برگزیده های پرشین تولز

WIMAX

zandieh2003

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
28 مارس 2005
نوشته‌ها
12
لایک‌ها
0
یاسلام
دوستان عزیز وایمکس یک سرویس وایرلس هست برای همه مناطق تهران شرکت لایزر این سرویس را داره چند
شرکت دیگه هم دارن اما اطلاعات درست و بدرد بخور نمیدن مثلا اینکه تعداد دستگاههائی که باید نصب بشه و قیمت
اونها و بسیاری سوالهای دیگه. من فقط میدونم که این تکنولوژی جدیدی است که به سرعت هرچه تمامتر در ایران و
جهان رو به گسترش است هرکی اطلاعاتی در این زمینه داره رو کنه دوستان استفاده کنند.
 

Mohammadirani@

Registered User
تاریخ عضویت
7 می 2006
نوشته‌ها
1,187
لایک‌ها
10
محل سکونت
GraphicStore.ir
یاسلام
دوستان عزیز وایمکس یک سرویس وایرلس هست برای همه مناطق تهران شرکت لایزر این سرویس را داره چند
شرکت دیگه هم دارن اما اطلاعات درست و بدرد بخور نمیدن مثلا اینکه تعداد دستگاههائی که باید نصب بشه و قیمت
اونها و بسیاری سوالهای دیگه. من فقط میدونم که این تکنولوژی جدیدی است که به سرعت هرچه تمامتر در ایران و
جهان رو به گسترش است هرکی اطلاعاتی در این زمینه داره رو کنه دوستان استفاده کنند.


وایمکس یه استاندارد جدید هست برای شبکه های بیسیم ...

اینم یه سری مقاله ..

http://www.shabakeh-mag.com/Articles/Show.aspx?n=1001328

http://www.shabakeh-mag.com/Articles/Show.aspx?n=1001925
 

ali_tk

Registered User
تاریخ عضویت
6 دسامبر 2007
نوشته‌ها
154
لایک‌ها
19
این سرویس که فکر نکنم به درد ما کاربرهای خانگی بخوره! میخوره؟
البته من یه مقالاتی در مورد شکست خوردن این سرویس تو آمریکا خونده بودم ولی نمی دونم راسته یا دروغ.:blink:
 

amin1356

Registered User
تاریخ عضویت
19 دسامبر 2003
نوشته‌ها
215
لایک‌ها
48
سن
46
محل سکونت
تهران
wimax دو تا پروتکل داره 802.16 , 802.16e
802.16 قدیمی تره و ثابت هست (شرکت لایزر ارایه میده)
802.16e جدید تره (2005) و قابلیت پرتابل هم داره تا سرعت 120Km/h (پارس آنلاین ارایه میده)
برای 802.16e مودم PCMCI هم اومده که برای نوت بوک هست و هرجا که بری اینترنت داری
از سال 2009 نوت بوکها بصورت استاندارد WLAN تو خودشون خواهند داشت که هم wifi یعنی 802.11a,b,g,n رو ساپورت میکنه هم wimax یعنی 802.16e
روی گوشی های موبایل هم قاعدتا باید بیاد.
 

TheMohammad

Registered User
تاریخ عضویت
12 سپتامبر 2005
نوشته‌ها
1,061
لایک‌ها
18
سن
33
محل سکونت
تهران
فعلا برای کاربرای خانگی تو ایران به صرفه نیست، هزینه تجهیزات 400 هزار تومن هست که تجهیزات برای کاربرای خانگی هم یکم نا متعارف هست، باید تجهیزاتش رو جایی بذارین که به فضای باز دسترسی داشته باشه، یه کمی هم بزرگه !! هزینه ماهانه اش هم زیاده فعلا !
 

PROGRESSIVE

Registered User
تاریخ عضویت
6 اکتبر 2005
نوشته‌ها
531
لایک‌ها
3
فعلا برای کاربرای خانگی تو ایران به صرفه نیست، هزینه تجهیزات 400 هزار تومن هست که تجهیزات برای کاربرای خانگی هم یکم نا متعارف هست، باید تجهیزاتش رو جایی بذارین که به فضای باز دسترسی داشته باشه، یه کمی هم بزرگه !! هزینه ماهانه اش هم زیاده فعلا !
من شنيده بودم قراره با قيمت پايين تر از adsl عرضه بشه
حالا هزينه اشتراكش چه قدره ؟
 

Nevissande

Registered User
تاریخ عضویت
6 ژانویه 2008
نوشته‌ها
1,103
لایک‌ها
10
در دنياي امروز با رشد روز افزون جمعيت , نياز به برقراري ارتباطات مفيد و موثر بيش از پيش احساس مي شود . ابزارهاي اطلاعاتي نظير مورس و تلگراف اولين دستاوردهاي بشر در زمينه ارتباطات موثر بوده و پس از آن بشر همواره در تلاش براي دستيابي به ارتباطي سريعتر و با کيفيت تر بوده است .
WiMAX يک روش بي سيم فوق العاده سودمند و انقلابي در زمينه ارتباطات کاربران( در هر سطحي ) و همچينين دسترسي به اينترنت پرسرعت بدون نياز به ابزارهاي فيزيکي مي باشد.

در حقيقت اين تکنولوژي با کنار زدن ديگر رقبايش يعني همان فناوري هاي WiFi و xDSL عزم خود را براي تسخير تمامي دنيا جزم کرده است . هدف اصلي طراحان و مهندسان اين فناوري آن است که در آينده اي نزديک دسترسي بي حد و مرز به شبکه ها و دنياي اطلاعات را براي تمامي کاربران ، تا حد دسترسي به تلفن همراه آسان کنند . همانگونه که تا به امروز نيز به خواسته خود دست يافته اند .

WiMAX از استانداردهاي شبکه بي سيم در زمينه دسترسى كاربران به ارتباطي سريع و مطمئن مي باشد.

اين نام از حروف اول كلمات (Worldwide InteroPerability for Microwave Access) گرفته شده است . WiMAX در آينده بسيار نزديك، اينترنت را در كنار شبكه مخابراتى قرار خواهد داد و چنان انقلابى را در اين زمينه به وجود خواهد آورد كه روشن كردن اكثر كامپيوترهاي قابل حمل، مساوي با اتصال آنها به اينترنت باشد. اين استاندارد از طرف انجمن [IEEE] معتبر شناخته شده و پروتکل 802.16 از طرف اين سازمان به آن اختصاص يافته است.

WiMAX از نظر استفاده از امواج مايكروويو براى دسترسى مستقيم كاربران به اينترنت، تا حدودي شبيه WiFi است، با اين تفاوت كه سرعت آن بسيار بالاتر و برد آن به طور چشمگيرى وسيع تر است به طورى كه سرعت آن را مى توان با خطوط پرسرعت با پهناى باند وسيع (نظير [E3] و DSL ) ، و برد امواج آن را با سرويس تلفن همراه مقايسه کرد . WiMAX از نظر فراگيرى شبكه در طبقه بندي شبکه هاي [MAN] ) Metro Area Network )قرار مي گيرد.

تبادل کليد رمزکننده داده ها
براي رمز کردن اطلاعات مبادله شده بين ايستگاه مرکزي و ايستگاه هاي سمت مشترکين نياز به انجام فرايند تبادل کليد رمزکننده مي باشد،که در پروتکل 802.16 به آن Transport Encryption Key) [TEK])گفته مي شود. اين کليد به صورت تصادفي با فواصل زماني قابل تنظيم توسط ايستگاه مرکزي توليد شده و به ايستگاه هاي مشترکين ارسال مي گردد.





[TEK] قبل از ارسال به سمت ايستگاه هاي مشترکين بايد با يکي از پروتکل هاي زير رمزنگاري شود :

[3DES] ( با کليد 112 بيتي )

[RSA] ( با کليد 1024/2048 بيتي )

[AES] ( با کليد 128 بيتي )

حفظ داده ها
پس از توافق بر سر کليد رمزکننده اطلاعات ارسالي و دريافتي مابين ايستگاه مرکزي و مشترکين نوبت به رمز کردن اين اطلاعات مي رسد که اين کار با استفاده از يکي از الگوريتم هاي زير انجام مي شود:

(56بیتیDES(CBCMode

( 128 بيتيAES( CCM Mode

که استفاده از الگوريتم رمزنگاري AES به علت امنيت بالاتر بر الگوريتم DES ارجحيت دارد.

تضمين کيفيت خدمات WiMAX
WiMAX قابليت هاي بالاي [QOS] را پشتيباني مي کند. عوامل زيادي در مخابره و ارسال اطلاعات به صورت [Wireless]وجود دارد که بر روي کيفيت سيگنال تاثير مي گذارد. از سوي ديگر ارائه [QOS] مناسب به شدت به نوع داده ها بستگي دارد. به عنوان مثال [VOIP] مي تواند بعضي از خطاها را تحمل کند، اما بايد مقدار تاخير ([Latency]) بسيار کم باشد تا يک ارتباط مناسب صوتي برقرار شود. اندازه بسته هاي[VOIP] خيلي کوچکتر از داده هاي ديگري همچون Http و [Ftp] مي باشد.

در مورد داده هاي ويدئويي نيز مساله مشابه است، با اين تفاوت که بسته هاي داده نياز به محدوديت تاخير ([Latency]) پايين و خاص ندارند، اما قادر به تحمل خطاهاي انتقال نيز نمي باشند. WiMAX اين موضوع را با استفاده از طول متغير واحدهاي قراردادي داده، ([PDU]) ها، (که اساساً اندازه بسته داده در لايه فيزيکي است) ، حل کرده است.

زمانيکه شبکه شما ترافيک هاي مختلف را از خود عبور مي دهد رعايت کيفيت ارائه سرويس مبتني بر تشخيص نوع ترافيک انتقالي از اهميت بسزايي برخوردار مي گردد.

در تکنولوژي WiMAX پياده سازي [QOS] در لايه دوم با انجام عمل کلاس بندي بسته هاي ترافيک انتقالي ميسر ميشود.

® WiMAX قابليت ارائه کيفيت سرويس در 4 کلاس اصلي متمايز را دارا مي باشد که عبارتند از :

1-( CG( Continuous Grant با Sample interval از 5ms تا 100ms و طول فريم از 64 بايت تا 1550 بايت. اين کلاس سرويس براي انتقال داده هاي مبنی بر [TDM]مانند [E1] و [T1] مناسب است. همچنين ميتوان بسته هاي MPLS و QinQ را در اين کلاس قرار داد.

2- (RT( [Real Time] که براي انتقال داده هاي [VOIP] مناسب است.

3- (NRT( [None Real Time] که براي انتقال داده هاي ويديويي و انتقال فايل هاي بزرگ مناسب است.

4-( BE( [Best Effort] که براي انتقال داده هاي Http و دسترسي روزمره به اينترنت ايجاد شده است.

از سوي ديگر ساختار تخصيص و تقاضاي پهناي باند توسط ايستگاه هاي مشترکين در تکنولوژي WiMAX بر خلاف تکنولوژي هاي بدون سيم ديگر همچون WiFi مبنی بر ساختار [Request Grant] مي باشد.

اين امر در تکنولوژي WiFi با ايجاد رقابت مابين ايستگاه هاي مشترکين صورت مي گيرد.
( CSMA/CD ) اين تفاوت در روش تخصيص پهناي باند به ايستگاه هاي مشترکين موجب برتري کيفي سرويس هاي مبتني بر تکنولوژي WiMAX نسبت به WiFi مي گردد.

موضع اقتصادی تکنولوژی های بی سیم
گرایش ها در WiMAX
مفهوم عمده در باره استاندارد شدن در پایین آوردن هزینه تجهیزات و قطعات از طریق ادغام و اقتصاد اندازه پذیر است که به نوبه خود امکان تولید انبوه را با قیمت پایین تر می دهد. بخصوص چیپ ست های فعلی برای کاربردهای خاص هر تولید کننده BWA ساخته شده اند که هزینه طراحی و تولید را زمان گیر و گرانقیمت کرده است.
در صورت تولید انبوه، چیپ ست ها را می توان با قیمتی حوالی 25دلار فروخت و دیگر قطعات وای مکس می توانند از این تولید انبوه به خوبی بهره برند. ما انتظار داریم که اثر تقلیل هزینه بیشتر بر CPE اثر بگذارد و قیمت آنرا تا سال 2008 تا حدود 100 دلار پایین آورد. مخارج را ه اندازی ایستگاههای اصلی موضوعی پیچیده تر است زیرا در انواع و اندازه های مختلف طراحی می شوند. با این حال ایستگاههای اصلی عاملی مهم در معادله اقتصادی برای سرویس دهندگان نیست.
یک منفعت اساسی دیگر WiMAX در این است که سردرگمی مشتریان را با دیدن برچسب سازکار با WiMAX کم خواهد نمود. با این حال هیاهوی تولید شده توسط جراید و تولید کنندگان تصویری زیادی خوشبینانه از اینکه WiMAX چه سرویس هایی را می تواند عرضه دارد، در اذهان بوجود آورده است. در این گزارش ما پژوهشی عمیق و واقعگرا برای بررسی هر یک از این موارد تا 5 سال آینده را انجام داده ایم. هم سرویس های انحصاری و هم WiMAX به گسترده ساختن پوشش و محدودیت های نفوذ سیستم های موجود متمرکز شده اند. واقعیت این است که هیچ سیستمی نمی تواند از قوانین فیزیکی فراتر رود و هر یک از این انواع فناوری ها با چالش های متفاوتی رودررو خواهد بود.

گرايش هاي بازار ثابت
بازار تجهيزات بي سيم (كمتر از 11 گيگاهرتز) ثابت/سيار از 430 ميلون دلار آمريكا به 652 ميليون افزايش يافته، 30% افزايش. شركت ماراودياس پيش بيني مي كند كه بازار تجهيزات بي سيم ثابت تا سال 2010 از 2 ميليارد دلار نيز فراتر خواهد رفت.

توليد كنندگان تجهيزات مانند Airspan براي نخستين بار در تاريخ خود، نقدينگي خود را مختصري مثبت اعلام نموده اند. بعلاوه بي سيم باند پهن از گمنامي تمام به نام بزرگترين پديده در جهان تبديل شده، همه اينها حاصل ماشين بازاريابي اينتل و پيشرفت قدرتمندانه ائتلاف WiMAX فوروم است. جامعه اي در حال رشد تا بدان حد كه WiMAX در حال حاضر معادل بي سيم باند پهن شناخته مي شود.
ماراوديس مدتهاي مديدي است كه پي گير تغييرات اين صنعت بوده بطوري كه آنچه در يافته مانع از فروافتادن آن در تله WiMAX به عنوان جامع ترين نماينده آن است. WiMAX مهمترين و در ديد ترين بخش از حوزه در حال تكامل ارتباطات بي سيم ثابت/سيار است، اما تمامي آن نيست! فناوري هاي ديگر شامل DOCSIS، TD-CDMA و 802.20 نيز شايسته تحليل هستند.
اساس رشد دائمي به نظر استوار مي آيد. باند پهن در حال تبديل شدن به الزامي براي بسياري از ساكنين ساختمانهاي مسكوني در سراسر جهان درآمده. در پايان سال 2004، نزديك به 130 ميليون مشترك باند پهن در جهان شمارش شده اند، رشدي برابر 30% از سال 2003 به بعد.
اگرچه DSL و كابل به نظر مي رسد كه فناوري هاي غالب براي دسترسي در شهرها و مناطق توسعه يافته باشند، فناوري هاي پيش-استاندارد دسترسي بي سيم هم اكنون هم مكملي مورد استفاده و قابل اعتماد و مقرون به صرف يا جايگزيني براي عرضه سرويس هاي صوت و داده هستند.

برخي از يافته هاي كليدي
- در 2004، 785000 آنتن طرف مشترك و بيش از 40000 سكتور ايستگاه مركزي به فروش رسيده.
- آلواريون با در اختيار داشتن 26% بازار رهبري بازار را در دست دارد و به دنبال او Motorola Canopy و IP Wireless قرار مي گيرند.
- EMEA كه 32% كليه تجهيزات فروش رفته در 2004 را در اختيار دارد بزرگترين عرضه كننده بازار است ولي تا سال 2007 آسيا از اين شركت جلو خواهند زد.
- بخش بازار حامل (carriers) با 68% كل فروش بزرگترين بخش از فروش را در دست دارند كه ISP هاي بي سيم و بخش عمومي بعد از آن قرار دارند.
- كاربردهاي دسترسي و بك هال 81% و 19% را از كل فروش 2004 نشان مي دهند. با اين حال بك هال 27% از فروش تجهيزات را در 2010 نشان مي دهد.
- 3.5 گيگاهرتز، بيشترين ميزان فركانس باند پهن مورد استفاده براي BWA، نشان دهنده بيشتري فرصت در BWA با 40% از كل فروش است و در پي آن باند 5.2 و 5.8 گيگاهرتز قرار مي گيرند. ما باور داريم كه اين باندها در بازار فروش تجهيزات غلبه خود را ادامه خواهند داد بالاخص در پرتو اين واقعيت كه آنها دو تا از پروفايل هاي WiMAX مي باشند.
- سهم بازار 2.3 و 2.5-2.7 گيگاهرتز با فعال شدن راهبران كره اي (WiBro) و آمريكايي با گسترش تجهيزات WiMAX در 2006-2007 ، رشد خواهد كرد.
- توزيع تجهيزات اختصاصي ثابت داخلي/سيار هم انون 21% از فروش 2004 را در بر گرفته است.
- عرضه محصولات مبتني بر OFDM هم اکنون 18% از تمامي آنچه عرضه شده را در اختيار دارد و اين نسبت با بكارگيري 802.16-در2004 رشد و تا 2008 به 60% خواهد رسيد.

گرايشات فراهم آورندگان سرويس
ماراوديس پيش بيني مي نمايد كه نزديك به 1 ميليون مشترك در جهان از يكي از انواع باند پهن ثابت (+256كيلوبيت در ثانيه دوطرفه) دسترسي بي سيم استفاده مي كنند. ماراوديس تخمين ميزند كه كل گردش مالي سرويس در 2004 به تنهايي در آمريكا به رقم 1.4 ميليارد دلار برسد.
در كشورهاي در حال توسعه، كه در بر دارنده بيشترين ميزان جمعيت در جهان هستند، رشد بالقوه براي BWA/WiMAX بسيار احساس مي شود. در مناطق شهري، دولت در تمامي سطوح در پي تشويق رشد بي سيم باند پهن است. براي اين كار دولت ها كار اختصاص فركانس و تامين يارانه را براي جذاب تر كردن مشاغل محلي به انجام ميرسانند تا فاصله ديجيتالي را تقليل دهند. پژوهش ما نشان داد كه قله اي كه باعث افزايش درخواست تجهيزات خواهد شد احتمالا حاصل اثر وجود استاندارد خواهد بود:
IC/SoC محلي شده به رقابت قيمت ها كمك خواهد نمود، و ثبات تامين و سازگاري بيشتري را در تمامي تجهيزات مشابه، فراهم خواهد آورد.
امسال، فراهم آورندگان چالش در حال رشد باند پهن ARPU را شاهد خواهند بود. يك راه حل منفرد وجود نخواهد داشت: سرعت بيشتر و [VoIP] براي برخي، محتوا و [IPTV] براي ديگران، كارساز خواهد بود. رشدي در بازار سرويس هاي همراه با هم تجاري به علت پاسخ مثبت شركت هاي مخابراتي به راهبران سرويس هاي متكي بر كابل براي عرضه سه سرويس را نيز شاهد خواهيم بود. انتظار داريم كه سرويس [VoIP] رشد قدرتمندي را نشان داده و به تسريع مستمر مشتركين هم در بازار مصرف و هم در بازار تجاري بزرگ ادامه دهد.
ماراوديس راهبران را مورد بررسي قرارداد تا دريابد كه بزرگترين انتظارات آنان از تجهيزات در حال توليد WiMAX چيست. نتيجه اين بررسي در گزارش آورده شده است. در اساس انتظار اول فراهم آورندگان سرويس ژپايين آمدن قيمت آنتن طرف مشترك است، قيمت ايده آل براي آن كمتر از 300 دلار است. شگفت آور نيست كه اثر اين هزينه در كل اين صنعت بررسي گردد. دومين اولويت بزرگ مطرح شده از بابت آنتن هاي اصلي است كه راندمان بيشتري را عرضه دارند، پاسخي كه قبل از سودآوري حاصل از Interoperability< سهولت نصب يا پوشش عنوان شد. پاسخ ها به نحو قابل توجهي در مورد كلاس هاي سرويس تغيير مي كرد: براي مشتركين تجاري يا خانگي.
ما همچنين به استراتژي راهبران BWA در باره سيار بودن هم توجه نموديم. بيشتر فراهم آورندگان سرويس در باره دورنامي سيار بودن سرويس هيجان زده بودند اما نگراني از بابت قوانين و پيچيدگي شبكه اين هيجان را خاموش مي كرد.

چه نسل سوم باشد و چه 802.16 e,/WiBro موفقيت باند پهن سيار با توسعه كاربردهاي كاربرپسند و گوشي ها ترغيب خواهد شد. در اين بخش ماراوديس ديدي كلي از كاربردهاي مشوق در بازار باند پهن شامل بازي هاي سيار، پيام هاي چند رسانه اي و انواع زنگهاي تلفن را پيش رو مي آورد. بازار مصرف سيار معرف سهم شير از گردش مالي سرويس هاي داده سيار است.

ماراوديس بيش از شش ماه بطور مستقيم با قانونگذاران در 50 كشور در اين باره مصاحبه كرد. اين جنبه از پژوهش و ساختن بانك داده مرجع تا به امروز كاملترين نوع در اين صنعت بوده است.
پژوهش ما نشان مي داد كه 82% از قوانين بررسي شده هم TDD و هم FDD مالتي پلكسينگ را مجاز مي داند. حدود 50% از كشورها كانال هاي 3.5MHz و مابقي بين 7 تا 14Mh\Hz را تاييد مي كنند. تعداد بسيار كمي از كشورها كانالهاي باريك 1.75MHz اعمال مي كنند.
در آسيا این وضعيت، تنوع بيشتري دارد. در برخي كشورهاي يك منطقه، براي اندازه بلوك طيف، وضعيت منطقه به منطقه تفاوت مي كند. 3.5GHz باندي است كه بيشتر براي سرويس هاي ثابت در 77% از كشورهاي بررسي شده، اختصاص داده شده. با اين حال قانونگذاران در حال آغاز تجديد بررسي وضعيت براي سرويس هاي سيار در قدم نخست براي رسيدن به سيار بودن كامل در 3.5GHz هستند. 13% از كشورهاي بررسي شده الزامات خود براي سرويس هاي فقط ثابت را رها مي كنند.
قانونگذاران تشخيص دادند كه خط فاصل BWA و 3G در حال محو شدن است و در آينده تقارب خواهند يافت.
در حاليكه در بيشتر اروپا باند 2.5-2.69GHz انحصارا براي سرويس هاي سيار UMTS رزرو شده لذا براي فراهم آورندگان سرويس هاي BWA/WiMAX آماده نيست. در ديگر نقاط جهان، پيشگاماني مانند ITU WP8F مشغول فشار آوردن براي برقراري همكاري در حوزه عمليات متقابل UMTS و OFDM در اين سرويس هاي سيار هستند.
خارج از محدوديت هاي قانوني، WiMAX به باند كمتري براي راه اندازي اقتصادي شبكه هايي است كه سيار بودن كامل را ممكن مي سازند. بيش تر از باند 3GHz براي شبكه هاي سيار مناسب نمي باشد زيرا براي برقراري پوشش مناسب به تعداد زيادي ايستگاه اصلي، در مقام مقايسه با باند هاي زير 1GHz، نياز خواهد بود. گروه قوانين WiMAX در حال كار به سمت تاثير گذاري بر قانونگذاران در سراسر جهان است تا باند مناسب براي WiMAX سيار را باز كنند. اين باند ها مي توانند در بر گيرنده 700MHz و 450MHz باشد. گروه كاري قوانين همچنين در حال كار هستند تا محيطي براي پشتيباني از رومينگ جهاني براي تجهيزات كوچ و سيار WiMAX فراهم آورند.

گرايشات توليد كنندگان راه حل
ماراوديس بيش از چهل توليد كننده سيستم هاي BWA/WiMAX و تامين كنندگان بزرگتر زير ساخت ها را بررسي نموده. در حين بررسي هاي دقيق خودمان از مشخصات محصولات، تلاش نموديم تا دركي از توانمندي هاي واقعي بي سيم هاي باند پهن شخاص شركت هاي مختلف و راه حل هاي آينده WiMAX بيابيم.

در اين تحقيق ماراوديس براي خوانندگان خود نتايجي از بكارگيري در شرايط واقعي، مشخصات توليدات، به همراه تحليل هاي عميق از قدرت ها و ضعف هاي هر توليد كننده را عرضه مي دارد. آلواریون که با 26% سهم بازار پیشتاز بازار است، شاید سیستم هایی با بالاترین عملکرد را عرضه نکند اما با در اختیار داشتن معیارهای مهم کسب مانند مشتری محوری، ارتباط با OEM، تعداد نصب، گردش مالی و وضعیت مالی، تمامی رقبا را از میدان بدر کرده است. ما همچنین به این نتیجه رسیدیم که سیستم های اختصاصی به آرامی از دور خارج خواهند شد و تا مدتها همراه با راه حل های تایید شده WiMAX به شکل مخلوطی با این سیستم به حیات ادامه خواهد داد. چنین راه حل هایی بطور تجاری تا حوالی سال 2006 راه اندازی نخواهند شد.
ما همچنین بررسی پویایی از ترکیب صنعت و راهنمایی هایی در باره این که چه کسانی در طی دو سال آینده هنوز فعال بوده و دلیل آنرا نیز فراهم نموده ایم. نکته دیگری که به آن نگاه کرده ایم این است که چکونه تولید کنندگان سیستم های همخوان با 802.16 خود را از دیگران متمایز خواهند ساخت، وقتی که استاندارد بطور گسترده مورد پذیرش قرار بگیرد. ارتباطات OEM برای تولید کنندگان سیستم جنبه کلیدی یافته و خیز برداشته اند تا نه فقط سهمی از بازاری را که بزودی بازاری برای WiMAX ثابت خواهد شد را بدست آورند بلکه از آن هم مهم تر برای بدست آوردن جایگاهی برای خود در بین راهبران سرویس های سیار که به خرید های بزرگ خود از تامین کنندگانشان ادامه خواهند داد.



گرایش ها در بازار سیار


بزرگترین بازار برای بی سیم باند پهن در کاربردهای سیار خواهد بود. باند پهن سیار از دو سوی مخالف در حال رشد هستند: از سمت WiMAX ، که یگانگی سیستم هاتحت استاندارد 802.16 بیش از پیش سیار می شوند. از سمت سلولی سیار، که سیستم ها به سوی توزیع صوت، داده باند پهن بر روی شبکه IP و رسانه های متعدد. هردو جریان توسعه سرانجام نرخ ارسال داده مشابهی را عرضه خواهند داشت. با این حال فروش شبکه های سیار تلفن/داده در حال حاضر بسیار بیشتر از BWA بر مبانی هم تعداد و هم گردش مالی سالانه است.

گرایش برای سیستم های WiMAX در نخستین مرحله برای CPE های ثابت-کوچ پذیر با سیستم هایی که تاییدیه WiMAX را دارند در اواسط 2005 آغاز خواهد شد. مرحله دوم سیستم های WiMAX مبتنی بر 802.16e توانمندی کوچ بیشتری را عرضه خواهند داشت که با خصوصیت سیار بودن از نوع PCMCIA برای کامپیوترهای کتابی دنبال خواهد شد. ماراودیس گرایش به سوی سیار بودن بیشتر از درون IC هایی که تولید کنندگان تجهیزات، مبتنی بر استانداردهای گروهی، مواردی از طیف و قوانین، و موارد عمده نصب مانند وای برو، را مورد تحلیل قرار داده است. مراحل پرهیجان رشد WiMAX ناشی از تغییرات اساسی در پایه فناوری بی سیم، تغییر در نیازهای بازار جهانی، و آرزوی سیاسی و شرکتهای بزرگ برای تشریک مساعی در استانداردهای سکوی بی سیم 3.5G-4G بوده است.
ماراودیس انتظار ندارد که WiMAX به همین زودی ها 3G را نابود سازد. WiMAX چهارچوبی برای 4G سیار فراهم می آورد که بیشتر در میدان پر دست انداز بازار سیار در برابر 3GPP نسخه 7 قرار دارد تا در برابر 1xEV-DO/EV-DV یا استاندارد HSDPA که بزودی اعلام خواهد شد
برای توجه به علامت های آینده در مسیری که این دو گروه پرچم خود را نصب می کنند، WiMAX و 3GPP مشابهت هایی داشته و بر سر بازار باند پهن سیار درگیر خواهند شد، هر یکی با بازاری متفاوت برای خویش و جهت گیری توسعه فناوری، اما نه آنقدر متفاوت که ایندو را از یکدیگر متمایز سازد.
برای کالکام و دیگری که در حوزه سلولار رقابت می کنند، WiMAX یا خیلی دیر به ثمر رسیده و یا ضروری نیست. خط مشی رقابتی باید واقع گرایانه شناسایی شود و توسط راهبران و کاربران مورد استقبال قرار گیرد، بخصوص مواردی که باید با الگوهای جهانی و اقتصادی و سیاسی مرتبط هستند. این گرایش های اساسی و دیگر موارد هم به تقابل و هم به هیجانات آینده توسعه بی سیم منجر خواهد شد.
ماراودیس برای ساختن داده های پایه ای از طریق مصاحبه های گسترده، جمع آوری واقعیات و تحلیل قوانین انحصاری، زیر ساخت های ثابت نقطه به نقطه و فناوری در حال رشد 802.16/WiMAX و گرایشات آنها وقت زیادی صرف نمود زیرا این محدوده ها یا جدید هستند یا کمتر شناسایی شده اند که بر روی بازاری مشابه موثر خواهند بود. ما همچنین حوزه های قانونی در سر راه سیستم های سیار 3GPP و راهنمای مسیر را نیز معرفی خواهیم نمود زیرا این کار همچنین بیانگر هماوردهای اساسی و جهت گیری هایی است که این فناوری در حال رشد به سمت آن می رود.
منبع
 

Nevissande

Registered User
تاریخ عضویت
6 ژانویه 2008
نوشته‌ها
1,103
لایک‌ها
10
شركت لايزر در حال حاضر ،بسياري از شهرها از جمله مشهد را تحت پوشش اين سرويس قرار داده است.

تعرفه هاي اين سرويس، به شرح ذيل است:

j16ahi.jpg


منبع: وبسايت لايزر
 
بالا