برگزیده های پرشین تولز

بررسی وضعیت ADSL در رشت

cadusir

Registered User
تاریخ عضویت
25 دسامبر 2004
نوشته‌ها
1,087
لایک‌ها
89
محل سکونت
رشت
سلام به همه دوستان عزیز
این تاپیک رو میزنم تا بتونیم از نظرات هم استفاده کنیم .
راستش من حدود یک سال مشتری 64 پارس وی بودم تا این که محدودیت گذاشتن که من هم به علت توهینی که حس کردم بهم شده رفتم فسخ کردم و به ناچار با ssk که نماینده فن آوا در رشت هست برای 64 قرارداد بستم.
خب , این دو شرکت هر کدوم خوبی ها و بدی های دارن که نظر خودم رو میگم و امیدوارم که شما هم نظرتون رو بگین.

پارس وی
خوبی ها :
1. برخورد بسیار خوب نماینده فروش. (خانم علیزاده )
2. وقتی ثبت نام میکنی و پول رو پرداخت میکنی دیگه نگرانی نداری ! کارها رو انجام میدن و میگن کانکت شدی و تمام ! ( بعدا میگم چرا مهمه )
3. پایداری نسبی سرعت کانکشن در طول 24 ساعت و در طول ماه. ( نسبی عرض کرم)
4. جبران قطعی ها توسط اضافه کردن به اکانت شما.
5. عدم وجود مشکلات جدی برای کانکت شدن و کانکت ماندن , البته تا قبل از pppoe ! به جرات میگم تا قبل از pppoe حتی یک بار هم مودم دیسکانکت نشد.

بدی ها:
1. گرانی !
2. محدودیت در دانلود و بد تر این که این محدودیت مجموع دانلود و آپلود هست نه دانلود به تنهایی .
3. ساپورت در حد صفر چون ساپورت رشت که چیزی حالیشون نیست و ساپورت تهران هم که حالیشونه جواب سربالا میدن. ( اما انصافا مشکل جدی کم پیش میاد )
4. سرعت پایین تر از میزان واقعی , برای من تا دو ماه دانلود از 5 (برای سرویس 64 ) هیچوقت بیشتر نمیشد تا این که اینقدر زنگ به تهران و رشت زدم تا به 6 رسید اما به سرعت واقعی که 8 باشه هیچوقت در طول این یک سال نرسید , حتی برای یک لحظه ! از 6 هم هیچوقت بیشتر نشد.
5. سرعت بسیار بسیار پایین در حدود ظهر.
6. دیسکانکتی خیلی زیاد بعد از اضافه شدن pppoe .
7. رندی و زرنگ بازی ! وقتی که محدودیت گذاشتن سرعت رو بردن بالا تا زود تر تمام کنیم .

فن آوا (ssk )
توجه کنین که من تازه سه روزه کانکت شدم بنا بر این ارزیابی من در این مورد کامل نیست اما بعدا اگر مورد جدیدی پیش اومد حتما میگم.

خوبی ها :
1. سرویس بسیار ارزان تر از پارس آنلاین.
2. نداشتن محدودیت . ( معلوم نیست تا کی ادامه داشته باشه )
3. سرعت بهتر از پارس , نه خیلی اما بهتره . تستهای سرعت من برای پارس از همه بهتر 48 بود اما اینجا که فعلا 52 تا 56 میده.
دیگه چیز مهمی به نظرم نمیرسه !

بدی ها:
1. ساپورت رشت , صفر .حقیقتا صفر , من فکر میکنم این شرکت دو نفره اداره میشه ! یک خانوم و یک آقا , خانومه که اصلا از نظر تکنیکی چیزی نمیدونه , البته سعی میکنه کمک کنه اما کاری نمیتونه بکنه آقاهه هم که هیچوت نمیتونین پیداش کنین بنا بر این اگر دچار مشکل شدین ساپورت رشت رو به کل فراموش کنین.

2. زمان بسیار طولانی برای رانژه شدن خط ! برای من حدود یک ماه طول کشید , مشکل از پورت بود که باید عوض میشد که من هفته دوم بهشون گفتم اما گوش نکردن تا این که بلاخره خودشون این کار رو کردن. گویا این مشکل فقط برای من و یکی دیگه از بچه های همین انجمن پیش اومد که ایشون پشیمون شدن و برگشتن پارس اما من موندم و بلاخره کانکت شدم . این که آیا این مشکل برای همه پیش میاد و اینقدر طول میکشه نمیدونم اما خودشون قسم میخورن که معمولا 24 تا 48 ساعته برای دیگران کار تموم میشه ! قضاوت به عهده شما.

3. موردی که حداقل برای من خیلی مهم بود این هست که کانکشن از نوع NAT هست یعنی IP ولید نداریم . این مورد برای افرادی مهم هست که میخوان از نرم افزارهای P2P مثل Emule و غیره استفاده کنن که نمیشه , خیلی وقتا از Gbox هم نمیتونین استفاده کنین.
اگر فایل شرینگ استفاده نمیکنین این مورد خیلی مهم نیست.
نکته جالب این که تورنت بخوبی کار میکنه !
البته من صحبت کردم گفتن شاید بهم IP ولید بدن یا شایدم IP استاتیک بگیرم.

4. با دانلود منجر سرعت دانلودم خوبه اما معمولی نه , البته این مشکل شاید حل بشه , وب پیج هارو از پارس بهتر باز میکنم.

دیگه فعلا چیزی به ذهنم نمیرسه.

یه نکته ای رو که باید بگم ساپورت خوب تهران هست , البته شرط داره گویا چند نفر هستن که بعضی هاشون خوبن , خیلی خوب توضیح میدن و سعی میکنن مشکل رو حل کنن حداقل یک مورد برای من پیش امود که یارو پیگیری کرد تا مشکلم حل شد.

نتیجه ؟
اگر حال و حوصله دردسر ندارین و محدودیت و قیمت خیلی براتون مهم نیست همون پارس بمونین.
از اندیشه سبز هم صحبت نکردم چون اصلا قابل صحبت نیست با اون قیمتهای وحشتناک و محدودیت دانلود بسیار بسیار پایین . یهو بیان بگن نمیخواییم بفروشیم دیگه !!! چرا این شرایط احمقانه رو گذاشتن خدا میدونه!!!
 

hooman_ronin

Registered User
تاریخ عضویت
2 جولای 2005
نوشته‌ها
103
لایک‌ها
0
با سلام راستش من از هر 3 نمایندگی فناوا در رشت سوال کردم همشون گفتن ip ها invalid هستش منم دیدم اصلا بدرد من نمیخوره چون با سایتهای share مثل رپید یا مگا اپلود مشکل پیش میاد ومن کل دانلودام از این سایتهاست قیمت پارس هم با اون محدودیت خیلی مسخره است ولی چاره ای نیست
3 تا نکته کوچیکم بگم اندیشه 2 ماه که قیمتشو پایین اوردهو قیمتهاش تقریبا مثل پارس شده ولی قیمتها رو تو سایتش وارد نکرده(معلوم نیست چرا؟) شنیدم کیفیتشم خیلی خوب شده
اگه با پشتیبانی ssk مشکل دارین از نمایندگی داده پردازان البرز بگیرین تا جایی که من خبر دارم ادم های متخصص دارن اونجا کار میکنن
در مورد اون خانوم هم که اسمشو بردین فقط لبخند خوبی میزنه ;)وگرنه در پشت هم اندازی و دادن جواب به سوالهایی که هیچ تخصصی نداره لنگه نداره جالب اینجاست که خیلی هم مشتریها رو پیش خودش بیسواد تصور میکنه
من که منتظرم نماینده یه isp درست حسابی بیاد رشت فعلا مجبورم تحمل کنم
 

cadusir

Registered User
تاریخ عضویت
25 دسامبر 2004
نوشته‌ها
1,087
لایک‌ها
89
محل سکونت
رشت
سلام
من نمیدونستم که فن آوا بغیر از ssk نمایندگی دیگه ای هم توی رشت داره ؟
اما فعلا که اوضاع بد نیست توی این دو سه روزه کلی با تورنت دانلود کردم اما این NAT هم بلاخره مشکلات خودشو داره که کوچیکاش تازه اونایی بود که شما گفتین.
باهاشون صحبت کردم و گفتن دادن IP ولید یا استاتیک از عهده ما خارج هست و باید با تهران تماس بگیرین تهران هم گفتن که هزینه ولید احتمالا ده تومن هست برای همیشه و استاتیک سه تومن در ماه اما این که این کار رو بکنن یا نه باید صبح زنگ بزنم ببینم چی میگن.
در کل بجز مشکل IP invalid در مقایسه با پارس خیلی تفاوتی حس نمیکنم , تا ببینم چی پیش میاد!!!
در مورد تحمل هم با شما کاملا موافقم اما به نظر من اصلا فکر نکنین که isp یا icp درست و حسابی هم وجود داره چه برسه به این که بخواد به رشت بیاد.
متاسفانه ما ایرانی ها که حداقل خیلی خیلی قدیما از بین خوب و خوبتر انتخاب میکردیم امروز تنها چاره مون اینه که از بین بد و بدتر انتخاب کنیم.
با تشکر
 

Mahiar0

کاربر افتخاری سئو و معرفی سایتها
تاریخ عضویت
20 جولای 2004
نوشته‌ها
10,340
لایک‌ها
1,208
محل سکونت
رشت
انديشه سبز ما كه كارميكنيم فعلا تاحدي راضي هستيم
مگه قيمت پارس وي چنده؟
من 128 رو ماهي 31 ميدم پهناي باند 8گيگ
1سال وخورده اي دارم استفاده ميكنم
قبلا گرانتر بود چند ماهي است ارزان كردند

اون زمان دايل اپ هم انديشه خوب بود ولي اشفالي زياد داشت ولي ارين نت خوب بود وارزانتر هم بود
 

Ammir

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
25 آگوست 2007
نوشته‌ها
28
لایک‌ها
0
خب علی جان دستت درد نکنه بابت این تاپیک. باشد که مرجعی بشه برای بچه های رشت که وقتی خواستن خدای نکرده بیان سراغ اینترنت پرسرعت !! بتونن اینجا از تجربیات هر چند اندک ما استفاده کنند.

بنده که مشتری پارس وی بودم چند ماه. همونطوری که علی جان گفتن از وقتی که pppoe شد اوضاعش خراب شد. البته قبلش هم بین ساعت 12 ظهر تا 6 بعد از ظهر من همیشه مشکل سرعت داشتم. یعنی واسه من که 128 بودم سرعت میومد روی 4-5 می موند. بیشتر هم نمیشد. تا کم کم از ساعت شش به بعد هرچه می گذشت اوضاع بهتر می شد تا دیگه به ساعت 12 شب که می رسیدیم سرعت خوب میشد و به ما 14-15 رو می داد که برای 128 سرعت مناسبیه. دلیل این امر به خاطر دانلود سنگین یوزرها بود چون اون زمان نامحدود بود به هر حال و تو ایران هم جا افتاده که هرکی اینترنت پرسرعت میگیره اگر محدودیت نزارن براش دیگه مودمش رو خاموش نمی کنه و سعی می کنه کل اینترنت رو به روی هاردش منتقل کنه. خب این اشکال نداره اما مشکل اینجاست که شرکت های اینترنتی چون به دنبال سود هستن نمی خوان زیر بار افزایش پهنای باند برن. برای همین هم نتیجه ی این دانلود های همگانی، افت سرعت و بدتر شدن کیفیت هست ( چون همینطوریش کیفیت نداره و بد هست. اونطوری بدتر میشه ). به این علت پارس انلاین محدودیت هارو کم کم اعمال کرد. و به همراه تغییر سیستم محدودیت ها هم اومد. ولی متاسفانه قطعی ها بیشتر شد و کیفیت هم کمتر شد !! که من یکی خیلی شاکی شدم البته به تهران شاکی شدم و اون ها هم لطف کردن جواب سربالا دادن و دیگه کم مونده بود به ما بگه همینیه که هست. می خوای بخواه نمی خوای هم نخواه !! حرفاش این بو رو می داد ...

این شد که رفتیم سراغ نمایندگی فناوا در رشت. البته سه نمایندگی داره فناوا تو رشت : 1 - شکوه سامانه خزر / 2 - فنی مهندسی بردباران / 3 - البرز ... من رفتم سراغ شکوه سامانه .. مقرش در پل عراق یکم جلوتر یه میدونی هست به نام میدان پاسداران و سمت راستش یه خیابون هست که باید بری پایین تا برسی به گرمابه ی سهیل. بقلش یه مغازه هست که گیم نت هم هست و دفتر شکوه سامانه. رفتم قرارداد بستم و مودم رو بهم داد. به گفته ی خودشون مودم پارس انلاین باهاشون سازگاری نداره. مودم خودشون زیمنس هست. ما مودم رو گرفتیم و اومدیم خونه. یک هفته گذشت و من به خیال اینکه تا الان باید رانژه شده باشه زنگ زدم به خانمی که اونجاست. فهمیدیم که هنوز نفرستادن برگه ها رو به مخابرات !! چون من و علی هم یک روز تقریبا رفتیم و قرار داد بستیم فقط با هم نرفتیم !! مال اون بیچاره هم نفرستاده بودن. خلاصه بعد از دو هفته و چند روز خط رانژه شد تازه ولی مودم جواب نمی داد. به گفته ی خودشون پورت مارو چک کردن تو مخابرات و از تهران هم گفتن خط فعاله .. ولی نمی دونم چرا مودم جواب نمی داد. مودم پارس رو هم داشتم و با اونم تست کردم بارها و جواب نداد. یک هفته هم به همین منوال گذشت و من هی پیگیری می کردم و اون خانم هم سعی می کرد کمک کنه ولی بیش از اینم در توانشون نبود. منم که کلا 3 هفته الاف شدم این میون و با دیال آپ جان به لب شدم و کارهای سایتم هم مونده بود. دیگه رفتم برگه ی فسخ رو امضا کردم. برگه ی جمع اوری خط رو هم بهشون گفتم مهر بزنید بدید خودم می برم مخابرات. خودم فرداییش صبح بردم . از اونور هم رفتم پارس وی و با اون ها دوباره قرار داد بستم. درست بعد از 5 روز سرویس ام از پارس وی وصل شد و الانم دارم استفاده می کنم.

باید بگم تو این فاصله ی یک ماه ، که دوباره دارم پارس وی رو تجربه می کنم. الان سرویسش قطعی هاش فعلا که کمتر شده. سرعت و کیفیتش همونه تقریبا ولی چیزی که به چشمم اومده اینه که قطعی هاش کمتره و پایدار تر شده.

اندیشه هم قیمت هاش اومده در سطح پارس وی و اون چیزی که تو سایتشه قیمت های قدیمیه. کیفیتش هم من تجربه نکردم ولی دوستانم دارن و راضی هستن. برخوردشون هم خیلی خوبه و خیلی مودب هستن.

بنده هم از دیدگاه خودم و اطرافیان که باهاشون در ارتباطم و از نظراتشون آگاهم نظرم رو راجع به شرکت ها می گم :

> شکوه سامانه ( نماینده ی فناوا ) :
عیب ها :
- مدت رانژه ی نصبتآ طولانی نصبت به دیگر شرکت ها
- عدم آگاهی و کارنابلد بودن این نمایندگی.
- مودمشون فقط فروشیه یعنی اگر سرویس شما استارت بخوره و به اینترنت وصل بشید با مودمشون، دیگه به هیچ وجه در صورت فسخ قرار داد، مودم پس گرفته نمی شود. قیمت مودم : 40.000 تومن

مذیت ها :
- قیمت نسبتآ پایین و عدم محدودیت دانلود
- پشتیبانی خوب و کار راه انداز در تهران
- هزینه ی نصب : 10.000 تومن
- آی پی اختصاصی : 3.000 تومن

* توضیح : فناوا ی تهران شرکت خوبیه و اگر در رشت خواستید ازشون سرویس بگیرید از نمایندگی های دیگر این شرکت در رشت سرویس بگیرید مثل شرکت بردباران که تجربه ی همکاری و پیاده سازی طرح های مخابراتی رو داشته که ادرسشون هم : رشت، سبزه میدان، جنب پاساژ تمدن، کوچه ی نوربخش، پلاک 13 ... یا به دیگر نمایندگی فناوا در رشت به نام البرز که فکر می کنم در حاجی آباد باشه مراجعه کنید.


> پارس وی ( نماینده ی پارسان لاین ) :
عیب ها :
- قیمت نسبتآ بالا و محدودیت در دانلود و آپلود. برای 128 کلآ 8 گیگ در ماه، برای 256 کلآ 20 گیگ در ماه
- عدم اگاهی و اطلاعات زیر صفر پشتیبانی رشت
- توهین به شعور و شخصیت مشتری توسط پشتیبانی تهران
- مودم فقط جهت فروش، تا یک ماه در صورت صحت کارکرد پس گرفته میشود. بعد از یک ماه مودم متعلق به مشتری است. قیمت مودم : 60.000 تومن
- برخورد نه چندان مناسب کارکنان پارس وی
- هزینه ی نصب بالا و گرون : 20.000 تومن

مذیت ها :
- رانژه ی خط در کمترین زمان. بین 4 تا 7 روز بسته به مرکز مخابراتی متغییر است.
- اخیرا قطعی کمتر شده و به دلیل اعمال محدودیت و کاهش بار ترافیک شبکه، سرعت نسبتا پایدار تر شده و نوسانات کمتری رو شاهد هستیم.


> اندیشه سبز خزر ( ICP ) :
عیب ها :
- قیمت نسبتا بالا در سرویس های بالای 256
- محدودیت دانلود

مزیت ها :
- برخورد بسیار خوب و مودبانه با مشتری چه در خود شرکت و چه پشتیبانی شرکت
- قطعی و نواسانات کمتر به نسبت دیگر سرویس دهنده های موجود در رشت
- رانژه ی خط در کمترین زمان ممکن. بین 4 تا 7 روز مثل پارس وی.
- در صورت فسخ قرار داد در هر زمان، مودم رو ازتون پس می گیرن و مبلغ مودم رو عینا بهتون پس خواهند داد. قیمت مودم : 49.000 تومن
- هزینه ی نصب : 14900 تومن
 

hooman_ronin

Registered User
تاریخ عضویت
2 جولای 2005
نوشته‌ها
103
لایک‌ها
0
سلام دوستانی که از فناوا گرفته بودن مشکل ip ولیدشون حل شد؟ چیکار کردین؟
 

cadusir

Registered User
تاریخ عضویت
25 دسامبر 2004
نوشته‌ها
1,087
لایک‌ها
89
محل سکونت
رشت
سلام
عرض ارادت خدمت همه بچه های گل رشت مخصوصا امیر خان عزیز
ببخشید که خیلی دیر اومدم , این مدت گرفتار ویستا بودم که تقریبا با مشکل میتونستم باهاش به اینترنت کانکت بشم هرچند با XP هم زیاد فرقی نمیکنه.
بابت IP ولید هم بگم که والا گرفتار شدیم چون تو تهران یکی دونفر گفتن میشه و من هم تقاضامو نوشتم و فکس کردم که همون روز یک خانوم زنگ زد گفت ده تومن بریزین به حساب برای IP ولید همیشگی , بعد از ظهر همون روز دوباره زنگ زدم که بپرسم توی همون حساب اکانت بریزم که یه خانوم دیگه گفت که کی به شما گفته ما IP ولید یا استاتیک میدیم ؟
توی رشت اصلا به ما IP ندادن و ما هم چاره ای نداشتیم بجز این که NAT کنیم ؟؟؟؟
خلاصه حالا یکی دو روزه منتظرم با مسئول اصلی بتونم صحبت کنم ببینم چی میشه!
بابت سرعت بد نیست و سرعت دانلودم برای 64 معمولا بین 6 تا 7 هست که از پارس بهتره اما از بعضی سایتها نمیتونم اصلا دانلود کنم مثل zshare اما تا به حال با rapidshare مشکلی نداشتم.
مشکل بزرگ من فقط Emule که دانلودش در حد صفره.
یه نرم افزاری پیدا کردم که NAT رو رد میکنه به نام neo mule اما مشکل اینجاست که من دوبار NAT شدم یهبار از توی مودم و یه بار از سرور فن آوا! حالا باید صحبت کنم ببینم چطوری میتونم NAT مودم رو بردارم؟
درکل اگر این مشکل NAT نبود با توجه به ارزونیش و نداشتن محدودیت اینجا خوبه اما اگر اینام محدودیت بزارن پارس فکر کنم بهتر باشه.
اما خداییش اینو باید بگم که دو نفر توی ساپورت فن آوا هستن که خیلی بچه های خوبی هستن یکیشون آقای ضمیری و یکیشون هم آقای اخگری , چند وقت پیش که ویستا نصب کرده بودم اولی شاید نزدیک یک ساعت پشت تلفن بود و داشت مشکل منو حل میکرد.
با آرزوی شادکامی برای همه دوستان
 

Ammir

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
25 آگوست 2007
نوشته‌ها
28
لایک‌ها
0
سلام علی جان. خوب من فکر می کنم با این قیمت خوب و مناسب و سرعت خوب، دیگه آی پی به اون شکل مشکل و معضل اساسی نخواهد بود. اینم یادمون نره که هر شرکتی ضعف هایی داره و هیچ شرکتی کامل نیست همه چیزش. فناوا با احتساب قیمت پایین و سرعت مناسبش گزینه ی خوبیه برای کسانی که اینترنت نامحدود با قیمت مناسب می خوان. انشالا که با پیگیری های علی جان مسله ی آی پی هم حل خواهد شد. ولی جالب این که من وقتی با فناوا فسخ کردم، الان یک ماه می گذره ولی پول سرویسم رو که برای تهران ریختم هنوز برام برگشت نزدن. قرار بود بعد از 20 روز این کار رو بکنن. احتمالا سرشون شلوغه.
 

cadusir

Registered User
تاریخ عضویت
25 دسامبر 2004
نوشته‌ها
1,087
لایک‌ها
89
محل سکونت
رشت
سلام امیر جان
بله حق با شماست اگر کسی با NAT مشکل نداشته باشه فن آوا سرویسش از پارس خیلی بهتره.
چون محدودیت نداره و ظاهرا که سرعت دانلودش بهتره البته اینو هم باید بگم که چند وقت پیش توی وب سایتشون رفتم گویا توی تهران باید محدودیت حجمی داشته باشه , فقط باید دعا کنم که اینا دیگه توی رشت محدودیت نزارن اصلا من جریان این محدودیت رو نمیفهمم و فکر هم میکنم تنها کشوری توی دنیا که شرکتها محدودیت دانلود میزارن باید ایران باشه !
امیر جان بابت پولتون هم به نظرم بهتره با تهران تماس بگیرین , تا به حال من که هروقت زنگ زدم تهران مشکل منو حل کردن یا سوالمو به خوبی جواب دادن شماره رو هم یه بار دیگه براتون مینویسم : 88338833
تازه به گمونم باید خوشهال هم باشی چون بلاخره پولتو میگیری اما من مودم خودمو به یکی از بچه های همین پی تی فروحتم که یارو گفت به شرط تست و این که جواب بده میخره اما حالا تغریبا دو ماه شده و از طرف هم خبری نیست تماس هم که میگیرم میگه شرمنده وقت نکردم پول بفرستم !
با آرزوی شادکامی برای همه
 

nemesis2005

Registered User
تاریخ عضویت
18 مارس 2005
نوشته‌ها
1,857
لایک‌ها
270
سن
37
محل سکونت
رشت
با اجازه منم میام تو بحث
قبل هر چیز بگم که وحید هستم

برام جالبه که همه از پارس وی و فناوا صحبت می کنن در حایکه اندیشه خیلی بهتره.
منم دارم از محدودیتی که داره رنج می برم ولی وجداناً پشتیبانیشون حرف نداره.یادمه خودشون واسه حل مشکلم زنگ زدن و بیش از 1 ساعت حرف زدن تا مشکلم حل بشه .

تو 4-5 ماهی که من دارم ازشون ADSL میگیرم تا حالا قطعی نداشتم و مشکل فنی هم برام پیش نیومده
درسته که گرونه ولی من در مورد قطع شدن مکرر پارس وی خیلی شنیدم.

در مورد IP هم باید بگم که من با rapidshare مشکل ندارم

ولی وجداناً اندیشه خیلی خوب خدمات میده .ADSL من تو 3-4 روز وصل شد.

فقط تنها مشکل همون محدودیته ترانسفره


حالا کسایی که از فناوا استفاده می کنن لیست قیمت رو بزارن ببینیم چطوره !
 

cadusir

Registered User
تاریخ عضویت
25 دسامبر 2004
نوشته‌ها
1,087
لایک‌ها
89
محل سکونت
رشت
سلام وحید جان
خیلی ممنون از این که تشریف آوردین و نظرتون رو گفتین.
برای اطلاع شما من لیست قیمتهای فن آوا رو میزارم:
64 نامحدود 15000
128 نامحدود26000
256 نامحدود42000

همینطور که میبینین قیمتها عالیه اما حقیقتا این NAT پدر مارو درآورده , من چون خیلی به Emule علاقه دارم این وضعیت خیلی اذیتم میکنه از اون گذشته *** و gbox هم نمیشه استفاده کرد.
البته برام عجیبه که چرا torrent خوب کار میکنه ؟ که البته بازم فایده نداره چون خیلی فایل ها ایجا پیدا نمیشه.
رو همین حساب من اگه یه سرویس دهنده دیگه پیدا کنم که گرون تر هم باشه اما محدودیت نداشته باشه سریعا
فن آوا رو ترک میکنم.
که البته اینم بعیده چون گویا مخابرات رشت اصلا دیگه IP به هیچ شرکتی نمیده واسه همین اگر یه شرکت جدید هم بیاد احتمالا بازم NAT خواهد بود.
به گمونم تنها چاره اینه که دعا کنیم پارس و اندیشه محدودیت رو بردارن.
یه خبر ناراخت کننده هم که چند روز پیش توی روزنامه همشهری خوندم اینه که قیمت ADSL توی ترکیه یک دوازدهم قیمت ایران هست !!!
یعنی مثلا 256 برای اونا درمیاد در حدود چهار یا پنج هزار تومن! اونم بدون محدودیتو فیلو از اینجور چیزای احمقانه.
 

nemesis2005

Registered User
تاریخ عضویت
18 مارس 2005
نوشته‌ها
1,857
لایک‌ها
270
سن
37
محل سکونت
رشت
من نمیدونم چرا چند وقته نمیتونم به emule کانکت بشم
بگذریم!

آمریکا که خودشن اینترنت رو طراحی کرده قیمتش با ایران برابری می کنه !
حالا روزنامه ها یه چیز نوشتن.جزئیاتش رو که نگفتن!

راستی *** چرا کار نمی کنه ؟
 

cadusir

Registered User
تاریخ عضویت
25 دسامبر 2004
نوشته‌ها
1,087
لایک‌ها
89
محل سکونت
رشت
من نمیدونم چرا چند وقته نمیتونم به emule کانکت بشم

سلام
امکان داره از تنظیمات مودمتون باشه یا شایدهم شرکت پورت هارو بسته باشه.

آمریکا که خودشن اینترنت رو طراحی کرده قیمتش با ایران برابری می کنه !
حالا روزنامه ها یه چیز نوشتن.جزئیاتش رو که نگفتن!
فکر کنم اشتباه میکنین چون خواهر من کاناداست و برای اینترنت کابلی فکر کنم چیزی در حدود 20 یا 30 دلار در ماه میدن. تازه اتصالشم اینطوری بوده که وقتی به این خونه جدید اومدن زنگ زدن شرکت و گفتن اینترنت میخوایم اونام گفتن OK و بعد از یک ربع زنگ زدن گفتن وصل شدین :wacko:


راستی *** چرا کار نمی کنه ؟

به این دلیل که *** از یک پورت خاص توی کامپیوتر شما به یه سرور دیگه وصل میشه و حالا چون شما IP واقعی ندارین و هیچ پورتی بجز اونایی که برای اینترنت استفاده میشن مثل پورت 80 و یا FTP وغیره باز نیستن بنابراین نمیشه وقتی که پشت NAT هستین از *** استفاده کنین.
راستی بچه ها اگر شرکت جدیدی پیدا شد تورو خدا مارو بیخبر نزارین.
راستی وحید جان اگر ممکنه از قیمت و میزان محدودیت اندیشه برامون بگو ، اینجا هم بخوایم بریم باید حتما مودم اونارو بگیریم ؟
با تشکر
 

hooman_ronin

Registered User
تاریخ عضویت
2 جولای 2005
نوشته‌ها
103
لایک‌ها
0
من نمیدونم چرا چند وقته نمیتونم به emule کانکت بشم
بگذریم!

آمریکا که خودشن اینترنت رو طراحی کرده قیمتش با ایران برابری می کنه !
حالا روزنامه ها یه چیز نوشتن.جزئیاتش رو که نگفتن!

راستی *** چرا کار نمی کنه ؟

بله قیمت امریکا با ایران برابری میکنه منتها با یه فرق کوچیک :happy:سرعتشون 20 تا 80 برابر اینجاست یعنی بین 1 تا 4 مگ بر ثانیه خیلی ساده میتونی تو تبلیغات yahoo قیمتاشونو پیدا کنین
 

Ammir

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
25 آگوست 2007
نوشته‌ها
28
لایک‌ها
0
سلام خدمت دوست عزیزم علی و دیگر دوستان و همشهری های عزیز که اینجا به بحث ما ملحق شدند.
قبل از هر چیز باید بگم که اندیشه سبز مودم رو زورکی نمیده. البته من نمی دونم که هر مودمی رو قبول می کنند یا نه ولی با مودم پارس وی مشکلی ندارند و هرکی اونو داره می تونه از همون استفاده کنه و دیگه مودم نگیره از اندیشه ( چند روز پیش در تماسی که با اندیشه داشتم پرسیدم )

مورد بعدی شاید به این بحث زیاد مربوط نباشه. مربوط هست اما غیر مستقیم چون بیشتر حرفم سر مخابرات استان گیلان هست !!
حتمآ اینجا دوستانی از گلسار هستند که اگر هستن خوشحال میشم این مطلب رو بخونن. هفته ی پیش نامه یی از مرکز مخابراتی 7 ( مرکز شهید محبی واقع در بلوار شهید انصاری ) به درب خونه ی ما اومد مبنی بر اینکه شماره ی شما از 775 به 727 تغییر خواهد کرد و طی این تغییرات شما شاهد اختلالاتی خواهید بود ! گفتنیست که من روی همین خطمون سرویس ای دی اس ال از شرکت پارس وی دارم ( داشتم ). هفته ی پیش از روز چهارشنبه صبح به یکباره اینترنت من قطع شد. پس از چند دقیقه به کل تلفنمون هم قطع شد ! من با خودم گفتم که خب اختلالات شروع شده دوباره وصل میشه. رفتم دانشگاه امتحان دادم برگشتم دیگه ساعت 6 غروب بود که دیدم نه تلفن وصله و نه اینترنت. با موبایل زنگ زدم به دوستان هم محلی و دیدم تلفن اون ها هم قطع شده. زنگ زدم به پارس وی و جریان رو گفتم بهشون و پرسیدم که جریان اینترنت ما چی میشه در این کابل برگردون و تغییر شماره. که گفت : مخابرات داره یک سری از شماره های 775 و 772 را به 727 تغییر میده ( حدودآ 3 هزار شماره ) و برای این 727 هم یک مرکز ریموت جدید در بلوار گیلان راه اندازه کردند که وابسته به مرکز 7 می باشد. به همین دلیل چون شماره ی شما به مرکز جدید منتقل میشه و فعلا ما در اون مرکز تجهیزات نداریم نمی تونیم به شما سرویس بدیم !

من پرسیدم که خب کی شما اونجا تجهیزات نصب می کنید ؟ چقدر طول می کشه ؟ جواب این بود که حداقل یک ماه طول می کشه ( تازه اینم با شک گفت ). البته پارس وی این نکته رو هم گفت که ما تحت شماره های 772 و 775 حدودا 70-80 یوزر ADSL داریم و با این اقدام مخابرات همه ی این کاربرها مثل شما قطع میشن و به همین دلیل اقدام به نصب تجهیزات خواهیم کرد اما زمانش مشخص نیست و بیش از یک ماه طول میکشه احتمالا ... این نکته رو هم اضافه کرد که ما با مخابرات صحبت کردیم که لااقل شماره های ADSL رو به صورت لیست بهشون بدیم و فعلا این شماره هارو قطع نکنند تا ما اقدامات واسه نصب تجهیزات رو انجام بدید ولی به ما قولی ندادن.

به هر حال صحبت ما تموم شد و تلفن ما سه روز بعد از طرف مخابرات وصل شد با شماره ی جدید .. جالب برای من اینه که چطور یک منطقه رو سه روز بی تلفن می زارن و واقعا به مخابرات گیلان باید جایزه بدن بابت این سرویس دهیشون به مردم اون هم در این دهه ی مبارک. الان هم با دیال آپ هستم و ظاهرا مجبوریم همینطور استفاده کنیم تا شرکت های مختلف در مرکز جدید تجهیزات نصب کنند ...

البته با اندیشه سبز هم صحبت کردم و اونا از الان دارن اقدامات لازم رو انجام میدن برای نصب تجهیزات. ولی با پارس وی که دیروز صحبت کردم باز با شک حرف می زدن و گفت مشخص نیست. البته فکر می کنم پارس وی باید از تهران کسب تکلیف کنه و به همین جهت هنوز نمی دونن باید چه کنند ...

این میون من به شدت از مخابرات شاکیم که چرا اصلا به فکر مردم نیست. یعنی ذره یی براشون ADSL اهمیتی نداره و ADSL رو یک چیز تفریحی و فانتزی می دونن و جزو ملزومات زندگی امروز و جزور مهمات برای قشر جوون به حساب نمیارن .. من مطمینم الان بیش از 100 کاربر اینترنت ADSL که از اندیشه سبز یا پارس وی یا جای دیگه مشترک بودن الان با این تغییرات مرکز مخابراتی، اینترنتشون قطع شده و هم این کاربرا مثل من الاف شدن و دارن عذاب می کشن و هم شرکت های اینترنتی این وسط متضرر شدن زیرا که کاربراشون رو از دست دادن ... اصلا این مسایل چه اهمیتی داره !؟ مهم توسعه ی مخابراتی گیلان هست. جالب اینجاست که ما الان 2 ساله یک خط جدید ثبت نام کردیم و هنوز به ما ندادن ! میگن امکانات نداریم .. به همسایه ها هم و کسانی که تو محدوده ی ما هم هستن همینطور ... واقعا باعث تاسف هست.

ببخشید که سرتون رو درد اوردم.
 

nemesis2005

Registered User
تاریخ عضویت
18 مارس 2005
نوشته‌ها
1,857
لایک‌ها
270
سن
37
محل سکونت
رشت
اینم هزینه های ASK

هزینه نصب : 14900
قیمت مودم : 55000 که مودمش مدل TP-Link هستش !

تعرفه های جدیدشم به این صورته !

1. 96KB با ترانسفر 4 گیگ ماهیانه 21000
2. 128KB با ترنسفر 8 یا 10 گیگ ماهیانه 30000
3. 256KB با ترنسفر 20 گیگ ماهیانه 60000

البته قیمتا ممکنه 1000 تا 3000 تومن فرق داشته باشه ولی تقریبا همیناست !
 

Ammir

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
25 آگوست 2007
نوشته‌ها
28
لایک‌ها
0
مرسی دوست من. بله الان قیمت ها همینه. البته مثل اینکه یه 3-4 تومن به خاطر مالیات مخابرات هم میاد روش که دیگه رو قبض تلفن چیزی اضافه نمیشه .. البته اندیشه سبز این کار رو می کنه ولی بقیه جاها اون سه چهار هزار تومن برای هر ماه روی قبض میاد. یعنی برای دوماه تقریبآ هشت هزار تومن روی قبض میاد.
 

Mahiar0

کاربر افتخاری سئو و معرفی سایتها
تاریخ عضویت
20 جولای 2004
نوشته‌ها
10,340
لایک‌ها
1,208
محل سکونت
رشت
اینم هزینه های ASK

هزینه نصب : 14900
قیمت مودم : 55000 که مودمش مدل TP-Link هستش !

تعرفه های جدیدشم به این صورته !

1. 96KB با ترانسفر 4 گیگ ماهیانه 21000
2. 128KB با ترنسفر 8 یا 10 گیگ ماهیانه 30000
3. 256KB با ترنسفر 20 گیگ ماهیانه 60000

البته قیمتا ممکنه 1000 تا 3000 تومن فرق داشته باشه ولی تقریبا همیناست !

هرگيگ پهناي باند اضافه 5000تومان:blink::blink::blink:
هزينه سرويس IP هم 50 هزارتومان است:blink:
 

cadusir

Registered User
تاریخ عضویت
25 دسامبر 2004
نوشته‌ها
1,087
لایک‌ها
89
محل سکونت
رشت
سلام دوستان
اندیشه هم با این قیمتای مزخرفش!!! وبگردی کنی 4 گیگ تمومه به دانلود نمیرسه دیگه.
راستی من شنیدم که پارس وی دوباره محدودیت رو برداشته، شما خبری ندارین؟
شرکت جدید چطور ؟چیزی نیومده؟
این فن آوا هم که مارو بیچاره کرده اگه محدودیت پارس برداشته بشه شاید دوباره برگردم همونجا.
نمیدونم چرا ما ایرانی ها باید همش بین بد و بدتر انتخاب کنیم!
 

hooman_ronin

Registered User
تاریخ عضویت
2 جولای 2005
نوشته‌ها
103
لایک‌ها
0
قیمت پارس تغییری نکرده از اولشم که محدودیت گزاشتن نامحدود 128 هم میدادن ماهی حدود 42500 تومن منتها تو سایتشون نیست شاید واسه اینکه کسی نگه قیمتشون نزدیک 2 برابر شده منم adsl پارسو پس دادم و الان با دیال اپ میام منتها از فناوا روایات مختلف شنیدم بعضیها میگن سرعتش خوبه بعضیها میگن افتضاح
حالا شما واسم کامل توضیح بدین مشکلاتتون رو بغیر از ip اینولید دیگه چه مشکلی داره
در ضمن بگم شنیدم سرعت پارس خیلی بهتر شده چون میدونین خیلیها پس دادن خطشون یه اشکالی هم که داشت اینها کار با pppoe رو بلد نیستند یه اشکالی تو کانفیگشون وجود داره که باعث میشه مرتب یوزر ها دیسکانکت میشن البته من مشکلو خودمو حل کرده بودم ولی هیچ وقت بهشون نگفتم مشکلشون از کجاست علت ناراضی بودن من محدودیت بود
بخاطر همین دیسکانکت ها خیلی ها خطشونو پس دادن و الان که دوستام دارن سرعتش خیلی خوبه ولی چه فایده ؟
راستی تازگی شنیدم اندیشه هم گند زده به سرعتش میگن افتضاحه
 
بالا