرشين تولز
دانلود اين قسمت از آموزش ازسايت پرشين گيگ
عكس ها ============= فايل وورد =============== فايل پي دي اف

دانلود اين قسمت از آموزش ازسايت فور شيرد
عكس ها ============= فايل وورد =============== فايل پي دي اف


قسمت اول آموزش در پرشين تولز

دانلود اين قسمت از آموزش ازسايت پرشين گيگ
عكسها ==============فايل وورد ===============فايل پي دي اف

دانلود اين قسمت از آموزش ازسايت فور شيرد
عكسها ==============فايل وورد===============فايل پي دي اف


قسمت دوم آموزش در سايت پرشين تولز
دانلود اين قسمت از آموزش ازسايت پرشين گيگ

عكسها============== فايل وورد ===============فايل پي دي اف


دانلود اين قسمت از آموزش ازسايت فور شيرد
عكسها ===========فايل وورد =================فايل پي دي اف

تا درود ديگرم بدرود
آقا لااقل تو پست اول يه توضيح درباره كاربرد اين نرم افزار ميدادي كه قبل از آموزش بدونيم اصلاً به چه درد مي خوره و چرا بايد اونو ياد بگيريم.
 

car20

Registered User
تاریخ عضویت
18 دسامبر 2006
نوشته‌ها
110
لایک‌ها
2
آقا لااقل تو پست اول يه توضيح درباره كاربرد اين نرم افزار ميدادي كه قبل از آموزش بدونيم اصلاً به چه درد مي خوره و چرا بايد اونو ياد بگيريم.
درود بر شما دوست خوبم:)
دوست من اين نرم‌افزار براي توليد انواع افكتهاي صوتي، ويرايش فايلهاي صوتي، حذف پارازيت از فايلهاي صوتي كم كيفيت، بهبود كيفيت فايلهاي موسيقي، بالا و پايين بردن و فيد كردن صداها و افكتهاي صوتي و مواردي از اين قبيل قابل استفاده است. لازم به توضيح است كه شركت ادوب نرم افزار Soundbooth را ويژه كاربران خانگي، طراحان وب سايتها و توليد كنندگان فايلهاي ويدئويي كه خواهان ويرايش صوتي هستند، وارد بازار كرده ، خوب البته براي كاربران حرفه اي همان ادوب اوديشن بهترين انتخاب خواهد بود .
خلاصه كلام اينكه اين برنامه مثل پريمير كه مخصوص كار بر روي فايل هاي تصويري است مخصوص كار بر روي فايل هاي صوتي است . موفق باشيد .
به نظرم يك ميكس و مونتاژ كار فيلم بد نيست با اين نرم افزار هم آشنا باشه:D
 

javad2000

Registered User
تاریخ عضویت
10 جولای 2005
نوشته‌ها
1,338
لایک‌ها
25
درود بر شما دوست خوبم:)
دوست من اين نرم‌افزار براي توليد انواع افكتهاي صوتي، ويرايش فايلهاي صوتي، حذف پارازيت از فايلهاي صوتي كم كيفيت، بهبود كيفيت فايلهاي موسيقي، بالا و پايين بردن و فيد كردن صداها و افكتهاي صوتي و مواردي از اين قبيل قابل استفاده است. لازم به توضيح است كه شركت ادوب نرم افزار Soundbooth را ويژه كاربران خانگي، طراحان وب سايتها و توليد كنندگان فايلهاي ويدئويي كه خواهان ويرايش صوتي هستند، وارد بازار كرده ، خوب البته براي كاربران حرفه اي همان ادوب اوديشن بهترين انتخاب خواهد بود .
خلاصه كلام اينكه اين برنامه مثل پريمير كه مخصوص كار بر روي فايل هاي تصويري است مخصوص كار بر روي فايل هاي صوتي است . موفق باشيد .
به نظرم يك ميكس و مونتاژ كار فيلم بد نيست با اين نرم افزار هم آشنا باشه:D
Thanxxxxxx
 

car20

Registered User
تاریخ عضویت
18 دسامبر 2006
نوشته‌ها
110
لایک‌ها
2
ورژن 2 اين نرم افزار اومده...:blush:
بلي Hamed عزيز ، پيشتر ها هم alexm10_10 لينك دانلودش را فرستاده بودند كه در پست اولم گذاشته بودم ، اما گويا در ويرايش هايي كه كردم آنرا نيز به اشتباه پاك كرده ام .
در هر صورت ممنون از يادآوريتون:)
در ضمن چند بار سعي كردم نرم افزار را بگيرم تا اگر بشه هر از گاهي از قابليت هاي اون ورژن هم بنويسم اما متاسفانه به دليل حجم بالايي كه داشت ( 470 مگابايت ) هر دفعه تا 160 تا 170 مگي دانلود كردم اما به دليل Resume نداشتن اون لينك ها با يك دي سي شدن همه چيز از بين رفت .
بدرود
 

power DDL

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
13 سپتامبر 2007
نوشته‌ها
288
لایک‌ها
1
بسیار ممنون از لطفت
کاش میشد همه رو توی یک لینک میدادی
 

car20

Registered User
تاریخ عضویت
18 دسامبر 2006
نوشته‌ها
110
لایک‌ها
2
بسیار ممنون از لطفت
کاش میشد همه رو توی یک لینک میدادی
power DDL جان درود بر شما
راستش من متوجه منظور شما نشدم :( لينك همه رو توي يك لينك مي دادم يعني چي ؟ آموزشها رو مي گوييد يا ...
توضيح مي دين:rolleyes:
 

amin007110

کاربر فعال نرم افزار
کاربر فعال
تاریخ عضویت
8 مارس 2004
نوشته‌ها
3,790
لایک‌ها
37
سن
43
محل سکونت
No.20, Esfahan, Iran
به مدير محترم پيشنهاد ميکنم اينجا را بر فراز انجمن بچسبانند.
 

car20

Registered User
تاریخ عضویت
18 دسامبر 2006
نوشته‌ها
110
لایک‌ها
2
سلام و درود بر دوستان خوبم
راستش power DDL در يكي دو پست قبل تر نوشته بود كه كاشكي مي شد همه را در يك لينك ميدادي ، اولش متوجه منظورش نشدم اما الان فهميدم كه منظورش اينه كه براي اون كساني كه بعد از مثلا هفت هشت تا آموزش مي ايند سخته كه هي دونه دونه دانلود كنند و اگر مي شد بعد از هر آپ ديتي و ارائه آموزش جديد يك لينك دانلود كلي هم بگذاريم بد نمي شد ( راستش فكر خوبيه ) .
به همين خاطر از اين به بعد كه آموزش رو تهيه كردم علاوه بر اين كه براي دريافت آن به طور جداگانه در پست اول هم لينك مي گذارم يك لينك كلي هم مي گذارم براي اون عزيزاني كه بعد از چند آموزش وارد اين تاپيك مي شوند راحت يك دفعه دانلود كنند و خلاص:)
از amin007110 عزيزم هم بابت پيشنهادشون سپاسگذارم .
از مدير محترم ( alireza sh) كه تاپيك رو استيكي كردند ممنونم ، سعي مي كنم اولين تاپيكم در پي تي را خوب به سرانجام برسونم . تا يكي دو ساعت ديگه آموزش قسمت سوم را تقديم دوستان خواهم كرد .
تا درود ديگرم بدرود
 

car20

Registered User
تاریخ عضویت
18 دسامبر 2006
نوشته‌ها
110
لایک‌ها
2
ادامه آموزش از منوي فايل :
Save Copy As : خوب در جلسه ی قبل من در مورد گزینه ی save as براتون گفتم و اینجا برای دانستن گزینه ی save copy as یک کمی باید دقت کنید تا متوجه اختلاف این دو گزینه بشین :
فرض کنید ما فایل 01 را باز کردیم و تغییراتی روش اعمال کردیم حالا با کلیک بر روی گزینه save as آن را با نام 02 ذخیره می کنیم با این کار ما فایل 01 بدون اینکه تغییر کنه جایش را به 02 داده و در پنجره ی organization نام 02 وارد شده و فایل 01 بسته می شود و هرکاری که از این به بعد انجام دهیم بر روی فایل 02 اعمال می گردد اما گزینه save copy as داستان دیگری دارد .
دوباره برگردیم به مثال بالا , فایل 01 را باز کرده وتغییراتی بر روی آن اعمال کردیم و حالا گزینه save copy as را انتخاب کرده و به آن نام 03 داده و تایید می کنیم , فایل 01 ما تغییری نکرده و تنها در محلی که آدرس داده ایم فایل جدیدی با نام 03 ایجاد شده که همان فایل تغییر کرده ی 01 است , اگر بعد از همین کار بخواهید برنامه را بندید برنامه اخطار می دهد که شما فایل 01 خود را ذخیره نکرده اید به عبارتی وقتی شما از فایلی save as می گیرید فایل جدیدی که ایجاد کرده اید وارد نرم افزار شده و فایل اصلی از دور خارج می گردد در صورتی که با save copy as تنها یک فایل جدید در محل دیگری از کامپیوتر خود ایجاد کرده اید و فایل جاری همان فایل اصلی ای خواهد بود که بر روی آن در حال کار بودید , خوب مطمئنم که متوجه تفاوت این دو شده اید .
Save selection : این گزینه هم که دیگه مشخص است که چکاری انجام می ده , در حالت عادی غی فعال است و در زمانی که شما قسمتی از فایل خود را انتخاب نمایید فعال می شود و آن قسمت را که شما انتخاب کرده اید را ذخیره می کند .
Save All : با زدن این گزینه هم تمام فایل هایی که باز کرده و تغییراتی را بر رویشان اعمال کرده ایم را ذخیره می کند .
Revert to saved : فرض کنید یک فایلی را باز کردید و چند تا تغییر هم داخلش ایجاد کرده و هر دفعه هم بر روی گزینه save هم کلیک کردید , حالا اگر گزینه Revert to saved را بزنید تمام ذخیره هایتان از بین رفته و فایل به زمانی که هنوز هیچ تغییری نداده بودید بر می گرددد. ( می شه گفت یک نوع Undo ی کلی است اما آندویی که بر می گرده به خونه ی اول )
زمانی که گزینه save as را خدمت دوستان گفتم یک قسمتی در این پنجره وجود داشت که بد نیست اشاره ای به آن داشته باشم : در شکل زیر بر روی گزینه option از پنجره ی save as کلیک کنید .

save_as_option.gif

با این کار پنجره ای مانند این شکل باز خواهد شد :

save_as_option2.gif

در این قسمت شما می توانید تنظیمات ذخیره سازی خود را وارد کنید , به عبارت دیگر در اینجا می توانیم ماهیت صوت دیجیتال خودمون را عوض کنیم البته در این قسمت ما فقط قادریم فایل ها را یکی یکی ماهیتشان را عوض کنیم اما برای اینکه تعداد زیادی فایل را تغییر دهیم از Batch processing استفاده می کنیم که در ادامه خواهم گفت , البته این پنجره ای که تصویرش رو در اینجا می بینید مخصوص فایل های MP3 بوده و در صورتی که نوع صوت شما مثلا WMA باشد شکل و شمایل آن متفاوت تر خواهد بود , پیشنهادمی کنم در این پنجره گزینه های مختلف presets را اتخاب کنید و توضیحات آن را که در کنارش نوشته می شه بخوانید تا کمی بیشتر با اصطلاحات و استانداردها آشنا بشین . واما گزینه مهم بچ پروسسینگ
Batch processing :در پنجره ی بچ پروسسینگ ما 5 برگه داریم که به ترتیب برگه ها رو توضیح می دم :

batch_processing_window.gif

برگه اول : برگه اول , برگه فایل نام دارد در این برگه می توانیم فایل هایمان را وارد کنیم و در صورت اشتباه آنها را تک تک یا به طور کل از پنجره پاک کنیم ( دکمه های Remove و Remove All ).

با انتخاب یا چک مارک کردن گزینه patch مسیر فایل های وارد کرده به نرم افزار را پنهان و آشکار می کنیم , اگر چک مارک شود تنها نام فایل نوشته می شود ( پیشنهاد می شود این گزینه را فعال نکنید تا همیشه ببینید که فایل هایتان در کجا کامپیوترتان قرار دارد )
فایل تصویری زیر گویای این مطلب است

patch_ok.gif


در برگه دوم شما می توانید از اسکریپت های آماده ای که نرم افزار در اختیار شما قرار داده ( تعدادشان زیاد نیست اما خودتان می توانید اسکریپت ایجاد کنید ) بر روی فایل هایتان استفاده کنید . این قسمت زیاد اینجا کاربرد نداره بعد ها در منوی Option زیر منوی script در باره اش بیشتر خواهم گفت .
گزینه Resample مرحله سوم عملیات ماست و باید ابتدا آن را فعال کنیم تا دکمه
change destination format فعال گردد, با انتخاب این دکمه و کلیک بر روی change destination format پنجره زیر باز می شود : در این پنجره می توانیم ماهیت صوتمان را به دلخواه تغییر دهیم مثلا sample rate را کم کنیم ( برای کاهش حجم فایل این گزینه را می توان کم کرد اما با افزایش آن به خاطر داشته باشید که کیفیت صوت بالاتر نخواهد رفت چون به هر حال با 44100 ضبط شده )

conver_sample_type.gif

در قسمت channels می توانیم فایلمونو از حالت استریو به مونو تبدیل کنیم یا مقدار باندهای چپ و راست را که در حالت نرمال روی 100قرار دارند کم و زیادکنیم ( مثل 100 و 0 که در این حالت با اجرای پروسس فقط باند چپ یا راست ما در فایل تولید شده وجود داشته و باند دیگر حذف می گردد )
در برگه چهارم فرمت فایل خروجی را تعیین کرده و می توانیم خصوصیات آن را نیز مطابق میلمان تغییر دهیم در برگه آخر یا هم محل ذخیره سازی را تعیین میکنیم بهتر است در یک جای دیگری فایل را ذخیره کنیم تا برنامه با مشکل مواجه نشود ( other folder ) .
پس با این Batch processing می توانیم ماهیت تعداد زیادی فایل صوتی را همزمان با هم به فرمت مورد نظرمان تبدیل نماییم .
Flush Virtual File :این گزینه برنامه را مجبور می کند تا یک فایل موقت از فایل جاری ایجاد کرده و تمام تغییرات ما را بر روی آن ایجاد کند .حسن آن اینه که اگر مجبور باشیم از یک فایل هم زمان در ادوب اودیشن و یک برنامه دیگر استفاده کنیم مشکلی بوجود نخواهد آمد .
manage temporary folder reserve space :با انتخاب این گزینه پنجره ای مانند تصویر زیر باز می شود که در قسمت 1 فایل هایی را که باز کرده ایم قابل مشاهده هستند و می توانیم هر کدام را که نیاز نداشتیم با انتخاب کردن و کلیک بر روی گزینه close files ببندیم , هر کدوم از فایل هایی را که از این پنجره انتخاب کنیم در پنجره ی کناری اش ( پنجره 2 ) که Undo History نام دارد تمام کارها و ویرایش هایی را که بر روی ان فایل انجام داده ایم قابل مشاهده خواهد بود که به ترتیب از اولین تا آخرین از پایین به بالا sort شده اند ( پایین ترین ویرایش اولین ویرایش بوده است ) مثلا در تصویر زیر اولین کاری که من روی فایل Beethoven ایجاد کردم استفاده از Amplify/ Fade بود و آخرین کارم Pan/Expand .
توجه کنید اگر هر کدام از این تغییرات را از پنجره ی Undo History انتتخاب کنید و بعد بر روی گزینه clear Undo(s) کلیک کنید تمام آن تغییرات حذف خواهند شد مثلا در تصویر زیر اگر بر روی گزینه Undo Delay کلیک کرده و clear Undo(s) را بفشارید تغییرات Amplify/Fade و ,Undo Delay برگشته و حذف خواهند شد . در قسمت 3 شما می توانید مقدار فضای لازم برای ذخیره ی فایل موقت
( Temporary ) خودتان را تعیین کنید ( معمولا خود برنامه در اولین باری که باز می شه یک جایی رو با فضای کافی در نظر گرفته و از آنجا به عنوان محل ذخیره سازی موقت خودش استفاده می کنه و در صورتی که آن درایو شما هم فضایش به مرور کم بشه به قسمی که برنامه دیگر نتونه از اونجا استفاده کنه در مرتبه ی دومی که برنامه باز بشه اتوماتیک درایو دیگری را برای محل ذخیره سازی به شما پیشنهاد میکنه ) اگر احساس می کنید مقدار پیشنهادی این فضا یعنی 200 مگابایت برای کارهای شما کم است مقدار خود را نوشته و بر روی دکمه Set New Reserves کلیک کنید .
و اما قسمت 4 که با گفتن اون , این قسمت از آموزش رو هم تمام می کنم , گزینه ی بسیار مهمی است برای زمان هایی که کارهای سنگین انجام می دیم ( البته منظورم از کارهای سنگین وزنه برداری و بادی بیلدینگ نیست ) بلکه منظورم ویرایش و کار بر روی فایل های بزرگ و پروسس های سنگین که واقعا به دستگاه شما ممکنه زور زیادی وارد کنه هست به عبارتی وقتی سیستم ( یاشایدم برنامه) قات می زنه این پنجره به طور اتوماتیک ظاهر می شه و ما با استفاده از این دکمه آخرین فرمانمان را حذف می کنیم .فقط همین

temp.gif



دريافت آموزش قسمت سوم از سايت پرشين گيگ
عكسها============== فايل وورد ===============فايل پي دي اف


دريافت آموزش قسمت سوم از سايت فور شيرد
عكسها ==============فايل وورد ===============فايل پي دي اف

تا درودي ديگر بدرود

 

tirgas

Registered User
تاریخ عضویت
11 ژانویه 2007
نوشته‌ها
96
لایک‌ها
23
محل سکونت
teh
سلام و درود بر دوستان خوبم

به همين خاطر از اين به بعد كه آموزش رو تهيه كردم علاوه بر اين كه براي دريافت آن به طور جداگانه در پست اول هم لينك مي گذارم يك لينك كلي هم مي گذارم براي اون عزيزاني كه بعد از چند آموزش وارد اين تاپيك مي شوند راحت يك دفعه دانلود كنند و خلاص:)

تا درود ديگرم بدرود

سلام دوست خوبم، كار شما خيلي ارزشمنده، اميدوارم كه همينطور پرقدرت به كارتون ادامه بديد. در مورد يك لينكي كردن آموزشها هم خيلي خيلي ممنون، ما منتظريم.
راستي، من عاشق اين برنامه هستم و تا يه حدودي كارهايي كه لازم دارم رو ميتونم باهاش انجام بدم، فقط يه چيزي هست كه من بلد نيستم و اون هم اينكه چه جوري دو تا موسيقي رو ميتونم با هم تلفيق كنم؟ (يعني 2تا تراك رو Import كنم و بعدش اون دو تارو يه جورايي تو همديگه Fade كنم و يا مثلاً در زمينه صداي شخصي، يك موسيقي قرار بدم.
اميدوارم با تكميل شدن آموزش شما، اين كار رو هم ياد بگيرم.
ممنون.
 

car20

Registered User
تاریخ عضویت
18 دسامبر 2006
نوشته‌ها
110
لایک‌ها
2
چه جوري دو تا موسيقي رو ميتونم با هم تلفيق كنم؟ (يعني 2تا تراك رو Import كنم و بعدش اون دو تارو يه جورايي تو همديگه Fade كنم و يا مثلاً در زمينه صداي شخصي، يك موسيقي قرار بدم.
ممنون.
tirgas جان ، من اين سوال شما را در وقت مناسب كامل توضيح مي دم اما از اونجايي كه شما خودت با برنامه آشنا هستي خدمتت عارضم كه براي تلفيق دو يا چند آهنگ يا كلا صوت در اين برنامه ابتدا بايد به محيط مالتي تراك وارد شويد و سپس آهنگ هايي را كه وارد برنامه كرده ايد را به داخل تراك ها يا همون شيار هاي برنامه كه 128 عدد هستند Drag & Drop كنيد يا بر روي فايل راست در پنجره ی organizer کلیک راست کرده و از منوی باز شده insert to multy track را انتخاب کنید ( یا دکمه insert از کی بورد را بفشارید با دابل کلیک فایل مورد نظرتان در محیط Edit view باز می شود ) تا وارد تراك مورد نظرتان بشه ، خوب حالا فرضا تراك يك رو روي شيار اول قرار دادين و تراك دوم را در شيار دوم قرار داده ايد بر روي شيار سوم كليك راست نماييد و بر روي گزينه Mix Down To Track(Bounce را انتخاب كرده و بر روي گزينه هاي All Audio Clips يا Selected Audio Clips كليك كنيد تا در شياز سوم فايل ميكس شما ساخته گردد ( در اين قسمت انتخاب هاي بالايي استريو و انتخاب هاي پاييني مونو هستند ) .

براي اين كه روي يك ترانه خودت بخوني اول آهنگت رو وارد يك تراك بكن بعد در تراك دوم كليك راست كرده و گزينه Arm Track to Record رو بزن ( يا بر روي دكمه قرمزي كه در كنار ترك قرار داره و روش نوشته R كليك كن ) بعد روي دكمه ركورد از پنجره Transport Control كليك كن و هم زمان با آهنگت كه داره پخش مي شه خودت هم در ميكروفون بخوان بعد از اين كارها كه كردي حالا دو تا ترك داري كه يكيش صداي خودته و يكي هم آهنگ ، تلفيق كردن هم كه حالا بلدي ، خوب تلفيقش كن موفق باشي:)

اميدوارم با تكميل شدن آموزش شما، اين كار رو هم ياد بگيرم.

به اميد خدا :)
بدرود
 
بالا